Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Vétlen Swift a Corsa ellen

  2009. október 29. - ommm Címkék: baleset opel suzuki swift prokee corsa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Oldd meg olcsón, házilag, mint egy főnök
2014-07-24 10:52:09

Zách Dani szomszédja, az utca kedvence, az idősek azon bölcs és mosolygós szemüvegén keresztül nézi a

Traktor lett, maradhat?
2014-07-18 16:34:15

Ő Nikolett, sok embert megihletett Akár rosszul is elsülhet, ha az egyik kéz nem tudja, mit csinál a

Ó, anyám! Ó, anyám!
2014-07-16 15:01:45

Ma kiment Csikósék Enstall-cikke és lám, mi jött szembe? A Petrolicious ismét csodálatosan megkomponált

Íme a bizonyíték...
2014-07-16 11:00:40

...hogy nem csak a szánk nagy, amikor nyereményeket emlegetünk, melyeket csak nettó részvétellel haza lehet

Kedves Olvasóink!

Közeli barátunk, az alkatrész-cikkszámok Esőembere és kiapadhatatlan ellátónk, Prokee írt nekünk egy szomorú levelet. Van benne minden: friss jogsi, Apa autója, baleset, szívfájdalom és egy Swift, amit szeretnek. Tanulság? Még tán az is. Olvassák csak...

Tudjuk: A Swiftesekkel vigyázni kell. Skodából, Polsikból ültek át, a roncsuk utolsó leheletével elgördültek egy helyi kereskedőhöz, és nulla kezdővel átültek az új Suzukiba. Aztán megrészegülve a nem létező presztízstől, másokat veszélyeztetve száguldoznak az utakon, rizikós helyzetekbe sodorva a többi sofőrt. A legtöbb balesetben ők a vétkesek, komoly károkat okozva ezzel az ártatlanoknak.

Itt azonban a Swift volt a vétlen fél, és történetesen én ültem benne. Sőt, ki is szálltam.

Egyben.

Tizenvalahány éve vezetek, és saját hibás balesetem még nem volt. Az autóim mégis egytől egyig körben karcosak, néhol töröttek voltak. Minden egyes alkalommal a más hülyesége miatt szívtam, és a biztosítók minden esetben simán leráztak. Még két kölcsönautót is megtörtek alattam, ott sem láttunk egy fillért sem. Valahogy én vonzom a hülye szituációkat, amelyekben szimpla biztosítási csalónak tűnök. Pedig, isten bizony, december 26-án este a szlovák állampolgár által vezetett, B/M besorolással nem sújtott saját autóm tényleg nekiment a másik verdámnak, nem kamu a sztori. Csak gyanús.

Óvatos sofőr vagyok, nem csak magamra figyelek, hanem másokra is. El szoktam engedni gyalogosokat, járműveket is, még akkor is, ha nincs elsőbbségük. Kerülöm a rizikós helyzeteket, nem akarok mindenáron nyerni.
Nem csupán ölni nem szeretek, az autót is sajnálom a legkisebb karcolásnál is. Más autóját is.

Figyelni és vigyázni azonban nem elég. Ha közlekedsz – és mi mást tennél egy autóval –, bármikor lehet a közeledben valaki, aki nem úgy gondolkodik, nem úgy vezet, ahogyan te.

Én a napi rutin részeként 25 kilométert vezetek a munkahelyemre, ugyanennyit vissza, mindig azonos útvonalon. Nem totyogok, néha megugrom a lécet sebességben is, de mindig figyelem, mi történik előttem, mögöttem, mellettem.

Aznap is, messziről láttam a buszöbölben, farral befelé álló Corsát. Igaz, középen záróvonal volt, az index nem villogott, de egyértelmű volt, hogy ő bizony itt megfordulna. Megálltam, 15-20 méterrel előtte, intettem, mehetsz, barátom! Mögöttem nincs sor, én sem sietek. Ugyanígy tett a szemből érkező Ikarus is – hivatásos sofőr, ő sem idegből vezet. Udvariasak, türelmesek voltunk mindketten, ez azt hiszem, nehezen vitatható.

Emberünk eltekerte a kormányt, gázt adott, és igen nagy önbizalommal és ehhez mérhető lendülettel elindult. Kikanyarodott balra, tehát a nekem szembe jövő sávba. A parabola kritikus pontján azonban történt egy kis malőr, a Corsa nem érte el a pályaelhagyáshoz szükséges második kozmikus sebességet, vagy legalábbis nem sikerült egyenesbe tekerni a kormányt. Valószínűleg ebből következett a pánik, amelyet a gázpedált könyörtelen szőnyegbe döngölésével sikerült levezetni, az autó csikorgó gumikkal, nagyjából 40 km/h sebességgel haladt tovább a töretlen íven.

Én viszont sajnos útban voltam, az autómmal együtt. Épp annyi időm volt, hogy kitágítsam a pupilláimat. A következő pillanatban a Mini Kávézó ijedt pultoslányait láttam, és lassan tudatosult bennem, hogy kilencvenvalahány fokkal jobbra állok az ideálishoz képest.

Az autóban persze repült minden. A rádió előlapja az ölemben landolt, a jobb lábtérben felbukkant az inverter és kedvesem fél éve nyomtalanul eltűnt parfümje, a váltókar elé bedobott két Trabant fékpofa-kitámasztó pedig a hátsó oldalüveg érintésével a kalaptartón landolt volna, ha az be nem zuhan a csomagtartóba a hangszórókkal együtt.

Szerencsére be voltam kötve – így legalább én nem indultam turnéra az autóban, körbefejelve számos üvegfelületet. Leállítottam a motort, kiszálltam, és szembetalálkoztam a Corsa sofőrjével. Nem akarom cikizni, nem írom, hogy sírt, mondjuk inkább, hogy igen zaklatott volt. Nagy melák srác, nagyjából 18 éves, legfőbb gondja az volt, hogy Apu mit fog szólni. Megértem, mint utólag kiderült, egy hónapja van jogsija, épp csak elkérte a melósautót, hogy a barátnőjét hazadobja. Nem volt késelés, öklözés, még csak kiabálás sem. Sőt, segítettem kitölteni korrektül a menetlevelet, amíg a helyszínelőre és a szülőkre vártunk. Miközben felmértem a kárt és gyorsan fotóztam párat remegő kézzel, eszembe jutott, milyen mázli, hogy nem Trabanttal vagyok – ha az tört volna, jóval idegesebb lennék.

A felelősségben gyorsan megegyeztünk, végül a helyszínelésre sem volt szükség, tényleg korrekt helyzet volt. A kárszakértő három nap múlva kint volt, ma már a kezemben is van az árajánlat. Mondhatnánk, happy end, sérülés nem volt, a biztosító fizeti a kárt a Corsa felelősségbiztosításának terhére. Azonban egy ilyen esetből természetesen nem lehet jól kijönni. Az autó most kilenc éves, ezres, háromajtós Swift 74 ezer kilométerrel. Piaci értéke állapottól függetlenül valahol 450-550 ezer között mozoghat, az Eurotax alapján ettől kevesebb. Az, hogy négy évvel ezelőtt azért adtam piaci árnál több pénzt egy autóért, mert extrém megkímélt (27 ezer km-rel) és sérülésmentes állapotban volt, nem releváns információ. A kárfelvételi jegyzőkönyben nincs olyan rovat, ahol jelezhetem, hogy imádom az autómat. A biztosító által használt képletben nincs „Hozzámnőtt? Igen/Nem” – rovat.

Szerencsére a gazdasági totálkárt valamiért nem futottuk meg. Az ajánlatban 30%-os avultatás szerepel a nem kopó alkatrészekre – ami számomra igen soknak tűnik, de nem reklamálok. Ha lecserélném, azonnal buknék, nem is keveset. Ha megjavítjuk eredeti állapotára, nem férünk bele a keretbe. Marad tehát a logikus választás, felépítjük rá a 96 előtt orrot, nagyjából harmadában megáll az eredetihez képest. Bónuszként megkapja a flottaszínt: narancs-fekete lesz.

Ez van. Tanulság? Nincs. A közlekedés veszélyes üzem, és sokan veszünk részt benne. Különböző rutinnal, különböző képességekkel és felelősségérzettel. A gépjárművezető-oktatás olyan, amilyen, mindenkinek vannak történetei. Félni azért még nem szabad. Jocó kollégám vitt haza aznap este, jobb egyben ülve akkor még minden kereszteződésben kitoltam a taposólemezt. Aztán reggel ismét bementem dolgozni, és igyekszem nem foglalkozni a dologgal. Vezetek, mert muszáj. Bízom benne, hogy ilyen azért ritkán történik velem – és jó esetben önökkel is.

Prokee

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr781477502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Wick 2009.10.30. 10:45:40

Prokee: beállok a hosszú sorba részvétet nyilvánítani.
Nem is olyan túl régen volt, hogy az Alfa 75 V6 Americát hátulról megtolták az M0-án. El tudod képzelni azt a hatalmas fiskális értéket, amit a biztosító szerint képviselt... Na mindegy. Fél év után végre kezd lassan összeállni megint. Már egész autóformája van :-)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.30. 10:51:39

@prokee: A Trabit meg ellopják,felborítják,felgyújtják azután süllyed el... ;)

Szkotti 2009.10.30. 10:58:19

A szaktekintélyek aszongyák, hogy kétféle kocsi van: amelyik már volt törve, és amelyik majd lesz. És ez sajnos igaznak tűnik, a családi flottában legalábbis. Jórészt önhibán kívül...

TamáSSS 2009.10.30. 11:01:47

Szokás szerint összekeverik néhányan a 20 évvel ezelőtti swifteket a mai Suzukikkal. Pl. biztonságilag sem ugyanaz.Kíváncsiságból nézzenek meg egy korabeli Corsát, az mennyire biztonságos? Ha még van működő példány.

feroka72 2009.10.30. 11:43:35

Először is ezt a Suzukit 1988 -ban tervezték , azóta szerkezeti változás nem történt csak dizájn frissítés . A törés biztonsága akkoriban nem volt rosszabb mint az akkori corsa , Nissan micra, Fiat uno stb..De a felsorolt modelleket azóta már 2*, 3* lecserélték, felküzdve magukat a **** NCAP-ig.Egyébként ha jól láttam a swift eltudott meni a saját lábán, a corsábol viszont kifolyt a hűtővíz. A swift akkori típusa nem a biztonságáról híres hanem a kibaszot megbízhatóságáról amellyel az ujj modellek nem dicsekedhetnek.

zzoltan73 2009.10.30. 12:03:25

"Tizenvalahány éve vezetek, és saját hibás balesetem még nem volt."

Én erre nem lennék büszke...
Az a valami, ha mások hülyeségét is el tudod kerülni. Ebben az esetben élsz együtt igazán az autóddal és a forgalommal.

Saját hibás balesetmentességhez elég az, ha rajtad kívül senki nincs az úton.

zzoltan73 2009.10.30. 12:13:43

"Aznap is, messziről láttam a buszöbölben, farral befelé álló Corsát. Igaz, középen záróvonal volt, az index nem villogott, de egyértelmű volt, hogy ő bizony itt megfordulna. Megálltam, 15-20 méterrel előtte, intettem, mehetsz, barátom!"

Ez nem udvariaskodás, hanem hülyeség és szabálytalankodásra való felbújtás.

zzoltan73 2009.10.30. 12:16:41

@bunkó: Teljesen egyetértek. Végre egy ember aki nem csak ismeri a KRESZ-t, hanem értelemszerűen tudja is használni.

Az udvarias embernek két fajtája van:
1. aki nem ismeri a KRESZ-t ezért inkább mindenkit elenged
2. a hülye, aki azt hiszi ezzel bűnbocsánatot nyer majd a pokol kapujában

Director78 2009.10.30. 12:33:35

"Kedves" ceenee rusky!
Mint azt ceenee kollégától megtudtuk alapvetően egy autó típusa alapján kell megítélni egy embert.
rusky szerint az a menő ha valaki 5-10 éves MMW-vel Audival flangál. Mindennap átélem, hogy egy koros példány 70-nel megy a belső sávban de akkor sem húzódik le, mert neki Audija van. Nagyon menő!
Lehet hogy rosszul emlékszem, de tavaly nem valami Insignia lett az év autója?
Nektek már biztos rengeteg Opelotok volt, azért szídjátok (nekem 5 éve van, eddig csak tankolni kellett bele). Valószínű azért van belőle ilyen sok mert nagyon rossz.
Alapvetően a cikk egy balesetről szól, erre kéne koncentrálni, nem fröcskölődni bunkó módon.

_FoxiMaxi_ 2009.10.30. 12:46:09

@Kopasz szuzukis:
"Van jónéhány olyan típusú autó, amelyiknél, ha ütközésig alászedjük a kormányt, kicsit nagyobb gázt adva kanyarodunk, a kerekek rögzülnek az alászedett állapotban."

Ferdinánd Porsche mondta, hogy ha a hajtás és kormányzás azonos tengelyre hat, abból csak baj származhat.

Én hiszek neki. :)

dealer_C_ 2009.10.30. 12:50:20

Racevét, kellemetlen eset!

Épp nekem is van egy esetem amiben én voltam az "áldozat", aztán parázok is tőle, illetve a biztosítós hercehurcától.. Például ezt az avultatást nem bírom zsebre tenni. A gép 1 éves, kemény 10.000 km-el és a kárszakértó ráírta (mert rá kell!) a kárfelvételire hogy a hűtő 5% avulással számolódik. Csak az a baj hogy 180.000 a hűtő. Nehogymár nekem kelljen még ráfizetni, még ha 9.000 Huf-ról is van szó..
Egyébként ha a márkakereskedő által kiállított kalkuláció alapján fizet a biztosító, akkor ugye köteles vagyok ott javíttatni? Vagy tévedek?

Balchee74 2009.10.30. 13:07:00

Minden baleseti szitu más. Ebben az anyagi káron kívül az a legnagyobb pofon, hogy udvariaskodás közben történt...pont, mint velem.

Én sztorim: Rákosi út, XVI. kerület, megyek kifelé a városból. Dec 23-a, csomagok hátul, ahogy kell...fenyőszag és béke, enyhén lefagyott út, de az akkor 13 éves jogsimmal (+télen tanultam vezetni is) szép óvatosan battyogtam a téli gumikon. Balról kanyarodna ki egy Transit, olyan nagyobbacska, az én irányomba menne. Szemből - neki balról -senki nem jön (ha jöttek volna, eszem ágában sincs villantani neki), de villantottam. Csak lassítanom kellett, nem állóra fékezni, pont kifért elém. Talán ez volt a szerencsém, hogy gurultam...ugyanis hátulról utólért egy negyvenes csaj egy 323-as, húszéves Mazdával. Még hallottam a csúszáshangját, aztán csatt. Jól tarkón vágott a fejtámla, de nem lett baj.

Esküszöm, néztem a tükörbe, láttam: jön mögöttem. De ezer méterre volt. Miután remegve a méregtől kiszálltam, megkérdeztem, hogy hová a picsába nézett, aszonta, hogy oldalra...Nem küldtem el sehová, de a biztosítóba betelefonáltam, hogy érvényes-e a kötelezője. Elsimerte persze. És mindezt úgy, hogy ha az én kocsim seggét figyeli, nem a házakat, akkor simán megáll (vagy csak lassít, mint én, hiszen nekem sem kellett megállnom).

Emberek: udvariasság csak KIBASZOTT EGYÉRTELMŰ HELYZETEKBEN!

Detox 2009.10.30. 15:46:07

Igaza van Bunkónak!

Felesleges udvariaskodás, főleg ha nem jön senki mögötte. Lenne értelme megállni, ha tömött sor jön mindkét irányból, és mindkettőben megállva elősegítik a Corsa elindulását. de így... Én mindig belenézek ilyenkor a tükörbe, ha nem jön senki mögöttem vagy csak messze, akkor megyek tovább, hagy tudjon kikanyarodni az illető, ha sokan vannak, akkor megállok, ha biztonságosnak ítélem meg (pl. meg tud a mögöttem jövő is állni).

Nagyon követendő az a morál, amit a levél írója csinál, nem pedig a ma megszokott mindennapos agresszió, de ez tényleg értelmetlen udvariasság volt.

gnme 2009.10.30. 15:57:25

..ha felkerülök pestre anyagbeszerzés céljából, általában úgy megyek, mint a seggbepuffantott ökör, mindenkit leutálok az úrtól .. nemhogy nem udvariaskodok, hanem kifejezetten agresszívan csaholok.

Aztán pár órával később vidéken visszatérek a vidéki sítlushoz. Gyalogosoakt átengedem ilyesmi.

Mi itt ráérünk. Este iszunk pálinkát, sülttöközünk. Itt nem kell megőrülni.

(zajtó, sok tömegközlekedési eszköztől, irdatlan menyiségű autótól, másik kétmillió hülyétől aki szembejön stb.)

Ez egy ilyen világ.

Gabikirály 2009.10.30. 16:33:57

Forever Suzuki!!! Nekem is egy 1000 köbcis Suzim van,de az 97'-es évjáratú és 250 000 Km van benne. Hibalista nincs. Jaj, de bocsi! Mégis van: 2 db égőt kellett kicserélni eddig rajta, valamint fékszabályozás is volt 1X. Takolni is kell, de azt is csak ha ritkán megszomjazik, motorolajat is kell cserélni úgy 15-20 000 Km-enként, meg néha-néha levegőszűrőt is.Na meg ugye a műszaki vizsga ( mármint a díja, felkészíteni nem kell, esetleg a fékek és fényszórók átnézése )! Jah és én is 190 cm vagyok, mint Hans és elférek benne. Még az is lehet, hogy összefutok Hans-sal és az Opelével, amint mind a 4 indexburája egyszerre villog az út szélén, felhajtott motorháztetővel. Akkor majd büszke lehet a "német"vasára, amikor gőgösen csóválja a fejét és könyékig fürdik az olajban az öltönye. Majd integetek neki az általatok vélt fapados koprosómból. Mellesleg a sosoekOPEL-ek is fapadosak, Valamint ami a WagonR-ben és az Ignis-ben is hajlamos a meghibásodásra az nem más, mint a világításkapcsolók és egy-két kezelőszerv,melynek mindegyike kivétel nélkül Opel-származék.
prokee! Szorítok Neked és a gépvasadnak!

gabesz27 2009.10.30. 20:21:44

@HattoriHanzo: ezt hogy érted?ird le lécives hogy mire gondolsz.szerinted baromságokat irtam?

gabesz27 2009.10.30. 20:32:10

@ruskyy: hogy érted hogy vicc?szeretném ha valaki hozzá szol az irásomrol részletessen le irná mit gondol rola mert szerintem pont a lényeget irtam le.nem hiszem hogy ész érvekkel meg lehet cáfolni azt amit irtam.

Detox 2009.10.30. 20:39:37

Gabesz27!

Én sem nagyon értem miről beszélsz a hosszú monológodban. Addig érthető, hogy van valóság meg fikció. És ennyi. Az, hogy a Suzuki koccan, a Volvon meg át megy egy kamion, hááát. Ha a Suzukin megy át a kamion, annyi sem marad belőle, mint a Volvoból, míg koccanásnál, lehet a Volvon meg sem látszik, a Suzukinak leszakad az eleje. Vegyük az itteni képeket: Egymással ütköztek, ugyanazok voltak a körülmények, csak az egyik Swift, a másik Corsa. Szemmel láthatóan a Swiftnek több baja lett. Nem tudom ezzel ki, hogy van, de én így látom.

Ha Te nem veszed figyelembe a biztonságot, ám legyen. Ezzel tudsz spórolni, meg mellé reménykedni, hogy veled nem történik majd baleset, de az, hogy "baromság a biztonságot firtatni autóknál", kicsit olyan...nem is tudom...

Egyszerűen erre a kijelentésre nincs magyar kifejezés. Ha Te valóban így gondolod, akkor el kellene kezdeni, papírból vagy szalmából vagy spagetti tésztából autót építeni, mert:
-az könnyű
-sok alapanyag van hozzá
-környezetkímélő
kevesebbet eszik majd az autó (mert negyedére csökken minimum a súlya)
-a biztonságot ki nem szarja le!

Azért néha még meg lehet lepődni. Itt egy "Ha", ami tény: Minek eszel, HA úgyis kiszarod?

Lehet neked nem számít, ed azért a biztonságot ne nézzük már ennyire le.

Bár tudod, hogy van ez. Balesetek csak MÁSokkal történnek. /Attól függ honnan nézzük. /

Rocko- 2009.10.30. 20:47:36

@zzoltan73: kedves write-only barátom. légy szíves olvasd el prokee hozzászólásait, h kivédhetetlen balesetekben volt része.

"és szabálytalankodásra való felbújtás."
írt ő olyat, h felszólította a Corsást h menjen át záróvonalon? nem. nem bújtotta fel, csak elengedte.

"Az udvarias embernek két fajtája van:
1. aki nem ismeri a KRESZ-t ezért inkább mindenkit elenged
2. a hülye, aki azt hiszi ezzel bűnbocsánatot nyer majd a pokol kapujában"
remélem egy elsőbbségadás kötelező tábla mögött fogsz éhenhalni.

gabesz27 2009.10.30. 21:26:57

@Detox: kedves detox.rőviden arrol irtam hogy egyszerűen nincs értelme egy autonál a a biztonságot firtatni!Mert egy extra ami pénzbe kerűl mert minnél nagyobb minéll felszereltebb egy auto biztoság technikailag annál drágább és mondjuk ezt nem mindenki tudja megfizetni.Az auto a kőzlekedésről szol és benne van hogy őssze tőrhet.De nem tőrvényszerű hogy őssze fog tőrni.Tudod mikor lehetne a suzukit lealázni és az az auto gyár alázhatná le joggal amelyik olyan autot gyárt amiben 100%os a tulélési esély bármilyen kőzlekedési balesetben.De ez egy vicc ilyen nincs és nem is lessz!minden féle autoban halnak meg emberek és nemcsodálkozok azon hogy nem érted.Mert amit leirtam azt csak az érti meg akinek meghalt hozzátartozoja mondjuk egy méreg drága mercibe vagy más "biztonságos"autoba.Mert oda mész hozzá és elkezdesz neki erről beszélni hogy igy a biztonság meg ugy a biztoság.Erre ő el fog kűldeni a francba és azt fogja mondani hogy nem vagy normális.Miről beszélsz?most halt meg a rokonom NEM LÉTEZIK BIZTONSÁG.Miért is nem?mert meg halt és ennyi

Detox 2009.10.30. 21:41:31

@gabesz27: Hú Te aztán nagyon tudod nyomni. Már a halálnál tartunk? Ne haragudj meg, de nekem megéri a biztonságról beszélni, és költeni rá.

Tudod, majd egyszer szeretnék gyereket, és nem szívesen ültetem be olyan autóba, aminek az ajtajánál lévő akármit (máshol rendes lemeznek hívják) be tudom nyomni a kisújammal.

Lehet, hogy egy drága merciben is meg lehet halni, de egy gyengébb, kevésbé biztonságos autóban nagyobb az esély baleset esetén (és a biztonsági eszközök pont arra vannak, hogy abban az esetben ha baleset van, mert Te is írtad, hogy megtörténhet) . És ez az amit Te nem értesz meg.

Akkor a Te gondolatvilágodban úgy néz ki a dolog, hogy amit a mai autóiparban biztonságtechnikára költenek (legyen az passzív vagy aktív, vagy bármi) az teljesen felesleges?

Ha valóban így gondolod, akkor itt ez, csak felfrissíteni az emlékezetedet:

Pro:
www.youtube.com/watch?v=CgjtSilW8yM&feature=related

Kontra:
www.youtube.com/watch?v=eK2zbBsFv5Q&feature=channel

Suttora 2009.10.30. 22:00:16

@gabesz27: "Mert amit leirtam azt csak az érti meg akinek meghalt hozzátartozoja mondjuk egy méreg drága mercibe vagy más "biztonságos" autoba."

Amit leírtál, az egy igencsak sántítós elmélet, a filozófia tanszéken van létjogosultsága, a való életben nincs. És ezt az a világszerte sok tízezer ember érti meg igazán, aki a modern biztonsági rendszereknek köszönheti az életét.
Ettől persze mindenkinek joga van azt gondolni, hogy a biztonság nem számít, meg csak marketingduma az egész. Őszintén kívánom, hogy ne legyen szükséged soha egyikre se, de ha mégis baj ér, akkor hidd el, hogy nagyon nem mindegy.

gabesz27 2009.10.30. 22:14:22

Oké értelek.Lehet hogy te gazdag vagy és van rá pénzed hogy kőlts biztonságra egy autonál.
De miért nem csak volvo xc90 és attol jobb kocsik vannak csak az utakon?
Mert ez is pénz kérdés!!Vagyis űzlet!Ne is tőrődj ezzel a ténnyel se hogy az autok kb70-80%át hitelre adják el mert az embereknek őnerőből még a négy kerékre sincs pénzűk.De a biztonság a legfontossabb.még ha belepusztulnak az emberek a banki hitelbe és mondjuk pár honap mulva autjuk se lessz mert a bank elviszi .Érdekes dolog ez és nem olyan egyszerű.Van egy ismerősőm aki németbe dolgozik jol keres és volvo s40 autoja van és tőbszőr cikizett a suzukim miatt hogy milyen gagyi.Tipikussan az a tipusu ember aki el van szálva a biztonságtecnikátol.Csak van egy kiss gond vele.Cukorveteg ,vágod?mondom cukorbeteg ami mondjuk hosszabb távon rosszabb mint egy baleset.

Suttora 2009.10.30. 22:26:24

@gabesz27: Persze, én is értelek. De az, hogy nincs pénze valakinek biztonságos autót venni, az teljesen más kérdés, mint az, hogy ország-világ előtt kijelenti, hogy a biztonság nem fontos. Egyébként Swift árban is lehet egész biztonságos autókat venni (régi Mercik, Volvo-k, Saab-ok stb.), szóval ez sem igazán jó kifogás. Félre ne értse senki, nem vagyok én Swift-ellenes, sok racionális szempont szerint egy jó választás, de a biztonság nem tartozik ezek közé, tök mindegy, hogy puha az eleje vagy sem. Erről persze nem is tehet, a '80-as évek végén nem számított kiugróan rossznak, de egy kicsit talán sokáig tartották gyártásban, elhaladt mellette az idő.
A cukorbetegségről meg tán csak nem a Volvo tehet? Hál' Istennek makk egészséges vagyok, de azt gondolom, hogy inkább élnék cukorbetegen, mint egy baleset miatt tolókocsiban, vagy mint hogy idő előtt hagyjam itt ezt az árnyékvilágot...

gabesz27 2009.10.30. 22:29:35

Igazábol még sokat tudnék vitatkozni erről de aki objektivan nézi a kérdést és nem elfogult az pontossan tudja mire goldoltam.Nem volna szabad ennyire lealázni egy autot mint a suzukit mert nagyon sok embernek van ilyen és nagyon nagyon őrűljűnk hogy van még ilyen mert ha csak 10millios méregdrága autokat gyártanának akkor sok embernek még autoja se volna.Minden relativ, a suzuki nem rossz auto hanem csak egyszerűen van jobb nála.

Suttora 2009.10.30. 22:40:52

@gabesz27: Látod, az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek. Én sem mondtam, hogy rossz, lealázni sem állt szándékomban. Mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy az az állításod, miszerint a biztonság nem fontos, az egyszerűen nem állja meg a helyét. Sem pedig az, hogy tökmindegy miben ülsz, mert mindenben ugyanúgy meg lehet halni. Persze mindenben meg lehet halni, de nem ugyanúgy, nem ugyanolyan körülmények között, nem ugyanolyan sebességeknél, és ez igenis rengeteget számít.

Detox 2009.10.30. 22:43:33

@gabesz27:

"a suzuki nem rossz auto hanem csak egyszerűen van jobb nála"

Talán ez egy értelmes megszólalás! Sőt biztos!

De most ne mááááár, komolyan. Cukorbeteg vs S40 biztonság???? Hogy vetheted össze a kettőt ember! Ennyire pesszimista vagy? Rád tényleg illene az a szlogen, hogy "Nem sportolok...szeretnék beteg lenni mikor meghalok."

Igazából akkor a német barátoddal szemben Te vagy a nyerő? Mert Ő beteg, és röhögsz a markodba, hogy "nesze neked biztonságos autó"?
Kicsit morbid vagy, kb mint a vicc, Nézdd mama homokvár!-Minek örülsz kisfiam úgyis rákos vagy!

Nagyon durva, hogy a cukorbetegséget így emlegeted. Áhh!

gabesz27 2009.10.30. 22:51:47

Látod.ha levezetjűk ezt a kérdést hamar eljutunk a gazdasági válsághoz is.Nem haladt el mellete az idő.pont hogy vissza kellene rakni gyárto sorra a 92es 1.0 ga swiftet mert talán azt még meg lehetne fizetni.az a legnagyobb baj hogy az auto már rég nem a kőzlkedésről szol hanem a kiszolgáltatotságrol.Fejlesztenek ész nélkűl a gyárak,telerakják az autot mindenféle extrával ezzel is nővelve az árát és nem foglalkoztak azzal hogy az emberek ezt nem birják megvenni.Mindaddig nem foglakoztak vele még a bankbol el nem fogyott a pénz.És le nem ált a fogyasztás.és ősszeroppant az auto piac.ha a bank nem ad pénzt a vevőnek hogy vegyen uj autot akkor a kereskedő nem fogja tudni eladni az autot ha nem tudja eladni a kereskedő az autot nincs szűkség gyártásra csőkken a gyártás munkahelyek szűnnek meg és itt a válság

Detox 2009.10.30. 22:52:46

Csak, hogy tisztán lássam/lássuk!

Te egy olyan dolgot vetsz össze, amiről az ember esetleg nem tehet (cukorbetegség, vesekő, epekő, agydaganat stb.), amivel Isten, Buddha, Karma, Mózes vagy akárki szopatja az embert, egy olyan dologgal, ami esetleg a nem saját hibából bekövetkezett balesetben megmentheti, az én vagy bárki más cukorbeteg életét?

Durva arc vagy Te, én mondom!

Detox 2009.10.30. 22:54:38

És miért csőkken, miért nem csökken? Miért szűkség, miért nem szükség. Talán ez is ad némi képet rólad....De lehet tévedek :DDD

gabesz27 2009.10.30. 23:26:11

Ha elolvasod a legelső hozzászolásomat leirtam a végén hogy annyira ősszetett ez a kérdés hogy nem éri meg firtatni a biztonságot mert rengeteg féle baleset és betegség tőrténhet az emberrel millio féle.És ezt a témát a végtelenségig ki lehet szélesiteni ha az emberi életről és az egészségről és a biztonságrol beszélűnk.Mégis az autok biztonsága kiemelt figyelmet kap.Miért?Eszembe jutott egy nagyon érdekes dolog.Ugye a tőrvény szerint kőtelező a biztonsági őv használata?ha nem kapcsolom be megbűntethet a rendőr.Miért kényszeriti az állam az embereket hogy kapcsolják be az őveket?Azért mert az állam nagyon agodik az emberek egészségéért?Attol fél hogy megsérűl az állampolgár?Ugyan már!Vagy szellemi fogyatékosnak nézi a sofőrket hogy nincsennek tisztában azzal hogyha nem kapcsolják be az ővet milyen veszélynek vagyuk ki téve?Nevetséges.Ez a tőrvény nagyon durván sérti az emberek őnrendelkezési jogát.Ez is csak űrűgy a pénz beszedésre.Ha ennyire agoddik az állam az emberek egészségéért akkor tiltsa be a dohány termékeket és huzzon hasznot belőle vagy ha kell szankciokkal kényszeritse ki az egészségűgyi szűrővizsgálatokat

Detox 2009.10.30. 23:48:09

Hát én tényleg nem értek már semmit.

Komolyan. Kampányolni fogok az ellen, hogy biztonságos autókat, gyártsanak, hogy legyen sebesség korlátozás, mert ugye a Te elméleted szerint ez is "nagyon durván sérti az emberek ŐŐŐnrendelkezési jogát", meg persze ne kelljen biztonságiövet kapcsolni. Ja meg persze az ellen is, hogy miért nem ihatok vezetés közben. Meg vagy te őrülve? Ilyenek írni.

Ember? Te melyik bolygón élsz? Vagy melyikről jöttél? Tudod, ha te feldobod a talpad egy közlekedési balesetben, mert nem voltál bekötve, az állam, vagyis az én pénzemen vonul ki a rendőrség, mentő, tűzoltó, hogy téged kibányásszanak az autóból, elszállítsanak a hűvösbe, aztán helyszíneljenek, meg jegyzőkönyvet vegyenek fel miattad. Na ezért kell övet csatolni, mert az állam félti a nehezen beszedett pénzét, és nem akarja ilyen elvetemült emberekre költeni. (meg mert az emberi hülyeség határtalan, és az ici-pici agyába bele kell az olyanoknak tuszkolni, mint azok akik nem akarnak övet kapcsolni, hogy márpedig ez saját magának fontos, nem pedig xyz-nek a parlamentből)
Szerintem.

Miért fáj neked, hogy fejlesztenek a gyártók? Miért fáj, hogy van akit érdekel a biztonság? Mit érdekel téged, hogy ki, hogy viszi vissza az autóját? (mellesleg a szutyokiból vittek vissza a legtöbbet, mert ugye az aztán megfizethető, és megéri). Nekem nincs hitel az autómon, nem is 30 millás, nem is 25 éves zsiguli, de még nem is 7-8 éves swift, vagy Suzuki EsikSzét,mégis megfelelő biztonságú, mert azért van 1-2 dolog ami nem jön rosszul.

Csak neked ez miért fáj? Ha te elégedett vagy a tizen-egy-néhány éves akármilyen állapotú konzervdobozoddal, akkor legyen. Hidd el engem nem bánt, sőt a válság sem bánt. Imádkozz minden este, hogy ne kerülj vele bajba. Lehet én is fogok érted. Mert inkább ülnék kényes szituációban egy fölöslegesen agyonfejlesztett biztonságú autóban, mint a tiédben.

Suttora 2009.10.30. 23:56:35

@gabesz27: "Miért kényszeriti az állam az embereket hogy kapcsolják be az őveket?"

Egyrészt azért, mert ha egy munkaképes emberrel kevesebb van, az az államnak sokba kerül, ha hetekig vagy hónapokig kell valakit kórházba kezelni, az szintén. Ezek kockázatát nagymértékben csökkenti a biztonsági öv, ez egyértelmű (tudom, van aki evvel is vitatkozik...). Másrészt pedig egy elszabadult 60..80 kg-os tömeg iszonyatos károkat tud okozni, így aki nem köti be magát, az nem csak magát, hanem másokat is durván veszélyeztet, ez pedig felette áll az önrendelkezésnek.

A dohánytermékek az más téma, a dohányzás miatt megbetegedett emberek kezelése is hatalmas összeg, de a jövedéki adóból befolyó összeg egy jelentős részét adja a költségvetésnek. A dohánylobbi nagyon erős, de a reklámokat már sikerült betiltani, nem kizárt a dohánytermékek betiltása sem, de egyrészt nem hinném, hogy sor kerül rá, másrészt pedig csak azt lehetne vele elérni, hogy a feketepiac erősödik, a maffia meg gazdagodik. A betiltás sem az alkoholnál, sem a drogoknál nem vált be.
A szűrővizsgálatokra óriási szükség lenne, ezt támogatom, de ez sem kis összeg.

Ivymike 2009.10.31. 00:21:30

@gabesz27: "szellemi fogyatékosnak nézi a sofőrket hogy nincsennek tisztában azzal hogyha nem kapcsolják be az ővet milyen veszélynek vagyuk ki téve?Nevetséges.Ez a tőrvény nagyon durván sérti az emberek őnrendelkezési jogát."
te gondolom bekötöd magad (hacsak nem tartod magad is "szellemi fogyatékosnak", önrendelkezési jog ide vagy oda).
miért? nem mindegy? nem csak propaganda? vagy az övet már úgyis kifizetted, akkor használod is?

értem én, hogy nem akarsz biztosan pénzt költeni esetleg bekövetkező baleset esetleges következményeit enyhítendő, ami szíved joga persze, de ha az egészséged önmagában nem ér ennyit, azon nem gondolkodtál, hogy a keresőképességed is kockáztatod?

gabesz27 2009.10.31. 00:24:53

Most butaságot irtál.Mert akár kapcsolsz ővet akár nem a rendőrség vonul.a mentők vonulnak.a tűzoltok vonulnak.a rendőrők vonulnak hejszinelnek és jegyzőkőnyvet készitenek mert a baleset bekőtkezéséhez semmi kőze az őv használatnak.nem az okozza a balesetet hogy be vagy e kőtve vagy sem.az ővnek csak ahozz van kőze hogy mennyire sérűlsz meg vagy sem.egyébként nem az őv ellen vagyok csak azt mondom had dőntsem el az hogy hol és mikor kőtőm be magam.és ne csináljon ugy az állam mintha nagyon érdekelné a biztonságom mert nem érdekli.erre számtalan példát tudnák irni.Nekem azért fáj a fejleszés mert én is itt élek magyarországon és én is érzem a bőrőmőn ezt a tulerőltetett fejlődést.igazábol nem értesz engem nem az a bajom hogy van fejlődés ám legyen.legyenek modern autok legyen biztoságteknika is de az a baj hogy nem maradt alternativa arra hogy valamit az ember őnerőből meg tudjon venni.hát nem látod hogy mi folyik ebbe az országba és az egész világon?az egész gazdaság és a fogyasztoi társadalom a banki hitelre van berendezkedve.erőltetett fejlődés van és lassan már egy kilo kenyeret is hitelből tudnak csak meg venni az emberek.ez a baj.pont ez verte ki a biztositékot a világba hogy nem adnak már a bankok pénzt és ettől sok gyár csődbe ment lásd amerikába az auto gyárakat legjobban az épitőipar és az autoipar szivta meg.

gabesz27 2009.10.31. 00:45:28

de ha ez igy jo az embereknek akkor legyen.mindenki szaladjon a bankba hitelért hogy bele tudjon űlni a csilli villi uj autoba ami tele van légzsákkal meg szuper elektronikával és nyőgje a banki hitelt a kőtelező szervizeket a biztositást a cascot az adokat drága benzint(mert ugye az ujabb autok már tőbbet esznek)és imádkozzon hogy ne hogy ősszetőrják az autot mert a se a kőtelező se a casco nem fedezi ha totalcaros az auto és imádkozzon nehogy kirugják a munkahelyről mert akkor nagy gond van. ha az embereknek erről szol az élet akkor szoljon erről.De azért érdekes hogy nap mint nap hallani hogy sirnak az emberek hogy már nem lehet birni a bankokkal.lassan nem birja fizetni senkise a hitelt.mostmár minden csak a kiszolgáltatotságrol szol

Detox 2009.10.31. 10:50:37

És neked csak a csilli-villi zsír új autó létezik? Hallottál már használt autóról?

Számomra egy valami derült ki nagyjából eddig. Neked nincs pénzed, úszol a hitelben, vagy ha nem is úszol a hitelben, akkor szeretnél te is csilli-villi autót, de nem tudod megvenni. És ezt annak tudod be, hogy biztonságos az autó.

2 kérdés:

1. Szerinted mennyibe kerül az, hogy mondjuk a toyota vagy renault vagy bármi kifejlesztette a térdlégzsákokat, vagy mondjuk a menetstabilizálót? Egy összegnek sok, de mikor kitalálják az árat, akkor belekalkulálják, hogy kb. mennyit kell, és mennyit fognak eladni belőle. tavaly januártól májusig durván 177 ezer Cliot adtak el a világon. Ha csak 2000 Ft-ba "adják" a menetstabilizálót, akkor is 1-2 év alatt megtérül az ára. És van mondjuk 100 biztonsági fejlesztése egy autóban, adják mindet 1000 ft-ért, akkor is csak 100 ezer lesz az amit a biztonságra költesz. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ugyanazt a biztonsági rendszert be lehet másik típusba is építeni, van amit régebbiből át lehet örökíteni stb, stb.
De vagdalkozz nyugodtan a hülyeségeiddel. Anélkül, hogy belegondolnál.

2. A fogyasztás, hát ezen fenn akadt a szemem. Melyik fogyaszt szerinted többet? Egy 1200-es kereklámpás zsiguli, vagy mondjuk egy 2008as 1,4es ford fiesta?

putyus62 2009.10.31. 11:58:39

@gabesz27: Szét erőlködöd magad de neked nem a biztonsággal van bajod hanem imádod a suzukit arra van csak pénzed.
A suzuki jó autó és biztonságos is csak ne legyen más is az utakon.
Gyűrődő zónája valóban hatalmas első lököstől a hátsóig tart ez nem meg vetendő.Ha az a véleményed hogy nem
kell az autónak biztonságosnak lenni lelked rajta a te dolgod ne hagyd magad eltántorítani van aki 1000-es motorkerékpárral pólóban strandpapucsban zúz még se lesz baja (amíg el nem csúszik) :Đ

Detox 2009.10.31. 12:17:12

De nem fontos az a biztonság.

Ő sokkal nagyobb arc, mert barátja cukorbeteg, és neki sokkal de sokkal szarabb, mint azoknak, aki ezekben a balesetekben részt vettek, elszenvedték azokat.

putyus62 2009.10.31. 12:19:50

@putyus62:
Ja és nem elhanyagolandó hogy a szereplő balesetek hány %-ban a Suzukis a hunyó!
A Suzuki egyszerű autó egyszerű embereknek akiknek nagy hányada nem szeretne középszerű lenni a középszerű autójával ez tapasztalat: a legtöbb suzukis nem nyugszik bele abba amije
van engem is számtalanszor le akarnak
alázni a szutykokkal de miért hiszik azt
hogy egy már papiron is Le-ben ,gyorsulásban magasan jobb autót
le aláznak?? Hát nem!!

szalai 2009.10.31. 12:29:14

@putyus62: De te felveszed a kesztyűt, mert fasza fiú vagy. Vagy olyan mint ők csak neked megadatott hogy ne suzukiba ülj hanem chevrolet aveoba.

Detox 2009.10.31. 12:37:21

Hol írta, hogy aveoja van?
Ezek szerint te sem sokat közlekedsz autóval. Tény, hogy mindig a legkisebb ugrál a legjobban, mert azt hiszi ott kint verseny van. És általában mindig az ilyenek miatt kell satuzni, hogy beférjenek az előzés után, mert sajnos önerőből nem megy nekik egészében. De ők meg akarják mutatni, hogy megy az a kutyaól.

Általában engem is zavarnak az ilyen emberek, de nekem kicsit fontosabb, hogy oda is érjek. Épségben, BIZTONSÁGBAN!

Suttora 2009.10.31. 13:02:42

@gabesz27: "Most butaságot irtál.Mert akár kapcsolsz ővet akár nem a rendőrség vonul.a mentők vonulnak.a tűzoltok vonulnak.a rendőrők vonulnak hejszinelnek és jegyzőkőnyvet készitenek mert a baleset bekőtkezéséhez semmi kőze az őv használatnak."

Szerintem meg ez a butaság. A mentők csak akkor vonulnak, ha személyi sérülés van, a tűzoltók még akkor sem mindig. A rendőrök vonulnak a leggyakrabban, de az esetek jelentős részében ők sem.

gabesz27 2009.10.31. 14:00:33

kár hogy elbeszélűnk egymás mellet.28 éves vagyok és emlékszem régen a nyolcvanas kilencves években nem volt ilyen.nem volt az hogy az emberek a ennyire el voltak szálva ezektől a dolgoktol az volt a lényeg hogy legyen auto és menjen és semmi más nem számitott.mostmár az auto rég nem a kőzlekedésről szol hanem valami teljessen másrol.valoban nincs pénzem uj autora és egyátalán nem is vágyok uj autora mert van autom jo autom.és elvagyok vele.és az is igaz hogy fanatikussan szeretem a swiftet de csak1992-2003 évjáratig az ujabbak nem jok azt még leirmám hogy a harmadik autom.előtte egy 92es passat kombim volt amit utáltam

Detox 2009.10.31. 14:44:56

@gabesz27:
"régen a nyolcvanas kilencves években nem volt ilyen"

Akkor történelemből sem voltál valami jó.

Tudod nálunk volt egy olyan rendszer, amit úgy hívtak szocializmus. Akkor az emberek örültek, hogy van mit enni. Utána a kilencvenes években örültek az emberek, hogy "juhhhú, fasza, a kintről levetett szakadt opelok, vw-enek, bmw-k, mercik" jöttek befele, akkor minden nagyon jó volt. De a világ többi részén már a 80-as években is adtak a biztonságra. Senki nem firtatta, hogy neked nem jó az az autó. De ne húzd le azokat, akik adnak a biztonságra (amire neked nincs pénzed, és nem is költenél rá. majd 20 év múlva kirohad alólad az össze olyan autó, amiben semmi biztonsági felszerelés nincs, és akkor maradnak a feleslegesen drága autók, amik életet menthetnek, vagy járhatsz gyalog).

Ma már az autók gyorsabbak, jobban fekszik az utat -> nagyobb kanyarsebesség, és emiatt a felgyorsulás miatt szükség van arra, hogy a sok vezetni nem tudó ember elől megmentsék azokat akik nem vétkesek egy balesetben.

És hidd el, ez a dolog még mindig a közlekedésről szó. Csak olyan fajtájáról ami halad a korral, ellentétben veled.

audiw12a8 2009.10.31. 17:22:13

szemtanúja voltam ennek az esetnek és nem egészen így történt.
nem te engedted el a corsat hanem egy előtted álló autó és a buszos is türelmetlen volt mert már elkezdett rágurulni a corsa-ra. Nem kéne nagyképűsködni.
Amikor te elkezdtél vezetni gondolom nem saját autóval kezdtél te se.Minek fikázod a suzukisokat neked is az van.(nem vagyok suzukis).egybként meg nem gyorsul az a corsa annyira h ott már 40-el mennyen. Meg írod h a trabantra kilettél volna akadva ha az törik meg! Szerintem a trabantodból A oszloppal együtt szedtek volna ki. Meg nagy ellentmondások vannak a szövegben. suzuki a szívedhez nőtt és h mennyire szereted trabantnál meg kitértél volna a hitedből.

papa33 2009.10.31. 22:17:07

Na egy cikk, aholis nem a végére érünk a Suzuki fikázáshoz, mint bármely téma esetén, hanem elsőre direkt!

Nem sírom vissza, de anno a Zsiguli (fiataloknak Lada) volt a legeslegjobb gép. Egy szem ócska külső tükörrel, automata öv nélkül, szervo kormány és FÉK! nélkül, dárda kormányoszloppal. Mondjuk nem dobolt a futómű az úthibákon.
Mai emberkék tán el sem tudnák vezetni. ASuz a maga idejében egyenautó volt a többivel, anno a peu 10x, R5 stb semmivel sem volt különb. Mért is a Suzukis a béna? Olyan mint a Skodás kalapos, nos ott nem volt dinamika és fűtés, ezért volt a haladás komótos és a kalap...
Sok embernek nálunk az autó farokhosszabbító, és ez szomorú.
Mellesleg Ccorsát majdnem vettem, de aztán nem tetszett a méret, a haladás-kormányzás. És elgondolkodtam, hogy van Corsa 2* annyiért és akkor dobtam el az agyam. (Hozzá hogy szeretem az FAstrát, a családban meg több Suz is van.)

Egy autó a többi küzül, csak a többi autó rég bontó a Suz meg csak megy és megy, nem egy családban a mindig biztos másodautó a csodakocsik mellett.

szalai 2009.10.31. 22:52:05

@Detox: lehet többet közlekedek autóval mint te. Én még nem találkoztam "agressziv, kissebbségi komplexusát legyőzni akaró" suzukissal. Ti hol láttok ilyeneket? Vagy csak beképzelitek?!

Nem értem azt sem, hogy képesek emberek leszutykozni, szarozni, fosatlicskázni egy autót. Miért? Mihez képest azok?
Igen egyszerű gondolkodás ez.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.31. 23:28:21

@gabesz27: Vegyél a platós Uazt, abban nincs biztonsági öv, tehát nem is kell bekötni, rendőr sem szól érte, és az önrendelkezési jogodat sem sérti senki. Kicsit többet fogyaszt a Suzukinál, de valamit-valamiért, nem?

Detox 2009.10.31. 23:37:01

Először is:

Ne feltételezzünk vaktában egymásról semmit. Én is pontosan eleget járok autóval, motorral kicsiny országunkban.

Másodszor:

Nem képzelünk be semmit magunknak. Hogy hol látunk ilyeneket? sorolom:
44es út, 4es főút budapesttől Debrecenig bárhol
5ös föút Szegedtől Budapestig bárhol
52es út, na az egy gyilkos út
62es, 64es, 8as, 71es, 711es, 8as, 84es, 86os, 31es, 3as, és még sorolhatnám. Mindenhol ott vannak. De félreértés ne essen, nem csak a szutyoki swift, hanem a dévú matíz a kis 3hengeres kávédatálójával, szakadt 85ös opel kadett, corsa, füstölő lelkét kiköpő 1 literes dízel uno, regatta, tipo. És minden egyéb aminek sok idő kell, hogy egy bizonyos tempót felvegyen, de utána meg nem nagyon akar a tulaj lelassítani, így inkább olyan romános lendülettel közlekedik.

Volt szerencsém osztrákoknál, németeknél kicsit hosszabban motorozni a nyáron, és valami elképesztő, hogy ott senki sem akar árokba borulni. Mindenki tud normálisan közlekedni. (teszem hozzá én sem lógtam ki a sorból, inkább gyönyörködtem a tájba, ha ezt itthon teszem, elég gyorsan az útpadkán találom magam)

Amúgy semmi baj sincs a suzukival, csak már annyit hallottam, hogy jó így meg úgy, és emellett én azt tapasztaltam, hogy sehogy sem jó (kényelmetlen, nem megy, zajos, billeg, és nem rendes lemezből készítik, mert az itteni képeken is látszik, hogy elég komoly javítást igényel majd a swift). És mikor megkérdezem a fennhangon, újat feltartva magyarázó embereket, hogy de mitől jobb mint bármelyik más kisautó, annyi a válasz, hogy "mert az". Senki nem tud ész érvet mondani mellette, csak azt, hogy "az" és kész.

De, hogy lásd mi a gondom, mondok egy példát. Maradjunk most a jelenben, hiszen tényleges és látványos fejlődésen ment keresztül a swift, ezért már korrelálható más autókkal. Mai szemmel nézve (szerintem): az előző generációs fiesta (amit 2007ig gyártottak) alapvetően jó motorral volt kapható (1.25, 1.4 benzin), jó volt vezetni, kicsit lehetett sportosabban is, mert nem jött zavarba, kategóriájában a legjobb futóművel rendelkezett, emellett tartós is.
Vagy. Vw polo (nem a dupla körlámpás, hanem a most gyártásban lévők is, bár a dupla sem volt olyan rossz), összeszedett, ésszerű kialakítás beltérben, jó összeszerelési minőség (ez is természetesen benzines pl). Aztán, ami számomra igen jó ponttal szerepelt, Hyundai i30, egyel nagyobb kategória, hasonló áron ( ha jól tudom a ~100 lovas, klímás, alap, amiben elég sok extra volt 3 millió). Itt jött elő először, hogy jó ár-érték arány. (ami a dacia loganra is elmondható, de az megint más tészta).

És felteszem a kérdést: Mivel jobb egy mai swift, mint bármelyik más kategóriában, vagy árban hasonló vetélytársa? Mert nem azzal jönnek, hogy ez is egy jó autó a többi mellett (ezt még meg tudnám emészteni, és be tudnám olvasztani érzékeny lelkivilágomba), hanem, hogy ez sokkal jobb mint bármelyik másik. Tényleg szeretném tudni, mert erre a kérdésre kb 2 éve nem kapok választ senkitől. Emiatt elegem lett a swiftesekből, tojok rájuk, és szutyokinak, meg EszikSzétnek nevezem őket. Mert minden tulaj demagóg, mindenféle maszlagot befogadó, majd továbbadó ....

Na ezért. És itt lehet ám majd osztani :D Hajrá

Detox 2009.10.31. 23:53:01

Nah szóval.

1: ne feltételezzünk egymásról semmit vaktában. Járok én is eleget kicsiny hazánk rossz minőségű, ellenben poros útjain.

2: "Ti hol láttok ilyeneket?"
sorolom: 44es, 4 es Budapesttől Debrecenig, 5ös Szegedtől Budapestig, 51 es, 52es ( na az igazán gyilkos), 62es 64es, 71es 711es, 8as, 81es, 84es, 86os, 3as, 31es és szinte mindenhol. De ne essen félreértés, nem csak a swiftek, hanem dévú matíz a maga kis 3hengeres kávédarálójával, szakdt kadett, corsa, lelkét kilehelő 1 literes dízel uno, regatta, tipo, és minden más, aminek sok idő kell, hogy felgyorsuljon, és a tulaj már nem nagyon akar fékezni, így inkább olyan román megoldást választ.
"agressziv, kissebbségi komplexusát legyőzni akaró" ilyet én nem mondtam, úgyhogy nem értem miért nekem céloztad, de itt a válasz rá.

Volt szerencsém osztrákoknál és németeknél hosszabbat is motorozni a nyáron, és egyszerűen megdöbbentett a tény, hogy senki sem akar fejjel lefele az árokban végződni. Mindenki ment szépen, nem furakodtak, nem száguldoztak (teszem hozzá én sem, inkább nézelődtem a tájban, ha ilyet csinálnék itthon egyhamar az útpadkán találnám magam).

Hogy miért szutyokizom le őket, azért mert amit itt is istenítenek évjáratot, nekem sem kényelmes nem volt, menni sem szeretett annyira, dűlöngélt, zajos volt, szinte minden ami kib*szottul elronthat egy utazást.

A másik ami miatt szutyokizok, meg EsikSzétezek, az az, hogy senki nem tud értelees választ adni arra, hogy mitől jobb egy swift, mint bármelyik más árban és kategóriában hasonló autó. Mindenki csak azt a választ adja, hogy "mert az". De nincs épkézláb magyarázata rá. (természetesen a mostani swiftről beszélek, mert jelentős és látványos fejlődésen ment keresztül, ami már összehasonlítható más márkákkal, ez a régebbire nem érvényes)

Egyszerűen csak meguntam, hogy kb 2 éve nincs válasz erre, ezért tojok én a suzukisokra, és maradok a szutyokinál. :P
És mert ezek a tulajok demagóg, maszlagot magukévá tevő, majd tovább is adó....

Na röviden ennyi. Lehet osztani.

Detox 2009.10.31. 23:54:08

Huppsz, azt hittem nem küldte el, no mindegy
Azt olvasod amelyik tetszik, rövidebb vagy hosszabb :DD

Detox 2009.10.31. 23:57:47

Ja és amiért kihegyezem ezt a dolgot, hogy az a swift (régi) miért nem ér semmit a szemeben az azért van, mert pl 2002ben gyártott swiftet nem lehet összehasonlítani egyik másik kisautóval sem. Akkor már autókat gyártottak mások. Akár Clio, Polo, Fiesta, Ibiza, 206, bármi más. Szánalmasan elmaradott autó volt az már akkor, és egyben biztonságtalan is.

esef 2009.11.02. 09:56:28

@Detox:
És egy '91-ben gyártott Swift sem hasonlítható össze egy ugyanakkor gyártott Corsa A-val, Citroen AX-el, VW Polo-val ugye?

nico_baby 2009.11.02. 12:55:42

sajnálom szegény szuzit :( nekem is az van és nem skodából vagy polskiból ültem át... ja, és szőke is vagyok :-) tavasszal volt először balesetem, mióta vezetek, és ott sem én, a suzukis voltam a hibás, hanem a Toyota terepjáró! ami egyébként céges autó volt. Mégis én szívtam meg a végére a dolgot....nem szeretem azokat, akik általánosítanak, hogy köcsög suzukis. Minden márkánál vannak balf...ok szerintem!

motoszka 2009.11.02. 16:45:34

@Detox: Biztonságtalan :D Ez komoly szó... Ez nagyon durva, mert ha úgy vesszük az összes autó "biztonságtalan". Semmi biztosíték sincs arra, hogy biztonságban eljutsz A-ból B-be, mert biztonságos autó nem létezik! Azt, hogy "biztonságos autó" általában azok szokták emlegetni, akik egy rosszul felmért előzés végén letarolják a szemből jövő Suzukis családot és ő esetleg pár végtag töréssel megússza, vagy már láttak hasonló esetet. A biztonság nem az autóban, hanem az ember fejében van!
2,85Millióért mutass még másik hasonló kaliberű autót, mint az SX4. Méreteiben, MEGBÍZHATÓSÁGÁBAN(upsz sorry franciák kiestek), alkatrész ellátottságában, szervízdíjaiban, szervíz intervallumaiban, külalakra, fogyasztásra, motorteljesítményben, gyorsulásban, parkolhatóságban, korban fel tudja venni a versenyt! Aztán ne legyen túl nagy a lista...

Detox 2009.11.02. 17:36:25

Nah akkor kezdjük ott, hogy nem mindegy mennyire nincs biztosíték arra, hogy épségben érkezel meg, és a régi swiftben ez eléggé nagy szorzóval bír, ellenben egy hasonló korú pl 2002es fiestában.

Másik. Mutass te egy sx4et 2,85 milláért. És ne gyere az ilyen most akciós volt, mindenféle überfrankóNASAfejlesztésűéterszaggató fantázia nevek alá bújtatott modellekkel, mert sok másik helyen lehet akciósan autót kapni. Hivatalos ÁRLISTA alpján kérnék egy ilyen sx4et. Csak megsúgom fapad sx4 2,995 milla. Engedd el nekem ezt az 5e ft-ot. Így már 3 milla. Nem is olyan szép ez a szám már így...Csak mégegyszer: fapad sx4=3milla

Továbbá a külcsínyről ne beszéljünk, mert az sx4 lehet neked szép, én egy tengeridisznóval azonosítom, ami szerintem cseppet sem szép. (De ez szubjektív, úgyhogy ezen ne nyissunk vitát. Te szépnek találod, elfogadom).

Fogyasztásban az 1.5ös sx4 sem a legnyerőbb, a dízel már barátibb, de az nem 2,85 milla...bukott az elmélet.

Motorteljesítmény, gyorsulás, pakolhatóság, kor??? ezek ugyan nem komoly kérdések?

Nem lesz hoszú a lista, de pl. amit már említetem is i30 (jól felszerelt, 100le, ami bőven elég, pakolható, szerintem széps is, megbízható is, szervíz sem durva, és még 7év garancia is van rajta)=3milla

Vannak drágább autók (nem sokkal, pár tízezer vagy 2-4százezer fornitról van szó), ami ha valaki hitelre hozza, már nem sokat dob rajta. És igenis használható, szép, pakolható...stb.
fapad focus=3milla,
fapad jazz=3,4 (drágább, de Honda és az egy örök élet)
fapad ibiza=3,2
fapad fusion=3,56 (szépségre erre hasolít a legjobban az sx4)
fapad 206HDI=3,2 (és az 1,4HDI is megbízható, hiába francia)
Ez a teljesség igénye nélkül, gyorsan össze kapkodott lista, biztos van még, de egyenlőre ennyi.

Szóval nem hosszú a lista valóban, de nem csak a suzuki van a piacon "jó áron". Egyébként sem értem miért van az jó áron? Itt gyártják, magyarok gyártják, mégsincs még annyi kedvezmény sem, hogy nem kell regadót fizetni!!??
Amúgy azt a óriási 112le teljesítményt sem eszik olyan forrón. 11s 0-100re, max sebesség 180. Tehát tök átlagos, semmi nagy durr.

És itt van még egy szűkülés, csak azt látja az átlag felhasználó, hogy 112le.
Húúú, az már valami...ember, nézz kicsit mélyebre, kicsit jobban a dolgok mögé. Pfff.

Még mindig várom, mitől jobb egy Suzuki, mint bármi más!!!

gabesz27 2009.11.02. 19:18:09

@Detox: .én mint suzuki tulaj ugy látom azért jobb egy swift.(és most nem a legujabb szériára gondolok)mert nem tudsz még 1 olyan auto márkát mondani.ami megfizetheto és e mellet olcso a fentartása nagyon olcso az alkatrész mert nagyon sok van belőle.nagyon keveset fogyaszt én normál tempoban bőven 5liter allat vagyok.abszolut nem rozsdásodik nem ugy mint az f astra.az ár érték aránya messze a legjobb.az uj swift el az a baj hogy eleve nincs ezres motorral.tőbbet fogyaszt,drágább az alkatrész fentartási kőltség meg ilyesmi.450-500e ftért nagyon szuper álapotu 2000 utáni swiftet lehet venni.hol veszel 2000utáni tip top álapot másmilyen autot?sehol.ezért jo a suzuki.egyébként ami a legfontossab olcso és nagyon jo auto.aszem 2000ig gyártottak full alap verziot is ami az 1.0 ga swvift volt.a kilencvenes években 3.legmegbizhatobb auto volt ami azért nagyon komoly.nagyon nagy hiba hogy nem gyártják már.mint már montam az auto manapság nem a kőzlekedésről szol hanem a kiszolgáltatotságrol

Suttora 2009.11.02. 19:25:28

@Detox: Na, most viszont Téged kelll kijavítanom :D

"Nem lesz hoszú a lista, de pl. amit már említetem is i30 (jól felszerelt, 100le, ami bőven elég, pakolható, szerintem széps is, megbízható is, szervíz sem durva, és még 7év garancia is van rajta)=3milla"
A fapados i30 indulóára 3.649.000 Ft. Akciósan 3.149.000, de azt mondtad, az akciósakat nem vesszük figyelembe. Az i30-ra a garancia 5 év km-korlátozás nélkül, 7 évet (v. 150.000 km-t) csak a Kia ad.

"Itt gyártják, magyarok gyártják, mégsincs még annyi kedvezmény sem, hogy nem kell regadót fizetni!!??"
Minden Magyarországon először forgalomba helyezett autóra kell regisztrációs adót fizetni.

gabesz27 2009.11.02. 19:53:03

modok egy érdekes példát hogy egyértelmű legyen.30 évvel ezelőtt a pékek sűtőttek kiflit.mi volt az értelme?hát az hogy az emberek megvegyék és megegyék hogy jol lakjanak vele,ez volt az értelme és a lényege,a mai napig sűtnek egyszerű kiflit,fejlődőtt a sűtőipar megjelentek fűlőnféle és kűlőnleges péksűtemények pudingos pizzás csokoládés és még nagyon sokféle amivel szintén jol lehet lakni.persze sokkal drágább.szerintem sokan nem engedhetik meg maguknak hogy minden nap drága péksűtit egyenek ezért nagyon jo hogy megmaradt alternativának az olcso kifli is ami mondjuk kakaoval abszolut olcso ideális rwggeli.namármost ez nem mondhato el az autorol.régen is gyártottak autot.miért?mi volt a lényege?az hogy legyen egy kőzlekedési ezkőz amivel el lehet jutni a-bol b-be.és itt nálunk pont a swift volt az aminek még a 90es évekbe ez volt a lényege.olcso megbizhato takarékos.ez a szemlélet megváltozott hiszen már nem az olcso kőzlekedés a szempont hanem a kiszolgáltatotság.nem tulzok ha azt mondom hogy most egy uj teljesen alap swift sokkal jobban fel van szerelve extrákkal mint 92ben full exrában lehetett kérni egy uj swift esetében.magyarul ha uj autot akarsz kőtelező az extra!senkit nem érdekel hogy az embereknek autora van szűksége meg hogy 4 kerékre sincs őnerőből pénze kell az extra a kocsiba.nem számit,ha nincs pénzed semmi gond majd ad a bank pénzt kőlcsőn és lessz uj auto.igy gondolkodott sok kereskedő és az auto gyárak is.gyakorlatilag az auto egy olyab termékké vált amit az átlag ember teljesen lehetetlen hogy megvegyen ujonan őnerőből még ha a legolcsobb autot is akarjuk meg venni.és erre gondossan oda figyeltek a nyárak és a bankok is.az a jo ha kiszolgáltatva van az ember.ezért van igy eladosodva mindenki.szerinted miért olyan drága egy uj auto?mert drága előálitani?hát nem!azért mert nem számit a pénz és mert drágán is el lehet adni mert a csoro embernek majd ad hitelt a bank és a kereskedő kp ra adja el az autot és csak azt nézi hogy viszik az autot mint a cukrot.nem érdekli semmi addig még el nem fogy a pénz a bankbol és le nem ál az eladás és csődbe nem megy

gabesz27 2009.11.02. 20:03:17

a kiszolgáltatotságrol még annyit irnék hogy régen mikor raktam le a jogsit alp vizsga feltétel volt az izzo csere a fényszoroba!és kőtelező tartozék is volt.manapság már olyan autokat gyártanak amibe az ember ki se tudja cserélni az izzot mert olyan bonyolult.mi a francnak kell a gyáraknak ezt ennyire tul bonyolitani?hát azért hogy minnél tőbbet járj szervizbe minnél tőbb pénzt hadjál náluk legyen szo bármilyen uj autorol.ugyhogy még a kőtelező tartozékobol is tőrőlték a izzo készletet ennyit a kiszolgáltatotságrol.és lessz ez még sokkal durvább is ha igy fojtatodik a fejlődés.lehet neki őrűlni

Detox 2009.11.02. 21:24:27

Suttora! Igazad van, most néztem meg az árlistát, valóban nem az az ára. Ennél az egynél nem néztem meg csak, mert reklámokból még a 3M-ra emlékeztem, ezek szerint erre is hatott a válság :D
A garanciát meg simán összetévesztettem a Kia-val.

A regadóval tisztában vagyok, hogy az összesre kell. Én csak abból indultam ki, hogy ha mondjuk én dolgoznék esztergomban, és én raknám össze a saját autómat, aminek munkadíjából adózok, utána még regadót is fizetek. Hát ez g*ciség. Tudom más is aki dolgozik, adózik, az is fizet regadót, de ez mégis csak itt készül, mi csináljuk, legalább ennyivel lendíthetnének a gazdaságon...Vagy rosszul gondolom?Lehet.
(bár a németeknél bevállt a hazai piacra termelés, úgy hogy ami máshol működik, annak nálunk még esélye sincs, de ez meg szimplán a rendszer hibája)

i30 kihúzva a listából, akkor már ez sem olyan jó ár-érték arányú.

gabesz27:

Köszönöm, végre valaki, aki értelmes indokot mondott mellett. Elfogadom. Ettől még nem kellene, de már értem, hogy Te miért vagy mellette.Olcsó, keveset eszik, meg amiket írtál. Szóljon ez a régi suzuki mellett. Te legalább meg tudod magyarázni, hogy miért. Ennyiről szólt ez a kérdés.

gabesz27 2009.11.02. 23:43:21

@Detox: értesz engem?de most őszintén szerinted minden jo igy ahogy van?te őrűlsz a fejlődésnek?te nem érzed magad kiszolgáltatva?szerinted nem a kiszolgáltatotságrol szol már minden?

esef 2009.11.03. 08:44:07

@gabesz27:
Azért a gyártók is szeretik hülyének nézni a tulajdonosokat. A Renault-om kezelési könyve azt írja, hogy a ködfényszóró izzójának cseréje miatt keressek fel egy márkaszervizt. A 4 éves fiam cserélte ki, mert ő befért az autó alá annak megemelése nélkül.

@motoszka:
Utoljára mikor volt francia autód, hogy a megbízhatóságukat fikázod? 20 éve legalább, ugye?

@Detox:
A Fiat Sedici meg azért szar, mert olasz, igaz?

Detox 2009.11.03. 09:24:16

gabesz27

Teljesen minden jó így, ahogy van. Nekem. Miért nem lehet ezt megérteni. Csak nézd meg a képeket. Mivel ezek az autó egymással ütköztek, ugyanott, ugyanakkor, és a swift kicsit jobban tört, mint a corsa. Szó sincs arról, hogy a corsa vagy bármi más a legbiztonságosabb, hogy azokban nem lehet meghalni. De itt, bár a leírás szerint 40nel ütköztek, ami valóban képtelenség, de x sebességgel ütköztek, és a swift jobban amortizálódott. Nagyobb sebességnél ez hatványozódik. Minden autóban! Csak nem mindegy, hogy a 2-t vagy az 5-öt hatványzod....Ugye érted?! És nekem az, hogy ne a 5-öt kelljen hatványozni megéri. Neked nem éri meg, nem is veszel ilyet, de más ne legyen már hülye, mert számít a biztonság. És még mindig a vezetés élményéről szól, másfajtáról, de arról. Nem kell sokat keresni és meg lehet találni. A kifliddel is ki vagy szolgáltatva, mert otthon te meg tudnád csinálni kb 0,1ft-ból az az egy darabot, ehelyett megveszed a péksgben 10 ft-ért. Akor mindenki hülye, mert egy kifliért 100x annyit fizet mint amibe kerül?

esef:
Hozzád ki a fene szólt olyat, hogy ez meg az az olasz ezért vagy azért szar???komolyan!Ki? Egy rosz szót sem mondtam az olaszkról. Egyrészt tőlem távol esik, mert nem vagyok italyfan. Másrészt ha olasz autóról beszélünk akkor nekem az jut eszembe, hogy valami szép. Persze nem a sedici, vagy a linea. Valahol az alfa 159. Ne támadj már indokolatlanul, ki monda, hogy szar?Úr Isten...mindig van új...

Detox 2009.11.03. 10:36:08

Jaa, és esef a korábbi hozzászólásodra. Pontosan azért írtam a 2002es évet, mert akkor még bőven gyártották és forgalmazták azt a szériás swiftet, ami összehasonlíthatatlan már az akkori autókkal. Hangsúlyoznám, hogy 2005ben jelent meg az új swift és addig még mindig árulták a régit. 2005!!! Kicsit elmaradott volt már az a típus, és akármennyibe is került újonan, nem érte meg, leht hogy a többi sem, de azért kaptál valamit, nem pedig egy kupac vékonyított lemezt.

Jó lenne, ha nem a szó kiforgatása menne. Persze egy 91es citroen sem volt sokkal több, mint a swift. Nem is írtam róla semmit. De már egy saxoval sem lehet össze hasonlítan. És ha nem látod Te sem be, hogy amit a swift nyújtott 2000 után egészen 2005ig a konkurenciával szemben az szinten aluli, akkor te sem leszel más, csak egy elvakult...

esef 2009.11.03. 11:29:24

@Detox:
Egészen más réteg volt a régi Swift célcsoportja 2002-ben mint mondjuk a VW Polo esetében. Így nézve (és nem kötekedésből) a VW Bogár is mekkora fos, mert pár éve még mindig árulták...
Hozzáteszem, mi '99-ben tudtuk megvenni az első "nyugati" autónkat, egy régi Swiftet. A Trabanthoz képest hatalmas minőségi előrelépés volt. A fenntartására minimális összegeket kellett költeni, hozzá képest még egy F Astrát (csak halkan merem említeni: 2002-ben légzsák, ABS, egyéb 3 betűs csodák nélkül futott Astra Classic néven, ez is mekkora szar lehetett...) egy vagon fenntartani.

Detox 2009.11.03. 13:13:04

És akkor mi van az olaszokkal?

esef 2009.11.03. 15:40:15

@Detox:
Azzal az olasszal, amit a Magyar Suzuki Corporation gyárt? Vagy az olaszokkal általában? Semmi bajom velük, van aki arra esküszik, én a franciákra. Általában egy idő után minden fórumon elkezdődik, hogy ne vegyél sem olaszt, sem franciát, mert csak a német és japán az autó.

Detox 2009.11.03. 15:51:29

@Detox:
A Fiat Sedici meg azért szar, mert olasz, igaz?

Ezzel az olasszal. Te kezted, fejtsd is ki. Miért kaptam én ezt a kérdést.

Detox 2009.11.03. 15:56:16

Én sem vagyok francia vagy olasz vagy német vagy japán ellenes, vegyen mindenki amit akar. Én nem vennék franciát, mert akik körülöttem francia autótulaok mind szív vele, de lehet csak ők. Én meg szkepikus vagyok, ezért inkább nem reckírozok.

"Egészen más réteg volt a régi Swift célcsoportja 2002-ben mint mondjuk a VW Polo esetében."

Nem beszéltem célcsoportokról, szimplán csak a korhoz való viszonyáról beszéltem. Célcsoport mindig lenne hozzá, sőt ha ingyen vagy olcsóbban adnák az lenne a legjobb. Szimplán csak a többihez mért színvonalról beszéltem.

gabesz27 2009.11.03. 17:40:40

"Az 1974-ben bemutatott első generációs Golf Európában évtizedek óta történelem, sőt, lassanként kikopnak a forgalomból a hétköznapokban használt példányok. Dél-Afrikában azonban még mindig gyártják City Golf néven, méghozzá 1978 óta szünet nélkül".miért gyártanak még 1es golfot?azért mert az auto a kőzlekedésről szol

Detox 2009.11.03. 18:45:56

@gabesz27:

Nah asszem befejeztem gabesszal a vitát. Csak egy papagáj, aki ugyanazt tudja mindig hajtogatni. auto közlekedésről szó, átbaszás, áldozat vagyok, kihasználnak...brühühü. Akkor NE vegyél autót, járj gyalog, ott nem használnak ki. Ha csak a cipőgyárak nem.

És mégegyszer, utoljára: az közlekedés, nem pedig kőzlekedés. (RÖVID Ö BETŰ, NEM HOSSZÚ)

Detox 2009.11.03. 18:49:23

Ja, meg azért gyártanak még I golfot, mert az dél-afrika. Ha Te európát dél-afrikához hasonlítod, akkor csak gratulálni tudok, köszönöm, de én nem akarok ott élni. Hidd el, ott az a legkisebb problémájuk az embereknek, hogy mist I-es golfot vegyek vagy dévú matizt.

Solymika 2009.11.05. 10:18:35

Részvétem.....
Csak annyit akarok hozzáfűzni, hogy nekem még csak 3és fél éve van jogsim, de eddig hála istennek semmi kárt nem okoztam, és nekem sem okoztak.
Az unokatestvéremnek kicsit régebben kb. 5 éve van jogosítványa meg autója is, és már legalább 4-szer volt törve az autó, pedig elvileg soha nem ő volt a hibás, -HaHaHa!- mert ő mindig NYUGODTAN vezet.
Nyugodt vezetés nála az amikor városban csak 70-nel megy, nem centizi a bicikliseket, nem bújik csak 5 méterre az előtte lévő seggébe. Ha ideges akkor be sem ülök mellé :)

gabesz27 2009.11.05. 15:43:29

@Detox: neked milyen autod van detox?

Detox 2009.11.05. 17:37:14

@gabesz27:
Német és nem fauvé, nem is opel, meg nem is az elit. De mi köze ennek a témához?

gabesz27 2009.11.05. 18:22:25

csak kiváncsi voltam.milyen tipus és évjárat?

gabesz27 2009.11.05. 18:26:27

nekem passat volt a swift előtt egy 92es kék passat kombi 1.8 benzines.sokat evett nem szerettem és nagyon kőltséges volt fent tartani ugy számitattam be egy 98as swiftbe 890000ft volt a swift és 550000ft ért számolták be a passatot. szerintem jo vétel volt

Detox 2009.11.05. 20:11:35

@gabesz27:
Nem fogsz arról meggyőzni, hogy szar vásár volt, és hogy ki vagyok szolgáltatva. Nekem megérte, nekem is beszámolták az előzőt, 2millióért, ez meg 3,4 volt. 2008as évjárat, és minden egyes biztonsági és nem-biztonsági extrát szívesen látok benne. Nem sajnálom. És nem is hitelre van, tehát nem miattam van a válság, nem miattam mennek tönkre a bankok.

gabesz27 2009.11.06. 17:00:06

kár hogy az emberi telhetetlenség beszél belőled és nem a racionalitás.de őrűlők hogy ilyen menő autod van.és nem irigyellek mert nem tudsz egy példát se mindani arra hogy mondjuk a te autod mivel tőbb egy swiftnél.én is ugyanugy el tudok menni bárhova mint te .esetleg olcsobban vagy olcsobb fentartás miatt a megbizhatoság miatt meg ilyesmi.nyáron lent voltam vele a horvát tengerparton és szuper volt bárhova el mernék indulni vele,hidd el jobb lenne ha te is lecserélnéd,én csak jot akarok neked nem bánnád meg

Detox 2009.11.06. 20:48:35

@gabesz27:
Pföhöhöhö:

"hidd el jobb lenne ha te is lecserélnéd,én csak jot akarok neked nem bánnád meg "

Már azt meg bántam, hogy belegondoltam ebbe a dologba.

"kár hogy az emberi telhetetlenség beszél belőled és nem a racionalitás"

Valóban! Azt autózásban semmi racionalitás nincs, akár melyik oldaláról közelíted meg. Legyen az M-es Bmw, Vw passat, Corolla, vagy éppen swift. Ez pénz kidobás. Akkor miért is keresünk racionalitást a közlekedésben? Azért mert egy évben egyszer elmész vele külföldre, még nem racionális.

Tudod van az a mondás, hogy mindenki addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér, ezen az oldalon, ezekben az időkben pedig ez sokat el is hangzik. Én ezzel az autóval takarózom, ennek a költségeivel (garanciális, szervizbe kell hordani, de mivel én is normális cuccokat tennék bele, ezért jelentéktelen az az összeg amit munkadíjnak számítanak, főleg, hogy rendesen átnézik az autót olyan helyeken is, amit lehet te az otthoni komoly ellenőrzésedkor nem is gondolnál. Vannak ilyen helyek, csak nem kell sajnálni, azt a 150-220km, amit menni kell érte). Mikor autóvásárlásra lett adva a dolog, számolva volt, hogy mi lesz a velejáró költség, teljesen elégedett vagyok, nem lógok ki a takaró alól.

Hogy mivel több, mint a te suzukid? Mivel azt ahogy már írtam is, én alapból abban a dologban nem fértem el, pontosabban elfértem, csak kényelmetlenül (mindig valamibe beleütköztem, volt, hogy egyszerre több valamibe is).
Tehát az 1es pont:
Kényelmesebb
Nekem még 130nál sincs egy halvány jele sem zajnak, amiben nekem volt szerencsém swift, az már 60nál gusztustalan hangú volt (pedig az sem egy agyonütött példány volt). És ez nem biztos, hogy 900km keresztül kellemes hallgatni.
2es pont:
Nem őrülök meg, és simán lehúzok egy seggel 500km-t, hajnali négyig probléma nélkül, hátul alvókkal, úgy hogy a rádió éppen kettesen szól, hallom a zenét, és mindezt autópályán.
3as pont:
Én négy személlyel, 1 heti cuccal az A2es emelkedőjén tartom a 130at, anélkül, hogy visszagurulnék, vagy erőlködnék, netán imádkoznék, hogy csak érjek fel.

Ja és ilyen körülmények közt is el tudok járni 6 liter alatt. Benzinessel. Tehát még a gatyámat sem viszi el.

Továbbá, rendes vastagságú lemezből készült, nem tudom a kisujjammal benyomni a csomagtartónál a lemezt. És ebből adódóan, ha jön akár egy hülye is, és véletlen baj van akkor:
4espont:
BIZTONSÁGOSABB!!!!

Nem is akarom, hogy irigy legyél. Nem lenne semmivel sem több az életem tőle, de ne keverd össze azt, hogy neked az az igényed, én szeretek kulturáltabb körülmények közt utazni, mivel legtöbbet hosszútávon autózok. Nekem ez az igényem, valakinek meg egy Hummer az igénye. Ettől még senki sem tehetetlen emberileg. És nem te vagy az élet császára a swifttel. Senki sem az, mert van egy ilyen vagy olyan autója. Kinek a pap, kinek a paplan.

boO. (törölt) 2009.11.06. 21:36:17

@Detox: Felejtsd már el ezt a félcédulást.
Írni nem tud, nemhogy gondolkozni.

Detox 2009.11.06. 22:11:14

De olyan jóóó. Már csak húzni és húúúzni. hehehe

motoszka 2009.11.07. 19:05:58

@Detox: Elnézést először is, hogy csak most tudok reagálni a hozzászólásodhoz. Áttekintettem az i30-at és azt kell mondjam az Euro4-es Sx4-el felveszi a versenyt sőt pár dologban talán jobb is nála, de drágább is. Az új SX4 motortól, már elmarad az i30 és nem annyira igénytelenek a műanyagok a Hyundaiban. Sajnos a lényegre mégpedig a fenntartási költségekre nem találtam egyértelmű választ.

@esef: Céges autóként Megane Grandtourt használtam 2 évig. Igaz én voltam a hülye, mikor azt hittem 60.000km-el az órában el lehet indulni vele bárhova is. Nos a futóműve széthullott, pedig nem hajtottam durván! Az SX4-em váltója komolyan egy precíz műszer ahhoz képest ami a meganéban van. Igaz kényelmesebb a Suzukinál és tetszett a tempomat is hosszú távon, de egyszer mégis meggyűlöltem. Ki volt égve tavaly novemberben a jobb első izzóm. Én hülye lemenetem Békéscsabára és este hazafelé kiégett a bal első izzóm is.Egyszer csak nem láttam semmit. Örültem neki jó hideg volt, mondom kicserélem. Kihalásztam a pót izzót, majd hosszzab tanakodás után rá kellett jönnöm, hogy ezt az út szélén nem lehet kicserélni! Na azóta végleg megutáltam. Az SX4-be 90.000-et raktam és semmi baja nem volt eddig.

Detox 2009.11.07. 20:47:11

@motoszka:

Hello!
Teljesen helytálló a meglátásod, igazából az árakon már csak azért sem szeretek vitatkozni, mert ha nem fapadról (vagyis alapárról) beszélünk, akkor már teljesen szubjektív, hogy melyik felszereltség jobb vagy rosszabb, valahol többet adnak ebből, de a másikból kevesebbet. Ilyenkor számít igazán, hogy alapból mit adnak bele, ugyanis az alap i30 tejesen korrekt, míg más gyártók alapból kurblis ablakot adnak mondjuk (ami szerintem célszerűbb, az elektromos meg kényelmesebb, de ez egyéni). A mostani Suzukikkal igazából nincs semmi baj. Szerkezetileg szerintem simán versenyeztethető a többivel (motor, váltó. futóművel én kicsit elfogult vagyok, mert szerintem a ford gyártja a legjobbakat. ez is egyéni). A belső minőség meg már megint csak olyan, hogy kinek milyen az igénye. Ugye minek kopogtat az aki már bent ül? De elhiszem, hogy valaki meg nem bírja az ilyen műanyagot, meg azt sem, ahogy az zörög.

Fenntartásnál pedig már tényleg csak az a kérdés, hogy milyen szervizt talál az ember, mennyit pakolnak még rá. Ahova én járok, az teljesen elfogadható összeget kér, annyiért nem biztos, hogy én turkálnék benne otthon. Ha lejárt a garancia, akkor ugye már otthon is csinálhatod, és szerintem abban nincs nagy különbség. Olajnál szinte pár száz forint van a különböző olajok közt (persze csak ha egy bizonyos színvonalat nézünk, és a gagyi olajokat nem nézzük, mert jó tulaj nem is foglalkozik az olyanokkal), a szűrők megint csak nem egy nagy szórással kaphatók különböző márkáknál, tehát ez sem számottevő. Ha alkatrészárakat nézünk, akkor valószínűleg a suzuki nyer, mert abból több van, több a bontott alkatrész is. Kérdés, hogy mi és milyen gyakran megy tönkre benne. Pl. egyik ismerősöm meganjában az önindító meg az injektor minimum éves szinten cserés. Az pedig nem olcsó.

gabesz27 2009.11.08. 15:32:59

Csak azért beszélsz igy mert mondjuk van drága autora pénzed.Ha nem volna rá pénzed és mondjuk az emberek 90 szálakénának nincs rá pénze akkor teljesen más szemszőgből néznéd a dolgot.mert majdnem minden ebben az életben pénz kérdés.Régen tudtak az emberek őrűlni bármilyen autonak csak legyen valamiyen.Na ezt a szemléletet nyomta el a te és a hozzád hasonlo emberek gondolkodása.Bár nem tudok rolad semmit és azt irsz magadrol amit akarsz és irhatod azt is multimilliomos vagy.De zért ha mondjuk alkalmazott vagy és mondjuk kirugnak vagy egyébb okok miatt anyagi gondjaid lennének valoszinű nem ragaszkodnál ennyirre egy uj passathoz hanem mondjuk vennél egy olcsobb autot amit olcsobban fent tudnál tartani.mert számitana minden forint.Látod ezért van az hogy nem vagy objektiv hanem elfogult.Ha valakinek van pénze az kicsit bekébzelté teszi az embert,sajnos ez van,valogy ugyérzem teljesen hűjének nézik a suzukis embereket mert ilyen autoval járnak mégis milyen sok van belőle mert pénz kérdés.De ebből indulnánk ki akkor a a passatot is le lehetne alázni mert modjuk egy audi q7 hez képest elég igénytelen fostalicska vagy lehetne mondani mást.Szoval szinte minden viszonyitás pénz és nézőpont kérdése.Csak azért beszélsz igy mert elfogult vagy és nem objektiv

Detox 2009.11.08. 19:18:42

ÓÓÓ te gyökérkefe!

Régen nem őrültek egy új autónak, hanem örültek. Te meg pontosan annyira nem vagy hüJe, mint amennyire helyesen írsz. Ez nem beképzeltség. Nem is objektivitás. Te csak azért írod azt, hogy szerinted te objektív vagy mert leszűkült részben tudsz csak gondolkozni, és ez a suzuki szintje.

Persze, hogy jó autó. Akkor ha nincs nagyobb igényed, vagy nem engedhetsz meg magadnak mást. De attól még nem lesz jó autó. Érted? Csak neked, mert most ez van. De azt a nagy halmazt véve, amiben mondjuk a 500e ft-tól a 1,5M ft-ig terjedő autók vannak, abban a te swifted eléggé az alján van, már-már a szar kategóriát súrolja. Te sem vagy objektív.

gabesz27 2009.11.08. 20:42:53

"Persze, hogy jó autó. Akkor ha nincs nagyobb igényed"
elősszőr is sokminden nem igény kérdése hanem fizetőképeség kérdése.pont ez a baj hogy az embereknek tul nagyok az igényeik de nincs rá pénzűk és ezért van az eladosodás.már a csapbol is a hitel folyik lassan.Az meg hogy jo vagy rossz auto az meg csak viszonyitás kérdése egy uj passathoz viszonyitva mondhatja valaki hogy rossz auto a swift (bár én ezt is erőssen vitatnám)de a passatra is lehet mondani hogy rossz auto ha mondjuk egy audi q7hez viszonyitjuk mert abba még nagyobb biztoság teknika van pl .kár hogy nem reagáltál a tőbbi irásomra. a hejesirást meg hagyuk.vagy hadjuk?hogy kell irni?

gabesz27 2009.11.08. 20:53:18

a neten valahol olvastam egy érdekes dolgot.hogy mi a baj a magyarokkal.mi a kűlőmbség a fejletebb nyugati államok és a magyarok kőzőtt?hát az hogy ha egy nyugati embernek van mondjuk 6millio forintja az 2millioért vesz autot és a maradékot befekteti.de egy magyarnak ha van 2millio forintja az legalább 6millioért vesz autot felvesz 4milliot és nyőgi mert igy érzi jol magát és utána sir hogy milyen rosszul megy ithon az élet.a magyarok telhetetlenek és bekébzeltek,ez van

Detox 2009.11.08. 21:40:00

Meliyk írásodra nem reagáltam? Nem tűnik fel, hogy én egy autót sem magasztalok fel? Te folyamatosan azt csinálod, csak éppen azt nem értem mire föl! Nem csak swift, passat és q7 létezik. A legöbb embernek meg lehetne pénze, csak esze nincs. Aki nem tud a pénzzel bánni, előre kalkulálni, az vessen magára. És egy nép eszetlensége miatt nem szabad egy alapjában nem egy nagy durranás autót az égig emelni. Attól mert van sok vegetáriánus, nem a szója a legjobb étel. Érted a hasonlatot? Az a baj, hogy Te az elméleteiddel körbe érsz, majd egyhelyben toporogsz.

A helyesírást meg ne hagyjuk, mert egy emberről sokat elmond. Tudod, ha valaki nem ír helyesen mint te, az vagy műveletlen (és aki műveletlen, az leragad egy minimális szinten agyilag és értelmileg is) vagy nagyon trehány, tehát az életben mindenhol (vagy leglábbis sok helyen) trehány, nemtörődöm ember (és az ilyenek véleményes sem sokat nyom a latban).

motoszka 2009.11.08. 23:17:50

@gabesz27: A magyarokra egyébként is jellemző, hogy szeretnek sírni a pénz miatt, akár van, kár nincs. Nálunk valahogy mindenki egy kicsit elesettebbnek mutatja magát, legalábbis én ezt tapasztalom. De az is igaz, hogy akinek nem megy olyan jól a szekér és hirtelen meglódul, akkor teljes személyiség torzuláson megy át. (saját apám a példám rá)

Ettől függetlenül, ha lenne most SX4-ből kombi tuti arra cserélném, de lúzerek és nem terveztek, helyette egy már szerintem is túl drágára sikeredett és fele annyira sem hasznos sedant alkottak. Gratulálok nekik!

gabesz27 2009.11.09. 18:42:15

hát ez durva volt detox.előszőr is nem vagyok műveletlen ember.és nem vagyok trehány se.ha egy autos témára te helyesirással tudsz válaszolni akkor te vagy gyépés!Elárulok valamit.tudod annyira buta ember vagyok hogy pár éve mikor montam hogy ez a válság be fog kővetkezni akkor kirőhőgtek.én tudtam hogy ez lessz és ugy alakitottam a sorsomat hogy ne legyek kiszolgáltatva meg van mindenem. saját házam autom és nincs egy forint adosságom se.Lehet valakinek 8diplomája vagy akármilyen űber okos ha hétkőznapi életbe szart se ér,nincs semmilye.Ismerek sok diplomás embert akinek az élet szinvonala az enyém kőzelébe sincs mert alkalmazott, keveset keres,vagy munkanélkűli.Ez a téma nem rolam vagy rolad szol hanem az autokrol.Mig én végig az emberek legnagyobb gobdjárol a kiszolgáltatotságrol beszélek és arrol hogy olcso egyszerű autokat kellene gyártani ,te arrol beszélsz hogy kell a biztonságteknika és ugy csinálsz mintha nem ez a tulerőltetett fejlődés vezetett volna idáig

Detox 2009.11.09. 20:29:37

Nem ez a túleröltett fejlődés, hanem az emberi hülyeség vezetett idáig. És nem ott kezdődik, hogy az autógyártók fejlesztik a biztonságot. Amúgyis egy mai autó nem csak attól drágább, hogy a biztonságtechnikát fejlesztették, hanem attól is, hogy jobb anyagokból dolgoznak, ami tartósabb is (műanyagok, fényezés, elektronika...stb.). De ez még mindig nem a probléma gyökere. Az sem, hogy a bankok hiteleket adnak, legyen az bármilyen. Mindenki tud olvasni. A probléma ott van, hogy az emberek nem gondolkoznak. És ennyi. A legtöbben mások hülyeségéből gazdagodnak meg, nem pedig tisztességes bányászmunkából. Lehet ott hitelre autót venni, csak ésszel.

Szóval nem kell gagyi autó, nincs kiszolgáltatottság, sem túleröltetettség. Emberi hülyeség van, és emiatt nem szabad visszafele fejlődni. Az olcsó, egyszerű autó pedig az. Ha elkezdenék újra gyártani azt a swiftet, az is visszalépés lenne. Előre kell haladni, mint ahogy gondolkozni is.

gabesz27 2009.11.09. 21:35:57

mit értesz emberi hűlyeség allat?

Detox 2009.11.10. 10:51:01

Azt, hogy nem gondolkoznak. Nem tudják a pénzt kezelni. Az első hülyeségbe belemennek ahelyett, hogy kicsit szétnéznének a világban. Szerintem csak az az ember a kiszolgáltatott, aki hagyja, hogy az legyen, aki nem tud önállóan gondolkodni, vagy dönteni. Ma jóformán ez a piac lényege, és ahogy előzőben is írtam, ebből lehet meggazdagodni(feltéve ha te vagy a szolgáltató). Nem tudom jobban magyarázni, biztos van körülötted is olyan ember akinek jól megy, meg olyan is akinek nem. Azokat az embereket kell megkérdezni, hogy mi is az az emberi hülyeség, akiknek nem megy. Rá fogsz jönni, hogy az esetek töbségében vagy egy apró defekt a gondolkodásban. (De persze mindig a rendszer meg a társadalom hibája, hogy ők ott tartanak). És a legtöbbje nem erre a világra való sajnos.

gabesz27 2009.11.10. 20:46:44

aszem én sokkal jobban értem ezt a dolgot és sokkal jobban át is látom.az emberi hűlyeség és a kiszolgáltatotság szorossan őssze fűgg.A gazdaság a fogyasztoi társadalom mozgat rugoja.ha gazdaságban a termelés nincs szinkronban a kereslettel(a kereslet a fizetőképes vásárási szándékot jelenti a kereskedelembem)vagyis olyan termékeket gyártanak amiket az emberek saját őnerőből meg tudnak meg venni az ahoz vezet hogy egy harmadik piaci tényező is bekerűl a gazdaságba(ezek a bankok és a pénzűgyi szolgáltato cégek)ezeken a pénzűgyi finansziórozo cégek hozzák szinkronba a termelést és a fogyasztást ami már nem normális dolog.Vagyis beépűltek a gazdaságba a termelésbe és ők dőntenek mindenről.ha nem finansziroznak a bankok le ál a fogyasztás és leál a termelés vagyis a bank szektor tartja hatalmába a gazdaságot.És erről a gyártok is és a fogyasztok is tehetnek meg az állam is.erre lehet példákat mondani az auto iparra vagy az épitő iparra de ide lehet még hozni sok tartos fogyasztási cikket is.Érdekes modon senkit se zavart az hogy az embereknek nincs pénzűk,se a kereskedőket se a gyártokat nem érdekelte.minden űzletbe kereskedésbe ott van egy két bank vagy pénzűgyi cég aki elintézi a hitelt mert mára már az vált normálissá hogy az ember csak banki hitelből tud fogyasztani.csak egy dologrol feletkeztek meg az emberek hogy azt a pénzt vissza is kell fizetni és az keserves lessz.a másik dolog meg a gyártokat és a kereskedőket érintette hogy nem gondoltak arra hogy a pénz el is fogyhat a bankbol.mert tőbb pénzt helyezett ki mint ami befolyt neki.Ez egy ődőgi kőr amiből nem igazán tud már magyarország se kikeveredni mert már az állam is el van adosodva.Nem véletlen hogy az auto iparral kezdődőt a válság mert ott volt a legnagyobb a kiszolgáltatotság..Az autot vitték mint a cukrot nem számitot a pénz a bank fizetett mindent még az átirást is csak a kedves űgyfél irja alá a papirokat.sőt ha valakinek volt kpja azt is megdumálták hogy hitelre vegye az autot mert a kereskedő a vételáronlévő hasznon fellűl méa banktol is jutalélkot kapott.Csak a hitel elfogyott a vásárlás megszűnt a kereskedés csődbement a termelés csőkkent ami létszámleépitésekhez vezetett és nőt a munkanélkűliség.Szoval rőviden ez a gazdasági válság.És még egy dolgot irnék azért se jo a fejlődés mert a modern teknika a modern gépek rengetek ember munkáját kiváltják vagyis ez miatt is nővekszik a munka nélkűliség.a modern robotok számitogépek és szoftverek rengeteg ember munkáját elvégzik gyorsabban és olcsobban ami szintén munkanékűliséghez vezet

kovitools 2009.11.24. 13:32:55

Bammeg, te sem a genertelnél kötöd akkor a biztosításod az 5 év balesetmentesség miatt. Gondolom. Vagy az csak az önhibára vonatkozik?! Na mielőtt valaki elkezdene fikázni, megyek és megnézem :D

beranna 2009.11.26. 00:14:10

Genertel? Az az a társaság, amelyik a vicces csomagtartónyitogatós reklámkampányt futtatja? :D