Feltámad a Szerencsétlen Pók

avagy: Újra sikít a flex Érden!

  2010. július 03. - ommm Címkék: peti fiat omm polski 125p

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Autóm ugyan idén krisztusi korba lépett, ám sztorija mégis nagyjából akkor kezdett el íródni, mikor egy esőverte kedden lényegében elúsztunk érte Lyukfalvára. Megnéztük, lefoglalóztam, de az átíratás már nem fért bele, mivel aznap éppen nem volt ügyfélfogadás a rendőrségen, ráadásul messzire is kellett menni, nem értünk volna oda még akkor sem, ha történetesen lehet. Sebaj, az üzlet megköttetett.


Nagyobb térképre váltás

Az eladó unokájával, és egyben ügyintézőjével abban maradtunk, hogy alkalomadtán felhívom és szólok, hogy na, most indulhat lejelenteni az autót az előző tulajdonosról. Ezek után 15 napom marad arra, hogy immáron az én nevemre bebiztosítsam, majd az állandó lakhelyem szerinti közlekedésrendészetre elfáradjak. Itt kapok új rendszámot és forgalmit, majd mehetek isten hírével.

24062010005

De semmi nem egyszerű. És – bár lehet, hogy Magyarországon nem ezt várnák – ezúttal a dolgok bürökratikus része volt az, ami flottul, zökkenőmentesen ment. Addig azonban el kellett jutni.

Nagyjából jól alakultak a dolgok itt a cégnél, így előre tudtam tervezni. Mivel Szlovákiában szerda a Hosszú, Bürökrata Nap, így akkor kellett menni. Gondoltam, bőven beleférek az időbe, hiszen 15 munkanap az több, mint három hét. Aha, Pista jól gondolta, csak nem úgy van ám, miért is lenne. A 15 nap az 15 nap a rendőröknek: szombattal-vasárnappal, tokkal-vonóval. Kedden kaptam észbe, szerencsére szerdára esett az utolsó nap. Hoppá, mese nincs, másnap menni kell.

Gyorsan riasztottam Petit, aki lényegében az én Kareszom vagy Zsoltim, ez egyértelműen kialakult. Mindenkinek van egy szerelővé avanzsált barátja, kivéve Papp Tibit. Neki Toyotája van, így van ez.

24062010

Rákészültünk, felmálháztunk. Tádé csomagtartója roskadozott a szerszámoktól. Volt ott minden: fékcsőtől szelepig, a hátsó ülésen pedig remek barátomtól, Pistától kapott négy, széles Lada-felni. Utóbbiakra szükség volt, mivel a Polák abroncsai egyidősek voltak velem, már virágágyásnak sem lettek volna jók, mert félő, hogy a büdöske rettenetes gyökerei utat törtek volna a málló karkaszon keresztül.

Átértünk a határon, és mint az ország haragja, úgy zúdult ránk a záporeső, de oly hirtelen, hogy mire az ablakot felhúztam, már kaptam másfél liter vizet az ölembe. Na, most már akkor sem szállhatok ki, ha muszáj.

Szerencsére mire odaértünk (hajnalban indultunk, kisebb-nagyobb megállókkal 11-re voltunk célban), már megszáradt annyira a nadrágom, hogy különösebb magyarázkodás nélkül vállalható külsőm legyen a traktorok, kályhacsöves Skodák és földutak régiójában.

A Szerencsétlen Pók (ekkor még nem így hívták) ott állt az udvaron, hiába kértem, hogy ha lehet, tegyék be a fészerbe, ahol két évig állt. A kis tető, ami takarta, éppen annyira volt rövid, hogy vagy az orra, vagy a csomagtartója ázzon. Annyira voltak azért rendesek a fogadóbizottságként elénk vonuló helyiek, hogy hol ide, hol oda tolták, ne ázzon atomjaira. Ezzel sikeresen elérték, hogy a csomagtartó is kapjon vizet, és a nem éppen audis illesztési hézaggal rendelkező motorháztetőn keresztül az a maréknyi elektronika is, ami fellelhető benne.

Before

Gazdát cserélt a 200 eurós vételár másik fele, és vagy másfél mázsányi pótalkatrész, ami a portán szerteszét szórva hevert. Itt egy gyújtáselosztó, amott tucatnyi fékcső, pár szatyor lámpabura, izzók, membránok, ni, ott a földből kiáll egy zacskó széle, az egy gyári kardánkereszt... Szó mi szó, bármelyik korabeli alkatrész-kereskedésnek becsületére vált volna a portéka.

A sok új cucc arra utalt, hogy törődtek az autóval - legalábbis ezt gondoltuk még akkor. Persze tévedtünk, ez a rengeteg alkatrész lényegében az volt, amit az autóba be kellett volna szerelni a 33 év alatt. De erről még mit sem tudtunk.

Amíg papíroztunk, addig Marek, az unoka feldobta a négy hozott, felgumizott felnit, máris ezer százalékkal mokányabbul nézett ki a verda. Micsoda segítőkészség. Aha, majd rájössz Pista két hét múlva, miért nem akarta, hogy lássuk, mi van a kerekek mögött. Ott, abban a pillanatban csak annyit tudtunk, hogy:

 – bár az autó friss műszakis, ez még valószínűleg a postást sem látta, amelyik a papírjait hozta,
 – a fékek picit harmatosak, elöl lettek cserélve betétek (saját szemmel láttuk is a külsőket, tényleg),
– a kuplung fent fog, a beltér okádás közeli állapotban van, annyira rendetlen,
– a jobb hátsó lámpatestben annyi a víz, hogy már méretes pontyok tengetik napjaikat a bura alatt,
– de ez mindegy is, mivel semmiféle fényforrás nem működik,
– de minek, hiszen az autó nem indul.

Ehhez képest három óra múlva bezár a bazár, Pista pedig bukja az átíratást, illetve fizethet jóval többet, ha kicsúszik a 15 napból. Ilyenkor a legokosabb dolog, ha rágyújt az ember, nemdohányosok nyissanak egy zacskó szotyit, nyugalom, gondolkodjunk.

25062010023

A motorhiba nem volt gond, beázott az elosztó, a gyújtáskábelek pedig akkora ívet húztak a blokkon, hogy öröm volt nézni. Előbbit megszárítottuk, egy kis sűrített levegővel átpucoltuk, utóbbiakat pedig – jobb híján – szigetelőszalaggal tekertük körbe. Így lett némi alapjárat is. A motorba csuklóból öntöttünk egy liter olajat, látszott, hogy a régi java része már a motorblokk és a karosszéria szerves részét képezi egy ideje. Beindul, jár, de index, féklámpa még mindig nincsen. Ellenben megjelent az unoka nyolchónapos német dogja és játszani akart. Egyedül az zavart, hogy meglehetősen nehéz volt elhessegetni, de ha a játékként odahozott 47 kilós kötélcsomót eldobtuk neki, azért elszaladt. Aztán persze visszahozta és a saras csápokkal végigcsapkodott minket. Nemsokára úgy néztünk ki, mintha terepruhában gyakorlatoznánk a Polski körül.

Másfél órát szögeltünk a szakadó esőben. Szétszedtük a nyolc csavarral rögzülő hátsó lámpatesteket, minden érintkezőt tisztára pucoltunk, izzókat cseréltünk, relét kattogtattunk, végül lett index. Bár üteme leginkább egy Bonnie Tyler-dalra emlékeztetett, de legalább jelezte, merre mennénk. A féklámpa gondja a féklámpakapcsoló hiányos menete volt. Ezért menet közben a kapcsoló kilazult, ilyenkor a mögöttem jövő Peti az adóvevőn keresztül szólt, és szögeltünk.

FSO 125P 014

Ebből kitalálhatták, hogy nagy nehezen elindultunk. Az első benzinkútig, persze, ahol megtörve bár, de büszkén toltam tele az ott éppen kapható ólmozott benzinnel új autóm tartályát. Kis üröm az örömben, hogy elképzeltem, mit mar le magával a benzin a 33 éve sosem teletankolt tartályból, és ezzel hogy birkózik meg a karbi. Inkább nem is merengtem rajta sokáig, élveztem a vezetést. Ismerik az érzést, amikor autót vásároltak, és először ülnek benne egyedül, ugye? Isteni, felemelő, és ezen még az a tény sem tudott rontani, hogy lényegében nem volt alkatrész, ami rendeltetésszerűen tette volna a dolgát.

A kép a következő volt: elöl két, jó kondinak örvendő Good Year gumi, hátul két Kormoran nemtudommi. A fékrendszer maga a csodálatos adrenalinpumpa és világ-paradoxon egyben. A bal oldalon csak elöl fogott. Ám ez az egy legalább dupla akkora erővel, mint a jobb oldali kettő. Ez a tulajdonsága felért egy Volvo-féle ellenbóbiskoló-szerkezettel, hiszen minden fékezésnél résen kellett lenni, mert egy kecses, kígyózó mozdulattal lassult a kocsi. Érdekes módon egyáltalán nem rosszul. Érzésre úgy, mint anno a 100-as Skodám.
A kormányműben akad ugyan lógás, de ezt még utána lehet feszíteni, szerencsére nincs nagy holtjátéka. A motor egész szépen járt, bár kétségtelen, hogy a 33 éve érintetlen karburátornak akadtak gondjai, főleg hidegen. A szívatóbovden sziklaszilárdan állt a helyén, meg sem mozdult. A kézigáz azonban hibátlanul működött. Mondjuk, ha fordítva lett volna, annak jobban örülök, de abban a pillanatban akkor is jó kedvem lett volna, ha lábbal hajtom hazáig.

Mintegy 17,5 lóerős lehetett, a váltó egyszerűen istencsászár, és a szutykos patkány hátulról tolt előre, ami a világ legjobb dolga. Az első futóműben nem volt lógás, sem kotyogás, mondjuk, lengéscsillapítás sem sok. A puha rugók már negyvenes tempónál is hagyták úgy bedőlni a bódét, mintha legalább kétszáznegyvennel tépnék a széttört felvidéki szerpentineken. És ami leginkább tetszett, hogy lengyel gyártmány így, lengyel gyártmány úgy: még a kommunizmus vastag posztóján is átüt az olaszsága, érezhetően, tapinthatóan olasz autó, még így, a szarból kihúzva is röfög, hörög, a láb pedig boldogan táncol a pedálokon, hiszen elszokott már a bovdentől, a karburátoros motorok azonnali reakciójától. Odabent hangosan üvöltöttem egy-egy kereszteződésből való kikanyarodáskor: jajdejó, jajdejó, brömm-brömm-bröööööööömmmmm-brö-ö-ö-ö-ööööööööm, nem bírtam ki, hogy ne rugdossam állandóan a gázpedált.

Pedig lényegében – mint odafent említettem – szinte mindene beteg volt. Nagyjából egy négy keréken guruló szórakoztató-központ volt abban a formájában. Semmi unalom, csak az újabbnál-újabb csodák felfedezése.

24062010007

Ott volt például az első generációs, remek, osztrák csoda: a First márkájú fejegység. Bár a fejegység kifejezés a sztratoszférába emelné a szerkezetet, hiszen a fej minden erejét lekötötte az, hogy rövidhullámon folyamatosan tartsa a Szlovák 1 frekvenciáját, majd mindezt monóban egyenesen az arcomba tolja a középkonzolba épített sistergő hangszórón keresztül.

Meglepő módon ez az audió-orgazmus csatolt rendszerként működött és a kelleténél mélyebb kapcsolatban állt a fűtőventillátor kapcsolójával és a hátsóablak-fűtéssel. Az egész utat ebben az elvarázsolt Bermuda-háromszögben töltöttem, folyamatosan kombinálva e három rendszer kapcsolását, annak sorrendjét. Egyszer a hátsóablak-fűtéssel egyetemben bejött az FM is, cserébe lekapcsolt a ventilátor, márpedig arra szükség volt, hiszen esett az eső, párásodott az ablak.

Utóbbi rendszer fixen, egyetlen dolgot tudott: forró levegőt fújni az ablakra. A fűtéskonzol hőfokszabályzó csúszkája nem mozdult, így vagy a lábamat perzselte, vagy a szélvédőt fújta. Ja, két fokozat helyett egyben, természetesen maxigázon.

A kellemes klímát az ablak résnyire lehúzásával sikerült előállítani. De legalább a difi nem zúg, a kardán nem lóg.

Ablak le, könyök ki, a rádióban épp a szarvasmarha-tenyésztés visszaeső tendenciáját taglalja két, félrészeg téeszelnök, dől ki a meleg, odabent meg egy hülye tekergeti a pálcavékony, széttört, műanyag kormányt.

30062010035

Mire elértünk a rendőrségre, már tudtam fejni, fejben megvolt a Hernád vízállása és Ján Slota politikai jövőképe is. Kész dolce vita. És: imádtam ezt a bamba patkányt. Jó kis gép ez, én mondom.

Előző héten neten keresztül megkötöttem a kötelező biztosítást (kérvényt kitölt-biztosítási kártyát kinyomtat, majd kivág, számlára pénzt átutal), nálam volt az adásvételi, mi baj történhet. Lelövöm a poént: semmi.

A rendőrségen senki, ismétlem: senki nem volt közel, s távol. Kényelmesen kitöltöttem a kérvényemet, a postán vásárolt 66 euró értékű okmánybélyeget rányaltam, majd a kedves rendőrnő kijött, megtartottam fölötte az ernyőt, míg ellenőrizte a vázszámot, és aláírta kérvényemet. Aztán tíz perc várakozás után kaptam új rendszámokat és törzskönyvet. Ennyi, uszkve 27 perc és hivatalosan is tulajdonos voltam.

Most már csak 250 kilométer volt hátra Budapestig. Nem sztrádán, inkább a régi 3-ason jöttünk végig. Itt-ott Peti szólt a rádión, hogy nincs féklámpa, ekkor lehúzódtam és helyreraktam a kapcsolót. Egyszer egy ázott, mezei útra sikerült lekanyarodni és ott már nem bírtam magammal: helyben megfordítottam a Pókot a vizes füvön. Tudom, dögöljek meg: de nagyon jól esett.

Félúton már teljes kényelemben fészkeltem odabent, az epedás ülés puha, mégsem fájdult meg a derekam, a rádió valahol Ózd környékén végleg elhallgatott, aztán valahol Budapest határában sisteregve magához tért.

Este fél tízre megérkeztünk. A Pók ott maradt Érden, a műhely előtt. Legközelebb öt nap múlva, hétfőn láttam. Én a hétvégét a családommal töltöttem, Peti viszont az autóval. Mivel nagyon megkedveltem, így a cél az lett, hogy egy hónapig használhassam, így üzembiztossá és biztonságossá kellett tenni. Amúgy is volt egy rakás alkatrészünk, ne heverjenek hiába, cseréljük ki, amit lehet. Itt kezdődött a kaland. A sztori, amelynek még ma sincs vége, holott legalább hetven munkaóra van már az autóban.

FSO 125P 007

És nem, nem a mérnökök, a tervezők vagy a gyári munkások hanyagsága miatt. Egyáltalán nem. Az előző tulajdonos tehet mindenről.

Peti a hétvégén keményen nekiesett, felmérte az állapotot. Két napja ráment arra, hogy megtisztítsa a motorteret, magát a motort, és feltárja a száradt dzsuva alatti dolgokat.

Öt liter Brigéciol fogyott el, mire felhívott azzal, hogy a blokk gyárilag zöld színű. A himbasorban vastagon áll az olajsár, a főtengelyszimering mellett ömlik az olaj, ezt a géptetőig felveri, a karbi második torka nem nyit, az összes vákuumcső reménytelenül öreg, ahogy a benzincsövek is, az elektromos rendszer maga a csőd, a kipufogó kifúj három helyen, szerencsére a tömítések mellett. Mosóolaj, olaj, olajszűrő, benzinszűrő, sortömítés, szelepfedél-tömítés, szelephézag-állítás, gyújtásbeállítás, karbi, és akkor még a fékekre, futóműre rá sem néztünk.

28062010027

Ezzel – valamint tökéletesen megjavított fűtéssel-hűtéssel -  fogadott hétfőn, és ezen lista felével a fejben léptünk ki kedd reggel, negyed ötkor a műhely ajtaján. Majd szerdán éjfélkor és tegnap fél háromkor is. Mindennap rengeteget dolgozunk rajta, közben sűrűn használva a tót, drótos, gyökér szavak tetszőleges kombinációját. A főtengelyszimeringet kicserélte Peti, addig – jobb híján – a centrifugál olajszűrő (mivel kettős szűréssel rendelkezik a motor, az ékszíjtárcsán belül, egy míves dekni mögött zajlik a folyamat) szép, aludeknijét pucolgattam, políroztam.

A kicserélt nyolc gömbfej kivételével Szerencsétlen Pók a törődés olyan minimális szintjét kapta addig, hogy ahhoz képest Maugli élete a farkasok között egy tóparti nassolás. Egyetlen, rohadt nagy mákunk van: tényleg 81 ezret futott mindössze. A gyári plomba ott figyegett a műszeregység hátfalán.

Ugyan ez pont elég ahhoz, hogy a szociautók motorjához már hozzá kelljen nyúlni, ellenben a rozsdát, rohadást még meg lehet fogni, és az alkatrészek, apróságok is mind megvannak. Ami azonban utólagos, házi trógerság, az maga a kókány, a kőbunkó idiotizmus és a legordasabb hozzá nem értés csimborasszója.

Pár szemelvény: az elektromos rendszert mindenestül tisztába kellett tennünk (szerencsére Simon Laci ellátott két AFIT-os szerelési útmutatóval, a neten pedig találtunk remek kapcsolási rajzokat), az olajat jó esetben egyszer cserélték le benne, a fékfolyadékot soha. A hiányzó csavarokat természetesen réz facsavarokkal helyettesítették, több volt benne, mint egy asztalosműhelyben. Azonban az, hogy nem nyúltak a motorhoz, még szerencsének is tekinthető. A karbit be lehet állítani, soha csavarhúzó nem ért hozzá, a motort azonban nagyon át kellett mosni. A láncos vezérléssel semmi gond, ékszíjat cserélünk. Elpucolunk, megtisztítunk minden és közben tényleg szépen, lassan rájövünk, látjuk, hogy a Polski Fiat alapjában véve egy átgondolt, könnyen szerelhető konstrukció.

25062010021

Alul minden masszív, a hossztartók épek, a motortérbe még simán elfért az Alfetta ablakmosó-tartály motorostul, látszik rajta az átgondoltság, tényleg minimális törődés kellett volna neki, és most sokkal könnyebb helyzetben lennénk. Illetve a helyzet nem nehéz, mert amit kellett, azt elvégeztük, de a fékek...

Először is: amikor levettük a kerekeket, kiderült, miért volt olyan készséges az unoka. Három féknyereg volt az autón. A bal hátsó egyik felét megtaláltuk a csomagtartóban. Valaki egyszerűen kettévágta flexszel, a csőbe beletekert egy csavart és kész. A bal oldali első menthető volt, egyedül az működött rendesen.

FSO 125P 038

Jobb oldalon ugyan az első, felénk eső betét új volt, a hátsó vason, ugyanez hátul, ott a csúszkák úgy berohadtak, hogy csak a hátsó betétet húzták a tárcsához. Mivel soha nem cseréltek benne fékfolyadékot, így a légtelenítőcsavarok berohadtak, de mindegy is, mert a jobb oldali fékmunkahengerek használhatatlanok voltak, odabent is szétkarcoltak mindent, csupa rozsda és olajsár.

Kellett három jó nyereg, tárcsák és betétek. Felújítókészletből volt legalább tíz a csomagtartóban, csak hát: nem volt mit felújítani. Telefon Simon Lacinak (amiről ő nem tud, az nincs az országban), ő pedig passzolta Csik másik klubos barátjának a telefonszámát, így Konics Misitől lett három teljesen jó féknyergünk, gyújtáselosztónk, új olajszűrőnk (csak rendelésre kapható, a Zsigulié viszont nem jó, közben megjött a rendelt darab, most már van kettő).

Ismét Brigéciol-fürdő 24 órán át, közben persze dolgoztunk a beltéren, lényegében a múlt évezred minden mocskát ki kellett porszívózni belőle, az ülések hallhatóan felsóhajtottak, amikor méhviasszal átdörgöltem őket. Na és persze lekerült az első lökhárító, és a törött, régik kormány helyére egy Kispolszki kormány került.

Peti a nyergeket újította fel, az utolsónál tartott, de a légtelenítőcsavar ebben úgy összegyógyult a nyereggel, hogy sem melegítésre, sem csavarlazítóra nem mozdult. Amikor mozdult, tört. Persze meg lehetne fúrni, lehetne nagyobb csavarral próbálkozni, de ez legyen a B-terv.

FSO 125P 045

Most szereznünk kell egy bal hátsó féknyerget, 38-ast, nagylámpásra valót. Új nem kell, sokáig nem lesz a helyén ez sem, de enélkül nem mozdulhat az autó többet. Nincs valakinél egy otthon? Megvenném.

A következő napokban újra beállítjuk a szelepeket, berakjuk a hibátlan elosztót (gyújtást állítunk, a régi tengelye meglehetősen lóg, az új hibátlan), az új szűrőt, az újabb szelepfedéltömítést, és ha a fékek készen vannak, végre gurulhat a Szerencsétlen Pók. Én pedig mérhetetlenül hepi leszek, mert vezetni nagyon jó. Ráadásul lassan igazi, régimódi, telepi tuningverda lesz belőle.

Egy hónapig. Aztán elkezdődik egy újabb történet. Első fecskeként már megérkezett a felújított, ötfokozatú Abarth-váltó.
A képek többet mondanak.

Folyt. köv.

Utóirat: Töltésünk volt, a visszajelző csatlakozója kontakthibás.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr532125633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ktmtomi 2010.07.03. 08:43:22

Tisztelt Ommm.
Van néhány lőszeresládányi alkatrészem nagypókhoz,amit ingyen és bérmentve a rendelkezésedre tudok bocsátani.Feltettem a netre nemrégiben,pénzt sem kértem érte,de így is a nyakamon maradt.Nekem csak a helyet foglalja,de kidobni sajnálnám.Amennyiben érdekel jelezd,és megnézem pontosan mi az ami van.

Pajkos kisdömper 2010.07.03. 08:59:09

@ommm: Pár éve Sóskúton egy garázsból árultak kis és nagy polos alkatrészeket.Mindent,gyárit.Ha érdekel,megnézhetem megvannak-e még......

Riasom 2010.07.03. 09:00:50

Gratulálok és további sok sikert a kocsihoz!

Egyszer pont a kocsid szülőfalujának a határában igazoltattak éjjel 2 körül a rend éber szlovák őrei, kicsit mglepődtem, mert ez már tényleg a semmi határán van.
Amit nem értettem, hogy hogy keveredtetek Dolná Lehota (azaz végülis Breznó) felől végül a régi 3-as útra, én arrafelé mindig Zólyom-Besztercebánya felé megyek, mert én is kb. Pest felől közelítem meg ezt a régiót.

mtk001 2010.07.03. 09:02:51

Hajrá Ommm !

Szerintem még egy csomó FIAT alkatrész is jó hozzá. Amikor végleg FSO lett a Polák, akkortól már vannak kétségeim.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.07.03. 09:05:00

Pistám, de leginkább Sabc! Le a kalappal, igen tisztességes mennyiségű szopást vállaltatok be egy kis autókázásért -hiszen tudjuk, hogy szinte mindent, amit most rendbetettetek, azt nemsokára ki fogtok dobni a kocsiból. De tökéletesen megértem. Már csak maga a sikerélmény is megérte. Meg egy csomó tanulsága is van/lesz a dolognak.
Nagyon mokány a Pók kiállása, különösen ezekkel a Kroneraff-féle felgenekkel. Kopasz ember-jó ember!:))

DwightMcCarthy 2010.07.03. 09:07:25

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!: ommm szlovákiában is használja , ott meg jobban szeretik a szlovák rendszámot mint a magyart, plusz mért fizetne hatszor annyit ugyanazért a papírmunkáért itt Mo-n?

@ommm: ha kerítek neked féknyerget le tudsz jönni érte siófokra?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.07.03. 09:13:29

Hajrá, hajrá!
De miért lett Pók?

Amúgy tényleg meredeken össze van gányolva, örülj, hogy hazaértél vele :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.03. 09:37:41

Szeretem olvasni az ilyen "gányolós" sztorikat, ahogy műtőorvosként, sok szívással vegyítve sikerül felderíteni egy problémát egy ósdi, ám mégis nagyon szeretett autóban.

Másrészt sír a másik szemem, merthát megüt a magyar valóság, hogymiről merünk álmodni max (na jó, leszámítvaCsikóst :)).

Rocko- 2010.07.03. 09:43:54

"Mindenkinek van egy szerelővé avanzsált barátja, kivéve Papp Tibit. Neki Toyotája van, így van ez."
:DDDDD

"Ezzel sikeresen elérték, hogy a csomagtartó is kapjon vizet, és a nem éppen audis illesztési hézaggal rendelkező motorháztetőn keresztül az a maréknyi elektronika is, ami fellelhető benne."
kedvesek. :)

"– a jobb hátsó lámpatestben annyi a víz, hogy már méretes pontyok tengetik napjaikat a bura alatt,"
eeheheeh.

az a fékcső elég durván néz ki. meg a mosóolaj is.

szemből az autó annyira adja, hogy "Pistáé vagyok". :)

a kispók kormány tök jó bele imho. vagány!

"Bár üteme leginkább egy Bonnie Tyler-dalra emlékeztetett"
:DDDD

"Ez a tulajdonsága felért egy Volvo-féle ellenbóbiskoló-szerkezettel"
:D
jó kis gyakorlása a motorfékkel való vezetésnek. :)

"Egyszer a hátsóablak-fűtéssel egyetemben bejött az FM is"
meghalok. :DDDD

"Ablak le, könyök ki, a rádióban épp a szarvasmarha-tenyésztés visszaeső tendenciáját taglalja két, félrészeg téeszelnök"
"Mire elértünk a rendőrségre, már tudtam fejni, fejben megvolt a Hernád vízállása és Ján Slota politikai jövőképe is"
"A hiányzó csavarokat természetesen réz facsavarokkal helyettesítették, több volt benne, mint egy asztalosműhelyben."
"az ülések hallhatóan felsóhajtottak, amikor méhviasszal átdörgöltem őket."
:))))

a videot majd kéősbb megnézem.
jó lesz ez Pista, írtad vagyon: jó lesz ez! :)

nyikk 2010.07.03. 09:57:36

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!:

Azt Te sosem fogod érteni,pajtás, hogy milyen érzés feltámasztani egy romot.
Egy egyben lévő autó megvételében-használatában kevesebb jó érzés van, mint egy halódó és aztán poraiból újjáéledő verdáéban....

Magnat 2010.07.03. 10:06:43

Hi,

a videóra nem lehetne vmi normalizálásfélét ráengedni, amikor össze van vágva? Elég kiábrándító, h némelyik jelenetből semmit sem hallani.

donphobos 2010.07.03. 10:11:45

Jó lesz ez! Szépen elszerelgettek vele, lesz kaland és bódottá. És hátul hajt.

RonJeremy 2010.07.03. 10:16:35

Nagybratyómnak volt Nagypolákja, citromsárga színben, 1979 szeptemberi kiadás volt, belül ugyanilyen fekete bőrüléssel, de bordó padlószőnyeggel.
Cool verda! Nagypolák, RULEZ!!!

Ezen a ,,lázmérős" műszerfalas kiadáson gyárilag még nem volt oldalindex emlékeim szerint, az a már két körműszeres
( ford.szám mmérő kihagyva az egyikben)
verzión tűnt fel, a 80-as év vége fele.
Most akkor omm verdájára utólag aplikálták rá, vagy cserélve voltak az első sárvédők, szerintem..

Valaki feltette oldalanként beszkennelve a Polski gyári kezelési könyvét a netre, én meg múltkor nosztalgiázásból letöltöttem, több mint 80 oldal. Olyan aranyos!:-)

SOK SIKERT Ommm!

Egy Fiat DOHC 2000-es ,,Mira" motor lenne a legállatabb benne, szerintem.

hp2 2010.07.03. 11:04:38

@toncsi64:
A ladához képest tényleg királyság volt. Nekük is volt három egymás után gyerekkoromban, ennek megfelelően nagy nosztalgikus öröm számomra ez a poszt.:)

tb2105 2010.07.03. 11:10:49

Július 11. KGST szlalomverseny Tatabányán!

@ktmtomi felajánlását fogadd el, bármikor jól jöhet. Személy szerint a Ladák nekem jobban tetszenek, de kinek mi. Remélem sok örömöd leled a gépben.

The Good Boy 2010.07.03. 11:12:50

"Mindenkinek van egy szerelővé avanzsált barátja, kivéve Papp Tibit. Neki Toyotája van, így van ez."
Hát ez odab*sz:)))))

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!:
ha gyakrabban jársz majd erre, akkor rájösz, hogy ommm kolléga szlovákiai magyar, azaz neki az "sk"-s rendszám a természetes, nem a "H" betűs.
Ráadásul kisebb szopóálarc kapható vele, olcsóbb áron

Öreg motoros 2010.07.03. 11:25:01

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!: Te ezt nem érted, én meg azt, hogy mit kell szeretni Viktoron.

Nincs még nicked 2010.07.03. 11:39:09

@ommm:
Hallod-e, még hányszor kell szólni: www.idegen-szavak.hu/keres/uszkve ???
A géphez amúgy sok sikert, jó az, ilyennel mentem először 170 fölött! Na jó, óra szerint );D

Rocko- 2010.07.03. 11:39:20

@prokee: ehehehe.

@atabi: mert szlotákia.

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!: lévén nem tudol az előzményekről: olcsóbban nem is és jobbat se kapsz. ilyen egyszerű.
"bármelyik sarkon van belőle sokkal jobb állapotban"
mutass rá a sarokra kérlek.
"csak a használtautón találtam 9-et..."
az első négyen simán van két eltérő színű elem. a posztban szereplőn nem. gondolom neked a változatos színvilág jelenti a jobb állapotot, javaslom ezt akkor www.rossvw.com/harlequin/picturepage/hq3-4.jpg

biker_kolee 2010.07.03. 12:05:58

@Rocko-: Hehehehe, Harlequin. :))))

Jó lesz ez Pista, van vele szopás, de ha összeáll... Az lesz ám a császárság. :)

yeti 2010.07.03. 12:12:34

Fékcső ledugózva......Nem semmi tákolás.

ommm 2010.07.03. 12:35:34

@bervas: Vettünk a biztonság kedvéért időközben újakat. Tényleg filléres tétel volt.

ommm 2010.07.03. 12:38:44

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!: Persze, vannak szépek, sőt! De állandó lakhelyem nincs itt, csak átmeneti, és ha lehet, elkerülném a kálváriát, amivel egy autó vásárlása jár itt, Magyarországon. Ráadásul egyszerűbb átalakítási engedélyhez jutni odaát. Hobbiautó lesz, minimális futásteljesítménnyel.

ommm 2010.07.03. 12:40:43

@lacza87: 38 ezer forint borult bele eddig. Plusz a váltó harminc. A kormány ezer :)

ommm 2010.07.03. 12:43:09

@ktmtomi: Ment az emil! Köszi!

ommm 2010.07.03. 12:46:07

@Riasom: Közben Nagyrőcét (rendőrség) és Tornalját (szülővárosom) is útba ejtettük.

Rocko- 2010.07.03. 12:54:04

@biker_kolee: azaz, Harlequin. láttam hahun ilyet Audi 100/A6-ban, ők gyárilag nem csináltak ilyet. ;)

@ommm: nagy lábon éltek. :D

Dennis01 2010.07.03. 12:54:30

@atabi: Most adtam el az egyik Minimet. Kovetkezo a menete: vevo eljott, tetszett neki, kifizette. En a forgalmi papir megfelelo reszeibe beirtam az uj tulaj adatait, datum, alairas, uj tulaj alairta, a forgalmit ketteteptem, a kis reszt, amin az alairasom es az uj tulaj adatai vannak, odaadtam az urnak, aki 1 honapig hasznalhatja igy a kocsit minden gond nelkul. A masik oldal nalam maradt, en bevittem a DVLA-hoz (helyi kozlekedesugyi okmanyiroda), 5 percet sorban alltam, beadtam a papirt, lepecseteltek, ennyi. Az uj tulaj ket heten belul megkapja a friss forgalmit ingyen, nekem se kerult semmimbe az ugy. Ilyen egyszeru.

Allat lesz ez a Pok, ha kesz lesz. Milyen motor lesz benne?
En tuti szereznek egy 2 literes ketvezertengelyes Fiat motort, peldaul ami az Argentakban volt, az tokeletesen megfelelne a celnak.

Quattroman 2010.07.03. 12:57:02

megnéztem a galériát, már az első képen kiakadtam. "ilyen volt a himbasor"
Milyen??? ugyanis az pont nincs rajta már csak a helye...
amit viszont nem tartok szakszerűnek: látom új műparafa szelepdekli tömítést raktatok fel, de azt mi a f@xnak összekenni gasket-el?
a szíjtárcsád pedig mindig ilyen lesz belülről, az egy centrifugálszűrő az olajfőcsatornájában, és 10-15ezrenként illik kikaparászni a belsejét......

amit végképp nem értek, miért kellene rá kislámpás hátfal? hogy abszolút kókány legyen? mindene más mint a kislámpásnak, laprugó, hátsó gátlótorony, hátsóhíd, a C-oszlop a szellőzővel.....
egy napig sorolhatnám

lacza87 (törölt) 2010.07.03. 12:57:14

@ommm: Plusz vételár:) de egész jól tartod a keretet, mondjuk van is segítséged. Kívánok további sok örömöt még!

ommm 2010.07.03. 13:09:00

@Quattroman: A biztonság kedvéért némi minimális tömítőpasztázás nem árt. Ja, amit a szélvédőn látsz, az a második számú tömítés, nem az ment a szelepdekni alá.

Ahogy a posztban írtam, tudjuk, hogy centrifugál olajszűrőként működik, a fotón inkább a vastagon beleszáradt, évtizedes olajsarat illik észrevenni.
A kislámpás hátfal pedig sokkal szebb, mint ez, azért kell.
Az orra sem marad az eredeti.
De ezek a végső fázis tervei, meglátjuk még, mi, hogyan alakul.

Ja, elnézést, a himbasor Brigéciolban ázott, de van a galériában kép, ahol látszik, milyen "patika" volt.

ommm 2010.07.03. 13:10:17

@Quattroman: A félreértések elkerülése végett szólok: NEM restaurálunk. Ahhoz ez rossz alap lenne.

murna 2010.07.03. 13:32:49

Gratulálok a kitartásodhoz, sok sikert a munkádhoz. Magam 1972 - től 2005-ig használtam vagy 6 ilyen autót. Némi maradék alkatrész van még hozzá, van közte új is, ha kell odadaom ingyen.

The Good Boy 2010.07.03. 13:40:28

@ommm: nahát, nahát. Nem is tudtam, hogy Tornaljai vagy:) gyerekkoromban, még a módszerváltás előtti időkben rengeteget jártam ott (is) a családdal bevásárlóturistaként, lévén Ózdról származok, ahhoz meg elég közel van.:D

w a s d 2010.07.03. 14:00:25

@ommm: Miért kálvária Magyarországon az autóvétel? Sokba kerül, de ha az ember olyan autót vesz, ami tiszta, akkor semmi nagy utánjárás nem kell, kis plusz költségért mindent megcsinál egy átíróiroda, vagy hogy hívják.

PSA 1,9 D nem menne bele?:D Csak viccből... :D

Dennis01 2010.07.03. 14:20:02

@F/: Epp a kedvenc szerelomnel jartam, ott allt egy oreg Mini furgon. Eredetileg csak benzines blokkokkal gyartottak. Az oreg par eve egy 1,6 Peugeot dizelt rakott bele. Meselte is mosolyogva, hogy mindenki nezi, miert szol ez az oreg Mini ugy, mint egy traktor... :)

MANszerelő 2010.07.03. 14:22:00

Kéne bele még egy vezérműtengely. Vagy egy DOHC duplaweber-es Fiat motor...

Sam8888 2010.07.03. 14:24:29

Bal hátsó féknyereg konkrétan hiányzott ez azért meredek... :D

Jó lesz ez! Motor mi lesz? Fiat 131-es 2000-es?

MANszerelő 2010.07.03. 14:29:42

Felmászott rá a csiga.

Danessz 2010.07.03. 14:38:15

Majd a végén egy számlát kérnénk!

Sabc 2010.07.03. 15:01:29

@bervas: Kapható új. Egyet kellett is venni előre, mert oda csak egy újat kaptunk a kocsihoz.

Bambano 2010.07.03. 15:04:43

"az évek során meg nem kapott törődés teljes hiánya": te igen bekómázhattál az éjszakázástól, nem szoktál ennyire zöldeket mondani:))

Sabc 2010.07.03. 15:13:43

Továbbá fele királyságomat adnám egy 76 utáni nagypók bal hátsó féknyeregért, de csak akkor, ha egyben kiszedhető belőle a légtelenítőcsavar. Bittedanke.

1ns0mn14 2010.07.03. 15:20:53

Ommm barátom kissé meggyötört vagy. Meggyötört de nem megtört! Veled vagyunk!

Sabc 2010.07.03. 15:38:47

@Danessz: Kaptok. Excel táblában vezetem az eddigi kiadásokat. Csakitt, csaknektek, csakafreidossziéban.

vakegér 2010.07.03. 15:41:48

Ez egy élvezetes írás volt, tnx.

még két ilyen és jóváteszed az 535i-t. ;)

a márk 2010.07.03. 16:14:58

Kifejezetten szimpatikus jármű!
Csak így tovább kitartás! Végre még egy elmebeteg aki videoblogot csinál a semmiből feltámasztott autójának.

ommm 2010.07.03. 16:27:31

@The Good Boy: És vice versa. Piacozás, húscsempészés, csencselés...nosztalgia :)

ommm 2010.07.03. 16:29:07

@F/: Hááát...nem tudom. Nekem ennyimbe került. 66 euró plusz a vételár. És nem kellett senkit megbízni, sorban állni nyolcvan helyen, stb.

Dízelmotor? Ebbe? :D Ne vicceljünk, kérem...

ommm 2010.07.03. 16:30:50

Most vissza a meccshez.

w a s d 2010.07.03. 17:10:35

@ommm: Mondom, nem kell elmenni, csak egy helyre. Igaz, hogy nem 66 euró, hanem inkább 66ezer forint, ezen elég lenne szerintem változtatni a magyar megoldásnál.

A dízel meg csak azért jutott eszembe, mert FSO pickupban van olyan, ha jól tudom, az meg mégiscsak rokona ennek... (Abból lenne még vicces építeni valamit.:D)

exepszzed (törölt) 2010.07.03. 17:17:25

@Rocko-: nos.
ha ommm úr szlovákiai magyar akkor már minden tiszta csak nem ez jött le a blogból.

amúgy tényleg nem értem mi a jó abban hogy totál lerohadt verdával kínlódjon az ember, mert anyagilag sem éri meg.

kivételt képeznek az igen ritka gyújtői értékű darabok, meg az igen ősi (monmdjuk 40.es évek és előtte) autók mert az már tényleg kincs, de egy polski amit ahogy láthatjuk alig hasznéltan is megkapsz ha utánamész és jól tudsz alkudozni az nem ez a kategória.

valaki írta hogy karosszéria elemek színe..
hát mondjuk bocsi átfújni egy színúre szerintem századannyi melő és gond mint a rommá rohadt alkatrészeket, meg mindent (motor, elektromos rsz,alváz, mechanika..stb) helyrerakni.
mert amúgy azért ezt is át kell fújni hogy tényleg baró legyen.

de amúgy sok szerencsét a munkához, majd lássuk a végeredményt:-)
(meg hogy mennyibe került pénzben/munkában:-)))

exepszzed (törölt) 2010.07.03. 17:19:44

@Öreg motoros: eljön az ideje amikor megérted, hidd el nekem.és ez nem vicc.

Sabc 2010.07.03. 18:04:59

VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!:

"amúgy tényleg nem értem mi a jó abban hogy totál lerohadt verdával kínlódjon az ember, mert anyagilag sem éri meg."

Ez jó kérdés. Talán az, amikor ott van előtted egy autó, ami valaha megbecsült kincs volt, de mára már csak egy út áll előtte. Az, hogy egy bontó sarkában rohadjon el, miután az ifjúság szétküldte a falu mellett a szántóföldön. Köszönhetően annak, hogy az elmúlt 20 évben körülbelül annyi karbantartást kapott, mint a talicskám a kert végében. És tudod, hogy hülyeség. Ez egy rom.

Aztán nekiállsz. Minden olajos, koszos, a csavarok berohadva, néha bele is törnek, perceken belül hónaljig mocskos leszel, a kezeden már egyre több a seb, és minél jobban megbontod, annál nagyobb lesz a két kupac közül a "SZEMÉT" megnevezésű, míg a "VISSZAÉPÍTHETŐ" kupacban csak egy kilincs, néhány lámpabúra, egy vízcső és a balos hűtőrács árválkodik.
Felfoghatatlan állagú olajakat engedsz le az autóból, melyeket még a Csehszlovák Népköztársaság fennállása alatt öntöttek bele, nem érted, mitől működött az autó eddig, ha nem volt szelephézag, és különbenis, hol a bal hátsó féknyereg?!!

Aztán rengeteg munka, izzadtság, káromkodás, elszívott cigi, és átdolgozott éjszaka után lassan elkezd nyomokban autóra emlékeztetni. a belsejében minden a helyén van, az évezredes kosz nagy része is eltűnt, az új féktárcsák fénylenek a helyükön, és miután van bowden, amivel meg lehet húzni a szívatót, a motor járáskulturája is kezd arra emlékeztetni, amilyennek lennie kéne.

És akkor egy lépést hátralépsz, kifújod a füstöt. Tudod, hogy soha nem lesz tökéletes, soha nem lesz olyan mint az új. Soha nem fog OT rendszámot kapni. De mégis arra gondolsz, hogy megérte. És ez jó érzés.

Na, hát ezért. Dióhéjban.

Virágokat az öltözőmbe. :))

ommm 2010.07.03. 18:30:49

@murna: Ha küldenél privátba egy telszámot, az jelentősen megkönnyitené...

Sabc 2010.07.03. 18:33:41

@murna: Ember! Kisebbfajta Istenség vagy, megy az email! :)

Sabc 2010.07.03. 18:37:05

Ráadásul ahogy látom, ez kapásból 2, azaz kettő darab bal hátsó nyereg, szóval az egyikbe bátran beletörhetem a légtelenítőcsavart. :)))

Rocko- 2010.07.03. 18:38:29

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!: "ha ommm úr szlovákiai magyar akkor már minden tiszta csak nem ez jött le a blogból."
nem szégyen kattintani és elolvasn ia többi írását. ;)

"amúgy tényleg nem értem mi a jó abban hogy totál lerohadt verdával kínlódjon az ember, mert anyagilag sem éri meg."
melyik autó éri meg anyagilag? a munkaautó. de ez hobbiautó (ha nem derült volna ki még), itt az élvezeti faktor számít értéknek.

"valaki írta hogy karosszéria elemek színe.."
az én voltam.

"hát mondjuk bocsi átfújni egy színúre szerintem századannyi melő"
amennyiben ezt az ún tulaj elmulasztotta, így lehet következtetni arra, hogy milyen gondos gazdája volt. kis ráfordítás és máris jobban néz ki a dolog.
"mint a rommá rohadt alkatrészeket, meg mindent (motor, elektromos rsz,alváz, mechanika..stb) helyrerakni."
amit mint láthatsz itten talán szemernyi rozsda található. nézd meg a posztban az első linket, ott elolvashatod a körülményeket.

@Sabc: jól beszélsz. :)

Dennis01 2010.07.03. 19:07:56

@ommm: Csikos szabin van? Eleg regota nem jott szerelos poszt tole, nem ra vall, hogy nem piszkalja hosszabb ideig valamelyik verdat... :)

exepszzed (törölt) 2010.07.03. 20:07:49

@Rocko-: OKS.
leborulok, szlovákiai magyar.

a rohadás viszont nem kizárólag rozsdára értendő.

a lényeg hogy egy autót lefesteni sokkal olcsóbb mint műszakilag rendberakni ha nagyon lepukkant, ezt tény.

exepszzed (törölt) 2010.07.03. 20:10:26

@Sabc: kinek mi éri meg.
mondjuk az autó azért nem ember,és nem is érzelmi dolog hacsak nincs hozzá valódi kötődésed (nagyapád egyetlen kocsija volt, a család első kocsija volt ..stb)
tehát ha már idegentől veszed nem hiszem hogy egyértelmű érzelmi szálat jelent az hogy lehasznált.

de hobbinak tényleg szép, ez tény.

Devil2 2010.07.03. 20:33:49

@ommm: Pista, nem arról volt szó hogy valami turbó szörnyeteget csinálsz az autóból?

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.07.03. 20:59:26

hajrá!várjuk a további fejleményeket!U.i.:holnap vasárnap, olvasnánk egy kis Csikóst is! ;)

Virago_1000 2010.07.03. 21:27:06

@Dennis01: Nem kellett volna bemenned a DVLA-hoz, bekuldhetted volna postan is :))
Az ujtulaj meg megkapja szinten. Igy mukodik ez normalisabb orszagokban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.07.03. 21:33:30

Kicsit későn: Tudok szlovákiában full gyári, hibátlan 1977-es 125P-t....

Virago_1000 2010.07.03. 21:34:51

@Dennis01: "Eleg regota nem jott szerelos poszt tole, nem ra vall, hogy nem piszkalja hosszabb ideig valamelyik verdat... :) "
- varj, mig visszafizeti a Ponton utan az adossagait...

Virago_1000 2010.07.03. 21:51:06

Ommm:
"bár az autó friss műszakis, ez még valószínűleg a postást sem látta, amelyik a papírjait hozta"

- :))) Ez mar csak igy megy eszaki szomszedainknal. No meg attol fugg, ki van ott STK vizsgan, aszerint tolsz a zsebebe.

Az esztergalt valtogombot kicsereled, vagy megtartod?

Centrifugal olajszures: ez olyan, mint a kispolskie? Nagypolskit igaziban meg csak kivulrol lattam.

Kókler Róbert 2010.07.03. 22:01:59

Én egyszer darabokra vágtam egy nagypókot. SSzenvedett vele a nagyflex:-))) A kislámpás hátfal sokkal szebb. Szét kellene borítani és belefogni a nagy projectbe mert ezzel csak húzod az időt és mire elkészülsz kifogynak az olajkutak!

misinator 2010.07.03. 22:02:53

Mint azt már százszor megírtam Nektek én - racionális emberként - nem vagyok elfogult a Nagypolák kapcsán: gyerekkoromban mindig azzal vittek minket, 20 évig csak Nagyposzkijaim voltak, miközben mindenfélét vezettem, s azóta konkrétan könny szökik a szemembe, ha meglátok egyet...
Ezért nem szólok hozzá, csak olvasgatom az írásaitokat...

Ha még valaki nem olvasta volna:

nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

dennisthemenace 2010.07.03. 22:56:47

@Virago_1000: Na igen. Ezert vagyunk itt..DD

Hadd menjen. A lenyeg az volt neki, hogy vegigpofogjon a varoson es dugokat okozzon..)

82Zoli 2010.07.03. 23:11:32

Jó kis vas ez.
Csak egy javaslat, ez a szélesített felni feketére festve és rávaló króm dísztárcsával nagyon jól mutatna egy ilyen klasszikus forma gépen.

így valahogy.
www.blechpiraten.de/fotos/art_02_08/images/art_02_2008_106.jpg

gss 2010.07.03. 23:12:15

vmi dupla vezmüves 2literes fiat motor porosodik nálam,egy próbakörért odaadom szivesen
...az állapota ugyan kétséges,(utoljára roncsderbi ladát tolt)de hátha menthetö

w a s d 2010.07.03. 23:27:56

@VIKTOR A MAGYAROK KIRÁLYA!:

Én úgy vagyok vele, inkább a kaszni legyen egyben és ne kelljen se lakatolni se festeni, mint a műszaki rész- legalábbis vételkor. Meg ha lehet, korábbi karosszériajavítás se nagyon legyen a kocsin. Nehezebb azt szerintem jól, tartósra megcsinálni/csináltatni, mint a műszaki részt.

w a s d 2010.07.03. 23:31:35

@F/: Na meg ha a "műszaki rész" előbb- utóbb kikerül szinte teljes egészében a kocsiból, mint ahogy elvileg ebben az esetben is, akkor inkább épp bódéjú autót ésszerű szerintem keresni, mint azonnal használható állapotú, de festést- lakatolást igénylő példányt.

ommm 2010.07.04. 00:18:19

@gss: hmmm...az lenne a B terv. De erősen gondolkodom rajta :)

Mindenkinek köszönöm a felajánlást, úgy néz ki, akad féknyereg. Természetesen a továbbiakról beszámolok. Köszi, srácok!

robijoe 2010.07.04. 08:30:07

Először azt hittem ,hogy csak elfogult vagy a Tótozás miatt de ez tényleg durva.Persze nem csak a Tótok gányolnak,na de ilyet.....
A cikk és a téma is nagyon jó,de ez az indavideo NAGYON GYENGE ,annyian panaszkodtak rá ,hogy most már tényleg kellene rajta javítani.Ez az indavideo szolgáltató vagy állami érdekeltségű szolgáltatás,mer akkor nem szóltam :-(

robijoe 2010.07.04. 08:34:03

@Dennis01: Ez egy Unios államban volt? Nem választhatjuk az ottani "okmányirodát"ügyintézésre? ,hehehe

dennisthemenace 2010.07.04. 10:16:43

@robijoe: De. Kijossz Angliaba,itt veszel autot es mar elvezheted is a sima, lehuzas nelkuli ugyintezest..)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.07.04. 13:25:33

A posztot olvasva megint kedvet kaptam hozzá, hogy megírjam azt a 300 órányi melót, amit a Trebivel toltunk bele a Szivornyába, hogy menjen. :)

Hajrá Pista! :)

Sabc 2010.07.04. 13:31:36

@Tie: Kérlek, hogy ne!

:)))))))

Rocko- 2010.07.04. 13:57:54

@Sabc: az úgy kezdődött, hogy létrejött a nagy angol szent egy és megbonthatatlan gyarmati birodalom. :)))))

Z o z ó 2010.07.04. 13:58:31

Megint egy újabb jó poszt tőled:)

Sok sikert az autóhoz,hajrá:)!

ui.:plüss dobókockát a belső tükörről le ne hagyd!(arra az 1 hónapra legalábbis:)

Sabc 2010.07.04. 18:04:39

Bréking nyúz: Sabc a műhelyből jelentkezik.
A mai nap folyamán került bal hátsó féknyereg, ráadásul egyből kettő, továbbá egy Nysa rakterét megtöltő mennyiségű nagypók alkatrész, hála és köszönet érte murna kartársnak, fanfárok és szárnyas kerubok kísérjék útján! :)
Most pedig elkezdek Polszkit gyártani, Sabc vége.

Sabc 2010.07.04. 18:33:00

@Rocko-: Nem sokkal később pedig a megbonthatatlan collos csavarokkal összerakott Land Rover fődarabok uniója.

Rocko- 2010.07.04. 19:14:29

@Sabc: :DDD

jó Polskizást.

yeti 2010.07.04. 19:20:29

@Sabc: Hajrá!És éljen murna!

t0thl 2010.07.05. 13:23:23

Mondjuk ezt így nem értem kinek jó ez ? :)
Nagyapámnak volt egy pont ilyen. Érdekes módon az nem rohadt, nem tudom miből gyártották de az egyszerűen nem rohadt.
Mondjuk nagyapámnak érdekes autó karbantartási elvei vannak, amikor egyszer elugrottam vele valamiért feltűnt, hogy az egyik kerékből kikandikál már a belső, a szövet is elkopott ugyanis. Falura jó ez alapon.

Eladva is azért lett, mert váltott az öreg Zastavára.
Mondjuk én nem szerettem, mert bár jó hangja volt, és jó erősnek tűnt a motor, de ez csak addig volt így, amíg az ember nem kezdett vele gyorsan akarni menni.
Akkor idegesítően zajos lett, és nem nagyon hasított.
A zsigát sokkal sokkal jobban szerettem és jobb autónak is tartottam.

Sabc 2010.07.05. 15:03:27

Bréking nyúz: Tegnap hajnali háromkor fejeztem be a polskizást.
Gondoltam levezetésként megnézem, miért csikorog a 3 hónapos első fékem.
Persze hogy akkor tört bele a csavar a féknyeregbe.
Hajnali fél négykor fúrj ki egy rohadt kemény csavart központban, vonalban, majd szedd ki úgy, hogy a menet ne sérüljön...
A mai napra a bónusz, hogy van egy csavar a bal hátsó gumimban, és folyik a tankom.
Küldenék egy nótát.
Bár ezeknek az információknak igazából semmi közük a pókhoz, de ki kellett adnom magamból.
Este a műhelyből jelentkezünk Pistával.

Krisi 2010.07.05. 15:27:55

komolyabb összegben is fogadtam volna arra, hogy legalább 4-en benyögik a "fék nélkül mentél te pöcs, majdnem megöltél egy óvodás csoport!" kezdetű monológot, de örömmel olvasom, hogy nem! miafasz, hol vannak a szokásos arcok? na nem mintha baj lenne :)

ommm bácsinak pedig jár a pirospont, gyönyörűen megfogalmazta hogy mekkora királyság az első út egy frissen vásárolt járművel. legyen az bicikli, motor, autó vagy helikopter. prályszlessz.

Szkotti 2010.07.05. 22:36:50

@Krisi:
Na mongyuk azazér' elég meleg akkoris, hogy konkréten NEM VOLT RAJTA féknyereg....
Merha nem fog, aszondom, jóvanna. Nade így.
Egyébkéntmeg, mi is vettünk csapatósnak egy Pókot jópár éve. Kb.5km-t tudtunk vele rugatni, mert először csak elektromosan nem akaródzott menni, utána meg beszakadt a torony. Merthogy sikaflexszel volt "kihegesztve" a doblemez. Szétszedtük, de nem volt energia megcsinálni.
Az első rugóval vigyázni, mert bent a helyén kb. a szabad rugóhossz felére össze van nyomva, és igen nagyot rúg, ha hagyod elszabadulni :o)

1ns0mn14 2010.07.05. 22:45:16

Hol van már a folytatás? *_* T_T

Sabc 2010.07.06. 01:05:23

@1ns0mn14: Készül. Épül. Folyamatosan újabb és újabb akadályokat gördít elénk a Pók, de szívósak vagyunk, mint a Leukoplast.

ommm 2010.07.06. 01:28:57

@1ns0mn14: Szóval az üzemanyag-szivárgás oka (a csereérett benzincsőn kívül) leginkább úgy deríthető ki, ha levesszük a tankot.
Ma romboltunk és építettünk is. Az eleje kész, vannak ködlámpák, telepi légbeömlők, holnap megy a kép facebookra.
Jó lesz.

Autopeti 2010.07.06. 21:18:05

Bocs a reklámért, de ha valakit érdekelnének a veteránok:
autopeti.blog.hu/

enoxx79 2010.07.19. 08:12:01

Ha érdekel még, akkor jelzem, hogy találtam a hétvégén a padláson két (ránézésre) vadonat új nagypolski hátsó féknyerget.