Az Oettinger replika születése, avagy a család őrül, az ember örül

  2010. február 20. - Motordoktor Címkék: volkswagen bogár tuning oettinger

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek


A mérnökember mindig szeret valamit képletekbe foglalni, pontosan definiálni. Talán ezért is van, hogy mindig értetlenül áll, amikor a ráció felett átveszi az emóció az irányítást. Vannak dolgok, amik a belsőből jönnek, nem befolyásolhatók. Ezeket valaki vagy érti, és nem szorul magyarázatra, vagy soha nem érti meg és akkor meg minek fáradni a magyarázattal. Ilyen a Bogár, hivatalos nevén a VW 1300-as vagy typ1-es szeretete. Munkám és hobbim kapcsán mentem már nagyon sokféle autóval, az egyedileg tuningolt, közel 400 lovas TVR Chimaerával, ProDrive felkészítette Subaruval, de a sajátjaim között is voltak szép darabok, tehát nem arról van szó, hogy azt hiszem, a Világ legjobb autója a Bogár. Megvan továbbá a korabeli szinte összes teszt, úgyhogy, ha esetleg magamtól nem jönnék rá, akkor azokból is látszana, hogy ez az autó a megjelenésekor sem volt a technika csúcsa, sőt a több mint 50 tesztből egy kezemen is meg tudom számolni, ahol nem volt igazi, hardcore fikázás. Nem is akarom senkinek elmondani, hogy milyen jó egy 34-40-50 lovas dudukocsi, aki tudja, az tudja, aki meg nem tudja, az így járt, magára vessen.

A sztori unalmasan kezdődik, és lassan, de biztosan csap át teljes, családbomlasztó őrületbe. Gyengébb idegzetűek nyissanak meg egy másik weblapot....

Barátaim figyelmembe ajánlottak egy eladó első gazdás bogarat. Amikor már két hasonló autóm volt otthon. Hogy talán érdemes megnézni. Ahogy azt már mondtam, az autós ember tetteit néha nem a tudat irányítja, így annak elemzésébe, hogy minek mentem el, minek néztem meg, és végül minek vettem meg harmadiknak, inkább nem mennék bele. Nem is volt olcsó, nem is volt igaz, amit a tulaj unokája állított róla ("sehol sem volt sérült"), láttam is, hogy hazudik, alkudhattam is volna többet, nem is volt pénzem, de a szerelem makacs dolog. Koszos volt, büdös volt, poros volt, de megfogott. Beleszerettem, nincs mit ragozni, na.

Még gyári, de az alkatrészek már várják a beépítést

Egy Thököly úton lévő udvarból hoztam el, én vittem akksit hozzá, gyönyörűen beindult, nagyon szép hangja volt, mindene gyári, semmi házibarkács, Óbudai Autójavító (Mozaik utca) matricája benne. Kormányon szinte nincs kopás, műszerfal is gyári, semmi buszkapcsoló belebarkácsolva, gyári kipufogódob, érintetlen motor, korróziómentes karosszéria. Órában valós 78 ezer kilométer.

Minden papírja lejárt, 4 éve nem ment sehová. Mint a tündérmesében, gondolnánk, de a szorgalmas hülye (én) kemény munkával mindent rémtörténetté tud változtatni.

Érvényes papírok nélkül elindultam vele haza, a sebességmérő nem ugrált, a kuplung nem remegett, a váltó vajpuha, a kormány holtjáték-mentes, a fék szépen fog... Csodálatosan, csendben járt az 1200-as, 34 lóerős motor, mígnem a Nagy Lajos király útra kikanyarodva, ahogy a kettest kicsit meghúzattam, éktelen hanggal eltűnt a hátsó dob. Direkt nem a kilyukadt vagy szétesett szavakat használom, mert ez eltűnt, oxidpernyévé esett szét, megsemmisült. Innen kezdve egy ordító, műszaki vizsga-, és zöldkártya-hiányos autóval jöttem Gyömrőig. Valójában csoda, hogy a rendőrök nem kaptak el, mert az ilyen autó első számú közellenség, nyilván semmilyen magyarázatot nem fogadtak volna el.

Hazahoztam, először arra gondoltam, hogy így használom az idők végéig, életem utolsó percéig (új kipufogó és minden papírmunka után után) ahogy van, hiszen egy csodálatos autó a maga nemében.

Mindketten a közelmúltban érkeztek a családba

Használtam is egy darabig, Zsófi lányom is imádta, sokat autóztunk vele nyáron, sokszor aludt benne menet közben. Aztán persze a kisördög elkezdett mocorogni. Kicsit mintha gyenge lenne. 34 ló? Nem lehet előzni vele, életveszélyes, ideologizáltam magamnak, hogy miért is kellene egy tuning motor bele... De ezzel csendes és keveset fogyaszt... De nem mindegy évi 3000 kilométernél, hogy mennyit fogyaszt? Tuning motor kell bele, nincs más választás.

Viszont mindenképpen valami korabeli okosság kellene, nem egy techno, befecskendezéses digitál, multimédiás globalizációs betegágy, hanem egy csodálatos, korabeli alkatrészes replika.... VW GT? Empi GTV 1000S?

Honnan lehetne ilyen cuccokat rendelni... És akkor – milyen érdekes – jött egy ebay-oldal.

Oettinger karbiszett, Solex 40 PDSIT - nincs minimálár... Éreztem, hogy szédülni kezdek és a pulzusom emelkedik. Valaki beszél hozzám, hiszen ez a nő a feleségem, de nem értem, mit mond, lehet, hogy vagy valami ismeretlen idegen nyelven? Kétszer visszakérdezek, mire megértem, hogy vacsora, asztalhoz kellene ülnöm, csak rám várnak.

Innen megindulok a lejtőn, de nagyon csúnyán. Okrasa Beetle. Naponta órákat ülök a számítógép előtt, minden lehetséges oldalon figyelőbe tettem az Oettinger alkatrészeket.

Persze a karburátorszett az enyém lett az ebay-ről, nem muszáj a kislányomnak minden nap enni, én sem eszem néha napokig, felesleges a sok pénzt ilyenre költeni... Csúnya is a kövér ember.

Apa, én nagyobb tengelyt akarok!

Aztán megszereztem egy főtengelyt is, nyilván az is olcsó volt, ezek nagyon olcsó alkatrészek, eh.

Az eredeti Oettinger TSV 2000 modellnek 90,00 mm-es furata volt és 78,4 mm-es lökete, így 1995 köbcentit adott ki. A hengerek nicasil-bevonatos alumínium hengerek voltak, nem meglepő módon, pontosan azonosak a Porsche 911 2.7 S modelléivel, de ott 6 henger van és 70,4 mm-es löket... Ebből már a lekvárt keverő nagymama is érzi, hogy ez szintén olcsó alkatrész, könnyű lesz megszerezni.

Nem is sikerült. Volt egy licit az ebay-en 4 darab használtra, de olyan magasságokba ment az ára, hogy kiolvasni sem bírtam az összeget, nem hogy kifizetni.

Könnyíteni kellene a főtengelyen, valamit faragni rajta

Csalásra kell vetemednem, a hengerek 90,5-ösek lesznek, így ez nem gyári Oettinger, de Mohácsnál sokkal több is veszett, és ezek a hengerek olcsóbbak. Utóbbi sokat számít, mind emberileg, mind szakmailag.

Ha pedig csalunk, akkor csaljunk tisztességesen, a vezérműtengelyt is kicserélem, mert az öreg anno csak azért nem cserélte hegyesebbre, mert a HC kibocsátás sok lett volna és a TÜV már akkor is harapott. Így a maximális fordulatot feljebb toljuk, talán a 30-as karbi venturikat is felbővítjük 32-esre.... Így erősebb lesz a gép, mint az eredeti Oettinger TSV 2000.

Az alkatrészek lassan összejöttek, néha kiültem a sarokra koldulni, éjszakánként a műhelyemben állítottam össze a motort. Lányom egyébként imád körülöttem lenni, beleteszi a kezét a fáradtolaj-tárolóba, lenyel egy hatos anyát, eldugja az utolsó 22-es seegert, amit találtam a dugattyúcsapszeghez. Segít, naná.

Az a szép az egészben, hogy ha nagyvonalúan nem számolom a munkaidőt, ami valóban számlálatlanul ömlik a projektbe, csak a ténylegesen kifizetett pénzt az alkatrészekért, akkor az autó nagyjából a negyedét fogja érni annak, amit csak a motorra költök. És még ott van a kasztni, ajándékban.

A gyári hajtórudak csak erre jók, pápaszemnek

Mert a munkaóra az nagyon megy, ha valaki műszaki megszállott, mint én. Nekem nem elég a főtengelycsapok köszörült felületének a minősége, én még tovább polírozom különböző módszerekkel, hosszú órákon át. Nekem nem elég a méregdrága Carrillo hajtórudak minimális tömegkülönbsége, én még tovább tizedgrammolom őket. Aztán majd egyszer elég lesz, besokallok, és felrakom valamelyik használtautós portálra az autót, és akkor majd az arcomba röhögnek, hogy „nézd már, mit akar ezért a bogárért ez a hülye” és nem is sejtik, hogy csak a motorja van dupla ennyiben.

Van a motorépítésnek valami emberfeletti ereje, ahogy elmozdítja az embert a sokszor elérkező alsó holtpontról. Amikor éjfél után, az utolsó erőnk is elszállt, remegő lábakkal támaszkodunk a satupadnak, egyik kezünkben egy kiszakadt hengerfejcsavar, a másikban egy bottá kopott menetfúró, és üveges szemekkel bámulunk az üres menetjavító spirálos dobozba.... Ha nem lenne valami extra erő a motorépítésben, akkor az ember ebben az élethelyzetben leginkább csak a sírásra és az öngyilkosságra tudna gondolni, de nem, megint beugrik a cél. Az 140 lóerős Oettinger-gép. A cél, a Nirvána, az eredmény a beteljesülés. A gép egyelőre nem forog az alkotó pedig véletlenül sem pihen. De már majdnem minden a garázsban van, a tervek szerint májusban fékpadra teszem a gépet, hogy a kételkedők orra elé tegyem a mérési diagrammot. Ugye, hogy lett 140 lóerő, hehe.

Akit érdekel, itt a Belsőségben majd megnézheti. Igen, én vagyok az az olajos körömágyú, homályos tekintetű zombie a bogárhátas mellett....

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41773265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kamikaze5 2010.02.20. 10:58:13

@karlov: Pl. én nem közlekedtem még lejárt papírokkal és biztosítás nélkül. Mert: - nem vagyok gazdag és ha kárt okozok pl. egy tűzpiros Ferrariba nem megy rá az életem, - jogkövető állampolgár vagyok, - nem szeretnék börtönbe kikötni, - van lelkiismeretem és még sorolhatnám.

yeti 2010.02.20. 10:58:32

Sok kitartást az elmebajhoz!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.20. 10:59:50

Hajráhajrá!
A sztori ismerős. Nem fogod te soha eladni ezt az autót, hidd el. Annyira pofátlan összegeket fognak bekínálni érte, ha egyszer valaha is így döntesz (remélem nem!), hogy inkább megtartod, és elrohasztod, vagy elbontod.
Pár hónapja én is megszorultam, hirdettem az autót, 1-2 hozzáértőt leszámítva jöttek ilyen százezer forintos ajánlatokkal. Mondom ne vicceljünk már, csak a motor 4x ennyiben van, a többiről nem is beszélve...
Fék, futómű legyen alatta, a gyári kinézet meg tökéletes ;)
Egyébként van itt a környéken egy fehér bogár, full gyári, szépen leültetve, szélesített felnikkel (fúj, gyilkos, életveszélyes, felkötni! blabla), a 10 centis perem mélyén ott lapulnak a króm dísztárcsák... Na az überkomolyan néz ki :)

karlov 2010.02.20. 11:11:54

Vannak morális és erkölcsi kérdések és alapvetően igyekszem betartani a szabályokat de én mondjuk nem vagyok GÉP csak ember (kisbetűvel) tehát igen néha megbotlok,mint a az a bizonyos ,pedig neki ha jól emlékszem négy lába volt.
Szóval nyilván nem ez a megfelelő magatartási norma de mondjuk éljél egy fél évet Rómába vagy másképp fogod látni a dolgokat vagy lehet,hogy csak azért fogsz hazajönni,hogy felmássz a Széchenyi hídra(persze lefele nem mászni szoktak).
Szóval igen ez nem az a fajta morál ami a követendő példa kéne ,hogy legyen de talán nem kéne most itt azonnal megkövezni az urat....

Krisi 2010.02.20. 11:13:27

@mr.editor: @kamikaze5: imádom az ilyen unatkozó (durvább jelzőt akartam írni, de aztán mégse) embereket, akik csak amiatt olvasnak el egy cikket, hogy beleköthessenek valamibe! hát most remélem elélveztetek! valaki még mindenképpen említse meg, hogy ha így folytatja akkor a kislányát rövidesen elviszi a gyámhatóság...
őszintén sajnállak benneteket, hogy az életben láthatóan semmit nem tudtok élvezni.

az írás pedig remek, várjuk BRÉ folytatását (ha rendszám alapján adunk nevet)

nem kéne... 2010.02.20. 11:24:51

@luck66:

ez az a kategória, hogy az életben nem fizeti ki senki, így nem is lesz eladó szerintem.

stn 2010.02.20. 11:26:09

motordoki ember?! azt hittem ő is egy ufo, mint stig...

reeno 2010.02.20. 11:29:52

Szuper a cikk és gratulálok a jó vételhez.
Én is tudom mi az a bogár filing, nekem is volt több hónap munkájával építettem újjá romjaiból, de megérte és imádtam.
Sajnálom azóta is, hogy jó áron eladtam.
A fékekre ügyelj, a kasztni remélem marad mert így igazán meglepi lesz az utakon az óvatlan erősködőknek.

McK (törölt) 2010.02.20. 11:34:22

Elolvastam a cikket.
Remek.
Érdekelt volna számszerűleg is,hogy mennyi az annyi.
Kommenteket még nem olvastam..
De Tippelnék.
A 10. hozzászóló üvöltve hadarja,hogy micsoda felelőtlenség műszaki nélkül menni egy bogárral..
Ha tévednék,igen meglepne,hisz ez az ország csupa ilyen szabálytisztelőből áll,aki rögtön látja,mit hibázott..a másik..

Szép kis autó,egyébbként,de gyáriban hagytam volna.
Tuningra van elég szar agyonmókolt példány,egy ilyen gyárit vétek megbontani.
Azaz vétek volt..

lipicaicukorgyaros 2010.02.20. 11:35:51

@kamikaze5:

"Inkább ne írtad volna le a műszaki és gondolom biztosítás nélküli vakrepülésedet, mert ha útközben neagyisten az én kocsim hátuljába kötöttél volna ki a szart is kipereltem volna belőled."

höhöhö Mo-n?! öhööhöh

McK (törölt) 2010.02.20. 11:39:21

S lám..tévedtem.
Csak a 30. volt egy tudatos MSZP szavazó..

@lipicaicukorgyaros: Perelte volna a nénikéjét,azt se tudja mi a per,mit akar ezen perelni?
Mabisznál kifizették volna neki amit, gondolnak,emberünk meg becsöngette volna a MABSIZ-nak.

Oszt ennyi..
Mehetne a perével a 3,14csába.

pet77 2010.02.20. 11:40:05

@Krisi:
Talán majd 1-2 év múlva olvashatunk ilyen cimű cikkeket:

"ERÁNÁL járt a tuningolt BRÉ":)

kamikaze5 2010.02.20. 11:40:16

@Krisi: Ha valakibe nem lehet belekötni, nyilván nem is kötnek bele. Nem ez volt a célom, hogy belekössek a cikk írójába, de ha mindig, mindent szó nélkül hagyunk és hagyjuk elkurvulni ezt a világot akkor hova jutunk? A cikk tényleg jó és figyelemreméltó az autószeretete, de ha elgondolkozik azon, amit írtam és legközelebb felelősségteljesen viszonyul az ilyen dolgokhoz, már megérte a dorgálás. Csikós is elbírja hozni furgonba a "roncsait" nem is köt bele senki.

Krisi 2010.02.20. 11:45:55

@kamikaze5: nem attól fog elkurvulni ez a világ, hogy egyszer forgalmi nélkül hazaviszünk egy autót. persze sokak szerint ez az első lépés a tömeggyilkosság felé, szerintem nem. (én is mentem már haza úgy, hogy a motoromon aznap járt le a forgalmi - tavaly őszi belsőség találkozó:) -, de ettől még nem érzem magam szar embernek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.20. 11:53:07

@McK:
A fenéket. Ott áll még két másik bogár, nem?
Valamelyiken csak van érvényes kötelező, meg vizsga.......

S4mu3l 2010.02.20. 11:55:41

Jó kis projekt, csak így tovább! ;) A járgány meg ugye már most gyönyörű.

PéZsé 2010.02.20. 11:56:01

Gratulálok,a bogihoz és az iráshoz is!

Kalasszikus a stílusod,az egyik kedvencem. :-)

HA5NX-1 2010.02.20. 11:57:12

@kamikaze5:
Az írónak valószínűleg van még X járgánya, amelyiken van kötelező. Azaz ha belédszállt volna, akkor legfeljebb papíron egy másik autóval tette volna.

Egyébként egy feket-fehér világban igazad van, de a világ szerencsére nem fekete-fehér.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.20. 11:58:33

@kamikaze5:
Nana! Csikós évekig motorozott, autózott jogsi nélkül!

De most komolyan, menjetek már a picsába ezzel a kukacoskodással!
Le lehet ballagni Borsodba, vagy csak ide a közelbe Ercsibe, azt' lehet osztani a sok vizsga, meg minden nélkül járó dinnyelopó ladásnak az észt a papírok fontosságáról!

De komolyan. Nem hiszem el, hogy miken tudnak lovagolni emberek.

(légyszi, töröljétek ezt a kommentemet)

Rocko- 2010.02.20. 12:03:52

mi ilyet! egy félszáz éves átcímkézett Audival akarják a szemét kiszúrni! hol a vasárnapi Csik poszt???

a viccet félre téve: kíváncsian várom mi sül ki belőle.

domi0318 2010.02.20. 12:15:33

@Csumpi Hálidéj: na végre valaki! amúgy az összes ilyen "remek hangulatot" teremtő kommentelőt úgy lehet ignorálni, ha ignorálod. nem kell tudomást venni róla. és ne adj neki tippeket, mert a holnap reggeli ERA poszt után elkezd a CSikósra is hányni, ami azért szarul esne.

@kamikaze5: gyűjts össze 749 kopogtatócédulát, esküszöm az utolsó hiányzót én magam adom oda, ha nem szítasz itt többé feszültséget. ha ennyire jogkövető, igazságos, etc. ember vagy, menj polititkusnak, csinálj rendet, ott van szükség a hozzád hasonló szupermenekre, nem pedig egy autós portálon, ahol mindenféle autóbuzik lejárt műszakis bogarakkal a fenekük alatt hordozzák a kriptonitot. ne röhögtesd ki magad ember: te ugye még életedben nem lengtél ki, mi?! és ez a "szart is kiperelném belőled" hozzáállás is annyira jellemző és nevetséges. kívánom Neked, hogy egyszer nagyon kelljen autóval menned vhova. tudom is én, vajúdó feleség, lázas gyerek, és mondjuk a te autód nem jó, a szomszédén meg nincs műszaki, de gurul. akkor mit mondanál? "áá kösz, nem kell szomszéd. én jogot követek inkább!" és mielőtt belekötnél, tudom, hogy szélsőséges, és nem életszerű a példa, de direkt írtam, hátha elgondolkodsz. de nem fogsz szerintem. addig is lapozd a PTK/BTK-t, mi meg hadd olvassuk a kedvenc cikkeinket nyugiban. Köszi, és kellemes hétvégét!

domi0318 2010.02.20. 12:22:34

@Motordoktor: jóízű írás! kívánom, hogy a kislányod még ezen tanulhsson vezetni. látom az utókor mérgezése már megkezdődött, és az ilyen általában visszafordíthatatlan :)))

várom a folytatást, jó lenne megszokni azt a metódust, hogy szombat reggel, Käfer, vasárnap zőccséges kombi poszt. remélem olvassa a Winkler, és parancsba adja nektek :))

Beetle 2010.02.20. 12:36:13

Húú mekkora művelet ez...Nekem 3om bogaram van itthon,De csak a 74-es 1303-as van forgalomba.1,6+csőkígyó+130-as főfúvóka.kb olyan 55 le,de a gyári 1303-as "rövid" váltójával mentem vele 140-et,és a hatalmas boxer miatt többnyire uraltam emelkedőkön a belső sávot :) De nem is ezt akarom kihozni belőkle,hanem egy 1303 S-es váltóval már 170 km/h fölötti érték kihozható egy gyári 1,6 os mocival.Nem lenne ez elég ?? Nekem gyárilag elől tárcsafékes,de nem azért van bogaram hogy sztároljam magam,hanem a vezeteés feelingje miatt. De kívánom hogy sikerüljön a replica !!

Beetle 2010.02.20. 12:37:48

Ja és még valami...ezeknél a kocsiknál inkább a nyomaték dominál.

Suttora 2010.02.20. 12:44:06

Szép, szép :) Én mondjuk egy ilyen gyári Bogarat biztos nem szedtem volna szét, de nem az én autóm, úgyhogy hajrá :D

crix 2010.02.20. 12:49:04

istenem de mennyire kéne egy olyan garázs ahol lehet még grammolni is :) meg befér az autó is :D
Remek post, hatalmas feeling. Sleeper bogár, ami még szép is. A messze kiálló géppuskacsövek az egyik legszebb autórészlet amit valaha alkottak.
Abba ne hagyd!!!
@Maybe: 100ért én is vinném Kázmért :D

kamikaze5 2010.02.20. 12:56:02

Ez a kuruc vírtus jellemző ránk magyarokra, de nem vezet sehová. Hunyadi Mátyás óta nem volt egy nyertes ügyünk a történelemben. Talán ha kicsit fegyelmezettebbek lennénk, nem lenne ilyen szomorú himnuszunk sem. Bizony ha valaki nem vesz részt ebben a nemzeti társasjátékban, amit nevezhetünk mutyinak is, máris nem igazi magyar. Gyűlölöm az egész politikai úgynevezett "elitet", mert csak pont ezt erősítik ( ők a legnagyobb muttyolók ). Ha összefognánk és egy kis fegyelmet és rendet tanúsítanánk, nem itt tartanánk. Tudom, hogy nem ide tartozik ez az egész, de kikívánkozott belőlem. Ja és nem kell a hétszázakárhányadik kopoktatócédulád, mert ez volt ebben a cikkben az utolsó hozzászólásom.

BlazeHun 2010.02.20. 12:57:57

Ha kész lesz a bekerülési költség egytizedéért szívesen megveszem! :)

Egyébként mélységes tiszteletem!

Califa 2010.02.20. 12:59:54

Szép, szép és még szebb lesz, gratula a cikkhez is és a kitartásodhoz is!

Krisi 2010.02.20. 13:37:08

@domi0318: már én is látom magam előtt, ahogy 10év múlva az ifjabb Csikós-brothers együtt szereli a Simsont/Babettát Motordoki kamaszodó lányával. valami azt súgja, hogy nem filozófusok lesznek :)

@kamikaze5: adott egy cikk. adva van még n+1 kommentelő, akik kivétel nélkül azt írják, hogy milyen jó kis autó, mekkora szerelések lesznek még, milyen jóság van.
erre jön valaki (ki nem találod, hogy melyikünk), és elkezd faszkodni, hogy "jaaaj, forgalmi nélkül, jaaaj jaaaaj". mégis mire számítottál?
na midnegy, örülök, hogy nem nézel ide többet, szerintem túlzottan senkinek nem fogsz hiányozni ezzel a stílussal és hozzáállással.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.20. 13:49:45

@Krisi:
Arról szó sem esett, hogy vélhetően a tulaj nem fogja átiratni a megemelkedett köbcentit a forgalmiban, így biztosítási csaló is, sőt a teljesítményadót is elblicceli. :D

Csodálom, hogy eddig ezt nem írták. De nem is akarok lovat adni alájuk, légyszi töröljétek ezt a kommentet!

domi0318 2010.02.20. 13:55:19

@Krisi: :D és vajon hova bújnak el először, hogy elcsattanjon az első titkos csók 10 év múlva? na hova? a Karesz aknájába Viszen, ahova egy közös nyaralás-előtti-hétvégére mentek, mert ERA hátsó tengelye felől megmagyarázhatatlan zajok jönnek, BRÉ-t meg meg kell egy kicsit reszelni, mert a Mozaik utcában baszakszik a szerv. Valami kamikaze5 névre hallgató ügyintéző :DD

Surci 2010.02.20. 13:57:24

Kitartás és sok sikert!:)
Nagyon jó írás!Nekünk 74 től 2001-ig meg volt a fehér bogarunk,újonnan a Merkurból volt...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.02.20. 14:07:41

Jó, Jó, tetszik! Csak így tovább!

Tudom hogy nem a reklám helye, de az ilyen írásokban legalább ködös utalásokat tehetnétek a hozzám hasonló laikus átlagpolgár számára ismeretlen gépműhelyekre és beszerzési forrásokra, az ibéjt leszámítva persze.

Aki a gyerekét autóba ülteti, vagy netán a gyerekével átsétál a zebrán, az potenciális gyerekgyilkos. Külön a kamikaze5 és mr.editor féle újbürokrata seggfejeknek üzenem: az elkurvulás legjobb mintapéldányai pont ti vagytok, nyíljon ki a bolondbiztos függönylégzsákotok egy V63 Gigant ütközőbakjának simogató érintése okán.

Dramatizáltam kicsit, ezért ezt ne tessék komolyan venni, de annyira dühítenek az ilyen szerencsétlenek.. Nem bírom ki szó nélkül :)

pet77 2010.02.20. 14:30:05

Motordoktor!

A külsejéhez is tervezel hozzányúlni?

(csak halkan reménykedem, hogy nem:)

pet77 2010.02.20. 14:31:49

...na bamm..ezt aztán jó magyarosan megkérdeztem....

pet77 2010.02.20. 14:35:50

@domi0318:

Kamikaze hű a nevéhez:

Berontott ide,.....és megsemmisitette önmagát!

pet77 2010.02.20. 14:37:17

...Habár egy osztott kisablak hátul megbocsájtható módositás lenne:)

mehemed 2010.02.20. 14:43:33

140ló-hoz -ami nem sok ugyan, de egy ilyen elavult autonál mégis az- normális fék kell, meg normális futómű. egyik sincs ebben. én nem merném a gyerekem életet kockáztani benne.

Motordoktor 2010.02.20. 14:45:51

Mindenki nyugodjon meg, dőljön hátra az irodaszékben: amikor elhoztam az autót volt nálam egy biztosított, hivatalos P rendszám, kitöltött indítási naplóval (menetkönyv). Aki autós cégek közelében van, az könnyen tud ilyet szerezni. Jobban zárom a szöget annál, hogy kamikaze5 perelni tudjon.

Az autón nem lesz olyan átalakítás, amit nem lehet visszaalakítani, de amennyire lehet gyári forma marad. "Sleeper"

Csikóssal pedig nem vagyok beszélőviszonyban már régóta. Bármikor beszélünk, ő motort én pedig Mercedes-t veszek és ez nem jó senkinek. ;-)

mehemed 2010.02.20. 14:46:24

@Beetle: 55 lóval még töködet se uralod nem a belső sávot.

domi0318 2010.02.20. 14:57:08

@pet77: igen :))

@Motordoktor: mi eddig is nyugadtan dőltünk hátra, de én speciel 7vége lévén, nem az irodaszékben, hanem a kanapén.

amúgy netezés közben, pont a Csapd le csacsit nézem, és annyira idevág az ilyen kamikazefélékhez. pl. mikor zsugázás közben mondja a Koltai (Sanyi) "ebben az új érában, valahogy spontán kifinomodtam!" :)) vagy a nagy alagsori hadigyűlésen a Hollósi Frigyes: "a házban lakik egy demokrata gyerek. Azt úúgy pofán vágnám!" :)))

u.i.: semmi bajom a demokratákkal :))

pet77 2010.02.20. 15:00:55

BAZEG ÉS ERA már nagyon várják BRÉT a társaságba!!!!

Siess motordoktor!

Rocko- 2010.02.20. 15:43:25

@Motordoktor: "Csikóssal pedig nem vagyok beszélőviszonyban már régóta. Bármikor beszélünk, ő motort én pedig Mercedes-t veszek és ez nem jó senkinek. ;-)"
:DDDDDDDD

repecs 2010.02.20. 16:22:56

Szabálykövetőjnek fel sem tüntt hogy éhezteti a gyereket is? :-)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.02.20. 16:26:48

Azon agyalok, hogy lehet, hogy jobb is biztosítás nélküli emberkével koccolni, hiszen ilyenkor a MABISZ kártalanít, és nem kell egy sz4rrágó, minden filléren spórolni akaró biztosítóval levelezgetni az idők végéig. Próbálta már valaki?

Minden tiszteletem az őrült bogarasoké (ismerek olyat, akinek Porsche motor van benne), ugyanakkor soha nem tudnám elképzelni magam ilyenben.

fcserei 2010.02.20. 16:27:43

Bogármotor tuning helyett lehet midengineering vázra áttenni a kasztnit. 350-es SBC középmotoros bogár :)

www.dlrose.com/images/Frame_Front_quarter.jpg

Dennis01 2010.02.20. 16:34:44

@Maybe_: Nem akarod Kazmert elcserelni egy szep zold Minire??? :D

Sok sikert a Bogarhoz, itt a szomszedban a parkoloban farigcsal egy gyerek egy kek Bogarat, epp multkor mondta, hogy nemsokara megveszi a turbot hozza... :D
Amugy megy a Bogara, mint a raketa, a hangja is nagyon jo. Majd kikerdezem a technikai specifikaciokrol.. :)

sajtkedvelő 2010.02.20. 16:42:19

Mikor ilyeneket olvasok, örülök, hogy nincs garázsunk.... valószínűleg én is ott tölteném az éjszakákat. Igy meg a neten csorgatom a nyálam....

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.20. 17:52:03

@sajtkedvelő:
:D
Nálam rendszeresen előfordul, hogy a garázsban alszom.
Hajnali 2-3 körül elfáradok, és nincs kedvem hazamenni, lecsutakolni a csntis olajsarat magamról, stb. Reggel úgyis ott kell folytatnom, ahol abbahagytam.
Gondolom, másnak is ismerős a történet.

Dr. Trebitsch 2010.02.20. 18:08:35

Bogaras poszt, hozzá kell szóljak.

Hajrá.

Bár én pont az az utálatos fazon vagyok, aki megvette a más felújított Bogarát harmadáron... Nem volt szép tőlem, de otthagyni sem lehetett, és hát ez van, a restaurálás költségét nem lehet érvényesíteni eladáskor.

Én is költöttem azóta rá, kapott pl. elöl tárcsafékeket, még fogok is sokat, és nem fog ettől számottevően többet érni. Igaz, nem is csökken az értéke napról napra, mint egy újautónak... :)

Vedd meg, csináld meg, ne add el.

(Épp a minap szemeztem én is egy hirdetéssel, felújított, Bogárba is építhető 356-os Porsche motort árultak... Csorgott a nyálam, de csak úgy tudtam volna megvenni, ha eladom a Bogarat...)

minifik 2010.02.20. 18:18:40

hajrá meg minden...
de nagyon modoros vagy öcsém

BR 2010.02.20. 18:36:55

Autómotor bácsi!
Kapni fogsz itt hideget-meleget, de én csak kitartást és jó egészséget kívánok a projekthez. Várom a 140+ lóerőt!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2010.02.20. 18:43:14

Na ennek kíváncsi leszek az eredményére, jó kis meló.

Egyébként valami bajom lehet, mert már a belsőséget is belsőégésűnek olvasom..

lally 2010.02.20. 19:03:04

@minifik: Azért, mert nincs tele erőltetett, olcsó poénokkal? És tud magyarul? Olvass Winklert b+!

Beetle 2010.02.20. 19:08:06

Azt te csak gondolod mehemed :) több mint 100 Newtonméter jár az 55 ló mellé :P

Merida001 2010.02.20. 19:11:22

Bogár tulajként tetszik a poszt nagyon!:) Az biztos, hogy a fogyasztás közel 20L lesz 100-on ha kész lesz a projekt, mert a duplakarbinál őszintébben semmi sem adja benzint a motorba!:) Várom én is a végeredményt.Sok sikert hozzá! Nekem a Bogaramnál az Empi GTV optika elég lett a motor maradt a gyári dupla szívós 1.3-as 44Le-s ami nem sok, de egyedül utazva nem dudáltak még le az útról, viszont így "csak" 8-9L a fogyasztás 100-on...

nem kéne... 2010.02.20. 19:15:57

@kamikaze5:

úgy nézem, kamikázénak is tehetségtelen vagy...

nem kéne... 2010.02.20. 19:16:54

@Brigi \"B. A.\" főnöke:

próbáltam.
nem szándékosan.
nem lett jobb.

Dennis01 2010.02.20. 19:21:06

@Merida001: Szerettem volna mar reg megkerdezni egy Bogar tulajtol: Mennyit megy egy alap 1.2-es pl? Csak azert, mert kivancsi vagyok gyorsabb-e, mint pl az en 1000-es Minim. Az en max sebessegem 120 kb.

badmash 2010.02.20. 19:31:34

@Dennis01: papíron kevesebbet megy az 1.2-es, de vezettem már meglepően jól muzsikáló ilyen bogarat

badmash 2010.02.20. 19:34:01

@Dennis01: ja, 115 km/h papíron a vége, mentem olyan "egykettessel", ami tartotta a 120-at (óra szerint)

gss 2010.02.20. 20:47:54

Ha a kárpitos szükséges lesz bátran merem ajánlani Fekete Rezsöt (Freb bt) a Lörinczi uton,ferihegyen.Nekem csak motorra csinált ülést de korrekten,és olcsón.

Blog linkjét miért nem teszed be ide?!
(azt is élvezet olvasni)

Mindennap 2x átmegyek Gyömrön,bizom benne hogy látom/hallom majd BRÉ-t

Merida001 2010.02.20. 20:50:07

@Dennis01:
Az l.2-es nem tudom az én 1.3-asom a kemény 44 lóerejével egyedül 130-140-et megy végre. Az biztos lehet amit a "badmash" írt. Az úgy reális. Az biztos, hogy nagyon lassan "gyorsul fel az 1.2-es", mert ezt Bogár körökben hallottam, viszont a fogyasztása jó. 1.6-os gyári 50Le-s az tényleg már elég a dinamikához, de a nagy kerékégetéshez persze nem. Ezek a Bogár mocik inkább Dieselesen nyomatékosak, mint lóerőhajhászok (gyárilag persze). Egy jó állapotú 1.6-os gyári komplett blokkot elfogadnék... Tudom, hogy a hengereket csak át kellene szerelni, de a meglévő 1.3-ast nem akarom bontogatni. Kompletban kapnám ki a motort az 1.6-osra.
Mini is nagyon jó verda!:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.20. 21:09:26

hajra! aztan irjal rola hogy allsz.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.02.20. 21:39:18

Nekem a régi tervem ,szerezni egy T1-est ,és egy jó AR boxer-t belepattintani ;)

csongiaparaszt 2010.02.20. 21:57:46

Aztaaa, ez igen!
Aztán tessék nyomni a szerelős posztokat rendszeresen.

Motordoktor 2010.02.20. 22:03:58

@csongiaparaszt: Most jöttem be a műhelyből, fotóztam most is, elképzelhető, hogy az autó épülése itt is követhető lesz. Meglátjuk.
Most a futóművet szögeltem.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2010.02.20. 22:45:57

@Motordoktor: Akkor holnap a Csikós poszt után olvashatjuk a beszámolót a futómű modifikálásról? :)))

McK (törölt) 2010.02.20. 23:29:20

@Csumpi Hálidéj:
"A fenéket. Ott áll még két másik bogár, nem?
Valamelyiken csak van érvényes kötelező, meg vizsga.."

Nah!

Akkor számodra van egy igen jó tanácsom.
Amire itt bátorítod,AZT SOSE TEDD MEG!

Ha az autón lejárt a műszaki,vagy zöldkártya,az szabálysértés.
Ha felteszed rá egy másik rendszámát,AZ BŰNCSELEKMÉNY,ami azonnali rabosítást jelent.

Nem tudhattad,de a létező legnagyobb baromságot javasoltad.

Még a rendszám nélküli közlekedés is csak szabálysértés.
Más rendszámmal közlekedés az nagyon nagy galiba..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.20. 23:35:03

@McK:
Ha rájönnek.
Nekem az utcán még soha egyszer sem ellenőriztek motorszámot vagy alvázszámot.

Persze, ha balesetet okozol és mentő visz el és a kocsit beszállítják, akkor bukta van.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.02.20. 23:58:12

@Haddel: A T1 beszerzése biztos könnyű lesz. ;)

szuperhalo 2010.02.21. 00:32:27

jó kis gép lesz! beleolvastam a kommentekbe, hát sirlmasak vagytok okostojások. gyerekgyilkosság, morál, erkölcs, törvény:)) de be vagytok szaratva, RTL Klub hírműsoron nőttetek fel? LOLOLOL csóközön

barnapapa 2010.02.21. 03:52:40

Tisztelek bármely autóépítőt, aki komoly munkát áldoz kedvencére. Anno vezettem egy Bogár mutánst, 400 kiló és 100 lóerő volt az 1700-as tuning blokkjával, csőkaszni és nyitott tuba, szépen dübörgött. 7500-at forgott, egyesben elemelte az elejét, majdnem falnak mentem a bécsi műhely udvarán 13 évesen... Aki nem érti ezt az életformát, az ne szóljon bele.
A legújabb német autóm Golf I. volt, szerettem. Mostanában japán a gép a családban, de őszintén becsülök minden tuningolót, aki valós értéket ad autójához.
Szabályosak: adjatok megatoknak 1 db lelki seggberúgást, ha bármilyen kihágást észleltek :)

barnapapa 2010.02.21. 03:54:12

Tisztelek bármely autóépítőt, aki komoly munkát áldoz kedvencére. Anno vezettem egy Bogár mutánst, 400 kiló és 100 lóerő volt az 1700-as tuning blokkjával, csőkaszni és nyitott tuba, szépen dübörgött. 7500-at forgott, egyesben elemelte az elejét, majdnem falnak mentem a bécsi műhely udvarán 13 évesen... Aki nem érti ezt az életformát, az ne szóljon bele.
A legújabb német autóm Golf I. volt, szerettem. Mostanában japán a gép a családban, de őszintén becsülök minden tuningolót, aki valós értéket ad autójához.
Szabályosak: adjatok megatoknak 1 db lelki seggberúgást, ha bármilyen kihágást észleltek :)

barnapapa 2010.02.21. 03:55:31

Tisztelek bármely autóépítőt, aki komoly munkát áldoz kedvencére. Anno vezettem egy Bogár mutánst, 400 kiló és 100 lóerő volt az 1700-as tuning blokkjával, csőkaszni és nyitott tuba, szépen dübörgött. 7500-at forgott, egyesben elemelte az elejét, majdnem falnak mentem a bécsi műhely udvarán 13 évesen... Aki nem érti ezt az életformát, az ne szóljon bele.
A legújabb német autóm Golf I. volt, szerettem. Mostanában japán a gép a családban, de őszintén becsülök minden tuningolót, aki valós értéket ad autójához.
Szabályosak: adjatok megatoknak 1 db lelki seggberúgást, ha bármilyen kihágást észleltek :)

barnapapa 2010.02.21. 03:57:19

Tisztelek bármely autóépítőt, aki komoly munkát áldoz kedvencére. Anno vezettem egy Bogár mutánst, 400 kiló és 100 lóerő volt az 1700-as tuning blokkjával, csőkaszni és nyitott tuba, szépen dübörgött. 7500-at forgott, egyesben elemelte az elejét, majdnem falnak mentem a bécsi műhely udvarán 13 évesen... Aki nem érti ezt az életformát, az ne szóljon bele.
A legújabb német autóm Golf I. volt, szerettem. Mostanában japán a gép a családban, de őszintén becsülök minden tuningolót, aki valós értéket ad autójához.
Szabályosak: adjatok megatoknak 1 db lelki seggberúgást, ha bármilyen kihágást észleltek :)

foolproof 2010.02.21. 07:36:18

Bár nem tartozik ide, de eeről az újabban terjedő átverésről mi a véleményetek?

Példa itt:http://www.mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=1&sort_field=price&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=user_select&body_type[0]=OffRoad&make0=MERCEDES-BENZ&model0=MG%3AG-Klasse&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=all&year_to=all&mileage_from=all&mileage_to=125000&power_from=96&power_to=all&price_from=all&price_to=all&fuel=DIESEL&gearbox_operation=all&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=all&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=all&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=127284219&source=MDE&record_index=1&total=191&tab=overview&called_from=list

Nem gyengén tolják, és ami szerintem a legundorítóbb, mindig valami elismertnek kinéző fricc autókereskedő szalonja van megadva háttér- kereskedőnek. De ha tévedtem, már megyek is a malacperselyér'!

Morvai Cézár 2010.02.21. 07:39:56

No, üdv a klubban. :-) Gratula a tervhez!
Nem vagyok szakértő, egy régi Bogaras találkozón láttam egy tüchtig autót hengerenként/oldalanként egy-egy karburátorral. Valami osztrák fickóé volt (meggybordó színben). Azt mondták Porsche-gyalázó piros lámpa után... (1998-at írtunk tán.)
Azóta kipróbálnék egy olyat, ami ennyire tud. Mivel eddig senki nem jelentkezett, lehet enyém az első körök egyike? :-) (Elég lenne az anyósülés, és még papírok sem kellenek az autóról!)
Köszönöm!

luck66 2010.02.21. 09:49:11

@foolproof: hozasd be velük,ha ideér ennyiért és van rá keret fizesd ki

pörgekalap 2010.02.21. 11:45:46

Minden tiszteletem az ilyen őrülteknek, kicsit irigylem is őket, hogy ennyire el tudnak szakadni a valóságtól.
Drukkolok azért a 141 lóért, képzelem mi pénzbe került már eddig is, és még mennyibe fog....
De a hozzá tartozó egyéb fejlestések is komoly összeget fognak felemészteni, mert remélem vagy olyan felelős, hogy a teljesítményhez igazítod a futóművet, fékeket. Mert anélkül csak egy formatervezett koporsót tuningolsz.
Na, de maradjunk a napos oldalon: Hajrá, és várom a fejleményeket!

JettaTDI 2010.02.21. 13:07:41

@Motordoktor:
Szia! Biztos nem voltam, de mindig sejtettem h Te vagy a motordoktor! :)
Azok az oldalak az e-bayen régen is csak úgy jöttek, mi meg vettük át amit éppen aznap kaptál magadtól :) Csak otthon meg ne tudják!
Grat az új vashoz! Gondolom ez is eljut odáig mint az előző! És nem az összeépítem és eladom-ra gondolok!
A nickből tudnod kell ki vagyok!
Üdvw

JettaTDI 2010.02.21. 13:17:44

Ja! Egy jó ismerősömnek volt egy bogara 2.1-es vizes boxerrel, asszem vmi buszból..
Na hát az mocskosul ment! Szóval 140 bogár lóerő az nagyon sok!
Nekünk anno volt egy szép gyári '72-es évjáratú! Tudom értékelni a bogarat :)

Tomchy 2010.02.21. 14:04:33

@domi0318: zseni vagy!!! :O)

Motordokinak meg hajrá, várjuk a részleteket!

Motordoktor 2010.02.21. 14:54:51

@pörgekalap: Nem ez az első több, mint 35 éves autóm, aminek megdupláztam a teljesítményét, általában nem csak a motort módosítom, egyrészt, másrészt pedig mindig felelősséggel és ésszel vezetem, figyelembe véve, hogy vannak határai a féknek, futóműnek. Egy 140 lóerős autó nem jelenti azt, hogy az ember "most-mutasd-meg" -et játszik a közutakon. Csak ha akarok, akkor az M7-esen az érdi emelkedőn felfelé is tudok előzni. Aggodalomra semmi ok. ;-)

pörgekalap 2010.02.21. 15:01:30

ok, oké, csak tudálékos kisfaszomkodtam

én is mindig egy ilyen projektről álmodtam, csak igazi Mekk mester vagyok. Egy sima ablakmosóvíz feltöltésnél is képes vagyok a zárókupakot beejteni a motortér legeldugottabb részére.

Üdv, és nem aggódom. Majd az érdi emelkedön lehúzodom!

Gábor, a jobbszélső (törölt) 2010.02.21. 20:34:26

éljen a bogár! 95-97 közt volt egy rózsaszín 1200-es eredetileg sparkafer-ünk. Nos az 1200-es nem megy, és nem fogyaszt. Országúton simán elvolt 6,5-el. Csodás érzés egy ilyen 5gombócos fagyival közlekedni! (egy nagy gombóc, a négy sarkában 4 kisebb gombóccal)

rATdrAgOn 2010.02.21. 21:06:50

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Megvolt, nem örültem.
1: majdnem GTK lett (az lett volna a legjobb, akkor még el lehetett adni a roncsot).
2. kétszer annyiba került a "javítás" mint amennyit a MABISZ kiköhögött ~6 hónap után (avultatás, mond valamit? :D)
3. most meg így 3-4 évvel később ott is rohad.

Nem, baj én így kedvelem ezt a húszéves fosfranciát. :D

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.02.21. 21:42:46

off:
kamikaze5: Németországba kéne költözz, ott ez hibátlanul életszerű hozzáállás.
Svájc még jobb.

on: jó lesz a gép, de télleg miért kellett pont ezt az eredeti vasat tuningolni? A másik kettő még múzeumibb állapot?

korszellem 2010.02.22. 14:05:06

Jó írás és szép hajtókar!Remek vétel volt,persze rossz eladás lesz ...
Úgy látom a szerkesztőségben járványos méreteket ölt az autóbuzéria:D.
Csak így tovább!!!

no_holy_shit 2010.02.22. 14:31:02

havernak van egy 1967 bogara egy 2.0 8v golf 3 motorral(padon 120le). kellemesen megy :-)

KAWAszaki 2010.02.23. 09:42:26

Motordoktor!
Először is rengeteg kitartást kívánok Neked. Ne add fel, bármit is kárognak. Ilyen gépet tényleg csak korhűen szabad tuningolni. Beleestem én is, épp, hogy árában el tudtam adni. Hiányzik a bogár-érzés, de a fűtés hiányát nem tudom feledni...

dansun 2010.02.23. 22:10:58

...most kaptam egy fülest, hogy a budapesti polgári védelem megszabadul egy tucat - a németektől szivattyú motornak kapott, de sohasem használt bogár motortól. Akit érdekel, járjon utána.

Jules_V6 2010.02.24. 11:19:31

9 évig bogaraztam (1.6, EMPI másolat Kadron nagy Solexek...), aztán felújítás indult. Kaszni elkészült, motorhoz gyűltek a dolgok: turbo+csingilingik R11-ből, K-Jet, stb...
Aztán elfogyott a lendület és a Bogár pótlék 120L-et is fel kellett közben újítani, meg persze tuningolni is...
Most már a 120L is hobbiautóvá lett, hétköznapinak meg egy nem sokkal fiatalabb nagyobb hátsókerekes lett beüzemelve. A Bogár állapota meg csak romlott. Olcsón el is adtam egy lelkes Bogarasnak, aki nekiállt a felélesztésének...
Egyszer talán lesz még Bogaram nekem is...

DirtyDogVW · http://furgonstyling.blog.hu/ 2010.02.24. 13:45:47

Szívet melengető... Volkswagen über alles, mindegy hogy luftkühlt, vagy wasserkühlt... :)