Nem csak a kereskedő sáros

  2010. augusztus 01. - ommm Címkék: trükközés lízingcég

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Még alig csitult a vihar, amit a csodamód felgyógyult A6-os Audi keltett, mikor levelesládámba levél pottyant. Üzenet üzenetet követett, lassan kiderült, hogy írója meglehetősen bennfentesnek mondható, volt is gondja ilyesféle cégekkel. Neve elhallgatását kéri, érthető okokból.

Szia, egy kis kiegészítés a bejegyzésedhez, arról, miért is ennyire rossz az állapotfelmérő lap.


Az egy dolog, hogy a lízingelt céges autókat gyakran lelakják, és miután a lízingcég eladta, a magyar piac sajátosságainak megfelelően az autó fiatalodik, állapota csodálatosan feljavul már csak attól, hogy hirdetésbe kerül, sőt valahogy még néha tulajdonosok is kihullanak a  a láncból. De ezen vastagon keres a lízingcég. Először is ennek az autónak a megállapított maradványértéke, volt kb. 1 millió Ft, azaz a többit már kipengette a lízingdíjban a lízingbevevő. Aztán a lízingszerződésben, amit persze nem olvastak el, valahol az apróbetűben benne van, hogy Eurotax I-es vagy II-es állapotban kell visszaadni az autót. Ha ennél rosszabb az általános állapot vagy egyes elemek állapota, akkor azért kártérítés jár. Az erre szakosodott kárszakértői maffia először lerántja az állapotot, aztán pedig az új állapotra hozás költségét állítja be a lízingbevevőnek állapotjavítás jogcímen. Természetesen ezt úgy teszik, mintha ez lenne a kára a lízingcégnek a nem szerződés szerinti állapotból, és a magyar igazságszolgáltatás híven asszisztál hozzá.

Szóval mondjuk  visszaadáskor kijött erre az Audira  még 2,5 milla befizetendő. A lízingcég ezután az autót ezzel az állapotfelmérő lappal árverésre bocsátja az autót a kereskedők között, akik pontosan tudják, hogy ők majd "feljavítják" az autót, tehát még így is hajlandók lesznek a reális piaci érték fölött adni érte, mondjuk ezt leüthették 2-2,5 milla között, tehát ha mindent összeraksz, a lízingcég is megkapta azt az árat érte, amit majd a hirdetés alapján kicsit alkudozó vevő a kereskedőnek fizetni fog. És azt hiszi, hű de jól járt.
Ha cég vagy, és nem akarsz autóba befektetni, akkor vagy vegyél autót a bankod által nyújtott hitelre, vagy flottakezelésben gondolkozz, de a lízing a legfelejtősebb, többek között a fenn írtak miatt is. Ennek a piacnak is megvannak a hiénái, nem fogsz csodálkozni, a legrosszabb híre a cikkben szereplő cégnek van, legmagasabb kamatok, legnagyobb lehúzás a végén, viszont ők adnak mindenkinek, bármiylen rossz is legyen az adós bonitása, naná, hiszen ha bedől még nagyobat kaszálna, és tesznek róla, hogy be is dőljön, ha egy napot késel a aktuális díjjal, már ott is tréler a házad előtt erős emberekkel. Nekik nem szokott kinnlévőségük maradni, ebben hasonlítanak egy másik szervezetre ami Dél-Olaszországban nagyon elterjedt. De van még pár ilyen cég, mint az A...l, amelyik szintén ezt a trükközést játssza a állapotjavítással.

Szóval óriási bukta ez egész lízing, pedig a kisebb cégek, mint a megváltóra tekintenek rá, mert a bankjuk már nem ad nekik kölcsönt, innen meg mégis meglehet az A6-os. Pedig ugye a saját beruházási hitel lenne a legolcsóbb megoldás cégaautóra (semmiképpen sem a saját cashből való beszerzés), ha meg van mondjuk legalább 3-5 cégautód, akkor a flottakezelés, az igazi. Ott pl. a fenti állapotfelméréses trükközés nem működik, mert egyszerűen bármi történik az autót javíttatod velük, az ő költségükre. Ha tényleg az üzlethez kell az autó, akkor ne autót vegyél, hanem szolgáltatást ami biztosítja, hogy mindig lesz guruló négy kereked.

Na csak gondoltam ennyit tennék hozzá, hogy látsszon, nem csak a kereskedő tolja a klasszikus magyar használtautós csalást, de valószínűleg az állapotfelmérő lap nagyon erősen túloz.

Viva la trükközés! Nincs új a Nap alatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr262187103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.01. 19:48:14

pont ezt írtam a másik cikkhez én is, hogy sajna a banknak vastagon megéri így lehúzatni a kocsi minőségét az állapotfelmérésen, mert az ügyféltől így kp-ban beszedik a pénzt

tehát nem csak a kereskedő van az amúgy is bajban lévő ügyfél ellen, hanem a bank meg a törvények is

Welcome to Hungary

Uborka Ubulka 2010.08.01. 20:09:50

Ennyivel is okosabbak lettünk. Már komolyan hiányom volt ebben a sztoriban, hogy akkor hol vannak a hátérben lévő láncszemek, mert olyan nincs hogy ezen a balhén egy ember gazdagodik meg, vagy 2 aki eladja meg aki helyrehozza.
Amíg szar van veréb is lesz, márpedig ez a hely szar úgy ahogy van.
És a legszánalmasabb hogy ezen csak egy ember szopik egy óriásit, aki ennyiért megveszi ezt a retket, aztán örül a hülye fejének hogy 4 gurigáért a6-a van. (azt a nyomorult idiótát is megnézném akinek eszébe jut használtan ilyen kategóriás kocsit venni)

Janiboy70 2010.08.01. 20:11:19

Tévedés! A flottakezelők pont hogy lehúzzák a bérlőt miután leadta a kocsit a futamidő végén mindenféle mondvacsinált ürüggyel. Persze a bérlő ki is javíthatja a kocsit, de a "jóindulat" akkor is ott van. Pl. hiába políroztattuk fel a verdát, a flottakezelő ugyanúgy kiszámlázta....
Tehát ahogy a levélíró is írta egy bűnszervezet az egész. A kereskedő hülyére keresi magát azon hogy a vevőit átveri, a bank (nevezzük flottakezelőnek ha jobban tetszik) pedig a korábbi bérlőiből csinál hülyét. Állam bácsi pedig asszisztál azzal hogy a bérlő nehogy megvehesse a korábban bérelt kocsit, nehogy már duplán jól járjon!

Arra azért kíváncsi leszek hogy a rendőrség fókuszai után mekkora javítási költséget fognak kiszámlázni miután lejár a tartós bérlet. A flottakezelő cég ugyanaz akiről fent írtam !

Hofi is megmondta, aki jól akar járni, annak ott a járda!

ziza133 2010.08.01. 20:15:46

@GYUSZI BACSl: milyen ugyfeltol szedi be a bank a penzt?

kis csibe 2010.08.01. 20:21:44

Hat de most komolyan, mit csodalkozunk? Ez Magyarorszag basszatok meg!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.08.01. 20:22:07

Na, jó hogy tudom ezt is. Azért nem gondoltam volna, hogy a lízing ekkora átverés is lehet!
Hitelből miért olcsóbb a cégautó, mint kp-ből? A leírható részletek miatt?

Káposztakukac 2010.08.01. 20:23:48

@Janiboy70: ez is tévedés. full-service-leasingnél, ahol az ember/cég rendelkezésre állást vesz a flottakezelőtől lehetőség van a kötelező és casco biztosítás mellett úgy nevezett "gap-biztosítást" is kötni kis pénzért (sok helyen már alapból benne van a díjban).ez az, ahogy a neve is mondja, "rész-biztosítás" arra az esetre szól, ha az autó megállapított maradványértéke lelakás vagy hasonlók miatt elmarad a tervezett könyvelési értéktől.

-BENQ- 2010.08.01. 20:55:52

hallottam embereket, akik kft-ket vesznek át ingyen, hajléktalanok nevére. Lombardtól hitelátvállalással gyakorta 0ft-ért lízingelnek a cégnek autót. Három hónap múlva vinné a bank, de addigra már Apehnál lefoglaltatták papíron a kocsit tartozás fejében. Apeh nem árverezhet 6 hónapig. Lombard nem viheti el. Tehát durván bármilyen autót be lehet szerezni átírási költségért, és ingyen használni egy évig. Utána eladni annak, akinek van törött, és pont olyat keres. Lombardhoz sosem kerül vissza. Bukik rendesen, de megérdemli. Van köztük olyan, aki direkt a Lombardot keresi, mert őt is megvezették már.

Káposztakukac 2010.08.01. 21:19:19

egyébként szerintem itt baromira keverik egyesek a lízinget (tartósbérletet) és a részletre vásárlást...
konkrétan az audi szerintem részletre lett vásárolva, csak a tulaj nem tudta fizetni a törlesztőket és azért lett visszavéve és árverezve.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.08.01. 21:23:46

@ziza133: 1) aki nem tudta fizetni és elvették tőle a kocsit (hiszen akkor a hátralék egy összegben esedékessé válik, és ha ezt a hátralékot növelik, akkor többet lehet végrehajtatni, amiből nagyobb eséllyel térül meg az a kár, ami tulajdonképpen nincs is, mert a kocsit meg elvették)
2) ha a bérlet lejártakor visszaadta, akkor meg azért fogják kiszámlázni, mondván, hogy lelakta (pedig nem lakta le, csak az akksi lemerült, mint a múltkori cikkben említett autó esetében például)
3) biztos van még harmadik is, ami nekem sose jutna eszembe, de egy banknak/flottás cégnek igen (:

Humberto (törölt) 2010.08.01. 21:24:01

Nem csodálkozom, hogy ezt ilyen szervezetten meg lehet tenni, amikor még addig sem sikerült eljutnunk, hogy a szervizkönyv-hamisítás vagy az óratekerés BŰNCSELEKMÉNY legyen.

prunoki 2010.08.01. 21:34:04

@GYUSZI BACSI: a banknak az az érdeke, hogy visszakapja a kihelyezett tőkéjét. Miért lenne érdeke lenyomni az autó árát, amikor az azonnal bevétel és nem azon kell követelni, aki amúgy sem tudta fizetni már a havi részletét se? Nem értem a logikádat. És nem mindegy hogy hitelről, lízingről vagy flottakezelésről beszélsz.

atabi 2010.08.01. 21:35:14

és még csodálkozik mindenki hogy bedőlnek a hitelesek.a bankoknak ez az érdekük.akkr hol van itt válság? szegény bankok.remélem szétszopatják mindet a bankadóval..

betula66 2010.08.01. 21:48:41

Pont ezért nem szabad nagy cégnél lízingelni, hanem kis, jóhírűnél. Volt szerencsém betekintést nyerni a működésbe és a kis cégek inkább szopóágon vannak a nagy bankokkal szemben hiszen kevesebb kapcsolattal rendelkeznek.
Ezért nem játsszák meg a hasonló hamisításokat. Viszont tényleg van egy-két autó ami hihetetlen rossz állapotban kerül vissza a céghez és azt semmilyen kárszakértő nem tudja lejjebb húzni. A kis céek keze inkább meg van kötve, ezért sokkal ügyfélközpontúbbak. Szal ha nem akartok sz-pni hagyjátok a nagy bankokat akik tojnak az egyszeri emberre, hisz an még 5 millió másik aki náluk veszi igénybe ugyanazt a szolgáltatást.
Nem véletlenül van 58 millió eurós adózott eredménye egyes bankoknak a válság kellős közepén...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.01. 22:09:25

Nem is gondolná az ember, hogy mi mindennel lehet trükközni.
Mondjuk a saját lóvéra vásárlással mi a gáz? Főleg ha kishaszonjárműről van szó.
Megvetted, onnantól kezdve csak fenn kell tartani, jó esetben termel hasznot.

nikó 78 2010.08.01. 22:11:25

Visszamentem a cikkre,elolvastam az állapotfelmérő lapot,na valami ilyesminek kellene készülnie,műszaki,vagy eredetvizsga alkalmával,természetesen adatbázisban hozzáférhetően.Látszik,hogy ebben a témában is mindent meg lehet oldani,(szervízkönyv,tulajok száma,stb)elképesztő.Az igaz,hogy ez az audi,nem a bérből élőket fenyegeti,de azért álljunk már meg.Tessék már végre rendet tenni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.08.01. 22:14:02

Audit hitelre?
ez a gazdagság imitáció:-)

Nancsi 2010.08.01. 22:25:56

prunoki 2010.08.01. 21:34:04
Persze, a banknak az az érdeke, hogy visszakapja a pénzét. De:
1. Valójában az az érdeke, hogy minél kisebb kockázattal, minél kevesebb pénzt kihelyezve, minél rövidebb idő alatt, minél több pénzt kapjon vissza. Ha ezt meg tudja csinálni, meg is csinálja. Ha tud a normál hasznon felül még 100eFt-t keresni azon, hogy koldust csinál belőled, akkor fog is, hidd el - mindenféle szívfájdalom nélkül.
2. A bankot ne különítsd el a maffia többi tagjától, mivel elég gyakran tulajdonrészük van bennük. Sokszor jönnek azzal a hülyeséggel, hogy a banknak nem érdeke visszavenni a lakást, autót, stb, mivel neki a pénz a profilja. Fenéket, amelyik cég ezután értékesíteni fogja az autót, lakást, stb az 100%ban a bank tulajdona.

Nancsi 2010.08.01. 22:33:14

ColT 2010.08.01. 22:09:25:
A KPra vásárlással csak annyi a gáz, hogy nem tudod adott évben leírni költségként, hanem csak amortizálni tudod min. 3 éven keresztül. Ez meg azért tud baj lenni, merthogy ezt a virtuális nyereséget le kell adóznod, ha csak a társasági adót nézzük 19%, ami kb 2 évi kamatnak megfelelő.
Vagyis elköltöd a készpénzed, ezzel csökkented a likviditásod, de legalább ugyanannyi adót be is fizetsz az államnak, mint ami kamatot fizetnél a banknak, ha hitelre vetted volna a járművet.

Rocko- 2010.08.01. 22:40:34

@atabi: ők meg majd terhelik az ügyfelekre, és röhögnek a markukba.
igen, tudom, hogy papíron nem lehet. majd megoldják másképp.

Rdei 2010.08.01. 22:41:47

Múltkoriban rendőr ismerőseim meglátták azt a fekete Lacettit, amit korábban használtak. Elbeszélgettek az új tulajjal, kiderült, hogy 40 e km-el kevesebb volt az órában, mint ahogy az leadásra került a lízingcégnek.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.01. 22:50:53

@prunoki: részben igazad van

a tőke visszazserzést úgy próbálja biztosabbá tenni, hogy fedezetet von be az ügyféltől

ha a kocsit leértékelik és ezért nem fedezi a hitelt, akkor

1) lehet követelni a különbözetet készpénzben
2) be lehet vonni újabb fedezetet, mondjuk az ügyfél lakását (amit "önként" felajánl, jobb híján)

így biztosabb a megtérülés, mert a kocsit jól kéne tudni eladni ahhoz, hogy fedezze a hátralékot (ez hosszú folyamat lenne), viszont ha mellette a lakás is, akkor egy pillanat alatt (szarér hugyér eladva mind a kettőt) megvan a pénz

ezért megéri nekik leértékelni az autó fedezetet, hogy újabbat vonhasson be, amivel persze abszolút túl lesz biztosítva, meg az ügyfelet is kiforgatja a vagyonából, de hát ez a legkevésbé sem fogja érdekelni a bankot, viszont összességében hamarabb és biztosabban jut az általad is említett tőkéjéhez

ráadásul a bank manapság például nem tud elég hitelt kihelyezni, kénytelen a normál kamatkülönbözeten kívül más forrásból is bevételhez jutni

ezért jön aztán a szerződéslezárási díj, csekken fizetés költsége, előtörlesztés költsége, apám f@sza amit még ki nem találnak arcátlanul

faterpolo 2010.08.01. 22:59:44

...és akkor ezek után merjen az ember autót venni.
I. Új autó: Szívás, mert ha
a) van rá pénzed: elköltesz 4-5 milliót, és néhány év alatt elbukod a kétharmadát, végül jó, a 1,5-ért eladod
b) nincs rá pénzed: megveszed hitelből, és visszafizeted legalább a dupláját (ha a kötelező casco-t nem számolom hozzá), ha meg elveszted a munkádat (amire van esély), akkor kifizettél milliókat ÉS még autód sincs, mert elveszik tőled.
II.: Használt autó: szívás, mert
a) céges autó volt: "Nem az enyém, minek vigyázni rá!" szólott az értékesítésmenedzser, s azzal tövig nyomta a gázt, másrészt ld. az emlegetett A6-ost.
b) szart rá a tulaj: kispórolt szervizelések, kókányolt áljavítások, életveszélyes fékrendszer, futómű
c) meg úgy általában: visszatekert km, összehazudozott előélet, stb.
d) ha meg külföldről hoznád be: kifizeted az ára dupláját regadóként, hetekig szaladgálsz hivatalról hivatalra, és mire végre megvagy, addigra elfogyott a pénzed, és olajat se tudsz benne cseréltetni.

Kellemes vásárlást kívánunk minden ügyfelünknek!

Üdvözlettel: Magyar Köztársaság Nzrt.*

Nzrt: értsd: Nagyon zártkörű Rt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.01. 23:09:27

És ehhez az egészhez a nemtörődöm, elfásult bírói kar meg asszisztál. Van ilyen ügy száz- és ezerszámra, attól függ mekkora a bíróság. Láttam olyan "állapotfelmérő lapot" amely egy ilyen kipipálgatós checklist volt, hogy mi a hibás az autón (valami zug-lízingcég, a három évig húzódó perben háromszor volt jogutódlás.
A módszer az volt, hogy a bácsika nem fizetett be két hónapot, jöttek az erős fiúk, elvitték az autót, aláirattak egy halom papírt a bácsikával, többek között ezt az állapotfelmérőt. Majd (a lízingcég állítása szerint) eltrélerezték Szabolcs megyéből Fejér megyébe megszakérteni, ahol elkészült az "állapotfelmérő lap". A barmok még arra sem ügyeltek, hogy az állapotfelmérő lap dátuma stimmeljen, két nappal korábbi az állapotfelmérő dátuma, mint a trélerezésről adott számla... Tartalmilag: az állapotfelmérőn mindent kipipáltak, hogy nem működik, a kocsi így valami száznegyven-egynéhány ezerért (ócska volt amúgy) elment a Kolbász Kft-nek. A különbözetet, négyszáz-egynehány ezer forintot követelték a bácsin. A bíróság arra hajlandó volt, hogy megkerestesse rendszám alapján az autót, meg is lett Bács-Kiskun megyében, tip-top állapotban (korához képest), nemrég műszakiztatta a vevője, csont nélkül átment. 600e forintért vette meg...

Az első, kisemmizett tulaj prezentált számlákat beruházásokról (egy pár hangszóró, hátsó lengéscsillapító, ilyesmi) amelyek megtalálhatók voltak még mindig az autóban.
Próbálkoztam azzal, hogy ha igaz az "állapotfelmérő lap" tartalma, a kocsi nemhogy a forgalomban részt venni, hanem még a kerekein állni se tudott volna.
A bírónő: akkor miért írta alá a bácsi?
Gondoltam, bejött az utcámba, diadalmasan hivatkoztam a trélerezésről adott számlára, miszerint az állapotfelmérő két nappal azelőtt készült el, mielőtt az autó elért volna a szervizbe.
Bírónő: nem érdekes, a bácsi akkor is aláírta, hogy ilyen állapotú az autója.
Mondom, rendeljünk már ki szakértőt, költségmentesek vagyunk állambácsi ugyan nézesse már meg, mi van itt.
Bírónő: Nem, mert világos okirati bizonyíték van.
Én: meg ennek ordítva ellentmondó tárgyi. Nem, üvvédúrálljonfel, perbeszéd.
Elmondtam a fentieket, vége volt.

Na, gondoltam, majd a Főváros. Legalább egy hatályon kívül helyezésben reménykedtem. Háromtagú tanács, csodálatosan helyben hagyta az elsőfokú ítéletet.

Ja, a kocsit egyébként azért vették, hogy a beteg házaspár egyik tagja a másikat sugárterápiára fuvarozza vele. Időben el volt adva, át volt íratva minden, sok sikert kívántam a végrehajtáshoz. Azóta, ha jól tudom tán a bácsi már meghalt.

gigabursch 2010.08.01. 23:15:47

A....l = Arval?

VAgy tud még valaki ilyen végbetükkel rendelkező céget?

Mást nem találtam..., lehet, hogy én vagyok a béna...

A Jutka férje 2010.08.01. 23:16:51

@GYUSZI BACSl:
Az sem teljesen normális, aki a lakását is fedezetnek adja egy szaros autóért (itt most márkától függetlenül értem az autót), hacsaknem nagyságrendekkel többet keres vele, mint a fenttartása.

27 2010.08.01. 23:19:27

Szakértőként üzenem a cikk szerzőjének, aki ezt az olvasói "bennfentes" levelet megjelenítette, hogy ilyen badarságot nem lenne szabad ide kitenni, mert teljes fogalomzavarban szenved a levélíró, keveri a lízinget a flottakezeléssel, és fordítva, a leírtakban számtalan logikai ellentmondás található és egyszerűen nem valós dolgok, sok olvasó pedig tévesen vonja le a következtetéseket az amúgy valóban sokszor nem etikusan viselkedő banki, flottakezelői, szakértői és autókereskedői piac szereplőiről.

PeriAttila 2010.08.01. 23:50:37

Most vettünk testvéremnek egy használt autót. Undorító szemét módon trükköztek és átbasztak minden óvatosságunk ellenére. Részleteket nem írok, mert az Apeh, a Rendőrség és a Fogyasztóvédelem fog majd nemsokára kopogni a kereskedőnél és nem akarom előre figyelmeztetni. SOHA TÖBBET NEPPERTŐL AUTÓT!!!!

McK (törölt) 2010.08.01. 23:54:34

@27: Egyetértek.
Viszont hangulatkeltésre igen alkalmas..:D

yenoee 2010.08.02. 00:18:45

@McK: Hát akkor fésüljétek ki a szálakat, nektek nyilván menni fog.

egy atlag 2010.08.02. 00:19:37

Autókereskedőtől autót?! magyarisztánban? Mindnek kiosztani 10 év börtönt.

egy atlag 2010.08.02. 00:23:21

@Professor Pizka: aztán te magyar bíróságot meg akciós magyar bírót láttál e már?

zadir · http://ulloi129.wordpress.com 2010.08.02. 00:37:30

Olvastam akommentjeiteket itt, és a másik cikknél is.

Feltettem a saját, 16 éves autómat a használtautóra, ezzel a szöveggel: a km tudomásom szerint valós, kereskedést belülről az autó sosem látott, hibái vannak, de aki azt mondja, hogy egy ennyi idős autó hibátlan, az hazudik.

Másnapra elkelt, 240 ezer km-el.

indapass90210 2010.08.02. 00:42:02

@PeriAttila: én nem neppertől, hanem ismerős ismerősétől, megbízható forrásból. Aztán egyből cserélni kellett egy klímakontrollert meg szervót, mert egyszercsak elkezdtek nem működni. A fékek is fosok. A kerekeket szerintem évek óta nem centrírozták ki. Aztán egyik éjjel kiderült, hogy a szélvédőt felpolírozták, így ugyan az eső nem esik be rajta, de ha jönnek szembe, nem lehet kilátni. Jobban megnéztem, a fényszórókat is, de az legalább jól világít így is. A 150 ropit, amit ezek tudatában lealkudtam volna, költse gyógyszerre a kedves előző tulaj.

o6r6v (törölt) 2010.08.02. 00:42:24

lehet 5forintos ceggel nem kellene jatszani a picsajat minden megelhetesi vallalkozonak A6-ban. amig van kereslet hasznaltautora, addig ez fog menni, es lesz kereslet, mert minden kis senki 2szammal nagyobb kocsit vesz, mint amit fenn tud tartani. pl A6 legkissebb motor, nulla extrak, sima ules. nemetnek jo az A4 is de az fullosan. szal vicc ami otthon folyik. bankok meg csodasak, paradicsom nekik a hely, jok a kamatok es a lehetosegek, maffia allam pedig becsukja a szemet, kinyitja a zsebet igaz pinterur?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.08.02. 01:00:45

Sajnos tudtam, hogy így megy a dolog, de így leírva mégis mindig megdöbbentő. Ebben pedig az a legdurvább, hogy a vevő szívja meg. Én az ilyesmit, ha valaki visszatekeri az órát, vagy nem a valós állapotot mondja a vevőnek, gondatlan veszélyeztetésért bíróság elé állítanám. Ugyanis egy szervizkönyvben le van írva, hogy hány km-ként mit kell cserélni. Ezek az alkatrészek, ha már nem a valós állapot vagy km van benne, nem is biztos, hogy cserélték. Sajnos ez van, de ezt a problémát elsőnek a vevők kényszerítették a kereskedőkre, ugyanis senki nem vesz már 200 ezer km körül autót, miközben egy 10 éves autóban nem ritka...

Garp 2010.08.02. 03:33:22

w123-at dízellel kombiba', mer' azokba' még vót anyag. Nem köll iljen francos ójdi, meg a zőccséges árát a cihábó' is ki tom rángatni, csak a zasszony ne feküggyön oljan istenverte naggyon rajt. (lízingelt octaviám van, hogy lőttek volna vesén, amikor aláírtam...bár a Lombard eddig korrekt.)

Ciri 2010.08.02. 05:07:50

A levélíró kábé annyira bennfentes, mint a macskám.
Alap fogalmakkal nincs tisztában az ökörje.
Keveri a szezont a faszommal.

Pistám ne égessétek már magatokat azzal, hogy még asszisztáltok is hozzá.

Fél/rész -információk vannak össze-vissza dobálva.

A normál pénzügyi lízing és a tartósbérlet egymástól igencsak eltérő fogalmak. A "bennfentes" hülyegyerek folyamatosan keveri a kettőt. A sok birka meg bólogat a marhaságra.

DrSzoke 2010.08.02. 05:09:31

Azert 1 vmit hozzatennek.Ha a magyar embernek nem volna kesztetese eron feluli ujauto vasarlasra,mindez nem tortenne meg.Vannak olyan helyek a foldgolyon,ahol relativ jomodu cegek vasarolnak munkaautonak jo allapotu 5-6-7 eves kocsikat,ha sokat hasznaljak max nem 5 hanem 3 ev utan megint vesznek egyet.Semmi rossz nincs ebben,addig nyujtozkodik amig a takaroja er.Sztem mindenkinek van olyan ismerose aki ugy vett uj autot reszletre/lizingre hogy mar az elejen tudni lehetett hogy bebukja.Ha elobb nem ,utobb.Lehet anyazni,nem sajnalom oket.

Matteo79 2010.08.02. 07:13:52

Csak pár dolgot szeretnék tisztába tenni:
Lízing az a pénzügyi lízing (nyílt/zárt végű)
Operatív Lízing a tartós bérlet (nincs és nem is lehet tulajdonjog mozgás a bérlő felé)
Ez utóbbihoz az esetek döntő többségében flottakezelés is társul, különböző elemekkel. (KGFB, Casco, szerviz, gumi, üzkártya stb)

A maradványérték meghatározásakor nem fognak irreálisan alacsony értéket megadni pl az A6 osra 1 milliót. Normális flottakezelőnél nem is mehetne annyit, hogy ennyi legyen a valós...
A maradványértéket éppen hogy túl magasra húzzák fel, ezzel a havi díjakat versenyképesebbé teszik. Aztán a futamidő végén jön a fekete leves és kiszámlázzák a magasra belőtt maradványérték és az alacsonyabb valós piaci érték különbözetét...

A flottakezelők nem lehúzzák a bérlőt, hanem érvényesítik a szerződésben foglaltakat. Ha bérbe adod a lakásod, elvárod, hogy ugyanúgy adja át a bérlő, ahogy átvette. Persze az autó "picit" más, de az elv ugyanaz, ha az útmutató szerint komolyabb karcolások, horpadások stb van az autón az kiszámlázásra kerül. Nincs meglepetés, szerződésekben benne van... (ok a normál használat kifejezésen szokott vita lenni)

A másik fogalom zavar:
GAP biztosítás, az totálkár vagy lopás esetére érvényes, semmi köze a maradványértékhez. A fenti esetekben a biztosítói térítés (etax körül) és a könyvérték közötti különbözetet téríti (főleg a futamidő elején óriási különbségek lehetnek, pláne nagy értű autóknál)

A maradványértékre lehet elszámolásos szerződést kötni (futamidő végén az eladási ár és a maradványérték különbözetével + - elszámolnak a felek.
Vagy lehet garantált (ez ajánlott inkább)

Bármilyen kérdést küldhettek a larry@freemail.hu ra.

roobert 2010.08.02. 07:27:14

No, ciri személyében meglett az egyik vezetője a lízingcégnek.
Más, aki A6-ost akar venni, annak legyen rá pénze.
Arcoskodni más pénzéből a végén mindig drága.

kangep 2010.08.02. 08:36:04

"Arcoskodni más pénzéből a végén mindig drága."

:DDD Nézzél már szét a parlamentben ember.

Ciri 2010.08.02. 08:49:19

@roobert:

"No, ciri személyében meglett az egyik vezetője a lízingcégnek."

Jujjj, de mellé.
Csupán annyit mondtam, hogy marhaságokat hord össze a levélíró.

Tibike15 2010.08.02. 08:55:38

Ez mind igaz, de akkor is kell egy palimadár a sor végén, aki mondjuk ezt az A6-t megveszi 4 millióért. _Ha nincs több balek, nincs több biznic

pakero 2010.08.02. 09:04:44

Most azért nagyot csalódtam a szerkesztőkben, a levélíró súlyos fogalomzavarban van, ez a cikk egy összecsapott valami, valóságalapja minimális.

zöldi 2010.08.02. 09:07:11

@faterpolo: Azért ennyire nem gáz a helyzet. Simán találsz jó minőségű használt kocsit, csak keresni kell.
Fater akart kocsit venni, 3-5 éves használtat. Nyitott szemmel járkáltam, fél éven belül 5 is akadt a kollégák körében, mind első tulajos, 100e alatt futott, rendesen karbantartva. Kivétel nélkül elkeltek normál áron, 1 héten belül.

KAWAszaki 2010.08.02. 09:15:12

@27: Nevezhetsz paranoiásnak, de nekem mindig gyanús, ha valakinek csak EGYETLEN kommentje van, az is ilyen....
Emlékeztet a pikszmánia kommandóra.

Ciri 2010.08.02. 09:17:29

@roobert:

"Más, aki A6-ost akar venni, annak legyen rá pénze.
Arcoskodni más pénzéből a végén mindig drága."

Mivel halvány kibaszott fingod nincs arról, hogy egy cég melyik változattal jár jobban, inkább maradj csendben.

=Daniken= 2010.08.02. 09:26:19

@Professor Pizka: remélem a bírónő életét is pokollá teszi majd vki...

=Daniken= 2010.08.02. 09:30:33

@27: ne kozmetikázzuk már az itt éppen jelentéktelen részleteket...

Amúgy a lízing, a pénzügyi lízing, meg a többi is átbaszás...hozzáteszem, magyar ember is le tudja gyalázni a verdát megdöbbentő módon...a kinek mit miért számlázunk dolgokat meg ne is firtassuk...

Nancsi 2010.08.02. 09:43:13

Rocko 2010.08.01. 22:40:34
2 okból nem tudják egy az egyben másra terhelni:
- Az adó alapja nem a forgalom, hanem a nyereség, a banki tranzakciók meg forgalom alapúak. Így egyes bankoknak tripla áron, másoknak 1.5x áron kéne adni a termékeiket, ha pontosan át akarnák terhelni a rájuk kirótt adót. Aki tripla áron adná, az éhen halna. Valószínűbb hogy pár bank kivonul az országból, ami szerintem - és banki szakemberek szerint - egyáltalán nem baj, mivel egy ilyen kis országban 3 kereskedelmi bank az optimális mennyiség (Svájcot ne nézzük, az külön kategória). Így még megmarad a verseny, de nem kell teljes bankutcákat fenntartania az ügyfelek kezelési költségeinek.
- A bankoknak jelenleg sincs munkájuk, a dellájuk a nyakukon rohad, nem tudják kinek kiadni. Kívülről nem sokat lehet tudni a bankok működéséről, de nekem elhiheted, hogy kb fél évente más és más a stratégia. Asszonyéknak 1 hónapja ezelőtt meg volt tiltva, hogy építőipari céggel szóba álljanak (meg még 28 másik ágazat is fel volt sorolva). Most rájöttek a fejesek (arra amit én a válság elejétől mondok), hogy a "trezorban" tartott pénz szart se ér, így 1 hete az a stratégia, hogy új céget kell szerezni, bármi áron, tökmind1 milyet. Ha meg új céget akarnak akvirálni, akkor ahhoz nem az az út vezet, hogy emeljük a költségeket duplájára a bankadó miatt.

Ami esélyes, hogy idén/jövőre nem lesz se bónusz se béremelés a banki dolgozóknak. Mondjuk a fővezérségnek biztos lesz minden bankban, de ez max néhány 10 fő/bank. Illetve komoly leépítések várhatóak, egyes bankok teljes kivonulása, pl. nem lepődnék meg ha a sárga-fekete R betűs bank idén becsukná a kapuit. Szerintem csak arra vár az anyukacég náluk, hogy normális áron el tudják adni a magyarországi részleget.

DemoJoe 2010.08.02. 09:44:12

Német forrású leasing-ről tud valaki valamit mesélni?

házisárkány 2010.08.02. 09:50:06

Hetek óta keresünk használt autót a neten, de a hirdetések 99 százaléka kereskedő. Áruljátok már el, hol találok magánszemély eladót???

Uzi 2010.08.02. 10:14:12

Privátlízing, ahol a végén megveheted az autót, nem feltétlen bukó. Van amikor annyival kedvezőbb áron tud cascot kötni a lízingcég, ami kiegyensúlyozza a kamatterheket. A végén meg előre rögzített áron megveszed az autót (vagy visszaadod). (igaz a kokrét eset német példa, de általánosságban nem temetném a konstrukciót)

hááááát 2010.08.02. 10:40:45

Most vettem autót egy 69 éves bácsitól használtan.15 éves ford escort.Nagyon elégedett vagyok vele, pedig120 ezer km van benne.Újra nincs pénzem, hitelt elvből nem veszek fel, 300000-nél többet nem adnék ki egy autóért.Mondjuk nálam nincs napi használatban max 2-3 alkalom egy héten.Felesleges lenne drágábban amikor igy is 5 évig minimum menni fog.Kereskedőnél meg semmi értelme próbálkozni használtat venni, mert mindegyik hazudik és csal.

Sákif za morro? 2010.08.02. 10:46:00

Én azt nem értem, hogy ha egy cég szarul áll anyagilag, akkor miért kell A6-ot vásárolnia? (Vagy akár más egyéb prémium márkát) Ha cég vagyok és szarul állok anyagilag, akkor meghúzom a nadrágszíjat.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.02. 11:08:22

Sajnos Mo-n az emberek 90%-a pénzügyi analfabéta. A maradék 10% pedig a pénzügyi szférában dolgozik, sokszor kihasználva a 90% pénzügyi analfabétizmusát. Pl. apósom nagyobb mennyiségű készpénzhez jutott. Már rohant is volna a szalonba megvenni az új teherautót kp-ra 7 Mért, ami a régi helyére kellett a vállalkozásába. Ráhatásomra könyörgött neki az egész család, hogy nehogy megtegye, vegye hitelre. Megvette, most a banki kamatokból lazán kifizeti a törlesztőt.

isti77 2010.08.02. 11:14:39

@házisárkány: miből gondolod, hogy a magánszemély nem fog átkúrni? Sőt, ha rád sóz egy többször rommá tört, lógó belű, átmenetileg (pár száz km-re) látszólag rendbe hozott hulladékot, mint magánszemély nyugodtan hivatkozhat arra, hogy ő nem ért az autóhoz, nem tudta, hogy ilyen rossz állapotban van, "egész jól ment", neki nem tűnt fel semmi hiba.
Az életben nem bizonyítod rá a rosszhiszeműséget. Ha nem ő az első tulaj, akkor még a törést is ki tudja magyarázni (az biztos még az előtte lévő tulajnál történt, ő sem vette észre).
Azért egy kereskedő bajosan játszhatná el, hogy nem ért az autóhoz, és nem nézte át, mielőtt átvette volna az előző tulajtól.

Ezt csak azért írom, mert van az ismeretségi körömben, aki így járt, tehát ez sem garancia arra, hogy nem kerülsz a másik végére.

DrSzoke 2010.08.02. 11:20:30

@akos696:
ha valakinek van kp-ja,azzal lehet varialni hogy jon ki belole jobban.En szemely szerint azoktol vagyok ki,akik a lyukas gatyajukra millios autot lizingelnek/vesznek reszletre.Par eve csinaltam a muhelyben 4-5 eves V6 tdi quattro A6-ot es nem volt egy garnitura fekbetetre loveja a tulajnak.Aztan meg sir amikor lehuzza a bank meg lefoglalja.Miert nem vett olyat ami belefert a keretbe?

házisárkány 2010.08.02. 11:53:56

@isti77: Nem gondolom, hogy a magámszemély nem feltétlenül kúr át, viszont az autókereskedő tuti, hogy átkúr. Ráadásul legalább 3-400 ezerrel többet kell fizetnem, mintha közvetlenül a tulajtól venném meg a kocsit. Nem érzem, hogy annyi pluszszolgáltatást nyújtana, hogy ennyit kaszáljon. (Igen, tudom, a hatalmas telephelynek magas a rezsije, de én nem igénylek 1000 autót, csak azt az egyet. :-))

Éppen ezért nem is értem, az emberek miért adják be a kocsijukat, miért olyan nagy nehézség felteni egy hirdetést a netre.

mivannn (törölt) 2010.08.02. 12:02:53

@yenoee: dehogy fog,mck is csak okoskodni tud

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 12:32:49

@-BENQ-: "hallottam embereket, akik kft-ket vesznek át ingyen, hajléktalanok nevére" Na ez pont egyenlő a városi legendával. Én meg olyat ismerek aki pont ilyet akart játszani...A csövik 90%-nak semmilyen papírja nincs,amelyiknek meg van személyije annak meg állandó lakcíme nincs.
Meg a lízingcégek sem hülyék,az ilyen kimosdatott csövesekkel elküldenek a f***ba!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.02. 12:56:24

@hakapeszimaki1986: azért nem küldenek el, mert van beépített ember, aki kapja a lét azért, hogy ne küldjön el és legalább az egyik szemét becsukja a bírálatkor (vagy rádumálja a bizottságot)

okoskodó 2010.08.02. 13:03:38

"Éppen ezért nem is értem, az emberek miért adják be a kocsijukat, miért olyan nagy nehézség felteni egy hirdetést a netre. "

- Főnök, üzembetartóival elviszem, felét most, másik felét 2 hét múlva.

Ezért viszik nepperekhez, veszekedjenek a hozzájuk hasonlóval ők!

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 13:04:19

@akos696: Akkor te most szerinted a 90%-ba vagy a 10%-ba tartozol? :)
Az biztos,hogy egységnyi pénz kamataiból nem fogod fizetni egységnyi hitel kamatait.Tehát vagy a hitel volt akciós pár hónapig vagy a kamat vagy mindkettő...Arról nem is beszélve,hogy két-három év múlva több lesz a hitel,mint az autó értéke...

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 13:28:45

@GYUSZI BACSl: Tegyük fel,hogy megkaptuk a hitelt az ótóra.
BENQ írta,hogy Apeh "papíron" lefoglalja az autót tartozás fejében ezért nem viheti a Lombard...szerintem nem csak papíron foglalják le,de mindenképpen körözni fogják.Innentől kezdve csak elbontani lesz jó..Ha ennyire egyszerű lenne akkor mindenki ilyen autókkal járna...De aki elintéz nekem egy A8-at az szóljon,nem leszek hálátlan :))

knbm (törölt) 2010.08.02. 13:38:34

Én egy márkakereskedésben dolgoztam 18 évig.
A biztosítós gazdasági totálkáros autót (átlag havi kettő) elvitte a nepper. Két hónap múlva fele annyi kilométerrel, ennek megfelelőszervizkönyvvel, BALESETMENTESEN hirdették a neten.
Ugyanez a visszavett céges bérautók esetéban havi 10-15 autó)nepper elviszi, két hét múlva megfiatalodva, lecsökkent futásteljesítménnyel, sérülésmentesen cserélt szervízkönyvvel van piacon a kocsi.
Én nem védem és főleg nem sajnálom a bankokat de a murvás nepperek is megérik a pénzüket.

firg_firg 2010.08.02. 13:39:47

@akos696: Valami nem stimmel a sztoriddal, mert

HITELKAMAT > BETETKAMAT

Ergo, valamit vagy kifelejtettel, vagy az öreg nem 7 milla kamatiabol fizetgeti a 7 millas teherauto torlesztojet.

_John_Doe_ 2010.08.02. 13:43:02

@házisárkány: volt egy 4 éves autónk, volt benne 45 ezer kilométer, az egyik ajtaja volt egyszer meghúzva, márkaszervizben javítva, egész ajtó cserélve (festék rétegvastagság mérő nem mutatta, de én bevallottam).
Fél évig hirdettük a hahun, árban a hasonló felszereltségű és évjáratúak középtáján.
Az elején. A végén egy nepper vitte el, kb 10-15%-al a hirdetett autók legalja alatt.

Szóval van magánszemély, csak meg kellene keresni.

De ha valakiknek perverz őrömet jelent neppertől vásárolni, akkor tegye.

knbm (törölt) 2010.08.02. 13:45:22

Mégy egy apróság. A lízing végén TE veheted meg az autót. Amikor a futamidő végén visszaadod az a tartósbérlet.

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 14:03:17

@házisárkány: A vaterán egész sok van magánszemélytől,általában korrektül tájékoztatnak az eladók.De mostanában ott is van egy csomó ami kereskedés linkjére mutat.

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 14:07:11

@házisárkány: Vaterán nagyon sok magánszemély hirdet. Olyan is van aki csak ott hirdeti. Érdemes megnézni.

daito 2010.08.02. 14:09:44

@firg_firg: valószínűleg a 7M-nál nagyobb kp-t kapott az öreg, az ment a bankba, és a 7M-s kocsit vette hitelre. (Vagy jó helyre fektette be - nem bankban, állítólag most jók a görög bankrészvények, höhö; és jó helyen kapott hitelt.)

@hakapeszimaki1986: ez ennél szofisztikáltabb. Egyrészt, nem az utcán elsőként beléd futó csövest veszed rá a játékra; hanem megvannak az emberek, akik tudják, hol kell olyan embert keresni, aki erre rávehető. Technikailag még nem csövesek - papírjaik rendben vannak, de valójában már lecsúsztak arra a szintre. (Kocsmák, játékgéppel futó helyek, uzsorások környéke.)

Egyébként nem a csövesség a lényeg, hanem az, hogy legyen érvényes okmány. Ha ellopják Budapesten a papírjaidat, jó eséllyel futhatsz bele abba, hogy céget alapítanak, vásárolnak, aláírnak vele. Ezért kell gyorsan bejelenteni a rendőrségen, van olyan ismerősöm, akinek a lopott papírjaival maga Kaya Ibrahim alapított céget. :-)

Az "üzletkötés" meg nem a kimosdatott csövesekkel megy - ők a cégalapítók; nem az üzletkötők. :-)

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 14:33:57

@isti77: A nepperre pont ugyanilyen nehezen lehet ráhúzni a rosszhiszeműséget.Vagy inkább sehogy..
Az adásvételiben ott van,hogy a vevőt az eladó minden hibáról tájékoztatta,aki ezt tudomásul vette.A vétel után bekövetkező meghibásodásokért az eladó nem felel.Ennyi.
De ha az ember vesz egy 10éves autót,akkor szerintem hülyén néz ki a festékvastagság-mérővel szaladgálva,hogy jajj volt-e koccanva...ha szarul lett megcsinálva,azt szemmel is észre lehet venni.Újabb autónál persze vigyél ilyen mérő cuccot.
Finish-el annál inkább megtudnak szívatni.Van valakinek tuti módszere az ilyen macimézek felismerésére?

hakapeszimaki1986 2010.08.02. 14:37:01

@isti77: A nepperre pont ugyanilyen nehezen lehet ráhúzni a rosszhiszeműséget.Vagy inkább sehogy..
Az adásvételiben ott van,hogy a vevőt az eladó minden hibáról tájékoztatta,aki ezt tudomásul vette.A vétel után bekövetkező meghibásodásokért az eladó nem felel.Ennyi.
De ha az ember vesz egy 10éves autót,akkor szerintem hülyén néz ki a festékvastagság-mérővel szaladgálva,hogy jajj volt-e koccanva...ha szarul lett megcsinálva,azt szemmel is észre lehet venni.Újabb autónál persze vigyél ilyen mérő cuccot.
Finish-el annál inkább megtudnak szívatni.Van valakinek tuti módszere az ilyen macimézek felismerésére?

Ciri 2010.08.02. 14:56:00

@knbm:

"Mégy egy apróság. A lízing végén TE veheted meg az autót. Amikor a futamidő végén visszaadod az a tartósbérlet."

Tartósbérleti konstrukció végén egyetlen egy valaki nem veheti meg az autót, az pedig pont TE vagy (bérlő)
A kereskedés aki az autót eladta, visszavásárlási szerződést írt veled az autó vásárlásakor (ha nem flottakezelőn keresztül intézted), amiben rögzítve van a visszavásárlási érték (km futás alapján)
Ha TE (bérlő cég) szeretnél a bérlet végén az autóhoz hozzájutni, be kell vonni egy harmadik személyt, aki a cégtől független.

the Zen experience 2010.08.02. 15:06:02

Azé megy itt az arc, hogy "há, ha nincsen rája a keret, minek veszi hitelre/lízingre a paraszt", emberek, válság van! Sure nem az A6-ról szólva, de igenis mindennapos a mikrovállalkozó-adózömfizetőknél, hogy van x százezres határozatlan idejű megbízásod, nem egy, kettő. Aztán mit ad válság, mondjuk jan 1-el mindkettő felmond. Persze, pereskedj 2029-ig. Decemberben még azon paráztál, hogy hogyan költségelj, tizede sem volt a törlesztő a számlatételnek, ma meg az adót is alig tudod befizetni. Na, ilyenkor is a paréj bunkó, 3 millás autót lízingelő a suttyó? Inkább fektesse a kosztpénzt, meg a családi vagyont is egy ugyanolyan, új 7millásba, hogy 3 év múlva 4 mínusszal adja el? Az menőbb? Mi a megoldás? Ló? Francot, még drágább a fenntartása. Heti 4 Pécs-Bp., meg azért ironman bringával...

vikk007 2010.08.02. 15:13:19

@prunoki:

Azért nyomja le az autó árát, mert az ügyfél tartozik 300 ezerrel az autó, meg 600 ezret ér. Hülye lenne, az ügyfélnek fizetni 300-at, hogy itt a különbség,és árulni az autót piaci áron évekig. Mondvacsinált hibákkal lenyomja az árat, 300-ért egy nap alatt elviszik , a pénze egyből meg van az ügyfél meg le van....

Nancsi 2010.08.02. 15:43:43

firg_firg
"@akos696: Valami nem stimmel a sztoriddal, mert
HITELKAMAT > BETETKAMAT"
Ez azonos devizanemben igaz, de ha pl devizában vett fel hitelt, mondjuk éves törlesztéssel, és a törlesztés napjára kötött a chf árfolyamra biztosítást, akkor meg lehet csinálni, hogy Ft betétkamat legyen a nagyobb. Mondjuk én se hiszem hogy erről szólt volna a történet, mert ilyen kis összegeknél ez nem szokás. Arról már inkább, hogy:
- Ha hitelre veszi adózási szempontból jobban jár, mivel a törlesztőrészletek 100%-ban leírhatóak költségként adott évben, a KP vásárlás meg csak részben (amortizáció során).
- Hitelre 2 autót is vehet, ha van sofőr aki vezesse a másikat, illetve elég munka. 2x autó, 2xmunka, 2x nyereség. De ha nem másik autót, akkor cséplőgépet, vagy amit akar.
- Ha hitelre veszi most amikor magas a deviza árfolyam, akkor ha az lemegy akár úgy is kiszállhat belőle előtörlesztéssel, hogy nyer az ügyön. Jó, adott évi kamatot ki kell csengetnie, de mondjuk egy 15% árfolyam erősödésnél azt a 3-4%-ot ki nem sz.rja le. Amit kamatozik közben a pénze az még efölött van.

Szóval nem hülyeség a hitel, de kényszerből rossz felvenni. Akinek pénze van, az a hitelen is tud nyerni.

roobert 2010.08.02. 16:09:22

@Ciri:
Nekem két új autóm van. Mindkettő kp-s.
És nyugodtan is alszom a törlesztőrészlettől.
De te vedd csak részletre, v. lízingeld.
Végül is te okos vagy.

Ciri 2010.08.02. 18:05:00

@roobert:

"Nekem két új autóm van. Mindkettő kp-s."

Olvass, értelmezz, kommentelj. Ilyen egyszerű a szabály.

Rocko- 2010.08.02. 20:13:57

@Nancsi: senki nem mondta, hogy egy az egyben terhelik rá. majd bevezetnek egy külön díjat. vagy valami szolgáltatást bevezetnek. rendszeres az ilyen trükk, az emebrek nagy része nem olvassa a számláit vagy ha igen, akkor se tudja értelmezni.

roobert 2010.08.02. 20:56:02

@Ciri:
"Mivel halvány kibaszott fingod nincs arról, hogy egy cég melyik változattal jár jobban, inkább maradj csendben. "
Válasz erre
Nekem is cégem van.
Úgyhogy lehet valamennyi halvány van.
De te csak lízingelj.
Végül is valakiből a lízingcégnek is meg kell élni.
Hülyét mindig találni.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.02. 21:06:44

@firg_firg:

Természetesen nem 7 Milla kamataiból fizeti, hanem a duplájából. Ennyit csak az autóra költött volna.

McK (törölt) 2010.08.02. 21:23:42

@mivannn: yeeee..

Így van.
Vagy ha nem,akkor McK lusta arra,hogy olyanoknak magyarázzon,akiknek fogalma nincs arról,hogy egy zárt végű pénzügyi lízing,és egy tartós bérlet közt mi a különbség.

Alapjaiban csak annyi,mintha vennél egy házat részletre,vagy bérelnéd.
Nagyon alapjaiban.
Az egyik esetben nyilván alapkövetelmény,hogy a házad olyan maradjon,amilyen volt..

De tök mindegy.
Ez is olyan cikk volt,mint a Moszkvában Volgákat osztogatnak..
Nem Moszkvában,hanem Kijevben,nem Volgákat,hanem Ladákat,és nem osztogatnak,hanem fosztogatnak..de amúgy stimmel.

megint 2010.08.03. 00:50:49

Úgy beszéltek erről az autóról mintha 30 millióba kerülne, olyan nagyon nem is kell egy cégnek jól mennie, hogy ezt fent tudja tartani, és törleszteni.

roobert, márpedig a legtöbb igen gazdag vállalkozó inkább befekteti a tőkéjét vagy egy részét, minthogy egy összegben kifizessen sok pénzt, persze itt kisebb összegekről van szó.

Ciri 2010.08.03. 05:21:46

@roobert:

"Nekem is cégem van."

Jaj istenem.

"Úgyhogy lehet valamennyi halvány van."

Lehetne, de nincs. Legalább vedd a fáradtságot és kérdezd meg a témáról a könyvelődet.

roobert 2010.08.03. 07:00:48

@Ciri: A könyvelőm azt üzeni, a lízing lúzernek van.
Te csak fizesd a részleteket.
Tudod, te okos vagy.

Ciri 2010.08.03. 10:01:42

@roobert:

"Te csak fizesd a részleteket."

Mi van, fennakadt a tű? He? Ezt muszáj minden kommentedbe beleírni? Ezek az érveid?
Lassan írom le, hogy átmenjen: sem lízing, sem hitel nincs egyik autómon sem és minden bizonnyal több is volt eddig, mint amennyi neked egész életedben lesz.

Legalább ha tájékozatlan vagy, ne csinálj magadból hülyét...

"A könyvelőm azt üzeni, a lízing lúzernek van."

Persze persze, azt üzeni.

roobert 2010.08.03. 10:20:56

@Ciri:
Persze, hiszek neked, hisz ismersz.
A könyvelőm azt is üzeni, hogy hülye vagy.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.08.03. 11:49:13

a hajléktalanos dolog oly annyira működik, hogy egyik ismerősöm nemrég vonult hűvösre néhány évet. és ő még nem is nyert sokat a dolgon, ő csak a beépített ember volt de persze rajta vertek el mindent, nem elsősorban a nehézfiúkon. kissé naív volt, és úgy lettek kavarva a kártyák, hogy majd minden az ő felelőssége lett. az ítélet után volt róluk szó TV-ben, újságban, nem fikció a dolog.

másik meg, hogy magyarországon autót, vagy akár műszaki cikket, mobilt stb magánszemélyként eladni... na ahhoz kell a gyomor meg a kötélidegek. én is megértem, ha valaki -20%ért inkább otthagyja egy neppernél.
süti beállítások módosítása