Majdnem ráalkudtam

Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Dynamique 1.5 dCI 110 FAP EDC

  2010. július 13. - ommm Címkék: vélemény renault megane

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A kéne és az elfogadnám közötti különbségek nüansznyiak. Ezek érzékeltetésére nem is kellenek jobb példák, mint azok az idegesítő, apró marhaságok, melyek miatt tesztautónkra nem kezdenék el azonnal alkudozni.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr552148134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:08:41

Ha már kombi, mindenképp elgondolkodnék egy Volvon... Akár régebbin is. Egy jó állapotú svéd vassal nem lehet félrenyúlni, a fenntartása vicces összeg, a biztonságot, ergonómiát meg nem kell taglalni szerintem. Vagy ha már francia, akkor ilyenen:

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/407/peugeot_407_sw_1.6_hdi_confort-3987157

Skodát, Kiát, Renault-t ne vegyen olyan, aki szereti az autókat. Maradjon meg a stílustalan-igénytelen kispolgároknak. Szerintem.

Szabimeister 2010.07.13. 11:09:31

Apró igazítás, hogy az autó színe oliva metál, nem pedig vetriver zöld. Legalábbis mi olivát rendeltünk aztán ugyanezt kaptuk:)

Praktikumban ez az új mégane csalódás az előzőhöz képest, abban a hátsó ablakokhoz voltak árnyékoló rolók, elől pedig az ajtóban volt jó nagy lecsukható rekesz.. amúgy szerintem nem vakít a kijelző éjjel se. Az egyetlen dolog ami nagyon idegesítő, az maga a kuplung ami nagyon magasan fog.

Amúgy jó kis autó nekünk semmi problémánk nem akadt eddig vele, pedig 2 hónap alatt beleraktunk 8000 km-t, ugyanúgy ahogy az előző mégane II-vel sem. Mind a kettő 1.9dci

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.13. 11:09:36

@szunyii: még mindig jobb, mintha azt mondaná: "500 m a következő kereszteződés ELŐTT fordulj jobbra"

tomtom-ék így oldották meg (:

Devil2 2010.07.13. 11:14:00

Pista, egy percig ne gondolkozz tovább, az 528i Touring németből egy perkeft családi autó. Írígyellek Te, még regadót sem kell fizetned rá. :)

subtotal 2010.07.13. 11:14:20

@pfff_: meg tudom én is erősíteni, a családban volt egy 405-ös, messzire mindig problémamentesen bárhova elment. Törökország majd 7000km-rel nem volt gond nyáron, 40 fokban.
Csak amikor helyben használtuk, akkor purcant ki mindig benne valami: generátor, hátsó híd, motor.
Pedig az volt a legkényelmesebb kocsi, ami valaha a családban volt (Octavia I, A Vectra, E34 és E39 az összehasonlítási alap), de nagyon kicsi az esélye, hogy újra francia autó a mi családunkban felbukkan.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:25:16

Inkább egy ilyet, mint valami franciát vagy béemvét...

www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_2.2tid_linear_a_sved_acel-3468636

Stílusban, erőben, biztonságban, mindenben tudja azt, amit egy német. Sőt.

arpo 2010.07.13. 11:25:19

@pfff_:
Basszus ebbe jol beletrafáltál. Anno azert is vettunk 307-et mert az tenyleg a kategoria (sztem)legjobbja volt, hatalmas beltérrel, nem 4es golf spájz...mindene absz. pozitiv volt. Aztan jöttek a bajok.....de azota eltelt 7 ev kb, es nagyon jo autok szulettek. Pl. Ceed, ami lehet eccerübb egy 308nál, de tuti h megbizhatobb, vagy ott az uj Focus. A mi 307-unk be 120E van, nagyon nagy baj nincs vele, de lognak a futóművek, minden hol kiégnek belül az izzók, le-le fullad csak ugy, ahogy mondod log az indexkapcsoló, túlugrik a középálláson. Elrohadt a hátsó ablaktörlő (tőből letört, mert nincs rendesen szigetelve. Tavaly elvittem horvátba-csak ne a klima mentes dizel kangoval menjünk már (2 személyes volt). Kint tönkrment a kinyomocsapágy a kuplungszerkezetbe, ugy jöttünk vele haza hogy oránként elmormoltam egy imát!!, aztán 130 nál alagutba letilt mert antipollution fault vagy mi a sz@r jött rá...ha csak 10 méterrel de épp kigurultunk az alagutból...na az ilyenek miatt egy életre elmenne a kedved tőlük. És sajna a francia teso-renault se jobb, max egy fokkal, de a citromokat már ki se akarom próbálni...inkább ha derülni akarok olvasok citroen C4 népítéletet...

subtotal 2010.07.13. 11:33:30

@kultúrpesszimista: "Stílusban, erőben, biztonságban, mindenben tudja azt, amit egy német. Sőt."
Hehe:
stílus: 4 hengerrel
erő: 120 ló 1600+ kg-ra
biztonság: helytálló

NoOne 2010.07.13. 11:35:39

Miért van az, hogy néha egyenesen örülök, hogy egy majd' teljesen mechanikus Ford Escorttal járok?

Hurri Kán 2010.07.13. 11:36:26

@kultúrpesszimista: szép autó, ez tény, csak valószínűbb a 246.000 km-állás mint a 146.000, persze ez nem az autó hibája, mondjuk ez egy Hungarian Special Feature...
Továbbá egy ilyen idő meg futású autóra biztos hogy 6-800.000 Ft rákölthető vásárlást követő 1 éven belül. Ezzel együtt is ugyanakkor az a véleményem, h ha úgy vesz valaki ilyen autót hogy ezzel számol, és rendberakja amit kell, onnantól van egy stílusos és messze kényelmesebb autója mint amiket ma gyártanak. Ja, és még egy mondat: ugye új autót (legalábbis eddig) mindenki hitelre vett, és ha számolom csak az első 3 évi hitelkamatot plusz értékvesztést akkor nem biztos hogy új autóval az ember anyagilag is jobban jár...

subtotal 2010.07.13. 11:37:34

@subtotal: specifikusan pedig ez a példány biztos azért visel Audi gyanús felnit tengelyvégkupak nélkül, mert a gazdája olyan nagyon a Saab stílusért volt oda meg vissza :)))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:39:23

@subtotal:

Általában beszéltem a márkáról. Nyilván lehet találni olyan Volvot vagy Saabot, amely tudja ezeket a paramatéreket vagy hasonlókat és nem jelentenek kompromisszumot.

Hurri Kán 2010.07.13. 11:39:48

@subtotal: Használtam egy céges Vivaro-t, 1,9 cdti, 115 le. Sztem nyomatékban is olyan körül lehet mint ez a motor, 150-utazó simán ment, onnan még gyorsult, tehát valszeg ezt a Saabot is elviszi.

@NoOne: talán mert megbízható??

esef 2010.07.13. 11:40:04

@kultúrpesszimista:
Nagyon bizalomgerjesztő hely és autók...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:43:56

@subtotal:

Mondom: ez csak egy példa. Nem ezt a konkrét autót javasoltam, rendesen körül kell nézni itthon és ha kell, külföldön is. Én eléggé megfontolt ember vagyok, de amit vettem, nem bántam meg. Egy jól kifogott Saabbal, Volvoval öröm minden perc. A BMW-hez és a többi német csodához nemcsak a negatív felhangok járnak bónuszként, hanem az is, hogy viszonylag sok van belőlük az utakon. Persze elfogadom, hogy van, akinek ez nem szempont. De ha már az ember súlyos milliókat ad ki, akkor ne váljon egy X+1-edik szürke egérré. Szerintem.

Ha létezne Rover, ajánlanék pl. egy Rover 75 kombit is, de ma már nem tenném... Kellően merész, kevésbé költségérzékenyeknek pedig egy Citroen XM kombit.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.13. 11:44:37

@kultúrpesszimista: Le kéne már szállni arról a bizonyos magas lóról, nem? Nem gondolod, hogy szánalmas lenne, ha én egy svéd topicba állandóan beírogatnám, hogy az oroszok hányszor döngölték a földbe őket?! Vagy hogy nem veszek svéd autót, mert a svédek belterjesek és debilektől nem veszek autót?! Amúgy írásaid alkalmával tökéletesen megszemélyesíted az értelmező kéziszótár kispolgárokra vonatkozó bejegyzését. Agresszív, gőgös, okoskodó, félművlet.

Stock 2010.07.13. 11:46:36

@kultúrpesszimista: "Íme egy családi luxusautó, ami magába foglalja a Svédek precizitását, és amit most rendkívül jutányos áron megvásárolhatsz és ehhez még csak el sem kell utaznod a skandinávokhoz Bár most nálunk is hideg van, ezért próbáltunk egy olyan árat kitalálni amivel egy kis melegséget tudunk lopni a szívedbe, illetve ha ez nem sikerű az autóban a rengeteg extrán kívül még a programozható állófűtés is sokat segít! Multikormány, Automata váltó téli-sport fokozattal, lámpamosó, 18 alu kerék stb. A FENTI ÁR CSAK HITEL ESETÉN ÉRTENDŐ! KP ÉS CSEREÁR: 2.350.000"

"stílustalan-igénytelen kispolgárok" ritkán vesznek figyelembe ilyen csábító hirdetést... :-DD

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 11:47:53

@ZON: Megmondom. 100 ezer kilométer. Apósnak ugyanez az 1.5 dci dübörög a Scenic-ben. Pakolja a kocsit rendesen, országút, pálya a 90%. Na 105ezernél két nappal a szervíz, olajcsere után csapágyas lett a motor, és odabent nagyon meghalt valami.
Renault Hungáriánál és mindenhol a balhé kiverése, végül a motor belsejének szinte teljes kicserélése után "csak" egy részét kellett kifizetnie. Kb. 500 ezer Ft-ot!

Fater öreg 405-ös Peugeot-jában 260.000 van az öreg 1.9-es szívódízelben, és még csak most kezdi jól érezni magát :)

Úgyhogy szép dolog a túlhúzott kis dízel, csak tessék visszagondolni LeMans-ra :)

Nekünk a Ford Fusion-ban 1.4 Tdci 69 LE. Ennyi kell, nyomaték elég, és örökké fog tartani.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:48:01

@A kód neve Merkúr:

Fogalmam sincs miről beszélsz, de ha elég, ha te igen. Nem voltam sem agresszív (magabiztos igen), sem gőgös (igényes igen), sem okoskodó (mivel érveltem is, nemcsak úgy bele a levegőbe...), félművlet - ez meg egyszerre elírás és tévedés. A félműveltséget nem állapíthattad meg pár sorból, ráadásul nem is mutattam jelét semmilyen félműveltségnek. Sem itt, sem másutt. Egyéb kérdés? Költői, ha érted...

Stock 2010.07.13. 11:49:32

@A kód neve Merkúr: ott a pont! én is roppantul unom, hogy állandóan bekezd a szubjektív általánosításaival, majd volvókat ajánlgat, ha kell, ha nem..
mindezt addig, amig vitát nem generál!
szánalom!!

Stock 2010.07.13. 11:51:06

A kód neve Merkúr: ott a pont! én is roppantul unom, hogy állandóan bekezd a szubjektív általánosításaival, majd volvókat ajánlgat, ha kell, ha nem..
mindezt addig, amig vitát nem generál!
szánalom!!

kultúrpesszimista 2010.07.13. 11:53:17

@Stock:

ott a pont, ott a pont... ez a pontozás a szánalmas. Nem kosármeccsen vagy, baszod. És mindenki elmondhatja a véleményét, meg egy olyan kétlábú is, mint te vagy bárki más. Renault, Ford, Kia, Opel, Skoda, BMW mellett vannak más alternatívák is. És nemcsak svédet ajánlottam, volt ott Peugeot 407 kombi, csak nem figyeltél, mert nem állt érdekedben. Menj a francba te is.

esef 2010.07.13. 11:54:38

Esetleg Pista vehetne egy puritán hazait (105S, esetleg 105L) jó olcsón. Azt lehet bütykölgetni (=jó sok poszt), a gyerek a farmotor duruzsolása miatt jókat fog aludni (=nyugalom, jó messzi kirándulások is beleférnek), olcsó fenntartani (=alkatrészek gombokért, nem vágja haza a kasszát). Igen, hangos és szarul is néz ki, de az asszonyt úgysem kérdezzük meg ilyen fontos ügyekben. :D

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 11:55:53

@pfff_: Volt régen a mondás: F betűs autót nem veszünk! Fiat, Ford, Francia...

A világ változik. Most van egy Fordom, francia dízelmotorral, és szívesen vennék bármilyen Fiat-ot...

subtotal 2010.07.13. 11:57:31

@kultúrpesszimista: "sok van belőlük az utakon" - valóban, és ez nem véletlen. Sajnos a Volvo és Saab nem kínál nagy köbcentis, hathengeres dízeleket 200LE felett. És ezek a vasak egészen nagy arányban dízellel kelnek el itthon is, nyugat európában is.
Ezzel nem akarom kétségbe vonni, amit te írsz, csak magyarázom. Ráadásul egy jól kifogott, gyári állapotban tartott BMW-vel is öröm minden perc. Az, hogy más mit gondol róla, magas ívben le...rom.
Gondolom, ommm-nak is oka van rá, hogy beáll a szlovák rendszámos adócsaló vállalkozók közé itt, kedves és prekoncepcióktól mentes kis hazánkban :))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 12:00:07

@subtotal:

"Sajnos a Volvo és Saab nem kínál nagy köbcentis, hathengeres dízeleket 200LE felett."

Rendben van, de ha jól vettem ki, Ommm pont nem ezt a nagyobb kategóriát keresi. Inkább keress egy kisebb dízelt (2liter alatt), ami kényelmes, el lehet benne férni, ergonomikus stb.

Egyébként külön szeretném megköszönni, ami amúgy alap lenne: a normális hangnemet és érdemi választ. ;-)

Stock 2010.07.13. 12:06:13

@kultúrpesszimista: "Nem voltam sem agresszív (magabiztos igen)"

"Skodát, Kiát, Renault-t ne vegyen olyan, aki szereti az autókat. Maradjon meg a stílustalan-igénytelen kispolgároknak"

nah ja, magabiztos, az.. hát persze!
véletlenül sem agresszív, lekezekelő..

"sem gőgös (igényes igen)"
az jó ha objektíven meg tudod magadról állapítani minden gőg nélkül, hogy te igényes vagy.... :-DD

"sem okoskodó (mivel érveltem is, nemcsak úgy bele a levegőbe...)"
"De ha már az ember súlyos milliókat ad ki, akkor ne váljon egy X+1-edik szürke egérré"
ez volt az érvelés?? gratulálok! :))

"A félműveltséget nem állapíthattad meg pár sorból, ráadásul nem is mutattam jelét semmilyen félműveltségnek. Sem itt, sem másutt"
de te megállapíthatod mindezt, avagy olyan dolgokat, hogy igénytelen, stílustalan... olyan autók tulajairól, amiket csak képen láthattál?!?!?!?

csak a primitivitásodnak adsz hangot minden egyes alkalommal...
a félműveltségednek valóban nem, mert hogyan is nevezhetnénk autós témában azt félműveltnek, aki csak a neki tetsző formáról tud beszélni, meg az autók gyakoriságáról, illetve a svéd fosokról????

"ott a pont, ott a pont... ez a pontozás a szánalmas. Nem kosármeccsen vagy, baszod"
te meg egy autós blogon vagy.. úgyhogy vagy szólj hozzá érdemben, vagy ne írogass f.szságokat állandóan!

subtotal 2010.07.13. 12:06:36

@kultúrpesszimista: az E39 28iA azért nem az, pedig ha jól értem azokat nézegeti. Én arra alternatívaként próbálom neki ajánlgatni a 25d 30d verzákat.
A hangnemet ilyen blogos oldalakon csak kihallani lehet és szerintem inkább az ember aznapi hangulatától függ.
Múltkor te küldtél el engem asszem a Ferrari 458 'teszt' belsőség rovatában, most mások téged. Túl kell lépni rajta, mert az ember sokszor nem úgy érti, ahogy a másik szánja, egymás elküldésének a francba pedig semmi értelme.

Hurri Kán 2010.07.13. 12:09:06

@subtotal: csak emlékeztetőül: nem adócsaló, mivel szlovák állampolgár.
Egyebekben én meg magyar állampolgár vagyok, de ha a regadó mértéke nem változik, következő kocsimat én is egy barátom szlovák cégétől fogom bérelni. Ez van. (még mielőtt valaki megkérdezné: nem X5-ös, vagy Cayenne kategóriára kell gondolni, 3-4 ezer euró közötti közép, esetleg felsőközepes kombi dízellel, vagy benzinessel max. 3 literig, és nem sok kedvem van befizetni közel a teljes vételárat a magyar rendszámért.)

kultúrpesszimista 2010.07.13. 12:11:20

@subtotal:

Rendben. Ha meg elküldtelek volna, akkor elnézést.

lr 2010.07.13. 12:13:37

Eleve vicces, h a mai dízel autók fenntartása hosszú távon már semmivel nem olcsóbb a benzineseknél, de ráadásul mire az ordas tüdőrákcsíkok húzását hajlandóak lennének megoldani, addigra a gázolaj ára végre utoléri a benzinét, ill. akár a kis turbós benzinesek is kiforrhatják magukat (bár a GDI ott is ad aggodalomra okot, de legalább csak 1 nagyságrenddel kisebbre).

Egyébként Renault-s vagyok (5,19,Megane I Classic 3x, Megane 2 Grandtour), de amit az utóbbi 5-10 évben művelnek,azt csak felhúzott szemöldökkel bírom nézni.
Mintha nem tudnák eldönteni, hogy akkor most merjenek-e önmaguk lenni, vagy inkább mégse.

Szóval röviden: nem kéne :|

CSÖRR-CSI££ 2010.07.13. 12:18:23

Nahát! Mik vannak?
Most, hogy subtotal idelinkelte a fehér kombi tesztet, elolvastam még 1x és nem emlékeztem a Ludwig lábgépre...!
Ezexerint "Te is, fiam, Bluetooth"? :)
(Csak nem a nyomórugós, excenteres Speed King volt? :)

egy laikus kívülálló 2010.07.13. 12:19:24

Nekem a R.Megane 2-es generációból van tapasztalatom. Az 1,5 dci jó, ha nem akarsz gyorsabban menni, mint az előtted menők. Ekkor takarékos, és jó. Ha előzni is akarsz, akkor cseréld le 1,9 dci-re - ezt tettem én is 2 év után. Az 1,5 sokkal finomabban forog, nem vibrál sehol, nagyon jól veszi a fordulatot, de van turbo lyuk. Ezért nem lehet előzni, csak menni a sorban. Az 1,9 az néha vibrál, megrázza az autót is, de nem gondolkodik - megy.
Sajnos az apró hibák keserítik meg az embert, ezért már a 3-as generációt nem biztos, hogy bevállalom. Ugyan az is igaz, hogy a jelenlegi autóban 260-280 ekm lehet (órában 120 - használtan MO.), alapvetően nem rossz, de minden valamilyen szinten érezhetően elhasznált. Hát ezt pl. még a Citroenekben sem éreztem így, pedig volt turbo-s BX D-m is kettő, mindkettőben 300 ekm felett volt már, mikor eladtam.
Ja, a dieseleket használatra veszik, azok sokat vannak az utakon...

subtotal 2010.07.13. 12:19:28

@gyvy: nem mondod, szerinted miért van ott a végén a szmájli? >>> :)
Én tudom, te tudod, mint ahogy azt is hogy nem 'vállalkozsó', de Bp utcáin a kevésbé tájékozott polgártársak ezt honnan fogják tudni?
Csak annyit kívántam megjegyezni kicsit ezek szerint érthetetlenül-szarkasztikusan, hogy jó vasnak kell annak lenni, aminek a kedvéért valaki polgártársaink prejudikációinak LÁTSZÓLAG teljesen megfelelően választ.

florentino 2010.07.13. 12:20:31

"Két napig vigadalom és elégedettség, de mára, a használat negyedik napjára már inkább a bosszúság az, ami jellemzi kapcsolatunkat."

jaj, mennyire igaz ez a renault-kra!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.07.13. 12:24:09

A rönónak elég sajátos elképzelése van az ergonómiáról. Az ülések milyenek? Próbálta valaki hosszabb távon is?

Hurri Kán 2010.07.13. 12:40:42

@subtotal: Jogos, kissé dekoncentrált vagyok, fogjuk a melegre!!
Egyebekben személy szerint ha nekem valami tetszik, akkor ha meg tudom, megveszem és pont leszarok bármiféle prejudikációt. Információk nélkül, első ránézésre csak nekem szabad másokat megítélnem, fordítva nem ér :D

florentino 2010.07.13. 12:44:29

@malenykij polgar:
igen... előző szériás megánban (grandtour). képtelenség úgy beállítani az ülést, hogy ne fájjon a hátam 100km után. igaz, a támlaszög-állítás nemrég beszart, bár előtte sem volt jobb a helyzet. a jobb lábamnál pedig mindig útban van a középkonzol alja, rohadtul kényelmetlen. az pedig, hogy a bal kezemet az ajtón pihentessem, lehetetlen. nem vagyok rokkant, rimánkodó öregember, 21 éves és 176cm vagyok.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.13. 12:48:32

@kultúrpesszimista: Elnézést kérek, de én túl buta és primitív vagyok ahhoz, hogy felfogjam a cizellált stílusodat, következtetéseidet.

@Stock: Furcsa egy fazon :), nekem is tetszenek a volvok, habár tudom, hogy semmivel sem többek technikailag mondjuk egy renaultnál, persze sokkal igényesebbek, meg szebbek, de prémiumárért, prémium csomagolás kell. Az viszont tuti, hogy a volvo áráért már működőképes autót is lehet venni, ami nem áll meg évente kétszer....

florentino 2010.07.13. 12:52:40

egyébként 2007-es 1,5 dci 107le, 135ezer km van benne, szitál az eleje, mint a rosseb, most megy első futóműcserére. régóta ereszti a motorolajat, de már a gázolajat is, recseg-ropog az egész autó belül, pár hete az önindító halt meg teljesen. az elektromosan behajtható tükrök is a végét járják, az első lökös jobb oldala mindig kipattan a helyéről. motortartó bakok cserére szorulnak, gázadásnál olyan mozgást végez a váltó, mintha ő lenne knight rider. apropo váltó, a szinkronok is betegek. jó konstrukció.

2010.07.13. 13:07:10

...az elektronikáról, az előzés közben saját feje után menő ótomata váltóról írtam ide valamit, nem szépeket - de elszállt.
A szín...hát, van a foszöldnek olyan árnyalata, ami nekem is tetszik, ez speciel nem. Az I-es Octaviát gyártották valami katonai zöld szerűségben, az egész klassz kis kosztűrő valami volt. Az utcánkban álldogál egy ilyen kombi hófehérben - nagyon szép jószág. de inkább ide az árát, aztán bármi mást, csak Renault-t ne.
Bocsi...

luck66 2010.07.13. 13:21:28

tessék itt egy kivánságra:
http://www.mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=3&sort_field=price&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=user_select&body_type[0]=EstateCar&make0=BMW&model0=528&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=all&year_to=all&mileage_from=all&mileage_to=all&power_from=all&power_to=all&price_from=all&price_to=all&fuel=PETROL&gearbox_operation=AUTOMATIC_GEAR&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=all&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=DEALER&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=128781914&source=MDE&record_index=45&total=53&tab=overview&called_from=list

esef 2010.07.13. 13:27:28

@luck66:
Mert ebben még véletlenül sincs annyi annyi elektronika mint a Renaultban...

luck66 2010.07.13. 13:31:09

@esef: akkor idézek:
De milyen áron is? Elfogadnám, de már nem kéne. Pedig egész jó autó. Megyek mobilét böngészni, hátha akad egy bőrös, automata, napfénytetős E39 28i Touring a családnak Németországban. Maradtam tisztelettel: Vályi István, akinek majdnem kellett egy Mégane Grandtour 1.5 dCI.

esef 2010.07.13. 13:41:21

@luck66:
A BMW-nek vajon több vagy kevesebb lesz hosszú távon a szervizköltsége?
Amúgy meg milyen dolog már egy benzines, nagy köbcentis, prémium kategóriás, használt BMW-t egy kalap alá venni egy dízel, kis köbcentis, alsóközepes új kombival. Ez olyan, mintha Winkler Cougarja és Csikós Pandája közül kellene választani...

luck66 2010.07.13. 13:45:29

@esef: de most miért velem vitázol?

feket663 2010.07.13. 13:54:30

@shinichi:"90e km élettartam várható, kevés kivételtől eltekintve minden (kicsi) dCi szétesik ennyi után. De félmillió forint, és megy újra. Viszont kevest fogyasz."
Nekem igaz Clioban, meg igaz, hogy csak a 82 lóerős változat van, de 215 ezer kilométer után is szépen ketyeg, motorolajat nem fogyasztja, az elektronikai hibák sem jöttek elő ennél a motornál. Bezzeg a volt kollegám újonnan vásárolt VW Passat TDI-je: 160 ezer kilométer alatt az összes légtömeg és egyéb érzékelőt cserélni kellett benne, lelökte magáról a turbó levegőcsövét, tönkrement benne a központi zár vezérlő modul, így nem lehetett az ajtókat zárni, az ablakokat leengedni. Emellett még az olajat is szépen töltögetni kellett bele. Igaz az az autó majdnem 7 milla volt, az enyém meg 3,5...

subtotal 2010.07.13. 14:01:17

@Balchee74: "Az I-es Octaviát gyártották valami katonai zöld szerűségben"
Agave volt a neve, és valóban szebb is szerintem, mint ennek a Renault-nak színe, kosztűrő is, de az ortodoxok szerint ez már majdnem ezüstszürke ;).
Egy baja van, nem tudja a szervíz elsőre megfújni javításkor:
nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_octavia_tour_1996/nagyon_kellemes_feltunesmentes/

esef 2010.07.13. 14:35:11

@luck66:
Csak és mert.... :)
Melegem van és nem tudok koncentrálni.

tlantos 2010.07.13. 14:39:37

@F/: inkabb gyorsuljon, fek meg kezifek meg valto van.

tlantos 2010.07.13. 14:40:57

@BeeTm: milyen ertekvesztes, amikor 10 evesen is hasznalni akarom?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.13. 14:51:25

@yaffa: Azért ne legyél benne olyan biztos,én most árulok egy ilyet,mentem vele,de 2000 alatt halott a motor, 3-asba 50km/h felejtős,állandóan fordulaton kell tartani mint egy benzinest.

Rádásul ugyanannyi lóerő,mint az fasztra tádém,de azzal legalább nem kell sűrűn váltogatni városban.

Az lehet,hogy alig eszik,de városban váltogasson vele az, akinek két anyja van.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.13. 14:53:13

@tlantos: Ezt biztosan tudod előre?

Ezt sokszor hallottam,aztán 2-3 év múlva eladták.

w a s d 2010.07.13. 15:28:39

@tlantos: Az sem biztos, hogy azok vannak...
Fékproblémák (meg gondok a kormánnyal) is előfordultak a legnagyobb japán gyárnál mostanában.

nem kéne... 2010.07.13. 16:48:26

@kultúrpesszimista:

ez az a motor, aminek megsüllyed a hengerek perselye. nem mindnél, de statisztikai hibaszázalékot meghaladó mennyiségben.
ezt tényleg megéri bevállalni, fasza lesz.

Higany 2010.07.13. 16:48:31

Ez még mindig az a motor, ami túráztatásra nem csinál semmit? Amelyikből 100-ból 5 cserés lesz 100.000km alatt?

nem kéne... 2010.07.13. 16:54:03

@kultúrpesszimista:

melyiket ajánlanád?
a sornégyes turbóst, ami hengerfejes lesz és összefordítja a vizet az olajjal, vagy a véhatost, aminél ez szintén előfordul néha, de inkább a szívócsőhosszmódosító pillangószelepsort tördeli szarrá, amitől gyenge lesz és olyan hangja lesz, mintha beleköltöztek volna a kovácsok? aztán meg megdöglik a hűtőventillátor, amit vagy észreveszel időben és akkor megjavítod, vagy ha nem mered javítani, akkor vezérlőelektronika csere, vagy ha nem veszed észre, akkor megintcsak forralsz.
aztán meg a kézi váltósoknál tízből tízen átszakad a kuplungmunkahenger, ami azért jó, mert a kinyomócsapágyban van benne és le kell hozzá merni róla a váltót, hogy kicseréld. és akkor már párban, mert a pedáloldal se húzza soká. az is olcsó.

nem kéne... 2010.07.13. 16:56:42

@kultúrpesszimista:
kevésbé költségérzékeny xm meg nincs.
lehet venni ötkilóé' ikszemet, de az olyan is.
meg lehet venni egymillióé' is, csak akkor meg már hol az olcsóság?
megugye tizenkét-tizenhárom éves belőle a legfiatalabb is.

nem kéne... 2010.07.13. 17:03:18

@luck66:

próbáljunk ilyen linket reszelni belőle, sokkal szebben néz ki.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=128781914

nem kéne... 2010.07.13. 17:07:01

@esef:

nemmellesleg én szt sosem értettem, hogy van egy újautó teszt és akkor jönnek olyan hülyeségekkel, hogy de ennyiért milyen fasza öthatéves autót lehetne venni.
oké.
és ha valakinek ez nem opció, akkor mi van?
vagy mondjuk valakinek lényeges a gyári új állapot, a saját ízlése szerint összekonfigurált felszereltség, a garancia.
ez is méltányolható, nagyon nem kéne lehülyézni az ilyesmit.
pláne, hogy az újautóvásárlók nem csak új autót vesznek, hanem általában új választékot küldenek a használtautó-piacra. ami nélkül a "vegyéöthatéveset"-huszárok bajban lennének, mert ők akkor miből is válogatnának?

nem kéne... 2010.07.13. 17:10:17

@Higany:

és mondjuk egy terhelés nélküli gázpedálrugdosásnak mi értelme van?
nem csinál rá semmit az autó?
és akkor mi van, miről maradsz le?

pet77 2010.07.13. 17:26:08

A vetinerzöld szín (vagy valami ilyesmit írt pista), bennem parasztgyerekben egy másik asszociációt is generál:
Ez az autó egyszerűen:
"libafoszöld"!!!!

Nyilván pistánk havi bónusza azon múlik, sikerül-e a renaultnak kiárusítani eme "csodás"színű nyakukon maradt modelleket:))))))

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:41:18

@nem kéne...:

A költségérzékenység nem az autóra, hanem a gazdira értendő. Vagyis magyarul: akinek van elég forrása, jók az idegei, autóbolond is, annak akár jó lehet egy XM kombi, mert sokmindent tud, amit egy mezei gép nem. Veszel egyet 1,5M-ért, félreteszel 500e Ft-ot a javításra ha kell, ez azért utópia és járhatatlan út szerintem... De tudomásul veszem természetesen, ha valaki nem ilyen merész és valami egyszerűbb, kommerszebb autót akar.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:42:36

@nem kéne...:

Kiragadsz típushíbákat, oké. De nem lehetne ugyanígy ezer más ellenpéldát felhozni más autónál? Ennek így semmi értelme, zsákutca. Rémtörténetek mindenhol vannak.

kultúrpesszimista 2010.07.13. 17:44:14

@kultúrpesszimista:

ez azért NEM utópia és járhatatlan út szerintem... - akarom mondani

nem kéne... 2010.07.13. 17:54:16

@kultúrpesszimista:

nem rémtörténet.
sornégyes rover k-motor kétféle van, ami volt hengerfejes és ami lesz hengerfejes.
véhatosból ugyanígy, van ami már összeborult és van, ami belátható időn belül össze fog borulni.
a kuplung szintén ugyanilyen.
a hűtés is.
amíg megvolt a roverem, napi szinten olvasgattam szegény tulajok panaszait, egyáltalán nem ritka dolog sajnos.
persze amíg jó, addig egészen jó autó (mondjuk kombinak akkor sem a legpraktikusabb a választékból) de nem egy problémamentes típus sajnos.

Bambano 2010.07.13. 18:02:22

régen mondtam, most is aktuálisnak tűnik: az én autómban két literesnél kisebb motor csak az ablakemelőben legyen...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 18:05:14

@nem kéne...:

Rover? De most nem Volvoról, Saabról beszélünk?

nem kéne... 2010.07.13. 18:08:02

@nem kéne...:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=132937150

mondjuk ha már mindenáron rover kombi, akkor ezt azért dugnám erősen.
nyilván pénzben, fogyasztásban ez nem az a klasszik családi kombi választás, de ez már annyira agyabeteg konstrukció, hogy bele bírnék szeretni.

nem kéne... 2010.07.13. 18:12:09

@kultúrpesszimista:

nem te említetted a rovert, ugye?
á.
amúgy meg a saab hüvelysüllyedésére nem sokmindent tudtál felhozni, de pl számtalan példát tudnék mondani csapágyas véhatos saabokról. vagy pl dögöljön el benne egy di-panel, az se két forint.
szóval értem én, hogy préééémiumautók ezek, de ha valaki ilyenben gondolkodik és nagyonelszánja magát, hogy használtan veszi, (mondjuk mert csak kifutott típusra van pénze, de szeretné a prémiumot), akkor három típus jöhet szóba összvissz és ez a három mind német, akár tetszik, akár nem.

BMW /// 2010.07.13. 18:20:40

A Saab ismét nagyon hallgat azt mondtak nagyon beindulnak és sorra nyomják majd az új modelleket..Így egy marka nem lehet prémium ha nem is él. A BMW ,Meci ,Audi viszont virágzik és hát a technologia sem elavult..

esef 2010.07.13. 18:24:51

@nem kéne...:
A Pista által is említett E39-est lehet kapni még valahol újonnan?
Kezdj nála lebaszás-ügyileg, utána még pár emberkénél és azután folytathatod velem. Én ajánlottam a Hindustan Ambassadort és a CEO-t újonnan, meg a saját tapasztalatomból írtam meg a mi Scenicünket. A Skoda meg csak poén volt, gondolom rájöttél.
Nem kéne...

kultúrpesszimista 2010.07.13. 18:34:32

@nem kéne...:

De, én említettem a Rover 75-öt. Van Roveres ismerősöm, nála nem jelentkezett még eddig semmi ilyesmi, de nem vitatom amit mondasz, gond lehet velük.

"amúgy meg a saab hüvelysüllyedésére nem sokmindent tudtál felhozni, de pl számtalan példát tudnék mondani csapágyas véhatos saabokról. vagy pl dögöljön el benne egy di-panel, az se két forint."

3 Saabos rokonom és barátom van. Semmi ilyesmit nem tapasztaltak. Nem vagyok autószerelő, nem tudom cáfolni azt, amit állítasz. De annyit azért tudok én is, hogy súlyos motorhibákról hallok, pár éves BMW-k, Mercedesek terén is. Szintén autószerelő ismerősileg. Amit vagy elhiszel nekem, vagy nem. Továbbá nem egy és nem kettő Népítélet is van ezt bizonyítandó...

"akkor három típus jöhet szóba összvissz és ez a három mind német, akár tetszik, akár nem."

Ez persze nettó hülyeség, de remélem, ezt nem kell különösebben bizonyítanom.

nem kéne... 2010.07.13. 18:40:07

@esef:

leírta, hogy új autónak vállalható alternatíva.
mondjuk leírta azt is, mit venne szíve szerint, ezt kicsit szerencsétlen dolognak érzem én is a teszt végén, mert nem ide való.
de azért nem nehéz felismerni, hogy ommnál jelenleg az új családi kombira nem futja, marad hát a másodvonal.
amúgy ha megnézed, ez a renault kényelemben akár hozhat is annyit, mint az e39, biztonságban is, kicsinek se lehet mondani, csak hát új autó, ezért megkérik az árát.
az e39 meg már duplán kifutott típus, abból van sok és már messz enm elérhetetlenül drága.

nem kéne... 2010.07.13. 18:41:15

@kultúrpesszimista:

nem az hogy nem kell, hanem nem tudnád.

esef 2010.07.13. 19:34:43

Nálunk sokáig a Skoda 120L, majd egy régi Swift volt a "családi" autó. Két gyerekkel (ikrek) is elfértünk. Persze nem kimondottan volt kényelmes. Az újabb autóra fordítható összeg adott volt, vehettünj volna ennyiért Dácia logan MCV-t is, újonnan, részletre. Nem tettük, mert az első pár évben iszonyatosat buktunk volna azzal is.
Egy E39 méretű valami családi autónak kicsit nagy. A Mégane kombi meg pont az méret, egyel kisebb. Vagy még inkább az egy Scenic, legyen az bármelyik generációs. Munkatársaméknak egy 1.6-os G Astra a családi autó, szintén két gyerek. Azért mert valami kurva nagy, nem feltétlen családi autó. Esetleg egy Ford Expedition. De csakis odaát...

no mail, no problem 2010.07.13. 20:07:13

@szunyii:

valamikor 2006-ban vettem egy tom tom one navit, és magyarul tényleg ez az "után ..." mondatokkal operált. 2007-ben kiadtak valami firmware upgrade-t, amióta - ha jól sejtem - akkor nem így mondja. azért csak sejtem, mert inkább john cleese hülyeségeit hallgattam 10 euróért, mint bármilyen magyar szöveget ingyen.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.07.13. 20:18:37

@BeeTm: Két éve vezetem, elég biztos vagyok benne :)
Néha ki kell égetni a kormot, és akkor megy rendesen :)
1800-tól már a turbó is húz, de azért alatta sem halott.
És 50-nél valóban felejtős a hármas, minek raknám vissza ötösből?
Persze ha megy a klíma, öten ülnek benne, és 18"-as kerekek vannak fent, akkor más a helyzet ;)

MANszerelő 2010.07.13. 20:30:08

Vegyetek minél több kisköbcentis részecskeszűrős dízelautót, biztosítsátok a megélhetésemet a jövőben is!
Köszönettel: MANszerelő
Ui.: vegyetek egyet az asszonynak is, autóra gyűjtök (normálisra).

dennisthemenace 2010.07.13. 21:05:21

@no mail, no problem: De ugy mondja. Go 520-asom van, most a kedvedert direkt kiprobaltam..

subtotal 2010.07.13. 21:17:12

@esef: hát erre ez nagy az meg pont jó dologra csak azt tudom mondani, amit egy exkollégám mondott anno: "mindenki annyit pakol, amennyi fér, nem annyit amennyi kell". Hidd el, be lehet lakni egy E34/E39 méretű kombit is könnyedén, mivel csomagtér méretben nem hiszem, hogy több lenne egy Scenicnél. Na de menetdinamikában ugye azért nem egy szint.
Ezen a nyáron azt is megtapasztaltam, hogy egy Chrysler T&C (Voyager Európában) éppen elég 5 felnőttnek és 2heti cókmóknak. Pedig az tényleg nem kicsi vas, 3 kényelmes üléssorral 5 bőrönd még befér a csomagtartóba.

H K ZS 2010.07.13. 21:59:59

Ilyen ronda színt mostanában nem láttam. Azt hittem, hogy a mustársárga Kangoonál undorítóbb nem létezik, erre itt van.... A TomTom tényleg idegesítő, céges autóban ilyen van. Példa: "Baloldali kanyar következik", vagy "Kerülje meg a körforgalmat. Ötödik kijárat"

megint 2010.07.13. 22:09:28

Ez a tag mindenkivel volvot vetetne, vagy saabot

barp69 2010.07.13. 23:18:04

Nekem egy kia ceedem van,1,6crdi 116 le.Most van benne 58 e km.Város nem igazán az eleme,50km/h felett kezd igazán élni, pláne a hegyi szerpentin.Hiba lista: stab. pálca gariba cserélve, főtengely szenzor gariban cserélve.Gari még 3 évig....nekem még 5 év volt a gari.Fogyasztása vegyes autópályával 5,2,szabályosan városon kívül közlekedve 4,5. Mind ez ,4 misitől.Fél misivel olcsóbb bármi más hasonlónál...megéri?Igen.Most láttam 160e km-est , a motor egyben féktércsát cseréltek rajt....Van nála jobb...de ár értékben veri a mezőnyt!

kzolika 2010.07.14. 00:48:15

Ilyen grandfost még nem vezettem, de 3 és 5 ajtósat már igen. Na, ez egy nagy fos, utolsó szarházi autó, ráadásul valamelyik kar még a JPÉ-vel (józan paraszti ész) is ellentétbe kerül. Plusz, akinek a mai Mo-on van 5,740e HUF-ja egy ilyenre, az jobban is elkölthetné a pénzét. Egyáltalán mi kerül egy ilyen Méganén ennyibe? A nevében van, hogy mi: egy gané, Mégané.

Chocolate shitsandwich 2010.07.14. 00:53:28

@kultúrpesszimista:
Volvo. Maradj már ezekkel az igénytelen vackokkal. Nah... az a csőrös pezsó' meg "csudaszép". Párszor már tanubizonyságot tettél az izlésficamodról. Kicsit már unalmas, ne fröcsögj! :)

kultúrpesszimista 2010.07.14. 11:02:18

@megint:

Bizony, régebbieket elsősorban.

Vagy Hondát. Alfát. Lanciát. Szebb utca- és városképet eredményezne... :-)

megint 2010.07.14. 12:35:48

Mármint számodra lenne szebb, szedd akkor össze magad mert az eladások nem valami fényesek:)

Papaya 2010.07.14. 16:02:25

@kzolika: Vezettem én is és teljessen korrektnek találom.A szarházit már ne is haragudj de én benned látom.

dennisthemenace 2010.07.14. 20:50:02

@H K ZS: Mert egy az egyben van leforditva angolbol.

2010.07.15. 10:15:15

@megint: ...én is mindenkivel Volvo-t vetetnék :) Akkor három év múlva lenne elég a használtak közt, olcsón... :)

2010.07.15. 10:17:29

@subtotal: Megnéztem a Skodát, nem, nem ez az a zöld. Azzak kifejezetten valami mélyebb olajbogyó színe volt. Nem tudom máshoz hasonlítani, katonai jellege volt a jószágnak tőle, de jól állt neki, komolyan mondom.

stone pit(er) 2010.07.15. 17:29:14

Nem tudom volt-e már róla szó, de a váltót a Getrag gyártja, aki a BMW-nek (és másnak) is szállítja a dupla kuplungosat. Lehet, hogy méretbeli eltérés van, de szerkezetileg valószínűleg ugyanazt. Gondolom a hegymenet asszisztens érzékelőit a Renault készíti, de maga a szerkezet a váltó része.
Nekünk DSG-k van. Meglehetősen új. Eddig egyszer nem érzékelte a dombot, és nem tartotta meg az autót. Probléma nem volt belőle, de egy fél másodpercre meglepett, mivel előtte percekig semmilyen gondja nem volt ezzel. Egy ilyen szituáció kevésbé veszélyes, mint az előzésnél bekövetkező, de ott sem tett egyebet csak hatosba kapcsolt a hibajelzésnél, azaz a lendületből vesztettél.

czzs 2010.07.17. 19:25:40

Igazából aki ma Magyarországon TomTomot vesz az meg is illeti,kicsit utána kellene nézni,nem olyan nagy munka,de megéri..
Az,hogy világcég és jó hardvert készít,illetve Teleatlas térképeket használ az nyugateurópában belefér,sőt jó. de ez csak egy dolog.
Könyörgöm,idehaza Igo8!!! 8.3-as vagy afeletti és Topmap magyar térkép! alap!
Jelen állás szerint 3 kolegámnak hoztam otthonról navit,Németországba, el vannak ájulva a nagy németek,hogy ilyen is van?!

nick2005 2010.07.20. 18:39:26

A kocsi tetszik, ez egyértelmű, már nem az első kombimat koptatom, a következő is az lesz. A cikkben nem tetszik a kezdet: "Nem hülyültem meg..." ezt én úgy értelmezem, hogy hülye aki kombit vesz. Szerintem pedig az az okos. Nekem akkor is kombim volt, mikor a család még tervben sem. Ez a szin nekem nem jön be, de ez ízlések, és pofonok kérdése. Beépített gyári navi nem kellene, jó helyette a HTC HD2 telefon, fényképező, navi egyben (persze IGO-val), és abban a kocsiban használom, amelyikbe ülök.
A cikk végével viszont egyetértek, ma Magyarországon nincs realitása annak, hogy egy 2-3 gyerekes család egy új 6 millió környéki autót vegyen (pláne, ha az asszony GYES-en van). A realítás nekem is egy használt lesz (persze nem BMW, hanem Astra, Focus, stb. kombi), pedig magyar szinten még talán jól is keresek. De nem akarok eladósodni, és ha annyi plusz pénzem lenne, akkor inkább mondjuk többet nyaralnék belőle.

robijoe 2016.09.10. 18:50:21

Az idő meghozta a döntést, az 1,5dci kaka ...........
süti beállítások módosítása