Másfél éve áll, nem mén az sehova...

  2010. május 13. - Csikós Zsolt Címkék: videó rolls royce

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Van egy ügyvéd barátom, Zoli, aki – hogy is szól az a szőke nős vicc? – nagyon szereti, de nem érti az autókat. Élete legjobb döntését hozta tehát, amikor tíz évvel ezelőtt vett magának egy Volvo Amazont, hiszen az stílusos, jó vezetni, nem romlik el. Zoli hosszú ideje nem hallatott magáról, mígnem pár héttel ezelőtt megcsörrent a telefon. Ő volt az.

- Szia Zsolt, van-e egy kis időd, kezdett bele.
- Hű, szia Zoli, hát izé, nemigen, mert két cikk között épp iszonyúan várnak tőlem képeket, ráadásul…
- Jó, akkor majd később hívlak – Zoli egyáltalán nem erőszakos ember, éppen ellenkezőleg.
Éreztem, hogy ha ilyen nagy szünet után felhív a munkaidő kellős közepén, annak nyomós oka lehet, no meg a kíváncsiság is furdalta az oldalamat. Tényleg mínusz óráim voltak már aznapra, de nem bírtam ki, megkérdeztem – autós dolog? - Igen, képzeld, vettem egy öreg Rolls-Royce-ot Angliában, hazajöttem vele lábon, folytatta, szinte bocsánatkérően, hogy egy ilyen piti kis üggyel meg merte zavarni az izzó munkavégzést.
Hogy értsék, Zoli ismeretében ez a bejelentés nagyjából felér azzal, mint ha Stohl Buci most bejelentené: felhagy az ivással, a nőkkel, a médiasztársággal, és elmegy tehénpásztornak Argentínába. Hiszen a marhahúst szereti, tehát kicsit vonalban áll az érdeklődésével, nagyjából ennyi a párhuzam Zoli és a Silver Shadow-ügy között.


A konkrét darab a hirdetéshez készült képpel

Egy öreg Rollsot, na persze. Pont Zoli, aki közel sem a gazdag, vérszívó ügyvéd archetípusa. Pont ő, akinek úgy áll a kezében a villáskulcs, mint Liptai Claudiáéban a flóraszappan és a sörtekefe. Ez lehetetlen. Megőrült?

Meg.

Tetszett neki ez a típus, érthető. Jól beszél angolul. Utána olvasott. Kiderült: AKAD olyan Rolls-Royce Silver Shadow, ami használható. Épp akkor indult a válság, 2008 szeptemberét írjuk. Az angol piac hamarább reagált, mint mi – az árak elkezdtek meredeken szánkázni lefele. Zoli döntött, magához vette a pénzt, indult. Vett. Hozott. Nemlerohadt.

Aztán itthon kezdett csak nyomozni, hogyan lehetne legalizálni a kocsit. Megijedt a veteránvizsgától, a normál regisztráció pedig tiltóan drága lett volna. A Rollsot beállította a ház mögé. Próbálkozott ugyan mindenféle cégekkel, de elakadt az OT-sítás ügye, ő se nyomta eléggé a gombot. Most meg már látja, nem lesz már semmi a kapcsolatukból. Feladta, eladná, mitkelltennimitmit, hát ezért hívott.

Angol rendszámos, regisztrálatlan autó, itthon, ráadásul egy Rolls-Royce, ami másfél éve áll a földes udvaron. Nyilván nem indul, a fék biztosan berohadt, pedig az gyilkosan drága tud lenni, háromkörös, borzasztó komplikált, spiáter alkatrészekkel van teli, amik nem pótolhatók másból. Ja, meg a szintszabályozás, az is előszeretettel fejreáll, no meg a motor hidrotőkéi sem szeretik az állást. Meg a Lucas elektromos rendszer sem. Zoli épp csak eleget olvasott a típusról, azért vett, én kicsit túl sokat, azért nem vennék. Azért csillió elégedett Silver Shadow-használó van ma is a világban, és ezek az autók nem arról híresek, hogy az út szélén ácsorognának mindenütt. Igaz, sokat nem is látni belőlük.

- Figyi Zoli, csináljunk belőle cikket. Vezettem én már Rolls-Royce-ot pár félét, de az mind vagy újabb volt, vagy sokkal öregebb, ezért pont a Silver Shadow nagyon érdekelne. Odamegyünk, megpróbáljuk beindítani, ha megy, teszteljük, oké, vázoltam a hirtelen ötletet.
- Hát jó, bár egy hónappal ezelőtt feltöltöttem az akkut, akkor megpróbáltam beindítani, de nem ment…, hangolt lefele Zoli az akcióról.
- Oké, akkor még jobb, csinálunk egy videós blogposztot arról, hogy bénázunk. Még érdekesebb lesz. A motortér hogy néz ki? Drótok lógnak mindenfelé, tákolt az egész. Egyáltalán, mi működött ezen az autón? Szintszabályzás, fék, ilyenek?
- Figyelj, én beleültem Newcastle-ben, és hazajöttem. Egyszer nyitottam ki elöl, még hazafelé, az akku meg hátul van. Semmilyen hibáját nem vettem észre. Csak aztán nem használtam – ennyit tudott mondani.
Ez lehetetlen. Egy 1974-es Rollsszal nem lehet csak úgy hazajönni. Amit a távolabbi ismerőseim vettek, annak mindnek volt valami jó drága baja megvételkor, szintszabályzás, fék, motor, rozsda. Zoli meg azt mondja, semmi. Ilyen nincs, nem ért hozzá, ez egy rom lesz. Izgalmasnak tűnt a dolog, Pista rögtön ajánlkozott, hogy ő is jön, aztán Tibby is bejelentette, hogy ha törik, ha szakad, ő ott lesz, meg két operatőrt is vittünk… Kisebb tömeg jelent meg a Rolls mellett az akció délutánján.

Vittünk bikakábelt, akkut, WD-40-et, hidegindítót, gyertyakulcsot, Duct Tape-et, kompresszort, szerszámosládát. Majd kitaláljuk, elvégre karburátoros motor, áramunk meg van, ha az elektromos benzinszivattyú működik, van esélyünk. Tekintsék meg kérem a videót, pompás szórakozás lesz, ígérem:

Pár dolog még ide kívánkozik, ami kimaradt a videóból. Például hogy a kulcs, amivel először próbálkoztunk, valószínűleg a tanksapkáé volt, mert amikor Zoli lehozta a tartalékot, azzal már minden csodásan nyílt-csukódott. A motor valóban elsőre beindult, nem trükköltünk. És ugyan akad egy nagy cső a motortérben, amit Duct Tape szigetel, és az egyik hidrotőke konokul kattogott, ám ennyi a komoly baj, kis járatás után pedig még a hidrotőke is elhallgatott. Lenyűgöző ám, amikor egy ekkora, ilyen komplikált motor csak úgy, szinte pöccintésre indul másfél év állás után.

Az autón rozsdát egyáltalán nem találtunk, végignéztük Zoli képeit, amiket a bácsitól kapott, akitől vette. Felfordított vödrön ülő pacákot ábrázoltak MIG-gel a kézben, egy szűk garázsban, amint hátsó sárvédőíveket cserél, küszöböket foltoz az autón. A munka alig pár éve történt, nem csoda, hogy most is korróziómentes minden. Engem csak az zavar, hogy kicsit hasas a két hátsó sárvédő – nem feltűnő, de aki látott már Silver Shadowt, az valószínűleg észreveszi. A hátsó ajtókban zörög valami becsapáskor, a vezetőoldali (bőr) ajtókárpit itt-ott kopottas, de más baj… Ja igen, nagy fékezés után kigyulladt a „Coolant level low”, a „Brake failure” és a „Taillight malfuncion” felirat a műszerfalon, de egy leállítás/újraindítás után csak a Coolant maradt égve – talán kéne bele egy kis fagyálló.

És persze a gumikba nem nyomtunk elég levegőt, ezért a kormány meglehetősen tétova volt, de a fék, a szintszabályzó, a motor, a váltó, az elektromos berendezések mennek, illatozik és szép a bőrbelső, szépek a fák is, az autó úgy kinéz húszmilliónak, mint a huzat. A legnagyobb bajok: egy kis sztochasztikus sántítás alapjáraton (valami nagyfesz kábel, gyertya lesz), a bal első fényszórót meg kell hekkelni, de most átmenetileg le van ragasztva a híres Duct Tape-pel, a csomagtérfedélről leszakadt a kárpitozás, amit vissza kell majd tenni némi Palmatexszel. De a gumitömítések tökéletesek mindenütt, a műanyagok, héblik, kis fedelek, kapcsolók, minden szuper. Ja, és a krómok hibbbátlanok, leszámítva a jobb első és hátsó ütközősarkokon levő három-négy rozsdapottyöt. Még a műbőr tető alatt sem ropog a fém, a kocsi tényleg masszív, egyben van, szépen megy, a fényezése is igen mélységesen szép a kosz alatt. Kérdeztem Zolit, mit kér az autóért, mondta, valamivel hárommillió alatt, de ha nem akar elmenni, puhításra még engedhet is majd, mert neki igazából útban van.

Aztán pár nappal később elküldte a vétel sztoriját is e-mailben. Az sem semmi, sőt… Jó vénája van a csávónak, minek ment vajon ügyvédnek?… Ja, mert úgy tudott Rolls-Royce-ot venni a válság küszöbén, hát persze.

A porcelán tacskó

Volt már olyan zavaros álmotok, hogy Baines kapitány behajózik az Onedin Line vezérárbocosával, a Charlotte Rhodes-szal az omszki-tavi vízisí-bázisra? És olyan, hogy a budaörsi Tesco üres parkolójába hajnali háromkor begördül egy arisztokrata-kék (ezt én találtam ki, de jól hangzik, úgyhogy marad) Rolls-Royce Silver Shadow? Előbbi tényleg zavart lélekre utal, utóbbi azonban valóban megtörtént. Habár a normálistól eltérő pszichés állapot itt sem teljesen kizárt. Mármint a sofőr vonatkozásában.

Ha tovább olvastok, megtudhatjátok, ki felelős a gazdasági válság egyik első magyar áldozatáért, miért nem szabad hazudni gyermekünknek Továbbá, hogy mire jó a japán nyelv, lefutotta-e a nagymama a maratont? És azt is talán, hogy hogyan jön ide a porcelán tacskó.

Az egyik első áldozat én volnék – a felelős pedig egyértelműen a Totalcar. (Naná – majd én?) Szögezzük le, hogy nem vagyok autóbuzi, a különböző gépi kültakarókat is csak akkor tanultam meg ismert nevű márkákkal – pláne típusokkal – fedésbe hozni, amikor életem első gépjárművét vásároltam, a rendszerváltás svájci roncstelepekről daloló fülemüléktől zajos hajnalán. És ekkor már inkább voltam harminc, mint húsz. (Az autóskártya most nem számít, mivel azokkal - Intermeccanica, Lola-T - a való életben soha nem volt módom találkozni.) Mert hiába adtam el az utolsó autómat, mondván, hogy elegem van abból, hogy éjfélkor a teljesen forgalommentes, kétsávos úton hátulról belém jön az élete első karambolját abszolváló hatvanéves úr. Meg abból, hogy akár áll, akár mozog a kocsi, valamit valakinek mindig fizetnem kell. Szóval hiába a boldog autótlanság, ha a Totalcaron ilyen cikk jelenik meg. Némileg persze bűnös az eBay is, mivel onnan pár perc alatt kiderül, hogy habár az ember a félretett pénzét temérdek értelmes dologra is költhetné, mégiscsak csábítóbb a világ legjobb autója – egy néhány éves Suzuki Swift áráért. Ja, hogy Észak-Angliába kell érte menni? Ha az ember bőrülésre nevez be, odafelé menet igazán kibírhatja a fapadot.

De ne ugorjunk ennyire előre: egyelőre becserkészés alatt a kék bálvány és megmagyarázhatatlan erők munkálnak az agyam egyre kórosabb méretűre duzzadó irracionalitás-lebenyében. (Ha ennek a néhány napnak az árverési oldal látogatásába és a vad tervezgetésbe ölt szellemi energiáit valami értelmes tevékenységre fordítottam volna, mennyivel jobb lenne most.) Nem törnék Csikós babérjaira, hiszen ő már elég érzékletesen beszámolt arról, mi zajlik le az ember agyában, ha KELL neki az a távoli, guruló tárgy, és már a család anyagi biztonsága kezd veszélybe kerülni, de közben valami hülye nick mögött rejtőző korcs pont a mi, lelkiekben már lestipistopizott autóipari remekünket böködi a licitjeivel. Holott ő ugyebár bármikor, bármelyik másikért csatába szállhatna, de neki pont ez kéne, pont most. Aztán amikor rájön, hogy ezt a túl magasra pöckölt árat talán mégsem kellett volna még megfejelni, mert jóval drágább lett a cucc, mint ameddig a módosult tudatállapotunk előtti állapotunkban engedtük volna fajulni, és egyébként is baromi messziről kellene hazahozni, és még oda is kellene menni érte – nos, akkor már senki más nem licitál tovább. A hülyék elfogynak, egyedül maradunk egy óriási kötelezettséggel. Jön is a szokásos üzenet Licitfalváról az üzenetmalomból: gratulálnak, a csudamasina immár az új gazdihoz tartozik. Lehet fizetni.

No, itt kúszik be a történetbe a válság. Az egyszerűség kedvéért álljon itt egy kis táblázat arról, hogyan is alakult a brit és a magyar hivatalos fizetőeszköz egymáshoz viszonyított árfolyama 2008. októberében.

2008.10.03 313,34
2008.10.06 321,55
2008.10.07 320,03
2008.10.08 325,24
2008.10.09 313,69
2008.10.10 328,64
2008.10.13 318,93
2008.10.14 324,45
2008.10.15 341,87
2008.10.16 335,73
2008.10.17 343,84
2008.10.20 344,68
2008.10.21 350,30
2008.10.22 350,04
2008.10.27 335,82
2008.10.28 329,78
2008.10.29 320,22
2008.10.30 321,25
2008.10.31 331,45
2008.11.03 324,73
2008.11.04 323,35
2008.11.05 316,75


Igen: azok tippeltek jól, akik úgy gondolták, hogy 3-i árfolyamon nyertem meg az árverést, és valahol 20-21-e környékén sikerült hozzájutnom a szükséges valutamennyiséghez. Mert a 350 az bizony nem 313! Ennek nem nagyon örültem, talán értik.

Ha már az Ezüst Árny iránti egyoldalú vonzalmamat Soros György sem tudta megármányolni, úgy gondoltam, a legokosabb, ha teljes erővel átadom magam újsütetű birtoklásvágyamnak, és amint tehetem, ki is elégítem.

Az előző évben október 23. balhémentes belvárost hozott. Viszont az azt megelőzőben még tank is koptatta a flasztert. (A Totalcar egyébiránt méltatlanul mellőzte a nagyvárosi élményjárműveket tárgyazó cikkeiben. Vagy nem is voltak ilyen cikkek? Legyenek!) Melyik statisztikai módszert alkalmazzam, ha a vacsorámat nem lejárt szavatosságú rendőrségi erőspaprika töltettel akarom könnyfakasztóvá fűszerezni? Ötvenévente van ilyen, vagy immár minden páros évben? Mielőtt elbizonytalanodhattam volna, eldöntöttem, hogy inkább a kies Northumberland ünnepi meglátogatását választom. A hosszú hétvége tökéletes időpont-választásnak tűnt. Ami főként azért jó döntés, mert ott október 23. minden, csak nem ünnep. Fel hát Newcastle-ra!

Elutazásom előtt közöltem 14 éves fiammal - aki a bundás, ékszerrel kivert marsallbotokkal hadonászó, seggriszáló nőkkel körített, a legújabb Bentley-kbe/-ből vagy RR-okba/-ból ki-beszálló hip-hop zenészek lelkes híve -, hogy Nagy–Britanniába utazom, mire teljesen váratlanul azt kérdezte: akkor hozol egy Rolls-Royce-ot? Ledermedtem, mivel a projektről jómagamon kívül senki nem tudhatott. Egy félpillanatnyi mérlegelést követően úgy döntöttem, maradjunk az eddig bevált igazmondásnál, úgyhogy igennel feleltem. Az én lelkiismeretem így megnyugodott, ő pedig továbblépett a témán, mintha csak azt mondtam volna, hogy leugrom a boltba tejért. Valljuk be, teljesen racionálisan cselekedett. Ezt a választ az ő helyében én sem vettem volna komolyan.


Ő Garry, az eladó

Mellőzzük most az odajutás, Garry, az eladó készségessége, felesége még nála is nehezebben érthető tájszólása, és a magától értetődően rendelkezésemre bocsátott teljes historikus szervizdokumentáció részletes leírását. Lényeg, hogy reggel még Budapesten ébredtem gyalogosként, késő délután pedig már az út bal oldalán, Newcastle-ból Nottingham felé vezettem a saját Rolls-Royce-omat! Vezettem? Inkább mondjuk azt, hogy navigáltam – vagy nem is tudom, milyen, mozgást jelentő igével lehetne utalni arra a hajószerű siklásra, ringatózásra, amiben részem volt. Az első kilométertől tudta, mit kell tennie – én csak segítettem neki, hogy azt tehesse, amit nagyon tud: suhanni és közben hagyni, hogy a sofőrülésben ülő bárki élvezze mindezt. Rém egyszerű: csak a szárnyas spinét kell követni. És csak az nincs benne, amit negyven éve még nem találtak fel a konstruktőrök meg a biztonsági szakmuksók. Hihetetlen egy gépezet!

A gonosz városbírót és Robin Hoodot hátrahagyva, másnap Londonig hajtottam, ahol odaszakadt egyetemi csoporttársam és japán férje láttak vendégül. Gyermekük értelemszerűen angol „anyanyelvű” – bár magyarul is szépen beszél. Mivel kiskorában kizárólag az apját hallotta japánul beszélni, az a megalapozott vélekedése alakult ki, hogy ez egy olyan kifejezési forma, amit felmenője külön az ő fegyelmezésére talált ki. Első apaországi útja alkalmával komoly sokként érte, hogy ott mindenki ezt az lingua torturiensisnek hitt nyelvet beszéli.

Már másfél napja birtokoltam egy tökéletes és gyönyörű autót, amikor elhagytam vele szülőhazáját. Mi a legkelendőbb áru szerintetek a komp üzletében? Hát persze, hogy nem a pia és nem is a cigaretta, hanem a fordítva aszimmetrikus fényszórót kontinentálissá alakító matricácska. Én is megvettem és fölragasztottam, nehogy elvakítsam a jobbra tartáshoz szokott autóstársakat. Európát gyakorlatilag problémamentesen kasultam keresztül – egyedül az egyik fényszóró izzója égett ki, amit persze nem tudtam pótolni. Milyen jó viszont, ha az ember ikerlámpás kocsit hajt – így összeügyeskedhető egy párnyi rendeltetésszerűen működő világítótest. Egy wiesbadeni barátnál töltött éjszakát követően már egy nagy lendülettel hazahajókáztam. Azért ott még bekukkantottunk a helyi RR szerelőhöz és kereskedőhöz – hátha tud valami okosságot a fényszóróra, de csak a balkormányos változathoz volt cucca. Az én csodaszép és különleges járgányom egyébként szinte plebejusnak tűnt az ott sorakozó öregebb, nagyobb, fényűzőbb márkatársak mellett.

Hajnali háromra értem Budaörsig, s mivel gondoltam, nem álldogálhat majd az udvaron meztelenül egy angol lord, beugrottam a Tescóba, hogy valami takaróponyvát vegyek. Ha jelen lett volna e korai órán Mrs. Ballard, az első tulaj (akit férje lepett meg e csecsebecsével – mivel neki magának volt egy sokkal nagyobb, gőgösebb ilyen, de hadd legyen már egy lóti-futi kocsija az asszonynak is) rácsodálkozhatott volna a XXI. századi angol kubista gyarmati építészet és a négy évtizeddel korábbi perfekcionista autógyártás drámai kontrasztjára – távol Angliától, Budapest határában.

Amikor beálltam az udvarra még mindig magától értetődőnek tűnt, hogy kétezer kilométert megtettem egy általam nem ismert, soha nem vezetett, át nem vizsgáltatott autóval. Csak később jöttem rá, hogy ez így volt jól. Mármint, hogy nem józanul végiggondolva és megtervezve, hozzáértők véleményét kikérve vágtam bele. Mert akkor nem lett volna belőle semmi. Visszarettentem volna a megfontolt és megalapozott ellenérvektől. Nagyon pórul is járhattam volna persze – és én sem nagyon ajánlanám ma már senkinek. De örülök, hogy egy Rolls-Royce Silver Shadowban áthajózhattam Európát.

Garry, az eladó örömmel nyugtázta, hogy épségben hazaértem. Hogy a nagyi lefutotta a maratont. Ezt írta:

„When you said you were going to drive home, I was worried that it was a bit like entering your grandmother into a marathon, but there again 100K may be "just run-in" as far as RR goes and just in her prime! Also, I did think flying home "First Class" may be cheaper than the fuel cost, but as you said at the time, it’s the experience of travelling at leisure across Europe that is the big attraction.”

azaz,

„amikor azt mondta, hogy hazavezetni készül az autót, tartottam tőle kicsit, hogy olyan ez a vállalkozás, mint a nagymamát benevezni a maratoni futóversenyre, de úgy tűnik, egy Rolls-Royce-nál a 160 ezer kilométer még csak azt jelenti, hogy bejáratták, és a legjobb erejében van. Meg az is lehet, hogy repülőn még első osztályon hazautazni is olcsóbb, mint itt az üzemanyag-költség, de ahogy mondta a vásárlásnál, az igazi vonzerő az volt, hogy élvezetesen átszelje Európát.”

Most jön a történet kevésbé felemelő szakasza. Úgy tűnik, a hitegető szerelőkből minden veteránautó-felújításnál el kell fogyasztani egyet-kettőt, míg végre annak a kezébe kerül, aki valóban el is végzi a munkát. Sajnos én még csak az elsőn vagyok túl. Javára írandó, hogy bár nem végzett semmit, legalább nem is kért egy fillért sem – bár már kétszer megnézte a kocsit.

Most sem pénzem, sem túl nagy indíttatásom nincs, hogy valamit kezdjek ezzel az ipartörténeti csodával. Ha valakinek van ötlete, kedve, pénze – jelentkezzen! Mondjuk, amikor Csikós tanácsát kértem, azzal kezdte, hogy mivel ő a Vegyünk Autót Ne Túl Olcsón, Költsünk Rá Sokat, Majd Adjuk El Alacsonyabb Áron Értékesítési Modellben Hívők Egyházának gyűjt adományokat és egy százalékot, ne nagyon számítsak rá. Hacsak úgy nem, hogy eddigi tapasztalatai alapján kiérlelt tanácsait hallgassam meg, majd tegyem az ellenkezőjét, és akkor egész jó esélyeim lehetnek. No, majd meglátjuk! Szerintem valahol itt kezdődik az ő cikke.

Ja, és a porcelán tacskó? Itt van az asztalomon, de igazából nincs mellé autós sztori, úgyhogy talán hagyjuk is...

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr541992869

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csipkejózsika 2010.05.13. 07:33:48

Nem ez az első eset, hogy eredeti állapotukban szép és elegáns, de valamilyen okból kifolyólag gusztustalanul átalakított autókkal foglalkozunk. A Rolls Royce Phantom úgy látszik kedvelt célpontja az elvetemült tunereknek és ha ezt még megfejeljük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Garp 2010.05.13. 22:00:21

@Garp: ja, de sok, mert az PI, amit írtál. Be vagyok lassulva. Áhhh.

Z o z ó 2010.05.13. 22:15:44

@Garp:
". Maradékokból összetákolt autó. Repülőgép műszerekkel, hajótest acélból, nagyapa szarvasbőr kabátjából kanyarított ülésekkel."

hát ezen behaltam XD

amúgy ezeket te találtad vhol vagy te dobtad össze így gyorsba?

Phxmike 2010.05.13. 22:17:25

@Csikós Zsolt: Te ez a pista akit lebunkoztal a vegen az a haverod? Csak kerdezem mert ahogy vegigneztem a videot khhm.. ugy erzem nagyon talalo volt. De mar az oldtimer expon is nagyon viccesnek talaltam a tajszolasat (meg most egy ket beszolasat is) szoval hogy allsz ezzel a temaval?
Vagy csak vicceltel

Kedvencem ez a beszolasa: "Né' mán hámutál...!" hihihihi hahaha hat ezen tenyleg kifekudtem :)
hámutál hahah

amugy... az auto gyonyoru, igazi eleterzes hogy azt mondod a kovetkezo eletedben angol nemes leszel

gratulalok a videohoz a szakallas nemtomnevet furcsa kefehaju de hatul mar viccesen kopaszodo es meg annal is viccesebben beszelo srac meg hogy kozremukodott az tenyleg udito elmeny volt azert kulon koszonet :)

Ejoy 2010.05.13. 22:18:30

@phrascarica: jol mondod. A sok idióta...

Garp 2010.05.13. 22:20:32

@Z o z ó: saját. hozott anyag csak forrás megjelöléssel. :)

Phxmike 2010.05.13. 22:21:43

@Csikós Zsolt: NEm tudom ezt mire irtad de tenyleg jo lenne. Eleg szar az indavideo. Felenel valahogy kinagyitottam es mikor vissza akkor veletelnul kikapcsoltam az oldalt. Na mindegy ujra behozom inditom erre nem lehet beletekerni. Az elejetol ujra vegig kellett neznem a kozepeig hogy megint izgalmas legyen (hat lehet ezert rohogtem annyit a gyozikes kiejtesu es viselkedesu sracon mert ketszer kellett megneznem az elejet :)

yeti 2010.05.13. 22:23:24

@Csikós Zsolt: Rákerestem.Szép motor.A hangja pedig odabasz.

dennisthemenace 2010.05.13. 22:25:14

@Csikós Zsolt: Az az igazsag, nem ertek igazan a motorokhoz. De ha irsz egy konkret tipust, megrugdosom a lusta dog Dennis01-et, hogy menjen el Mick Hemmings muhelyebe es kerdezzen ra a dologra.
Az Indavideo tenyleg szar.

swt (törölt) 2010.05.13. 22:25:31

@Csikós Zsolt: "Holnap kirúgjuk az indavideót, kompletten, főnököstül.
Így jó lesz?"

Ha mar egyszer kivansagmusor van, olyat nem lehetne, hogy miutan eldozeroltatok a kocsog indavideot, a helyet is behintitek soval?

Dennis01 2010.05.13. 22:25:52

@Garp: Hat igen, imadom a Cortinakat. Apanak volt egy piros Mk5 Taunusa (ugyanaz, mint a Cortina), imadtam, megsirattam, mikor eladta... Nemreg irtam annak a foszernek, akinek eladtuk. Mi adtuk el neki 2000-ben, o tovabb adta 2003-ban egy haverjanak, o eladta ra egy evre egy dunaujvarosi embernek, akitol egy heten belul elloptak es sose lett meg.. Beke poraira... :))
Az angol autos reszed halali, de a Minit be lehet faszan futeni, sot, neha meg tulzottan is fut... :DD

Garp 2010.05.13. 22:43:36

@swt: :DDD
Ön nyert.

Indavideo monnyonle!

Csikós Zsolt 2010.05.13. 22:56:33

@Phxmike:

Csakhogy értsd: nem nagyon tudunk mit csinálni. Mintha a Tesco-pénztárost szidnád, hogy selejtes az általuk importált kínai bögre... Valami köze van hozzá nagyon messziről, de nem igazán. Neki azt kell árulnia, a főnökei meg majd pontosan tudják, miért Kínából kell bögrét venni.

Dennis01 2010.05.13. 23:00:28

@Csikós Zsolt: Amugy megneztem megegyszer a videot, ERA majdhogynem jatekautonak tunik a Rolls mellett, hihetetlen...
Ahogy azt dennisthemenace is irta, ha leirod a motorod tipusat, gondjat, megtudom kerdezni a helyi angolmotor gurutol, ok mit hasznalnak stb..

joe1234 2010.05.13. 23:18:45

szép verda
a rendszám elég egyedinek néz ki innen, ha volna rajta M.o.t. (angol műszaki) akkor az lehet érne pár fontot. én vettem már egy 100as audit egyedi rendszámmal, a rendszám annyit ért mint a gép. ha az esetleg ér valami és eladná a tulaj akkor volna miből OT-vizsgáztatni.
Messzemenően ez a legjobb cikketek nagyon hosszú ideje, a videót nem tudtam végignézni mert nagyon lassan jön és nem volt türelmem még egy órát a gép elött ülni 13-14 perces videóért.
több ilyet légyci.
Amugy van nálunk a melóhelyen egy silver shadow III-as
se nem kényelmes se nem szép, ez legalább szépnek tűnik.

Phxmike 2010.05.13. 23:19:12

@Csikós Zsolt: Pontosan ezt szoktam tenni. A tesco penztarost szidom ha valami nem tetszik mert mast nem tudok tenni es fogyasztokent elek a panasz jogaval annal akinel eppen tudok. A tesco penztaros pelda annyiban santit hogy o valoszinuleg nem lesz ott a penztarban olyan sokaig hogy tovabbadja a panaszt de te eleg sokaig itt leszel ahhoz hogy tovabbadd eleg sokan panaszkodnak mar ahhoz hogy valtoztatni kene.
Tokeletesen ertem amit mondtal amugy.

Persze nem csak kidobni lehet az indavideot hanem megjavitani is...

Walker78 2010.05.13. 23:28:27

Nekem tetszett a Rolls. Mélységes elegancia sugárzik belőle.
Ami engem érdekelne, hogy mi volt a háttérzene, mert az eszméletlenül bejött nekem. Különösen a végén a második. Előadó, számcím érdekelne, valaki megírja????
Köszi.

Z o z ó 2010.05.13. 23:31:28

@Garp: nagyon jók:)El is mentettem:D

Dennis01 2010.05.13. 23:35:59

@joe1234: Nem hiszem, hogy egyeni, sima 83 elotti rendszam. Azoknal az utolso betu jeloli a gyartasi evet pl: XBG 83Y = 82 szeptember es 83 augusztus kozott gyartott auto, ha jol emlekszem valahogy igy van.

ommm 2010.05.13. 23:49:35

Hallod Csik! Kopaszodom! :) Ez annyira jó :) Köszi, tényleg, mindig eszembe jut az a másfél kiló haj, ami leesett a fejemről 6 hete :))

swt (törölt) 2010.05.13. 23:57:52

@Phxmike: Ha a boltvezeto azt mondja az aruhazlanc vezetosegenek, hogy marpedig ezt az eladhatatlan fost o nem teszi ki a polcra, tobbnyire nem o huzza a rovidebbet. Megpedig azert nem, mert egyreszt o generalja a profitot, masreszt meg mert o testkozelbol latja, mit akar a nep (anyaznak az ugyfelek = nuku profit, eladhato cuccot teszunk a polcra = profit). Az aruhazlanc celja ugyanis nem az, hogy (hibas) politikai dontesekhez ragaszkodjon, hanem hogy profitot termeljen.
Viszont szerintem van ennek a konkret ugynek egy masik aspektusa is (amire nem tudok frappans Tescos peldat mondani). Azert lehet ez a nagy indavideo-pusholas, mert erzesem szerint meg lofasz nyereseget nem termelt eddig, viszont rengeteg penzt vitt el (fejlesztes + infrastruktura + savszelesseg streameleshez, nem 2 filler) - es ha nem produkalnak surgosen erdemleges nezoszamot, nem is lesz a budos eletben nyereseges, mert melyik hirdeto fizetne celkozonseg nelkul? Olyasmi helyzetben lehetnek, mint a jatekfuggo a pokerpartin, aki egy csomo penzt elbukott, es szuggeralja maganak hogy most jonnek a nyero lapok, most nem szabad kiszallni, mindjart visszanyerunk mindent es kaszalunk (mikozben egyre melyebbre assa magat a szarban). Lehet, hogy ennek a feltevesnek a valosaghoz semmi koze, de legalabbis megmagyarazna a frusztraciot es a pusholast.

A javitasrol meg annyit, hogy a mai napig olyan trivialis amator bugok vannak benne, mint hogy nem mukodnek az ajanloban a linkek, lejatszas kozben kikapcsolhatatlanul ottmarad az ajanlo, vagy az allando szakadasok - holott eveik voltak ezek kijavitasara. Ezek utan en nem hiszek a csodaban, csak a dozerban meg a YouTube-ban.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.05.14. 00:04:57

nna, ha ezt is elmondjátok, h hol álldogál, lehet annyit sem kell várni, mint a Trophy MZ-nél :D

Csikós Zsolt 2010.05.14. 00:29:12

@ommm:

Holnap majd közelebbről is megvizsgálom, tarts ki.

Csikós Zsolt 2010.05.14. 00:30:41

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Te vitted el, te szemét a csalinak kitett MZ-met? :-))))))))) Vigyázz, figyellek...

McBlade 2010.05.14. 00:31:46

Nos. A cikk tetszett, a kocsi gyönyörű én épp most tervezem ha jól számolom 3x lenyomni az Írország - Magyarország távot kocsival. (oké, nem RR csak egy nyomorúságos Accord, szánalmas 180.000 mérfölddel benne)De akkor is, megunhatatlan :)))

A kocsihoz. Gyönyörű. Tetszik és ha tudnátok, mennyi kisbútor fér be az utastérbe... :) És, hogy honnan tudom? A korábbi albérletem mellől egy srác apja egy ilyennel - csak azthiszem, ezüst színű volt - költöztette a srácát. Én csak néztem először, hogy hol a teherautó - fatert láttam kiszállni a RR-ból - erre mikor a srác megjelent a kisszekrénnyel és apuci nyitja a hátsó ajtót, azt hittem sirvafakadok! Komolyan. Költözni egy ilyennel.

Csikós Zsolt 2010.05.14. 00:33:57

@ommm:

A Kati most mondja, hogy tényleg úgy nézett ki a videón, mintha egy tenyérnyi folton hiányozna ott hátul...

Nekem is így kezdődött, ne búsulj. Nem leszel úgy csúnyább, csak el kell hinni :-))))

Csikós Zsolt 2010.05.14. 00:36:16

@McBlade:

Figyelj, mondjuk 5-8 ezer font. Egy bármi ára. Nem gazdag embereknek van ilyen.

Épp ez a fura ebben a Rollsban, hogy a gazdagoknak már nemigen van ilyen, igazából odakint egészen csórók is megengedhetik maguknak, de ennek ellenére ott van körülötte a szörnyű burzsujság aurája, ami egy Merciről az első karalábé csomagtartóba tételénél elszáll...

McBlade 2010.05.14. 00:42:39

@Csikós Zsolt: Naigen. Láttam én itt már XJS Jaguarral vízvezetékszerelőt közlekedni. Bolgár volt a srác. Mesélte, hogy onnan hozta ki Írországba. Az se lehetett egy egyszerű. Mondjuk, viccesen nézett ki, mikor kiszáll - mocskos overall, csomitartó nyit, szerszám elő... én meg csak pislogtam, hogy ezt hogy... :)

Vargnatt 2010.05.14. 00:50:30

Ez nagyon jó volt, bár nem vagyok kifejezetten Rolls-rajongó, de azért mindig lenyűgöz az eleganciája, és a győztesek nyugalma, ami árad belőle. Egy ilyen autó ugyanis már annak számít, mert legyőzte az időt, és amennyi anyag van benne, erre a továbbiakban is esély van. Szép, no. Bár a fogyasztástól én se tudnék elvonatkoztatni...

A videó is jó volt, érdekes módon nekem egyből lejött, és működött szépen (és nemcsak most). Bár az tényleg gáz, hogy fullscreen-módban nem lehet vele semmit csinálni, ha meg kilépsz, elölről kezdi a töltést... vegyenek már fel végre valakit, aki ért is a flash programozáshoz, nem csak konyhanyelv módján.

Ja, és bár csak egyszer néztem meg, de fel se tűnt Pista bagózása (pedig én is antidohányos vagyok), a káromkodás meg kurvára nem zavar, magyar ember ízesen használja nyelvét. Nem véletlenül van ennyi egyedi káromkodásunk.

Ha meg ennyit szekáljátok egy határon túli honfitársunkat a tájszólása miatt, akkor ne csodálkozzunk, ha sorstársaival együtt esetleg már a kettős állampolgárság esetén se lesz kedvük magyarnak lenni. Nem ragozom tovább, mert flame lesz a vége...

A Rolls jelenlegi tulaját pedig kéretik felvenni állandó Belsőség-poszt-tolónak, mert lehet, hogy az autókhoz nem ért, de írni azt nagyon tud! (mármint, ha jól értelmezem, hogy 'A porcelán tacskó' alatti részt ő írta...?)

Garp 2010.05.14. 01:04:06

@ommm: látod, túl sok időt töltesz Vele. Fertőz.
Ver.2.: túl sok autó alatt fekvéstől is kikophat tarkó fölött. Egyik se jó jel.

McBlade 2010.05.14. 01:11:06

@Garp: vagy csak simán öregszik :)

CSÖRR-CSI££ 2010.05.14. 02:03:37

@ommm:

Nekem már húsz éve esett le a fejemről az, ami az adatlapomon látszik a dobok mögött, de még jól emléxem, mennyire megkönnyebbültem. A kutya (dagadt tacskó) úgy örült, mikor meglátott (majdnem) kopaszon kijönni a fürdőszobából (magam vágtam le ollóval), hogy majd' eltört, úgy rázta magát. Pont, mint ahogy akkor csinált, amikor sokáig (legalább fél napig) nem látott.
Sose hittem volna, pedig a katonaságot is leginkább emiatt fociztam ki (meg persze "a zőszinte kőkemény..." miatt.

Te hogyan élted meg, drusza? (már akartam kérdezni amúgy, csak nem volt apropója)

A Rolleres poszthoz nem tudok hozzászólni, mert olyan hosszú, hogy ma éjjel már nem tudom elolvasni, pedig biztos nagyon ott van! (a zasszony már a kispárnákat hajigálja hozzám, hogy feküggyek má le) "nefürgyé le, csak feküggyé le"
"C'est la vie" (ha valaki tud jobbat, szóljon!)

Rommel6600 2010.05.14. 02:04:43

Dzsek Berkléj limited... Ha nem tud angolul mit arcosodik?
Kacsaszálág Urat nyugodtan otthon felejthettétek volna, a Hunglish meg a sok hülyeség amit összehordott nem hiányzott volna a videóból. Sőt!

Phxmike 2010.05.14. 02:06:51

@Vargnatt: akkor en mindenrol le vagyok maradva

itt ommmm fedoneven valaki ezt magara vette de a foto alapjan felismerhetetlen akkor o volt?

es mi az hogy hataron tuli?

mennyi izgalom lassan szemelyi kerdesekrol tobbet beszelunk mint a kocsirol

munkanelkuli informatikus vagyok es autrajongo nem kell a szerkesztosegbe egy uj munkatars? (kizarolag szamitogepeket javitani) :)

irni en is tudok a blogomban latszik csak persze mas temaban.. hihi

Phxmike 2010.05.14. 02:08:36

@Csikós Zsolt: persze siman
mikor csontig behajol a motorterbe akkor latszik :)

McBlade 2010.05.14. 02:16:07

@Phxmike: Nem lehet, hogy ő nyírta magának a haját és a tükör nem volt elég nagy így helyenként több-kevesebb lett? :)

RRSS2 2010.05.14. 06:27:45

@Gomulka Béla: Mert több kuriózum lenne azért. Lenne 7 Rolls meg 3 Bentley?
Szerintem.

Rocko- 2010.05.14. 07:18:33

@Csikós Zsolt: nekem is feltűnt. :-)
csak nem akartam kiemelni.

Gomulka Béla 2010.05.14. 07:44:40

@RRSS2: négy Moszkvics, egy Hindustan Ambassador - nem tudom. De rajtatok áll, természetesen.

ommm 2010.05.14. 08:20:29

@Csikós Zsolt: ja, mert máshogyan áll ott a fejem búbján a hajam, a napfény meg pont úgy esik rá. Jót röhögtem rajta tegnap, de nincs ott gond, megvan, maradéktalanul.

ommm 2010.05.14. 08:23:43

@Rommel6600: Szándékos volt, drága barátom, tudod? A paraszt angolul olvas c. nóta. Irónia, humor, vicc. Jaj, elkárhozunk ezért.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.14. 09:13:26

Akkor el lehet képzelni az örömömet, amikor a nysám 20(!) év állás után harmadik fordulatra beindult.

Tényleg garázsban kellene tárolni.
Én Bp-től 30 km-re havi 9e Ft-ért bérlek garázst. Az ügyvéd úr megkapja tőlem havi 12-ért és vállalom, hogy havonta egyszer-kétszer megjáratom a vasat pusztán az állagmegóvás érdekében!

Na?

doctorúr 2010.05.14. 09:15:18

Kedves Zsolt!
Nagy csodálója vagyok írásaidnak, ezt is élvezettel olvastam, csak a videót ne láttam volna! Úgy indítani egy bármilyen motort, hogy az olajszintet (meg a hűtőt) előtte nem ellenőrzöd? Ez milyen szakmai útmutatóban szerepel? Rettenetesen fájdalmas volt, bocs!

Az ügyvéd kollégának meg ajánlom a veteránautós szövetség, a Mavamsz (www.mavamsz.hu) segítségét kipróbálni az OT-sításhoz, ha olyan sok más embernek segítenek, akkor pont neki miért ne tennék, még ha Te, kedves Zsolt, annyiba sem veszed, hogy néha megemlítsd. Ott már nem kizárólag karcos hangú katonatisztek vezénylik a parádét, ha érted, kire gondolok.
És azért lejárt forgalmis angol rendszámmal az Andrássy úti rendőrök előtt korzózni kicsit ciki, nem? Vagy a média hatalma minden alól felmentést ad? Nem lenne szerencsés, ha az öreg járgányokat hülye felelőtlenkedés miatt tiltanák ki az utakról.

Dennis01 2010.05.14. 09:20:39

@Garp: En meg nem kopaszodok, de ha folytatom a Minik gyujteset es hasznalatat, lassan kitepkedem az osszeset... :D

Rommel6600 2010.05.14. 10:06:08

"Ledermedtem, mivel a projektről jómagamon kívül senki nem tudhatott."

Az én családom is imád ebben a tévhitben élni, pedig egy szem sarkából egy pillanatra elkapott Wizzair logó, a böngészőelőzmények és a router létesített kapcsolatainak listája etc. elég sokat elmond... :D
Ahogy a mi családunkban senki, gondolom az ügyvéd Úr sem rafkós annyira, hogy csak akkor intézze ilyen ügyeit amikor senki sincs otthon, privát böngészéssel, és proxy-n keresztül, hogy le legyen _semmi_ nyoma :)

Z o z ó 2010.05.14. 10:38:38

@ommm: én nagyon bírom a tájszólásod/akcentusod ,szerintem marha jó.Még akkor is ha tudatosan beszélsz így.

504Laci 2010.05.14. 10:40:08

@doctorúr: Miért érzed úgy, hogy írnia kellene a Mavamszról?
Belátom, a lejárt angol rendszámmal történő haladás nem szép dolog. De azért ne legyünk már paranoiások, hogy emiatt fogják kitiltani az öreg járgányokat az utakról! Mert ez inkább fent nevezett elvtárs szavaira utal...

Fraglimit Paintball · http://paintballgyor.blog.hu 2010.05.14. 10:44:27

szerintem jó a cikk, bár az angol autók nem a kedvenceim (főleg az újabbak), de az elegancia ami sugárzik belőle hihetetlen. milyen lehetett új korában. örök darab az tuti!

Wonder Deer Hunter 2010.05.14. 11:24:36

@Csikós Zsolt: Igen. Azt eddig is sejtettem, hogy ez (vagy ilyen) nem lesz az én autóm... Azon kívül hogy tetszik, nem nőtt a pozitívumok listája... Ahogyan kalkulálok, a jelenlegi autóm kb 10000 Ft-al kevesebbet ehet 100km-en, ami az albioni luxusért is sok egy kicsit... :-)De akkor is cép!

pucitren 2010.05.14. 12:00:16

Nem akarok senkit sem magamra haragítani de az ilyen embernek minek ILYEN autó, ha az olajhiányt sem veszi észre? És másfél évig az udvaron tartja ponyva alatt? Nem érdemel egy ilyen autó garázst? Lúzer.

RRSS2 2010.05.14. 12:34:33

@pucitren: Teljesen jogos az észrevétel! Ez az autó nem ezt érdemelte volna :(

Vargnatt 2010.05.14. 12:34:49

@Phxmike: Igen, ommmm=Vályi István=az avatarképén a piros méhecske-imitátor szemüvegben lévő srác=a videón a fura frizurájú dohányos emberke, aki szlovákiai magyar.

És úgy általában jónéhány kommentelő nem állja meg szó nélkül az akcentusát (nem csak ennél a posztnál), azért írtam azt a pár sort. Igen, tényleg kicsit mókás, amolyan szeretnivaló módon, de lépjünk már túl ezen, felnőttek vagyunk.

CSÖRR-CSI££ 2010.05.14. 12:36:39

@Z o z ó:

Ezzel a legtöbben így vagyunk, csak egy-két huhogó van néha; olyan hibridlények, akiknek a só és a fűszer is csak zavaró körülmény az ételben.

De, most már tényleg el kell olvasnom a posztot, mert már nagyon ciki, hogy másra használom itt a helyet :)
Bocs, Zsolti :))

CSÖRR-CSI££ 2010.05.14. 12:45:27

@Vargnatt:

Ugye, ugye? :)))

Cegény Zsolti szívvel, lélekkel megírta a poszt, oszt' ommmról szólnak a kommentek :DDD
De, szerintem ez nem biztos, hogy olyan nagy baj :) (most az eccer)

jelena szergejevna 2010.05.14. 13:32:49

nagyon jó írás, mind a kettő! az ügyvéd urat tényleg fel kéne venni külsősnek legalább, hogy írjon még ilyeneket :))

@Garp: ez nagyon jó volt! (na de pont a svédeket elfelejteni...;)) )

az autó csodás. annyira, hogy fel sem érem egészen. bár Zsolt elángyorodása (elfelejtettem a jobb szót) elég jól közvetít.

yenoee 2010.05.14. 13:47:11

Hejj.
Sose gondoltam volna, hogy egyszer kell nekem egy ilyen.
Eddig :)))
Én a veszprémi TESCO parkolójában láttam ennek egy hófehér, OT-rendszámos tesóját. Feltételezem h nem takaróponyváért volt bent a tulaj, de az élmény így is, valóban, rendkívül sokkoló volt :)

CSÖRR-CSI££ 2010.05.14. 14:23:08

Na, végre elolvastam + megnéztem...

1.) Ügyvéd Zoli télleg remekül ír; még írhatna.

2.)Tényleg oda kellett menni ommostól, kamerástól. :)

3.)Én sem gondoltam volna, hogy úgy járok, mint az, aki már "nem ma jött a hathuszassal", tudja, "mitől döglik a légy" és csak szánakozva mosolyog azokon, akik még szerelemről beszélnek! Aztán egyszercsak ott terem valaki, akitől az ember bezsong és hülyébb lesz, mint amilyen volt fiatal korában.
Mai magyar proletárnak nem szabadna ilyen cikkeket olvasni, különösen, ha már azt is deklarálta, hogy ha megnyerné a lottón a kétmilliárdot, akkor sem venne w126 -os ötszázas Mercit, meg ilyen Rollsot sem! Egyrészt, mert úgyis "elválna a sz@ar a májtól" /© (itt kis karikában kis "c" betű van bekopizva, de szerintem ki fogja szűrni a blogmotor) Csikós Zsolt/, hiszen nem született arisztokratának, márpedig azt úgy kell, másrészt jó eséllyel úgy járna, mint Bende az 500 SEC -cel / -vel :), azaz: élvezetes használati tárgy helyett műkincs-szoborrá, válna.

Nem tudom, hogy odaát, a Lajtán túl boldogabbak-e az emberek úgy össz-egészében, mint erre felé, de belőlem igen régóta és igen gyakran tör fel az a kiáltás, hogy ama sváb őseim mi a búbánatos ...-nak jöttek ide, úgy kétszáz éve???!!!
Olyan szomorú, amikor az ember rendre átéli, hogy pont abban szituban van, mint a vicc-beli csigakislány, aki szeretné megtudni, milyen az élet az autópálya túloldalán, de a csigafiú szomorúan leinti mondván, hogy: "Az lehetetlen! Oda születni kell..."!

CSÖRR-CSI££ 2010.05.14. 14:30:17

© = nem szűrte ki :-/
pedig eccer az áthúzottat igen

swt (törölt) 2010.05.14. 14:34:57

@CSÖRR-CSI££: Nem kell oda szuletni. Az elvaras mindossze annyi, hogy beszeld az oseid nyelvet, alapszinten tisztaban legyel az orszag tortenelmevel es tarsadalmi normaival, el tudd tartani magad, ne vegyel igenybe segelyt, es minimum 8 eve legyen bejelentett lakcimed. Maris teljes jogu polgar lehetsz.

MilitaryPolice 2010.05.14. 14:55:04

A zene: The Look of Love
Asszem valami klasszikus jazz darab, Diana Krall előadásában ismerem a 2002-es, azonos című albumáról. (Verve)
A számológép kaki hangszóróin hallgatva ezt nem a fent nevezett istennő énekelte.

Csikós Zsolt 2010.05.14. 15:27:55

@MilitaryPolice:

Ez egy Burt Bacharach klasszikus még a hatvanas évekből (en.wikipedia.org/wiki/Burt_Bacharach), az ember egy zseni volt, mindenki ismeri valahonnan a számait, de a többség ritkán tudja, honnan.

Általában Dionne Warwick énekelt neki (aki csak a feléneklő csaj volt a komoly produkciókhoz, aztán kinőtte a szerepet), meg Barbra Streisand, a Carpenters, Dusty Springfield (aki itt énekel) és Cilla Black is elég sokat játszott Bacharach-dalokat. Igazából sok ezren sokat játszották ezeket. A Diana Krall csak egy új felfedezett, nekem kicsit erőltetett, harsány, a springfieldes verzió sokkal erotikusabb, elmélyültebb, kevésbé színpadias.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.05.14. 16:19:35

@Csikós Zsolt: Azé nem olyan rossz az a Krall kisasszony.
Ráadásul zseniális nyomkorássza a billentzűyetet is. :)

De Dusty Springfield tényleg erdészeti segédmunkás (aka faszállító) hangú vót, mint ahogy ugye mindenki ösmeri:
www.youtube.com/watch?v=XZWEEm6xZvU

Phxmike 2010.05.14. 21:25:11

@Vargnatt: :)

ez vicces ha valaki azt mondja nekem szlovakiai magyar akkor tudod mi jut eszembe?

olyan magyar, akinek valami kurva draga kocsija van es szlovak rendszamot tesz ra hogy aztan mindenhol annyival mehessen amennyivel csak akar mert ugyis hiaba merik be...

kurva szar a rendszer es kurvara elegem van a szlovak roman rendszamos nagymercikbol nagybmwkbol terepjarokbol meg a 300-ezres trafipaxokbol is

es most ne gyertek azzal hogy be kell tartani a szabalyokat mert azt nem lehet hacsak nem akar magyarorszagon megorulni az ember
mikor kint hagynak egy 30-as tablat utfelbontas miatt ket hetig mar reg nincs ott semmi csak a rendor beall moge
amig ez a mentalitas megy addig nekem ne szovegeljen senki a szabalyokrol
zebranal iskolanal veszelyes kanyarban miert nincs sose trafi?
motorosok hogy szaguldoznak?
vizagyura futja de motoros rendorre mar nem annyira hogy legyen aki azt is elkapja?

(na most ez hogy jott ide ehhez a poszthoz nemtom de jol felidegesitettem magam)

Dennis01 2010.05.14. 22:10:15

@Phxmike: Tavaly nyaron mentunk haza kocsival Angliabol. Fel Europan vegig jottunk, egy rendort se lattunk. Amint atertunk a Hegyeshalmi hataratkelon, ott alltak a rendorok a leallosavban. Mogottunk jott egy roman Transit, egy angol rendszamu Transitot huzott treleren, egybol felre is allitottak. Azert erdekes...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.14. 22:18:00

@Csikós Zsolt:

Burt nekem is nagy kedvencem!
Örülök, hogy jó zenéket hallgatsz!!

Garp 2010.05.14. 22:48:00

OFF @jelena szergejevna: elángyorodás :) gyerek koromban hallottam ezt a szót. Melyik tájegységről van? :) ON

Dennis01 2010.05.14. 23:01:09

@Garp: Orosz, nem? A bevasarlokozpont parkolojaban vannak "vodros" automosok, mindegyik kulfoldi. Az egyik multkor odajon hozzam, ranez a kocsira, azt mondja, nagyon szep auto. Mondom, koszonom szepen. Erre o: "Szep metalicská festes, szepen ki tudnam fenyesiteni neked!". Mondom, nem koszi.. Majd megszakadtam, mikor mondta, hogy metalicska... :DDD

Garp 2010.05.14. 23:07:30

@Dennis01: na ezt elnézem neked, mert fiatal vagy :P.
Amúgy a srác valójában azt mondta neked: "...me'talicskás a festés (azért) én szépen ki tudnám fényesíteni neked!"
De. Az már egy másik kérdés, hogy a rossz minőségű, "talicska" fényű jármű miatt mennyire szánt meg, és mit akart kifényesíteni :D.
(lélegezz, utána válaszolj! :) )

Dennis01 2010.05.14. 23:09:22

@Garp: Nagyon vicces vagy, mondhatom.. Tokeletes a fenyezesem, legyen az zold vagy piros... :DDD

Lajos63 2010.05.14. 23:30:38

Végig olvastam, de szétszórt vagyok és nem értem miért nem papírozza be.

@Phxmike: Már 3 befizettem én is. Trágya egy ország ez! Jó rabszolgák vagyunk nem vitás.

CSÖRR-CSI££ 2010.05.15. 00:48:44

Mi, a haverokkal kb 15 éve a Metallicát hívjuk metalicskának )

CSÖRR-CSI££ 2010.05.15. 01:17:54

@swt:

Köszi az infót! Ezeket a részleteket nem ismertem.

Gyerekkorom óta oda mennék inkább, (sok élmény ért a '70-es évek elejétől kezdve, amikor a kitelepített rokonok, falubeliek és azok utódai már látogathattak ide és hozták a dolgokat, meg a fílinget... megcsapott a "mozdony füstje") oszt' még mindig itt vagyok.

De, ha németül kell tudni, attól mindig elvesztem az önbizalmam, mert nagyon nehéz egy olyan nyelvet megtanulni, amit nem szeret az ember. (szerintem kevés randább hangzású nyelv van a világon, mint a német)
Persze, nem ez a fő gond, hanem az, hogy így családostól lakáshitel és egyéb nyűgök terheit nyögve nehéz mozdulni.
Ilyenkor már nem hülyül az ember... (12 éve még kiszöktem a Közel Keletre hobózni egy kicsit, és két év, négy hónap lett belőle, de tényleg csöves módon éltem, még ha nem is az utcán, de mindenféle lehetetlen helyeken (ott vannak olyanok) és nem bántam meg.
Ezért jó, hogy mondtad ezeket, mert titkon készülök valamire, talán pont az utódaim boldogulása végett ;)
Az elődeim, meg csak hitegettek sokáig, hogy kimennék-e hozzájuk dolgozni, meg így-úgy, oszt azóta is realizálódik... ;/
Pedig én mindig igent mondtam.

Valami "destiny"-féle csinálja ezeket, szerintem, az ember meg figyeljen oda, mert időnként tényleg ott a lehetőség, de amikor nincs ott...

CSÖRR-CSI££ 2010.05.15. 01:59:22

"ELSŐŐŐŐ!!! ELSŐŐŐŐŐ!!!"
-lelkendeznek sokan.
Én meg tipikus utolsó kommentelő vagyok (amikor már a kutya se foglalkozik a poszttal).
Visszanéztem jó párat, és tényleg... :)))
Pedig nem direkt csinálom :)
Kb. annyit is ér, mint az "első": lesz@arja mindenki.
Na, így tessék ELSŐŐŐŐ!!!"-zni ezek után, vagy tessék megpróbálni utolsó kommentet írni! Utóbbi sem könnyebb:)))
...Csak, talán nem kecsegtet semmilyen (talmi) dicsőséggel.
Hehe! :P

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.15. 05:25:12

tok jo a video, csak nem lehet megmutatni a gyereknek mert karomkodtok kozben.

CSAK gratulalni tudok.

nem hiszem el hogy nem megy maskeppen.... raadasul meg ujsagirok is vagytok.

Csikós Zsolt 2010.05.15. 09:49:58

@visszakettopadlogaz:

Csak vigyázz, iskolába, oviba ne engedd őket soha, mert ott tízszer cifrábbakat mondanak. Előre szóltam :-)

Wezo 2010.05.15. 10:39:55

Sziasztok, van egy kérdésem: Keresek egy jobb fajta karosszéria lakatost és fényezőt, Budapesten vagy környékén. Ötlet?

Dennis01 2010.05.15. 11:02:55

@visszakettopadlogaz: Igaza van Zsoltnak, iskolaban szazszor tobb ilyet hallanak, hidd el, tapasztalat. :))

Garp 2010.05.15. 11:48:19

@Csikós Zsolt: @Dennis01: bocs, de a többiekkel értek egyet. A kiállítás szervezésénél is fontos volt, h a család tudjon szórakozni, szóval a közönségetekben igen is sok a gyerek. És ezt tudjátok is. Értem én a lazaságot, meg a nagy szabadságot, de a nyilvánossággal felelősségetek is van. Sok felnőttnek, de a gyerek "nézőitek"-nek mindenképp valami féle példa vagytok, hiszen ezért olvasnak/néznek titeket. A média nevel, ha tetszik, ha nem.
Félre ne értsetek, tetszett a video, meg bejön a stílusotok, gondolom nem kell bizonygatnom. Sőt, (hű!) káromkodni is igencsak szoktam, de nem gyerekek előtt és nem nyilvánosan. Szóval eddig nem volt ennyire divat nálatok bent hagyni a káromkodást a kész anyagban - jobb volt úgy, na.
Písz.

jelena szergejevna 2010.05.15. 13:25:19

OFF: @Garp: :) győri vagyok eredetileg, bár már tizenpár éve Pesten lakom. nem tudom pontosan, hogy a szó honnan ered, apu Zala megyéből jött, onnan is jöhetett :)
a stílussal kapcsolatban is igazad van... jobb volt úgy. én se vagyok sokszor szende lelkű szűz, meg értem én, hogy ez nem Grétsy Lajos rovata, de önmagában a káromkodás, az anyázás ('anyázzuk végig az M6-ost') és a 'fos' szó nem egy kreatív stíluselem. az autók miatt még kattintok.
ON

Chabo 2010.05.15. 13:57:26

Egész kellemes a hangja ahhoz képest hány köbcm meg V8 ...

jelena szergejevna 2010.05.15. 13:57:36

@jelena szergejevna: Grétsy Lajos... na jólvan. az pláne nem vagyok. de még Grétsy László sem.

jelena szergejevna 2010.05.15. 13:59:15

@jelena szergejevna: sőt a belsőség sem az... na asszem mára befejeztem.

Kiwicake 2010.05.15. 14:07:50

Ahan, már látom, mások is kifogásolják a káromkodást. Csatlakozom. Öncélú, polgárpukkasztó stílusú az anyag több része is, eddig ez nem volt divat errefelé.

Kedves Zsolt, tízéves fiam nagyon sok Totalcar-videót néz, imádja az autókat, irigyel titeket és felnéz rátok. Naná, hogy máshol is hall káromkodást. De meg is van a véleményre azokról, akik a buszon, iskolában stb. öncélúan így beszélnek. Ti viszont példaképek vagytok (lehetnétek) a számára.
Ezt nem kéne eljátszani.

Garp 2010.05.15. 14:15:10

@jelena szergejevna: :))
(anyám győri, hehe)

@Csikós Zsolt: esküszöm nem akarok tovább szapulni/észt osztani, csak még annyit, hogy káromkodni lehet kreatívan is (abban jók vagytok). Pl. "azt a rongyba tekert hónaljmankóját", meg hasonlók. _Annyira_ nem "férfias", de emészthetőbb. Na befejeztem az okoskodást.

Dennis01 2010.05.15. 14:27:38

@jelena szergejevna: @Garp: En is Gyorben szulettem es eltem 12 evet hihi... :))

jelena szergejevna 2010.05.15. 15:21:11

@Garp: @Dennis01: és a ködös Albion, a (Írországnak van eposzi jelzője?) Írország és (a most éppen majdnem ugyanolyan ködös) Budapest között itt futottunk össze :)) (azért visszaóvakodtam lapos kúszásban...) úgyhogy akkor biztos győri/kisalföldi az 'elángyorodás' is :)

ez a "azt a rongyba tekert hónaljmankóját", ez hol volt? lemaradtam róla, pedig tényleg jó.

a nyelvész-/stilisztabloghoz még annyit, hogy az öncélú káromkodás egy idő után nem "férfias", hanem - riasztó és taszító. legalábbis a számomra. tudom, ez a Belsőség, meg én nem vagyok célcsoport (csak rendszeres nyájas olvasó), de akkor az olyan fiúk kedvéért, mint Kiwicake fia, kicsit vissza lehetne venni.
én így is élveztem a videót, mert a zenével és Zsolt kommentárjával, meg (számomra legalábbis) Zsolt elángyorodásával :) átjött valami abból, hogy milyen az autó hangulata, meg láttam, milyen egy régóta álló autót beindítani.

McBlade 2010.05.16. 15:23:31

Én júni 1- jén indulok haza, majd regisztrálom az Írország - Magyarország útvonalon a rendőröket / viselkedést és egyéb kiegészítőket (mindenféle autópálya minőséget, vezetői mentalitást stb.) Mondjuk azt így már tudom, hogy a belgák, úgy ahogy vannak használhatlanok. Anno mikor jöttem ki kocsival, egy Volvo XC90-es majdnem levette a kocsim orrát, mert ő úgy gondolta, hogy jobbról előzni menő (angoloknál talán, de nem a belgáknál) Aztán mikor befékeztem, majdnem belémjöttek hátulról, majd belefeküdtem a dudába meg a fényszóróba, akkor csak egy finom női kezet láttam, amint beint nekem) Szóval, nyugi magyarok, van még mit tanulni :)))) ... :) Vár rám 2500 km vezetés, meg 19 óra hajóút. Dejóisleszhejj :)))

Dennis01 2010.05.16. 16:04:10

@McBlade: En mar nem egyszer tettem meg az Anglia-Magyarorszag utat oda-vissza. Meg ha farasztobb is, sokkal jobban szeretem az autozast, mint a csirkekelteto meretu izzaszto kenyelmetlen uleseket a repulon..

Garp 2010.05.16. 17:01:58

@McBlade: Limerick-Szekszárd viszonylatban nagy gyakorlattal rendelkezem :). Mi anglián át szoktunk menni így 2 komppal. Általában az utolsó éjszakaival megyünk Rosslare-Fishguard viszonylatban, az 3 óra szunya. 5.5 óra át anglia, majd kb 8 órás komppal Doverből Calaisba. Onnan meg zúzás vagy Köln felé, vagy le Stuttgartnak. EZ utóbbi kicsit szarabb, de gyorabb. Brüsszel felé fraknó az út, de iszonyat forgalmas, ráadásul elég fosul van táblázva, ha arra mész nagyon figyelj. Vagy figyljen a szatnav. :) Legelőször 46 óra volt egy Feliciáva, utoljára 34 egy Octaviával - mind2 butto idő.
A németeknél, főleg észak-nyugaton előszeretettel szedik ki ellenőrzésre a magyar rendszámos autókat, de normálisak. Ha írrel jössz, szerintem szintén nem fogod megúszni, mert amikor meghallották h honnan jövök, rögtön azt kérdezték, van-e fegyver, vagy kábszer nálunk :).
Jó utat!

Dennis01 2010.05.16. 17:19:35

@Garp: :D...
Nekunk altalaban megall 24 ora korul az ut, de mi Angliabol indulunk.
Nalunk az utvonal a kovetkezo: Northampton - Dover - Dunkerque (neha Calais) - Brugge - Gent - Brussel - Leuven - Aachen - Koln - Frankfurt - Nurnberg - Regensburg - Linz - Becs - Gyor. A kedvenc reszem Frankfurt, mikor a Peugeot-val mentunk haza, epp ott alltunk meg pihenni. Tele volt az eg repulokkel, epp akkor szalltak le. Tok jo nezni, ahogy a fak mogul kitunik jo alacsonyan a gep, aztan az autopalya folott ereszkedik, majd eltunik.. :)

dennisthemenace 2010.05.17. 20:57:00

@Dennis01: Mondjuk, Brugge nem az utvonalon van..Leuven sem, amit erintunk az Liege, te lokott fasz...DD

Garp 2010.05.18. 16:12:21

@KuKori: ezek után meg itt fölötted pláne :DDD.
@dennisthemenace: a fiú túlszárnyalja apját? :D

Dennis01 2010.05.18. 18:09:11

@Garp: @dennisthemenace: @KuKori: Pedig ugy emlekeztem, na mindegy... Nemhiaba van az uj jovevenyben szivargyujto, vegso esetben johet a Tom-Tom. Bar lesz egy navigatorom, igaz Dennisthemenace?? :DD

Garp 2010.05.18. 18:33:29

@Dennis01: bár nem hívtatok, de abba a kocsiba sem ülnék be! :) Nem h eltévedtek, csak 1800km-t hallgatni titeket, ahogy "évődtök".... :D

dennisthemenace 2010.05.18. 21:37:35

@Garp: Ugy indul a dolog, hogy Leukoplasttal leragasztom a szajat...
Ki akar ilyeneket hallgatni;

-Messze vagyunk meg?
-Sokat jottunk mar?
-Megallsz valahol, hgy pisilhessek?

Garp 2010.05.18. 23:43:18

@dennisthemenace: megállni? Pisilni? Hol él ez a gyerek? :D

donphobos 2010.05.20. 21:20:57

Elkezdtem nézni a videót. 10 megabites vonalon (skandináv országban) másfél óra alatt nem jött le. Aztán már 2/3-nál járva pár mm-el melléje kattintottam a play gombnak és feljött új ablakban. És elkezdte előről betölteni. Itt kapituláltam, az utolsó 1/3 örökre lemaradt nekem. Az Indavideo egy határ szar, egy fos, egy hulladék hányás. Az egészet szanálni kellene. Aki programozta az nyugodtan szarjon sünt, hogy indexes legyen a hozzászólás vége...