Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

A lóerőkben szegény Oettinger Bogár fejlődik

  2010. április 17. - Motordoktor Címkék: volkswagen bogár oettinger

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

A sietség az ördög míve, mondják a bölcsek, vagy a lusták, nem tudom eldönteni. Az Oettinger replika bogárhátú nagyon lassan készül, de ez ne tévesszen meg senkit, az autó tervszerűen, pontosan halad a megvalósítás felé. Ez akkor is igaz, amikor még magam is azt érzem, soha nem érem el a célt.

Egyelőre a leglényegesebb rész, a motorblokk még közelében sincs az autónak, de ez nem azt jelenti, hogy semmi nem történt vele. A futómű pedig elérte a prototípus állapotot, működik, megy, forog, fékez, de nem biztos, hogy így marad.

Az első híd teljes újjáépítést kapott, a tuning tengelycsonkok az elejét 60 mm-rel alacsonyabbra engedik, tárcsafékes lett és a rugózást biztosító torziós laprugó kötegek erősebbek lettek így az egész eleje keményebb. Az első kanyarstabilizátor a gumi szilentek helyett műanyag keménységű uretán rögzítést kapott és bekerült előre a Kayaba gázos gátló, amely olyan kemény, mint egy teljesen becsavart piros KONI… A tárcsafék normál bogáré, de a Golf I-eshez való szinter betétek harapnak, mint a pitbull. Az autó a tervek szerint gyors lesz, de szerencsére nem nehéz, úgyhogy 298-as tárcsát majd akkor kap, ha szükség lesz rá.

A hátulján a torziós rudak alapállását egy bordával elfokoltam, így a hátulja is hozzáült az elejéhez és beraktam a piros KONI Classic állítható gátlókat. A bogár a relatíve nehéz motor miatt mindig farnehéz, és a gyári hátsó lengéscsillapító már új korában sem képes megbirkózni a 110 kg-os motor okozta erőkkel. Valósággal könyörgött egy koppra becsavart, legkeményebbre állított KONI után. Hát megkapta. A hátsó kanyarstabilizátoron is módosítottam, hogy erősebb legyen, hiszen minden keményebb lett. A hátsó fékek a VW typ3 szélesebb dobfékei, a hozzá tartozó munkahengerekkel és szinter pofákkal a jobb hőtűrés érdekében.

Az autó a másik kocsimról megkapta a Porsche Pedrini felniket, amelyek 1972 körül a 914-es opciós listáján szerepeltek. Ritka felnik, nagyon könnyűek és én szerelmes vagyok beléjük. A polírozott élek büszkén csillognak a napfényben.  

Amikor az összeállítás után futóműveshez vittem az autót beállítani, a szaki azonnal rámpirított: „lóg ennek az eleje, szerintem törött legalább egy torzíós lapja, nem így kell ennek állni” mondta. Nem kezdek ott bele egy rövid magyarázatba, mert megcsúszok időben és otthon aztán két napig nem tudják, hol vagyok. Tőlem ne kérdezzen senki bogárról, mert az minimum két nap. Vagy hozzá sem fogok.

Amint aláment, meglepődött: mindenhol bejáratott, kadmiumsárga csavarok, fényes feketére festett futóműelemek, látszott, hogy ezzel dolgoztak. Nem mentegetem magam, sokat voltam a kocsi alatt, nagyon sokat dolgoztam, de nem látszik. Igazán nem is célom egy pimpelt giccsparádé összeburányolása, egy sleeper jobban tetszene… és meg is lesz.

Vannak azonban kis időrabló kitérők. Ilyen pl. a motorállványom. Sokat gondolkodtam egy olyan motorállványon, amelyen nem csak szépen és kényelmesen lehet összefűzni a bogárblokkokat, hanem a kész motort be is lehet indítani. Ennek sok praktikus előnye van, leginkább az, hogy az utolsó beállításokat és első járatásokat kényelmesen meg lehet rajta tenni, az első olajcsere egyszerű, nem kell sem akna, sem emelő, hajrá.

Végül egy rossz váltóharang és egy univerzális motorállvány házasságából megszületett a motorállvány, rajta indítógomb, olajnyomás kontroll lámpa, gyújtáskapcsoló és természetesen indítómotor. Bikakábellel másik autóról pillanat alatt bepöccen a masina… De csodás!

Este 8 után, pizsamában elmélkedve nem hagyott a kisördög: vajon nem fog ez felborulni? Nem fog megbillenni a boxer gázreakciója hatására? El lehet így aludni? Naná, hogy nem. „Folyik a gyerek fürdővize, vetkőztesd le és tedd a kádba.” Hangzik valahonnan nagyon messziről, de lehet, hogy nem is, csak hallucinálok. Egy pillanat, kimegyek valamit megnézni a műhelybe, mindjárt itt vagyok… Mert ha mégis felborul, holnap reggel el kell vinnem megnövelni a lábak távolságát, stabilizálni, de nem fogom itthon villannyal maszatolni, valami komolyabb hegesztő berendezés kell ehhez… nem akarok még egy napot veszíteni, ki kell próbálnom, úgyis rajta van egy motor.

Bemegyek a műhelybe és a tér-idő kontinuum felborul, elvesztem az időérzékemet, gigantikus időcsapdába keveredek, amely akkor számomra csak úgy jelenik meg, hogy kis benzint löttyintek az úszóházba, kilököm a műhely elé és rápöccintek, berőffen és kiderül. 2 perc, annyit várhat a gyerek. Meg az anyja is. Mindezt pizsamában, mint az ismeretes, papucsban.

Kipufogó nincs rajta, mit számít, 8 óra 15 perc van, ez még nem késő, meg amúgy is egy kis röffentés és lelövöm a gépet.

Totyogok a kannával, a benzincsővel, rákötök egy akksit, mi ez a folt a pizsamámon, á, semmi csak a fény gonosz játéka. Kitolom a műhely elé. Gyújtás ráad, olajlámpa felviláglik, rápöccintek, csak próbaképpen.

Soha nem értettem, hogy a bogármotor 1 méteres szívócsővel hogy a fenébe tud ilyen könnyen beindulni? Szinte nem is hallottam az indítómotor hangját, amikor a kipufogó nélküli szörnyeteg ordítani kezdett a rámozdult automata szívató hatására és az egész állvány az enyhe lejtőn elindult, mint őrült, ki letépte láncát, ahogy a költő mondja.

Ilyen helyzetben nehéz hirtelen reagálni és három másodperc egy átkozott emberöltőnek érződik. Végül megfékezem a vadállatot és kitisztul az agyam: a motorállvány stabil, az elme állapotom ingatag. Itt állok, pizsiben, olajosan, a kipufogó csatornából felszálló füst kesernyés szagával ölelve. A gyerek! A fürdővíz! Nem részletezem. A pizsamán hatalmas olajfolt („nem is nyúltam olajhoz, biztos kakaó”), a szobapapucsom kicsit szakadt („nem értem, szerintem tegnap reggelinél történt”). Állítólag 50 percet voltam kint és a szomszéd már feljelentett csendháborításért. Megint.

De az állvány bizonyított, várja az Oettinger TSV 2000 blokkot.

A blokk eredetileg 69-es lökethosszú főtengelyhez készült, de most nagyobbat kap, pontosan 82 mm-est. Ez persze nem fér el, nem tud benne elfordulni, még a speciálisan kialakított hajtórudak ellenére sem.

oett f

Mindenre van módszer, nem kell a spanyolviaszt feltalálni, nekiálltam egy pisztolyfúróba fogott ujjmaróval a nagyját kimarni, aztán finiselem valami szofisztikáltabb módszerrel, hogy a felületi egyenetlenségek ne legyenek feszültség gyűjtő pontok. Nem 3 kg AlMgSi ötvözetről beszélünk, mindössze laza két mm-t kell levennem hat ponton, megy az. Három órát tartott a munka, kimerítő volt és idegölő. A négykéses, kobalt élű maró remegése volt kimerítő és idegölő, hogy a manapság olyan divatos gyorstokmány kétpercenként kilazult, így mintegy százszor kellett meghúznom ismét.

oett f2

Amikor a tengely elforgott, egy finom dremellel, mint kicsit erősebb fogorvosi fúróval elsimítottam a mart felületeket, kicsit megpolíroztam, kiköptem a fogaim közé ragadt magnéziumdarabkákat és kész, ende, finító, konyec.

Itt áll most a projekt, a következő lépés a motorblokk külső olajhűtőjének megvalósítása, hogy bírja majd a terhelést melegedés nélkül. Az eredeti Oettinger dekormatrica pontos mása már készül, de azt hiszem, kegyeleti okokból csak akkor teszem fel, amikor a motor már nem a 34 lovas ezerkettes, mert azzal a közepesen nevetségestől kicsit viccesebb szintet ütne meg. Egyébként nincs baj a gyári motorral, csak folyamatosan morognunk kell: „A sietség az ördög míve”, mert sokat tud, de sietni azt pont nem.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr221923623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

biker_kolee · http://jajjdecsunya.blog.hu 2010.04.17. 07:53:44

Szép lesz, jó lesz. Ha elkészül.. :)

KadettGSiforever!!! 2010.04.17. 07:59:19

Erről a pizsamás részről eszembe jutottam saját magamnak, ahogy melóból hazaérve azonnal ugrottam a gépsárkánynak, mert már reggel óta azon agyaltam, hogyan is fogom szerelni, és a ruha kuka lett, de a vigyor az arcomról letörölhetetlen nyomot hagyott... :)

Megszállott férfiak szereljetek csak! :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.17. 08:16:54

Nahát Zsolt, a Totalcarnál már mindenkit ráültetnek a blogra?
(Egyébként öröm látni a dolgok alakulását. Igazán hiányzott eddig a léghűtéses vonal :) )

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.04.17. 08:32:00

Szép cucc, meg ahogy elnézem, lszöszölsz vele nem kicsit :)

Hajrá :)

@KadettGSiforever!!!: Ey nő ezt soha nem értheti meg :D

rognork 2010.04.17. 08:38:01

Egyszer légkulcsba fogott turbómaróval dolgoztam kézből, 2 órát, edzett anyagot. Utána egész nap zsibbadtam.

evil. 2010.04.17. 08:50:22

jó lesz ha elkészül:) Sok sikert és kitartást hozzá :)

evil. 2010.04.17. 08:52:22

@ColT: Valóban, egy nő ezt soha sem képes megérteni, főleg ha figyelembe vesszük,h már egy "sima" belsőség bejegyzést sem tolerál:) "Mit lehet rajta két órát ülni?!" (főleg a Csikós posztokon), akkor hogy várhatnánk el, h a pizsamában/munkásruhában szerelést megértse? :D

morcosboci 2010.04.17. 09:03:12

Le kell cserélni a hátsó sárvédőket meg a motorházfedelet üvegszálasra és máris hozol kb.10 kg-ot a hátulján. AAzt ballaszt formájában beépíted előre és csodásan kiegyensúlyozott bogarad lesz. Szerintem fogsz majd szívni a túl kemény lengéscsillapítók miatt.

Ivan Mk1 2010.04.17. 09:06:02

Minden elismerésem!
Nincs is jobb mint egy öreg VW. :)
Jó lenne többe tolvasni róla, ha érted a célzást! :D

DP@i 2010.04.17. 09:11:58

Értelmetlen, éjszakákba nyúló berhelés... De jó hogy megcsinálod helyettünk! :D
Amint így megírod az nekünk csak instant élvezet. Spricc :D

MantaMann 2010.04.17. 09:27:30

Több posztot Motordoki!

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.04.17. 09:30:34

Ez jó cikk volt:) Rendesen átéltem a pizsamás részt :))

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.17. 09:32:57

Jól áll a bogár!

Szuper az állvány!

peti251 2010.04.17. 09:34:58

@evil.: "már megint cikket olvasol? :(:( sose jössz ide hozzám! mindig fontosabb az a szaros cikk! mennyi van még belőle? vége van már? EZ MÁR EGY ÚJABB CIKK!??!?" pedig újabban nem is szerelek annyit!(sajnos)

Vhornet 2010.04.17. 09:37:09

Jó hülye szomszédot fogtál ki! :) Az enyém már 2 doboz sörrel a kezében szaladt volna, "Hallom beindult a gép, tudok valamit segíteni?" :))

Garp 2010.04.17. 09:43:02

Ennek az bogárban (az eredeti állapotú) ikertesójában nőttem fel. Megjártuk Németországot, a Tátrát és még ki tudja hány helyet far- és tető csomagtartóval, és 2 felnőtt 3 gyerekkel. Színe dakota bézs volt, és a török kamionokon kívül mást nem előztünk meg. Talán az atomvillanás se pusztította el. Imádtam Dün-Dünt (porbafingó korú gyerek ugye hang alapján ad nevet), őt vezettem először.

Garp 2010.04.17. 09:45:47

@Garp: kicsit törni magyar. :)

mentobacsi 2010.04.17. 09:57:04

egy kerdes:
mi az az öttinger? valami håzon beluli tuningvonal?
tudom, gugli a baråtom, wiki a baråtnöm..

lehetne a projektet elejetöl a vegeig, fotodokuzva??

pliiiz

Beetle 2010.04.17. 10:00:39

Ismerős ez a pizsamás,papucsos történet...Mennyit csúszok-mászok én is alatta XD Olajosan szép az élet !! :) Csavarok, alátétek, zsír, kosz, csavarkulcsok csilingelése... :D Nincs is attól jobb.és különben is...Inkább ez legyen az ember hobbyja mint pl a játékgép !

=Daniken= 2010.04.17. 10:03:15

Most nézem, hogy ennek a kocsinak BRÉ a rendszáma.Hát ha elkészül harapósra, akkor tényleg komoly BRÉ lesz:-DD

prunoki 2010.04.17. 10:16:00

Azért a szomszédot megértem, ha Te este játszol evvel. A feleségem már átharapta volna a torkodat :-)

Dennis01 2010.04.17. 10:28:48

@Garp: "ot vezettem eloszor" Abba rokkant bele, mi? :DDD

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.04.17. 10:43:48

@=Daniken=: ez nagyon LOL

kérdés, hogy ki melyik végén áll

Garp 2010.04.17. 11:26:10

@Dennis01: egyszer apám Németországból elindult vele haza egyedül. 5 téligumi bent, egy mosogatógép (itthon nem lehett még olyant kapni) a tetőn(!), a fartartón meg a jóégtudja limlom. Max sebessége 80km/h (se), München alól indult. Az első szunyára megállva előre felé leesett a motyogatógép,összetörve a jobb sárvédőt, és a csomagtér tetőt. Valamelyik pisiszünetnél kisteher beletolatott, benyomta a bal ajtót és leszakította félig a küszöböt. Durrdefektből kifolyólag a romos mosogatógép megindult jobb hátra : sárhányó off. Megérkezett haza, 5 percre a lakástól terméskő szállító teherautóról egy gyerekfej nagyságú kő bezúzta a szélvédőt, apám jobb combján landolt. Nem volt egy sikeres út.

(Mindazonáltal és egyébként az autót megszerelték, és még sokáig szolgált. Kivéve, amikor fater térdig érő kukoricásban viccesen elhelyezett kilométer követ gázolt el, amitől elment a bogár jobb első futóműve az Örök Autobahnokra száguldozni. Vagy a Günterék farmjára játszani a többi alkatrésszel és elbontott autóval?)

Halálos_fogkefe 2010.04.17. 11:26:23

„A sietség az ördög míve” :) ezt most hallom először, de óriási. lehet jelmondatommá fogadom :D

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád 2010.04.17. 12:39:16

Laikusként kérdezem, az a váltóharang ott tőben nem fog elroppanni, főleg a majdani nagyobb tömeg/igénybevétel alatt? Alu ötvözet az is, erős persze, de ennyire? Én így biztos nem mernék rátenni nagyobb értékű dolgokat.. :)
Ja, a blokkon végzett átalakításról miért nincs kép?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád 2010.04.17. 12:52:59

Még mielőtt bárki ilyet gondolna, eszem ágában nincs leszólni a szerzőt, sőt..
Respect!

Dennis01 2010.04.17. 12:53:14

@Garp: Szegeny Bogar... A szomszed gyereknek van egy Bogara, egy evig itt allt, mindent itt a parkoloban hegesztett fel (padlo, kuszobok, orrlemez, stb), aztan nemreg beszeltem vele, boldogan meselte hogy lemuszakizott a kicsike.. Epp most kiserletezik a srac egy Mitsubishi turboval, meg egy egyedi gyartasu kipufogoval, nagyon jo hangja van, meg megy is mint okor, bar neha hatalmasakat durrog... :)
Amugy a gyerek nagyon jo fej, legutobb epp kint szerelte a Bogarat, en meg nem birtam megereszteni az olajleereszto csavart a nagybatyam Transitjan. Odamentem hozza megkerdezni, nincs-e otlete hogyan tudnam megereszteni. Mondja, hogy azonnal segit, csak segitsek az emelojet odavinni. Felemelte, vesoszeru valamivel (chisel) meg kalapaccsal kettot utott a csavaron, meg volt eresztve. Ahanyszor kinn szerelem a Minit, mindig odajon beszelgetni, megkerdezni, mit segithet meg tanacsot adni..

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád 2010.04.17. 13:00:40

Most már látom a bakot alatta, én állat.
Ma bőven túlteljesítettem a napi 1 hülye kommentes normát :)
Excuse moi. Megyek inkább aludni..

Jules_V6 2010.04.17. 13:01:02

@s0nik: Szerinted ha bent van a bogárban a motor, akkor mi tartja!? ;)

jamiepapa 2010.04.17. 13:15:54

Kicsit csiszolsz még rajta és egész olvasmányos lesz!:)))
Amúgy a gyorstokmányt fúróhoz találták ki, nem maróhoz.Nem szereti a sugárirányú terhelést.
Lehet hogy jobb lesz legközelebb levegős szerszámba fogott nagyobb turbómaróval próbálkozni....

Merida001 2010.04.17. 14:31:43

Részben tartozik a cikkhez:
Szóval ma délelött kezdődött a WestEnd tetején a Bogár rajzás...Volt valaki? Sokan voltak? Hogy sikerült?
Egyébként nagyon jó a cikk és életszerű, semmivel sem rosszabb mint pl.: "a Csikós-féle Merci behozatalos írás"! Várjuk a folytatást!!!:)

Motordoktor 2010.04.17. 16:54:28

@s0nik: később teszek fel képeket a blokkról.

Az állvány pedig bírja, bár a képen nem igazán látszik de a konzol kialakításánál biztosra mentünk.

JettaTDI 2010.04.17. 17:27:34

@Motordoktor: Nem viccelsz a géppel!
Hajrá mester! Király lesz!
Ha elkészült tuti h csörgök, mert meg akarom nézni!
Üdvw

Ciri 2010.04.17. 17:32:48

@mentobacsi:

Hát Ööööö, nem ma kezdték pedig a fiúk :)

www.oettinger.de/

Ciri 2010.04.17. 17:35:57

@Motordoktor:

Le a kalappal.
A cikkért is.
A szomszédod egy buzi.
Írhatnál többször.

Motordoktor 2010.04.17. 18:07:19

@jamiepapa: a szerkesztőségben egy ember gyakran szokta mondani, hogy a csatát nem az ideális hadsereggel kell megnyerni, hanem azzal, ami van. Az én műhelyem, egy közepesen felszerelt hobbiműhely, nem egy ipari gépműhely. Meg én mindent azonnal akarok megoldani. ;-)

evil. 2010.04.17. 18:18:48

@peti251: :D igen. nálunk is ez van, pedig én nem is szerelek :)

Garp 2010.04.17. 18:26:10

@Ciri: tökéletes összefoglalás.

Rocko- 2010.04.17. 18:47:31

@Ciri: az nem baj ha buzi. csak kerüljön elé az hogy "autó". :)

KadettGSiforever!!! 2010.04.17. 19:25:54

@ColT: Ezt és mást sem... :)

Persze, ha a házon-lakáson szöszölsz, akkor gyönyörködve áll feletted, és a kezében nem a sodrófát lóbálja... :)

dennisthemenace 2010.04.17. 20:43:31

@Dennis01: ..Merre van a vastelep, ilyesmi...

ktp 2010.04.17. 21:11:53

Nem minden asszony házsártos ám...vettem egy 89-es polo-t, az ajtó sem csukódott rendesen.Noszarajta, tisztítóspray, wd40,takarítás, beállítás.Most úgy kattan a zár, mint az újon.Csinálgattam rajta még pár apróságot, kicsit zizegtem körülötte. Anyuka le is jött megnézni, mit szerel apus, rögtön jött a dicséret, hogy milyen derék ember van a háznál...

Virago_1000 2010.04.17. 21:19:55

@Motordoktor: Tetszik a cikk es az igyekezeted, majd egyszer valamikor beulnek valaki melle egy korre egy tuning bogarba...
Azert pisztolyfuroval marni szerintem, eleg proszto megoldas. Rettento pontatlan, nem tudod tartani rendesen, kezed szetmegy, es a tomany sem birja.
Igaz, ha azonnal akarod megoldani es olcson....

Motordoktor 2010.04.17. 21:49:32

@Virago_1000: Ezekkel tökéletesen tisztában vagyok, nem tegnap volt először olajos a kezem. Azonban azt is tudom, hogy az egyedi munkákat mennyire nem szeretik a gépműhelyek. Először is nagyon nehéz kimérni, hogy mennyit is kellene kivenni a blokkból, másodszor pedig a két blokkfelet befogni a maróba, esetleg gyártani hozzá valamit, általában nem is vállalják. Lehet, hogy lassan haladok a kézi marással, lehet, hogy zselépárnás légkulcshoz való szerelőkesztyűben kell csinálnom, azonban ha kell 50-szer belepróbálom a főtengelyt és 50-szer jelölöm újra a pontokat, ahol ki kell szedni. Amit magadnak csinálsz, azt tudod milyen...és persze akkor egyértelmű, hogy kit kell szidni, ha nem sikerül. Meló volt, meglett, jó lett.

AD 2010.04.17. 22:25:39

Ez a bogár móka tetszik nekem is, egyik nap már meg is született az elhatározás, h veszek egyet. Gondoltam nem lehet sokkal több egy dinnyés ladánál. Amikor végignéztem a hirdetéseket, akkor sajnálatos módon mellékvágányra került a projekt, nem gondoltam volna, h ilyen áruk van a bogaraknak..

nyilas1976 2010.04.18. 01:51:02

Ez a felni életveszélyesen jó,remekül illik a piros bogárhoz.Vagány kocsi,jó munkát és sok örömöt hozzá.Irigyelni fogom ha kész lesz.

ZON 2010.04.18. 08:37:45

@Motordoktor: sok sikert, kitartást.Engem nem fertőzött meg a bogáritisz, de van egy cimborám, azt igen.Javaslom rákukkantani : merki.hu
Nagyon alapos, korrekt srác, szerintem szívesen megosztja veled a tapasztalatait, ha szükséged van rá.

sargarigo 2010.04.18. 08:41:01

Szinte minden nap kapok az arcomba mert "már megint összab..ad a ruhád"nem győzök mosni,kár is neked ruhát venni!Egy röpke váltókiszedés után úgy nézk ki mint aki olajban fürdött:-))Azt persze nem nézem milyen cuccot húzok fel éppen.

csarlee 2010.04.18. 09:23:46

Jó kis cikk, jöhet több is! Nem vagyok bogaras de a VW-t szeretem...

Motordoktor 2010.04.18. 10:42:36

@ZON: Köszönöm, Pistát régóta ismerem, én is jó szerelőnek és korrekt embernek tartom.

Mutant · http://nagykovacsi.net 2010.04.19. 13:34:44

Hi Motordoki!
Hehe, respect :D Az első cikk elmebajos fotói után vártam, hogy mikor követsz el valami hasonló agymenést :D
Hajrá-Hajrá!

Apró kérés, megtennéd, hogy az első cikket is becímkézed e cikk tagjei alapján, akkor könnyebb visszaolvasni a többieknek, akik korábban kapcsolódnak be és megúszod a mi az Oettinger kérdést, mert ott már linkeltél be egy Okrasa Beetle-t, az alapján már látszik a szitu :D.

Motordoktor 2010.04.19. 13:47:49

@Mutant: jó ötlet, becímkéztem.

KAWAszaki 2010.04.21. 15:41:35

@Motordoktor: Óóóó, jó kis sleeper lesz ez, csak nehogy nekiállj csicsázni.
Dupla karbi, valami jó vez. tengely, könnyített lendkerék és főtengely... nyami.
Hadd forogjon!

Hozza össze a kollégákat! · http://jojutalek.hupont.hu/8/penz-kereset-egyszeruen 2011.06.28. 00:15:39

Üzemanyag-ellátó rendszer.A készülékekre 15 év garancia,
Az égésjavító alkalmazása
során jót tehet a gépjárművének és a gazdájának is, mind kettőnek .
Erre már csak azért is érdemes odafigyelni, mert az üzemanyagok ára az elmúlt időszakban hétről-hétre, várhatóan folytatódni fog, így jobb, ha már most felkészülünk lélekben a 400 forint körüli benzinárra.
Ne hagyd ki ezt a fantasztikus lehetőséget!!!
www.uzemanyag.hupont.hu
Meghozza a megfelelő eredményt