Hogyan kurvul a szerelő?

  2010. október 13. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

nsfwbw18

Nem veszi fel a telefont? Nem hívja vissza? Hülye kifogásokkal traktálja, amik azonban akár igazak is lehetnek? Szerelője valószínűleg rossz irányba fejlődik.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr72366921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effendi79 2010.10.13. 10:07:11

Hehe, és ezek az emberek azok, akik lesajnálnak, ha márkaszervízbe viszem a kocsit. Az óradíj nyilván magasabb, viszont munkalap/számla alapján minden számonkérhető, és nem áll az autó heteket a sufni mögött. Nekem megéri a felárat.

Hurri Kán 2010.10.13. 10:08:41

Sajnos az a realitás, tisztelet a kivételnek, hogy a szerelők mind egy anyától származnak...

sztahanov istvan · http://www.boltban.blog.hu 2010.10.13. 10:11:12

+1: nem szereli be az alkatrészek egy részét amit vittél. válasz:
" - Még egy olajcserét kibír!"
...de ez egy féktárcsa, baszki.

Ugyanez a kifogás/nyafogás az autósbolt pultjánál:

boltban.blog.hu/2010/10/11/as_es_brigad_tribute_poszt

kzolika 2010.10.13. 10:32:18

@scheerti: "Az autó úgy állt, ahogy letámasztottam, csak már fűrészporos is volt, a kutya nem nyúlt hozzá."

Tudod Te, milyen szarul nézne ki, ha a fűrészporral bevont autót még a kutya is oldalbahugyozná? Inkább örülj, hogy a kutya nem nyúlt hozzá.

chipo 2010.10.13. 10:33:08

Mi is használjuk, csak nálunk "eldergezesedett" (Dergez Attila, régebbi autódoki)

biker_kolee 2010.10.13. 10:33:36

Hűhahűha.. A másik fél válaszára én is kíváncsi leszek..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 10:34:24

Nekem egy fényező haverom van, aki hasonló.

Hónapokig lökhárító nélkül jártam.

Az Elnököt könnyebb volt elérni telefonon, mint őt. Tipikus a visszahívás is. (gondolom, rögtönözni nem tud, pedig lehet benne gyakorlata és addigra szedi össze magában a történetet) Lefújtam, de felhabosodott a lakk, vissza kellett csiszolni, beszart a hőkamra, szétrepedt a bőr a kezén, stb stb.

Fél év után leültettem, mélyen a szemébe néztem és megkérdeztem:
Nekiálltál egyáltalán? Nem baj, ha nincs kész, nem haragszom, de nagyon kellene már.
Akkor bevallotta (látszott rajta a megkönnyebbülés), hogy nem kezdett bele. Visszakértem úgy a hogy volt.
3 nap múlva hozta lefújva. Csodálkoztam.

Nem tudok rá haragudni, mert rendes gyerek, annyira segíteni akar mindenkinek, hogy mindenkinek mindent megígér és túlvállalja magát. Nem rosszindulatból ilyen.

Viszont a cikk minden szava rá is vetíthető, maradék nélkül illeszkedik.

adamFZR 2010.10.13. 10:34:45

Kedvenc ex-motorszerelőm fél évig mondogatta: egy hét múlva hasítani fog, német úr! -muhaha, gondolatban, ja.

Hurri Kán 2010.10.13. 10:36:40

@sztahanov istvan: nekem a kedvencem a következő (saját füllel hallottam!)

Mentem autóalkatrésznagykerbe a kocsimhoz cuccokért.
Másik pultnál szőke hölgy: Jó napot kívánok, féltengely-gumiharangot kérek.
-Milyen autója van, hölgyem?
-Piros!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.13. 10:37:48

@kzolika: El tudom képzelni, mert következő nap megázott.

mv3 2010.10.13. 10:39:46

12. Szemprobléma nélküli rövidlátás

Miért nem esik le számukra, hogy bármely totalcaros autó számukra akkora lehetőség, mintha a tescos tojástartóban ráakadnának egy Faberzsé tojásra.

13. Magányos farkas effektus

Nem ismerik fel a csordában rejlő előnyöket, és így a lehetőségeiket sem, ha itt kapnak egy lelkes postot, azzal egyenesen arányosan nőhet az ügyfélkörük.

Egyébként -tisztelet a kivételnek- ez a Vmaxzsoltisodás az egyetlen olyan személyiségprobléma, amely fertőző betegségként ismert, és jól lokalizálhatóan, szinte csak mesteremberek között terjed.
Valószínűleg nem cseppfetőzéssel, sőt, nem is kell személyesen találkozniuk a a lánc tagjainak, hiszen nem valószínű, hogy a mi asztalosunk ismerné VMZS-ot, mégis két hónapot késett a konyhabútorunk elkészítésével.
Elég dinnye szituáció, mert bár a munkája szuper, jópáran dicsérték már, mégsem tudom senkinek ajánlani, így nem is teszem. Ebből következik, hogy a tünetegyütteshez tartozik, hogy ezek az emberek a saját pénztárcájuk ellenségeik.

14. Zseniális színészi képességek.

Pontosíthatunk, a többségük leginkább karakterszínésznek kíváló, hiszen a mártír szerepét, a sok gyakorlásnak köszönhetően, bravúrosan alakítják.
Kelléktáruk legélesebb fegyvere a kétvállra fektethetetlen verbalitásuk.
Allűr-rendszerük is jól kidolgozott, ezért egy rövid beszélgetés is elég számukra ahhoz, hogy az ügyfél egyszerre tudja meg, hogy a többi szakmabeli igazából amatőr, és bár fizetünk a munkájukért, ők mégis szívességet tesznek nekünk.

gelsystem 2010.10.13. 10:41:49

csöcsörészhetnékem támadt...........:)
.
a legszomorúbb tényleg az, hogy később már nem tudsz rá haragudni, de abban a pillanatban kitekernéd a nyakát....e van!

Hurri Kán 2010.10.13. 10:51:31

@mv3: kiegészítés:

15. Ufo tevékenység a műhely körül,

megbomlik a tér-idő kontinuum,egy nap hirtelen 6 órásra zsugorodik ezáltal a vállalási határidők, ill. várható javítási idők automatice négyes szorzóval értendők.

16. Gonosz manók megjelenése:

ezek elvarázsolják a munkavégzéshez szükséges szerszámokat, illetve a megvásárolt alkatrészt menet közben átváltoztatják, a légszűrőből motorháztető lesz, amit vagy vissza kell cserélni vagy sámánt hívni hogy vegye le a rontást.

17. Trélertől való görcsös félelem:

eddig akárhányszor mondtam, hogy nem érdekel hol tart a javítás, két óra múlva ott vagyok egy trélerrel és elviszem, addigra MINDIG elkészült a kocsim érdekes módon.

Lowtyo 2010.10.13. 10:53:26

ejnye winkler, nagyon a begyedben lehet vémakszzsolti, ha még mindig szívod a vérét.

dirige 2010.10.13. 10:58:42

... És ebben az országban egyszerűen senki nem hal éhen!! Akkor miért csinálnák másképp?? El kell innen menni, legalább a fiataloknak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 11:00:29

@dirige:
És akkó' ki marad itt?
Az öregek?
Azok meg minek?

Ritka hülye lehetsz.

ZON 2010.10.13. 11:03:31

@gyvy: 18.
Rámjött az APEH, örülök, hogy élek,legalább Te ne izélgess...

Tapasztalatom szerint a haveri viszony kialakulásával párhuzamosan (de ellenkező irányba) csökken az elvárhatóság és számonkérhetőség.Lehet, hogy arcoskodásnak látszik, de jobb megtartani a 3 lépés távolságot.

dirige 2010.10.13. 11:05:48

@Csumpi Hálidéj: Nem hülye vagyok, hanem öreg. Annyira, hogy 1. tudom, hogy itt semmi nem fog megváltozni, 2. jót akarok a fiataloknak, 3. öregnek lenni mindenhol xar, így mi már maradhatunk nyugodtan. De nem is ez a lényeg, hanem, hogy mi azé maradunk, mert ezt érdemeljük, mert mi is csináltuk ezt a diszkót..

Hurri Kán 2010.10.13. 11:07:44

@ZON: jaja, hosszú távon a szívesség meg a haveri munka a legdrágább.
Ha reklám, ha nem, leírom, párszor egy Bp. 1. kerületben található BOSCH szervízbe mentem. Nem a legolcsób, picit hosszú előjegyzéssel dolgoznak, de mindig korrekt munkát végeztek, határidőre, megbeszéltük ki viszi az alkatrészt, stb. Úgy tűnik (kop-kop-kop) bevált...

Vienna 2010.10.13. 11:10:34

Olcsón jót gyorsan nem lehet kapni.

Én a szerelőmmel előre szoktam a paramétereket letisztázni.

Ha vasárnap lerohad valami az autón és hétfőn reggel szükségem van rá, akkor megkérem szépen, odaviszem a kocsit, nem szörnyűlködök hogy "buherálja", és hálásan megköszönöm a végén hogy kihúzott a bajból.

Ha azt akarom hogy gyári minőségű munka legyen, akkor beütemeztetem előre, lerendeltetem a gyári alkatrészt és hagyok elég időt hogy beszerelés után lehessen tesztelni, beállítgatni.

Ha pedig olcsón akarom, akkor ő szól, hogy mikor fut bele egy olcsó bontós alkatrészbe, mikor vihetem mert nincs mit csinalni mást.

Azt senki ne várja, hogy a komplikációmentes pénzes kuncsaft helyett a csóró haver kocsiját szerelgesse a szerelő. Az félre lesz rakva a kert végébe, aztán csinálja ha van ideje és kedve. Azért kerül ennyibe.

Másrészről én mindíg maximálisan korrekt vagyok a szerelővel, sose lógok neki pénzzel, soha nem mondok le egy előre lebeszélt szerelést, így engem is komolyan vesz, és nem csak legyint, ha többet felé se nézek. Ezért cserébe nem feszíti túl a húrt. Ha azt mondom, ez keddre kell, akkor nem szerdán kezd neki. Ha azt mondom valamikor a héten, akkor vasárnapig kész.

Ez egy bizalmi viszony, és mindkét fél hibás, ha hagyja hogy odáig fajuljon mint Winkler és a (volt) szerelője között.

Szerintem...

Szkotti 2010.10.13. 11:12:49

Abszolút mértékben egyetértek azzal, aki azt mondja, hogy ez a jelenség túlmutat a közlekedéstechnikai szerelőkön. Saját tapasztalat van már kőművessel, burkolóval, most épp épületasztalos szaki van a "hétvégén jövök" ígéreti fázisban.
Ja, a járműveimet én javítom...

m_balage 2010.10.13. 11:13:50

Na ezért van az, hogy csak és kizárólag magam szerelem a kocsimat.
* Saját emelő, akna nincs, tehát irány a Hobbiszerviz az Éles-saroknál. Minimál óradíjért használhatok csáposemelőt, szerszámokat, mindent.
* Szakértelem még csak felépülőben, tehát gyári leírásoknak utánaolvas, fórumon utánakérdez, ha kell segítséget kér helyben, alkatrészeket beszerez. Szép lassan kialakul, hogy hozzá merek nyúlni a kocsihoz és a beszerzési csatorna is egész jó.
* Idő nekem is csak annyi, mint másoknak, tehát kocsi ott alszik, munka után 17kor irány a műhely, betol, felemel, dolgozik, 20h-kor leenged, kitol, haza-bkvzik :). Ha kell, szombaton is.

Igen, hibázok néha, és tanulok belőle. De alakulok, pl váltó szét-össze már megvolt.

Lowtyo 2010.10.13. 11:14:48

ja.
azt észrevettétek, hogy kilóg a csaj segge a gatyából?

Samsunggenius 2010.10.13. 11:17:03

Amit most írok azt nem most találtam ki, valóban megtörtént.
Egy kedves ismerősömnek, hívhatjuk barátnak is, úgy 14 évesen megígérte az apja hogyha 4,0 fölötti átlaggal zárja a 8ik osztályt akkor apja vesz neki egy Babettát, amit természetesen előtte szerelővel átnézet. Ez így is történt a fiú 4.2re hozta az átlagát, papa meg is vette a motort ,elvitte a szerelőhöz. A fiú nagyon várta, hogy kész legyen. De a ballagási pénzből amit kapott, titkon vett egy Mini Rigát. Amikor hazavitte apja nem örült neki, de mivel nagy motoros ő is, igazából nem bánta. A kis Babetta valahogy el is felejtődött. Akkor bontakozott ki a vállalkozásuk, így igazából rengeteget dolgozott a család, a fiú meg jó elvolt a Rigájával..(azóta már egy NAGYBAnditon ül)
Ez írd és mondd 1996ban volt. Azóta a babetta a szerelőnél van. Ezt az időtartamot tudja valaki überelni??

Hurri Kán 2010.10.13. 11:27:24

@Lowtyo: meg nem szólt neki a mamája hogy valamit terítsen a derekára rá mer megfázik a huzatban.

CrossCurrent 2010.10.13. 11:28:21

@Coyote82:

A világ legjobb (SAAB) szerelője a Babela Zsolt, nálam maximum 10-es (10-es skálán...jééé..), de egy valamiben Zsolti fejlődhetne; az ügyfél visszahívásában...Bocs, Zsolti!
Amúgy, szívvel-lélekkel és ami a legfontosabb ésszel(!!!) a griffekért van, tökéletes munka, nagyszerű ráérzések (pl. klíma belső hőcserélője engedte el a gázt-sehol másutt nem jöttek rá), több árkalkuláció, javaslat-tétel, idő maximális tartása, mindent elmagyaráz, megmutat, figyelmet felhív stbstb.
A lényeg, hogy olyan szerelőt válasszunk, hogy ne szeressen kétszer dolgozni...

Egy SAAB-os

mv3 2010.10.13. 11:30:13

@Lowtyo:
Ebben az esetben a teljes legyatyásodás (pucér segg) sem lenne optikailag zavaró.

Mérges 1234 2010.10.13. 11:30:22

Saját sztori a témában:

Egy igazán jó, illetve korábban igazán jó és olcsó szerelő, aki bátyám hjaverja volt ímigyen basszott át:

KOcsim hengerfejes tűneteket mutatta, néha kitolta a vizet a tartájból, és egyébként fogyogatott is, de jellemzően a mutató stabilan állt a helyén, ha volt elég víz a rendszerben.

Megbeszéltem a sráccal, hogy kiviszema gépet a Szentendrei műhelyükbe, és még aznap lekapják a hengerefejet, hogy haladjon a meló, és legkésőbb jővőhétre kész is lesz, ez volt szerdán. Kidobtam a gépet, nem is kérdeztem semmit, mert megbízom bennük, jővőhéten Kedden hívom, hogy mi a helyzet a kocsival, mehetek-e érte?

Erre a telefonba, hű bazdmeg itt a kocsid, nem mondod. Egy szó mint száz elfelejtették.

Sebaj megígérték, hogy ránéznek, de ennek ellenére kimnetem és elhoztam a gépet, kicserélték az egyébként vadi új hűtősapkát, mondván az volt a baja, persze nem.

Igazából az 1 hét várakozás utáni hűbazdmeg itt a kocsid nálunk, az ami emlékezetes maradat.

Később máshol megcsináltattam, ahol 3 nap alatt végeztek, szelepcsiszolással, sikolással, friss olajjal és gyertyákkal lerült a művelet 98.000 Ft, nem volt olcsó de drága sem, és azóta ez a része hibátlan......

Zorgo 2010.10.13. 11:31:20

A sógorom autószerelő..:)A bontás, épités különböző fázisában lévő autók parkolnak folymatosan az udvarában.Látszik némelyiken, hogy ezek azok a projectek amiknek soha nincsen vége.Elfogy a motiváció, és előbb utóbb a tulaj ott hagyja majd elbontásra a gépet. :)

Mérges 1234 2010.10.13. 11:37:06

Ja még azt kifelejtettem, hogy azzal magayarázták, hogy nem hengerfejes a kocsim, hogy egy hétig azzal jártak anyagért, csak hogy tudják tesztelni, volt is benne 100 extra kilóméter.

A baj csak az, hogy az autósbolt csak 5 km-re lehetett a műhelytől. Különben is dugóban araszoláskor döglödött a hűtés....

Szóval, nem tudták, hogy ott a kocsim, de azzal jártak anyagért.... Szenzációs.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.13. 11:41:31

ja és Karotta nem magában jegyezte meg az ismert elkurvulós szerelőket, hanem nekem mondta... ferdül a sztori valakinél... :)

mindegy srácok, ez nem olyan rossz reklám nekem, mert a kocsi halad, készül és készen is lesz, a határidő nemtom publikus-e, de tavasszal ez a kocsi pályán lesz. Karottával együtt nézegetünk hasonló külföldi építéseket... 2-4 éves átfutása van egy effajta projektnek.

Szabi01 2010.10.13. 12:05:15

Az én szerelőm pont ilyen!
Ne keverjük össze az ostoba szarul dolgozó és jól lehúzó vízvezeték szerelővel, kőművessel, stb stb...

Ez egy művész, ha épp kedve van dolgozni, akkor csodákat alkot, ha nincs akkor keres valami más elfoglaltságot. Jó szakember, precízen dolgozik, tájékozott, bármiről lehet vele dumálni és bármit megold. A kis kreativitást igénylő feladatok viszont nem nagyon mennek neki. Nem is szabad vele traktálni!
Régen azt hittem utálja a szakmáját és belefásult, azért ilyen, de nem, ez egy ilyen embertípus. Vagy egy lendületből megcsinálja, vagy elveszti az érdeklődést.
Ekkor vagy "rugdosod" és nyögve nyelősen befejezi, közben neked is rámennek az idegeid. Vagy vársz! Néha bemész hozzá, dumáltok egyet, esetleg szerelgetsz rajta te is kicsit, de nem baszod le, hogy egy hete is így állt, és idővel újra felveszi a fonalat és megcsinálja jó szájízzel.
És mindenki jól érezte magát!

Nem ver át, mert tudom milyen, így amit odaviszek az nem sürgős.
Legjobb, ha beszaladok valamiért hozzá, hogy "figyuezthallgasdegmizörögitt" az felkelti az érdeklődését és ott helyben nagyon hamar megoldja a problémát. Persze ilyenkor félbehagy mindent amit csinált és más szív miattam... :-D
Másnak is ezt csinálja, akkor én szívom. Mellesleg ettől van állandó időzavarban...

Sürgetni nem érdemes, pláne nem telefonon, bár a kifogásai elég szórakoztatóak. Az ilyen embert el kell fogadni olyannak amilyen, változni nem fog, mert az ő szemszögéből nem ver át téged!
Én is inkább oda járok cigizni, ha épp nem javít semmimet akkor is, mert tényleg jó fej! És sokan ezt teszik, mert ezek a művészlelkek már csak ilyen közösségépítő emberek!

mv3 2010.10.13. 12:05:59

@gyvy:

:o)

Ebből lassan összeállhat egy egészestés nagymozi.

A főszereplő John Goodman lehetne, aki soha nem készül el Danny Trejo távirányítós légrugójával.
Miközben egy világméretű összeesküvés körvonalazódik a háttérben, amiben a nano UFO-k tanulmányozzák a bárzongoristából autószerelővé avanzsált főhős ötujjas fehér cérnakessztűjének tartalmát, aki ezért kénytelen lábbal összerakni a légrugózás vezérlését. Aminek az elkészítésével, természetesen csekély gyakorlatának köszönhetően, hetekre megcsúszik.
Ekkor ajánlják fel a nano UFO-k (akiket csak ő lát, mert mielőtt bárzongoristává lett, előtte mikrobiológus volt a kormánynál, ahonnan egy félreértésnek köszönhetően kirugták, valószínűleg ez a történet lesz a film 2. részének cselekményi alapfonala) hogy a nagy testét téren is időn át addig hurcolják, amíg úgy nem tűnik, mintha 1 hét alatt készült volna el a munkával, ami az eredeti határidő volt.
Cserébe magjavítja az űrhajójuk kormányszervóját (amit ők nem így hívnak, ezért van egy kitűnő tizenötperces félreértés szál a filmben).

2010.10.13. 12:28:53

Nehogy már eljussunk oda, hogy a márkaszervizek a megbízhatóság mintaképei... Van jobb-rosszabb persze, de a többségnél a lehúzás nagyüzem.
Én dolgoztam BOSCH autódiag üzletágban és azt merem mondani, hogy a BOSCH CAR SERVICE-k többnyire korrekten dolgoznak. Ahol annyi intelligencia szorul a tulajba, hogy megfizesse a brand-et, azért ügyel arra, hogy legyen alapja is, persze kivételek mindig-mindenhol vannak.

Coyote82 2010.10.13. 12:34:40

@KárászAti: márpedig néha már odáig fajult a dolog, hogy azt mondtam, inkább fizetek dupla pénzt, csak legyen megcsinálva az autó időben. Magyarán vállalnám a lehúzást is, csak ne b.szna szét az ideg.

Inner Circle 2010.10.13. 12:38:52

@Samsunggenius: ha nem is Babettát, de a töriatlaszomat úgy '92 magasságában kölcsönkérte a töritanár valami dolgozatjavításhoz vagy hasonlóhoz, pár percre. Azóta ott van. Eszem ágában sem volt nagyon feszegetni a kérdést, hiszen szerettem volna leérettségizni, azóta meg már ugye mindegy :-)

"azta" 2010.10.13. 12:39:00

@effendi79: "Hehe, és ezek az emberek azok, akik lesajnálnak, ha márkaszervízbe viszem a kocsit. Az óradíj nyilván magasabb, viszont munkalap/számla alapján minden számonkérhető, és nem áll az autó heteket a sufni mögött. Nekem megéri a felárat."
:D
ezek a márkaszervizesek azok, akik a gyári olajat eladják a "sufnis" szerelőknek és valami olcsó szart tesznek a kocsidba? :)

Hurri Kán 2010.10.13. 12:52:30

@mv3: de aztán jön R2D2 és megjavítja a hiperhajtóművet!

KIZS 2010.10.13. 12:56:01

Én nem panaszkodom a szerelőmre. Mindig elérhető, nem állít valótlant, stb... Mondjuk a buszomat sem szereli az igaz. Mióta is áll ott? Igen, pont 5 éve. Amikor felmerült a kérdés, hogy mi hiányzik a befejezéshez, akkor a válasz ez volt: "kedv".

kewcheg 2010.10.13. 13:13:15

Az elvmaxzsoltosodás szinte semmi ahhoz képest,ami az építőiparban van.Mert ott bunkó, tanulatlan ,nagyképű és k..vára ellenszenves figurák csinálják azt veled, mint amit-az egyébként a cikkíró által valszeg kedvelt- vmaxzsolt ad elő...

karlmann 2010.10.13. 13:15:41

Kicsit bővíteném még az úgynevezett sajnálni való/igaz is lehet kategóriát:

1. A szemét exfeleségem elutazott a bunkó pasijával welnesszelni, nem szólt előtte egy szót sem, csak idehozta a gyerekeket és nekem kellet vigyázni rájuk.

2. A gyerek beteg lett, de a feleségem nem tudott otthon lenni velük, ezért én vigyáztam rájuk, aztán én is beteg lettem, ezért nem foglalkoztam egy kocsival sem, nemcsak a tieddel.

3. Elkezdtem csinálni, láttam, hogy kell pár alkatrész, elmentem megvenni, de lerohadt a kocsim, hazahoztuk, úgyhogy először azt kellett megcsinálni, aztán tudtam csak elmenni alkatrészért és befejezni a tiedet.

felcsúti kimdzsongil fan club 2010.10.13. 13:31:54

IGAZAD VAN NINO! ELKURVULTAM. BOCSÁNAT!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 13:38:13

@Szabi01:
"Én is inkább oda járok cigizni, ha épp nem javít semmimet akkor is, mert tényleg jó fej! És sokan ezt teszik, mert ezek a művészlelkek már csak ilyen közösségépítő emberek!
"

Azért nem haladnak a munkával, mert mindenki oda jár hozzájuk dumálni.

Egyébként egyetértek veled. Én is ilyen típusú ember vagyok.

tszab 2010.10.13. 13:38:27

A szerelők ált. olcsón, gyorsan, jó minőségben dolgoznak. Ebből optimálisan 2 teljesül. Ha csak 1, akkor ott kell hagyni. Ha az összes, akkor pedig titokban kell tartani, nehogy kezelhetetlenül sok ügyfele legyen. Egyébként aki a sok hitegetés után ugyanoda hordja az autót, annak ajánlom a vadász + medve viccet :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 13:43:52

@Leslie_:

Ne vedd a szívedre, látod, hogy szeretnek az emberek.

Ismered a fórumot, tudod, hogy ha nem így lenne, már ízekre szedtek volna.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.13. 13:49:09

@Leslie_: Hogy honnan van neked ez a katasztrófálisan nagy önbizalmad, arról fingom sincs, de elmagyarázhatnád. A blogodon is minden második bejegyzés arról szól, hogy te milyen kurva jó gyerek vagy, messze jobb a tökéletesnél! Ja, és azokat ráadásul Te magad írod, nagyon durva, ilyet sehol máshol nem láttam még életemben, mi a titok? Te aztán megmondtad előre, te meg tudnád csinálni, te megcsináltad, nálad jobban senki nem tudja... Most, hogy végre kaptál egy kisebb sallert, már jön a nye-nye-nye, a magyarázkodás és ismét leszögezed, hogy Te vagy a világ legtökéletesebb embere, csak hát ez a tökéletlen föld bolygó összeesküszik ellened. A cikk pedig jó, a szerelők legtöbbjéről szól. :-]

Samsunggenius 2010.10.13. 13:49:33

@Inner Circle: Akkor nyertél.

Az a VMAXZSOLT AZ eredeti Vmaxzsolt vagy szórakozik valaki?

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.13. 14:06:05

@Matenak:
nem az én blogom és nem én, az egy csapat.
ha driftre gondolsz, azért vagyok "okos" mert sok külföldi fórumot olvasok és leírják mi jó és mi nem... nekünk csak szelektálni kell (kéne) az információkat.
a te neveddel főleg drifter körökben találkozom, és igen, megmondtam tavasszal hogy mik lesznek a hibák de ezt bárki megteheti, aki olvas driftworks és driftblog fórumokat. ennyire könnyű okosnak lenni :)

autók terén meg tapasztalunk és hibázunk is. de ezek is mind le vannak írva, pl atttis e36-ja, amivel nagyot csúsztam, ezért nem építek BMW-t... nem értek hozzá. japánokat tanulom, érdekel, tetszik. pl azt is láthattad, hogy kijavítottam magam az első futóművel kapcsolatban, nem lesznek jók a megfordított csonkállványok. akkor ki is hibátlan?

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.10.13. 14:08:10

de egyébként a cikk jó, én is azért tanultam meg lakatolni, mert átvert pár kasztnis. lassabban, de megcsinálom.

KAWAszaki 2010.10.13. 14:14:18

@Matenak: Már hogy' lenne Ő a világ legtökéletesebb embere, mikor az ÉN vagyok. :)

egg 2010.10.13. 14:18:52

chipo: dergez nem veletlenul nem autodoki mar. de o mas teszta, nem ilyen muveszlelek...

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2010.10.13. 14:21:13

Megjegyezném, hogy az, hogy valakinek telefonja van, nem jelenti azt, hogy nincs élete, vagy kicsit talán túllépve ezen, nincs magánélete. Egy füst alatt azt sem jelenti hogy muszáj felvennie a telefont. :D

Volt egy ügyfelem, borzasztó beleszarom fickó volt, a leglehetetlenebb időpontokban tudott felhívni tegnaprakészlesz jellegű kihívásokkal. Persze amikor megmutattam, hogy melyik szalmaszálat kellene keresztbetennie hogyan akkor sosem tette keresztbe a szalmaszálat. 1 alkalommal nem voltam elég gyors, szó szót követett, kirúgtak. Azt később mégis kellettem volna. 1-2 melót megcsináltam azt azóta nem veszem fel a mobilt...

Megtalált a céges vonalason... Pedig arra is kioktattam, hogy a levelezés 2010-ben tök normális. De nem, NEKI AZONNAL ÉS IZIBEN !!!

Hátalófaszt.

effendi79 2010.10.13. 14:33:49

@"azta":

"ezek a márkaszervizesek azok, akik a gyári olajat eladják a "sufnis" szerelőknek és valami olcsó szart tesznek a kocsidba? :)"

Az nyilván attól függ, hova jársz. De a gyári olajnál olcsóbb nemigen van egy márkaszerviznek, de biztos jobban tudod :-)

Jarlaxle 2010.10.13. 14:39:22

Sziasztok! Hozzászólást nem olvastam, csak a szép cikket. Szerintem Tibi= R.Lászlóval. Van blogja is, igaz nem kizárólag ő publikál rajta, de elég jól követhető a munkássága. Miért nem a Nissan motoros Sierra lett a téma inkább? Szerintem érdekesebb lett volna.
Szerintem vidd át a kocsit, Soroksárra, a D. Attilához, hátha nem lesz vele ilyen probléma.... :D

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.13. 14:44:16

@Leslie_: Köszi a választ. Itt nem a driftről van szó egyáltalán, hanem arról, hogy a szerénység mennyivel szimpatikusabb vonás tud lenni, legalábbis szerintem... Sok cikkedet olvasva az jutott eszembe, hogy te a saját nevedet nyögöd akció közben. :)
Most is olvashattuk, hogy "jó kvalitású" vagy és természetesen jobban értesz az autókhoz mint a szerkesztőség fele plusz nyilván cikkeket is írnál akármikor, mert az semmiség. Bizonyítani szerintem nem az arc méretével kell, hanem csendesen a tettekkel és lehet bezsebelni a lóvét cserébe nyugodt szívvel!
Volt valamelyik cikkben nemrég, hogy ha egy angol faszi azt mondta az autójáról, hogy "pretty fast", akkor az azt jelenti, hoyg a leggyorsabb a világon, ez nem sokkal szimpatikusabb, mintha harsogná neonráklámokkal? :) Persze ez csak egy vélemény, ki nem szarja le.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 14:58:30

@Matenak:
"jobban értesz az autókhoz mint a szerkesztőség fele plusz nyilván cikkeket is írnál akármikor, mert az semmiség"

Most miért?
Kell az önbizalom! Ha az ember saját magában nem bízik, akkor miért várja el, hogy mások bízzanak benne?

"Én vagyok a legnagyobb basszusgitáros ezen a kibaszott világon"
-Mondta Jaco Pastorius és kurvára igaza volt.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.13. 15:10:12

@Csumpi Hálidéj: Nem mondtam, hogy nem kell az önbizalom, felőlem lehet neki akkora is, hogy a sztratoszférát súrolja. De nem kell hozzá nagy arc, mert visszataszító egy értelmes ember számára, kóklerséget sugároz!!!Mekkmesterről hallottunk ugyebár, nem?

Rocksztár és autószerelő szakmai imidzs (wow, van ilyen?) nem hinném, hogy összehasonlítható. :)))))

yenoee 2010.10.13. 15:12:50

@Csumpi Hálidéj: hátigen, viszont a verekedéshez már nem értett annyira, oszt le is csapták jól.

yeti 2010.10.13. 15:28:43

Remélem rendeződnek Karotta dolgai a szerelővel,mert nincs nagyobb szívás mint egy atomjaira szedett,gurulni sem képes kocsit máshová költöztetni.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.13. 15:33:26

@Csumpi Hálidéj: látom megragadtad a lényeget a mondandóból...

Matenak · http://csipszerelde.hu 2010.10.13. 15:34:57

@Csumpi Hálidéj: látom megragadtad a lényeget a mondandóból...

Inner Circle 2010.10.13. 16:02:16

Amit SOHA ne mondj egy szerelőnek: "X időpontig (három hét múlva) ráér, de akkor nagyon fontos, hogy meglegyen." Azt hiszed, hogy azt a három hetet beosztják és megcsinálják, pedig egy fenét. 19 nap múlva ránéznek, a 20-ik napon megrendelik az alkatrészt, a 21-iken meg telefonálnak, hogy valami gáz van, nem lesz meg... összerakták, de mégse jó, mert a balos klacsni... azt hittük, hogy a tlapszeralátét, ilyet még frankón nem látott a Ferdinánd se, pedig neki ilyen volt... most mit kiabálsz, hát tehetnek ők róla, hogy a balos klacsni, pedig a tlapszeralátétet kicserélték és úgy fekszik rajta, hogy az egy csoda? De autóval ennyi bajuk még nem volt... ha lenne még pár nap, úgy összelőnék, hogy ihaj...

Winkler Róbert 2010.10.13. 16:13:56

@Inner Circle:
Hálásan köszönöm a balos klacsnit, ezt mától kezdve én mondtam. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 16:36:58

@Inner Circle:

Jaja.
Ezt én is tapasztaltam.
Ha három hét múlva kell, akkor azt kell mondani, hogy holnapután vinném.

Még egy rossz tapasztalat a már említett fényező sráccal:
Volt, hogy előre kifizettem a munkát, hogy meghozzam a kedvét.
Nem sikerült.

Úgyhogy előre sosem. Ha elfogy a lóvéja és kell neki, úgyis megcsinálja.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.13. 16:37:15

Miért nem viszitek egy rendes szervizbe? Hja, azok megkérik az árát.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 16:38:12

@Matenak:
Megértettem, csak hülyeségnek tartom.

Bár én is bírom a szerény embereket, azzal semmi bajom, ha valaki nagyon ért valamihez és tudja is magáról.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 16:45:39

@atpijkamo:

Mutass egy "rendes szervizt", ahol ilyen átépítéseket csinálnak!

Bemész egy Datsun szervizbe, hogy Skyline motort akarsz bele, meg 350Z futóművet.
-Oké, keddre kész van.
Vagy ezt így hogy?

Istenem, honnan a picsából jön ez a sok gyata?

jr 2010.10.13. 17:28:29

Jó szerelőt nagyon nehéz találni. Korábban az egyik helyen egy 5e-es munkát 50-ért akartak bevállalni. Mondom:
- Azt az alkatrészt 1 hónapja cserélték.
- Az pedig simán tönkre megy ennyi idő alatt.
- Aha.
Azóta sem voltam náluk.

Másik brigád.
Jól dolgozik. Megbízható. Csak lassú. Vizsgáztatás 4-5 nap.

Harmadik.
- Nem tudjuk megmondani mi zörög. Szar az autó.

Negyedik.
Hengerfejes a kocsi. Hétfőn leadom.
- Szerdára meglesz?
- Esélyes.
Még aznap délután. Kész, mehetek érte.

Másik alkalommal elfolyt a víz. Meg valami szétcseszte a generátor ékszíjat.

Autó megszerel. Du. 5-kor kész. Próbakör. Vissza a szerelőhöz. Mondja gyógypillantás.
- B. meg. A szimering mellett folyik az olaj.
Alkatrész rendel 6-kor. Mire alkatrészt meghozzák autó szétszedve, összerakva. A generátor ékszíj egy darabja szorult be a szimering mellé, azért folyt az olaj. Este 7-re kész.

Van ilyen szerelő is. Csak ritka.

B45524D N3K1 2010.10.13. 18:11:20

Hát én nem vágtam, hogy ez nő...
jé kilóg a segge... de még alsógatya sincs rajta... milyen formás... fúj, buzie vagyok, vagy mi... fúúúúújjjjj... (görget,görget,görget, gyorsan olvas, gondolat elterel, hát nem vagyok én buzi!!!!)
...aztán látom, másnak is tetszik, megnéztem újra...
megnyugodtam, MINDEN OK !!!

The Good Boy 2010.10.13. 18:18:51

sokadik pont: lusta dolgozni, ezért alibidumával rázza le a fizetős ügyfelet.

Történt, hogy több ismerősöm is ajánlott egy közeli autószerelőt, aki a kis egyszemélyes műhelyében dolgozgatott már vagy ezer éve. 1-2 alkalommal én is voltam nála, olajcsere, fékbetétcsere, meg hasonló melókkal. Jó volt az ár is, bár minden munka bevállalásnál "szabad füllel" is jól hallhatóan szívta a fogát, hogy dolgoznia kell. És akkor elérkezett az idő, amikor az akkori vasamnak egy R5 GT Turbonak kuplungot kellett volna cserélni. Elmentem a mesterhez, aki két rágórágás közben megszívta a levegőt a fogai között, majd közölte, hogy ez a munka nem lesz egyszerű, legalább 2 napos folyamatos munka lesz, mert először ki kell szedni a motort, majd az alvázról(!!!) le kell emelni a kasznit(!!!!!!!!), és utána tud csak hozzáférni a kuplunghoz. Nagyszerű színészi teljesítmény volt, ha hamvas fiatal szőke lány vagyok valószínűleg homlokon csókolom, hogy ez a nagyszerű mester szólt hozzám, de így csak szépen elköszöntem tőle, megértettem az idő szavát. Szóval elköszöntem tőle (meg az akkor is üres műhelyétől) örökre. Azóta tizenév távlatából annyit látok, hogy az a "több" ismerős, aki ajánlotta, az volt kb. a teljes ügyfélköre, ami azóta sem bővült, talán még szűkült is.
És tényleg nem halnak éhen az ilyenek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.13. 18:54:19

@B45524D N3K1:

Jót röhögtem.
Már ezért érdemes volt....

iksz egy 2010.10.13. 19:01:05

@Leslie_: ezek szerint megtanultad tőlük hogyan kell átvágni az ügyfelet. Fogadni merek, hogy ez az autó nem fog jövőre pályázni, vagy ha igen, akkor nem te raktad össze...
2-4 év? akkor te most ezek szerint összebaszod neki? mert az nem lenne jó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.13. 19:03:03

@Csumpi Hálidéj:

+1

Eddig kétszer követtem el azt a hibát, hogy azt mondtam a szerelőnek, hogy nem sürgős. Azóta minden sürgős, és utána már eleve úgy hívtam, hogy minél előbb kell, az se baj, ha most azonnal nekiáll.

B45524D N3K1 2010.10.13. 19:07:10

@Csumpi Hálidéj:
Először nem röhögtem, aztán már én is!
:-D
Témához:
az élet minden területén találkozom az "elkurvulás" jelenségével.
Mindig elmélázok, hogy ilyen jól megy? Ennyire nem kell a pénz?
Nekem is vállalkozni kéne ...
Egyedül a fodrászom nem lett ilyen, már 10 éve hozzá járok... még mindig minden úgy volt ahogy megbeszéltük, talán még egyszer sem váratott meg.

Ihatebullshit 2010.10.13. 19:47:55

Még a médiacelebeket is átqrják? Nahát...

Fürtike 2010.10.13. 20:18:31

Szerelő vagyok,precíz vagyok,gyors vagyok,jó fej vagyok,2 hét múlva költözök Angliába :(

bandika57 2010.10.13. 20:34:05

6-tól 10-ig magamra vettem
@Fürtike: én már angliában vagyok

misinator 2010.10.13. 21:07:00

Nálunk Felsőzsolcán szinte az összes Mester /a Mágus.../ elvémaxzsoldosodott: kezdve a statikustól /pár hónap késés/ a festőkön /átlagosan 3 hónap késés/ a fűtésszerelőkig /egy-két hónap késés/.
S a legváltozatosabb kifogásokkal szerelik le a nyájas árvízkárosultat...
ha tételesen leírnám a kifogásokat, azt hinnétek, befüveztem...

misinator 2010.10.13. 21:11:01

@jacint70: Hát ez nagyon precíz leírás, sajnos:-(

Vizibolha 2010.10.13. 21:33:45

Szerelo? Beszaras. Hja, en is szerelo vagyok.... :) Prr, kene cserelni kerekcsapagyat meg kormanyosszekotot, balos stabrudat meg hatso fektarcsat, de ritka lusta az ember, plane ha a sajat kocsijarol van szo... azert nem fizet senki :>

esef 2010.10.13. 21:49:36

A posztot és a kommenteket végigolvasva rájöttem, hogy az én szerelőm sokakéhoz mérve egy igazi sztahanovista. Gyors, pontos, olcsó és hozzáértő.

P12_dCi 2010.10.13. 21:50:17

Mióta Nissan Balogh Miskolc "munka"társainak, azaz egész pontosan szerelőinek hála volt TÖBB izgalmas élményem is az elmúlt hónapokban (pl. majdnem megfőtt a motor, vagy elment az áram az autóban 1000km-re otthontól), úgy döntöttem, hogy soha többet márkaszerviz, ha csak nem garanciális karbantartásról van szó.

Mivel az én autóm túllendült a 100 ezer km-en, ezért itthon javítom. Jobban megbízok saját magamban NULLA előképzettséggel, mint bennük. Szerelési útmutatóim, robbantott ábráim, és szerszámaim vannak. Ha én valamit elcseszek, az tudom, hogy el van cseszve, és ki lesz cseréve. Ha meg valamit megcsinálok, akkor tudom, hogy az meg lett csinálva, és nem fog meglepetést okozni.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.13. 22:27:15

Sztem a szakiknak egy rétege csak addig dolgozik jól, amíg pénzt nem kap. Ez inkább azokra jellemzőek, akiknek nincs sok melójuk, de ha pár hétre felviszi az isten a dolgukat, akkor istennek képzelik magukat.

Én azokat tartom jó szerelőnek, akiknek legalább saját erőből két normális autó áll a garázsban.

Dennis01 2010.10.13. 23:53:29

Az en szerelom nagyon jo fej, imadok bemenni hozza beszelgetni, halaliakat tud meselni.. :)
Amugy meg pontos, jo munkat vegez, eddig sose volt gondom vele.
Arrol nem is beszelve, hogy mindig latni nala valami szupi Minit... :D
En szeretem magam javitani a kocsimat, ha valamit elcseszek, nem tudok senkit szidni miatta magamon kivul..

nick: 2010.10.14. 01:22:28

össze kéne gyűjteni egy helyre az ilyen trógerek nevét/címét - mint egy szégyenfal -, hogy mindenki jó messze el tudja kerülni őket

aztán egyszer hátha megjavulnak - vagy éhen halnak végre... :-

iksz egy 2010.10.14. 10:49:31

@nick:: támogatom az ötletet.
ha vki ilyen kaliberű autószerelőt keres, én tudok neki "ajánlani"

szalai 2010.10.14. 13:15:25

@Szabi01: Nót nevettem az írásodon. És milyen igazad van:-))))))))))))))

adam 28i 2010.10.14. 17:23:01

Haha! A huszonadik autóm után nekem is voltak "élményeim", de egy pár éve revansot vettem. Mikor már harmadik hónapja ugyanúgy gyűrötten állt az autóm, egyszer mentem érdeklődni, mi a helyzet. A műhely tárva-nyitva, sehol senki egy fél óráig. Kocsiból elő a pótkulcsot, autóval el. Óra múlva hív,- elvitted a kocsit?- Én? Nem. Dolgozom. Miért?- Eljátszottam, hogy ellopták. Lehúztam ötkilora. Így járt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.14. 21:39:20

Nekem nem a határidők tartásával, hanem a hozzáértéssel szokott bajom lenni.

- 1. műhely, ami viszonylag drága, sok emberrel, de inkább fényezésileg, kasztniban vannak othon, motorral nem annyira (mire erre rájöttem). Alkatrészt ők szerzik be, kényelmes.

- 2. autószerelő srác, aki ikább motorhoz ért, de azt nagyon. Viszont nekem kell a cuccokat megvenni. Cserébe óccó. Viszont villanyhoz nem ért 8de szerencsére nem is mondta, hogy igen.)

- 3. mire olyan villamosságist találtam, aki nem csak hibakódot olvasni tud, kihullott a hajam (kiolvasni ugyanis én is ki tudom, de értelmezni nehezebb volt).
A megfelelő személy a Sopianae Deluxe-ra is író egyik srác lett :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.10.14. 23:35:23

@B45524D N3K1: Akinek az a cici nem üti ki a szemét elsőre, az biza buzi:P

donphobos 2010.10.16. 15:20:03

Nem tartom magamat homónak, nagyon is heteró vagyok. De a csajt észre sem vettem. Annyira nem nőies hogy egy nyurga srácnak néztem. Mondjuk én a bosnyák/mediterrán nőket kedvelem, ahol van rendes csöcs, rendes csípő, rendes derék és temperamentum. Nem csoda hogy a szenzorok nem jeleztek... :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.17. 03:16:30

@donphobos: Én azért ez is begyűrném magam alá :D

donphobos 2010.10.17. 09:25:40

@KuKori: ahogy egy igen nagy úriember volt kollégám mondta "funkcióját ellátja". Mondom, nagy úriember az illető :-)

Persze egy nő igazi fegyvertára nem merül ki a kinézetben, a kisugárzás, a mozdulatok, az öltözködés, az apró részletek mind hozzátesznek a hatáshoz. A nőiesség egy nagyon összetett dolog. Valóban nem szabad leírni a hölgyet...
süti beállítások módosítása