A forgalommal szemben izgibb?

  2010. szeptember 01. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

IMG 4203

Befordulok az egyirányú utcába, és jön szembe az Átlag család, bringán. A két gyerek teker az út közepén, a szülők meg néznek rám felháborodottan, hogy mit csinálok én, az állat. Ők is elhitték, hogy mehetnek a forgalommal szemben.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr762263821

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A KRESZ-nek a tantervben a helye! 2010.09.01. 13:58:49

Igen, jól hallottátok. Tudom, hogy a legutóbbi bringás posztom elég nagy vihart kavart a kerékagyon, de most úgy ézem, nem mehetek el szó nélkül a probléma mellett. Biztos megint magamra haragítok majd vele pár bringást, de talán árnyalja a képet, hogy...

Trackback: Azonos esélyekkel (?) 2010.09.01. 12:31:22

Kerékpárutat de rögvest, és vesszen az autós aki fizette!...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shwarcz bácsi 2010.09.01. 19:51:51

a jómúltkor,haladok a gyalogátkelőhely felé,lassítok,megállok.jön egy faszi bringával.nem tolja,teker át a zebrán.majd nagy lendülettel felugratna a padkára,de nem sikerül neki,biciklistől elvágódik a gyalogátkelőhelyen.ülünk a kocsiban nézünk kifelé.mondom,ez részeg.kiszállok,segítek ,mert a sor mögöttem nem halad.nem részeg.kérdem tőle,ember miért nem tolja át a bringát?
mert sietek-hangzott a válasz.
hajrá magyarország,hajrá magyarok.éljen a két kerék.

Eastbay1 2010.09.01. 19:55:04

@Nzoltan: Micsoda? Behajtani tilos a Kecskeméti utcába? Akkor most hogy lehet elérni a Kálvinról az Erzsébet hidat?

Krisi 2010.09.01. 20:00:56

@Rocko-: egyszer este 10-körül egyirányú utcában szembe találkoztam egy kivilágítatlan Seat Leonnal.
tudom hogy pont rá gondoltál :)

Hurri Kán 2010.09.01. 20:01:07

@Eastbay1: hát, pl. tovább az Astoria felé, Dob utcán jobbra, ahol lehet megint jobbra, majd szintén jobbra a Rákóczi útra, és onnan már csak 2-3 lámpa, semmiség az egész...

astyi 2010.09.01. 20:13:00

@Kampec: Milyen autóval volt az oktató?

Rocko- 2010.09.01. 20:15:18

@Krisi: nem, hanem az újabb balfaszra, aki reggelente nem veszi észre, h egyirányú az utca.

nikó 78 2010.09.01. 20:15:23

Érdekes a felvetés,és valóban nagyon zavaró,főleg olyan egyirányú utcákban,ahol,kb tényleg egy autónyi a hely,és nem nagyon van hova húzódni.De a másik igazán hajmeresztő dolog,útkereszteződésekben,a sárga szaggatott vonal ami a kerékpárosnak ugye szabad utat enged. Itt nem Mari nénivel van a baj,aki 8-12km/h között teker,hanem azokkal az izomból nyomulókkal,akik pl egy lejtő(híd) segítségével fenn vannak 35-40-en félelemérzet nélkül.Ezt védje ki a paraszt jobbra kis ívbe

digilab · http://eskuvofotozas.digilab.hu 2010.09.01. 20:26:03

sajnos az a baj, mint a taxisoknál, rendőröknél, és még sorolhatnám, hogy pár kirívó egyed viselkedése miatt alkotunk véleményt az egész csoportról.

jacks_colon (törölt) 2010.09.01. 20:29:20

Kicsit offtopic, de megragadom az alkalmat hogy velemenyt mondjak. Nagyreszt autoval jarok, de regen sokat bringaztam (persze foleg a hegyekben, ahol amugy is keves a forgalom). Ennek mar van vagy 10 eve. Ha piros lampanal kellett elindulnom bringaval, joforman mindig legyorsultam a mogottem levo autokat (persze csak egy bizonyos sebessegig, de azert siman elhuztam kb 10-15 meterre, mire az elso auto utolert). Nem volt ebben semmi trukk, annyi kellett hozza csak, hogy megallaskor vagy rogton indulasnal levaltok, es amikor elindulok a bringaval, a sebessegtol fuggoen valtogatok felfele. Persze ezt a dolgot nem kell elmagyarazni senkinek, gondolom a jelenlevok tobbsege tudja mi az a bicikli valto. De ahogy nezem a mai bicikliseket, foleg olyan varosokban ahol sok fiatal egyetemista kozlekedik bringaval, hat hogy is mondjam... neha eleg csunyan tudok karomkodni.

Biciklis a kocsisor elott, jardaszegelytol 1 meterre (ez pl Londonban szabalyos, beallhatnak eled a lampanal). Lampa valt. Nem tudod kikerulni. Holgyecske felegyenesedik, es sulyat a pedalra koncentralja. Lassan-lassan fordul a pedal. Meg botorkal egy kicsit a masik labaval a foldon, mert csak nem jon ossze az indulo sebesseg, hat olyan nehez azt a franya biciklit tekerni. Nagy nehezen felul az ulesbe, es nehezkesen teker, felsoteste jobbra-balra billeg az erofeszitestol. Mondanom sem kell, hogy a bicikli meg csak araszol. Lampa valt. Pirosra. En meg lassan atcsorgok a piroson, a mogottem levo pedig anyazik egyet. Vagy mar azt sem, mert megszokta.

Ez Londonban mindennapos moka. Pedig biztos vagyok benne, hogy van valto azon a kurva biciklin. De miert nem hasznalja senki? Azt meg megertem, hogy egyesek nem hajlandok befektetni egy normalis biciklibe, ha ugyis ellopjak egy honapon belul. De azt nem hiszem hogy nincs valto egyiken sem. Valaki vilagositson fel, hogy 2010-ben miert jarnak az emberek valto nelkuli bringaval, vagy ha van rajta, akkor miert nem hasznaljak?
On

MaCS_70 2010.09.01. 20:49:33

@jacks_colon:

Halihó!

Bónuszkérdés: miért járnak fixivel???
Nemrég sikerült begyűjtenem egy fixis fickót. Robogóval osontam előre a pirosnál a sorok között, mégpedig többsávos úton a szélső sáv belső oldalán, tehát ott, ahol biciklis már nem fordulhat elő. Egyszer csak hatalmas csattanás, és köztem és a tőlem jobbra álló kocsi között szó szerint elrepül egy biciklista (mind az én, mind az autó tükrét lecsapva) és beleáll a mellettem álló autó előtt álló kocsi hátsó szélvédőjébe.
Gyors ápolás a járdán (szerencsére nem lett komoly baja, csak a tenyerét gyalulta le), enyhe lincshangulat. A hárommal hátrébb álló fickó is panaszkodott, hogy már az ő tükrét is elvitte a fazon, miközben igencsak sebesen nyomult előre a sorok között, és megkérdezte, hogy "Nincs azon a kurva biciklin fék?" A válasz: "Naná, hogy nincs!"
És valóban: egy igazi fixit hajtott barátunk, váz, két kerék, pedálok, lánc, örökhajtós áttétellel.

Mire észbe kaptunk, gyorsan el is szelelt a bátor kamikáze.

Üdv: MaCS

cso zsi 2010.09.01. 20:55:28

@psico: "ÉS jó lenne, ha végre felfognák az autósok is (általában): a bringás nem lassul úgy, mint egy autó, sőt a robogó sem, sőt a motoros sem. Mert nincs akkor fékfelület vagy tapadási felület."

Nem tudom, emlékszel-e még a teherautók hátuljára kiírt "vigyázz légfék" feliratra. Anno a Petress Istvánék a Csúcsforgalom adásában feszegették is, hogy nem hátra kell kiírni, hanem a vezető orra elé. Miért? Mert a légfékes jármű hosszabb úton állt meg a fék-késedelmi idő miatt, mint az olajfékes. Minket így is oktattak. Úgy kellett megválasztani a sebességet a Zillel, hogy meg tudjunk állni időben. Pedig bírt menni eléggé. Ma már elektronikus vezérlése van a légfékeknek, ez a fék-késedelem szinte eltűnt.
Ha a bringámról tudom, hogy vékony gumival nem úgy viselkedik, mint normál utcaival, akkor úgy is kéne kezelni az ügyet.

psico (törölt) 2010.09.01. 21:07:49

@cso zsi: Ja, igazad van, ezek szerint nem szabad kerékpárral/motorral/kisfékes autóval kimenni a gépjárműforgalom elől elzárt területre azaz kerékpárútra sem, mert ha egy barom bevág eléd, nem tudsz megállni. Ember. Életszerű helyzetekben kéne gondolkodni: az autók 80-90%-a kisebbet lassul, mint az enyém, aztán mégsem okítom őket, h azért van baleseted, mert ugyan bevágott eléd egy M3-as BMW sportgumikon satufékezve, de ha csak 30-al mentél volna a Suzukiddal a saját sávodban meg tudnál állni...
De megértem az érvelést, olyan nincs, hogy egy kerékpárosnak legyen igaza BÁRMILYEN szituációban:))) Még jó, hogy időnként BMW-s, motoros-, furgonos is vagyok, és felkapaszkodhatok a ranglétrán, h átélhessem az "autósok" fölényes helyzetét. Broáf ....

psico (törölt) 2010.09.01. 21:08:58

@gramercy: Tudod, lehet, h nehéz megérteni: sok bringás autós is. Sőt sok bringás több adót fizet, mint sok autós. Sőt sok bringa többe is kerül, mint sok autó. Aztán el lehet kezdeni lebontani a kategorizálást a fejekben, mégha tartozni is szeretne valahová az ember :)))

Glover 2010.09.01. 21:09:30

Nekem csak az tetszik, amikor a forgalmas utakon mennek a kerékpárosok pl 6-os kivezető, Egér út ahol mellette ott a KERÉKPÁRSÁV!!!, és nem értik miért dudálnak rájuk. Ha meg elütik őket mennek és emelgetik a bicajukat. Az ilyenek miatt ilyen a megítélésük. Tegyenek róla. Azért leültetném a bicajosokat hogy töltsenek már ki egy KRESZ tesztet... A másik jó dolog amit sűrűn láttam hogy az Oktogonon átmegy tiszta piroson... Őrület! És még tolakodnak is meg cikáznak... Nemrég motorral voltam amikor egy 50 körüli bringás tartott fel a 2 és 3. sáv közötti autósor között. Nem is értem ott Ő nem is mehetett volna. És még meg volt sértve! Hogy emelgetéskor esne rá a saját kerója...

psico (törölt) 2010.09.01. 21:13:17

@nikó 78: Ha meg lassan teker, akkor az a baj, hogy feltart. Ha gyorsan, akkor felelőtlen állat. Igazatok van, az lenne a legjobb, ha holnaptól minden bringás autóba ülne. Ti is lassabban érnétek munkába, meg a bringás is, a légszennyezés is nőne, meg mindenki költsége. Nincs is ennél jobb megoldás!
Az az érdekes, ha autóval közlekedem, akkor a motorosok 95%-a nem zavaró, ahogy a bringások nagyobb része sem. Ki tudom várni amíg elmennek, el tudom engedni, etc. Másnak ez miért nem megy? Mert pl városon kívül az autósok igen nagyrésze 70-80-al megy, mégsem az a reakcióm, hogy a kurvaanyjátdögöljeönmegmér tart fel

psico (törölt) 2010.09.01. 21:16:30

@Glover: A hatos kivezető melletti kerékpárutat láttad már? Cyclocross bringával is tragédia, macskaköves-földutas-iparibetonutas szar, normális utcai kerékpárral több szakasza járhatatlan. Mondjuk én tudok arra menni, de országúti bringával biztosan nem, mivel az kb olyan lenne, mint ferrarival a szántásba menni...

Rocko- 2010.09.01. 21:18:37

@Bub: http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_28kor$AAE$BBMP_0.png

psico (törölt) 2010.09.01. 21:21:03

Na most jól kiokoskodtam magam, megyek aludni, korán kell kelnem, hogy szabályosan, a keskeny gumikra és fékekre való tekintettel a napi 2x10km-es ingázást az itteni tanácsok alapján tegyem meg. Ne a járdán, mert a gyalogosok miatt ott ne. ne az úton, hanem kerékpárúton, minőségtől függetlenül. de ott sem gyorsan, csak lassan, mert a kedves kollégák nincsenek felkészülve a 30-al haladó járművekre, plusz meg tudjak állni akkor is, ha valaki álló helyzetből lendületből kiáll a számára szigorúan tiltott, zárt területű kerékpárútra.

a legjobb meg mégis az lesz, ha kocsiba ülök, és végig balfaszkodom dupla annyi idő alatt a várost, dudálok, centikre kerülöm a lúzer bringást, villogok a sárgánál fékezőkre, kanyarodósávban előzök, és a munkahelyemen kipihenten anyázok minden más közelekedőt :)

cso zsi 2010.09.01. 21:22:21

@psico: Ma láttam egy 60-as urat. Lehet, hogy tudott valamit a Kreszről is, és bringázni is tudott. Kb 20-szal gurult, hátranézett, majd balra kinyújtva a karját, a jobb kezének használatával bekanyarodott.

cso zsi 2010.09.01. 21:31:04

@robian: "futár vagyok. sinen/járdán/egyirányúbanszembe megyek, tél/nyár napi 150et. ha rámhúzod, pirosnál utolérlek és buktad a tükröd. ha nagyon köcsög vagy, esetleg nem bírok el veled, rádión hívok 20 embert, vagy betalállak rendszámról. ha te az orrom alá füstölhetsz..."

"megkérdem a kreszvajonmi? "

De tényleg, minek azt felhánytorgatni, amit a leírásod szerint nem tartasz be. Majd lincselésre készülsz, és rendszám alapján keresel bárkit, míg téged egy tükörtörés után senki nem talál meg.

Rocko- 2010.09.01. 21:31:10

@gyvy: mert ugye ettől lesz kisebb a szmog, hogy a környéket telepöfögi az ember, ahelyett hogy haladhatna. :)

Rocko- 2010.09.01. 21:33:54

@jacks_colon: "Ha piros lampanal kellett elindulnom bringaval, joforman mindig legyorsultam a mogottem levo autokat "
hát úgy nem nehéz, hogy kb. 75-90% bambul ki a fejéből, oszt amikor már zöld a lámpa vagy 30 másodperce, akkor teszi sebességbe.
persze, mondjuk tuti én vagyok a hülye, h ha villog a gyalogos zöld, akkor kapcsolom az egyest, sárgára már mozdul az autóm zöldre meg már megyek is. mert nekem nem célom lassan haladni és másokat feltartani.

psico (törölt) 2010.09.01. 21:35:16

@cso zsi: és ennek mi köze ahhoz, amit írtam? én is teljesen szabályosan mentem, és olyan balesetbe kerültem, ami józan ész szerint nem történhez meg...
Ha valaki telibeverte volna az öreget szabálytalanul szemből, amikor egy kézzel irányjelzett, már menne itt az észosztás, meg a számolgatás, hogy mekkorát hibázott, nem volt a féken a keze, nem megfelelő tempóban ment, etc. Egy fórumos vitának egy lényege van: akkor sincs igazad, ha igazad van :) A vita témájához nem kell érteni, nem kell a tényeket és a szituációkat ismerni...

egyszo (törölt) 2010.09.01. 21:38:52

Semmi gond nem lenne a bringásokkal, ha szabályosan, és másra tekintettel közlekednének. Vagyis azokra a bringásokra mondom ezt, akik szabálytalanok. De ma kb 11 biciklisből 10 hülye volt, mind a járdán persze. Kieg. tábla nélkül bezuhan egyirányúba, fel a járdára, le onnan, elsodort engem, babakocsit, mindent. Nem egyedi eset. Bicikliutat véletlen sem vesz igénybe úgy 50%-uk.

Perillustris 2010.09.01. 21:40:27

@Thresher: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."

Márpedig a legtöbb helyen elcseszett gyalog- és kerékpárutak vannak, a dedikált kerékpárút igen ritka a fővárosban (szerencsére).

Úgyhogy óvatosabban a péklapáttal!

@gramercy: "a teljes infrastrukturajukat az autosok fizetik"

Írd fel a táblára százszor!

Kampec 2010.09.01. 21:41:30

kiegészítés a délutáni kommentregényemfolyamomhoz: mikor jöttem haza ma bringával, egyirányú utcában, AHOL ÉN MENTEM a helyes irányba, két, azaz két darab autó jött velem szembe! Az egyik konkrétan elém kanyarodott be ahogy mentem vele szembe, a teljesen látható módon kihelyezett behajtani tilos tábla ellenére.

Azért ez nem mindennapos dolog, de poén, hogy pont miután ezen témáztunk fél nap itt, hogy kerékpárosok mennek szembe egyirányúba szabálytalanul, rögtön beleütközök két autóba aki bringással szembe megy szabálytalanul...

Egyébként az eset helyszíne szintén Pécs, és az egyik iskolaközpont környékén, egyébként is megvoltak hülyülve ma az autósok (bocs az általánosításért), mindenki kocsival vitte a gyerket első nap suliba vagy mi, olyan helyeken volt reggel is dugó ahol soha nem szokott lenni, őszíntén szólva élvezet volt, hogy az eső ellenére bringával indultam el és nem a sorban kellett állnom, hanem elsuhantam... :)

psico (törölt) 2010.09.01. 21:48:11

@majdmegmondom: Az autósokkal sem lenne semmi gond, ha szabályosan közlekednének. oldaltávolságot, tartva, elsőbbséget megadva, sebességhatárt tartva etc. Budapesten viszont ezt 99% nem tartja be. Persze számon lehet kérni másokon, csak nem érdemes.
Viszont a tolerancia és odafigyelés sokat dobna az életminőségen...

cso zsi 2010.09.01. 21:48:16

@TGV: Itthon, ahol a szembebringa táblával engedélyezett, a kereszteződésben a bringásnak van kitéve macisajt, tehát nem keletkezik elsőbbségadási kötelezettségem oda, ahonnan egyébként nem jön gépjármű. Remélhetőleg figyelembe veszik.

Thresher 2010.09.01. 21:54:06

@Perillustris: Az általad idézet szöveg azt jelenti, hogy átmehet az útra, ha a járdán és/vagy bicikliúton halad éppea a Gipsz Jakab Általános Iskola Háromcé osztálya...

Nem arról beszélek hogy egy hadsereg akadályoza a cangás útját, hanem amikor emberek lézengenek az osztatlan kerékpár úton, és neki fárasztó csengetni meg kerülkedni a kétlábúakat, majd lemegy az útra, és anyázza az autósokat, hogy miért nem kerülik ki jobban...

De, kell az a péklapát.

shwarcz bácsi 2010.09.01. 21:56:02

@robian: hát géza ,te nem leszel hosszú életű ha ezt így folytatod....

cso zsi 2010.09.01. 21:58:04

@psico: De az sem ártana, ha megtanulnád kezelni azt a járművet, amit használsz. Még nem vagyok 60, de biztosan meg fogom érni. Nekünk is tanították anno a helyes kanyarodást kerékpárral. Az egyéb közlekedési ismeretekkel együtt. De annak van már 40 éve. Az én bringám 10-12 éves 21 sebességes Schwinn, utólag osan felszerelt első telóval. Mi változott a mai kerókon, hogy sem megállni, sem kanyarodni nem lehet vele egy kézzel?

mement 2010.09.01. 22:02:28

@Rocko-: "persze, mondjuk tuti én vagyok a hülye, h ha villog a gyalogos zöld, akkor kapcsolom az egyest, sárgára már mozdul az autóm zöldre meg már megyek is. mert nekem nem célom lassan haladni és másokat feltartani. "

Igen. Te vagy a hulye, es meg veszelyes is.
A fel masodperc felett erzett(amit nyertel kb) didalitas onteltseget meg szorakoztato:)

cso zsi 2010.09.01. 22:02:48

@zsutti: "Amióta megszületett ez az új KRESZ szabály, még 1 db egyirányú utca bejáratánál vagy kereszteződésénél sem láttam ilyen táblát BP-n, pedig én aztán sokfelé elgurulok."
Ezek szerint nem gurulsz mégsem elég sokfelé.
Ezek évek óta kint vannak, autós, és kerékpáros védelmében egyaránt:
www.norc.hu/pano/LKCkdVCU/
(kukkants a "behajtani tilos" alá.

Itt macisajt a kiható bringásnak, és jelzés az autósnak, hogy jöhet szemből MKJ-n kívül kerekes is.
www.norc.hu/pano/bZWKLs3t/

mement 2010.09.01. 22:05:51

@Thresher: Ertem, tehat veszelyeztessuk a gyalogosokat, hogy te kenyelmesen autokazhass, mert odafigyelni, es normalisan kikerulni egy biciklist szinte emberfeleti reflexet es helyzetelemzo kesseget kivan.

Perillustris 2010.09.01. 22:06:09

@Thresher: Szerinted ezt jelenti, szerintem nem. Ennyi.

lac1 2010.09.01. 22:08:31

Nekem tetszik a dolog.
Majd amikor két vastüdőt tolnak be egy kétkoporsós (zárt koporsós) temetésre, akkor a vastüdősök ordibálhatják, hogy:
-Elsőbbségem volt! Elsőbbségem volt!

(az elsőbbség most arra IS vonatkozik, amikor a posztban szereplő módon keresztbe-kasul bringáznak, vagy amikor körülnézés nélkül lépnek le a zebrára...)
Apukámtól tanultam, hogy a börtönből ki lehet jönni, de a temetőből nem.
Tökéletesen igaz.

psico (törölt) 2010.09.01. 22:08:32

@cso zsi: Irónia volt. Korábban írtam, h ma ütöttek el, igen nagyon szabályos közlekedés közben, és egy kolléga felvetette, hogy én vagyok a hibás, mert volt - szerinte - 3 másodpercem megállni, mikor az álló sorból egy Transit majdnem mellőlem bedugta az orrát a kerékpárútra, úgy, h se megállni nem tudtam, sem kikerülni. Mellékesen amatőr szinten versenyezgetek országúton, montiba, 30 éve bringázok, és nem megélhetési kerékpárokkal, ugyan nem vagyok profi, de talán az átlagnál kicsit tapasztalabb, így évi 12 hónap bringázással:) Ó igen, és autóm és motorom is van, sőt 50-es robogóm is, hozzájárulok az utak fenntartásához, mielőtt újra feltámadna, hogy csak vendég vagyok az utakon :)Hát nem...

psico (törölt) 2010.09.01. 22:11:36

@Thresher: te csengetést akarsz, délután még azon ment a vérszívás, hogy a bringás ne közlekedjen a járdán, de legfőképpen ne csengessen. Kellene egy fórum, ahol a 2,5 millió autós megbeszélhetné, hogy pontosan mi is az elképzelés. Szépséghibája a dolognak, hogy a legtöbb bringás is részese lenne, mivel van autójuk:) És sokan az adófizetők igencsak felső százalékába tartoznak, a havi adójukból egy évig eléldegélne néhány fröcsögő kisautós :)

cso zsi 2010.09.01. 22:12:48

@mement: Ez nem hülyeség, hanem rosszul-jól alkalmazott vezetéstechnika. Ha az egész sor így tesz, akkor egy lámpaváltáson nem csak 4, hanem 12 autó is átjut.
Bár az "ezenasárgánátférek" típusú sofőrök miatt néhány fejlett országban kivették a "piros-sárga" jelzést, hogy a későn érőkkel ne találkozzanak a korán indulók. Mert ott is vannak olyanok. Mint ahogy Amszterdamban is csokorban hajtanak át a piroson. Csak ott nem az autósok.

Zmotaki 2010.09.01. 22:16:00

Szerintem 1. ne száguldozzál egyirányú utcában mert 2. a biciklista ott megy ahol akar/tud... (te nem voltál gyerek??)
Járdán persze nem szép mert gyalogot felöklelni biciklivel legalább olyan mint biciklistát gázolni autóval..

Thresher 2010.09.01. 22:17:11

@mement: Pont annyira megterhelő kikerülni egy autósnak egy cangást, mint egy cangásnak egy gyalogost... Mert ahhoz is gondolom emberfeletti reflex kell, nem? Fail.

Mellesleg érdekesen haladhadsz, ha nálad a biciklizés automatice a gyalogosok veszélyeztését jelenti...

Komolyan mondom, vitrinbe kéne mutogatni az olyan bicikliseket, akik fel vannak baszva hogy semmibe veszik őket az autósok, de egy tagmondattal odébb meg semmibe veszik a gyalogosokat...

Ez a baj sok biciklissel, hogy a kettős mérce szétbassza őket. Kurvaanyját a gyalogosnak hogy állandóna kerülgeti kell őket, és kurvaanyját az autósoknak, hogy folyton kerülgetik.

Na ja... hálisten ez a kisebbség, a többség nem ordibál a gyalogossal ha rálép az osztott cangaútra, továbbá nem érzi úgy, hogy a város összes aszfaltozott újta csak neki készült.

lac1 2010.09.01. 22:21:28

@Zmotaki:
Én pl. voltam gyerek. Zúztam a járdán!
Úton sohasem.
Egy gyerek egy normális családban/közösségben két részre oszthatóan gyerek (idő/kor szerint):
-amíg a szülei felelnek érte
-amikor már maga felel önmagáért.
Átfedés lehet a két kor között, hézag nem.

mement 2010.09.01. 22:21:46

@cso zsi: Amig van sarga jelzes, addig mindig lesz aki atcsuszik meg a piroson is, ugy saccra kb 10 ilyen kilovesbol, egyszer keresztbe kaszalnak, nalunk alkalmazni nem tul bolcs dolog, erre buzditani masokat meg veszelyes.

mement 2010.09.01. 22:25:36

@Thresher: En figyelek a gyalogosokra, ezert nem megyek olyan helyen ahol veszelyeztetnem oket. Ezert nem hasznalok gyalogkerekparutat soha. Jardazni sem jardazok.

Ha nem latod magadtol a kulonbseget egy biciklis mozgasa es egy utcan setalo gyalogos kozott, akkor ott komoly a baj.

Rocko- 2010.09.01. 22:26:03

@mement: tehát veszélyes zöldre elindulni lámpánál? tök jó tudni. még valami okosság?
akkor a motorosok és kerékpárzók szucid hajlamúak hogy ők még a stopvonal elé mennek?

Virago_1000 2010.09.01. 22:26:17

@Tie:
"Kerékpáros jön szabálytalanul szemben, oszt fennakad a géptetőn, és meghal. Ő a hunyó, ő a halott. Hol itt a probléma? "

Ott, hogy a kresz szabalyai szerint megteheti. Gyilkos akarsz lenni?

mement 2010.09.01. 22:27:07

@Rocko-: erted te mirol beszelek pontosan.

Perillustris 2010.09.01. 22:28:16

@Rocko-: Emberünk beül a taxiba és nézi, hogy a sofőr hogyan vezet. Minden piroson áthajtanak, majd egyszer úgy érnek oda, hogy a lámpa pont zöldre vált. Erre a taxis nyom egy satut.
- Most miért állunk meg? - kérdezi az utas
- Mert most jön a kolléga!

Rocko- 2010.09.01. 22:28:44

@cso zsi: naja. plusz magyaroroszágon túl van biztosítva, ha pirosra váltott a keresztező irány lámpája, csak akkor vált am ásik sárgára. nincs ráváltás.
a pirosn meg max bringás jöhet át. ;)

Virago_1000 2010.09.01. 22:29:12

@Közöd???: teged agyonloni, nem az alapbol bekes, fobias autosok miatt allandoan eletveszelyben levo bicikliseket.

Thresher 2010.09.01. 22:30:33

@psico: Ez hülyeség kérem!

Nem olvasom vissza, bocs, de akit zavar egy biciklicsengő, annak gond van a szívével. Az meg egyenesen elmebajt jelent, ha valakit zavar egy biciklis a járdán...hacsak, hacsak nála a biciklist nem a száguldó örültet jelenti.

Az autósok bunkók és pofátlanok, ez tiszta sor, de tényleg... de sok bicajos akkor se ismeri el hogy hibázott, ha videón visszajátszák neki... Nemrég volt egy eset, amikor a rendőr megbírságolta a cangást, mert nem tolta ott a biciklit, ahol kellett. Következtetés? Miért nem a rablókat kergetett a rendőr, és miért kell ilyen piszlicsáré dologgal szarakodni...ha meg éppen vele szemben szabálytalanok, akkor már lobogtatja a KRESZT. Undorító, de mondom, ez szerencsére a kisebbség.

Többjük tudja hogy bármikor kijöhet egy gyerek-kutya kombó, (ráadásul az előbbi a rosszabb, az állat legalább félreáll ha jön felé valami, a gyerek meg képes ott állni egy helyben hogy akkor most mi a fasz van anyu?) vagy hirtelen oldalra lép a gyalogos..és nem hajt mint akit üldöznek.

lac1 2010.09.01. 22:32:19

Azért az sem semmi, amikor az alföldi nyanyák (ott a legjellemzőbb) úgy indulnak (a termetes hátsójukkal lefoglalva az egész sávot) el a zöldnél, hogy bal láb a pedálon, a jobbal keresztben rollereznek, így gyorsítva fel szökési sebességre a fekete színű "parasztbiciklijüket", utána relatíve gyors mozdulattal felölnek, közben a bringa ide-oda billeg. Ha ügyesek, fél-fél sávnál szélesebben nem kacsáznak.
A megállás látványosabb: merev karos első fékkel 10-re lassulnak, ott egyszerre két lábbal - lábuk között marad a váz - ugornak le a bringáról, pattogva, kosztatnak a flaszteron, teljes megállásig...

Rocko- 2010.09.01. 22:33:19

@Perillustris: én ezt kerékpárossal ismerem!

lac1 2010.09.01. 22:34:52

@Virago_1000:
Megteheti, de az olvasatomban (és ahogy szokták mondani, a törvényalkotó akarata szerint) elsősorban az eredetileg szabályosan közlekedőnek van előnye. Ezt a hülye rendeletet úgy kéne értelmezni, hogy amikor a "szabályosan" közlekedőket nem zavarja, akkor akár mehet szemben is.

Thresher 2010.09.01. 22:35:09

@mement: Hogy figyelsz a gyalogosra, ha nem járdászol és nem osztotton mész? Az úton aztán nagyon veszélyezteted őket...

De továbbra sem értem hogy nálad miért erény az, ha figyelsz másokra... azzal is dicsekedsz ha kanállal eszed a levest?

psico (törölt) 2010.09.01. 22:38:18

@Thresher: az idióta közlekedők nem válogatnak az eszközök között, még villamossal is lehet hujén menni:)))

A fórumozó "autósok" is a szabályosságot kérik számon, aztán Bp-en nagyjából a Kresz-t senki nem tartja be. Én nem is kérem számon, csak azt, ami nekem is szent: elsőbbség, jobb kéz szabály, és a másik tisztelete mindenek felett. Ja, és a gyengébb elsőbbsége mindig. Teherautóval vagy motorral sem gázolom le a kisautót, mert lassabban halad, mint ami nekem jól esik, és elvárom ugyanezt bringán is másoktól. na ez utóbbi a hiba:)

lac1 2010.09.01. 22:42:06

@psico:
Igen, azt látom én is, hogy minek után senki nem tartja be a szabályokat, akkor a felfordulást törvényesítik, így nincs vele gond.

min 2010.09.01. 22:44:12

A Mammut feletti utcában is van ilyen tábla. Mikor arra jártunk kocsival a párommal még mutattam is neki, hogy figyeljen itt mert bejöhetnek a bringások.
Nem rossz szabály csak tényleg van sok bringás kolléga aki egyszerűen tök hülye mind a szabályok alkalmazásához mind a normál közúti közlekedéshez.
A tömegtájékoztatás fontos lenne. Óriásplakátokon is.
A cikkben szereplő család pedig tényleg brutál. Ennyire nem lehetnek hülyék.
Ahol be lehet hajtani ott is az út széléhez húzódva kell megtenni.

El Argentino 2010.09.01. 22:45:16

"szembebringázók az idei KRESZ-módosítás óta vannak ennyire sokan"

he? Bringával hajtok amerre visz az út, érdekel is engem mi a szabályos, persze jól körülnézve!!!, igaz elővigyázatosabb vagyok, de kell 1 kis izgalom. :D

cso zsi 2010.09.01. 22:48:54

@mement: 31 év alatt történt egy, s más velem az utakon. Ilyen helyzet sosem. Pedig az autóim görbültek elöl-hátul, ifjan és bohón még bringást is tűztem volna az ugró szarvasra, de nem Volgával, csak Moszkviccsal nem sikerült megállni az elémkanyarodó bácsika mögött.
@Perillustris: Ezt a viccet 40 éve hallottam először, talán a Kazal Lászlóval, vagy a Kibédy Ervinnel?
Rég volt, engedtessék meg a tévedés.

lac1 2010.09.01. 22:50:02

@El Argentino:
mert nem én vagyok arrafelé a rendőr...

Thresher 2010.09.01. 22:52:19

@psico: Én meg elismerem hogy kicsit jogtalanul ugatok, mert nem vagyok pesti (igen-igen, beleértve a budaiakat is), továbbá a bicikli nálam nem elsőszámú közlekedési eszköz, hanem hobbi tárgy...

Szóval gyaloglok-biciklizek-autózok, és mindhárom csoportnál tapasztalok taplóságot amikor épp egy másik csoportban vagyok... Csak a gyalogos nem akar néha egyenjogú lenni a kocsival, miközben sok bicajos meg igen...ez már csak pszihológia.

Mellesleg várom már a gyalogos-cangás ellentéteket, ott is vannak gyöngyszemek (kutyát járdán keresztbe sétáltani fekete pórázon, hogy fenn akadj rajta, gyerekét leszaró anyuka, akit nem zavar hogy a csemetéje előtte 20 méterre rohangál egy pitbull mellett, de kapja a sikítófrászt ha Bazsi bácsi jön a falujárójával...stb.)

mement 2010.09.01. 22:52:42

@cso zsi: lehet en vagyok erzekeny, en mar lattam tobszor is elesben balesetett igy, eros start a rogtonzoldnel, es oldalrol belerohantak. Persze hogy merolgesen erkezo a felelos, de "defenziv" viselkedessel megelozheto.

Rocko- 2010.09.01. 23:06:38

@mement: szerintem te magad se érted miről beszélsz.

Rocko- 2010.09.01. 23:09:33

@mement: azzal ugye tisztában vagy, hogy addig neked nem lesz zöld, ameddig a keresztező pirosat nem kap?

Rocko- 2010.09.01. 23:11:05

@mement: ""defenziv" viselkedessel megelozheto."
defenzíven maardj otthon, nehogy a fejedre essen egy tégla.
oszt még hülyébb leszel, mint vagy.
na szevasz.

butschq 2010.09.01. 23:49:40

"Azért az sem semmi, amikor az alföldi nyanyák (ott a legjellemzőbb) úgy indulnak (a termetes hátsójukkal lefoglalva az egész sávot) el a zöldnél, hogy bal láb a pedálon, a jobbal keresztben rollereznek, így gyorsítva fel szökési sebességre a fekete színű "parasztbiciklijüket", utána relatíve gyors mozdulattal felölnek, közben a bringa ide-oda billeg. Ha ügyesek, fél-fél sávnál szélesebben nem kacsáznak.
A megállás látványosabb: merev karos első fékkel 10-re lassulnak, ott egyszerre két lábbal - lábuk között marad a váz - ugornak le a bringáról, pattogva, kosztatnak a flaszteron, teljes megállásig..."

hát ember neked elgurult valamid
ha zavar ne gyere le vidékre elkényeztetet városi ficsúr...

Mercel 2010.09.02. 00:34:25

Hello!

A magam részéről csak annyit fűzök hozzá a cikkhez, meg a dologhoz úgy általában, hogy
Autózom és bringázom is - Budapesten mert mindkettő "izgalmas".
De bringásként feleannyi kretén, engem a bringást veszélyeztető autóssal találkozom, mint fordítva.
Lehet, hogy azért mert az év nagy részében autózom is, és ezért nagyjából ki tudom számolni az autósokat, lehet, hogy csak mázlista vagyok - nem tudom.
DE...
Az agyam el tudom hagyni mikor előzés közben sötétben majdnem el.....szom az út közepén nem lehúzódó, hanem dühödten kalimpáló kivilágitatlan bringást.
Aztán van ugyanez fordítva is csak nem előzés hanem sima haladás közben..
...szért nem lehet venni előre meg hátulra egy-egy ezresért egy ...va villogót?!
Amikor egyirányú utcában velem szemben teker a gyerek dögölj meg akkor is középen megyek úgysemerszelütni pofával..
Amikor simán szarnak a jobbkéz szabályra, és beteker a gyerek mintha nem is jönnék..
De a legeslegnagyobb kedvencem a következő szitu:
Megyek a főútvonalon, kanyarodok (A zöldnél indexelve) benézek senki, majd a kanyar közepén fénysebességgel bezúz egy bringás..
Fékezés, meglepődés (nemfordítva) anyázás, otthagyom..
Bennem két dolog merült fel ezügyben.
1, már a kanyar kb. 60-80 méterrel elkezdem csekkolni melletem a járdát, vajon feltűnik a bringás?
2, Vajon csak a véletlen műve, hogy a sok elhelyezett szellembringa (A fehér bringavázak) PONT ILYEN kereszteződéseknél van?
Ja 3, Egészen eddig abban a boldog tudatban kanyarodtam, hogy jól odafigyelek és akkor biztos nem lesz gáz. - Pár nappal ezelöttig.
Főútvonal - "kanyarlesz" nézem a járdát már a kanyar előtt nincs bringás, kettes vissza index, kanyar.. - Bringás berongyol fékezek anyázok, gyerek is, kiszállok kurvaanyázás..
Megfejtés:
A másik oldalról jött kb. 30-al. A zebrán. És fel volt háborodva. No comment. Én is.
Segítségképpen egy átlagos gyalogos kb. 3-5 km/h-val jön. Ha fut akkor esetleg 10-el. Egy jó kondiban lévő bringás ennek minimum a hatszorosával süvít be a zebrára.
Akkor most ki a hülye?

Gondolkozzatok el kicsit bringások néha.
Denemis.
Jobbat mondok. Próbáljatok kicsit az autósok fejével gondolkozni.
Lehet, hogy nekem ezért nincs - bringásként gondom az autósokkal.

Ahhh , ez már rég kikivánkozott:))

"Frigyes"

Krisi 2010.09.02. 00:57:28

amúgy tök jó az ilyen "eszmecseréknél", hogy a sértett autósok számonkérik a biciklisektől a szabályok 100%-os betartását.

azok az autósok, akik két bejegyzéssel odébb fel vannak háborodva a kinnfelejtett 30-as táblák mögül traffipaxoló rendőrökön valamint az objektív felelősségen.
broáf.
ha tényleg olyan szabályosan közelkednek mint állítják, akkor miért zavarja őket?
nem fontos válaszolni, költői volt a kérdés. inkább nézzen mindenki magába hogy mennyire közlekedik szabályosan és utána edukáljon.
én amúgy leszarom hogy ki hogy tartja be a szabályokat, lényeg hogy ne veszélyeztetssen senkit és adja meg az elsőbbséget. onnantól fogva leszarom, hogy ha kocsival megyek hány biciklis jön szembe az öt méter széles úton, hány autó megy a 3 sávos autópályán 170-nel vagy hány gyalog szalad át hajnali 3-kor az úttesten.
mindenki törődjön saját magával és ne sodorjon veszélybe senkit, addig nincs baj.

Perillustris 2010.09.02. 00:58:27

@lac1: Ecsém, te annyi idősen már a fotelból sem tudsz majd felállni.

Illes 2010.09.02. 01:01:46

Kerékpárosként abszolute egyetértek a cikkel.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.02. 01:30:51

bringás-autós hozzászólásgenerátor K1-et most elmellőzném,

de

aki ilyformán tájékoztatta a bicajos társadalmat egy ostoba, ráadásul nem (úgy) létező új szabályról, ANNAK megállapítanám az ojjektív felelősségét, és fizessen :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.02. 03:00:21

@Krisi: "kinnfelejtett 30-as táblák"

Aki azt hiszi, hogy attól közlekedik valaki szabályosan, hogy a tavalyi útfelújítás miatti 30-as korlátozást betartja, annak szervizeltetnie kell az agyát.

Rocko- 2010.09.02. 07:14:19

@Perillustris: fos youtube lerontja a miniőségét, de remélem látható: www.youtube.com/watch?v=LljMlRfWQjw
mert hogy ő meg azt se tudja mi a gond.

2010.09.02. 08:48:52

@Mercel: Nem vitatkozom, csak az egyenrangú útkereszteződéses részhez szólnék hozzá: szerinted nekem kerékpárosként 10-ből hány autós adja meg az elsőbbséget ilyen helyzetben?
Az persze tényleg vicces, hogy nem nagyon hiszik el, hogy én meg szoktam adni (kerékpárosként), ezért csak 2 mp-nyi meggyőződés után mernek elindulni újra.

záporjózsi 2010.09.02. 10:01:33

@Alikam: Nem baj, ha nem akarod, de akkor mondd azt...

Krisi 2010.09.02. 10:08:46

@atpijkamo: hát éppen ezaz. attól, hogy néha megszegjük az értelmetlen szabályokat még nem leszünk mintaközlekedők.
de elvileg az is ugyanolyan szabálysértés, ha ott 30-cal mész mint hogy bringával behajtasz szemből. ha látja a rendőr mindkét esetben megbüntet.

amúgymeg szavaiddal élve "Aki azt hiszi, hogy attól közlekedik valaki szabályosan, hogy a 4 méter széles egyirányú utcába nem megy be szemből a 42cm széles kormányéval, annak szervizeltetnie kell az agyát."

és akkor megint oda kötöttünk ki, hogy amíg a másik senkit sem veszélyeztet vagy zavar, addig úgy közlekedik ahogy akar. legalábbis szerintem, a rendőrök szerint sajnos nem :)

lwcolors 2010.09.02. 10:20:28

Egy barátom egyirányú utcában lakik, őt vittem haza. Egy négysávos főút külső sávjáról kell bekanyarodni, lámpás kereszteződésben, ahol a külső sáv mellett bicikliút van, párhuzamosan. Ráadásul a bicikliseknek akkor van zöld, mikor a gyalogosoknak (a kisívben jobbra kanyarodó autósokkal együtt), így rájuk is kell figyelni bekanyarodáskor, mert előszeretettel tartózkodnak az autósok holtterében. Az egyirányú jó keskeny, talán 3 méter sincs és közvetlenül a kereszteződés után parkolóhelyek vannak mindkét oldalon, és szinte mindig tele van.
Nyáron történt meg velem ez az eset: zöldet kaptam, a kerékpárúton még csak messzebb volt egy biciklis, erre (nem gyorsan) bekanyarodtam az egyirányúba. Mit látok: az út közepén szembe jön velem szembe két biciklis, gyorsan. Nem volt más választásom, lefékeztem, megálltam azonnal (hiszen lépésben mentem), keresztezve a kerékpárutat. Persze hátulról azonnal rámdudált a következő bekanyarodó, mert majdnem nekem jött. Az egyik biciklis meg tudott állni, a másik nem találta a féket (mint kiderült nem működő fékekkel indult el, még gumi sem volt a patkófékekben) kissé lefejelte a gallytörőt. Még fel sem ocsúdtam ebből, tompa puffanást hallottam az utasülés felől. A kanyarodás előtt még messzebb látott kerékpárúton közlekedő biciklis nem vette észre, hogy habár neki zöld van, de előtte keresztben áll egy kéttonás piros L200-as, és nekem jött. Még szerencse, hogy fellépő is van a kocsin...

Eredmény: a kocsin a csövezésnek köszönhetően semmi sérülés, (ha személyautóval lettem volna, akkor két sérült karosszériaelem), két sérült bicikli, egy vérző fejű, törött kezű csendes és egy vérző lábú feljelentéssel fenyegetőző biciklis, aki a rendőrök kiérkezése után megnyugodott...
Barátom szerint, azután ugrott meg az egyirányúban szemben biciklizők száma, miután lement a médiában az a sok félrevezető hirdetés.

Kicsit olyan az egész, mint ez: korábban lehozta sok média, hogy Olaszországban a pályákon 150-et lehet menni. Ez igaz, de csak ott, ahol tábla jelzi, egyébként 130, 150-ért már 100 eur jár a rendőrnek...

min 2010.09.02. 10:35:56

@lwcolors: Háát megtaláltak téged az ostobák de azért nem "előszeretettel tartózkodnak" a holtteredben. Ez csúnya csúsztatás....

lwcolors 2010.09.02. 10:40:01

ui: azt kihagytam, hogy az oldalról nekem jött biciklisnél elszíneződött a szonda...

lwcolors 2010.09.02. 10:53:33

@min: Jó-jó, kihagytam a :) jelet.
A lényeg az, hogy nagyon kell figyelni az ilyen kereszteződésekben, mert pl pont az L200-ból jobbra ferdén hátrafele szinte csak azt lehet látni, amit a tükör mutat. Ha lehet, inkább kerülök és balról kanyarodok be ide.

Hilux94 2010.09.02. 11:01:18

@Virago_1000: Köszi, én anyukám jól van, tied meg'majd szomorú leszen, amikor slaggal veretik le a hűtőrácsra truttyant beledet.

min 2010.09.02. 11:04:16

Én inkább legtöbbször lemondok az elsőbbségemről ha bringával vagyok mert hiába van a kressz mellettem ha legtöbbször az erősebb kutya b.szik...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.09.02. 11:34:51

A poszt alapvetően jól gondolkodik az elejétől a végéig. Papírtologatás, légköbméterkedés. Pár kiegészítés:

1. Szerintem a KRESZ-változások propagálásakor tudatosan mást mondtak, mint amit a jogszabályban leírtak. Tudatosan, ez a lényeg. PR-tevékenység volt ez is, azt reklámozták, amit leírni gyávák voltak.

2. Hogy máshol mi a helyzet, nem tudom, de a III. kerület Sújtás utcában már évek óta ez a forgalmi rend: behajtani tilos ezzel a kiegészítő táblával, igaz, ott van felfestett szembemenő bringasáv is (több kára van, mint haszna, mert a "helyes" irányban menők is arra mennek, szemben a bringaforgalommal, egy szűk kanyart nagyon veszélyessé téve)

3. Ritkán megyek egyirányú utcában, a tipikus belvárosi szituációkban inkább szabályosan kerülöm (kb + 50 méter, nem éri meg), de ilyen helyeken a forgalommal szembe menés sokkal kevésbé veszélyes, mint a járdázás, akkor már inkább azt.
Bármi, csak ne a járda.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.02. 11:38:55

Általában, ha egy utca egyirányú, akkor az szűk is. Nem véletlenül egyirányú.
Nem kell rajta gyorsan menni alapból.

Másrészt meg, a biciklisek meg ugyanúgy észrevezik az autóst, mint az autós őket, szal gondolom félrehúzódnak. ha meg csúnyán néznek, kit érdekel.

2010.09.02. 13:35:02

@KGyST: Én is pontosan ezt vettem észre a Kerepesi úton, hogy a "jó" irányba haladó kerékpárosok nem tudják, hogy hol menjenek. Valaki szembe a kerékpáros forgalommal, de akit zavar a szembe nyíl, az is többnyire közvetlen a sárga vonal mellett megy. Külön "írás" kellene, hogy az ellenkező irányból jövőknek hol kell haladni?

Perillustris 2010.09.02. 14:05:20

@ColT: Ahogy a posztban is említve volt, általában azért szűk, mivel a 6-10 méteres úttest mindkét oldalát parkolósávnak jelölik ki.

cso zsi 2010.09.02. 14:20:31

@Perillustris: Néha felmerült bennem, hogy össze kéne ülnünk egy sörre, de ez az autófóbia beteges nálad.

Perillustris 2010.09.02. 15:47:40

@cso zsi: Nincs autófóbiám, autózz! talin is voltam már. Most éppen nincs autónk, de egy évvel ezelőtt még volt, s valószínűleg nemsokára megint lesz.

Mondjuk a járdán nagyon utálom a kocsikat, ahogyan a bicikliseket is, ez tény.

Krisi 2010.09.02. 17:32:36

@lwcolors: bocs, de ezen a történeten jót nevettem :)
(mondom ezt mint sokat bicikliző egyén)

ex-dr. vuk 2010.09.06. 01:25:56

@lwcolors: Mondjuk itt az infra is el van hibazva: nem szabadna varoson belul ilyen parhuzamos bicikliutakat epiteni...
süti beállítások módosítása