A tükör az tükör, az index meg index

  2009. szeptember 16. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Tudom, a Mercedesnél arra fejlesztették ki, hogy az autópálya belső sávjában is jól láthatóan közölje: takarodj. Csakhogy már zavaróan sokan koppintják.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231385475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2009.09.16. 10:46:25

ez a cikk bullshit...
Ha szerző kinyitná a szemét akkor látná hogy pont a Merciken a láthatóságot jól megoldották. A VW Touranon már kevésbé, bár azt sem mondanám rossznak

Érdekes 2009.09.16. 10:49:20

@nelek: Voltak olyan tervezési kisérletek, h a menetfény legyen ledes, kevesebbet fogyaszt, szúró és látható, de nem kellemetlen.Nem tudom, h az audi mérnökök ezt szerették volna-e..De szerintem megfelelne menetfénynek.Viszont több km-es távolságból, annyira jól azért nem látható...Szerintem városban használható, azon kívűl sztem kell a tompított.

Suttora 2009.09.16. 10:49:41

@Trobi: "az index az amibe egyetemen/főiskolán jegyeket írnak be"

Az nem leckekönyv véletlenül? Ha már itt tartunk... :DD

Aldo Moro 2009.09.16. 10:56:35

Ilyen index, olyan index. Tök mindegy, vannak bizonyos autók, amit én még nem láttam indexelni, ha mégis, az biztos valami kontakthiba lehetett. Ódira nagyon jellemző, de a fosvágenre is. Egyszer annyira felhúztam magam, hogy lámpánál megkérdeztem a gyereket, hogy adjam-e meg egy autóvillamossági szerelő számát. Nem tudta miről beszélek, míg fel nem világosítottam.

Ciri 2009.09.16. 10:58:59

@Forest:

"Ledes Menetfény" kifejezés nincs a Kreszben, ezek az autók jogi szempontból nem is kaphatnának forgalmi engedélyt Magyarországon.
Hogy mégis miért kapnak?
Mire tippeltek? Megfordult-e a fekete autó és a fekete táska bizonyos iróasztalok közelében? "

Ezt kifejtenéd?

hae7es 2009.09.16. 11:00:28

az egész cikk egy nagy baromság! sokkal jobban tenné a TC ha olyat írna, hogy hogyan kell helyesen közlekedni!!!

Ha irányt változtatsz indexelsz!
Ha valaki indexel engedd be és ne gyorsíts rá (én szoktam jelezni is, hogy gyere)!
Ha visszamegyünk előzés után (főleg pályán) akkor is indexelünk!

Aztán én még ráteszek egy lapáttal

- Ha pályán beelőzök és tudom hogy nem megyek vissza, de mögöttem már jönne kiteszem még1x, hogy kint maradnék!
- Ha belelőzök és tudom, hogy visszamegyek a mögöttem lévőnek már jelzem hogy amint ezt befejeztem kotródok is!
- Ha megyek és előttem kamion kiszeretnék jönni, de valaki előzésben van ( és bizonytalan, mert látja hogy fékeznem kell) annak jelzem hogy nem fogok kivágni elé, nyomok egy indexet kifelé, hogy itt maradok nyugi!

Általában mindenki megérti!

Ilyen és ehhez hasonló cikkeket várnék!

cdc 2009.09.16. 11:02:47

Uraim!Hogy melyik presztizs márkában ülő paraszt nem használja azt a bizonyos baloldali kapcsolót?Felesleges ezen vittkozni! Hiszen mindenki használja csak a parasztok akkor amikor megelőzték a sort és szeretnének bejönni eléd! Akkor indexel persze!De nem csak az a paraszt aki pofátlankodik hanem az is aki beengedi! :P

2009.09.16. 11:04:15

"...abban a pillanatban nem zavar a többiek szabálytalankodása, ha két alap dolgot betartanak. Először is: adják meg az elsőbbséget, ha az jár, és főleg: ne menjenek át a piroson. A másik pedig az, hogy szabálytalankodhatnak bármit, ha jelzik, hogy merre mennek. Felőlem megfordulhatnak a dupla záróvonalon, vagy akár a síneken, keresztülugrathatnak a járdaszigeten, balra fordulhatnak a hatsávos úton a jobb szélső sávból, beelőzhetnek szemből, nem érdekel. Elvégre nem vagyok rendőr, és nem akarom megváltani a világot. Csak indexeljen, hogy ne menjek nekik. A többi nem az én dolgom, a túlélésre hajtok."
Ezzel értek én is egyet, Tibi.

hae7es 2009.09.16. 11:05:36

@cdc: sok esetben a helyismeret is számít! velem is fordult már elő, hogy benzétem melyik sáv hova tart és utánna bekunyeráltam magam!

Ezért is lenne jó pl osztrák, német mintára a városhoz kötött rendszámtábla, akkor talán elnézőbbek lennének az emberek, de ez már egy másik poszt témája lenne!

2009.09.16. 11:05:50

@hae7es: Önnek is igaza van...ezt is tanítani kellene a vizsgákon, párral kevesebben halnának meg az utakon.
Na meg tolerancia...

2009.09.16. 11:06:50

Nem, nem vizsgákon, ott már késő:) A gyakorlati órákra gondoltam...

kowalski 2009.09.16. 11:09:43

@K / A:
Na igen, ezzel a mondattal általában meg is nyugszotok. Biztos irígy, hagyjad.
Nos, nem vagyok az. Hülyének is nézett már egy pár BMW-s, amikor megtudta, hogy a japán kocsim árából egy X3-ast is vehettem volna... Kell a francnak. Hogy ilyen helyzetbe kerüljek, mint Te most?
:)

cdc 2009.09.16. 11:15:46

@hae7es: nem azokra céloztam akik eltévednek!
aki tudja és tisztában van azzal h pl a váci úton a középső sávból nem lehet jobra menni az Árpád híd felé! mégis a felüljáró elött áll és indexel miközben feltartja a forgalmat! és ha nem engeded be akkor fel van háborodva! mindenki nyugisabban vezetne ha nem lenne ennyi paraszt aki pofátlankodik és használnák az indexet...

Sákif za morro? 2009.09.16. 11:22:04

Minek egyáltalán az az index? Alig használja valaki, 10 milliós ár fölött meg senki.

Zed is not dead yet 2009.09.16. 11:24:34

@K / A: "Mindenki majmolja a másikat, " és mindenki általánosít a saját tapasztalatai szerint. Én most egy micuval járok, ha a forgalmi helyzet olyan, mindenkit engedek, mert miért ne? Ráadásul a pozitív tapasztalatokat is hagyni kell bevésődni, akkor talán valami vissza is jön majd idővel ebből. Az a baj a "bömésekkel" (hogy megint értelmetlenül általánosítsak) hogy ellentétben a boyracerekkel, akik már az autójuk külleméről felismerhetők nem lehet tudni, melyik "bömés" és melyiknek van történetesen BMW-je, de egyébként normális. Ráadásul sajnos a közlekedésben nagyobb gyakorisággal részt vevők többsége "bömés". Ha Te kivétel vagy, akkor azt nagyon üdvözlöm és értékelem, de erről tudjál Te is, amikor autót vezetsz, szóval emlékezz rá, hogy Te nem vagy "bömés".

Amúgy meg hogy még egyet általánosítsak, sajnos a kommentek és a tapasztalatok elég rendesen befoglalják a "pestiközlekedés"-t, ami önmagában olyan, hogy lassan szitokszó lehet belőle. Mennek mint a hülyék, azok is, akiknek nincs meg az ehhez minimálisan szükséges rutinjuk se. Zero udvariasság, zero követési távolság, zero szabálykövetés, digitális pedáltechnika, maximális stressz. És közben egyik se "néz ki" az autójából, csak tekereg az agyukban a napistressz és kis szerencsével baleset nélkül megússzák ezt a napot is. Vidéken azért ez nagyon nem jellemző, vidéki nagyobb városokban se.

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:29:08

@K / A: Valóban általánosítás és az hülyeség, hogy minden bmw-s bunkó. Viszont szerintem az igaz, hogy akinek pénze van és bunkó, az inkább bmw-t vesz, mint más modellt. Mercit az idősebbek vesznek, Audit meg azok, akik nem tudják eldönteni, hogy merci vagy bmw... :)

Járunk apósomékhoz Budaörsre és az arra pofátlankodók tényleg fele BMW-t vezet. Aki index nélkül sávot vált, aki furakszik, aki rángatja a kormányt. És sohasem indexelnek.

Lehet, hogy azért mert éppen telefonál, vagy sms-t ír, nem tudom....

Tényleg, az mitől van, hogy valaki 15 milliót költ az autójára, ebből 4 millió az extra, de nem telik neki egy 20 ezer forintos kihangosítóra, vagy egy ötezer forintos headsetre?

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:31:04

@hae7es: Erre való a szlovák rendszám magyar autóra... :)

Balazs5 2009.09.16. 11:33:40

Te hülye bunkó poszt író!

"Felőlem megfordulhatnak a dupla záróvonalon"

Ha meghalt volna egy rokonod, lehet, hogy nem ezt írnád! Kívánom hogy előtted foruljon meg!!!

KaPé 2009.09.16. 11:36:09

Még sosem volt gondom tükörindex miatt, ellenben sokkal több a gond az olyan hátsó lámpákkal, amikor a kör alakú piros közepén villog az index. Teljesen láthatatlan, a sofőr meg fel van háborodva, mikor rádudálnak, hogy nem indexel. Pedig indexel, csak szar kocsit vett.

ratobr 2009.09.16. 11:37:49

Egyetertek,a presztidzsert mindent!!Ha a mercedes lecserelne a csillagot egy fenylo golyokon allo faszra,akkor hamarosan igy vagy ugy ott diszelegne jopar auto orran egy futyi..A sok gyoker meg rohanna hitelert,hogy megvehesse,es neki is "nagyemberes"fasz autoja legyen,MER AKKO MAJ FELNEK TOLE AZ UTON,HISZEN VALAHOL MA O IS LEGYENVALAKI,HA MAR OTTHON,MEG AZ ELETBEN CSAK EGY KIS GYOKER...Szanalmas kivagyi paraszt a magyarok tobbsege,emberseg es jozanesz nelkul.Akinek nem inge..

KaPé 2009.09.16. 11:37:54

@Balazs5: te ilyen "üres-autópályán-130-a-belsőben-világmindenkincséért-ki-nem-megyek" sofőr vagy, eltaláltam? :-))

Nancsi 2009.09.16. 11:40:27

csmiklos-35 2009.09.16. 09:25:34
Tájékoztatásul közlöm, hogy csak a gyártási hibás BMWkben van működő irányjelző készülék. De ezeket is visszahívták már, csak még nem mentek el a szervízbe. Túl sokat fogyaszt, ezen is spórolnak a bajorok, hogy zöldek legyenek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.16. 11:41:02

Ez egy komplexusokból fakadó alig burkolt anti-Mercedes post. Kár az idöért, amit a gépelésébe fektettek.

Hátezmármi (törölt) 2009.09.16. 11:49:48

@KaPé: Te egy huszonéves kis kölök vagy, eltaláltam? Ha majd látsz pár ronda balesetet, szétroncsolt testeket, csak mert a hülye sietett és a kanyarban előzött, ezért megölt két embert, egyet meg megnyomoritott, szerintem utána majd te sem fogsz 220-szal menni az autópályán sem.

Kell egy pár év, mire beérik az ember fejelágya. Ha mákja van, addig nem lesz se gyilkos, se halott.

Balazs5 2009.09.16. 11:54:09

@KaPé: Nem, nem találtad el.

GERI87 2009.09.16. 12:08:24

szerintem ezért felesleges nyavajogni.
elől a lámpaburánál is van index attol még hogy oldalt nincs csak a vissuapillantóban.
meg hátul is van!
előlről látod hátulról is oldalról meg figyelj..
nem mintha a pestiek szoktak volna indexelni.
ezér balhézni..hihetetlen!

"Ez kevésbé zavart, mivel a merciseknél többnyire nem az irányjelzésből, hanem az arra utaló jelekből tudja meg az ember, merre fognak menni."

ohh hogy azok má csak ilyen kis különcök?????????
és küldik a jeleket?
azti: de klassz.

hát akkor figyeljed másnál ennyi!

(ebből cikket csinálni..gáz)

Norbergh 2009.09.16. 12:13:20

Gyerekek! aki paraszt, az szekéren is az meg F430-al is az!

Norbergh 2009.09.16. 12:14:19

Az màs kérdés, hogy a szegényebb parasztokban az irigység miatt a "dràgàbb" "prezstizsauto" àltali bunkosàg ragad meg :) ezek a "presztizsautok" többnyire a 10-12 éves màsodik nyugateuropai tulajdonos àltal levetett szutykok, amik valojàban feleannyit érnek mint a szalonszutyukik :) amugy a tükörindex éjjel, lakott területen kivül kegyetlen zavaro tud lenni. Mint BMW-s remélem a màrka tartja magàt és sosem lesz tükörindexem.

TPZ 2009.09.16. 12:17:30

@Hammer: Nem kap semmit. Volt vele egy cikk pár éve, mondta, hogy pont a Mercedes volt az első cég, akinek elküldte még a nyolcvanas években, mondták köszönik, majd értesítik. Ennyi.

Tarajos Goethe 2009.09.16. 12:20:39

Bocs ,kicsit offtopic leszek de annyit szeretnék megjegyezni hogy pont ez a cikk mutatja legjobban azt hogy mostanában mi a baj a TC-vel.

ratobr 2009.09.16. 12:23:39

@malenykij polgar: Ellenkeznek,es igazat is adok!Ellenkeznek,mert a mercedes a vilag egyik legjobb autoja,joggal kerul sokba,a vilagelso autojat is nekik koszonhetjuk,ezert elismert es tisztelt automarka.Igazat adok,mert altalanositani nem veletlenul szoktak,a merci tulajok nagy szazalekban nem kulturemberekakik vegigmeloztak az eletuket,hogy sikeresek legyenek..Sok a fiatal,agyatlan-ertelmetlen-anyagias vilagszemleletu embernek kinezo majom,akivel 2mondatot nehez lenne beszelgetni mert akkora suttyo..Vagy strici,vagy diler.Ha ujgazdag kisfiu,akkor legalabb a gazdag szuloktol tanuljon nemi al-eleganciat,es jatsza el ,hogy kulturalt..Szoval szegeny mercedes nem tehet semmirol..:)

wagabound 2009.09.16. 12:23:45

Vihar a biliben. Manapság az ötmillió feletti autókon egyáltalán nincs index, amire abból következtetek, hogy még sohasem láttam, hogy használnák...

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.16. 12:27:51

Érdekes.
És talán igazad is van.

@Tarajos Goethe:
Ezt kifejtenéd?

GERI87 2009.09.16. 12:34:31

Az a baj a TC vel hogy itt van ez a cikk pl.:
olyat vél problémának ami igazából NEM AZ!

valahogy nem látom azt hogy a TC munkatársak tanulták a szakmát és értenek hozzá mert sztem ilyen hülyeségeket énis tudnák irni ehhez nem kell képzettség.
nem beszélve a helyesírási hibákról!!!!!!!!

pink75 2009.09.16. 12:34:39

gondolom, azok, akik nem értik, minek az oldalsó index, még soha nem közlekedtek pl 3 sávos úton, és soha nem láttak olyat, hogy a két szélső sávból éppen egyszerre váltanának középre ugyanazon a szent helyen

amúgy nincsen oldalindexem
led is csak a mókolt pótféklámpámban van

_petya 2009.09.16. 12:38:02

De télleg, emberek, mi a jóbüdös fenéért nem lehet azt a kis műanyag kart lepöccenteni kanyarodás előtt?? :s

isti77 2009.09.16. 13:06:52

Szerintem a "kanyarkövető fényszóró" nagyobb f.szság. Mármint a mai változata, a kormány elfordításakor, annak irányával megegyező oldalon kigyulladó ködlámpa. A Citroen DS-ben annak idején alkalmazott, valóban elforduló lámpának volt értelme, dehát fejlődünk, hiába...
De vannak még ilyen látványosan spórolós "fejlesztések", a kedvencem, amikor azt látom egy autóban, hogy elöl elektromos ablakemelő van, hátul kurbli. Ennyire finom a kaki? Mennyibe kerülne az elektronika a hátsó ajtókra?
De Fiaték defektjavító készlete (pótkerék helyett) mindent visz (bár lehet, hogy már másnak is van ilyen). Nekem már a "vészkerék" is csípte a szemem, hasonló okból (mennyivel olcsóbb, mint a teljes méretű kerék?), de ez csúcs.

Bocs, ha OFF voltam, a tükörbe integrált fényszóró is elég nagy hülyeség.

Krisz_ 2009.09.16. 13:37:44

Hasonlóan borzalmas az új Passat féklámpa körüli hátsó indexe. Egyszerűen nem látszik napfénynél. Veszélyes, szar, utálom. Szépnek szép de egy sima izzó és egy darab sárga műanyag a Trabantban működött. Ez viszont nem működik. Brrrrr.

Érdekes 2009.09.16. 13:42:11

@Krisz_: "Hasonlóan borzalmas az új Passat féklámpa körüli hátsó indexe. Egyszerűen nem látszik napfénynél. Veszélyes, szar, utálom. Szépnek szép de egy sima izzó és egy darab sárga műanyag a Trabantban működött. Ez viszont nem működik. Brrrrr"

Működik és észlelhető, ha FIGYELSZ A FORGALOMRA ÉS ELŐTTED LEVŐKRE.Más esetben nem működik.De úgy tudom, a más eset nem számít közlekedésnek.Szóval, próbáljunk már meg közlekedni...Én már nem egy új passát ledes indexet láttam..napfényben!!!!!!!bár lehet, ti nem a Föld-bolygóról beszéltek... XD

mikrovp 2009.09.16. 14:16:13

A poszt írójának szeretném ismételten és finoman jelezni, hogy egy véleményformáló médiában nagyon veszélyes, sőt, kifejezetten káros dolog a KRESZ szabályainak be nem tartását elfogadhatónak feltüntetni. Az, hogy "túlélésre hajtok", pontosan azért van, mert a szabályok be nem tartása mára már igen széles körben elfogadottá vált. Inkább ez ellen kéne írni. A visszapillantóba épített index nem lenne rossz dolog, ha ad 1) legalább annyira jól látszana, mint a hagyományos oldalindex, és ad 2) nem drágítaná a gyakran fogyóeszköznek m inősülő index árát. Az előbbi gondos tervezéssel elérhető, de az utóbbi asszem soha.

mikrovp 2009.09.16. 14:17:15

Bocs, nem index árát, hanem visszapillantó árát...

adyz (törölt) 2009.09.16. 14:19:41

@isti77: Gondolj bele, ha netalántán belezuhansz egy folyóba vagy tóba...
Az elektronikának vége, de hál' istennek, hátul kurblis van és le tudod húzni.

Kb. ennyi értelme van.

toodark 2009.09.16. 14:22:33

Már a motorkerékpároknál is rákaptak erre a divatra. Na vajon mi törik le elsőnek egy motorról, ha felborul akárcsak álltában?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.09.16. 14:36:07

@isti77: A defektjavító készlet tényleg nem jó semmire, de nem a pénzzel, hanem a hellyel akar spórolni: a mai óriási kerekek egyszerűen nem férnek el a kisebb autók hátuljában úgy, hogy még néhány táskának is maradjon hely (=csomagtartó). Egyébként messze nem a fiat találmánya, vagy ha igen, akkor is igaz, hogy egyáltalán nem csak ők használják, szinte minden márkának van olyan modellje, amihez nincs pótkerék, még szükség se...

A tükörházas indexel a fő bajom az, hogy drágább lesz tőle a tükör, hogy a cikkhez is hozzászóljak. Szűkutcákban, gépi autómosókban pedig könnyen sérülő alkatrész ez......

mikrovp 2009.09.16. 14:43:33

A Focusban is defektjavító van úgy, hogy a NORMÁL méretű pótkerék helyére betettek egy hungarocell-kereket és annak a közepébe süllyesztették a javítókit dobozkáját. És mindezt 4 milláért. Menjenek is csődbe.

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2009.09.16. 15:03:18

Azért örülök hogy nincsenek ilyen gondjaim. Az én 120 as skodámban vannak olyan extrák mint: valódi pótkerék, SÁRGA oldalsó index, jól látható féklámpa. Mindez számítógép nélkül, tehát ha valami gond van az autóval akkor még akár haza is tud vinni, nem pedig letilt és várhatom a trélert.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.09.16. 15:06:22

@Franky4fingers: "A legsúlyosabb a budai oldalon a hegyek között, mert hegynek fel sokszor még a fékre sem lép rá, csak motorfék + emelkedő megfogja az autót. Én meg csak nézek, hogy miért áll meg a barom előttem.

Már rá sem dudálok az ilyenekre, mert sokszor láttam a teljes értetlenséget az arcon. Fingja nem volt, hogy mi bajom van. "

Mondjuk az, hogy nem tartottad be a követési távolságot?

12csab 2009.09.16. 15:27:58

a jobb oldali kar az index!?

cso zsi 2009.09.16. 15:45:13

@Forest: Nappali menetjelzőként viszont már szerepel.

@Franky4fingers: Emelkedőn valóban nincs sok értelme fékezni, ha a motorfék lelassít.
Ezért már elkezdtek foglalkozni a problémával úgy húsz éve, hogy valamilyen jelzés legyen a követő autós felé, bármilyen, az autó sebességét módosító vezetői változásra.
Akár gázelvétel, akár kuplungolás.
De milyen jelzés legyen?
Az automata autók orrba-szájba villogtatják a féklámpát, pedig látod, hogy a kocsi nem lassul.

@ssmith: Az emelt övvonalú autókból már kevéssé látszik a sárvédőindex, amikor pl a körúton mentek egymás mellett.
A tükörindex viszont "benéz az ablakon".

cso zsi 2009.09.16. 15:47:47

@12csab: Ha Ausztrál kocsiba ülsz, akkor jogos a kérdés.
Ott ugyanis gyártófüggő.
A hazai márkák jobb-indexesek, az európai importgépek viszont az általunk ismert bajuszkapcsolóval rendelkeznek.
Viszont egy Holden nevű, Suzuki Swiftnek látszó tárgyban gondolkodnom kéne... :)

szaporító 2009.09.16. 15:48:58

@adyz: nem tudod letekerni a kurblisat sem, ha vízbe kerülsz. A nyomáskülönbség miatt akkora erővel szorul az ablak a keretnek, hogy előbb szakad el a bowden, minthogy egy centire is letekeredik az üveg.
Egy megoldás van: ablaktörő kalapács.

W123qp 2009.09.16. 15:57:38

@isti77:

Amire te gondolsz az az Audinál statikus kanyarfénynek nevezett dolog, ami csak 30 km/h-ig működik, parkolóban itt-ott jó lehet.
A Citroenes kanyarfényszóró is van, ez a dinamikus kanyarfény, de az csak nagyobb sebességnél működik, a kanyarbelső ívénél lévő lámpa 14 fokot a másik 7 fokot fordul talán.
Vezettem ilyen TT-t, de nem nagyon lehetett észrevenni, illetve nem az a nagy orgazmus amikor vezeted. Akkor láttam legjobban amikor a busz háta mögött ballagtam és láttam a sík hátulján, hogy tekergeti a lámpát.

W123qp 2009.09.16. 16:03:56

@szaporító:
Vízbe kerülés esetén minden ilyen kérdés csak teoretikus, mivel az emberek 99%-a úgyis pánikba esne, akkor sem tudna kijönni ha Kusztó kapitány ülne a hátsó ülésen.
DE. Ha az autó megtelik vízzel, akkor nincs nyomás különbség, akkor le lehet tekerni, az ablakot, ki lehet nyitni az ajtót. Csak bírni kell szuflával…

Lásd: Mítoszírtók

fistic 2009.09.16. 16:16:19

"azt is megoldották, hogy a xenon túlélje azt az időszakot, amikor még rövid időre megvakult, aki szembejött, cserébe a vezető nem látott vele harminc méternél messzebb."
Ezt is csak egy olyan balfék mondja, aki max a diszkóba jár autóval és soha nem látott még országutat éjjel.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2009.09.16. 16:18:00

@Forest: A fapados astrámon van oldalindex. :)
Amúgy teljesen igazad van, nehéz úgy beengedni valakit hogy nem látom hogy indexel .

Carfan 2009.09.16. 17:02:46

papptibinek sikerült alulmúlni az egyébként sem túl magas színvonalú munkásságát. Erről a baromságról miért kell írni, őszintén? Ha nem látod menj szemészetre.
Vagy egy Merci kifujta az orrod amikor a rizsrakétádban púposkodtál és játszottad a sztrítrészer hülyegyereket?
Remek kattintós poszt amire jöhet a sok kisebbségi komplexusos suzukis, hogy fúj Merci, jöhet a sok roncsrajongó, hogy bezzeg a régi autók stb stb. Persze normális cikkekre és hozzászólásokra nem tellik.
Ez az új design is borzalmas. Össze vissza vannak keveredve a tesztek, hírek, belsőség. Vagy így nem látszik annyira, hogy tartalomban az oldal egy NULLA? Bezzeg a Frankfurti szalonról szinte semmi lényegi információ. De az, hogy ez a vaksi IQ huszár nem látja az indexet a hét problémája.

newname 2009.09.16. 17:19:40

@Szárnyati Gézа:
Az akkor volt, amikor a KÖHÉM fújta (szerette volna) a passzát szelet.
Különben is, MO-on minek az index, úgysem használják.

newname 2009.09.16. 17:24:24

@ratobr:
"vilagelso autojat is nekik koszonhetjuk"??????:):):)

ainex 2009.09.16. 17:27:08

Én nyertem: a régi Toyota Avensis alapvetően egy imádható járgány, busznyi hely van elől és hátul, a csomagtartóban kempigezni lehet, a D4D motorról rosszat nem írhatok még készakarva sem, index-ügyileg viszont halmozza a Merci hülyeségét a Peugeot-éval: nemcsak hogy az oldalsó index a tükrön van (amely elektromos, fűtött, motor hajtja ki és be, úgyhogy naná, hogy villogó is van rajta!), az első indexek viszont a fényszóróBAN vannak, a tompított és a reflektor között, úgyhogy ha világítok, szemből az ég-világon semmi nem látszik az indexelésből. Ja dehogynem! A tükrön! :D

adyz (törölt) 2009.09.16. 17:43:52

@szaporító: De ha okosan megvárod, amíg elég magasra emelkedik a vízszint, akkor le tudod tekerni.

Kérdés, hogy mennyi idő alatt.

kuki123 2009.09.16. 17:45:53

aza baj hogy sok a fehér villogó, és a napfényben nem látni, na ez a baj,

némelyik típuson ráadásaul olyan kicsi az a szar kis index meg még fehérített hogy kurvára nem látni

kkn 2009.09.16. 17:46:40

A két első autómon, '86-os Kadett, meg '85-ös Golf, még nem volt sárvédőindex sem. És még sok ilyen öreg autó fut az útjainkon. Azokon sem látni.

siriuswhite 2009.09.16. 17:48:31

Ennyi erővel lehetett volna írni az Alfa Romeo rejtett hátsó kilincséről is.
Azt is millió egy gyártó lekoppintotta már :S

Széltoló01 2009.09.16. 17:51:14

Nem olvastam el a kommenteket,de Hammer az elején rá világított: ha ez a cik azért íródott,hogy kommenteket generáljon,akkor elérheti a célját,de ehhez kellett a hangnem is, ami erősen hatásvadász. Ha az előttem- mellettem haladó autóstárs hasonló stílusban vezetne, mint ahogyan ír, akkor valószínüleg sarkosan bevágnék neki index nélkül, mely utóbbit szinte soha nem teszem, de vele kivételeznék.

Széltoló01 2009.09.16. 17:56:04

Más: az új külső igen gyatra. Mi a fenének kell itt is bevetni a PR-t? Ha ők azt mondják,hogy új felület kell,akkor rögvest nekiszalad a stáb és csak azt kérdezi mekkorát ugorjak? Gyöngültök... és most magamat sajnálom,mert miből fogok eztán szemezgetni?!...

VOGAben 2009.09.16. 18:01:18

Nem szar téma ez, csak esetleg keveseket érdekel.

A furgonoknál a crafter sprinter párosnál az izzó oldalra néz és ezért viszonylag ez a legjobban látható. Csak sajnos a törékeny búra túllóg a fekete tükörházon így míg a ducatonak csak karcosodik a tükre addig a crafternél megy kis búra a 3,14csába.

De nem csak a "tükörindexek" gázosak, hanem egynémely agyondizájnolt hátsó búra is. Az új focusnál az amúgy tettszetős búra már közepes erősségű napfénynél dezinformációkat közvetít, déli napon totál reménytelen.

De ami a legfosabb mind közül az az ignis hátsólámpája. Az alsó harmada piros:helyzetjelző és féklámpa egyben(zsiga kombi szisztem). Viszont a felette lakó kétharmad borostyán sárgának csak az alsó fele az index, a felső maradék meg geci módon funkció híján már majdnem vakítva sárgán tükröződik. Szerencsétlen esetben bőven elnyomja a fénye az index de még a féklámpáét is. Én tuti elmaszkolnám, vagy leragasztanám valamivel mert életveszélyes.
Éljen a karos index! /Pl. 1960 előtti VW bogarakon látható/

redriot77 2009.09.16. 19:51:33

Hülye trendnek tartom én is ezt a tükör-indexet. Forgalombiztonsági okból számomra közömbös, még nem volt olyan hogy majdnem ütköztem vkivel, mer' nem láttam a tükörindexét. Esztétikailag sem érdekel.

Anyagi és praktikussági szempontból viszont szar az egész: nincs több haszna mint egy sárvédő-indexnek, ellenben sokkal sérülékenyebb helyen van.

Én párszor már centizéskor érintettem idegen ojjektumokat a tükörrel: kicsit megkarcolódott a fényezés, aszt' annyi. Ha ilyen indexes szar lenne, már mehettem volna búrát venni, szerelgetni stb. A logisztikai/anyagi magyarázatot hihetőnek tartom:
-valszínűleg a gyárnak olcsóbb a gyártása
-jóval drágábban tudnak adni egy eléggé könnyen sérülő alkatrészt

gyerek9.3 2009.09.16. 19:54:58

aki paraszt az pereszt BMW BE LADÁBA .TOLÓKOCSIBA és mercibeis.Nem bírom az ien éltalkánosításth a merciket öregek veszik ,a bmwt bunkók ...ez f***ág.Egy dolog igaz ,h AUDIT csak a kocsikhoz nem túlságosan értő ,kevés autószerelő ismerőssel rendelkező ember vásárol.:)

Alvin666 2009.09.16. 20:03:22

A legujabb dili USA-ban, hogy mar az oldalso visszapillanto tukrok uvegeben is van egy jobbra vagy balra mutato nyil alakban elhelyezett LED sor, igy amikor mesza faszi mogott, akkor a tukor uvege is "indexel"... Nem tudom, mi jon meg, bar a csomagtartoban levo potkerekre elhelyezett index, esetleg a kesztyutarto esetleg terkepzseb index meg hatravan.
Ez utobbi arra lenne jo, hogy a terkepek is tudjak merre megy az auto. Nekik ez fontos lehet, nem?

mr_x 2009.09.16. 20:06:01

Az elso index ujabban a fenyszoro kornyeken van sot rosszabb esetben a belso oldalon.
Jon szembe, indexel de nem latni mert elnyomja a tompitott.
Kiveve ha a tukor szele villog (annal messzebb a fenyszorotol rakni nehez).
A masik elonye hogy a mellettem levo auto indexe az en tukrom magassagaban van, tukrot meg ugyis rendszeresen nezem, tehat jobban meglatom ha indexelni kezd es akkor gyorsithatok vagy lassithatok hogy beferjen.
Amikor a kocsi oldalan van alul, eselyem nincs meglatni.
Sajnos az en automon nem a tukorben van az index, pedig motorosan allithato, behajthato, futheto sot "pocsolyalampa" is van benne :-o

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.16. 20:08:02

a cápauszony az cápauszony, az antenna meg antenna :) akár ezt is lehetne írni, azt meg a BMW kezdte el, a Volvo asszem ezt is ellopta :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.09.16. 20:23:25

hmm elolvastam a kommenteket, és tényleg nem az összes eshetőséget vizsgálta meg a cikkíró. az egymás mellett haladás/állásnál tényleg nem látod az oldalán lévő indexet. ha éppen olyanok a fényviszonyok. egyébként lehet látni, vhogy eljut az ember szemébe a verődő felületekről.

Balt 2009.09.16. 20:27:39

A cikkhez: Erre az aspektusra még nem figyeltem fel, de jogos észrevétel.

@vadász2:
"A másik ilyen indexprobléma-trend, hogy amerikai módra nem a kocsi oldalára teszik az indexet az első lámpatesten belül, hanem jól legbelülre a hűtőrács mellé, hogy oldalra még véletlenül se jusson a fényből."

Ezzel teljes mértékig egyetértek, engem egyszerűen esztétikailag zavar, és bizony oldalról azt a belülre "egyénieskedett" első indexet is csak sötét téli éjszakákon látni...

tlantos 2009.09.16. 20:29:39

Egy V-os golfot bereltunk tavaly, abban is a tukorben volt az index. Engem pl. fenemod zavart, hogy belulrol is latszik, mikozben indexelek.

Balt 2009.09.16. 20:30:01

@Szűcslaci: "Bárhonnan látható, ha villog, talán csak a túloldalról nem, de azon a sárvédőbe épített sem segít, a tetőre kell egy nagy villogó."

Milyen igaz: a Merci kukásautón van extra villogó odafönn. :))

Krisz_ 2009.09.16. 20:54:03

@Érdekes:

Nagyon nem akarok vitatkozni veled, de azért pár dolog:
Persze látszik, nagyon gáz lenne, ha egyáltalán nem látszana. Csak sokkal kevésbé, mint kéne. Főleg, ha a féklámpa is ég középen. Simán lehet olyan helyzet, hogy ezen (is) múlik egy baleset. Szar, hogy a szépségért feláldozták a praktikumot, a biztonságot.

"Én már nem egy új passát ledes indexet láttam..napfényben"
Ügyes vagy :)

loláb 2009.09.16. 21:02:19

@Trobi: Az index a vatikán által tiltott (eretnek) könyvek listája volt, minden más jelentése csak ezután jött.

Rocko- 2009.09.16. 22:12:32

@Érdekes: "Az autókat emberek tervezik."
az már régen rossz ha az emberi hülyeséget is bele kell tervezni a kocsiba.
"Nekem pl. ahogy mondtam, még nem volt ezzel problémám."
én se zuhantam le még repülővel. ami nem jelenti azt, h ne történ volna ilyen.

@gyerek9.3: "Egy dolog igaz ,h AUDIT csak a kocsikhoz nem túlságosan értő ,kevés autószerelő ismerőssel rendelkező ember vásárol.:)"
pedig mennyire nem.

kocapecas 2009.09.16. 22:50:36

@Benyás:

:)

szerintem meg 98-ban az s osztályon volt először tükörindex, mivel a w210-et 200-ben frissítették vagy 1999 végén, és a c is 99-ben jött ki.

mintha én is azt írtam volna hogy a w201-en meg a 124-en sem volt még oldalindex:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 01:06:11

@cso zsi: én ettől akadok ki:

www.youtube.com/watch?v=KFITOkbIX7I

A sima nagy piros villogás (amcsi szabvány) elég feltűnő, de ezeknek meg kell variálniuk ilyen idiótaságokkal...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.17. 01:27:01

@cso zsi: japán belpiacos autóknál jobb oldalon van az indexkar. Ez brit testvéreinknél volt vicces, amikor eleve "rossz" oldalon ültem és az eleve odaszánt autókban ugye minden marad a "jó" oldalon megszokottan. A váltó mondjuk kicsit idétlen így, hogy felém volt az ötödik, de megszokható. Viszont volt szerencsém import japó gépet vezetni és egy jó nagyot töröltem a száraz ablakon indexelés helyett :D

megint 2009.09.17. 03:08:11

Audi elkezdte a ledeket a lámpában, azóta az összes barom teleaggatja az autóját valami tescos cuccal, persze nem a lámpába, hogy valahogy kinézzen legalább, hanem alá érdekes helyzetekbe, szörnyű, suzukisok imádják, a lexus optikás lámpájuk mellé most felkerült ez is.

augustiener 2009.09.17. 03:11:47

Szerintem túl van lihegve ez a cikk. Ha annyira észrevehetetlen oldalról, akkor majd bejön mögém. A mögöttem jövő autó úgyis látja az indexelő hátsó lámpáját. Ennyi. Nem értem mi a gond. Egyébként sok autó első indexlámpáját jól lehet oldalról is látni.

A németeknél pedig elég komolyan büntetik, ha látják, ha az előtted lévőre villogsz, indexelsz, hogy takarodjon le. Na ez az amivel nem értek egyet. Ha valaki elalszik a belső sávban és nem megy le, akkor fel kell ébreszteni. De ez más téma.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.09.17. 15:28:16

A múltkor majdnem összetörtem magam (meg még valakit) az index miatt.
Fordult volna ki elém egy autó. Indexelt is.
Szemem sarkából, nem vettem észtre indexet. Pedig a perifériás látómezőn sokkal jobb a fényérzékelés. Így nem tudtam, mit akar. Ránézek, kimondottan az indexét keresve a szememmel, megtaláltam az "oldalvillogót". Persze sötét volt. Pedig ő indexelt és abban az irányban elsőbbsége volt velem szemben.

Mi is történt?

Az, hogy valami "ráncfelvarrott" jármű volt, ahol már a tükörre tették az indexet, a sárvédőből már elhagyták, és a helyette maradó lyukat betömték valami elmblémaszerűséggel. Ez persze nem villogott, a tükör villogott, de az nem vetette észre magát, nekem meg eszembe sem jutott ott keresni.

Nem tudom, milyen autó volt, egy pillanat alatt történt az egész.

Viszont ezúton is szeretnék küldeni egy nótát a tervezőnek.

Engem egyébként felháborít a mai autóipar. Igazán új, valóbn eredeti dolgokat nem nagyon tudnak kitalálni, valamit meg kell variálni ugye az ladások érdekében. Így kínjukban olyan dolgokhoz is hozzányúlnak, amihez nem kellene, mert rég jól bevált.

Ha lenne felette hatalmam, szakemberekkel megvizsgáltatnám, hogy hol kell lennie a világítótesteknek, tetőoszlopoknak, stb. a biztonságos közlekedés érdekében. Amelyik gyár meg nem aszerint gyártja, az nem kap forgalmit. Ennyi.
Aki meg nem használja az indexet, annak meg ott helyben eltörném a kezét.

Nem is tudom, hogy pl. a botütés miért és mikor szűnt meg. Sokkal hatékonyabb nevelő hatása lenne, másfelől meg mindenkinek egyformán fáj. Nem úgy mint a bírság.

Suttora 2009.09.17. 15:36:03

@Mk412: "Pedig a perifériás látómezőn sokkal jobb a fényérzékelés."
Ebben biztos vagy?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.09.17. 16:10:05

@Suttora:
Teljesen.
Meglep, hogy ez vita tárgya lehet.

Ki is próbálhatod:
a fénycső vagy az 50Hz-es tévéképernyő vibrálása sokkal jobban észrevehető a "szemed sarkából", mintha direkben ránézel.

Tudod a retinán a csapok és pálcikák.....
...általános iskola 7. osztály, biológia.

Egyébként a gépkocsik világítótesteinek épp az a feladata, hogy akkor is lásd őket, ha nem külön azt figyeled.
Én is látom, ha pl. a sokat vitatott ledes passat indexel, ha épp azt nézem. De nem veszem észre sokszor, mikor nem külön arra figyelek.
Ha valami világít, akkor az világítson rendesen.
Ahogy a Talmud mondja:
"Aki halkan beszél, az nem mond semmit."

2009.09.17. 19:16:43

www.suzuki.hu/pages/display/auto/tartalom/akciok
Mikor már egy Swiften is van...
Amúgy nekem még egyszer se volt problémám 'tükörindexesekkel',én mindig láttam ha indexel.

augustiener 2009.09.17. 22:28:00

Ma hazafelé egy E-Klasse indexelt a jobb oldalamon. Se az első, se a hátsó indexlámpát nem láttam, de a tükrön lévő indexet azonnal észrevettem. Tökéletesen látszik. Aztán két lámpával később, ő is balra ment, ahogy én. Mögötte álltam a pirosnál, hátulról láttam tökéletesen, hogy a visszapillantón villog az index. Tehát arra a kérdésre, hogy milyen szögből látszik, ez megadta a választ: minden szögből. Ha pedig a többi autónál is így látszik, akkor nem értem miért baj, hogy többen is átvették.
Tehát a szerző véleménye fos szerintem. Ebben a cikkben mindenképp.

Suttora 2009.09.18. 12:14:29

@Mk412: Engem is meglep :D Ha belenézel a lámpába, az sokkal jobban vakít, mintha csak a szemed sarkából látnád nem?

greyhound (törölt) 2009.09.21. 10:32:45

Szerintem a megoldás egy a B oszlopra helyezett brutál fényerejű, legalább 6X20 cm-es indexbúra lenne (mint a villamosokon).
Na azt a sok vakegér is észrevenné.

vwxyz (törölt) 2009.09.21. 20:33:14

@greyhound: És akkor végre lehet majd nyafogni, hogy vakít a Mercedesek (Opelek, Zaporozsecek, stb.) indexe.

tac 2009.09.21. 22:34:06

Itt a legnagyobb ökörség, valaki pár kommenttel előbb említette:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/6/6b/20080825210052!VW_Sharan_front_20071026.jpg

gepataki 2009.09.27. 22:25:19

www.youtube.com/watch?v=GvzK1niudGE&feature=related

gondolom ez is überelhetö, mondjuk vilågitotorony, vagy batmancsalogato låmpa...

nem kis melo lehetett vele, de besz@rnek, ha elöttem fekezne...

Jay350i 2009.10.21. 15:58:03

engem ezeknél a tükörindexeknél sokkal jobban zavar az ujabb vw-k (pl aktuális passat) hátsó indexe ami lényegében semmilyen szögből nem látható, csak PONT hátulról nézve.
süti beállítások módosítása