Pista menni Le Mans: Pitonkirály bajusz nélkül

  2010. június 12. - ommm Címkék: totalcar lemans omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Kicsit megcsúsztam, bevallom, nem egyszerű itt az élet úgy, hogy laptopot, kamerát, fényképezőgépet, telefont és ezek töltőit, valamint meleg ruhát, váltás gatyát és az élethez szükséges csilliónyi biszbaszt hordok a hátamon. Ráadásul net sem volt, mert...hmm...kicsit franciáztatott a rendszer. Csak én voltam a rosszabbik végén.
De ne szaladjunk előre.

Először is a reggelinél kellett gyorsan szembesülnünk a ténnyel, hogy a Peugeot, mint márkanév már tényleg 200 éves, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a borsőrlő, ami egy óvatlan pillanatban felborulva felfedte a márka múltját.

bors

Sok időnk nem volt, 20 perccel a vonat indulása előtt már beszállás volt. Pontban hét órakor a reggeliző szalont ellepte egy kisebbfajta japán város. Szerencsére amilyen gyorsan jöttek, úgy mentek, rendezett, tömött sorban raktak a tányérukra eperlekvárt virslivel, lágytojást croissant-nal és forró tejet joghurttal. Fene tudja, mi lehet mostanra velük...

Szóval gyorsan elhúztunk, rohantunk az állomáson végig. A TGV-szerelvény mintegy 48 kilométer hosszú, a kocsik számai pedig apró, alig 36 pontos groteszk betűtípussal vannak szedve, majd 12 centiméterrel a kerekek fölé matricázva. Képzelhetik.

Háromszor futottam meg oda-vissza a mozdony-mozdony távot, míg megtaláltam helyünket. Aztán nem történt semmi, és 50 perc múlva 210 kilométerrel messzebb voltunk. Tényleg, döbbenetesen csendben, zökkenőmentesen, mégis villámgyorsan közlekedik ez az izé.

Közben volt időnk végigfutni a reggeli lapokat, megnézni az eredményeket, így legalább kicsit képbe kerültünk a rajtrácsot illetően. Aztán Gare du Mans, végállomás.

mans

Éjszaka persze esett, így a durranásig pakolt villamosban masszív, ázott tengerimalac-szag volt, az összes újságíró ekkor érkezett a helyszínre, képzelhetik. Kapaszkodni nem kellett, lényegében egymás bűzén támaszkodtunk. Úgy ömlöttunk ki a flaszterra a háromnegyed órás villamosozást követően, mint az aludtej a csuporból. Egyetlen egy vidám jelenet történt mindössze, amikor egy Audi-pólós fickó felugrott a Peugeot-rajongókkal teli szerelvényre. Mintha lila-fehérben ugranának le egy sörre az Üllői-úton. Nagy lett a csend.

audis

A röpke másfél órás sárban állás a regisztrációnál már csak könnyed lebegésnek tűnt. Megkaptuk a mindenféle pass-t, az újságírói igazolványt, ami lila mellény nélkül annyira nem nagy biznisz (csak olyannal lehet közvetlen a pálya szélén fotózni, de tutira szerzek egyet valahogy), éppen arra elég, hogy a paddockban mászkálhassunk. Na jó, ez azért annyira nem rossz.

Persze első utunk a Peugeot VIP sátrába vitt. Netet! Netet! - felkiáltással törtem be az ajtót, de csak széttárt kezek közé rohantam. Nincs, túlterhelt a rendszer, interferálunk még Kambodzsával is, majd lesz. Anyád.

Átrohantam a hivatalos sajtótoronyba, hátha sikerül szerezni egy hozzáférési kódot. A remény hal meg utoljára, hiszen tudtam, hogy már egy hónapja, mikor akkreditáltam magam, na már akkor is minden stand, munkaállomás reménytelenül foglalt volt. Tippelhetnek, hogy a mintegy kétszáz helyből kik nyúlták le a legtöbbet...

Eszembe jutott Csikós, szegény Kopasz, akit az ág is húz. Leültem az első, üres helyre, de nem volt jó, közel volt a retyó, és a sok összezárt, izzadt férfitest szaga, a kőre fröccsent pössenettel keveredve legszebb katonaéveimet juttatta eszembe.

Átültem hát egy másik helyre, mint később kiderült, maga Tiff Needell helye lett volna ez. Oda is jött, akkor még nem értettem, kék zakójában mit keres annyira, mindenesetre bejelentkeztem a hálózatba az asztalon talált kóddal. Azt hittem, szabad a gazda, ha már egyszer odaírták a logint és a jelszót. Ő nem szólt, hiszen nem tudta, hogy oda szól a jegye, nekem pedig net kellett, mese nincs. Bocsika vagyok.

needell helye

Na, az derék Tiffünk hozzáférése volt, ő sem tudott róla, és akkor még én sem. Mire rájöttem, hogy az ő patronját lőttem el, addigra már sajna nem voltam ott, hogy elmondjam neki. Talán sikerült bejelentkeznie...

Ne gondolják ám, hogy most extrém genya voltam. Ha ennyi újságírót összeeresztenek, nagyon furcsa dolgok történnek néha. Eltűnnek a lila mellények, hogy idegen, press-kártyát nem viselő emberek dekkoljanak a pálya szélén, kartonostól nyúlják le az ásványvizet, hogy aztán roskadozva induljanak egy-egy távolabbi kanyar felé.

Sőt, valaki az odakészített kempingágyat is vitte a hátán. Gondolom a Mulsanne-nál alszik. Mindegy, a sajtószobából inkább leléptem, mielőtt még gond lett volna az elcsórt hely miatt, de netem még mindig nem volt.

Forgattam, fotóztam, lassan megtelt az összes memóriakártyám, a kamera, a fényképezőgép és a laptop lemerültek (utóbbi azért, mert folyamatosan tárolom rajta a nyersanyagot). Ekkor jött a kettes számú gond. A konnektor. Merthogy az sem volt.

mansell

Közben bóklásztam a paddockban, lestem, hová lehetne besurranni, a nap felhők mögé bújt, volt félhomályos sarok bőven, ahol át lehetetett slisszolni a garászok felé. Nocsak, nocsak, itt a Mansell-család, a fagylaltgyártó szponzorcéggel (Beechdean) a hátuk mögött. Nigel, '92 Forma-1-es világbajnoka és fiai Leo és Greg a Ginetta Zytekkel. Hej, de bután néz ki bajusz nélkül. Lehet, hogy öregítené, de egyszerűen hozzá tartozik, mint Pamela Andersonhoz a csöcs.

Apropó, csöcs. Vanina Ickx fotókon ugyan fincsi csajnak tűnik, a valóságban azonban a falusi lepényképű babaversenyen is csak a középmezőnyben végezne. Ellenben a full csajos csapat, a Ford GT-vel rajthoz álló Matech Competiton kettes számú autójának pilótái... Fotóztam ezerrel, hosztesszeket, celebeket, mindenkit, aki él és mozog.

Hűha, kezdek csapongani, de képzelhetik, mekkora kín most nekem itt, a földön ülve posztot írni, miközben odakint megy le a nap és behallatszik a az LMP1-es Astonok csodaszép, V12-es selymes hangja (a legszebb az egész mezőnyben) és a rengeteg V8 recsegés. Nagy áldozatot hozok éppen, kérem, ezért cserébe nézzék el hibáimat. Egyszemélyes tudósító, fotóriporter és operatőr vagyok itten kérem...

sunak

Még szerencse, különben soha nem jutottm volna be a Young Driver Aston-Martin csapathoz, akik a GT1-es csoport kvalifikációját megnyerték, és ahol nagy kedvencem, Tomas Enge az élmenő szerepében áll rajthoz. A srác teljesen jó arc, imádja a sört és anno a Forma 3000-es bajnoki cím is csak egy kósza dzsoint miatt úszott el neki, amit a Hungaroringen elnyomott.

Kamuztam egy ordast az egyik szerelőnek, hogy régi barátja vagyok és már két hete megbeszéltük, hogy itt koccanunk (mindezt csehül naná), elhitte, kihívta Engét, neki pedig megmondtam, mit lódítottam az imént, csak hogy dumálni tudjunk egyet. Jót nevetett rajta, ráadásul örült, hogy cseh nyelven beszélgetünk, csak ő és fizioterapeutája, Jirka beszéli a nyelvet. Be is hívott, éppen a gyors versenyzőcserét gyakorolták, mondta, nyugodtan fotózzak, kérdezzek, amit csak akarok, ott találok szendvicset és vizet, érezzem magam otthon.

enge

Nevetni fognak, de imádja a magyarokat, azonnal magyar mondatokat kellett neki mondanom (inkább nem írom ide őket) és elmesélni, honnan tudok csehül és egyáltalán, melyik újságtól jöttem. Pár gyors kérdés és már szólították is, erről az összefoglalóban még megemlékezünk. Most nyomja a versenyt, aztán este megállok még náluk, hátha akad valahol egy jó sör. (Itt ugye, a bor hazájában esélytelen vagyok, tegnap sikerült nyolc euróért pancsolt lőrét vennem, bort pedig nem ihatok, mert szomjas vagyok, amennyi a szomjat oltja, annyitól bekacsintok csúnyán).

Oké, ez megvolt, egy ide, de sem internet, sem konnektor nincs még. Eltelt három óra, közben igyekeztem fél szemmel a közelmúlt híres kocsijainak versenyét figyelnem, a Silk Cut Jaguarok és a jellegzetes, kék Nissanok durván nyomták, szinte tapintható volt a remegés, mikor falkában eltéptek előttünk. Dízelmotor? Lol.

jag

Adtam még egy esélyt a Peugeot médiaközpontjának, s láss csodát, volt net! Wifi, hibátlan, működik, éljen. Gyorsan le is ültem a teraszra, betoltam egy kis meleg ételt, reggel óta jóformán semmit sem ettem, a laptop közben végleg lemerült. Nem gond, van konnektor odabent, aha, lókolbász van, nem konnektor. Interjúznak a drága emberek, nem lehet használni a helységet.

Nem baj, nem fosunk be, lesz az emeleten, a VIP Lounge-ban. Igen. Van is, legalább tizenöt. Midegyikből egy-egy elosztó lóg ki, az elosztókból pedig laptop tápok vezetékei, azok végén pedig – nem hiszik el – egy busznyi japán. Elfoglalták az összest, és láthatóan dolgoztak, verték a billentyűzetet, mint szódás a lovát. Innen nem lesz póver, az már szent.

nipponfakk

Máshol pedig nincs. Kész, vége, beszarok, de tényleg. Itt a világ leghíresebb, hosszú távú versenye, ezer újságírónak jár kétszáz poszt, nincs mellény, nincs net, wifi és hely, és egy konnektor sem, ahol feltölthetném a cuccot. A kaja jó, az igaz. Nem baj, c'est la vie, valamit ki kell agyalni...

Hopp, tévés kollégák, innen nyomják az élő adást. Nem húzom tovább, adtak egy hosszabbítót a közvetítő-szobából, ennek köszönhetően írhatom most ezeket a sorokat. itt ülök a padlón, ha kinyújtom a karomban a fényképezőgépet, ezt látom a sarok mögött:

tevesek jofejek

Közben ugyan elfelejtettem megemlíteni, hogy elrajtolt a verseny, de minden rögzítve van, akit érdekel, láthatta a tévében. A nyüzsgés óriási, döbbenetesen sok ember van mindenütt. Pár körrel a rajt után Mansellék autója a falnak csapódott (biztos vagyok benne, hogy önök, otthon, jobban tudják, mi történt, mint én itt. Update: Simon kolléga most beszélt a szerelőjükkel, állítólag az öreg lett rosszul még menet közben, azért vezette palánknak az autót, mellkasi fájdalmakra panaszkodott) és mentővel hozták be a pilótát, ki volt az? Írják meg sms-ben, mert itt a sok dinka csak tömi a fejét, bárkit kérdezek, csak széttárja a karjait, hát mit tudja ő, de jó a verseny, nem?

Az. Remek a hangulat. A következő órákban átmegyek a Porsche-kanyarba (most a Ford sikán mellett ülök, ez a célegyenes előtti utolsó kanyarkombináció), aztán vissza egy zuhany erejéig, majd hosszú séta következik a Mulsanne-hoz, oda nem jár busz, nincs semmi közlekedés. Legalább négy kilométer messze van, sötét lesz, mire odaérek, de nem baj.

Állítólag arrafelé szépen izzanak a féktárcsák.

Üdvözlettel
Pista a padlóról
VIP Lounge
Ford-kanyar
LeMans

Utóirat: A videó direkt nem maximális minőségű, nem feszegetem a törékeny wifi határait. Az igazit HD-ben forgatom. Fogadják szeretettel.Lassan tényleg meg kéne néznem az eredménytáblát, kíváncsi vagyok, hol állnak az Astonok és a BMW-k... Ennyire közel és ilyen távol még sosem voltam egyszerre. Ha visszajöttem, éjszaka még tolok egy posztot, ígérem. most megyek, megkeresem Megane RS kommentelőnket, állítólag van sörük, rendes, mert mindjárt szomjan halok, a narancslétől pedig már besárgult a szemem.

Utóirat kettő: Rakom gelériába a képeket, közben itt téblábol Christian Klien, a Peugeot gyári teszpilótája. Kérdezzük tőle, mi történt Lamyék autójával. Három óra után ponyvázzák? Nem jó jel. Nem tudja, ő is a monitoron látta és teljesen meglepődött. Közben hívták a boxból, már a defekt előtt erős vibrációt éreztek hátul. Szegény Bourdais, felesége nyakába borulva sír, Lamy is csak a fejét csóválja. Dízel ida vagy oda, azért sajnáljuk őket, magasan a leggyorsabbak voltak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr802076562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2010.06.12. 18:18:16

A Peugeotkban van klíma. Fix 27 fok odabent. Most mesélte Klien.

Labdacs 2010.06.12. 18:20:24

@ommm: Nigel 92-ben nyert VB-t.

Leadfoot 2010.06.12. 18:20:30

Én a helyedben felálltam volna, és bemostam volna egy isteneset Tiff-nek, hogy "ezt Csikós küldi". :-)

yeti 2010.06.12. 18:32:08

@ommm: Még sok ilyen színes beszámolót!Külön pirospont,hogy bosszút állsz a kopaszért az angolokon.Remélem Tomas Enget elhívtad belsőség találkozóra:)

ommm 2010.06.12. 18:35:00

@Labdacs: bocs, 93 indyben volt bajnok

sunblind 2010.06.12. 19:12:20

Szépmunka! :) ISOnagyonsok, vörös féktárcsákat a népnek!

speci78 2010.06.12. 19:44:43

Hajrá Pisti, jól tolod!
Azért abban ne reménykedj, hogy "elfelejtesz" posztot írni a tegnap Ferihegy és De Gaul között történtekről! :) Engének elmondtad, hogy gyakoroltad a nyelvet menet is? :)

dextercapo 2010.06.12. 19:56:32

a peugeot nem eloszor tor borsot masok orra ala :)

karlov 2010.06.12. 20:27:52

Minden tisztelet Zsoltnak de végre valaki megküzd az angol sznobizmus élharcosaival...
Lesújt "a palóc Jézus"...

Autopeti 2010.06.12. 21:00:06

Srácok,ez a sport annyira jó és szép, kár hogy csak ilyenkor kapok rá, különben megfeledkezek róla.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.12. 21:11:52

Kitartás!
A szervezetlenséget meg kocaújságíróként, kisebb rendezvényeken is megtapasztaltam már :S

De királyak a japános dumák :D

ommm 2010.06.12. 21:12:03

A következő a helyzet:
- most jöttem vissza az Antarés-kanyarból, mint kiderült, jár busz a Mulsanne-hoz, csak nagyyon ritkán, mert messze van.
- nem kockáztattam meg most, mert pár perc múlva indulunk a Peugeot-boxba, aztán végigjárom még a paddockot, megnézzük, mi a helyzet, fáradnak-e már
- aztán elmegyek mosdani egyet, rám fér egy kis víz
- utána pedig Mulsanne, fene tudja, meddig.

A három svájci csaj autója kigyulladt, szétfolyatott egy csomó olajat a pályán, bent van a biztonsági autó. Fogynak, fogynak...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.06.12. 21:24:17

ommm: a szöszi riportercsajjal találkoztál már? sunáznád?
tudja vki, hogy hívják?

Tomchy 2010.06.12. 21:32:42

posztot???? Az meg mi a búbánat?
POSZT! :O)

Hajrá Pista! A svájci csajoknak az olajrendszerben volt valami leugrott csövük, a Fúrósport szerint.

Верховина 2010.06.12. 21:41:37

Jó a szöveg Pistám:D A boxbeli kamuzást is felvehetted volna rejtett kamerával:D
Amúgy marhán irigyellek..:P

Верховина 2010.06.12. 21:45:50

Hmm... A blogmotor monnyonle! Megette a hsz-mat...:/

Naszóvalakkor még egyszer:D

Jó a szöveg Pistám!:D A boxbeli kamuzást is felvehetted volna rejtett kamerával:D
Amúgy marhán irigyellek...:P

peeter 2010.06.12. 21:57:08

Aki nézni akarja és nem tud rólla, h ilyen is van, annak ajánlom a peugeot honlapját, itt van francia komment az eseményekhez, de aki csak élvezni akarja a hangokat annak az audi honlapját ajánlom, itt nincs francia karattyolás!! :))
Várjuk a további helyszini élménybeszámolót! Hajráá! Csak igy tovább!!

Christine Plymouth Fury 2010.06.12. 22:17:57

Ommm, padló ide, konnektor oda, mindennek ellenére én most valahogy nem tudlak sajnálni. :) Az autós újságíró tényleg az élet császára. :D A többi mondandómat meg már leírták a többiek (yeti, tibydanny, sunázósün). :P
Várjuk a további beszámolókat!

gnme 2010.06.12. 22:33:36

hmmMM' de sok fíínom anyag

hmmMM' de sok fajin jószág

MitTomÉn 2010.06.12. 23:06:25

Tetszik a poszt, csak így tovább. :-)

neszójszám 2010.06.12. 23:09:57

Mansell a Top Gearben (2005. dec. 11.) - már akkor bajusz nélkül

Csikós Zsolt 2010.06.12. 23:18:53

Mi a papundekli falak mögött találtunk konnektort anno, kihúztuk, ami benne volt, és mellette ültünk, amíg fel nem töltődött. Másfél óra/akku kb.

Ne nézegesd sokat a képeket a digin, és ne RAW-ban fotózz, akkor soká tart az akku, és talán a kártyát sem lövöd tele olyan gyorsan. Ez egy komoly egyensúlyozás a minőség/mennyiség között, többdimenziós, úgymond. De egyedül szarabb, mint nekünk volt.

Hurri Kán 2010.06.12. 23:32:58

atdhe.net oldalon élőben nézhető a futam

Hilux94 2010.06.12. 23:45:43

A fotókat elnézve emberünk egész nyugodtan használhatja RAW helyett a legkisebb felbontású jpg-t. :)

ixtom 2010.06.13. 00:22:33

@peeter: Más csapatnak nincs ilyenje? Máshol pofáznak, intejú, reklám, stb. Undorító ez a dízelhang. Gondoltam belövöm éjszakára alvás mellé, de így...
Traktorversenyt nem kérek!

Gyerünk OMM told a posztokat! :)

Fomics 2010.06.13. 00:31:29

Omm, a száguldó riporter:)
Nagy menet lesz, de eddig kurva jó a poszt !

ommm 2010.06.13. 00:53:06

JPEG-ben nyomom, elég nagyban,még ha Hiluxnak nem is tetszik. :)
Elég messze vagyok ahhoz, hogy ne érdekeljen. A Nikon az egyetlen, amelynek még bírja az akkuja.
Kipróbáltam ahogy mondtad, úgy néz ki,működik, mindjárt írok egy rövidet. Pill.

nem kéne... 2010.06.13. 01:03:05

@Csikós Zsolt:

"kihúztuk, ami benne volt, és mellette ültünk, amíg fel nem töltődött"

:))))))
gondolom meg se kérdeztétek senkitől, hogy fontos-e, ami be van dugva.
:))

nem kéne... 2010.06.13. 01:09:23

@ommm:

amúgy jó reggelt.
most értem haza.
képzeld, találtam ezen a szakaszon egy eddig általam nem ismert német autópályaszakaszt.
38 perc:

maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=K%C3%A1roly+R%C3%B3bert+utca&daddr=46.904307,16.703339+to:Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&geocode=FZqI0AIdxJf9AA%3B%3BFe3SygIdYt4BAQ&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=11&via=1&sll=46.929634,16.854401&sspn=0.241018,0.617294&ie=UTF8&ll=46.929634,16.892166&spn=0.241018,0.617294&z=11

nekem fel se tűnt, érkezéskor említették, hogy deközel van ez a szombathely.
:))))

poa ogapo 2010.06.13. 01:26:25

Pista!

Szavaztál?

.urva életbe!

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2010.06.13. 08:01:54

Ezek a csigaevők hogy tudnak egyfolytában dumálni?!:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.13. 09:36:04

@Hilux94: Mi van, csibész, bántod a kisebbet? Figyellek, rajtad tartom a szemem!!:))

Hilux94 2010.06.13. 10:37:40

@streetsta: A púpos gyerököt sem simogatni köll, hanem belökni a prés alá. :)))

dextercapo 2010.06.13. 20:50:09

@nem kéne...: kozvetitettek : akkor allt meg az egyik peugeot . a telemetria es a motokontroll valahogy furcsan erezte magat :)
süti beállítások módosítása