Csókolom, merre van a kijárat?

  2009. szeptember 16. - ommm Címkék: skoda superb

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Az autó önsúlya ezzel a motorral és a hatfokozatú kézi váltóval 1425 kiló, ami a méretét tekintve nem is sok. Mégsem ez, hanem az 1500-tól 4000-es fordulatig jelenlévő maximális nyomaték, ami tényleg használhatóvá teszi. Na ezt csinálja utána egy 1.4-es turbódízel! Ráadásul elég szépen pörög, pillanatok alatt eléri a boldogság-tartományt és a pontos váltóval könnyedén ott is tartható.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr431385376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2009.09.16. 18:49:15

meg kell hallgatni az 1.4t-t meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=zs3UyHCSyNg

utána lehet nyilatkozni...

Vortep 13 2009.09.16. 18:59:49

Nekem tetszik a segge is.Ugyan ilyen motorral van felszerelve testvérem Altea XL-je is,csak jót mondhatok róla.200 felett megy.

Ciri 2009.09.16. 19:07:22

@Bambano:

Érdekesek a hasonlataid...
Össze ne szard már magad cimbora az erőlködésben.

Oszt' meddig tart a csárdzsör előnye? Az első bukkanóig vagy az első kanyarig?
(Ha már gyerekeskedünk...)

Nesze, sírhatsz: :)))
www.youtube.com/watch?v=LCVppKUNnfg&feature=related

Ugye milyen jól mutatna a Superb-ben? :))

Bambano 2009.09.16. 19:09:27

@Ciri: fogadjunk, hogy nem 1.4-es turbó van benne:P
ha nem félnék a javításától, még kéne is...

v_holiday 2009.09.16. 19:12:23

@Hagalex: Honnan veszed, hogy nem tud 7 litert fogyasztani ez az autó ezzel a motorral? Április óta használok egy ilyen kocsit. Valamivel nehezebbet, mert magasabb felszereltségi szint. Autópályán, tempomattal 160-nál 6,8 az átlagfogyasztása, országúton, ha nem őrjöngsz, akkor 6 liter alatt tartható, a városi fogyasztásom 7,3 stabilan. 16.000 km. van az autóban. Az általad példaként említett 1,6 Astránk 9 liter alatt nem állt meg (biztosan egyedi hiba volt).
Szóval úgy összességében üzenem a kétkedőknek, hogy ízlésről kár vitatkozni, van, akinek tetszik ez az autó, s van, akinek nem. Nincs is ezzel semmi gond. Ám 0 tapasztalattal leszólni az 1,4 TSI kivitelt, egyszerűen korlátoltság. És nevetséges is. Inkább ki kellene próbálni, mielőtt baromságokat írkál bárki is. Nem olvastam/hallottam/álmodtam, amit írok, megtapasztalom nap, mint nap.
Szívesen mesélek bárkinek, akit érdekel.

Bambano 2009.09.16. 19:16:30

@v_holiday: két dolog:
- nekem van fóccvágen benzinessel tapasztalatom. nem lesz többet olyanom.
- tegyük fel, hogy a motor tényleg hozza azt, amit a tervezők bele akartak rakni. akkor is gyenge.

Egyébként használd egészséggel.

v_holiday 2009.09.16. 19:23:56

@Bambano: Ezzel a motorral is van tapasztalatod? Azt állítod gyenge ez a motor, mikörben 1 métert nem mentél vele. Tényleg nincs miről beszélgetnünk. Egyébként gondolom szentül meg vagy győződve róla, hogy amit írsz, azt ezek után komolyan lehet venni...
Köszönöm a jókívánságokat. Én nem dumálok, hanem elégedetten használom inkább.

CSÖRR-CSI££ 2009.09.16. 19:27:50

@Kifordított kacagány:
2-300 kW-tal én is kibékülnék, de a sok tonna akksin túl a megtehető kilométerek száma is versenyképes kellene hogy legyen a hagyományos autókéval, mert irtóra rühellném, ha "LOW BATTERY" hibaüzenettel leállna nekem Karakószörcsök határában mínusz tíz fokban

Kifordított kacagány 2009.09.16. 19:33:50

@Suttora: dehogynem, csak úgy, hogy ne vedd észre. már eleve a tény, hogy kapható ekkora motorral azt jelenti, hogy szeretnék, hogy ilyennel vedd. meg is fogja venni sok kisigényű spórolós. természetesen többet is fognak ilyen motorral venni és a tömegek szemében nem lesz különbség ez és egy V6-os változat között. a végeredmény pedig az, hogy a nagy batárok elfogadott motormérete az 1.4 lesz....aztán már más nem is lesz.

@Hagalex: várj csak egy kicsit, amíg egy csomó büszke tulaj leméri, hogy megfontolt és óvatos közlekedéssel 4-nél többet nem eszik.

@BMW ///: na de hát valahogy be kell bizonyítani, hogy ez maga a csoda, ezen kívül minden más őskori kövület, amit be kellene önteni és kanalat gyártani belőlük.
nem is az a baj, hogy akinek ilyen van az isteníti, mert hát miért is ismerné el, hogy a sok pénzt olyasmire költötte, ami semmivel nem nyújt neki többet, mint a kistestvére. a probléma ott kezdődik, hogy vannak akik egyenesen ilyenre vágynak, bár nem engedhetik meg maguknak ezt sem és ezt tartják a legjobbnak, ami minden másnál csak jobb lehet. elég szomorú szerintem, ha valakinek egy ilyen jelenti álmai autóját.

Bambano 2009.09.16. 19:34:22

@v_holiday: megnézi az ember az adatlapon a motor adatait, eldönti, vezetett-e már pont ilyet, vagy más motort, aminek hasonló adatai vannak. Esetleg elosztja az autó tömegét a lóerővel, kijön, hogy 11.4 kiló tömeg jut minden lóerőre, majd elképzeli, hogy azok az autók, amiket eddig vezetett, milyen lóerő-tömeg aránnyal rendelkeztek.

Utána véleményt alkot. A matematika segít, hogy extrapoláld az eddigi konkrét tapasztalataidat egy cikk tartalmával, a fizika meg fizika mindenkinek, tehát ha valami vezetővel másfél tonna, akkor az másfél tonna, nagyon mellébeszélni nincs lehetőség.

Vezettem már kicsit jobb tömegteljesítmény arányú vw csoportba tartozó autót, vezettem már valamivel jobb m/p arányú más autót, és most van egy 7 kiló/lóerős autóm. A 7 kiló/lóerős autóból kinézve ez a motor ehhez az autóhoz gyenge. De a többiből kinézve is. És teljesen egyetértek azzal az itt korábban elhangzott véleménnyel, hogy egyrészt felülről kényszerített okból, másrészt szokásos magyar ostobaságból alulmotorizált autót venni helytelen.

Ja, ne keverjük össze az észérveket a pszichológiával (vásárlás utáni önigazolás).

Bambano 2009.09.16. 19:39:47

@Kifordított kacagány: én nagyobb bajnak látom azt ezzel az 1.4tsi-vel, hogy oké, jól megy egy darabig, csak ugye a turbónak pörögni kell, hogy legyen nyomaték, meg az se baj, ha a motor is pörög, utána egyszercsak megkormozódik a motorolaj, meg elkezdenek kopni a dugattyúgyűrűk, mert átlag gipsz jakab (jelenlevő mindig kivétel) hidegen indítja nagy gázzal, hogy menjen, melegen meg nem hűti le a turbót, úgy kapcsolja ki, és akkor jön a döbbenés, hogy hmm. eszik 100 kilométerre 6 liter benzint meg 1 liter motorolajat meg 40 ekm-nél már gyűrűztetni kellene meg nem ártana a turbót sem generáloztatni...

Én meg ülök a kis ócskavasamban, csak tolom bele a 100 ezer kilométereket és az autó megy... igaz, hogy én többért tankolok, de nem veszek 4-5 havonta szívósort, nem koszolódik az egr szelep, nem sz.rja össze magát a katalizátor, nem kell bele 6600 forint/liter árú motorolaj meg ilyenek. És csendesen mosolygok a bajuszom alatt, amikor a honda/bmw/nissan tulaj kineveti a 66 le/liter fajlagos teljesítményű motoromat. Csak az enyém az örökkévalóságig fog menni, ez a vw motor meg nem.

superbfanatic 2009.09.16. 19:41:26

@visszakettopadlogaz:
Üdv!
A Škoda már az 1800-as évek végén is gyártott csatahajókra ágyukat .

Más
Volt aki a Superb I-re is bekérdezett:
Ebben a 105-s motorja van ?
Igen-mondtam- csak egy kicsit reszeltek rajta a csehek . :O)

CSÖRR-CSI££ 2009.09.16. 19:42:26

@Suttora:
"Ha nem tetszik, akkor viheted EGYELŐRE 5 másik motorral is..." (kiemelés tőlem)

Igen, de azt ugatom, hogy egyelőre...
A tendencia -a környezetvédelemre, meg a renitenskedésre (-meg még ki tudja mire) hivatkozva mégis az, hogy az autók legyenek egyre konszolidáltabbak, visszafogottabbak, egyre kevésbé lehessen állatkodni velük, mert azt nem szeressék "odafönt".
Az autógyárak ma még terveznek és gyártanak vadállat autókat, de a folyamat beindult, és aki nem vak, az látja, hogy ezt sokáig már nem fogják engedni.
Na ezért hőbörgök

BMW /// 2009.09.16. 19:43:59

@Bambano: A BMW-k is hosszú életű motorok . A füstösek is és a benzinesek is. Régi 524td Istenem milyen jó kis autók. És az 530i is mindig menni fog. A sportmotorok meg vagy bírják, vagy nem. Az enyém nagyon is bírja;).

@Kifordított kacagány: :D végre valaki.

Kifordított kacagány 2009.09.16. 19:45:52

@Vortep 13: az enyém csak 190-et, de nem fél év és 50km míg eléri:)
(utoljára nálunk a suliban számított a végsebesség az autóskártyán)

@CSÖRR-CSI££: ó igen, elnézést. természetesen csak akkor, ha legalább 4-500km-t bír és nem két hét az újratöltés.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.16. 19:48:34

az hogy a vasarlok mit akarnak az az o dolguk. henry ford megmondta: nem szabad a piac igenyeire hallgatni, gyartsd amin nagyobb a haszon! ( az emberek a T modell idejeben nem autot akartak hanem gyorsabb lovakat )

talan egy eve a valsag kezdetekor ideztek itt a totalcaron egy usa gyartot: "ezentul a piac igenyeinek megfelelo autot fogunk gyartani, akkor novelhetjuk az eladasainkat " - vicc.

nekem amugy kimaradtak az eletembol ezek a vw-skodak, apamnak fabia kombi van, nem tudom elkepzelni egyaltalan hogy elol van benne a motor :D

superbfanatic 2009.09.16. 19:53:32

@The Good Boy:
Üdv!
Valamit elnéztél de nagyon a 10+ árral. Számold újra !
Egyébként még nincs 140 LE-s CRtdi a kínálatban csak 170-s

Bambano 2009.09.16. 19:56:16

@CSÖRR-CSI££: nekem a chevy volt/opel ampere megfelelne városi autónak...

superbfanatic 2009.09.16. 20:00:10

@BMW ///: Üdv!
Bizonyára sejted hová húz a szívem. Amikor a Mustángot próbáltam kis túlzással felállt már a hangjától.Igen őskövület , amerikai izomautó, de jó vezetni. Nem egy ligában játszanak a Superbbel, de mindennapi használatra(főleg a költségek)a Skodámat jobban szeretem.

Kifordított kacagány 2009.09.16. 20:01:44

@Bambano: azért nem gondolom, hogy normál használat mellett ilyen hamar szétesne, egy darabig biztos elmegy, az új autóknak meg úgyis a sok viszonylag hamar elhalálozó elektronika adja meg a kegyelemdöfést és eleve emiatt idő előtt a szemétben találják magukat. azoknak persze akik úgy érzik egy vadállat van a seggük alatt és erőn felül tapossák valóban szét fog esni, de legyünk őszinték, a legtöbben ugyanúgy fogják hajtani, mint korábban a kistestvérét, mert már így is virgoncnak találják majd. természetesen ezen utóbbiak is ugyanazzal a menetteljesítménnyel fognak példálózni amit a széthajtósok futnak vele, bár ők a közelébe se érnek ennek a napi használat során, hiszen vigyázni kell, hogy ne pörögjön nagyon a motor, mert akkor nem tudják tartani a 7-es átlagot, meg amúgy is akkor meglódul a világ. aztán később a fogyasztás is nőni fog, amit előbb fogcsikorgatva próbálnak szinten tartani, majd megelégszenek azzal, hogy az ilyen fórumokon a hősi idők fogyasztásával példálóznak és elfelejtik a jelent, mert a fogyasztás az fontos.

superbfanatic 2009.09.16. 20:11:38

Üdv!
Már a Superb II megjelenése előtt megvitattuk a fórumtársainkkal, hogy igen nagyon elkurták a segét, aránytalanná teszi az egész autót. Főleg ahhoz képest , hogy az eleje milyen jól sikerült.
Lehet , hogy konszernen belül nem engedték meg a dögösebb vagy harmonikusabb hátsót.
Mondom mind ezt úgy, hogy bevallottan elfogult vagyok a típus iránt.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.16. 20:31:13

@v_holiday:

Ahham.... Az Astra 9 litert eszik az 1100 kilójával, a másféltonnás turbós autó meg 6 litert... sőt, termeli.

Hehhe... nefárassz kollega!

Ezen az autón ha nem használod a turbót teljesen meghal! Ha meg használod, akkor kizárt a 6 -7 liter.
Tudod, ha nem állítottad volna, hogy az Astra 9 -et eszik, és mondjuk a TFS -ire 8 litert mondasz elgondolkodom, és talán még el is hiszem neked. De így....

CSÖRR-CSI££ 2009.09.16. 20:37:00

@Kifordított kacagány:
Már nem, de a zeneiparban dolgoztam if you titán koromban. '79-ben már cipeltem Hammond orgonát meg Martin (-utánzat) mélynyomót. Sárga Moszkvicsom volt (abban hordtam a dobcuccomat), Goldwingem sajnos nem, pedig a kétkerekűek között az nálam nagyon ott van a szeretettek között

superbfanatic 2009.09.16. 20:40:18

@Hagalex:
Üdv!
De igen a Fabia régi 1,4 szívó is többet kért mint az új 1,4 tsi, pedig fele teljesítményű.
Közvetlen benzin befecskendezés a titok nyitja .

v_holiday 2009.09.16. 21:14:35

@Bambano:
Nézd, számolgathatsz, azt csinálsz, amit akarsz. Ám ezt az autót kettőnk közül én tankolom és bár semmilyen érdekem nem fűződik ahhoz, hogy keveset egyen, mégis így tesz. Tudsz követni ugye? Tehát fogyaszthatna 16 litert is, azt is leszarnám a kurva jól "extrapolált" üzemanyagkártya miatt. Egyszerűen nem érdekelne, mert akkor hetente nem 1x, hanem 2x állnék be vele a kútra, s tölteném tele, lelkiismeret furdalás és számlaagónia nélkül. Ez így nem túl bonyolult ugye?
Amit a dolog pszichológiai oldlaáról írsz, az alapjában véve igaz, ám jelen esetben úgy tűnik mégsem, mert ezt a kocsit használatra kaptam a cégemtől. Semmilyen indokom nem fűződik tehát ahhoz, hogy ferdítsek a tényeken, hogy javítsam az autó presztizsén. Ha nem hangzott volna el itt néhány rettentő oktondi feltételezés, akkor nem is írtam volna be, annyira lexarom, hogy mások mit találgatnak itt 0 tapasztalattal.

Összegezve tehát: nem én vettem, adták, egy jó erős üzemanyagkártyával. Ez nem matek, de még csak nem is fizika. Egyszerű józan ész.
.
Gratulálok az autódhoz, s csak megjegyzem, hogy az elmúlt 27 év alatt, amióta autóim vannak, nekem is volt néhány, a jelenleginél lényegesen erősebb kocsim és hát motorozom is, úgyhogy amikor csak akarom, akkor kapok ízelítőt remek tömeg/teljesítmény arányú járműből így a szezonban. Kicsit jobból, mint a 7 kg/lóerő... Mégsem, nőtt hájog a szememre.
.
Almát az almához, kedves Bambano...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.16. 21:16:21

aki fikázza a kis turbómotport az nem tudja hogy 84 ben az 1,5 ös turbók leverték a 3000 es szívómotorokat.
az 1,4 es turbónak kb egy kétezres szivó nyomatéka van.Akkor a 2000 es motor kicsi vagy nagy????

superbfanatic 2009.09.16. 21:18:24

@v_holiday:
De akkor is csak egy Škoda !!! :O)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.09.16. 21:19:18

@Hagalex:
képzeld a 60 as években egy 1,2 autó tíz litert fogyasztott és max 60 lóerős volt.fejlődik a tudomány:-)))

v_holiday 2009.09.16. 21:19:23

@Hagalex: Neked is megismétlem. Nem áll semmilyen érdekemben szépíteni. A tankolásokat a cégem fizeti, az autót a cégem vette.
Dilettáns vagy ember! Mi az, hogy ha "nem használom a turbót, akkor meghal az autó?" 1500-4000 között ott van a maximális forgatónyomaték (a tirbónak köszönhetően). Lineárisan. Te mikor autózol 1.500 fordulat alatt? Ahol az Astrád a maximális 165 Nm nyomatékának kb a 30%-át adja le, ott ennek a motornak már megvan a nyomatékcsúcsa (200 Nm). Egy kis fizika...
Nagy butaságot mondtál, barátom.

Shadowbull 2009.09.16. 21:27:33

@Bambano: "melegen meg nem hűti le a turbót, úgy kapcsolja ki"

Azert van benne elektromos utankeringeto szivattyu, hogy nyugodtan le lehessen allitani mindenfele hutogetes nelkul.

sb

ommm 2009.09.16. 21:32:14

@Shadowbull: Fűha, kényes téma.
A minap témáztunk róla, hogy az utánkeringető szivattyú vajon a hűtőfolyadékot keringeti a turbó körül, vagy magát az olajat a szerkezetben.
Nemzetközi bemutatókon általában ez után a kérdés után eresztenek maguk köré a PR-osok olyan füstködöt, mint egy zászlóajnyi T72-es.

De mondjuk az is hülye, aki nem hűti és nem melegít a turbós autót.

superbfanatic 2009.09.16. 21:46:33

@ommm: Üdv!
A hűtőfolyadékot keringteti.Igényesebb rendszereknél van egy kis nyomástartó gömb ami pár mp-ig az olajnyomást is fenn tudja tartani, a motor lelövése után.
A helyes mégis az alapjárati ketyegés 20 mp-ig nagyobb tempó után.

Shadowbull 2009.09.16. 21:50:02

@ommm: A hutofolyadekot keringeti, igyekszik a csapagyat megvedeni a tulzott felforrosodastol, hogy ne egjen meg benne az olaj, mert az kokszosodashoz, es ido elotti csapagyhalalhoz vezethet.

Artani nem art sem a hutes, sem a melegites, az igaz.

sb

Shadowbull 2009.09.16. 21:51:11

@superbfanatic: "Igényesebb rendszereknél van egy kis nyomástartó gömb ami pár mp-ig az olajnyomást is fenn tudja tartani, a motor lelövése után."

Na ilyet en meg nem lattam.

Forras?

sb

superbfanatic 2009.09.16. 22:02:01

@Shadowbull:
Üdv!
A régebbi turbóknál ahol nem volt víztér az aluhengerfej vetemedése ellen használtak keringtető sziv..

Rocko- 2009.09.16. 22:03:43

@malenykij polgar: van-e tippem?
subaru Impreza WRX limited edition with uzuki.

@Lord heckman: tehát amit szabad Jupiternek...

@szabi1983: "Ez egy ilyen mérges változat volt vastag kék csikokkal a tetején."
meg egy-egy barnával az üléseken.

@BMW ///: "A BMW-k is hosszú életű motorok . A füstösek is és a benzinesek is. Régi 524td Istenem milyen jó kis autók."
hallottam már az ellenkezőjéről is. :)

@ommm: de nézd meg azt is, h ma hány %-a turbos az autóknak 1.4TFSI, dcik, mindenhol turbo van, ellenben sok embernek az autó csak egy eszköz marhára nem gondolkodik ilyenen. aztán csodálkoznak, h hoppá, a 100 ezres szervízbe beficcen a turobcsere is. (már ha megmarad nála addig a kocsi.)
amit meg sb ír, utánhűtés, abban nem vagyok biztos, h minden gyár meglépi.

superbfanatic 2009.09.16. 22:06:28

@Shadowbull: Üdv!
Pdtdi, hasonló gömb(kisebb és mü.a.) mint a citromok gázgömbjei csak ez a motoron helyezkedik el.

Carfan 2009.09.16. 22:10:19

@Bambano: Az hogy neked mi hulladék és mi nem az egyéni szociális probléma. Nekem az amcsi vasak a hulladékok ennyi. De ez az arcoskodó stílus, hogy te ki sem próbálod ez csak erős korlátoltság semmi több. Arról nem beszélve, hogy Superbet Mustanghoz hasonlítani orbitális baromság. Ennyi erővel hasonlíthatnád kombájnhoz is. Nem lehet vele aratni ez tiszta sz@r...
Ülj bele próbáld ki és ha úgy szállsz ki, hogy barátom ez sz@r, akkor elfogadom a véleményedet. De addig ez csak üres böfögés semmi több.
Egyébként szerintem sem ez a legideálisabb motor a kínálatban, de legalább nem fikázom, ha nem próbáltam.

Carfan 2009.09.16. 22:15:41

@Hagalex: Először is a Superbnek semmi köze az A6-hoz, az teljesen más liga. EZ egy felfújt Passat.
Az hogy a párosítás szerencsés-e vagy nem azt meg nem a számítógép elől kell megmondani. Sajnos ebben a kombinációban még nem próbáltam ki az autót, de Golfban már vezettem 1.4 TSI-t és abban több, mint meggyőző volt. A 2-300 kg súlytöbblet pedig nem hiszem, hogy teljesen megölné.
Egyébként pedig a mai világban egy nyugodtabb vérmérsékletű embernek elég lehet ez a teljesítmény is. Autópályára tökéletes. Persze annak, aki nem szeretne hetente százezres csekkeket kapni és ezzel is tömni a feneketlen költségvetést:D

superbfanatic 2009.09.16. 22:19:38

@Carfan:
Igen a SI-Passat-régi A6 voltak testvérek, sajna az újon már nem követik az A6 műszaki vonalat.

Shadowbull 2009.09.16. 22:44:43

@superbfanatic: "Pdtdi, hasonló gömb(kisebb és mü.a.) mint a citromok gázgömbjei csak ez a motoron helyezkedik el. "

Koszi, majd utananezek!

sb

decens 2009.09.16. 23:00:41

Volt skodám, nem is egy, hanem 3, annó.... Akkor boldog voltam vele, de miután más autóba is sikerült beljebb kerülnöm, most már nem kellene semmi áron. Mindegyik vagy kicsi és gyenge, vagy nagy és gyenge. Én meg a kicsi de erős autókat szeretem! :-))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.16. 23:09:03

@v_holiday:

Tisztázzunk néhány dolgot!
Először is: A főnökeim, kollegáim a 25 év alatt sose dilettánsoztak le. Ennyi időt töltöttem a repülőiparban, ugyan az nem autóipar, de egy szar turbót azért még megértek. Én nem sértegettelek, kérlek Te se tedd, nem őriztél velem libát.

Másodszor: Vagy 5 évig volt turbós dízel autóm, ha máshonnan nem, akkor már csak onnan is tudom, hogy a turbó nem "kapcsol" be, és más hasonló dőreségek.

Harmadszor: Kurvára nem érdekel a benzinkártyád. Hülyeséget állítottál, amikor azt írtad, hogy az Astra 9 litert eszik vegyesben. Persze meg lehet vele etetni annyit is, de akkor kinyomod a szemét! Én normális élethelyzetről beszéltem. Háromból egyetlen Astrám sem evett 9 litert városban sem.
Ennyire igaz a történeted a SuperB -vel is?

"Nem használni a turbót"
értsd: 1500 fölött nem használod ki a maximális nyomatékot, nem gyorsítasz intenzíven, és hamar elváltasz, alacsony fordulatot használsz. Ugye abban egyet értünk, hogy a maximális 200nm nyomatékod csak akkor van meg, ha padlózod!
Nyilván nem úgy értettem, hogy kikapcsolod a turbódat. :))

De tudod mit!
Engem aztán annyira hidegen hagy, hogy mennyit eszik, és mennyire megy!
Használd egészséggel barátom! Ha szerinted 7 liter, akkor én nem vonom kétségbe.

@Carfan:
Azt nem tudom illik -e az A6 -hoz hasonlítani, már több helyen is hallottam, és egy ismerősöm, akinek voltak a konszerntől autói is ezt mondta emlékeim szerint. Ettől még persze lehet hülyeség.
De ennek a dolognak nincs igazán jelentősége a részemről, én csak utalni akartam arra, hogy nagy a kasztni.

Azzal sem vitatkoztam, hogy ezzel a mocival ne lenne használható a SuperB, hiszen Vectrába is volt sima 1.6, ami nem volt egy rakéta, de sok embernek megfelelt.
Én a fogyasztást keveselltem egy kicsit ekkora súlyhoz, illetve bátorkodtam megjegyezni, hogy ez a motor inkább a Póló, vagy talán még a Golf motorja.

2 éve volt szerencsém kicsit hosszabban autózni egy C Vectrával, abban egy 150 lovas dízel motor volt, a súlya kb. annyi, mint a szóban fogó SuperB -nek.
Azt gondolom, hogy ekkora tömeghez olyan tudású motor illik, ha figyelembe vesszük a kor elvárásit. Persze elgurulni elgurul akár egy sima 1.4 motorral is.

a balfék 2009.09.16. 23:14:38

Ha a superb megitélése ettöl a motortol függ,és csak ezzel a motorral gyártanák akkor azt mondom elszurták a technikát.Van a családban egy crtdi 170 lovas diesel,dsg váltoval,fullos felszereltséggel,parkolo aszisztens,navi,bör,stb.A jobb egybe beülve azt mondtam na és,de amikor beültem a bal egybe akkor nem hittem el hogy ekkora batár ilyen könnyen terelgethetö,irányithato,fantasztikusan eltalálták.Nem vagyok elfogult sok tipust vezettem,de ez megfogott benne.

HAWOCK 2009.09.16. 23:19:16

„abban egyet értünk, hogy a maximális 200nm nyomatékod csak akkor van meg, ha padlózod!”

Ha motor fordulatszáma elérte az 1500-at akkor a motor forgatónyomatéka 200Nm. Ehhez nem kell "padlózni".

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.16. 23:26:10

@visszakettopadlogaz: "a vw mennyi tomegkozlekedesi es energetikai ( celoztam mar a paksi atomeromu blokkjaira, azok tavolrol sem autok ) dolgot gyart?"

Miért a Skoda szerinted milyen tömegközlekedési és energetikai termékeket gyárt? És mi köze ennek az autógyártáshoz?

"summa summarum> a skoda - meglepetes jon: CSEH."

Meglepetés jön, a padlólemeztôl a motorokon keresztül a komplett elektronikai rendszerig minden VW.

Shadowbull 2009.09.16. 23:35:42

@HAWOCK: "
Ha motor fordulatszáma elérte az 1500-at akkor a motor forgatónyomatéka 200Nm. Ehhez nem kell "padlózni""

Mar hogy a fenebe ne kellene? A nyomateki gorbe teljes terhelesen ertendo.

sb

Carfan 2009.09.17. 00:00:23

@superbfanatic: A Superbnek sohasem volt köze az A6-hoz. Mindig is Passat padlót használt és ennek megfelelően futóművet, motort stb. Persze mivel konszern termék akadnak közös alkatrészek gazdagon.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 00:11:20

@Shadowbull:
Pontosan.
Ha nem közlünk erőt a dugattyú felől, akkor nem is fog forgató erő hatni a főtengelyen, tehát "szabadonfutóvá" válik.
Erőt pedig a robbanó elegy tud képezni, és minél nagyobbat pukkan, annál jobban nyomja a dugót lefelé....
Minél több pukkanó gázt akarunk minél kisebb térben elégetni annál nagyobb lesz a pukkanás, és így a vonóerő is.

Bambano 2009.09.17. 00:13:05

@Il mio nome è Nessuno: a Skoda gyárt erőművi, energetikai berendezéseket, az más kérdés, hogy volt már rá példa, hogy elsőre nem jött össze a generátor tengely, másodikra már a ThysenKrupp csoporttól rendelték meg... Így van olyan cseh erőmű, ahol skoda állórészben Krupp forgórész forog...

@Hagalex: ültem már 1.6-os b vectrában. Olyan érzés lehetett, mintha Ripley hadnagy 5-ös ikrek alient szült volna...

@Carfan: két dolgot nem mondtam:
1. hogy nem próbálnám ki. Azt mondtam, hogy mivel vezettem már hasonló autókat, azok paraméterei alapján azért elég jól meg lehet saccolni, hogy ez az autó hogy megy akkor is, ha ezt nem vezettem még.
2. nem én hasonlítottam először a mustanghoz ezt a szekeret és ha visszaolvasol, akkor azt is láthatod, hogy azt mondtam: közlekedni, a-ból b-be eljutni ez jobb, élményautónak meg a mustang.

Nyilván az olvasás és a szövegértelmezés nehéz feladat, ne fáraszd magad vele.

Kombájnt még nem vezettem, de van otthon, ha ennyire akarod, kipróbálom. A kombájnunkal egy kategóriás traktor már próbáltam, hidd el nekem, hogy a superb technológiáját tekintve sehol nincs egy mai modern mezőgazdasági erőgép mögött.

@Shadowbull: ez a vizes turbó utóhűtés elég új dolog, kevés autón láttam eddig, de ok, akkor ezt már leállítani szabad. Marad a bemelegítés problémája...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 00:17:20

@Carfan:
Nekem az a tapasztalatom, hogy ezt eléggé keverik a "laikusok".
Én buta Opeles vagyok, nekem azonos kategóriának tünt. (méreteket tekintve)

Ezek szerint méretben felfelé:

Golf - A3
Jetta - Octavia - A4
Passat
SuperB
A6
Phaeton - A8

Így korrekt?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.17. 00:19:31

@Bambano: Elhiszem, de azok teljesen független cégek. A Skodához, mint autógyártóhoz semmi közük.

Bambano 2009.09.17. 00:24:09

@Hagalex: nem tudom, most hogy van, de az előző generációban a golf 4, a bora és az akkori octavia ugyanarra az alaplemezre készült. Ha odaparkoltam a borámmal egy octavia vagy golf mellé, az a,b,c oszlopok és a két tengely ugyanott volt.

Carfan 2009.09.17. 00:26:22

@Bambano: Jobb dolgom is van, mint idióta kommenteket nyálazni, hogy ki mit kezdett. Ha nem te hasonlítottad Mustanghoz elnézést, de attól még baromság bárki is kezdte. Azt, hogy nem próbálnád ki, te magad írtad, igaz Fabiara. Ebből következtettem, hogy a Superbet se. Nekem ez a nagyarcú csak az én autóm a legjobb hozzállás nem jön be bocs.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 00:27:19

Na, micsoda meglepetés, el is kezdődött a személyeskedés és a teljes szétoffolás...

Carfan 2009.09.17. 00:29:31

@Hagalex: Hát ez nem teljesen így van. A Golf-Jetta-A3-Octavia épül egy padlólemezre és alsó középkategóriások. Fölöttük áll a Passat-A4-Superb trió a középkategóriában. (Bár szigorúen méreteit nézve a Suerb kicsit kilóg, de árát és szolgáltatásait nézve inkább ide tartozik) Nagyautó az A6. A luxuskategóriát pedig az A8 és a Phaeton képviseli.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 00:29:39

Egyébként a kombi verzió (amit a hír rovatban láttam) elég meggyőzőnek tűnt, főleg azzal a kétszínű beltérrel. A furcsa fenék nélkül valahogy harmonikusabbá vált a forma.

Érdekes, hogy a "szedán" verzióból viszont a fehér színű példányok valahogy optikailag jobban nézne ki. Ettől még a fara persze egy Renault-ot juttat az eszembe valahogy...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 00:34:53

@Bambano:
Áhhá!! :)
Akkor már értem, hogy amikor a határőr srác a szolgálati kombi Octáviával odaállt a G Asta Caravanom mellé, akkor miért volt abban a hátsó ülés és az első támlája között olyan kevés hely! Nagyon szűk a korábbi Octávia második sora!
Kivülről nagyobbnak látszott mint a G Astra, és elől talán picit tágasabb is.

augustiener 2009.09.17. 03:47:25

Szerintem ez a motor kicsi ehhez az autóhoz. A valaki által írt 7-8 literes városi fogyasztás pedig nem hihető. Lehet, hogy így van, de akkor sem tudom elhinni. Nálam biztos többet fogyasztana.

Az előző superb pedig szebb.

The Good Boy 2009.09.17. 07:42:21

@superbfanatic: az árral kapcsolatban nem néztem el. hidd el, tudok kezelni egy egyszerű konfigurátort:) Biza a 140 le-s dizel dsg-vel 9,2 milkáról indul, úgyhogy nem nagy kunszt 10 fölé vinni. Mondjuk azt töredelmesen bevallom, hogy állófütést is raktam bele 230-ért, meg úri huncutság gyanánt solartetőt 350-ért. De ezek nélkül is 10 fölött marad az ára. A cr/pédé részével igazad van, én is később vettem észre, hogy közel 11 milkáért nem is cr-t, hanem pédét ikszelgettem. Irtam is tegnap a kommentem után helyesbitést, de valahol a kibertérben eltünt:)
Ha nagyon akarod, a konfigurátor eredményét kikukázom az előzmények közül, hogy lásd, mennyire egyszerű 10 fölé menni...:) És tényleg nincs benne se bőr, se plusz zene, se navi, se csili-vili felni!

Kifordított kacagány 2009.09.17. 07:57:07

@CSÖRR-CSI££: látomásom volt, de már az sem a régi. de legalább a múltat és a sárgát eltaláltam:)

@Carfan: a motorral magával nem is volt senkinek baja, csak a párosítással.

@v_holiday: a józan ész pedig mint tudjuk üti a matekot és a fizikát:D

v_holiday 2009.09.17. 08:07:36

@Hagalex:
Nem sértegettél? Ad absurdum meghazudtolsz nagy plénum előtt a saját magam által mért fogyasztást illetően, miközben 0 tapasztalatod van az autóval? Öreg, azt se tudod miről beszélsz, fröcsögöd a hülyeséget anélkül, hogy annyi fáradtságot vennél, hogy bármiről is meggyőződsz. Teszed ezt azután, hogy az Astra fogyasztását említve odaírtam, hogy biztosan egyedi hiba volt a mi esetünk? Ez nem sértegetés? Saját, 5 hónapnyi és 16 ezer km-nyi tapasztalatomat leírom, amit te hazugságnak titulálsz? De tudod mit repülőipari barátom. Itt nézz szét az 1,4 TSI fogyasztásokat illetően Superb vonatkozásban: www.spritmonitor.de. Aztán vizelj bele a konnektorba a hülyeséged miatt.

v_holiday 2009.09.17. 08:20:11

@augustiener: Nem csak nekem sikerül pedig. Íme: www.spritmonitor.de/de/detailansicht/308597.html

De igazad van, anno én sem akartam elhinni.

rámférne egy nokiás doboz 2009.09.17. 08:28:56

Ez az autó szörnyen ocsmány lett szerintem... :( A kombi verziója viszont ígéretesebbnek tűnik!

Köcsögnepper 2009.09.17. 08:47:39

@Shadowbull:

"Mar hogy a fenebe ne kellene? A nyomateki gorbe teljes terhelesen ertendo."

Na azért padlózás nélkül is érezhető ezen a motoron a nyomaték 1500-as fordulattól.

v_holiday 2009.09.17. 09:01:15

Akkor már csak tényleg egy kérdés: melyik motor nyomatékosabb? Amelyiknek 1.500-tól jelen van 200 Nm (padlógáznál), vagy amelyiknek 3.500 -nál van 170 Nm (padlógáznál)? Köszönöm, erről van szó. Bonusz kérdés: mennyi a rendelkezésre álló nyomaték 3.000 fordulatnál az első és mennyi a második motor esetében. Segítek: az elsőnél 200 Nm, a másodiknál (tekintve az exponenciális görbét ott még épül a nyomaték, nincsen csúcson) cca. 150 Nm. Hogy melyik nagyobb, a 200, vagy a 150, azt mindenki eldöntheti maga...

Kifordított kacagány 2009.09.17. 10:22:39

@v_holiday: azért ez így ebben a formában egy erős csúsztatás, mert senki nem 170Nm csúcsnyomatékú motort képzelt el bele megfelelőnek. ennyi erővel egy rigamotorral is össze lehetne hasonlítani és ahhoz képest tényleg egy erőmű lenne.

v_holiday 2009.09.17. 10:32:25

@Kifordított kacagány: Félreértettél. Itt néhányan erősen kétségbe vonják, hogy ez a 200 Nm-es motor jól boldogul ezzel a bálna testtel. A cikkíró 1,8-as motorokhoz hasonlítja, amik jellemzően 170-180 Nm nyomatékokat szolgáltatnak 3.000 fölötti fordulatom. Ehhez képest van egy motor, ami 1.500-tól 200 Nm-t produkál, az nem lehet abszolút értelemben kevés. Persze, kevés a 300-hoz képest, erre írtam korábban, hogy almát az alámával. 1,8 benzinből ültem át ebbe az autóba, zongorázni lehet a különbséget. 80-ról éppúgy nyomatékcsúcson gyorsul 6-ban, mint 140-ről, az nem szar (80=1.600, 140=3.200).
A váltó áttételezésével ez egy tényleg kellemesen autózható párosítás. Ezért írtam fentebb, hogy ki kell próbálni. Én megtettem, azóta használom. És nem hasonlítom az egykori 325i BMW-mhez, vagy a 160 lovas MG F-hez. Hasonlítom a konkurensek 2 literes szívó motorjaihoz. Azoknál sokkal finomabb, csendesebb, rugalmasabb. És kevesebbet is fogyaszt.
Bocs, hogy hosszú voltam. :-)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.17. 11:19:09

@v_holiday:

Ugye nem baj ha nem süllyedek a szinvonaladra?!

Nem is Én szólítottalak meg először, Te viszont így kezdtél:

"Ám 0 tapasztalattal leszólni az 1,4 TSI kivitelt, egyszerűen korlátoltság. És nevetséges is. Inkább ki kellene próbálni, mielőtt baromságokat írkál bárki is."

Én nem firtattam az autó menetteljesítményét, nem írtam, hogy a TSI nem jó motor, sőt nekem a kombi változata is tetszik. Tessék újraolvasni!
Én csakis a fogyasztást fogadtam kételkedve, Te voltál aki 'berontottál' ide, és kvázi lebarmoltál mindenkit, hogy tapasztalat nélkül hülyeségeket állítanak. Ha úgy veszem akkor ez már nyilvános sértegetés lehet, de én nem vettem annak, és nem gondoltam, hogy Te nyilvános sértegetésnek veszed, ha azt merészelem írni, hohy NEM HISZEM El a 7 litert.
Ha szerinted is egyedi hiba az Astra 9 literes fogyasztása, akkor minek jöttél vele elő????
Én direkt módon nem tituláltalak hazugnak, az igaz, hogy miután szóba hoztad az Astrát leírtam, hogy nem hiszem el a 7 litert részedről, mert komolytalanná váltál.
Viszont Te ledilettánsoztál.

Azt hiszem a veled való szájkaratézást itt be is rekesztem. Ha 7 liter akkor 7liter. Nekem ettől se több se kevesebb nem lesz a kenyér a boltban.

v_holiday 2009.09.17. 11:38:09

@Hagalex: nem jó dolog, amikor azt állítod nem sértegettél, közben meg mégis és erre még fel is hívom a figyelmedet? Sajnálom. Berontottam? Engedélyt kellett volna kérnem tőled?
.
Azért "jöttem elő" az Astra fogyasztásával, mert felemlegetted, és nekem azzal pl. rossz tapasztalatim (vágod, tapasztalat, nem találgatás, képzelgés) vannak/voltak, s bár elhiszem, hogy egyedi eset, mégiscsak több, mint amennyi tapasztalatot neked van az 1,4 Superbbel, s ami alapján kétségbe vontad az általam írottakat. Ez ugyebár igaz, mert kipróbálni nem vetted a fáradtságot, engem meghazudtolni viszont igen. Ezek után tényleg jobb, ha befejezed a "szájkaratét", ahogy ezt fentebb kilátásba heylezted.
.
Nem hiszed el a 7 litert? Küldtem linket, olvasgasd. Amúgy meg pont leszarom, hogy mit hiszel el. A saját tapasztalatomat legalább annyi jogom van ide leírni, mint neked a képzelgéseidet.
.

v_holiday 2009.09.17. 11:58:09

@Hagalex:
Íme az általad "berontásként" aposztrofált első hozzászólásom 2. fele az ügyben, ami 2009.09.16. 19:12:23 időpontban született (az első felében megkérdeztelek, hogy mire alapozod a "7 litert nem ehet egy ilyen autó" kijelentésedet):

"Szóval úgy összességében üzenem a kétkedőknek, hogy ízlésről kár vitatkozni, van, akinek tetszik ez az autó, s van, akinek nem. Nincs is ezzel semmi gond. Ám 0 tapasztalattal leszólni az 1,4 TSI kivitelt, egyszerűen korlátoltság. És nevetséges is. Inkább ki kellene próbálni, mielőtt baromságokat írkál bárki is. Nem olvastam/hallottam/álmodtam, amit írok, megtapasztalom nap, mint nap.
Szívesen mesélek bárkinek, akit érdekel."
.
Az utolsó sort ajánlom figyelmedbe. Valóban agresszív, tényleg félreérthető, mert jelentheti azt, hogy szívesen mesélek a tapasztalataimról, meg azt is, hogy szívesen mesélek a tapasztalataimról. :-)

Ezek után sikerült kétségbe vonnod, amit állítok. Gratulálok. Máskor se kérdezz, egyszerűbb meghazudtolni valakit.
Olvasd csak el mit írtál erre? Segítek: 2009.09.16 20:31:13 -kor?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 12:11:28

@v_holiday:
A spritmonitoron összesen három ilyen autó van, abból egy júzer tankolt hatnál többször, ö saját bevallása szerint tojáshéjon vezet országúti használatban.

De legyen 7 liter, egészségetekre. Kiváncsi lennék, hogy nálam mennyit enne hosszú távon.

www.spritmonitor.de/de/user/mapo.html

v_holiday 2009.09.17. 12:19:26

Próbáld ki, ha teheted. Nyilván erősen lábfüggő a fogyasztás, én nem vezetek tojáshéjon, ugyan nem is túrom neki fölöslegesen. Az is tény, hogy város/előváros vonatkozású a megtett kilométereim többsége. Ennyit eszik. És van, akinek kevesebbet, mint ahogy olyan is, akinek meg többet. Ettől az én fogyasztásom még annyi, amennyi.

gnme 2009.09.17. 12:48:35

...kár hogy nem ismerik.

Egy srác aki értékesítőnek tartja magát egy helyi kereskedésben aszongya nekem eccer: "némmá de baszottnagy hely van hátul .. eza szuperbé ugye nem a szupercé?"

..namondom elmésztea pi*ba.

superbfanatic 2009.09.17. 15:12:03

@Carfan:
Üdv!Azonos motorvariánsnál minden megegyezik kivétel a körítés(kaszni), még a padlólemez is persze a nyújtást nem nézve.

superbfanatic 2009.09.17. 15:15:16

@Carfan:
Üdv!
Az A4 hosszmotoros semmi köze a Passat alapjaihoz

superbfanatic 2009.09.17. 15:23:11

Üdv!@The Good Boy:
Üdv!
Superb Ambition 2.0 CR TDI DPF DSG
Diesel / 2.0l / 125 kW/170 LE / DSG váltó 6 fokozatú / 4-Ajtók
Bruttó ár:
8.868.000,-
Most másoltam át a Skoda hivatalos oldaláról. És az ambition felszerelésben minden benne van ami igazán kell.

Ejoy 2009.09.17. 15:48:27

Ez a motor állítom Nyugat-Európában 10% alatti részesedésű lesz. Ezt a szart erre a piacra pakolják bele, mert itt mindíg is az volt a menő, hogy keveset egyen az alul motorizált szar, de azért meglegyen a "nagyótó". Ennél kisebb autóba szarok voltak a 100-110Le-s 1,6-osok, nehogy már ebbe elég legyen papíron 120Le. Nem is beszélve arról, hogy nézzük már meg azt a motort, amiből 1,4-es létére több mint 120Le-t hoznak ki. Tartósság nulla. Jó vásárlást!

v_holiday 2009.09.17. 15:51:05

@Ejoy: A jövő heti lottószámokat is tudod? Összefutunk valahol? :-)

superbfanatic 2009.09.17. 16:22:33

@Ejoy:
Üdv!
Látom te is szakértő vagy ! Ezt a "szar" motort annyian rendelik Európában a VW konszern autóiba ,hogy nem bírják gyártókapacitással.
Több hónap a várakozási idő, még a válság alatt is.

Carfan 2009.09.17. 16:31:49

@superbfanatic: Az első Superb egy nyújtott tegelytávú kínai piacra készített Passat alapjaira épül, semmi köze az A6-hoz. Lehet téged ezzel etettek be a szalonban és most marha büszke vagy magadra, hogy fél áron vettél egy A6-ost, de nem így van:)Elég megnézni a motorkínálatot. A Passatéval azonos nem az Audiéval.

Carfan 2009.09.17. 16:34:12

@superbfanatic: Az előző Passat is hosszmotoros volt. Utána tértek át a moduláris padlólemezre.

superbfanatic 2009.09.17. 16:53:05

@Carfan:
Gondolom láttál már SI motorteret ?
Egyezés az előző A6(1997-2004)-al
-Futómű cikkszámra
-Fékek csz.-ra
-Segédberendezések
-Azonos motorvariáns mellett, a motor és az erőátviteli rendszer csz.ra

Senki sem beszélt arról, hogy csak az emblémát cserélték ki,de szerintem egy autót nem a műszerfal alapján kell megitélni.
Az meg , hogy nem tették bele a nagy benyós motorokat csak üzletpolitika.
Egyébként a Passatéval sem teljesen egyezik az A6 motorkínálata.(2,7T)

superbfanatic 2009.09.17. 16:54:56

@Carfan:
Én a mostan futó A4-re és a jelenlegi Passatra értettem.

Carfan 2009.09.17. 17:01:54

@superbfanatic: Láttam már és sok tapasztalatom is van vele:D Nagyon jó kis autó, de nem A6 ennyi.
A te logikád alapján a Fabiára is épülhetne a Superb. Mert pl mindkettőben van 130 lovas 1.9es TDI. Ez a konszern sajátossága, hogy sok a csereszabatos alkatrész. De attól még a Passatra épül, hogy vannak az A6-al is közös alkatrészei. De nem gondolnám, hogy ez bármit is levon az értékéből. Csak a helyén kell kezelni a gépet.

Shadowbull 2009.09.17. 17:10:26

@Ejoy: "nézzük már meg azt a motort, amiből 1,4-es létére több mint 120Le-t hoznak ki. Tartósság nulla. "

Feltoltott motor, 85Le/liter. Ez meg szivomotortol sem valami nagy durranas, nemhogy turbotol.

Siman kimehet a vilagbol is, nem lesz semmi baja.

sb

superbfanatic 2009.09.17. 17:34:36

@Carfan: Üdv!

Nem igazán mert a Fabia motorját nem tudnád beépíteni az SI-be az A6-ét pedig átalakítás nélkül.A Fabiából max csak a kezelőszervek egyeznek.
Szerintem zárjuk le az egymás melletti elbeszélést, mert kezd parttalanná válni.

superbfanatic 2009.09.17. 18:17:21

@Carfan:
ÜDv!
Nem igazán , mert egy Fabia motorját nem tudod átalakítás nélkül berakni egy SI-be ellenben az A6-ét egy az egyben.
A Fabiaban max a kezelőszervek egyezznek.
Szerintem zárjuk le az egymás melletti elbeszélést, mert kezd partalanná válni.

The Good Boy 2009.09.17. 19:55:28

@superbfanatic: Superb Elegance 2.0 PD TDI DPF DSG / Diesel / 2.0l / 103 kW/140 LE / DSG váltó 6 fokozatú / 4-Ajtók 9.220.500,- HUF
Ez meg a konfigurátorból van:)

superbfanatic 2009.09.17. 20:24:09

@The Good Boy: Üdv!
Igen onnan:

Superb Ambition 2.0 CR TDI DPF DSG
Diesel / 2.0l / 125 kW/170 LE / DSG váltó 6 fokozatú / 4-Ajtók
Zul.Gesamtgewicht:2135 kg Zuladung: felépítménytől függ
Laderaum-Länge/Breite/Höhe:-/-/-
Kombinált üzemanyag felhasználás: 6.7l/100km
Széndioxid-emisszió (CO2): 177g/km
Bruttó ár:
8.868.000,- HUF
Kristályfehér 0,- HUF
Üléshuzat: Rubicon - szövet
Belső szín: ülések: szürke/fekete - ajtók: szürke
Szőnyeg: fekete
Műszerfal: fent: fekete - lent: szürke

http://cc.porscheinformatik.at/nwapp/nws_hu;jsessionid=6AD0471067910DFAC35EA40DF0E58102?SVC=CC&ENV=SKODA!hu!!!C!!!&cc.MID=1253211706397

superbfanatic 2009.09.17. 20:27:35

@The Good Boy:
Üdv!
Linkeld már be az oldalt mert kíváncsivá tettél ! :O)

superbfanatic 2009.09.17. 20:39:48

@The Good Boy: Üdv!

Megvan az eltérés oka, Te az összkerékhajtást is belevetted és a legnagyobb felszereltségi szinttel . Így már kerek a történet.

Szerintem az ambition felszereltség elég kielégítő :
Superb Ambition 2.0 PD TDI DPF DSG
Diesel / 2.0l / 103 kW/140 LE / DSG váltó 6 fokozatú / 4-Ajtók Bruttó ár:

8.316.750,- HUF

« Vissza a Konfigurátorhoz

"Maxi-DOT" multifunkciós kijelző
Ablaktörlő ("AERO")- és mosó elöl intervallumkapcsolóval
ABS + MBA (MSR + ASR) Blokkolásgátló mechanikus fék- asszisztenssel (motornyomatékszabályzó és kipörgésgátló)
Aktív (biztonsági) fejtámlák elöl állítható magassággal
Audio-csatlakozó a Jumbo-Boxban PDA, iPOD, MP3 lejátszó és egyéb audió eszközök csatlakoztatására
Beltérvilágítás késleltetett kikapcsolással és érintkezővel minden ajtónál
Bőrbevonatú kormánykerék (3 küllős) bőrbevonatú kézifék- és sebességváltó- kar
Csatlakozó (12 V-os) a csomagtérben
Csatlakozó (12 V-os) az utastérben elöl és hátul
Csomagtérvilágítás
Elektro-mechanikus szervokormány
Elektromos ablakemelők elöl és hátul elöl komfortkapcsolással
Elektronikus indításblokkoló
ESP - elektonikus stabilitásprogram tartalmazza: Blokkolásgátló (ABS) Motornyomaték-szabályzó(MSR) Kipörgésgátló (ASR) Elektronikus differenciálzár (EDS) Hidraulikus fékasszisztens (HBA)
Fejtámlák hátul (3db), állítható magassággal
Fém "Superb" köszöbborítás
Fém dekorbetétek "Mirage"
Fém rakodóperem a csomagtérben
Fényre elsötétedő visszapillantó tükör (belső)
Figyelmeztetés égve maradt fényszórókra
Figyelmeztetés nyitva maradt ajtóra
Figyelmeztető fény az ajtókban
Fordulatszámmérő, digitális óra
Függönylégzsákok övfeszítővel az első és hátsó üléseken, biztosnsági öv-kontroll az első üléseken (fény- és hangjelzés)
Fűthető első ülések
Fűthető hátsó ablak antennával
Hálórendszer a csomagtérben 4 db variálható, csomagrögzítő háló
Harmadik hátsó féklámpa
Hárompontos biztonsági övek elöl / hátul elöl magasságállíthatók, övfeszítővel
ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontok (2db hátul)
Kanyarkövető ködfényszórók
Kapaszkodók az utastérben elöl és hátul (2-2 db), a hátsók ruhaakasztóval
Kesztyűtartó zárt fedéllel megvilágított, hűthető
Két tónusú kürt
Kettős "Twindoor" csomagtérnyitás igény szerint változtatható 4 vagy 5 ajtós csomagtérnyitás
Kihúzható tárolórekesz a középkonzolon
Klímaberendezés "Climatronic" automatikus, kétoldali hőfokszabályzással, hűthető kesztyűtartóval
Könnyűfém keréktárcsák "Spectrum" (16") kerékméret: 7J x 16" abroncsok: 205/55 R16
Könyöktámasz elöl "Jumbo-Box"
Könyöktámasz hátul sízsáknyílással
Központi zár rádiótávirányítással (kihajtható kulccsal)
Króm díszítőelemek a beltérben (szellőzőrostélyok, a rádió, a klíma a váltógomb és a fényszórókapcsoló körül)
Külső hőmérséklet kijelző
Külső tükrök, elektromosan állítható, fűthető Színre fújt tükörházak
Lábtérvilágítás elöl
Lehajtható csomagakasztó fülek a csomagtérben (2 db)
Magasságállítható első ülések gerinctámasszal
Make-up tükrök elöl világítással, napellenzőbe integrált
Megvilágított ajtónyitó kilincsek belül és megvilágított Jumbo-box
Oldallégzsákok elöl
Olvasólámpák elöl (2 db) és hátul (2 db) (diffúz beltérvilágítás - "CatVision")
Osztottan dönthető hátsó üléstámla
Parkolójegy-tartó
Parkolóradar hátul
Pohártartó elöl és hátul rögzítóháló a középkonzol oldalán,
Por- és pollenszűrő
Rádió "Swing" CD-lejátszóval MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval 2 antennával (2 DIN méretű)
Rögzítőfülek a csomagtérben (6 db)
Rugalmas szervizintervallum
Sebességszabályzó (Tempomat)
Szellőzőrostélyok a B-oszlopon
Szemüvegtartó
Színre fújt külső tükrök, ajtókilincsek és lökhárítók
Szőnyegbetét elöl és hátul
Tárolórekesz a középkonzolon megvilágított
Tárolórekeszek az első és hátsó ajtókban
Tárolózsebek az első ülések háttámláján
Térdlégzsák a vezetőoldalon
Tükörházba integrált második irányjelzők
Üzemanyagellátás-megszakítás (baleset esetén)
Vezető- és utasoldali légzsák, az utasoldali kikapcsolható
Zöld hővédő üvegezés szélvédő szürke napfényvédő csíkkal

« Vissza a Konfigurátorhoz

Carfan 2009.09.17. 23:00:40

@superbfanatic: Felőlem. Ha téged boldoggá tesz a tudat, hogy egy Skoda jelvényes A6-ost hajtasz, nem rontom el az örömed.

superbfanatic 2009.09.17. 23:11:08

@Carfan:
Látod itt van a kutya elásva sosem érdekeltek az emblémák csak a műszaki tartalom s az ár-érték arány. S nem parázok otthagyni sehol az autóm. Jó éjt neked !

lr 2009.11.30. 19:15:41

@superbfanatic: Hát, meg tudom érteni őket...így paraméterei alapján nem kicsit tetszik ez a motor :) - volt nyomatékra hangolt kismotoros VW-nk, szerettem vele menni, de 3000(nyomatékcsúcs) felett már csak hangosodott - jobban nem ment, autópályán meg erősen evett, mert pörgött (130@4250) - na ezeket a problémákat egy turbó + okos hangolás + jó váltó bőven orvosolja - nagyon kipróbálnám (főleg vmi tonna körüli kasztniban :D)- ha akarsz, elautózgatsz nyomatékból 6-7 literrel (kisebb autóban 5-6), de ha gyorsulni kell sem lepődik meg.

Akik a tartósságon sírnak, azoknak üzenném, hogy: Hahó, 2009 van! - ez azért már nem a R5 GT Turbo-féle karbis OHV 1.4-es, amivel bármit csináltál, 5-10e km-enként kellett neki vmi mókolás! ;)
Ma már nagyjából ami -gyári hiba nélkül, átlag civil autóba szánva- elhagyja a futószalagot, az ésszel használva(!) + megadva, ami jár neki (!), vígan elmegy legalább 300e km-t.

Nagyon szurkolok az ilyen kis turbós benzineseknek, és bennem tulképp csak egyetlen 1etlen kérdés feszül már az elejétől:

"Csókolom, a mobil tüdőrákgyár-érát nem lehetett volna 1:1 átugrani?" Köszi.
süti beállítások módosítása