Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Bőrös srácok

  2009. október 12. - ommm Címkék: eső baowah csikós szar idő papp tibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Savaznál egy jót?
2014-10-31 11:27:48

Alig ért véget a Brutális Fizika idei négy epizódja a Spektrumon, máris folytatódik valami még

A hülyeségre épülő társadalom nem vezet jóra
2014-10-28 13:53:06

Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat

Árt a villám az autónak vagy sem?
2014-10-24 12:32:02

A kérdés költőinek tűnhet, de a BME Nagyfesz-tanszék szakértői szerint korántsem annyira egyértelmű a

Tűz, víz és egy rohadt nagy gép
2014-10-17 11:01:02

A Colas Északkő szobi bányája egy elképesztően jó fotó- és forgatási helyszín. Nem tudom, hányan

Nem nehéz kitalálni, hogy ez a fotó nem ma készült. Bizony, 180 fokot fordult a világ, a múlt héten csütörtökön még így jött a brancs fele ebédelni a Házisárkányba. A háttérben Randy Csikós Mamola legfrissebb szerzeményén a Honda Super Cub-on, az előtérben a Safety First Tibor a fene tudja milyen robogóján és a láthatatlan ember szerepében Vader Árpád egy masszív Harley-val.

Visszasírják ezeket a boldog, motorozással töltött perceket, az időjárás végképp betett nekik. A gyűlésen is csak lógatták a fejüket, ez van.

Az esőhöz még tán csak annyit, hogy ma korán reggel indultam Pozsonyból és a Budapestig tartó, dugókkal és balesetekkel fűszerezett idő alatt rájöttem, hogy a közlekedők 90 százaléka két nagy csoportba sorolható:
1. Akik nem veszik észre, hogy szakad az eső és teljesen figyelmen kívül hagyják. Ők vannak többen. Az árokban is.
2. Akik annyira észreveszik, hogy képesek állóra fékezni az autót egy-egy letérőben-kanyarban (erre is volt példa már itt, a Flórián-tér mellett). Ez pedig legalább olyan balesetveszélyes.

Konklúzió? Sajnos nem tudunk az esőhöz illően közlekedni, alkalmazkodó-képességünk, kevés kivétellel, gyakorlatilag nulla. Ugyanúgy egymás seggében toljuk a sztrádán, persze a vízzel teli nyomvályú közepén, fittyet hányva az aquaplaningra, a hosszú-hosszú féktávra. Ugyanúgy cikázunk sávból-sávba, fékezünk hirtelen, nagyot. Nekünk ha esik, ha fúj, mindig süt a nap.

Nagyon-nagyon rosszul csináljuk, tele van velünk a rádió és a kórház, figyeljünk már oda egy kicsit. Igaz ugyan, hogy néha én is csak érintőre veszem a KRESZ-t, de ha áll a víz az úton, akkor fokozottan figyelek, óvatos vagyok. Megragadnám az alkalmat és innen üzenném a piros Fiesta kedves sofőrének, hogy az M7/M1 budaörsi szakaszán nem azért hagytam nagy követési távolságot az előttem menő kisbusztól, mert barázdákat számoltam az aszfaltban, hanem mert úgy biztonságos, tetszik érteni?

És azért aztán végképp nem, hogy két sávon átvágva index nélkül berobbanjon közénk, vészfékezésre kényszerítve ezzel legalább 8-10 másik autót. Bevallom, ha beállt volna egy benzinkútra, utánamegyek és belenyomom az arcát egy tócsába: látod, bakker, víz, te marha!

És nem lettem volna egyedül.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr931445374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.10.12. 20:34:35

@series_one: Na ja, tökéletesen életképtelen degenerált hüjék mindenhol vannak. Nálam is rendszeresen megpróbálnak sávot váltani a Range alá, mer "nem látják"... De aki látja, az legalább télleg nem akar fellökni, meg bejönni elém télen, ha csúszós az út, és én bölcsen nagyobb kövtávot tartok. :)

tomnemtom 2009.10.12. 20:35:11

ehhe, jó a cím és a tartalom konteksztusa :)
onnan tudom, hogy szarok az útviszonyok, hogy a Fő utcai s-kanyarban a legenyhébb ív után volt ma este az árokban egy autó.

kondenzcsík hagyján, de a sok láma, aki a külső sávban belehajtva az 5-20cm-es pocsojákba megijed és balra rántja a kormányt, na, ma csak kettőt láttam, az egyik 50m-el előttem adta elő, alig bírtam megállni.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2009.10.12. 20:36:41

Egyet kihagytál. A piros Fiesztás ha esetleg ezt olvassa, arra fog gondolni, hogy jé, neki is piros van de ő ilyet nem csinál mert nagyon jól vezet. Gondolod, hogy észrevette?

Kopasz Szuzukis 2009.10.12. 20:44:55

Én, meg útálom a Randy Csikós Mamolát, mert Supercubja van!!!

négykarika 2009.10.12. 20:46:53

OFF

Miért nem lehet a szemtanús poszt kommentelni? ( totalcar.hu/tanacsok/2009/10/12/szemtanu_vagyok_mar_banom/ )

NE mondja, hogy nem emlékszik semmire, NE hátráljon meg! Kérje az adatai zárt kezelését, és csinálja végig! Soha nem lesz rend ebben a k*vaországban, ha mindig mindenki meghátrál, mikor tenni kellene valamit!

Roland megtette az első lépést, és sok ezer ember ért mélységesen egyet vele. Pártállástól függetlenül.

ON

Gyurma73 · http://www.karosszeriajavitas.com 2009.10.12. 21:04:36

@megint:
Kisapostagtól autópályavan ,legközelebb próbáld meg.

Qqcs 2009.10.12. 21:11:59

Nagy kedvencem, aki feltételezi rólam, hogy ugyanolyan a féktávolságom, mint neki. Hízeleg a hiúságomnak, nem mondom. Csak épp én azért tartok nagyobb követési távolságot, mert a 15 éves F Astra, semmilyen hárombetűssel, biztosan hosszabb úton áll meg, mint a vadiúj Lexus. (Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy teljes eleje az autónak kijön az ő index-búrájából. És még az enyémet is ő fogja fizetni. :) )

loláb 2009.10.12. 21:37:52

@pickapu: Ja, két éve szilveszterről jöttem haza az M7-esen. Kezdődő hóesésben -még a sózó/kotrógépek sem jártak- egy barom passatos úgy cikázott a bölcsen alacsonyabb sebességre váltott autók közt, mintha a legnagyobb nyári kánikula lenne, ő pedig az új slickgumijait melegítené a hungaroringen.
Nem volt másnapos a védőangyala, az tuti.

titkosgyilkos 2009.10.12. 21:43:09

@gergo

Ez azért van kérem szépen, mert két fontos szempont, az ablakmosó folyadék-gyártó maffia érdekeltsége és az autós társadalom egyre növekvő esztétikai igényszintje (ti.: a sárfogó gumi elcsúfítja az autót) oda vezetett, hogy immáron képezi kötelező részét a személygépjárműveknek.
A megváltozott helyzethez az eső meg az utakon levő trutyi ugyan még nem alkalmazkodott, de gondolom, ami késik, nem múlik.

titkosgyilkos 2009.10.12. 21:44:29

Mármint hogy nem képezi.
Kell nekem agyon fántozni a kacifot.

Krisi 2009.10.12. 21:47:09

Pedig ma igazi motoros idő volt, én is azzal mentem :)

Seggünkben közlekedők ellen gyakran hatásos lehet, ha feltoljuk a hátsó ködzárat. Ha ez se segít, akkor még be lehet próbálni, hogy bal lábbal kicsit rálehelünk a fékre, hogy kigyulladjon a féklámpa, gyakran ez is beválik.

Csak az a kár, hogy az emberek nagy része amíg nem sodródik ki, addig azt gondolja, hogy ő milyen kurvajól vezet, és sosem érheti baleset. Aztán később a kórházban talán elgondolkodik...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.12. 21:49:47

Az elsö hó még jobban meghülyíti a jónépet.

Zahal 2009.10.12. 21:54:02

ha a kocsim seggébe jön a kis BMW-s/Civic-es nyikhaj, mert azt hiszi, megijedek tőle és félrehúzódok, én is rálehelgetek a fékpedálra. én soha senkinek nem állok félre, nem engedem be jobban, csak mert 20+ milliós autót vezet. élek a jogaimmal, ő pedig hozzám sem érhet.

Alhazred 2009.10.12. 21:55:18

@Qqcs: hasonlókat érzek a samarámban néha, azzal a különbséggel, hogy nekem kb az egész kocsi kijönne az indexbúrából :)

a baj csak az, hogy ha ráfutsz, nagy eséllyel te leszel a hibás.

Zahal 2009.10.12. 21:58:01

@Krisi: én már sajnos nem megyek azzal. esőben k.szar motorozni.:-( csúszik, hideg, beázik. a motoros és autós között az az alapvető különbség, hogy a motorosok tudnak vezetni, az autósoknak viszont kell vezetni.:-)

The Good Boy 2009.10.12. 22:04:47

én az ilyen seggre tapadónak megpöccintem az irányjelzőkart jobb irányba, ha reagál rá, akkor felfogta, hogy szabad a pálya mehet, ha meg nem, akkor szépen leveszem a lábamat a gázról,aztán motorfékkel lassulok, amig meg nem előz (olyankor, amikor amúgy mehetne. Én ráérek erre a plusz 20 mp-re akkor is, ha amúgy sietek, nekem nem ennyi időn szokott múlni).
Volt olyan mókustojás, aki velem lassitott vagy 40-ig lakott területen kivül, mert abban a szépkokszolt agyában a computer nem tudta feldolgozni a két logikai müveletet (index+lassitás). Van ilyen, nem vagyunk egyformák...

megint 2009.10.12. 22:14:21

Gyurma73, hidd le, hogy Mohács irányába nincs autópálya, és 2010 tavaszáig nem is lesz.

nikó 78 2009.10.12. 22:17:28

A sok barom úgy látszik nem látott még esős autóversenyt.Innen üzenem hogy nem a gumikban van a hiba.Mivel vizes ezért csúszik. Jó reggelt barmok.Általános iskola 5.-osztáy.

Szendwich 2009.10.12. 22:18:27

Azt elfelejti a cikk, hogy az ország közutai is hasonló állapotban vannak a közlekedők moráljához. Siralmas az utak állapota! Most jöttem haza nem rég, szinte nulla forgalom mellett. Az út közepére kellett húzódnom, hogy tudjak normálisan haladni. Ugyanis a mindkét sáv hosszanti irányban olyan mértékben meg van vályúsodva, hogy nem folyik el belőle az eső víz. Csak áll benne és várja az autósokat. Normálisabb sebesség - lakott területen kívül, mondjuk 70 - nem is tartható benne. Csak úszik az autó, mint az az afrikai csávó Sydney-i olimpián. Persze így is van olyan aki úgy hagyott ott, mintha állnék...
A hatóság persze megtette amit meglehetett. Ergo semmit. Mondjuk ha már építeni nem akar, még mindig ez a legjobb megoldás. Valahova fogta és végig kirakta a 60-as táblát, hogy az összes arra járó síró görcsöt kapjon.

Krisi 2009.10.12. 22:35:45

@The Good Boy: na igen, ez is hatásos tud lenni, én is gyakran élek vele, motoron ülve még integetek is a bal kezemmel, hogy menjen már. Csak sokszor nincs rá lehetőség, hogy biztonságosan előzzön, és azt hiszi, hogy ha fél méterre jön mögöttem, akkor hirtelen elfogynak szemből az autók...

m_balage 2009.10.12. 23:12:09

@series_one:
Nézz már be az E34-fórumba,
péntekre Nagy Őszi Pizzadobálás szerveződött!
Nincs kifogás ;)

Javorszarvas 2009.10.12. 23:30:15

Hajjaj, A6-A8, BMW5/7, Passatokra a fizikai törvények nem vonatkoznak :) Mostanában egyébként már az A3-ra sem, úgy látszik anti-Newtont raktak bele. Eső/hó idején érdemes tesztelni a kocsit, hogy mire számíthatsz, ez közhely, de mégse csinálja szinte senki.

Rocko- 2009.10.12. 23:35:46

hmm, jó post.
én is ezen filóztam, h miért törvényszerű a csúsásos baleset ilyenkor.
szezonális kötelező, mint jó időkor az öt motoros mínusz.

Cs. (törölt) 2009.10.12. 23:55:32

Egy zaklatott és esős reggelen, midőn autót vezető embertársaim tengerében beértem munkahelyemre, felvázoltam a számomra ideális közlekedési eszközt.
Alapok: minimum Kraz alváz, futómű és motor (a bp-i útviszonyokat tekintve ezek elegendőnek tűntek). Természetesen tolólapos verzió, hogy a kedves, egy utcasarkos beforduláshoz 40 km/h sebességről ezerkétszáztizenhét métert fékező autóstársaimat ösztönözhessem e teljesen felesleges manőver mellőzésére. A gép magától értetődő módon FŐKEFE mintájú, narancssárga fényezéssel bír, hogy özv. Tóth Aladárné is észrevegye,milelőtt kifordulna elém a főútra szimplapiros, ezres, kalaptartótlan kisautójával oly módon, hogy nekem izzásig kell hevítenem a fékrendszert. Autópályás használathoz elengedhetetlennek tűnt egy ködgenerátor, hogy a román/szlovák vagy FECO01 rendszámú, nagydarab, kizárólag sötétszínű és a Havanna lakótelep izlésvilágát idéző "hangoló"megoldásokkal ellátott bajor vagy stuttgarti nehézgépkocsik vezetőit távoltartsam szerény járművem hátsó lökhárítójának 12,5cm-es zónájából. Mivel a Kraz nagy hátsóval rendelkezik, úgy gondoltam, elhelyezek rá úgy 12-34 db Xenon reflektort, hogy a rosszul beállított ugyanilyen izzós, ködlámpát feleslegesen használó vagy éjszaka 200 méterrel mögöttem, reflektorral haladó autóstársaimmal tudassam, mennyire jólesik, hogy a tükörből visszatükröződő lámpáik fénye kifolyatja gyönyörű őzbarna szemeimet.
Így utólag visszagondolva két dolog bizonyosan elférne méga gépen: a hornblasters.com mintájára megépített hangjelzőrendszer, hogy a kiépített gyalogosátkelő (miszerint zebra) mellet néhány méterrel, körülnézés nélkül átkelni szándékozókat tájékoztathassam érkezésemről, valamint egy M134D forgócsöves gépágyút gondoltam a platóra. Hátha kevés a ködgenerátor.
Csak meg ne építsem, vaze.

otfarkas 2009.10.12. 23:59:54

hosszú évek óta tavaly volt lehetőség 4 zsír új téli gumira...eddig se volt tükör egyik se, de nagyságrendekkel jobb volt nem ment a segge semerre! eddig nem tudtam h ekkora a különbség ha új! talán erre is több autósnak kéne rá szánni a pénzt ha már az életükről van szó (sokszor nem is csak a sajátjukéról)! nagyon nem mindegy!

Don Bolesz 2009.10.13. 00:23:50

@Cs.: lökhárítónak ajánlom a vasúti sint. az elég stabilan lepattintja a kekeckedőket

Gordini 2009.10.13. 00:24:11

Csikós mester honnan dűtötte a Cubot,vajh? Igen szép,még így,haloványan is.Ránézésre 30-35 éves gép és úgy tűnik,gurul.

Gordini 2009.10.13. 00:25:23

Csikós mester honnan dűtötte a Cubot,vajh? Igen szép,még így,haloványan is.Ránézésre 30-35 éves gép és úgy tűnik,gurul.

Tornado86 2009.10.13. 00:26:36

Ismerõs a jelenség és tényleg sok múlik a gumikon, na meg a vezetési tudáson. Egyesek gyakorlatilag be is ismerték hogy leblokkolnak egy-egy kisebb megcsúszástól, amit még vályúban haladva is többé-kevésbé elõre lehet látni. A magam részérõl így nem is csodálkozom azon hogy esõben még több autót elõzök meg, amikor engedik a látóviszonyok. És akikbõl az irígység beszél: ne örüljetek, nem fogok egyetlen fára se felcsavarodni, ahogy az árokban kikötni vagy másokkal összekoccanni se => mégis van minek örüljetek :)

Gordini 2009.10.13. 00:29:49

Pardon,véletlen volt a duplázás.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.10.13. 01:41:58

@series_one:
Érdekes, a minap nekem is az oldalamba váltottak sávot, épp egy Hilux-szal voltam, szóval biztos, hogy nem szándékosan csinálta.
Illetve fene tudja. Vannak az öngyilkosságnak kevésbé körmönfont módszerei is, de ez elég stílusos lett volna.
Eső... nekem is atyám mindig azt mondta, hogy közvetlenül az eső eleredte után kell a legjobban vigyázni, részint a többiek, részint a síkosság miatt. Márpedig ő levezette kábé a Föld-Hold távolságot vagy ötször. Balesetmentesen.
Ja, önhibás balesetmentesen :)
Olyan volt hogy neki is az oldalába váltottak sávot - illetve alá.

zootyi 2009.10.13. 02:37:34

Szintén friss élmény.
Vasárnap délelőtt M1/M7 közös szakasz.
Jön a hapsikám egy zsír új subaru foresterrel kb. 150-nel letol mindenkit, trafinál ahogy kell lassít majd gyorsít ahogy a csövön kifér a híd alatt pedig leamortizálta a beton tömbökön a gép elejét.
Mindezt szakadó esőben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.13. 03:11:43

ez nem volt olyan jo cikk - tudom, belsoseg.

multkori jobb volt.

a duke fiuk hirhez annyit: stilus es amerika? tuz es viz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.10.13. 04:27:11

fiatal titan koromban - amikor meg ugy gondoltam hogy par even belul engem unnepel majd a forma 1 - leesett jogositvanyom elso hava. 18evesen kb ket honap alatt mar rendkivul nagy tapasztalatot es vezetesi ( vezetesi? versenyzesi!! ) rutint szereztem, igy meguntam a hotolo liaz mogotti totymorgest 30km/h val es megeloztem, persze ahogy razuztam a friss kb 30cm hora a kopott nyari gumikkal egybol beestem az arokba:)) liazos megallt, kihuzott es azt mondta: ha megelozol megint es beesel az arokba akkor nem kihuzlak hanem megverlek :)))) aznap en voltam a masodik neki :DDD

belépett felhasználó 2009.10.13. 06:33:26

Vasárnap bent voltam járóbetegként a János kórház ügyeletén. 3 súlyos sérültet hoztak be a kamaraerdei balesetből.

Egyikük, egy hölgy életéért 1 órán keresztül küzdöttek.

Hiába.

Minden önjelölt F1 pilótának ajánlanék eltölteni akár csak fél napot az ügyelet várójában. Elgondolkozna a látottakon.

B! 2009.10.13. 06:50:26

Hétvégén raktam rendbe a futómű szilentjeit és még lengéscsillapítót meg gömbcsuklókat is cseréltem. Mer' az út szétb*szta. Ma veszem át az új gumikat, mert a régiek megkoptak és nem rakok még télit. Tegnap a Szerencs utcánál a lámpa végén mentem rá az M3-ra, iparkodtam is (ahogy szoktam, nem ész nélkül) és úgy csúszott ki az eleje az autónak, öröm volt megfogni. Szóval nincs mese, nem lehet a gumival szarozni! :-)

redriot77 2009.10.13. 07:14:31

Bevallom, én szoktam "csigulni". Esőben, sötétedés után. Ha pedig ismeretlen útszakaszon vagyok, akkor duplán vigyázok. Miért is?

1. később veszem észre azt, amit észre kell venni: az szélvédőn lévő vízcseppeken megtörik a szembejövők fényszórójának a fénye, az én világításom pedig kevésbé hatékony mint száraz időben, mintha a vizes aszfalt magába szívná a fénycsóvát.

2. nem látni mi rejlik tengernyi tócsák mélyén. Lehet 30 centi mély kráter, nagyobb faág, amit a vihar tört le. Ha ezeket időben észre akarom venni és ki akarom kerülni, akkor nem érdemes száguldozni, az előttem haladóra ráhajtani meg végképp hülyeség.

3. Sokfelé a városban szinte teljesen elkoptak az útburkolati jelek. Száraz időben ez még nem akkora gond, de esőben már észnél kell lenni. Különösen ha ismeretlen környéken jár az ember, és az esetleg támpontot nyújtó közlekedési lámpa is sárgán villog.

4. Azt, hogy a kocsinak hosszabb a féktávja esőben, már nem is fejtem ki, megtették előttem épp elegen.

hogen 2009.10.13. 07:35:13

Ugyanez pepitában: a paraszton nincs sárfogó, erre esőben én nagyobb követési távolságot tartok, csak bevág mégegy paraszt, és... hát persze, hogy rajta sincs sárfogó. Kicsit ördögi körnek hangzik ez a nagyobb követési távolság, fel kellene ehhez nőni fejben is, nemde?

kasu 2009.10.13. 08:20:50

Fel kéne fogni, közlekedünk, nem háborúzunk. A legkisebb esemény durva káromkodást szül, egyesek bizonyítani akarnak, a saját verdájuk miatt, a sérelmeik miatt, a potenciájuk miatt, minden miatt, ami flusztrálja őket. Ráadásul figyelmetlenek és óvatlanok, a saját épségüket is veszélyeztetve.
Mindent leírtatok, Egy dolog ugrott be, éspedig az évszak réme: a köd. Mostanában jön. Mindig elcsodálkozom, bármilyen erős és tuti autó szélvédőjén többet látni? Mikor 2 szaggatottat is alig, miért kell 140-nel menni (vagy 80-nal kisebb úton) ? Mert a gumi egy dolog, de tudatosulhatna, oda szabad bemenni, amit látok!!!

gnme 2009.10.13. 08:31:51

én tegnap is kétszázzal repesztettem ahol csak lehetett .. meg az utóbbi években is ..

balesetet nem okoztam

..valamit biztos nagyon szarul csinálok, hogy nem az árkokat látogatom, meg nem koccanok, meg nem ráfutok

Balchee74 2009.10.13. 09:00:34

Már annyi okosság (most nem vicc) elhangzott itt, hogy kreszvizsga kötelező olvasmányává tenném.

Nekem mákom van: télen tanultam vezetni, igazi fasza havas, latyakos időben. Úgysem lett volna pénzem tanpályán tanulni, milyen is a síkos út - élőben kaptam azonnal (ennek 17 éve).

Vizes és ismeretlen úton még egy indok a lassú menetre: szuper állapotban lévő kis útjainkon bármikor feltűnik egy gödör, amiről nem tudod, milyen mély. Lehet egy sima aszfaltfelmaródás is, mondjuk egy centi mélyen, jó hosszan, de ha tele van vízzel, könnyen jetski-t csinál a verdából, úgyhogy vigyázni...

És persze slick gumi, hát az halálos tud lenni.

PS: Vannak olyanok azért, akik felfogják, hogy a jobbra index nem azt jelenti, hogy megállok a főúton (21-es) pisálni, hanem hogy elengedem őket. Köszönet a Peugeot-os és Bömbis kollégáknak, akik vették a lapot, ők meg köszönjék meg nekem:)

Bajusz. 2009.10.13. 09:02:12

@Heckantrieb:
Pedig pl. az új Mondeonak kifejezetten jól állna, amilyen ronda hátulról.

A sok csúszkáláshoz, balesethez azért az utak állapota is hozzájárul. Mást ne mondjak, 10-es, Bécsi út befelé (áll rajta a víz), Hungária, Nagy lajos király útja (macskakő!) tele kátyúkkal, foltozásokkal, ezeken még száraz viszonyok között is el lehet szállni...

Balchee74 2009.10.13. 09:03:46

@gnme: Asszem barát, hogy Te itten csak hergeled a népet. Nem vagy annyira hülye, hogy 200-zal menj egy kétszámjegyű főúton.
De ha mégis, akkor ragaszd már ki a vércsoportod jó nagy betűkkel az üvegekre oldalt, hogy a donorszerves csávóknak ne kelljen még azzal is vesződniük az út szélén.
Ismerek egy ilyen sebész srácot, tele van a töke, hogy a helikopterrel annyi idő alatt érnek oda a belsőségeidért, amennyi idő alatt meghatároznak belőled még egy-két fontos adatot...

series_one (törölt) 2009.10.13. 09:10:18

@m_balage:

hát papa, ha minden igaz, akkor én már sukorón leszek.

Bajusz. 2009.10.13. 09:12:58

@gnme:
Nem lehet, hogy te Cesna-val jársz, azért?

Tornado86 2009.10.13. 09:13:20

@Balchee74:
Irigykedsz, pedig van itt 1-2 ember, aki tud is vezetni (lásd feljebb)

series_one (törölt) 2009.10.13. 09:17:42

@Cs.:

"a kiépített gyalogosátkelő (miszerint zebra) mellet néhány méterrel, körülnézés nélkül átkelni szándékozókat tájékoztathassam érkezésemről,"

kedvencem.
ha nem siet annyira, hogy átérjen előttem, rágurulok és szétdudálom a faszba.
nem a gyalogossal van a problémám, nem is elsősorban azzal, hogy rövid a lába, ezért nehezére esik öt métert kerülnie a kijelölt gyalogátkelőig, hanem azzal, hogy nem néz körül. vagy befut az út közepéig oszt körülnéz, hogy mivan, amikor meg látja, hogy jön az autó, megáll, hogy na, akkor őt most kikerülik vagy kivasalják.

Bajusz. 2009.10.13. 09:23:36

@series_one:
Az se jobb, aki bámészkodik a kijelölt gyalogos átkelőhelynél. Villantasz neki, hogy menjen, és néz bután, mint a gázpalack, hogy akkor most ő lelépjen a járdáról? Igazából ő nem is akar átmenni, csak a szemközt álló másik öreglánnyal akar pletyizni egy kört...

Matiz · http://blog.trainmodeller.hu 2009.10.13. 09:25:56

Péntek-szombat-vasárnapot a Bükkben töltöttük. Vasárnap hazafelé nyomtam egy lájtos Lillafüred - Felsőtárkány - Parád -Gyöngyös túrát, csak az íze kedvéért. Az út nagy része felújított, rendben van teljesen. Elég sok autós volt, volt pár sültbolond, ebből kettő szembe is találkozott Mátraházánál... Tényleg nem tudunk vezetni, ha eső van :( A két véglet közé képzelem valahol magam, meg tán így is lehet: a tötymörgő, 30-al haladót lehagytam, engem meg lehagyott a hármasgóf nagyzene.
Az esőt leszámítva mi nagyon jót autóztunk egyébként, most a legszebbek az erdők.

Sákif za morro? 2009.10.13. 09:38:15

Én az M0 északi szektorán közlekedőktől szeretném megkérdezni, hogy ha autóúton 110km/h a megengedett sebesség és nincs korlátozó tábla, akkor mi a búbánatos faszért kell ott 80-nal menni? Mindezt tetézve azzal, hogy ahol, becsatlakozik egy út, és három sávon lehet menni, akkor mindenki egyből a középsőben akar menni?

Balchee74 2009.10.13. 09:44:48

@Tornado86:

Szépöcsém, nem is tudod, hogy az irigység milyen távol áll tőlem. De komolyan.

De ha úgy gondolod, fasza dolog kétszázzal vezetni, akkor tedd nyugodtan. Csak arra kérlek, ne kerülj a szemem elé, max a Hungaroringen.

Tudod barát, aki tud vezetni, az arról ismerszik meg, hogy ismeri az összes pedált a kocsiban, nem csak a jobb oldalit. (Ne fáraszd magad, a jobb oldali az a gáz, igen...).

mry314 2009.10.13. 09:54:54

Üdv Mindenkinek,

részben az itt elhangzott dolgok miatt nem vagyok hajlandó lemondani a 20 éves 1400 kilós autómról... (egy új suzuki miatt...)
Hiába, azért a "méret" még mindig sokat számít.

A száguldozóktól kérdezném: Ha család benn ül a kocsiban akkor is nyomod neki? És amikor a mentős jön újraéleszteni a gyereked akkor mit érzel? MEGÉRTE?

Ezt is figyelembe kéne néha venni, hogy az hogy te hülye vagy és megdöglesz, az le van sajnálva DE! MÁST NE ÖLJ MEG!!!

csak ennyit akartam kéremkapcsoljaki...

gnme 2009.10.13. 09:57:13

@Balchee74: :D:D:D:D

.. mondd meg a muksónak, elég szar állapotban vannak a szerveim. Cukros vagyok. Jó régóta. Az én szerveimmel ugyan nem sokra megy.

gnme 2009.10.13. 10:00:45

@Balchee74: a kedvedér' kiragasztom a vércsoportom is, tele van antitesttel, akinek beadják az cukros lesz.

Jó lesz így?

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.13. 10:10:39

Hubazz...tegnap pont arra mentem haza (M1/M7 Budaörs) és előztem is egy fehér IVECO kisbuszt, de tuti, hogy indexeltem. A dolog aktualitása egyébként annyi, hogy piros Fiesta-m van, de szerintem ommm nem engem látott... :)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.13. 10:11:43

rendszám van ommm? ha igen, keress egy pocsolyát...

Huckhun 2009.10.13. 10:34:27

@gnme:
Kétszáznál nem is látod a szerencsétlent, aki törik miattad egy vészfékezés után.

Bajor 2009.10.13. 10:38:04

@konti10: végre egy őszinte ember :)

Mistral1011 2009.10.13. 10:51:16

@pickapu: "hogy az ő tudása mindenkié felett van, a kocsija pedig oda van ragasztva az úthoz."
És tényleg oda van. Meg okos is vagyok ...
:-)
--
Tegnap volt 1 kis 500km-es M5-M0-M3 túránk, egész végig esőben. Találja már ki valaki, hogy a 3000-rel szántó "nagyautók" mi a kuglóf-nak égetik a piros hátsó reflektor(oka)t!?? Élő ember nem megy olyan tempóval mint ők, reménytelen, hogy ráfusson valaki is - egyedül arra jó, hogy a lassabbakat vakítsa hátrafelé - amíg el nem húz.

vivax 2009.10.13. 10:59:07

@gnme: két kilónál rádelőzök kis paragép...
viccet félretéve, nem kellene erőltetni ezt a tempót.

Bajusz. 2009.10.13. 11:01:48

@Mistral1011:
elöl is ég rajta a ködlámpa, a hátsó azért megy, mert nincs külön kapcsolója.

Mistral1011 2009.10.13. 11:13:06

@Bajusz.: Hááát, lehet... A 25 éves ótómban még egymástól függetlenül lehetett kapcsolni. A 15 évesben hátul már csak akkor éghet, ha elől is. A újabbak meg ezek szerint már csak együtt :-( Hiába, fejlődik a teknika'-csak "rossz irányba rohamoznak" :-(
--
És akkor a sok gagyi kínai xenon-ról még nem is beszéltünk :-(

gnme 2009.10.13. 11:34:07

@Huckhun: .. milyen vészfékezés, ezt nem értem. Miért kéne vészfékezni ha be szoktam tartani a féktávokat?

Szakibandi 2009.10.13. 11:42:49

Régebben azt hittem, sok közlekedő szándékosan betesz nekem. Most már inkább úgy gondolom, egyszerűen nem érzékelik a valóságot és nem gondolkodnak (ez persze nem mentség). A többség nem érti, hogy csúszhat az autó a vizen, ha egyszer a tóban elmerül. De ne menjek ilyen messzire. Például sokan azt sem tudják, hogy a tompított fény asszimetrikus, pedig ez empirikus tudás, a szemük megvan, csak nem látnak vele.

Bajusz. 2009.10.13. 11:49:55

@Mistral1011: a mazdán nekem is csak úgy kapcsolható, hogy előbb az első, és utána tovább tekerem, hátsó is. De csak tipp volt, lehet, hogy egyszerűen bunkó, és még egy leszarom-tablettát is bevett...

kerokaa 2009.10.13. 11:54:09

Én is így vagyok vele: 2 réteg között alig vagyunk páran. Jobban örülnék, ha az őrült réteg lenne többen, mert a 2-tól nem tudok közlekedni, az első meg úgyis gyorsan besokal. Az árokban meg nem tart föl :)

Dervenkál Egon · dervenkal.blog.hu 2009.10.13. 11:54:12

Az a helyzet, hogy én motoroztam tegnap is. A dzsuvában is. Mert nekem még az is jobb mint autózni. Igaz jóval kisebb tempóval és nagyobb odafigyeléssel.

Viszont ami motorosoknak életveszély (saját tapasztalat): a kedves autósok mi a redváért nem nézetik meg a bontószökevényeiket, legyen az kispolák, zőccségesmerci vagy ducato. Miért kell minden lámpa előtt 20 méteres olajfoltnak úsznia a vizen. Gyilkos játék. Fékezzen ott határozottan valaki kétkerekűvel, nem lesz boldog.

cmcd 2009.10.13. 11:57:28

Én tegnap is motorral mentem melóba.
... mondjuk fáztam is rendesen!

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.13. 12:40:20

A hétvégén sajnos hullottak az emberek, mint a legyek...

Balchee74 2009.10.13. 13:02:59

@gnme:

Ó barát, ez nem jó hír...persze elsősorban neked nem jó. Ha ez a helyzet, nem kell kiragasztás az ablakra. Persze előbb-utóbb mindannyian megdöglünk valamiben, "de jobb az ilyet a végére hagyni", ahogy Matula bácsi mondta.

Szóval minek siettetni kétszázzal? Jön az magától is, ha ideje van.

khaleeji 2009.10.13. 13:18:46

Tavaly decemberben, -3 fok, ömlik az ónos eső, egyszer csak egy hátsókerékhajtású cls merci kb 180-al elsuhan mellettem az m7-esen.igaza lehet,jobb bátran meghalni, mint gyáván élni:-)

Szakibandi 2009.10.13. 13:49:05

@binrashid: Velem is megtörtént, még régebben, ráadásul szürke volt, és nem is világított. Pár perc múlva kezdtek sűrűsödni a műanyag-törmelékek az úton. Aznap én értem haza hamarabb.

Tornado86 2009.10.13. 13:52:51

@Balchee74:
Szerintem ennek akkor is irigység szaga van, egyébként is mire mész vele ha üresben pörgeted a verdát? :)

Barbarian75 2009.10.13. 13:58:53

Egyetértve a fentebb szólókkal annyit tennék hozzá, hogy azokat a csuda "sofőröket" is nagyra értékelem, akik a frissen lehullott falevelekkel teli nedves útszakaszon közlekednek ugyanolyan tempóban mint a száraz aszfalton. Ehhez hozzájön még az is, hogy macskakövön is ugyanúgy vezet. Valóban sokkal veszélyesebb ilyen szempontból a kisebb eső, mert az az úton felgyülemlett port, levelet egyéb csúszós dolgot még nem tudja lemosni, csak úgy besíkosítani, hogy ABS és egyéb rásegítők ide vagy oda olyan kűrt tud leírni rajtuk bárki, amilyet a legjobb jégtáncosok is csak sok gyakorlással.
Másik pedig valóban a követési távolság.
Más - M3 péntek délelőtt mentünk le anyósomékhoz hátul 1,5 éves kisfiammal. Belső sáv egymás után kb 8 autó + elől egy kamion ami visszafogott mindenkit így "csak" kb 100-110 km/h-val haladt a sor. Mögénk ért egy X5-ös BMW kivételesen magyar rendszámmal és elkezdte fingatni mögöttünk a kocsiját jobbra balra kacsázva a sávban, mint aki nézi az előzési pontot + kb minden túlzás nélkül 5-10 cm-re a seggünkbe rugdosva a gázpedált. Én a kocsiban felemeltem a kezem, jelezve, hogy pontosan mire gondol, hova menjek le, a másik sávban is haladtak. Erre látom a tükörből, hogy jár a szája rohadt idegesen, nagyjából üvöltözik és még jobban fingatja a gépet a fenekünkbe. Lassan el tudtunk haladni a leelőzendők mellett és szépen kisoroltam, az X5-ös beletapos a gázba, mellénk ér és a szájáról leolvasható módon kifejezi szeretetét, majd tovább tép mire én szolidan a kormány fölött megtapsoltam. Erre látom vadul befékez, visszalassít az addigra kb 160-ra gyorsult kocsijával (már ha az övé volt) majd amikor majdnem mellé érünk ránk rántotta a kormányt de olyan elánnal, hogy a kocsija rendesen bebillent és át is jött a sávunkba. Én haladtam tovább minden kormánymozdulat nélkül egyenesen. Ez még jobban feldühítette és elkezdte mutogatni a középső ujját, majd a napfénytetőt is kinyitotta és ott is kilóbálta a kezét a nyomaték kedvéért, mindeközben egy kocsi távval ment előttünk a belső sávba. Így ment ez vagy 2-3 percig amikorra is már jelentős kocsioszlop állt mögötte és akkor megint beleállt a gázba és elviharzott. Nos? Ki mit tett volna? A mobilom a csomagtartóban volt véletlen így a zsaruknak sem tudtam szólni akkor. Mellesleg én 34 éves 1,94 magas kb 125 kilós ember vagyok az X5 vezetője saccra 25 körüli átlagos alkatú nagyon ideges ember volt, de persze ez nem jelent különösebben semmit.

Tornado86 2009.10.13. 14:10:27

@Barbarian75:
Ami az X5-öst vezetõ fószert illeti, szerintem képtelen egy csajt megdönteni vagy ki tudja mi a féltékenységi roham hozta ki belõle ezt a kisebbségi komplexusos viselkedést. A pókerarc a legjobb hozzáállás szerintem. Aztán ha be sincs kötve, van egy donor, ki tudja nem véletlenül az utolsó pillanatban (lásd "John Q").

vivax 2009.10.13. 14:16:13

@Barbarian75: én szép nyugodtan ittam volna a sörömet tovább, aztán szundi. úgyis ébreszt az anyós, ha megérkezem;)

megint 2009.10.13. 16:31:39

Ezekben a történetekben a vétlen autós mindig kb 2 méter magas és 130 kiló, ezt már megfigyeltem az autozz.hu oldalán is a beküldött levelekben.

Tornado86 2009.10.13. 19:12:27

@megint:
Mert a nagydarab ember sokkal nyugodtabb, tudniillik nem neki esik baja ha elcsattan egy-egy saller.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.13. 19:30:25

a piros Fiesta rendszámát, ha kérhetném...kurvára idegesít...

ommm 2009.10.13. 19:32:36

@boylepke: Nem emlékszem öregem, vízpermet mindenfelé és azzal voltam elfoglalva, hogy lelassítsak :)
De NEM indexelt, nyugalom, más volt.

lacza87 (törölt) 2009.10.13. 20:05:34

@ommm: A legújabb mazda3 teszt nem elérhető, valami gond van nálatok. Vagy új felcsigázó módszer és csak holnap reggel lesz?:)

megint 2009.10.13. 20:30:06

Tornado86, 2009 van , nem így működnek a dolgok a balkánon, 50 kilós gyerek is simán megkésel

ommm 2009.10.13. 21:45:35

@lacza87: Nem, holnap. Kis homok került a gépezetbe. :)
Reggel már ott virít.

4.0v6 2009.10.13. 22:02:04

@Barbarian75:

Idióták ezek, Te meg nem vagy golyóálló.

4.0v6 2009.10.13. 22:09:39

Furi ez a nagy autóban-kis autóban dolog.

Hétköznap városban a kismazdával járok, máskor pedig az Explorerrel. Mindkettővel állati nyugalmasan lassan vezetk, finoman, nem fizetek büntetést, kevesebbet fogyaszt, tovább tart mindkettő. A Fordal soha nem volt még afférom, a mazdával suzukinak sem néznek állandóan abajgatnak. Pedig ugyanúgy vezetem mindkettőt. Bolondok az emberek az utakon is. Nem kicsit.

Krisi 2009.10.14. 00:15:51

mai nap termése:
reggel tekertem oskolába okosodni, Nagyszombat utcánál kétsávos út, én a külsőben küszködtem a széllel és a fiximmel, hogy megmaradjak az úton :)
Aztán belső sávban egy fószer balra akart kanyarodni, ezáltal megállt a sáv közepén, másik öreg tata meg dudaszó közepedte (mintha attól megoldódna a helyzet, hogy nyomja a dudát, azaz a pánikgombot, elfuserált gyökér állat) tök lazán rámhúzta a kormányt, és drámai túlzás nélkül kis híján nekipaszírozott a padkának, ami ugye nem egészséges. Végülis nem kellett kávé, hogy felébredjek.

Aztán este 8 felé mentem a Batthiányi térnél, és mit láttam? Egy kivilágítatlan töksötét VW Polót. Kicsit fennhangon szóvá tettem neki, hogy "Hülye fasz, kapcsold már fel a lámpádat bazmeg". Hatásos volt, mert aztán egyből felkapcsolta. Aztán az ilyen idióta felkenődik a Kamaz-ra (rosszabb esetben elcsap valakit), és csodálkozik, hogy mégis mi a franc történt.

Tényleg, nálunk miért nem teszik kötelezővé, hogy mindig égjen a fényszóró? Elég hasznos lenne szerintem. Országúton is 10-ből legalább 4 autónak nem ég a lámpája. Tudom, hogy sok donor kell, de azért ennyi nem...

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.10.14. 00:17:51

@ommm: oké, megkérdeztem az asszonyt és határozottan állítja, hogy egy állat vagyok ugyan, de MINDIG indexelek...autópályán meg pláne...

megint 2009.10.14. 00:51:10

Krisi, szerintem ha normális hangnemben mondod akkor is felkapcsolja, biztos nem szándékosan játszott denevért, hanem elfelejtette, de igazad van főleg főúton gond ez ahol sebesség is van, főleg ha esik is, szürke minden

rakpartiróka 2009.10.14. 07:46:30

Házisárkány??? Nofene. Én is ott burkolok alkalomadtán. Páratlan az ár/érték aránya....

timur69 2009.10.14. 09:26:40

A kedvencem volt pár éve télen, atom havazás, 10 méter látótávolság, az út szélét csak saccoltam, este 10-kor. A városban volt közvilágítás, de csak viszonyításnak volt jó, merre az út. Megyünk szépen sorban 30-al egymás mögött, többen, nyugodtan. Érkezik, a sort végigelőzve egy piros celica, dudálva, refizve. Mentünk párszáz métert és egy jobbos kanyar után láttuk emberünket orral az árokban, fiatal suttyó a kocsi mellett. Az egész sor szépen sorban dudált neki és refizett, ahogy elhaladtunk mellette. Úgyhogy lassan, mert megváltoztak az út és látási viszonyok! Mindenkit hazavárnak!

Krisi 2009.10.14. 18:14:58

@megint: jogos, de így talán jobban megértette. Meg amúgyis tököm kivan már, hogy mindenhol az meg, hogy kivilágítatlan biciklisek így meg úgy, erre a kivilágított bringás találkozott a kivilágítatlan autóssal :)

@Tornado86: Egyszer eljátszottam nyáron hajnali 3-kor a töküres 8-as úton Veszprém és Fehérvár között, hogy egy pillanatra lekapcsoltam a fényszórót a motoron. Hátborzongató érzés volt suhanni az ismeretlenbe :)
Persze ne csinálja utánam senki, bíróságon is letagadom:)

Tornado86 2009.10.14. 19:03:22

@Krisi:
Gondolom be volt borulva. Esetleg a Hold bújócskázott? :)

dragbiker 2009.10.14. 19:07:08

@Cs.:
Ha esetleg kisszériás gyártásban is gondolkodnál,egyre vevő lennék:D

Honda Super Cub?No né mán...:)
Na és a tavaly Imolai szerelemgyerek MV Agusta?Arról se hallottunk(legalábbis én,pedig gyakran járok ide)sokat...

dragbiker 2009.10.14. 19:28:41

@Krisi:
Azt eccer én is megnéztem milyen,még az UAZzal(ETZ 251,csak így hívtam a rendszám miatt:)).Hát...többet se,elég combos volt:)

ommm 2009.10.14. 22:48:22

@dragbiker: Öregem, hogys ráhibáztál! Nem is tudod!
Fejlemények vannak ám!
Hamarosan.