Nürburgring 1. hely, Silverstone 2.

2009 IAA, azaz Frankfurt

  2009. szeptember 18. - TóthZé Címkék: frankfurt 2009 szimulátor need for speed iaa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Miután kiderült, hogy a Nissant hiába keressük, nem állítanak ki a frankfurti szalonon, hirtelen sok szabadidőnk lett, így a második nap végén. Meg frissek is voltunk, mint a most facsart narancslé, ezért úgy döntöttünk Papptibivel, hogy ránk fér egy kis lazítás. Célba vettük a veteránautók kiállítását, a 9-es Hallét.

Ahogy beléptünk, tudtam, hogy el vagyok veszve, és én bizony egyetlen árva veteránt se fogok közelebbről megnézni. Csikós Zsolt és rajongótábora most biztos felhorkan, de én szimulátor addikt vagyok, otthon PS2-n és számtalan raliprogramon (főleg Richard Burns Rally) nyomom órákon keresztül, és amennyire a GT4-ben meg lehet tanulni, kívülről fújom a Nordschleifét.

Szimulátor fronton az idei ősz nagy dobásának az EA Games legendás Need For Speed sorozatának következő epizódja, a Shift ígérkezik. Eddig nem voltam nagy NFS rajongó, mert túlzottan könnyű volt irányítani, inkább volt arcade játék, mint valódi szimulátor.

De a programozó csapat most azt ígéri, hogy a szintén legendás Gran Turismo sorozat (amely épp az 5. epizódnál tart) valódi konkurenciája lesz az új progi és a szimulátor rajongók imádni fogják. Lássuk, gondoltam, ahogy megláttam a csarnok közepén felépített székrengeteget annyi LCD-vel, amennyi egy egész magyar lakótelepet boldoggá tenne. Éreztem, hogy a hátralévő órában a szent tudósítói küldetést messzire hajítom, és helyette játszani fogok - orrvérzéséig. Vagy ameddig a tömeg és a személyzet engedi.

A standon több lehetőség is volt a program kipróbálására, de a klasszikus joystickos verzió szóba se jöhetett. Nyolc, hálózatba kötött állomáson, dinamikusan mozgó sport üléseken, négypontos övvel, Logitec G25 kormányokkal (a műfajban a legjobb) folyt a fő csata, én is erre neveztem be először.

Már csak a nyolcadik ülés volt szabad, ami ezért rossz, mert a rajtrácson is a nyolcadik, azaz utolsó pozíciót foglaltam el egy sportosabbra vett Audi TT virtuális volánja mögött. Ráadásul Silverstone-ban, egy számomra meglehetősen ismeretlen pályán. Sokat nem vártam az első próbálkozástól, hiszen, ha egy szimulátor jó, akkor nehéz megtanulni. A győzelemmel megelégedtem volna.

Silverstone gyors és nehéz pálya, de az én és vetélytársaim szintjén nem az utolsó tizedekért folytatott harc miatt, hanem azért, hogy a pálya két élesebb kanyarját rendesen megfékezzük és ne szálljunk el, mint a győzelmi zászló. Szerencsére viszonylag hamar megtanultam a kritikus pontokat, a gyors kanyarokat pedig elég magabiztosan vállaltam el. Jöttem fel, mint a talajvíz.

Az utolsó körre már láttam a három dobogós versenyzőt magam előtt, akik az egyik élesebb kanyarnál el is fékezték magukat, de már csak kettőt sikerült megcsípni. Első próbálkozásra egy második hely, ráadásul a mezőny végéről – király. A program is, bár viszonylag hamar sikerült beletanulni, azért elég élethű. Az autókat automata váltóra állították, viszont vezetési segédlet, kipörgésgátló vagy menetstabilizáló szerű nem volt bekapcsolva, így megpördülni könnyen meg lehetett.

Miután kipróbáltam magam tömegben, gondoltam megyek egyet a gép ellen. A nyolc egyforma játékállomás mellett volt a standon egy központi ülés is gigantikus kijelzőkkel és csúcs infrastruktúrával. Itt a program ellen játszhatott az ember fia, ráadásul lehetett menni a Nürburgringen is.

Egy széria Porsche Caymant dobott a gép kezelője, csupa matricás, óriás diffúzoros versenyautó ellen, szintén az utolsó rajthellyel. Ajaj, ebből nehezen lesz énekes halott, gondoltam, de nekivágtam. És nyertem, de ne szaladjunk ennyire előre.

Egyrészt az ellenfelek vezetési tudásának nehézsége nagyon alap szintre lehetett állítva, mert épp csak nem mentek a pálya mellett. A legtöbb gondot az okozta, hogy az éppen előttem kolbászoló virtuális vetélytárs a legváratlanabb és legrosszabb pillanatban fékezett vagy váltott irányt, így egyetlen kör alatt annyiszor ütköztem, amennyi egy 24 órás versenyre is sok volna.

De a karambolok és pörgések után mindig sikerült utolérni a mezőnyt, sőt, a Karusselben el is mentem az elejének. Több, mint 9 perces idővel (állórajttal), egy széria Caymannal sikerült nyerni, a győzelem sportértéke tehát kevés. De nagyon élveztem, mert a Porsche csodásan viselkedett, a program pedig ezt elég jól adta vissza.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511390848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2009.09.21. 12:42:02

Tegnap már én is felraktam a momot =D

VAG 2009.09.21. 12:47:22

És ti ezért pénzt kaptok.... irigyellek titeket... amúgy én is momo-val nyomom otthon ahogy időm engedi...

dr.oid 2009.09.21. 13:33:22

Zseniális!!!Kanfasztikus!!!Nagyszeerűűű!!! ..íme a magyar Walther Röhl.. Szívből gratulálok kedves Zálton:))) Elnézést kérek, jónapot kívánok, azt szeretném kérdezni hová tűnt Csikós Zsolt???

Danessz 2009.09.21. 14:11:34

Forza 3! Akkor azt próbáld ki, állítólag jobb lesz mint a 2, és már az is baromi jó. Okt. 23-dikán jön.

brobert70 2009.09.21. 14:35:09

Tegnap kipróbáltam én is a Shift-et és egész jó! Eddig 6-ból 6 versenyt megnyertem egy széria Chevy Cobal SS-el :) tehát nem olyan nehéz a játék és az ellenfelek valóban kicsit bénák - bár tény, hogy közepes nehézséggel kezdtem. De a grafika állat, a 'fizika' teljesen rendben van, viszont azért a pályaismeret tényleg "nem árt" ...
Amúgy nagyon tetszenek a beszámolóitok (is) az IAA2009-ről , csak így tovább!

Kopi3.14 2009.09.21. 15:03:31

@dr.oid: szerintem valamelyik vwterán merga alatt fekszik a nyitás óta, tovább nem bírta a lába. Majd az intenzívről megkapjuk a magunk csikószsolti a 4b-ből történetét.

csak john 2009.09.21. 15:15:43

Gratulálok! Játéktesztben olvastam már nagyságrendekkel jobbat. Ha már az autós cikkek nem mennek, akkor ne ebbe az irányba próbálkozz! Csikós mikor fog már előkerülni?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.21. 15:28:00

na b+, nekem időm nincs az ilyet elolvasni se, nemhogy majd a legújabb NFS-al játsszak.. Bakker, egy 14 éves szintjét azért meg kéne ütni. Meg bírom azt, amikor játéktesztelők írkálnak a játék "fizikájáról". Mintha tudnák, h hogy viselkedik az az autó.
Csikós Zsolti merre kószál?

szemeteske 2009.09.21. 16:54:08

Ez kb. arról szólt (nem is annyira burkoltan), hogy TóthZé a legnagyobb király!
Én is autós újságíró akarok lenni! Most! És lehetőleg a TC-nél!

Kopi3.14 2009.09.21. 18:41:47

Gyerekek, hátrább az agarakkal mert jön winkler főszerksztőúr (utóbbi kérdőjeles megszólítás) és leugat midnenkit, hogy mer kötözködni...

ekutya 2009.09.21. 21:27:45

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Arra bezzeg van időd, hogy kommentet írj. Csak 1 embert említenék, aki szimulátorral kezdte. Michelisz Norbert.

ekutya 2009.09.21. 22:27:41

@malenykij polgar: :D. Nem ugyanaz a műfaj. Azért írd meg majd a jetfly-nak is. Lehet hogy őket jobban érdekli.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.22. 00:03:34

@ekutya: :O Michelisz Norbi? Michelisz Norbi? és Michelisz Norbi? Még mindig csak Michelisz Norbi. Igen, ő vszínű tehetség, és egyike azon kevés embernek, akik szimulátorból kerülnek az autóversenybe. De most komolyan, aki NFS-el nyomja, az mégis mire gondol? Lenyomja a botokat a városban, holnap pedig fizetnek neki, h egy seat leonban nyomja fizetésért? Nem azt mondom, jó ez a szimulációs izé, kiéli az ember magát, örül, de h komolyan is gondolja 1 példa alapján...

Chocolate shitsandwich 2009.09.22. 00:59:16

Kiss Norbi a másik Wéber Gabi a harmadik példa hírtelen. A magyar mezőny legjobbjai. Persze nem NFS en "edződtek"

Az EREDETI 2009.09.22. 09:34:51

Szimulátornak nevezni ezt kicsit erős.
süti beállítások módosítása