Kigyulladt az R8-as a boxban

  2010. október 10. - Stump András Címkék: verseny audi tűz r8 box tankolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Sipos Zolinak van egy természetfeletti adottsága. Mindig ott hesszöl, ahol a történés van. Ha nem adná olyan meggyőzően az ártatlant, még azt hihetnénk, ő keveri a bajt. Pedig most is csak úgy véletlenül ott volt a paddockban, kezében a fényképezőgéppel. Így történt, az ő szavaival:

„Bár azt hittem, csak gyorsan körülnézek a 24H series sorozaton belül a Hungaroringen szombaton megrendezett 12H Hungary hosszútávú verseny esti részén, a dolgok másképpen alakultak. Nagyon másképp. A fülemből csorog még most is az adrenalin.

Kicsivel negyed kilenc előtt a boxutcába hajtott a holland Baskoeten Racing csapat Audi RS8 autója. Mivel gyakorlatilag csak a boxban tudtam a kis gépemmel használható képeket csinálni, odarohantam az üzemanyagtöltő boxokhoz, hogy a lámpák fényénél tudjak párat kattintani a kocsiról. Még oda sem értem, amikor egy gyomorrezgető hang kíséretében a kocsi oldalán, a  betöltőnyilásnál egy óriási tűzgömb jelent meg. Meglepetésemben kicsit lassan reagáltam, a kezemben remegő gépet éppen csak el tudtam kattintani, már a lángokkal küzdöttek. Gyorsan átváltottam videóra, rögzítettem a porraloltók utolsó pár fújását. Megnyugodva állítottam le a felvételt — apró malőr a verseny során, kellemetlen, de előfordul.

 

Éppen hátat fordítottam, mikor csak annyit hallottam: whouuufff!! A sportkupé ismét lángrakapott, de már sokkal hevesebben. Az előző lobbanásnál az utántöltést végző szerelőre ráfröccsent némi versenybenzin, melynek gőze a lánggolyó hőjétől azonnal begyulladt.

Az üzemanyagtöltő berendezésekhez beosztott tűzoltók a kocsi oltásával voltak elfoglalva, a lobogó ruhájú holland szerelőt észre sem vették, egyik csapattársa sietett segítségére. A tűzálló overallba öltöztetett technikus kőprofi módon ellépett a lángoló kocsitól — és nem utolsósorban az üzemanyagkannáktól — széttette a karjait, és várta, hogy eloltsák. Utólag belegondolva, hidegvérű profizmus az is, hogy a kézenfekvő, sok helyen tanított földönhempergést mellőzte: a szétfolyt üzemanyagba vetve magát csak rontott volna helyzetén. Szerencsére senkinek semmi baja nem esett — ha valakinek kétségei lettek volna a homológ versenyoverálok és tűzálló kámzsák hasznosságát illetően, az kérdezze meg a holland szerelőt, vajon miért csak a szemöldöke pörkölődött meg.

A csapat egyik fiatalabb tagja könnyekben tört ki, a kocsiból kipattanó pilótán is látszottak a sokk jelei, egyedül a hollywoodi kaszkadőröket megszégyenítő idösebb szerelő arcán nem lehetett látni nyomát sem a dolognak. Pedig a láthatósági mellénye igencsak amortizálódott, és a nomex-ruha karja is láthatóan megperzselődött.

 

Mint utólag megtudtam, a boxba kihajtáskor a holland Audi a csoportjában első helyen állt. Ezután jöttek a lángok, boxba visszatolás, technikai ellenőrzés, majd fokozott óvatossággal, hosszú percekig zajló tankolás. Talán nem meglepő, hogy az egész csapat ordítva, örjöngve ünnepelte, hogy mindezek után nem csak visszament a pályára az autó, de meg is nyerték az SP2 GT3-A osztályt. Minden elismerésem az övék — miután alig több, mint két méterről, a lángok hőjét az arcomon éreztem, azt hiszem, nem túlzás, ha a nap hőseinek tartom őket.” 

A kommentvihar majdnem elsodorta a videót, amely kicsit nagyobb távolságból készült, viszont lekövethető rajta az egész esemény. Aki lángot akar látni, íme:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32360026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BMW /// 2010.10.10. 15:20:17

Jó hogy nagyobb baj nem történt ..:S

HgGina 2010.10.10. 15:42:29

Tegnap a gyertyafényes vacsoránál a gyertya meggyújtásakor megpörkölődött a hajam egyik tincsének a vége. Juj.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 15:58:17

@Valentino Gallo: @HgGina: Közelről nem volt ám annyira vicces. Tudod, amikor egy valaki szinte karnyújtásnyira tőled lángol, baromira nem a gyertyától megpöndörödött kis szempillád jut az ember eszébe.
Az a képekből jól látható, hogy a lángoktól pár méterre volt az összes csapat üzemanyagkészlete, halmokba rakva. Persze, képeken, de videón és elmesélve sem tud annyira durva lenni a dolog, mint élőben. Talán ha jobb képek sikerültek volna, és látnátok, hogy a kocsi segge nem látszott ki a tűzből, nem bohóckodnátok rajta.

2010.10.10. 16:00:19

cenzaccios... es hol vannak az igert kepek meg a videjo? vagy csak en vagyok vak (vagy hulye hogy rakattintottam...)

TUDOD, A CSIBE 2010.10.10. 16:01:24

@HgGina:

Azért ha te lettél volna a ott akkor szerintem kicsit befostál volna.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 16:07:27

@uzsonna: a galériában találhatsz 7 darab képet, a cikkbe pedig kettő videó van beágyazva. Mint azt írtam is, nem tudtam jó képeket csinálni -egyrészről nem vagyok profi, ráadásul pillanatok alatt zajlott le minden.

Dr.Erőss Pál 2010.10.10. 16:16:34

HgGina

hosszú az élet, és önnel is történhet olyan dolog, hogy a szerencsén múlik a testi épsége. Remélem akkor is ilyen hidegvérrel kezeli majd.

pickapu 2010.10.10. 16:21:52

Úgy látom, bőven volt még a közelben éghető muníció. Szerencse és profizmus.

@HgGina: Konyha még nem égett le?

Hurri Kán 2010.10.10. 16:24:22

@HgGina: mér flambírozik aki hülye hozzá?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 16:33:56

@pickapu: Volt bizony, a második lobbanásnál már futottam, biztos, ami biztos alapon. Jobb, ha ilyenkor az ember nincs a közelben, már csak azért is, hogy a profik végezhessék a munkájukat.

LeoGetz 2010.10.10. 16:52:26

Marha jó videó. Ne semmi, fogd meg jól! Erre nem volt érdemes cikket írni.

Meg kommentálni se. :D

Rocko- 2010.10.10. 16:52:58

profi módon végezték a dolgot, nem értem mindek kötkednek a nem kedves kommentelők.

hátezgáz 2010.10.10. 16:57:45

Nekem mindig van az autóban egy nem kicsi, hanem hagyományos méretű poroltó. De nem próbáltam még ki, mennyi percbe telne mire előkapnám, ha gebasz van. Ha pelenkacsere idejét nem is számolnám bele, akkor se biztos, hogy ennyi idő alatt sikerülne még eloltani is a kocsit. Még jó, hogy dízeles.

tibita 2010.10.10. 19:10:17

Néha komolyan nem értem az embereket!!!

A kedves elégedetlen kommentelőknek mi lett volna a "megfelelő", elég érdekes cikk????

Ha természetesen felrobban az egész boxutca és porig ég az egész lelátó az összes nézővel együtt, valamint a pálya melletti Mol kút is egy óriási tűzcsóvában végzi, melynek lángjai kicsapnak az M3-asra, ahol egy különösen radioaktív és robbanásveszélyes anyagokat szállító konvoly berobbanva, elpusztítja Mogyoródot és az egész Fóti-medencét, ami visszafordíthatatlan atom-máglyaként elkezd átégni a föld magján keresztül, Kína felé??????

Ja, és minden másodpercéről legyen helyszíni közvetítés, a tűzgömb közepéből, persze élő kommentárral?!

Gyerekek.......nem néztek kicsit túl sok Hollywood-i filmet?????

Nszabi (törölt) 2010.10.10. 19:13:54

Egyszer en is begyujtottam nitrohigitoval a dobkalyhaba,le is egett a ket karom meg a kepem!Haverok jot rohogtek rajtam,aztan vittek a korhazba.Mikor hazaertem mar en is rohogtem mekkora marha vagyok,de 3 hetig nem leptem ki a hazbol!Kepzelhetitek hogy neztem ki!A teljes regeneralodas masfel honapig tartott.Szoval nem vicces dolog ez...

Wizardus86 2010.10.10. 19:15:32

Nekem speciel megvan videón....

BenDeGoose (törölt) 2010.10.10. 20:17:04

Azért ez ronda módon nem a teljes sztori. Kigyulladt, ahogy a videon is látni. Eloltották. Mindenki azt hitte, hogy vége. Aztán 1 percre ár meggyulladt megint. És jóval hosszabban égett, 3 oldalról poroltózták elég hosszan, mire elültek a lángok...
ÉS tényleg nyertek: 8 kört vertek a második helyezettre (csak) és 1:51-es időket mentek.
Szóval lebecsmérelni nem kell, mert egy ilyen kocsiba beszíjazva nem úgy megy, hogy kicsattintod az övet és kiugrasz...

Rocko- 2010.10.10. 20:59:24

@BenDeGoose: miért, a poszt nem ezt írja?
"Éppen hátat fordítottam, mikor csak annyit hallottam: whouuufff!! A sportkupé ismét lángrakapott, de már sokkal hevesebben"

DwightMcCarthy 2010.10.10. 21:36:25

@tibita: tökéletes, de kihagytad hogy mindezt 108 centis 3D TV-n akarják nézni fullHD-ben ingyen popcornnal a kezükben...

egyébként tényleg mázli hogy nem lett nagyobb baj...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 22:12:46

@BenDeGoose: Csak remélni tudom, hogy nem a posztra, hanem a kommentekre reagálsz. @Rocko-: már idézte a vonatkozó mondatot.
A pilóta meg szintén baromi gyors, profi volt, a videón látszik is, egész hamar kint volt a kocsiból.
Ezek szerint te is láttad, nem túlzás azt mondani, elég sokkoló látvány volt, különösen a második. Itt látszott, hogy pár másodperc milyen átkozott hosszú idő tud lenni...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 22:14:13

@Wizardus86: Meg tudnád osztani velünk? Nagyon örülnék neki, mert a képeket, meg videót már átküldtem a csapatnak, nagyon örülnének minden plusz infónak. Mondták is, hétfőn egy biztonsági megbeszéléssel indítanak.

nemisigaz 2010.10.10. 22:30:11

Én is kinéztem a versenyre, bár ezt már nem láttam, viszont azt szeretném megkérdezni azoktól akik kint voltak, hogy milyen autó volt, aminek a jobboldali A oszlopán ledsor volt végig? (az volt a leghangosabb)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 22:35:15

@nemisigaz: Az a Bódis-féle Silverstring. Igen jól mentek, másodikok lettek az osztrák R8 mögött.

nemisigaz 2010.10.10. 22:42:43

@streetsta: Köszi! Nagyon nagy élmény volt a verseny (ez volt nekem az első ilyen...:) ) azt szeretném még megkérdezni, hogy hol lehet ilyenekről időben értesülni?

vnweb 2010.10.10. 23:30:33

wow.
sztem hesszel és nem hesszöl. :D

harcsaparcsa 2010.10.10. 23:45:06

A kurva mindenit ezért volt itt ekkora zaj, szarok a 24H ra

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.10. 23:46:49

@nemisigaz: Na, ezt ne tőlem kérdezzed, én is csak délután tudtam meg. Nem is értem a szervezőket, miért nem folytatnak hatékonyabb kommunikációt.

nem kéne... 2010.10.11. 02:40:01

@streetsta:

"én is csak délután tudtam meg."

:))))

petru 2010.10.11. 05:27:06

Hat ezt baratom, jol eltoltad. Ilyen amator viselkedes utan esetleg jobb lett volna nem irni semmit.
Atvaltottal videora? Remek otlet. Hallottal vajon pl. a Casio markarol? Egy gombbal fenykepezel, masikkal videozol, idovesztes nelkul.
Ahogy hatat fordittottal, megint tortent valami es te most ezt szavakkal leirod? Haaaat, jobb mint a semmi, de viszont megsporolhattad volna a szereleked arat, boven. Plane ha ki se mesz a versenyre.
Meg Arisztotelesz mondta: ne fordits hatat egy eppen befejezodott balhenak, mert eleg nagy a valoszinusege hogy ott lesz meg egy!
Ugyan probald (magadnak) leirni hogy mit csinaltal, ha van egy kis humorerzeked biztos becsinalsz a rohogestol.

petru 2010.10.11. 05:28:38

Uzsonna, tenyleg hulye vagy, de kozel sem annyira, mint en! En vagyok a fohulye, hogy ilyesmire koltom a draga idot!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.11. 08:40:29

@petru: Vannak dolgok, amiken nem érdemes vitatkozni.:))

Kulmar 2010.10.11. 08:50:06

@petru: a casio valóban régi nagyhírű fényképezőgép-gyártó. egyébként csoda, hogy van video funkció egy fényképezőn.

Wizardus86 2010.10.11. 10:07:17

kábé hét órányi anyagot kell beírnom, és utána lehetséges. de csak a második tűz van meg.

tükörfúró 2010.10.11. 10:11:03

Gondolom a "nyugodt szerelő" már gyulladt meg, autók közelében előfordul...

Wizardus86 2010.10.11. 11:01:21

@tükörfúró: azt hiszem ez a csapata nagyrészt csak endurance versenyen indul, tehát tuti előfordult már velük.

Két éve a Proex Ferrarija gyulladt így ki

AtoszMester 2010.10.11. 19:28:26

Akinek a haja pörkölődik, az egy emos köcsög. :)

McK (törölt) 2010.10.11. 20:09:06

@BenDeGoose: Gratulálok.
Értő olvasás egy ahatalmas egyes.
A sok szájhőssel meg kár foglalkozni.
Akiknek ez semmi,az mi a fenének olvassa.
Ott a címben,miről szól.
Én se olvasoma hüvelygombás sztorikat.

McK (törölt) 2010.10.11. 20:12:57

@petru: Aztakurva!
Taníts mester!
Ilyen magas felkészültséggel nem is tudom,hogy van időd ide írkálni a NASA-s állásod mellett.
Köszönjük,Emese..

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.11. 21:33:28

@Wizardus86: Ha valakinek nem jött volna le, neked köszönhetjük a friss videót. Meg kell mondjam, rondábban néz ki, mint amire emlékeztem, mert kapkodtam a fejem ide-oda.
Még egyszer, kösz!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.11. 21:42:04

@lex lathor: Kösz ezt a linket is!!
Akárhonnan nézem, ez minden volt, csak vicces nem.

mt-03 2010.10.11. 21:58:21

@petru: :)))
nekem az a vicc jut eszembe amikor valaki szembe megy az autopalyan es bemondjak a radioban... stb.
na ez is kb ilyen, itt a cikkiro a szembemeno, de nem erti...

Wizardus86 2010.10.11. 22:32:25

de a salzburgringi suzukis tömegbaleset is megvan, igaz belsőkből
www.youtube.com/watch?v=w-vbXNsmRyk

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.12. 00:40:36

@mt-03: Igazad van. Tényleg nem értem:)) Mire is gondolsz, kivel mentem szembe?(Egyébként, ez inkább szimpla poszt, mint cikk.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.12. 00:46:23

@Wizardus86: Öááhh! Asszem Bus Edina nem sok dicséretet kapott a többiektől a manővere után. Pár embernek elrontotta a játékát. Versenybaleset, a szerencsétlenebbek közül.

petru 2010.10.12. 03:31:36

@McK: :-)
Nagyon koszonom! Ingyen kioktatok akarkit.
(bocs a reklamert)
süti beállítások módosítása