Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Csoda a nanobio-Avensisszel (2.)

  2010. május 28. - papptibi Címkék: totalcar flotta avensis nanobionikus bevonat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A hét műtárgya
2014-10-06 10:16:06

Nem rizsáznék sokat: megláttam és lefotóztam. Csodálatos, natúr gépészet, ami nem szól semmi másról, csak

Dániel bemutat a Bridgestone-nak
2014-10-05 15:00:41

Aki már járt autószalonon, az tudja, nem a gumik jelentik a fő attrakciót. A gumigyárak ettől még fontosnak

Misszionárius póz?
2014-10-04 14:00:06

Aki megfejtené, hogy mit akart az Allianz ezzel a kompozícióval kifejezni a szabadtéri kiállítási területen

Gyárcsátok!
2014-10-03 12:07:09

Maserati Alfierinek hívják, tulajdonképpen egy genfi tanulmányautó . Csak azért lőttem le, mert gyönyörű


Továbbra is állítom, hogy olyan névvel, hogy nanobionikus bevonat, az ember már eleve sarlatánságra gondol. Aztán, amikor már kezdene eloszlani a bizalmatlanság, jön a következő gyanús infó: NASA-technológia. Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy mennyire nem meggyőződésből próbáltam ki a vízlepergető nanobionikus bevonatot, maximum kíváncsiságból.

Amúgy is utálok mindenféle kencét kenni az autó bármilyen részére, vagy csodaadalékokat rakni a motorba/váltóba, satöbbi. Annyira, hogy otthon van is egy bontatlan flakon vízlepergető csodaanyagom, amit egy barátomtól kaptam, amit a felgyújtható fényezésvédő másik csodafolyadékhoz kapott ajándékba, valamelyik tévéshoptól. (Talán még emlékeznek a gyújtogatós reklámokra.)

Továbbá egyszer kaptam páramentesítő kendőt valahonnan, gondoltam, a szánalmas párátlanító rendszerrel bíró Trabantomon összemaszatoltam vele az üveget. Elég nagy szívás volt letakarítani azt a trutymót, amihez képest a normál pára szinte javítja a kilátást. Szóval, azóta hitetlen vagyok, és ezen a védőburkon tényleg olyan elszánt PR-esek tudnak áttörni, mint amilyen az előző írásban már említett Elvira keresztnevű hölgy, aki úgy tapad a telefonhoz, mint nanoréteg az üveghez.

Amikor a nanobionikus bevonatot felhordták a szélvédőm egyik oldalára, szárazság köszöntött be. Azóta, párezer, házából kiöntött ember bánatára fordult a kocka. Az elmúlt hetek szélsőségesen esős időjárásának egy haszna volt: végre kijött úgy a lépés, hogy nagy tempónál is kipróbáljam a vízlepergető réteg hatását.

A bal oldalát kezelték, a jobbat csupán letisztították

A nanobionikus saga első fejezetében kiderült, hogy városban nem sok haszna van a cuccnak, ráadásul felnagyítja az ablaktörlőlapát hibáit. Tényleg tökéletes ablaktörlőre van szükség ahhoz, hogy ne csíkozzon a nanokezelt felületen. Továbbá, Magyarországon az esővíz nem foltmentesen szárad, márpedig a nanobionikus oldalon jó kövérre hízott cseppekké áll össze az esővíz, lassabban párolog el, és utána pöttyös marad az üveg. Az önmagában megérne egy misét, hogy például Németországban hogyan marad tiszta eső után is az autó, illetve nálunk miért nem. Gondolom, arrafelé sem adalékolják Calgonnal a felhőket, gyanús, hogy nálunk túl koszos a levegő, de ez már más téma. Mindenesetre ez az, amiért a külső tükröt nem érdemes nanabionikus bevonattal ellátni.

Időközben felhívtam dr. Ábrahám György professzort, aki a BME Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszékének vezetője. Bár itt autószélvédőkkel nem foglalkoznak, pláne nem vízlepergető hatás szempontjából, annyit elárult a professzor, hogy ezt a hatást például szemüveglencséknél úgy érik el, hogy a szabad szemmel simának tűnő üvegfelület nanoméretű krátereit feltöltik valamilyen anyaggal. Az üveggyártás során az ilyen réteget vákuumgőzöléssel viszik az üvegfelületre, legalábbis szemüvegméretnél. Gyanús, hogy a nanobionikus réteg is hasonló módon működik, azaz a nanoméretű részecskék befészkelődnek a hasonló méretű lyukakba. Viszont a felhordás módja eltérő – és ez lehet az oka annak is, hogy a hatása egy idő után elmúlik.

A forgalmazó állítása szerint a naobionikus izé annyiban különbözik az eddig árult vízlepergetős cuccoktól, hogy azok polimerek, azaz lényegesen nagyobb molekulák. Ezért vastagabb rétegben tapadnak az üveghez, gyorsabban kopnak le, ezért gyakrabban kell újra felhordani őket. Állítólag foltosan kophatnak, ami zavaró. A nanoréteg viszonylag lassan és egyenletesen kopik, elsősorban a mechanikai hatások miatt – viszont a hatás csökkenése nem zavaró, csupán az ember annyit észlel, hogy magasabb az a határsebesség, ahol a vízcseppek megindulnak az üvegről.

Nem tudom, hogy mindebből mi igaz. Az előző blogposzt kommentjei között feltűnt a Rain-X neve is – ő lenne a polimeres anyag példája. Mindenesetre nem célom, hogy összehasonlítsam a kétféle anyagtípust, csupán az érdekelt, hogy ez a nanobionikus dolog működik-e, vagy csak átverés. Úgy tűnik, nem az.

A múlt heti felhőszakadások egyikét szemeltem ki a tesztelésre. Nincs sok mondanivaló a dologról, csupán annyi: a bevonat valóban működik. Úgy 70-80 km/óra táján a vízcseppek megindulnak arra, amerre az adott ponton a menetszél sodorja őket, és letakarodnak az üvegről. Íme a videó, amit készítettem.

Nem kérdés, hogy a kezelt oldalon tényleg jobb a kilátás. Nem mintha bűn lenne bekapcsolni az ablaktörlőt, de az időjárás mostanában jól szemléltette, hogy létezik olyan eső, amelyben két ablaktörlő-csapás között alig lehet kilátni. Bevallom, azóta elkapott egy felhőszakadás az M5-ösön egy tesztautóval, és határozottan bántam, hogy pont nem az Avensisszel voltam.

Azt azért nem állítanám, hogy mostantól a nanobio szekta főpap(p)ja leszek. Mint mindennek, ennek is vannak előnyei és hátrányai. Az előnyöket ugye láttuk, ezek azonosak az eddig használt hidrofób bevonatokkal. Ilyesmit annak éri meg használni, aki sokat megy, gyorsan, messzire. Városban szerintem sok értelme nincs, mert a víz nem fog a higanyhoz hasonlóan viselkedni, a cseppek távozásához szükség van a menetszélre. A hátrányok között említhetjük azt is, hogy fizetni kell a bevonatért, ami Magyarországon kifejezetten irritálja az embereket, mert adhatnák ingyen is. A helyszínen való felhordás hatezer az első szélvédőre, meg sem kell érte mozdulni. Ez van. Állítólag maga az anyag olcsóbb, a végső ár az adott műhely munkadíjaitól is erősen függ, simán lehet ennél kevesebb is.

A következő kérdés az, hogy megéri-e. Nyilván, ha nem kell gyakran maszatolnia az embernek a szélvédőn, az már egy érv. A bevonat tartósságáról nincs fogalmam, az biztos, hogy egy hónapot tutira kibír. Amikor felhordták, megígérték, hogy ha nem tetszik, eltávolítják a bevonatot az üvegről, ha pedig bejön, akkor a másik oldalt is megcsinálják. Azonban maradok a jelenlegi állapot mellett, hogy pontosan lássam, meddig tart a hatás. Bár egyre többször járok motorral, az Avensist rossz időben mindenképp használni fogom, tehát érzékelem majd, hogy meddig bírja a nanobionikus réteg az ablaktörlő csapkodását, a mosókat, és az egyéb igénybevételt. A garancia fél év, gondolom, a forgalmazó nem bolondult meg, ez a gyakorlati minimum, amit túlél. Majd meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr922036940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Laszcar 2010.05.28. 07:26:11

Csak egy apró elírásra hívnám fel a figyelmed:
" Amikor felhordták, megígérték, hogy ha tetszik, eltávolítják a bevonatot az üvegről, ha pedig bejön, akkor a másik oldalt is megcsinálják."
Remélem nem voltam szőrszálhasogató:)

swt (törölt) 2010.05.28. 07:30:21

Vezettel mar vele esoben, ejjel? Szembejovo autoknal mit tapasztaltal? Szelvedocsere erik mar? :)

swt (törölt) 2010.05.28. 07:38:14

@Laszcar: "Amikor felhordták, megígérték, hogy ha tetszik, eltávolítják a bevonatot az üvegről"

Ez komolyan erdekelne, hogy hogyan csinaljak, ugyanis eddig meg senki, akit ismerek, nem tudta eltavolitani ezeket hazilag. Uvegpolirozas vagy szelvedocsere lett a mese vege.

csiky944 2010.05.28. 07:54:05

@swt: üvegpolírozással kezdődik,szóval

Sausage 2010.05.28. 08:01:30

Video alapjan nagyon nem meggyozo, vagy csak en latom rosszul?:)

szgyi 2010.05.28. 08:04:04

Alapvetően a rainix is pont ezt tudja

Pepe135 2010.05.28. 08:04:54

má vagy 20 éve van ilyen Raib X néven :((((

karlmann 2010.05.28. 08:06:38

Lenne egy kérdésem a szerzőhöz, vagy aki otthon van a nanobio témában. A minap tankoltam az egyik céges járgányunkat és az ÖMV-nél láttam ÖMV-s nanobio ablakmosó folyadékot. (ez nem reklám akar lenni) Ha nem olvastam volna Bende cikkét, nem is foglalkoztatna a dolog, de így érdekelne, hogy az mennyiben vált ki más hatást, vagy egyáltalán jó-e valamire? Teszem hozzá, még nem volt bátorságom kipróbálni.

W123qp 2010.05.28. 08:06:52

A szemüvegekre nem a klasszikus értelemben vákuum gőzölik fel ezt a lepergető anyagot.(Legalábbis a Zeiss-nél nem)
A hagyományos gőzölésnél jóval nagyobb vákuum értékek mellet elpárologtatják az anyagot, ami szilárd halmazállapotú, vagy elektron sugárral vagy pedig elektromos fűtéssel. Ezek során az elpárolgott anyag a tőle egyenletes távolságra elhelyezett lencsékre csapódik.
Ezzel szemben a Clean Coat rétegeknél alig van vákuum, gyakorlatilag a felviendő anyag, ami folyadék(valamilyen szilikon olaj), párolgási pontját csökkentik le. A szemüveg lencséket pedig nagyfeszültséggel ionizálják és így csapódik ki rájuk az elpárolgott anyag.

12csab 2010.05.28. 08:32:19

:))
Ha sima szilikonzsírral nagyon vékonyan átkened az üveget ugyanilyen lesz!
Persze a felkenéskor homály lesz de tiszta rongyal addig kell törölgetni amíg már nem látni fénytörést. 300g zsír 800ft elég száz évig.
A szilikon teljesen semleges nem bántja az üveget sem...
de lehet 6ezerért is kenegettetni.. :))

Bende Tibor 2010.05.28. 08:36:58

@karlmann: Papp Tibi volt ő, nem én.

gigabursch 2010.05.28. 08:37:55

Kadves Papp Tibi!

Arról van-e tapasztalat (bárhol az internet végtelenében), hogy kőfelverődés esetéen hogyan kerül javításra a szélvédő, illetve a bevonat?

fireman4 2010.05.28. 08:40:57

Nem csak a szemüveg lencséknél alkalmazzák, hanem jóval nagyobb méretekben az ablaküvegek hővédő rétegének felhordásánál is. Az eljárás a következő: abszolút vákuum (négy atom/m3) alatt a felhordandó anyagot plazma állapotba hozzák elektromos gerjesztéssel. A gerjesztett atomok ráhullanak az üveg felületére, külön kötőanyag nincs, könnyen letörölhető ezért a két üveget egymással szembe fordítják és szendvicset készítenek belőle. Ez a "hungaroplan" üveg.

PG the Driver 2010.05.28. 08:44:56

Jó minőségü, hagyományos ablaktisztitótól, valamint viasztartalmu autómososzertől is megkapjuk ugyanezt a hatást, bár tartósságuk biztosan nem vetekszik a nano-val.

MantaMann 2010.05.28. 08:59:10

Azért a 'Csehszlovák' páramentesítő kendő nem volt olyan rossz. Szép sárga színű verzióm volt, mókás stílusú autós-sofőrös mintával.
Nekem nagyon bevált.

Dövan 2010.05.28. 09:04:33

Március végén rakták fel a nanobiót, és még mindig működik pályán, de érezhető, hogy csökken a hatása. Mondjuk ebben a két hónapban talán 4szer voltam pályán, de szinte minden nap használom a városban, de mivel mindig esni kell a kurva esőnek, koptatja az ablaktörlő.

Tehát teljesen megállja helyét amit Papptibi írt. Városban nem érdemes, de aki sokat megy városon kívül, annak érdemes.

Dövan 2010.05.28. 09:09:31

@gigabursch: sehogy, a javított 4 négyzetmiliméteren majd nem pergeti le a vizet.

szemeteske 2010.05.28. 09:30:59

Húúú gurulnak a vízcseppek! Fantasztikus! Tisztára mint az óvodában basszus...

Ennek semmi értelme. Igen is kell az ablaktörlő.

csufar 2010.05.28. 09:51:58

én először valami boltban kapható szmötyivel kentem be az üveget, az kábé egy hónap alatt lekopott. és kellett hozzá egy félórát masszírozni a szélvédőt. aztán megcsináltattam ezt itt fent két hónapja, azóta működik. nagyon jó. aki húzza itt a száját, az előbb próbálja ki, aztán pofázzon. városban valóban nincs értelme, de én elég gyakran utazom éjjel, pályán, nagy távolságra. óriási előny, h ogy magától eltűnnek a vízcseppek.

monstertruck 2010.05.28. 09:53:17

"látszik hogy mások nem használják a visszapillantót"

egy autó előzte a sort előtted, mit is kellett volna tennie, gyorsan besorolnia a kamion alá?

diablos 2010.05.28. 09:55:45

1990 táján vettem egy kis flakon RainX-et valami 870 pénzért.
Nekem azóta négy autóm lett kezelve vele, mert bevált!
Általában évente egyszer /ősszel/ kezelem le a szélvédőt.A jeget csak le kell tolni az üvegről, ami nagy segítség!

A régi, meredekebb szélvédőjű kockaautóknál már 60 km/ó-tól működik!!!

A slusszpoén, hogy a 90-ben vásárolt kb.másfél decis flakonom még a harmadáig van!!!
Szóval én ennyiért nem kérek a "nanobio"-ból!

gpack 2010.05.28. 09:59:13

Atomtámadás ellen véd?

ezeröcsi 2010.05.28. 09:59:37

Basszameg, hát nem azért van az a rohadt ablaktörlő az autón, hogy töröljük vele az ablakot?

Juhdzsin 2010.05.28. 10:04:24

6000Ft-ért inkább veszek két garnitúra új gyári ablaktörlőt...

bano1 2010.05.28. 10:08:54

@diablos:
Csatlakozom!

Nekem is bevált a RainX, már vagy öt éve használom és még félig van a flakon.

Egyébként a a RainX-nek van párásodásgátló (belső) bevonata is. Az is működik...

lacz805 2010.05.28. 10:09:05

Nem értem, hogy ez miért jó, miért lehet erre szükség?! Attól hogy nem kell kapcsolgatni az ablaktörlőt...6K-ért. Egyszer én is feltettem egy hasonló történetet a Patrolra, de nagy hiba volt. Este iszonyatosan tükröződött és "maszatolta" a fényeket. Kb 15x kellett lemosnom az üveget nitró és egyéb oldószeres anyagokkal, hogy vége legyen. Én tuti maradok a hagyományos bio-fizikai módszernél: kis kezeddel kapcsolóhoz-> törlés...és lőn világosság.

gnme 2010.05.28. 10:12:44

Tibi, a borra gondoltál már? Az meglátszik.

Én ezelőtt bos ablaktörtlő lapátokat vettem.

Aztán egyszer mondták, hogy a valeo olcsóbb jóval. Egy darabig valeót vettem, amit háromhetente cserélni kellett. Aztán most már annyira leromlott a minősége, hogy első törlés után csíkozott. Direkt megnéztem az ujjbegyemmel és már az első törlés után megszakadozott a gumi széle. Ők ide jutottak a minőség oltárán.

Szal.. visszatérek a méregdrága boshoz.

Te meg dobjál be valamit, mer'az meglátszik. Hidd el ... másse.

liksoft 2010.05.28. 10:21:18

Valóban, mint más már írta van vagy 20 éves az ötlet. Tudtommal különböző összetételben más-más név alatt (RainX, Üvegkezelő,...) lehetett kapni. Megközelítőleg 10 évvel ezelőtt én is használtam BX-en. Valóban 70-80 körül éri el az autó azt a sebességet, amikor nem kell az ablaktörlő (mentem vele 80-al szakadó esőben ablaktörlő nélkül, mikor mások a külső sávban 40-50 körül araszoltak forszírozott törléssel.... - itt már a vízre való felfutással kell inkább vigyázni, tehát nem mindegy milyen gumikkal, milyen úton tesszük ezt!). Sőt, ha használtam kevesebbet láttam. Meg kell szokni, van egy pici különbség fénytörésben, de éjjel is jól használható. Ha az ablaktörlő nem tökéletes, és nincs jól előkészítve az üveg (polírozás), akkor az ablaktörlő után nagyon apró vízcseppek maradnak (tej szerű lesz a víz), melyen átlátni nehéz. 6-8 hetente célszerű újra átkenni, mert a felrakódó por piszok mechanikusan és vegyi úton is koptatja. Nekem bevált, de annak célszerű inkább használni, aki legtöbbet 80 fölött utazik, városi forgalomhoz nem ajánlott.

Pepejoe 2010.05.28. 10:21:24

Engem zavarnának azok a száguldozó vízcseppek (02.05-nél), inkább törlök mechanikusan. :D Vagy csak innen tűnt állat zavarónak? Olyan mint a hangyacsata, ha nincs adás a TV-ben. :D
Mindenhogy sz@r, ha esik az eső...ezen nem lehet segíteni, max. időjárás-irányítással.

Joey AK 2010.05.28. 10:22:40

Mennyire egysíkú az avensis belsőtere!
Lehangoló...

Amúgy kedden volt olyan felhőszakadás-jégeső a Szentendrei úton, hogy ihajj.
kepfeltoltes.hu/view/100528/DSC02161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A sok gyíkagyú meg ment 40-el a térdig érő vízben, ezzel átcsapva a túloldalra az egészet. NA AKKOR került olyan mennyiségű víz az ablakra, hogy nem tudta a lapát se letörölni. Kb akkor van ennek értelme - szerintem. Amúgy csak a nyűg.

MP 2010.05.28. 10:30:00

A kérdésem a következő lenne. Emlékeztek e még az ÁB Mikopa nevű "termékre"? Ezt azért így írtam mert ez nem volt más mint az ablaktörlő lapátok felett a szélvédőbe gravírozott két csík. Hihetetlenül jó volt! De nem tudom most csinálják e valahol. Ha valaki tudná tegye meg hogy megírja. A neve változott valószínűleg.

komancska 2010.05.28. 10:45:57

@Pepe135: ugyanezt a hatást el lehet érni - nem ennyire tartóssan - ha vaxoláskor az üveget is fényesre vaxoljátok, mintha sima karrosszéria elem lenne. ugyanilyen pengén letaszítja a vizet - ha nem jobban.

Fransisco Miranda 2010.05.28. 11:25:58

Én a lidliben vettem jópár évvel ezelőtt egy flaska "w5 nano" nevű löttyöt, ha jól rémlik 2000 alatt volt az ára. Azóta a harmadik autómon használom, kb. 3-4 havonta érdemes átmaszatolni vele, de fél év távlatában is látszik még a hatása. A flaska még félig van.

Nagyon fontos a szélvédő megfelelő előkészítése, mosás után érdemes áttörölni a csomagban lévő kemény törlővel, az leszedi a darabos szutykot, aztán még egyszer lemosni, megvárni hogy megszáradjon, utána befújni-bekenni a lötyimötyivel, végül pár perc múlva a polár ronggyal alaposan átpolírozni.
Az egész ceremónia maximum 10 perc alatt kész, de gondos előkészítés nélkül nem ér túl sokat.

A végeredmény zseniális, masszív esőben is korrekt a kilátás a kocsiból már 70-80 km/h-tól.

NYISZI 2010.05.28. 11:28:12

Tescos ablaktörlő 4 db 500 forintért:).Az 5500ft-ból meg benzin,vagy sör:)

Fransisco Miranda 2010.05.28. 11:34:01

@NYISZI: Vannak akik olyan ügyesen vezetnek, hogy nem is kell kilátniuk az autóból. ;)

Én nem vagyok ennyire ügyes, nekem megér évente 10 rongyot egy garnitúra Valeo lapát

NYISZI 2010.05.28. 11:42:50

@Fransisco Miranda:
Természetesen vicc volt. Én is a jóminőségű ablaktörlőben hiszek. Nem hiszem,hogy kopróbálnám ezt a nano cuccot.

P12_dCi 2010.05.28. 11:43:18

Esőérzékelős ablaktörlő, aerotwin lapátok és a halálnak se kell ez 6 ezerért.

Krisi 2010.05.28. 11:50:06

UAZ-t kell venni vagy katonai Jeep-et, esőben meg lehajtani az egész szélvédőt és csókolom. probléma megoldva.

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.05.28. 12:31:28

1600 egy Zenit waxos sampon.
Azzal mosom a kocsit rendszeresen (2-3 hetente).
A hatás teljesen ugyanez.
A sampon meg elég 3 hónapig.
Ennyi.
Vegyétek ezt a szart! :D

Ciri 2010.05.28. 12:41:36

@Papp Tibi:

Arra emlékszel-e, hogy azóta hányszor mostál már autót? kb.

Köszi.

khaleeji 2010.05.28. 13:01:11

na de mi a lóf@sz értelme van ennek, mikor már réges rég feltalálták az ablaktörlőt?

Balazs5 2010.05.28. 13:20:30

Ez kb olyan mint egy tv shop reklám. Kiváltja az ablaktörlőt...És akkor mi van? Mi baj az ablaktörlővel? Más: A menetszél nem fúj olyan erősen, mint ahogyan az ablaktörlő félretolja a vizet.A videón azt láthattuk, hogy kikapcsolt ablaktörlőnél is kilátunk de fele annyira mintha menne az ablaktörlő. Oda kellene tenni a cikk mellé az (X) jelet...

Pista bá 2010.05.28. 13:24:03

Ezt más szóval úgy nevezik, hogy "mezőgazdasági dolgozó látásának elvétele". Kevésbé PC verzióban parasztvakítás.

soproni1 2010.05.28. 17:31:32

A Rain-x a Homasitában 2500 Ft, 6-8 autó kezelésére elég, ugyanez a hatás, garázs nélkül kb. 8 hónapig tart. Az a baj, hogy a nano felületre is a por és egyéb piszok rárakódik álló helyzetben, abba meg a víz is beletapad. Sokkal könnyebb takarítani utána, de minden eső előtt át kell pucolni.

hakapeszimaki1986 2010.05.28. 18:43:16

Múltkor átfújtam a napfénytető tömítését szilikonnal és még az ötödik mosás után is víztaszító bevonatként működik,magyarul nagy cseppekké áll össze.ilyen hatást bármilyen víztaszító anyaggal el lehet érni.
Lásd: ilyen rendszámspray ,ami szerintem közönséges hajlakk 10rugóért.

werroni 2010.05.28. 18:52:16

Ez mind szep es jo, de akkor az ablaktorlot minek talaltak fel?? Es nem biztonsagosabb ugy vezetni h az ablaktorlo folyamatosan vizmentesse toruli az ablakot mint ugy h a cseppek rohangalnak??

En szemely szerint nem adnek ra penzt, de mindenki maga donti el

wrxtr 2010.05.28. 19:22:38

Nem tudom írta-e már valaki, de a Lidl-ben (és gondolom autós szaküzletekben is) szoktak ilyet árulni elég baráti áron. A fater évek óta így jár az M5-ön. Nagyon szépen lemosod a szélvédőd és felkened magad a cuccot. Amúgy meg egy idő után lekopik magától nem kell betojni.

dansun 2010.05.28. 20:25:58

@werroni:
Akkor te még nem voltál olyan zuhéban amikor max fokozaton az ablaktörlő két törlése között se látsz ki! Persze ez kb. évente max egyszer fordul elő, és akkor is úgy járunk, mint a papptibi, nem az avensisben ülünk! :)

dansun 2010.05.28. 20:32:40

@wrxtr: A Lidl-ben még nagyon jó ablaktörlő lapátokat is árulnak, legalább is opelekhez! Saját tapasztalat, hogy egy autósboltos, vagy teszkós lapát sem törölt olyan jól és egyenletesen! Persze német a cég, és gondolom ott kint a kutya se venné meg, ha nem lenne jó.

VentoVR6 2010.05.28. 20:43:00

Tavaly a Tököli reptéren felkentek egy 30 cm-es sávban ilyen bevonatot. Előny: menet közben kevesebbet kell ablaktörlőt használni, jobban ki lehet látni a bevonatos részen. Hátrány: a bevonat golyószerüen osszevonzza vízcseppeket, ami ottmarad állójármű esetén a szélvédőn, ezért eső után később is vizesen található ez a sáv. Ez főleg télen rossz, mert odafagy a szélvédőre kívülről. Lehet kaparni a jeget, akkor is, ha máshol nem kell.Szóval ez bosszantó. Inkább ne lenne ilyen bevonatom.

IQLight 2010.05.28. 20:49:02

hűűű, mennyien nem fogják fel, hogy az ablaktörlő még a legnagyobb sebességen is csak szakaszosnak számít a polimer vagy nanobio mellett, mivel a felületre felvitt víztaszító rétegnek nincs reakcióideje.

a magam részéről rain-x-et használok, csak ugye nagyon sokat megyek az autóval, így aztán nem túl tartós megoldás. egy ilyen nanoizére befizethetne valaki, akinek nem pénz 6k

Bladika 2010.05.28. 20:57:22

Akit nagyon érdekel az kérjen a mosóban viaszos mosást. Ugyan ezt eredményezi, csak kb. 10törlést bír.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.28. 21:21:06

nekem a fő bajom, hogy az INdaVideo az használhatatlan, egyszerűen nem megy, szóval feladtam

tudom, hogy családon belül van, de ha egyszer nem lehet nézni, akkor vagy mögé kell tenni a vasat, vagy a youtube-ot kell használni

szerintem

papptibi 2010.05.28. 21:57:39

@swt: "Ez komolyan erdekelne, hogy hogyan csinaljak, ugyanis eddig meg senki, akit ismerek, nem tudta eltavolitani ezeket hazilag. Uvegpolirozas vagy szelvedocsere lett a mese vege."
Ők is üvegpolírozást mondtak, amikor megkérdeztem, hogyan szedik le. Viszont engem érdekel, meddig marad meg a hatása, majd csak lekopik egyszer.

papptibi 2010.05.28. 22:04:42

@karlmann: "nanobio ablakmosó folyadék"
Passzolom a kérdést. Pont ez a baj a nanocuccokkal: a nanotéma csupán azt jelenti, hogy nagyon pici részecskékkel dolgoznak célzottan. Ilyen alapon a konyhasó is nanotechnológia, ami persze kis túlzás, de a lényeg az, hogy erősen gyűjtőfogalom.
Sajnos, a marketingben most kedvenc téma lett a dolog, mert ami nano, az csak jó lehet. Ahogy anno a turbo volt, ha emlékszel, még a rágógumi is, meg a prociórajel-váltó kapcsoló. Szóval, enneg is van egy kis átverés/bullshit szaga, de ártani biztos nem árt. Gondolom, nem tartanak tőle, hogy valaki elektronmikroszkóppal megvizsgálja, hogyan oldja a muslicatetemet a folyadék, és ellenőrzi le, hogy tényleg nano-e, oszt jól beperli őket.
Tanulság: kipróbálni szabad, csak sok pénzt nem szabad érte adni:)

papptibi 2010.05.28. 22:07:09

@gigabursch: "Arról van-e tapasztalat (bárhol az internet végtelenében), hogy kőfelverődés esetéen hogyan kerül javításra a szélvédő, illetve a bevonat?"
Megpróbálom megkérdezni a forgalmazót. Bár a kőfelverődés javítására használt műgyanta akár önmagában is lehet vízlepergető, nem? Elvégre, még a vaksz is az.

papptibi 2010.05.28. 22:10:18

@Ciri: Autómosás azóta? Nullaszor, mert mindig jött valami zápor, ami még a madároutputot is lemosta.

swt (törölt) 2010.05.28. 22:22:52

@papptibi: Pont az a baj, hogy nem kopik le maradektalanul, hanem beszurkul a gecibe, es szorja a fenyt, te meg nem latsz. Szerencse a szerencsetlensegben, hogy csak a felet kenetted le, igy latni fogod, hogy tenyleg lejott-e.

Ami meg kimaradt, az az Aquapel, ami a RainX-szel ellentetben nem szilikonalapu, es meg annal is nehezebben jon le. Ha igazan kemeny gyerek vagy, leszedeted a mostani trutymot es bekeneted Aquapel-lel :)

swt (törölt) 2010.05.28. 22:24:55

@papptibi: Szerintem nem a bukott vizlepergeto hatas miatt aggodik a kollega, hanem amiatt, hogy a szelvedojavitashoz tiszta felulet kell. Serult uvegfeluletet lepolirozni meg nem tunik olyan marha jo otletnek, bar nem vagyok szelvedodoktor.

ÁDÁM90 2010.05.28. 22:43:18

Szerintem is nagyon felesleges, de nem kritizálásképp nem látom, hogy világítana a műszerfal, talán nem égett a világítás?:D Sáváltásnál az írányjelzőt se látni:D:D Viccet félre, erre tényleg felesleges költeni, szerintem hasznosabb, egy normális ablaktörlő!

Pizza zabáló 2010.05.29. 01:13:33

SZAR
Csak utazó tempónál jó. Már vagy 4 éve nem használom. Mikor meg beérsz a városba vagy 50 nél lassabban mész akkor meg meg akarsz vakulni, mert nem látsz. Törölni is szarul törli. Vannak profi cuccok is, ahol az a kicsi cseppeknek nevezett valami is lecsúszik a pics*ba álló helyzetben is, de azt meg senki nem fogja kifizetni. 100€ felett van per kisflaska. A Rain-X(6€) kb. ezt tudja. Szintén SZAR. Ja és ezeket egy óvatlan pillanat alatt meghúzott ablakmosó le is mossa. ;)
Inkább maradok az esőszenzornál, meg a drága ablaktörlőknél.

Danessz 2010.05.29. 08:14:12

Nekem gyári hidrofób az oldalablak, ott meg már kocsimosáskor is ugyanígy lemegy a víz róla! Érdekes neked ez az oldalablak!

papptibi 2010.05.29. 08:39:54

@ÁDÁM90: mindenki döntse el maga, én csupán feláldoztam magam a kísérlet oltárán.
Félretéve a viccet: szent nem vagyok, de mindig indexelek. (Ebből a szögből nézve pont ott van a visszajelző, ahol a kormányív kitakarja.) Bárkinek bármilyen szabálytalanságot lenyelek, ha indexel, például ha záróvonalon megfordul, vagy épp előz, és hasonlók. (Feltéve, ha közben nem öl meg) Nekem elég, ha tudok róla - és persze én is tudatom mindenkivel.
Amúgy az Avensis műszerfalvilágítása elég gyér, nappali fényben nem is látszik. Persze lehet, hogy simán elfelejtettem, bár én városban is tompítottal megyek, nemhogy szakadó esőben, országúton.
@swt: "beszurkul a gecibe, es szorja a fenyt, te meg nem latsz. Szerencse a szerencsetlensegben, hogy csak a felet kenetted le, igy latni fogod, hogy tenyleg lejott-e."
na, hát ha ez bekövetkezik, akkor jön a következő poszt.

Brunoboy 2010.05.29. 10:05:47

Hello,en is probaltam ilyen nanocuccot mar es nagyon bejott,a cikk ironak is uzennem es mindenkinek aki hasznal vagy hasznalni szeretne ilyet hogy még meglepobb az ejszakai hasznalata mivel barmilyen intenziven essen is az eso olyannak tunik a szelvedo mintha nem is erintkezne vele a viz,egyszeruen nem latszanak ezek a felgurulo vizcseppek amik a nappali hasznalatnal azert hosszu tavon zavarhatjak a szemet.

Z o z ó 2010.05.29. 11:26:05

hát ez elég...semmilyen.Viszont ezt a RAINX-et kifogom próbálni,mert az én autóm csak klímával hajlandó fújni az első ablakot ami kurva zavaró...télen...(első ablakhoz csavarom automatikusan klíma be,kikapcsolni nem tudom,csak ha eltekerem onnan:( )

Ciri 2010.05.29. 12:31:58

@papptibi:
"Autómosás azóta? Nullaszor, mert mindig jött valami zápor, ami még a madároutputot is lemosta."

Hááát ha neked ez az autómosás, lelked rajta.

Csupán azért kérdeztem, hogy meddig bírja a felhordott réteg normális használat mellett, de az nálad ezek szerint ismeretlen fogalom...
:)

swt (törölt) 2010.05.29. 12:35:52

@papptibi: Ha eljutottal a kiserletezesben odaig, hogy megint tiszta lesz a szelvedod (magatol vagy polirozassal, ez most mindegy), lesz majd egy javaslatom.

Ciri 2010.05.29. 12:42:53

@swt:

"lesz majd egy javaslatom."

Kalapács? :)

csufár 2010.05.29. 16:30:02

Brunoboy 2010.05.29. 10:05:47 bizony, akkor a legkirályabb. autópálya, éjjel, esőben. minél jobban esik, annál jobb, de a szitálást sem kell törölni

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.05.31. 11:02:18

Maszlag. Ezer éve tesztelik a bevonatokat a külföldi autós lapok és eddig csak oda jutottak, amit a münkeni kollega említett: szórja a fényt, éjszaka jelentösen rontva a kilátást. Eddig csak olyan cikket olvastam, ami szerint ellenjavallt. Bocs, forgalmazó, ne aggódj, így is lesz elég madár, aki megveszi. Én inkább bekapcsolom az ablaktörlöt. Ha meg özönvíz, lassítok.