A matrica jó. Illetve elmegy

  2010. június 09. - papptibi Címkék: vélemény autópálya matrica sztráda

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

matricatrash

Szeretnél kilométer alapon fizetni az autópályáért? Elsőre ésszerűnek tűnik, de hidd el: rohadt drága lenne.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr512068044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jozef 2010.06.09. 19:33:37

A matrica olyan mint mikor bérletet veszel, annyit, akkor, annyiszor használod ahányszor akarod.Akinek erre nincs kb. 1500 HUF-ja az menjen főúton vagy vonattal.KM alapú pálya marhaság.

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 19:45:19

@=Daniken=:
"mint mondjuk Németországban az ottaniak, mégis elég a pénz mindenre.itt hogyhogy nem?"
Nem kötözködni akarok, csak ez mindig, mindenhol elhangzik. A válasz pedig egyszerű, Németországban nem trendi zsebbe kapni a fizetést, itt igen, Németországban arányaiban is sokkal több az adófizető, mint itt, Németországban valamennyi adót mindenki fizet, itt nem, sőt, ha jobban megnézzük, kis hazánkban divat megúszni az adózást. Konkrétan lassan ki lehet jelenteni, hogy itt szinte már csak a közalkalmazottak és a köztisztviselők azok, akik tényleg a jövedelmük után adóznak. ÉS végezetül: Németországban nem elit menni a segélyért a hivatalba, itt igen. Ezenkívül pedig Németországban nem lehet megtenni azt a némettel, amit itthon a magyarral. De azért, ott sincs kolbászból a kerítés. (Na, ezzel a hsz-el megint nem leszek népszerű, de sebaj :) )

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 19:46:59

@cmyk: Szívemből szóltál, köszönöm. Kár, hogy nem láttam előbb a hsz-ed, megspórolhattam volna magamnak a sajátom. :)

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 19:55:42

@Jozef: De a 30 napos bérlet is csak 12.-től 11.-ig szól :D Akkor most nyafogjunk, jó? :D

Ez az egész tényleg tipikus magyar nyafogás.... pályamatrica, én szeretlek. (Pedig keveset használlak, és akkor sem megyek a 4 napossal 150-200 km-nél többet, azt viszont 1 nap alatt megtéve...mégis, nekem jó vagy úgy, ahogy vagy.)

ricamaca 2010.06.09. 19:58:59

A négynapos valóban nem négy napos, pedig át lehetne programozni a rendszert. A heti az ugye 10 napig él, az éves 13 hónapig érvényes. Ebben az országban semmi sem az ami, miért lenne az autópályadíjakban másképp?
Én külföldi rendszámmal járok, lehet hogy hülyeség volt venni eddig matricát?

JMC 2010.06.09. 20:05:58

Aki azzal számol, hogy mekkora távolság esetén éri meg a 4 napos matrica és mennyi alatt éri meg a km alapú fizetés, az gondolom egyszeri alkalommal számol. Szerintem az egyszeri utasoknál sokkalta többen vannak az ingázók. Járjunk be mondjuk Aszódról havonta 20x dolgozni. Az egy évben 240 oda-vissza út. 29x2 km az út/nap. Az egy évben 2x29x240 km. 13920 km. A Horvát jelenárral számolva (ami ugye mint fentebb írták 17-18 forint körül van km-enként) ez 236640 Ft (17,5-el számolva). Az éves matrica jelen pillanatban 37200 Ft. Több mondanivalóm most nem nagyon lenne...

Patre 2010.06.09. 20:11:09

@cmyk: Azt elfogadom, hogy a 3-5x-e a fizetés itt nálunk, csak azt se felejtsd el, hogy például a fizetés felét rögtön ki is fizeted a lakásbérletre.
Hogy itt nem csalnak adót, arra gondolsz?-dehogynem, itt is ugyanúgy bejelent 400euróra, és a zsebedbe tesz még 600-at.

@Christine Plymouth Fury

Nem sikk itt sorbanállni segélyért?
Dehogynem, mivel több segélyt kapsz mint amennyiért én dolgozok...és egyre többen meg is teszik!

Tibike15 2010.06.09. 20:13:27

@JMC: majd megtanulják az emberek megosztani az autót, ahogy sok helyen megy
Ha leosztod 4 részre, úgy már nem olyan sok

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 20:15:35

@Patre: Nekem más a tapasztalatom, de valószínűleg azért, mert nekem meg sem fordul az agyamban, hogy sorban álljak segélyért... de ha arányaiban nézzük, akkor a németnek is kevésbé, mint a magyarnak (igen, itthon is tisztelet a kivételnek). Vagyis továbbra is fenntartom az álláspontom.

Meganematyi 2010.06.09. 20:17:51

@Patre: zsebbefizetés itt, Ausztriában is van, és itt is nagyjából úgy zajlik, hogy amire be vagy jelentve, azt ki is fizeted lakásra, rezsire és amit zsebbe kapsz abból meg élsz és félretetszel. Annyi a kül Mo-hoz képest, hogy miután kifezetted a lakásodat, rezsidet, kajádat, elmentél egyszer-négyszer szórakozni, költöttél a hobbijaidra, még mindíg marad bőven, amit félre tudsz tenni.

Túrós Rudi 2010.06.09. 20:18:33

Ki a túrónak jó a 4 napos? Aki egyszeri felhasználó, az ugyanaznap haza is megy. De 1 naposat csak teherautóra adnak, miért?
Aki hétvégére hazamegy , annak is elég lenne 2db 1 napos. Miért kell kifizetni a plusznapokat???? Azzal indokolják, hogy nem negyedannyi lenne ám az 1 napos... Azért mégiscsak olcsóbb lenne, nem? Valójában az éves a legolcsóbb, persze csak azoknak akik egész évben ki tudják használni. Viszont kérdem én, miért én, az alkalmi felhasználó dotáljam mások munkába járását?

magaslabda 2010.06.09. 20:22:17

@JMC: Igen án, de ha tényleg mindenért annyit, vagy közelannyit fizetnénk, akkor az aszódi lakos meggondolná, hogy hol vállaljon munkát, és oda mivel utazzon el...

Patre 2010.06.09. 20:23:40

@Christine Plymouth Fury:
A németnek mostanság kezd eljutni az agyáig, hogy lehet így is...amióta elkezdték emelni itt is a járulékokat, ami otthon is sztem az alapvetö probléma.

Patre 2010.06.09. 20:25:15

@Meganematyi: Igen a legföbb különbség otthon és itt között, hogy ha az ember dolgozik, ha szükösen is, de emberhez méltóan tud megélni a fizetéséböl.
De Ausztriában még egy kicsit jobbak az állapotok mint itt Németben...

azekezetnelkulitelseolvasom 2010.06.09. 20:30:27

Kollégám házat vett a Forma 1 pálya környékén, pár év után a szüleit költöztette oda, és azok debreceni lakásából vett magának egy garzont a VII. kerületben. Megunta az M3 bevezetőt reggelente. Ha anno a tényleges árakat kérték volna az autópálya használatért, nem ott vett volna házat...

Pizza zabáló 2010.06.09. 20:33:19

A Helyzet az hogy a kamerák már most is tudnak mérni. Egy szoftveres ki-be kapcsolás kéne, és ennyi. Egy laptopos simán megcsinálná pár hét alatt az országot. Volt is róla törvénymódosítás.

Nem hinném, hogy erre akarnának elindulni.

Ha pedig mégis, akkor meg magántőke bevonásával csinálnák úgy is. Mert a profit mindenkinek jó, csak nekünk nem :(

JMC 2010.06.09. 20:33:48

@magaslabda: ha pedig mindenki Bill Gates vagyonával bírna még dolgozni se kellene ugye.

Patre 2010.06.09. 20:35:58

Akkor az alaptémához az én álláspontom:
Semmi gond nincs azzal az autópályamatricával, magyar viszonyokhoz képest lehetne kicsit olcsóbb, de mégjobban aprózni a fölosztást hülyeség.
Egy olyan utat látok én még járhatónak, hogy a magyar rendszámos autóknak szubvencionálva legyen a dolog, mert ugye ö már sok más adóban hozzátezs a közutak fejlesztéséhez/karbantartásához. Teherautóknak meg simán még följebb nyomnán az árat, és itt is természetesen a magyar rendszámosok szubvencionálva, mert ugye ök is böven tesznek a fazékba, de a bolgár, román, török...stb nem, aki szintén heti 4x keresztbe szeli az országot. Sztem ez egy egész járható út lenne...
És én aki németrendszámos autóval megyek haza, igazán szrok rá, hogy most 1500ft-ot, vagy 2500ft-ot fizetek évente 2db 4 napos matricáért...de kéremszépen legyenek végre utak Magyarországon!!!

Tornado86 2010.06.09. 20:43:32

Abcúg pályadíj, ezt így kimondom, legyen matricás a 2m-nél magasabb jármûveknek, így sor kihúzva és olyan szempontból igazságos is, hogy aszerint veszi az útdíjakat, melyik jármû mennyire rongálja az utat.

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 20:44:21

@Túrós Rudi: És mért én fizessem mások tandíját, gyógyíttatását, nyugdíját....
Jajj ne már, ezt azért remélem te sem gondolod komolyan??

magaslabda 2010.06.09. 20:48:44

@JMC: Ha te Aszódról Bp-re jársz dolgozni, akkor kb. 1,5 ft-ba kerül 1 km az évessel számolva. Ha én hétvégén 100-100 km-t mennék, 7,7 -re jön ki a nyári négynapossal számolva!
Ez így igazságos?

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 20:52:33

@Tornado86: Tehát fizessen pld az autóbusz, mert egyszerre 60 embert szállít, de ne fizessen az a 60 személyautó, amelyikben autónként 1 ember ül... pedig, melyik is rongál jobban?:) Egy busz, vagy 60 autó? Vagy fizessen pld egy kis combo, mert 2 m magas ugyanannyit, mint egy kamion, mert mind2 magasabb 2 m-nél?:) Ám legyen, de ezzel minden árucikk ára újra emelkedni fog, hiszen így is jókora költség az árucikkekben a szállítási díj ára. De nekem aztán mindegy...

Patre 2010.06.09. 20:54:07

@magaslabda: Ez kb ugyanaz, hogy miért drágább a fél literes kóla mint a 2literes...

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 20:56:25

Vajon mikor jutunk el addig, hogy társadalomként tudunk gondolkodni? Ehh...

LiBerti 2010.06.09. 20:56:33

A hülye svájciak! Náluk csak éves matrica van! Az az igazi átverés, nem a 4 napos! Mondom nektek, bolondok ezek a svájciak! Meg is lehet nézni, hol tart az országuk. Koszos, ronda, kész lepratelep. Ráadásul a csőd szélén táncolnak, és alig várják, hogy bevezethessék az eurót. De hát így jár az, aki nem tud bánni a pénzzel. Csak 40 CHF, azaz 8000 Ft az éves matrica? Hát hogy gondolták ezek, hogy ennyiből futja az autópályáikra? Bezzeg a franciák! Nekik van eszük! Ott kilométer-alapú a sztrádahasználat! Dől is az üzemeltetőkhöz a pénz!

Patre 2010.06.09. 20:58:13

@Christine Plymouth Fury: még az elözö dologhoz egy szösszenet: otthon javarészt kik állnak sorba segélyért?-a cigányok
Itt kik állnak sorba a segélyért javarészt?-a törökök

Tornado86 2010.06.09. 21:05:15

@Christine Plymouth Fury:
Jogos a kérdés, viszont pont azért matricás, hogy ne legyen sor + a személy vagy teherszállítók rendszeresen járnak a sztrádán. Egyébként okosék szerint 1 40t-ra megpakolt teherautó 100.000x erõteljesebben rongálja az utakat mint 1 személygépkocsi ugyanannál a tempónál, az pedig kimaradt a számításodból, hogy 3,5 t felett vannak matricaköteles fõutak is.

Meganematyi 2010.06.09. 21:06:31

@Patre: hát ugy az egész, mert teljesen igazad van. de főleg a végszó tetszett nagyon, mert elvileg ezekből a bevételekből kéne ezt fedezni, ahogy ez ausztriában is történik. a matrica 100%-ban az ótfelújításokra, új autópályák kiépítésére megy, nem pedig a haverok zsebébe.

Christine Plymouth Fury 2010.06.09. 21:15:44

@Tornado86: Sztem olvasd el még egyszer azt, amit leírtam. :) Nem egészen arra akartam kilyukadni, amiről te beszélsz. Sőt, nagyon nem.

magaslabda 2010.06.09. 21:49:36

@Patre: Pontosítok: a fél literes alig olcsóbb, mint a 2 literes, de ott a költségek nagy része azonos, maga a folyadék ára csak töredéke a terméknek. A matricához azonban nem lehet hasonlítani. A hivatásforgalomban utazók rendesen meg vannak támogatva, a hétvégi használók kárára. Feltéve, hogy tényleg ennyi pénzt kell begyűjteni a fenntartáshoz, mint amennyi mostanság befolyik.

eml 2010.06.09. 22:20:34

@csikes77:
Ne felejtsd el, hogy ezért cserében az ottani autópályán haladhatsz.

A sor a németek miatt van, akik nem képesek előkészíteni a pénzt időben.

Én már menetközben húzom a jegyet, mint a bennszülöttek.

eml 2010.06.09. 22:26:00

Én az M1-t használnám rendszeresen (napi szinten), de ezért nem adok 38ezret. A párhuzamos szakaszon ugyanis a régi út se rossz, és a régi út kiszámíthatóbb. A régi út mindössze 5-6 perccel lassabb.

Mondjuk ha lenne olyan matrica, ami csak az M1-re jó pl. 12-15 ezerért, akkor azt valószínű megvenném.

Tornado86 2010.06.09. 22:34:20

@Christine Plymouth Fury:
Megesik :) Ami biztos, hogy pl. Németországban jól mûködik a rendszer. Matrica = nem megnyúzni mindenkit :)

mvazowski 2010.06.09. 22:46:51

Azt nem tudom, ha az egykulcsos adórendszer gondolata olyan népszerű ma. Akkor miért szorgalmazzák annyira a km alapú úthasználatot?
Mindenki fizessen annyi adót, amennyit keres, mindenki fizessen annyi TB-t amennyit betegeskedik, mindenki kapjon annyi nyugdíjjat amennyit félretett...
Bocs :D
De ugye nem csak én vagyok demagóg ? :) :D

AzHofi 2010.06.09. 23:02:28

A cikket osszegezve: gyorshajtani akarok, de most rezeg a lec, segitseg.

coord 2010.06.09. 23:04:00

Aki ment már át olyan országon, ahol fizetőkapus rendszer van és utánaszámolt, az könnyen beláthatja, hogy pár száz kilométeres távon, akár egyszeri alkalommal is sokkalta többet fizetett, mint a matricás rendszernél. Így 3 és fél napig oda mész, és akkor, amikor csak akarsz az országban. Na de tényleg, 1100 illetve 1500 Ft-ról van szó. Pesten ha csak leparkolsz 3 órára, többet fizetsz csak azért, mert állsz egy helyben. A kapus rendszer tényleg csak azoknak igazságos, akik évente kétszer mennek fel a pályára 50 km erejéig. A kapuknál való ácsorgással eltöltött időt és idegbajt nem is számítva (pl tavaly Horvátország - 20 km-es sor a kapu előtt 40 fokban). A számlámról meg csak ne emelgessen le senki semmit! A mostani rendszer még mindig az egyik legjobb. Egy átprogramozás valóban javítana rajta, hogy tényleg 4 nap legyen, de csak az kéne még, hogy valaki elkezdjen belepiszkálni! Nem úsznánk meg olcsón, az biztos!

Kotit 2010.06.10. 00:02:20

Szvsz maradjon ahogy van, mert nálunk BÁRMILYEN változással MINDENKI rosszul jár...

ezsoezso 2010.06.10. 00:42:00

@Kotit: Azért lehetne pozitív változás is.
Például, ha "úri kedvem" úgy tartja, hogy lemennék a Velenci tóhoz, mondjuk szombat délután, majd miután csobbantam egyet jönnék is haza, mert itthon vár a meló, akkor 3-4óráért MIÉRT FIZESSEK NÉGY NAPOT? Szerintem egynapos matricát simán lehetne és kellene is bevezetni.

dkayjaykay 2010.06.10. 00:52:53

A jelenlegi magyar rendszer szerintem teljesen jó, ettől jobb talán már csak az angol vagy a német, ugyanis ott ez ingyenes :) ill. hogy pontosítsak, az éves tax-ba van beleépítve.
Szóval ezen a téren Mo. fényévekkel előrébb van bármelyik másik európai országtól. A 4 napos matrica ára is teljesen elfogadható.

Két dolog lenne még igazságosabb:
1. ahogy a cikk írója is jelzi, nem 4 napos , hanem 96 órás matrica
2. Egy napos bérlet, még ha akár az egy picit drágább is lenne, mint ha a 4 napost osztanánk el 4 felé.
Ugyanis ha én pénteken akarom használni a pályát egyszeri leutazásra akárhonnan akárhová, akkor kifizetnék mondjuk 500 ft-t is 1 napra, majd hétfőn, mikor megyek vissza, újabb 500 Ft, és akkor még jobban jártam, mint a 4 napos verzióval, de nem is használtam 2 napon keresztül a pályát.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.10. 02:17:29

Lehet, hogy valaki írta már, de olyat nem lehetne, hogy mittudomén egy hónapon vagy 10 napon belül tetszőleges számú napra vehetnék matricát?
Afelett meg lenne a havi, kéthavi, stb....

Valaki írta még az elején, hogy baromság a bűntetés, mert bünti helyett mindjárt ki is számlázhatna inkább egy négynapost, ha már a rendszer alkalmas erre. És akkor az ilyen egy-két négynaposokért nem is kellene sorbanállni, ráhajtok, felismernek és megkapom. Ha hosszabbat szeretnék, akkor sorbanállok.

P.A.N. 2010.06.10. 02:46:16

Azoknak, akik mostanában lettek nagykorúak és autósok, vagy csak az emlékezetük rövid: BORZASZTÓAN halkan mondom, hogy a ma négynaposnak nevezett matrica eleve háromnaposnak lett indítva, tán még a szépemlékű Kuncze úrnak köszönhetően, aki akkor még értelmes dolgokkal is foglalkozott.

A többi az marketing, és most vissza kívánunk térni a gyökerekhez. Ez bizony HÁROMNAPOS matrica.

Integrált Szerverterror 2010.06.10. 04:00:44

Annyit üzennék az ausztriázóknak meg svájcozóknak, hogy az árösszehasonlitó táblázatukba bele kéne kalkulálni az alagútdíjat és a nem a matrica fennhatósága alá tartozó autópályák árait, ami egyhetes Ausztria-körút esetén a matrica árának kb ötszöröse.

Jóreggelt.

És fogadnék rá, hogy Németországban öt éven belül lesz autópályadíj.

Integrált Szerverterror 2010.06.10. 04:02:44

Bocs ha dupla...

Annyit üzennék az ausztriázóknak meg svájcozóknak, hogy az árösszehasonlitó táblázatukba bele kéne kalkulálni az alagútdíjat és a nem a matrica fennhatósága alá tartozó autópályák árait, ami egyhetes Ausztria-körút esetén a matrica árának kb ötszöröse.

Jóreggelt.

És fogadnék rá, hogy Németországban öt éven belül lesz autópályadíj.

petru 2010.06.10. 04:53:15

Bocs hogy nem olvastam el az osszes hozzaszolast, biztosan voltak okos gondolatok.
A pausal-alapu szolgaltatasok termeszetesen kedveznek a sokat fogyasztoknak, kb. a kevesebbet fogyasztok
tamogatjak a tobbet fogyasztokat. Igazsagtalan termeszetesen, es amit senki se vesz eszre: direkt serkentenek a nagyobb fogyasztasra. Ebben az esetben: tobb rohangaszasra, tobb balesetre, tobb benzinegetesre.
Fogyasztasnak megfeleloen fizetni: ez kb. azt jelentene hogy "tiszta vizet a poharba". Termeszetes hogy ennek a "ki kit ver at" - orszag lakossaganak nagyobb resze ennek ellene van.
Legyen ez tavfutes, internetezes, autopalya-hasznalat, lampaval keresheto az eszszeru fizetesi modot elfogado ember.

tocibacsi 2010.06.10. 07:00:02

@prostatikus vogon jeltz: tökéletes komment, én az inverzét tenném hozzá:
budapestről elmegyünk hosszúhétvégézni, ha egy 200 km távval számolok, az elég sok vidéki nagyvárost lefed. Odavissza 400 km, egyszrűség kedvéért 1600 Ft a matrica, így pedig 4 Ft / km jön ki...
Na, tegye fel a kezét, aki km alapon akar fizetni?!
Valóban kibaszottul fasza dolog, hogy nagyon igazságos és arányos módon simán 4x annyit fizetek...

tocibacsi 2010.06.10. 07:06:06

@petru: Figyu, valahol tök jogos amit írsz, de a realitás akkoris az, hogy egy km alapú díj MINDENKINEK SOKKAL ROSSZABB lenne...
Számolj utána... néz körbe, a környéken mibe fáj egy km alapú úthasználat...
Az való igaz, hogy akinek most éves matricája van és napi szinten 100 km-ről bejár bp-re melóba, az bizony nagyságrendileg 1 Ft / km alapon fizet...
Te meg mondjuk csak hosszúhétvégézel (l. előző kommentem) - de akárhogy is vesszük, ennek csak az lehet az eredménye, hogy a mostani 1-8 Ft / km helyett minimum 16 Ft-ot fizetünk majd... UGYE senkisem olyan naív, hogy az hiszi, itt majd olcsóbb lesz a km díj?! Nem lesz az!!! Le fogják szarni az üzemeltető GAZDASÁGI társaságok (NEM AZ ÁLLAMBÁCSI!!) hogy kint 10 annyi és 5x jobb pálya van meg hogy mi a töredéke a pénzt keressük...
Önmagában a matrica árak is hasonlóak... tessék megnézni a magyar és a svájci éves matrica árát és az AP hálózat hosszát...
A német "díjfizetési rendszert" ne is említsem...

tocibacsi 2010.06.10. 07:07:52

@Integrált Szerverterror: bizti igazad van, de simán keresztülutazol az országon és nem találkozol iennel... van, tény... de alapvetően teljesen mind1, az esetek 99.99%-ban nem érint... olcsón eljutsz A-ból B-be...

tocibacsi 2010.06.10. 07:11:54

@kissdomi: ezzel valahol egyetértek, de a dolognak valahol pon az az értelme, hogy valamiből el kell tartani a rendszert (és tele kell tömni az illetékesek zsebét is, oké) - namost ha lenne 1 napos matrica, akkor miért nincs 1 napos M1-es matrica, esetleg külön 1 napos BP - Győr meg 1 napos Bp - Bicske matrica is... na ez utóbbi híjják már lassan km alapúnak :D
Az 1 napos matrica meg sztem simán lenne egy 1000-es, jogosan...

tocibacsi 2010.06.10. 07:18:03

@tocibacsi: * mármint nyáron, mikor a 4 napos 15xx Ft

egyébkéntm eg képzeljük má el a km alapú kapus rendszert péntek délután 5-kor Zamárdinál... a későn érkezők ugyanezt a kaput már az osztyapenkónál élvezhetik majd... NEM! A kapu az halál! Aki még nem látott iet élőben, nézzen körül nyáron velence vagy mondjuk Barcelona környékén... sok kilométeres, többórás dugók simán vannak, szoptam be nem 1-et... NEM, NEM, SOHA!

Kapuk nélkül, km alapon, kamerákkal: öööööö persze, éjszaka, kamera... netán esőben vagy hóban... az biztosan nem működne, el lehet hinni...

vagy csak simán lehajtasz egy kamion seggében aztán kereshetnek... vagy ellenkezőleg... kamion seggében mész még 5 lehajtónyit

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.06.10. 07:45:59

@Integrált Szerverterror:
Jogos.
Akkor nálunk az alpesi hegyek átfutó alagutakon legyen alagútdíj.
Ja hogy ilyen nálunk nincs?

Komolyan érdekelne hogy ausztriában és svájcban hol vannak fizetős alagutak?

Csak azért kérdezem mert a fő irányokba
(Hegyeshalom - Bécs - Salzburg - Németország)
(Hegyeshalom - Bécs - Graz - Velence)
Volt alkalmam menni autóval és nem találkoztam fizetős alagúttal, biztos csak nem vettem észre.

Ugyanakkor volt alkalmam átszelni svájcot (oda vissza) is úgy hogy ausztria felől mentünk be és Genf nél mentünk át a Franciákhoz, valahogy nem vettem észre a fizetős alagutakat pedig én vezettem.

Szóval nem vitatom, biztos vannak ilyen fizetős alagutak, de ezekszerint ha csak simán át akarok menni az országon akkor nem nagyon botlok bele.

sosemkopel 2010.06.10. 09:46:21

@cmyk: Bocsi, azt hiszem, azt nem írtam, hogy ez a négynaposnak mondott háromnapos _drága_ lenne. A korábbi M5-ös nyúlfarknyi szakaszáért sokkal többet kellett fizetni arányában. Vagy aranyárban, kinek mi a véleménye... :-) Az viszont, hogy _arányosan_ fizesse a díjat, aki használja a csodás magyar Autobahn-t, talán így lehetne a legegyszerűbben kivitelezhető, nem?

Másrészt meg engem bosszant, hogy emlékeim szerint mintha valami qrvanagy vívmánya lett volna elqrtuk kormány vezéreinek, hogy ezt a mostani rendszert így létrehozták... a mi pénzünkből, jó drágán, és most megint meg akarnak szivatni. Legalább másik kormány teszi...
Talán ez az egész autópálya arra való hogy a dögnagy teherautók azon menjenek, és ne verjék szét a kisebb utakat. Mint pl. az észak-déli irányú nyugat-magyarországi főutakat, amin a balti-szlovák, stb. kamionosok kikerülik Ausztria díjfizetős pályáit... Minél több nagy batár menjen csak a pályán. Valami módon úgy kell a díjat megállapítani, hogy ne riassza el a forgalom nagyját. Különben mi a francnak van ott a bazi drága, finom, omlós-ropogós (ld. M6) szép új út? :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.10. 10:22:35

@tocibacsi:
"egyszrűség kedvéért 1600 Ft a matrica, így pedig 4 Ft / km jön ki...
Na, tegye fel a kezét, aki km alapon akar fizetni?!"

3 Ft/km?
Na?
Hm?

Bírom, hogy egyesek úgy írnak a km alapú fizetésről, mintha már ismernék a tarifát.

Persze naivitás azt gondolni, hogy 3Ft/km lenne a díj, de a tényleges adat ismeretének hiányában kalkulálgatni ugyanilyen baromság.

Lehessen tetszőleges napra matricát venni és kész.

Meganematyi 2010.06.10. 10:24:30

@Integrált Szerverterror: én auszrtiában élek és nincs róla tudomásom, hogy lenne nem a matrica fennhatósága alá tartozó fizetős autópálya. Fizetős alagót az valóban akad, de nem olyan vészesen drága, és egyhetes ausztriai körút esetén simán tudsz kerülő nélkül úgy menni, hogy ne botolj ilyenbe. Tehát nem sok van. Egyébként hol is van olyan autópálya amiért külön kell fizetni? Kíváncsi lennék rá, mert nem hallottam még róla. Egyébként még a fizetős alagutakhoz: még ha tirolba megy az ember, akkor is simán kikerülhetőek a fizetős alagutak. Egyébként a fizetős alagutak soha nem autópályán vannak.

eml 2010.06.10. 10:25:18

@Integrált Szerverterror:
Németországban a pályadíj politikai öngyilkosság.

Akik eddig csak suttogva kiejtették a szájukon, ma már nem politikusok.

A kamionoknak van go-box, kilométeralapú.

eml 2010.06.10. 10:27:47

@prostatikus vogon jeltz:
Salzburg-Villach
Innsbruck-Lichtenstein
Brenner

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.10. 10:28:39

Arra is ki lehetne találni valami értelmes megoldást, hogy én mit kezdjek magammal:
Rendszeres útvonalam a XI. ker - Martonvásár.
Régen, míg ingyenes volt az M7, pár perces út volt csak.
Most jöhetek le Érdnél, keresztülszütyörögni a városon, stb. Jelentős időveszteség.
Amellett, hogy terhelem Érd útjainak forgalmát, csinálom a dugót, füstölök, stb.

8 km miatt meg bizisten, hogy nem veszek matricát.

eml 2010.06.10. 10:29:51

@tocibacsi:
Velencében kész az elékerülő, csak akkor kell a kaput élvezned, ha Velencébe mész.

Egyébként a kapuk áteresztőképessége függ nagyon az autóstól is.

Ha jársz Velence felé, nézd meg mennyi idő alatt fizet az olasz és a német.
1 német=3,5 olasz

tocibacsi 2010.06.10. 10:32:57

@Csumpi Hálidéj: BASZKI! nézz má körül! Van valami fingopd arról, hogy külhonban mibe fáj per káemm az AP díj??? Télleg annyira naív vagy, hogy azt mered gondolni, itthon majd olcsóbb lesz?! NEM LESZ! A matrica is drágább, a km pénz se lesz olcsóbb... és l. többi kommentem / többi kommentelő példái külföldi tarifákra...

tocibacsi 2010.06.10. 10:35:15

@eml: elkerülő: jójó, Öregem, de itt még emmnullás sincs, nemhogy Zamárdi elkerülő, Siófok elkerülő, satöbbi... szezonban kapu nélkül is debrecenig áll a sor, ebből kéne kiindulni... azt hiszem az is tény, hogy itt NEM LESZ elkerülő, tehát ezt ahhoz kéne hasonlítani, ahol szintén nincs...

tocibacsi 2010.06.10. 10:41:41

@Csumpi Hálidéj:
Horvát: kb 15-16 Ft
Olasz: kb. 14-18 Ft
Francia: 23-25 Ft

3, mi?! persze... meg adnak ingyen ebédet is...

tocibacsi 2010.06.10. 10:46:37

@Csumpi Hálidéj:
Magyarország-ismeret: egyes. alá...

baze... ami 4 Ft-ot írtam, az sztem elég jó közelítés... ÉS HA KÖRBENÉZEL akkor 16 Ft alsóhangon simán kijelenthető... De még ha 8 Ft is, akkoris minimum dupla szopás nagyátlagban!

Én alapvetően azt írtam korábban is, hogy OLCSÓBBAK BIZTOSAN NEM leszünk mint európa...

eml 2010.06.10. 10:49:26

Nem tudom mit rugózunk a témán. Jelenlegi miniszterelnökünk 1998-ban leszedette a kapukat az autópályákról, mert a "kapu helye a focipályán van."

Úgyhogy a dolog 2014-ig nem téma.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.10. 10:50:15

@tocibacsi:

Figyelj, itt ami kimaradt:
"Persze naivitás azt gondolni, hogy 3Ft/km lenne a díj, de a tényleges adat ismeretének hiányában kalkulálgatni ugyanilyen baromság."

Senki semmi adatot nem ismer. Jó, az országot igen, meg környező országok tarifáját is.

De ezzel már előre számolgatni, légből kapott adatokon órákig vitatkozni tisztán időelbaszás, nem más.

tocibacsi 2010.06.10. 10:55:50

Egyébként a matricás rendszer igazságtalan voltáról csak annyit, hogy az AP valójában nem az államé. Mindenféle cégek építik, üzemeltetik... az, hogy használod, egy szolgáltatás. A sör is olcsóbb, ha kartonnal veszed...
Aztán ha megnézzük: évi 240 munkanappal számolva 60 db 4 napos matrica kell. Átlagosan 1300 Ft-al számolva ez 78 ezer Ft / év. Az éves matrica meg ennek kábé a fele. Azért az nem anniyra irreális engedmény...
Főleg, hogy az osztrák éves meg 20 ezerbe kerül kábé... és ezzel most főleg arra gondolnék utalni, hogy ezek alapján sanszos, hogy az ottani, a mienknél nagyobb AP hálózat abból a pénzből is fenntartható...

tocibacsi 2010.06.10. 10:58:23

@Csumpi Hálidéj: egyedül te vitatkozol rajta :D

Láttam amit írtál.

Hasonlítsad össze a matrica árakat: a magyar relatíve drágább az európainál, vagy kábé azonos... de még ha kicsit olcsóbb is, az is épp elég... A nagyságrend azonos. Aki azt gondolja, hogy itt majd nagyságrendekkel lesz olcsóbb, az HÜLYE. Na, gondolom hülye Te sem vagy, tehát akkor kijelnthetjük, hogy SENKI nem gondolja, hogy itt majd olcsóbb lesz. Ha meg nem lesz, akkor minimum 15 Ft-al simán lehet számolni...

devisionhun 2010.06.10. 10:59:13

Szerintem Papp Tibi nem jár Pátyról, Zsámbékról, Gödöllőről, vagy bárhonnan az M0áson kívülről. Mondjuk egész évben.
Mert erre a napi 2*20km autópályára pontosan ugyanannyit fizet, mint az aki keresztül-kasul járja az országot egész évben.

Valamint, ha én csak 3 hetente kell kimenjek valamelyik közeli településre, akkor miért vegyek 4naposat? Ja, persze tudom, menjek az országúton. Tessék nyugodtan Hatvanba kijárni a 3ason. Mondjuk esténként...

ELEVE úgy kellett volna, hogy felhajtóknál legyen kamera. A rendszámfelismerő már megvan. Egy egyszerű szorzást pedig el tud végezni.

Ettől még a matricás IS megmaradhatna, bár feltételezem, hogy a 4napos nem maradna meg, vagy drágulna.

tocibacsi 2010.06.10. 11:04:24

@Csumpi Hálidéj: itt inkább arról van szó, hogy nehéz megítélni, valójában mennyi egy KM, ha matricázunk... illetve igazságos e az, hogy aki 1 matricával kevesebb kilómétert megy, az relatíve, fajlagosan többet fizet... De ugyebár a BKV bérlet sem kérdés, hogy szép, jó és igazságos dolog... akkor miért pont az "autópálya bérlet" lenne kibaszás?!

Na, ennek kapcsán lett kiszámolva, hogy valójában mit is jelent egy AP matrica. Az való igaz hogy seggbekúrás, ha zsámbékon van dolgod délbudáról, mert azért az 1570 Ft valóban kibaszás... De összességében azért az embernek lehet anniy realitás érzéke, hogy körbenéz és következtet... meg számol. AZtán összehasonlít... a kisemberek esetében szerintem a nyaralás és nagyilátogatás a tipikus. 1-200 km, 4 napos és 1 hetes matrica. Ezek meg enniyre jönnek ki.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.06.10. 11:07:18

@tocibacsi:

Nem is vagyok a km alapú fizetés mellett.
Bár pár hozzászólással feljebb kifejtettem a problémámat, arra eddig nem érkezett ötlet.

Én azt mondom, lehessen tetszőleges napra vásárolni.
Ha mondjuk úgy gondolom, hogy egynapos kell, akkor annyit, ha 6, akkor annyi.

Bár ez nem megoldás a fentebb leírt problémámra.

tocibacsi 2010.06.10. 11:09:03

@devisionhun: teljesen együttérzek és ebben a részében igazad is van.

DE: a kamerát felejtsd el. Jó arra, hogy nappal elég jó %-ban kiszúrja a potyázókat. De díjfizetés alapja az, amit detektál, nem lehet. Éjjel garantálom, hogy teljesen működésképtelen a redszer... Havazásról ne is beszéljünk...

Az más kérdés, hogy illenék bevezetni esetleg szakaszbérletet pont azért, amit írsz... Zsámbékról, Gödöllőről az évi 40 ezer az valóban sok... De akkor sem leszel boldogabb, ha ugyanezt kifizettetik Veled kapuzva, de cserébe szopsz a kapunál a dugóban reggel, este, alsóhangon ugyananniyba kerül és még a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elven a többiek meg mégtöbbet fizetnek, mint most...

tocibacsi 2010.06.10. 11:11:32

@Csumpi Hálidéj: az fix, hogy ezt a verziót szoftver okokra hivatkozva nem lehet elvetni...

ugyanakko jogos amit a papptibi is ír: a 4 napos hosszúhétvégére, 10 napos 1 heti nyaralásra pont jó.

Az 1 napos jogos lenne. Ugyanakkor van még 2 dolog: 1) a rencert fenn kell tartni... 2) eleve túl drága az egész. Fos minőség (l. árvizek), kevés út, drága díj, sok felvett állami hitel, stb...

tocibacsi 2010.06.10. 11:15:13

@devisionhun: példa:
Zsámbék minimum 10 km a fizetős szakaszon.
Oda-vissza 20 km. Évi 200 munkanap esetén (alsú becslés lesz) ez 4000 km. Ha 10 Ft a km díj (ahogyan olyan "olcsó" biztos nem lesz) akkor is évi 40 ezer Ft-ról beszélünk. Az pedig több, mint most az éves matrica! ÉS! Ha nyaralni mész, máris fizethetsz külön, szophatsz a kapukkal...
Gyerekek! Tényleg ezt akarjuk?

tocibacsi 2010.06.10. 11:26:08

@devisionhun: egyébként fordítva nézve: a példád évi 10000 km megtételét jelenti a fizetős szakaszon (A 2x20 km, évi 240 munkanappal szorozva, plussz apró, amit úgyis megteszel...) ... az < 4 Ft / km éves matricával... vesd össze az egyik fenti posztomban leírt európai kilométerdíjakkal...

tocibacsi 2010.06.10. 11:30:39

@devisionhun: ja, egyébként asszem papptibi pátyon lakik. Igaz?!

gpek · http://www.gpek.hu 2010.06.10. 11:34:12

Azé tényleg a szarrágás folyik kis hazánkban, de az is igaz hogy az állam érte ezt el! Mi a fenéért nem nevezik 3 naposnak és az állam jó szándékból oda adja a 4. nap hátralevő részét? Mert ez túl nagy bölcsességre vall? Van az állam felé egy javaslatom amivel még több pénzért lehetne csinálni egy rendszert, az idő alapú. ha 20 percet vagy kint a pályán akkor 100ft ha ebből 10percet a mekiben ettél akkor 75 bekamerázni az egészet. leszerződni a mekivel hogy olcsóbb legyen mint a városban. szögesdrót az útra mert ugye a kerék csere csak a forma 1-ben 6 sec. vagy is lehetne itt pénzt szedni bőven! Meg rendezhetnének kamu staukat meg szögelhetnék még többet a pályát 60-as tábla mellett.

assasin 2010.06.10. 11:48:19

Én jónak találom a mistani rendszert, nem kell kapus, km-s fizetés.

Amit nem értek: a 4 nap mért nem 4 nap?
4x24 óra??? nehogy már ne lehetne megoldani hogy a program a vásárlás időpontjához hozzáad 96 órát, és kész.
Másik, hogy mért ne lehetne 1-2-3 napos jegy ugyanígy??? nyilván nem arányos pénzért..de valamivel olcsóbban...
pl: 1nap: 600ft, 2nap: 800ft, 3 nap: 1200ft..vagy ilyesmi....
többen mennének a pályára..mert sokan nem vesznek 4 naposat most 2500 ért hogy 50km menjenek ügyintézésért...de lehet hogy 5-600ft adnának érte..... és a mellékutak, falvak terheltsége is csökkenne.

assasin 2010.06.10. 11:50:35

@assasin:

javítás: 1500ft-ért természetesen :)
mielőtt a sok okos nekem esik :)
Mikor szokunk rá kis hazánkban arra, hogy valamiért csak annyit kell fizetnünk, mint amennyit ér, és kapunk érte..???
Lásd: parkolás, autópálya stb

MidlifeCrisis 2010.06.10. 12:28:39

@tocibacsi: "Egyébként a matricás rendszer igazságtalan voltáról csak annyit, hogy az AP valójában nem az államé. Mindenféle cégek építik, üzemeltetik..."

Ez a kijelentésed csak az M5-re (AKA) és az M6-ra (Duna-Intertoll) igaz. A többi mind ÁAK-s, amelynek a tulajdonosa a szaktárca (bármi is legyen a neve)

"Főleg, hogy az osztrák éves meg 20 ezerbe kerül kábé... és ezzel most főleg arra gondolnék utalni, hogy ezek alapján sanszos, hogy az ottani, a mienknél nagyobb AP hálózat abból a pénzből is fenntartható..."

Ausztriában nem ennyire agyament, átláthatatlan, és kiskapukkal teli a közbeszerzési törvény, mint itt, és van egy közérdekűségről szóló törvényük is, ami megakadályozza, hogy felújítási, vagy bővítési munkák esetében a sok sumák ingyenélő (önkormányzatok, hatóságok, környezetvédők, telekszomszédok, ingatlanspekulánsok, és az ezek ügyeit igazgató ügyvédi irodák) extra igényekkel állhasson elő. Nálunk is itt kellene kezdeni. Így az építés, a fenntartás, és a használat is olcsóbb lehetne...

tocibacsi 2010.06.10. 12:48:33

@MidlifeCrisis: nem vitatkozom :) de összességében mindez mellékes az eredeti kérédshez képest. Plussz alapvetően az utóbbi időban azért így épültek az utak. A jövőben meg ki tudja... De az fix, hogy olcsóbb útdíjakról aligha álmodhatunk, a számításokat átnézve pedig végképp olyan árszintek jönnek ki, amik abszolút elképzelhetetlenek. Elvégre a kapuk fenntartásának is költsége van, ami ugye extra kiadás a mostanihoz képest. Ismét megjegyzem, hogy a pusztán kamerás rendszer éjjel nem épp megbízható, de azt sem tartom kizártnak, hogy egyenesen használhatatlan... Eső, hó, mocsok esetén pedig biztosan nem működik.

esef 2010.06.10. 12:56:26

Éves matricám van, nem bohóckodom holmi 4 napossal...
Gondolom nem vegyes rendszer lesz, tehát hamarosan elfelejthetjük az éves matricát is. Na akkor lesznek igazán túlterheltek az útjaink.

tocibacsi 2010.06.10. 12:57:43

@assasin: :) a 4 napos 1170 októbertől április végéig, 1530 májustól szeptember végéig...

cso zsi 2010.06.10. 14:17:23

Tényleg nem figyelnek egyesek.
A "négynapos" az három nap , + ráhagyás.
A "tíznapos" az hetes, + ráhagyás. Érdekes, hogy az évest a senki nem akarja 13 hónaposnak hívni, pedig annyi az érvényességi ideje. Bár az is csak azért, mint a régen a BKV bérlet, amikor még volt rajta 5 nap ráhagyás a feledékenyek megkímélésére, és a tömeges vásárlás elkerülése végett.
Magam is emlegettem hónapokkal korábban, hogy a jelenlegi pályahosszra vetített érték az 2-4 ft között lenne, hiszen (bár nem akarom, de a szükség, vagy munka hozhatja úgy) megtehetem, hogy a három nap alatt végigautózzam a hazai pályákat. Lehetne persze "retúrjegy", ami csak a valós használat idején fizetős, a köztes lehetőségekért nem kérne pénzt.
Említették a rendszámellenőrzéses (nem)fizetést. A közelmúltban még akadt olyan eset, amikor a magyarhoz hasonló rendszám alapján kiszámlázták hazai autósnak a bírságot. A rendszámlopásról, és hamisításról ne is beszéljünk.
De milyen "olcsó" vigasz lenne, ha a megtévedt autósnak csak az aktuális legkisebb kategóriát postáznák első alkalommal, és x időn belüli ismétlődéskor lenne a bírság kiterhelve.
Hibás e-matrica vásárlás? Az kizárt, ellenőriznie kell a tulajnak, mit ír alá.
Esetemben az autó, és a főnök kilométerekre volt egymástól, amikor a főnök betért egy kútra (igen, arra, ahol amúgy is szoktak hibázni...) minket meg felhívott, hogy irány az ég alja, és az lesz három napig. A harmadik napon ott volt az első nap bírsága, másnap a következő. Telefonos egyeztetés után megbeszéltük, hogy a harmadik napra szóló levelet nem küldik ki. Karaktercsere volt a rendszámban.
A "nagy testvér"-től meg az féljen, akinek félnivalója van. Miattuk nincs kamera a buszon, miattuk nincs a forgalomfigyelő kamera összekötve szoftveresen a sebességméréssel, és egyebek.
"EU-s" rendszám csak a szélvédőre ragasztott matricával együtt érvényes. anno arról volt szó, hogy lesz benne rfid. Mintha olyan nagy feladat lett volna a párévenkénti vizsgakor a szélvédőmatricát felrakni, és vagy párszáz forintból előállítani az új rendszámot (mint külhonban), vagy engedni a kék EU-logo felragasztását.
Bármi változás lesz, az csak a további lehúzásoknak kedvez.

Integrált Szerverterror 2010.06.10. 17:34:26

@eml: Kösz, hogy válaszoltál amíg aludtam:D
Amúgy a személyautókra gondoltam természetesen, és tartok tőle előbb-utóbb meg fogják lépni, de ne legyen igazam.

Az olasz- német összehasonlításban a Telepassból visszatolató németet is beleszámoltad?:D

Integrált Szerverterror 2010.06.10. 17:41:19

Csak még egy gondolat. Szlovéniában bevezették a matricás rendszert. Volt féléves 35-ért meg éves 55-ért. Az EU meg a turisták nyekeregtek, hogy ez így nem jó, nosza változtattak is. Lett havi 35-ért, féléves 55-ért meg éves 95-ért.Meg egyhetes is valami 10-20 körül.

Szóval a lényeg, hogy a világ nagy részére igaz: ha megkavarod a szart csak még büdösebb lesz.

petru 2010.06.10. 18:35:57

@tocibacsi: Nem elek MO-on. Nalunk hasznalat szerint fizetik az autopalyat. Es most valakik at akarnak terni a pausalra, matrica-szeru fizetesre. Ami joval dragabb lesz!
NEM AZERT dragabb mert mas a rendszer! Hanem valoszinuleg azert vezetik be az uj rendszert hogy tobb penzt zsebeljenek be.
Valszeg nalatok is ez az ok. Ami az elkepeszto, hogy ez egyik hozzaszolonak se jutott az eszebe?!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.06.10. 19:28:00

ELTÖRLIK A LUXUS ADÓT!!!!
MOST MONDTA BE A RÁDIÓ!!!!

eml 2010.06.10. 19:45:36

@Integrált Szerverterror: Azt nem!

De én már pl Sonnacampana után előszedetem a 14€-t, és mikor odaérek Peschieránál a kapuhoz (Ott nem szokott nagy sor lenni), már adom a pénzt a tickettel.

A német:

Megáll
Motor le
Kézifék
Ticket keres
Ablak le
Ticket kiad
Összeg leolvas
Pénztárca elővesz
Pénz kiszámol
Quittung eltesz
Pénztárca eltesz
Motor be
Ablak fel
Kézifék ki
Indul.

Komolyan mondom azt nézem, ne németek mögött álljak.

Artie 2010.06.11. 08:58:22

Fejlődünk, megyünk Európa felé! Komolyan engedélyezi a KRESZ az átlagsebesség alapú büntetést?

Ausztriában néhány hónapja az alkotmánybíróság elmeszelte, mondván, senki nem tarthatja nyilván, hogy x időben itt voltam, y időben ott. Mi meg bevezetjük.

Szép, új világ. Aldous Huxley boldog lenne.

tocibacsi 2010.06.11. 11:25:43

@petru: szerintem inkább 2 dolog van: mi, akik ellene vagyunk a váltásnak, azért vagyunk ellene, mert 1) csakisz azért lehet a váltás, hogy többet kaszáljanak, az embereket mindeki leszarja, ebben telejsen igazad van, egyetértek 2) utánaszámolva is biztosak vagyunk abban, hogyh csak drágább lehet egy ien rendszer 3) valóban lehet a matrica drágább, de összességében a BKV-n is a jegy a drágább, nem a bérlet... Ot a difi az, hogy lehet választani... Nemtom Te hol vagy, ha nem itt, de kiváncsi lennék a konkrét adatokra... mi mibe kerül, stb...

tocibacsi 2010.06.11. 11:30:29

@Artie: erről az a véleményem, hogy ilyen alapon egy sima traffipax is ezt teszi és a matricás kamerák is ezt teszik... az, hogy 2 meglévő számot kivonunk egymásból, aztán még plusszban elosztunk egy konstanssal, elég nehéz alkotmányosan aggájosnak nevezni... A másik pedig az, hogy baszki kell húzni 2 vonalap az aszfaltra, egymástól kábé 100 méterre és csupán azt megnézni, hogy hány képkockán látszik az autód a 2 vonal között... ha 130al mész akkor mondjuk 73, ha anniy, vagy több, akkor oké, ha kevesebb akkor pedig 65-73 ig 30 ezer, 50-65ig 100 ezer, stb... és kész... nem kell itt szőrözni tized km/h értékekkel... nem kell semmit nyilvántartani plusszban....
Összegezve pedig semmilyen jogi problémám nincs azzal, hogy átlagsebességet mérjenek. Szar lenne az tény, mert csomó kopasz dobhatja ki a fél millás lézerblokkolóját... tény. nagyon sajnálom. Egy apróság kéne azrét mindehhez: 160ra emelni a limitet pályán, aztán tőlem 165től a jogsit is elvehetik, leszarom. De hozzáteszem: 80-ért is vegyék el...

nyisztor 2010.06.11. 15:11:40

@Pasas: Ezért marhaság a sztrádadíj. Mondjuk a 811-es utat is ugyanabból a forrásból építették, ugyanabból (jó lenne) tartják karban, fejlesztik (ha-ha), mint az M6-ost. Úthasználati díjnak lehet értelme - hogy be ne nyelje a közös kalap-költségvetés. Ez se igaz, mert beleszámolnák.
Nőtt a sztrádahálózat összhossza -nosza emeljünk árat.
Aki éppúgy Gödöllőről jár be dolgozni ma is mint már tizenhét éve és más sehova, fizet ugyanazért egyre többet.
Hogy mér' nem alagutazik már egyet a pénzéért?
Olyanok a sztrádák, amilyenek. De mégiscsak biztonságosabb, gyorsabb, környezetkímélőbb rajtuk megtenni a szükséges távot, mint alacsonyabbrendű utakon. Ritka egybeesése a magán- és közérdeknek.
De ott ácsorog hosszú tízpercekig a munkautánleugromAgárdracsobbanniegyet pógár ezredmagával, mert smucig (sajnálja a 2x40km-ért a két kilót (a kilométer azért rövid o), a martonvásári önkormányzat meg szívassa őtet a piros lámpával. Ha már az meg a benzinbűzt szívja.
A közlekedésszervezésnek a sztrádákra kéne nyomni a tömegeket, és nem mindenféle módon leszoktatni azok használatáról.
Az éves (féléves) úthasználati jogosítvány (pl Svájcban találkoztam ilyen matricával) persze diszkriminatív - hátrányosan különbözteti meg az eseti vendéget, az átutazót. Hála Istennek!
Abcúg eseti sztrádadíj, éljen az éves úthasználati díj!

r7zw48 2010.06.19. 00:44:26

Nem a sztráda-, hanem az úthasználatért kell(ene) fizetni, ez tiszta sor. (Mellesleg nem biztos, hogy a sztráda a drágább 1 rajta megtett autókilóméterre vetítve, sőt!)
Az általános úthasználat viszont mivel arányos? Na mivel? Hát igen, sajna az elfüstölt üzemanyaggal. No és mennyire lenne bonyolult és drága ennek árában beszedni az általános úthasználati díjat?
Hát persze hogy semmenyire. Ezért aztán abban a pillanatban, ahogy kitört a kapitalista (vesztegetőspályázatnyerős) rendszer, meg is szüntették, de iziben, és nem is fogják többé bevezetni soha, mivel ez a rendszer már a végső, tökéletes, megdönthetetlen társadalmi berendezkedésnek tűnik.
Egyébként Hollandiában/Belgiumban az autó használatával arányosan kell "adózni".

petru 2010.06.20. 03:31:30

r7zw48: Tok egyetertek!

cso zsi 2010.06.20. 21:11:06

@r7zw48: Feltaláltuk a spanyolviaszt. Már a 3 (három) forintos benzinben is volt útadó. Talán 150-200 környékén mondták, hogy nincs benne, de ettől persze nem lett olcsóbb az ár. Most csak szimplán adó az üzemanyag ár fele.
süti beállítások módosítása