Meghülyül az ember vénségére

  2009. december 29. - Koncz_János Címkék: vélemény mercedes totalcar flotta slc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

 

Na jó, nem mindenki, de én például igen. Egyébként nem vettem volna egy erősen durva válságévben egy olyan autót, amire praktikus szemszögből nézve az égvilágon semmi szükségem nincs. Mercedes–Benz 280 SLC, 1975. Noooormális?

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr651629647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.12.29. 15:01:24

@UltimateUbul: "meg lehet élni modellezésből? kire sózod rá a cuccot?"
streetsta-ra.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.29. 15:02:43

@Rocko-:
Fenét.

Streetsta maga is "rásózóember".

Rocko- 2009.12.29. 15:02:59

@Dennis01: akkor szarul választottál és ami van az nem tetszik eléggé.

Macskanátha 2009.12.29. 15:07:07

@Rocko-: Ne hidd! Én 3 évvel ezelőtt mentem bele kb. hatvannal egy szabálytalan módon kikanyarodó teherautó hátuljába, egy a mostaninál eggyel korábbi Audi A6-ossal. A kocsi totálkáros lett, de nekem csak a jobb térdemen lett egy zúzódás. Ha lett volna benne már térdlégzsák, akkor azt is megúszhattam volna... :-))

Dennis01 2009.12.29. 15:11:05

@Rocko-: Ez is igaz, de amellett, hogy tetszik egy auto, szivesen mennek is vele, hogy milyen vezetni stb.. Pl lenne 10 autom a garazsba, de amellett kiprobalnek egy csomo mast, erre pedig altalaban nincs lehetoseg, csak ha megveszed.

Krisi 2009.12.29. 15:11:26

@Macskanátha: sőt, ha otthon maradtál volna, akkor még mindig meglenne az Audi :)

tlantos 2009.12.29. 15:22:35

ez az auto, nem a zoccseges :)

UltimateUbul 2009.12.29. 15:26:50

@yaffa:
nem muszáj mindent elolvasni, mi vagy te Juli-ánusz barát? ;)
@akos696:
Akkor te se menj a szaharába, vagy dugj a gatyádba Leo jégkrémet.
Bizony hogy nem ültem 35 fokban dugóban kollega. Eleve milyen barom aki ilyen időben kocsikázik, ilyenkor elhúzok a sor mellett motorral. Szakadó esőben meg azért nem vagyok dugóban mert inkább kikerülöm a fél kerületet minthogy beragadjak.
@Rocko-:
én barom, hogy nem gondoltam erre. hiszen nem is kihívás a modellt összerakni, csak brummogni mikor körözünk vele a szobában. :)
Hol élsz te? Dehogy veszi a téligumit, a nyári se szól ha fázik akkor meg jóóólessz az!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.12.29. 15:34:38

Gratula!
Az avatarom ne tévesszen meg, az csak az álmaim láthatóvá tétele.
A kor stimmel, az autó szintén, az érzés ugyancsak.
Mivel szimpatikusabb számomra az elegáns úriember az öregedő playboynál én is ilyen autónál kötöttem ki. Igaz, nálam az előzmény is csillagos volt. Boldog lészen hátralévő életed.
Csak mi van akkor ha ráb@...szunk és még élünk vagy 40 évet? :-)

4.0v6 2009.12.29. 16:45:56

Látjátok van azért a váláságnak is jó oldala.

Lehet vásárolni reűlis áron.

Bocsánat a kenyérgondokkal küszködőktől, de Őn nem itt vannak.

Lehet, hogy korábban kellet volna már.

Szép autó de ha már lúd legyen kövér alapon V8-al vettem volna.

ColtCzT 2009.12.29. 16:52:23

WOW, most sikerült elolvasnom a cikket. Gratulálok az autóhoz, szuperül néz ki, és nagyon jó hangulata lehet! Sok szerencsés km-t!

nemértekhozzá 2009.12.29. 16:54:54

Amikor megláttam a a főoldalon a képet/címet , fogadni mertem volna,hogy megint Csikós mester követett el valamit... :)
Gratulálok az ótóhoz!

ColtCzT 2009.12.29. 16:57:44

Ja, és annyi idősen mint a cikkben szereplő uriember remélem majd nekem is sikerul beszereznem egy Oldtimer mitsubishi evolution VI Tommi Makinen verziót :)

karlov 2009.12.29. 17:08:06

Itt a felújítás tud meglepetéseket okozni.Lehet olcsón venni és nagyon,nagyon drágán megcsináltatni,lehet jó állapotút venni kevés ráfordítással üzemeltetni és persze lehet Pebble Beach szintűt az új árával megegyező összegért.
Bár az már szerintem túlzás de hát ki mit szeret...

Ronin_ 2009.12.29. 17:40:40

Koncz úr, gratula,

egy ilyen már nekem is régi vágyam, de még van hátra tizen évem a te korodig;-)
Bár már meg tudnám venni, de a család egyenlőre egyterűt vagy kombit kíván.
Mire meg majd ismét megvehetem, addigra drága lesz. Vagy nem lesz. Vagy eladod majd nekünk te:-)
Ha rendbe tetted, meg hetven fölött ugye már...;-)

Gabor970 (törölt) 2009.12.29. 18:38:23

király verda! a 90-es évek utolsó harmadában egy w116 280SE boldog tulaja lehettem. Mai napig bezárólag sem előtte, sem azóta nem volt jobb autóm. Most kicsit jól körül is nézek a használtautós oldalakon :-)

Parajpuding 2009.12.29. 18:40:18

Sokat nem tudok hozzáfűzni a cikkhez, mindösszesen annyit:

Őszintén gratulálok a döntéshez és a döntés eredményéhez! Sok örömet és egészséget kívánok hozzá!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.29. 18:51:01

gratulalok! sok szep merfoldet vele!

zündfolge 2009.12.29. 18:58:20

Az ilyen írások melengetik a szívem, nem a karácsony. Volt már egy 116-osom. Egyre jobban érik, hogy újra legyen.
Kíváncsi lennék egy statisztikára, hogy a cikk olvasása után hányan kattintanak mobile.de, használtautó, ebay.com-ra...

Kamélia 2009.12.29. 19:48:31

Ad 1:a világ legmegbizhatóbb autószerelöi József névre hallgatnak.. .az enyém is az.)) Jánosom ha ezzel látlak Egerben ugye elviszel egy körre?) Ad 2: A csajos téma meredek...)) Ad 3:öreg ám a Mátra,mégis rámásznak...))

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.29. 19:54:10

Ez az autó a megvalósult álom! PONTOSAN ez a kedvenc Mercim, és ha nem sokkal jobban vágynék egy vadiúj kistraktorra permetezőadapterrel, valószínűleg azért vesznék össze a feleségemmel, hogy egy ilyenem lehessen. Ez a kocsi a férfiszabadság szimbóluma, egyszerűen zseniális!!!!! Gratulálok a boldog tulajnak!

misinator 2009.12.29. 19:57:16

@Koncz_János:
Nagyon megtisztelőnek tartom a személyes reagálást. Utólag kérek elnézést a letegezését,/10 évvel vagyok fiatalabb/ talán enyhít bűnömön a lelkesedés. Még egyszer, elnézést.
Mégiscsak van kollektív tudattalan / bár sok ember csak a tudat-lan részéből merít/, merthogy a sógorral ill. a továbbcsúszósoctaviás kollégával mi is számtalanszor megnéztük és szintén idézzük! Szegény Laár András, ha olvasná ezen sorokat, lehet, hogy elkeseredne, mert szerteágazó ténykedése, alkotásai ellenére /KFT rajongó vagyok/ ezt a monológot tartom a főművének. Egyetértünk, nem? DE!!!
A magam részéről innentől kezdve áll egy meghívás Felsőzsolcára egy-két pohár - boldogkőváraljai barátomtól származó - 48 fokos gönci kajszibarack pálinkára.
Persze, ha van aki visszafele vezessen, merthogy szállást nem tudok biztosítani:-(
Jó "krúzolást"!

Forrester (törölt) 2009.12.29. 20:16:07

Nagyon szep valasztas, eszetlen jol nez ki a jargany, foleg igy rendbeteve. Sok-sok elvezetes kilometert hozza!

vasember 2009.12.29. 20:17:23

Csatlakozva az előttem szólókhoz,nagyon sok örömteli,mosolygós,problémamentes kilométert kívánok,ehhez a kortalan szépséghez.Most döbbentem rá,hogy én 34 évesen bebiztosítottam magam két 1982 Youngtimer "szerelemmel".Én is élvezni szeretném minden percét,amit ezekben tölthetek.

itti 2009.12.29. 20:26:53

Szívből gratulálok!

Nagyon szép ótó a Sárga! Sárga irigység szele csapott meg kissé... :)

873ujr3rk 2009.12.29. 20:33:39

ez gyönyörű
sírok.

esef 2009.12.29. 20:35:01

Az autó szép, az írás tetszik. Persze azért nem egy Csikós úr féle cikk, de azért nem rossz, pár kolléga "műveit" igencsak veri...

BTO11 2009.12.29. 20:40:20

és ezt nem a Csikós irta????

szép ez a merci.

Csiki szégyeldddddddd magad!

na vóóóót ien matchboxom.

papa33 2009.12.29. 21:03:27

Jó újságok voltak régen, ez a Technikai érdekessége, meg a Delta, meg a Technika-ha jól emlékszem ócska anyagú újság volt jó tartalommal, ez utóbbi meg is semmisült az elmúlt évtizedek alatt- de ma is szivesen olvasom őket ha kezembe akad. Volt hifi-video építészet stb Deltába Arecibo-a fémmel bélelt völgy ha valaki emlékszik. Mondjuk nem volt teló, nekünk semmilyen sem-nem tudta a KGB lehallgatni- de edzettek voltunk és nem puhányok, klíma álom sem volt halandónak, és ha nem is voltak ilyen nyarak, azért a tűző nap és a 33 fok bent alakított. És voltunk katonák, eszünkbe sem juthatott selejtesnek lenni. Volt pl Csepel szervokormány nélkül, lehetne tesztet írni: klíma-fűtés-légzsák, és ami jó volt: összkerék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.29. 21:05:56

Kissé átvágtak ja, de egy 35 éves autónál, tedd össze a kezed, ha csak ennyi baja van! És különben tényleg szép darab, használd sokáig :)

papa33 2009.12.29. 21:09:18

Nem volt ennyi autó, de nyaranta a Balcsi vagy valami rendezvény felé voltak konvojok, utak meg nem annyira.

De egyvalami nem volt, nem toltuk le egymást, nem aláztunk, motorosok nem hullottak. Mentünk amennyivel lehetett 100-80-90, kb így jött a sor, és nem úgy mint ma, 90 alig valaki, a többi 120, ez nem volt. Egy-két jugo, azok hajtottak, más nem. Ma meg mindenki.

esef 2009.12.29. 21:10:36

@Rocko-:
Jelentem megvettem a téli gumit. (Hóláncot még nem, de hamarosan az is meglesz.) Sőt, még jóval az idei első nagy hidegek előtt.
(Az én esetem klíma szempontjából speciális, mert 15°C felett már izzadok, mint egy ló, tehát igenis hasznos és szükséges dolog.)
Most rontom a statisztikát?

nagyonkutya 2009.12.29. 21:11:14

Ez a vétel szép húzás volt!Gratula!
A gép gyönyörű!!Majd ha én is 50 leszek, akkor én is talán......

totálkáros 2009.12.29. 21:17:16

@UltimateUbul: húú b+, :D ennyi ésszel gondolom már rég milliárdos vagy :). Lehetek a szarod?

Kifordított kacagány 2009.12.29. 21:18:30

gratulálok, szép vas, használd jó sokáig egészségben, úgy ahogy azt elképzelted ott a kertedben.

totálkáros 2009.12.29. 21:26:56

Szerintem szép a középkonzol, és azért mert puritán - ettől szép. Kukába a kályhaezüsttel, a króm imitációval. Éljen a stílus!

zöldi 2009.12.29. 21:27:49

János ÚR, gratulálok. Igen szép autó, igen jó cikk. Élmény volt. 30 év múlva és egy E38 740i-t szeretnék, hasonló állapotban :)

komikus 2009.12.29. 21:40:51

Én is gratulálok!Csere nem érdekel?A stílus maga az ember....

bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2009.12.29. 21:42:27

nem vagyok egy autóbubus, de most irigy vagyok a sárgaságtól. Gyönyörűűű kocsi..

Rocko- 2009.12.29. 21:48:11

@akos696: nekem érzékeny már a huzatra a bal fülem, de a tető ablakkal semmi gond, ha nagyon huzatos lenne, akkor meg elhúzás helyett buktatom.

GaspiW123 2009.12.29. 21:55:52

Ős 107-es SLC, saharagelb szín, dísztárcsa, nembőr belső, D Jetronic, dokumentumok, jó kezekben, gratula hozzá!
Vigyázzunk rá, vmint kitartás!

2009.12.29. 21:58:44

Mé kő mindig ilyet csinyáni? Benzinfaló szörnyeteget venni? Najó, van mellette az Ignis is. Autóbuziknak megbocsátható :-).

Rocko- 2009.12.29. 21:58:49

@yaffa: :D

@BeeTm: még ilyet, micsoda úri huncutságok! nem csak fennmagukat, hanem még a telefonjukat is hűtik. mobil klíma, hej!
:D

@Csumpi Hálidéj (Mk412): humor vót. mer' ha megkérdezték volna, hogy ő kinek adja el, akkor azt mondom hogy Hekának. :D

@Macskanátha: na most ki ki ellen? ha rád kanyarodik, akkor tök mindegy, h miben ülsz, ha te futsz belé (defenzív vezetés?), az más tészta. de mondjuk Trabanttal 600 kg-t kell megállítani, nem 1600-at, az meg úgy elég jó. fizika szerint.

@Dennis01: "erre pedig altalaban nincs lehetoseg, csak ha megveszed."
hát hogyne lenne.
kölcsönkéred. vagy bérled. vagy lízingeled. vagy ellopod.
kismillió opció van. hullámvasútat se veszünk ha használni akarjuk. ;)

@nemértekhozzá: sztem Csik nem igazán venne ilyet.

@esef: csak ha Bende Tibby budaörsi videos postjánál amellett kardoskodtál h nem kő a téligumi. :)

sasmadar 2 2009.12.29. 22:03:12

Bazzeg,jól átqrtak..
Németbe kb 1000 euro áron kinálnak ennél jobb járgányokat,az "OT"meg rája 50 rugó úgy,hogy el sem kell vinni!
Amig van szar,addig veréb is.

sasmadar 2 2009.12.29. 22:09:04

ja,bocs,az 50 ezres veterán vizsgákat-autó nélkül- pont Egerben csinálták,vlszeg ezért szünt meg.

novecento 2009.12.29. 22:16:36

'75-ben húsz évesen nem gondolkoztam e kérdésen.Ma viszont nagyon kellene,csak gratulálni tudok..élvezd!

novecento 2009.12.29. 22:18:24

'75-ben nem gondolkoztam a kérdésen.Ma viszont neóagyon kellen egy hasonló ,győnyörű a ráncvaival ..élvezd,gratulálok.

Beard 2009.12.29. 22:20:27

Gratulálok a járgányhoz. Remélem a tavaszi Belsőség találkozón élőben is megcsodálhatjuk!

Dennis01 2009.12.29. 22:59:42

@ladakiller04: Evekkel ezelott fater Gyorben vitte a kocsit sima muszakira. A "nagyeszu" vizsgaztatok abba belekotottek, hogy miert koszos a karpit. Na ennyit errol.

DG 2009.12.29. 23:15:15

Gratulalok a vetelhez es sok oromet vele!

Nekem ez a Merci kabrioban az alom oldtimerem. Remelem mar a kapuzarasi panik elott magameva tehetek egy fajintos peldanyt.

Szivesen olvasok barmi elmenyt, esemenyt a Sargaval.

Tammmy 2009.12.29. 23:35:40

Végre egy szép stílusban megírt cikk az Indexen!. Gratulálok a szerzőnek, tanulhatnának tőle a "fiatalok" a szerkesztőségben. Van a cikknek eleje, vége, sok-sok mellékszál, értelmes és érthető mondatok, kidolgozott mondanivaló, és a témához képest rengeteg érzelem. Látszik, nem időre és nem kényszerből írta, dolgozott vele, szereti az autóját, szereti ezt a cikket, és valós életérzésről beszél.

Koncz Jánosnak még rengeteg-rengeteg évet kívánok, hogy sok ilyen cikket írhasson, kollégáinak meg erőt, kitartást, hogy tanuljanak tőle!

a márk 2009.12.30. 00:23:16

Gratulálok, szép autó igazán. Nem mellesleg a sztori is.
Mellékhatások tekintetében kérdezze orvosát, Csikós Zsoltját!

Suttora 2009.12.30. 00:45:35

Na János, látom Téged is elkapott ez a szörnyű betegség :D
Döbbenetes hatásuk van ezeknek a régi csillagosoknak, azt hiszem már nincs többé visszaút...

I.C.ram 2009.12.30. 04:34:01

Annyi ostobaság van ebben a cikkben felhalmozva, hogy öröm nézni. Tele van bazinagy tévedésekkel.

PiszkosFreddy 2009.12.30. 07:49:25

Nem győzök csatlakozni az előttem szólókhoz.
Az örömöm,hogy egy autó-megszállott kolléga(ráadásul ugyanazon korosztályból)
ilyen csodát tud szerezni nem csak magának,(valljuk be:autó-isteni segítséggel),de a szellemesen megírt,
élvezettel olvasott cikkén keresztül a többi(álmodozó)autófilnek is,elnyomja a tudatalatt fellépő,erősen elnyomott irígységemet.
Őszinte,tiszta szívvel sok örömöt kívánok az autóhoz!

Elektro (törölt) 2009.12.30. 08:37:52

nem vagyok merdzsó fan, de ez kéne. emlékszem, miután kicsinálták csaucseszkut elárverezték a vagyont. volt egy ilyesmi mercije. ha akkor nem tini lettem volna, meg is veszem...

Jano 19 2009.12.30. 09:03:11

Nagyon jo a verda, az otven az ujj 30 szoval azon ne ragodj, ha ujj csajt akarsz vagj bele, egy jegyett kaptal erre az eletre hasznald ki teljesen.

Legy jo...Jano

gaboooor 2009.12.30. 09:29:36

Én is a klíma, nem klíma, illetve huzat, nem huzat harcba szállnék be, ugyanis van egy 123asom és egy 115ösöm.

Mindkettőben van középen légbefúvó és ha megnyitod őket menetközben faszán lehűti az utasteret frisslevegővel, úgy hogy nem visz ki a huzat, nincs többletfogyasztás, nincs gáztöltés meg nincs klímaelromlás.

Dúgóközbeni klímáról meg annyit h aki rendszeresen dugóban közlekedik és nem tudja kikerülni azt, az ne járjon kocsival. Ha meg egyszer-egyszer véletlenül dugóba keveredsz és nem bírod ki klíma nélkül akkor magadra vess.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.12.30. 09:33:17

@Jano 19:

hat en tobbszori nekifutasra sem tudtam kivenni mit akartal irni de nem baj, ha nem ertesz egy uzenetet akkor valoszinu nem neked szol! :D

... azert kabrioban mas lenne...bar ahhoz napsutes is kell / esomentes ido az meg otthon nem sok van ( 3 honap ? )

Alhazred 2009.12.30. 10:25:58

ha ilyen kocsim lenne, magasról szarnék arra, hogy van-é klíma, vagy bármilyen hárombetűs. mint ahogy szarok rá most is.

stower 2009.12.30. 11:26:02

Először is szívből gratulálok. Nem lehet túl gyakori, hogy valaki Ignis után ekkorát lép előre:)
Ha alánézve nem találsz borzalmas dolgokat, akkor nagyon fogod szeretni. Nem V8 ugyan, de az M110 egy elnyűhetetlen és dögös hangú motor. Átfutottam a kommenteket, néhányan furcsa dolgokon vannak elakadva...
Ha valakinek klíma vagy légzsák hiányzik, akkor egy ügyes szerelő ezeket egy nap alatt gyári minőségben be tudja építeni. Bontott gyári alkatrészről beszélek természetesen.
A tetőablak nagy királyság, de adott esetben a klíma is. Nekem minden autómban volt mindegyik. A hangulatom és a szituáció függvényében használtam/használom őket.
Amúgy meg Alhazred az előbb megmondta a tutit: "ha ilyen kocsim lenne, magasról szarnék arra, hogy van-é klíma, vagy bármilyen hárombetűs. mint ahogy szarok rá most is."

titoo 2009.12.30. 11:39:14

Megláttam a főoldalon az autót, és a címet, azonnal azt hittem a Csikós volt megint állat, de nem :)
Jó írás!

tekniq (törölt) 2009.12.30. 12:40:15

@Dennis01: "Ne felejtsd ki pl a Webasto ceg termekeit, minden autora van tobbfele tetoablak"

Tetoablakot nem rakhatsz utolag az autora, mert a tetonek fontos szerepe van a karosszeria mereviteseben. Tetoablakos es tetoablak nelkuli valtozatokhoz ma mar kulon karosszeriavariansokat gyartanak.
A masik, hogy a tetoablakot/elefantfulet feldughatod, ha az autopalyan tuz a nap, mert ha kinyitod, a menetszel leviszi a fejedet. Allo helyzetben meg menetszel sincs, ott tenyleg csak a klima segit.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 12:51:02

Ez pl komolyan erdekelne, hogyan kapott muszakit:
www.webastoshowroom.com/09VWCC_TVS935.html

Gyanitom, hogy csak az USAban vegeznek ilyen atalakitasokat. Valahol paradox, hogy megkovetelik a plusz 2 upfront-szenzort a legzsaknak, a tetot meg gondolkodas nelkul megbontjak.

stower 2009.12.30. 13:00:13

@tekniq: látszik, hogy még nem ültél Webasto tetőablakos Mercedesben:)
Nem tudom, hogy a mai műanyag autóknál van-e merevítés szempontból különbség a kasztniban tetőablakos és nélküli kiviteleknél, de ezeknél a Merciknél nem volt. Itt még nem alufóliából készült a tető. Kényes dolog kivágni a helyét, de ha az megvan, akkor minden további nélkül beszerelhető. Egy ILYEN tetőablak 160-180-ig tökéletes, huzatmentes. Akkor is inkább a szélzaj miatt kell becsukni.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 13:27:53

@lacip: "látszik, hogy még nem ültél Webasto tetőablakos Mercedesben:)"

Ultem. Kb 15 evvel ezelott.

"Nem tudom, hogy a mai műanyag autóknál"

Ezt a muanyag-hulyeseget el kene felejteni vegre. Sokkal nagyobb szakitoszilardsagu anyagokbol keszulnek a mai autok, sokkal jobb karosszeriageometriaval:
www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

"van-e merevítés szempontból különbség a kasztniban tetőablakos és nélküli kiviteleknél"

Van. Mint ahogy dontheto hatso ulesnel is plusz merevitest kap a karosszeria a hianyzo hatfal miatt.

"de ezeknél a Merciknél nem volt."

Viszont a regi Merciknel is mas volt a teto formaja (laposabb) a tetoablakos kivitelnel, volt vizelvezeto csatorna is valamelyik oszlopban, a tetoburkolat formaja is mas volt (mert tobb hely kellett a mechanikanak a burkolat mogott), es az is kerdeses, hogy mennyire lehet a gyari felfogatasi pontokat hasznalni. 3 ev gari ide vagy oda, ezek a barkacsmegoldasok a budos eletben nem erik el egy gyari tetoablak szintjet. (Plane a mai Mercikben, ahol automatikusan becsukja oket eso eseten valamelyik modul.)

"Itt még nem alufóliából készült a tető."

Tokmindegy, milyen anyagbol keszult, ha vagsz bele egy lyukat, veszit a merevsegebol. Egyebkent a vastagabb anyag ellenere is gyengebbek a regi modellek tetoi.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 13:40:55

@UltimateUbul: "Légzsákhoz pedig baromi sok meló lenne mire üzembiztosan be van téve."

Legzsakra az eletben nem talalsz sem embert, aki beteszi, sem embert, aki levizsgaztatja. A robbanoszer nem jatek.
Az uzembiztonsagot hazilagos modszerekkel az eletben nem tudod garantalni. Ki tudod olvasni esetleg a readyness flag-eket, aztan vagy helyesen mukodik eles helyzetben (ha mukodik egyaltalan), vagy nem.

"ABS-hez pedig egyáltalán nem, az olyan mint a vonóhorog, nem tehetsz bele önkényesen."

A fekrendszer atalakitasa valoban tilos, viszont tipusengedelyes, hidra (nem padlolemezre!) erositett horgokat minden tovabbi nelkul be lehet rakni. Az adott modellt viszont nem art ismerni, mert bizonyos valto/motor-kombinacioknal nagyobb teljesitmenyu hutoventillatorra is szukseg van, ha nem akarsz ottmaradni egy hosszabb hegyi kaptaton vontatas kozben, tulmelegedett motorral.

Koncz_János 2009.12.30. 13:45:28

Megszívtuk-waze 2009.12.29. 15:34:38 :
Majd megyek hozzád szakanácsokért.

Kamélia 2009.12.29. 19:48:31 :
Persze, szívesen elviszlek egy körre, főleg, ha valami kellemesen kanyargós, félreeső mellékutat is találunk. :-)

misinator 2009.12.29. 19:57:16 :
Tegezetek nyugodtan, édes gyermekeim! :-)

Nem vagyok egy nagy piás, de azt a boldogkőváraljai kajszit azért megkóstoljuk valamikor.

titoo 2009.12.30. 11:39:14 :
Csiki Mester és köztem van egy hatalmas különbség: én maximum szétszedni tudok egy Mercit, ő meg gond nélkül össze is tudja rakni. :-))))

stower 2009.12.30. 13:57:08

@tekniq: műanyag hülyeség? Ne higgy az NCAP propagandának. Ebből a Volvós videóból mi következik? Igen, ilyen amikor két fostalicska találkozik:)
Ezt láttad már? www.youtube.com/watch?v=saV3hUUry-4
A tető nem laposabb, ugyanaz. Belül a fejtér alacsonyabb pár centivel, mert a tetőkárpit alatt ott van a tetőablak tálcája. A vízelvezető csatorna nem csatorna, hanem csak egy-egy gumicső az oszlopokban, ami rá van dugva a tetőablak tálca sarkain lévő kivezető csonkokra.
Én a gyári tetőablak utólagos beépítéséről beszéltem, nem "barkács megoldásokról". Csodás, hogy olyasmiről van ilyen markáns véleményed, amiről a gyakorlatban fingod sincs.
Ha neked tök mindegy, hogy milyen vastag lemezből van a tető, akkor erre inkább nem reagálnék...

stower 2009.12.30. 14:01:12

@tekniq: "Legzsakra az eletben nem talalsz sem embert, aki beteszi, sem embert, aki levizsgaztatja. A robbanoszer nem jatek.
Az uzembiztonsagot hazilagos modszerekkel az eletben nem tudod garantalni. Ki tudod olvasni esetleg a readyness flag-eket, aztan vagy helyesen mukodik eles helyzetben (ha mukodik egyaltalan), vagy nem."

Gyári légzsák a hozzá való inditó elektronikával és kábelkötegekkel kb két óra alatt beépíthető. Semmi gány, mindennek megvan a maga helye. Nem kell ilyen babonás tisztelettel kezelni a dolgot. Robbanóanyag höhö :)
Ja, tudok rá első osztályú szakembert.

maczko 2009.12.30. 14:08:39

Koncz Úr,

gratulálok a járgányhoz, esz is a sárga irígység. :-) Két éve majdnem belezúgtam a kétajtós mercifílingbe, Vagy egy 220CE, vagy egy 200CLK lett volna az áldozat. Aztán mégis Astra lett... Szépa Sárga színe is én is szeretem a színes autókat, a mostani vas is metál-türkiz, a régi meg aranymetál volt. Sok szeretncsét és kitartást a verdához.

maczko 2009.12.30. 14:09:52

@maczko: néhány plusz betű becsúszott... (sikítós gépírónő)

Dennis01 2009.12.30. 14:14:21

@tekniq: Egyaltalan nem hiszem, hogy csak az USA-ban csinalnak, mivel neztem a Minimre nagymeretu vaszontetot, mivel itt Angliaban is letezik ez a ceg. Amugy meg ugy kapnak ezek muszakit, hogy ertelmes emberek muszakiztatjak oket, akik ellenorzik is az elvegzett munkat, ami szerintem egy ilyen multu es meretu cegnel szerintem altalaban kifogastalan kell hogy legyen.

tekniq (törölt) 2009.12.30. 14:33:33

@Dennis01: A karosszeriaatalakitast nem tudod a muszakin ellenorizni. Az nem ugy megy, hogy moricka megmeri a zollstockkal, aztan vagy annyi, vagy nem. Szerinted a gyartok miert toltenek eveket a karosszeria kifejlesztesevel?

Frick László Emlékzenekar 2009.12.30. 14:45:18

Egyszerűen nem tudom megérteni, hogyan lehet siebedach nélküli autót venni? Úriember klímás autóhoz is kéri. Környezettudatos úriember pedig főleg. És azt is megfigyeltem, hogy nagyonhasználtautóban is rengeteg a .. pl 600000 km-t futott opawagen karcmentesen, érintetlen alsószoknyával, első-eredeti dísztárcsákkal és viszonylag áplt motorral, kókánymentesen. Hát még akkor egy 83000 km-es opawagen.

ocsisajt78 2009.12.30. 15:00:35

irashoz:
"Noooormális?"

nem... de akkor mar ketten vagyunk minimum... nekem sem azert van oreg turbos-osszos-sziszegos-deezergondvanvelestilusu kisautom... hanem mert "feeeling"... es ez a Merci is olyan lehet amit leirtal a cikkben(beleulsz, motor beindit es kikapcsolsz...)... total megertelek... es ez egy nagyon JO auto! ;)

MT21013 2009.12.30. 15:00:47

@gaboooor:
Azért ez az érvelés kicsit erős, nem? Csak két példát hadd mondjak. Ha tágyalásra, vagy konferenciára megyek, mondjuk egy nap több helyre és a tűző napon hagyom az autót, akkor nagyon nem mindegy, hogy pár perc alatt lehűthető az autó. Így még a nap végén sem feltétlenül bűzlök a verejtékemtől és sokkal fittebben érzem magam. Még klíma nélküli autóm volt, amikor 2 pici babával mentünk le az M7-esen a Balatonra. Baleset volt, se előre-se hátra. Több órát bentragadtunk. Kint 35 fok, a nap erősen tűzött. Tudod mi volt a kocsiban? Szóval igenis vannak helyzetek, amikor szükséges a klíma. Persze hogy régen megvoltunk nélküle, mert nem volt. De gondolom te sem a pottyantós árnyékszéket használod csak azért, mert a nagy-dédszüleink korában az volt.

csunyadiszno 2009.12.30. 16:10:54

@MT21013: Na most szíven találtál. Nekem csak az udvaron van pottyantós budi, a házban nincs wc, ráadásul egy 28 éves autóm van, klíma és tetőablak nélkül:)

Dennis01 2009.12.30. 16:42:29

@tekniq: Miert szerinted egy tetoablak gyarto ceg nem merlegel ilyen alapveto dolgokat, hogy mi gyengul es hogyan az autoban egy ilyen atalakitas utan?
Nemhiaba ajanl pl a Webasto ceg szinte minden kozlekedo autoba tobbfele tetoablakot.

Krisi 2009.12.30. 17:50:26

@MT21013: autóvezetés közben is kötelező öltönyben lenned? nem irigyellek haver :)
beraksz a csomagtartóba egy váltás pólót, oszt jónapot. ez ilyen hungarikum, hogy az emberek fele öltöny nyakkendő kombóban ül nyáron és lehűti 12 fokra a kocsit.

az M7es esethez: elég tré kocsi lehetett, ha még hideglevegő fúvó sem volt benne. az még a Zsiguliban is van :)

zippofcy6 2009.12.30. 17:57:00

Bölcs ember nem kezd veteránozni amíg nincs minimum 3 millió HUFja feleslegbe. De inkább 5.

Az 1 millát én inkább thai (maláj, stb) kurvákra költöttem volna.

Na de aki Ignissel jár 5 éve attól minden kitelik :P

dennisthemenace 2009.12.30. 19:44:56

@zippofcy6: Itt 100 fontot kernek egy orara...Szajbaelvezesre nemelyik ker egy plusz tizest..)))

misinator 2009.12.30. 19:51:50

@Koncz_János: Akkor szervusz Jani Bátyám:-)
Állom a szavam, persze ahhoz Sárgával kell jönnöd, mert ugye a próbakör...
S utána jöhet a finom, aranyfényű Nedű!!!
Az index Fiat Albea fórumon megtalálsz.
Mondjuk az e-mail címem bonyolult: név gmail
Várom a jelentkezésed:-)

MT21013 2009.12.30. 20:23:24

@Krisi:
Vezetés közben persze nem kell öltöny, de még ingujjban is ömlik rólam a víz.
Az érintett kocsi egy Astra volt, de a 35 fokos kinti levegő fujatásával szerintem nemigen javítható a helyzet. Magyarán szart sem ér.
Egyébként ráhibáztál, mert van egy veterán Zsigulim is. Na annak a fűtése világbajnok!

MT21013 2009.12.30. 20:25:34

@csunyadiszno:
Egyébként semmi bajom a pottyantóssal. Kisgyermekként a nagyszüleimnél nyaraltam a Bakonyban. Ott még vezetékes víz sem volt a parasztházak többségében, azt mégis eléltek 80-90 évet még a férfiak is.

Krisi 2009.12.30. 23:51:00

@MT21013: erről jut eszembe, ma egy mélygarázsban láttam egy kiváló állapotú igényesen tuningolt Ladát (bár az kocka volt), olyan akusztikai élmény volt, hogy beleégett az agyamba :)

anago 2009.12.31. 14:00:44

ne szórakozz, totál megérte, ez egy gyönyörű kocsi.
És igen, a válság idején pénzt kell költeni. Jó választás volt, csak így tovább!

veszbejarat.org

hassel 2009.12.31. 14:15:17

Gratula, nekem is nagyon tetszik kivül-belül egyaránt

súllyospestisertés 2010.01.01. 15:09:17

Ez pompás!
Nekem van egy mustár sárga Trabant coupe-m.
Szakasztott így néz ki:dísztárcsa,ködlámpa,pörsenés az oszlopon,klíma abban sincs.
Amivel az többet tud:van rajta horog, meg tetőcsomagtartó.Egyszer csajozós verda,máskor meg cuccolós autó.
Ha gondolod szőr a szőrbe elcserélhetjük.

Csikós Zsolt 2010.01.01. 17:00:20

@Frank Pentangeli:

"Ön is és Csikós úr is a különböző helyreállítási/feltámasztási projektjeik történeteiben különböző mesterekre ( Jóska, Lajos, stb. ) hivatkoznak. Jó lenne, ha a jól teljesítő mesterek elérhetőségét is közkinccsé tennék."

Az reklám lenne, ami nem szép dolog, így is be-becsúszik egy-egy tipp. De magánban elég sokan el szokták kérni a szerelők elérhetőségét. Az is bőven több, mint amit a többi autószerelő kap lehetőségként...

MT21013 2010.01.01. 21:07:53

@kuciber:
Megnéztem a hivatkozásodat. Nem éppen a kedvenc típusom a zöldséges W123-as, de ez a képek alapján tényleg fantasztikus. Ennyire pöpec esztétikai állapotút még nem láttam. De az a kb. 2,5 millás ár se kutya!

Rick4 2010.01.03. 19:51:11

A tulajdonos úrnak üzenem, csináljon a gépen egy kompressziómérést, a 4. hengerrel baj lesz. Sajnos valami tervezési hiba folytán (vagy a víz vagy az olaj nem úgy megy arrafelé, mint az megszokott) az a henger lényegesen jobban el van kopva, mint a többi. Kb 5 ilyen motorom volt egy W116- W126-ban, minddel ugyanez volt a gond.

kuciber 2010.01.04. 08:49:41

@MT21013:
Nem olcsó, de ha belegondolsz: nem kell lakatolgatni, meg babrálni vele, csak betolod a veteránvizsgára és kész.
Nekem ez is szempont lenne, mert szeretem a régi autókat, de nincs hozzá sem időm, sem hozzáértésem a bütyköléshez.

giant83 2010.04.08. 20:03:26

Mercedes etalon mind más csak másolat csodás gépek és szép ez a sáraga is gratula hozá és sok ép örömteli kilomtert kívánok vele!
süti beállítások módosítása