Halott koncepció? Hahaha...

  2009. augusztus 19. - ommm Címkék: porsche 911 skoda rs gt3

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A többi hír tömegében szinte elveszik az új 911 GT3 RS-ről szóló, de az igazi finomságot kedvelők azért biztosan rákattintottak. Mert ők tudják, hogy az RS nem csak egy Porsche, az RS egy 36 évvel ezelőtt született igazi nemesi család sarja. Az 1973-ban debütált Carrera RS által lefektetett szigorú alapelveket és szabályokat követi. Vegytiszta vérvonal mind a mai napig.

Örüljünk, hogy van még ilyen, él még a tradíció valahol, még ha csillagászati árat is kérnek érte. Érdekes, de pár éve, amikor béna SUV-ra került a logójuk, jómagam is berágtam és árulást emlegettem. Aztán jöttek az eredmények, ment a szekér, én pedig titokban rehabilitáltam a márkát. Egyrészt sikerült azóta egy-két új autójukat is kipróbálnom, egyedül tán a leginkább kedvelt Cayman hiányzik a sorból, másrészt beismertem, hogy ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonlóan remek dolgokat csináljanak, kell a Cayenne és a Panamera is.

Ja, és még egy dolog, amiért szeretem: szívómotoros.

Sportsikereket persze más is elért ezzel a lehetetlen koncepcióval. Egy tényleg remek sportfotó talán többet mond. Itt éppen Jiří Šedivý tolja maga előtt a német Karl-Heinz Wellmannt a Škoda 200RS-sel. Remélem a kétszázas utódjával (vagy legalább egy tisztességes replikával) sikerül összefutnom pénteken Orfűn.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr781323811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekutya 2009.08.21. 16:25:43

@intruder66: igazad van. Teljesen mindegy mi miért történt. A Porsche megbízható és gyors autókat gyártott, a skoda meg nem (többnyire). Ennek mondjuk a szocializmus volt az oka, és a 2.vh az előzménye. A Tatra a hagyományok miatt került elő (mert sokan még mindig ezzel érvelnek a Porsche mellett, még a cikkíró is). Mert a Porsche család újításai, és a stílusjegyek onnan származnak. És nem a Porsche volt az egyetlen gyors autó.

ekutya 2009.08.21. 16:30:42

@Il mio nome è Nessuno:
"Nézd már meg az eladásokat, mielôtt nettó faszságokat hordasz össze, te idióta. Rekordeladásai voltak a Porschénak az elmúlt években."

Pont erről beszéltem pubi :P. Tömegautó.

"Könyörgöm, fejezd abba a faszságaidat, neked nemhogy a büdös életben nem volt semmiféle Porschéd (és amilyen segghülye vagy, nem is lesz), de még csak nem is vezettél egyet sem soha."

Sőt nem is lesz soha. Pont az ilyen emberek miatt gondoltam meg magam, akik egy életen át nyáladzottak utána, aztán sokévesen megveszik, hogy végre értelmet nyerjen a sok toporzékolás, meg mocskolódás, amit a nem Porsche-sok fejére zúdítanak. Sznob. Sőt te rosszabb vagy mint egy sima sznob. Egy kotnyeles sznob. :P Amúgy a pubi nemtom mit jelent, mert nem vagyok otthon a suhancszlengben.

ekutya 2009.08.21. 16:36:00

@fcserei: köszönöm szépen. ez egy korrekt vélemény. bárcsak a többieknek is lenne ilyen. amúgy egyetértek.

ekutya 2009.08.21. 16:42:42

@visszakettopadlogaz: "akar tetszik akar nem: a golf, a 911-es, a passat - kombi , az a6-os mind mind etalon."

Ez igaz, de úgy értelmezik páran, hogy a kategória legjobbja, pedig ezt egyikre sem mondhatod. Pedig: "etalon: hiteles, állandó; mintapéldány "
Én erre szerettem volna felhívni a figyelmet.

"ezert az ertelmiseg veszi, ami mint tudjuk itt az usaban eleg szuk reteg"

Én azt hittem hogy az értelmiség Priust vesz ott. Valahogy meg kell menteniük a bolygót.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.21. 18:46:01

@ekutya: "Pont erről beszéltem"

Nem errôl beszéltél, hanem faszságokat hordtál össze arról, hogy mennyire nem fogy a Porsche. Mindezt persze tényként beállítva, szakértve, holott a leghalványabb fingod nincs a Porschéról, vagy az eladásairól.

"Tömegautó."

Ahhoz mégis elég különleges, hogy neked ne legyen, és az ebbôl eredô frusztrációidat itt vezesd le faszságok beböfögésének formájában. Csalódást kell okozzak, akinek Porschéja van, az nagyjából telibeszarja, hogy a hozzád hasonló idióták szerint mennyire különleges az autójuk, vagy mennyire nem.

"Pont az ilyen emberek miatt gondoltam meg magam"

Te nem gondoltad meg magad, mert még egy szaros 944es parasztporschét sem bírnál kicsengetni, nemhogy egy 911est. Nem létezô vásálróerôd kapcsán nincs mirôl vitatkoznunk.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.21. 18:48:58

@ekutya: "Én azt hittem hogy az értelmiség Priust vesz ott. Valahogy meg kell menteniük a bolygót."

A bolygót leginkább az mentené meg, ha a faszságaidat máshol adnád elô a jövôben.

Speedman 2009.08.21. 19:22:21

@intruder66:

"de az viszont tény, hogy a sorozatgyártású autói szarok voltak a Skodának azokban az idökben (ezen tanúltam vezetni...). Míg a 911-es szériában is tartós, gyors, élvezetes és jól használható volt."

Hogy a régebbi 911-esek jól használhatók voltak? Ez egy kicsit bátor kijelentés volt.

ekutya 2009.08.21. 20:12:56

@Il mio nome è Nessuno: "Te nem gondoltad meg magad, mert még egy szaros 944es parasztporschét sem bírnál kicsengetni, nemhogy egy 911est."

Alapjaiban remegne meg kicsiny roskadozó világod, ha kiderülne ennek az ellenkezője. Érezd jól magad a pubihaverokkal és a 944-eseddel. Jó autó az is. A világot csak ti menthetitek meg. Tarhálj hát mindenkit itt a belsőségen, és terjeszd a német igéd.

u.i. Amúgy tényleg román vagy?

ekutya 2009.08.21. 20:14:01

@Il mio nome è Nessuno: apropó. A könyvet amit emlegettél azért majd olvasd el egyszer. ÉRDEKES lesz :P

intruder66 2009.08.21. 23:45:52

@Speedman: na azért én sem a hátsó ülések kényelmére, vagy a csomagtartó méretére gondoltam :-)
De sportkocsi viszonylatban tényleg jól használhatók voltak. Az összehasonlítás ebben az esteben a 348-as sorozatú Ferrari, és nem a kombi Volvó.

Speedman 2009.08.22. 10:09:26

@intruder66:

"na azért én sem a hátsó ülések kényelmére, vagy a csomagtartó méretére gondoltam"

Nem is. A menettulajdonságai sem voltak valami fényesek. Hajlamos volt nagyobb gázadásra kitörni a fara. Szóval nem kell túl lihegni milyen jók voltak régen is a 911-esek a többihez képest(menettulajdonság szempontjából-a jól használhatóságba ez is beletartozik), mert nem igaz.
Tény, hogy egy ikon a 911, de volt honnan fejlődnie.

ommm 2009.08.22. 13:05:49

@intruder66: Nanana, azért az 1000MB-t nyugodtan vedd ki a sorból, mert az még semmivel sem maradt el korának ugyanolyan kategóriájú autóihoz képest, sőt! Nagy-Britanniában a legjobb ár-érték arányú autónak szavazta meg a szaksajtó.

Voltam tegnap Skodások között és meg kell mondjam, azért volt ott egy-két olyan autó, ami igencsak messze volt a "szar"-tól. Inkább a userben keresném a hibát.

lacza87 (törölt) 2009.08.22. 14:36:45

@ommm: Az a baj h a Skoda és Tatra fanok mindig azzal jönnek hogy huh mi lehetett volna a Skodából és Tatrából. Ez részben igaz a korai szakaszban lásd pl. a világ első folyadékhűtésű motorral szerelt autója. De az 50-es évektől mindenre ráfogják h volt ott potenciál csak a kommunista vezetés nem engedte. Diktatúráról lévén szó ez is igaz. DE Lásd pl.: a 110R-hez alig lehetett hozzájutni a blokkban, mert a termelés 90%-a nyugati exportra ment. Akkor ezt a későbbi modelleknél miért ne engedték volna? Nem lehetséges h akkorra már nem voltak annyira versenyképesek az említett márkák? Szerintem igencsak örültek volna az exportbevételeknek, ha lett volna kereslet. De tudod én akkor és ott nem értem, csak így felmerülnek ilyen kérdések.

kultúrpesszimista 2009.08.22. 20:31:54

Íme egy márka, amely tudja azt, mint a "nagyok", és minden centijében több érzés van, mint egy Audi R8-ban vagy Porschéban. Hogy egy BMW-ről már ne is beszéljek...

Az meg külön szimpatikus, nem kicsit, hogy pont Volvo-motor került a legújabb Noble modellbe!

totalcar.hu/magazin/hirek/2009/08/22/noble_m600_ferrari-gyilkos_volvo_motorral/

intruder66 2009.08.22. 21:43:14

@ommm:
Szia,
Az angolok sem a legjobb autónak, hanem a "legjobb érték/ár arányú autónak" járó kitüntetést adták a típusnak!
Ez akkor azt jelenti, hogy jó autó volt? Nem. Azt jelenti, hogy ahhoz képest, hogy milyen olcsó nem is olyan szar.
A Skodákban egyszerüen nem volt anyag. Elöfordult velem, hogy nyári rekkenö melegben 105-ös csomagtartójának kinyitására egyszerüen berobbant az elsö szélvédő. Na erre varjál gombot!
Értelmetlen a típust reszelgetni, nincs benne anyag.
Szívfájdalom, de ez is csak egy elmulasztott lehetöség volt a béketáboron belül (mint sok más).
Üdv
i66

Alhazred 2009.08.22. 22:11:36

@lacza87: eleinte nem voltak a keleti modellek annyira elmaradva a nyugatiakhoz képest, csak éppen nem volt szabadverseny, és elég volt a sok 40 éves konstrukció is.

kultúrpesszimista 2009.08.22. 22:50:23

"eleinte nem voltak a keleti modellek annyira elmaradva a nyugatiakhoz képest"

És a design, ergonómia? A műszaki elmaradottság érthető, de ami a formatervezést, kívánatosságot, praktikumot illeti - arra nincs válasz/mentség. Az ugyanis nem pénz kérdése, hanem átgondolt koncepcióé, aminek híján voltak a Kárpát-medence mérnökei. A keleti modellek többsége egyszerűen szánalmasan nézett ki, öklendetes ergonómiával. Volt pár kivétel, amelyek egész jól néztek ki és használhatók is voltak (FSO Polonez, Skoda Rapid), de ezek is csak a korabeli nyugati modelleket majmolták... Eh. Kukába az összessel.

lacza87 (törölt) 2009.08.23. 07:27:03

@Alhazred: Pont az általam emlegetett 110r gyártása 70-82-ig folyt az már nem "eleinte" hanem vastagon a kommunizmus közepe.

Shadowbull 2009.08.23. 10:54:11

@kultúrpesszimista: Tobb erzes?

Amikor azon izgulsz, hogy kibirja-e az auto a kovetkezo gazadast, vagy szethullik atomjaira?

Volvo-motor sportkocsiban meg egy kulon vicc.

sb

kultúrpesszimista 2009.08.23. 13:35:18

@Shadowbull:

Nem tudom, mikor vezettél utoljára Noble sportkocsit, hogy ezt mondd. Nem gondolnám, hgy szétesne egy sportkocsi 2009-ben, mint ahogy korábban sem volt jellemző... És igen, sokkal izgalmasabb, szebb a Noble-féle sportkocsik, nekem, mint egy steril Audi R8 vagy épp Porsche. Én is viszketek a német autóktól, képzeld. Túlértékeltek és érzelemmentesek.

Ami a Volvo-motoros megjegyzésed illeti: van okos sznobéria, és buta. Rád bízom annak eldöntését, hogy te melyikbe tartozol ezzel a kijelentéseddel.

Erre mondják: ha hallgattál volna, bölcsebb maradtál volna.

megint 2009.08.23. 17:18:24

ekutya, az angol márkák iránt pöppet elfogult J.C. szerint is kitűnő a Porsche, a tesztekben kb annyi hibát találnak bennük, hogy kicsit a gombok, és nem drága, nézd csak meg a többi sportkocsi mennyibe kerül, mindig az izgalmat hiányolják mostanában a tesztelők a sportkocsikból, hát tessék, ha hülye vagy egy Porsche gondoskodik róla, hogy a másvilágra kerülj, a tulajdonosok meg pont lexarják, hogy a panelprolik mit gondolnak az autóikról, annak túlértékeltek általában ezek az autók akiknek nincs módjuk rá, hogy megvegyék, xarozzák őket, közben meg egy sima boxer vezetése után összehugyoznák magukat, de inkább írjál arról, hogy a ferkánál miért nem képesek ennyi pénzért nem egy uno minőségű belső teret csinálni, képzeld nekem egy toyotás haverom aki természetesen toyota kereskedésben dolgozik azt mondta, hogy a toyotákban 270km után motort kell cserélni, én hiszek neki, komolyan, látom megjött egy Noble rajongó is, gondolom az autóskártyán ez az autó vitt mindent

Shadowbull 2009.08.23. 17:55:28

@kultúrpesszimista: Nem tudom mikor vezettel utoljara R8-at vagy Porschet, de gyanitom Noble-t sem vezettel soha. Szeretem amikor a sok katalogushuszar okosgyerek elkezdi a "ennek az autonak lelke van" cimu marhasagot.

Azt szerintem viszonylag egyszeru belatni, hogy egy autogyarnak hatvanyozottan tobb eszkoze, penze es szaktudasa van ahhoz, hogy egy megbizhatoan mukodo sportkocsit lapatoljanak ossze, mint egy manufakturanak. Nem veletlenul hagyatkoznak meg a legnemesebb gyartok is vett motorokra es hajtaslancokra.

Nyilvan ez ranyomja a bellyeget a megbizhatosagra is.

Az meg kulon vicc, hogy egy sportos vonasokkal egyaltalan nem rendelkezo, kenyszerbol szuk hengerszogu, es raadasul a Yamaha altal bermunkaban kifejlesztett motort valasztottak. Mivel a piacon rengeteg megbizhato, sportos jelleget felmutatni kepes, jo tuningalap talalhato, ennek a valasztasnak egyetlen oka lehet, ezt a legolcsobb megvenni.

Es meg az egysegsugaru ujsagiro odairja a cikk elejere, hogy Ferrari-gyilkos...

Muhaha.

sb

kultúrpesszimista 2009.08.23. 17:58:05

@megint:

"látom megjött egy Noble rajongó is, gondolom az autóskártyán ez az autó vitt mindent"

Értem a célzást. Szerintem érdemes ráfeküdni a nyelvtanra, központozásra, hogy ne egy hányás... ööö... azaz massza legyen az egész kommentár. Amúgy ja, a Noble király autó lehet, de a deTomaso még királyabb! Hát még egy Lotus.

kultúrpesszimista 2009.08.23. 18:02:19

@Shadowbull:

Ha egy autó kívülről-távolról sem túl tetszetős, akkor nem kelti fel az "instant get" érzést, de még a "later get" érzéset se. R-go: érdektelen számomra a vezetése is. Lásd még: Subaru Impreza, ami mindennél jellegtelenebb, hiába is überalles, nyers sportgép. A Volvo meg nem hinném, hogy épp a legolcsóbb megoldás lett volna... Nem tudom, de te sem. Hipotézisek meg nem izgatnak.

seniman 2009.08.23. 18:33:30

@Shadowbull: "Az meg kulon vicc, hogy egy sportos vonasokkal egyaltalan nem rendelkezo, kenyszerbol szuk hengerszogu, es raadasul a Yamaha altal bermunkaban kifejlesztett motort valasztottak."

A McLaren F1 is elég jó lett az 57 fokos 750i blokkal..........

"Es meg az egysegsugaru ujsagiro odairja a cikk elejere, hogy Ferrari-gyilkos..."

Biztos nem az Enzora gondolt :-)
Kis hazánkban minden csipptunyingos házilag barkácsolt,reszelgetett gép egyből killer:-)
Élen a chippelt TDI-k.Egy megfelelően elb@szott gagyi csippel Öko-killer:-)

ommm 2009.08.23. 19:52:37

@Shadowbull: Valahogy ugyanez ugrott be a hír kapcsán. Sportmotort a Volvotól? A Noble már csak ilyen úton jár, kezdve az elsők Ford-motorjaitól és Mondeo hátsó lámpáitól a mostani V8-ig. Mondjuk a Volvo is képes meglepetésre: sorhat turbó elöl keresztben :) Like Chevy Korea.

seniman 2009.08.23. 18:33:30
A McLaren F1 motorja 60 fokos V12, a hetvenesen kívül a típusjelzésben köze nincs a 750 motorjához.

Shadowbull 2009.08.23. 20:29:05

@kultúrpesszimista: Hagyjuk mar ezt a mumajer dumat.

A Volvo V8-asa meg a sportossag iszonyatosan tavol van egymastol. Persze ha az ember megerositi az osszes kritikus alkatreszt, akkor ki lehet belole hozni biztosan megbizhatoan 650 lovat, de nekem eros ketsegeim vannak, hogy a Noble motorfejlesztoi kapacitasai erre elegendoek lennenek, nem beszelve az egyeb szukseges feltetelekrol. Raadasul a vegeredmeny meg olyan lenne, mintha csinaltak volna egy teljesen uj motort.

Kis tulzassal meg az is erosen ketseges, hogy tud-e egymas utan 2 gyors kort menni a Nürburgringen anelkul, hogy szet ne hulljon a picsaba.

Mindenesetre en porraloltot mindenkeppen vinnek az idomeresre :)

sb

seniman 2009.08.23. 20:43:55

@ommm: The F1 GTR cars were built by McLaren cars LTD which is a subsidiary of the McLaren Formula One Team. At the time of its development, it was the most expensive, most powerful and fastest production car in the world. This unique vehicle had a modified BMW 6.1 liter 12-cylinder engine placed in the rear to capitalize on weight-distribution. With nearly 630 horsepower, the F1 GTR could race from zero-to-sixty in just over three seconds and had a reported top speed of over 230 mph. It holds the record for the highest top speed of 240.1 mph.

Vagy mégiscsak van köze? :-)
Igaz,módositottak rajta,nem is keveset de az az alapja.

Shadowbull 2009.08.23. 20:45:03

@ommm: "A McLaren F1 motorja 60 fokos V12, a hetvenesen kívül a típusjelzésben köze nincs a 750 motorjához. "

Ahogy mondod. Az S70/2 ami a McLaren F1-ben volt, a a 850CSi S70-es motorjan, egyebkent pedig az akkor aktualis M3 S50B30-as motorjanak az alapgeometriajan alapult.

Brutalis motor volt, az M GmbH egyik legjobb motorja, meg az oreg Paul Rosche iranyitasa alatt keszult.

Forgott valami 7500-at, 680 lovat tudott. Fajtatiszta sportmotor volt a javabol.

sb

ommm 2009.08.23. 20:50:29

@Shadowbull: E31, na az kéne még, de szívesen megírnám...

seniman 2009.08.23. 20:51:17

@Shadowbull: "Mindenesetre en porraloltot mindenkeppen vinnek az idomeresre :)"

Azért ennyi pénzért csak nem ilyen:-)
Tény,hogy a saját fejlesztésű angol kocsiknak csapnivaló a minősége,a Lotus Esprit V8-ról is elhullott egy-két fölös alkatrész teszt közben,de talán ki nem gyullad.Azért a jó öreg Colin Chapmantől tanulhatna a többi autóépitést.Állítólag már Kiáék is a Lotushoz járnak futóműhangolásra :-)

Shadowbull 2009.08.23. 20:52:49

@ommm: biztos van valahol a pince sarkaban a lomok alatt :)

sb

ommm 2009.08.23. 20:53:00

@seniman: Szerintem a Lotuson sokat segítenek ezek a bérmunkák, drukkolok, hogy talpon maradjanak még.
Az Espritet leginkább az R25 váltója vágta haza :) Hejj, beteg egy gondolat volt :)

ommm 2009.08.23. 20:54:44

@Shadowbull: A LOMOK alatt!!! Azért remélem, ezeket legalább elkerüli az öreg, drága BMW-k végzete. Bár, ha belegondolok, rég volt már, amikor utcán láttam...

Shadowbull 2009.08.23. 21:01:01

@seniman: van nemi fogalmam rola, mit tud produkalni egy 4,4-es biturbo V8 ilyen teljesitmenytartomanyban.

Ilyen hazi sufnituningos gepet csak tuzallo ruhaban mernek vezetni :)

sb

Shadowbull 2009.08.23. 21:08:16

@ommm: Nyugi, vicceltem :) Egy 850CSi asszem le van ponyvazva, ott parkol az M1 meg a Z8 mellett :) Az utobbi kettot rendszeresen apolgatjak a sracok, szoktam oket fent latni a muhelyben, a 850et meg sose, de az nem jelent semmit.

sb

ommm 2009.08.23. 21:09:52

Na, tessék, világos bizonyítéka annak, honnan lopta a BMW az M3 V8 ötletét:

www.youtube.com/watch?v=sT3nQxzkz4w

Nem teszek hozzá inkább semmit.

De, mégis (Valszeg egyszerűbb volt belerakni ezt, mint megjavítani az S50B30-32-őt...

ommm 2009.08.23. 21:12:17

@Shadowbull: Viccelődünk, viccelődünk? :)
Nagyon úgy érzem, hogy kéne szervezni egy München-tripet még az idén valami érdekes múzeumba...
A holnapi viszontlátásra, uraim!

seniman 2009.08.23. 21:12:34

@ommm: "Az Espritet leginkább az R25 váltója vágta haza :) Hejj, beteg egy gondolat volt :)"

Mármint Renault R25?Jézusom :-(
Hogy az alaptémához is szóljak,ha már tiszta vérvonal,inkább ez:

www.hyts.hu/autok/porsche/911-gt1-strassenversion/porsche_911-gt1-strassenversion_r8.jpg

A gt3-mal az a baj,hogy mivel főleg versenycélú átalakitásra készült,utcai használatra nem igazán a legjobb választás családon belül sem.Irta valaki,hogy a szárny formája nem tetszik.Mivel ez az elem a teljesen a funkcionalitást szolgálja,nem a szépség oltárán áldoz.Viszont a leszoritóereje valszeg a tizszerese a tuningshopokban kapható alu vasalódeszka förmedvényeknek.A felnik szine tényleg elég buzis,de szerintem a kupás versenyautókon láthatunk majd ennél kirívóbb szinösszeállitást is.A lényeg,mivel utcára nem igazán való,hétvégi pályázásra meg egy kicsit drága kicsit elgondolkodtató magánember részére,mint lehetséges szive választottja.Versenycsapatnak első osztályú.

Shadowbull 2009.08.23. 21:14:44

@ommm: a datum szerint egyertelmu, ki lopott kitol :) Nekem a sufnipowerdome tetszik amugy a legjobban :)

Nagyon is logikus lepes volt az S65, szinte magatol ertetodo.

sb

seniman 2009.08.23. 21:16:23

@ommm: Ki az a tulok aki small blokkot tesz egy m3-ba,mikor házon belül is van v8-as? :-)

ommm 2009.08.23. 21:19:43

@Shadowbull: Persze, poén, az "átépítés" már nem annyira.

Logikus hát, gondolom tartani kellett a lépést az S54 meg már elérte a határt (szívómotorként).
Azért bevallom, a sorhatos M-ek a softspotjaim.

Na, de most már tényleg off.

ommm 2009.08.23. 21:20:50

@seniman: America the beautiful :)

Shadowbull 2009.08.23. 21:33:18

@ommm: "Azért bevallom, a sorhatos M-ek a softspotjaim."

Varjal csak turelmesen :)

sb

kultúrpesszimista 2009.08.23. 21:45:51

@seniman:

Lehet, de nekem mégis inkább ezerszer jobban kéne egy betegágy Lotus Esprit, Renault-váltóstul, mint egy teuton, tökéletesen steril sportgép. A Lotus Esprit csodálatosan szép, formatervezési műremek és távolról sem olyan elcsépelt, mint egy Porsche, vagy akár egy Ferrari. A Lotus-futóművek is méltán híresek. A Volvo 480 Turboban is Colin Chapman-tervezte futómű van (a váltó meg - jé! - a Renaultéktól :-), de valami pazar a vezetési élmény. Mr. Karotta is megmondhassa!

kultúrpesszimista 2009.08.23. 21:47:58

@Shadowbull:

Nem tudom, milyen az a műmájer duma, én így csak diskurálok... A Volvo motorral és a Noble mérnökeivel kapcsolatos szkepszised nem osztom, szerintem tudják, mit csinálnak, de majd a gyakorlat eldönti.

Shadowbull 2009.08.23. 22:38:05

@kultúrpesszimista: ez az instant get marhasag.

A Noble biztosan kihozza a legjobbat e lehetosegeibol. Az a kerdes, hogy az mire eleg.

"nekem mégis inkább ezerszer jobban kéne egy betegágy Lotus Esprit, Renault-váltóstul, mint egy teuton, tökéletesen steril sportgép."

Van erre valami racionalis magyarazatod azon kivul, hogy fuj nemet?


sb

kultúrpesszimista 2009.08.23. 23:13:51

@Shadowbull:

Ha már rákérdeztél...

Rossz a kérdés - a szerelem ugyanis minden, csak nem racionális. És a Lotus Esprit egy gyerekkor óta tartó szerelem, de maga az autózás is alapvetően nem racionális kérdés nálam. (Ahogyan én magam sem vagyok racionális, de persze ez itt mellékes is, elnézést.) A Lotus Esprit sokkal szebb, arányosabb számomra, mint egy korabeli Porsche vagy a legtöbb Ferrari. Talán egy Maserati tud ennyire tetszeni, egyszerű vonalakkal, nagyszerűen. Ennyi. :)

Ami a "németezést" illeti: mindent elismerek: tartósak, technikailag majd' tökéletesek, élenjárók. Csak épp a legtöbb német autóban - inkluzíve Porsche - nincs lélek. Amik tetszenek, tetszettek, azokról is kiderül(t), hogy olasz kéz tervezte... Hasonló ok miatt nem tudnak lelkesíteni a japán autók többsége. Tisztelet persze a kivételeknek itt is, ott is. Márpedig az autózást úgy is fel lehet(ne) fogni, ahogyan az Alfa teszi: lelkesen, szép és gyors autókat tervezni. Cuore Sportivo...

;-)

Shadowbull 2009.08.23. 23:28:11

Na ez az amit en nem ertek. Mitol lenne tobb "lelek" meg lelkesedes egy Alfaban, mint mondjuk egy Audiban?

Sose ertettem ezt a lelek dolgot. Valahol mindig ugy ereztem, hogy akkor szoktak elohuzni mint utokartyat, ha mar minden eszerv elfogyott :)

Egyebkent a Lotus Esprit nekem is nagy kedvencem.

sb

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 02:05:22

@Shadowbull:
Ha már konkrét kérdés, akkor megpróbálnék válaszolni rá.
Mitől lenne több lélek meg lelkesedés egy Alfában, mint mondjuk egy Audiban?
Két különböző emberfajta tervezi, azért. A germán egy jó kocsit akar építeni, amivel elégedett a Herr Vevő. Ha sportkocsit, akkor azt. Ha épp Audit, akkor már csóválgatja a fejét, mert az ugye nem sportmárka, de érti ő a piaci kötelességeit, ikon kell, jó, akkor csinál Audilambót.
A digó az meg örülni akar. Élvezni a vezetést. Nem utólag kitalálja a Freude am Fahren-t, megint csak Herr Piaci Elemző vezetésével, hanem tényleg azt szeretne. Délben alszik, mert meleg van, széles gesztusokkal magyaráz, és biztos brillantinos a haja, de valahogy laza tud lenni, és az autót (is) azért csinálja, hogy élvezze.
Na most.
Ettől a digók autója nem lesz jobb, sőt. Szerintem a germánoké technikailag tökéletesebb lesz. De a két autó alapvető ideája más, mert az alkotóik lelkülete más. Ettől lesz több lélek egy Alfában mint egy Audiban.

Ezek a különbségek idővel eltűnnek majd a globalizáció összemosó hatása alatt, de azért ma még tetten érhetők.

Másként fogalmazva (egy svájci szájából hallottam ezt) a német egy parasztautót akar építeni, amivel esőben-sárban ki tud járni kapálni, a digó meg egy műtárgyat, amivel elviszi a donnát a kis resztoranba, és úgy áll meg vele, hogy evés közben is nézegethesse :)
Ismétlem, svájci mondta :D

Egyébként nem foglalok állást, nekem volt/van német is, digó is, és ha szabadon választhatnék, terveznék egy saját formát (olaszosra;)), bele pedig német tervezésű, japó kivitelezésű technológiát tennék.

seniman 2009.08.24. 07:29:03

@Shadowbull: "Egyebkent a Lotus Esprit nekem is nagy kedvencem"

Akkor inkább már egy Exige S2.........

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.24. 09:46:44

Inkább lélek nélküli Audi-t választanék, mint egy (v)érző Alfát.

Érdekes 2009.08.24. 10:12:39

@Karpathy: "és úgy áll meg vele, hogy evés közben is nézegethesse :)"

Jó az ilyen éljamának stílus sem vezet sehova..Ha donnával megyek akkor a donnát nézegetem.

Én is inkább audit választanék...átgondoltabb "életforma", mint ez a "carpe diem", még ha az FELTÜNŐBB is, de csak szubjektivitás alapon szebb-vagy-csúnyább.Mind kettőnek van létjogosultsága..csak a praktikusságnak több %-ban, szerintem.

Érdekes 2009.08.24. 10:14:25

@R.T: A 159es azért nem rossz, és ha vigyáz rá az ember, akkor ennél sincsennek durva problémák, úgy gondolom.

Jah, Esprit téma : én is imádtam azt a kocsit..fehérbe nagyon szép :) (de a pirosba is durva :D )

kultúrpesszimista 2009.08.24. 10:25:33

@R.T:

Ha történetesen egy '80-as évekbeli kocka Audi Quattro Coupe-ról beszélünk, abban az egy esetben lehet, hogy még én is elcsábulnék... Minden más Audi részemről kizárva.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 10:27:13

@ekutya: "Alapjaiban remegne meg kicsiny roskadozó világod, ha kiderülne ennek az ellenkezője."

De nem fog, mert tipikusan a panelproli hülyegyerekek dumáját nyomod.

"Érezd jól magad a pubihaverokkal és a 944-eseddel."

Sosem volt parasztporschém, sem 924es, sem 944es. Boxster S-t vezettem párszor.

"Amúgy tényleg román vagy?"

Na, megérkeztünk a szintedre, prolikám. Sosem jártam Romániában, bár nem mintha lófasz közöd lenne hozzá.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 10:31:06

@Érdekes: "A 159es azért nem rossz, és ha vigyáz rá az ember, akkor ennél sincsennek durva problémák, úgy gondolom."

Akkor vegyél egyet, aztán majd meséld el, mit tapasztaltál.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 10:34:05

@Shadowbull: "Sose ertettem ezt a lelek dolgot."

Ezzel szokták magyarázni azt, ha folyton beszarik :)

kultúrpesszimista 2009.08.24. 10:34:21

@Érdekes:

Nem rossz a többi Alfa sem. Öcsémnek 147-ese van - hibátlan. Volt 145-ös is a családban, hosszú évekig, semmi komolyabb (értsd: "legendásan Alfás") baj nem volt vele. És jó lehet a GT, Brera is... A Mito viszont egy borzalom kívül-belül és a totalcar-os tesztek sem épp meggyőzők (hogy eléggé eufemisztikus legyek). Mindazonáltal én egy régebbi Alfát vennék... 164-es, Sprint, GTV, Alfetta és persze egy Spider...

Érdekes 2009.08.24. 10:37:39

@Il mio nome è Nessuno: Nem akarok, és nem is fogok venni.De, ha én tudok objektíven nézni is dolgokat, nem csak egysíkúan...Nem neked vannak alfás "ismerőseid", akiknek mindig baja volt vele?

Érdekes 2009.08.24. 10:40:27

@kultúrpesszimista: Én ismeretlen elő életű alfát én tuti nem vennék... :) A régebbiek annyira nem tetszenek külsőre, a brera tényleg...az nem rossz még :)

kultúrpesszimista 2009.08.24. 10:42:02

@Karpathy:

A németekhez képest minden nyugati náció autóiban több a lélek. Az olasz csak egy pregnáns (ellen)példa. Egy hasonló kategóriájú német autóhoz képest nem kevésbé funkcionális Volvo vagy Saab is szerethetőbb, mert emberközpontúbb és tele van olyan esztétikai részletmegoldással, technikai figyelmességgel, amely miatt személyre szabottabbnak tűnhet. És - nem utolsó sorban - nekem formailag is markánsabb egy 850-es Volvo vagy 900(0)-as Saab, mint mondjuk egy Audi akárhányas. És akkor ott vannak a francia, angol autók, amelyeket ugyan lehet szidni, de egy biztos: stílusuk van, érzelmeket generálnak, és sokadmagamnak ez is tényező...

Shadowbull 2009.08.24. 10:43:59

@Karpathy: Nekem teljesen mas a szemelyes tapasztalatom. Mar a masodik nemet autosceget "gyurom", es pontosan megvan a lelkesedes, a szenvedely, az autok iranti szeretet es rajongas. Kulonosen a mostani helyemen. Minden kollegam, egytol egyig autobuzi, imadjak a gyors es eros autokat. Valoban lelkesednek azert, amit csinalnak.

Az mar mas kerdes, hogy szart nem akarnak (akarunk) kiadni a kezu(n)kbol, es igyekeznek, hogy teljesitsek a sajat belso, egyebkent igen magas elvarasaikat.

Nem hiszem hogy egy jol mukodo, megbizhato auto lelketlen lenne, vagy attol lenne lelke neki, hogy folyamatosan rettegni kene, mikor rohad le.

sb

kultúrpesszimista 2009.08.24. 10:49:58

@Érdekes:

A 159-essel állítólag az a baj, hogy túl nehéz lett, és így pont az a vezetési élmény veszik el, amely korábban jellemző volt az Alfákra. Elsősorban ezért volt kénytelen az Alfa kihozni az újabb 159-est (vagy annak utódját...)

Shadowbull 2009.08.24. 10:50:51

@kultúrpesszimista: Nemregen jottunk vissza Olaszorszagbol, na az olaszoknak ha penzuk van, lathatoan inkabb nemet autot vesznek. Alig lattam olasz rendszamos Alfat, 159-et talan kettot, meg par 156-ot, egy Brerat, meg talan 2 147-et.

BMWt, Audit, Mercedest rengeteget, foleg az elso kettot, raadasul jol felszerelt gepeket, nagy motorral. Annyira feltuno volt a dolog, hogy 2 nap utan mar direkt figyelni kezdtem az autok megoszlasat, meg az asszonynak is mondtam, hogy szoljon ha Alfat lat :)

Az olaszok valoszinuleg tudjak, mennyit ernek az Alfak:)

Viszont lattam egy 599 GTB-t. Na az abszolut kene kategoria, pedig nem vagyok nagy Ferrari-rajongo.

(Igaz ezzel a 458cal belecsaptak a lecsoba.)

sb

kultúrpesszimista 2009.08.24. 10:58:06

@Shadowbull:

"Nem hiszem hogy egy jol mukodo, megbizhato auto lelketlen lenne, vagy attol lenne lelke neki, hogy folyamatosan rettegni kene, mikor rohad le."

Nem érted. A léleknek és a megbízhatóságnak egymáshoz semmi köze, semmilyen korrelációban nem állnak, tehát akiknek megbízhatatlan, de stílus autójuk van, azok nem azért vádolják a német autókat lélektelenséggel, mert irigyek a megbízhatóságukra, de fogást próbálnak találni rajtuk. Azt egy Alfa, Maserati, Lotus stb. tulaj is bármikor készséggel elismeri, hogy a német autók tartósak, minőségiek, blabla. De mégsem venne olyat, mert számukra fontosabb egy autó egyedisége, stílusa, részletmegoldásai, esztétikuma, amelyek - pár valóban üdítő kivételtől eltekintve - pont nem jellemzőek a német autókra. Német autót vezetni és birtokolni a legtöbb esetben nem jelent olyan életérzést, mintha az ember egy olyan autóban ül, amelynek vonalaiban elmerülni is kéjes érzés, hát még vezetni...

Shadowbull 2009.08.24. 11:07:09

@kultúrpesszimista: Valoban nem ertem, mert en nem igy latom. A nemet premiumharmas barmelyik dragabb tipusa, vagy barmelyik Porsche felveheti a versenyt egyedisegben, reszletmegoldasban, stilusban barmelyik Alfaval vagy Maseratival.

Az eleterzes meg rizsa. Azt mindenki abba kepzeli bele amibe akarja.

sb

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 11:12:49

@kultúrpesszimista: "Nem érted. A léleknek és a megbízhatóságnak egymáshoz semmi köze, semmilyen korrelációban nem állnak, tehát akiknek megbízhatatlan, de stílus autójuk van, azok nem azért vádolják a német autókat lélektelenséggel, mert irigyek a megbízhatóságukra, de fogást próbálnak találni rajtuk."
Akkor légyszi sorold már a megbízható, de úgynevezett "lélekkel teli" márkákat és típusokat..:)
Arról nem beszélve, hogy a megbízhatóság objektív, mérhető tulajdonság (ADAC, JD Power) az meg, hogy érzésben, "feeling"-ben, stílusban, lélekben kinek mi tetszik teljesen egyéni.

Érdekes 2009.08.24. 11:19:42

@Shadowbull: Pl. egy trabanta is akár.

kultúrpesszimista 2009.08.24. 11:20:00

@Shadowbull:

A vita innentől kezdve szubjektív-természetű, amibe nem akarok belemenni. Az Audik unalmasak és összekeverhetők, a Bangle-féle BMW-k kimondottan rútak és ridegek, a Mercedesek hivalkodók és kissé avíttas az eleganciájuk. Ellenben nézz meg egy Lancia Thesist: úgy konzervatív, hogy közben előremutató, és sem formailag, sem anyagminőségben, sem másban nem kell szégyenkeznie a német trióhoz képest...

Az életérzés meg egyáltalán nem rizsa, legfeljebb Te nem tudod (még), milyen is egy cabrio Alfában vagy korabeli kupéban ülni.

kultúrpesszimista 2009.08.24. 11:25:18

@lacza87:

1. Akkor légyszi sorold már a megbízható, de úgynevezett "lélekkel teli" márkákat és típusokat..:)"

Ez nyilván olyan labda, amit nem fogok leütni, mert parttalan vitákat eredményezne. Hiába bizonygatnám, hogy ma egy Alfa, Lancia nem kevésbé megbízható, mint egy Audi vagy Mercedes, nem hinnél nekem. Nekem dolgozik volt barátom a Mercedesnél (Pappas Auto), súlyos történeket mesél. Nem kell elhinned.


2. "Arról nem beszélve, hogy a megbízhatóság objektív, mérhető tulajdonság (ADAC, JD Power)"

Az ADAC mint objektív mérce sokszor, sok helyen kitárgyalásra került a fórumokon. Én eléggé szkeptikusan állok az ADAC-hoz. Minden, MINDEN hiba bekerül a statisztikába, a kiégett izzótól kezdve a lecsúszott akkusaruig... Nekem nem igazán mérvadó, pláne ha autóvételről lenne szó.

lacza87 (törölt) 2009.08.24. 11:38:50

@kultúrpesszimista: Én elhiszek neked bármit a megbízhatóságról, ha statisztikákkal, számokkal, tényekkel alá tudod támasztani. Nekem is van a szentendrei jaPPán autó szervízből ismerősöm és ő is mesél olyanokat... Egy szervízes nyilván akkor látja az autót, ha kötelező átvizsgáláson van vagy javítani kell. Lehet az ADAC statisztikát megkérdőjelezni, de az legalább tényeken alapul. Egyébiránt azt is tartalmazza, h mik voltak alegfőbb hibaokok.
Az is nagy igazság, hogy a tulajon sok mindne múlik.
Amúgy mondom én mindneről meggyőzhető vagyok, főleg ha tényszerűen bizonyítható.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 11:47:10

@Érdekes: "Nem akarok, és nem is fogok venni."

Akkor meg minek szakértesz, most ôszintén? A valóságot meglehetôsen kevéssé erdekli, hogy mit *hiszel*, mennyire megbízhatóak az Alfák.

"Nem neked vannak alfás "ismerőseid", akiknek mindig baja volt vele?"

Ismerôseim, idézôjel nélkül. Hiába próbálod gerinctelen módon azt sugallni, hogy csak kitaláltam. Két 147essel és egy 156ossal történt szopásaikat volt alkalmam végignézni, szalonból vették ôket, nem a murvásplaccon.

Érdekes 2009.08.24. 11:54:16

@Il mio nome è Nessuno: "Akkor meg minek szakértesz, most ôszintén? "

Külsőre, hadd "szakértsek" már.Butaságokba kötsz bele, és hülyeségeken pörögsz.ad 1 : Külsőségekre mindenkinek lehet véleménye (még1x nem kopizom be a hsz-om, de a külső designra irányult, ha ez eddig még mindig nem jött volna "át") ad 2 : konkrét meghibásodásról nem írtam, és azt sem írtam konkrétan, h ez így xar ez úgy xar, ált. közhelyeket puffogtatva: ha valaki ésszel használ valamit és vigyáz rá, akkor kisebb a meghibásodás (a tipús hibákon kívül), erre akartam utalni, de úgy tűnik ez se adta...

Az idézőjel nem izgat, nyilván nem az ismerőseidre alapoznék bármit is, autóvételkor.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 11:58:18

@kultúrpesszimista: "Az Audik unalmasak és összekeverhetők"

Baromság. Jelenleg a fél világ azzal foglalatoskodik, hogy az Audi "összekeverhetô" világítócsíkjait utánozza:
www.fourtitude.com/news/uploads/Audi_News/022__scaled_600_017.jpg

"a Bangle-féle BMW-k kimondottan rútak és ridegek"

Baromság. Bangle már jópár éve nem tervez, és már nem dolgozik a BMWnél. Amúgy meg ja, jó rondák ezek az új BMWk:
www.techspot.com/gallery/data/504/bmw-e92-3-series-coupe2_1_.jpg

"a Mercedesek hivalkodók és kissé avíttas az eleganciájuk."

Baromság. Pont a Merci tudott mindig úgy megújulni, hogy a klasszikus eleganciája modernnek hasson:
www.hyts.hu/autok/mercedes/e-klasse-avantgarde-amg-sports%20package-2009/mercedes_e-klasse-avantgarde-amg-sports%20package-2009_r3.jpg

"Ellenben nézz meg egy Lancia Thesist"

Erre gondoltál?
www.autogaleria.hu/autok/lancia/thesis%28%292003/lancia_thesis%28%292003_m9.jpg

Ne haragudj, de ez valami gecironda, ennél még egy Punto is millószor jobban néz ki:
www.desktopcar.net/wallpaper/36779-2/Fiat_Grand_Punto_103.jpg

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.24. 12:01:04

@Érdekes: "Külsőre, hadd "szakértsek" már."

De te nem külsôre szakértettél:

"A 159es azért nem rossz, és ha vigyáz rá az ember, akkor ennél sincsennek durva problémák, úgy gondolom."

Legalább ne hadoválnál összevissza.

Shadowbull 2009.08.24. 12:16:25

@kultúrpesszimista: A nemet triorol irt szosszenetedet nem kivanom kulonosebben kommentalni, ha te nem latod szepnek oket, akkor a te keszulekedben van a hiba :) (nyilvan izles kerdese egyebkent, meg nagyon nem mindegy, milyen felszereltseggel, milyen kerekekkel stb. latja oket az ember)

De hogy pont a Thesist hoztad fel peldanak...

Nem sok rondabb auto szaladgal az utakon, mint a Thesis. Egyszeruen hanyinger fogja el az embert, ha meglatja.

sb

Érdekes 2009.08.24. 12:16:26

@Il mio nome è Nessuno: ""A 159es azért nem rossz"

Igen, itt a külsejére gondoltam (ez volt az ad1), a másik fele meg az ad2.Mind1.

Mivel nem használtam még új 159-est ezért nem tudom, hogy milyen megbízható, azt hittem ez egyértelmű.És azért írtam le a közhelyet.Veled ellentétben, aki pár "ismerős" alapján, egy egész márkát köpköd telicsulával.Nyilván elég sok új 159est elfogyasztottál már...

Érdekes 2009.08.24. 12:26:11

@Il mio nome è Nessuno: ""a Mercedesek hivalkodók és kissé avíttas az eleganciájuk."

Baromság. Pont a Merci tudott mindig úgy megújulni, hogy a klasszikus eleganciája modernnek hasson"

Azért a gs-es lámpák és az alsó kinai ledsor, annyira nem "előremutató-elegancia" a limuzin hátsó lámpáit meg már meg sem merem említeni...

az audi meg a bmw ok.

kultúrpesszimista 2009.08.24. 12:34:49

@Il mio nome è Nessuno:


"Jelenleg a fél világ azzal foglalatoskodik, hogy az Audi "összekeverhetô" világítócsíkjait utánozza"

Hát ne is haragudj, de ez a LED-es világítócsík maga az ízléstelenség. Hallatlan giccs. Látom én is mindenfele, Citroen BX-eken, Fiat UNO-kon, még Ladákon is. Siralmas. Homasita-tuning.

A többiben nem fogunk vitatkozni. Lancia Thesis: látod, belőled is érzelmeket váltott ki. Azt mondod, gecironda. Mások szerint meg gyönyörű és egyedi. Nemcsak én gondoltam így:

totalcar.hu/tv/2003/04/05/Totalcar_31_adas_2003_aprilis_5_-_Lancia_Thesis_24_JTD_LX/

Bezzeg egy Audi, mi?! Az csak simán jellegtelen, de a legjobb esetben is hozza a nyárspolgári "jóízlés-minimumot", a maga cizellált finomságokra immúnis formavilágával.

Érdekes 2009.08.24. 12:44:05

@kultúrpesszimista: háááhááá , jó kis régi TC-s műsorok :D Mikor még a Robi is brillírozott :):):) szombatonként mindig az volt az első... :D

kultúrpesszimista 2009.08.24. 12:53:11

@Érdekes:

Bizony, én is imádtam. De egyszer minden jónak, szépnek, izgalmasnak múlnia kell. (Tulajdonnév előtt nem szokás használni a névelőt, bocs. Csak simán, a nélkül: "Robi is brillírozott...)

ommm 2009.08.24. 12:59:11

@Shadowbull: Vannak jelek (Audi S4), gondolom bizonyos követelmények (emisszió, fogyasztás, stb.) miatt látunk még sorhatot M-ben, csak arra vagyok kíváncsi, megoldjátok-e turbó nélkül :)

BartiS2 2009.08.24. 13:00:11

én csak azt nem értem, mikor pl egy R8 esetén előjön, hogy nincs stílusa... még ha egy A3 ra lenne írva vagy nem tudom, de R8... az aztán tényleg jó stílustalan... a másik meg nekem egy jó kis parasztporschém van padon mérve 280 ló 415 Nm jut az 1,3 tonnára ami közel 50/50es sulyeloszlással párosult tekintve, hogy transaxiális és még ez is elég jó élményt ad... nehogy már egy modern 911es steril legyen meg unalmas... mondjátok, hogy csúnya az szubjektív, de mikor azt mondja valaki egy 300 as végsebességű autóra hogy unalmas... mik vagytok ti? Forma 1es versenyzők vagy mi? JÓ tudom Kultúrpesszimistának az Esprit a csúcs ezt már 100szor leírta, nincs ezzel semmi baj.. nem lelkesedhet mindenki ugyanazért... de legyünk már kicsit toleránsabbak....

ChPh 2009.08.24. 14:05:54

@ommm: nem valószínű, már megint a turbónak áll a zászló...
nézd meg a 35-ösöket, mind 3 litér túróval... hm.

Shadowbull 2009.08.24. 14:20:53

@Érdekes: "Azért a gs-es lámpák"

Akarod mondani Mercedes lampak a GS-en.

sb

kultúrpesszimista 2009.08.24. 15:07:12

@BartiS2:

Az R8 kapcsán nem írtam olyat, hogy stílustalan, de hogy nincs benne lélek és alapvetően egy steril, tökéletesen precíz sportautó (egy hasonló kategóriája olasz géphez képest), azt igen. A kettő azért nem ugyanaz. A Renault R4 vagy Citroen kacsa pl. abszolút stílusos, viszont talán épp azért, mert bűnronda. A stílus és a lélek nálam (!) olyan gépekben van, mint deTomaso Pantera, Maserati Shamal, Biturbo 2.24, Maserati Indy, de mondhatnám sok kategóriával lejjebb a Talbot Murenát is akár... Na, ennyi.

BartiS2 2009.08.24. 15:27:26

@kultúrpesszimista: ja azt nem te írtad ez igaz... egyébként meg nem vagyunk egyformák nem is lehet ugyanaz a favorit csak ne legyen már mindig parasztkodás a vége... de ez nem is rád vonatkozik...hanem általában

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 16:18:02

@Shadowbull:
Az utolsó bekezdésedhez, ti. hogy egy kocsinak attól lenne lelke, hogy szar. Ezt valahol másutt leírtam már egy postban, de egy szar autónak nem "lelke van", hanem szar. Annak van lelke, amelyiknek lelke van.
Egyébként meg vagyok győződve róla, hogy már egy német tervezőiroda is gyűjtőhelye az autómánoknak... de mégis másképp működik egy német ember mint egy olasz. Azt hiszem, elég képletesen leírtam, amire gondolok, nem akarom ismételni magam, szerintem ebben az emberi különbözőségben rejlik az autók stíluskülönbözősége.
Egyébként nagyjából egyetértünk.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 16:31:17

R8 témában
Nem szeretem az R8-at. Imádom az első Audi TT-t, ami egy koncepcióautó volt, és nemcsak önmagában közel tökéletes, de a teljes flotta dizájnjára olyan mértékben nyomta rá a (pozitív) bélyegét, ami az Audi számára - épp amikor a presztízskaszt csúcsai felé igyekezett - maga volt a csoda. Gyönyörű.
Az R8 egy ellambózott TT, igazi, magas szintű ízlésre valló merész huszárvágással középre somott betéttel az oldalában, amiről sose hittem volna, hogy német meg meri csinálni. Király. De formatervezési szempontól csak egy felfújt TT. Tízes skálán tízes Pumpéval fújták föl :), abszolúte korrektül, de akkor se több, mint egy lambó után szaladó felfújt TT. Egy germánnak kérem legyen több vér az putzájában :), nade az a lusta ócska digó pont ezt tudja náluk jobban. Jó példa tehát a digó kontra germán lélek-kérdésnek, ezt sb-nek mondom.

Shadowbull 2009.08.24. 16:51:50

@Karpathy: Epp ket hete gurult el elottem egy R8 V10, mikor munkaba tekertem.

Ultrabrutal sportkocsi, semmi kozost nem latok kozte, meg a TT kozott, sehogy sem emlekeztet ra. Pedig az (elozo) TT-t lathattam eleget, volt alkalmam vezetni is mindenfele valtozatban is, jo kis gep az igaz.

Nekem nagyon tetszik az R8, pedig kepeken olyan buta aranyai voltak, eloben viszont nagyon ut. Sok helyrol hallottam, hogy az R8 tette az Audit veglegesen a nemet premiumkategoria teljes jogu tagjava, es elegge felertekelte a markat.

Kar hogy a tobbieknek meg csak a lathataron sincsen kozepmotoros sportkocsija.

sb

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 19:04:16

Ez innentől gustibus, ugyebár :), de ne presztízs-szempontból állj a két autóhoz.
Beszélgess el egy látványszekciós kollégával, aki ott volt az R8 születésénél, ÉS vagy vele olyan jóban, hogy ne az official PC marketing-bullshitet kapd, és van rá egy üveg Heinekenem:), hogy a TT-ből fogja ő is levezetni a formát.
Mondom én ezt mezei művészként, tisztára csak a szememnek hívén, fogalmam nincs az R8-ról, semmit utána nem olvastam, mert... amit leírtam, azért :)
Egyébként nyilván tisztában vagyok a fotók korlátaival (tisztán oldalról különben ritkán is merik fotózni, majdnem mindeig szemből félprofil van;)), szóval láttam én is élőben, eddig kétszer, az egyik ezüst volt a Váci úton és kábé tíz percet kerülgettem a forgalomban, hogy mindenhonnan lássam :), meg egy másikat állva, és hát a fenti dolog jött ki.
Mindazonáltal ismétlem, ízlések ...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 19:05:31

Ja, nekem van egy ;)

... bár csak pony

ekutya 2009.08.24. 21:58:10

@Il mio nome è Nessuno: A román miatt elnézést kérek. Nem én találtam ki, és megmagyarázott volna 1-2 dolgot. Nem értettem hogy miért ostoroz itt mindenkit egy állítólag Magyarországot kerülő valaki. Mindenesetre a vad, alázó, nagyzó csapkodásaid mögül kivillan néha a fogad fehérje. látva hogy mennyi mindenbe beleütöd az orrodat ami bántja az önérzeted (és van pár), mégha hiányosak is az ismereteid, egyáltalán nem csodálkozom a reakcióidon. Majd talán kinövöd, ha te is idősebb leszel. Én nem ismerem az autók bibliáját "alfától omegáig", de legalább nem próbálok mindentudó prófétának feltűnni, mint te. Lehet hogy páran beveszik a hazugságaid, de rám már nem hat. Talán még pár éve...

Ami az autóidat és az életedet illeti, gratulálok. Tartsd meg őket magadnak, és legyél rá büszke (nem érdekel hogy olyanok e mint amilyennek mondod, legyél vele boldog). A Porsche (mai) érdemeit is elismerem, de szerintem túl vannak árazva/értékelve. Ha a továbbiakban is fényezni akarod a csodálatos német autóstörténelmet, akkor azt javaslom hogy olvasd el valamelyik témába vágó könyvet (akár azt amit belinkeltél), ne csak a wiki alapján köss bele félismeretekkel mindenkibe, a magánvéleményedet megdönthetetlen érvként felhozva. Talán sikeresebb lesz a szájkaratéd, vagy esetleg máshogy állsz majd hozzá legközelebb. Az én életem pedig rád nem tartozik, mintahogy a semmitmondó lenéző érvelésed sem változtat a történelmen.

Sok sikert az élethez. Viszlát.

u.i. Soha nem laktam panelba, és mindig hálás is voltam érte.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.08.24. 22:47:06

@ekutya:
Te beteg vagy tesó.
Vagy kimerült. Menj tengerpartra kb. három hétre.

Boleslav_ 2009.08.26. 11:31:18

@lacza87:
Ismered a Skoda sorozatgyártásba soha nem került de létező és működő, sőt a mai napig féltve őrzött prototípusait? Hidd el, van alapja annak, ha a skodafanok a "mi lett volna, ha engedik" mondatot ismételgetik.
A hetvenes-nyolcvanas években komplett modellcsaládok gyártását akadályozták meg szocialista relációban, így kényszerült arra a Skoda, hogy majd 30 évig rezselgesse az alap farmotoros konstrukciót.
Jártam a Skoda gyár prototípus-raktárában ésa a saját szememmel láttam, a saját kezemmel érintettem a korabeli prototípusokat, amelyekkel sokezer tesztkilómétert futottak a fejlesztők, gyakorlatilag bármelyikről elmondhatjuk, soorozatérett koncepció volt.

Íme pár érdekesség:
www.auta5p.eu/katalog/skoda/skoda10.htm
www.auta5p.eu/katalog/skoda/skoda16.htm

pejka 2009.08.30. 13:52:30

@ommm: Ne haragudj,de a faros-levegős-boxer,Barényi Bélát dicséri.A 20-as évek végén találta ki a Bogyóra erősen emlékeztető koncepciót.1955-ben pert is nyert a Porsche ellen,1 márkát kért jelképesen kártérítésként.Amúgy később Amerika,benne van a hírességek csarnokában.Kb.2500 találmánya volt.
üdv.Pejka
süti beállítások módosítása