Kaszálunk és védünk?

  2010. október 08. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

gyors150

Egymilliárd forint. Az objektív felelősség elvének bevezetése óta közigazgatási bírságokból ekkora bevételhez jut a rendőrség – havonta.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr682355518

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki képzett? 2010.10.08. 08:01:44

Mennyibe is kerül nekünk, ha a rendőr üldözni mer valakit? Lehet, hogy tényleg olcsóbb, ha egyszerűen pénzgyűjtő-szolgálatként működnek ezentúl – úgy legalább kárt nem okoznak. Elég, ha a legutóbbi, legalább ötmilliós kárértékkel végződő eset kép...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.10.09. 09:31:42

@mx3: előtte 2 méterrel kellett volna megállni, és látványosan elakadni. :)
persze sajnso ez nem megdolható, ők nem tudnak erről: totalcar.hu/magazin/kozelet/autopalya09/2/#szoveg
"Az ÁAK saját, belföldi statisztikái szerint ha valaki a leállósávban áll, statisztikailag húsz percig marad életben"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.09. 09:33:27

@Stock: Ha ez vigasztal, amikor én szálltam bele egy tilosban, veszélyes helyen az úton ácsorgó szőke kocsijába, akkor engem nagy erőkkel büntettek... Őt nem, a veszélyes forgalmi helyzet előidézéséért.

lwl (törölt) 2010.10.09. 09:37:23

@gyonyoruorszag: Nem egy atomfizikus az ismerosod, ha ugy szaguldozik nemet rendszammal, hogy fingja nincs a nemet jogszabalyokrol:
www.presseportal.de/pm/7849/1691742/adac
70 eurotol felfele behajtjak novembertol, raadasul pluszban megbassza az adohatosag, ha a szabalysertesi eljaras soran kiderul, hogy nem tartozkodik eletvitelszeruen nemetorszagban.

lwl (törölt) 2010.10.09. 09:39:01

@nyisztor: "Sztrádán tempomattal mentem 140 körül, GPS kontrollal. 156 km/órával büntettek meg. Biztos, hogy NEM HITELESÍTETT MŰSZERREL MÉRNEK, meg lehetne támadni bíróságon mind a huszonsok milliárdot."

Persze pityu. Nem akarlak elszomoritani, de a GPSed igen-igen messze van a hitelesitett meromuszertol, felfele es lefele is csalhat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.09. 09:39:15

@DeezL: Az a baj, hogy ha nem is a gyerekeid ülnek az autóban, csak te, a lelépő gyalogos megölése, vagy egy másika utóba beleszállás (amiben pl. van 2 gyerek?) megint csak nem kellemes dolog.
Szóval érteni, hogy van aki kurva jól vezet, de nem csak ők vannak az utakon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.09. 09:42:34

@Worm-: És akkor régebbi autóval ne is induljak el?
Persze ha kapok tőled valami szép újat, akkor ok ;)

Zölduborka 2010.10.09. 09:43:46

Ez egy kis hely, ha felhívnám őket, lehet, hogy pont vele beszélnék... :)

csintapala (törölt) 2010.10.09. 09:54:16

@Éhesló: "Azt sem vagy képes felfogni, hogy van más szabálysértés is a gyorshajtáson kívül. ilyen például a tehergépjárművek elzése a tiltótábláknál, a szabálytalan sávváltások, elsőbbség meg nem adása."

Te nem érted amit én mondok. Pontosan tudom, hogy vannak más szabálysértések is. Csak ez nem tartozik itt a tárgyhoz.

Az, hogy van más szabálysértés is (ami szerinted fontosabb), attól még a gyorshajtás is szabálysértés marad. És büntethető. A sünök pontosan tudják, hogy sok a gyorshajtó és ezért sokat mérnek. Ez van. Aki ennek tudatában és ennek ellenére gyorsan megy, aztán anyázza a rendőröket, meg sopánkodik, az szimplán hülye.

"Ezért szánalmas azokon kárörvendeni, akiket elér a harácsot szedő sünhad: helyetted is fizetik a beszedésre elrendelt harácsot. "

Helyettem ugyan senki nem fizet semmit barátom. Mindenki a saját hülyesége után fizet. Nehogy már átessünk a ló túloldalára, még azok a hősök/mártírok, akik gyorshajtanak aztán megbasszák őket?

Ez mindenkinek a saját döntése meg felelőssége. Aki tudatosan szabályt szeg, az ne sírjon meg ne mást okoljon, ha megbüntetik.

Éhesló 2010.10.09. 10:20:39

@csintapala: szerintem az tartozik a tárgyhoz, amiről a post szól.
A post pedig nem a gyorshajtókról szól, hanem az ebből TERVEZETT bevételt, automatikus és sunyi módszerekkel kaszáló sünökről.

Ennek kapcsán kellene felmerülni minden törvénytisztelő közlekedőben, hogy miért vannak üldözetlen és büntetlen veszélyes szabálysértések milliói nap nap után és miért van EGY féle szabálysértés amit automatizáltan "üldöznek".
Benned NEM MERÜL FEL, még a post után sem, hanem törvénytiszteletről pampogsz egy olyan harács kapcsán, aminek a lényege pont a törvényekre szarás a sünök részéről: hiszen nagy ívben tesznek minden olyan szabálysértésre, jogsértésre (lopás, rablás, fosztogatás, közveszélyokozás, garázdaság) amit ténylegesen is üldözniük kellene és helyette a közlekedőket fosztogatják - gépesítve. A példákat leírtam, ellenpéldát nem írtál, mert nincs.

Arról, hogy hogyan váltak a sünök a közutakon pénzbehajtókká írt a post, de arról itt - ezen a blogon - nem igen szólhatnak, hogy a pénzbeszedés mellett a maffia és a politikai maffia verőlegényei és pénzbehajtói, védelmezői a sünök, nem a törvénytisztelő polgároké.

Kinek és mit kell szerinted tisztelnie, ha a sünök - akiknek a hivatása lenne a bűn üldözése, a törvények betartatása (kivétel nélkül) - tesznek rá nagy ívben?

A barátod meg még viccből sem szeretnék lenni ezek után ezért a bratyizós megszólításomat hanyagold kérlek.

khaleeji 2010.10.09. 10:29:30

kicsit fura, hogy a városon áthaladó egyenes ,négysávos úton ugyanúgy 50-el lehet menni, mint a házunk előtti kis utcában, ahol még a 30 is sok.

Stock 2010.10.09. 10:45:17

@csintapala: te vezettél már autót????
szted mi a fontosabb, egy átlag jól szaladó kocsiban a km órát bűvölni, vagy a forgalomrqa figyelni?????????????

úgy megnézném az ilyen nagyokosokat!

Stock 2010.10.09. 10:46:59

@binrashid: vagy a 2*3 sávos elkerülőn 80-nal, holott keskeny, kátyús, derékszögű kanyarokkal tűzdelt országúton 90-nel lehet.

Stock 2010.10.09. 10:50:23

@ColT: nehéz kérdés!
talán mindkettőtök megbüntetése lett volna a korrekt, mert ő veszélyeztetett, te meg nem a látási és útviszonyoknak.. :))
de ez tényleg nem egyszerű!

Hurri Kán 2010.10.09. 11:18:26

@Rocko-: és ilyenkor hol vannak "szolgálunkésvédünkék" hogy odaálljank a lerobbant autó mögé, amíg a műszaki mentés nem érkezik, vagy valami hasonló? Vagy ilyen csak sci-fi filmben van?

@Éhesló: "Ez nem automatizált harácsolást kívánna, hanem rendőri jelenlétet és intézkedést. De ilyen nincs." Akkor mi lenne a bevételi előirányzat teljesítésével? A jó édes.....

gixeres 2010.10.09. 11:18:48

Nem az egyszerű járőröket kell szdni szerintem. Ők csak droidok akik parancsot teljesítenek. A vezetőséggel van baj mint általában mindenhol.
Ami engem rohadtul idegesít, ( és emiatt már szlovák rendszámmal járok és céget is kivittem), hogy rendben van hogy 30miliárdot befizetünk nekik. Idén én is 300.000-rel járultam hozzájuk.De emlékszik-e vki az augusztusi motoros rendőr balesetére. Aki többször jelentette hogy a gumik miatt életveszélyes a motorja és nem akar ráülni. leszarták, kiküldték, meghalt. A családjának meg még 1ft-ot se fizettek eddig.
Nem vagyok vulgáris típus, de hova a büdös faszba fizetjük ezt a sok pénzt?
felháborító korrupt undorító banda az egész.

Éhesló 2010.10.09. 11:27:50

@gixeres: rablók nélkül nem lenne rablás. Aki elszegődik, kitart a sünök rablóbandája mellett az maga is tettestárs a rablásban a törvények kreatív értelmezésében és be nem tartásában, be nem tartatásában. A vezetők nem vernek embereket, nem nem vesznek fel feljelentéseket, nem nem üldözik a tolvajt, rablót, gyilkost, garázdát legfeljebb utasítanak, eltűrik.
Az "egyszerű" sün meg megteszi.
A motoros sün (RIP) minden nap elment beszedni a harácsot, holott fel sem ülhetett volna a motorjára, ha tiszteli azt a törvényt, amit be kellett volna tartania.
Ma is százával indulnak el sünök olyan körülmények között, melyek törvénytelenek és harácsolnak szarva a trövényekre és törvényszegőkre.
Aki része a felháborítóan korrupt és undorító bandának, az tettestárs is ebben az undorban.

csintapala (törölt) 2010.10.09. 12:11:48

@Éhesló: "szerintem az tartozik a tárgyhoz, amiről a post szól.
A post pedig nem a gyorshajtókról szól, hanem az ebből TERVEZETT bevételt, automatikus és sunyi módszerekkel kaszáló sünökről."

Nézd, hogyha a gyorshajtók olyan hülyék, hogy tudatosan és folyamatosan megszegik a szabályokat, akkor hol itt a probléma? Mitől "sunyi" dolog őket büntetni?

"Ennek kapcsán kellene felmerülni minden törvénytisztelő közlekedőben, hogy miért vannak üldözetlen és büntetlen veszélyes szabálysértések milliói nap nap után és miért van EGY féle szabálysértés amit automatizáltan "üldöznek". "

A törvénytisztelő közlekedő ott kezdődik, hogy ő maga is betartja ugye a szabályokat. Innentől az egész okfejtésed bullshit, mert csak azok pampognak a kaszálás ellen, akinek vaj van a fülük mögött.

Nincs üldözetlen szabálysértés, minden szabálysértés büntethető és büntetendő. Csak van amit könnyebb lefülelni, van amit meg csak véletlenszerűen lehet. Pl nem mehet minden autó mellett egy rendőrautó, hogy lefülelje, hogy ha átmegy a záróvonalon. Ellenben traffipaxozni könnyű, vagy pl automata fényképezőt is könnyű szerelni a piros lámpákra (ez ellen is ment a pampogás ezerrel, mikor valahova felszerelték).

Attól, hogy a gyorshajtás könnyű bevétel a sünöknek, attól a tény még tény marad: csak azt büntetik, aki szabályt szeg. Ez meg jogos, akkor is ha nem tetszik.

A többivel nem értek egyet. Ahogy te sem úgy én sem látom a valódi arányokat, hogy a rendőrség mivel mennyit foglalkozik. Nem hiszem, hogy többet traffipaxoznak, mint kéne, sőt.

De kérdezek valamit: ha mindenhova csak automata traffipaxokat szerelnének, de kilométerenként egyet (amik csak úgy fosnák magukból a büntetéseket), és a rendőrség minden emberi erőforrást az egyéb bűncselekményekre tudna fordítani, akkor vajon elégedett lenne a tisztelt gyorshajtó bagázs??? Vagy akkor rögtön lenne valami más kifogás?

csintapala (törölt) 2010.10.09. 12:13:40

@Stock: "te vezettél már autót????
szted mi a fontosabb, egy átlag jól szaladó kocsiban a km órát bűvölni, vagy a forgalomrqa figyelni?????????????"

Ha te erre a 2 dolgora nem tudsz egyszerre figyelni, akkor add le a jogsidat.

Stock 2010.10.09. 12:25:49

@csintapala: tehát nem vezettél.., ezzel meg is válaszoltad! :))

ez nem 2 dolog! a sebességmérő egy dolog, a forgalom meg egy sokösszetevős sokkal több figyelmet igénylő egyenlet!

majd rájössz, ha nagyleszel...

Stock 2010.10.09. 12:43:13

@csintapala: ezekszerint nem vezettél még! :))
ez nem két dolog!
a sebességmérőre figyelni 1 dolog, de a forgalom egy sokösszetevős egyenlet..
nem lehet 1 másodpercet ide, a másikat meg oda nézni, mert abból vannak a balesetek!!!!

majd rájössz, ha nagyleszel..

csintapala (törölt) 2010.10.09. 13:43:02

@Stock: dede, vezetek, cirka 17 éve. És semekkora kihívást nem jelent betartani a sebességkorlátokat mindamellett, hogy természetesen a forgalmat is figyelem. Egyszer sem büntettek még meg, a traffipax mellett mosolyogva megyek el.

Nekem az a fura, hogy valakinek ez kihívást jelent és ezzel takarózik, hogy a forgalom figyelése mellett nincs idő -LOL- a Km órát nézni.

Tudod, a jogosítványnak előfeltétele, hogy tudsz a szabályok szerint közlekedni. Ehhez hozzátartoznak a Km korlátozások is, és az a képesség, hogy tudd, hogy épp mennyivel mész.

Ha nem megy add le a jogsidat..

csintapala (törölt) 2010.10.09. 13:44:40

Miért nyeli ez a fostalicska blogmotor a hozzászólásokat?

Stock 2010.10.09. 13:58:05

@csintapala: mondom, ha leteszed a jogsit, akkor rájössz! ;)

antimason (törölt) 2010.10.09. 14:01:58

Még ilyen magas bírságoknál is úgy közlekedünk, mint ha az életünk múlna rajta.
Az állandó pénhajhászás, a létbizonytalanság farkasokat csinált belőlünk.
80-nal haladok 70-es szakaszon, az autósok 80%-a leelőz, sőt páran átnéznek, hogy mijafasztcsiná'ez?

Csak a legnagyobb szigorral lehet ezt a csürhét megfékezni.

Az igazságtalan büntetésekkel Én sem értek egyet, de ez pár %-nyi.

Banaúr 2010.10.09. 15:23:44

@Éhesló: Még nem olvastam végig az egész oldalt,de a javaslatom,az hogy a a fenébe,mert EGYSEJTŰ :) Fentebb már próbálkoztam nem ment,agyatlannal nem is mehet. Tudod,két agysejt,egy serkentő és egy gátló,a többit meg biztos ismered.

Banaúr 2010.10.09. 15:31:42

@csintapala: Vezetsz te barátom,max a kis pöcsöd a piszoár felé. Agyatlan vagy és az ismaradsz,mert megérteni sem akarod mit írnak mások. Te vagy az az okos aki beáll a belsősávba és mindenkivel betartatja a szabályt másokkal,pedig lennének erre megfelelő szervek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.10.09. 16:21:29

Na, jól van, megint egy kattintékony posz. :D Azt azonban megkérdezném, hátha valaki tudja, akkor mi van, ha valaki gyorshajtó szimplán megnevezi az útált szomszédot, rokont , mint autót éppen vezető személyt, akkor a rendőrség mérlegelés nélkül behatja a delikvensen a bírságot? Vagy lehet tiltakozni, vitatkozni olyan mónikasó szerüen? :D

Tetves magyar rendőrség, megélhetési sebességmérők, szondázunk-és-mérünk huszárok ezek, rühellem őket; tisztelet a kivételnek, mert olyan is van, csak kevés...

csintapala (törölt) 2010.10.09. 16:31:08

@Banaur: Ne akard kitalálni hogy én hogy vezetek, nem vagy látnok.

Senkivel nem tartatok be semmit, meg a belsőbe sem állok be diktálni a 130-at.

Csak veled, meg a többi gerinctelennel ellentétben ha a zavarosban halászok és elkapnak, akkor utána nem rinyálok, hogy a rendőr a hülye.

Ahogy mondtad: a szabályok betartatása meg a büntetés a sünök dolga. Ezt is teszik. Büntetik az ilyen hülyéket, mint te, akik tudják, hogy gyorsan mennek és ezért megbüntethetik őket, de mégis is gyorsan mennek, aztán meg hápognak a bírság miatt.

Banaúr 2010.10.09. 20:24:37

@csintapala: Látod nem olvastad az írást csak vagdalkozol megint.NEM BÜNTETTEK MEG MÉG GYORSHAJTÁSÉRT!!!!
Olvasni,értelmezni,észt osztani ez a sorrend.Gyakorold!

Krisi 2010.10.09. 20:37:41

@Stock: "a sebességmérőre figyelni 1 dolog, de a forgalom egy sokösszetevős egyenlet..
nem lehet 1 másodpercet ide, a másikat meg oda nézni, mert abból vannak a balesetek!!!!"

baszki, ha nem érzed, hogy mennyivel megy a saját autód még ennyi év vezetés után sem, akkor tényleg alkalmatlan vagy a közlekedésre.
valamint ha azt mondod, hogy egy teljes másodpercig kell figyelned a km. órát hogy felfogd a számot ami közelében jár a mutató, akkor adja az ég, hogy soha ne kerüljek a közeledbe miközben a volánnál ülsz...

nem akarok belemenni a "kinek nincs jogsija" témakörbe túlságosan, de aki minimálisan is tisztában van a saját gépjárművével, az simán megmondja, hogy adott sebességi fokozatban adott fordulatszám mellett épp mennyivel halad.
amikor pl. csináltam az A jogsit akkor a motoron amit kaptam egyáltalán nem működött a sebességmérő, onnan tudtam mikor megyek 50-nel hogy 4-esben 7ezret pörgött a motor (jó kis 400-as belpiacos pörgős Honda volt). ezzel is mentem át a vizsgán, pedig ott mindenbe belekötnek, de meg sem említette a vizsgáztató hogy túl lassan vagy gyorsan mentem volna.

szóval ha nem tudod hogy épp mennyivel mész akkor egyszerűen béna vagy vagy tapasztalatlan.

cso zsi 2010.10.09. 20:55:45

Kinnfelejtett táblák nincsenek, ugye?
7-es út, Agárd. A Nádfedelesnél (bocs, nem tudom, mi a neve az utóbbi 10 évben) lekanyarodnék a sorompóhoz, hogy a parti úton haladjak tovább.
Kitáblázás, az "átjáró zárva", és felfelé mutató nyíl. Jó, akkor továbbmegyek, de nem ugrik be hirtelen, hol lesz a kövertkező átjáró. A kereszteződésen áthaladva azért benézek jobbra, ahol egy "zsákutca" tábla vigyorog. Meg egy 5-6 tagú kocsisor, és épp látok még egyet átkelni a síneken, a nyitott sorompónál.
Az első lehetőségnél visszafordulok, onnan is alaposan kitáblázva, hogy "zárva". Bekanyarodok, elhaladok a "zsákutca" mellett, majd még egy "zárva" tábla mellett, fehér jelzésen, át a síneken. Emlékszem, valamikor a nyáron tényleg le volt zárva.

Perillustris 2010.10.09. 23:15:22

Az ignorálható "kint felejtett táblák" mintájára megalkottam a "rosszul beállított közlekedési lámpa" fogalmát. :P

Krisi 2010.10.09. 23:24:57

@Perillustris: nem mind piros, ami fénylik :)

Rocko- 2010.10.09. 23:57:00

@Perillustris: mondhatni: a 30-as táblánál ugyanolyan öngyilkosság, mint piroson átmenni.
ja, jogos.

Krisi 2010.10.10. 10:37:31

@Rocko-: nyilván nem mindegy hogy péntek délután 6-kor a Blahán megyünk át szembe a piroson 4 sávon vagy szerda este 11-kor a töküres városban kisívben jobbra bekanyarodunk amikor senki nem jön, de még piros a lámpa.

mint ahogy az sem, hogy jó látási körülmények közt megyünk az üres 3sávos autópályán 140-nel bekapcsolt ESP-vel egy RS6-os Audiban vagy lakó-pihenő övezetben játszó kisgyerekek közt megyünk 35-tel.

ebből a 4 példából 4 szabálytalan, de csak 2 veszélyes.

indapass90210 2010.10.10. 10:53:40

@geegee: magánokirattal tudod bizonyítani, hogy tényleg a szomszéd volt. Bemondásra nem hiszik el :)

Rocko- 2010.10.10. 12:06:40

@Krisi: " péntek délután 6-kor a Blahán megyünk át szembe a piroson 4 sávon "
mégis megtöténik.
" szerda este 11-kor a töküres városban kisívben jobbra bekanyarodunk amikor senki nem jön, de még piros a lámpa."
ez baromság.
autóval ezt nem tudod megtenni, kerékpárral viszont igen. leszállsz, a járdán áttotlod a keersztező irányra, ott az úton felszállsz, és mehetsz tovább. szabályszerű is vagy. nem jobb?

"ebből a 4 példából 4 szabálytalan, de csak 2 veszélyes."
csak egy. :)
lakó-pihenő övezet sem azt jelenti, h az úton játszatom a gyereket. ennyi erővel felküldhetném a lánchíd tetejére, hogy ott egyensúlyozzon. :)
szülői magatartásból ugyanúgy elégtelen.

Krisi 2010.10.10. 15:33:41

@Rocko-: az is megtörténik, hogy az autó becsapódik a buszmegállóba és megöl 4 embert, 2-t pedig megnyomorít. sok minden megtörténik, ez nem jelent semmit.

"autóval ezt nem tudod megtenni, kerékpárral viszont igen."

autóval viszont tudok menni 180-nal, biciklivel meg nem :)

Rocko- 2010.10.10. 16:56:46

@Krisi: "autóval viszont tudok menni 180-nal, biciklivel meg nem :)"
Te sem vagy egy Fred Rompelberg. :P

"az is megtörténik, hogy az autó becsapódik a buszmegállóba és megöl 4 embert, 2-t pedig megnyomorít. sok minden megtörténik, ez nem jelent semmit."
arányait tekintve ritkábban mint a bicikliszöld. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.10.10. 17:05:31

"Egy valamit nem veszel figyelembe. Te tudod, hogy 130-cal mész 90 helyett, de aki eléd kanyarodik az nem."

Ahogy 40 km/h-s különbség nem eredményez órákban mérhető időspórolást, úgy a mellékösvényről főútra kanyarodó paraszt sem fog beledögleni abba a plusz 5-10 másodpercben, amíg kivárja, hogy elhúzzon előtte a másik.

És így senki nem kényszerít senkit felesleges lassításra, lendületveztésre.

kápísi?

Aki meg újfent Németországra hivatkozik, az húzzon már ez a jó büdösbe, mert ennyi erővel akkor itthon is bevezethetnék a szabad(abb) fegyvertartás, mint Svájcban, Finnországban vagy az Egyesült Államokban, lehetne többnejűség, legális emberevés, mint a dzsungelben, eltörölhetnék a személyi jövedelemadót meg az áfát stb.

Kurvára unom már ezt a hasonlítgatást.

A magyar ember vegye már elő a józan paraszti eszét, és úgy vizsgálja már felül végre ezt a [ghriuhehnd]-k által hozott fostalicskányi törvényt és jogszabályt!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.10.10. 17:06:57

párszor félregépeltem, de most leszállt az agyamra a lila köd

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.10.10. 17:13:32

@antimason: "Az igazságtalan büntetésekkel én sem értek egyet, de ez pár %-nyi."

Durva analógia, de lassan időszerű lesz: '56 után a fennálló törvényekhez és jogrendhez igazodva végeztek ki és börtönöztek be embereket.

Csak nézőpont kérdése, mi mikor és hol igazságos.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.10.10. 17:18:17

Az a legfasszopatóbb az egész rendszerben, hogy olyanok hozzák az idióta törvényeket, akik mentesülnek a betartásuk alól, az ellenőrzést pedig olyanokra bízzák, akikre szintén nem érvényesek ezek az alapelvek, sőt, a vezetőik közül kerül ki az első vonalas fehérgalléros bűnözők és maffiózók legjava.

Ennyi erővel visszahozhatnánk a feudalizmust is, oszt hadd basszon ott mindenki a posványban.

Krisi 2010.10.10. 17:35:47

@sipike78: emberevés tök király lenne, új értelmet kapna a tejbepapi, a térdkalács vagy a babaolaj :D

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.10.10. 18:35:19

@Rocko-:
Igen, most egy kicsit hazabeszélek...

Ehhez képest (és egyébként is) dühítő, hogy ha reggel megyek Nyíregyről Pestre és áll a leállósávban egy jármű, akkor délután-este már körbe is bólyázta a tisztelt ÁAK...
Ahelyett, hogy elvitetnék a LEGKÖZELEBBI pihenőbe.

Rocko- 2010.10.10. 19:05:15

@kamionmentés: ugyanezt tapasztaltam 2 hete. érthetetlen.

OFF: Ti voltatok kint tegnap óbudán? :)

cso zsi 2010.10.10. 19:56:33

@Perillustris: Egyrészt, elég rég óta vannak "rosszul" beállított jelzőlámpák a városban. Azt nem nagyon lehet ignorálni.
Bár attól függ mivel halad az ember.
Tegnap délelőtt a Gellért tértől a Kosztolányiig kísérhettem egy biciklis párost. Egyenletes tempóban haladtak, nem lassítottak, bár nem is mentek gyorsan. Ezen a szakaszon az autósok, és a busz is négyszer kapott pirosat, talán a Móriczig nincs is több lámpa. Kb 8 autó volt a busz környezetében, már a második lámpáig meg lehetett előzni. A bringásokat nem. Ők valószínűleg a lombos fákat nézték szabad jelzésnek.

különbensi 2010.10.10. 20:57:41

@cso zsi: Birkatürelmű. Én már az első lámpa után ráhúztam volna a kormányt. Ha meg akar dögleni, akkor ugyan ne zavarjuk már az eutanázia elvégzésében.

Perillustris 2010.10.10. 21:12:13

"Azt nem nagyon lehet ignorálni."

Tehát egy tábláról az autót vezető eldöntheti, hogy kinn felejtett-e, de egy kerékpáros azt nem, hogy az adott piros lámpa ésszerű-e, s számára indokolt-e megállni.

GYK: Félreértés ne essék, egyiket sem pártolom, csak a kettős mércére próbálok rávilágítani.

Krisi 2010.10.10. 21:51:02

@Perillustris: haggyadazt, a bicikliseknek nincs rendszámuk és adót se fizetnek, ezért nem ignorálhatnak kedvükre. ez ilyen eccerű :)

OFF: ezen beszartam

www.youtube.com/watch?v=wTfdxU1JoEY&feature=player_embedded

Evil Dick 2010.10.11. 05:53:17

Ezt annak, aki szerint miért a gyorshajtással foglalkoznak. Tán csak azért, mert a statisztikák szerint a személyi sérüléses balesetek iszonyú százaléka származik a sebesség helytelen megválasztásából. Nekem gyalogosként az is feltűnt, hogy van egy réteg, amely nem képes lassítani: télen, hóban-fagyban, esős időben, bármely körülmények között csakis 110 feletti tempóban képes közlekedni a városban. Emellett feltűnő a buszsáv gyorsítósávként való használata is (jellemzően Street Racing-matricás Suzukik, Audi/BMW/Mercedes triumvirátus tagjai, sötétített SUV-k által), valamint a piroson való áthajtás. Aki pedig a közlekedési rendőröket próbálja összemosni a bűnügyi rendőrséggel mondván miért nem a borsodi falvakban játsszák a seriffet, az ne csúsztasson.

Éhesló 2010.10.11. 09:32:45

@Evil Dick: persze.
Ha szonda nem mutat semmit, akkor ezt írják be a sünök bármire: a leszakadt, kátyús, halastavas úttest pályától, a részeg kivilágítatlan vagy kocsik és gyalogosok között korlátok nélkül cikázó bringás elütésén, szabálytalan sávváltáson, meg nem adott elsőbbségen át, a szorgalmas fémgyűjtők által ellopott csatornafedél miatt tankcsapdába hajtásig.
Ez egy olyan bármire alkalmas passzus, ami (főleg az út fenn/nem/tartót és a biztosítót, de a bárhol csalinkázó bringást, mopedest, motorost, úttesten szaladgáló gyereket, aluljárók felett botorkáló nyögdíjast, vétkes autóstársat is) és bárkit kiránt a saját felelőssége alól, rálőcsölve azt a szerencsétlen sofőrre, még ha be is tartotta az éppen aktuális sebességkorlátozást.
A sün meg sün akárhová vezénylik is.
Amikor gárdázni kell akkor lelkesen ténykedik mind, máskor meg eltűnnek mint a kámfor és csak a közúti pénzbehajtáson látni őket, jó időben kocsin kívül, rossz időben a meleg kocsiban szundikálva (autópályán a forgalommal szemben, a leállósávon!!!!!!).

A sok lelkes irigy meg drukkol nekik, mert azt gondolja, hogy a pénzbehajtóként működtetett sünsereg majd őt megkíméli és a sok nála gyorsabb, vadabb, gazdagabb autóstársat fosztogatja.
A pofára esés akkor jön el, ha sors a kádárkolbász rosszabbik felére sodorja. Akkor meg már minek sírni, ha eddig jó volt így, igaz?

GG81 2010.10.11. 09:50:06

@Perillustris: te nagyon okosvagy! még a kettősmérce fogalmát sem érted. :-D azt ugyanis azonos súlyú dolgok közt szokták megvonni...

fejlettebb országokban és néha itthon is, ha hétvégén épp nem építenek utat, elfordítják/letakarják a 30-as -> 60-as táblákat, mert nem fog munkagép az útra kanyaródni, az utat megtisztították a hétközben felvitt mocsoktól és 2 napig nem KORLÁTOZZÁK az arrajárók sebességét, mert hát addig is szabadon járhattak arra, csak lassabban.

míg te ezt egy tiltó rendelkezéssel akarod összemosni 2tengelyagyas barátunk!? egy piroslámpát a sávos az 1sávos tereléseken kívül nem igazán tesznek ki ideiglenesen. az az adott forgalmi helyzetben megállást parancsol, gyengeelmélyű! nem azért piros, hogy lassabban menj át, meg jól körbenézel!, ez nem sebességet korlátozó tábla, hanem egy TILTÓ jelzés!, mint a rendőr karja... érdekes, ha egy humán rendőr működik a kereszteződésben, akkor esetleg simán megírja a csekket is, nagy a kuss, mert igazoltathat, de egy lámpába épített lámpa is az azonosíthatatlan bringást megörökíti max...

kettősmérce barátom az ámblokk ott van, hogy egyenrangú közlekedő felek akartok lenni, de a kötelesség részét szeretitek elkummantani... addig pedig jogok sem járnak!

GG81 2010.10.11. 09:53:05

@Worm-: érdekes történet, de a lényeg, hogy van benne öröm is... tutti nem lesz majd 30K a mutatványod, mert nem tartozik az ojjektív felelősség hatókörébe (+15km/h). sima szabálysertési eljárás lehet a dologból, ahol még mindig lehet rokonra hivatkozni ugyebár... és a sánítást ott gondolom, ha már odamentél kérdezősködni, akkor akár egy helyszíni csekket is adhatott volna (vagy ilyenkor mindenképp van szab.sertés elj.???)

Perillustris 2010.10.11. 10:35:22

@GG81: "gyengeelmélyű"

ROTFL

Te kened el a dolgot: hatályos-e a tábla vagy sem? Ebből induljunk ki.

"míg te ezt egy tiltó rendelkezéssel akarod összemosni"

A tábla azt jelenti, hogy tilos gyorsabban menni, nem?

Az irreleváns jelen esetben, hogy jobb sorsú országokban hogyan megy ez.

Nincs ezzel baj persze, hiszen minden szentnek magafelé hajlik a keze. :P

GG81 2010.10.11. 11:19:14

@Perillustris: ügyesen beleszőtted a tilos szót, de sajnos bebuktad... mert gyorsabban tilos menni, de menni szabad... egy qrva piroson meg tilos átmenni is, állni kell meg! hoppá micsoda különbség...

egy lámpa mindig valamiféle elsőbbségi rendet is szabályoz nagyokos, tehát míg neked tilos, addig másnak szabad, ha ezt felrúgod másnak teszel keresztbe! jah, de te biztos az a bringás kaszt vagy, aki a 2x3 sávos utat keresztező pirosnál megállsz, mert drass vagy átkelni... de egy gyalogokat átengedő piroson a gyalogosok között is nagysebességgel áthajtasz, mint azt trendi is a belvárosban...
jah, de a kerékagyadnak ezek ugyanolyan dolgok, mint a szabad haladásnak a sebességét túllépni...

GG81 2010.10.11. 12:06:41

szar-ea blogmotr?

Perillustris 2010.10.11. 14:01:23

@GG81: Ne fárasszál már. Egyszerűbb, ha leírod: a saját szabálytalanság belefér, a másé nem.

A gyalogosokat NEM a kerékpárosok nyomorítják meg, és NEM a kerékpárosok gázolják halálra.

GG81 2010.10.11. 14:15:53

@Perillustris: idejöttél bringás megint sopánkodni, hogy megy a siránkozás... senki nem kérdőjelezte meg, hogy csúnya dolog és jogos a büntetés a gyorshajtásért! ilyet a bringaagyon nem látsz! ott mindenki robinhúd-fejkamerásrambó keverék, akik majd jól feljelentitek a főgonosz autósokat, földmegmentői! :-D

maximum annak helyeire fújtak, pénzbeszedési okára hivatkoztak... sőt szigorúbb ellenőrzést várnának a valóban veszélyes helyeken... erre te jössz megint azzal, hogy a bringás, meg a pirosozás free, meg rá nem úgy vonatkoznak a szabályok, mert bringás... kac-kac.

ahogy felsejlett megint az azonosíthatatlan bringás képe, büntethetetlensége, megint elkezdesz mással takarózni. mert arról nincs statisztika mennyi gyalogost löknek fel a bringások, törik kezük-lábuk... helyszínelés ugyanmár azonosíthatatlanul elmegy. kórházban meg max. törés kategória. gratulálok, meg azoknak a bringás pajtijaidnak is, akik képtelenek egy szabályos előzést végrehajtani és nem fogják fel, a szembejövő sávban szabályosan érkeznek szembe bringások... mint ahogy ilyenkor bringa-bringa ütközés is van és egyre gyakoribb... azért mert ilyet te nem látsz vannak...

köszönjük, hogy megint ködösítettél hát, ez volt a téma? nem. akkor ts-ts-tsá'

Perillustris 2010.10.11. 14:59:43

@GG81: "azonosíthatatlan bringás képe"

Hiszen a gépjármű vezetője sem azonosítható, nem tudom, miről beszélsz.

Ja, semmiről.

GG81 2010.10.11. 15:11:03

@Perillustris: már megint ködösítesz, ehhez értesz... ha az nem lenne azonosítható, akkor objektív az üzembentartót baxák meg, de gratulálok, ügyesen adod a hüjét, mintha nem hallottál volna róla... az üzembentartók meg max. jobban odafigyelnek kinek is adják oda a verdát...

Perillustris 2010.10.11. 16:46:53

@GG81: Magyarul még mindig tök jól el lehet sumákolni a dolgot. :P

Krisi 2010.10.11. 22:20:56

ezaz, végre ittvan GG, az ultimate megmondóember :D

Perillustris 2010.10.12. 00:14:43

@Krisi: Általában ignorálom, de mivel megszólíttattam, kivételt tettem. Belátom, kár volt.

r7zw48 2010.10.12. 00:24:44

@(X): "Elvégre kevésbé macerás megfogni a munkások nélküli útépítésen harminc helyett ötvennel száguldozó, vagy az üres sztrádán százötvenhattal hajtó autóst, mint például a kanyarban előző, a piros lámpán áthajtó, vagy épp a csemetéjét gyermekülés nélkül szállító vezetőket."

Nem újdonság a legkisebb ellenállás/feladat irányába való elmozdulás, ami nem annyira speciálisan rendőri, mint inkább emberi (vagy pontosabban talán inkább alkalmazotti) tulajdonság. De ez az út az autóvezetők előtt is nyitva áll: tessék a szabályokat a sebesség tekintetébe betartani, és ha már semmiképpen nem tudnak meglenni szabálytalankodás nélkül, akkor mondjuk vegyék ki a gyerekük alól a gyerekülést (lelkük rajta), mert azt úgyis csak kis valószínűséggel (értsd: sok munkával) tudnák leleplezni a kis munkával sok bevételre hajtó rendőrök. Mindenre van ellentaltika. Elvégre ez egy szabad ország, ráadásul a saját gyerekkel szembeni merénylet közveszélyessége mégiscsak kisebb, mint mondjuk például sebességhatár átlépésével támadni mások biztonságát. A piros lámpán áthajtó megfogásának macerásságát meg nem nagyon értem: egy automata készíti a sorozatfelvételt, és akár emberi kéz érintése nélkül is postázható lenne a objektív büntetés. Nem tűnik egy nagy macerának, vagy már a robotok is sumákolnának? Már úgy értem a magyar robotok. Mert mondjuk például Németországban (vagy ha az túl távolinak tűnik, akkor a szomszédos Ausztriában) a dolgok „kicsit” másképpen működnek. Működnek! Hogy ne kelljen sokat magyarázni: nagyjából és egészében pontosan ellentétesen, mint nálunk. Jók az utak, a rendőrök nem tárják szét tehetetlenül a karjukat, hanem intézkednek, és úgy általában, ha akad is egyáltalán hülyeség, az limitált úgy mértékében, mint kiterjedésében – még a politikusok tekintetében is. Viszont ott soha nem lesz forradalom, ami nálunk – mint kiderült – egészen hétköznapi dolog.

Egyébként marha egyszerűen ki lehetne babrálni ezekkel a kaszálókkal: egyszerűen egy összehangolt polgári engedetlenségi mozgalom keretében mindenkinek egyik pillanatról a másikra szabályosan kéne közlekedni, és egy-kettő végük lenne. Arról már nem is beszélve, ha az akciót mindenféle bűnözés bojkottálására is ki lehetne terjeszteni. Megsemmisítő csapást lehetne mérni az egész rendőrségre. És akkor kénytelenek lennének izzasztó autós üldözésekkel bajlódni, vagy 150 kilós sofőrökkel vitatkozni, melyekre előtte rászólni sem mertek volna.

r7zw48 2010.10.12. 00:26:59

@delle: „a bujkálva lézerező birságolgató köcsögök”

Hogy a gyorshajtó, szabálytalankodó, másokat veszélyeztető köcsögökről már ne is beszéljünk.

r7zw48 2010.10.12. 00:29:30

@kutya_zzr:
Érdekes! A német átlagkeresethez képesti jelentéktelen mértékű, de sokkal kevésbé elkerülhető büntetés sokkal hatékonyabb, mint a nálunk alkalmazott fél minimálbérnyi. Igaz mi nem vagyunk németek. Ja, meg ők sem magyarok.

r7zw48 2010.10.12. 00:31:33

@Csumpi Hálidéj: „Az lehet, hogy kevesebb a halálos baleset...”

Nem. Az nem lehet. Az biztos.
A többi – az ugyanannyi, vagy több barom az utakon – az lehet.

De a baromból nem lesz nem barom. Viszont a gyorshajtó baromból előbb-utóbb – ha elfogy a pénze – egyszerű, hétköznapi barom simán lehet. És lett is. És kevesebb lett a halott. Annak ellenére, hogy a baromból nem lehetett nem barmot csinálni.

r7zw48 2010.10.12. 00:35:07

@repulosadmin:
„...azt hiszitek, hogy ettől majd elpirul szegény rendőrfőkapitányok arca?”

Nem. De mi, gyorshajtók se pironkodunk. Érdekes. Legalább fizessünk, ha már van pofánk nem pironkodni.

r7zw48 2010.10.12. 00:36:42

@Andris25: „...akkor is a pénzszerzés a fő cél!!!”
Na és. A pénz a magyarnak elég jó ösztönző. Rendőrnek is, gorshajtónak is.
És nagyon igaz: a szabálytalankodók miatt fenntartott rendőrséget tartsák fenn a szabálytalankodók. Legalábbis amíg vannak. Ha majd már mind legatyásodtak, és nemhogy szabálytalankodásra, de már autóra sem lesz pénzük, akkor majd tartsa fel ezt az áldott állapotot saját érdekében a szabályosan közlekedő autósok közössége.

r7zw48 2010.10.12. 00:37:53

@laci_52: „szabálytalankodókra vadászni gusztustalan”

Vannak hasonló dolgok az élet más területein is. Hogy ne mindjárt a legevidensebbel jöjjek, mert az cenzúrás lenne, legyen mondjuk a gyasztronómia: például a pacal, vagy a pálpusztai rendkívül gusztustalan, de nagyon jó.

r7zw48 2010.10.12. 00:39:05

@szaporító: „undorító egy nemzet vagyunk”

Ne essünk túlzásokba! Csak gusztustalan.

r7zw48 2010.10.12. 00:40:32

@szaporító: „...bírságot kaptam ... dehát ez milyen már. Hatvanezer...”

Ez felháborító.
Tehát hatásos.
Ha hatezret kaptál volna, már el is felejtetted volna. És az már milyen lenne?

r7zw48 2010.10.12. 00:41:55

@Csumpi Hálidéj: „Én ezért vezetném vissza a botütést.
Az mindenkinek egyformán fáj. „

Kinek hiányzik az sok hülye mazohista gyorshajtó?

r7zw48 2010.10.12. 00:43:22

@MidlifeCrisis: „Svájban ... 120 km/h helyett 150 km/h börtönbüntetéssel is jár.”

Na nagypofájú, magyarrendpfujoló, sebességhőbörgő, nyugatmániás, autójafaszúak! Ki akar svájcba települni? Ott lenne a helyetek! Legalább annyi időre, míg be nem törtök. Aztán visszajöhettek, mikor már zsibbadtan lógó, egykedvű pofátok széléről már csak csorog a nyál, miközben unottan zötyögtök a végtelen, vánszorgó autósorokban. Száll a kakukk fészkére.

r7zw48 2010.10.12. 00:44:59

@(X):

Úgy látom, igazából a legtöbben maguk szeretnék eldönteni, hogy hol mennyivel lehet biztonságosan hajtani (ott nem lakik senki, üres az út, ottfelejtették a táblát, satöbbi, satöbbi, satöbbi).
Nos, erre azért van lehetőség: a sebességhatárok nem diktálnak, csak limitálnak!

r7zw48 2010.10.12. 00:46:41

@Bélabácsi: „Nem köll szabálytalankodni, ennyi.”

Nem köll, de lehet. Aztán, ha úgy alakul, akkor fizetni viszont már köll. De hőbörögni megint csak nem köll, csupán lehet. Ennyi.
„Most kemény kéz van és lám - müködik a dolog.”
Ez a kemény kéz kinézett magának valamit, azt püföli. A többi meg nem számít.
Neki.
Ez ugyan látszólag működik, viszont egy csomó minden meg nem működik. Úgyhogy ha az egészre kell mondjunk valamit, akkor inkább a „nem működik” jellemző rá.
Ez az ugynevezett „gyáva” kemény kéz.
Van ilyen az élet más területein is, nagyon is sok.

r7zw48 2010.10.12. 00:48:49

@Kerti Gábor: „Sztem kellene egy olyan szervezet ami nézi, hogy a rendőr jogosan mér-e és nem az útépítési táblákat használja ki.”

Szerintem meg nem szabadna itt megállni. Kellene egy olyan szervezet, ami nézi, hogy a rendőr nem az autópályán megengedett 130 km/órás sebességkorlátozást használja-e csak ki. Mert ha igen, akkor ...
Ja, bocs. Most látom csak, hogy ez mekkora marhaság.
Na jó hát akkor legyen csak az másik szervezet.
És legyen a neve Rendőrség.

r7zw48 2010.10.12. 00:50:11

@MidlifeCrisis: „alapvetően nem lenne ezzel baj, ha az ember látná, hogy valami pozitív irányban megmozdulna.”

Azt értem, hogy a kevesebb halottat nem látni. No de az több élőt is jelent egyben. Azt már csak látni!
Vagy épp ez a baj? Mármint, hogy még így is túl sokan vagyunk? Tudod, sok munkanélküli, még ennyi gyereknek sincs elég bölcsi, ...

r7zw48 2010.10.12. 00:51:30

@szili76: ##### „...akik indokolatlanul lassan haladnak, ezáltal akadályozzák a forgalom többi résztvevőjét?? Ez csak felhúzza a szabályosan közlekedni akarókat”

Bár lehetne azon meditálni, hogy mi a szabálytalan, és mi az indokolt, de az egészet egyetlen tollvonással el lehetne intézni: be kéne tiltani az előzést! (is)
Na jó, azért nem kellene ilyen drasztikusan.
A gyalogos, az előzhessen.

r7zw48 2010.10.12. 00:53:20

@andzsin: „...hányszor de hányszor megtörténik ez, hogy az embert letolják az útról és még te érzed magad szarul a sok barom miatt.”

Erre nekem van egy „mondásom”.
Azt az autót ő vezeti.
Ezt meg én.
Egyébként aki siet, igyekszem elengedni. Elvégre azt én is el tudom képzelni, milyen nehéz lehet azt az ülést kitisztítani, meg szagmentesíteni. Hadd érjen oda még idejében. Ha már olyan sürgős dolga van. Meg aztán ha már előttem veszekedik az a megveszekedett, már kevesebbet árthat nekem. Inkább a kezemben van a sorsom tőle, mint ha mögöttem veszekedne meg.

r7zw48 2010.10.12. 00:55:19

@Bajusz.: „Ha gyorsan hajtunk, van pénz, de vannak balesetek is. Ha szabályosan közlekedünk, kevés a baleset, de a rendőrség működésképtelen. Most akkor hajtsunk gyorsan, vagy ne?”

Ezt most gyorsan feldolgozom, és lefordítom.
Nagyon sok a munkanélküli, ami rossz.
Az lenne a jó, ha egy sem lenne.
Ha mindenkit agyonlövünk akkor nem lesz egy munkanélküli sem.
Akkor most lőjünk agyon mindenkit?
De ne má! Most tényleg! Komolyan!
Légyszi, légysz valaki válaszoljon gyorsan, mert már betáraztam, csőre töltöttem és már nem bírom sokáig ezt a bizonytalanságot.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.12. 11:31:34

@r7zw48: Túl az óperencián meg kolbászból van a kerítés. Istenem, de régi is ez a nóta...

A renőrség akkor lesz hatásos, ha a 230-al mögém csapódó sötétített audit félreállítja, és a sofőrtől helyben elveszi a jogsit, és nem csak egy hivatal arcnélkülisége mögé bújva kiküldi a 60.000 Ft-os csekket a "kiskapu kft"-nek, akinek a nevén az audi van...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.12. 11:48:57

@Perillustris:
Tegnapi eset.

Lomb utca - f@szomtuggya utca sarok. rendes 4-es kereszt, egyenrangú, jobbkezes.
Autóval megyek, velem egy irányban balf@szkodikegy biciklis, egy sarokkal előrébb már megelőztem. Odaérek, látom jobbról jönnek. Megállok, szemkontaktus a másik sofőrrel, látja engedem elindul, gyorsítana. Ám a biciklis mögülem, engem jobbról előzve bevágódik a kereszteződésbe, az autó elé, ami nyom egy satut, hogy megmentse a szaros életét a kerékpáros véglénynek. A mögötte jövő bele is durrant. A kerékpáros ijedtében csinált egy ökörhugyozás manővert, majd elegánsan elteker...
Ez a baleset, amit egyértelműen egy kerékpáros okozott, a hátsó autós hibájaként kerül majd bele a statisztikába. Azokba, amikre Te is hivatkozol.

Perillustris 2010.10.12. 12:17:39

@newtehen: Jó nagy fasz lehetett, én simán visszavittem volna a helyszínre, ha látom.

De ez nem azért történt, mert kerékpáros, hanem mert suttyó. Ezt kell megérteni.

BTW a követési távolság nem úri huncutság, itt volt sara a hátsó autósnak is.

Éhesló 2010.10.12. 12:29:55

500 komment felett érdemes lenne visszatérni oda, ahonnan a post indult:
TERVEZETT bevételt jelent az automatizált traffipaxos harács.

A kommentek pedig nem arról szólnak, hogy a gyorshajtás jó és szabályos dolog, hanem arról, hogy:
- létezik még pár száz olyan gyakori és veszélyes közlekedési szabálysértés típus , amit a sünök leszarnak nagy ívben, mint általában bármilyen rájuk is vonatkozó törvényt,
- az autósok "kivételezett helyzetben" vannak a közlekedés többi résztvevőjéhez képest, mert a bírságolt szabálysértők körébe nem tartoznak bele a mopedesek, bringások, gyalogosok, örző-védők, pénzszállítók, áruszállítók, bkv-sok, volánosok stb. stb....
- a sünök a legváltozatosabban mocskos trükköket vetik be az automatizált bevétel maximalizálása érdekében (kint felejtett értelmetlen korlátozó és ki nem tett feloldó táblák stb.stb.).

Ezért meglehetősen gyenge a morális alapja annak, hogy a gyorshajtókat sújtja szinte kizárólag a törvényeket be nem tartó és tartató állam pénzéhes szigora.

Perillustris 2010.10.12. 13:03:50

@Éhesló: Az automatizálható tevékenységeket - mint pl. a sebesség mérése - ilyen irányba kell fejleszteni, az élőerőt pedig a valóban kívánatos területekre kell koncentrálni (pl. forgalomban történő járőrözés).

Éhesló 2010.10.12. 14:01:25

@Perillustris: persze.
Eddig vajh miért nem sikerült?

Be kell fejezni az erkölcstelen és a törvényekre is nagy ívben szaró automatizált kaszálást (az egész "objektív felelősség" elvét eltörölni lett volna az AB dolga, de a beadványok sorát leszarják)és egyenértékűvé kell tenni a rendőri jelenlétet az utakon, a városok utcáin, ahol a rendőr egyaránt eljár a közlekedésben résztvevők bármelyikével és a szabálysértők (koldusok, hajléktalanok, zugárusok) szemben, ha az szabályt sért.

Perillustris 2010.10.12. 14:17:42

@Éhesló: Én az objektív felelősség elvében nem látok kivetnivalót, sok demokratikus, civilizált országban alkalmazzák.

cso zsi 2010.10.12. 17:24:13

@Perillustris: "BTW a követési távolság nem úri huncutság, itt volt sara a hátsó autósnak is."
Egy elindulásnál követési távolságot számonkérni? Mihez képest, és mekkorát?
Anno még vasból készült autókkal én is megkajáltam ilyen helyzetet, az két lökhárítógörbüléssel járt. A mai autóknál ez már 50ezres tétel is lehet, jó hogy a légzsák nem szállt el.
20-25-re "felgyorsulva" egy tiszta helyzetben, úgy, hogy induláskor kb 1 métere voltak egymástól, -1 méter fékút lesz az első 5 méteren.
"én simán visszavittem volna a helyszínre, ha látom."
Mi alapján azonosítod? a narancssárga hátizsák, vagy a "versenyruha", pár perccel később arra gurul mással.

Éhesló 2010.10.12. 21:29:35

@Perillustris:
Az Alkotmánybíróság döntése az országgyűlési biztos szerint elsősorban arra mutat rá, hogy nem a büntetés kiterjesztése, szigorúsága, mértéke, a közigazgatási jogi eszközök használata aggályos, hanem a hatályos szabályozásban meglévő kiszámíthatatlanság. Ilyen például a szabálysértési eljárás és közigazgatási eljárás nem kellően szabályozott kapcsolata. Nem tekinthető alkotmányosnak az Alkotmánybíróság szerint az, amikor a jogalkalmazói kényelem szülte egyszerűsítés - például a tényállás felderítésének hiánya, a mentesülés szűk köre - illetve a balesetek megelőzése helyett önmagában a büntetés, mint az állami "pénzbegyűjtés" eszköze válik a szabályozás elsődleges céljává – teszi hozzá a biztos.

Alapvető tétel a büntetőjogban, hogy a büntetésnek a szabályszegés elkövetőjét, azaz a gépjármű tényleges vezetőjét kell sújtania. Az alkotmánybírósági határozat indokolásából kitűnik, hogy a gépjármű üzembentartójának, tulajdonosának mögöttes felelősségen alapuló megbüntetése csak kivételes esetben lehet alkotmányos, de ez a lehetőség szűkre szabott, és szigorú eljárási garanciák mellett kerülhet rá sor.

www.jogiforum.hu/hirek/20809#axzz12ArfF21O

Vágási Matyi 2010.10.12. 23:58:53

Található az M6-os autópálya Szekszárd és BP közötti szakaszán fix traffipax?

Perillustris 2010.10.13. 08:27:55

@Éhesló: Jó, hát akkor marad a menetlevél intézménye.

Perillustris 2010.10.13. 08:53:15

@cso zsi: Nézd, jól tudom, hogy a követési távolság betartása Budapest nagy forgalmú útjain gyakorlatilag betarthatatlan. Kedvenc példám erre az Árpád-híd, ahol ez jól megfigyelhető. Ha ott valakinek hirtelen fékeznie kell, szinte biztos a kisebb-nagyobb csattanás. Ilyenkor - bár a forgalom ritmusában hajtott - a hátsó megszívja.

Ettől függetlenül az alapkoncepció jó: tudj megállni mindig, ha az előtted jövő fékez (nyilván ennek esélye durván romlik, ha annak fékútja - pl. egy ütközés miatt - lecsökken).

Jelen esetről nem mernék a hely ismerete nélkül magabiztos véleményt alkotni, ám vélhetően a hátsó autósnak számítania kellett arra (nem belátható utcák esetén), hogy neki elsőbbséget kell adnia az esetlegesen jobbról érkezőnek. Én legalábbis így közlekedem. Ha tisztán látszott, hogy nincs elsőbbségadási kötelezettség, akkor marad az "Árpád-híd szindróma".

Azt írtam, ha látom. Nyilván utánatekerek, és visszakísérem. Volt erre már példa.

Harlequin 2010.10.14. 15:32:51

Azt észrevette már valaki, hogy ugyanez működik a parkolással is? Érdekes, hogy a közterületfelügyelet, az irodaházak környékén naponta büntet, míg péládul a 11.kerületben a Bartók Béla út és környékén gyakorlatilag büntetlenül lehet bármit csinálni, pont leszarják.
Ez vajon miért lehet?
süti beállítások módosítása