Bernie árnyékában tűnnek el a bajnokok illetve dohányszünet egy profival

  2009. szeptember 25. - ommm Címkék: lamborghini simon norman ecclestone bernie murcielago

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 9281


Nem kertelek, nem írok hosszadalmas, szájbarágós bevezetőt, hanem belecsapok a lecsóba: mi a francot keres Bernie Ecclestone fejszobra a Hungaroring bejáratánál? Mi a fészkes fenével érdemelte ki ez a menedzser, hogy még életében olyan emlékműve legyen, mint a legnagyobb, legendás versenyzőknek?
Persze, értem én, hogy ő az, aki művészi szintre emelte a Forma-1-es világbajnoki sorozatban rejlő pénzkeresés módját, ő az Úr, a Mindenható.
De akkor is csak egy jól menő menedzser, akinek versenyzői karrierje kurta, mint a malac farka, tán egy sornyi sincs a Versenyzők Nagy Könyvében.
De ez még mindig nem lenne baj, állítsunk neki szobrot, hogy örök legyen, mint Lenin apánk, simogassuk a lelkét, úgyis olyan kicsire nőtt szegény, ha ez kell ahhoz, hogy sokáig legyen még Forma-1 hazánkban, akkor kell a jó hosszú nyelv. Meg a szobor, egy Forma-1-es autóval.
A szívfájdalmam nem ez. Hanem ami mögötte van.

Ha csupán egymaga meredezne ott, mint az üzleti érzék és biznisz dísze, még tán egy kurta fejcsóválással elintézném. De sajnos nem így van.

Nem így van, hiszen a remek Bernard háta mögött (már ha beszélhetünk hátról és gerincről egy fejszobor esetében), egy jókora, táblaszerű dombormű (a pontos definíciót várom a kommentablakba) és kétméteres díszcserjék takarásában ott sorakoznak mindazok, akik tényleg naggyá tették magát a sportágat. Nem az üzleti, hanem az emberi részét. Egy takaros kis parkban, Bernie, a tábla és a fák takarásában ott vannak mind: Giuseppe „Nino” Farina, Nigel Mansell, Michael Schumacher és Ayrton Senna, Alain Prost, Piquet, Rosberg, Nuvolari, Jack Brabham és még sorolhatnám.

Ezt pedig egyszerűen csúfságnak tartom. Azt, hogy azok, akik miatt milliók és milliók zarándokoltak és még ma is mennek ki egy-egy futamra, azok, akik gyermekkorunk óriásai, ikonjai voltak és akik odahúzták a tömegeket, rajongókat és velük együtt kvázi Bernie bevételét ott legyenek eldugva az üzletember háta mögött.

Egy versenypályán, a motorsport hazai szentélyében, emlékeztetve minden arra járót, hogy csak és kizárólag az üzlet, ami számít. Egy undorító üzenet, csontig nyalás a köbön, én kérek elnézést minden pilótától, kiknek szobrára árnyékot vet a főnök, ők érdemelték volna az első sort. Miattuk néztük a Forma-1-et, nem Bernie Ecclestone miatt.

Szerencsére maga a vezetés feledtette a bosszúságot, ráadásul akadt a résztvevők között jó pár lelkes olvasó - ezúton küldöm üdvözletem innen a gépházból nekik – és a kiszolgáló személyzet tagjai is érdekes emberek voltak.

Többnyire fiatal, túlnyomórészt brit srácok, akik a program keretén belül járják a világ versenypályáit Szingapúrtól Franciaországig. Az autókat az utolsó csavarig ismerik, karbantartást, kisebb javításokat is végeznek rajtuk, ha kell, két kamionnyi az összes cucc, amire ehhez szükségük van. Beszédesek, illedelmesek és segítőkészek. Nem volt gond kölcsönkérni egy fejhallgatót, hogy vissza tudjuk hallgatni a kis zsebkamera csapnivaló hangját, de szívesen segítettek bármiben, morgás nélkül.

Pár nappal az akció kezdete előtt érkeztek, elégedettek voltak a várossal és a hellyel, egyedül a hotelkonyha túlsózott ételeire panaszkodtak. Jó dolognak tűnhet, de nincs könnyű dolguk. Van úgy, hogy hat hónapig úton vannak, lányok pedig nincsenek a társaságban. Mégsem cserélnének senkivel.

DSC 9413

Éppen pár perces áldozatomat mutattam be Philip Morris oltárán miközben a főépület tetejéről figyeltem az alant folyó nyüzsgést, mikor valaki megkérdezte, hogy nem zavar-e, ha rágyújt ő is.
Mondtam, hogy semmi gond, így is egyedül vagyok itt ezzel a rákrudacska-szokással, csak nyugodtan.
Beszédbe elegyedtünk, aztán kiderült, hogy teljesen véletlenül a környék tán legbennfentesebb emberével beszélgetünk lassan húsz perce vadul gesztikulálva, egymás hátát csapkodva, nevetve.

Norman Simon 1976-ban született – bár neve alapján brit – valójában német nemzetiségű, mind a mai napig Wiesbadenben él. Természetesen ő is gokarttal kezdte, 1989-ben. 91-ben már junior német bajnok innentől kezdve pedig felpörög a karrierje: Formula Ford odahaza, majd Nagy-Britanniában, Formula Opel, Forma 3 majd Forma 3000 és 2000-ben az amerikai ALMS egy Lolával, túraautó-bajnokság (SPC) BMW-vel, majd 2002-2003-ban 24 órás LeMans (Spyker) közben FIA GT-bajnokság Porsche 996 GT3-RS-sel és 2004-2005-ben ő volt az egyik pilótája a GT1-es Murciélago R-GT-nek (a Japán bajnokságban is indultak), tán erre emlékeznek mindannyian leginkább.

Sosem volt átütő sikerű versenyző, de vérbeli profi, mellette parányi porszemek vagyunk így is és hát – eredményei alapján – vezetni, na azt tud.

- Utoljára 2005-ben tűntél fel nemzetközi futamon, szögre akasztottad a cipőt?
- Tudod úgy van ez, hogy ha egyszer erre tetted fel az életed, akkor már sosem tudsz igazán elszakadni a közegtől, azóta is évente indulok barátaimmal, csapatommal a 24 órás Nürburgringi versenyen, mindamellett a cégemet vezetem, feltörekvő tehetségeket menedzselünk, ilyen rendezvények lebonyolításában is részt veszünk, mint ez a mai.

- De mégis, nem hiányzik a nyüzsgés, az utazás, az atmoszféra?
- 33 éves vagyok az idén, életem java részét a családomtól távol töltöttem, jól esik egy kicsit megállapodni, pihenni, de naná, hogy nem tettem még le a lantot végleg, imádom, szeretem, amit csinálok.

- Mi történt a fekete Murciélagoval? Tökéletesen beillett a mezőnybe, erre pár futamot, vagy tán egy fél szezont nyomtatok le GT1-ben, aztán?
- Látod, annak idején a csapat is pontosan így gondolkodott, ahogy te. Adott volt egy nagyon jó alap, akkoriban a mezőny is jóval nagyobb volt, mint most. Kell-e mondanom, hogy a szponzorokon buktunk meg, mint oly sokan.

- De hát miért? A gyár nem támogatott titeket? Vagy nem akadt szponzor, aki fantáziát látott egy mattfekete, üvöltő Murciélagóban?
- Nem gyári csapat voltunk, a Lamborghini nem szándékozott gyári egységet rajthoz állítani, tán az Audi miatt sem. Megvettük az autókat, ők átadták a teljes technikai dokumentációt és csupán pár héttel az első futam előtt lettek készen az autók. Törvényszerű, hogy egy jóformán semmiből épített kocsit hónapokig kell tesztelni-nyúzni, nekünk erre nem volt időnk, élesben kellett minden gyermekbetegséget kifognunk. Éppen ezért eredményeink is alig-alig voltak. Ha ment az autó, akkor borzalmas volt, csak – valljuk be őszintén – ritkán fejeztünk be futamot. Eredmény híján pedig a szponzoraink is elfordultak tőlünk, hiába magyaráztuk a helyzetet, a profi versenysport profi politika is egyben és nincs kegyelem.

 

- Ha már említetted, melyik gép volt az, amire már te is azt mondtad, hogy a b*ssza meg, ez durva?
- Kétségkívül az ALMS -gép. Abban egy V10-es Judd motor volt és az első próba után úgy szálltam ki belőle, hogy oh, my fucking God (nem fordítanám le), a legdurvább dolog volt, amivel életemben találkoztam.

- Mit könyvelsz el legnagyobb sikerként? Hiszen rengeteg sorozatban indultál, versenyeztél szerte a világon, mi az, ami a mai napig melengeti a szíved?
- Nehéz kérdés, néha egy győztes futam egy patinás pályán többet jelent bárminél, de azt hiszem az 1991-es Német Junior Gokart bajnoki cím marad a legkedvesebb. Tizenévesen, egy elképesztően kemény mezőnyben lettem bajnok odahaza.

- Apropó, a gokarton kívül melyik volt a legkeményebb mezőny? Hol volt a legnehezebb versenyezni?
- 2004-ben a japán GT bajnokságon kívül indultam a BTCC-ben, na ott aztán senki nem adott ingyen semmit. Biztos lehettél benne, hogy ha egy centi hely van melletted, akkor a mögötted jövő meg fogja próbálni. Kőkemény, test-test elleni harc volt, nagyon élveztem. Mellesleg a mai napig ilyen maradt az a sorozat.

- Mi volt a cél? Meddig akartad csinálni?
- Nem kérdés, a Forma-1-ig, egyértelműen.

- Érdekes, egyszerűen minden pályaversenyző erre vágyik? Mindenki ennyire maximalista annak ellenére, hogy az utóbbi időben egyre több a botrány és a politika az F1 táján?
- Titokban biztosan, sokan nyilatkoznak ellenkezően, de biztos lehetsz benne, hogy szívük mélyén odavágynak, kivétel nélkül.

- Mennyire rossz dolog tudatosítani, elnézést a tapintatlan kérdésért, hogy már nem jön össze? Így, 33 évesen már te is tisztában vagy azzal, hogy nem érsz el odáig.
- Nézd, minden versenyző életében van egy pont, amikor érzi, hogy elég. A kérdés csupán az, hogy meddig jutsz, mielőtt eléred ezt a pontot, milyen hátszeled, támogatóid, mentoraid vannak. Én ennyit futottam, ma már hobbi a versenyzés, de elégedett vagyok, hiszen a világ legjobb versenypályáin, remek kollégák és versenyzőtársak mellett mehettem igazán gyors autókkal, és bekerültem ebbe a közegbe, ahol jól érzem magam.

- Tényleg, mit gondolsz az éppen kirobbant Briatore-Piquet botrányról? Szerinted hogy döntenek Párizsban? Egyáltalán lehetséges ilyen?
- Látod, pontosan ott folytatnám, ahol az előbb abbahagytam. Egy bizonyos szinten túl már nem a tehetség a döntő, hanem az előbb említett hátszél és a szponzorok, akiket magaddal viszel. El sem tudod képzelni, hány nagyon-nagyon tehetséges pilóta tűnt el úgy – és fog is – nyom nélkül, hogy sosem kaptak esélyt ezek hiánya miatt. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nem a legjobbak vannak ma az F1-ben, hanem azt, hogy nyugodtan lehetne duplaakora a mezőny, a minősége megmaradna akkor is. Briatore egy rendkívül keménykezű csapatfőnök hírében áll, de emberként egy igazi seggfejként (real asshole) emlegetik – ezt ugye nem írod le? (nevetés) – minden további nélkül el tudom képzelni, hogy ilyen utasítást adott és ezért elmarasztalják (ma már tudjuk, hogy így történt), de valójában Nelsinho legalább olyan sáros, mégpedig azért, mert ezt azonnal jeleznie kellett volna a FIA felé.

- Mit szólsz ezekhez a Formula BMW-khez?
- Nagyon ügyes és kezes gépek, Meglepően jól és egyszerűen beállíthatók.

- És mi igazság van abban, hogy formaautót egyszer kell megtanulnod vezetni?
- Ez így van. A vezetés technikája minden ilyen autóban ugyanolyan, csupán a tempó és a technika lesz minden szinten egyre szofisztikáltabb, kifinomultabb. Szeretni fogod.

- Köszi Norman, megtiszteltetés volt, a következő szünetben ugyanitt...
- Részemről a szerencse, üdvözletem olvasóitoknak.

Átadtam. Ez volt Norman Simon. Egy igazi profi. És ezt a videót megnézve tényleg csak annyi jut eszembe: maxrespect Norm! (3:20-tól robban)

 

Mai cikkünk hosszúra nyúlt blogposztját olvashatták.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr711406127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2009.09.25. 13:11:29

A végén a beszólás mindent visz..:)

Shadowbull 2009.09.25. 13:15:16

"hűtőventilátor nincs, így csak és kizárólag menetszelet kap a hűtő"

Normal autokban is. Csak ha tul meleg a motor, akkor allo helyzetben vagy lassu haladasnal kapcsol be.

sb

Zsomatograf 2009.09.25. 13:19:54

Nos, a "Mai cikkünk" nekem 404-es maci. :-(

PaOntan 2009.09.25. 13:31:09

jo volt a video, viszont Istvan engem kicsit zavar az afektalasod. felvideki vagy, szerintem nyugodtan beszelhetnel ugy :)

sunblind 2009.09.25. 13:34:32

próbálom gyarló ám attómég sárga irigységemet palástolni ... jövőre megyekénis, mán egy hónapja elkezdtem gyűjteni a sust ...

ThufirHawat 2009.09.25. 14:20:11

"Ha ment az autó, akkor borzalmas volt, csak " Nem a terrific szó állott ott? Az nem borzalmas, hanem csudi jó.

Salvatore Bonanno 2009.09.25. 14:30:49

Azzal vígasztalom magam, hogy úgysem férnék beléjük...

Lowtyo 2009.09.25. 14:37:32

senkiháziak kezében van az autósport szakma
zseniális :D

newname 2009.09.25. 14:40:56

Azért, hogy bajnokok lehessenek....kell némi "háttér" nem?
Ha nincs szinház lehetsz te jó színész:)
Vazze, utánozzuk! Akartunk mi olimpiát is!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 14:43:29

@Lowtyo: Hát, annál a mondatnál nekem is küzdenem kellett, hogy egy tizedmásodperc alatt kifejlesszem azt a képességet, hogy mozdulatlanul röhögjek, mert majdnem eldobtam a kamerát. :)

Legközelebb, ha Ommm marhul, kizárólag statívról vagyok hajlandó dógozni. :)

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2009.09.25. 14:45:52

Hát erről is lemaradtam... A cikket olvasva egyszerre küszködtem az irigységből fakadó dühömmel, és könnyeimmel...
Ha hatvan évesen is, de egyszer vezetek egy ilyet!

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.09.25. 15:04:16

Ajándék volt olvasni!

Mint mindig.

Lalikiraly 2009.09.25. 15:06:49

Király és igazat adok a cikknek!!! az a V10 es JADD motor meg milyen már? adna valaki linket arról a verdáról?

diktatorikus kleptokrácia 2009.09.25. 15:12:26

újabb életcél egyeseknek, pozitív irígység másoknak.
jó volt, köszi

megint 2009.09.25. 15:13:43

Korrekt, szimpatikus nyilatkozat volt, és a kérdések is jók voltak.

ommm 2009.09.25. 15:15:36

@megint: Köszönöm, teljesen ad-hoc dolog volt, semmi feszkó, csak két bagós beszélget a tetőn.

Zeush 2009.09.25. 15:25:29

Kedves Ommm.
Giuseppe Farinát mért kellett lefikázni? Az, hogy a Bernie Ecclestont leszólod, még megértem, de az F1 első világbajnokát miért kellett?
Amúgy, ha nyalni kell azért, hogy magyarországon maradjon az F1, hát nyaljunk. Valamit valamiért. Egyszer talán nem ilyen szarzsákok kezében lesz a hatalom, mint Bernie Ecclestone.

ommm 2009.09.25. 15:26:29

Isten ments! Sőt, éppen ellenkezőleg. Ne értsd félre.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 15:32:33

@Zeush: Már csak néhány évet kell kihúzni, aztán úgyis feldobja a pacskert a senkiházi! :)

Lowtyo 2009.09.25. 15:36:50

@Tie: szerencsétek, hogy tomnemtom nem volt ott.
biztos akasztott volna egy teszkó szatyrot börni fülére.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 15:51:23

@Lowtyo: Na, az szép lett volna.
Mindenesetre én most megyek szétsabcolom az első kereket...

baze, úgy fel van szorulva az agyra az alufelni a Ződ Szörnyön, hogy lelazított kerékcsavarokkal ugratok fel ötször a fekvőrendőrön tempóval, mire megmoccan, és utána is rugdalni kell, hogy legyöjjön... the penis is out! :)

Az EREDETI 2009.09.25. 16:16:26

@Lalikiraly: Judd, mostanában főleg a le mans prototípusokból lehetnek ismerősek.
en.wikipedia.org/wiki/Judd_(engine)

mudszeparator 2009.09.25. 16:32:17

ommm
Ecclestonnál görényebb faszit nem nagyon láttam még, de az hogy az F1-es pilótákat mindenki ismeri, az főleg neki köszönhető. Nem hinném, hogy az Indycarban, vagy más sorozatban bénább/gyíkabb arcok versenyeznének, de azokat a kutya nem ismeri, F1-ben meg évekre visszamenőleg tudja még az asszony is, kik mentek. Ez egy ilyen világ, ha így nézzük többet tett az autósportért mint pl Senna. (sarkítás, tudom)
A riport jó volt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.25. 16:40:03

"Nem hinném, hogy az Indycarban, vagy más sorozatban bénább/gyíkabb arcok versenyeznének, de azokat a kutya nem ismeri, F1-ben meg évekre visszamenőleg tudja még az asszony is, kik mentek."

Hogy ki kit ismer, igen relatív dolog. ;)
Európa nem a világ.

Ottopappa 2009.09.25. 16:58:11

Hát még Ecclestone hagyján, inkább Max Moselyt kéne lámpavasra küldeni már...

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.25. 17:49:47

Nagyszerű a cikk az interjú meg a videó is. (Kihagytam valamit? :)
Grat.

indapass90210 2009.09.25. 18:17:33

Még mindig Palik "gyulám, száznyócvannal borútam" László a vezérig. a Hungaroringen?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 18:18:17

@Ottopappa: Ahogy a régi mondás tartja, ideje lenne, hogy Max Mosley, és Bernie Ecclestone megfulladjon egymás keresztbe lenyelt f.szától. :)

le professionnel 2009.09.25. 18:25:24

Istenem, minek kell rögtön anyázni, ha bármi történik, meg káromkodni, ez annyira kispálya. Meg nem ártana egy kicsit lefogyni és mindjárt könnyebb lenne a beszá', akarom mondani beülés. Az autós újságíróknál manapság divat az anyázás/bazdmegelés, meg a gyerekcsináló pocak? :D

TrutHurts 2009.09.25. 18:29:20

A tabla szeru dombormu egy szoval : relif

Bernie bekaphatja, Piquet-t is el kellet volna tiltani.

Palik Laci a legnagyobb gyoker sporttudosito, managernek nem rossz de ki vele a tv-bol es Weber Gabit a helyere!!!

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2009.09.25. 18:30:32

Omm ezt a videót most küldték:
www.youtube.com/watch?v=lzAxWWL4wZA&feature=related
Ismerős az egyik szereplő :D :D :D

Elnézés az OFF-ért
most pedig elolvasom a cikket.

le professionnel 2009.09.25. 18:36:58

@Dövan: nocsak, nocsak, sokat tudsz pajtás, ez veszélyes :-)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.09.25. 18:54:29

@Tie:

Ecclestone Mosley-ról:
"Én erőteljesen próbáltam őt meggyőzni, hogy mondjon le a tavalyi eseményeket követően [...] Nagyon egyéni figura és bajkeverő."

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.09.25. 18:57:31

@mudszeparator: Ha ezt az USA-ban kérdezed (F1 versenyzők) nem túl sok választ fogsz kapni. Ellenben a NASCAR versenyzőket kb. annyian ismerik, mint egész Európában az F1-eseket.

3 gb 2009.09.25. 19:31:42

Flavio Briatorénak kéne irányítani az autósportot, de legalább az F1-et!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.25. 19:42:06

@mudszeparator: jaj a forma 1 es versenyzok! le egettek a sportot amerikaban mert 8an koroztek masfel orat, tiszta ciki volt! eddig sem ismertek oket, ezutan meg leszarja mindenki a forma1 et itt. amikor villeneuve-ot ki akarta lokni schumacher 97ben azt bulibol hazafele ( itt hajnalban volt ) neztem egy benzinkuti etteremben a pincerrel, magyaraztam neki milyen jo ez a forma1, aztan sumi csinalta a balhet, mondta apincer mekkora faszsag kizarni ezert nincs semmi izgi ebben - dogunalom.

a nascar drivereket meg hidd el minden kisgyerek ismeri, igenyelhetsz 26-os rajtszamu creditkartyat es minden penztaros tudja mit jelent a 26.

rally usa? block, pastrana, tanner, ismeros nevek nem?

hagyjatok mar a forma1 mindenhatosagat meg " legnepszerubb" elsobbseget - errefele le egette magat, a kutyat nem erdekli, mar futam sincs. egyhangu korozes a penz korul.

Zeush 2009.09.25. 19:42:56

@ommm: biztosan én értettem félre valamit.

3 gb:

Az nagyszerű lenne, láthatnánk még néhány szándékos balesetet, és pár tucat tönkretett, ígéretes pilótatehetséget a F1-ben.
Briatore menjen csak a fenébe, kutyafuttatásra sem engedném ki, azt is megpróbálná megbundázni.

intimpista 2009.09.25. 20:33:58

Gyermekeim, itten mi benyaltunk a MELEG SZARIG! Örül is neki a törpe, meg a slepje, tán még fizetni sem kellett érte.
Na, most jön majd egy másik törpe (OV), ráadásul még kisebbségi is, akinak szintén benyalunk, a barna szarig!
ÉLJEN MAGYARORSZÁG, A SZARNYALÓ ORSZÁG!!!!!

Rocko- 2009.09.25. 20:34:20

a cikk eddig tetszett, nagyon jó lett, köszönöm.
és egyben sajnálom is, h termetemnél fogva nem próbálhatok ki ilyet. ha csak nem flexelnek nekem Érden.

"tampon" :DDD
a többihez nem találok szavakat, ki kéne próbálni. a végszó meg kurva jó lett. :DDDD

a csávó jó arc, a Lambot fura ilyen környezetben látni, holott pedig alapvetően erre találták ki.

@Lowtyo: ugye? :D

@Tie: ejj pedig azért jó lett ez! ;)

Tie 2009.09.25. 15:51:23
"szétsabcolom"
az a szakszó. :DDDDDDD

butcher511 (törölt) 2009.09.25. 20:53:04

Egy kérdés lenne Postához!
Tulajdonképpen mennyit mentetek? Tehát összesen, x kört vagy x percet? Illetve volt rendes "mért kör" is? Tehát ahol ami a csövön kifér teljes kör?

Johnson Buxton 2009.09.25. 21:25:24

Jó kis cikk. Szeretem, amikor beszóltok a Forma 1-nek :) Az a baj, hogy nem tok leakadni róla. Mondjuk a cigiről sem. Ez a legnagyobb baj.

ommm 2009.09.25. 21:32:48

@butcher511: Azt hiszem 2x20 perces etap + a videózás. Időmérés nem volt, egyrészt mindenki vigyázott a másikra, na meg a pénztárcájára, másrészt lehetett azért trükközni eleget így is.
Nem mondom, szívesen köröztem volna üres pályán napestig, időméréssel, mindennel, de ugye, elsősorban azok miatt volt a móka, akik ott voltak és befizettek, én csak majomkodtam egyet.
Tolni azonban lehetett, még ha szakaszonként, akkor is.

Kiflitzsömlével 2009.09.25. 21:35:45

Kedves Omm! Koszi a beszamolot, elvezetes lehetett. Olvasas elott odakeszitettem a szamitogep asztal ala a lavort, mert tudtam, hogy megindul a nyalelvalasztasom. Hat szukseg volt ra :)
Egyszer majd en is szeretnem kiprobalni.....

Kiflitzsömlével 2009.09.25. 21:39:11

Omm
"Egy versenypályán, a motorsport hazai szentélyében, emlékeztetve minden arra járót, hogy csak és kizárólag az üzlet, ami számít.
"
Igen, nagyon szomoru, hogy ez igy van, es ez igy is fog maradni. Vagy beletorodtok, vagy szivtok. Egesz addig igy lesz, amig a vilag foterroristai az izraelitak uraljak a gazdasagi, kulturalis politikai eletet, es tartjak befolyasuk alatt a mediat.
Es kis Hazankban sem fog valtozni a helyzet, mindaddig, amig fel nem ebred a nep, hogy elkergesse ezt a tolvaj komcsi-likudista bagazst, aki ehhez teljes mellszelesseggel asszisztal.

Roviden ennyi, es most lehet reagalni, vagy moderalni a sajto-, szolasszabadsag es a demokracia jegyeben.

Kiflitzsömlével 2009.09.25. 21:41:50

intimpista 2009.09.25. 20:33:58
"Gyermekeim, itten mi benyaltunk a MELEG SZARIG! Örül is neki a törpe, meg a slepje, tán még fizetni sem kellett érte.
Na, most jön majd egy másik törpe (OV), ráadásul még kisebbségi is, akinak szintén benyalunk, a barna szarig!
ÉLJEN MAGYARORSZÁG, A SZARNYALÓ ORSZÁG!!!!! "

Nem Magyarorszag es a nepe a szarnyalo, es a nepe, hanem a csalassal hatalmat megragado "kormany" es az bunugyeikhez asszisztalo "ellenzek", elukon a senki altal nem valasztott, senki altal nem hivott, tobbszoros gyilkos miniszterelnok.

Kiflitzsömlével 2009.09.25. 21:47:02

"Pár nappal az akció kezdete előtt érkeztek, elégedettek voltak a várossal és a hellyel, egyedül a hotelkonyha túlsózott ételeire panaszkodtak."

- hat igen, amilyen izgalmas autokat tudnak epiteni, es amilyen megszallott autobuzi nep, annyira nem tudnak fozni.
Szar lehet nekik, hogy nemigen kostolnak valodi etelt...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 22:45:46

@Rocko-: Ó, a sabcolás, mint ige, az nagyon régi szakkifejezés. Évekkel ezelőtt még az autós szégyentáblán történt, amikor sabc kereket szerélt, és valami iszonyú lerugdalást kellett végigvinni, azóta a kerék erőszakkal történő leszedésének hivatalos szakkifejezése a "sabcol". :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.25. 23:08:03

hú emberek, ez kicsit off lesz. Láttátok az indexen a kocsikat ki lehet vonni című videót? egy kiskocsog biciklis felült egy autó elejére, a sofőr meg bentről dudált. A jó édes anyukájának a kocsijára üljön, ha az enyémre ült volna, minimum pofán vágom, nem tudom mit szólna, ha én megállítanám őt az utcán, és megfognám a kormányát. ő visítana, mert ő a biciklis.
Bocsi, még káromkodnék én, de elég ennyi is. off off.

Rocko- 2009.09.25. 23:34:38

@butcher511: "Egy kérdés lenne Postához!"
légi posta? :D

@Tie: áhhá. azt hittem a flexelés szinonimája. :DDD

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.25. 23:36:47

@Rocko-: Nemnem, szigorúan a rugdalás, kalapálás, ilyesmik. :)

Még valamikor 2004 környékén vót egy kerékrárohadós flém a szégyentáblán, akkor született meg a sabcolni ige. :)

De ma már a sabcolás is kevés volt, csak úgy jött le a felni, hogy tényleg 40-nel mentem fel a fekvőrendőrön háromszor, mire megmoccant. És aztán utána jött a sabcolás. :)

Ottopappa 2009.09.25. 23:40:39

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Én a sofőr helyében szimplán toltam volna egy rükvercet, és padló... :)

e1 · http://beszoltam.hu 2009.09.26. 02:27:52

@ommm, vagy bárki más: Már régóta szeretném megtudni mi annak a dalnak a címe, ami a Hungaroringes videóban 0:35 körül kezdődik. Kérlek írjátok meg. Köszönöm.
Amúgy régebben már hallottam a Top Gearben is, ha jól emlékszem a V8 Vantage tesztjében szólt. Azóta próbálom megszerezni és nem sikerül... :(

e1 · http://beszoltam.hu 2009.09.26. 02:38:04

Megvaaan. Eszembe jutott, hogy a YouTubeon a videók alatt az emberek gyakran kérdik és talán lesz ott válasz. Megkerestem a videót és ott volt. Szóval a dal címe: Hybrid - Mr Smith (Ultimatum).
Ami pedig a videót illeti, itt van: www.youtube.com/watch?v=MdjPltOtbOo
Aki ezután nem érez erős birtoklási vágyat egy V8 Vantage iránt, az autós társadalomban mondhatnák impotensnek is. :-)

3 gb 2009.09.26. 10:40:08

@Zeush: A sportban fontos a csibészség. Ő tud szarból is várat építeni. A szemlélet a fontos.

Zeush 2009.09.26. 12:12:27

@3 gb: Szerintem a csibészség az egy dolog, ebben egyetértünk. De zsarolással életveszélyes baleset okozására kényszeríteni egy pilótát, az kicsit több, mint csibészség. Persze a Nelsinho Piquet- nek se lett volna kötelező megtenni, amit mondanak neki, ha akkor kitálal az FIA-nak, akkor kidobja a csapatból Flavio, de kapott volna melót más csapatnál, mert akkor ő szergény kis áldozatkén jöhetett volna ki a dologból. Így nem több, mint egy szerencsétlen hülye, aki még spicli is.

Seb 2009.09.26. 13:18:50

Mocskos Palik László!

schimi 2009.09.26. 14:48:00

Azért azt elmagyarázhatná valaki az újságírók közül, hogy egy ilyen beszélgetésnek miért véletlenül kell összejönnie. Mintha nálunk nem lennének autóversenyzők,meg formula autók! Miért nem olvashatunk sehol pl egy Szász lászló interjút, hogy csak egy nevet említsek! Éppen a médiában dolgozó embereknek kéne a forma-1 egyeduralma ellen tenni, nem megelégedni egy beszólással egy videó végén.

Zeush 2009.09.26. 14:48:12

Jaja, Palik László Monnnyon lee...:)

schimi 2009.09.26. 14:52:03

Egyébént Szász Lacinak van egy pofás formula csapata, ő maga pedig egy f3000-es Reynard-dal megy a hegyi EB-n.(Legjobb eredménye egy összetett 2. hely)

UltimateUbul_ 2009.09.26. 16:06:09

Annyira tudtam a címből, hogy ez Vályi féle cikk lehet csak, hogy meg se lepődtem mikor megláttam. Palik meg tömören egy kiégett ripacs aki elszállt a semmitől amit sikerült letennie az asztalra. Ha nem állna mögötte pár milliárd eltűnne az egész autósport színéről. Én utoljára az ötödölős műsorát viseltem el. Az jópofa volt.
Ecclestone, pff hülye zsidó már pardon.

röntgenszeműlány 2009.09.26. 19:41:38

"Ha ment az autó, akkor borzalmas volt"

Jesszusom, mi lenne, ha legalább valami alapfokú angol nyelvtudású kolléga próbálkozna az interjúkkal?

Zeush 2009.09.26. 20:15:30

@röntgenszeműlány: ezt kifejtenéd bővebben, hogy mire értetted?

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.26. 22:29:10

@Zeush:

Korábbi kommentben is volt róla szó: valószínűleg a terrific szót használta, ami mást jelent ebben a mondatban.

ommm 2009.09.26. 22:53:03

@röntgenszeműlány: Drága olvasó! A félreértések elkerülése végett megkérnélek, hogy olvasd át a posztot, a cikket és rájössz, hogy NEM az interjú miatt voltam ott aznap. Az csak egy szerencsés véletlen. Bármikor szívesen elbeszélgetek veled a világ összes nyelvén, ha megígéred, hogy legközelebb figyelmesen olvasol.
A helyes szó: borzalmas.
Nem javítom ki, hátha észreveszik még egy páran.
üdvözlettel
omm

Suttora 2009.09.26. 23:20:43

Gyerekek, a végszó mindent visz... :D

zalkapone 2009.09.26. 23:30:03

Heejj, de jó lehetett ez Pistám! Nem vagyok egy irigy típus, de kabbe... :-)

zzoltan73 2009.09.27. 09:50:42

Senkiháziak kezében van az autóverseny szakma?
Senkiháziak kapnak lehetőséget ilyen autókat tesztelni és ízesen elmondani az autóról, hogy aztaqrva. De szakmai, technikai mondanivaló, vezetési tudás az nulla. Mindössze ott a berkeken belül jó mélyen benyaltok egymásnak és ápoljátok a kialakult senkiházi-senkiházi kapcsolatokat.

ommm 2009.09.27. 11:24:36

@zzoltan73: Bármikor állok elédbe bármivel, aminek négy kereke van, ha úgy érzed, itt az idő móresre tanítani ezt a senkiházit.
Technikai részleteket találsz a képgalériában, na meg millió és egy helyen a weben. A cut-copy nem a TC sajátossága.

olcsóbérlet 2009.09.27. 12:15:53

A magyar autósport és a Hungaroring legnagyobb baja, hogy Berni szobor van a bejáratnál.

Ha nagyon fikázhatnékod van, írj arról, hogy lehet, hogy egy állami -értsd: mi pénzünkön épült- pályán egy káeftécske birtokolja az üzemeltetői jogokat, szedi a pénzt, sógor-koma a büfés, a versenyző, a magyar bajnok, mindenki.
Eldöntik ki mehet a pályára, ki gyakorolhat, ki nem. Jófajta feudál-kommunista hűbérurak Dancsóék.
Mikor jön a cikk?

Zeush 2009.09.27. 14:31:32

Kedves Ommm!

Baromarcúakkal szerintem ne foglalkozz, 75 kommentből mindíg akad néhány baromarcú, aki direkt próbál provokálni. Én nem reagálnék ilyenekre a helyedben.
Amúgy a Poszt nagyon jó, köszönjük :)

Rocko- 2009.09.27. 17:49:32

@zzoltan73: tök midnegy ki mondja, akár mondhatná kiszel tünde is az ATV-n, a helyzet akkor is változatlan lenne: az F1 egy kurva nagy marketing, ahol mellesleg még autóznak is.

zzoltan73 2009.09.27. 20:35:28

@ommm: Bocsika, a senkiházi szót Te használtad először...

@Rocko-: Akármennyire is csak marketing az F1, a maga szakmájában ott mindenki profi. Mulatságos, hogy egy újságíró így minősíti őket. :)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.09.27. 21:28:14

Ez a cikk nagyon fullosra sikerült, gratula!
Lehet, hogy csak végre összeillettek a téma és a szerző, de végre sikerült egy olyan igazán klasszikusan totálkárosan nagyot alkotni :)

nick2005 2009.09.27. 21:51:39

Elég visszataszító a cikk elején az Ecclestone elleni ömlengés. Sajnos ez nem csak azt jelenti, hogy az újságíró nem szereti Ecclestone-t (én sem tulságosan, de elismerem érdemeit), hanem azt, hogy teljesen tudatlan, és járatlan a modern sport világában. Lehet, hogy ha nem lenne Ecclestone akkor már rég nem lenne Forma I, és senki nem keresne vele pénzt, senki nem lenne bajnok.
Sok sportágban, és sok szervezetben vannak ilyen elhivatott emberek. Pl. lehet, hogy manapság már nem lennének olimpiák, ha annak idején nem egy bizonyos Juan Antonio Samaranch lesz a NOB elnöke. Elég csak megnézni az olimpiák történetéről szóló filmet.
Vagy mégjobb példa az atlétika világából. Az IAAF elnöke hosszú időn át Primo Nebiolo volt. Neki köszönhető a Golden GP, neki köszönhető, hogy ma a jó atléták hatalmas összegeket keresnek. Mikor átvette az IAAF elnökséget, akkor a székházat egy poros kis iroda jelentette egy londoni mellékutcában, regnálása eredményeként az IAAF székház ma Monte Carloban van a kaszinó közelében. Üzletileg is hasonló szellemben dolgozott, mint Ecclestone, egyszer olvastam egy hosszabb riportot Gyulai Istvánnal (aki IAAF főtitkár volt)erről, nagyon érdekes volt.
Szóval nem kell szeretni Ecclestone-t, de a Forma I-ben igencsak sok érdeme van.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.27. 22:23:30

@zzoltan73: És ha esetleg netán az újságíró is éppolyan profi a szakmájában?
Ez persze meg sem fordul a fejedben.

Hiába, mindenki magából indul ki, nagy igazság ez, bizony.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.27. 22:25:30

@nick2005: Persze, ezek tények. Igazándiból Ecclestone-t magát nem is annyira rühellik az emberek.
Max Mosley-t viszont annál inkább, és ez "magával rántja" Bernie-t is, mivel ő nagyon sokáig mellette állt az összes technikai agyrém ötletével együtt.

Azt hiszem a sportágat kedvelők ezért rühellik Bernie-t, mert engedi azt a kretént hozzászólni bármihez is.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.27. 22:39:02

@Tie: Úgyhogy őszintén reméljük, hogy a következő elnök Ari Vatanen lesz.

Azt hiszem van is némi rálátása az autósportra mind technikai, mind üzleti szinten, és hát ugye a politkához is ért talán egy kicsit. Minden szempontból ő volna a tökéletes választás!

zalkapone 2009.09.27. 22:49:04

@Tie:

Bernienek azt nem fogom tudni megbocsátani soha, hogy egy végletekig elfogult Ferrari-buzi! Emlékszünk még azokra a boldog '90-es évekre... :-(
Managernek viszont hibátlan a pali, ehhez nem fér kétség. Max bácsi egyetlen említésre méltó húzása a farsangi jelmeze volt, de azzal sem aratott osztatlan sikert... :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.27. 23:48:09

@zalkapone: Hát igen... azt, hogy pártatlan döntések szülessenek, azt szerintem már hosszú évek óta nem várja valójában senki sem.

mudszeparator 2009.09.28. 16:12:49

@nick2005: Erre céloztam én is. A tény az, hogy elsősorban az üzleti modeltől sikeres a sorozat, és nem a szereplőktől, bármennyire tehetségesek is. Bármennyire fájlalja Ommm (magam is), ez van.

4TYRES 2009.09.28. 21:07:20

Igen szerencsés helyzetben van a cikk írója, ha vezethette ezeket a remek formula autókat. Hasonló élményben volt részem tavasszal Írországban, ahol a Mondello Parkban (Írország egyetlen FIA licencel rendelkező nemzetközi versenyeknek is helyet adó pályája) vettem részt hasonló kurzuson. Egy alap szintű oktatáson először trénerek mellett Mazda 3-ban tanulhatod meg a pályát, majd együléses versenyautókkal körözhetsz. Ezekben ugyanaz az 1800 cm3-es motor hajtja egy VAG 5 sebességes váltón keresztül a hátsó kerekeket, ami Lotus Elise, Exige és Caterham 7 autókban is dolgozik. Csak annyit mondhatok, hogy ég és föld a különbség bármilyen utcai sportkocsi és egy együléses autó között. Több mint tíz éve autókkal foglalkozom, tehát volt alkalmam sokféle típust vezetni, de ez egész más élmény. Csak annyit mondhatok, hogy egy teljes napra állandósult a vigyor az arcomon pár kör után :D
Akinek lehetősége kínálkozik, ne hagyjon ki egy ilyen lehetőséget!

CSÖRR-CSI££ 2009.09.28. 22:01:52

Méghogy "túlsózottak" a kajáink...!
Mi így szeressük! :) Müzlire milyen dolog mán sört inni? (igaz, én se férnék bele egy ilyen autóba még cipőkanállal se)

A Bernie -szobor kapcsán pedig már igencsak kiárt ez a kritika (érdemei elismerése mellett, persze)

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.05.17. 19:13:52

A 90-kommentből vanjóesetben 25-30 ami nem a forma fikázásáról szólt.Nekem nagyon tetszett a cikk és bevallom én is nagyon irigyellek ommm. Ám jobbanirigylem azokat a korombéli srácokat és csajokat, akik ilyen autót vezethetnek rendszerességgel.Talán majd pár év múlva én is kipróbálnám valamelyik kategóriában magamképességeit, ha megy megy ha nem akk csak hobby maradegy kis szerencsével persze,de nem akarok semmit elkiabálni...
süti beállítások módosítása