Ez egy Prinz? Dehogy, egy Bianchi...

  2010. augusztus 25. - prokee Címkék: vélemény forgalmi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

forgalmi

Ha egyszer a Lambrettád Lamborghini lett, sosem mosod le magadról a milliomos bélyegét.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr312245571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trecento 2010.08.25. 10:48:09

Sziasztok!

Csak megerősíteni tudom a Prokee által írtakat.Velem a következő történt.
Hoztam be kintről egy BMW 320d kombit.
Elfogadták a német műszakit, elsőként a megyében (GY-M-S) honosítással.
Kiadta az NKH az adatlapot. Évjárat: 2002,
Saját tömeg: 1580 kg, Megengedett össztömeg:2005 kg. Ha vonatok, fékkel együtt, 3680 kg lehet a járműszerelvény összetömege.
A forgalmit megkaptam fel sem tűnt az elirás: 3680 kg-ot írtak be össztömegnek az okmányirodában, pedig eléggé egyértelmű volt az NKH-s adatlapról.
Akkor jöttem rá, mikor kaptam bűntetést az autópálya jogtalan használatáért, hogy nem volt matricám - ingyenes szakaszon. Akkor derült ki, hogy áttették a kocsit D2-es kategóriába. Hiába személyautó, akkor is, ez szerepel a nyilvántartásban. A 2. 165e ft-os büntetés után kicseréltettem a forgalmit - ingyen megcsinálták, mert elrontották-, és elküldtem a másolatot az autópályásoknak is emailben. Jött a válasz, hoyg levélben válaszolnak 30 napon belül. Az biztos, hogy én egy forintot nem fogok fizetni.

B.Iván 2010.08.25. 10:48:23

T. Cikkíró!
Ajánlom figyelmében: en.wikipedia.org/wiki/NSU_Prinz
Egy autós újságíró lehetne pontosabb, pl. hengerűrtartalom ügyben. Az 1 literes motor nem a Prinz-ben volt, hanem az NSU 1000 különféle változataiban. Magyarországon például az 1000 TTS-el volt rally Magyar Bajnok a Kovács-dr. Augusztin páros a Bp-i Volán szineiben, de Cserkuti Öcsi NSU 1200 TTS-el volt többszörös hegyi Magyar Bajnok.

Seth Gecko 2010.08.25. 10:48:49

Fiat Tipo, analóg, bordó.

Forgalmi:
Fiat Tipo DGT, 04 piros.

Fogok én anyázni, na persze...

Amúgy nem tudja valami, mit jelent a 04?
Előre is köszönöm.

Rigor Mortis 2010.08.25. 10:49:49

Egy ismerősömnek simán beírták a Rendőrségen (akkor még nem volt Ocsmányiroda) típushoz, hogy "VW Bogár", a szín sem stimmelt. Erre beadott egy feljelentést közokirat-hamisítás tárgyában. Az indokolásban azt írta, hogy az eljáró csinovnyik szándékosan írt faszságot. Pár nap múlva felhívták, hogy ha visszavonja, akkor ingyen kijavítják :)

Chain-Q · http://charlie.amigaspirit.hu 2010.08.25. 10:51:10

@dextercapo: Nekem is el van írva a motorszámom. A műszakin azt mondták, ők ezzel nem tudnak mit csinálni, irassam át az okmányirodában. Az okmányirodában azt mondták, ők ezzel nem tudnak mit csinálni, műszakin kell. Gratulálok.

(Végül kiderítettem, a helyes eljárás adatlapra vizsgázni, majd az okmányirodában átírják. Éljen a gördülékeny ügyintézés.)

adidigaga 2010.08.25. 10:54:30

KIZS!

Az olasz dolgok, az Alfa meg kiváltképp nem illik bele ebbe a nálunk uralkodó németes skatulya-rendbe, aminek az eredetét szerintem még a monarchiára lehet visszavezetni :-p

1x zöldkártyára megyek, motorkód AR30502
Faszi: neki csak 30502-ként szerepel, minden más egyezik.
-Jó, mondom, akkor AR nélkül vagy vele nem számít, gyak. ugyanaz...
-Hát azt nem lehet, ez nem egyezik az ő adatbázisával...
-Uram, az Alfa gyár csak jobban tudja, mint a "Dr. Ing. Prof.Hans Regenkurt Wunderkatalog"!
-Hát ő ezt nem tudja...
Akkor ne tudjad, b+! :-(

Azon, hogy a Sportwagon a forgalmimban
"Sportwagen" már meg sem ütközök :-p

És a fő fogás még hátra van:
okkultak tudják, hogy általános háztartási autóknál Autónév (VW Golf) = Gyártó (VW) + típus (Golf)

Alfánál:
gyártó: Alfa Romeo
típus: 33
Autónév: Alfa 33

Ki is verhette a biztit, úgyhogy az enyém
"Alfa Romeo Alfa 33 Sportwagen"
Valójában az, hogy "Alfa Sportwagon" az évjárattal együtt teljesen elég lenne az azonosításához :-)

Chain-Q · http://charlie.amigaspirit.hu 2010.08.25. 10:55:08

@Rigor Mortis: Ez tetszik! :) Egyébként így kell ezt csinálni, sajnos a saját térfelükön, az ő szabályaik szerint kell megszopatni őket, hogy komolyan vegyék az embert, a kinti világ és a józan ész szabályai hatástalanok. Gusztustalan.

2010.08.25. 10:56:14

mikor en az amerikai kocsimat regeltem, persze, hogy nem volt ilyen tipus. Mint kiderult, a belugyminiszteriumnak kellett kervenyt benyujtani, hogy lepjen kapcsolatba a legkozelebbi GM kirendeltseggel (ausztria), es toluk frissitse az adatbazist.
Az ugyintezok nem tudnak hozzaadni, valtoztatni, csak listabol valasztani. A belugyi intezkedes relative siman 1 honap alatt lezajlott, de a teljes elso forgalombahelyezes igy is kozel 1 ev volt :)

nabazzmeg 2010.08.25. 10:58:11

Magyarok vagyunk, Európába tartunk ! Csak sajna a lenini úton.

DocBulywood 2010.08.25. 10:58:23

2004 novemberében vettem át a Dacia Logan-t. Laureate felszereltségűt kértem.
A forgalmiban Ambiante van bejegyezve, ami kissé ellentmond a jobb első ajtón feltüntetett Laureate feliratnak.

Tehát ha javíttatni szeretném, akkor a következő vizsgán, annak árában ez benne foglaltatik?

pcvilag.muskatli.hu

Prokee Mesternek... :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 11:12:11

@system69: @B.Iván:
Kedves Iván!

Köszönöm a releváns információt (a két kommentben és a privát levélben is), bár láttam már Prinzet, sőt, egy
régebbi (talán 2007-es) OT-expón még menekültem is, amikor a kedvesem
(aki egyébként gyermekkorában Prinzzel járt kirándulni, és messzebbről
ismeri fel a városi forgalomban is, mint én) egyszerűen
deszépzaporozseccel köszöntötte az ott kiállított autó gazdáját.

Ez a cikk azonban korántsem NSU típustörténet, így a Csikós NSU Prinz
1000-ként (betű szerint!) bejegyzett autójáról odalágon levezetni az
NSU családfát egyszerűen nem fért bele a cikk témájába.

Az észrevételt természetesen köszönöm.
Mellesleg a cikk témájával kapcsolatban: ön szerint a Magyarországon
futó NSU-k nagyjából hány százalékának forgalmijában lehet pontos
típusmegnevezés?

deak.atti 2010.08.25. 11:12:53

@dextercapo:

Üdv!

Óóóó, hát van még nekem sztorim ...

Most májusban vizsgázott a Wartburgom. 1987-es 353-as, az 1.3-as váltás előtti utolsó évjárat. Mivel 1985 óta 17 karakteres alvázszám van előírva a gyártóknak, de elöl, az eredeti helyen nincs hely 17 karakternek, így a hűtőtartóban van beütve egy (jelen esetben) SNE 353 000 22 karaktercsoport, és alul, az eredeti helyen, a lökhárító tartóban a 22-XXXXX alvázszám, ahol a 22 az 1987-es gyártási évet jelöli (1966-ban indult 01-gyel), az 5 karakter meg az alváz gyártási sorozatszáma. Hűűűű ... volt ám fejvakarás ... hogy hogyan is van, hogy egy autónak két alvázszáma van ... Hiába mondtam, hogy az eredeti alvázszám az, ami a forgalmiban van az a 22-XXXXX, erősködtek, hogy 17 karakter kell, mivel 1987-es az autó! Na, hát az meg ott van a hűtőtartóba ütve, az SNE 353 000 22. A többi az az 5 karakter. De nehezen értették meg ... A végén mondtam, hogy srácok, 2002-ben Ti eredetvizsgáltátok az autót, azóta a tulajdonom, semmi változás nincs az azonosítókban (alváz- és motorszám), mi a gond? A gond egyébként az évről-évre változó NKH-s programmal van, ami újabb és újabb követelményekkel lép fel a vizsgázó autókkal szemben. 2002-2004-2006 években simán átment az autóm, már 2008-ban nehezebben, adminisztratív szempontból, most meg fennakadtak ezen a SNE 353 ... dolgon ... :o(

DA

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 11:18:38

@deak.atti:
Cinquecentoban például, másban talán nem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.08.25. 11:24:52

@deak.atti: Nem egészen. Nekem volt Panda 34-esem, az egy négyhengeres. 750 cm3-s motor volt.

kafferbivalybalamber 2010.08.25. 11:32:54

"a vizsgán sok mindent javíthatnak, de típust (és pl. szállítható személyek számát) nem…"

Nem a rossebet nem. Öreg Pajero forgalmijában (tévesen) 5 szállítható személy szerepelt, vizsga alkalmából úgy kijavították 4-re, mint a huzat. Fizetni szerencsére nem kellett érte. Persze mehettem az okmányirodába, biztos nincs jobb dolgom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 11:36:22

@kafferbivalybalamber:
"Próbálkoztam kijelölt vizsgahelyen dolgozó Lajos barátomnál is, kiderült, hogy a vizsgán sok mindent javíthatnak"

Az NKH javíthatja, kijelölt vizsgahely nem.

kafferbivalybalamber 2010.08.25. 11:40:57

@prokee: Ez a kijelölt vizsgahely dolog nálam kimaradt, sorry. Az utas kiebrudalása a Mozaik utcában történt.

VadMacs 2010.08.25. 12:37:47

@deak.atti:
tépj egy számot és állj be a sorba...
A Fiat 126 BIS 2 hengeres, 700 -as motorján Fiat - Lancia szerepel (ráadásul ebben a sorrendben...), és nem Lancia önmagában. Egy vagy azok közül, akiknek ez menő, mármint hogy mivel nem "sima kispolszki", ezért ez a "lancsija" motoros (meg eredeti olasz, & többi urban legend).

Egy másik cikkben említettem, és itt ismétlem: semmi köze a feliraton kívül a Lancia -hoz, a felirat (Fiat - Lancia) akkoriban az összes Fiat motorblokkon szerepelt, függetlenül attól hogy bekerült e Lancia típusokba vagy sem.

A BIS motorja némi változtatással ugyan, de (mindössze) egy másik autóban szerepelt, ez a Fiat Cinquecento 700(ED).

Panda:
volt 2 hengeres panda motor anno, de itt is tévedésben vagy - az ugyanis 650, és nem 700ccm hengerűrtartalmú volt. Ez a léghűtéses, sima kispolszki blokkjából eredeztetett gépegység.

A Fiat 126 BIS -t illetően:
a kérdésre a válasz az, hogy anno valaki(k) magánimport keretében hoztak be többszáz darabot, és a (KPM engedélyezte) "karosszéria csere" miatt jegyezték be őket Polski Fiat -ként. Azért mondhatna valaki bölcsességet, hogy akkor ezt fel lehet e róni a közeg hibájának (= ingyenes átírás)... :) Mert ha ez járható lenne, mindkét 126 BIS gépem forgalmiját átjavíttatnám. :)

Dömperigyon 2010.08.25. 12:54:54

Néhány évvel ezelőtt egy Rönó Mé'gané? P.2 (teljesítmény) rovatába beírták a vonóhorog kapcsolási magasságát (430), így jött létre minden idők legerősebb, 585 LE-s variációja a típusból... A (súly-ból lett) teljesítmény-adó kicsit magas lett volna, ha a kereskedő átadás előtt nem veszi észre a bakit... Magyarisztán!!!

Blackblood 2010.08.25. 13:12:39

Azért kevésbé egzotikus kocsiknál is előfordul az ilyen:
86-os Daihatsu Charade 1.0 Benzines, 38 kW, 4 személyes helyett volt már a forgalmiban 1.0 Diesel, 40kW, 5 személyes.
A motor adatok már vissza lettek javítva, de akkor ezek szerint ez a kocsi már 5 személyesként megy majdan a bontóba.

Másik kocsin a teljesítmény van elírva.
Gondoltam, rakatok rá németországi Feinstaubplakettet, hátha kell valamikor (5-6 Euro), de mivel a teljesítményadat nem stimmelt, nem tudtak adni.
Németeknél azért nagyobb a rend.
Ezért mondjuk most nem rohangálok sehova ügyintézni, jövő vizsgán majd meglátjuk, mi lesz. A pezsgő színű kocsi nálam is barna...

rATdrAgOn 2010.08.25. 13:12:44

Hehe, mikor én vettem a roncsot, akkor az átíratásnál ugye kaptam új forgalmit. Régiben a kocsi színe piros, az újban meg kék. Másfél hónap asztal püfölés után kaptam új forgalmit, a helyes színnel. :D

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2010.08.25. 13:18:43

Vespám van, nem is olyan extra, csak egy 26 éves PX. Egész pontosan Piaggio Vespa PX125E FL Arcobaleno. OK, ez egy kicsit sok, elég lenne a forgalmiba az is, hogy Piaggio Vespa PX125E; de valami szerencsétlen a rendszerváltás hajnalán egy vidéki ocsmányirodán totálisan nem létező típust szopott ki az ujjából, azóta is Vespa 125ET néven fut; ez egy rakás más Vespa nevére jobban hasonlít, mint az enyémre...

a nevemre íratáskor, ugye, szükség volt eredetvizsgára; itt némi segítséggel ki is derült a baki, kaptam valós adatlapot, mégsem voltak hajlandók az okmányirodában átírni a típust megfelelőre... Hát akkor baxák meg, így marad, majd talán a következő műszaki vizsgánál...

tisztaamerika (törölt) 2010.08.25. 13:29:14

Egyébként is Csikósnak elméletileg nincs is Bianchija, mert el kellett adnia minden ingó és ingatlan vagyonával együtt, hogy megvehesse a Pontont... elméletileg! Hehehe.

deak.atti 2010.08.25. 13:32:21

@VadMacs:

Üdv!

Köszi a javítást, hasznos dolgokat tudtam meg. Mindenesetre itt igen tanácstalanok voltak a vizsgáztatást végző emberkék, merthogy a BIS a hazai P126 állománynak olyan elenyésző hányada, hogy nemigen szoktak 5 évenként eggyel találkozni 1-1 vizsgahelyen, inkább csak ritkábban. Én is csak keleti autókban jártas emberként tudtam, hogy ez gyári cucc. A Fiat-ot nem láttam az öntvényen, csak a Lanciát. Tény, hogy igen zavaró az a Lancia a blokkon, főleg, hogy nem egy elterjedt típusról van szó.

Amúgy meg nem "menő" számomra ez a dolog, tőlem aztán lehetne IVECO is az öntvényen, végül is az is a Fiat-csoport tagja ... Én csak próbáltam az embereknek itt segíteni információval, hogy szó sincs motorcseréről, ez bele való dolog. Végül, mondom, a tulaj elvitte máshová, hogy aztán ott sikerült -e elintéznie, arról már nincs információm.

A Pandát csak tippeltem, az nem jött be. Úgy gondolom, hogy inkább maradok a DDR-származékoknál, ott ritkábban szoktam tévedni ...

DA

drowmage 2010.08.25. 13:43:22

OK fiúk, meggyőztetek. :)
Én ebben az országban nem veszek géperejű járművet sem négy, sem kettő sem egyeb kerékszámmal, sem újat, sem használtat, sem veteránt. Nem vásárolok külföldön sem, s hozom be. Mert mindig jön valaki, aki beültet a körhintába. Ráadásul ez egy különleges játékszer, mert itt a kiszálláskor is fizetni kell.
Magyarország, én úgy tudnálak szeretni...

benkoo 2010.08.25. 13:52:02

Én azt mondom, hogy a battai még így is messze a legjobb okmányiroda.Mondjuk gondban lesznek majd a Ds-emmel.
Sőt XM-nél is pl. közölték, hogy a lelopott rendszámommal (ami nem volt nálam)vizsgáztassam le a kocsit és majd akkor adnak új rendszámot...
Még igy is jobbak mint a többi.

Fiend 2010.08.25. 14:05:10

Hmm! Nekünk a törzsköny alapján Fiat Fiesta GIA 1.4i típusú gépjárművünk van! :-) Biztos azé mert Fiesta az valami latin szó és akkor csak Fiat lehet gondolá a kedves ügyintéző ki kiállította eme gyönyörű papírt. A súlyáról és a teljesítmény adatokról nem is nyilatkoznék. Olyan súly adatot írtak be ami egyetlen Fiestára sem érvényes nem hogy a mienkére. A 1998-as Fiest üresen 940 kg erre bírták, hogy 1030. Ilyen meg nincs is.

laverdasfc 2010.08.25. 14:05:45

Na ebből a cikkből magamra ismertem. Először is velem is úgy bántak az ocsmányirodában, mint egy kutyával. Közalkalmazott az adófizetővel...

Kedves, hogy a hivatal ilyen pontos választ adott, DE EZ PONT NEM MŰKÖDIK. Nekem motorral volt gondom, egy behozott VFR750-nel. Nem találta a közalk a listában ezt a típusú járművet. Szerinte ez valami különegesen ritka típus lehet...
Az NKH által kiadott jármű adatlapra meg azt mondta, hogy azt ő nem köteles elfogadni, számára ez a motortípus akkor sem létezik, és amúgy is, hogy lehet egy motorkerékpár egyszerre VFR750 és RC36???

Aztán jött egy kollégája, mert ő végképp feladta. Neki sikerült elmagyarázni, hogy ha VFR750 -> BMW525, akkor RC36 -> e34.
Végül a központi adatbázisban összekapcsolták a két típust. Úgyhogy aki eddig RC36-os VFR750-nel járt, az illegálisan tette, de most már minden OK, hála az ügyes köztisztviselőknek.

De legalább az utak jók, nem?

GitFun 2010.08.25. 14:16:12

Márkakereskedőnél vásárolt új, egyáltalán nem különleges Megane esetén is sikerült a forgalmiba jó nagy baromságot improvizálni.
Pl. kötelező biztosításnál emiatt nehézkes pontosan beazonosítani. A számlán azért helyesen szerepel, innen lestem le. Biztos nehéz lehetett lemásolni.
De javíttassa ki a kánya...

szalai 2010.08.25. 14:29:17

Az gond ha a LE vagy KW adatok vannak elírva, na de ha a 126 bis 126 p-re? És?
Na meg a különböző Skoda és Trabi tipusnevek. Soha ne legyen nagyobb gondotok.

szalai 2010.08.25. 14:31:15

Titeket ez a Magyarisztán jelző nem zavar?

klingy 2010.08.25. 14:54:17

tényleg vicc amit az okmányirodában művelnek.
gödöllőn pl. be kell jelentkezned, és adnak 1 hónapra rá időpontot. bezzeg amikor adót kell befizetned akkor legyél kurvapontos, mert jön az anális tágítás...
esett meg velem a történet, hogy céges autót kellett átiratni. forgalmiban Mitsubishi L300 2300ccm benzin. átírás után lett egy 2500ccm-es dízel autója a cégnek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.25. 15:30:07

A piramis csúcsa nem nyúlkál rendszerekbe, csak sikkaszt.

Az egyik legjobb példája az ügyintézésnek ebben az rszágban ez a túlbonyolított faszság.

yeti 2010.08.25. 15:46:24

Nem volt forgalmija a motoromnak amikor felújítottam és vizsgáztattam,ezért a központi nyilvántartásból kellett kérni egy igazoló sajtpapírt a motor adataival.Mit ne mondjak röhögtem egy nagyot amikor megkapta.A T2-es Pannónia nem túl gyakori jószág,de T250 12,5Le (1953-ig) -típusú Pannóniám csak nekem van a világon.

drowmage 2010.08.25. 16:01:41

@yeti: Egészen biztos vagy abban, hogy másnak nem tették meg azt szívességet, hogy egy hasonlóan soha nem gyártott motortípussal ajándékozták meg? Nem tudhatod. amilyen jó szíve van azoknak az embereknek az okmányirodákban.

szita szita péntek 2010.08.25. 16:17:00

Tényleg nem trollkodni akarok, de csak kicsúszik belőlem a véleményem. Aki nem akar szembesülni vele, hát ugorgyon! :)

1 - Ez egy marginális probléma, amire ráadásul létezik is megoldás.
2 - Mégis mit várna el a postoló, mit is csináljon Irénke az okmányirodában? Mer' ugye bemondásra csak nem hihet el mindent... Mit ne mondjak - nem várható el tőle, hogy egy 40 év fölötti kocsi perverz betűkombinációit ismerje, pláne felismerje a gépet. Erre van az NKH. Az, hogy ott nem ismernek minden típust? Lehet. Jó ez? Nem, természetesen nem, de hát ez tényleg csak a ritkaságoknál fog előfordulni és (no ez most elég izé lesz) biztos vagyok benne, hogy egy mindent kimerítő gépjármű adatbázis kialakítása, karbantartása, szakértők képzése messze nagyobb költségekkel járna, mint az elérhető haszon.

Mégis mit szeretne a postoló? De most komolyan? Jelenleg szólhat, hogy valami nem stimmel, és bagóért leellenőrzik az állítását és igyekeznek azt kijavítani. Teszik ezt gondolom az esetek döntő többségében sikerrel, az elenyésző kisebbségben meg "közelítenek". Az igazi autób*zi komolyan arra veri, hogy a forgalmijában milyen betűkombináció figyel? A helyett, hogy élveznék a gépüket ezen keseregnek? EBBEN az országban? No, akkor ők az evolúció tévutas egyedei.

hegyilany 2010.08.25. 16:19:58

@pindroch: Ezen milyen jót röhögtem! Köszi!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.08.25. 16:28:12

„Vagy az ő főnöke, vagy annak a főnöke – valahol kell lennie egy csúcsnak a piramis legtetején.”

Az Úristenig el kell jutni, ott valószínűleg van megoldás. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne egy ablaknál elintézni valamilyen hivatalban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 16:30:57

@szita szita péntek:
Én annyit szeretnék, hogy ha bemegyek a tetoválószalonba, majd fizetek és távozok, akkor a végén ne Ica legyen a karomon Tünde helyett - csak mert a legtöbben azt kérik, és jó lesz az nekem is.

...és jelzem ismét, nem is annyira az okmányirodákra sírok, a két szereplő közül ők a korrektebbek.

hegyilany 2010.08.25. 16:31:15

Nekünk a rövid Patrolra írtak be 7 szállítható személyt. 4 is bajosan fészkel be, 7 meg legfeljebb darabolva.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.08.25. 16:35:08

@szita szita péntek:
"Tényleg nem trollkodni akarok"

Ez cseppet sem trollkodás, nyilván nem kell egyetérteni. Ha drága anyukám nem csuklik közben, akkor nincs gond :)

-Gabi- 2010.08.25. 17:06:51

És ismét ez a büdös NKH!

Tegnap az esti RTL híradóban ez az NKH-s ficere,hát,kérem....enyhén szólva is fogyatékos volt...tipikus,fényévekkel lemaradt ,itt ragadt kék köpenyes marha.Hebeghaboghümmög,próbál okosat mondani,de értelmetlen arcáról lerí,hogy a kötelezően bemagolt,1400 évvel ezelőtti butaságokból táplálkozik.Na,pont ilyenek kellenek nekünk.
Buzi az összes,ez nem vitás,és egyeseknek még barátai is vannak közülük??
Nem írom le ismét,mert felesleges:mit kapsz a rohadt,tetves ,szemét befizetett adóért cserébe??Nemsoksemmilóf@szt...ja,de!Szétszopat a fakabát,az nkh-s,az okmányirodás,bármit szeretnél hivatalos ügyben intézni,vagy leszarnak,vagy flegmán,lenézően kioktatnak,ha meg odabaxol nekik,vérig vannak sértve.
Azt sem írom le ismét,hogy egyre nagyobb undorral ,elégedetlenséggel és kezdődő engedetlenséggel vagyok,minden apró szaron elgurul a gyógyszer....nem szeretek itt élni,egyre jobban nem...sajnálatos

sgarde 2010.08.25. 17:07:26

@szita szita péntek:
"Az igazi autób*zi komolyan arra veri, hogy a forgalmijában milyen betűkombináció figyel? A helyett, hogy élveznék a gépüket ezen keseregnek? EBBEN az országban? No, akkor ők az evolúció tévutas egyedei."

Ha a valakit azért fizetnek a pénzünkből, hogy jól töltse ki a rublikákat, akkor ezt elvárhatjuk tőle; NEM?! Ha veszünk egy ritka kocsit (1Ftért/csillióért) ami a forgalmi szerint csak pár karakterrel tér el a dömpingben behozott társaitól ezt igazán jó lenne leírva is látni!
És a kommentek alapján mintha az újabb autók adatait elrontanák.
Rendet szeretnék; ennyi.

Te meg verd ... csalánnal!

toncsi64 2010.08.25. 17:14:05

1. A 126-os Mercim megengedett össztömege és az önsúly között 100 kg a difi. Mondom az okmányirodában, hogy sz@rban vagyok mert nem ülhetek az autóba még üres tank esetén sem :D Mondták sajnálják de a monitoron is ez van :(
2. Vettem egy XJ650 Police motort ami a rendőrségé volt és én a cégtől vettem aki felvásárolta. Teljes rendberakás után irány a vizsga a számlákkal, ahol közölték, hogy ez az alvázszám már "foglalt". Vissza az állomásokon, majd kaptam egy másik vázat. Újból szét össze és lőn a csoda. A Rendőrségtől vett motor adatai stimmelnek.
3. Crysler Voyager 2.0 behozatal után vizsga. NKH-s ember kérdezi hol a motorszám. Passzoltam, erre elküldött, hogy derítsem ki. 3 eredetvizsgáló sem tudta, felhívtan az Emil Frey-t. Nem segíthetnek telefonon (?!?) ezzel az információval, vigyem be a kocsit. Hosszas könyörgés után végül csak megmondta, hogy a váltóharang alatt. Mondon az NKH-s embernek mi a szitu, erre fogta és a papírok alapján beírta a motorkódot. Kellemes köröket futottam ezért a megoldásért...
Konklúzió: Egyszerűbb Mózes kőtábláit "átírni", mint Magyarországon egy hivatali számítógépben adatot módosítani :D

drowmage 2010.08.25. 17:21:13

@toncsi64: Hidd el, Mózes kőtábláit már számtalanszor átírták.
A vicc szerint is Mózes alkudta le 10-re a parancsolatok számát.

zeugma 2010.08.25. 17:26:15

Volt egy öreg Fiestám, eredetileg ezüst vagy szürke metálfényezéssel, ami huszonpár év alatt kétségtelenül szamárszürkére kopott, de attól még gyári volt. A forgalmiban eleinte szürkeként szerepelt, majd egyik alkalommal valamiért kékesszürkét írtak be. Reklamáltam, de azt mondták, hogy ezt a színt mostantól így hívják és kész. Nem is volt baj a következő cseréig, amikor közölték, hogy átmeneti színeket nem lehet beírni, a kékesszürke az kék, nincs apelláta. Hiába mondtam, hogy az én autóm még mindig egyszerű, kopott középszürke, itt áll a hivatal előtt, jöjjön ki és nézze meg, részegen se lehet kéknek látni - nem javították ki.

Viszont mondta az ügyintéző, hogy ha a rendőr igazoltat, bajom lehet belőle (engedély nélkül más színű az autó a valóságban, mint a papírokon). Javasolta, hogy jelentsem be, hogy átfestem szürkére, és akkor anélkül, hogy ténylegesen hozzányúlnék, ismét a valós szín áll majd a forgalmiban. De hogyan jelentsem be az átfestést, ha közben még mindig az a szerencsétlen gyári fényezés van rajta???

Végül egy karambolban halálozott el az autó, papír szerint kéken.

zeugma 2010.08.25. 17:27:47

Volt egy öreg Fiestám, eredetileg ezüst vagy szürke metálfényezéssel, ami huszonpár év alatt kétségtelenül szamárszürkére kopott, de attól még gyári volt. A forgalmiban eleinte szürkeként szerepelt, majd egyik alkalommal valamiért kékesszürkét írtak be. Reklamáltam, de azt mondták, hogy ezt a színt mostantól így hívják és kész. Nem is volt baj a következő cseréig, amikor közölték, hogy átmeneti színeket nem lehet beírni, a kékesszürke az kék, nincs apelláta. Hiába mondtam, hogy az én autóm még mindig egyszerű, kopott középszürke, itt áll a hivatal előtt, jöjjön ki és nézze meg, részegen se lehet kéknek látni - nem javították ki.

Viszont mondta az ügyintéző, hogy ha a rendőr igazoltat, bajom lehet belőle (engedély nélkül más színű az autó a valóságban, mint a papírokon). Javasolta, hogy jelentsem be, hogy átfestem szürkére, és akkor anélkül, hogy ténylegesen hozzányúlnék, ismét a valós szín áll majd a forgalmiban. De hogyan jelentsem be az átfestést, ha közben még mindig az a szerencsétlen gyári fényezés van rajta???

Végül egy karambolban halálozott el az autó, papír szerint kéken.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.08.25. 17:35:16

@szita szita péntek: Szerintem a posztoló arra gondol, hogy ha kifizet 2*6000 Ft-ot a papírokért, valamint a kétszeresét egyéb, semmire sem jó faszságokért (vásárlás és fizetés *után* megkapott eredetiségvizsgálati eredmény, átírási illeték), akkor azért kapjon is valamit, ami a különbözik egy random generátorral kiállított sajtpapírtól.

Csak egy példa arról, hogy megy ugyanez Angliában. Koma autót megvesz, forgalmiban a szükséges adatokat az eladóval együtt kitölt, kettétép. Egyik fele az ottani NKH-nak, másik felével jár. Egy hónap múlva új forgalmi megérkezik, név hibás. Koma telefonál, hogy ő nem Vicktor, hanem Viktor.
- Ja, bocs', de így volt a papíron. - volt a válasz. És tényleg, az eladó írta el, ő meg nem nézte meg.
- Tépje ketté, írjon egy kérelmet egy netről letölthető formanyomtatványon, és küldik az újat.
Két hét múlva az új megjött. Ennyi, és mindezt ingyé'. Na jó, a kétszeri postaköltséget, amiben beküldte a forgalmit, meg a kérelmet, azt neki kellett állni, de a visszapostázást már a hivatal állta. Nem füstadótól az apja izéjéig minden, amiben a Gizike körömlakkján a csillagocskák is benne vannak.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.08.25. 17:38:29

Írtam egy szép, hosszú hozzászólást, hogy miért hülyeség az, amit szita-szita kolléga írt (összehasonlítás Angliával, ahol kicsit jobb szolgáltatást kapsz ingyé'), de a blogmotor lenyelte. Ezt is az NKH fejleszti? :-P

drowmage 2010.08.25. 17:39:17

@zeugma: Te ezt nem értheted. :)))
A nagyhatalmú urak úgy döntöttek, az autód színe kék. Az a Te bűnöd,hogy valójában mégsem azt a színt hordta.

drowmage 2010.08.25. 17:41:08

@Csokis: Nem, de valszeg van rá azért némi hatásuk.

toncsi64 2010.08.25. 17:50:25

A szín anomáliák szinte természetesek, de azért meghalok a kiváncsíságtól, hogy egy flipflop fényezésnél mit írnak vajon a forgalmiba ?!

zeugma 2010.08.25. 17:53:24

Bocs a duplázásért, szórakozott a blogmotor.

drowmage 2010.08.25. 17:58:46

@toncsi64: Flipflop fényezéssel ótó Mo.-n nem kerül forgalomba. Mit gondolsz, nem volt elég a rendőröknek az index működését megmagyarázni? Jó-nem jó. :))))

toncsi64 2010.08.25. 18:05:29

@drowmage:
Na jó, az index az valóban ilyen és nem is módosítható :)
Ellenben a színt (elvben) lehet, csak meg kell "mutatni" az NKH illetékesének. Ha körbejárja az autót tuti összezavarodik :D ezért lennék kiváncsi mit talál ki az "okos" buksijával...

drowmage 2010.08.25. 18:09:26

@toncsi64: A választ megadtam. :)))
"Flipflop fényezéssel ótó Mo.-n nem kerül forgalomba."
Amennyiben mégis:
1., A tulaj NKH-s vagy ahhoz közel álló személy,
2., a természetes pár %-os tévedések közé esik.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.25. 18:12:05

Nekem anno lendületből beírták a forgalmimba, hogy szállítható személyek száma: 5 (kétüléses az autó).
Évekig, vizsgák során át jó volt így.
Aztán egyszer egy vizsgán kibukott, küldözgettek (volna) orrba-szájba, én meg csak a vállamat vonogattam a rendőr-módszer szerint: ez engem nem érdekel, oldják meg. Jött a török módszer, ígérgetések és fenyegetések :)
Dobó Istvánnal élve az ígéreteknek nem hiszünk, a fenyegetésektől nem félünk.
Egyszercsak átírták valamikor valahol kétülésesre.
Ennyi.

toncsi64 2010.08.25. 18:17:30

@drowmage:
Látom kénytelen leszek ezzel beérni... :)))

drowmage 2010.08.25. 18:21:46

@toncsi64: Kicsiny országunkban tényleg ezt találtad a legnagyobb problémának???
Úgy, de úgy tudlak irigyelni... :))))

yeti 2010.08.25. 18:41:42

@drowmage: Láttam már nem egy cifra dolgot más Pannónia forgalmiban is.Arra akartam célozni,hogy az én tipusjelzésemben teljesítmény és évszám is szerepel.

drowmage 2010.08.25. 19:02:13

Tudom, értettem. Csak humor volt.

1kutya 2010.08.25. 19:24:02

nekem anno az AR Sprint forgalmijába simán beírták, hogy AlfaSud, meg hogy 1300ccm! 1.5-ös volt szegényke...

hiába mutogattam az (akkor még rendőrcsajnak) a kocsi hátulján a 100m-ről elolvashaó "SPRINT 1.5" feliratot, nem hitt nekem.

pedig akkoriban még ámítógépes adatbázis sem volt.

a csinovnyik akkor is hüle volt, most is...

Lázár-Nagy Zoárd 2010.08.25. 19:27:20

@laverdasfc:
nekem a forgalmi cseréjénél derült ki, hogy vfr750f nem létezik (szerintük), úgyhogy sima 750 lett belőle...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.08.25. 19:37:49

Az autózz.blogon már megírtam a sztorit, de megint feltolultak az emlékek.
2002-ben vásároltam a kocsimat. Akkor még 3db rubrika volt a forgalmiban a vizsgamatricáknak.
6 év alatt egy sem maradt.
A következő vizsgánál csak adatlapot kaptam, meg közölték, hogy fáradjak a tokmányirodába új forgalmiért.

Megnéztem, a másik (később vásárolt) kocsimnak 6 rovat van a vizsgamatricáknak, tehát már ők is rájöttek, hogy a 3 kevés.

Gondoltam, nem lesz baj, ezért kár lenne új papírt nyomtatni, ott van a forgalmiban egy üres oldal "hivatalos feljegyzések" számára címezve. Oda elfér az új vizsgamatrica. Egyéb hasznát úgysem venném, hiába cipelem magammal évek óta azt a papírt.

Ááááá oda nem lehet írni. Új forgalmi kell (6000)! De miért nem lehet a hivatalos feljegyzések rovatba beírni? Nem elég hivatalos, vagy miért?
Mert nem és kész. Orrom előtt ablak becsuk.

Valaki sok pénzt kapott, hogy megtervezze a forgalmit. Elbaszta. Én miért fizetek ezért?

nem kéne... 2010.08.25. 19:41:43

@Csumpi Hálidéj:

ha kŐrözött rendszámod volt, akkor azt nem lelopták, hanem leette egy kutya vagy egy macska.
szeretik.

lally 2010.08.25. 19:54:05

@yeti: Csak adásvételid és rendszámod volt az üzembe helyezéshez?

Rocko- 2010.08.25. 20:21:28

én csak annyit tudok mondani, h összkerekes autóm van, papíron. gondolom honosításkor típusnak beírták, h quattro (mer az menő), aztán így maradt. majd talán a következő tulaj cserélteti.

Rocko- 2010.08.25. 20:22:32

@Rocko-: ja, és addig nem érdekel, amig nem kerül ez plusz pénzbe.

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2010.08.25. 20:23:42

Olvasom a sztorikat, és igazán jól szórakozok a keserédes magyar valóságon :)
Nekem ugyan a két autómból az egyiknek hibátlanul van kitöltve a forgalmija, de míg eredetiség-vizsgáltam, láttam ám csuda dolgokat. Szerintem a forgalmik legalább 40%-ában valamilyen adat így vagy úgy, de rontott.
Ám van nekem egy 'felújítás alatt álló' (magyarul szétszedés után elfogyott a pénz meg az idő, csak a szándék maradt) kocsim, amit negyedik éve vonogatok ki forgalomból. Lassan letelik a lehetséges maximum fél év, vihetem megint a forgalmit pecsételni. Az viszont betelt, már a legutóbbi alkalommal is a tájékoztató lapjára írtak. Ki vagyok váncsi, hogy képesek-e beírni-pecsételni a sorok közti üres helyre, vagy kitalálják, hogy cseréljek forgalmit. Mert ugye azt csak vizsgás autóra adnak, tehát először vizsgáztatni kellene. Amihez viszont a kocsit kellene megcsinálni. Ami meg nem mostanában lesz, tehát addig ki kellene vonni forgalomból. És a kígyó a saját farkába harap. Ha az utóbbi eset lesz, én is.

yeti 2010.08.25. 20:42:09

@lally: Adásvételim volt rendszámom nem.A motort 86-ban a tulajdonosa kivonatta a forgalomból,akkor még le kellett adni a rendszámot is,így forgalmi engedély nélkül nem is tudtam mi volt a rendszáma.Azóta sok minden kavarás volt a hivatalok átszervezésével,a rendes nevére nem emlékszem akiknek küldeni kellet a kérvényt azoknak a rövidítése kanyvh(az első két betű központi adatvalami a vége pedig választási hivatal) volt,de a tulajdonos neve és születési ideje alapján elő tudták keríteni a motor adatait,igaz a típus rublikát kissé furcsán töltötték ki de a forgalomba helyezéshez minden adat megvolt......

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.25. 21:21:42

Az olasz öregautóm forgalmijában fahéjbarna szín szerepel. A csomagtartó-ajtón ott a gyári matrica: Avorio scuro.

Marad így, engem nem zavar.
Köszönöm hogy elmondhattam.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.08.25. 21:33:42

Land Rovernél is vannak érdekességek, még jó, hogy van emberem a mozaikutcában, aki mindent megold.

A Ződ Szörny - ami mivel a gyári hosszított változat - elég ritka darab, 3 évig gyártották 93-94-95 modellévekben, aztán annyi. NKH nem is tud róla semmit.

Első vizsgáztatáson aszongyák, lehet Vogue SE, vagy Vogue. Mondom ez márpedig Vogue LSEi, merugye, ódják meg. Megódották, ez került a forgalmiba.
Aszongya motorkód? Mondom 40D, mivel ez a 4.2-es blokk (csak a hosszítottba rakták ezt a motort). Aszongya olyan nincs, vagy 3.5 karburátor, vagy 3.9, vagy 4.6.
Oszt mondom a 3.5 injektoros, meg a kettes Range 4.0 injektoros, meg a 4.2 hun van he? Hát ő olyant nem lát. Mondom márpedig nekem elhiheti, hogy van olyan, sőt, 3.5-ből (karbisból meg injektorosból is), meg 3.9-ből is van kétféle kompressziójú, amiknek mind-mind eltérő a teljesítményük. MEg az amerikai piacosak, amiknek a harmadikféle kompressziója van, úgyhogy az még egy külön teljesítményadat, úgyhogy higyjen nekem, írja be kurvagyorsan, hogy 40D 4.2i, oszt haladjunk, mer' rája rogyisztom az egész csarnokot a szűzmáriára is.
Azzal úgy is lett. :)

Következő vizsgán szintén adatlaposat csináltattam, mert a súlyadó miatt helyesbíteni kellett a teljesítményt a forgalmi szerinti 170kW-ról a valós 149-re.
Akkor már azért ismertek, úgyhogy nem is kekeckedtek, a figura csak kérdezgette tőlem a dolgokat. Aszongya: Teherautó? Mondom az anyád valaga, az a teherautó. M1G-t lesz szíves beírni, mivel terepjáró kivitelű személygépjármű.
Oszt hétszemélyes? Mondom bazeg dehogy hét, hülye, nem látod, hogy ott a gáztartály a csomagtartóban?

Mondjuk ezt speciel elbasztam, be kellett vón' íratni, hogy hétszemély, oszt csókolom. :-D

lally 2010.08.25. 21:46:38

@yeti: Köszönöm. Csak azért kérdeztem, mert van egy P10 a garázsomban, adásvételi, rendszám nincs hozzá, a tulaj meghalt, talán az özvegye még él..:(

dennisthemenace 2010.08.25. 21:49:02

@Tie: Tulajdonkeppen miert vagy meg ott???..DD

Argentam forgalmijaba 1220 kg volt beirva. Ki akartam javittatni, mert csak 1200. Okoska a gyori Kpm-nel meg akarta magyarazni, hogy az annyi, amit ok beirtak anno. Es poszen nezett, mikor leraktam eleje az asztalra egy nemet, egy svajci,egy olasz es egy francia kezikonyvet, plusz a Haynest.
Egy otvar svajci hasznaltauto-katalogusban turkalt, az volt az etalonjuk..

Flankerr 2010.08.25. 22:28:14

A munkahelyemen hetente, sőt naponta dolgozunk a cikkben említett gyönyörű nevű hivataltól kapott adatokkal.. hetekig írhatnám, mennyi hibaszűrő és javító mechanizmust kellett beiktatni a feldolgozásba a hibás adatok miatt.. +- számjeggyel elírt tömeg, köbcenti mindennapos, totálisan rendszertelen és persze rossz elnevezések.. brutális...

-Gabi- 2010.08.25. 23:11:43

@Tie:
Egyébként frankón mindent megold?Motorcsere papírozásban segedelem??

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.25. 23:12:07

@Csumpi Hálidéj: "Néha úgy érzem, direkt szopatják az embert. "

tudod miért érzed így? mert pontosan ez történik: direkt szopatnak

az ügyintéző nem akarja, hogy te különös kocka rendszámmal járjál, mert akkor jól érzed magad és az neki fáj (mert bent kell ülnie a 40 fokban az irodában)

kíváncsi lennék, mennyi idő lenne itthon elintézni ezt a rendszámot: I

special.blog.hu/2010/08/01/a_vilag_legrovidebb_rendszama_i

mgrc 2010.08.25. 23:18:27

@benkoo: a battaiak nem azért jók mert többet tudnak, hanem mert a szó pozitív értelmében vett "emberek", kedvesek, próbálnak segíteni, és sosem kell sokat várni.

Don Blasius 2010.08.25. 23:18:28

2001-ben vettem egy 244-es Volvót, szívódízel D6 motorral, 82 lóerős volt. Eredetvizsgán és ezáltal a forgalmiba is 85 kW-ot írtak (gondolom azt hitték, hogy turbódízel, holott az nem is volt a kettesekben csak a hetesekben). Akkor még nem volt jelentősége, most már lenne, ha az autó még meglenne.

Piros matricát meg még mindig nyomnak friss vizsgás autóra, akkor is ha 2002-es. Holott egyes motorok (Corsa C Z-s kódú motorjai) már akkor is tudták az Euro4-et, csak akkor még nem volt meg a 9-es besorolás. És láttam C Corsát is pirossal...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.08.25. 23:34:48

@-Gabi-: Ugyanmá. Az hétköznapi rutinfeladat, ha típusazonos motorra cserélsz (tehát olyat, amit valaha szereltek olyan típusba).
Típusidegen motorral nem lehet, arra nem kapsz átalakítási engedélyt se.

Ha ilyen szempontból rendben van, akkor a srác segít mindenben, fél óra alatt megkapod az átalakítási engedélyt, vizsga pikk-pakk, kötözködés nélkül.
Persze picit drágább, de minden papírmunkát intéz az ember. Egy dolgod van, fizetni. :)

Sam8888 2010.08.26. 09:24:09

Nekem a 320/6 helyett 320i van a forgalmiban. Haverom 323i-jében szintén...

misinator 2010.08.26. 11:13:24

Az istencsászárok a Felügyeletnél - 40-50-es faszik - a második Nagypolákomat /na jó, bonyolítsuk: FSO 1500/ VAZ 2107-nek vizsgáztatták.
Legalább 2103-snak nézték volna!
Meg a szakbarbár idióta szerint kiköszörültem a motorszámot, pedig csak az öntvény oldalát, s nem a tetejét kellett volna skubizni.
Ezek után nem értette, miért nem úgy fog a kézifék, ahogy egy Ladához illik...
Semmi kedvem nem volt a már "fáradás" jeleit mutató gépet kitenni ezek után egy pótvizsga tortúrának.

nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

Ui:
Unokatesóm utólag mondta, hogy neki középsuliban az egyik majom osztálytársa volt..amikor meglátta a vizsgasoron, inkább hazament...

vnweb 2010.08.26. 11:28:17

@lally: nekem egy 250es ETZ-m van. A gazdája meghalt és a hozzátartozói meg nem vallották be a motort a hagyatéki tárgyalásnál ,így nekem adták. se forgalmi se rendszám, pedig nagyon jó kis motor, régebben forgalomba volt az öreg munkába járt vele, 2dik gazdája volt. Szerintetek ezt még le lehet papírozni egy "utángyártott" adásvételivel és utánna járással???

lally 2010.08.26. 16:37:04

@vnweb: Ezzel vigyázz! Nekem már volt az én káromra elkövetett magánokirat hamisítási ügyem.
Ha az örökös benne van, lehet csinálni visszadátumozott adásvételit is, a forgalomból kivonás utáni időpontra. amikor még élt a tulaj.

vnweb 2010.08.26. 17:19:24

OFF
@lally: köszi a választ! még azért utánna kérdezek!!

-Gabi- 2010.08.26. 17:25:42

@Tie:

ahammm
Nem típus azonos lenne.2.3 V5 vagy vr6 ot a Golf 1be

Csikós Zsolt 2010.08.26. 21:11:59

@system69:

Kedves system69! Ha kívánja, elküldöm a forgalmim másolatát (remélem nem, mert komplikált a menete, de mondjuk a Belsőség-találkozón megmutatom) - NSU Prinz 1000 C van beleírva, ezekkel a betűkkel.

Az 1000-es NSU-t pedig bizony Prinz 1000-nek, a TT-t pedig Prinz 1000 TT-nek hívták, nézze csak meg a német kiadású Eurotax InterClassic katalógust, esetleg egy Werner Oswald könyvet. Az referencia, nem a wikipedia.

Félműveltséggel a háta mögött az ember ne kötözködjön, mert az nagyon ciki. Vagy legalább ne hangosan.

Csikós Zsolt 2010.08.26. 21:13:20

@system69:

Hogy pontosítsak, fenti típusokat 1964-67-ig, illetve 1965-67-ig illették Prinz jelzővel, utána elhagyták.

Renault Mégane Scénic, majd facelift után csak Renault Scénic - rémlik?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.08.26. 23:11:12

@-Gabi-: Hát... ammár necces, de egy telefont megér.

B.GY. 2010.08.26. 23:32:33

Nekem a környezetvédelmi besoroláshoz írtak 1-est 2-es helyett.Fekete matricát fogok kapni piros helyett.Bár szerintem szmogriadónál majdnem mindegy lesz.

Kifordított kacagány 2010.08.27. 01:07:27

nem kell ennyire szőrszálhasogatni, én pl nagyon jól eljárok az 50kw-ra papírozott autómmal és még soha nem zavart, hogy az nem valós adat:)
az persze elgondolkodtatott, hogy a legutóbbi vizsgán tizensok év magyarországi tartózkodást követően hirtelen nagyon fontossá vált mások számára, hogy ez a szarvashiba orvosolva legyen. eddig valahogy nem volt nekik sürgős. de én nem vitatkozom, szépen megígértem, hogy módosítva lesz. jövőre megint megígérem. az nem kerül semmibe.

esef 2010.08.27. 11:50:20

@Csikós Zsolt:
De a Scénicen megtévesztésnek ott van a hátsó ajtónál az oszlopon a MÉGANE felirat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.28. 02:09:57

Nekem volt már Suzuki MAA44S-em. Tudjátok-e mi ez az autó? Suzuki Swift 1.0 GLS...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.28. 02:18:20

Ja, az ilyesmi már csak hab a tortán, hogy talán a mai napig összesen a 8 féle hivatalos színből kell eltalálni a legközelebbit. Ez konkrétan a Fabia esetében a pezsgő/bézs metálnál SÁRGÁT jelentett. Na bazmeg. Az ezüst metál a mai napig nem létezik, jól sejtem? Marad a szürke...

Kardics 2010.08.29. 07:29:03

Az én meganom forgalmijában is semleges oliva szerepelt (renaulttucatzöld), majd át íratás után szürke lett belőle. Persze csak otthon vettem észre, visszamentem az okmányirodába, hogy jajcsókolom el tetszett írni a színt, mert ez a jószág bizony zöld. Azt mondja a hölgy, hogy únijós szabályozás szerint ilyen szín nincs is, és ez szürke. Mondom jó de erről az igazoltató sünöknek is szóljanak mert annak aztán be nem mesélem, hogy a zöld az szürke.

dextercapo 2010.08.29. 11:57:15

@Kardics: igazabol kekszilva , csak azert szurke mert meg zold :)

hegyilany 2010.08.30. 16:11:52

@Tie: Hö-hö, az 1961-es Serie II-ből is így lett 1974-es LR County.
süti beállítások módosítása