Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Még a Swift sem...

  2010. január 01. - baowah Címkék: panda fiat 100000 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

Apró gyerek voltam, és sikongattam a Škoda 120L hátsó ülésén. Követeltem, hogy adjuk el: rossz a hangja, rossz a szaga és rosszul is megy. Tudtam és éreztem, hogy előző autónk sokkal jobb volt; az öntudatra ébredésem egyik helyszínévé a Fiat 850 vált. A malacka.

Egyre csak hajtogattam, hogy nekem a fehér olasz kell, mert azt szeretem. Anyám csitított, fagyit ígért, apám meg mosolygott a bajsza alatt: „ne csodálkozz Gita, hisz ebben hoztuk össze.” Nem értettem, hogy ez pontosan mit jelentett, de láttam pajkos mosolyukat és a két csillogó szempárt. Megnyugtatott, igazolta lelki kapcsolatomat a 850-essel, és rábólintott arra, hogy igen, joggal rühellem a százhúszast.

Anyu két hónappal a testvérem születése után - vajon hol lehet a nővérem?

Azt hiszem, egyikünk sem szerette a Skodát. Használtuk, mert működött, de amint lehetőség nyílott rá, megpróbáltuk lecserélni. Legalább tíz évig volt nálunk, azokban az években nem sok lehetőség volt a cserére. Mire váltottunk volna? Nyugati nem volt, a 130-as sem adott más élményt, a Lada meg szóba sem jöhetett: a ruszkikat jobban utálta apám, mint az ördögöt.

Már rég jogosítványt szereztem, mire a fehér 120L helyére egy tejeskávé színű Favorit 136L költözött, kényszerből. Ezt sem szerettem, hisz olasz autóban fogantam, de ebben legalább már én is szimulálhattam, hogy milyen is a gyerekgyártás mozdulatsora. Arra jó volt és apám sem sajnálta tőlem. Nyikorgott – a hátsó futómű zörejei és sikkantásai még álló helyzetben is felzavarták a mező állatait.

Apám egyszer csak besokallt a csehszlováktól. Pedig működött, elvitt minket mindenhova, de ő döntött: még utoljára az életben kell egy új autó. „Legyen olasz” - mondtuk. „Legyen” - bólintott megkönnyebbülten, majd bement a szalonba, és megvette azt, amire kápéban pénze volt; az igazi keményfejű csallóköziek nem huncutkodnak lízinggel.

A ezerszázas Seicento pont kiadta, anyán nyomására ezüst lett, mert azon ugye nem látszik a kosz. A család együtt emelte kebléhez a kis gyöszt, ez kellett nekünk, ez hiányzott évekig. Hamar eljutottam oda, hogy megkedveljem, de egyben továbblépésre is sarkallt. Eldöntöttem, hogy saját gép kéne: az, hogy legyen kicsi és olasz, kimondatlanul is ott visszhangzott a fejemben.

Aztán majdnem vettem egy egyhatos Sierrát. Pont annyival adtam volna érte kevesebbet, mint amennyit a tulaj a béna hifiért meg a gusztustalan, kerekített küllős, ötágú felniért az áron emelt. Mondtam, hogy csavarjuk ki a kazettás Sony-t és tegyük fel a pléhkereket, oszt már viszem is, olcsóbban. Ő csak egyben akarta elpasszolni, úgyhogy otthagytam.

Az oldalsó élek szimpatikus fény-árnyék játékot adnak, optikailag növelik az autó méretét

Hazafelé gokartoztam a Seicentóval, az udvarnoki kanyarban benéztem egy autónepper udvarára. A Panda és a szerelem váratlanul, elő látásra jött az életembe. Több is állt ott, elsőre magas áruk volt szembetűnő: forintban nagyjából 750 ezer volt az ablakba akasztott cédulákon. Ahogy jobban átstudíroztam, kiderült, hogy miért: mindegyik 2001-2002-es, és 10-30 ezer kilométer van bennük.

Másnap munka után elmentem a Németh családneve miatt Hitlerként csúfolt kereskedőhöz. Készségesen elmondták, hogy a Telecom Italia megkoccant céges gépei ezek, kijavítva, lepapírozva. Ugyan kétszer annyi volt az áruk, mint amit az egész autósdira szántam, de annyira kívánatos volt szememben a szögletes Panda, hogy rögtön elvittem volna egyet.

A kutya is szereti, jól bírja az autózást. Még szép, egy szervizben jött világra

A fekete Ford többé eszembe sem jutott: a kereskedő katalógusát lapozgattam csak, amiben sorban álltak a különböző mértékben horpadt és karcolt Pandák. Választottam, néhány nap alatt hazatrélerezték, amit kinéztem. Komoly sérülése nem volt, feltehetőleg mégis hulladékáron vették az olasz telefonosoktól. A sárvédő volt horpadt, az ajtó karcos és az ütköző repedt; egy héten belül már a kezemben voltak a kijavított, festett gép kulcsai és a nevem állt a forgalmijában.

A legtöbb idekeveredett Van, vagyis kisáruszállító verziót visszaalakították személyautónak; hátsó ülés és biztonsági öv került beléjük. A dobozok majd' mindegyiken lekerültek a szögletes seggekről, én viszont úgy döntöttem, hogy maradjon – bájos gyerekhalottas karaktert kölcsönöz a Fiatnak a fekete toldalék.

Sokan óvtak a kocsitól, a bigott előítéletek működtek. „Olyan kicsi, hogy nem tudod kinyújtani a lábad sem” - ezen sokat röhögtem, mikor ötünkkel vágtam át az országon, az ülések mögött és a csomagtartóban hangszerekkel felpakolva. „A motorja olyan gyenge, hogy üresen is szenvedni fog” - persze, persze: a végsebessége 160 km/h, az 1,1-es injektoros FIRE négyhengeres ötvenöt lova röhögve viszi odébb a 755 kilós kasznit. Az ötsebességes váltó kiosztása igazán tréfás: a nyúlfarknyi egyes után hosszú fokozatok jönnek, bátran ki lehet forgatni a gépet.

Még a gyári felnik vannak rajta, de a nyári gumi már Cromodorára kerül

Többen az általános olasz megbízhatatlansággal fenyegettek, de akárhogy is nézzük, népautóik mindig megbízhatóak voltak. A 850-esbe 265 ezret nyomott bele apám – valahogy megtanultam bízni ezekben.

Azt hiszem, vezettem minden autót, amibe ezt a fajta 1.1i motort szerelték. Vannak hasonlatos karakterek, de ez a 2002-es Ultima Edizione egyikhez sem hasonul. Talán az elfogultság is mondatja velem, de ebben érett össze az, amit sallangmentes olasz kisautónak hívunk.

Automatizált mosóporos doboz

Rettenetesen régen, amikor Árpád rémületes talicskája vasérc, kvarchomok és kaucsuk formájában még a földanyát gazdagította, én már teszteltem Fiat Pandát. 1991 májusában a legkisebb Fiat már a tizenegyedik életévét taposta, de akkor még nem volt sem youngtimer, sem kultikus, sem utolsó mohikán – egyszerűen csak egy öregecske, vetélytársainál elavultabb, kényelmetlenebb és rosszabb minőségű doboz, amit a Fiat minden áron életben akart tartani.

Az életben tartás első nagy infúziója 1986-ban a F.I.R.E.-motorok bevezetése volt, a Fiat 126-osból és 127-esből örökölt őskövületek helyett. Éppen időben, mert ’85-ben mélypontjukra estek a Panda-eladások, muszáj volt modernizálni. A revitalizálás másik eszköze a modellpaletta – szerintem vitatható szükségességű - kiszélesítése volt. A kezdetben csak kétféle változatban készülő autót meghívásunk idejére már 14 kivitelben lehetett megvenni, volt köztük összkerékhajtású, elektromos  és – erről szólt a próbaút – automata váltós is. Igen, azért utaztunk ki a gondolák és a galambok városába, hogy kipróbáljuk a Selecta elnevezésű változatot, melybe a Lancia Y10 fokozatmentes automatáját transzplantálták.
Meghívóink tudták, ha a bemutatókon szokásos eszetlen száguldásba hajszolják magukat az újságírók, akkor nekik végük van. Egy elavult,  gyönge autó, teljesítményzabáló automata váltóval könnyen nevetség tárgyává tehette volna őket. (Alátámasztásul a gyári gyorsulási adat: 21 végtelenül hosszú másodperc 0-ról 100-ra)
Ezért aztán a Fiat akkori főnöke, Ferrero zseniális ötlettel állt elő: a teszt-Pandák csomagtartójába kalibrált üzemanyagkannákat szereltetett, és a résztvevők között fogyasztási versenyt rendezett. Így aztán senkinek nem jutott eszébe padlógázt nyomni, vakmerő előzésekbe bocsátkozni vagy autópályán kitaposni szerencsétlen kis autók lelkét. Azért nagyon csigulni sem lehetett: a megadott 21 kilométeres távot 23 perces normaidő alatt kellett teljesíteni, ez 60 körüli átlagsebességet, pont a Panda számára legotthonosabb tartományt jelentette.
A résztvevők párban versenyeztek, én Nádasi Antallal, az akkori Autó Extra főszerkesztőjével kerültem csapatba. Harmadikak lettünk, 4,8 liter körüli átlaggal, és még ma is őrzöm azt a torinói ezüst tálkát, amelynek aljába ezt vésték:  Fiat Panda Economy Drive, Venezia-Maggio, 1991. 
Hát igen, a  Fiatnál jól ismerték a régi PR alapszabályt: ha valami jelentéktelent mutatsz be, akkor tedd a körítést jelentőssé, és azzal sokat javíthatsz a helyzeteden.
Ferrero egyébként akkor, 1991-ben nem kis csodálkozásunkra azt mondta, hogy a Pandát még legalább tíz évig gyártani fogják.
Igaza lett. Giugaro mosóporos dobozának tizenkét évvel később, 2003-ban húzták le végleg a rolót.
Balázs Viktor

Állítólag Giorgetto Giugiaro erre a formatervére a legbüszkébb: lám, egy jól sikerült cipősdobozra is szeretettel lehet gondolni. Az oldalvonal élei ötletes vizuális játékok, a külső nem csak hazudja azt, hogy belül majd hely is lesz: négy felnőtt komolyan elfér benne. A frontoldali ülések kényelmesek, a hátsó pad valami első szériásból Pandából műttetett bele már Csallóközben: ha egy picivel vastagabb lenne a szivacstömés, azokra sem lehetne panasz, igaz, a kutya így sem nyüszít rajta. Jó tulajdonsága viszont, hogy le- és előrehajtható – három mozdulattal síkpadlóssá válik.

Kicsit rendetlen, kicsit koszos, de a Panda vadtartáson van

Bámulatos: 1980-ban mutatták be a típust és megszakítás nélkül gyártották 2003 májusáig – az utolsók 4x4-ek voltak 1,2-es motorral. Négy és fél millió huszonhárom év alatt: biztos, hogy nem lesz többé ilyen hosszú ideig műsoron tartott európai autó. A Panda egy korszakot zárt le, sokak szerint a józan ész korszakát.

Tudják, miért szeretem? Nincs benne csicsa, de még dísz sem. A műszerpanel egy szürke doboz, nincsen előttem kurvaként hentergő műanyag fal. A kesztyűtartó egy zsák, egész szélességben végighúzódik, gyomra, mint a kisgömböcé: évek óta tömöm, de nem bír megtelni. A kárpitozás helyett csak vékony, mosható, kék nejloncsík van – ez sem díszít, mögötte lehet hozzáférni az ajtó beléhez.

Sok sznob ofróder a Land Rover Defendert szokta a funkcionalista minimalizmus modern kori szobrának nevezni. Francokat! A Panda az, ráadásul ezt még aszfalton is lehet vezetni. Na jó, mielőtt Tie és saras barátai fatvát kiáltanak rám, bevallom, hogy a Series II nagyon is kéne második autónak, igaz a Fiat is megdöbbentő helyeken átmegy még mellső hajtással is. Túlnyúlás gyakorlatilag nincs, a hasmagasság is becsületes – az összkerekes kiadás a legtöbb SUV-ot fingófára rakja.

A csomagtartó gurtnija csodás: komoly méretű tárgyakat is képes leszorítani

14 200 km-t mutatott a műszer, amikor hozzám került. Örültem, hogy a gurtnikkal súlyosbított csomagtartót is sikerült belealkudnom az árba: nem ám olyan vicces pálcika – tisztességes, ipari célokra alkalmas szerkezet. Új szaga volt, a pedálokon nem volt kopás, a váltókaron sem hagytak nyomot a férfikezek. Most, hogy túlléptünk hatodik közös évünkön és a százezredik kilométeren, számot vetettem, hogy mi fogyott el, mit tettem tönkre és mennyit költöttem rá.

Az olajcseréken túl nem volt állandó, visszatérő költség. Egyszeri tételek akadnak csak, olyanok, mint a Lengyelországban lekoccant bal első sarok. A lámpa és a sárvédő lett cserés, holott ez utóbbit csak kalapáltatni akartam. A kereskedő mondta, hogy álljak le, nincs az a bádogos, aki olcsóbban helyrehozza a pléhet, mint egy új elem 3500 forintos ára. A lámpa is durva hat ezres – a figyelmetlenségemnek nem volt nagy ára.

Mókás, ahogy az egyetlen lapát csapdos előttünk

Sajnos tetézve a koccanást, aznap este feltörték Krakkóban a Pandát, az új üveg huszonnyolcezerből lett meg, plusz a gumi hozzá – úgy érzem, hogy ezzel az árral még alaposan le is húztak. Ugyan a teóriámat, hogy a Panda első szélvédője megegyezik a Cinquecento hátsóéval, még nem bizonyítottam be – egyszer esküszöm lemérem a két síküvegnek látszó tárgyat. Mielőtt még idehaza megvettem volna az üveget, Krakkóban próbáltam meg szerezni egyet. Nem sikerült. Ebben közrejátszott a lengyel nyelvtudás hiánya és az is, hogy arrafelé lényegesen kevesebb a Panda. Egy kedves üveges viszont képes volt visszarakni a repedt szélvédőt: akkor csíkozódott be, mikor a béna tolvajok a gumiját kivágva lefektették a motorháztetőre. Nem sok mindent tudtak elvinni – övék lett a hangszóró, a sátor, a konyhakés meg a Ludditák CD.

A szakember nem fogadott el pénzt, mondta, ne haragudjak a lengyelekre, hisz nem tolvajok. A hasonló profilú Škoda Felicia gumijával visszaszerelte; hazáig kibírta. Másfél évvel és huszonötezer kilométerrel később a három motortartó szilentblokkból az egyik leszakadt – két telefon kellett és már jött is az új; azt hiszem, ez sem volt több háromezernél. Közben csak benzint kért, meg légszűrőt néha. Az előbbiből végsebességen tartva sem nyel hat liternél többet, az utóbbiból meg a Puntóét kéri: abba is szerelték az 1.1 Fire blokkot.

Jellemző, hogy több alkatrész-katalógus konzekvensen nem vesz tudomást erről a típusról: soknál 98-ban véget ért a Panda-történet. Hála istennek, minden kapható hozzá, ha másként nem, némi kerülővel: sokszor Punto vagy Lancia Ypsilon neve alatt szerepel a kért pozíció. Hatvanötezernél elfosta magát a két hátsó lengéscsillapító, talán a beton hátsó rugó tett be nekik: a Van verzióba gyárilag keményebb tekercset tettek. Akkor gázos Monroe-t rakattam be, nem tudtam, hogy a Bilstein is gyárt hozzávalót. Amikor az első rugós tagon megjelent az olaj, inkább vártam pár hetet és cseh-német kerülőutakon – köszi, Zita – megkaptam az azóta is jól működő német kiegészítőt. Ha jól emlékszem, a pár megvolt húszból.

Dunaszerdahelyről indultam Légre, az anyósülésen Bartal Mámorral, a zongoristával. A kellemetlenül pattogó betonúton előztem, emlékeim szerint nagyjából százharminccal. A motorháztetőm megremegett, majd hirtelen felnyílt – a koccanás óta nem a legkönnyebben záródott, de azért ez aljas volt a Pandától. A síküvegnek hála, a pléh nem törte be a szélvédőt. Miközben utasomon úrrá lett a néma pánik, valahogy befejeztem a megkezdett előzést: a mellettem haladó látta, mi történt és udvariasan fékezett. A motorháztető szellőzőcsíkjain és az utas ablakán kinézve beálltam a sávba és félreálltam. A lemez persze megroggyant, a tartófülekről féloldalasan leszakadt. Miután közös erővel lecsuktuk, gumipókkal rögzítettem – másfél hét alatt kaptam egy újat. Mit gondolnak, mennyiért? Nem volt nyolcezer forint sem. Öröm törni, én mondom.

Szabó barátommal kávézgattunk Gyuribaá szervizének az udvarán. Mielőtt feltették volna az új elemet, a zárat szerettük volna biztosabbá tenni. A hűtőrács mögötti lemez repedt volt, talán ennek mozgása vezetett a felnyíláshoz. Mivel az MC System portája félelmetes gyűjteményt rejteget, bóklászva elindultunk, hogy valami plusz merevítőelemet találjunk a peremezett pléh mélyedésébe.

Elveszett a zsanérfedő - a felső pánt kinn, az alsó benn van a pléh alatt

Egy fóliasátor alatt szétszedett orosz nyomdagépre bukkantunk. Szabó messziről rábökött egy sárgás fémlemezre: az talán jó lesz. Hogy jó lett-e? A Zsigulival nem ért véget a két nemzet technikai partnersége. A kinézett elem milliméterre pontosan, vágás nélkül feküdt be helyére.

A selyemfekete festés megvolt tízből, a matrica ingyen volt, a tuning pöcsös biztonsági zár azt hiszem kétezer forint lehetett. A dobozára ráírták, hogy rozsdamentes, hazudtak. A régi meghajlott motorháztető sem lett felesleges – egy ellazult délután pompás csomagtartórácshoz segítette hozzá a Suzuki motoromat: japán-olasz vadházasság.

Nem sokkal ezután, úgy hetvenötezer körül aktiválta magát az elfojtott Koppány-én: félelmetes, skizó üvöltéssel jelezte, hogy kilyukadt a dob. Nem tudom pontosan, hogy mennyiért szerzett rá Gyuribaá újat, de nem hinném, hogy egy tízesnél több lehetett.

Látják? Felfelé hajlik. Á-RAM-VO-NAL!

Mi volt még? Rémlik egy hengerfejtömítés csere nyolcvanötnél, ezt fél nap alatt elhárította Kemény úr, Csikós sokat ajánlott Matra guruja. Került bele négy új gyertya is, ha már lenn a blokk fölé szerelt légszűrődoboz. Próbálok visszaemlékezni, hogy mennyit fizethettem, azt hiszem az NGK-k nyolcból megvoltak, a tömítés nem lehetett horribilis – a munkadíjat meg sem tippelem: a mester ceruzája Rotring, rémlik, hogy alig fogott.

2008-ban Imolában vettem száz euróért egy garnitúra felnit, öt darab Cromodora CD10-et, a hozzájuk való díszkupakkal. Gondoltam, hogy majd ezekre felkerül a nyárigumi: a Fiat 128 Rallyról származó magnézium tárcsákat azóta sem újítottam föl. Azt hiszem, most már megígérhetem: ha lekerül a BF Goodrich téli szett, felkerülnek a könnyűfém kerekek, velük együtt a kézzel varrt olasz Italvolanti bőrkormány is. Azt Markó barátom garázsából mentettem ki három éve.

Billiárdgolyóra cseréltük a gumigömböt

Úgy emlékszem, hogy a százeres nagyszervizt jól megúsztam: új vezérműszíjat és fékfelújítást kívánt csak a néhány apróságon túl. A napokban felfedeztem, hogy mindkét fényszóróm kilyukadt a kőfelverődéstől: ó, Istenem, már megint kidobok vagy tíz-tizenkét ezret.

Ennyinél tartok. Amint önök is láthatják, nem volt semmi komoly gond, csak minimális költség és kevéske kopás. Használati tárgynak vettem. Ha szopni akartam volna, állólámpást, Steyr-Puchot vagy Hachirokut veszek, mint Csikós, Tóthzé vagy Karotta. Mindennapi ingázásra megfelel, nincs akkorka lyuk a kocsisorban, ahova be ne férne.

Közvetlen szellőztetés: a beáramló levegőt túloldalt egy légzsilippel zárhatjuk

Dórimóri rágja a fülemet, hogy vegyünk valami nagy és szögletes terepjárót, amibe befér majd a sok pulya, a kutya, a vakond meg a sas – nem is vagyok ellene, de a Panda biztos, hogy még sokáig marad. Nincs ennél olcsóbban fenntartható 2002-es autó a piacon. Nem, kedves olvasók, még a Swift sem olyan.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr671637509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.03. 18:53:45

és közben még videóval is bizonyítja, hogy hove eljut a Panda

akinek van pénze 20 milliós SUV-ra azt kurvára nem érdekli a Panda, minek ezen itten erőlködni???

amúgy meg műszakilag a fasorban sincs a Panda egy Octavia 4x4-hez képest sem, nemhogy ezekhez a komoly autókhoz

ültetek már egyáltalán ilyen autókban? vagy csak mondjátok a magatokét? hogy a Panda ígymegúgy?

vagy utaztatok a Pandában egyhuzamban 20 km-nél többet autópályán? hát akinek X5 van és Németországba jár 200-as tempomattal azt mikor fogja meggyőzni, hogy a Panda jobb autó?

most komolyan, meg vagytok huzatva mind

amúgy meg én még mindig aszondom, a biztonság a legfontosabb és az összes kisautó Panda vagy nem Panda max. a városi rohangászáshoz nyáron, de nekem még ahhoz se

szerintem az autónak a minimális alsó határa a Polo/Fabia/Fiesta kategória

Dennis01 2010.01.03. 18:57:11

@GYUSZI BACSI: "szerintem az autónak a minimális alsó határa a Polo/Fabia/Fiesta kategória"

Persze, ha megengedheted magadnak...

csunyadiszno 2010.01.03. 19:05:37

@GYUSZI BACSI: A cikkíró pusztán csak azt állítja, hogy az összkerekes panda (terepen) jobb a legtöbb suv-nál. Ez pedig teljesen igaz. Ne keverj bele komfortot, biztonságot, meg semmi egyebet.

Alf (törölt) 2010.01.03. 19:34:31

@GYUSZI BACSI: akinek a pénz is számít, és épp nincs, valamint nincs ideje sok bodzát szedni sem, annak az X5-el szemben a Panda sokkal jobb, mert nem kell eladnia minden ingó és ingatlan vagyonát, hogy megvegye.

Ha megnézed a langlovagokat, lejön egyből, hogy nem feltétlenül a pandások halnak többen, és a hülyeség ellen se a suv, sem a 40 millió forintos bentley continental gt összes vasa és lufija meg nem véd.

Igenis megvan a létjogosultsága a Pandának is, meg jó néhány régi autónak, és megvan az a kör is, aki megveszi, és boldog vele.

Az autó meg nagyon máshol kezdődik, mint a fiesta vagy polo. Ez olyan, mintha egy audiofil arról dumálna, hogy az mp3 lejátszó nem alkalmas zenehallgatásra...

És az, hogy jó a terepen, tény, mint ahogy sok SUV meg nem jó, ami szintén tény.

Azt, hogy kényelmetlenebb, gyengébb, lassabb, olcsóbb, szintén mindenki tudja.

Akit meg nem érdekel a Panda, mert van 20 millája egy SUV-ra, az meg engem nem érdekel, miért fáj neki a szegény ember annyi elégtétele, hogy a hatvanadannyiba kerülő Pandája is rohadt jó terepen?

Ratnet 2010.01.03. 19:40:17

@csunyadiszno: Nézd meg azt a két dombot jobban, az első meredekebb és hosszabb az emelkedő is. Nem kell mindent bekajálni ami a 'jútyubon' van. Érzed, hogy valami nem stimmel?:

kepfeltoltes.hu/view/100103/hum_au_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

@Rocko-: A másodikon a Hummer is felmenne. Meg a Panda is:-)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.03. 19:41:51

@Dennis01:
Hát... akkor Ti kifogtátok azt az egy esetet az egymillióból, amikorbeszopat a navi.

Amúgy meg nagyon jó dolog a GPS, és nem kimondottan azért mert megmutatja az utat...
Persze aki 3 évente megy a 3. falun túlra annak tényleg fölösleges. :))

Én pl. Pestre utazva sokszor hasznát veszem, mert nem ismerem a nagyfalut eléggé.
De pl. Bécsben is jól jött a POI -k miatt.

Ha jön Ede elmondja még, hogy a gyári cuccok azon kívűl, hogy megpisiltetnek mi mindent tudnak még! :))

...szóval jó a navi rendszer, főleg ha az egy normális gyári cucc, de abban meg igaza van a kommentelők többségének, hogy nekünk most még drága is, meg a többségünk nem is használja ki.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.03. 19:43:12

@Alf: egyetértek veled, de a Panda-tulajdonosok (meg a Swiftesek, meg az Astrások, meg az olyan Sierrások, mint én, meg rengeteg régi autóval közlekedő) átesik a ló túloldalára.

kevés pénzen veszünk olyan autókat, amelyek újonnan kiváló konstrukciók voltak, ám az idő komoly nyomot hagyott rajtuk, arról nem is beszélve, hogy közben mennyit fejlődött a technika.

nekem van egy 24 éves Sierrám, de autókat tesztelek, így szinte folyamatosan új kocsikban ülök, és gyakorlatilag az összesre hajlandó lennék elcserélni, nem csak egy Accordra mondjuk, hanem akár egy új SX4-re is.

összehasonlíthatatlan, hogy mennyivel biztonságosabbak, üzembiztosabbak az új autók, éppen ezért az én szememet is kissé piszkálja, amikor valaki meg akarja magyarázni, hogy az ő 15 éves autója miért jobb választás bárki számára, mint egy 6 milliós új Civic.

egy új Civic nekem sem ér meg 6 milliót, mert abból jó eséllyel egy 5 éves Audit vennék, de az ár/érték arányt leszámítva az új autók mindenben jobbak a használt, főleg régebbi modelleknél.

és amikor valaki azzal jön, hogy ő 550 ezerért vett magának 1.3-as használt Swiftet és nagyon jó, nem vágyik semmi másra, azét megkérném, hogy közlekedjen le azzal Békéscsabára, aztán visszafelé meg tolja meg egy Mazda6 kombinak. tizenháromszor annyiba kerül, de legalább 10-szer jobb autó.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.03. 19:46:13

@Hagalex: utcaszintű kereséshez jó a GPS, de Magyarország meg Nyugat-Európa már teljesen jól ki/be van táblázva. itthon megnéztem az útvonalat, aztán elmentem Krakkóba, máskor meg Veronába. ott aztán bekapcsoltam a GPS-t és megkerestem a haverom házát, utóbbinál a stadiont.

csunyadiszno 2010.01.03. 19:55:20

@Ratnet: Tényleg különbözőnek látszik a két kép, ám annyi bizonyos, hogy az audis képen is hummerrel járták ki a nyomot ha megfigyeled. De miért olyan hihetetlen hogy egy összkerekes audi elmehet ott, ahol egy hummer nem?

Dennis01 2010.01.03. 19:56:30

@gio: "tizenháromszor annyiba kerül, de legalább 10-szer jobb autó."

A mondatod elso harom szavaban van az igazsag, hogy akik azt mondjak, hogy vettek egy xy autot x forintert, azert mondjak, hogy nem vagynak masra, mert tudjak, hogy jol jottek ki a lehetosegekhez kepest, es ennel jobbat ugyse engedhetnek maguknak. Legalabbis ez a legvaloszinubb..

Alf (törölt) 2010.01.03. 19:57:30

@gio: Ezzel én is egyetértek. Az új autók általában gyorsabbak, jóval biztonságosabbak, kevesebbet fogyasztanak, a kényelemről inkább nem nyilatkoznék :)

Ugyanakkor látni kell, hogy sok embernek nem lényeges az a plusz kényelem és sebesség, és más dolgokra költi azt a pénzt, és így boldog.
Nem az autótesztelők, nem én, hanem akiknek más dolgok sokkal fontosabbak.

Én nem mondanám senkinek, aki mp3-ot hallgat, hogy "Gyere, hallgasd meg x albumot bakeliten nálam, ahol a hangszedő drágább, mint a panda (amúgy nem, de van, akinek drágább, mint a honda accord...), és ez az igazi hangfelvétel, az mp3 meg egy rakás szar a fülhallgatódon."

Számára az mp3 tökéletesen megfelelő, és vsz eszébe nem jutna többet költeni a zenehallgatásra.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.03. 19:59:50

@gio:
Ugye nem egy normális gyári rendszerről beszélsz!? :)

dennisthemenace 2010.01.03. 20:06:24

@Hagalex: Esetet az egymilliobol??? Dolgoztam olyan cegeknek,ahol ala kellett irnom, hogy kizarolag terkeppel tervezem meg az utat es nem hasznalom a muholdas navigaciot. Volt,ahol csak azt mondtak,hogy sajat felelossegemre hasznalom..
Szemelyautonal nem okoz tul nagy galibat (kiveve egy-ket marhat,akik szakadekba,folyoba hajtottak), de therautoknal bizony igen; lattam mar,amikor a bolgar kamiont bevitte egy keskeny,kanyargos utra,ahol 11 labas hid volt keresztben..A fel nap rament,mire a rendorok kitolattattak onnet..
A keskeny utakat sem kulonbozteti meg. Egy kollegam 60(!)fontert (a satnav ara 129 volt),letoltott egy programot,amivel azt igertek,elkeruli az alacsony hidakat.
Ugyanugy vitte Bisham fel,majd 200 yarddal a hid elott az angyali noi hang megszolat;-200 yardra elotted hid talalhato,amin nem fer at a jarmu..
Erdekes arcot vagott..DDD

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.03. 20:10:13

@dennisthemenace:

Igen, ez tudott dolog, a navik nem tudják még a súly, magasság, hosszúság korlátozásokat.
Ezért a kamionosoknak nem jó! Sőt, tulajdonképpen 5,5 tonna fölött sem....

Garp 2010.01.03. 20:12:28

@Krisi: tesóm kérdeztem, h szeretnének-e egy navit karácsonyra. Válasza: mi IQ-ból vezetünk :D. Én se használom otthon, de idegen országban elengedhetetlen, pláne a munkámhoz.

@GYUSZI BACSI: "Túlnyúlás gyakorlatilag nincs, a hasmagasság is becsületes – az összkerekes kiadás a legtöbb SUV-ot fingófára rakja." Azt hiszem, itt a terep-képességeket említette a szerző, amiben lehet némi igaza. Nem pedig arról van szó, hogy jobb autó lenne.
Írod: "akinek van pénze 20 milliós SUV-ra azt kurvára nem érdekli a Panda, minek ezen itten erőlködni???" Akkor meg ne jöjjön ide pofátlan tahó stílusban osztani az eszet, kommenteljen olyan posztnál, ami neki szól. Ismétlem, nem a véleményével van bajom, hanem kioktatással és a stílussal.

Észbontó, hogy emberek még mindig az autón mérik le a sikert. Ráadásul meg is fordítják: azt hiszik, ha futja egy drága kocsira, akkor a másik felett állnak (lásd táplálékláncos utalás) emberileg és agyilag, és kioktathatnak még arról is mit gondolja, hogy érezz és hogy élj. Nincs önjelölt váteszeknek permban errefelé?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.03. 20:13:15

@Alf: és ez jól is van így, egészen addig, amíg az MP3 hallgató nem kezd el kalimpálni és magyarázni, hogy miért ő jár jobban a 10 ezer forintos technikájával.

neki erre kell, ennyit szánt rá és hallgatja. de ettől a füle kettéállna, ha meghallgatná ugyanazt a számot eredeti minőségben, pöpec hangszórókon.

@Dennis01: gyakorlatilag ugyanezt tudom mondani erre is. megvette, használja és a "célnak megfelel", de ettől még nem lesz jobb autó, mint az újak, még akkor sem, ha felmagasztaljuk.

Tipo16v 2010.01.03. 20:13:21

@gio: hadd kérdezzem meg, mit dolgozol, hogy autókat tesztelsz? és miféle végzettség kell hozzá? Pont most állok pályaválasztás előtt, csak azért:D

Krisi 2010.01.03. 20:17:59

@Tipo16v: menj el bodzát szedni, azt mondják az jövedelmező... :D

petersen 2010.01.03. 20:24:11

Na ezeket az írásokat szeretem! Szép kerek történet, hőskortól napjainkig. Lám a kis gyöszökben van a legtöbb öröm. A kollégáknak fel van dobva az labda. De hová tűnt Csikós Zsolt?

Ratnet 2010.01.03. 20:27:12

@csunyadiszno: Mégis miből látod, hogy Hummerrel járták ki a nyomot?! Ne röhögtess már.:-)

Amúgy ha megnézed a videót, az első része 'véletlenül' pont akkor van megvágva, amikor lendületből felmegy a Hummer, utána láthatod az Audit, amint lendületből felmegy egy sokkal kisebb emelkedőn. Idióta hatásvadászat. Ennyi.:-)

dennisthemenace 2010.01.03. 20:27:42

@Hagalex: Londonban ugy osszezavarodik a magas epuletek kozott,hogy csak na...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.03. 20:43:12

@Alf: szerintem jó autó nem attól lesz valami, hogy nekem van-e rá pénzem, hanem attól, hogy jó autó vagy nem

nekem hálistennek van olyan autóm, ami a MO-i autók biztos 95-98%-nál jobb, de ha mellém áll egy Murcielago vagy egy Phantom vagy egy S65 AMG, akkor udvariasan intek és beengedem, mert az jobb autó (akkor is, ha magyar rendszámos)

pedig nincs rá pénzem, aztán mégis belátom

csak azért mert a Panda végigmegy egy patakmedren (ami egyébként 300.000 Ft környezetvédelmi büntetést vonna maga után, ami a kocsi árának az x-szerese) attól még nem jobb autó, mint egy Cayenne

kiváncsi lennék, hány Pandás utasítaná vissza az ajánlatot, mikor épp egy arab sejk hozzá akar vágni egy Cayenne Turbot vagy egy X6 M-et vagy egy G55 AMG-t, hogy "bocs, de a Panda jobb kocsi, nem kérem"

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.03. 20:46:52

@Hagalex: ja hát én csak beleugattam :) kézi GPS-ről beszéltem, természetesen.

ha van a kocsiban gyárilag, az más tészta.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.03. 20:53:08

@Tipo16v: én egy online autós újságnál dolgozok, ehhez végzettség nem kell. ami kell, hogy érdekeljen (ez nálam megvan), hogy nagyon érts hozzá és/vagy rajongj érte (nálam inkább az utóbbi), és hogy értelmesen és érdekesen tudd megírni a véleményedet az autókról.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2010.01.03. 20:54:10

@GYUSZI BACSI:
a cikk nem arról szólt hogy a panda jobb autó mint bármi,hanem olcsóbb megvenni,fentartani mint bármit.
Csak azt írta a cikkszerző hogy terepen egy 4x4 es jobb mint egy Suv.
Mint ahogy egy Lada niva is!!!
az építésből adódik ennyi.
Egy 2 tonnás gép esélytelen valahol egy 700 kilóssal szemben.Ha hiszed ha nem van ilyen szituáció.

Krisi 2010.01.03. 20:56:33

@GYUSZI BACSI: nincs olyan, hogy valami hivatalosan "jó autó" vagy "rossz autó". csak olyan van, hogy drága autó és olcsó autó (bár ez is relatív, hiszen egy kisnyugdíjasnak még az új Civic is megfizethetetlen, az arab sejknek meg a Veyron is filléres tétel)

szerintem pl a Brabus ML 63 egy kalap szar. de tényleg. lehet, hogy drága, de attól még nekem nem kéne. (az 50 millió kéne, nem arról van szó, de a kocsi nem). 2 tonna, automata, diszkótelepjáró, egyszóval nem az én világom.

meg különben is, egy autó nem attól lesz jó, hogy mennyibe kerül. akkor jó az autó valakinek, ha 100%-ig megfelel arra a célra, amire használja. a Ferrari Enzo is hiába az egyik legdrágább gép, attól még nekem nem kéne.

remélem érted mire próbálok kilukadni :)

csunyadiszno 2010.01.03. 20:59:03

@GYUSZI BACSI: SENKI NEM ÁLLÍTOTTA, HOGY A PANDA JOBB KOCSI, MINT EGY MOSTANI SUV.

csunyadiszno 2010.01.03. 21:00:55

@Ratnet: Láttam, hogy pont ott van megvágva a video. A nyomtáv szélességéből gondolom hogy a H1 járta ki. És bőven lehetséges a dolog.

Alf (törölt) 2010.01.03. 21:03:46

@GYUSZI BACSI:

Hát nem vagyunk egyformák...

Én pl akkor is beengedek egy autót, ha az nem jobb, mint az enyém. Sőt, az árának vagy minőségének kevés köze van ahhoz, hogy beengedem-e.

A Murcielago meg lehet jó autó, de a Panda sokkal jobb nála terepen :)

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2010.01.03. 21:05:13

Avatárom egy Avatar lett n avi:-)

Alf (törölt) 2010.01.03. 21:07:50

@Gyurma73: nekem nem kell n avi, jól elvagyok térképpel :)

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2010.01.03. 21:31:44

@Alf:
N'Avik a kék lények az Avatárban:-))

Alf (törölt) 2010.01.03. 21:35:59

@Gyurma73: láttam és is (3D), elég jó volt

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2010.01.03. 21:49:13

@Alf:
eszméletlen technika van benne nálunk kb 100 év múlva csinálnak ilyan filmet.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.03. 22:52:43

@Krisi: hát ha szerinted az ML63 egy diszkóterepjáró (főleg a Brabus, ami 650 LE), akkor biztos vagyok benne, hogy te még nem mentél ilyen autóval - sőt valószínűleg hasonlóval sem

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.01.03. 22:53:47

Régen röhögtem ennyit, mint a kommentek olvasása közben. Mindenkinek köszönöm, aki hozzátette a magáét. :D

(Wmiki hiányzott csak picit, de még nincs veszve semmi, csak maradjon ez a poszt az aktuális még egy darabig.)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.03. 23:02:46

itt a két fő "diszkóterepjáró" - van külön terep rész, nézd meg

www.youtube.com/watch?v=MU2khXpX9MA&feature=related

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.03. 23:22:04

@dennisthemenace:

Két érdekes esetem van GPS-szel:

Olaszországban voltunk, ahol a navi elnavigált egy útra. Haladunk, haladunk.
Navi:
Haladjon 1 egész 5 tized kilométert egyenesen, majd forduljon -meg.
Szétröhögtük az agyunkat.

Másik:
Faterom 1-2 évente egyszer elmegy vas megyébe. Eddig térképről, illetve később fejből közlekedett minden probléma nélkül.
Tavalyelőtt karácsonyra kapott egy navit (nem tőlem). Nem gondoltam, hogy képes megkocsikáztatni a készüléket olyan útvonalon, amit megtett már.

Egyszer csörög a telefonom:
-A fasz kivan, eltévedtünk. Azt sem tudom, merre vagyunk. Legalább 25 perce megyünk valami földúton, településnek nyoma sincs. Balra kukorica, jobbra árpa. Szerinted visszaforduljak vagy menjek tovább? Szántóföldön megyünk kilométerek óta. Mi a faszt csináljak?

Jót röhögtem. Állítólag be lehet állítani, hogy a földutakat ne mutassa, de az öreg nem tudta.

Dennis01 2010.01.03. 23:23:27

Mar ne haragudj, de minek egy terepjaronak 650 LE? A felebol is siman el lehet menni mindenhol. Arrol nem is beszelve, amit mar fentebb emlitettem. Terepjaro fenyezett lokharitoval? Nevetseges.

csunyadiszno 2010.01.03. 23:25:12

@GYUSZI BACSI: Ne haragudj de kurvára el vagy varázsolva terep ügyben. A saját szemeddel láttad a 4x4es pandákról a videót és ehhez a reklámanyaghoz hasonlítod komolyan? Ezen a terepen a trabival is könnyedén végigmegyek, mint ahogy bárki végigmegy, bármilyen járóképes autóval.

nem kéne... 2010.01.03. 23:34:41

@GYUSZI BACSI:

és ebben mi a terep?
az az egy szál kavicsos emelkedő?
ugyan már.
attól ezek még nem lesznek terepjárók.
de nem is kell annak lenniük, nem annak készültek.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.03. 23:45:57

@csunyadiszno: ez nem reklámanyag, hanem egy TV műsor a DSF-en

de ha ez nem volt jó, akkor nézd meg ezt: a Transsyberia Rally, Moszkva-Ulánbátor

14 részben megnézhető, kattints a Cayenne-re aztán a 2. oldaltól jönnek a részek

a végefelé ha jól emlékszem van 60-70 centis patak is, meg részt vesz benne egy 959-es rally porsche is

a 3. részben elmerül egy Cayenne a mocsárban

www.porsche.com/microsite/webcinema/flash/default.aspx?language=de&market=pd&pool=germany&browser=other&instance=&variant=§ion=&showintro=true&bandwidth=dsl&width=&height=&specialguest=0

Csontos Szigfrid 2010.01.03. 23:47:38

Néha-néha kell ilyen kocsit vezetnem. Mindig örömmel szállok ki belőle. Nem azért, mert olyan jó volt, hanem mert jó ideig nem kerül a kezem közé.
Nekem valahogy a minimál-design és a szűk beltér nem jön át. (Pedig átlagos méretű ember vagyok.) Inkább gyűjteni kell a lét, és venni egy valamivel nagyobbat.

csunyadiszno 2010.01.03. 23:50:29

@GYUSZI BACSI: Elhiszem, hogy mindez látható az oldalon. De mire akarsz kilyukadni ezzel? Komolyan, ha nem lennél ilyen korlátolt, már felajánlottam volna, hogy elviszlek terepezni.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.01.04. 00:00:10

@csunyadiszno: köszi, de én végignéztem ezt a dagonyázást már vagy 10-szer az elmúlt évben és nem vágyom a varacskos disznó élményekre (:

nekem arra kell a négykerék hajtás, hogy haza tudjak menni és az autó egyébként autózásra is alkalmas legyen, ne csak patakmederben lehessen használni, hanem autópályán is

szóval maradok a jelenlegi autóimnál

csunyadiszno 2010.01.04. 00:11:27

@GYUSZI BACSI: Épp ezt akartam javasolni. Maradj az autóidnál de ne szakértsél terep kérdésekben.

Krisi 2010.01.04. 00:27:20

@GYUSZI BACSI: ha nem diszkóterepjáró, akkor mi? mert a 650 lóerejével és azzal a fekete Brabus fényezéssel meg peres gumijaival mindenhova való, csak igazi terepre nem.

viszont sok más mindenre jó: 290-es utazóval tolni a német autópályán, virítani a Leroy előtt, nomeg megmutatni a jónépnek, hogy ki itt a faszagyerek.
de ezekre a célokra egy Hayabusa is megfelel :)

Zed is not dead yet 2010.01.04. 00:27:26

Hát, a cikket végigolvastam, nagyon igyekeztem megérezni valamit ebből a szimpátiából, de nem és nem. Nekem ez az autó egy kicsi szar okádék. Nem kellett rá sokat költeni, de csak azért mert a szarok, amiből össze van tákolva nem drágák. Egy tök átlagos japi géppel kétszer ennyi Km alatt sincs ennyi meló és költség. Volt már Nissanom, volt családban VagonR, most Micum van, az ég egy adta világon semmi bajuk. A Nissant pl. 160eKm után adtam el, néha összefutok az új tulajával, újabb 5 év alatt egy pár lengéscsillapítót és 1 pár hátsó kerékcsapágyat kért a Primera, nála. Nálam meg előtte semmit. Ha kellett volna bele valami, lehet hogy nem jön ki 4-5 eFt-ból, de ha nem kellett?? Volt skoda 120L-em, 1300-as kereklámpás zsigám, Feliciám is mindezek előtt, hát azokat nem sírom épp vissza.

h4z4rd 2010.01.04. 01:33:03

Hát, kartácsok, szorgosan pazaroljátok a biteket, nem mondom... :)

MerciG vs. Samurai: a samunak van két borzalmas előnye a Mercihez képest, sőt, ha belegondolok, talán több is. Az egyik, hogy baromi könnyű és kicsi. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a hazai offroad versenyek javát Samu nyeri, egyszerűen azért, mert könnyebben elfér... másrészt azért nem kell bele egy raklap difizár, mert ahol a Merci elsüllyed, ott a Samu általában elszelel a takony tetején. Ja, és fajlagosan sokkal nagyobbat "lép", mint a G. Terepen ez is sokat nyom a latban.

Persze ettől még összességében a Merci lényegesen jobb autó, ha a biztonság, a fahrkomfort és egyéb úri huncutságok is számítanak.

Lépcső vs. difizár: az öreg patrolomban nincs egy fia zár se, sőt, a hátsó sperr se működik, ettől függetlenül tudja a lépcsőmászást, függetlenül a lépcső kiosztásától; -legfeljebb pattog kicsit. Csak komolyan kell gondolni a feljutást. Valójában a Legacym is képes erre, ha a harmadik lépcsőfokon nem akad fel a lökös...

336 2010.01.04. 01:34:26

Nekem két Pandám is van. (Megjegyzem, hogy egy 2.2 TDCI kombi Mondeo mellett.)De nincs az a pénz, hogy megváljak tőlük. Kételkedőknek megsúgom, hogy tényleg megy 160-at (nem szereti)! Bár sok évvel ezelőtt a 900 ccm Polo-m is ment annyit a '81-es évjáratból.

csunyadiszno 2010.01.04. 01:58:40

@h4z4rd: Végre valaki megértette a Samu-G helyzetet. Amúgy szerintem általában nem indulhat egy kategóriában az említett két típus.

h4z4rd 2010.01.04. 02:31:08

@csunyadiszno: -versenye válogatja.

Nem mellesleg egy trophy azon szakaszán, ahol a G-ben épp szendvicset burkolsz és kényelmesen kortyolgatod az üdítőd néha a méterszámlálóra sandítva, na a Samuban ugyanez a szakasz legalább olyan kaland, mint egy speciál: -mikor melyik keréknyomba esel bele, koponyatetővel vered a plafonbádogot, hátbaver a gondatlanul lekötött emelő... :)

csunyadiszno 2010.01.04. 02:39:49

@h4z4rd: Értelek. Én ilyen szinten nem vágom a dolgot, mivel nem versenyzek. Túrázni szoktam de mivel csak egy autóm van, nem gyilkolhatom úgy, mint a profik.

csunyadiszno 2010.01.04. 03:23:33

@h4z4rd: Na jó, igazából vezetési tapasztalat és motorerő híján is vagyok egy versenyhez:)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.04. 05:01:01

@336: ez jó párosításnak tűnik. városban, kis, rövid utakra tök jó lehet a Panda, ott lehet hagyni bárhol.

az olasz ismerőseimnél is 2 autó van: az egyik egy 2000-es Punto, a másik egy 1 éves 159-es Alfa. az utóbbival csak a templomba, illetve akkor mennek, ha el kell hagyni a tartományt.

és elnézve a Punto karosszériáját, jól tették, hogy megtartották.

dennisthemenace 2010.01.04. 08:44:17

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Engem egyszer ravitt egy utra;lattam a kijelzon,hogy egy folyot fogok keresztezni es a tuloldalon van a cim.De az meglepett,hogy gazlo volt,nem hid.Eltartott egy darabig,mig megforditottam a szekeret..
Neha hihetelenul pontos,a beutott hazszamhoz visz,sot, egy katonai bazison siman elnavigalt a barakkok kozott a megadott epulethez..Neha viszont merfoldekkel elterit..

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.04. 09:13:32

@dennisthemenace: @Csumpi Hálidéj (Mk412):

Fiúkák! :)
Két dolgot jegyeznék meg, látva és elfogadva az érvelésetek jogosságát.

1.Bizonyos értelemben gyerekcipőben jár
(nem a technológia hanem a szolgáltatás rendszer)
2. Mivel olcsó, boldog- boldogtalan részt akar venni a piacon, és ez a minőség rovására megy.

Így aztán kétféle véglet van:
Vannak a komoly gyári rendszerre áldozók, akiknek kevés problémájuk van a fedettség miatt, vagy a rossz szoftver miatt. Ráadásul kapnak egy csaomó + szolgáltatást a navigálás mellé.
...és vannak a gagyi kínai szarokkal tappancsolók, akiknek inkább kín az életük a navigálással mint hasznos.

Persze van a két véglet között mindenféle átmenet is. Így aztán előfordolhat, hogy tappancsosban is kifogsz viszonylag hasznos, korrekt darabot.
A jelenlegi tappancsos navimat 3. nekifutásra vettem meg, az előző kettőt 3 napon belül vseréltettem a boltban mert nulla volt a megbízhatóságuk. A Bluephanter nevűvel kezdtem 20 ezerért, és egy Asussal fejeztem be 80 ezerért.
Én csak ezt mondom... akinek 20 ezres cucca van, az inkább tényleg papírtérképről navigáljon, a navit meg használja médialejátszónak, arra talán még jó is.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.04. 09:17:59

@GYUSZI BACSI:

Ugyan már! Ezt magad sem gondolod komolyan, hogy a Pandát az ML Mercihez kellene hasonlítani?!

Szerintem Ti nem akarjátok érteni, hogy miről van itt szó.
Szegény Baowah csak arra akart utalni, hogy a Panda éppen úgy megállja a helyét terepen minta anno a Niva a maga kategóriájában, és huszad, század annyiba kerül mint a mai gépcsodák.

Tessék a Yetihez, vagy a Qoasqaihoz, vagy egyéb "terepjárókhoz" hasonlítani.

Az nem merült fel benned, hogy a szerző esetleg a Pandánval, és más SUV-val is ment már terepen, és van alapja a kijelentésének?

Azt gondolom se többet, se kevesebbet nem kell "belelátni" a szerző kijelentésébe, mint amiről szól.
A Subarus barátunk túllihegte a kérdést a többiek meg adtak az arcának.
Szerintem megérdemelte.....

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.04. 09:18:47

@Hagalex: egyébként mint laikus, tappancsos GPS-t nem igazán használó kérdezem, hogy mitől a hatalmas különbség?

mert ugye józan paraszti ésszel, mindegyiken van egy térkép, ami valamennyire friss, azon megrajzolja az útvonalat (gondolom, ismeri a KRESZ-t, egyirányú utcákat, autópályákat, stb.), és megmondja, hogy mikor merre fordulj.

na de mi van a józan paraszti észen túl? miben más a 80 ezres kütyüd, és miért nem felelt meg a negyedannyiba kerülő BP?

ez őszinte érdeklődés, nem felkérdezés ám

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.04. 09:53:31

@gio:

Hát erre Teqniq kolléga tudna igazán egzakt választ adni, mert Ő ezen tudomány szakértője.

Én azt gondolom, hogy különbség alalpvetően a hardverekben van. (és nyilván azért a szoftver sem utolsó szempont)

A 20 ezres Bluepanther kevésbé jó minőségű antennával, gyengébb olcsóbb, lassabb (kifutó) processzorral, régebbi op. rendszerrel, esetleg kevesebb memóriával van felvértezve.
Ha egy ilyenre ráerőltetik a hardverigényes +D-s szofvert akkor ebből csak kínlódás lesz.
Például késve reagál egy zsúfolt soksávos úton, így gyakran elnavigál, vagy mint velem is előfordult, letérsz egy útról, egy dűlőre, és kb. 100-200 méter után jön rá, hogy már nem is a főúton mész. (meg ehhez hasonlók.)
A BP-ről hiába vettem le a 3D-s ábrázolást, még úgy sem ment rendesen, csak szaggatva...
Kb. olyan ez, mint amikor kinövöd a PC-det, és már nem akarnak rajta futni az új játékok.
A PNA is csak olyan termék mint bármi más. Lehet kapni olcsó kínai gagyit, és lehet kapni normális minőségűt amit persze használni is tudsz, viszont azt meg kell fizetni.

Az előbbi kommentjeimben csak arra akartam rávilágítani, hogy a komplett GPS rendszert, mint technológiát nem érdemes szidni, elvetni, mert nem rossz dolog, csak ugye nem mindegy mit vásárolunk, illetőleg ki kell még néhány gyerekbetegséget nőnie. :)

dennisthemenace 2010.01.04. 10:12:59

@Hagalex: En a TomTom G520-ast hasznalom,kb. ket eve,nincs vele kulonosebb gondom. Van viszont egy-ket utszakasz, ami mar vagy 4-5 eve kesz,de meg mindig nem ismeri fel.Keresztul akar vinni a falun es amkor megyek az elkerulon azt mutatja,hogy a mezon vagok at..

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2010.01.04. 11:45:26

@dennisthemenace:
Ha jól sejtem ez egy "egyszerű" térkép hiba. Nem a Tom Tommal van gond, nem is a rátelepített szoftverrel, hanem csak a térkép szar.

Nem lehet másik, korrektebb, frisebb térképet tölteni rá?

captiva22 2010.01.04. 11:54:34

Jó az írás! Én is jártam 2 évet egy 4*4 Pandával!Az csak 45 lovas volt. Szerettem nagyon de sajnos a rozsda megette a két ajtó alját így tovább passzoltam a következö tulajnak.
A 850 fehér Fiat (SK)Komáromi Rendszámtáblával van! Te is Komáromi vagy? Én is!
További szép napot mindenkinek!

tlantos 2010.01.04. 13:33:49

"Nincs ennél olcsóbban fenntartható 2002-es autó a piacon. Nem, kedves olvasók, még a Swift sem olyan."
Lehet. De csak a karosszeria es egyeb cuccai dragabbak. Az meg eredendoen ritkan kell. Felszeretlsegben, minosegben meg ne probaljuk mar osszehasonlitani. A panda altalaban is, meg ez a konkret darab is masfel kilo szart sem er.

dennisthemenace 2010.01.04. 14:19:11

@Hagalex: Az a baj,hogy a modositasok kerulnek fel nagyon lassan a terkepekre..Pl. egy uj lakotelepnel mar nyoma sincs az epitkezesnek,dusan zoldell a fu,nonek a fak,de a terkepen meg mindig nincs rajta..

strfifi 2010.01.04. 14:38:34

"Nincs ennél olcsóbban fenntartható 2002-es autó a piacon. Nem, kedves olvasók, még a Swift sem olyan."
- "Felszeretlsegben, minosegben meg ne probaljuk mar osszehasonlitani. A panda altalaban is, meg ez a konkret darab is masfel kilo szart sem er."

2002-ben még nem az új Suzuki volt, hanem az ezelőtti(2005) fostalicska.De ha úgy tetszik, mindketttő papírautó.

- "De csak a karosszeria es egyeb cuccai dragabbak. Az meg eredendoen ritkan kell.- (a Suzukiba)"

Ha már szedtél szét majdnem atomjaira suzukit(2005 előttit) és pandát(2003 előttit) és vásároltál hozzá alkatrészeket, majd összeraktad...na majd akkor odafigyelek, mit is írsz.

29 Palms 2010.01.04. 17:00:52

Volt egy 1.1-es Uno-m. Miután eladtam, nem tudtam aludni, néha felriadtam éjszaka, lesétáltam a ház elé a felhajtóra, benéztem a garázsba, sétálgattam a hűlt helyén...méltóságteljes hosszú léptekkel, pókerarccal, miközben a lelkem mélyén zokogtam, tiszta szívből. Igazi, felszabadult örömkönnyekkel mondogattam magamban, hogy "ez nem álom, tényleg elment, nincs már itt, életem legboldogabb napjai, végre megszabadultam attól az átok szar roncstól, akkor lássam mégegyszer, amikor a hátam közepét".
Viszont produkált egy jelenséget, amire soha nem találtam magyarázatot, hátha van itt gyakorló Fiat owner, aki vágja IQ-ból. Teljesen rendszertelenül az autó hátuljából valahonnan jött egy fémes kondulás. Egyetlen hangos "Banggg", amit semmilyen egyéb jelenség nem kísért. Nem húzott el az autó, nem ment négy nyomon, ugyanúgy előfordult tükörsima autópályán, mint földúton. Semmi rendszeresség nem volt benne, volt hogy óránként kettő, volt hogy 2 hétig csend. Nem volt rögzítetlen tárgy a csomagtartóban, nem hordoztam nagyharangot, elképzelésem sem volt róla mi lehetett az oka. Eleinte minden alkalommal pánikszerűen félrehúzódtam, laposkúsztam a kocsi alatt, rángattam, kopogtattam, nyomokat kerestem, külön hangkereső plédet is tartottam már a csomagtartóban, de semmi. Persze gondolkodtam mindenen, felcsapódó kő egész logikusnak tűnt, de ekkora hanghoz minimum féltégla kellett volna. Kipufogó elvileg nem lehetett, mert annak ismertem a hangját, hegesztettük évente vagy négyszer. Később beletörődtem, hogy ez ugyanúgy hozzátartozik mint Renault Megane-hoz a non-stop világító Service kijelző a műszerfalon. Mindkettővel hatékonyan lehet riogatni az utasokat, az autó meg ugyanúgy megy tovább. Mostmár annyi év után közkinccsé teszem a kérdést, mert magamtól sosem fogok rájönni, mert a Swift pl. nem csinál ilyeneket. :) Tud valaki erre magyarázatot?

Surci 2010.01.04. 17:22:48

Emberek!Fölösleges azon veszekdeni hogy melyik a jobb terepjáró!Hiszen ez már nagyon rég eldölt!Amúgy a Tribeca egy városi "játék terepjáró" terepen egyenlő a nullával persze nem fikázzni akkarom a típust mert biztos jó csak nem erre való!

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2010.01.04. 18:31:52

vannak trollok akiknek mindegy mit írnak,minden szar.

h4z4rd 2010.01.04. 19:13:15

@29 Palms: Olajoshordók és bádogtetők szoktak így huppogni a hőtágulástól. Zsigerből a padló alatti pótkeréktartóra (ha ebben a típusban egyáltalán van ilyen) fognám a dolgot, főleg, ha a kipufogó mellette van elvezetve, hővédő lemez híján. Sanszos, hogy kissé gyűrve volt.

Persze csak találgatok.

otthonka 2010.01.04. 19:18:46

80 ezernél hengerfejtömítés csere. Ez szerintem szégyen.

Dennis01 2010.01.04. 20:07:00

@29 Palms: Persze, mivel a Suzukiban a papir/muanyag nem kepes kongo hangot adni... :D

tlantos 2010.01.04. 20:26:13

@strfifi: a sajtomat szedtem mar szet parszor.
Csakhogy nem kell hozza veni semmit a kopodolgokon kivul. Es azok is olcsok.

Tipo16v 2010.01.04. 21:28:00

@Krisi: @gio: igen láttam h X5ösöket lehet összeszedni bodzából..lehet kipróbálom majd énis:D
na az jo ha nem kell hozzá semmi:D akkor megyuuuuunk:D
köszi az infót.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.04. 23:25:35

@29 Palms:
A kopogó szellem lehetett az. Erre mondják, hogy lelke van ezeknek.

Egyébként rájöttem a panda varázsára.

Nekem a panda és a hasonló autók olyan érzést keltenek, mint egy könnyű, szellős ruhadarab.

Ugyan ki szeret kabátban kesztyűben mászkálni? Szükség van rá, mert hideg van. De ha eljön a nyár, nekem a tipikus öltözetem: rövidgatya, papucs meg max egy törülköző a vállamon. A szabadság, lazaság érzése.

A vászontető, könnyű építés bennem ezt az érzést kelti, a túlszerkesztett nehéz vasak pedig a lódenkabátét.

Jó a kabát, ha hideg van, de alapból a telet is utálom. Számomra a kabát is egy kényszer, egy erőszak.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.01.05. 02:41:43

Öreg autó szar autó és egyéb kategóriában:
A régi autók mások. Másra koncentráltak, más volt a technológia (főleg rosszabb), más volt a gazdasági hozzáállás (nekem tetszett, hogy nem volt kötelező ötpercenként kocsit cserélni).
A maiak rendkívül kényelmesek, az extrák többsége kényelmi, vezető-helyettesítési küttymütty, biztonságosabbak, sokkal nehezebbek, vaskosabbak, egyben műanyag-autóbbak.
Magam részéről futkosó autónak mai kéne, ha farokméretre gyúrnék, akkor presztízs, ha biztonságra, akkor háromtonnás tank, ha svájcibicska minden, akkor talán egy suv, de játszóautónak akkor is régit vennék, mert több benne az élmény. Vezettem sok mindent, ha végtelen zsetonom lenne, akkor is lenne öreg vasam, csak vennék hozzá olyan segéderőt, aki talpon is tartja :D
ontopik: kispandát nem vezettem terepen, de szamurájt sőt LJ 50-et is és megdöbbentőek a kis csimaszok
GPS? Agypótlék. Jó az. Láb helyett autó, tájékozódóképesség helyett GPS. Nekem még nem kell, de akinek kell, használja! Kicsit félek tőle, mert mióta mobilom van, egy számot se tudok fejből, ha lesz GPSem, haza se találok, ha lehal.

ccvv 2010.01.05. 09:23:00

sziasztok!

az olcsó üzemeltetésről:

Csikós úr 190-es Mernyójának még mindig gyári a hengerfej-tömítése, ugye? Négyszázezer km felett.
Ez a mosóporos doboz meg 750E-be fájt, ugye? És nem oly biztonságos. Viszont legalább gyorsabb. Bár nem javasolják, hogy a városból kimerészkedjünk vele. Hm.
Viszont tetszik.

ccvv 2010.01.05. 09:25:44

Off:

Igaz is, régebben valakivel szájkaratéztam arról, hogy aaaaaa...hm... Morgan (?) dizájnja ötven éves lemaradásban van, vagy örök érték. E. Visszariposztolt, hogy de technikailag meg milyen kihegyezett. Itt vagy, kedves vitapartner?

on.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.05. 09:42:57

@Karpathy: legszívesebben én is egy SUV+Sierra Cosworth kombóval léteznék.

MVMV 2010.01.05. 12:53:42

Örök flame a régi-új ellentét, mindkét oldalon vannak érvek, de nehogy már az jöjjön ki a végén, hogy a régebbi autók jobbak..max. néhányan jobban kötődnek hozzájuk, de ha megtehetnék, ugyanúgy egy lesajnált "műanyag szarral" járnának hétköznap. Nyilván a kuriózum oldtimerszerűek kivételek, de jellemzően aki újat nem engedhet meg magának, az olyat pláne nem.

Kb egy éve a pár éves jó kis középkategóriás autómat el kellett adnom mert kellett a pénz, vettem egy 10 éves 1.4-es VW Polo-t, mert csak városi, olcsón fenntartható autó kellett napfénytetővel :) - na ez cikkben lévő okádékhoz képest is más világ, pedig idősebb. A mai napig megvan a kis gyösz, és szeretem, mindent megkap, nekem tökéletes városi alternatíva BKV helyett, városon kívül 1x jártam vele, asszem max 130-ig próbáltam - nem arra való.

Bármennyire is szeretem, hosszabb távra lett egy másik alsóközepes új, és akárhányszor visszaülök a Poloba, zongorázni lehet a különbséget..nem fogom eladni, de megértem azokat akik szerint a régiek sehol sincsenek a maiakhoz képest.

Az, hogy a Csikós pl. 2 havonta vesz vmi autót szerelemből és otthon bütyköli az érthető, egyrészt autófüggő, másrészt ebből él, ezekről ír cikkeket, de a lakosság 1%-a ilyen. A többiek frankón elhiszik, hogy ez a panda pl. mindenben felveszi a versenyt a maiakkal, csak olcsón. Hát nem, ingyen ebéd nincsen.

Neil Blender 2010.01.05. 16:14:19

ez jo auto? Bakker tobb bajod volt vele mint nagyfater 20 eves skodajaval osszesen. Tok jo hogy olcso bele az alkatresz de akkor dobnam ki a veres rakba az egesz autot mikor felnyilik a motorhazteto. Biztos iszonyatosan jo sztori de ha mondjuk a kevesbe rutinos baratnod vezet (ha o rutinos akkor tetszolegesen helyettesits be egy nem gyakorlott sofort) es megijed felrerantja akkor is ilyen mokas lenne a sztori?

Ertem en hogy nosztalgia, meg szerelem de ha egy kicsit is objektivan nezned a kocsit akkor rajonnel hogy egy 6-7 eves autonak nem kellene olyan gondja legyen mint a te szuperjarganyodnak.

29 Palms 2010.01.05. 17:14:13

h4z4rd:

Hmmm...lehet benne valami, én elfogadom hogy megoldottad a talányt. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.05. 19:14:29

@Neil Blender:
Nem azért nyílt fel a gépháztető, mert szar, hanem azért, mert meg volt nyomva az eleje.
Szerintem egy koccos Tribecánál is előfordulhat ilyen.

Garp 2010.01.05. 19:34:30

@Csumpi Hálidéj (Mk412): "koccos Tribecánál" :DDD

A nyáriruhás hasonlat ül. [Elmehetnél rendőrségi fogalmazónak :).]

dennisthemenace 2010.01.05. 20:15:42

@Karpathy: "Agypotlek.." Nekem neha negyven-negyvenot cimet kell megtalalnom 30 kulonbozo telepulesen; vinnek inkabb egy raklapnyi terkepet,minden telepulesrol kulon-kulon?

Garp 2010.01.06. 00:55:28

@Csumpi Hálidéj (Mk412): ha jól emlékszem Fülig Jimmy álom-állása volt a Rejtő regényekben. A szépbeszédű emberek álom melója. És az a nyári ruhás hasonlat a Pandára olyan irodalmi volt. (tényleg tetszett)

Amúgy imádok poént magyarázni (de lehet csak szar a humorérzékem). :D

totálkáros 2010.01.06. 01:04:22

Ezúton szeretnék "gratulálni" gyulavitéz, Mitsubishis parasztos cikkéhez:

(totalcar.hu/tesztek/2010/01/05/jozan_parasztoknak/)

Gyulavitéz, no comment category vagy. Vagyis. Annyira szánalmasan szar anyagot írtál, hogy én kérek elnézést. Hihetetlen, hogy ez az anyag lemehetett. Soha többet nem adnék a kezedbe japán autót. Remélem olvasták az illetékes elvtársak, akik remélhetőleg soha többet nem adnak a kezedbe minőségi gépet.

Már az is szar bazdmeg, ha nincs kályhaezüst tenger a beltérben, mint vmi ótvar gagyi PSA, GM-ben, VW-csoportban?! Vicc vagy ember. Vicc. "Ronda a Mitsubishi beltere, mert nincs feldíszítve, meg á la 90-es évek". hahaha. Hát bazdmeg..., ez nem egy kínaipiacos műfenyő, amit fel kell aggatni mindenféle csili-vili műgeci lampionnal, meg 5ft-os felrobbanós, egyszer használatos égősorral.

Tudod mi az, hogy (jó) japán autó?! Tudod: Subaru, Honda, Mitsubishi. Tudod, hogy pl a Mitsubishi mióta gyártja a "ronda szarjait"?!

Kurva nagy arccal fikázzák az "újságírók" mostanában a japán cuccokat. Mire föl? Nem lehet ennyire erős a Porsche Hungária lobby :D.

Nem Mitsubishim van, és nem vagyok elvakult japán fan, de aki ezt a szép, minimál stílusban épült belteret rondának találja az menjen vissza a földekre krumplit termeszteni. Tudod mi az, hogy stílusirányzat - ember?! A külsején még el lehet vitatkozni, habár az orra nyerő design, a segge már kevésbé. Már ha az összképet nézzük. Kérlek szépen írjál francia autókról, meg Kiákról, meg Chevykről. Csak autó közelébe ne engedjenek.

Végül, de nem utolsó sorban leakadsz egy 143LE-s agyonszabályozott autó 9L-es városi fogasztásán. Nincs több kérdésem. Ez szánalom a köbön.

Újságírónak tartod magadat? Jah, tudom, ez nem egy újság.

antika13 2010.01.06. 13:25:59

@totálkáros: Bocs, ha neked válaszolok. Most éppen te dicsőíted éppen a japán rizsrakétákat.
Nekem sajna nem jönnek be. Kb olyan, mint a japán óvszer:)) Aki használta, tudja miről beszélek. Akinek pont jó, az örüljön neki. Mondjuk egy honda akkordban már van hely, de az egy másik kategória.

Alf (törölt) 2010.01.06. 15:53:54

mondjuk az a fura a pandában, hogy én így kapásból olyan 88-as évjáratúnak mondanám.

Suzuking 2010.01.08. 11:43:57

Szar Panda, menj már valahova vele, feszt ledöglik. Volt, kösz nem soha többet ....

purplehaze 2010.01.09. 08:10:15

Jó, ha nem is a Panda de egy jó öreg Niva vagy Uaz megszégyeníti a modern SUV-okat.
Íme egy példa: www.youtube.com/watch?v=fm3mYWOw-sw
és még egy: www.youtube.com/watch?v=34PZRGeOxgI&feature=related

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.01.28. 00:33:34

ma volt szerencsém viszontlátni az utcánkban a verdád, örömömben telóval meg is örökítettem
:-)
komoly :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.09.30. 22:51:39

Az szuper, ha az első szélvédője megegyezik a seicento hátsójával, mert akkor előre is rakhatsz fűthető szálvédőt!
A csíkokat hamar megszokod.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.09.30. 22:55:12

@Csumpi Hálidéj:

Ez csak valami vicc, vagy valaki feltörte az account-omat?
Ki írkál az én nevemmel, avatárommal (vagy a jelszavammal?)

A szélvédős hozzászólásomat én írtam, de a többire csak pislogok meredten.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.09.30. 22:57:44

@Csumpi Hálidéj:
Ekkora hülyét, mint én...
Ez egy tavalyi poszt.....