Valamikor nagyon-nagyon régen...

  2010. február 26. - ommm Címkék: bmw ford mustang opel capri alfa 24h spa amg túraautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

...amikor még a világot a dupla Solex-, Weber- és Dell'orto karburátorok uralták és a felkelő nap fénye a trombita-kipufogókon kicsurranó benzincseppeken és a krómon csillant meg, ott, valahol a sperrdifi-hosszú négyes váltó hegygerincen túl, volt valaha egy verseny.

Egy 24 órás verseny, 39 évvel ezelőtt. Az öreg iskola szerint rommá tuningolt BMW-k, Caprik, Mustangok, Chevyk, Opel Commodore-ok, Alfa GTA-k és AZ AMG Mercedes. Egy pályán, ahol van egy hely, melyet csak a legbátrabbak tolnak át tőgázon. Ahol a nyolcvan indulóból 18 ér célba.

Eau Rouge. Keresztben, mindennel, ami mára szent, gyönyörűséges és sérthetetlen. Tekerjék fel a hangerőt, tegyék fel a fejhallgatót. Ha nyáron nem jutunk ki a Targa Florióra, ledöföm magam. És valószínűleg Csikós is...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr471790145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kabrio_Rentier · http://bit.ly 2010.02.26. 13:51:42

Első? :)

De nem is ez a lényeg, hanem hogy tényleg szép a GÉPEK nyers ereje.

GekTDS 2010.02.26. 14:07:30

03:22 nél egy Moszkvics????

strfifi 2010.02.26. 14:17:25

02:10-nél egy Citroen SM :)))

Ez teccil 2010.02.26. 14:21:08

Nekem ezekböl csak a csak a mustang az elfogadhato de az nagyon

toto92 2010.02.26. 14:22:22

Ohh, a régi Spa. A Masta Kinkkel, ami legalább annyi (ha nem több) tökösséget igényelt, mint az órúzs.

Dennis01 2010.02.26. 14:23:16

Egy jo kis Caprit most is megvennek a 2.8-as injektoros mocival...

evil. 2010.02.26. 14:44:57

náájsssssz:) de tényleg:D

zutyi128 2010.02.26. 14:56:45

Nagyon jó.Lehetne egy rovat szerű valami régebbi járgányokról is.

S4mu3l 2010.02.26. 15:21:21

Mennyire más volt a hangulat, mint egy mai versenyen. Vissza a 70-es 80-as évekkel! :)

zwei2 2010.02.26. 15:23:22

Na látjátok:)

Ekként még magunk forszírozhattuk a motorok teljesítményét, kellett hozzá 3-4 sorozat karbicsek, na meg ha nem vót hozzá érzék, akkó még egy shenk-pad is.

Aztán kijött a motorból az, ami így belefért:)

Hanzi 2010.02.26. 15:28:50

@GekTDS: Akkor nem csak nekem tűnt fel...

És a legutolsó mondat:"Ein große tag für Mercedes"
A makettje itt figyel mellettem 1:18-ban

És milyen gyönyörűen fűzték a vasakat...csodaszép!

pickapu 2010.02.26. 15:48:30

@strfifi: Ha jól tudom, abban a Citroenben egy V6-os Maserati-motor volt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.26. 15:59:16

@GekTDS:
Jaja!
Az egy Moszkvics 412-es.
Kíváncsi vagyok, hogy egyáltalán végigment-e a versenyen.
Az elején a rajtnál is látszik, meg az is, hogy elég hátulról indult.

Jó a videó, szeretem ezeknek a versenyeknek, gépeknek a hangulatát!

yeti 2010.02.26. 16:02:04

@GekTDS: Azt hittem nekem is káprázik a szemem amikor Moszkvicsot láttam de NEM!!!

www.racingsportscars.com/etcc/entry/Spa-1971-07-25.html

raggaman 2010.02.26. 16:22:50

16an fejezték be.jó kis szórás.alfa gta rulez

kormax 2010.02.26. 17:16:12

Moskvitch 412 ???
noooormális
Talán ezt már lehetett 80-nál jobban hajtani, plusz némi imádsággal a szelepek is bírták :)

Dennis01 2010.02.26. 17:20:07

@pickapu: Jol tudod. Ha jol emlekszem Karotta tesztelt is egyet...

szárnyati géza 2010.02.26. 17:34:16

Az állólámpástól majd' elélveztem, ahogy rakta keresztbe-kasba!
És Schnitzer BMW már akkoriban???
Nagyon komoly!!!

Alf (törölt) 2010.02.26. 17:59:04

@pickapu:

Igen, akkoriban a citroen tulajdonában volt a maserati.

Az autó gyengéje amúgy pont a maserati motor volt, pontosabban a vezérműlánc.

A többi kipróbált 20 éves teknyika, kb ugyanaz, mint a DS.

Nesebar 2010.02.26. 18:21:01

06:12-nél az öreg az ablakban? Nagyon kúl!!!
A Camarokban 427-es blokk volt, ahogy a kommentátor említi, 500LE-re felnyomva.
A Moszkva se kutya, mi lehetett a fedél alatt? Talán egy ZIL V8?:-)

schimi 2010.02.26. 18:27:57

Csak szólok, ha valaki még nem tudná:Szeptemberben Historic Rally EB-futam Pécsett!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.26. 18:38:38

@kormax:
Megelpődsz, de a moszkvics 412 motorok igen jó konstrukciók. Köszönhető ez annak, hogy majdnem csavarra megegyezik a bmw 1500 motorjával.
Az oroszok anno homologizálták a versenyváltozatot. Ha érdekel a téma, a www.moszkvicsklub.hu oldalon van több infó is. A fórumon korábban valaki felrakta a homologizációs dokumentációt is, ott a technikai részletek is kiderülnek.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.02.26. 18:45:23

Óóóó Mamám! A régi szép idők, amikor én még kósza gondolatként se léteztem, az őseim vígan élték külön-külön fiatalságukat itt a keleti blokkban.. Abban a korban, amikor a "digitális"-t talán szitokszónak gondolhatták volna (ha bárki ilyesmit mondott volna), az autókat még benzin hajtotta, az "injektor" szó pedig ellenszenves, maszkos műtőorvosok képét idézte az emberek tudatába..

Amikor még hús-vér emberekből állt a közönség, hús-vér sofőrök küzdöttek a CAD-tervektől mentes, puszta mérnöki intuíció vezette nyomvonalon.

Aki tapasztalni akarta, az más lehetőség híján ott volt, érezhette a motorok dübörgését, a benzingőzt, a gumik füstjét, tán a pilóták-szerelők-mérnökök verejtékét is, ahogy minden erejükkel a maximumot igyekeztek kihozni abból, ami épp a kezük ügyébe került.. A szabályok (áldott hiánya) a fejlődést szolgálta, ezek az emberek ott és akkor, a pályán gyűjtötték a tapasztalatot, tanultak a saját és mások hibáiból. A kicsik naggyá válhattak, a hatalmasok elbukhattak, a lehetőségek mindenki előtt nyitva álltak. Ennek a kornak a történelmi lenyomata az az elképesztő fejlődés, amit az autóipar úgy 20 évvel ezelőttig produkált.

A lendület azóta elfogyott, a tűz kialudt, a lehetőségek kimerültek, a fogyasztói igények kielégíttettek, az izgalom elsikkadt. Az "igazi" verseny már csak az íróasztalok mögött zajlik, drága bőrcipőbe tespedt lábú marketingesek sikolyai visszhangzanak a fogyasztói igények halálkanyarjában, a motorok bömbölése helyett most tinglitangli céghimnuszok brünnyögnek, a művészet helyén buta fogyasztóknak szánt buta formák, a fényes jövő helyén a reménytelenség lakik.

Nos, ez valószínűleg az én hibám. Elég rossz húzás volt a nyolcvanas évekbe születni :(

toncsi64 2010.02.26. 18:51:37

A 4 Moszkvicsból 2 végigment... Azért ez nem semmi :)))
www.racingsportscars.com/make/archive/Moskvitch.html

Hanzi 2010.02.26. 19:08:46

@szárnyati géza: Sírva könyörgök!
Az nem állólámpás...
Az állólámpásként elhíresült modell az a W114/115 vagy stichacht néven futott a Mercedes palettáján,a mai E-klasse kategória.
Ez amit itt láttunk a W109 6.3 450SEL 6.8 literesre felfúrt versenyváltozata,a legelső AMG modell.
Hogy áldja meg a Jóisten bőséggel a mérnökeit!Ámen!

A Moszkva mekkora fles!Én egy 408-ban töltöttem a gyerekkoromat!

dragbiker 2010.02.26. 19:50:42

ommm,ledöföd magad,és valószínűleg a Csikós is...
...na de kit?Téged vagy saját magát?
Vagy is...?:)

Jahajj,de jó kis videó volt...most egész este megint nézhetek ilyeneket:)))

Garp 2010.02.26. 19:51:55

Ez már mekkora! Ha lehetne, szeretnék a 70-es évek nyugati blokkjában megszületni. Megnéztem a mozgóképet (nem videó), ehhh. Sóvárgok. Valahogy az akkori világ valahogy egyszerűbbnek tűnik, de lehet csak innen nézve.

dragbiker 2010.02.26. 19:54:15

@Garp:
bocs,akkor film:)

Garp 2010.02.26. 19:56:29

@Garp: megszületni=élni. Illetve Élni.

Garp 2010.02.26. 19:57:43

@dragbiker: ja, bocsi, nem neked szólt. csak úgy :)

1kutya 2010.02.26. 21:29:25

ha a jóatya is úgy akarja, akkor idén ott leszek.

DE!

nem találná ki már valaki az időgépet, hogy ezt a fentit lássam? plíííízzzz...

gta R3SP3CT:D

Mfg 2010.02.26. 21:32:47

BMW 3.0 CS Alpina
Sor6, 3x dupla Weber, sportlégszűrő, megnövelt kompresszió...
Volt szerencsém menni egy utcai változattal, amiben 1972-es technika volt, 230 lóerős. Arcomra fagyott a mosoly, úgy gyorsult.
Az A3-as autópályán 180-al lett lefényképezve, mögötte az autószállító utánfutóval, amin egy Alfa volt, mind ezt már némi lassítás után... !

nikó 78 2010.02.26. 21:36:15

Gyönyörű!Kár hogy ilyen manapság nem létezik.Kiváncsi lennék, mekkorát tudna kaszálni az a márka, amelyik bármelyik a filmben szereplő tipusát újra piacra dobná.Ha már elve,csak a desingről beszélünk, ezek az autók karakterek voltak mindenféle értelemben.Ellentétben,a mai világ seggkinyalós a veztési tudást háttérbe helyező,megbízhatatlan PVC szarjaival szemben.Traktormotorok,kihaló szívóbenzinesek,turbóvarrógépek.Szép jövő.Köszönjük a haladást.Ezeket a kockákat elnézve a jövő ismertében, talán mégjobban vágyunk vissza a múltba, mint valaha.

baranyp 2010.02.26. 22:51:27

A merga volt a legnagyobb böszme a mezőnyből!Manapság egy S merci a pályán?Nem tudom miért nem valamelyik akkori sl-t indították?(Mondjuk ez a böszme is tudott győzni.:))

misinator 2010.02.26. 22:53:35

Ezekkel az autókkal cocializálódtam /40 éves vagyok/ az autóskártyával játszva, azokat rakosgatva csorgattuk a nyálunkat, az volt nekünk a világháló!!!
Emlékeztek, melyik volt a nyerő, ami mindent vitt? Pl. a Lola-T, mert a sebessége: VÉGTELEN!!!
Kész vagyok ettől a filmtől: vazze, ez egy utazás hipnózissal a gyerekkorba! /Konkrétan volt abban az élményben részem:-) profi szakemberrel, mindenkinek ajánlom, egy orgazmus/

Ja és láttátok az út szélén legelő ólommentes teheneket?:-)))

nevesincsenn 2010.02.26. 23:02:10

Óh, a jó régi Gruppe 5 versenyek...Régen ezt még meg lehetett csinálni..A mai világban az FIA valószínűleg 2 hét után megölné a sorozatot, vagy legalábbis olyan megkötéseket tenne, hogy mindenkinek elmenne tőle a kedve.
Ezek a versenyek most eszembe juttatták a B-csoportos rally versenyeket. Ott se volt semmilyen szabály, csak az utcai változatot kellet elkészíteni....

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.02.26. 23:10:41

3,22 körül a Camaro, amint a 412-t előzi :-)

Egyébként a 412 nem volt rossz. Csapatban megnyerték a London-Sydneyt, és még pár akkori túraversenyt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.26. 23:12:07

Én is az SM-et néztem. 5:30-nál még kanyarodik az éjszakában, utána nem látni. Vajon befejezte?

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.02.26. 23:13:30

5.30-nál az SM hátulja :-)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.26. 23:17:40

Mennyire nyersek ezek a gépek, úristen... Fantasztikus mozgásuk van, el tudnám ezt nézni reggelig... Köszönjük!

2:42-nél a bocik mennyire pont leszarják, hogy verseny van :D
@s0nik: Szívemből szóltál...

nagyiWRX 2010.02.26. 23:50:30

tiszta szívemből sajnálom hogy nem akkor voltam 30 éves hanem most.
A rákkeltő benzol illata :)))))
A túlöblítéstől üvöltő motorok hangja
A nyers vas dolgozó mechanikus zaja pffff
Sajnos ma már az autósport sem arról szól amiről kéne.....
PL: Rally B csoport , Túra autó groupe 4 ( BMW m1, Lancia beta montecarlo turbo, Ford capri Zakspeed Turbo, Porsche 935 turbo, Bmw 320 Turbo )
Formula 1 Turbo korszak szívem csücske!!!

nagyiWRX 2010.02.26. 23:52:53

Ezekről kéne egy cikk, a 80-as évek turbo fáklyáiról!!!!!!!!!!!!

Krisi 2010.02.27. 00:12:58

@schimi: nyilván ott leszek, mióta Maybe megemlítette pár napja én is izgatott vagyok :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.27. 00:21:58

@Krisi:
Bővebb info:
www.itiner.hu/index.php?link=hirek&ev=2010&h=e&id=1432&PHPSESSID=c4g8oh6ifa9ku21prhhpt2hh27

(szívesen olvasnék egyébként a tc-n majd róla egy beszámolót, mostanában eléggé el van hanyagolva a rally - bár ebben az is benne van, hogy sajnos a kutyát nem érdekli...) :(
Régen - ha jól tévedek - volt valami sport rovat is. Tudom, nincs rá kapacitás...

yeti 2010.02.27. 09:30:47

Erre a pécsi historic cuccra ki kéne nézni.Sajnos ront az esélyeken hogy eléggé messze van:-(

debrejo 2010.02.27. 09:38:01

Atyaég, miért most vagyok harminc, nem akkor!!!
Amúgy első saját autóm egy zsiga volt, azóta sem élveztem annyira a minddennapi vezetést, mint vele.Semmi elektronika, rásegítő, csak a kocsi, az út meg én.
A mostanit is szeretem (clioegyhat), de a zsigához képest annyira szürke vezetni, hogy el se mondom mennyire:)
És ez a német kommentár hozzá, az igazi vasfüggönyös korszakot hozza vissza (mér amennyire én azt érzékeltem anno), hjajj!

Jamesblond 2010.02.27. 10:13:36

Wow... Mennyit érhetnek most ezek a masinák? '71-ben egy 40 éves pilóta most 80 körül van. Azért elmondhatja magáról, hogy túlélt ezt-azt nem?:) De jó lenne nyugdíjasként ilyen eseményekre nem hogy nézőként, hanem belülről emlékezni...
Vagy unokaként:
"-Heló ez a tata itt a fotelban a nagyapám. Évtizedekkel ezelőtt hatezer-valahányszázas 500 lóerős sz@rrá tuningolt AMG-t taposott nap-mint nap:)"

Ratnet 2010.02.27. 12:41:34

Végre egy AUTÓS poszt! Autó formájú autókkal, az emberibb időkből.:-)

Retép12 2010.02.27. 20:56:09

Rohadt nagy mikor ott száguldoznak a csúcsgépek a pályán, nem sokkal arréb pedig a tehén ott legel :D

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.02.28. 02:54:04

Tyühh.
Mégiscsak egy iker Wéber kéne. Szeretem ezt a hangot.

Jól tolták. Nem is tudom, melyiket választanám, de sok gépre beindult a nyálelválasztásom.

reeno 2010.02.28. 11:44:57

3:22-nél jön az orosz csoda, ki tudja mi lehet a moci fedél alatt.
Amúgy ez még egy izgalmas időszaka volt az autóversenyzésnek, emberközelibb volt a technika, ma már inkább a számítástechnikához áll közelebb.Szép volt valaha.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.03.01. 13:13:34

Ó, az "első" AMG. Most, innen nézve nem is látszik, hogy az egész egy kellően őrült mérnök álmaként vált valóra, minimális gyári támogatással. Hot Wax'l és az ő őrültsége... Végső soron neki köszönhető a 6.3 megszületése: belelapátolták a 300SEL -be a 600 -as mociját. Onnan a 6.8 -as versenygép már csak pár ugrás volt... Olyan szinten túlméretes volt az autó tömeg és teljesítmény terén, hogy a gumigyárak nem tudtak eléggé strapabíró gumit adni rá.
Viszont a gyár visszatért a versenypályákra...

Cooper911 2011.02.09. 19:47:19

@Csumpi Hálidéj: Szerintem végigment. A London Sidney rallin is végigmentek velük.
Csak hát teljesitményre nem egy kategória a többivel.
süti beállítások módosítása