Driftelve fordul a célegyenesbe az Oettinger bogár

  2010. május 15. - Motordoktor Címkék: volkswagen bogár oettinger

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

„Te nem is szeretsz az autókkal menni, te csak szerelni szereted őket” mondta egyszer egy barátom, amikor megint műhelyasztalon volt valaminek a motorja. Ma jutott eszembe ez a kissé túlzó mondat, amikor a blokk összefűzésekor elgondolkodtam rajta, hogy nekem ez az egyik csúcspont, majd a katarzis, amikor először beindítom, dadogva, füstölve rángatózva. Aztán ha hibátlan, beállítok rajta mindent, összeszinkronizálom a karbikat, egyre kevesebb örömöt okoz a beindítás, a végén pedig megint szét kell szedni, valami mondvacsinált ok miatt. A blokk szerelése, a munkálatok a főtengellyel, a dugattyúkkal, a hengerfejjel az egész projekt megkoronázása. Ez hosszú folyamat, kezdődik az ötlettel, mit kellene csinálni. Aztán jön a lehetőségek elemzése, majd a pénz gyűjtése. Ez egy önmagába visszatérő ciklus, mert vagy elköltődik a pénz másra és visszatérünk a pénz gyűjtéséhez, vagy a lehetőségek elemzése kezdődik ismét, mert ami jó lenne, arra még esély sincs… Ha esetleg mégis kilépünk ebből a ciklusból, jön az alkatrészek beszerzése. Ez már vegytiszta öröm, amikor pedig minden bent van a műhelyben, dobozokban, ládákban és kezdődik az összeépítés, az pedig már egy másik dimenzió, az elemelkedett lét, a katarzis előszobája. Na, most ebben az előszobában vagyok. Azonban vagy nem süt be a nap, vagy be van csukva az összes spaletta, de valahogy nem az igazi.

Úgy érzem nem készülök el időben. Ennek több oka van, van rajtam kívülálló is bőven, azonban a munkatempóm sem az igazi.

Ész nélkül tudok szöszölni olyan dolgokon, amelyeknek nincs nagy jelentősége, azonban a lelki békém alapjai. Viszont így az egész nagyon lassan halad, semmi látványos hipp-hopp és már kész is, gyere buci, hamm, bekaplak.

Gyöngyszórva, elmosva a blokkfelek, két hengerfej tőcsavar már helyén

A blokkot összefűztem, a hajtórudak szépen kandikálnak ki a gyöngyszórt blokkból. A blokk anyaga magnézium ötvözet, a gyöngyszórás hatására olyan, mintha kályhaezüsttel lenne lefújva, de ez egy-két hónap alatt besötétedik, kicsit oxidálódik. Fehér szerelő kesztyűben dolgozok, hogy ne legyen ujjlenyomatos a blokk, és nagyon ügyelek a tisztaságra. A tőcsavarok és az összes csavar gyári, csak kadmiumozva van. Jobban szeretem az eredeti csavarokat használni, hiszem, hogy jobb minőségűek, pontosabbak, mint a mai tucatcsavarok. Van, amelyiken VW jel van, van, amelyiken kamax felirat, mindet elolvasom, mielőtt becsavarom. Ez nem bogármotor-összerakás, ez motorépítő rituálé. A tömítéseket pozicionálom, ha kilóg a széle, lemetszem tapétakéssel. Ha egy csavaron megcsúszik a kulcs és a hatlapfej sarka megkarcolódik, cserélem. Minden tömítőfelületet zsírtalanítok.

Blokk összefűzve

A hűtés lemezei külön dobozban vannak, fényes feketére szinterezve. A lemezhez tartozó csavarok egy kis zacskóban az „egyebek” fiókban, a tömítéses és a karbialkatrészes fiókok alatt. Mindennek megvan a helye, ha tűreszelő kell, ha seeger fogó, csak egy mozdulat, talán bekötött szemmel is tudnám. Imádok itt lenni, a műhelyzene most a Bendétől kapott Alice in Chains legutóbbi albuma. Nem gondoltam, hogy Layne Staley halála után ez a zenekar még tud ilyen jó lenni.

A bogár motorjának szerelése, felújítása sokban különbözik a szokványos sornégyes blokkok felújításától. Az első rögtön, hogy a főtengely vonalában van osztva a blokk, és bizony a csapágyak a blokkba verődnek, így azok nem lesznek egy vonalban. Ezt úgynevezett vonalba fúrással hozzák rendbe, de több buktatója van a dolognak. Az egyik rögtön az, hogy még a legtapasztaltabb Bogarakat felújító műhely is az első csapágyat veszi referenciának, ez lesz a szerszám középvonala. Ha ez be van verődve az egyik irányba, az új csapágysor vonala nem pontosan középen lesz, hanem az egyik hengersor (bokszermotor) irányában eltolva, akár 1 mm-rel is. Ekkor azon az oldalon a dugattyúkiállás akár 1 mm-rel is nagyobb lesz, ennak hozománya, hogy az égéstér kisebb lesz, tehát nagyobb a sűrítési végnyomás és kompresszióviszony is. A motor egyenetlenül fog járni, és fordulaton káros, az élettartamot csökkentő rezonanciák lépnek fel. Ennek kiküszöbölésére a hengerek alá kompenzáló alátéteket szokás tenni. Ha pontosan csináljuk, a dugattyúkiállás azonos lesz, az eredmény egy szépen járó, selymesen forgó bokszermotor.

Ezt gyakorlattal és megfelelő szerszámokkal meg lehet csinálni pár óra alatt, ha valaki nem szám és mérés-pszichopata. De én az vagyok.

A hengereket le kell szorítani adott erővel a motortömbre, felső holtponton megmérni a dugattyúkiállást, és a legnagyobbhoz állítani a többit. Általában oldalanként a szomszédos hengerek azonosak. Egy alu idomszerrel leszorítom a hengerfejcsavarok segítségével a hengert, lehúzom az idomszert 20 Nm-rel, ez tartja a hengereket. De várjunk csak, mi az hogy 20 Nm? Nem olajosabb kicsit az a csavarorsó? A másik meg mintha érdesebb és száraz lenne, akkor az meg nem lesz pontosan 20 Nm, tehát a hengert nem szorítja rá annyira a talpra, meghamisítja a mérést! Homályos tekintettel csavargatom a hengerfejcsavarokat a tőcsavaron, melyik megy könnyen, melyik szorul, kenem olajjal, tísztítom féktisztítóval, meghúzom, mérek. Megint mérek, most más jön ki. Egyszer 1,54 mm, aztán meg 1,49 mm. Nem mintha számítana, hogy a kompresszióviszony 8,7:1-hez vagy 8,8:1-hez, de nem bírom abbahagyni, képtelen vagyok kompromisszumra. Mérek megint. „Egy mérés nem mérés” – tanították. Mondjuk azt soha nem mondták, hogy húszszor kell mérni, úgyhogy mérek harmincszor.

Hengertalp alátétek a dugattyúkiállás beállításához.

Számtani közepet veszek, 1,51 mm, ez jó lesz. Valaki beszól a műhelybe: „Ebéd!” Ha ebéd, akkor egyenek, én nem teszem le a műszert, hogyisne. Még egyszer mérek. Aztán megint. Kicsit már sötétedik, nyilván mert felhősödik az ég, hiszen az előbb dél volt. Feljegyzem az adatokat, csinálok még egy ellenőrző mérést és lefényképezem a mikrométert, hogy ha majd egyik hajnalban felpattanok az ágyban, hogy azannyját, rosszul állítottam be a dugattyúkiállást, akkor megnyugodhassak, belenézve az Oettinger galériába. Jössz vacsorázni? Vacsorázni? Hiszen az előbb nem ebédeltem, most meg már vacsorázni nem fogok?

És elment egy nap. Mellesleg a műhelyemben 3 Bogár-váltó és két busz-váltó van szétszedve, a hasznos és értékes dolgok, fogaskerékpárok kimentve belőlük, a maradékon meg ott botladozom egész nap. Egy vasgyűjtő csapat majd nagyon örül neki, ennyi vasat egy fogásra nehezen találnak. Ezt valahogy szimultán csinálom, ha valami eszembe jut, akkor fordulok 180 fokot, és a másik asztalon a váltót szerelem. Egy hosszú végáttételű váltó lesz belőle. Vagy egy búgó, villamos vagy trolibusz hangszimulátor, ezt még nem tudom.

Ha a blokk kész, próbaállványra kerül, ahol az első üzemórát, az első olajcserét és szelepállítást megkapja. Beállítom a karburátorokat, ellenőrzöm a gyújtást, és beteszem a helyére. Milyen egyszerű leírni, és még hány buktatón fogok kis híján orra esni. Az időrabló dolgok első ránézésre mindig nagyon jelentéktelennek tűnnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr682004219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luigi Vercotti 2010.05.15. 11:20:57

Hülye vagy. :-)
Tisztellek.

MantaMann 2010.05.15. 11:24:32

5*
Könyvet kellene írnod!
Mennyit tanulhatnánk belőle...

KadettGSiforever!!! 2010.05.15. 11:41:19

@dead_parrot: Csatlakozom. :)

De a savanyújóskák nem is írnak ilyen posztot. :D

Hurri Kán 2010.05.15. 11:51:33

Nóóóóóóóóórmááális?

evil. 2010.05.15. 11:54:57

Tényleg kórházi eset :D de a jobb fajtából :)

RCH 2010.05.15. 12:01:42

"Ész nélkül tudok szöszölni olyan dolgokon, amelyeknek nincs nagy jelentősége, azonban a lelki békém alapjai"
------------
Jo latni, hogy nem csak en vagyok klinikai eset.

Garp 2010.05.15. 12:11:54

Bolond. Nem köz-, csak önveszélyes. Irigyellek :).

Gico 2010.05.15. 12:13:13

Aztamindenit! A TÖKÉLETES motor készül itt:)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.15. 12:16:08

bírom a ilyen diliseket, akik még 2010-ben is teli pofával bogaraznak (:

a fenti kollégának az út még nagyon hossz, ugyanis az út vége valahol itt lehet:

special.blog.hu/2010/03/27/vw_k_fer_bug_run_extreme_low_rider

ez már betegség, érdemes megnézni a videót, ahogy beszáll a "bogarába" (ami 50 centi magas (vagy inkább alacsony)

FredAl 2010.05.15. 12:20:28

Aki Alice in Chains-t hallgat , rossz ember nem lehet!

KadettGSiforever!!! 2010.05.15. 12:28:04

@FredAl: S mellesleg nem a hasán át irányítják, mint láthattuk...
Iagzi autóbuzi. :)

szpsz 2010.05.15. 13:11:16

Tökjó! Szimpatikus hozzáállás, bár minden szerelő így gondolkodna...
(Ami a 2010-es teli pofás bogarazást illeti, külön elismerésem: a klasszikus autó a legjobb válasz korunk agyonelektronikázott autóira)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.15. 13:21:54

én mindig tudtam hogy a BOgarasok azok bogarasak.

georg 48 2010.05.15. 13:26:58

Hogy is van a sztori?
A manus járkál az előszobában, és kérdezi az asszonyt, te ki az a szakállas fiatal srác?
Baszki, a fiad!
Ja??

CybOrg 2010.05.15. 13:37:28

Jó írás,még ilyet!

macitalp 2010.05.15. 13:38:22

Pár ezer éve megy a vita arról, hogy mi teszi az embert boldoggá. Te megtaláltad a magadét. Azért néha törődj az asszonnyal, gyerekkel is.

morcosboci 2010.05.15. 13:39:43

ezt annó én is eljátszottam egy Ladával 17-től 19 éves koromig, aztán 1 hónap használat után - mivel nem adtam el nekik bárhogy kérték- ellopták a ciqányok. Soha többé!

DP@i 2010.05.15. 13:43:38

Azt mondhatnánk, hogy elmebajban szenved. Pedig minden percét élvezi! És milyen jól teszi. Remélem az építés megírását is élvezi, mert akkor nekünk kezünket motorral össze nem olajozó egyedeknek is lesz "nagy boldogság".
Asszony helyébe hajtókart kötnék a gyerek nyakába, hogy apja is játszon vele :)))
Motordoki imádnivaló idióta vagy :)

yeti 2010.05.15. 13:43:55

Szép munka!Még sok ilyen poszt.

DBandesz 2010.05.15. 13:48:42

Tisztességes elmebeteg a postoló. Bár én lennék ennyire nemnormális... Igyekszem, de még gyerekcipőben járnak a tüneteim.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.15. 14:00:59

Hogy van a viccben? Fekete-fehér-fekete-fehér... :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.15. 14:10:32

Őrület, nagy respekt, mert nekem nem lenne türelmem még kétszer mérni se. Lehet, hogy ez különbözteti meg a szakembert a kóklertől (aki én magam vagyok)?

adidigaga 2010.05.15. 14:30:41

Egy pár évvel ezelőtti élményből kifolyólag
ha Bogár-építéssel kapcsolatos cikkre akadok, egyből elolvasom.

Most néztem utána ennek a TSV 2000 blokknak, jól látom, ez 2000-es és nyolcvan-X lőerős?

Dennis01 2010.05.15. 14:36:01

Ha kesz lesz, olyan lesz ez a Bogar, mint az oramu.
En azt szeretem egy-egy sok idot felemeszto szereles utan, mikor elmegyek egy nagy korre a kocsival, minden tokeletesen mukodik...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.15. 15:00:53

@adidigaga: hát itt nem a lóerő a lényeg hanem a nyomaték.Gondolom alapról is elindul negyedikben.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.05.15. 15:07:24

Hehh, állat. És ez még csak a kezdet.

Tényleg, nincsen kedved egy gyári 1200 -est építeni? Motort, pénzt én adom. :)

Motordoktor 2010.05.15. 15:20:18

@adidigaga: Igen, az eredeti 87 lóerős volt, azonban ebben más a vezérműtengely, továbbá nagyobb a kompresszióviszony és a hengerfej is kicsit meg van túrva. És egy picit több, mint 2000 ccm. 120 lóerős környékére számítok. De alapvetően nyomatékos és nem forgós blokk lesz.

pet77 2010.05.15. 15:26:02

Próbáltatok már homokfújt/gyöngyszórt felületet tisztán tartani???

...Doki!Szerintem még nem késő lefesteni valami semleges szinű festékkel, esetleg hőálló matt lakkal...nem okoskodni akarok, csak tapasztalat...

Egyébként Doki, Üdv a Petőfi-telepről!

Pepejoe 2010.05.15. 16:04:19

Bár nekem lenne, akár csak 5 nm.-em, bármilyen kicsi műhely vagy bármi, hogy én is reszelgethessek/faraghassak akármit, bármit és ne kelljen egy gumicserét is külön megszervezni a motoromon "kölcsönműhelyben"...
Én is irigyellek, szerencsés ember! :)

coupe 2010.05.15. 16:24:37

Üdv!
Ez a cikk mélyen betalált nekem.
Most vagyok egy 911 motorépítés kellős közepén, és hasonló lelkesedéssel várom az első röffenést. Csak az alkatrészek eltakarítására elment vagy 20 óra pedig nem volt nagyon koszos a motor.Egy amerikai szakíró a motorok svájci órájához hasonlította szemben egy egyszerű V8-as erőforrással, az össz munkaidőt megbecsülni sem tudom.Igazi örömforrás, hogy minden nappal egy kis apró lépéssel közelebb jutok az indításhoz.
Egyébként mi a véleményed arról a folyamatról, amit az Usa-ban break-in-nek hívnak: a frissen összeszerelt motort közepes fordulatszámon járatják kb 25-30 percig, majd rögtön olajcsere következik?
coupe

repecs 2010.05.15. 16:24:46

Valahogy mélyen megérintett az írás.

prooF 2010.05.15. 16:25:48

@GYUSZI BACSl: Na ez már tényleg vicces. Pszichiátriai eset. Mondjuk, még viccesebb lenne kiküldeni az ürgét pl az Andor utcára, vagy a Thököly útra egy körre:D

Egyébként Motordokival mélységesen együtt érzek, én is kb így állok hozzá a dolgokhoz, csak néha azért a lustaság felülkerekedik. Viszont nálam a hozzá nem értés is csökkenti a sebességet. Mondjuk ha már 2-3x kell u. azt szerelni a kocsin, akkor már kicsit gyorsabb.:)

Motordoktor 2010.05.15. 16:35:54

@macitalp: Persze, sokat vagyok a gyerekkel, asszonnyal, ha nem így lenne, már a menne a motor. Nem feszítem túl a húrt.

Motordoktor 2010.05.15. 16:40:52

@coupe: A 911-es nekem nagy álmom, semmi nem annyira, mint egy régi 911-es. Nagy vonalakban ismerem is motort, sajnos az alkatrész, tömítés, stb. áraival is tisztában vagyok. A 911-es 6 hengeres boxermotorja semmihez sem hasonlítható, az egy csoda.
A bejáratásra van sok elmélet, egyik is, másik is támadható, az egyik ezért jó, a másik azért. Nekem is van saját elvem, olajszűrős és szűrő nélküli motorra is, az biztos, hogy az első, indítós olajat még helyben cserélem, azzal nem megyek. stb. Egyszer majd ezt is megírom, talán ennek a motornak a kapcsán.

coupe 2010.05.15. 16:55:13

@Motordoktor: Mindenképpen cserélem. A másik nagy csapda ezekkel a léghűtéses boxermotorok felújításánál, ha a kezdeti lépéseknél elrontasz valamit csak a végén fog kiderülni, akkor viszont szedheted szét újra az egészet. A gyöngyözés során az illeszkedő felületeket hogy lehet megóvni? Gondolom annak nem tenne jót a kezelés.

Motordoktor 2010.05.15. 17:01:39

@coupe: A gyöngyözésben pont az a jó, hogy ha okosan csinálják, akkor nem történik méretváltozás, legalábbis nem akkora nagyságrendű, hogy számítana. Nyilván a csapágyfészkeket nem kell veretni...és a szemcseméretet is jól kell megválasztani.
A szórás után a tisztítás sem két perc. Minden menetet át kell hajtani legalább a kétvonalas fúróval, mert a beragadt szemcséket nem tudod kimosni vagy kifújni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.05.15. 17:06:37

Miért lehet a különböző képeken különböző szíjtárcsákat látni a főtengely végén?
A sárga lemeztárcsára emlékszem, de a lyukas öntvénytárcsa nekem új.

Motordoktor 2010.05.15. 17:19:11

@bervas: A tárcsát ilyenkor csak azért teszem fel, hogy ne az éles lendkerék fogaskoszorúval kelljen hajtani, ha odébb kell forgatni. Ez akadt a kezembe. A kadmiumsárga gyári tárcsa lesz rajta, nem a taiwani lyukas alu.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.15. 17:39:23

@swt: ahogy néztem 173 Nm-t ad le mindössze 3000 es fordulaton.Ami elég szép érték egy szívó benzinestől.

Ciri 2010.05.15. 17:56:56

@Motordoktor:

Gratula doki!
Még sok ilyet !

Morkur 2010.05.15. 18:10:06

Élvezet volt ezt végigolvasni, köszönet érte!

clubman 2010.05.15. 19:09:54

Bakker, évek óta álmodozom egy ilyen szerszámtartó falról. Remélem egyszer meg lesz. :-)

makmarci 2010.05.15. 20:39:38

Csak így tovább ! Éljen a precizitás !

Valahogy be kellene rakni a Golfomba ezt a blokkot...

zöldi 2010.05.15. 20:43:55

@Motordoktor: Doktor Úr!
A dugattyúk és hajtókarok ki lettek grammozva? Készült róluk jegyzőkönyv? A mérőeszközök átestek a negyedéves belső kalibráláson? :))))
Még sok ilyet kérünk!

morcosboci 2010.05.15. 20:53:03

Gyurma- egy 2000-es szívó benzinestől a 173Nm egyáltalán nem sok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.15. 22:15:14

@morcosboci: de 3000 es fordulaton az jó.Azért ez egy 70 éves konstukció.Az új 2000 es 16 szelepesek többet tudnak de lényegesen nagyobb fordulaton.

Virago_1000 2010.05.15. 22:15:49

Feltunt elsore, hogy milyen nagy rend van abban a muhelyben. A cikkbol pedig kitunik, hogy milyen precizen lesz osszerakva az a szerkentyu. Kar, hogy az ilyen szerelok mar kihaltak.

Motordoktor 2010.05.15. 23:43:55

@Virago_1000: Ezt pénzért nem lehet csinálni, mert egyrészt ezt az időt (és alkatrészeket) senki nem fizeti meg, másrészt ezt így csak szerelemből lehet csinálni. Néha nekem is van, hogy nincs hozzá kedvem, mert fáradt vagyok, stb. akkor két napig nem nyúlok hozzá. Amikor viszont csinálom, akkor azt 100%-osan teszem.

ne most 2010.05.16. 04:07:53

A bogár motor második világháborús szerkezet sokat kibir, da ha összeköszörülöd az alkatrészeket, akkor sem lesz jobb. A gőzgépnél csak valamivel fejlettebb.
A műhelyed olyan, mint egy templom. Rejtélyes szertartások szinhelye. Nem sok értelme annak, amit csinálsz, mégis érzek valamiféle tiszteletet.
Miért van ez?

ne most 2010.05.16. 04:09:04

A bogár motor második világháborús szerkezet sokat kibir, da ha összeköszörülöd az alkatrészeket, akkor sem lesz jobb. A gőzgépnél csak valamivel fejlettebb.
A műhelyed olyan, mint egy templom. Rejtélyes szertartások szinhelye. Nem sok értelme annak, amit csinálsz, mégis érzek valamiféle tiszteletet.
Miért van ez?

ne most 2010.05.16. 04:09:54

A bogár motor második világháborús szerkezet sokat kibir, da ha összeköszörülöd az alkatrészeket, akkor sem lesz jobb. A gőzgépnél csak valamivel fejlettebb.
A műhelyed olyan, mint egy templom. Rejtélyes szertartások szinhelye. Nem sok értelme annak, amit csinálsz, mégis érzek valamiféle tiszteletet.
Miért van ez?

ne most 2010.05.16. 10:23:30

A bogár motor második világháborús szerkezet sokat kibir, da ha összeköszörülöd az alkatrészeket, akkor sem lesz jobb. A gőzgépnél csak valamivel fejlettebb.
A műhelyed olyan, mint egy templom. Rejtélyes szertartások szinhelye. Nem sok értelme annak, amit csinálsz, mégis érzek valamiféle tiszteletet.
Miért van ez?

bandiTA 2010.05.16. 11:33:14

Teljesen megértelek, én is hasonló precizitással próbálom végezni a dolgomat, amikor a saját autómat javítom.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés egy mérés, én ezért 4-5 ször mérek. Sokan nem is tudják elképzelni, hogy mennyivel több élet van egy szar ford 1.6 szívódizelben, ha rendesen, precizen beálítják a vezérlését. Vagy egy hondában ha a szelephézag beálításnál rámegy fél-háromnegyed óra egy hengerre. Ja és fényképezés is fontos, minden fázist. Én a bontás előtti állapotot is fényképezem így még a rögzítő bilincsek is oda kerülnek vissza, ahol voltak előtte évekig. Azért ha belegondolsz az ember ezáltal megszokja a preciz munkát, a gép tökéletes müködése visszaigazolja, hogy nem csak szereted, hanem érted is a gépek lelki világát.

JettaTDI 2010.05.16. 11:48:23

@Motordoktor:
Hajrá Doki! Zsír lesz a vas! Már alig várom h megnézhessem!
A nyomaték legyen veled :)
Üdvw

Kifordított kacagány 2010.05.16. 12:00:34

@Motordoktor: nem egyszerűbb ledugózni azokat a meneteket, mint utólag tisztogatni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.16. 12:00:55

Hehe, ez a megszállottság tipikus esete, a saját hülyeségeimmel én is ugyanezt csinálom :)

Vagy rendesen csinál az ember valamit vagy nem:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.16. 12:03:45

@Virago_1000: Igen, nekem is kéne egy ilyen villamosságis, aki rájön, hogy mit kötöttek félre a kocsimban :D

bandiTA 2010.05.16. 12:16:30

ColT: Mit csinál nem jól az autód? Rajzod van hozzá?

morcosboci 2010.05.16. 12:33:44

Gyurma73 nyomaték és fordulatszám milyen összefüggésben vannak? Régen jártam már suliba meg a sörözés sem tesz jót tudom, de ilyenre nem emléxem.

BlazeHun 2010.05.16. 18:00:52

B E T E G ! ! !

Imádom az ilyet!

Bárcsak nekem is ennyi kitartásom lenne!!!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.05.17. 07:05:09

Én tuti nem hagynék egy tőcsavart a blokkban, amire előzetesen harmindszor ráhúztak egy anyát.
Állandóan baszná a csőröm.
Na meg a tolómérő mérési hibahatárát is belevetted a számításba? Mindig ugyanott mérted?
Amúgy meg enni kell közben, mert a koncentrációképesség csöken.
Ja, és grat!

dextercapo 2010.05.22. 21:02:27

gratula a munkahoz .
arra emlekeztet amikor a polak dugattyukat miligrammoztam ossze kezimaroval , valtoztattam az olajzasan , hutesen :)
tisztelem a precizitasodat - tenyleg gyerekek vagyunk , akiknek a blokk szereles a puzzle es a kesz geppel valamit csinalni kell , mert megtelik a garazs
süti beállítások módosítása