Valami vackot kétszázért

  2009. október 18. - Bende Tibor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Megint itt az ideje, hogy vegyek valami vackot kétszázért. Épp ki se hevertük a Subarus bukót - ott 800 ezerbe került az autó eladása - amit egyébként az új tulajdonos totálkárra tört azóta. Ő köszöni jól van. Így néz ki, tessék, ha ilyet akarnak csinálni, a sztrádán kell rohanni a megengedett tempó felett, esőben, majd rángatni a kormányt, és kész is. Átpördülés a szembe sávba (sztráda!). Felhívott, és köszönte, hogy tényleg nem törött kocsit kapott, abban ugyanis nem maradtak volna egyben. Sajnálom.

Szóval épp ki se hevertük a subarus szopást, amikor a Toyota kezdett rakoncátlankodni, és kis híján nyomorba döntötte a családi kasszát, még a nyáron. Pedig csak a Balatonra szerettünk volna lemenni. Azóta megjavult, illetve kicsit eszi a vizet (inkább elcsöpög, mert nem kilométer- hanem időfüggő), meg rendszeresen kiég a bal első lámpa. Teszi a dolgát, nemsoká kap finom téligumit, nyami-nyami.

De nem is ez lett volna a lényeg, hanem, hogy vennem kell valami olcsó bontószökevényt a télire, de a következőn is tartson ki. Volt ugye a múltkor a BX, most is ebben a kategóriában néztem szét. Nincs egyszerű dolgom, mert épp annyira vagyok hülye, hogy az eladó Ladák-Suzukik tömegének gravitációja ne tudjon eltéríteni eredeti célomtól: legalább érdekes legyen, ha szar is. Legyen kicsi, legyen nagy, hidrós, esetleg rózsaszín vagy citromsárga. Lehetőleg ne egye a rozsda, legyen első tulajos… na jó, abbahagytam.

Ebben a szellemben túrom hetek óta a netet a kollégák idegein táncolva. Nos lássuk, miket találtam.

Renault 4 - eredetileg egy fehéret néztem Kópházán, de azt sajnos eladták. Vagy lejárt a hirdetés és az unoka elfelejtette megújítani, esetleg a sok pornólevél között veszett el a figyelmeztető mail. Mindenesetre lekerült, ezért itt a második favorit, a zöld. Ezek zömében Merkúros kocsik, kintről behozottak, kábé annyira bonyolult átütni rajtuk a számot, mint jegyet lyukasztani a buszon – egy helyen van, popszegeccsel. Ettől még egy ósdi, nem biztonságos, 34 lóerős vacakról beszélünk, amik a fentiek miatt évtizedekkel fiatalabban árulnak eredeti évjáratuknál. Felújított, újrafényezett, nem kell.

Aztán itt ez a bugyikék, háromajtós AX, kis benzinessel, de ha jól látom legalább zöld matricás. Ja el is felejtettem, az is jó lenne, de nem feltétel. Ilyen színben szinte biztosan nem volt cégautó, második női tulaj, elteszem.

Régóta szemezgetek a Tercelekkel, úgy tűnik gyengém a bakancs forma. Ezerötös motorral, legalább injektoros, vagy valahonnan lett rá zöld matrica. Ezekkel az a baj, hogy ennyi idős korukra reménytelenül elvásnak. Ez a konkrét darab a képek tanúsága szerint valamelyest megúszta, de azért nem indulnék el vele Stockholmba. Beszélek a tulajjal, mit mond. Sokadik autó, anyós járt vele a telekre. Kell ez nekem?

Ezért sokat kaptam itt a szerkesztőségben, hogy a Sierra nem is autó, ilyent csak idióták vesznek. Engem elsősorban nem is a szarautósága, hanem az állapota érdekel. Valahogy vonzanak a keveset futott régi autók. A nem lehasználtság jó dolog, csak ne lenne ilyen marha drága. Ja és automata, ami aztán végképp a gyengém. Csak ez messze túlmutat a kitűzött határértéken, 300.

Ha már filléres válságautó, itt van ez. Egy bajom van vele: azon túl, hogy olasz, régi - nincs teteje, elavult az egész, de még nem kult, de mi a bánatnak kell elgázosítani? Megy vele évi 50 000 kilométert, hogy megérje? Vagy csak sajnálja a 12 ezer forintot a 40 liter benzinért? A fene se érti ezt, minek kellett, ha megvenném, menne a gázszett a levesbe. Amúgy kéne.

Kezdődik a végeláthatatlan szopás, előkerülnek a forgalmi és vizsga nélküli, befizetetlen biztosítási csekkes szörnyedvények, málló műszerfallal, tartalék motorral, dohszaggal. Nem is értem, miért ezt ütöttem be a keresőbe: Renault 16. Van valami szerény francia bája. Ja tudom. Egyszer voltunk Jugoszláviában nyaralni, több autós konvoj úgy húsz éve nagyjából, majd az albán határig mentünk, egyik család és mi Wartburggal – 353W, a harmadik autó volt ilyen. Gyors volt, kényelmes, egyedi, csak épp Csikós szerint egy rakás szar, sose működik, drága és nem megvehető egy csomó dolog hozzá. Meg trailer, meg próbarendszám, ha ingyen adná, megvenném. Talán.

És a fő vezérhangya, a nem létező autógyár sosem létezett terméke, az Autobianchi A112. Ebből is néztem párat a neten, Prostreet Söndör is megtekintett személyesen Pécsett egyet. Az fehér volt, ennél milliószor jobb, de nincs vizsga és alapjárat, át van kábelezve, más ülések vannak benne. Ugyanakkor kis városi gyösz, gyenge, nincs benne semmi érdekes, attól eltekintve, hogy mechanikailag egy Fiat 127-es. Ebben a kékben meg ott a giga tetőablak. Olasz autóm még nem volt. Viszont jár hozzá két váltó, néhány kasztnielem, három szett gumi; mind vacak, de a felni jó lehet, és úgy nagyjából két salgópolcnyi főfékhenger és ilyesmik. Hogy hozzam el? Hová tegyem? Rita megöl.

Ez még nincs lefutva, a deadline elseje. Addigra autó kell.

Ui: a tuti tippet persze nem tettem be, nehogy megvegyék az orrom elől.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr971454293

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyaralas, teleles, oszezes 2009.10.29. 17:09:20

Epp a totalcaron olvasok egy erdekes cikket, miszerint az egyik szerzo probal venni valami csoffadt regi negykereku jarmuvet otthon. Erdemes megnezni hogy mi mennyibe kerul. Ford Sierra 1985-os, 700e forint. (Van meg par ilyen erdekes arfekvesu pelda, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.10.19. 15:11:50

@Ratnet:
"Nem nagyon tudtad megcáfolni, hogy olcsóbb az öreg vas tartása"
A tartása egész biztosan olcsóbb. Ha már használni is akarod, az egyáltalán nem biztos.
Buherátor lelkűeknek, évente ötezer km-re biztosan az, egy átlagember azonban ennek a többszörösét teljesíti, és áll neki hengerfejtömítést cserélni alkatrészáron, hanem kipengeti a szerelő költségét, az bizony már itthon sem két fillér.
Nomeg persze szegény ember vizzel főz, tehát akinek nem futja új autóra az tákolgatja a régit, és győzködi magát, hogy mennyire megbízható, meg gond nélkül elindulna vele külföldre is, akármikor.

"Vegyünk alapul egy nagyon fasza, kívánatos kis autót de sajnos sárga matricásat. Mennyit ér az autó környezetvédelmi 'hülyetörvény-tervezet' előtt és mennyit ér utána?"

Hát pedig kurvára a szbad piac alakítja.

Hajadra kenheted a sárga matricás fasza kis autódat, ha októbertől márciusig be sem teheted vle a lábadat a hungárián belülre. Ha ott akarod használni, és törvényesen, akkor neked az az autó szart sem ér.
Persze vidékre (egyelőre) még jó, vagy ha megoldod okosba' az is más kérdés, de ne ebből induljunk ki, mert ezt lehet, hogy te megcsinálod, de én például már nem.

Na mindegy, nem akarok tovább offolni, én is kedvelem a régebbi gépeket, nézni. De az életemet és a munkámat nem teszem föl egy tizenéves bizonytalan eredetű de még "lelke van" romhalmazra, annál többet ér nekem mindkettő, inkább fizetem a "lehúzós kötelező szervizeket", és "évente százezreket bukok az értékcsökkenésen".

zippofcy6 2009.10.19. 15:49:53

Új vs öreg:
Anyám Matiza 2.8 milla volt a kamattal együtt. 5 év törlesztés, 500 ezres kezdő.
Idén küldte ki a bank a törzskönyvet. Most el lehet adni 800 ezerért.
Vagyis 5 év alatt 2 milla értékvesztés. Az évente 400 ezer, + évi 20 ezer átlagdíj a kötelező szervízekre. Semmi nem ment rajta tönkre szerencsére. Na de 40 ezer km van benne összesen. Csak városban volt használva, országútra, autópályára gyenge is lenne. De városi autónak lett véve.

Az én Q4-esem ami egy iszonyat ritka autó: 92-es, 2005-ben vettem 113 ezer km-el (télleg annyi, állandóan állt)
Vételár 1 milla, átirások 100 ezer, aztán rögtön 200 ezer a szokásos folyadék- meg vezérműszíjcserék, klíma rendbehozatal, zárcsere (kp.-i zárat már nem vezérelte), termosztátcsere + hűtőcsere.
Aztán használtam 4 évet. Ezalatt nem költöttem szervízre SEMMIT.
Most elkezdett csöpögni a szervóolaj + hűtővíz. Kiderült hogy vmi szilent is a halálán van, meg a vezérműszíjnál a görgők (a vezérlés) még a gyári benne (140 ezer km-nél) és már csapágyas. Vízpumpa menthető, szervóakármi cserés.
Nekem jó haverjaim a szerelők, olcsón megszámítják. De nem akarok tippelgetni mennyibe fog kerülni. Viszont tutira nem annyiba hogy elérjem a Matiz 2 millás értékvesztését.
Igaz hamarosan 4 lengéscsillapítót is cserélnem kell, meg a turbó is csipegeti már az olajat. De ezekkel még elmegy újabb 10 ezret simán. (Az nekem több mint 1 év, lesz időm összeszedni a pénzt :) )
Lengéscsillapítók kb. egy 100as ebayről, vadi új turbó 2 kiló szintén onnan ...
szal tudomásul kell venni, használt autóra is kell költeni. Csak ha ért hozzá az ember (jó áron csináltatja, meg nem próbál spórolni pl. turbófelújítás 100 ezerért ami után jó ha 10 ezer km-ert kibír, stb) akkor még mindig sokkal olcsóbban kijöhet mint egy új autó értékvesztése.

Bende is ahelyett hogy venne 300 ezerért vmi romot, inkább rákölthetné a Toyotájára, és járhatna vele még évekig. Csak a magyar mindig azt nézi hogy "ezt én nem kapom vissza eladáskor". (ezért aztán a hazai használtautók romok)
De azt nem nézi hogy ha új autót vesz, akkor az értékének másfélszeresét törleszti a banknak, míg 5 év múlva már csak az új ára egyharmadát éri a vas.
Ki kéne számolni, mennyivel jönne ki drágábban ha taxival járna. Lehet nem is sokkal :P

Nekem nem kérdés hogy 3 millás új autó nekem nem kell. Elég beülnöm a Matizba, aztán meg a Q4-esbe. Ég és föld a kettő.

A bankokat meg hízlalja az aki elég hülye hozzá hogy ne magára meg a családjára keressen, hanem a rablótőkére.

tónik 2009.10.19. 15:56:15

Ennyi unatkozó embert...

lamalac 2009.10.19. 16:02:28

Szia Tibi, Azt értem, hogy az emberben előfordul némi egészséges perverzió, de -már megbocsáss- úgy érzem, Te már átlépted ezt a határt. Szerintem az általad keresett autókkal sikeresen biztosítod, hogy a vétel utáni fél évben cirka negyedmillió forintod elköltése adja majd magát ;) Ha már egyéniséget, városi kisautót, igénytelent, megbízhatót keresel: Javaslom ülj bele egy jó állapotú 95-ös Twingoba. Ezt megkapod cirka 250EFt-ért (www.hasznaltauto.hu/auto/renault/twingo/renault_twingo-3325948). Mit kapsz cserébe: 50Le-t, ennek ellenére városban dinamikus, jó élmény vezetni. Belül tágas teret! Ültem AX-ben is, össze sem lehet hasonlítani, egy klasszissal kényelmesebb. A vezérlés láncos (nem kell mindjárt vásárlás után ~40eFt-ot költeni a vezérmű-szíj cserére). Ez a széria kifejezetten jó korrózióvédelemmel lett ellátva. Amit pedig belinkeltem, első tulajostól való, tehát ha el nem mondott főelem hibás, akkor bíróságra is viheted, neked lesz igazad.

tónik 2009.10.19. 16:02:44

@zippofcy6:
"...ha új autót vesz, akkor az értékének másfélszeresét törleszti a banknak, míg 5 év múlva már csak az új ára egyharmadát éri a vas."
De nem érted, hogy különben a szomszéd azt hiszi, hogy kicsi a pöcse???

zippofcy6 2009.10.19. 16:10:27

@tónik: elég gyerekes dolog emiatt autót venni.
Ez kb. olyan mint mikor én nedves úton lámpánál mellé állok a 10-15 millás autóknak és szétszopatom őket.
Jellemhiba :D
De az enyém legalább nem kerül milliókba.
Igaz ha 3 éves Swift 2-est vennék még olcsóbban kijönnék.
Ha többet kell majd autóznom évente akkor tuti olyat veszek. Nem common railes dízelt amibe Németo.-ban már beleraktak 300-400 ezret, én meg költhetem rá ingemet-gatyámat.
Ha a csajoknál nem is lesz vele sikerem, vigasztal majd a tudat hogy azokból a milliókból amit az új autó vásárláson megspóroltam évente mehetek Thaiföldre, 18 éves csajokkal hetyegni :P

Leadfoot 2009.10.19. 16:43:36

@ZYLO: Az miért törvényszerű, hogy az öreg franciára sokat kell költeni. Rohadtul nem így van.

The Good Boy 2009.10.19. 17:02:04

@zippofcy6: "Aztán használtam 4 évet. Ezalatt nem költöttem szervízre SEMMIT."

Ha jól olvastam, akkor 113k-val vetted, most 140k-nál tartasz.

Hát az olajcsere?

De ha az olajcserére esetleg költöttél (mert azért gondolom vagy annyira gondos gazda, hogy igen), akkor az anyuci évi 20000 ft.-s szervizével együtt számold oda a te olajcserédet is, mert úgy korrekt a kép:)

Ha valóban nem cseréltél ezalatt az idő alatt semmit, akkor sorry.
Bár nem hiszem, hogy egy '92-es turbos vasnak 30 ezer lenne a szervíz intervalluma.

Egyébként pedig a használt vs. új vitához annyit:
tavaly vettem az asszonynak egy néhány éves gyöszt, úgy hogy nem tudtam új vasra rábeszélni (sokéve csak újakat veszünk), neki mindenképpen használt kellett (és nem is az ár miatt, hanem, hogy ne sajnálja "ütni-verni", pedig nem töri az autókat).
Tény, hogy csak a megvétel után kellett rákölteni (kötelező folyadékok, fék stb.), meg az idén az éves folyadékcserénél (plusz a még pont időben észlelt, ismeretlen helyen elillanó, és feketére "égett" automata váltó olajat cserélni), de engem továbbra sem győzött meg, hogy jobb a használt autó. Pedig kevesebb mint az új ár felébe került és szervizkönyves, 90k alatti reális km volt benne. És csak rövidtávon használja, mert ha messzebb megy, és nekem nem kell az enyém,akkor azt viszi.
szóval embere válogatja kinek mi a jó.

Ratnet 2009.10.19. 17:23:28

@lacza87: Idézd már légy oly kedves, hogy mi az az 'összes' amiről írtam, hogy most van.

Ellenben életemben tényleg volt vagy 50 féle autóm eddig. És asszem még nem álltam le.

Jelenleg is négyen vannak, plusz a motorok.:-)

Ratnet 2009.10.19. 17:29:38

@Heckantrieb: Idézd légyszíves ahogy azt írom: 'méregdrága volt' a Pug bicaj. Az viszont tény hogy nem volt gyakori és a tulajok büszkék voltak rá. Ez van.

Te hol nőttél fel, hogy ennyire fingod sincs mi ment magyarhonban 20 éve?

newname 2009.10.19. 17:30:07

Végigolvasva kiderült, hogy ezek a régi szarok qrva jó autók, megbízhatóak, olcsón fenntarthatőak. Az viszont még nem, hogy az idióta régi gazdáik mért szabadultak meg tőlük.

"..és kis híján nyomorba döntötte a családi kasszát, még a nyáron. Pedig csak a Balatonra szerettünk volna lemenni..." No comment:)

newname 2009.10.19. 17:32:50

@Ratnet:
Hagyd már ezt a bicaj témát..a franciáknál pont olyan tömegszar a pug, mint itt a Csepel bringa volt.

HattoriHanzo 2009.10.19. 17:33:31

@The Good Boy: Nagyon egyszerű a képlet. Aki megközelítőleg nem keres 4-500.000E Ft/hó, az ne vegyen új autót, mert bár megtehetné, nem gazdaságos a családi kasszára nézve, és egy esetleges hitelállomány negatívan hatna a budgetre (+ alaphelyzetben a gyerek(ek) nem tudnak majd minden nap gyümölcsöt/zöldésget venni, nuku étterem, nyaralás korlátozódik, könyv- számítógép park alúlfejlettsége stb.) Aki 4-500.000E Ft/hó, vagy afölött keres 1M-ig, kis- vagy alsó-közepes újautón gondlokodhat, ha a realitások talaján akar mozogni, de itt sem ritka, és nem baj, ha vki továbbra is okosan egy jó minőségű használtautót választ, vagy diverzifikálja a gépparkját (városi, ill pálya autót, és/vagy robogó/motor). Aki meg 1M fölött keres, az sírhat, mert többre fog vágyni, mint a 5kg-t kereső, viszont a felét teheti meg arányaiban. Ez ua jellemző arra, aki korábban 1kg-t keresett, majd később 2-3-kg-t viszont jóval nagyobbak lettek az igényei, mint, amikor 1kg-t kersett. :)

Szerintem butaság úgy tekinteni az autókra, h a régi, avagy az új jobb lenne, mert a kettőt véletlenül sem szabad összehasonlítani. Továbbá nyilván mindkét termékkategórián belül vannak a gyengébb- és jobb minőségűek...

HattoriHanzo 2009.10.19. 17:35:39

Kicsit tessék tudatosabban gondolkodni, és felülemelkedni a mindennapos vitákon.

Ratnet 2009.10.19. 17:37:33

@loláb: Mondom, gyenge lábakon állnak az érveid, ellenben remek példája vagy a 'fogyasztónak'. Hát hajrá. A világért sem beszélnélek le az 'újautóval' kapcsolatos kiadásaidról.:-)

A sárga matricás majomkodás meg egyelőre szünetel, tehát az ilyen adottságú autómmal is oda megyek ahová akarok. Olcsón:-)

Ratnet 2009.10.19. 17:39:34

@newname: Nem én pedzegettem. Csak valaki annyira zöldfülű buroklakó, hogy képtelen a balkáni tényeket elfogadni.

Ratnet 2009.10.19. 17:43:08

@newname: Azt a Bende írta. Az ő véleménye, tapasztalata, gépkocsija pedig -autós ismerteit figyelembe véve- nem mérvadó. Nem mi tehetünk róla, hogy a TC-stáb következetesen szar autókat gyűjt.:-)

newname 2009.10.19. 17:46:04

@Ratnet:
Vagy csak egyszerűen peches. De sokan megszopják /egyszer én is, de azóta kipolíroztam magam:)/

newname 2009.10.19. 17:47:12

@Ratnet:
..ezek alapján én indíthanék egy űrhajós lapot:)

The Good Boy 2009.10.19. 17:48:28

@HattoriHanzo: erre céloztam én is, hogy embere válogatja, kinek mi a jó. Én soha nem illettem senkit negativan a használtautói miatt, de azért egyik irányba sem szabad elvakultnak lenni, hogy csak ez, vagy csak az a jó.

És amúgy igazad van, mindent úgy kell vásárolni, hogy mellette legyen pénz kirándulni, étterembe, szórakozni járni.
Én is így gondolom, és azért keresem a pénzt, hogy ezt a szintet tartani is tudjam bármikor.

HattoriHanzo 2009.10.19. 18:10:50

@tónik: hihihi
@The Good Boy: Nem is tudom miért pont neked írtam, látom, h Te is ezen az állásponton vagy.

loláb 2009.10.19. 18:12:26

@Ratnet:
"ellenben remek példája vagy a 'fogyasztónak"

Egyszer próbáld ki, milyen érzés fogyasztani, lehet, hogy neked is tetszeni fog.

" tehát az ilyen adottságú autómmal is oda megyek ahová akarok."
Felőlem....

newname 2009.10.19. 18:22:52

@loláb:
Fogyasztani jó dolog (pénz kell hozzá)-irígykedni nem szép dolog.
Szerintem mindenki oda megy ahova akar, gyalog, kocsival....kit érdekel. Idegenedjünk már el. Itt az a sikeres aki újat vesz, annál csak az a sikeresebb aki használtat:)

loláb 2009.10.19. 18:29:01

@newname: Szerinted ki irígykedik arra, aki kétszázezres romokat berhel otthon, munka után?
Én találok értelmesebb elfoglaltságot a szabadidőm eltöltésére.

newname 2009.10.19. 18:35:31

@loláb:
Nem te! Én is munkát adok a szervizeknek, autókereskedőknek, autógyáraknak, gyarapítom az állam bevételét /regadó/.:):):)
2 k-ért meg normális autó egyszerűen nem létezik!

tónik 2009.10.19. 18:38:18

Senki nem a másikat akarja meggyőzni (nem is sikerülhet), hanem önmagát igazolni.

tónik 2009.10.19. 18:39:25

Ezek szerint viszont mindenki kételkedik!:)

newname 2009.10.19. 18:45:07

@tónik:
Ehez nem fér kétség:)

loláb 2009.10.19. 18:47:12

@tónik:
Én nem kételkedek, csak a hócipőm tele a "majd mi megoldjuk okosba' és röhögünk a konzumidiótákon" szöveggel.

Meg a másik kedvencem az "újat csak azért veszünk, mer' a szomszéd is vett, persze csakis 0/120-as hitelre, és közben a paprikáskrumplit eszünk, zsíroskenyérrel"
Mintha máshogy nem is lehetne autót venni. Újat.

tónik 2009.10.19. 18:52:59

@loláb:
Hopp, ez lehet, hogy mégis a te inged?

TamáSSS 2009.10.19. 18:56:25

200-ért AUTÓ-t? Ennyiért lehet venni jobb telefont,kamerát vagy kabátot. De autót.

loláb 2009.10.19. 18:58:02

@tónik:
Már miért is lenne? Soha nem vettem hitelre semmit, mint ahogy erőn felül sem vállaltam terheket az autómért. Nincs is 10 milliós autóm (pedig esetleg lehetne), olyan gépem van, aminek az árát egy év alatt megkeresem. Asszem valami ilyemis az ökölszabály.

tónik 2009.10.19. 19:01:50

@loláb:
Nohát, kérlek, örülök neki, használd egészséggel!

pink75 2009.10.19. 19:29:43

egyértelműen a granada :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.19. 19:33:04

@zippofcy6:

Elég sántítós az összehasonlítás....

Arról nem a Matiz tehet, hogy hitelre vették meg! Miért a 2,8 milliós hiteles áráról indítod az értékvesztést?
Még jó hogy nem uzsorakamatra vette anyud azt az autót! Akkor elmondhatnád, hogy 3,6 milláról esett az ára 800 ezerre.

A Q4 mennyit veszített volna az értékéből 200 ezer önrésszel ha hitelre veszed és használod 5 évet?

Azt senki nem vitatja, hogy egy új, vagy fiatal autónak nagyobb az értékvesztése, de:

1. Nem egy rozsdaboglyában ülsz, amiben adott esetben sem ABS , sem légzsákok, sem ütközési zónák nincsenek. Tehát kis szerencsével egy balesetet sikeresen túl lehet élni.

2. Adott esetben elindulhatsz vele akár Európa túlsó felébe, nemcsak üzembiztossága okán, de a nemzetközi garanciája miatt is!
Kevésbé kell attól tartanod, hogy taknyolnod kell az út szélén -10 fokban, miközben a család benne didereg.

3. Normál átlag autót feltételezve(Astra, Golf, Corolla) kevesebb üzemanyaggal számolhatsz, tehát éves szinten ezzel is pénzt takarítasz meg. Mert mondjon bárki bármit, azonos kategóriájú 15 éves autó többet kér benzinből, de még olajból is...

4. A környezettudatosságról már nem is akarok papolni....

5. Az csak duma, hogy egy 15 éves autóra nem kell költeni! Pont egy 3-4 évesre nem kell...
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a 15 éves autók gazdái kevésbé akarnak, vagy tudnak az autójukra költeni.

newname 2009.10.19. 19:38:50

@loláb:
Vazze! Nekem 1,5 év kellett.Az most gáz?:)

loláb 2009.10.19. 20:01:16

@newname: Csak nem te is konzumidióta vagy, aki a szomszédnak vette az újautót, és a gatyáját kifizeti a lehúzós kötelező szervízre, és az értékvesztésre?

Bezzeg a Géza megoldja okosba, vett magának egy turbódízel chromát, okosít bele gázolajat, és az ecseri bontós lesz az esküvői tanúja.
De ő legalább nem eteti a bankot, azt már aztán soha!

@Hagalex: Azt pedig véltetlenül se felejtsük el, hogy jóállapotú Q4-et találni gyakorlatilag lehetetlen. Tehát a példáját marhára nem lehet követendőnek állítani, mivel ha akarnék, se tudnék egy fasza Q4-et venni, mert nincs. Vagy legalábbis nem eladó.
És nem csak Q4-ből nehéz normális állapotú 20 éves autót kifogni, hanem mindenből, ami kb annyiba került újonnan, mint az AR155Q4.

newname 2009.10.19. 20:14:54

@loláb:
De, vazze szórom a pénzt, de nyugodtan alszom, van garanciám, Eu-s assistance. Sajnos hitelre nem ment, annál sz@rrágóbb vagyok:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.19. 20:21:20

@loláb:
Áhh! Nem kell ide Q4 példának, még típuson belül is megáll a lábán az érvelésem.
Tehát egy Golf5 - Golf2(3) viszonylatban, vagy Astra H vs. Astra F viszonylatban is.

De az milyen már amikor valaki megvesz egy autót a városba, bevásárolni 500 ezer önrésszel, 5 év hitelre...
aztán meg siránkozik, hogy mennyit bukott rajta!

Nna az ilyen esetben van értelme azt az 500 ezret mondjuk "Corsa - Polo - Punto" relációban elkölteni használtra!
Még ha elromlik is, ott hagyja és hazabuszozik!
... áhh! Csak felbosszantom magam. :)

Nancsi 2009.10.19. 20:21:57

Hagalex 2009.10.19. 19:33:04
0. 2 mila!=1 mila. Lehet egyik megvan zsebből, másik meg csak hitelből lehetne.
1. Matiz csak addig biztonságos, amíg önmagával ütközik. Nagyobb ellenfél esetén nem jobb 1 10 éves autónál, ami 2 kategóriával feljebb versenyez.
2. Európa túlsó felére Matizzal el se lehet indulni. Csomag nem fér fel, emberek nem férnek bele. Marad a repülő vagy a kockáztatás öreg vassal (azzal legalább van esélyed).
3. Fogyasztásban talán igazad van, de ha 100km-en megspórolsz 2 litert, akkor az 200 liter 10ezer km-re. Vagyis alacsony futásteljesítmény esetén ez se világrengető összeg (60eFt spórolás vs 400eFt értékvesztés).
4. Az autó előállítása során létrejött szennyezést is vegyük már figyelembe.
5. Egy 10-15 éves autó 1 évben szerelőnél van mondjuk 2-3-5 napot. A fennmaradó 360 napban viszont sokkal inkább autóbb, mint a Matiz.

Új autót annak van értelme venni, aki iszonyat sokat jár vele (50ezer km+/év), és nyilván akkor járhat ennyit vele, ha ez munkaeszköze. Vagy ha nem tudja értelmesebb dologra költeni a pénzét. Új autónál még a taxi is jobb választás kicsi futásteljesítmény esetén (10ezer km alatt).

loláb 2009.10.19. 20:25:37

@newname: Na, akkor legalább ketten vagyunk. Ennek örömére megyek kenek gyorsan egy zsíroskenyeret, és harapok hozzá egy fél retket vacsorára.
Hónap közepére nálunk konzumidiótáknál így megy ez, nem marad pénz a paprikáskrumplira se, olyan drága a Casco.
De a szomszéd olyan írígy volt rám, amikor hazavittem az autót, látom a dühöt a szemében, amikor vasárnaponként a kocsifeljárón mosom a gépet.:)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.19. 20:47:44

@Nancsi:

Ez is sántít...

Miért egy Matízt hasonlítasz egy olyan öreg autóhoz, ami nagyobb!
Én a Matízról csak azért írtam, mert a barátunk azzal példálózott, általánosságban nem Matízról van szó.
Hasonlíts egy Mai Golfot, Astrát, Corollát...

Nagyon el vagy tévedve, ha azt hiszed, hogy a mai kis autók rosszak törés, vagy baleset szempontjából. Egy mai Clio simán megeszi bármelyik 15 éves rozsdaboglyát törésteszten! Talán a Volvo, Merci, BMW kivétel....

Az autó előállítása során létrejött szennyezés nem a korszerű autógyártásban a nagyobb, ezt gondolom Te is belátod!?

Az szerencse, ha a 15 éves autó évente csak 3-5 napot van szerelőnél. Ennyit az új, vagy fiatal autó is ott van, hiszen azt is kell szervizelni évente 1x

Értem én, hogy hova akarsz kilyukadni, de a hitelvállalás problémaköre az nem az új és/vagy fiatal autó vásárlás problémaköre!

Arról folyik a vita, hogy érdemes -e a józanság határain (és az anyagi lehetőségek)belül fiatal autóra áldozni?

Erre pedig egyértelműen IGENNEL lehet felelni.
Persze aki inkább jár egy öreg, ámde megbízhatatlan autóval mert nem akar vagy tud hitelre autót venni az ne vegyen, csak ne akarjon másokat meggyőzni arról, hogy Ő milyen jól döntött, más meg hülye! :))

loláb 2009.10.19. 20:57:58

@Nancsi:
1. Vannak a Matiznál biztonságosabb kisautók. Én inkább azokban ülnék, mint egy húszéves, ki tudja hányszor tört rozsdabogjában.

2. Két ember még európa túlsó felébe menve is befér, csomagokkal is egy Matizba. 5+fős családot, vagy a haverokat nyaralni vinni nyilván nem matizzal kell, de vannak kb abban az árban olyan autók, amikbe kényelmesen befér 10 napra 4-5 ember csomagokkal is. Pl: Kalos, Logan.

3. Nem két liter a különbség, hanem kb 6, de inkább 10. Nyilván nem ugyanúgy hajtja az ember a 60 lóerős autóját, mint a 210-et.
Hatliteres differencia 10 ezrenkét 200 rudi.

4. Mert, minek kéne? Van valami EU-s irányelv, hogy a mostani autók 95+ százalékban újrahasznosítható anyagokból kell készüljenek, asszem EU-n belül ezt tartják is. Bár ebben nem vagyok szakértő, hülyeséget nem akarok mondani, de úgy rémlik, mégcsak nem is az anyagában újrahasznosítás (azaz pl kohászat) az elvárás, hanem annál kisebb energiabefektetéssel történő újrahasznosítást vár el az EU. Na, remélem jön valaki, aki ezt jobban vágja, az majd elmagyarázza, hogy mi a dörgés, pontosan.

5. Hát, ha 3 napot van szerelőnél, akkor tényleg nincs miről beszénli. De például csak a Csikós féle ERA többet töltött Karesznél, mióta megvan, pedig ő a két kezével bütyköl rajta mindent, amit tud, és csak a komolyabb dolgokkal megy szerelőhöz. Szóval az a 3-5 nap átlag usernél annak a többszöröse.

De nem kell okvetlen új autóban gondolkodni. Pár éves, szervízkönyves, garantált futásteljesítményű autókkal tele a net, nem nehéz onnan választani. Ja, hogy többe kerül, mint a németből gombócba törve behozott verzió? Hát az biztos, de kb ugyanazt tudja, mint egy új kocsi, a 30-40%-kal olcsóbb.
Nem kell okvetlen új kis autó-húszéves nagyvas viszonlatban gondolkozni.

newname 2009.10.19. 20:59:41

@loláb:
Mi kukázunk. Mondjuk az autót csak a garázsból kihozzuk reggel, hogy lássák a szomszédok. Meg nehogy má' a ház elé álljon valaki. :)

loláb 2009.10.19. 21:27:18

@newname:
:)
Képzeld, miután megvettem az opelt, a földszint kettőből a Poplacsek Gyuri is vett magának egyet. Persze a buzi extrásabbat vett, az enyémben csak analóg a klíma, az digitális.
Nade, ugye hitelre könnyű urizálni, a hülyéje nem tudta fizetni a törlesztőt, és a bank elvette tőle a kocsit.
Az volt életem legszebb napja, azóta mindig dudálok neki egy rövidet ha látom reggel a buszmegállóba.
Persze csak a két sarokig megyek, ott leteszem, és megyek a következő busszal utána.:)

loláb 2009.10.19. 21:55:56

@Hagalex:
"Nem kell ide Q4 példának.."
Rengetegen érvelnek azzal, hogy nem vesznek 3 millióért új kocsit, hanem helyette egy tizen-huszonéves nagyvassal járnak kb az új kicsikocsi árában, azért hoztam föl a Q4-féléket, az most kb a Brera árkategóriája lenne, azaz kb 15-16 millió. Tíz évesen meg majd kettőt fog érni, csak akkor benne lesz 300ezer km, és kb a negyedik tulajdonostól (amiből az utolsó kettő valami telepi suhanc, vagy faluszéli redneck, aki az autót okosba szervízelte) veheted meg. Fasza vétel lesz, tényleg.

"De az milyen már amikor..."
Hát, vannak akik tényleg a szomszédnak vesznek autót, hajrá. Ha valaki megkeresi a pénzt, akkor szive joga arra elb.szni, amire akarja. Más kérdés, hogy hülyéket nem kell sajnálni.

"Nna az ilyen esetben van értelme azt az 500 ezret mondjuk "Corsa - Polo - Punto" relációban..."

Igen, ezeknek van értelme (mondjuk szerintem több értelme van egy 10-12 éves polo helyett dupla áron 3 éves Alto-t vagy Kalost venni, mégha 500 rugó hitel kell hozzá), de az átlag "autóbuzi" véletlenül sem racionálisan választ használtautót, hanem olyat húszévest vesz, amit a világon semmi értelme napi használatra tartani.
(Nekem van egy barátom, vett egy w126 sportline-t. Ráköltött a vásárlás után 3 kilót, majd még 300-at az automataváltóra, végigjárt vele 3 MB szervízt, amíg talált egy normálisan dolgozó brigádot. Aztán megjött az esze, a w126-ot beállította a kertbe, hétvégente előveszi krúzolni, napi ingázós kocsinak vett egy 3 éves 45 ezret futott, szervízkönyves Kalost 1.3 millióért. Amibe egy év alatt belerakott 35 ezer km-t, hiba nélkül)

"Csak felbosszantom magam."
Hagyjad, ismered a mondást, miért nem éri meg hülyékkel vitatkozni?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.19. 22:08:35

@loláb:

Igen, úgy látom elég egyformán gondolkodunk.

A Kalost nem biztos, hogy bevállalnám hitelre bevásárlós városi kocsinak, mert 500-ért kifogható abban a kategóriában 10 év körüli Swift, vagy az említett Corsa Polo, Punto is. Hangsúlyozom az 500 ezret, és nem alább!
Szaré'-hugyé' lehet őket szervizelni, és évi 6 -8 ezer kilométerért amit a boltig, vagy a szőlőkertbe menet megteszel éppen megfelel!
Ennyiért kár hitelt vállalni...
Persze más a helyzet, ha nemcsak városba kell, és még néha valakiket vinni is akarsz magaddal.

HattoriHanzo 2009.10.19. 22:38:21

@tónik: Ne szivasd, nem érti, amit mondtál :)

HattoriHanzo 2009.10.19. 22:41:09

@loláb: A világ legegyszerűbb dolga autót venni, haver és irány Belgium.

Wolfram 2009.10.20. 00:54:47

Nem tudom, leírta a-e valaki, de szerintem a 3 legfontosabb dolog használt autó vásárlásánál:

1. elterjedt típus, olcsó alkatrészekkel (pl. német autók, talán kivéve a bajorokat). Jók a japánok, de egy tíz év feletti egzotikus modellnél, legyen az egy akármelyik gyár corollája, ha eltörik egy platnyi, vagy rugó, vagy kell egy kis bisz-b*sz, biztos, hogy hetekig áll az autó. haverom autóboltos, ezer típusról beszélt már le (tudja tapasztalatból, hogy mikkel szívnak a legtöbben). Kedvence a swift, ahhoz még nem adott el (szinte) semmit. Azt ennek ellenére se vennék, egyszer egy kölcsön Suzukival lebumszliztam pest-mohács-pest-eger-pest útvonalat autópályán, soha többé nem ültem bele. Még álló helyzetben sem. (ilyen szempontból az én favoritjaim: sierra, scorpio, astra, vectra – ha nem rohadna -, w123, 124, 126, 924 (igen, van is egy pár), golfII, malacorrú és faceliftje, ilyesmik. (Új autókról is hallottam már horror történeteket: kisebb az esélye, de nagyobb a kockázata)

2. ha ismered a kocsi előéletét, az fél siker. Ne legyen benne sziló, szigszalag, gitt, drótozás, "idegen anyag". Ha belezúgsz egy kereskedésben álló full extrás hajóba, elvesztél. Inkább egy fapados az ismerőstől. Sok típust lehet bontott extrákal tovább építgetni, lásd peti8 hozzászólása a Sierráról. Ha mégis kereskedő, vagy sürget az idő, vigyél magaddal egy beduint, cherokee-t, vagy más bennszülöttet, aki tud olvasni a nyomokban. Van egy barátom, már mondtam neki, hogy írja meg a sztorijait. Őt szokták vinni helyszínelni, CSI+NCIS. Ez is egy szakma, sok gyakorlat kell hozzá, hogy nyomokból ki tudd olvasni egy autó teljes előéletét. Még azt is megmondja, hányszor d*gtak a hátsó ülésen.

3. olyan típust válassz, amelyikhez ért a hozzád legközelebb álló szerelő: nekem van két számom, az egyik Fordos, a másik Porsche-s, eddig 98%-ban adtak diagnózist telefonon is. Legyen „barát” (ne dolgozzon olcsón, de ne verjen át), ne azt javítsa, meg amit mondasz neki, hanem az autót (tartsa karban), szeresse a modellt, tisztelje a márkát (eddig mindig csalódtam az olyan szakikban, aki "na, már megint egy f*stalicska" felkiáltással fogadtak a műhely kapujúban). Az ilyeneknek mindig akad a padlásán, vagy a szomszédjában egy hasznát alkatrész, amit épp keresel.

+1 tanulj meg szerelni, én is közgazdász vagyok, mégis 80% szenvedély + 20% tudás, + hozzáértő barátok (lásd 2-es pont) mellet a kedvenc hobbim lett. Egy autóba életet lehelni ugyanolyan alkotó munka, mint... (és ezt mindenki fejezze be maga).

Nancsi 2009.10.20. 07:02:09

Hagalex
Azért Matizt hasonlítottam, mert árban az van hozzá legközelebb. Én 950ezerért (kp, ennyi volt) vettem anno 10 éves "rozsdaboglyát", egy Mitsu Galantot, 5 éve, 5 évre (utána bontó volt a terv). Ha olyan új autót akarok nézni, ami partiban van vele helykínálat, kényelem terén, akkor az kb Skoda Superb (esetleg Octavia kombi), a legkedvezőbb, ami hitelt is figyelembe véve 5-6 mila alatt nem áll meg, de kp-ra is 4 mila volna (de ennyim nem volt). Tudom, Dacia Logan MCV. De az meg francia, amiben nem tudok megbízni, egy folyamatos gyomorgörcs lenne utána az életem.
5 év alatt évi 15ezer km körül raktam bele. 1x se hagyott az út szélén, szerelőről írtakat tapasztalatból írom (átlag évi 1x volt szerelőnél), és a szerelői számla fél mila környékén jár jelenleg 5 év alatt olajjal, szűrővel. Sőt ebben benne volt olyan is, mint küszöbölés kb fél éve, amit ha úgy nézzük hogy 5 év után kukába vele felkiáltással vettem akkor nem is kellett volna megcsinálnom. Tudom, szerencse, de szerintem egy jól kiválasztott 10 éves Vectra se lenne sokkal többe, sőt.

Törés teszt tükör teszt. Vagyis hiába 8 csillagos 1 clio, ha összekerül egy 3 csillagos hummerrel, akkor a clio utasai mennek hullazsákba, a hummer utasai meg megússzák pár karcolással. Ergo nagyobb autó biztonságosabb, két azonos méretű autó között meg a csillagok döntenek. Nem utolsósorban clio sincs 2 miláért. Meg nem is felelne meg az igényeimnek (nem fér bele a babakocsi+cuccok)

Az új autó gyártás hiába korszerűbb és környezetbarátabb, ha a régi autót nem kell újra legyártani. Ha egy autót 5 évig használunk és utána megy a kukába, az sokkal többet szennyez, mintha 20 évig használnák. Mivel 4 autó előállítása vs 1 autó előállítása.

Meggyőzni meg senkit se akarok, de az autó általános esetben:
- Nem hoz hasznot (kivéve ha munkaeszköz, de arra írtam is, hogy arra ésszerű az új).
- Az avulása miatt borzalmasan sokat veszít az értékéből.
Vagyis luxustermék. Erre hitelt felvenni ökörség. Ha megveszi valaki készpénzből - tegye. De ha hitelből veszi akkor ugyanaz a kategória, mintha plazma tv-t vagy akár ipodot venne hitelből.

Nancsi 2009.10.20. 07:21:52

loláb:
1. Nem 2 miláért.
2. Nem 2 ember. Egyébként egyedül se mennék Matizzal, mivel ülései nem alkalmasok erre. Loganról írtam, hogy francia nem, Kalos helyett meg inkább Lacetti SW ami méretben megfelelő, az meg bőven 4 mila felett kezdődik. 4 sokkal több mint 1.
3. Az autóm országúton/pályán nem fogyaszt 10 litert se. Mondjuk nem is 210 lóerős, csak 137. De aki 210 lóerőset vesz, az meg nem azért veszi, mint amiért a 60 lóerőset veszik.
4. Újrahasznosításnál ne csak az anyagot számold, hanem az energiát is. Mindenképpen környezet szennyezőbb, mintha használnád tovább. Egyébként régi autó is újrahasznosítható nagy százalékban (minden ami fém).
5. Csikós autója értelmetlen, de ő ezzel tisztában is volt - érzelmek alapján vette. Mellesleg út szélén az se hagyta ott szerintem sose (új franciákról lehetne mesélni, autópályán leáll a motor, meg hasonlók), más kérdés hogy elment párszor vele vidékre 1 jót enni meg dumálni a haverjával, míg szerelték. Csikós autójának árában tűrhető nem presztizs öreg autókat lehet venni (swift, astra, vectra), amikhez fillérekért van az alkatrész, és relative ritkán is kell hozzájuk nyúlni. Nyilván ha az ember beutazza európát a munkája miatt akkor ez nem opció.

Abban meg igazad van, hogy egy 4-5 éves autó lehet az arany középút sokaknak, valószínűleg én is olyanra fogok cserélni, ha ez kipurcan alólam. Én amikor autót vettem 3/4 évig kerestem, mire találtam egy elfogadható állapotban lévőt elfogadható árban. 4-5 évesből kb 2 hét alatt túl lettem volna az egészen. Csak annyi pénzem nem volt, viszont az igényekből ne adhattam alább. Nem voltak extra igények, csak:
- Akár 2 gyerekkel is lehessen vele utazni kényelmesen. Vagyis csomagtartóba férjen be a babakocsi + csomagok, és emiatt ne kelljen kivenni a kalaptartót és plafonig pakolni.
- Legyen benne klíma (manuális is jó, az is lett).
- Max 1 mila.
- Nem francia/olasz.
Ha nem találtam volna 2 évig, akkor 2 évig gyűjtöttem volna a pénzt, és jártam volna BKV-val meg MÁV-val. De hitelbe nem mentem bele, és jól tettem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 11:34:56

@Nancsi:
Szerintem Te nagyon elbeszélsz mellettünk!

Itt most nem arról folyik a vita, hogy egy új Matízt kell -e venni, vagy 10 éves nagykocsit!
Egy 10 éves Galantot én semmiképpen nem sorolnék a rozsdaboglyák közé, főleg ha az egy jó kondícióban lévő szép példány!
Mi nem az 1 milliós autókról beszélgetünk, annyiért már bőven lehet értelmes alternatívát találni!

Itt az öregebb, 15 -20 éves autókról volt szó, uszkve 100-400 ezer forint között.
Illetve azon folyik az elvi vita, hogy ezeket érdemes -e kókányolni házilag, hogy olcsón fenntartsuk, gyakorlatilag nulla értékvesztés mellett, vagy érdemesebb új autót venni, netán egy pár éves használtat.

Az meg egyén kérdése, hogy a saját anyagi függetlenségét tartja fontosabbnak, vagy azt, hogy "rendes" autóval közlekedjen.
Nekem adott esetben egy bevállalható hitelt megérne egy fiatal autó, más inkább vesz öregebbet...

"Törés teszt tükör teszt. Vagyis hiába 8 csillagos 1 clio, ha összekerül egy 3 csillagos hummerrel, akkor a clio utasai mennek hullazsákba, a hummer utasai meg megússzák pár karcolással."

Ez baromság!
Ezzel az erővel mindenkinek tankkal kellene közlekednie.
Az NCAP besorolás nem erről szól. Ugyanazon körülmények között ha nem tudnak élve kiszedni egy mai Clióból, akkor nem szednek ki ugyanott egy 10 éves Galantból sem! Ezt vedd fixre.

"Az új autó gyártás hiába korszerűbb és környezetbarátabb, ha a régi autót nem kell újra legyártani...."

Miért? A régit nem kellett valaha legyártani?
És ki beszélt itt arról, hogy valakinek 5 évente kell autót kukába dobni?
Másrészről egy ótvar öreg autó, ami nemcsak korszerűtlen, de kopott is, amin gyakrabban kell olajat cserélned, jócskán jobban terheli a környezetet mint egy fiatal, még ha a fiatal autó rovására figyelembe vesszük az előállítási környezetterhelést is. Szerintem legalábbis, de nem vagyok környezetvédelmi szakmérnök, sem autóipari gyártástechnológus.

loláb 2009.10.20. 12:09:33

@Nancsi:
1. Igaz, kevesebbért. Pl Grande Punto, 1,8 milllió (nyilván a fapad), 4*-os.

2. Miért nem fér el két ember? Nehogy ne legyen elég a csomagtartó, és a hátsó ülés 2 fő egy vagy két heti csomagjának.
Más kérdés, hogy a 8000cm-es motort nem 6-8ezer km-es utakra találták ki, de a Matiznál lényegesen szarabb autókkal járták be az emberek európát. Caláddal, gyerekekkel egy 120-as skodában sincs nagyobb helykínálat.
De rendben, ne Matizzal számoljunk, még mindig ott van legalább 4-5 típus, ami 2 millió körüli áron elhozható, nagy, alkalmas hosszútávú utazásra. A Kalos tök jó példa, nyáron mellettem pont egy Kalossal mentek barátaim 4-en 10 napos laszországi útra. 8 literes átlagfogyasztással, 2 flérfi, 2 nő 10 napos cuccával prímán elfértek, az én általam szállított 4 fő csomagjaiból is raktunk hozzájuk, mert az opelbe kisebb a hely.
Presztizsszempontok alapján a Kalos nyilván nem nagy szám, de minden összevetve, a hiányosságaival is egy remek ár-értékarányú autó. Nyilván van nála jobb, de az drágább.

3. Ott elhiszem, de városban, vegyes használatban ne mond, hogy nem fogyaszt jelentősen többet, mint egy modern, takarékos benzinmotorral szerelt kisautó.

4. Azt is számoltam, az EU totommal nem fogadja el a kohászati úton történő újrahasnosítást, hanem alacsonyabb energiabefektetésű módokat vár el. De ebbe tényleg nem akarok nagyon belemenni, nem rtek hozzá, de szentül gondolom, hogy mindent figyelembe véve egy 20 éves autó lényegesen magasabb környezetterhelést jelent, mintha 6-10 évente lecserélnénk az akkori modern környezetgazdálkodású üzemekben előállított autókra.
5. Csak az a baj Csikóssal, hogy példa sokak szemében, és megy az észosztás, hogy ő mennyire ügyesen csinálja. És vaóban, egész jól, olcsón rendben tartja a romjait, csakhát ő ezt csinállja 20 éve, és negyvennél több autó megfordult a kezei alatt.
Egyébként nagyon kedvelem az írásait, szivesen olvasom, de a rémálmaimban ne jöjjön elő annak a tizede sem, amit ő végig szenved.

" Én amikor autót vettem 3/4 évig kerestem, mire találtam egy elfogadható állapotban lévőt elfogadható árban."
Látod, te eljutottál addig, hogy felismerd: az autózás nem alanyi jog. Ha nem megy, akkor ott a bkv, meg lehet oldani az életet autó nélkül.
De elhitetni azt, hogy egy 15-20 éves autó tizedáron éppen ugyanazt tudja, mint egy új, éppen annyira használható, kényelmes, kulturált, csak éppen olcsóbb az butaság.

@Hagalex:
Azért a Kalos és a swift között van némi különbség. A kalosnak van csomagtartója, kényelmesek a hátsó ülései (ez a swift hátsó lócájáról nem mondható el), és valamennyire mégis csak biztonságban vagy benne.
De valóban, a swift is egy alternatíva, direkt azért nem mondtam, mert állandóan mindenki azzal jön. (nekem viszont a Kalos a mániám, kettő van az ismerettségi körömben, én baromi pozitívn csalódtam bennük, sokkal szarabbra számítottam)

Egy dolog. A tíz év körüli swift még 3 évig autó (főleg, ha nem garázsban áll), a 3 éves akármi viszont még hétig biztosan.

loláb 2009.10.20. 12:11:50

@loláb: Sorry a gépelési hibákért, döglődik a vezeték nélküli billentyűzetem.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 12:28:34

@HattoriHanzo:Tegyél úgy!!! :)

@loláb:
A Kalosról nincsenek tapasztalataim. A családban van egy ezres stift.
Nem mondom, hogy álmaim autója, de arra tökéletesen megfelel, hogy havonta párszor tacskóba menjen vele az ember, esetleg a szőlőbe permetezni, munkába járni, meg ilyenek....
Megbízható, olcsón szervizeled, tartós ha nem nyomod ki a szemét. Városi autónak magyar viszonylatban tökéletes, 500-ért is kapsz belőle vállalható állapotút.

Városban a kényelem talán másodlagos.
A biztonsága az... kifogásolható.

Nem azt állítom, hogy a Kalos adott esetben nem jobb választás, de ha valaki azt mondná, hogy a fél milliója mellé nem akar hitelt akkor a Suzi, vagy az említett kisautók ilyen célra értelmes alternatívák lehetnek.

4 ajtós Kalosról beszélsz ugye?? :))

loláb 2009.10.20. 14:32:58

@Hagalex: Arról.
Van egy barátomnak stiftje, 93-as, 10 évesen vette akkor 6kiló körül. Megy mint a schaffhausen (esztergom-gödöllő viszonylaton használja zömmel), 5 litert fogyaszt, és tényleg fillérkbe kerül a szervzelése, teszkós olajjal, téligumival, abszolut kispénzű embereknek ideális. Csak nagyon rozsdáll. Az öt év alatt kétszer volt kilakatolva (sérülésmentes, csak télen-nyáron az utcán áll). Neki ez nem probléma, a szakmában dolgozik, megcsinálja meló után fusiban, de egy átlag halandónak elég sokba került volna kiheggesztetni.
Nekem ennyi bajom van a swifttel, emiatt gondolom, hogy hiába megbízható egy autó, 4-5 éves korán túl én nem nagyon ajánlom senkinek.

Nancsi 2009.10.20. 15:01:59

Hagalex
Abban teljesen igazad van, hogy ami autókat összeszedett a szerző azok a teljesen értelmetlen kategória. Én csak azt mondtam hogy a legolcsóbb új autó feléért lehet olyan régit kapni, amin:
- 5 év alatt kevesebbet veszít az illető, mint az újon.
- az év 360 napján inkább autó, mint az új.
Ismétlem: legolcsóbb új autóról beszélek, 2MFt-ig bezárólag. Mindkettő kompromisszumos, egyik így, másik úgy. Ami meg nem kompromisszumos (számomra) az 4-5 milánál kezdődik. Annyit meg sajnálok rá, meg hitel nélkül nem is menne, hitelről meg megvan a véleményem, hogy mire szabad felvenni (autóra nem).

Az más kérdés hogy 200-ért nincs semmi értelmes, amit a szerző összeszedett az meg a szemétkupacnak is az alja. Mert 1000x inkább egy rozsdás astra, mint egy Autobianchi.

Törés tesztnél a tank említése kiváló példa. Ha egy tanknak (0 csillag, 60 tonna) ütköznél neki egy A8-assal (28 csillag, 2 tonna) akkor a tank sebességét/irányát 1/30 annyira befolyásolná az A8 becsapódása, mint fordítva. Szumó birkózó vs óvodás esete. A gyűrődő zónáról ne is beszéljünk: az A8 gyűrődne, a tank nem. Vagyis ha a tank megy 50-el, az A8 szemben 50-el, az közel olyan lenne mintha az A8 nekimenne egy falnak 100-al.
Persze egy mai clio már súlyban kb ott van mint egy 10 éves felső közepes autó (meg méretben is), tehát nem ringatom én se magam tévhitekben, hogy űber biztonságos volna a verdám. Ez nem is volt szempont, nem fért bele.

Az új autó gyártásnál azért írtam hogy az újat 4x kell legyártani, mert ugye vagy használunk régi autót (és akkor az fut 20 évig), vagy újat veszünk (és akkor 5 évente cserélődik a világ flottája). Persze lehet azt is, hogy megvesszük az újat, és használjuk 20 évig. Csak ez ma már nem nagyon jellemző, ezért is nem jutott eszembe opcióként (egyébként 10 év múlva abból is régi autó lesz). A környezeti terhelést meg nehéz összehasonlítani úgy, hogy minden gyártó titkolja, hogy xy autó előállítása során hány W energiát használ el, illetve mennyi környezetre káros anyagot juttat a környezetbe.

Nancsi 2009.10.20. 15:12:35

loláb
1. Francia, olasz nem. Ha kalandra vágyok majd befizetek valami vadvízi evezésre, vagy ilyesmire:-)
2. Nem 2 ember szállítása volt a cél. Kalos már nincs is a chevrolet.hu oldalon. Daewooból Lacetti SW lenne ami elfogadható méretben, de az meg nem 2 mila. Nyaralásra visz az ember 1 fürdőruhát meg pár pólót, és annyi, szóval az nem mérvadó, hogy oda mennyi cucc kell. Próbálj meg gyerekkel utazni valahova.
4. Kohászati úton kívül hogy hasznosítasz rozsdás vaslemezt? 10 éves autó (azonos kategória +300 kiló, csomó műanyag, elektronikai veszélyes hulladék, netán hibrid aksik) miért lenne kisebb környezeti terhelés?
5. Csikós szerintem nem jön ki olcsón, az meg hogy példa... még mindig jobb mint Győzike :-D

"De elhitetni azt, hogy egy 15-20 éves autó tizedáron éppen ugyanazt tudja, mint egy új, éppen annyira használható, kényelmes, kulturált, csak éppen olcsóbb az butaság."
Nem 20 évesről, és nem 1/10 árról van szó, hanem az új, tökalsó kategória árának feléről. Ott viszont igaz, hogy a használtnál is kötni kell kompromisszumokat, meg az újnál is. Kinek mi az elfogadható.
De mondhatnám az is, hogy nekem inkább 5 éves Octavia, mint vadiúj Matiz. Vagy 2 éves octavia, mint vadiúj Smart.

Ádán 2009.10.20. 15:15:10

@Nancsi: A tankos ütközés elég szélsőséges példa. De itt egy törésteszt. Egy régi, nagy, saját korában biztonságos Volvo és egy új, kis Modus ütközik egymással. Meglepődtem az eredményen: www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Wolfram 2009.10.20. 15:28:20

"A környezeti terhelést meg nehéz összehasonlítani úgy, hogy minden gyártó titkolja, hogy xy autó előállítása során hány W energiát használ el, illetve mennyi környezetre káros anyagot juttat a környezetbe."
I
I
\I/
V
"A 90-es években ment keresztül az autóipar egy olyan paradigma váltáson, amikor nem mérnökök építették már az autókat, hanem marketingesek terveztek eladható mobilitás+finanszírozás+életérzés kombókat. A mai autók közti különbségeket egyre inkább a kommunikáció adja, a többi értékvesztés, futamidő, törlesztőrészlet, tervezett elavulás, recycling, pozícionálás, presztízs, biztonsági csomag, flottakedvezmény stb. Egy gazdasági döntés, hogy havi mennyi pénzért milyen kategóriás autóval mennyi km-t engedhetek meg magamnak. Az autó nem alkotás, hanem szolgáltatás. Ezért kár elvárni a mai autóipartól, hogy értéket teremtsen, eladható szolgáltatást gyárt, és megpróbálja elhitetni, hogy más, hogy egyedi, hogy jó. A Porsche a mannheimi egyetemmel a 70-es évek elején kidolgozta a Langzeitauto (hosszú élettartamú, autó) koncepciót, amit a 73-as IAA-n mutattak be. Nagyszériás, olcsón cserélhető kopó alkatrészek, robusztus mechanika, galvanizált karosszéria, tervezett min. 20 éves elvárt élettartam. Össztársadalmi szempontból (foglalkoztatottság, környezetterhelés, gazdaságosság) pozitív volt a mérlege, az autóipari lobbinak mégsem ez volt az érdeke. Az első megvalósult szériaérett autó a 924-es Porsche volt, a mai napig elnyűhetetlen példányai futnak. Ha beleülök, mindig később érek haza mint mással, mert nehéz megállni, hogy ne menjek még egy –két kanyart. Élvezet irányítani egy ilyen gépet. Semmi elektronika, tökéletes útfekvés, stabil futómű, jó fékek, és mindez olcsó VW Golf kopó-alkatrészekből. Ennyi."

belsoseg.blog.hu/2007/05/15/chrysler

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 15:41:10

@loláb: Értelek, lehet, hogy igazad van, én nem ismerem a Mutyukit annyira. A szerelőm szokta mondani, hogy kisember autója, igénytelen...stb... én meg hiszek neki.
A család Suzukija asszem 7 éves, és bár kinn áll az is, még nem vettem észre, hogy rozsdállana.

@Nancsi:
"Én csak azt mondtam hogy a legolcsóbb új autó feléért lehet olyan régit kapni, amin:
- 5 év alatt kevesebbet veszít az illető, mint az újon.
- az év 360 napján inkább autó, mint az új."

Ezzel nem vitatkozunk mi sem!
Új autót tényleg csak az vegyen aki megengedheti magának a nagy értékvesztést, vagy meg akarja tartani legalább 10 évig, és nem akar rizikózni egy használttal.

A tank és a Humvey azért nem jó példa, mert nem a tank vagy a Humvey az amit egy Clio alternatívájának tekintünk.
Ha 100 -zal alászaladsz az előtted közlekedő teherautónak gyakorlatilag tökmindegy milyen autóban ülsz!
Ha frontálisan nekimész egy betonfalnak 60 -nal akkor a Clio megvéd, de a Galant közel sem biztos, hiába nagyobb autó. Egy régi Sierra pedig egész biztosan nem véd meg!
Ilyen összevetésben érdemes a Cliot, vagy más mai kisautót vizsgálni, nem pedig Humvey -vel, meg tankkal hasonlítani.
Egyébiránt ha 60-nal nekidöngetsz egy többszáz tonnás betontömbnek egy tankkal, vagy Humveevel az régen rossz neked!!! :))
Éppen a gyűrődőzóna hiánya miatt.

Új autó gyártás, környezetszennyezés:
Én sem gondolom, hogy 5 évente érdemes, szükségszerű és logikus dolog autót cserélni.
Viszont nem is 20 év az optimális. Valahol 10 évnél, és/vagy 200 ezer km -nél érzem a határt, de erről komoly szakemberek is sokat vitáznak...

Lord heckman 2009.10.20. 15:54:53

A Sierráról annyit, hogy egy havernak volt egy limó 91 es (ennél egyel újabb) 2000 es sierrája. 2. autónak volt, mert akkoriban evtt egy agyonextrázott, alig használt passat ot. A Sierrát ölöndülésre, amatőrrallizásra öcskös vezetni tanítására meg beugróautónak használta. Kínozta mint állat, merthogy bagóért adták, ahogy ő mondta "csak arra kell, hogy szétkenjem a réten feszültséglevezetés gyanánt".
Aztán a Passat 6 hónap múlva elkezdett köcsögözni, minden kis szirszar elromlott bene... nem főmechanika, de azon kívül minden. Aranyárba javították volna, így inkább megszabadult tőle. Maradt a sierra, így az egyszem autó mindenre.... és bírta... A műszerfal ritkaszar műanyagból volt, iszegett roszogott mindig.. ezen kívül patent volt.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 15:58:56

@Wolfram:
Ez is egy aspektus. Szerintem van is benne ráció, de mint az életben oly sok minden, ez is csak nézőpont kérdése.

Egy "autó buzinak" a a 924 lehet egy ipari műalkotás, érték a ma autóival szemben, de Kissné Tóth Ilona műkörmöst ez nem annyira izgatja, mert Ő Matizzal jár, és szarik a boxermotorra! :)

25-tel éppen olyan ügyesen be tud fordulni a sarkon mint a Porschevel, és negyede annyit eszik. Ráadásul sokkal "aranyosabb", a havi törlesztője sem annyi mint egy Porschenak...
Másrészt ahhoz képest, hogy a Porsche milyen olcsó Fau kopó alkatrészekből van, nem is olyan jutányos az ára!

Fiatossrác 2009.10.20. 16:25:17

@Nancsi: Ha kalandra vágysz vegyél csak daewoot. Nem az olasz autó hibája ha nem figyelnek oda a tulajok a szervízciklusokra
és basznak rá. ilyen módon bármilyen autót leamortizálsz 10 év alatt az tuti.
Másik dolog: Én meguntam a mások levetett vackát javíttatni (azaz használt autót venni) vettem KP-ra egy szép Fiatot és nem tervezem az eladását még 20 év múlva sem. ha odafigyelnek egy autóra az meghálálja és 20 évesen is autó marad.

Ratnet 2009.10.20. 17:32:10

@Hagalex: Fura egy mondatban a 924 és a boxermotor.

A másik dolog, hogy itt nem műkörmösök beszélgetnek hanem állítólagos autóbuzik.

newname 2009.10.20. 18:06:44

@loláb:
:)
Én szerencsésebb vagyok, egy sarok a buszmegálló...(lehet, hogy jó helyen lakom?-a környéken nincs hiteles autó)
Komolyra.
Én is kinlódtam régi vassal (minden-féktől a szelepcsiszolásig, gyűrűzésig),mikor megvettem qrvául "egyben volt", ezért nem idegen tőlem a koszos kéz. Sőt most már alkatrészhez is hozzá lehet jutni.
De rájötem, hogyha a ráfordított idő alatt pénzt keresek,(ráadásul kevesebbet idegeskedek) jobban járok. Ennyi az egész, nem bizos, hogy az a jó, ha kényszerpályára állunk.
És mindenki tegye ami neki jól esik, illetve vegye amire telik. Aztán ha nem eyformán gondolkodunk, ne fikázzuk a másikat: nem mindenki hülye aki új autót vesz, jó dolog az. A közgazdasági elemzéseket meg bizzuk a szakértőkre (azért sok millió ember nem lehet hülye-aki újat vesz)
De -az új autó jó dolog, kívánom,hogy teljen rá mindenkinek.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 18:57:19

@Ratnet:
Valóban fura! :))
Akkor nem is gondoltam erre, és nem is a 924 kapcsán jött a boxer, csak mint Porsche jellegzetesség.

"A másik dolog, hogy itt nem műkörmösök beszélgetnek hanem állítólagos autóbuzik."

Ezzel meg nem is értem hova akarsz kilyukadni...
Igen itt autóbuzik beszélgetünk... és? :)

A hozzászólásomban csak arra akartam reflektálni, hogy a világot, és benne az autóipart nem kizárólag az autóbuzik igénye motiválja. Siránkozni persze lehet azon, hogy milyen rossz irányba halad az autóipar, de ettől még simán megkontrázza a vitatott érvelés bármelyik tömeggyártó épkézláb marketigese 2 percen belül. Hihető érvekkel!

conmorientes 2009.10.20. 19:07:46

Utálom, hogy nem tudom végigolvasni a hozzászólásokat a szófosós fikázósok hada miatt, megint felkerült egy gumicsont de hajrá srácok a kattintásszám a lényeg azért írok most én is:)))
Nem akarok közölni semmi egetrengetőt, azt már elöttem százával megtették nálam sokkal magukat okosabbnak gondoló ráérősök.
A Bende tőlem olyan hulladékot vesz amilyet akar és annyira fogja szeretni amennyire jó lesz, vagy amennyire szar, vagy amennyire akarja.
Azzal pedig full egyetértek, hogy kell egy téli, vagy használós autó a városba, lehetőleg kispénzér és kész.
Azt viszont remélem, hogy hallunk még vagy a küzdelmeiről, vagy képzeletbeli tiarát helyez a B. oszlop fölé, már ha olyat vesz amelyiknek van B oszlopa.
Uff.

Ratnet 2009.10.20. 19:15:41

@Hagalex: Épp arra céloztam, hogy lehet, hogy műkörmös Ilonkának a Matiz a legjobb választás, de az autóipar szempontjából (a mi szemszögünkből nézve) ez bizony nem a legjobb 'út'. Nem érzed, hogy valahol 'beteg' ez az egész dolog?
Manapság az autó arról szól, hogy az embert minél jobban 'elválassza' az úttól, minél könnyebbé, szinte gyerekjátékká tegye az autóvezetést. Csak épp azt felejtik el, hogy autó egy gép. Másfél tonnás és gyorsan mozog. A legtöbb 'műkörmös' segge alá ilyen gép nem való. Mégis Kissnéknek tervezik őket...
Érted-e?

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 19:55:12

@Ratnet:

Persze, persze, értem hát! :)

Én sem rajongok a sok 3 betűsért az autóban. Értem az ellentmondást is, bár ezt már kicsit másképp látom mint te.
A műkörmös néni nem azért nem tud "rendesen" vezetni mert az autója elválasztja Őt az úttól, hanem azért, mert libán vette a jogsit.... vagy mert egyszerűen nincs érzéke hozzá.

A legjobb megoldás persze az lenne, ha mindannyian tarthatnánk a mindennapi "modern", fiatal autónk mellett egy "jáccós" autót is, amivel kimehetnénk a közeli versenypályára pici pénzért őrültködni.
Akkor a mifélénk is könnyebben viselné, hogy vannak modern autók is, amik nem feltétlen az élvezeti cikk fogalmát akarják betölteni, hanem csak használati tárgyak. Eljutni A -ból... B-be.

Jja, és ezeken a jáccós autókon a Kissné félék is megtanulhatnának rendesen vezetni! :))

papa33 2009.10.20. 20:34:12

Egyszerűen meguntam az öregek állandó hibalehetőségeit, apró-cseprő nyűgjeit: mit is teszek télen, besötétedve gyerekekkel együtt az ország közepén egyedül ha feladja a küzdelmet? Kiskoromban nem volt autónk és utaztunk kalandosan, katonáktól buszra nem fértünk fel (tévedés, éni is voltam katona), kimaradt vonat miatt fél nap állomáson, stb. Ezért: Újszerűt akartam, hitellel nagyon nem jó. Így lett új sokkal jobb feltételekkel, életem első, és lehet utolsó új autója*.
Szóval megérte az új,reálisan: bő fele kp, másik fele 5év és összben 300k+ a kp hez képest, tudom a szalonkapuban még -300k.
Azóta 6 és remélem még 6 gondtalan év lesz és ez megérte, egy pillanatig nem gondoltam hogy hogy nem. És devizás hitel, nem kell őket sajnálni, mert sokkal-sokkal olcsóbb, a ft-os nekem még + 300 lett volna. Igaz népautó, igaz nem fullos, na de tessék a vonathoz-buszhoz venni: a csomiba mindig sokkal több fér, mint kézben cuccolna az ember.

*Tudom unják T kereskedők, de ha jön a tömjénezés én is leírom, reálisan és nem túlárazva normális keretek között veszek új autót legközelebb és üzenem T kereskedőknek, lehet 8-11000 ft-os szervízóradíjat, rendes áremelést kikövetelni, de autót eladni, abból megélni így nem, sokunk néhány éves autója legfeljebb megmarad még pár évig, gond nélkül, sajna a többiek mégúgysem tudnak (akarnak) újat venni, (mert megtették volna), bankokat szintén csókoltatom. És Merkuros időket nem feledve néhány százasért(ezer) elutazunk néhány százast (km)...

Ne tessék hülyének venni az embert ha újat vesz, mert enélkül nincs ám használt autó sem...

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 20:43:06

@Hagalex: "Egy "autó buzinak" a a 924 lehet egy ipari műalkotás"

Nem akarnek unnepronto lenni, de a parasztporsche az autogyartas tortenetenek egyik legrondabb autoja. Helyettesitsd be egy 911essel, es stimmelni fog a hasonlat, meg a boxermotor is. (Amugy nem hinnem, hogy egy klasszikus Porsche hidegen hagyja a mukormosoket, mert egy 911es sziluettjet barki felismeri.)

newname 2009.10.20. 21:00:16

@papa33:
Az utolsó mondat nem egészen igaz.

Jövőre jönnek a gyári használtak. Jó, egy két dolog nem működik bennük, rozsdás lemezből préselik (néhol lyukas), néhol maradék festékkel befújják, selejt alkatrészek lesznek benne, előre koptatva minden mint a farmergatyánál.
Az ötletet a bontók rossz eladási statisztikái valamint az "directrecycling trendi" adták, miután a gyárilag selejt alkatrészek száma véges. Különösen kelendők a repedt szélvédők (vizsgán átmegy), rossz aksik. -A marketing tanácsadókat pedig most toborozzák a munkanélküli nepperek köréből.
A nyugati (eltunyult, polgári jólét mocskában feterengö) vevők között nagy az érdeklődés, izgalomfokozónak veszik: indul-nem indul, pályán pihenőben alszunk-e, ha kigyullad eloltjuk-e , télen megfagyunk-e, stb. témájú túlélő versenyeket terveznek.
A tervek szerint a bizonytalanságérzet fokozására az anyacégek Kinában alakítanak ki használaton kívüli sufnikból összeszerelő üzemeket, egyenlőre EU-ból szállított alkatrészek felhasználásával.
Sajnos MO-on a legolcsóbb sem jön ki 200-ból a regadó miatt.

Ratnet 2009.10.20. 21:15:51

@Heckantrieb: "a parasztporsche az autogyartas tortenetenek egyik legrondabb autoja"

Ezzel a véleményeddel nem sokan értenek egyet szerintem. Tehát írd azt, hogy neked nem tetszik, meg a Porschés sznobok lenézik mert formabontó és olcsó a típus...ennyi.

Heckantrieb (törölt) 2009.10.20. 22:16:45

@Ratnet: "Ezzel a véleményeddel nem sokan értenek egyet szerintem."

Szerintem meg kerdezz meg errol barkit, a szerencsetlen tulajokon kivul kb barki azt fogja mondani, hogy a kockaporsche gecironda.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.20. 22:20:19

@Ratnet:
Ahogy mondod!
Mondjuk nekik magyarázza már el, hogy csúnya!

www.frontenginedporscheclub.hu/tagokautok/tagokautok.html

De szerintem sem az! :)

@Heckantrieb:
A boxermotort már megtárgyaltuk, én sem a 924 -hez akartam kötni, csak figyelmetlenségből került egy mondatba.

"Amugy nem hinnem, hogy egy klasszikus Porsche hidegen hagyja a mukormosoket, mert egy 911es sziluettjet barki felismer"

Erre azért ne fogadj nagy tétben! :)
De ha igazad van is, nem hiszem, hogy a nagyobbik részük akarna magának amikor lehet kapni Pandát, Micrat, Aygot, Corsat, Ka-t...és még sorolhatnám.

Bizony-bizony, amitől Te vagy én erektálunk, attól a lányoknak nem feltétlenül lesz nedves a bugyijuk! :))
Ez van!

Wolfram 2009.10.21. 01:08:13

Nem akartam 924-es feneketlen vitát tovább mélyíteni, a Langzeitautó miatt másoltam ide egy régebbi hozzászólásomat: a hosszú élettartamra tervezett autók össztársadalmi hasznossága (beleértve a munkaerő foglalkoztatását, energia és környezetszennyezési mérlegét stb.) nem hátrányos, sőt... Egyedül az autógyáraknak nem érdeke, de a tőke és a profit nem törődik az externáliákkal (asszem így hívják őket), nem olyan a természete ehhez tudatos emberi (állami) beavatkozás (szabályozás) kellene.

Egy Rt (AG) igazgatója nem fog odaállni a részvényesek elé, hogy bocsi, ennyivel kevesebbet adtunk el, ezért ennyit buktatok, DE, sok tonna CO2-vel kevesebb került ki a gyárból, és erre büszkék lehetünk, szemben az X gyárral, amelyik okádja az autókat, DE a CO-t is.

@Hagalex, te (is) frontengines klubtag vagy?

És még egy érdekesség az autók előéletéről: olvastam, hogy egy BMW 320-t (E30) próbapadon hajtottak folyamatos üzemben (0-24), olajcsere és állítások a forró motoron, 1,5 millió km-t tettek bele. Utána szétborították, és minden kopás és paraméter a zöld zónában volt. Nincs hidegindítás és egyenletes terhelés.

loláb 2009.10.21. 09:37:14

@Nancsi:
"De mondhatnám az is, hogy nekem inkább 5 éves Octavia, mint vadiúj Matiz. Vagy 2 éves octavia, mint vadiúj Smart."

Ezzel tökéletesen egyetértek én is. Itt nem az 5 éves vs új vita bontakozott ki, hanem hogy egy 2-3-500 ezres autó ugyanolyan használható-e mint egy 2-3-5 éves.

@newname:
"Én is kinlódtam régi vassal "
Nekem is volt 17 éves, meg 10 éves autóm is, 22 éves, meg 14 éves motorom is, elegem is lett belőlük. Most az autóm is motorom is szalonból van, (3éves mindkettő) és marhára élvezem, hogy mindig mindegyik beindul, bárhova elmehetek velük rákészülés nélkül.
Nem kell haverkodni és imádkozni a szerelőnek, hogy ugyan már csinálja meg holnaputánra, mert kéne, hanem évente egyszer elviszem a kötelezőre, és pont.

"ráadásul kevesebbet idegeskedek"
Na ez az. Van éppen elég idegeskedni való, marhára nem hiányzik, az, hogy még az autó is csak egy plusz forrása legyen a stressznek.

"az új autó jó dolog, kívánom,hogy teljen rá mindenkinek."
Maximálisan egyetértek vele.

loláb 2009.10.21. 10:16:19

@Wolfram:
"Össztársadalmi szempontból (foglalkoztatottság, környezetterhelés, gazdaságosság) pozitív volt a mérlege"

Nem értem, miért olyan jó össztársadalmi szempontból, hogy ha az emberek csak 20 évente cserélnek autókat. Ha most 5 évet veszünk alapul, akkor 20 év alatt éppen 75%-kal csökken a kereslet. Azaz a kapacitások 75%-a teljesen felesleges. A foglalkoztatottak (gyárak, és ezek beszállítói köre) 75%-a mehetne az utcára. Jelenleg az autóipar teljes részesedése az ipari termelésből 15-18% körüli, azaz, ha ennek 75%-a felesleges, akkor a világ ipari temrelése 10%-kal lenne kisebb.

Értem én, hogy vannak negatív externáliák a gyártással kapcsolatos környezeti terhelés miatt, de az szigorú szabályozással kezelhető lenne (itt azért felmerülnek piaci versennyel, versenyhátránnyal kapcsolatos kérdések is), és a szabályozással sem kezelhtő externáliák még mindig kevesebbe kerülnek a köznek mintha az egyik legnagyobb foglalkoztató iparág 75%-át leépítjük, és alternatív foglalkoztatást kell találnunk az ágazatban világszerte foglalkoztatott több tízmillió embernek.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.21. 10:55:42

@Wolfram:

"@Hagalex, te (is) frontengines klubtag vagy?"

Jaja... Opel Astra frontengines! :)))))

Nem, sajnos nekem nincs 924 -em... de jó is lenne! Pedig nem vagyok Porsche párti.
MOTE -ztam egy időben, amíg volt rá energiám, meg kedvem.... de már nem.

Wolfram 2009.10.21. 12:07:10

@loláb:
ez akkor (1972) és ott (N.o.) igaz volt. Mondhatnám, hogy ez túl szűk keret ahhoz, hogy levezessem, vagy bebizonyítsam, de nem mondom. Igazából fogalmam sincs, de tény, hogy egy ilyen tanulmány megszületett, az első koncepcióautót be is mutatták (talán a 73-as IAA-n)
static.rp-online.de/layout/showbilder/15343-porsche_langzeitauto_IAA-projekt-1973.jpg
Gondolom a munkaerő átvándorolt volna az autó fenntartásával kapcsolatos szolgáltatások és egyéb iparágak területére.
Az autóban a lényeg a robusztus mechanika, a négyszériás, egymással kompatibilis alkatrészek (kapcsolók, elektromos aggregátok, blokköntvények, futómű részegységek, mára a padlólemez stb.), minden javítható, és cserélhető (nem a végtelenségig integrált egyedi darab) és a korrózióvédelem. A 924 volt az első horganyzott kaszni 1976-ban, aután a 928 és a 100-as szivar meg audi 80 1986-ban.

Végül így alakult.

Suttora 2009.10.21. 12:41:27

@Wolfram: Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.10.21. 13:29:42

@Wolfram:

"Kell egy?"

Ingyé'???? :)))
Kell hát! De pénzem nincs rá! :(

MOTE: www.opelclub.hu/

Wolfram 2009.10.21. 14:44:16

e@Hagalex:
az enyim is félig opel: egy 1.8 kadett gsi volt a donor, a teljes LE2-jetronic injektor és a motorvezérlés, a légszűrőháztól a pillangószelepig (aminek kb. 1,5 cm-er nagyobb az átmérője a 2. torokban!!!) át lett ültetve (eredetileg mechanikus K-Jetronic van bennük).

nagyobbat megy, kisebbet eszik.

tónik 2009.10.22. 08:51:47

@loláb:
Mondjuk elég nagy baromság azért 5 évente eldobni egy autót, mert sokan élnek a gyártásából/forgalmazásából! Ez olyan, mintha minden cipőgyár egyöntetűen 6 hónap alatt széteső lábbeliket gyártana, hogy pörögjön a piac. Szépen át kell állni hőszivattyút, napkollektort, stb. gyártásra. A munkahely is megmarad, olcsóbb lesz a termék, stb...

Wolfram 2009.10.22. 20:35:52

@Hagalex:
924-be

@tónik:
és ez így is van. ha néztél már szétszedett cipőt, a váza, a merevítések mind papírból vannak. ezt szolgálja ki a cipőápolók gyártása is, nincs bennük zsírosító anyag (pl glicerin, ami a Bagarolban még volt), vagy ápoló, a legtöbb csupán viaszokból ál, amik fényesítik, szépítik a cipőt, de nem ápolják a bőrt.

BTO11 2009.10.25. 16:12:15

naaa'''''
Tibi mit vettél??
süti beállítások módosítása