Piacon az új Tehén

  2009. november 29. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta toyota 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Portlandi olvasónk, Gabe küldte a hírt, nehogy véletlenül elmenjen mellettem: megjelent a Toyota 4Runner ötödik generációja. Engem persze csak nagyon elméleti síkon érdekel, de jó tudni, mire cserélem majd le a Tehenet, ami egy 12 éves, 3,4 literes, V6-os benzines, 180 lóerős 4Runner.

The wait is over. The fifth generation of the storied 4Runner is now available at Toyota dealers across the country, azaz vége a várakozásnak, mert az 5. generációs 4Runner már országszerte kapható a Toyota kereskedőknél. Részemről persze a várakozás még csak most kezdődik, hiszen én új autót nem veszek, hanem megvárom a számomra legkedvezőbb ár/érték arányú állapot előállását. Amikor már hárommillió körül lesz az ára, mert egyszer behozták Európába, használták, mint menő, új, csillivilli SUV-t, aztán el kell kótyavetyélni, mert már csak egy sokat fogyasztó tehén. Ekkor jövök én, majd egyszer, szerintem úgy öt-hat év múlva.

Hogy milyen az 5-ös Tehén? Engem meggyőzött. Oké, a gyári filmek kicsit bénák, a terepjárás helyenként nevetséges, hiszen ilyen terepeket kis túlzással még egy ültetett Golf GTI-vel is le lehet gyűrni, de a 4Runner sose volt terepjáró. Ez egy klasszikus SUV, amiben leginkább arra való a kapcsolható összkerékhajtás, hogy ha a nagy test alatt elkaparnának a gumik mondjuk egy rámpán, ne maradjunk ott szégyenszemre, a terepjárónkkal.

Az biztos, hogy az adatok jók, az új, négy literes V6-os benzines például erősebb, mint a kifutó V8-asa: 270 ló. Nyilván a fogyasztása se gyenge, de nálam épp az a lényeg, hogy az értékvesztésen és a fenntartási költségen hozom be a fogyasztást. Az alapmotor a Highlanderben is szolgáló 2,7-es sornégyes benzines, 157 lóval, de képtelenség, hogy az ne szenvedne ekkora kasztnival. Bezzeg a V6-os olyan autókból ismerős, amik garanciát jelentenek, hogy ha azokkal elboldogult, a 4Runnert is vinni fogja: FJ Cruiser, Land Cruiser Prado, meg a cetek királynője, a Toyota Tundra.

A 4Runner szépen nődögélt az utóbbi évtizedben. Én a Tehenet kifejezetten azért szeretem, mert kicsi. Ezen elsőre mindenki meghökken, mert nem úgy néz ki, mint egy kis autó, valójában azonban lényegesen keskenyebb és rövidebb, mint egy Mondeo, ami számomra az értelmetlenül nagy autót testesíti meg. A Tehén 4539x1800, 2675 milliméteres tengelytávval, az új majdnem 30 centivel hosszabb, de még mindig jócskán belül az öt méteren (4823 mm) és a Mondeón (4844).

A dizájn elsőre tetszik, bár nekem mindegyik 4Runner szép. Ez most jó szögletes, még ha kicsit Mitsubishi EVO is az orra, szögletesek a kerékívek, doboz az egész. A belseje már most elég kőbaltás – ez az ezüstszürke-fekete kombó azt jelzi, hogy a Toyota nem tud, vagy nem akar korszerű belteret csinálni Amerikának, és a parasztnak jó lesz alapon most kályhaezüstre cserélték a ronda kamu fabetéteket. Viszont síkba dönthető a hátsó ülés; ezt nem csak az én Tehenem nem tudta, de az előző generáció sem.

A minőség szerencsére továbbra sem kérdés: minden 4Runner Japánban készült, az enyém is, meg ez is, egyelőre csak a taharai gyárban. A Tehén jelenleg 12 éves, 186 ezer kilométer van benne, tehát éves átlagban tízezernél kevesebbet fut. Ez a 3,4-es V6-os az egyik legmegbízhatóbb Toyota motor, még a faragást is bírja: van, aki 8-900 lóerőig húzza fel turbóval, kompresszorral. Értelemszerűen Amerikában. Szóval ez 300 ezer kilométerig még alsó hangon autó lesz, főleg hogy garázsban lakik, nem süti a nap, nem csípi a dér. Lehet tehát, hogy ítéletnapig megtartom, de persze az unalom is fontos faktor az autózásban - jelenleg egyáltalán nem tudom elképzelni, hogy megunnám a Tehenet, de ki tudja, mi lesz 5-6-7-8-9 év múlva?

És persze fehér lesz. Vagy amilyet kapok.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr331556182

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Ferrari előzi a környezetvédelmi határértéket - Napi legalja VIII. 2009.11.29. 17:35:12

Napi legalja VIII.Elindultak az ömlengések, hogy jön "Minden idők egyik legizgalmasabb, legkülönlegesebb modellje" a Ferrari F70, amelyet egyes autóslapok szerényen a csúcsok csúcsának neveztek. Persze mindenkinek joga van áradozni bármiről é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2009.11.29. 09:16:57

Azt az egy embernyi értelmetlen plusz súlyt se felejtsük el a Mondiban a régihez képest...

lack 2009.11.29. 09:20:16

"A Tehén jelenleg 12 éves, 186 ezer kilométer van benne, tehát éves átlagban tízezernél kevesebbet fut"

NA EZT HOGY SZÁMOLTAD KI? =))

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2009.11.29. 09:24:44

@lack: csődközelben az autós újságírás, így készül a nepper-életre...

Adrian Mole 2009.11.29. 09:40:18

Rájöttem: a 4Runner a bajszosok autója!

pickapu 2009.11.29. 10:03:37

Kipróbálnék már egy ilyen "tehenet"... :)

Winkler Róbert 2009.11.29. 10:13:47

@lack: Három éve vettem 160 ezerrel, és a különbséget elosztottam hárommal.

Rocko- 2009.11.29. 10:18:19

tetszik h buta a csaj. :)

balage28 2009.11.29. 10:39:23

Ha azt számljuk, hogy amikor a garázsban van, mennyit fogyaszt, és a fogyasztást órában adjuk meg, mint minden rendes munkagépnél, akkor valahol 1-2l/óra körüli fogasztás jön ki.
És ha ezt elosztjuk az átlagsebességgel, akkor az egészen barátságos kb. 2l/100km-es fogyasztást kapjuk meg.

sunblind 2009.11.29. 10:53:33

láttalak a tehénnel a múltkor újpesten, szép tiszta volt, igen jó állapotú darabnak tűnik ...

lack 2009.11.29. 11:08:10

@Winkler Róbert: így tényleg kijön, ..máaskor lekell írni, hogy látszodjon mi adja az eredményt :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.29. 11:47:17

"Bezzeg a V6-os olyan autókból ismerős, amik garanciát jelentenek, hogy ha azokkal elboldogult, a 4Runnert is vinni fogja: FJ Cruiser, Land Cruiser Prado, meg a cetek királynője, a Toyota Tundra."
Erről érdekelne cikk (Tundráról)mert itthon szinte nincs is.

Sank 2009.11.29. 11:49:37

Az 1-es generációnak is síkba lehetett dönteni a hátsó üléssorát.Így szinte franciaágy méretű volt a csomagtere. Bár tény,hogy a gyári bukócső levett a szélességéből.

Kifordított kacagány 2009.11.29. 12:17:08

@Gyurma73: akkor inkább már egy dodge ram, mint egy ilyen tundra.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.29. 12:19:27

@Kifordított kacagány:
nemkéne egyik sem csak megjegyeztem hogy jó nagy autó.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.11.29. 12:44:03

Úgy látszik végleg lemondtál egy használt X3-as vételről. Pedig a tesztedben tökéletese autónak tartottad.

SZVSZ egy 3.0 Si soros hathengeres már majdnem a műalkotás kategória.

Harmatos Libaf.s 2009.11.29. 12:44:50

nem rosz nem rosz de én maradok a hdj 80 Land Cruisernél szerény 4.2 24 szelepes Tdízel moci 3 difizár+ felező meg nyóc ülés :)sz még a jelenlegi legujjab 4 runnernél is nagyobb csak az a baj h iszonyú ritka de ha lesz alkalom biztos hogy lecsapok egyre és soha nem fogom eladni az én kis elnyűhetetlen vadállatomat ami megy is mint a büdös disznó :)

Operator 2009.11.29. 12:46:11

Hát... Azért azt gyorsan tegyük hozzá, hogy ennek az autónak a nevén kívül nincs sok köze Winkler Róbert autójához. Amennyire én tudom, a 4runner mindig is a Hilux alapjaira épült, gyakorlatilag a B oszlopig megegyezik az aktuális Hilux verzióval (ha kellően távolról nézzük a különbségeket persze:)).
Ilyen módon Winkler Róbert autójának mai megfelelője a Toyota Fortuner, hisz ez épül a mai Hiluxra. www.carshire.co.za/fortuner.jpg

Ez az autó (új 4runner) pedig a "pici" Land Cruiser-re épül, amit a GCC-ben Prado néven árulnak.
www.drivearabia.com/news/wp-content/uploads/2009/09/2010-toyota-prado-9.jpg

biker_kolee 2009.11.29. 12:51:29

Ilyen Tundrát szoktam látni Mezőtúr-Törökszentmiklós-Szolnok vonalon. P-s rendszámmal. Böszme egy dög. :)

Rocko- 2009.11.29. 12:53:20

@Gyurma73: "kár hogy csak benzines van."
miért is?

Csubakka Junior 2009.11.29. 12:59:42

Megint az a vicc az egészben, hogy ennek az amerikai áráért itthon még egy RAV4-et sem kap az ember.

felsozoldmali_balint 2009.11.29. 13:37:41

"...ilyen terepeket kis túlzással még egy ültetett Golf GTI-vel is le lehet gyűrni." azt azert megneznem h a 2. kepen a vizmosason h mesz el egy ultetett golffal :)

gnme 2009.11.29. 13:44:27

..nemhogy elmmenél már tehenésznek.

:)

Stock 2009.11.29. 13:59:42

@Winkler Róbert:
"A Tehén jelenleg 12 éves, 186 ezer kilométer van benne, tehát éves átlagban tízezernél kevesebbet fut"

"Három éve vettem 160 ezerrel, és a különbséget elosztottam hárommal."

"újságíró"... :-DDDDDDDDDDD

Stock 2009.11.29. 14:02:24

"a 4Runner sose volt terepjáró. Ez egy klasszikus SUV, amiben leginkább arra való a kapcsolható összkerékhajtás, hogy ha a nagy test alatt elkaparnának a gumik mondjuk egy rámpán, ne maradjunk ott szégyenszemre, a terepjárónkkal."

ez logikusan hangzik, de mire való a nagy test??

Bambano 2009.11.29. 14:23:35

elsősorban nem azért fogyaszt sokat, mert 3.6 v6 hanem azért, mert nem pakundekliből van a nagy doboz, nagy a tömege.

Kelevra 2009.11.29. 14:24:29

Ez a Tundra elég randa egy autó. Főleg a RAM-hoz képest. És még bőr sincs benne:)
RAM kéne a legnagyobb Vipera motorral.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.11.29. 14:43:57

@Rocko-:
mi miért?
hogy miért csak benzines van?
vagy miért is cak benzines lenne?
a land cruiser 4,4 es dízeljével kéne.

Rák Attantam 2009.11.29. 15:05:03

Nincs már Viper-motoros RAM. Legalábbis 2009-es már nincs. Max. 5.7 V8 Hemi van 395 lóval, hengerlekapcsolással.

Winkler Róbert 2009.11.29. 15:26:21

@Gyurma73: Latin-Amerikában van belőle dízel. És akkor nyugodtan parkolhatsz a tilosban nicaraguai rendszámmal.

Paraszt bácsi 2009.11.29. 15:29:06

Te meguntad a Miatát is. Nem kárhoztatlak, csak mondom. Az ember megunja a használtat, az újat, vagy akár az "élete szerelmét" is. Én csak egyet nem unok meg soha: azon gondolkodni, hogy milyen legyen a következö.

zsoci 2009.11.29. 15:58:53

De miért fehérben ?

Azért azok a műfém vackok irtó rondák benne. Inkább a műfa. Mégegy dolog feltünt, ebben feleslegesen széles a középkonzol. Vezetés közben szanaszét izéli a sípcsontom.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.29. 16:18:26

azt ugye látják, hogy a zúzós sajtófotókon a bal hátsó sárvédő meg van nyomva?
nem kímélték a népek.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.11.29. 16:59:02

Nekem tetszik a Mazda, és jó autónak is gondolom. Ha nem lehetne német autóm biztos Mazdát vagy Mitsut vennék. Persze nem egy ekkora tehenet..

De ííígy! :)))

Rocko- 2009.11.29. 17:09:05

@Gyurma73: talán mert ez az igény rá.
"a benzines kb 25-30 litert fogyaszt!!"
ki hinné hogy 4-5 literes autó megpakolva 4 tonnára ennyit eszik.

Zed is not dead yet 2009.11.29. 17:10:11

Tehénnel csak a pásztor jár, csak a marha szexel de néha csinos lányok fejik. Egyébként egy érdektelen büdös nagy állat, kit izgat?

kocapecas 2009.11.29. 17:46:43

@biker_kolee:

Nem az AZUl-os fürdőszoba-szalonos gyereké? Ilyen bézses-aranyos színű!

Bűvész 2009.11.29. 17:58:17

Szeretném megjegyezni,hogy az "értelmetlenűl nagy" Mondeoból a legnehezebb 1600 kg mig a "kicsi" 4runnerből a legkönnyebb 2000 kg.A fogyasztásuk szintén hasonlóan arányul egymáshoz!

konti10 (törölt) 2009.11.29. 18:10:10

Inkább egy klasszikust! Még lehet kapni állítólag.
Évi tízezer kilométerrel ez úgy kb. örökké tart, vagy egy kicsit tovább. Így avulásról nem lehet beszélni, mivel nem kell eladni.
www.sandlander.com/hu/elado_autok/uj/toyota_land_cruiser_hzj_76/

Suhi71 2009.11.29. 18:50:09

Vegyetek inkább Ford Escape-t, az is kb. ez a kasztni. Nekem az van (most adtam el) 2.3 Mazda 4hengeres soros 133lovas benzinmotor + 70Kw-os villanymotor, a 2 együtt több mint 200 ló és szép nyomaték. Hangtalan, kényelmes, olcsó és jó.

Suhi71 2009.11.29. 18:51:20

@Suhi71: ja és imádtam, csak már nem kell mert megint elhúzok innen egy időre.

tekniq (törölt) 2009.11.29. 20:00:32

@Bűvész: Jovanna, nem mindenki tud szamolni :)

Sank 2009.11.29. 20:11:02

A cikk és a KOMMENTEK elolvasása után legalább már Beard barátom is belátja,hogy a 4Runner egy: "klasszikus SUV"

Zahal 2009.11.30. 08:59:10

Ez a jármű ideális posztapokaliptikus mindenes. Belefér egy heverő, nameg a hátizsákok, élelem, M16-os gépkarabély.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.30. 09:41:00

>mint egy Mondeo, ami számomra az értelmetlenül nagy autót testesíti meg.

Robi, várj egy kicsit, míg jönnek a pulyák, egy csapásra megvilásogodsz.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.30. 10:58:05

Jó nagy dög, az tény. Elfogadnám... :)

tlantos 2009.11.30. 13:56:40

Gratulalunk a mesterunknek. Kell ebbe az orszagba ilyen szar, biztosan kurva fontos egy ilyen benzintemeto.
Csak akkor nem kellene lenezni azokat, akik inkabb vesznek egy kisebb, epeszu fogyastasu uj autot. Van garancia, nincs problema, a vegeredmeny meg ugyanannyi.

Kifordított kacagány 2009.11.30. 20:54:00

@tlantos: amúgy te mit keresel itt? ez nem a nemzeti racionalizmus fellegvára című blog:)

megint 2009.11.30. 22:00:40

tlantos, honnan vetted azt a baromságot, hogy lenézné őket, vagy ez valami komplexus nálad? Kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy egy 3 milliós autóból lenézné a többi közlekedőd.

tlantos 2009.12.01. 15:34:44

@megint:
talan olvasgassal kicsit tobbet itt a totacaron. az osszes kreten ujsagironak csufol pojaca valami nagy motorral rendelkezo levetett oreg szarral jar, mert milyen jo, hogy sokkal olcsobb, mint az uj, es csak idonket kell a fel autot kicserelni, amit sikerult chf hitelbol megvenni, majd felaron eladni.
folyamatosan erre veri magat mindegyik, hogy az uj auto hulyeseg, vegyunk hasznaltat, es a kulonbseg fedezi a szervizt, meg a nagobb kobcenti okozta fogyastastobbletet.
(ld. ki az a barom, aki 3m-ert vesz egy uj astrat, ceeded, megane-t, barmit, amikor ennyibol vehet valami boszme nagy joszagot, ami ujonnan a 3-4szerese volt, 12 litert kajal varosban, a szervizeltetese meg kisebb vagyon, melynek kovetkezteben jonnek ide sirni, mint a furdoskurvak, hogy jujj de sokba volt, de o a kiraly, mert mekkora faszhosszabbitoja van)

megint 2009.12.01. 23:39:11

tlantos, szerintem nincs evvel semmi gond, csak nem kell utána sírni ha az árának egy 1/4-be kerül egy pl váltó javítás, mert ugye ezeknek az új árához képest kell nézni az esetleges javítási költségeket, de azért érdemes elgondolkodni, hogy ennyiért kapsz egy swiftet, szóval a plusz a fogyasztáson van, és ha komolyabb gond nélkül kiszolgálja akkor simán megérheti a kockázatot, hiszen pl ennél, de akár egy x5, ml..stb még 6 évesen is egy jobban felszerelt, kényelmesebb, komolyabb autó mint a ma kapható kisautók. Mondjuk ez itt fent szerintem nagyon ronda, egy 5-6 éves sima benzines 3.0 x5 jobb vétel, igényesebb autó, jobb futóművel, de ez ízlés dolga.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.02. 12:09:12

@tlantos: "ki az a barom, aki 3m-ert vesz egy uj astrat"
Erre látod én is kíváncsi vagyok. Mert arra 3-ra tegyél még rá vagy egy millát, és akkor megvan a 3 ajtós fapados új asztrád kicsit 4 milla fölött... És tényleg, mennyivel jobb!!!

Kifordított kacagány 2009.12.02. 18:47:40

@tlantos: és az neked miért is fáj, hogy öreg nagy szarokkal járnak? eddig úgy tűnik csak azért, mert te nem. komolyan mondom, ha ennyire frusztrál a dolog, akkor nincs itt keresnivalód. nem azért, mert útban lennél, hanem mert szarul érzed magad.