Az ovisok nem hülyék

  2009. október 27. - ommm Címkék: soul kia c3 picasso

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Két doboz, egymás közt

Abban a sajnálatos esetben, ha mégis döntéskényszerbe kerülnék, a Citroënt választanám, egyszerűen azért, mert ez jobban megfelel a feladatának, olyan primitív eszközökkel, mint a használható csomagtér és a létező rugózás.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr521478136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garp 2009.10.27. 09:54:04

A cikk alatt a C3-nal azt klatom, hogy a "Totalcar meg nem ertekelte". A Kia-nal 3.5 csillag. Erdekelne azert, h mennyit adtok a Citromnak :).

Komolyan meglepo, hogy ilyen mutyur a Kia csomagtere, pedig gondolkoztam egy hasznalton, szerintem jol nez ki. Ezek utan marad a kombi.

ommm 2009.10.27. 09:54:45

@Garp: Három és felet :)

Alhazred 2009.10.27. 09:55:23

nehéz elhinni, hogy ennyire szar autókat gyártanak manapság.

Garp 2009.10.27. 09:57:58

@ommm: nem gondoltam komolyan, hogy egyenlore hozzatok ki.... de igaz, "elhangzik". En kerek elnezest :).

Garp 2009.10.27. 09:59:49

Meg a kis szoveges osszegzes is, ugy :) de eskuszom nem kekeckedek tovabb, elnezest. Vig napot! :)

gnme 2009.10.27. 10:03:06

....megélhetési autógyártás ez már.

Olyanok is ezek.

Tudnám még említeni a megélhetési Koóstoló című műsort, Fásy ádám mulatós műsorát illetve az Attila féle megélhetési dáridózós műsort.

Ja meg a kártyajóslást...

De a Tihanyi Tamás .. na az az igazi etalon.

szalagfék 2009.10.27. 10:08:59

Hát nem is tudom...a családban két citroen is szolgál (C3 és saxo), mindkettő túl a 150ezren és a szokásos kopásokon kívűl bajuk még nem volt. Szervizelésük pedig aránylag olcsó. A picasso a C4 verzió óta nagy szerelmem (a xsara nem jött be), de a C3-asé is pöpecül néz ki. Olyan egyediség nyújt, mint anno a kacsaseggű Megane (persze a Soul hamarabb jött ki, tudom).Sokan imádták, de legalább annyian fanyalogtak is rá. Kisgyerekesként én be tudnék egyet vállalni. De nem 0km-el 5 misiért, hanem 2 évesen 3-ért, ugyanis a citromoknak van egy rossz tulajdonságuk: kurv@ra nem tartják az árukat.

Balazs5 2009.10.27. 10:22:36

Soha nem vennék Citroent, vagy Kiát. Viszont a kettő közül egyértelműen a Citroen a nyerő. A Kia nyobába sem érhet.

zsazsa1 2009.10.27. 10:23:31

Nekem legalább három típus nagyon tetszik a Citroen kínálatából. Hanyatt vagyok esve a formától, az ötletes megoldásoktól..
De a büdös életben nem mernék pénzt adni érte, maradok inkább az 'unalmas' márkáknál, akik tudnak pl. váltót gyártani. 2009 van, ez alap dolog.

Balazs5 2009.10.27. 10:24:03

Javítom: A Kia a nyomába sem érhet.

BMW /// 2009.10.27. 10:34:06

Egyik sem tetszik. Nőknek biztos jó,meg praktikus de nem vennék ilyet.

Bambano 2009.10.27. 10:47:20

Pont tegnap futottam össze egy kollégával, 3 hengeres 1.4-es dízel skoda praktikja van. Nem álltam meg, kiröhögtem... Kb. ugyanezt gondolom ezekről is.

martong 2009.10.27. 11:08:24

A Soul nekem jobban tetszik kivülről, de a beltér mindkettőben túl játékautós, mondjuk gyerektranszportba ez való. Miért van ekkora divatja a kisdízeleknek azt nemértem, sokkal inkább egy 1.6 benzin turbó hamár.

A váltóik bovdenesek vagy rudasak?

imittto 2009.10.27. 11:10:41

Az a vicc hogy sokan komolyan gondolják hogy ezek pl. "családi autók"...aztán mikor először akar pl. babakocsit beleszuszakolni rájön hogy átb...ták. Kollégám mikor a Berlingot vette először a 206 SW-t akarták neki családinak eladni. Mondta hogy ahhoz kell csomagtartó erre közölték hogy ha az üléseket lehajtja mindjárt van is...jó de akkor a gyerekeket hova? Ezek az új szutykok 4 ember A-ból B-be eljutását tudják NAGYON minimál csomaggal. (após mikor a logant vette az nekem a grande (lol) punto után óriásnak tűnt...most az E38-ból átültem, akkor tűnt fel hogy összementek az autók manapság)

VizsLAjos 2009.10.27. 11:15:54

@Bambano:

Aztán mi volt a vicces benne? Alap haszonjármű egy alap TDI-vel.

Ja, persze-persze, a B Corsa jobb, mindig elfelejtem...

vinyi 2009.10.27. 11:50:25

"Például mindkét futómű borzalmas."
Ezt most úgy mondja a segédtesztelő, mintha nem tapasztalt volna még rosszabbat az életben. Az objektivitásod borzalmas. Buta firkász.

lacza87 (törölt) 2009.10.27. 11:54:22

Ennek a kategóriának az szinte az egyetlen fegyvere a divatos formavilág (hogy tetszetős-e az más kérdés), viszont mindkét kocsi formájáról az a véleményem, hogy nagyon hamar el fog fáradni.(ld.: coupe-cabriok) Adott árkategóriában szerintem több szintén divatos autó van ezeknél -legalábbis kicsit - kortalanabb formával. Pl. ennyiért van Mini One(igaz benzines),Alfa Mito(akár hasonlóan erős dízellel) nem beszélve arról h jóval olcsóbb bohókás Fiatok is léteznek. A 2 tesztelt kocsi sem praktikusabb ezeknél. Persze aki divatos külső alapján választhat autót, max lecseréli ha már nem tetszik.

lwcolors 2009.10.27. 11:58:44

Nekem egy véleményem van a két tesztjárműről: 5 misiért már kocsit is lehet kapni.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.27. 12:00:53

36 ezer KM után szét van hullva a váltójuk. De a Kija az öt év garit ad... Abba belefér akár 3 komplett váltócsere is!

Jó kis autó az, csak gyakran kell csereautóval járni :))

És még az ára is magas. Egyszerűen a Ceed óta túlárazzák a koreai kocsikat.
Pedig azok is hullanak széjjel. De a marketing duma , a papaíron 7 év megvetette az emberekkel.

Az elején így voltak a prosztók a Dácsija Lóganéval is. Azt is megvették, míg rá nem jöttek, hogy egy rakás szar
És akkor már nem is olcsó.

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.10.27. 12:00:57

Tény, hogy jól néznek ki. Vagy legalábbis ötletesek és újdonságként hatnak.
De nem kéne egyik sem.

lik kedvelő, éljen a lik! 2009.10.27. 12:03:44

melyikben jobb dugni? a tököm kivan már azzal, hogy ezt sohasem tesztelik... persze az olvasó le van tojva, majd megveszi a drága kocsit oszt majd utólag kiderül hogy szűk a hely a dugáshoz! hogy gondoljátok ezt??? le a totalcar tesztelőivel!

Amanitin2 (törölt) 2009.10.27. 12:04:26

az ég világon semmit nem számít, hogy az autós újságíró mit tud jobban vagy mit nem.
Két tényező számít: nem az övé, és ingyen használja. Továbbegyenlő ha nem autóról van szó, hanem egy vasgolyóról, azt is szétkúrja.

lacza87 (törölt) 2009.10.27. 12:21:11

Mellesleg a vállalati stratégia és a merketing sem a szakterületem, de pl egy elégedett C3 Picasso vásárlóról el tudom képzelni, h valami racionálisabb, de még mindig karakteres másik Citroenbe ül bele később. Viszont a Ceedet, Carnivalt vagy egyéb jellegtelen(Kia-fanoknak: kevésbé karakteres és avantgarde) Kiát választó elégedett Soul tulajdonos... hát nincs a lelki szemeim előtt.

kicsigonzalez 2009.10.27. 12:25:16

@vinyi: Nem úgy mondja, hogy soha nem látott rosszabbat a buta firkász, hanem ennyi pénzért (5M), ennyi idő után (18e km) BORZALMAS.

És ha ennyi idő után tényleg nyikorog, az tényleg borzalom... Az e 36 kombi 14 évesen sem nyikorog. Családi... Jééé:D

És még lehetne sorolni... Sünt a tervezőknek:)

kicsigonzalez 2009.10.27. 12:27:09

@joeramirez: 18e kilométer, csak mivel újságírók használják, és elméletileg jobban nyúzzák, mint egy átlagos user, ezért írt 36-ot

boogee 2009.10.27. 12:49:49

...a nőknek biztos tetszik ...
a feleségem azt mondta bármelyikkel beállítanék elválna...

Csubakka Junior 2009.10.27. 12:52:52

A C3 pofás, a Soul nekem már most elavultnak tűnik formailag. Pont egy mai újságban láttam 1,6-os Insigniát akciósan 5,033 misiért. A családot inkább abba tuszkolnám bele, ennyi pénzért.

megint 2009.10.27. 12:53:29

Bambano, ő nem röhögött a corsán?

Titto 2009.10.27. 12:58:44

nem nagyon lep meg a csomagtartó-különbség dolog, mindig is verte a citroen a kategóriatársakat csomagtérben...

laccmacc 2009.10.27. 13:50:06

Nekem Xsara Picasso-m van. Imádom. 123 000 Km van benne, a karosszéria nem elég merev, néha nyiszog benne pár cucc... De szarok rá!
Szarok rá, nem arra való, hogy az ember cikázzon a forgalomba, szarok rá, hogy a futóműve nem olyan feszes, mint egy bömbinek, hogy a motorja nem olyan erős, hogy a kerék feltépje az aszfalt...
Ez arra való, hogy poroszkáljak vele 140 környékén kényelmesen az ótópályán, városban a nagyobb bünti határán, gyereket belepakoljam babakocsistul, műanyag kádastul, két nagy bőröndel.

C3 Picasso? Kéne. Asszony járhatna vele, én belepúposkodnék egy C4 Picassoba.

Percerz vagyok? Szarok rá! :)

laccmacc 2009.10.27. 13:51:40

perverz - akarom mondani

esef 2009.10.27. 13:58:12

@laccmacc:
Én ugyanezen okból vettem egy Renault Scenic-et. Azóta magasról szarok (szó szerint!) a többiekre...

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.10.27. 14:09:52

Hát nekem a Soul eleje és oldala még mindig nagyon bejön. A többi része sajnos hagy némi kívánnivalót. De ezt is úgy megnézték az utcán, mintha UFO lenne. A benzinkutas pedig nem azt kérdezte, hogy megtankolhatja-e, hanem hogy megnézheti-e, amíg én töltöm. :D

lacza87 (törölt) 2009.10.27. 14:15:45

@laccmacc: A felsoroltak mellett szerintem szép és a statisztikák szerint megbízható is a Xsara Pic. Ha majd lesznek gyerekeim, meg pénzem én sem veszek mást.

gromek7 2009.10.27. 14:27:18

A c3 picasso elöl azért eléggé cipőkanalas, ha valakit hátulra is ültetni akarunk. Szerintem mindkettőnél jobb vétel a Skoda roomster. Kb. 10cm-vel hosszabb csak és sokkal nagyobb belül. A legerősebb dízellel kb.4.3M-től indul. Ki gondolkozik egyáltalán ezekben az édibédi gyöszökben?

Ymmi 2009.10.27. 15:11:52

Akárki mond bármit is ez olyan mint a vagonR csak a suzuki már tíz évvel ezelött tudta ezt fele ennyiért.Nézzétek csak meg jól a képeket,ha a szalonok ajtaját ezekért a tipusokért szaggatnák még lehet hogy a vagonR-t is visszahoznák -fele ennyiért.Lehet hogy nekem ezért tetszik mind a kettő (vagy mind a három).

Ymmi 2009.10.27. 15:15:58

Az üvegtető mondjuk mindent visz de kéremszépen ez luxus pedig ez kellene lenni a legalapvetőbbnek ha már nincs családi kabrió(cabriolet)

Garp 2009.10.27. 15:27:00

Ugy latom, gyulnek az "egyterusek". Kisse OFF elnezest, de privatban tudna valaki infot kuldeni, hogy mit nezzek at kifejezetten egy hasznalt Multiplan mielott megveszem? Van valami gyenge pontja? 2002-es, diesel. Koszi!

Tökös Veréb 2009.10.27. 15:39:17

@Garp: magadat egy orvossal, izlésficam miatt :) de most komolyan multipla???

conmorientes 2009.10.27. 16:07:57

Csak azt nem értem tisztelt tesztrájderek, hogy minek kellene két szar közül kiválasztani a jobbat ???

Egyik egy zöldes szar, valószínűleg valami spenótos tészta után, a másik meg piros mert beleizzadt egy koreai a megszülésébe és közben az aranyerét elhelyezték kesztyűtartó gyanánt.

No válasszon a paraszt, mint én. Nékem az tünt fel, hogy majd mindegy milyen jel van az elején, simán lepattinthatnánk róluk oszt egy félkezű kintornás a majma kalapjába újrasorsolhatná, annyira mindegy melyikre kerül.

Ráadásul 5 millió pénz alapáron !!!!! Uraim hol élünk ? Ez nekem közel olyan mintha a nyugati aluljáró vizeldéjében 10.000,-be kerülne a sima sárga ív és 20.000-be a teljes fullos akció. Az igazi gazdagok már csak sikkből sem szarnának otthon.....

Olvasom én a rajongókat, pölö akinek kettő citroene áll otthon, meg aki megvenné anyunak, csak nem annyira értem, bár tény hogy retardált vagyok. Így azzal az alap elvvel egyetértek hogy csak az új autó a jó autó, mindnekitől kérem hogy lehetőség szerint csak új autót vegyen szalonból, akinek az tetszik citroent akinek meg az jön be kiát, vagy bármilyen más hasonló modern csodát.

A döntetlen tehát abszolút jó eredmény, mondjuk nálam nem 3.5-3.5 csillag hanem rendesen 0-0, ráadásul a totalcar a későbbiekben is kap tesztalanyokat mert ilyen szépen nem kutyázták le a gyárak húzóneveit :)

newname 2009.10.27. 16:20:30

Valami... vacakot..kétszázezerért.

The Good Boy 2009.10.27. 16:51:46

nekem életem legsz*rabb vétele annó egy C3 1,6 exclusive volt. Olyan sz*r volt, hogy mosolyogva toltam be 1 éves korában a szomszédos autószalonba. Pedig más sirva fakadt volna még a relative nem is túl nagy buktától is. Én meg örültem. Pedig tetszik az új c5 és a c4 pic. is, de nincs az a pénz, amiért egyszer újra beletegyek egy zsák pénzt egy francia autóba.
Kiám is volt, nagyon szerettem, mert nagyon megbizható, szerethető autó volt (mégha akkoriban mindenki még előitéletesebb is volt a koreaiakkal), de valószinüleg számomra a soul az a kia, amit magam elé képzelek, ha koreai autóra próbálom meg rászánni magamat.
Aki egy olyan igénytelen belső minőségű autót képes forgalmazni, hogy már a ránézéstől is mély és eltüntethetetlen karc alakuljon ki bárhol, az nem minőséget gyárt, hanem (megpróbál) mennyiséget gyártani, de az meg itt eu-ban nem igazán eladható.
És sok év után sajnos a kia még mindig nem tanult meg futómüvet hangolni. Régen is az volt az egyedüli rossz számomra, hogy a rugó lágy volt, a teló meg kemény (vagy forditva?:::). A lényeg az volt, hogy az úthibákon felütött, mint egy fakerekű lovasfogat, cserében kanyarban billeget mint egy hintó.

Autopeti 2009.10.27. 18:22:51

10 éves,anno újonann vásárolt Cliónk árának további legalább 1/3-át a javításokra költöttük,pedig nincs még benne 150e sem és kíméletesen használjuk.
Többet francia autót nem...

voroseltolodas 2009.10.27. 18:33:25

Ezt a váltó dolgot nem tudom ép ésszel felfogni. 18.000km-nél... és 5 azaz öt millió forintért. Rövidre zárva:
Egyszerűen megérdemli mindenki aki ilyeneket vesz. Higyjen a reklámoknak, repül, pörög a színes autó, jópofa csajokkal, srácokkal. "Fogyasszanak" csak a barmok.

Az enyémben már 220.000km van és 11 éves, de felgyújtanám, ha ilyen vagy hasonló lenne a váltója.

L-K 2009.10.27. 18:37:15

@Ymmi: A vagonR+ tyúkól.Hogy mered autónak nevezni!

foolproof 2009.10.27. 18:53:34

KisCitrom 5.3 M HUFért, szerintem George Soros is ezt ajánlja, gratulálok minden kedves vásárlónak előre is. Ha már okvetlenül muszáj kiszórni a dzsettát az ablakon, - mert a nappaliban már összerohadt és amúgy is mindig vasvilával kellett forgatni - azért vannak ennél elegánsabb formái is. De nem adok tippeket, van annak már elég baja, aki ilyen c3 vs soul dilemma elé kerül, őszinte részvétem néki.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.10.27. 19:16:27

Ez két "divatos" kisautó, praktikusabb változatban. Egyterű? Pffffff...

Franciát elvből nem, 10 évet szívtam velük, elég volt. A Soul belseje meg anyaghasználatban is egy bunkerre emlékeztet.

Akinek ez a "praktikum" kell, vegyen egy régi Mini Van-t, az legalább tényleg stílusos és van benne hely...

Racionálisabb gondolkodásúaknak pl. Ford Fusion, az is legalább ilyen "izgalmas" de legalább megbízható és feleennyiért kapható egy jó használt...

Ymmi 2009.10.27. 19:41:22

@L-K: ...ezek is azok vagy azok lesznek

Heckantrieb (törölt) 2009.10.27. 19:52:34

@gnme: "....megélhetési autógyártás ez már."

Bezzeg regen, amikor a pina meg szoros volt, jotekonysagi alapon mukodott az autogyartas, es mindenkinek alanyi jogon jart a venyolc!

Sausage 2009.10.27. 20:03:42

Goodboy: Érdekelne mi bajod volt a C3al, egy ceges van az asszonynak es en is eleg sokat gyotrom. 6 éves, 150k nal jar, eddig sosem rohadt le, volt egy elromlott ablakemelo kapcsolo, eldurrano izzo, es egy szivargo gumitomites. Ennyi. Elol kifejezetten nagy, rugozasa mint a tobbie, egy baja van talan, a 100 felett egyre durvulo szel es gordulesi zaj. Na de egy alapvetoen varosi autorol beszelunk.

Sausage 2009.10.27. 20:04:52

@Heckantrieb:

Lehet viccősködni, de nézd meg hány autógyár volt akkor, milyen volt a kínálat, és persze azt, hogy hány ment csődbe.

dennisthemenace 2009.10.27. 20:08:09

@Skodafan: Az en tizeves Peugeot-m atszamitva 208 ezret futott.Semmi nem volt rajta javitva,csak fektarcsa-betet,olaj,szurok,vezermuszij lett cserelve.Akkor most mi van? Francia ez is.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.27. 20:25:36

@lik kedvelő, éljen a lik!: Nem mindegy? Ilyen kocsiba ugyse szall be melled senki :)

Heckantrieb (törölt) 2009.10.27. 20:28:17

@Sausage: Te meg azon gondolkodj el, vajon miert mentek csodbe.

Bambano 2009.10.27. 20:41:18

@VizsLAjos: három henger, 1.4 dízel egy teherszállításra tervezett járműben??? ez az objektív része a dolognak, a szubjektív része meg az, hogy a gazdája igen meg volt vele elégedve, ennek fő oka az, hogy nem volt még rendesebb autója. Szerintem 3 hengert 4 ütemre nem lehet rendesen megcsinálni.

Ja, és ha jól látom, ezt a kia-t 5.3 misire tartják? Annyiból már rendes autót is vehetsz.

@lik kedvelő, éljen a lik!: láttad már a korát az újságíróknak? Szerinted ha pl. Csikós félrelépne, a mostani neje kihajítaná, hogy a lába nem érné a yamaha lábtartóját se, hol találna még egy normális csajt, aki ezt elviseli tőle?:P

Most vizualizálom, ahogy Csikós hazamegy, hogy anyjok, kettyinteni kell a tesztkocsiban, mert ezt is tesztelni kell, akkora üvöltés lesz belőle, hogy elviselem a szakadt mercit, az autobianchit meg a többi romot, hogy mindig alattuk fekszel, énalattam ágy lesz, ha fekszem, nem csomagtér:P

esef 2009.10.27. 20:50:50

@lik kedvelő, éljen a lik!:
Skoda Pick-up letesztelve, jelentem dugásra elegendő méretű a raktér. Opel Astra F felejtős, A Renault Scenic-et még nem próbáltuk. Két gyerek elég...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.27. 20:51:52

@Heckantrieb:

Arról nem beszélve, hogy bezzeg a régiek mennyivel jobbak voltak!

Nagyapám dédnagyapja mesélte, (nem nekem) :)), hogy a minőségi csúcs 1913 -ban volt.
Azóta meg csak szarabb és szarabb autókat gyártunk.
Már az is csoda, hogy a mostaniak egyáltalán gurulnak... áhh! ...nagyon szarok! :)
Ez egyszerűen szánalom! :)

spud74 2009.10.27. 20:55:36

Ommm! Amire te gondoltál az a mazochista, nem a szadista!:)

Sausage 2009.10.27. 21:07:21

Heckantrieb: Megtettem, ezert irtam, amit.

Sokan azert mentek csodbe, mert almodtak valami jot, megcsinaltak, es leszartak a mendedzsment karogasat. Biztak benne, hogy anyagilag is sikeres lesz. Hat nem lett, de attol meg a vevo szempontjabol kanaan volt.

A 60-as, 70-es evekben (a korabbiakrol nem is beszeljunk) szamtalan autogyar indult a semmibol, nehany sportkedvelo milliomos fantazmagoriaikent, kulonosen a digoknal. Lamborghini, De Tomaso, de lehetne meg jo par peldat hozni. Ekkor szuletett a szupersportauto mit kategoria, keszultek a gyonyoru, brutalis GTk, V8-al, V12vel olyan vevokornek ami ma mar alig letezik, mert vagy maganrepulovel jar, vagy a parasztok fellazadtak es felgyujtottak a kastelyat. :)

Leszarhattak az NCAPot, kis tulzassal az emissziot, es a zajszennyezest, az idiota szakujsagirokat. Es leginkabb nem volt felosztva a piac, legalabbis a mai modon nem. Egy rakas onallo kis ceg fejlesztett keresztbe-atloba, es nem erdekelte, hogy kinek a tyukszemere hag. Ma szerinted a Skoda csinalhat barmit is a VW engedelye nelkul? Vagy a Seat?

De a te kedvedert legyen egy ismertebb pelda, pl az Alfa. 70-es evekben sima mezei 5 szemelyes csaladi auto ala odaraktak egy transaxle hajtaslancot, aszimm. DWt elore, DeDiont, watt rudastol hatra, 4 tarcsafeket, teljesen konnyufem motort stb. És itt nem a presztizskategoriarol beszelunk, hanem az also-kozepkategoriarol.
Mi lett? Csőd, jött a Fiat, lett vasblokk szijas vezerlessel,es elbaszodo vezmoddal, McPherson a DW+DeDion helyett, es kozos platform a Tipoval, Dedraval, olyan ulespozicioval, mint egy szekerbakon. Viszont nem volt veszteséges.

ssjani 2009.10.27. 21:09:21

Azért érdekelt a cikk, mert már alig várom az új C3 és a Kia venga megjelenését.
Előzetes elképzeléseim szerint e két autó közül szeretnék választani a jövő évben. De most a cikket és a kommenteket elolvasva kicsit visszaesett a lelkesedésem. Ha mindkét legközelebbi rokon ennyire sz@r és ráadásul drága is ( alapmotorral meg valószínüleg nem mennek)akkor , melyik az az autó ami szép, jól megy, nem egy cirkáló és mégis tágas, könnyű a ki és beszállás, a csomagtartója is használható méretű és mindezekkel szemben viszonylag elfogadható áron adják, ja és szervízbe sem szeretnék sokat járni.
Egyáltalán létezik ilyen a mai világban ?
Mi lehet a közös halmaz ?
Talán a legtöbb kritériumnak a Totalcarban olvasottak alapján a Honda Jazz felel meg. De nem a legolcsóbb és a Kia c'eed kombi nagyobb is , de nem tetszik.
Vagy mégis a legszebbet válasszam és vegyek egy bordómetál Fiat Bravot( ami most éppen erősen akciós is) és ne törődjek a praktikummal, presztizzsel, értékvesztéssel, várható megbízhatósági problémákkal. Hanem élvezzem azt, hogy olyan autóra költöttem több évi fizetésemet amiben gyönyörködhetek amikor csak ránézek. Vagy vegyek egy matchboxot és nézegessem azt és járjak egy Wagon-R-el.
Tanácstalan vagyok mostmár végképp.

GregHozta · http://ceedclub.hu 2009.10.27. 21:57:33

Hát én nem lepődöm meg azon, ha ennyi használat után nyikorognak az elemek, szétmennek a váltók, legatyásodnak a kárpitok. A szaGújságírók kegyetlenül gyilkolják az autókat. Ismerek olyan történetet, mikor visszavitték a tesztautót, hogy nem megy, majd kiderült, benzint nyomtak a diesel gépbe.

Egyébként ezek "crossover" kategóriába tartoznak, ami itthon nem túl elterjedt. Amerikában ott van még a Scion xB, és a Nissan Cube, de itthon szinte csak ez a kettő. Magyarországon mindkét típus túl van árazva (a KIA Angliában £10,775-tól indul), így nem csoda, hogy nem is keresik az emberek. Bezzeg a nagy Ámerikában sikeres a Soul.

A berögződéseket pedig már el kéne felejteni. Két éve pont Citroënről (Xsara) váltottam KIA-ra (cee'd), de egyikkel sem volt semmi bajom. Nem esett szét, nem romlott el, és soha nem maradtam ott az út szélén.

megint 2009.10.28. 00:27:06

Nagyon szeretem ezt a "ezért a pénzért már autót lehet kapni" szöveget.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.28. 05:26:02

@GregHozta: scion megy, a soul nem. en 10x annyi scion xB t latok mint kia t, pontosabban eddig ketszer lattam kiat es rengetegszer xB-t ( scion bol amugy nekem az xC jon be, de venni nem vennek mert kicsi, nem v8 es nincs platoja ;)

lacza87 (törölt) 2009.10.28. 06:16:57

@Sausage: "Leszarhattak az NCAPot, kis tulzassal az emissziot, es a zajszennyezest, az idiota szakujsagirokat."
Újságírókon kívül ezek mind érted vannak! meg a gyerekeidért... Másrészt az általad emllegetett szupersportautó kategóriában gyakorlatilag ma is.

Sausage 2009.10.28. 06:39:56

@lacza87:

Értem vannak, (bár lehetne árnyalni a képet, de ne legyunk ennyire paranoidok) de akkor is szukitik a gyartok mozgasteret (ezzel pedig a kinalatot), es itt errol volt szo. Arrol mar nem is beszelve, hogy ha en leszarom az emissziot (es a szopashegyeket) es akarok egy karburatoros v12-t csak mert sokkal jobban szol mint az injektoros, akkor baszhatom. Legalabbis ujonnan.
Vagy ha nem erdekel, hogy egy kamionnal utkozve nem 50 felett halok meg, hanem csak 70 felett, mert en vilagos belsot, sok uveget, vekony A oszlopot szeretnek, van valasztasi lehetosegem? Nincs, pedig ugye az autot naponta hasznalom, utkozni pedig nem tervezek kamionnal. :)
Persze ott vannak a kinai gyartok, ok leszarjak az ncapot, a baj csak az, hogy ezzel egyutt se tudnak autot csinalni. :)

csilla1111 2009.10.28. 07:14:07

"Viszont a Soult mindezekkel együtt is inkább poénból vesz az ember, mert vagány és jópofa, de ez a poén a fent vázolt kényszerhelyzetekben egyszerűen nem jutna eszembe."

Nem, nem jópofa és egyáltalán nem vagány. Férfias meg pláne nem... Bár nőiesnek sem nevezném, leginkább csak egy béna doboz, drágán.
És azért mert mindkettő béna, még nem lesz "pont jó nőknek"... De lehet én lógok ki a sorból, már ovisként is hátsókerekes sportautót rajzolhattam. :)

Garp 2009.10.28. 14:06:44

@Fulzsenszio: annyira ronda, hogy nekem tetszik. :) Celszeruseg az esztetikum felett.

Amugy tudod: uriember izlesrol nem vitatkozik. ;)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.28. 14:16:48

@Sausage:
"Arrol mar nem is beszelve, hogy ha en leszarom az emissziot "

De ne szard le! Éppen ez ennek a "szép új zöld(?) világnak" a lényege.

Az ősember még a bokorba szart, de a ma embere nem szarik a város főterének közepére! Még akkor sem ha már nagyon kell neki, visszatartja az első WC-ig!

Az a baj, hogy már így is jól el vagyunk késve a világunk megmentésével...

Másrészt ott még nem tart a ma technikája, hogy egyénre oly mértékben szabjanak autókat ahogy azt Te szeretnéd. Sajnos. Pedig ezt az elgondolásod én is támogatnám! :))

Tipo16v 2009.10.28. 14:32:55

egyik se.
inkább nekem egy e39 a családnak meg bkv bérlet.
najo viccet félretéve egy új multipla vagy ulysse.
amugy a kia nem csúnya szerintem legalábbis kívülről. a belseje meg a gagyesz műanyag ocsmány.
franciát meg alapból nem.

Sausage 2009.10.28. 15:53:41

@Hagalex:
A kornyezetvedelemben is igazad van, de itt a felvetes az volt, hogy hogy regen szabadabban mozoghattak-e a tervezok. Es a valasz szerintem igen, fuggetlenul a kornyezetkarositasrol.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.28. 17:32:17

@Sausage:

Jjah! Az lehet.

Hát... akkor még nem voltak mai elvárások, ez tény.

Én személy szerint azért nem bánom, ha villanyautóval kell majd járni, főleg ha mellette hétvégente egy megfizethető versenypályán lehet játszani egy benzinessel...
Szerintem ez lesz a jövő.Vagy ilyesmi. :))

The Good Boy 2009.10.28. 19:32:01

@Sausage: "Goodboy: Érdekelne mi bajod volt a C3al"

Bár már sokszor leirtam itt is (meg az első félév kevésbé problémás életét a népitéletben is, aztán utána meguntam a felsorolást, annyit sem ér, majd egyszer talán oda is beirom a többit), ezért mégegyszer.
Ami tönkrement 1 éves koráig:
-1 hónaposan az átvételkor beletett új zselés aksi (jó, ez nem igazán az autó hibája, öröm volt, hogy az átvétel elötti nullrevizión cserélték az állitólag félévnél idősebb gyári aksit egy újra)
- 5000 km-nél hátsó csapágyak és a komplett hátsó fék cseréje (féknyeregtartó, tárcsák stb., gariba)
- 10.000.-nél már újra csapágyhangok, de már nem csak hátul, hanem elöl is
- rendszeresen (azaz menet közben több alkalommal) leeső ajtóvédő csík (szinrefújva cserélve közbe-közbe), illetve a tető peremén hosszában végigfutó müanyag elem rendszeres leesése
- klimaautomatika játékai (főleg télen, amikor auto módban, vagy a klima nem ment, vagy ment a klima, de az autó mód nem funkcionált), külső hőmérő bohockodása
- esőérzékelő használhatatlansága (pár perc után mindig átváltott vadállat sebességű módba, még akkor is, ha csak csöpögött az eső, és elég lett volna félpercenként egyet törölni)
- ABS-t, vészfékasszisztenst egyszer sem sikerült müködésre bírni, pedig az országutjaink kamikázéinak köszönhetően jópárszor tesztelni lehetett volna a képességeit (arról nem is szólva, hogy a vészfékezéskor felvillanó elakadásjelző sem mutatta meg magát nálam, pedig tesztekben pont az volt irva, hogy indokolatlanul gyakran lép müködésbe a vészvillogás, fékezéskor)
- A legfontosabb: kb. 6-7000 km után a hidrotőkék is bejelentkeztek reggelente jól hallható csörömpöléssel (a motor megbontását meghagytam az új tulajnak)
- tolatóradar néha szórakozott (folyamatosan sípolt akadálymentességnél, vagy csak inaktiv maradt, pl. amikor már majdnem arrébb toltam egy fél méter magas és tükörből amúgy pont nem látszó, de amúgy a radarszem elött lévő oszlopot)
- kb. 2000 km után olaj permetes volt a motorháztető (kitudja honnan került oda, jobb nem is tudni:)
- és akkor még nem beszéltem a sorjásan hagyott müanyagokról, hogy pl, volt olyan, hogy a térképzsebből ki akartam venni valamit és ahogy benyúltam érte megvágtam magamat a térképzseb peremének eldolgozatlansága miatt...
Volt jó tulajdonsága is: a plüss ülés minősége szerethető volt, az automata fényszóró precizen és tényleg indokoltan kapcsolt le-fel (volt nálam használatban olyan -nem kommersz- sportautó, amely éjszaka sötét országútról faluba beérve lekapcsolta a fényszóróit...)
Nagyjából ennyi, de szerintem nem teljes a lista, de nem töröm az agyamat tovább (vagyis ezekért sem kellett::))

A kia-C3 pic drágaságáról: azért a toyota urban cruiser is hasonló árakon van mérve, ráadásul nekem pl. nagyon nem jön be a hármas tagolású müszerfal, ahol a két szélsőben szinte semmi sincs, cserében középen egyben van a km óra és a ford. mérő.
És igen, pl nekem is nagyon tetszik a scion xb. aranyos kis gyösz:)

The Good Boy 2009.10.28. 19:40:45

...gyárilag torz hangzású hangszórók...
(jönnek, jönnek az emlékek)

The Good Boy 2009.10.28. 19:47:06

téli-nyári kerékcserénél a még felemelt kerék csavarjainak meghúzása során (tehát még nem nagy nyomatékkal) a kerékőr csavar feje letört (ami nem csoda, látva, hogy kemény kb. fél centis felfekvése volt a menetes részhez).
Persze nem minősült garis hibának, noha két szó után mondták, hogy többször volt már ilyen, megvan rá a technológiájuk.
Meg is volt, csak közben picit megsérült az alufelni... lehet hogy az is a technológia része volt

megint 2009.10.28. 19:52:02

visszakettőpadlógáz, azért mert egy nagy demagóg baromságnak tartom.

ommm 2009.10.29. 00:43:17

@GregHozta: "A szaGújságírók kegyetlenül gyilkolják az autókat."

Azért erre ne vegyél mérget. Vagy definiáld a kegyetlen gyilkolást.

Sausage 2009.10.29. 06:37:51

@The Good Boy:

Maga volt a katasztrofa akkor az az auto. :) Hihetetlen, hogy ekkora szoras legyen ket darab kozott, raadasul a mienk meg az elso szeriabol valo, tehat ha vmi, akkor ez szethullhatna.

lacza87 (törölt) 2009.10.29. 11:58:38

@Sausage: Még egyszer mondom sok kisszériás és/vagy szupersportautó van ,ami ezeket tudja. Illetve nem tudja, mert neked az kellene.:) Határ a pénztárcád:)

Sys 2009.10.29. 13:28:06

Maradok a Pug 307SW nél :):):):)

Sausage 2009.10.29. 17:24:33

@lacza87:

Sajnos nem igazan, mert a 99%uk felhizlalt, biztonsagi cuccokkal, hangszigetelessel felhizlalt izek egy vagyonert. Amik meg nem, azok pedig gyak palyaautok, semmi masra nem hasznalhatoak.
A 70-es 80-as evekben sok olyan technikat talalhattal meg akar az also kozepkategoriaban is, ami ma mar vagy a sport, vagy a presztizsautok privilegiuma. Nyilvan az elektronikus kocerajokban mas a helyzet, de pl mechanikus sperrt hol talalsz a kozepkategoriaban szeriakent? Opcioban, rohadt dragan, talan rak bele a BMW. Elsokerekes "sport" hehe modellekben itt-ott. And so on.

Sausage 2009.10.29. 17:30:12

@Sausage: Es ugye ki nem szarja le az esoerzekelos ablaktorlot, es a follow me home ot, ha cserebe a sperrt kell aldozni. :)

kadibela 2009.11.06. 13:57:08

Munkámból adódóan sok PSA (gyengébebk kedvéért: Peugeot és Citroen) termék megfordult már a kezeim közt ugyanezzel a váltóval (BE5), de a Tibi által leírt jelenségnek én épp az ellenkezőjét tapsztaltam. Ezek a váltók új korukban kissé akadoznak, de 10-15 ezer km lefutása után szinte vajpuhán veszik a fokozatokat. Tényleg meglepő de egyszer beültem ugyanabba az autóba 0 Km-es majd 12 ezer Km-es állapotában és azt hittem váltót cseréltek rajta. Nem akarom megkérdőjelezni a leírtakat de ha egy váltót csak a hátramaneten keresztül lehet kivenni ötösből, akkor az hibás, azt meg kell csináltatni. Ezt egyébként azért sem tartom valószínűleg mert ez menet közben hatalmas reccsenéseket eredményezne, nem hiszem hogy nem vette volna észre az importőr vagy a korábbi használó. Egyébként álló helyzetben próbálgatva, ha nem a megfelelő mozdulattal (kissé jobba nyomva) vesszük ki ötösből, akkor lehet produkálni ilyet, de menet közben nem így váltunk. Higgyétek el, a cikk megjelenése után kipróbáltam egy ugyanilyen váltóval szerelt autón! A KIA váltókat én precíz, könnyen kapcsolható szerkezeteknek ismerem, sokat futott autókon is (Ceed). Lehet hogy mindkét tesztautó hibás volt, bár erre kevés esély van szvsz. Én inkább felhasználói hibára gondolok vagy arra, hogy Tibi egyszerűen kiszínezte a tapasztaltakat, mert hibát mindig kell találni, ez a nagy újságírói "leleplezés". Mindenesetre általános következtetéseket ebből nem vonnék le, az hogy a mai autók váltója 18.000 km után szétesik az pedig egszerűen butaság!!!! Mindez arra jó, hogy újabb önigazolást adjon a 20-30 éves csotrogányokkal közlekedőknek: "bezzeg az én 20 éves Kadettemben / Mercimben / Suzukimban / Audimban, na abban még volt anyag"
Mindegy is, úgyse hisztek majd nekem. Pedig Tibinek nem ez az első ferdítése, sajnos minden cikkében találni egy-két "érdekes" megállapítást, ítéletet.

magas_makosbukta 2009.11.06. 14:17:45

Mindig a váltókat fikázzák! Az egyik ilyen a másik olyan. Aki ritkán vagy csak egyféle autót vezet annak 1-2 nap, aki sokat vezet sokfélét annak kb. 1/2 nap vagy fél óra megszokni még a legszarabbat is. Nem értem miért kell ebből ekkora ügyet csinálni. Aki vezetett már Trabantot az tudja miről beszélek. Kár ezen rágódni minden tesztben. Egyébként szerintem nem rosszak a francia váltók, nagyon sokat javultak az elmúlt 5-10 évben!

Maul 2011.02.21. 09:38:40

Azert itt a Honda Element is labdaba rughat es meg a 4wd is elerheto hozza 24000 dollar a full loaded verzio negykerekhajtasal es minden joval es sajat tapasztalatbol mondom el lehet benne ferni kenyelemes nagy auto es meg jol is nezz ki de azert melle kell egy V8 truck is es kkor jo az osszkep :)))
süti beállítások módosítása