Miért vannak dugók?

  2010. szeptember 09. - (X)

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

trafficjam

Mindenki elmerengett már egy dugóban, hogy most valaki engem egy íróasztal mellől szívat, direkt mostanra ütemezték az összes felújítást, netán a lámpákat programozták rosszul. De tényleg: miért?!

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr612282116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.09.10. 11:34:11

@glinolid:
Jo az en bringam se ketfiller volt, a zar vasarlasakor is szivtam a fogam, de aztan nem ker enni :)
Jo venni kell lancspray-t, ami 1700 ft es elvagyok vele 2 evig, meg neha fekpofakat, azt is ugy 2 evente, 4 db 800 ft :)
Minden mast meg ennel is ritkabban kell.

Szerintem ez egesz elfogadhato koltseg. :)
A hatekonysag pedig uberel mindent. Foleg itt Londonban

ex-dr. vuk 2010.09.10. 11:35:25

@Ger6ő: eccaka valoban akadalyoz(hat) a lampa. De nappalra probald meg kikapcsolni...

Ger6ő 2010.09.10. 11:36:04

@0rdas: és szted mivel kéne mennie az embrek 3/4-edének?? ezt már lefutottuk 1000*!

Ger6ő 2010.09.10. 11:39:22

@glinolid: vagy pont túl sokat, sztem! :))))
tanácsokat adni túl könnyű, az nem munka..
kemény munka összehangolni a felújításokat és határidőre befejezni azokat.. összehangolni a forgalommal a lámpákat.... BKV-t fejleszteni!
ha ezekben lenne előre lépés.. DE UGYE AZ ELMÚLT 20 ÉVBEN NEM VOLT, akkor lehet tanácsolni, hogy mostmár nem kéne annyit autózni!

Ger6ő 2010.09.10. 11:46:03

@0rdas: alapvetően jó a számításod, DE:
nem veszed figyelembe, hogy mi van ha legalább ketten (tudom ritka de akár 5-en utaznak)...
olcsóbban vásárolhatnak, nincsennek kitéve a mentrendnek pl éjjel..
ritkábban zsebelik ki őket. :)
nem kell annyiszor ruhát tisztíttatni...

és hát a kényelem, mobilitás, ami megfizethetetlen... :))

Ger6ő 2010.09.10. 11:48:37

@0rdas: "De hát pont, hogy autóval érsz el időveszteséget, nem a BKV-val. Mármint napközben, belsőbb területen."
na ez effektíve nem igaz.
csak a metró vonalán és szinte csak csúcsidőben gyorsabb a BKV!

Ger6ő 2010.09.10. 11:50:23

@glinolid: legzöldebb a gyaloglás! ;)

Ger6ő 2010.09.10. 11:52:24

@vuk_: nem a kikapcsolásról beszéltem, hanem olyan esetekről, amikor több ezer autós szív egy olyan helyen a piros miatt ahol napi max 20 autó kanyarodik ki!

2010.09.10. 11:57:16

@TERENSZ: Ismerős vagy Miskolcon? Mert ott vannak visszaszámlálóval kiegészített lámpák. Tényleg nem rossz dolog, gondolom, nem annyira drágítja meg a közlekedésírányítást.

Arcturus 2010.09.10. 11:57:17

@Ger6ő: Egyszer komolyan letenném eléd budapest térképét az összes lámpával, meg felújítandó úttal, hogy tervezd meg, mi hogyan legyen, azért, hogy élőben, első kézből lásd, hogy nem lehet úgy megcsinálni, hogy mindenkinek jó legyen. Nem azt mondom, hogy mindenhol jól csinálják és esetleg nem lehetne jobban, de az vágyvezérelt gondolkodás, amikor valaki azt hiszi, hogy olyan haj de könnyen dugómentesíteni lehet mindenhol és ráadásul rá pár évre nem lesz újra dugó.

"ha ezekben lenne előre lépés.. DE UGYE AZ ELMÚLT 20 ÉVBEN NEM VOLT, akkor lehet tanácsolni, hogy mostmár nem kéne annyit autózni!"

Mindig megy a másokra mutogatás.

"olcsóbban vásárolhatnak, nincsennek kitéve a mentrendnek pl éjjel."

Csak azért vásárolsz olcsóbban, mert a benzin még mindig olcsóbb, mint amennyi van belőle, de ez nem biztos, hogy még sokáig így lesz.

"és hát a kényelem, mobilitás, ami megfizethetetlen."

Nem, most még megfizethető, de lehet, 10 év múlva már nehezebben.

glinolid 2010.09.10. 11:59:31

@Ger6ő: Idézem magamat az "autózz"-ból
"Az, hogy egyre többen leszoknak a tömegközlekedésről pontosan a kialakuló dugók számát és méretét növeli. Hiába ülsz át autóba, ha rendelkezésre álló útfelület mérete nem változik. Egy utas 1 nm2 igénye hirtelen 10-15 nm2-re növekedik (féktávval ez 30-40 nm2 is lehet [kieg. tölem]) Ennyivel nem lehet - a városon belül - növelni a közlekedéshez szükséges útfelület... "

Egyébként a BKV szánalmas állapotban van, ezt nem vitatom.

2010.09.10. 12:00:38

@Ger6ő: Az más kérdés, ha valaki nem figyel oda, hogy mikor kellene indulni, de ez kinyomott kuplung mellett is előfordulhat. Az optimális a 2m-es megállási távolság és a zöldre indulás lenne a 10. autó esetén is, nem megvárni, hogy az előttemlévő majd elindul.

2010.09.10. 12:05:15

@gyvy: Egyetértek. Csepelen a Kossuthról az Ady felé balra van kb. 3-4 mp zöld, pedig gyakran 2 váltásra elegendő autó áll sorban, de a Kvassaynál a Lukoil benzinkutas kereszteződésnél már a jó ég tudja, miért nem mehet mindkét irány egyenesen 5-6 mp után. (Gondolom, a balra kanyarodó lámpa zöld olyan sokáig.) Na itt a legtöbb autó 2-3, amelyik balra megy, de gyakran egy sem, esetleg egy megfordul, közben az egyenes irány Csepel felől vár majdnem fél percet, miután Csepel irányába már elindult.

glinolid 2010.09.10. 12:06:08

@vuk_: Ha már Londonban vagy azt javaslom, hogy a sok eső és finom homok miatt érdemes 2-3 láncot, 100-200 km után használat után "vetésforgóban" cserélgetni . Így 3-4x hosszabb lesz a hajtásod élettartama.

Ger6ő 2010.09.10. 12:14:50

@Arcturus: tedd le elém, bár nem az én munkám, de a mostaninál hatékonyabb rendszert tudnék kidolgozni.. :))

nem lehet mindenkinek jó ez evidens! nem is kell, hogy mindenkinek jó legyen, DE miért nem lehet a többségnek jó??
miért nincs elsőbbsége a váci úton haladóknak a mekiből kijövőkkel szemben?? hogy lehetnek ekkora hibák a szervezésben????
és azt már tényleg csak halkan kérdezem, hogy miért teszik tönkre az 5. kerület forgalmát, ahelyett hogy szintbeli kereszteződéseket építenének????

és ez nem a másikra mutogatás, hanem a realitás!

autózás ára: meg fogják oldani! ;)

Ger6ő 2010.09.10. 12:19:05

@glinolid: ámen, ezzel nem tudok vitatkozni! :))
csak annyit hozzáfűzni, hogy meg kell oldani: kitelepíteni sokmindent a belvárosból.. hidak, bevközp, iroda, hovatal..
és elkerülőket kell építeni, közösségit fejleszteni......
sztem nincs más út csak előre!! az nem megoldás, hogy gyalogoljunk, vagy ne dolgozzunk!!!!!

Krisi 2010.09.10. 12:29:35

@Ger6ő: nem téged szopatnak, hanem te szopatod meg saját magadat azzal, hogy a belvárosban autózol. senki nem kényszerít rá. eldöntötted, hogy inkább kényelmesen utazol, ezt is belekalkuláltad akkor. meg azt is, hogy esetleg összetörhetik vagy ellophatják a kocsidat.

vb-hez továbbra is csak azt mondom, hogy egyedül te gondolod azt, hogy felesleges és hogy senkit sem érdekel. ennyi erővel szerintem meg a Super Bowl lófasz, hiszen itthon a kutya se nézi. ja, de máshol meg milliókat köt le. ez van. a világ nem csak kishazánkból áll - bár az jó lenne :)

(az amúgy slusszpoén, hogy hatalmas GDP csökkenésről beszélsz egy kis dugó miatt, aztán egész nap itt kommentelsz: ez a kiesett idő nem okoz veszteséget? csak és kizárólag az, amit dugóban töltesz saját hülyeségből? erre is személyeskedés lesz a válasz?)

2010.09.10. 12:31:12

@cso zsi: Ez egy autópályának néz ki. Azt kellene látni, hogy a városban mennyi halad tovább ezekből.

2010.09.10. 12:41:34

@Rocko-: Ja, ha ilyen sértődékeny vagy... De akkor mit keresel egy ilyen fórumon?

Arcturus 2010.09.10. 12:41:51

@Ger6ő: "tedd le elém, bár nem az én munkám, de a mostaninál hatékonyabb rendszert tudnék kidolgozni."

Értem. Tehát most az van, hogy nem a te munkád, tehát valószínűleg nem is értesz hozzá, de szentül meg vagy győződve arról, hogy te tökéletesen megoldanád a feladatot.

"ahelyett hogy szintbeli kereszteződéseket építenének?"

Aha, tehát pakoljuk tele felüljárókkal a várost? Aztán le és felkanyarodó sávot hová raksz?

"autózás ára: meg fogják oldani! ;)"

Meg. Pl. az ár egekbe emelkedésével.

"az nem megoldás, hogy gyalogoljunk"

Már miért nem? Már kb. bő 1 millió éve (homo erectus) működőképes megoldás a helyváltoztatásra.

"nem téged szopatnak, hanem te szopatod meg saját magadat azzal, hogy a belvárosban autózol"

Az hagyján, de ráadásul a sok kicsi végül nagyot ad össze elv érvényesül, mivel másnak is kb. ugyanolyanok a vágyai, meg a lehetőségei.

glinolid 2010.09.10. 12:47:56

@Ger6ő: Ezt én sem értem, hogy miért telepítenek mindent a város közepébe.

2010.09.10. 12:50:43

@Ger6ő: Én 37 vagyok, de még csak a 3. munkahelyen dolgozom, pedig 1995. óta folyamatosan. Nem mondom, hogy feltétlenül ez az optimális, de azért 15 munkahely maximum 7 év alatt...Persze ahhoz szép, ha saját lakásod van!

2010.09.10. 12:53:00

@Ger6ő: Ja, még annyit, hogy a második részre reagálva: igazad lenne, ha a városban nem ugyanúgy emberek élnének, laknának. Ha mindenki csak távolról járna be hasonló feltételekkel és elvárásokkal.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.10. 12:58:35

A dugóknak az-az oka, hogy kevesen dolgoznak éjszakai műszakban. Amit nappal másfél óra alatt teszek meg azt éjjel mindössze 30 perc alatt. Ha létezik a home office intézménye, akkor miért mindenki nappal jár dolgozni???? Esti iskoláról hallottatok már?

2010.09.10. 12:59:10

@vidifan: Nem hiszem, hogy a cipzár elv sokat segítene ezen a problémán. Nagyjából minden váltás 1-2 mp-et hozzáad a várakozáshoz. Akkor inkább egy pár mp-es zöld az egyik sávnak és utána ugyanaz a másiknak.

2010.09.10. 13:09:11

@Ger6ő: Van olyan is. Nem kell azt gondolni, hogy Budapesten csak drága ingatlan van, Miskolcon meg csak olcsó. Itt is vehetsz most 8 millióért lakást, 20 alatt meg házat gyugis környéken, és Miskolcon is van lakás 10 millió felett, vagy ház 30-ért.

Ger6ő 2010.09.10. 13:21:22

@Robi, a hód: nem mondtam, hogy ez az etalon, de nem ritka a verseny szférában... és ha mindig költöztem volna.. :)) (igen, szerencsére saját mindkettő)

igen, tudom, hogy a város sokak élettere.. de úgy gondolom hogy ők a másik döntést hozták meg saját preferneciájuk szerint: hogy ne kelljen utazni, cserébe legyen lakhatatlanabb...

én nem akarom az ő életüket megkeseríteni csak muszáj (illetve nekik sem kellene meglepődni a szmogon, hiszen tudták...)

2010.09.10. 13:21:44

@0rdas: Mondjuk itt azt is nézni kell, hogy kinek, milyen távolságról mi éri meg. Csepelről bejárni kb. napi 20 km, az egy hét alatt 100. Ha nem 10l/100km-es fogyasztást veszek átlagnak, akkor ez kevesebb, mint 3500 Ft hetente a mostani árak mellett. Ha teszem azt ennél kisebb távolságot utaznék, akkor már közel azonos költségek jönnének ki. Na ezek az emberek döntenek valószínűleg az autó mellett, ha már árban közel ott van a 2.

Ger6ő 2010.09.10. 13:23:25

@Robi, a hód: csak nem azonos komfortfokozattal.. :)

Arcturus 2010.09.10. 13:28:29

@Robi, a hód: Azért a számításokba az autó árát és szervizelését is bele kellene számolni, hogy korrekt legyen a számolás.

ENDRE 2010.09.10. 13:36:05

Ger6Ő
Én nem hoztam semmilyen döntést, én itt születtem, ahogy még sokan mások.

2010.09.10. 13:40:09

@Ger6ő: Napi 20 km-t gyalogolni nem biztos, hogy olyan "zöld". Ha a hatékonyságot nézzük, akkor a kerékpár alaposan ráver a gyaloglásra, vagyis CO2 kibocsájtás szemponjából is jelentős különbség van. Valószínűleg igen gyakran kellene lábbelit cserélni, (esetleg évente 2-3-szor is) szemben a kerékpárgumik 3-5 évente való cseréjével, ami egyes gumiknál még ennél tovább is elmehet. Persze az ember megújuló energiával táplálkozik, ami végsősoron ellensúlyozhatná a CO2 kibocsájtást, de ehhez persze oxigén termelő növényzetet is telepíteni kell, ami nem biztos, hogy arányban áll rövidebb viszonylatokban (5-10 év) a sok kivágott fa miatt.

ENDRE 2010.09.10. 13:42:06

@Robi, a hód: Ez ugye csak vicc volt? Mert annak jó! :D

2010.09.10. 13:47:03

@Ger6ő: Gondolod, hogy Miskolcon az utcán van a kút és hátra járnak a fából tákolt wc-be? :-)

Arcturus 2010.09.10. 13:47:04

@Robi, a hód: Ugyanmár, az alumínium vázat a biciklihez, meg az elektromos kütyüket bele (akár dinamó, akár ledes lámpa), t'án virágsziromból, a fészerben gyártják?

A gyaloglás definíció szerint öko. Az ember természetes mozgásigényét is fedezi. Az ember által kilélegzett CO2 nem fogja felborítani az élővilágot, még akkor sem, ha mindenki folyamatosan sportolna. Itt igazából az a lényeg, hogy a gyaloglás és a biciklizés nagyságrendekkel kevésbé kerheli meg a környezetet, mint az autózás. A tömegközlekedés meg annyiban javít a dolgon, hogy egyrészt sok embert szállít egyszerre (így nem kell ugyanennyi autónak a testét cipelni), másrészt egy legyártott jármű jobban ki van használva (tehát több száz autó helyett van egy busz).

Golf2 2010.09.10. 13:51:54

A sok cégesautó miatt.Ha nem tudnák leírni a naftát,máris lehetne közlekedni

Fiziqs (törölt) 2010.09.10. 13:53:41

A dugóknak -szerintem- a fő oka világszerte a túlnépesedés, egyszerűen nincs már több hely az embereknek, a bolygó erőforrásai sem bírnak már el többet (ezt majdnem minden természettudományis és környezettudományis szakember el is ismeri), hajmeresztő, hogy amikor születtem, még a Föld népessége fele ennyi volt, !fél ember öltő alatt! a bolygó népessége megduplázódott, és még gyorsabban növekszik majd ezután, miközben a bolygó erőforrásai egyre gyorsabb ütemben fogynak.

2010.09.10. 13:57:08

@Arcturus: Csak akkor, ha kizárólag helyi közlekedésre tartod. Ha a családdal havonta kétszer elmegyünk 150 km-re, akkor már nem annyira egyértelmű a helyzet arról nem is beszélve, hogy mi különbség van az autózás és a vonatozás között péntek délután, főleg, ha felpakolva megyünk haza. Ugyan a kivezető szakasz lehet horror időnként, de még mindig jobb, mint minden alkalommal helyet keresni a vonaton 3 táskányi cuccal.

2010.09.10. 13:59:12

@ENDRE: Vicces stílusban előadott a valósághoz nagymértékben közelálló gondolatsor, helyenként korábbi fórumbeli reagálások által ihletve. :-)

2010.09.10. 14:02:54

@Arcturus: Nem, de ezek nem a megtett kilóméterek arányában fognak újragyártódni, arról nem is beszélve, hogy előbb-utóbb az ellopott bicikli összes alkatrészéért jó pénzt adnak a MÉH-telepen. :-)

ENDRE 2010.09.10. 14:02:59

@Lamborghini: Nem a túlnépesedés, hanem az autók az okai. Gyalogosan elférnénk az Üllői úton, akármekkora a népszaporulat, de, ha mindenki egy autóban ül...

2010.09.10. 14:05:26

@Arcturus: A második részben nem lennék biztos. Ugyanis létezik az az emberszám a Földön, ami már felborítaná az ökológiai egyensúlyt, mert a Föld nem képes annyi növényzetet eltartani, amennyi ennyi ember fenntartásához szükséges.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.10. 14:05:51

Jó volt a kép és igaz. De a sok rohadt útkarbantartó sem bírja megmozdítani a seggét, hanem a lapátnak támaszkodva beszélgetnek. Az összes lapátnak kihegyezném a végét... Talán gyorsabban működne minden...

ex-dr. vuk 2010.09.10. 14:09:16

@Robi, a hód:
plusz szervizkoltseg, plusz fenntartasi koltseg, plusz amortizacio, plusz....
Ezeket mindig lefelejtik a szamolasnal.

2010.09.10. 14:22:25

@vuk_: Még úgy sem sokkal drágább, persze nem 10 milliós új autóval. Egy család 2 gyerekkel 15 ezret is elkölthet vonatozásra egy hétvégi oda-vissza utazás alatt (ehhez még hozzájöhet némi BKV-zás is akkor). Ez egy év alatt havi 2 ilyen számolva is már 350000 Ft. Ha egy 1 milliós használtautó még 5 évet megy, mire eladod 400000-ért, akkor havi 15000 benzinből 5 év alatt összejön 900000 Ft. Ez a 2 legnagyobb költség együtt durván 1.5 millió. A vonatos utazás ez idő alatt 1.75 millió, amihez még hozzá lehet adni 600000 bérletpénzt is. Ha a család esetleg gyakrabban használja az autóját hétvégén, esetleg kirándulgatnak is az országban, akkor már bármilyen költséget összeadsz, akkor is olcsóbb autóval.

2010.09.10. 14:24:25

@vuk_: Ennek ellenére én legtöbbször biciklivel járok dolgozni.

ex-dr. vuk 2010.09.10. 14:25:54

@Robi, a hód:
En orulnek neki, ha CSAK a csaladosok autokaznanak a varosban... Mar maskepp nezne ki :)
Mondjuk havi 2 vonatozast (atlagban plane) soknak talalom, nyaralas alatt surusodik inkabb, havi 1-nel nemigen tobb.
Ja es persze parkolodijakat sem art szamolgatni.

2010.09.10. 14:25:58

@Robi, a hód: Bocsánat, a 600000 bérletpénzt csak egy személyre számoltam!

Arcturus 2010.09.10. 14:29:31

@Robi, a hód: Természetesen van elméleti határ is. De hamarabb lesz gond a kaja megtermelése, mint a kilélegzett CO2 által okozott terhelés.

2010.09.10. 14:30:32

@vuk_: Az már megint egyéni megitélés kérdése, hogy ki mennyiszer utazik "haza". Mindkettőnk szülője Borsodban lakik, unokát visszük, mert szeret ott lenni. Gondolom, másnak is lehet hasonló helyzete. Abban egyetértünk, hogy ha csak annyi autós utazás lenne, amit mi bonyolítunk, akkor egész más lenne a helyzet Budapesten.

ENDRE 2010.09.10. 14:30:45

@Robi, a hód: ne feledd a napi 3600 (havi 72000) parkolódíjat sem!

2010.09.10. 14:33:12

@vuk_: Parkolódíj megint egyéni dolog. Én Csepelen olyat nem fizetek, belvárosban meg nem nagyon járunk autóval, vidékre menve sincs, hacsak nem Miskolcra akarnék, mert ott még a lakótelepen is kérnek pénzt, ha nem ott laksz. (Persze a Penny parkolója ingyenes, ha van hely.)

ENDRE 2010.09.10. 14:38:14

@Robi, a hód: Persze lehet keresni olyan eseteket, amikor olcsóbb az autózás. Pl. öten üljünk egy autóba és ne fizessünk parkolódíjat, csakhogy nem ez a jellemző, főleg nem a belvárosban, ahol leginkább él a probléma. Így semmit nem ér az összehasonlításod.

2010.09.10. 14:38:35

@ENDRE: Nekem speciel a munkahelyen sem lenne, tekintve, hogy saját parkolója van.

2010.09.10. 14:41:22

@ENDRE: Én nem azt írtam, hogy mi a jellemző, hanem hogy mikor lehet értelme autóval járni és konkrétan számításokat is végeztem erre. Mindenki végezze el a saját számításait aztán döntsön!

ENDRE 2010.09.10. 14:43:46

Na ezaz, hogy "speciel", de egy összehasonlításnál általános, jellemző eseteket kell venni. Persze, nem azt akarom mondani, hogy nem kell növelni a közösségi közlekedés versenyképességét. Nagyon is! De a színvonal, a kényelem és a sebesség tekintetében.

ENDRE 2010.09.10. 14:46:59

@Robi, a hód: Persze, nyilván van olyan eset, amikor van értelme autóval járni. Főleg ilyen kritikán aluli közösségi közlekedés esetén.
Az nem biztos, hogy csak a pénztárca dönt. Bevállalhatja az ember a picit drágábbat is, ha az pl gyorsabb.

2010.09.10. 14:48:06

@ENDRE: Amire én először reagáltam, annak az volt az utolsó mondata, hogy "ezt kéne átgondolni a lustáknak". Nos én megtettem, bár nem azért, mert lusta vagyok, inkább azok helyett.

Rocko- 2010.09.10. 14:54:52

@Robi, a hód: 1) nem sértődtem meg.
2) leveli békát keresek. szerinted mi a szart keresek itt? vitáznék, de hülyékkel nehéz.
3) nem írtam a kerékpárt, arra utaltam, de úgy látszik nem fogtad fel. te magyaráztad bele.
5) nem kerékpározok, sértő rám nézve hogy kerékpárosnak néznek. persze ez poén, akik nem két napja vannak itt, azok ismernek, hogy mávi felháborodás.
6) részemről lezártam.

ex-dr. vuk 2010.09.10. 14:55:18

Persze nem csak budapestre vetitve:
Szegeden az emberek sztem 60%-a tok feleslegesen, egyedul, 3-4 km-t autozik munkahelyre, majd a varosban evi 30-40ezerert parkol (mar ha tud). Es araszol eleg sokat.
Ez kivaloan megoldhato lenne bringaval jo idoben, vagy akar gyalog is telen. De valamiert az araqszolas jobban bejon sokaknak. Fura.
Sokan szerintem el sem gondolkodtak meg, hogy lehetne esetleg maskepp is.

ex-dr. vuk 2010.09.10. 14:57:18

@Rocko-:
az a szomoru, hogy sokan nem poenbol tenyleg sertesnek veszik a feltetelezest, hogy esetleg kerekparral jarnak...

Erdekes, Londonban ez inkabb elismeres, mint serto.. De hat itt kokorszak van :D Nincs fejlett autozas mint pesten. ;D

Krisi 2010.09.10. 15:03:00

@Robi, a hód: mindenki elvégzi a számítást, kiszámoljla hogy autóval sokkal drágább, aztán kamu indokokkal megpróbálja racionálisan megmagyarázni.

ahelyett, hogy csak simán őszintén leírnák, hogy nem akarnek lemondani a kényelemről.

mert az autó sosem lesz olcsóbb, mint a BKV, aki ezt nem látja be az retardált. persze van az ultimate magyarázat, hogy "de különben is kell az autó hiszen megyünk hétvégén nagyihoz"

hát bazmeg.

nekem meg különben is kell a bérlet amikor este elmegyek a városba bebaszni, tehát én tök ingyen járok dolgozni minden nap.
biciklivel is ingyen járok melózni, hiszen az csak azért kell hogy pózerkedjek vele a Gödörnél havonta egyszer jóidőben. de ha már ott van akkor azzal járok minden nap.

remélem érzitek hogy mekkora emeletes ökörségeket hordtok itt össze

Krisi 2010.09.10. 15:04:42

@Rocko-: tudjuk hogy bringanáci vagy, nem kell terelni :D

2010.09.10. 15:22:55

@Rocko-:

1) Ha nem sértőttél meg, akkor nem értem, miért sértő, ha bringásnak gondolnak. Persze viccnek szántad, elfogadom, bár nem volt túl jó.
2) Aki ilyen fórumra "téved", azt néha sértegetik így, vagy úgy.
3) Tényleg nem írtál kerékpárt, csak az tünt logikusnak Hollandiát említve.
4) Ez valamiért kimaradt.
5) Én nem két napja vagyok itt, bár nem a belsőségen élem a fél életem, az igaz.

Rocko- 2010.09.10. 15:27:28

@vuk_: BKV-nál: plusz teherautóval beletolt milliárdok, időveszteség, ruhaamortizáció, pszcihikai megviselés.

Rocko- 2010.09.10. 15:30:12

@vuk_: nem, budapest (én itt élek) jelen pillanatban alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre, mind insfrakturálisan, mind morálisan.
ezért is nem kerékpárzok. (na meg nekem a viszonyok egyébként se kedveznek).

@Krisi: ó azki, lebuktam. megyek is, lemosom a csepelt.

2010.09.10. 15:32:24

@Krisi: Hát éppen azt számoltam ki, hogy mikor olcsóbb az autó, erre ezzel jössz? Én napi 23-24 km-t tekerek, ha a kényelem motivált volna, akkor nem írok részletes számítást at autózás előnyeiről, ha csak az anyagiakat nézzük.
A hétvégi utazást csak azért érdemes figyelembe venni, mert csak azzal pénzt spórolsz a családnak minden költséget figyelembe véve, ehhez képest már csak egy alig több, vagy egyenlő benzinköltség jön. Önmagában persze, hogy nem éri meg naponta autózni Budapesten, ha csak a költségeket nézzük.

2010.09.10. 15:34:22

@Rocko-: Akkor csak azt mondd meg, hogy a holland fizetéssel mire céloztál! (Mit csinálnál másképp, mint itt?)

ex-dr. vuk 2010.09.10. 15:34:53

@Rocko-: ne mondd nekem, hogy autozasnal nincs mentalis terheles :)
Azert olvasunk nap mint nap tukortoresrol meg utakon osszeverekedokrol :) Meg azert huzzak ra a kocsit mindenre ami tud haladni a dugoban is.

En szerintem azert tudnek bringazni ott is. Akarat es megszokas kerdese.

Rocko- 2010.09.10. 17:13:47

@Robi, a hód: másak a lehetőséged.

@vuk_: nem is mondtam. de jóval könnyebben kiküszöbölhető, elkerülhető, feledhető.

ex-dr. vuk 2010.09.10. 17:15:53

@Rocko-:
mitol konnyebben?..
En mindig sokkal nyugodtabb vagyok biciklin, mint barmi massal :)
Meg buszon is nyugodtabb mint autoban, ott legalabb olvasgathatsz meg nezelodhetsz leszarod a forgalmat.

lwl (törölt) 2010.09.10. 17:29:32

@geegee: A TMC minosege mindig az adatszolgaltatas minosegetol fugg - van ahol kurva jol mukodik (kvazi valosidoben latod rajta az esemenyeket), es van, ahol meg a 2 nappal azelotti esemenyek is "be vannak ragadva" a listaba.

Alapvetoen ket fajtaja van, az ingyenes es a fizetos:
Az ingyenest a kozszolgalati radiok sugarozzak, es az adatokat a rendorsegtol/utkezelotol/stb kapjak.

A fizetost a maganadok sugarozzak, es mindig egy maganceg all mogotte, aki finanszirozza. Ennek dijat vagy a megvasarolt navigacios rendszerrel, vagy a vasarolt TMC receiverrel, vagy utolag vasarolt nyitokoddal fizeted meg, egyszeri osszegben (altalaban 20-30 EUR). Tobbnyire nem kulso forrasbol kapjak az adatokat, hanem ceges autokat szerelnek fel GPS-vevo + GPRS-modem komboval, es figyelik a jarmuvek suruseget/mozgasat (illetve sajat forgalomfigyelo kameraik vannak). A dugokat a mozgasi mintazatokbol kovetkezetik ki, tehat a kozszolgalati TMCvel szemben itt szinte azonnal ertesulsz a dugokrol, viszont tobbnyire nincs a jelentes mellett tajekoztato szoveg, hogy mi okozta.

Magyarorszagon a mar emlitett TrafficNav fogja uzemeltetni a fizetos TMCt.

cso zsi 2010.09.10. 19:08:09

@vuk_: "Szegeden az emberek sztem 60%-a tok feleslegesen, egyedul, 3-4 km-t autozik munkahelyre, majd a varosban evi 30-40ezerert parkol (mar ha tud). Es araszol eleg sokat."
Tény, hogy nyaranként volt tartós Szegedezés, de valahogy mindig valamilyen hosszabb "banzáj" idején. Szeged külterületéről beautózva, 8-10 között bármikor a Széchenyi téren 20-30 méteres szakaszon belül helyet lehetett találni a célpont előtti parkolóban. Még méretes furgonnal is. Volt, hogy különböző helyről 3 autó érkezett oda, mind tudott parkolni.

P. biker 2010.09.10. 19:26:32

Szerintem a városban a motor a legjobb, a tömegközlekedés drága, megbízhatatlan, egy 1,3-as régi Swiftel, 2 személlyel olcsóbban jövök ki, mint a vonat,+ helyi járat, és nem vagyok időhöz kötve, és a dugó sokszor a bénák miatt van, mikor az üres körforgó előtt meg áll a f. kalap, holott fékeznie se kéne, mert olyan lassan ment, meg a belső sáv bajnokok bosszantják még a normálisan közlekedni akarót, de ezért még nem láttam büntetni a sünöket, de a gyorshajtást szeretik rágcsálni, 5-6 km-ért.

Rocko- 2010.09.10. 19:29:49

@vuk_: attól könnyebben, h ha valaki balfasz előtted vagy mögötted, akkor csak simán eltekered a kormányt, és viszlát seggfej. buszon elég nehéz ezt megoldani, egy hülye miatt nem szállok át a következőre, muszáj vele utazni. na meg a következőn is ott egy másik.

"En mindig sokkal nyugodtabb vagyok biciklin, mint barmi massal :)"
kinek mi a jobb.

"Meg buszon is nyugodtabb mint autoban, ott legalabb olvasgathatsz meg nezelodhetsz leszarod a forgalmat."
a buszra is kihatással van a forgalom. én szeméyl szerint pár oldalnál többet nem tudok olvasni, mert kb. 10-15 percenként kell átszállnom, mire elővenném a könyvet, már tehetem is el. na meg ha egyhuzamban az ember többet tölt el közlekedéssel, akkor bezony valamit elbaszott. :)
nem tudom, ki hogyan van vele, de én rühellem, ha a kötelező idejű utazás (iskolába, dolgozni, x) sokáig tart. egyszerűen időrabló.
persze amikor az ember kirándul, túrázik, az más.

Pasas 2010.09.10. 21:54:46

Talán rendes utakat kellene építeni, (futná a keretből), és akkor nem kellene minden évben feltúrni ugyanazokat az utcákat.

lüke 2010.09.11. 08:39:38

az orrukat turók kimaradtak, azt hiszik, hogy egyedül vannak!
- belvárost rég le kellett volna zárni
- a M1,7 > M3 a Kossuth Lajos utcán
a legrövidebb, igy is tervezték!
- a közlekedés 30 évvel van lemaradva
- a felújítás szervezetlen:
most a választás elött kidobták az utcára a visszatartott pénztr, hogy lássuk:)!

porthosz 2010.09.11. 10:22:42

Ma magyarországon a tömegközlekedés nem olcsóbb mint az autó, nem tudom ki találta ki ezt a hülyeséget. Ha igy lenne akkor a bkv-nak sem lenne többszáz milliárdos adósága meg 30 éves lerobannó buszai...

Szerintem az összes bkv bérlettel kampányoló hozzászóló beszarna, ha valódi árakat kéne fizetnie a bkv jegyért meg a bérletért. Értsd: nem 9800 lenne a havi bérlet hanem 30-40 ezer forint.
Persze én is können ugatnék hogy milyen olcsó az autózás, ha a benzin árát 70%-ban az állam fizetné helyettem...

donphobos 2010.09.11. 10:28:57

Elkezdtem olvasni a kommenteket, aztán nagyon hamar politika lett belőle, majd buzi biciglisek, egymás anyjának a megbaszása, egymásnak a kurva anyja, valamint kopasz BMW-sek ágyba alázása ágybaszarásban.

Lehet hogy pár dolgot kihagytam, de gyakorlatilag pár komment alatt lehet egy szép képet kapni arról hogy mennyire frusztráltak az emberek Magyarországon.

Amit nem értek: hogyan lehetséges bármilyen vitában azonnal személyeskedésbe átfordulni. Gyakorlatilag pár komment alatt lemegy mindenki kutyába és onnantól a téma már nyomokban sem kapcsolódik a cikkhez, hanem csak a kurvaanyád megy.

Persze lehet filterezni (fejben) a kommenteket, de nagyon hamar eljut oda az ember hogy minek olvasson ennyi tahóságot.

Hogy valami konstruktívat mondjak. A közlekedésben olyan eszközt kellene tudni választani, ami nem csak az egyénnek felel meg hanem valamilyen szinten magában hordozza a kompromisszum lehetőségét is. A kompromisszumot, hogy az adott közösség (kerület, város akár) nem szívjon az egyén választásától. De ehhez fel kell nőni fejben is.

Addig marad mindenkinek a kurva anyja. Alighanem az enyém is, mert érvelni próbáltam... :-(

tükörfúró 2010.09.11. 13:38:43

@donphobos: Felülről jön ez és szándékos, ami müködött 500éve (osd meg és uralkodj) még mindig pengejól máködik ma is.

Az emberekbe tölti a stresszt, a dörohamot, az élhetetlen mindennapok miatti elkeseredettséget az a pár szemétláda, aki átvette ezt az országot a régi elittől 90ben, természetesen mindez saját és a haverjaik, megbízóik hasznára történik, az ország és ez emberek pedig lassanként tönkremnnek bele.

Probálhatod felnyitni az emberek szemét, nem fog sikerülni, a megosztottság erre is jó, egy frusztrált idegbeteg csürhe igen könnyen irányítható.

Nyugi, még nem tartunk sehol, eljön majd az is, hogy egyik honfitársunk agyonlövi a "banda parancsára" a másikat egy vállrándítással, akit nem is ismert, csak a "területére tévedt".
Like in the USA...szép jövő előtt állunk..

Mi akartuk így 90ben...vagysem..igazábol már ebben sem fogunk soha egyetértésre jutni mindannyian, kivétel nélkül..

tükörfúró 2010.09.11. 13:51:18

Egyébként a felesleges dugó mindíg a vaskalapos szüttyögők közreműködésével alakul ki, minden közeg áramlása felgyorsul egy szűkület után a természetben.
Ha beletaposna a gázba, aki a szűkítésen átjutott, lámpánál nem 2 hanem 10 autó férne át, máris kisebb lenne a dugó az adott ponton, a nagyobb gyorsulás, rugalmasabb közlekedés automatikusan megnöveli az utak virtuális áteresztőképességét.

De elég egyetlen egy autóvezetésre alkalmatlan majom, aki nem képes idejében besorolni, és vége, megáll a sáv, hogy kiengedjék őket (örökké nem állhatnak ott) megáll a másik is, ennyi volt.

A dugó vége lasan 100méter, majd egy kilóméter, majd eléri a következő lámpát, majd a következpt is, stb.

Dehát mit várunk egy olyan roszágban, ahol a polgármesterek büszkék az embereket elpusztító, megbetegítő, frusztráló, károsanyagot, mocskot termelő mesterséges dugóikra!! (ld rogán, 5kerület tönkretétele)

Miközben százával adják ki a maffiózó haveroknak a világvég-III sokezerfős, sokezergarázsos lakóparkok építési engedélyeit olyan zergecsapások mellé, hogy eddig annak a pár embernek is aki arrafelé lakott eredetileg, egy hideg elemózsia elfogyasztásét magábanfoglaló kirándulás volt kijutni vagy bejutni a városba..

Szánalmas ez sajnos. Ahol a dugó a cél, ott dugó lesz, ahol a gyülölet a központi alapelv, ott gyülölet lesz, ilyen egyszerű

Krisi 2010.09.11. 17:11:44

@porthosz: egyetlen egy esetben olcsóbb az autó: ha céges a kocsi és fizetik helyetted a benzint.
minden más esetben olcsóbb a BKV.

(az olcsóságot meg nyilván úgy értettem, hogy nekem olcsóbb.)

cso zsi 2010.09.11. 18:39:50

@Krisi: "minden más esetben olcsóbb a BKV."
Ez így sarkítva, még viccnek is rossz.

"(az olcsóságot meg nyilván úgy értettem, hogy nekem olcsóbb."
Ezzel a kiegészítéssel már majdnem, ha csak, és kizárólag egyszemélyes közlekedésről beszélünk.
De az emberek nem csak a kék busz, és a sárga villamos kiváltására vesznek autót.
Te csak és kizárólag a városban jársz a motoroddal?
Mert városban, napi 2x4-8 km kiváltására különösebb ok nélkül valóban zöldség autót tartani.
De ugye nem baj, ha egy újpesti családnak telke-rokona van Bicske, vagy a Velencei-tó környékén? Esetleg a munkájához közel költözött fiatalembernek a szülei 150-200 km-re. Aki időközben megismerkedett egy lánnyal a fővárosban. Mit ad isten, neki az ország ellenkező felén él a családja. Évi 2-3 alkalommal mindkét helyet illik meglátogatni. Csak a sorrend változik, de menni muszáj. Ne legyünk végletesek, csak legyen pl. Jászberény, és Pápa.
Vasúton 1 személynek 4500-nál több, és 4-6 óra menetidő. Elvileg a Keletiben átszállásos (271km), de peches esetben el kell metrózni a Délibe (288km).
Kocsival? Állomástól állomásig, bár ugye általában nem ott laknak az emberek: Hatvan felé indulva 3 óra (251km), Cegléd felé 3 és fél (277km), de akkor még az M5 és a déli M0 is igénybe van véve. Maglód felé csak 3,15, hosszabb M0 használattal (252km)
Ha ezzel megvagyunk, hozzunk össze egy-két gyermeket.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.09.12. 00:19:40

Ingázó vagyok. Fejér megyéből járok be Bp. peremkerületére (22.ker). 44km minden nap 2x. Hálistennek a belváros gondjaaiból kimaradok, egyetlen pici dolog jut nekem.
A 7-es úton (30 év felettieknek 70-es ;) ) gyakran előfordul, hogy lakott területen kívül szöttyög valaki 60-70 km/h sebességgel a 90 helyett. Ez nem is lenne akkora baj, ha megelőznék. Csakhogy érkezik a következő, aki nem meri. Az ez után jövő két autót már nem mer előzni, és így tovább. Nem ritkán Érdtől Martonvásárig halad a sor 50-el.....

Krisi 2010.09.12. 12:15:52

@cso zsi: arra utaltam, hogy az autó nincs ingyen. még a legolcsóbb kocsi vételárából is kijön két felnőtt éves bérlet, ezen felül kell bele benzin, olaj, szerviz, karbantartás, satöbbi. csak ezeket senki nem számolja bele.

amúgy nem vagyok autóellenes (sőt, most fogok venni egyet ha összejön a meló amit kinéztem mert 60 km-re lenne tőlem, oda járjon vonattal akinek több anyja van :), de utálom, amikor jönnek ezzel a szar szöveggel, hogy mennyivel olcsóbb autózni és kizárólag a benzint számolják bele.

azt meg soha nem mondtam, hogy menjen mindenki a Nagymamához is vidékre tömegközlekedve, nem vagyok én gonosz ember hogy bárkinek ilyet kívánjak :D

cso zsi 2010.09.12. 14:01:04

@Süni25: Abba az 50-be (vagy akár körúti dugóban állásra hasonlító szüttyögésbe) erősen belejátszik a martonvásári jelzőlámpás kereszteződés. Ott kéne rendet tenni először, valakinek a buksijában.

@Krisi: Semmi nincs ingyen. De a buszt, a vonatot az is megfizeti, aki életében nem használja.

2010.09.13. 14:06:07

@Krisi: Én pont kiszámoltam, hogy hogyan lehet autóval még akkor is jobb árat kihozni, ha minden költséget beleszámolsz, de nyílván ennek feltételei vannak, amit már leírtam.

2010.09.13. 14:09:03

@tükörfúró: De ha a szűkület okozza a dugót, akkor a szűkület után miért számít, hogy csak kicsivel mész gyorsabban, mint a korábbi sebesség?

Kopi3.14 2010.09.13. 22:28:00

@porthosz: A bKv állapotát s tulajdonosának hozzálállása okzza. Ugyanis a bevételeit három forrásból szerzi, szerezné: utasok, állam, Bp. Ezek egyenlő arányban lennének, csakhogy Bp. nem teljesíti a saját részét. Ez pont elég ahhoz, hogy az legyen, amit látunk.

Kopi3.14 2010.09.13. 22:33:45

@Rocko-: alapvetően egyet értek. nem komálom, hogy napi két órát utazom a kilenc és fél óra munkáért, de autóhoz mérten abban jobb, a vonaton tudok még aludni kicsikét. Csak kötött, nagyon.

Kopi3.14 2010.09.13. 22:36:40

@cso zsi: Ez is jó számítás, de nem biztos, hogy mindenkinek jó. Ha valaki üzletember, s mobilan is tud dolgozni, akkor a vonaton utazás munkaidő is lehet. Ha vezet, akkor nem.

Rocko- 2010.09.13. 23:59:52

@Kopi3.14: kinek hogyan nyilván jobban örülnél 1 óra utazásnak, és azt a félórát meg az ágyadban reggel alhatnád, nem vonato.

Kopi3.14 2010.09.14. 00:33:01

@Rocko-: Aztán ha dugó van, akkor meg másfelet állsz az ótópályán. ami azért németéknél nem újdonság, s napi rendszerességgel előfordul. :)

Rocko- 2010.09.14. 07:11:52

@Kopi3.14: kb. az egyetlen hely, ahol nem tudod kikerülni a dugót. mindenhol máshol igen.

Krisi 2010.09.14. 20:32:18

@cso zsi: az autópályát is ugyanúgy megfizeti az is, aki életében nem ül autóba. az utak mindenki adójából épülnek.

@Robi, a hód: ahhoz olyan feltételek kellenek, mint pl. ingyen autó vagy ingyen benzin, különben soha nem lesz olcsóbb, mint a BKV.

Kopi3.14 2010.09.14. 22:01:15

@Rocko-: Vagy nem, ha olyan a szitu.
Azért Bp is elég durván be tud állni fél városnyi méretekben is.

Rocko- 2010.09.14. 22:54:47

@Kopi3.14: ilyenkor tekeri a kormányt az ember, és megy az alternatív útvonalon. a többi egysugarú meg állhat a dugóban.

2010.09.15. 15:03:52

@Krisi: De az autópályákból sem csak azok profitálnak, akik közlekednek rajta.
A nekem szánt mondandóval is vitatkoznék, habár már megtettem korábban. Nem kellett hozzá sem ingyen autó, sem ingyen benzin, még is ki lehetett hozni olcsóbban.
süti beállítások módosítása