Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Subaru-Bianchi találkozó a Hősök terén

  2010. augusztus 31. - Csikós Zsolt Címkék: japán totalcar flotta subaru bianchi autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Ferrarin és az 1420 méteres hágón túl
2014-07-23 10:55:30

Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön

Kis csuklás után most itt vagyunk
2014-07-21 11:06:00

Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima

Úgy tűnik, elindultunk Rómába
2014-07-20 06:52:04

Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt

Halkan mondom... Talán összeállt
2014-07-06 06:47:03

  Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a

Volt ám egy második felvonása is a világjáró Subaru 360-kipróbálásának, ugye ez az az autó és esemény, amiről a múlt héten írtam, olvassák el kérem, ha akkor nem sikerült, szerintem nagyon érdekes, bárkinek. Imrével ugyanis a riport kötelező témáin kívül - hogy készült az autó, mi is ez, milyen volt átszelni vele a fél világot - alaposan belementünk úgy általában a kisautózásba is.

Mi ketten legalább tudjuk, milyen jó ez

Mert - és akit a számok érdekelnek csupán, vagy pöcshosszabbítónak veszi az autót, ezt sohase érti meg - a kisautó, ha összeáll, igen jó dolog. Sokkal inkább játék, mint valódi autó, mégis részt lehet vele venni a forgalomban, sőt, egyikbe-másikba még a családot is bele lehet tenni. Még az országot is be lehet járni vele. Sőt, extrém esetben még a világot is.

És a kisautó a maga befőttesgumis, mikroszkopikus, léghűtéses, négy dobfékes mikroklímájában hiteles, kellemes dolog tud lenni, egyáltalán nem szenvedés használni - már ha az ember nem akar versenyezni a külvilággal, és elfogadtja, hogy egy másik időzónában mozog. A kisautóra mindenki mosolyog, a jó - és főleg jó fej - csajok szeretnének beleülni, szóba elegyednek veled, a gyerekek körberajongják, a külföldiek fényképezik, csupa öröm az élet egészen addig, amíg az első céges Octavia TDI le nem szorít.

Gyertyát gyújtunk

Szerencsére abból van kevesebb, örömből és bódottá'ból több. Az 540i BMW-t nem nyomja le az Octavia, tény, de nem is akar beleülni a gimis osztálytársnőd, akivel rég találkoztál, de milyen jól néz ki még mindig, láttán nem kiabálnak utánad a kisiskolások, a külföldiek fényképein maximum véletlen paca egy ilyen autó. Nem akarok versenyezni persze a BMW 540i-kkel, amik egészen kiváló autók, csak egy picit szeretném felvillantani, hogy az öreg és kedves miniknek igenis helye van a világban. A maiban meg pláne, egyre inkább.

Amióta az első 500-as Fiatomat megvettem, valahogy sosem éreztem kereknek az életet egy törpe valami nélkül, és Imre még nálam is sokkal jobban érezte ezt a témát. Azonnal egy húron pendültünk, ez a helyes kifejezés? Majdnem. Nincs is jobb annál, mint ha találsz valakit, aki hozzád hasonló, fura szűrőn át nézi néha a világot. Magyaráztam is neki, mennyivel jobb, finomabb, precízebb autó a kis Subaru a Fiat 500-asnál, meg hogy mennyire meglepett ez, hiszen a hatvanas évek japán autógyártására mindent szoktak errefelé mondani, csak azt nem, hogy kiváló termékeket állított volna elő.

Láttam, hogy a Fiat 500 említése ugyan érdeklődést váltott ki belőle, de nem reagált az összehasonlító megfigyeléseimre. "Vezettél már 500-ast?' - esett le a tantusz hirtelen. "Nem, sajnos nem, pedig nagyon érdekel" - így a válasz. "Nekem ott a Bianchim, az egy Fiat 500-as más ruhában, nem akarod kipróbálni?" - kérdeztem. "Dehogynem, megyek egy vacsorára kora este, de utána nagyon szívesen" - mondta.

A formák, amik a tudatalattinkban élnek

Így történt, hogy Világjáró Imrét meghívtam hozzánk, amiből végül a Hősök tere lett, mert ott vacsorázott  az ismerőssel a környéken, és elakadt a nézelődők miatt. Családostul mentünk, a gyerekek iszonyatosan látni szerették volna a kis Subarut, a feleségem nem különben.

Egészen szürreálisan festettünk ott, a Hősök tere szélén a két kis színes pattanással. Mint két ufó és a vezetőik. Volt is nézelődés rendesen, a külföldiek között akadtak is veteránosok, egy svéd például elmesélte, hogy egyetlen fajta Husquarna kismotorból megvan neki az összes verzió, tuningszintekkel együtt. Imre meg végre kipróbálta a Bianchit.

Imre próbát vesz

Ez a két autó abszolút kor- és fajtatárs. Mindkettőnek a műszaki alapjait az ötvenes évek közepén tervezték, mintkettőt a hatvanas évek végén gyártották (a Subaru '68-as, a Bianchi '67-es), mindkettő a törpeautó-korszak utáni új hullámot hozta - a maguk idejének legkisebb kocsijai voltak, de már autók, mindenképpen.

Tetszett neki a Bianchi. Mondta, milyen erős a motor (naná, a Tóth Gabi csinálta, és ez már nem 500-as, hanem 600-as, tehát majd' kétszer nagyobb a Subaruénál), bírta a hangját, de a váltó nem tetszett neki. Naja, emez szinkrionizálatlan, minden visszaváltásnál duplán kell kuplungolni, s még a közepébe gázfröccsöt is kell adni, ráadásul az én váltóm az újraépítés óta meglehetősen kemény, a botot erősen pöckölni kell ki és be a fokozatok között. Az övé meg egy finom, szinkronizált, japán műszer.

Imádták

Aztán még két órát maradtunk. A gyerekek szénné örömködték magukat a Subaruban, Sipos is felbukkant, aztán az elmegyógyintézetes Bogaráról a TC-olvasóknak szintén ismerős Szilvássy Pisti is - ő most egy oldalkocsis, erősen katonaias színezetű Izszsel jött.

Sipos elméleteket gyárt, Imre türelmes

Elérkezett a fektetési idő a gyerekeknek, fél tízkor (jól elcsúszva) búcsúzni kezdtünk. Nekem már fenn volt a Bianchin a Tokió-Budapest Subaru 360-klubos matrica, Imre autójára meg gyorsan felcsaptuk az egyik utolsó megmaradt kis Totalcar-matricát. Nihon-wenger dva bratanki.

Az indulás pillanatában Imre előkapta az egyik papírdobozt a Subaru hátsó ülése mögül - "majdnem elfelejtettem, ezt a gyerekeknek hoztam!" Igazi japán szokás a "pürezentó", azaz vendégségbe menet ajándékot vinni, hát most részesültünk ebből, pontosabban a fiaim. Egy félig teli dobozban különféle Subaru 360-modellek voltak, választottak belőle  egyet-egyet. Norbi egy fekete dobozos (az autó egyébként békazöld) Tomicát, Bálint egy speciálkiadásos, limitált szériás, kisebb méretarányú kombi 360-ast, a Tomica vintage sorozatából. Imüre-szan, arigátó gozaimaszü - tanítottam meg Bálintot gyorsan a köszönésre, volt is nevetés.

Pürezentók

A zöld kis Subarut sajnos nem találtam meg most reggel, amikor a fotókat készítettem, csak a dobozát, amire én vigyázok  a polcomon (mert Norbi mindig elhányja a dolgait, de a lakásból ki nem vitte, azt tudom), de a Bálinté megvan mindenestől.

Hú de jó kis este volt, nem hittem volna, hogy az életben ilyen megtörténik velem. Velünk.

Imrének meg sok sikert a hazajutáshoz, meg még sok Subarut. Gambatte! Kondzso! Sikkari!

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr422252175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

R!ch!3 2010.08.31. 08:33:35

@G.Szabolcs: Csak ki kellene már írni valami jól látható helyre, hogy ez a blog nem annyira szorosan "TotalCar-related".

Ide kerül a szerzők mindenféle agymenése. Javítsatok ki, ha tévednék...

JmOS 2010.08.31. 08:36:30

@G.Szabolcs:
EZ EGY BLOG!!!
Nem látod???

Leadfoot 2010.08.31. 08:36:32

This is the beginning of beautiful friendship... :-)

Samott 2010.08.31. 08:36:35

"...I think this is the beginning of a beautiful friendship..." :)

Leadfoot 2010.08.31. 08:37:40

@G.Szabolcs: Én nem szeretem a pacalt, ergo nem szoktam megenni. Akkor te miért olvasod ezt???

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.31. 08:38:17

@Leadfoot:
Pont ezt akartam írni. Mire bejelentkeztem, megelőztél.

Egyébként minden klappol a történetben.
Kiasautós, japános, tomicás...

Nehogy válás legyen belőle! ;)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.08.31. 08:42:23

Ehh, tök jó ez!

A kisautó pedig egy más világ, más dimenzió. Autóvezető-képzésen tenném kötelezővé, sok mindenre megtanít. Látásra, türelemre, az autó valódi "uralására" - valódi forgalomban. Ráadásul igazi feeling - nem véletlen a Fityók, Bogarak, Trabik kultusza, aminek csak egy eleme a népautóság.

Carrotfield 2010.08.31. 08:43:11

@Csumpi Hálidéj: Inkább úgy kérdezzük "Lassultatok ?"

Joejszaka 2010.08.31. 08:45:05

Szerintem jó cikk volt, hajrá, kár hogy akkoriban nem jártam a Hősök felé!

ha1tt 2010.08.31. 08:47:41

A cikk és a kocsik aranyosak, Szabolcs meg sztem valami mást olvasott, mert ebben semmi negatív érzés nincs!
Kon icsi va!

red87 2010.08.31. 08:49:14

@Balchee74: van még autópiac, és nem is rossz, a forma a régi, és értelmes cikkek vannak benne, nem olyan semmitmondó fos, mint mondjuk autómotor-autobild vonalon.

btw, lettem volna légy a Nemzeti Galéria falán:D

esef 2010.08.31. 08:51:18

Csikósnak nincs is Bianchija. Neki NSU Prinz-e van...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.31. 08:52:55

én egy ekkora kocsinak magamra se tudnám csukni az ajtaját, így szóba sem jöhet még egy próbakör sem (:

Carrotfield 2010.08.31. 08:54:43

@JmOS:

Kispók ablakában felirat:
"Do I have to compensate something?"

Azt mi is akarunk venni nyolcéves fiammal, a felirat jó ötlet !

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.08.31. 09:01:36

@red87: off: már nincs Autó Piac, a nyáron szűnt meg :-(

vladek 2010.08.31. 09:02:00

Uraim!
Ti olyan nagy arcok vagytok, hogy elég nektek egészen kicsi autókban ülni :-)))

esef 2010.08.31. 09:11:07

@GYUSZI BACSl:
Én kb. egy éve nagyon ki akartam próbálni a REVA nevű elektromos rettenetet. Nem sikerült, mert nem fértem el benne hosszában sem és széltében sem. (A belmagasságáról nem is szólva.) Annyira, hogy szó szerint nem tudtam becsukni az ajtót, mert a kormány és az ajtó síkja közötti teret bőven kitöltötte a lábam és a térdem...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.31. 09:15:18

Tisztelt Csikós!

A két kocsi nem ért véletlenül össze?

Még szerencse,mert akkor az ott képződő fekete lyuk beszippantotta volna mindkettőt és eltűnt volna a tér-idő kontinuumba....

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.31. 09:17:18

Ez a Sipos mindenütt ott van?

Mint az a bizonyos csóka a World Trade Center tetején,meg még jó sok képen. ;)

ostván 2010.08.31. 09:27:06

Ne becsüljétek le ezeknek a törpéknek a gyorsulását. A 70-es években még tartottak Magyarországon ún. "Ügyességi versenyeket" (egy parkolóben kijelölt pályán kellett végigmenni, akadályokat kerülgetni nagyon szűk ívekben, beállni garázsba, kitolatni, újra felgyorsulni (sokszor), stb). Na, bármelyik ilyen pályán megverte az összes akkori autót egy Steyer 500-as (könnyű és diffizáras volt, így 20 m-en belül jobban gyorsult, mint a nagyok). Lehetett imádni!

Jabozeo 2010.08.31. 09:30:55

Valamikor az ev vege fele megyek japanba Elvihetnem a Bianchit? :-)

Csikós Zsolt 2010.08.31. 09:46:02

@red87:

Nincs már Autópiac. Megszűnt, majdnem két hónapja. Ezt hidd el, eléggé első kézből tudom. Élt 21 évet.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 09:47:17

@esef:

Ez nem volt szép, feltépni a vart... :-DDDD

45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2010.08.31. 10:01:56

igen, így most észrevettük, hogy ott foltoskodik egy 540i (ha az az) :)

szunyii 2010.08.31. 10:08:51

Gyönyörű mindkettő, csípem ezeket a kis izéket, bár azért az 540i jobban kéne :)
Már csak a BMW buzériám és a vényóc miat is :D
Jéé, a Bianchi (Bianki, nem biancsi!:D)
'67-es? Lol. Azthittem fiatalabb.

Szép mindkettő kis törpe, Imre meg jófej, és ezek a Pürezentók :)
Jó szokás, engem is meglátogathatna :))

arthur877 2010.08.31. 10:08:53

Én még az "Élessarokra" is jártam, sőt kicsit nepperkedtem is anno, de az, hogy megszűnt a "Nagykőrösi Úti Autópiac", most hallom először...
És mi van most a helyén? Mert a használtauto.hu-n még tegnap is láttam hirdetést, aminek az volt a címe...?!
És miért szűnt meg???
És miért nem írtatok erről semmit?

zutyi128 2010.08.31. 10:34:39

Mit hoz a véletlen.Még hány ilyen nagy utazónk lehet,akikről nem is tudunk.Érdekes lenne olvasni Tokyo-Budapest élménybeszámolót.

alprazolam 2010.08.31. 10:36:01

@arthur877: sztem ők az "Autópiac" újságról beszéltek,nem?

aberwarum 2010.08.31. 10:45:02

@Csikós Zsolt: Akkor most melyik az eredeti !!!Bianki!!! tükör, a tied, vagy amit a Spica belinkelt a subito -rol? Vagy ez már egy facelift? Esetleg a tetőhöz járt más tükör?

loláb 2010.08.31. 10:48:39

Ha Imre szan 10 év múlva gondol egyet, és valami másik elmebeteg japán belpiacos gyösszel hazajön, talán már a Steyer-Puch 500-as is kész lesz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.31. 11:00:52

@GYUSZI BACSl: Nézed csak meg a galériát. Én felpróbáltam. Szűken, de rám jött. Hónaljban kicsit szorít, de használatban majd megnyúlik, csak nem szabad meleg vízben mosni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.31. 11:07:34

Imüre szan nagyon kedves, nagyon bolond ember, aki minden tiszteletet megérdemel a túrájáért, meg ami még ezzel járt. Nagy ember.
A Subaru, az meg elképesztő. Csikóssal ellentétben én a legkevésbé sem érzek merevedést egy négy keréken guruló cipősdoboz láttán, de még ha le is számítjuk, hogy ez a kocsi egy ikon, akkor is tátott szájjal kell gondolnom rá. Fergetegesen megcsinált szerkezet, nagyon érdekes minden porcikája. Sajnos, pusztán képeken nem jön annyira le, hogy milyen is a megtapasztalása, de higgyétek el, zseniális.
Csikós nagyon jól ír, tökéletesen meg tudja fogalmazni a dolgokat, de ezt az élményt szerintem neki is csak egy könyv méretű leírásban sikerülne összefoglalni.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.08.31. 11:45:30

Ez nagyon aranyos :) A két gyösz egymás mellet még inkáb, meg az is nagyon igaz, hogy buta, pénzéhes nőt lehet luxusautóval fogni, jófej csajt meg kisautóval :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.08.31. 11:48:19

@G.Szabolcs: Ember, ez az a külön blog.
Amúgy ha körbenézel, még ő a legszellemesebb az egész bandában.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 11:49:32

@arthur877:

Az Autópiac nevű újság szűnt meg. Ahol pl. én kezdtem ezt a szakmát 1994-ben, tehát közeli volt.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 11:52:56

@aberwarum:

Ezeknek nem volt gyárilag külső tükrük, mint nagyon sok más akkori autónak sem. Bal oldali sem.

A kereskedésben lehetett rendelni hozzájuk, általában ilyen konzumcikkeket, ritkább volt, ha akadt gyári tükör a listában.

Magyarországon valamikor a hetvenes évek elején tették kötelezővé a külső tükröt, az én Bianchimra eredetileg egy csúnya, fekete, Rallye feliratú izé volt ráhenkölve, amit természetesen kidobtam. Most egy korkű, szorítós tükör van rajta, olyan, amilyen simán lehetett volna akkor is.
Ezért más szinte minden Bianchin a tükör, pláne ha az olasz és a német (NSU-Fiat) Bianchikat is nézed. Amit gyárinak hiszünk, az az a fajta koonzumtükör, amit a legtöbb kereskedő megrendelt anno.

krampam 2010.08.31. 12:02:28

Re: dansun
"...ezek nem is kisautók, inkább minikocsik, hizsen egy VW bogár is óriás skarabeusz hozzájuk képest! :) "

pontosan.
van egy bogarunk, amit kis autónak vettünk. aztán feltétlenül be kellett szerezni egy kispókot... innentől kezdve a bogár a "nagy autó"... és tényleg.

Jó dolog kis autót vezetni. Nagyot is, azt máshogy jó. Egy hullámzó Mercedes is jó tud lenni. A lényeg, hogy nem legyen kommersz. Mert az unalmas.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 13:04:53

NÉZZETEK ÁT A SEBESSÉG OLTÁRÁRA!

Egy világjáró japán sráctól ellopták a motorját, itt, Magyarországon, a Király utcában. Derékba tört az útja, az oroszokat megúszta, az ukránokat megúszta, erre most...

esef 2010.08.31. 13:13:58

@Csikós Zsolt:
Vendégszerető nép vagyunk.

Balchee74 2010.08.31. 13:14:37

@red87: Csik már megírta...megszűnt. De ha jól olvastam az impresszumot, a kiadó foglalkoztatja a kollégák nagy részét a "másik" lapjuknál.

(Tudom, h rohadtul nem tartozik ide, de engem ezek a dolgok is érdekelnek - ki mit ír, az egy dolog, de az is, hogy hol...A Bild összehasonlító tesztjein helyenként nagyot mosolygok:))

mtk001 2010.08.31. 13:18:17

Király a két kis Gömböc !!!

Hurri Kán 2010.08.31. 13:40:45

Helyes ez a két kis dodzsem! A Subaru tulajnak meg minden elismerésem az őrültségéért!

fasz-ommm 2010.08.31. 13:47:08

végtelenül elvakult, csőlátásra utal ekkora baromságot mondani hogy 40 éve még nem voltak kiforrottak a japán autók. Talán csak annyi elég lenne hogy Karotta Nissanjára gondolsz.
Kicsit bele kéne ásni magadat a témába ha már egyszer volt sokakkal ellentétben olyan mázlid hogy élhettél közöttük pár évet, mert a japán műszaki szemlélet mindig is precíz, és érdekes megoldásokat termelt ki magából.

Józan épeszű alak aki képes objektíven megítélni az autókat max annyit róhat fel nekik, hogy a korrózióvédelemre nem figyeltek eléggé, de ez akkoriban a gyártók kb 100%-ra igaz volt.
Ezzel szemben a Mercedest meg az Opelt leszámítva a németek még csak gusztustalan meg puritán (néha ez a 2 egyszerre) gyöszöket gyártottak.

fasz-ommm 2010.08.31. 13:50:20

@Csikós Zsolt:
az oroszokkal minden további nélkül ki lehet jönni ha megtalálod a közös hangot velük, (amibe mondjuk a vodkától tajrészegre ivás is beletartozik) mert egyszerű jófej alakok többnyire. És az orosz csajok messze felülmúlják a legtöbb európai kriplit, pláne emberségben.
A fotókat elnézve érdekes látni hogy már akkor milyen nagy kontraszt volt a világítórendszerek használhatóságában a Fiat meg a Subaru között. Tényleg mintha egy gyertya meg egy kézilámpa párbaja lenne...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.31. 14:03:04

Huhh, ez jó lehetett!
Az én autóm is kicsi, bár relatíve gyors, szóval meg lehet benne élni ilyesmit, de azért a csúcs élmény egy 500-asban ért. Még gimiben vitt a fizikatanárunk vagy négyünket, igazi rekordkísérlet-szerű utazás volt, a vízilabdás srácnak a feje kilógott a tetőn, eszméletlen érzés az a kocsi - ha megy :D
A mikroautót imádnám, KRESZ-vizsga, nullaközeli adó, a városokban kis nyüzsgő szirszarok a batárb*szás nemtommirejó SUVok helyett, imádnáám (keretes szerkezet).
Japán tudja, mit csinál!

Virago_1000 2010.08.31. 14:19:04

Zsolt!
Elindulhatnal te is egy ilyen "vilagjaro" turara a Bianchival. Ajanlok egy uticelt: pl jovo nyaron vidd haza a Bianchit, latogasd meg vele a gyarat, ahonnan kigordult, vagy legalabbis a szulovarosat. Szerintem nagy elmeny lenne az egesz csaladnak :))

Mas: Egy microcar muzeumot latogattam meg Angliaban kedves kis klubunkkal, egy csaladi gyujtemenyt, ahol a legnagyobb auto a Trabant 601 volt. Ott lattam eloben eloszor a Bianchidat, de annak a haszonjarmu valtozatat. Biztos tudod milyen az, csak annyiban kulonbozik, hogy a hatso oldalablakok le voltak lemezelve.

Garp 2010.08.31. 14:23:03

Zsebautó rulez, kisfityómra mai napig nosztalgiával emlékszem vissza, pedig egy rakás fos volt (az adott példány). És az maradt meg a leginkább, hogy milyen kis aranyos volt, meg mindenhová befért. Meg h nem adták meg sose az elsőbbséget. :S. De ez más tészta.

Koniso_ááááá_! :D

Garp 2010.08.31. 14:25:01

@Csikós Zsolt: Iiiistenem! Áhhh...no comment.

(Menteni a menthetőt: gyűjtés, felajánlás? Szerintem innen kiindulva összejöhet.)

fasz-ommm 2010.08.31. 14:43:43

@Garp:
Talán az ilyenre nem pár idióta összekuporgatott pénze és az alamizsna a megoldás hanem eleve meg se szbadott volna történnie, de ha már képtelenek az illetékesek a megelőzésre akkor már a megtaláláson utána meg a példás büntetésen kéne járatniuk az eszüket.
A jenkiknél laza 15 évvel honorálják a kocsilopást. Nemrég még lazán kötél vagy golyó járt a lótolvajnak, és jogosan.
Az ilyet én is nyilvánosan akasztanám minden további nélkül.

zöldi 2010.08.31. 14:44:07

Mivel nincs sárga cimke, bátran trollkodok: Nem tudok azonosulni a kisautóimádattal. A kétütemmel meg pláne. Múzeumban, kiállítosn szívesen elnézegetem a megoldásaikat, de aki ilyennel utazik, igazi mazo.

Garp 2010.08.31. 14:50:54

@fasz-ommm: egyet értek veled, de ha már megtörtént, akkor aki tud (megteheti) segítsen. Csak kéne erre vmi platform. Én is adnék. Ezért kérdezem Zsoltot, van-e erre kapacitása a TC-nek. Ha valaki, ő tudja, h milyen, amikor ismeretlenek összeállnak mögötte és segíteni akarnak.

Usa-ban az autólopásnál azt nézik, h jó eséllyel az ember 2.-3.-4. legértékesebb tárgyát viszik el. És igen, arra ugye már a lótolvajlás büntetésének is nagy hagyománya van, gondolom azt vitték tovább.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.31. 15:02:49

@zöldi: Sem a kis autókra, sem a kétütemre nem izgulok, de ez egy egészen más dolog. Tizenkettőezer kilométer! Kicsi autó, ami öreg is. Ez nagyon nagy teljesítmény. A kocsi maga pedig tényleg nagyon finom gépezet. Az, hogy kétütemű a motorja, csak abban merül ki, hogy olyan a hangja, mint egy kétüteműé, meg olajat kell tölteni egy kis tartályba. Nem füstölt, nem volt büdös, nem köpködött olajat a kipufogón. Tényleg nem értem, hogy csinálta.

arthur877 2010.08.31. 15:14:30

@Csikós Zsolt:
Kösz, már egy kicsit megijedtem!
Az újságnak megvan az utolsó példánya.

esef 2010.08.31. 15:19:27

@Virago_1000:
Beszélsz hülyeségeket, Csikósnak NEM Bianchija van, a NKH nevű sóhivatal megmondta. Az egy NSU Prinz és punktum!
Félve merem megkérdezni, hogy a sárga csoda milyen néven futna a magyar rendszerben.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 15:27:05

@fasz-ommm:

Remélem nem rám érted, hogy rossznak mondom a régi japán autókat. Mondjuk fura lenne, hiszen csak 1977 és 1982 között éltem japánban, s volt három szolgálati (japán) autónk...

Én csak a közvéleményt vettem elő (ami ilyen), s azt szembeállítottam a tényekkel, ez egy írói fogás. És nem volt benne támadás, pont hogy ellenkezőleg.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 15:28:54

@zöldi:

Teljesen rendben van, még ha lenne is sárga címke. Abszolút megértem, ha valaki nem szereti ezeket. Csak szeretném, hogy aki nem szereti, az is megértse, hogy nem önsanyargatásból vesz valaki ilyet, hanem mert van mindben valami jó, egyedi, és az nem a szívás és a kényelmetlenség.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 15:30:24

@esef:
Suzuki Swift, nyilván.

@fasz-ommm:
Pedig kvázi újak a foncsoraim, eskü.

pickapu 2010.08.31. 16:35:34

Nem gondoltam, hogy a Mazda Chantezt tudja valami überelni (kicsi japán kétütemű). Ezek szerint igen. :)
A teljesítmény előtt meg le a kalappal.

D.K. 2010.08.31. 17:03:26

Na végre kiderült , hogy milyen képek készültek az emlegetett hősök terei fotózáson . Nagyon aranyos a két kis autó :)

sq 2010.08.31. 17:19:46

volt nekem egy 126-osom. annak idején megjártuk vele anglia legnyugatibb csücskét. a motorja már félig olasz volt (apám németországba járt vele dolgozni, akkor átalakíttatta), azóta vitte a 130-at is. aztán sajnos évekig állt (emlékeim szerint vmi váltógond miatt tettük le), havonta kérdezte meg valaki, nem eladó-e. aztán végül pár hónapja elajándékoztam egy ismerősnek, akinél talán tovább fog élni (bár nem autóként). mindenesetre, mikor sok év után megpróbáltuk beindítani, pöccre indult (persze nem a saját tankjából ette a benzint). mintha csak azt akarta volna mondani, hogy "helló, még itt vagyok, még élek!"

ha ilyeneket olvasok, kezdem bánni az egészet :(

de sajnos még most is két kocsi per fő a családi egyenleg, és esély sem volt rá, hogy valamikor talpraálljon, műszakizhasson. a garázs hiánya sajnos kissé kikönnyítette a kasznit.

sq 2010.08.31. 17:23:33

ja ezt gondolom ismeritek:

www.youtube.com/watch?v=dJfSS0ZXYdo

(top gear peel p50 teszt :))

esef 2010.08.31. 17:26:50

@Csikós Zsolt:
Tán még a Subaru 700 lenne esélyes. De csak ha Mancika és Gizike hallottak már a márkáról...

lacza87 (törölt) 2010.08.31. 17:31:07

Ha a kis autókkal ilyen remekül lehet csajozni, akkor azok is szerszámhosszabítók azaz ellentét áll fönn a poszt főoldalon látható címével :D

lacza87 (törölt) 2010.08.31. 17:35:29

(Ismétlés)
Ha a törpeautók ilen óriási mértékben segítik a csajozást, akkor mi végre is van a főoldalon az a cím ami? :D

lacza87 (törölt) 2010.08.31. 17:38:19

száradjon le a blogmotor mindene, becsuktam-kinyitottam frissítettem, mindent és tessék

fasz-ommm 2010.08.31. 18:46:39

@Garp:
Most ez idehaza is érvényes hogy normál esetben a kocsia a személy 2. legértékesebb hazsnálati tárgy a a lakás után. De azt ugye nem lehet el max kirabolni.
Leszámítva h nekem nincs saját ingatlanom, ami van rokontól bérelt, a kocsi lenne a legnagyobbértékű egyösszegben, ha leszámítom h pár kéziszerszámom újonnan drágább lenne ma mint amennyit el tudok kérni jelenleg a kocsiért.
Ha pedig hozzáteszed hogy valakivel a jenkiknél nagyon ki tudsz baszni ha ellopod a járművét mert 500 km távban nincs lakott település és ezzel gyakorlatilag halálra ítélted a tulajt.

@Csikós Zsolt:
Én nem konkrétan rád céloztam, hanem arra hogy ilyen ostoba sztereotípiát emlegetsz fel sokadszorra hogy "idehaza az átlag manyus azt hiszi hogy japánban a 90-es években tanultak meg autót gyártani" nos akinek volt már akár 30 éves japán kocsija annak megváltozik az egész keleti járműgyártással szembeni nézete.
Csak számolnia kell azzal hogy a kopó cuccok vadászata is kész élmény lesz minden évben.
A lámpádnak meg nem a foncsor a baja (az az egyik komponens) hanem az eleve vicckategória elektromos rendszer, mert ahogy elnézem abban a Subaruban egy elég korrekt nagy generátor van, 12V-os olyan min 40A-es, de ahogy hallottam ez nem az eredeti. Nekem sincs a közel se midi kategóriás kocsimban ennél nagyobb, és az elbírja az összes fogyasztót egyszerre.
Szóval arra a generátor cseréje jelent csak megoldást és modern H4-es izzókat, mert a megvilágítás Lux értéke nem egyenesarányosan nő a izzó teljesítményével hanem annál jobban.
Ez a 2 autó olyan mintha egy 6V-os Simson sárgás pislákolását akarnád össezvetni egy modern robi 12V-os projektoros fényágyújával. Az Imre báttya felkészítette a várható körülményekre ezt a gépet.

Tomchy 2010.08.31. 18:49:34

@sq: "elajándékoztam egy ismerősnek, akinél talán tovább fog élni (bár nem autóként)."

Mi lesz, virágláda? Csettegő, roto-kapa kihajtással? :)

Telperien 2010.08.31. 19:01:56

@streetsta: Azért ez a négy keréken guruló cipősdoboz dolog nem minden méretarányra vonatkozik ha jól sejtem :D

Imre-szannak jó utat, nagyon szép kis törpillája van! Elfogadnám (nagyon)! Talán majd egy 126-os KVdaráló lesz valamikor...

minithomy78 2010.08.31. 19:30:36

Kisautó forevör!!! :-))))

sq 2010.08.31. 20:18:35

@Tomchy: valszeg kistraktor. egyébként még két héttel az elvitele után is becsöngetett egy fiatal srác, hogy állt itt egy fityó, és azt eladtuk-e vagy megvan még. :)

ja igen, döcögősen, de minden további nélkül üzemelt bioetanollal (csak az volt nálunk a transzferkor)

dennisthemenace 2010.08.31. 20:29:35

@Csikós Zsolt: Ugyan mar.. Hol vannak az oroszok meg az ukranok a magyarokhoz?
A srac meg oruljon, hogy nem buntetik mag a fakabatok valamiert..

digilab · http://eskuvofotozas.digilab.hu 2010.08.31. 21:41:41

állati jok ezek a matheboxok. Sosem felejem el, mikor egy szétfűrészelt mini (2 üléses lett) keresztbe parkolt az út mellett és nem lógott ki a segge a hosszába parkoló autók oldalától.

Csikós Zsolt 2010.08.31. 22:09:38

@fasz-ommm:

Nem én tehetek róla, hogy ez az ostoba sztereotípia fennáll. Viszont újságíróként (és gondolkodó emberként) szükséges felemlegetnem, hogy legyen mivel szembeállítani a helyes nézetet.

Különben max annyit írhattam volna, hogy de jó kis kocsi. És aki a fenti sztereotípia szerint gondolkozik (a magyar autósok kábé 90 százaléka véli úgy, hogy MÁR jó a japán autó, de nemrég ez még nagyon máshogy volt), az legyint, erre, hogy a hülye, ezt is a japánok lefizették. Azzal, hogy elismerem, hogy van egy ilyen nézet, tudok egyáltalán beszélni az ellenkezőjéről. Ennél jobban nem tudom megmagyarázni, ha meggebedek sem, azt hittem, tök triviális.

Az újságíró nem folyamatosan a saját véleményét írja, hanem szondázza a környezetet, és azzal állítja szembe a sajátját, legalábbis a normálisabb fajta. És kevés dolgot kezel készpénzként. Itt is ez történt.

Imrének meg kötelező felkészítenie az autót, mert, mint a fő cikkben írtam a múlt héten (és oda a japáni rendszerről videó is volt linkelve), Japánban kötelező a 12 000 lumen fénykibocsátást teljesíteni. De hidd el, egy sima 12 voltos autó sima izzóval is sokkal jobban világít a Bianchinál. Egyszerűen túl kicsi a foncsor, nem tudja elég jól összegyűjteni a fényt. Nem véletlen, hogy régen olyan bazi nagy fényszóróik voltak az autóknak, azt a kevés lument azzal tudták irányba terelni.

zöldi 2010.08.31. 22:17:06

@streetsta: Imüre teljesítménye előtt leburok, nem semmi amit vállalt, pláne egy ilyen gyösszel.
Bár, ha már kiskocsi, az a Nissna Figaro megfogott. Mnden fontos dolog megvan benne: benzin, turbó, automata, nyitott tető :D ÉS micsoda megoldások....

Jabozeo 2010.08.31. 22:24:11

@Csikós Zsolt: Elvegre olaszorszagban allandoan sut a nap minek a lampa. Japan viszont a felkelo nap orszaga, reggel en is fel szoktam kapcsolni a villanyt ha tul koran kelek. Teljesen logikusak a fejlesztesek.

Jabozeo 2010.08.31. 22:27:54

@Csikós Zsolt: elvegre Olaszorszagban allandoan sut a nap minek a vilagitas. Japan viszont a felkelo nap orszaga, en is fel szoktam kapcsoni ha veletlen nagyon koran kelek :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.01. 00:30:11

@zöldi: Na, egy bal kormányos Figaróért bárki fél kezét odaadnám! Az egy csoda. Akkoriban, mikor a Figaro kijött, mondjuk volt még egy pár zseniális, retro jellegű japán autó, meg motor.

Vargnatt 2010.09.01. 00:48:55

Azért a képeket nézegetve elfilóztam, milyen szép is lenne a világ, ha mindenki ilyen kis kedves pöttöm autókkal járna? Ha nem kéne senkinek kompenzálni, bizonyítani, eszetlenül száguldozni, mindenki mosolyogva teljes egyetértésben kucorogna a kicsi mosolygós pasztellszínű dobozkájában :)

Lehet nem lenne kényelmes, de legalább ezeket még neked kellett vezetni, nem egy szaros komputer chipjeit kell macerálnod, ha valamit akarsz tőle, hanem rendes vasakat. És mindenki tanulna egy kis empátiát, és talán mindenki előzékeny is lenne. Talán túl szép is lenne...

Minden tiszteletem Imréé és a kis 'sárga katicáé', egy életre szóló kaland lehetett! Remélem, egyszer én is a nyomdokaiba léphetek, egy 2T Trabival, vagy egy Záporjóskával :)

Zsolti, ha legközelebb Angliában jártok, pl. Goodwood idején, nem tudnátok valahogy keríteni egy Peel P-50 tesztautót? Tudom, hogy nagyon ritka, de annyira kíváncsi vagyok rá a Te interpretációdban is, mert már a Top Gearben szereplése óta foglalkoztatja a gondolataimat, milyen lehet közelebbről, Csikós Zsolti szemével ;)

fasz-ommm 2010.09.01. 07:11:01

@Jabozeo:
Csak nem te vagy az Imre? Ha igen akkor welcome on the Board! Örülök hogy egy atyafi japánban is meg tudja mutatni hogy mit érünk!

@Csikós Zsolt:
Okszi, valami magától értetődő dolgot hónaljtájban éreztem a cikkedben én is, csak én úgy fogalmaztam volna hogy SOKAN MÁSOK úgy vélik hogy a japán autó ekkortól az igazi, pedig itt a bizonyíték rá hogy nagyon nem.
Elvégre elmondhatod az 50 éve kifejlesztett Hondáról is hogy egy műalkotás, mivel te belenéztél a blokkjába tehát tapasztaltad. Márpedig ha van amit el lehet bagatelizálni egy 50-es gyösz az az lenne, de ezt is komolyan vették. Mert több millió embernek gyakorlatilag a CUB jelenti az egyetlen motorizáltságot.
Amúgy ha lett volna az előző cikk után blogablak, megjegyeztem volna hogy ilyen elképesztően rendezett és tiszta vizsgaközpontot akkora szervezettséggel mint azon a japán videón még nem láttam. Nálunk a kórházban nincs akkora higiénia.
És mellette az a szalagos rendszer minden fázisban más inspektorral valami marha hatékony, szerintem óránként 15 kocsit úgy le lehet zavarni mint az állat. Na azt lehetne etalonnak tekinteni itthon is, csak minek, akkor nem lenne kit megkenni, meg kivel ordibálni mikor előtted barmolják el a kocsidat.

Rocko- 2010.09.01. 07:15:16

@streetsta: és létezik bal kormányos Figaro? :)

Csikós Zsolt 2010.09.01. 07:26:41

@Rocko-:

Egy ügyes átépítés volt már a mobile.de-n csilliókért. De ISSSZONYATOS pénzt képzelj el, már nem emléxem, de ilyen négy-ötmillió tája.

l.peter 2010.09.01. 07:27:47

Akis Subaru ütős verda,de számomra a CITROEN 2CV a király gép!

bervas · http://ro80.blog.hu 2010.09.01. 08:15:24

Tegnap este mentem egy kört ezzel a sárga szörnnyel :-)
Hosszában annyi hely van benne, mint egy Zaporozsecben. Vállban szűkebb, de lábtérben szélesebb.
Vezetve érezhető, hogy finom műszer. Egyujjas kormány, kétujjas váltó. A féket taposni kell, ez minden furcsaság.
A kocsi előtt állva nem hallani, hogy jár-e a motor. Mögötte állva Trabantszerű a zaj, csak osztva kettővel-hárommal.
Egy Kispolszkinál több a tér benne elöl, és sokkal-sokkal finomabban működik a futóműve, a kezelőszervei.
Az egyese nem szinkronizált, a többi fokozat igen. 70 km/h körül 3 litert eszik, 80-85 körül 4 litert. A tankja 25 literes, úgyhogy van hatótávja.

bervas · http://ro80.blog.hu 2010.09.01. 08:42:38

Igen.
Ma épp Zaporozsecet keres, hogy együtt fotózhassa vele a kocsit. Ha valaki segíteni tud, nézzen ide:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9012097&la=103078995

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.01. 09:23:01

Én a Teleki téren láttam a kis Subarut. Hallom, hogy jön egy Trabant, de Fityónak néz ki. Mondom ennek fele se tréfa, aztán közeledik az autó, de még mindig nem nő. Szerintem kamu a sztori, Kinder tojásban találta!

Rocko- 2010.09.01. 09:27:46

@Csikós Zsolt: ahham. de akkor jól emlékeztem hogy csakis jobbkormányos volt?

Rocko- 2010.09.01. 09:29:19

@Rocko-: mármint gyárilag, természetesen.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.09.01. 09:40:58

Nem tartozik a témához, csak amolyan kötelező olvasmányként ajánlanám mindenkinek: pszeudo.hu/view.php?cid=143_auto_motor_kuzdelem_orom__suranyi_endre_eletrajzi_konyvei
Az autózás hőskora egy csodálatos írótól, gyermekkorom kedvence.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.09.02. 01:49:39

Csikós annyit izélsz itt ezekkel a minimálautókkal, hogy mingyá' veszek egy Kacsát. Munkába járni. Meg telekre. Meg mindenhová.

dennisthemenace 2010.09.02. 20:11:57

@Csikós Zsolt: Minek atepiteni? Ha jol olvasom a forumokon, nem kevesen jarnak jobbkormanyossal otthon...