Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     
Tesco

Kicsi olaszt a családba!

  2009. július 25. - ommm Címkék: peti lancia szerelés garázs omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A hülyeségre épülő társadalom nem vezet jóra
2014-10-28 13:53:06

Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat

Árt a villám az autónak vagy sem?
2014-10-24 12:32:02

A kérdés költőinek tűnhet, de a BME Nagyfesz-tanszék szakértői szerint korántsem annyira egyértelmű a

Tűz, víz és egy rohadt nagy gép
2014-10-17 11:01:02

A Colas Északkő szobi bányája egy elképesztően jó fotó- és forgatási helyszín. Nem tudom, hányan

Végre egy rendes autós film
2014-10-13 17:36:52

Kovács Zoli olvasónk küldte át ezt a három linket. Mindhárom egy készülő film promóciós-beharangozó

Olasz autónak lelke van, mondják azok, akik a fura parajelenségek mögött a lelketlen gép egyfajta emberi megnyilvánulását látják. Szarul van összerakva, mondják azok, akik nem voltak vevők a gépi hisztire, vagy csupán sosem volt olasz autójuk. Pontosabban: kicsi olasz autójuk.

Mert így vagy úgy, a fene vigye el, valami lehet a dologban. Az olaszoknak nagyon megy a kisautó-gyártás, szinte kivétel nélkül mindegyik aranyos, jópofa, az igazi mediterrán életérzés és nemtörődömség aprócska szelete. Ja, és valahogy beléjük van építve egy jókedv-generátor.

Mint ebbe a kis Lancia Y-ba. Vigyázat, nem Y10, az az első, dobozforma generáció, de nem is Ypsilon, az meg az utolsó, már buborékosított forma, hanem csak simán Y. 1995-ben mutatták be, az akkori Fiat Punto rövidített padlólemezére épült, annak fődarabjait használva fel. Ez azt jelenti, hogy karosszéria-elemeken kívül bőséges alkatrész utánpótlás áll rendelkezésünkre.

Ez a konkrét példány a barátnőm autója, és egyben az utolsó, amit bérelt garázsunkban javítottunk, még mielőtt ránk állították a kémműholdat. Bizony, teljesen kispolgári módon, saját kezűleg. Az autót öccsétől örökölte, ő használta két évig. Annak idején gyorsan kellett választani, olcsón fenntartható, lehetőleg keveset futott és nem túl öreg kisautót kerestünk, így jött a képbe az Ausztriából frissen behozott, 77 000 kilométert futott guruló ellipszis.

Gyorsan cseréltünk benne olajat, szűrőt és már rohannia is kellett, nagyon ritkán találkoztunk vele ezek után, de nagyobb gond nélkül működött. Típushibái persze mind előjöttek, a hátsó ablaktörlő beállt, a csomagtér zárja úgyszintén, ez van, ha mindig belülről nyitjuk az ajtaját. Ideiglenes megoldásnak azonban remek volt, enni alig kért, a százharmincas utazót tudta, amíg érkezett az új autó, addig megfelelt, ezért is kellett.


Majdnem minden, a következő adag másnap jött

Aztán egy szép napon – kicsi nőm nagyon várta már ezt, hiszen tudta, hogy egyszer az övé lesz – beállt a ház elé és ott is maradt. Örültünk neki, végre mobilis lesz teljesen a család, nem kell az ismerősöket, barátokat nyaggatni, ha én nem vagyok éppen otthon és sok cuccot kell hozni a boltból. Mielőtt azonban – elsődleges szerepének megfelelően – városi női kisautó lett volna belőle, eldöntöttük, hogy gatyába rázzuk, amit lehet, kicserélünk, megjavítunk, nyugodtabban alszom én is, ha tudom, hogy szeretteim olyan autóba ülnek alkalomadtán, amely kifogástalan műszaki állapotú.

- Fú, mekkora szopás lesz ebből! – kapnak a fejükhöz a japán és németautó nördök, pedig ha tudnák, hogy olasz kisautónál kevés egyszerűbb dolog létezik a világon… Szemernyi kétségem nem volt afelől, hogy alkalmi lakótársammal (igen, autószerelő, igen, van papírja) bármilyen felmerülő problémát megoldunk majd. Annál is inkább, mert ez a konkrét példány egy Elefantino Blu, ami Lanciául a fiataloknak szánt belépőmodellt jelenti. Légzsák és elektromos ablakok, ez a tételes extralistája, nem is kell bele több, na jó, azért ABS lehetett volna még, de ha nincs, hát nincs.

Motorja az elpusztíthatatlan 1.1-es, 54 lóerős F.I.R.E. Nem egy erőgép, megfontolt közlekedésre sarkall, de városban elegendő dinamikát biztosít a kilencszázvalahány kilós autónak. Kívánja a fordulatot, bírja is, üvegbe zárt darázshangja van ilyenkor, mókás, kis elszánt valami, Csikós ódákat tudna zengeni a „gyorsan megyünk”-érzet és a valóság vonzatáról. Ültem már mellette, igaza van.

Minden megújhodás ott kezdődik, hogy ráállunk az aknára és ott fejeződik be, hogy visszaállunk rá, megnézni, nem csöpög-e valahol az olaj, hűtővíz, minden rendben van-e a próbakör után. Ez két fix esemény, csupán a köztük eltelt idő változó annak függvényében, mennyit szívunk közben.


Lebontva a vezérlés, a generátor és a vízpumpa

Végül is, így visszagondolva tán csak két olyan pont akadt, ahol elhangzott a „küldenénk egy nótát Torinóba” kezdetű mondat, illetve három. Na de szép sorban. Már az úton idefelé világos volt, hogy a kormánymű és a futómű lóg, a kuplung cserére érett, nem emelt ki rendesen pedig többet már nem lehetett a bovdenen húzni, további használatát a szinkronok bánnák. Ha már nekiesünk, akkor cseréljünk ki mindent, amit lehet. Jellemző hiba ezeknél az autóknál, hogy a fapad Blu verziókba nem raktak alsó motortér-burkolatot (vagy csak mindegyikből hiányzik?) így az esetlegesen felcsapódó víz vagy permet összegyűlik a gyújtótrafók fémházának alján és szépen kikezdi. Amaz ilyenkor szétnyílik, hasas lesz, funkcióját már csak hellyel-közzel látja el, kihagy egy-két henger, nem stabil az alapjárat, erre érdemes odafigyelni, nem egy drága alkatrész. Szerencsére ezen a Lancián nem volt vele gond. Akadt azonban olajsár, ami addig nem aggasztó, amíg nem a hengerfej-tömítés fáradt el, mákunk volt.


Jobb híján a váltókiemelővel támasztottuk alá a motort

Első lépésként Brigéciollal és féktisztítóval alaposan megkínáltuk, majd nagynyomású mosóval tisztára csapattuk, látszódjon, honnan jön az olaj. A már említett hengerfej-tömítés kivételével lényegében mindenhol akadt apró szivárgás: a karternél, a főtengelynél, szelepfedélnél. Nem vészes, de nem lehet ott és kész. Aztán jött a futómű és a fékek felmérése, a kormányösszekötő lógása evidens volt, a két hátsó fékmunkahengert is kicseréltük a biztonság kedvéért, az egyik eresztette a fékfolyadékot és akkor már cseréljünk párban, legyen nyugalom.

Nem terhelem az olvasót tovább, itt a tételes lista, ami hosszú fejvakarás után összeállt.
két főtengelyszimering, féktárcsák, kormányösszekötő (jobb), kuplungszerkezet Valeo (komplett), két fékmunkahenger, gyújtógyertyák, bordásszíj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, váltóolaj (75W-90), motorolaj (10W-40 félszintetikus), tömítőpaszta, feszítőgörgő, vezérműszíj, levegőszűrő, két hátsó lengéscsillapító, vízpumpa, fékbetétek, ablaktörlők, generátor.

Miután mindez összeállt és kiautóztunk a budapesti tankcsapdákra, lett világos, hogy a lengőkarok gömbfejei is lógnak, cseréltük hát mindkettőt, a szélső gömbfejeket és a stabszilenteket is. 120 000 forintos számla lett a vége, ami szerintem nem sok, ebből csak az új generátor 43 000. Ez mai árfolyam szerint 446 euró. Pár nappal később mesélte a barátnőm, hogy édesapja 10 000 kilométeres kötelező szervizéért 300 európai pénzt fizetett (G Astra Classic) amit az elvégzett munka fényében (olajcsere+szűrők) én csak szimpla rablásnak tartok.


Megpucolva, vezérlés a helyén

A munka nagyját baráti alapon végezte Peti, ahogy hazaértem persze csatlakoztam hozzá, jól esett szerelni egy kicsit, végre kézzelfogható feladatra koncentrálni és látni a tökéletes végeredményt.

Felbakoltuk az autót, lebontottuk a légszűrőházat, kerekeket, leeresztettük az olajat (leadtuk a benzinkúton, mielőtt még valaki tollat fogna), a váltóolajat (azt is). Mivel a motor-váltó egység összesen három gumibakon ül, ezért külön alá kellett támasztani a motort, mikor leemeltük a váltót. Erre persze a váltókiemelőt használtuk, így nem maradt más, amazt ismét kézzel kellett mozgatni. Ilyenkor aztán lehet utálni az egész, mellközépig érő busman-aknát. Na mindegy is, ez megvolt, a kuplunglamellákat kagylósra koptatta már a kinyomócsapágy, legfőbb ideje volt kicserélni az egész szerkezetet. Amíg alkalmi kollégám elöl szöszölt a főtengely-szimeringekkel és a kuplunggal, addig én hátul kicseréltem a lengéscsillapítókat. Mázlink volt ezekkel, ugyanis az első kupacban érkező Gabriel-gátlók Y10-hez valók voltak, így nem építettük be őket. Az odapontozott rögzítőszemek (oldalt, ezért nem stimmeltek) amúgy sem voltak túl bizalomgerjesztőek, de a kiváltásukra érkezett Alcók már teljesen rendben voltak, örültem nekik.


Új és régi, van különbség

A műhelyes, kazettás magnóból (tényleg, miért nem árulnak specializált szervíz-rádiókat, olaj és mocsokálló gombokkal?) monóban szólt Hendrix majd a Cream, a nyugodt munkát már csak a megszámlálhatatlan sok szúnyog zavarta. Vérszívásuk olyan méreteket öltött, hogy estefelé halálsápadtan támolyogtunk fel a házba, rá kellett gyúrnunk egy kis vörösborral.

Elölről halk szitkozódás, hiába, a berohadt csavarok nem adják könnyen magukat, patakokban folyt a féktisztító és a WD40. Nekem lényegesen könnyebb dolgom volt, egy kis csavarlazítóra azonnal engedtek a 16 és 18-as csavarok, a jobb oldali gátlót gyerekjáték volt kicserélni. A rest azonban kétszer fárad, a bal oldalival megszívtam egy kicsit. A lengéscsillapító szára ugyanis egy kisebbfajta aknában fut végig és csak a tetején van egy nyílás, amin keresztül hozzáférünk a csavarhoz. Ennek útjában persze ott a kipufogódob, nekem pedig nem volt kedvem a kilencéves gumifület zavarni, főleg ha jól érzi magát a helyén. Így aztán két toldószárral és egy csuklóval kellett megoldanom a problémát. Anyáztam, naná, főleg magamra haragudtam, századik próbálkozásra sikerült is fixen rögzíteni a crovafejet, aztán már ment minden, mint a karikacsapás.

Közben elöl Peti szépen haladt. Mivel a vezérlést még előző nap kicserélte, más dolgunk már nem is volt, minthogy a váltót szépen visszatoljuk a helyére. Rutinból már tudtuk, hogy ez előtt a művelet előtt érdemes felturbózni magunkat egy kis nikotinnal, mert nem lesz egyszerű, sosem az. Legyen bármilyen jó is a központosító, bármennyire sem történt semmi baj eddig, keresztmotoros autónál sosem megy elsőre, rosszabb esetben másodikra sem.

- Anyád, hűbazz...tartsd, tartsd, na most told...mozgasd kicsit erre, jó, befelé, befelé! Nem jó, tegyük le...fű.

Patakokban folyt a hátunkról a veríték, féktisztító-permettől félkába szúnyogokat mosva le magával a padlóra. Megint szét, központosítani, majd újra nekiveselkedni. Végre, ezúttal jó lett, pontosan ül a helyén, kitűnő. Megrogyva bár, de törve nem kimásztunk az aknából.

Másnap itt folytattuk, a fékek következtek, különösebb gond nélkül ugrottak helyükre a tárcsák, azért a féknyergek sorjás öntvényére rácsodálkoztunk, de végül is, működik, az a fő. Lebontottuk az autó elejét, hogy alaposabban kitakarítsuk, kozmetikázzuk, nőknek fontos a tisztaság és szépség. Engem se vitt volna rá a lélek, hogy egy olajos kéznyomokkal teli, poros autót adjak oda készként.

Dióhéjban: a jóanyját az olasz fröccsöntő-iparnak. A fényszórók házával volt a baj. Mivel maguk a fényszórók elég bonyolult formájúak, így gondolom egyszerűbb volt bakelitből kiönteni a házukat, persze rögzítőfülekkel együtt. Nem járnak messze az igazságtól: bizony nagyon kevés volt közülük még egészben, használható állapotban, egyet sem törtem le pedig, miközben kivettem a lámpatesteket. Szerencsére mindkét oldalra jutott egy-egy komolyabb, vastagabb fül, ezek épek voltak, a többit (ha megtaláltuk őket) óvatosan visszaforrasztottuk. A színrefújt hűtőmaszk fixen tartja őket helyükön, de azért egy pár fémfül igazán elfért volna még ott. Nem kizárt, hogy még odaát Ausztriában koccos lett az autó, erre a lökhárító díszléce is utal, valószínű, hogy akkor törtek le a fülek, nagyobb bajnak nyoma sem volt, tipikus városi baleset.

Az eleje kész, motor-váltó megvan, Peti eközben már a kormányösszekötőt cserélte, én pedig nekiestem a hátsó ablaktörlő-motornak. Típushiba, az ablaktörlő tengelye kegyetlenül be tud rohadni. Olyan szinten sikerült is neki, hogy a húszkilós fogóval rátartva sem sikerült megmozdítani, pedig akkorra már annyi csavarlazító és WD40 volt ráfújva, amennyiben fürödni lehet, de semmi. Meg sem nyikkant, nem tudtunk vele mit kezdeni, szerezni kell egy újat.

Itt kifogott rajtunk, de a hátsó ajtó zárjával megbirkóztunk, bár atomjaira kellett szedni az egész mechanikát. A zárbetét lamellái között állt a zsíros szennyeződés, az első kettő ennél fogva meg sem mozdult. Sziszifuszi munka tűvel pucolgatni, jól meg kell jegyezni, mi, milyen pozícióban rögzül, összerakáskor hasznos lehet. Megkapta  maga kenőadagját, és visszakerült a helyére. (A csomagtér műanyag borítólemezeihez érdemes patentkiszedőt használni.)

Valamikor hajnali kettő körül gurultunk ki a próbaútra. Elégedettek voltunk. A kuplung vajpuha, a felső harmadban fog, a váltó meglepően precíz és könnyen kapcsolható, finoman vasalgattuk a fékeket, van végre fékhatás, nem is kicsi, a  kézifék fogja az autót, mint a hétszentség. Visszajött a finoman ringatózó futómű, egyszóval jó lett, na.

Harmadnapra már csak a takarítás és a polírozás maradt és ismét egy remek kis olasz autóval több gurul majd az utakon, én pedig nyugodtan alszom, műszakilag hibátlan, lehet ismét használni, sokáig, gond nélkül.

Utóirat: A Mazda köszöni, jól van, morgolódik a jobb első kerékcsapágy, hamarosan cserélem mindkettőt, és ideje lesz az új légszűrőnek is. Teszi a dolgát, nem bántam meg. Majd referálok. Köszönöm a türelmet.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr451266110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Akarki lehetek 2009.07.26. 08:51:59

@Higany: azt elhiszem, hogy beszoptad. De nem csak náluk ez a helyzet. Nagyon sok autónál szarakodik a szelepfedéltömítés és a kartertömítés is. Ezeket rendszeresen tapasztaltam. Aztán szépen kiszűrtem, melyik gyártóét nem szabad oda megvenni. Akár Opel, akár Fiat, akár VW vagy Renault. Mindegyik ilyen volt, a tulajt megkértem, hogy ne akarjon ő tömítést venni, majd én veszek.

Akarki lehetek 2009.07.26. 08:58:05

Ja, egyébként a Punto I volt a legmegbízhatóbb Punto az első 3 közül. Sőt, abban az időben elpusztíthatatlanab volt talán az összesnél. Németeknél kis városi szaladgálós autónak tartják sokan, és 14-15 éves koráig megtartják ezeket is, mint a folyton csörgö szelepes alulvezérelt Fiestákat. Érdekes módon elégedettek vele, pedig olasz. Ja, és folyni sem szokott az olaj. Szerintem csak felfogás kérdése az egész. Nem várnak el többet, nem nézik le előitélettel, ha kell akkor márkás alkatrészt szerelnek bele. Szerintem. De a szerelő körtől már messze járok, de beszélgetni szoktam, látni/tapasztalni dolgokat szoktam.

Jetfighter 2009.07.26. 10:48:22

@LipicaiCukorgyáros: Nyilván bármelyik kis japó megfutja a 190-et és sose romlik el, - viszont ha számít, milyen kisugárzású autó felé megyek reggel a garázshoz vagy napközben a parkolóban, akkor állítom, a '90-es évek közepétől az olaszokat nem igazán veri senki. A Lanciák belső tere pedig még ma is mérce a saját (ár) kategóriájukban.
Nyilván romantikus alkat kell ehhez, ha valaki szikáran realista, az nagy ívben... és elvan a stílusban, belső igényességben kevesebbet nyújtó, de gépészetileg megbízhatóbb masinákkal. (Vagy kifizet kétszer annyit egy német v. svéd prémuimkocsiért.) Prioritás dönt, ahogy mondtad.

Jetfighter 2009.07.26. 10:59:41

@qualitaet: "ha kisautó kéne Grande Puntót bármikor vennék"

Kívülről abszolút rendben van. Mindenhol nagyobb a hely, mint egy Y-ban, főleg hátul és a csomagtérben. De belül a műszerfal egyszerű műanyaga összehasonlíthatatlan az Y szövet (v. Alcantara) borítású műszerfalával.
Jogos kérdés: de mi van, ha lekólázzuk... Válasz: az első sor nem fogyaszt kólát. Ha pedig a hátsó sorban a porontyok csokival, gyümölcslével bombáznak, az Alcantarából langyos (extrém esetben +citromos) vízzel bármi kijön, pillanatok alatt.

Shadowbull 2009.07.26. 11:14:23

@LipicaiCukorgyáros: "Nem szeretném neked iderángatni az olasz/német/francia autók meghibásodási statisztikáját"

Legyszives rangasd ide oket. Csak hogy lassuk, nem a levegobe beszelsz.

sb

suncow 2009.07.26. 11:48:32

@LipicaiCukorgyáros:
Nem statisztikakrol beszeltem,hanem hosszu evek gyakorlati tapasztalatarol.Es nem egy forumban,vagy egy picike maszek garazsban/boltban osszeszedett tapasztalatrol.Erre felenk nagyobb szamban fordulnak elo japan autok az utakon,ez magaval hozza azt is,hogy tobb meghibasodasra,illetve tipushibara van ralatasunk.
Az altalam emlitett Toyota motor fiasko azert az nagyon komoly dolog volt,de a Toyota legalabb benyelte,es lepett valamit az ugyben.Ugye az Opel Ecotec elso sorozatanak is volt ilyen gyuru problemaja,de azt hiszem ok nem csereltek motort garanciaban.

Az en velemeny pedig az,hogy a 90-es evek kozepetol a gyartok tudatosan nem torekszenek tulsagosan megbizhato autokra.A lenyeg az,hogy a garancia ideje alatt ne essenek szet,es ennyi.Az alkatreszeladas es szerviz tulsagosan nagy uzlet ahhoz,hogy csak ugy veszni hagyjak :)
Mont mondtam,legendak vannak,de totalisan megbizhato autok nincsenek.

ui:Egy gyakorlati pelda (es humoros is),hogy milyen xarokat gyartanak az olaszok :) Legutobbi szilveszterkor emberunk taxira vart reszegen Ujpesten.Gondolta amig a taxi odaer,addig megmelegszik az Alfa 166 2.4 JTD tipusu autojaban (amiben mar boven 100k km felett volt).Motor beindit,futes fullra.De emberunk bealudt,es az 52-es topankajaval padlogazt nyomott uresben.A motor igy forgott tiltason 5!! oran keresztul.Csak egy termosztat banta a kalandot...

pippone 2009.07.26. 12:06:21

Akárki akármit mond, én tuti nem vennék olasz autót, lagalábbis ilyen régebbit, mint ez az Y... az újak már egész jónak tűnnek.

Ebben a kategóriában és évjáratban a Suzuki verhetetlen:
1. jobb minőség
2. erősebb motor (még az 1.0 is fajlagosan..)
3. ..és VÉGTELENÜL MEGBÍZHATÓ!!!!!!!!

nem, mint ezek az olasz- elnézést a kifejezésért, de ez az igazság- szarok!!!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.26. 12:12:26

@suncow: "Az en velemeny pedig az,hogy a 90-es evek kozepetol a gyartok tudatosan nem torekszenek tulsagosan megbizhato autokra."

Ez egy baromság, nem vélemény.

"Az alkatreszeladas es szerviz tulsagosan nagy uzlet ahhoz,hogy csak ugy veszni hagyjak"

Azt végiggondoltad már, hogy alkatrészt nem csak a gyártótól lehet venni, hanem ezer más helyen is (amibôl a gyártó egy büdös vasat nem lát!), valamint ha híg fos minôséget készít a gyártó, csôdbe megy, mert nem lesz olyan hülye, aki megvegye a termékeit?

ommm 2009.07.26. 12:15:09

LipicaiCukorgyáros 2009.07.26. 01:26:51

Öregem, sajnos el kell keserítselek. Japán autónál 200k fölött jönnek a gondok és a cserélni valók, ha tetszik, ha nem. Persze, ha kellőképpen süketek vagyunk és/vagy elvből nem vagyunk hajlandóak észrevenni a különféle szimptómákat, akkor nagyon sokáig hibátlanok.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.26. 12:17:05

@Shadowbull: A Magneti Marelli jelenleg a csôd szélén táncol.

suncow 2009.07.26. 12:32:45

@Il mio nome è Nessuno:
Azert probalhatnad emberi hangon is megszolitani azt itt kommenteloket...
Es akkor ahhoz mit szolsz,hogy ezt a Merci beismerte?Azota "hig fosokat" gyart,hogy a te szavaiddal eljek.

A gyartokat azert nem annyira erdekli az utangyartott biznisz,mert nem Kelet-Europa a kimondott celpiac nekik.
A nyugati piacokon pedig a tobbseg meg mindig gyari alkatreszt vesz az 5-6 evnel fiatalabb autokhoz.

suncow 2009.07.26. 12:35:20

@Il mio nome è Nessuno:

Ja es szerinted a gyartok csak ugy ingyen kiadjak a gyari alkatresz specifikaciokat?
Szvsz ez alol csak a gyari beszallitok a kivetelek.

ui:Probalj meg normalis hangnemben valaszolni....

Isgyu 2009.07.26. 13:15:23

@Akarki lehetek:
elmondanád melyik gyártót szabad venni tömítésben? Én opelnál szívtam a folyton szivárgó tömítéssel. Volt ott paszta, különféle gyártók, de előbb-utóbb mindegyik elkezdett szivárogni, na nem nagyon, de lehetett látni a blokkon.

w a s d 2009.07.26. 13:16:50

@pippone:

Attól függ, mit nevezünk minőségnek. Ha az autó igényességét formák, utastéri anyagok terén, akkor elég messze van ettől a Suzuki.
Ha meg erősebb motor kell, van ebből 1242 cm3- es 85 LE- s is.

gigabursch 2009.07.26. 13:27:26

Jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki szídja a Lancia Y különböző verióit, hogy tényleg üljön bele és legalább egy hónapig hajtsa...

Utána térjünk vissza erre kérdésre.

Rigoletta 2009.07.26. 13:31:37

10 évesen, 135e km-el adtam el első tulajdonosként a VW Golfomat. Kíméltem ahogy tudtam, rendesen volt szervízelve, mégis 110e-nél szétesett a váltója, itta az olajat, és egy tetemes összegű szabályzót kellett volna cserélni rajta (nem értek a technikához túlságosan). Meg még amit elötte javítottak. Egy 1.0-ás dízel Daihatsu Charade kivételével Golfjaim voltak. Most egy új Fiat 500-sal járok, amibe szintén beleépítettek egy jókedvgenerátort. Az 1.6-os motor után csak városon kívül érzem meg a teljesítmény különbséget (a mostani 1.2-es), de én alapvetően városi nő vagyok az utazásaimat tekintve. A Golfomnál az első hónapban beesett az ablaküveg (ablakemelő szerkezet típushiba) majd garanciális cserét követően 2-3 év után ismét. De akkor már tízezrekbe került a cseréje. Remélem a kis fityómmal sokáig nem lesz probléma...

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 13:33:15

@ommm: Vállalom, süket vagyok, és racionálisan költekező. Ez manapság nagy bűn.

Öregem, mondj egy olyan autót, ahol bizonyos dolgok (nem kopók) nem lesznek csere érettek 100e km, uram bocsá’ 200e km fölött (ugyebár a francia/olasz gépek egyből kiestek, mert már 100e alatt behalnak, hacsak nem az ultralebutított fajtából valók). Ok, régebbi Mercedessel esetleg BMW-vel megfogható vagyok. Bocsika.

Nekem is tetszenek az olasz autók, mert szépek, sőt, szerintem a legszebbek a világon (sportosan elegánsak, ezt más nem tudja), és jó motorokat/felfüggesztéseket csinálnak (ami ugye 100e fölött pl. egy anno újkori csoda Alfánál siralomház), de ennyi. Csak sajnos az autó nem itt kezdődik. Nincs mit bizonygatnom neked és senkinek, a tények önmagukért beszélnek (én elégedett user akarok lenni (az vagyok), nem sufni buzerátor, aki a rozsdára élvez). De ha népies akarnék lenni, akkor azt mondanám, öreg, nézd meg a népítéletet. (Én nem szeretek ezer km-eket utazni megbízhatatlan autóval, habár biztosan nagy kihívás. :)

További jó hétvégét.

ui: A korabeli japán gépekről miért nem írsz/írtok ehhez hasonló élvezeti cikkeket? Saját fegyvereddel élve: mert az általad szeretett gépeknél "kellőképpen süket vagy és/vagy elvből nem vagy hajlandó észrevenni a különféle szimptómákat"?

Ne sértődj meg. Nem akarlak bántani, lehet én élek olyan bolygón, ahol minden ismerősömnek- szerelő haveromnak ez a véleménye (tapasztalatból, nem hitből). hello

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 13:37:29

@Isgyu: Nem a tömítéssel van baj, hanem az Opellel. :)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 13:47:59

@ommm: Afrikában/Ázsiában számtalanszor találkoztam milliót futott japán gépekkel (elsősorban Carina E-ket, Hiace-okat, Land Cruiser-eket, Hilux-okat, Accord-okat stb. láttam), bizonyosan a véletlen műve lehetett. off

ommm 2009.07.26. 14:06:43

@LipicaiCukorgyáros: Dehogynem írunk! Ott Csikós öreg 626-osa, vagy az én Mazdám, Papp Tibi vagy Balázs Viktor Toyotája...mindről volt már szó, nem is egyszer :)
Béke!

kultúrpesszimista 2009.07.26. 14:06:51

@LipicaiCukorgyáros:

Ennek a kijelentésednek semmi értelme nem volt, bumerángként üt vissza rád. Senki nem proli, aki opelvwfordot hajt, de igenis stílustalan nyárspolgár. Merthogy ugyanannyiért van szebb, stílusosabb és nem kevésbé jó autó. Lehet, hogy te is ilyen vagy. Stílustalan nyárspolgár.

kultúrpesszimista 2009.07.26. 14:08:23

@kultúrpesszimista:

Ha meg irónia volt, akkor meg gyenge...

series_one (törölt) 2009.07.26. 14:14:26

@LipicaiCukorgyáros:

"Öregem, mondj egy olyan autót, ahol bizonyos dolgok (nem kopók) nem lesznek csere érettek 100e km, uram bocsá’ 200e km fölött (ugyebár a francia/olasz gépek egyből kiestek, mert már 100e alatt behalnak, hacsak nem az ultralebutított fajtából valók)."

van a családban egy francia autó.
teljesen biztos, hogy már túl van a kétszázötvenezer kilométeren, aztán csak megy. eladni nem érdemes, mert csak azért, hogy újabb valami legyen, fölösleges pénzt kibaszni, komfortra megfelelő, esztétikailag teljesen jó. aztán műszakilag se akar szétesni valahogy. én ezt nem értem. a te elméleted mentén ezt már legalább kétszer meg kellett volna tennie.

Mauzli 2009.07.26. 14:21:40

manapság ott tartunk, hogy a 80-as években a német autók minősége arányban állt az olaszok gyatraságával, a második évezredtől ez megfordulni látszik...Német autók gyatrasága áll arányban az olaszok minőségével...

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 14:24:08

@ommm: "ui: A korabeli japán gépekről miért nem írsz/írtok ehhez hasonló élvezeti cikkeket?" Szövegértelmezést kérek. Tehát ehhez hasonló cikk. Az azt jelenti, hogy olyan japán cikket/autót, amivel ennyi gond van.

kultúrpesszimista 2009.07.26. 14:27:45

@Mauzli:

Lehet, na de a stílus! A német autók egy néhány, egy kézen megszámolható kivételt leszámítva (Audi Quattro Coupe, VW Scirocco, Corrado, Opel Manta, Ford Capri, BMW 630 csi) sehol sem voltak - és nagyjából most sincsenek sehol. Tökéletes gépek lelketlen droidoknak.

J0C0 2009.07.26. 14:30:35

@gigabursch: ugy, ugy.. eloszor amikor meglattam egy lancia y-t, en is pesszimista voltam.. de amiutan beleultem megvaltoztatta a velemenyemet.. Szuper kis kocsi..

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 14:30:35

@kultúrpesszimista: hehehe, én Spiessbürger vagyok, ellentétben veled, aki tényleg Pfahlbürger, abból is a typische Bayerischen Virtschaft (a la Puzsér).

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 14:31:46

@series_one: Mindenkinek vannak meséi, nekem is, de olvasni jobban szeretem.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 14:32:44

na lépek, úgy látom eszkalálódik a helyzet, a la magyar módra

J0C0 2009.07.26. 14:43:00

Meg egy tipushibat senki sem emlitett idaig.. ezekrok a kocsikrol a kis elefantjelek mindig elvesznek.. biztos a ragasztassal lehet a gond.. ez igaz, csak aprosag, de megfigyeltem..

Mauzli 2009.07.26. 14:43:50

@kultúrpesszimista:
Persze ezek kultuszautók, de ezek sem szentek, mint ahogy az olaszok közt sem azok a régi Alfák, meg Maseratik, Lanciák. Mind-mind emberi kéz által összerakott, kopó alkatrészekből álló, embert kiszolgáló gépezetek. Mindössze annyi különbséggel, hogy egy olasz már anno is fele annyiba került, mint egy német. Így hát nem kell csodálkozni, ha előbb bele kell merülni egy olasz autó lelkivilágába, mikor az kicsit másabb anyagminőségből készült, mint egy batár német autó. De ha már hozzá kell nyúlni, valószínűleg kicsit olcsóbba is kerül az alkatrész, mint például egy Punto II vs. VW Polo esetében... Tény, hogy a japán autók nem hibásodnak meg annyiszor, mint az olaszok, de újkorában nem is annyiba kerül. A németeket a japánnal össze se érdemes hasonlítani, mert a német autók minőségben az olaszokat érték utol...:-)

ommm 2009.07.26. 14:59:19

@LipicaiCukorgyáros: Ennyi gond? Ugyan, mutass olyan korabeli kategóriatársat, amelyik első autóként használva, ugyanezen körülmények között kevesebb gondot produkálna. Semmi komoly, borzalmas hiba nem volt itt. Mezei karbantartás az egész.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 15:22:59

@ommm: Ezt most komolyan kérdezed, vagy még tényleg nem találkoztál japán autóval? De, látom nem veszed észre az apró célozgatásaimat, sebaj.

Alattam volt egy pár japó, de én még életemben semmit nem cseréltem ki rajtuk, leszámítva a folyadékot, szűrőket, szíjakat, és persze kb 120nál a vezérműszettet (egyszerűen mind atombiztos volt). Futóművük, váltójuk, kormányművük 150e-nél is olyan, mintha új lenne, ami egy Mazdánál, Hondánál stb. baromi élvezetes tud lenni szerintem ebben is egyetértünk. Ezt még soha nem tapasztaltam egy idősödő olasznál, franciánál, németnél (nem BMW, nem Mercedes), amik kotyognak, recsegnek, folynak, rohadnak stb. Nem vagyok márkabuzi és valszeg poénból veszek egy Daciát második autónak, mert olcsó és tetszik a végtelen egyszerűsége. Peace! :)

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 17:16:30

@LipicaiCukorgyáros:
"és valszeg poénból veszek egy Daciát második autónak, mert olcsó és tetszik a végtelen egyszerűsége."
Itt is van megoldás, ha japánnál akarsz maradni: mostani előtti Lancer. Az is egyszerű, igénytelen és épp elég ronda. A TC szerint:
totalcar.hu/tesztek/lancer16/

És még épp kapható az új mellett, " a készlet erejéig"!!! "Apró" szépséghiba h listaáron 3 gurigáért.

dextercapo 2009.07.26. 19:01:56

@Il mio nome è Nessuno: ezert van az hogy surun van modellvaltas hogy veletlenul se nohessen fel az utangyartott piac .
suncow ugy nezem nagyobb mintara lat ra fuggetlenul mint az itt agyalgok 95%-a .

ebben csak a nagy minta a ritka
es a fuggetlenul - mert nem egy markanak termeli a szarokat es tormakukackent csak a tormat ismeri , de szerinte az a legjobb gyumolcs .
raadasul ott lat ra ahol ez kevesbe presztizskerdes - igy a munkalapnal , rendelesnel oszintebb vallomas nem kell .

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 19:11:47

@dextercapo:
" surun van modellvaltas hogy veletlenul se nohessen fel az utangyartott piac "
Viszont x alkatrészt a költségek csökkentése érdekében a lehető legtöbb modellbe beszerelnek, így a gyakori modellváltás ellenére egyre nagyobb darabszámok vannak, tehát érdemes "felnőnie" az utángyártotóknak.

"es a fuggetlenul - mert nem egy markanak termeli ..."
Elég naiv vagy ha azt hiszed pont a gyárak nem figyelik a konkurrenciát. Egyik Münchenben dolgozó fórumtársunk maga mesélte h a két kezével szedte szét a konkurrens sportmotort.:)

dextercapo 2009.07.26. 19:18:12

csakugyan , ugyanaz az oninditoszabadonfuto van az apriliaban , bmw-ben es ktm-ben .
hogy hogyan derul ki ? sehogy - mert csak cikkszam van es egymassal nem kompatibilisek az elnevezesek .
az utangyarto megprobalhat felnoni , de itt nincs SEMA hogy az erdekeiket vedjek .

a gyartok figyelnek , de akinek ez a feladata az nem a tervezest , tudast lopja hanem a legolcsobb muanyag froccsonto titkait (vw ipari kemkedesi tema)

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 19:47:35

"csakugyan , ugyanaz az oninditoszabadonfuto van az apriliaban , bmw-ben es ktm-ben .
hogy hogyan derul ki ? sehogy - mert csak cikkszam van es egymassal nem kompatibilisek az elnevezesek .
az utangyarto megprobalhat felnoni , de itt nincs SEMA hogy az erdekeiket vedjek "

Itt kell ügyesnek lennie az utángyártó cégnek, megtalálni-felkutatni ezeket az alkatrészeket, megállapítani mit érdemes gyártani mit nem. Nyilván nem egyszerű, de nem egy nem két ilyen cég van. Ilyen a kapitalizmus.

GOMER 2009.07.26. 19:57:28

Ej ha sracok, hogy ti ettol a kis lanciatol hova eljutottatok, nem semmi..

dextercapo 2009.07.26. 20:04:14

@lacza87: ilyen . multicegek szolnak oda a lobbistaiknak hogy csak kene valami tuv vagy iso vagy mifene minosites csak nehogy man valaki otthon a sufnyiban jobb ajtozarat csinaljon mint a polokban sorozatban cserelt vackok gagyi muanyagbol es ocska mikrokapcsolokkal , mert sajnos harom evnel gyakrabban nem tudjuk kicserelni a modellpalettat , igy aztan szivas hogy van aki megkeresi a hulladek forrasat es rajon hogy balkezzel , masnaposan jobbat pisil hoba.

en ezt inkabb gazdasagi erovel valo visszaelesnek tekintem - nem a kapitalizmus szep peldajanak .

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 20:04:31

@dextercapo: Az meg, hogy ki mit lop nem tudom. Lehet Te sem, lehet igen. Kínaiak pl mindent.
@GOMER: Bocsáss meg nekünk.:) Itt a Belsőségen előfordul, hogy elkanyarodunk. web2...

kultúrpesszimista 2009.07.26. 20:15:11

@LipicaiCukorgyáros:

1. Tökjó lenne, ha magyarul értenél, a közérthetőség végett. Biztos sok csúfságot-rútságot írtál rám, jó lenne érteni.

2. Tökjó lenne, ha nem Puzséroznál. Én én vagyok, ő meg a barátom.

kultúrpesszimista 2009.07.26. 20:16:32

Tökjó lenne, ha magyarul írnál...

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 20:34:13

@dextercapo: Senki sem mondta h szép ez az eljárás, nem is pozitívan értettem.Egyébként nem is példanélküli.
Más ha annyira sokkal jobb az az alkatrész akkor nem lehet probléma sem a tüv, sem iso sem más minősítés.

Isgyu 2009.07.26. 21:06:12

@gss:
"ja igen a fervillnél lehet kapni a generátorhoz külön aluházat(ez szokott elrepedni,mert az alukorrózió térfogatnövekedéssel jár,igy lefesziti magát a vasmagról,vagy a vasmagot nyomja rá a forgórészre)"

Ezt már hallottam valakitől, hogy ez 1 gyenge pont a Fiatoknál :) Az újakon is. De mennyi idő alatt jön ez ki? Mi a tünete? Az újakon is fennáll még? Milyen márka ez ami ezt csinálja?

Akarki lehetek 2009.07.26. 21:24:23

@lacza87: akkor én is egy érdekes adalékkal szolgálok. Az egyik cég gyárt alkatrészt a mi egységünkhöz is. Mivel az alkatrészt egy másik német presztízsmárka is használja, mint ahogy mi is szerettük volna a másik nagy német presztízsmárkához, ezért simán új sorozatszámot kapott a gyártótól!!! Ez a kemény. Egyébként az autók a legnagyobb kategóriások a gyártók kínálatában. A speciális saját maga kutatott kifejlesztett terméket a beszállítónk simán átnevezte, hogy ne legyen egyezés, mégtöbb fajta dolog legyen. Aztán döntsd el, hogy minden elektromos bekötés működik-e?... Nem, ehelyett mivel küln számozás, kisebb darabszámú alkatrészként drágábban adja valamivel, de olcsóbb a gyártása...

lacza87 (törölt) 2009.07.26. 21:33:27

@Akarki lehetek: érdekes sztori, bár helyenként kimaradt a mondatból az állítmány ami nehézkessé teszi a megértést:)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 21:38:16

@lacza87: 3,3-3,7-ért kissé sok, de hát a ami árak teljesen elszálltak. Akkor inkább egy fapad-fapad Logan majd' fele ennyiért :) az legalább poén

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.26. 21:40:56

@kultúrpesszimista: Jól van, ne haragudj, nem akartalak megbántani, csak felhúztam magamat, mert én Para-Kovácsos vagyok, és Puzsér valamelyik műsorban elküldte a fenébe. Egyébként nem tudod, hogy melyik műsorban voltak együtt, meg még volt ott egy bandzsa, de humoros, szőke gyerek is. Az élet dolgairól polemizáltak.

kultúrpesszimista 2009.07.26. 21:57:59

@LipicaiCukorgyáros:

OFF
Emlékszem arra. Jó oka volt szerintem Robinak rá. Para-Kovácsot - Puzsértól függetlenül is - egyébiránt én is elküldtem már itt-ott a fenébe. Bakács oké, Wahorn szintén, Fiala (so-so), de Para-Kovács sok blődséget hord össze. Cinikus és relativista. Posztmodern ember és ez eléggé irritál benne. (Akkor már Bakács is jobb a fogyasztható, előre csomagolt teológiai okfejtéseivel, mert ő legalább nem gúnyolódik azon, ami az életben dráma.) Puzsér (és társai) meg tényleg jó és intelligens arcok - mikrofon előtt és a való életben is, hidd el. Na, back to the cars.

Shadowbull 2009.07.26. 22:17:00

@dextercapo: "ezert van az hogy surun van modellvaltas hogy veletlenul se nohessen fel az utangyartott piac . "

Egyreszt a 6-7-8 ev nem igazan suru, masreszt meg egyaltalan nem ezert van.

sb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.07.27. 00:25:53

@kultúrpesszimista: Fiala under the line, Bakács nearly, I do not like Puzsér, but I agree, back to the cars :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.27. 07:43:01

@Akarki lehetek: "Mivel az alkatrészt egy másik német presztízsmárka is használja, mint ahogy mi is szerettük volna a másik nagy német presztízsmárkához, ezért simán új sorozatszámot kapott a gyártótól!"

Sorozatszáma minden legyártott egységnek eltérô, mint azt a neve is mutatja. Legfeljebb eltérô cikkszámot kaphatott.

Abba belegondoltál már, hogyha X gyártó változtatást kér az adott terméken, Y gyártó meg nem (vagy teljesen mást), akkor tökönszúrhatja magát a beszállító a közös cikkszámmal? Tudom, ez kevésbé izgalmas, mint az összeesküvéselméleteid, de próbálj meg belegondolni, hátha.

ceenee 2009.07.27. 11:18:23

szerintem a világ 2 legrondább autója a fiathoz köthető:
Fiat Multipla
Fiat Coupe (1994-2002)
elnézést ha valakit ezzel megbántanék

kultúrpesszimista 2009.07.27. 11:31:28

@ceenee:

A Fiat Coupe szerintem azért nem ronda a szó klasszikus értelmében. Szokatlan formavilág, merész, de azért nem ronda maga az autó. Én ugyan olasz-fan vagyok (és svéd, és angol), de mondjuk nekem sem tetszik... A Multipla viszont tényleg lemoshatatlan szégyenfolt, és nemcsak azért, mert abszolút értelemben, vitán felül is az elmúlt mondjuk két évtizednek messze a legocsmányabb autója (megelőzve olyanokat pl., mint a Renault Twingo, Suzuki WagonR és Splash), hanem azért is, mert ez "olasz büszkeség"...

kultúrpesszimista 2009.07.27. 11:33:57

@LipicaiCukorgyáros:

OFF, és tényleg OVER:

"Fiala under the line". Ez azért így hülyeség. A legprogesszívebb reggeli rádióműsor az övé, hosszú évek óta. És nem sorolnám egyéb újságírói ténykedéseit, érdemeit. A stílust és a narcisztikus pózt most hagyjuk.

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2009.07.27. 11:47:40

hát, én sem kicsi olaszt nem szeretnék a családba, sem a családot kicsi olaszba.

igaz, semmilyen olaszt nem szeretnék a közelembe :-P

annál jobban szeretem a gyerekeimet, hogy a vélt vagy valós "vezetési élményeket", "férfias hörgéseket", s egyéb szubjektív elemeket a biztonság, kényelem és tér témakör elé helyezzek. szerencsére ebben egyezik a főnökkel a véleményünk. :-)

B... 2009.07.27. 12:11:28

Nekem volt szerencsém egy ilyen kisautóhoz. Az az 1.2-es 60 lovas volt és vadonat új, még '98-ban. A 60 lovas motor nagyon meggyőző volt, azzal sem sohasem baj, de azért érezhetően erősebb, mint az 55 lovas 1.1-es. 120e km-el adtam el, addig a kopó alkatrészeken kívül (olaj, fékek, ablakmosó) soha semmit nem kellet benne cserélni. Engem annyira meggyőzött a megbízhatósága, hogy azóta is csak olasz kocsijaim voltak. Szerintem akik szidják őket azok egyrészt nem ismerik, másrészt csak elhanyagolt példányokkal találkoztak. Tény, hogy foglalkozni kell velük. Hideg motornak nem szabad tolni, olajcserétket szigorúan betartani és jó olajat etetni vele. És azt is szereti ha tisztán tartják. :) Szóval ha szeretik meghálálja, ha nem akkor megbosszulja. Dehát olasz és lelke van... :)

Tipo16v 2009.07.27. 12:13:05

a coupé??? az sztem szép autó
a multipla...azt nem értem hogy hogy lehet egy ilyen ronda autót egyáltalán tervezni......

Akarki lehetek 2009.07.27. 12:26:30

@Il mio nome è Nessuno: abba belegondolál, hogy azt sem tudod miről van szó? Lehetne igazad is, de jelen esetben a 2 alkatrész teljesen ugyanaz, a geometriai mérete minden (kábé 20) autónál ugyanaz a költséghatékonyság miatt, egyedül az eletronikai bekötés szokott más lenni, attól függően, hogy milyen helyzetben van beépítve ez az alkatrész. De az a projekt elején eldől. Utána meg amikor már a prototípusokon túl vagyunk, és jön a próbaszerszám, akkor a beszállító szépen átnevezi.

A sorozatszámot természetesen elírtam.

Állítmányokért, vagyis a hiányukért elnézést.

csiky944 2009.07.27. 12:38:01

@kultúrpesszimista: twingo-t is csak az szidja,aki még nem látott közelről
multiplát szintén

Mauzli 2009.07.27. 12:40:42

Nekem tetszik a Multipla. Az új kasznis nagyon unalmasra sikeredett...Lehet megkövezni érte:-)

kultúrpesszimista 2009.07.27. 12:43:59

@csiky944:

Hát hogyne, okoska. 2 évig volt cégautó nálam, elég alaposan sikerült kiismernem. Amennyire vállalható motorikusan, annyira köpedelem kívül (az ormótlan, wannabe-individualista designjával) és belül (a kinder-tojások műanyag játékelemeire emlékeztető színes kapcsolóival, primitív belső elrendezéseivel, középső, digitális, napfényben jobbára olvashatatlan sebességmérőjével).

A multipla láttán meg olyan heveny hányinger fog el, hogy belülről sem vágynék megismerni. Majom mindenki, aki ilyet vesz és még örül is neki.

Mauzli 2009.07.27. 12:48:08

@kultúrpesszimista:
Én vennék és örülnék is neki, állítólag igen megbízható darab, akármelyikből is választasz...Engem ez érdekel, nem az, hogy más hányingernek nézi. Az Albeával is kiröhögtek, hogy tudtam ilyet venni, de mikor a másik a földúton nem mert menni 5 km/ó-nál többel, én meg csak úgy füsölt, úgy otthagytam, akkor más lett a vélemény. Mindenki addig hőbörög, míg nem volt neki olyanja...A Multiplába is míg be nem ültél és mentél vele 1000 km-t, addig ne ócsárold...

kultúrpesszimista 2009.07.27. 12:52:59

"A Multiplába is míg be nem ültél és mentél vele 1000 km-t, addig ne ócsárold..."

Erre azt mondom, hogy mindenki úgy csinál pojácát magából, ahogy neki jólesik. Teszek rá, magasról, hogy milyen menni vele. Ugyanezt elmondhatná egy Suzuki Ignis vagy WagonR tulaj is. Meghagyom a praktikumot a magadfajta stílustalan kispolgárnak, már bocs. Nehogy már abba' merüljön ki egy autó erénye, hogy milyen menni vele, mennyire kényelmes stb. Egy autó - tetszik nem tetszik - igenis több, mint puszta funkcionális eszköz. Sajnos vagy szerencsére - ezt nem az én tisztem eldönteni. De tény, hogy bohózatba illő benyomást kelt mindenki, aki egy szépnek semmiképp sem nevezhető, sőt, egyenesen rút autóból száll ki.

ceenee 2009.07.27. 12:53:26

ilyet sem hallottam még, hogy valaki a Multiplát szépnek látja... :)
Szerintem baromi randa a fiat coupe és mindamellé, hogy gusztustalan még sportautónak sem nevezhető. Az a fröccsöntött műanyag első lámpa meg az a segg... pláne ha még egy ormótlan szárny is kerül rá.

Mauzli 2009.07.27. 12:56:23

@kultúrpesszimista:
Aki a szépségért vesz autót és nem a használhatóságért,kényelemért, megbízhatóságért, az vagy nem normális, vagy járatnám tömegközlekedéssel...

Mauzli 2009.07.27. 12:58:32

@ceenee:
Lásd, amit kultúrpesszimistának írtam utoljára:-) Vonatkozik ez Rád is:-)

kultúrpesszimista 2009.07.27. 13:06:17

@Mauzli:

Tényleg fajankó vagy, ha nem nézed ki belőlem, hogy legalább féltucat márkát (és nem típust!) tudnék felsorolni, ahol a használhatóság, kényelem, megbízhatóság mellé a szépséget és stílust is megkapod! Csakhogy ezt egy magadfajta vizuálisan környezetszennyező, ízlésromboló, szandálos-zoknis igénytelen nyárspolgár úgysem értené meg. Mert sem szellemi, sem esztétikai igénye nincs.

ceenee 2009.07.27. 13:06:19

@Mauzli: na az erős túlzás, hogy a coupé megbízható lenne... van a családban, egy "jó állapotúra" csak az ára 3/4-ét kellet már költeni.
A multipla még akár előfordulhat hogy praktikusnak nevezhető. De a lényegen ez sem változtat. Nem egy szépre sikeredett darab.

Mauzli 2009.07.27. 13:16:39

@kultúrpesszimista:
Jobb nem szólni Hozzád, nem érsz fel hozzám:-) Egyébként volt német konszernbeli autóm is, cseh márka, nagyon szép és jó volt, de mikor magam mögé kellett beülni, pedig 4,5 méter hosszú volt, az maga volt a kín. Na ez a fent említett csúnya, okádék ronda autónál nem volt meg. Erre mondtam, hogy akárki akármihez hasonlítja, akkor is ez használhatóság, megbízhatóság szempontjából sok-sok autót ver...
Neked meg maradjon csak meg az a hit, hogy ez a legrondább autó, akkor sincs igazad, az én szemszögemből nézve, bármit is mondasz a jövőben akár a Multipla-ra, akár a Lancia Y-ra, vagy bármely más, állítólag nem igazán sikerült olasz autóra.

Mauzli 2009.07.27. 13:17:02

@kultúrpesszimista:
Jobb nem szólni Hozzád, nem érsz fel hozzám:-) Egyébként volt német konszernbeli autóm is, cseh márka, nagyon szép és jó volt, de mikor magam mögé kellett beülni, pedig 4,5 méter hosszú volt, az maga volt a kín. Na ez a fent említett csúnya, okádék ronda autónál nem volt meg. Erre mondtam, hogy akárki akármihez hasonlítja, akkor is ez használhatóság, megbízhatóság szempontjából sok-sok autót ver...
Neked meg maradjon csak meg az a hit, hogy ez a legrondább autó, akkor sincs igazad, az én szemszögemből nézve, bármit is mondasz a jövőben akár a Multipla-ra, akár a Lancia Y-ra, vagy bármely más, állítólag nem igazán sikerült olasz autóra.

Mauzli 2009.07.27. 13:18:31

@kultúrpesszimista:
Nekem egyébként a szép autó a régi és új Fiat 500...Azt előbb megnézem az utcán, mint egy bármely más nációból való terméket. Erre varrj gombot:-)

Mauzli 2009.07.27. 13:31:27

@kultúrpesszimista:
Ja és még valami:
Inkább eszem meg azt az almát, aminek a héja rohad, de a belseje finom, egészséges, mint aminek a belseje rohad, de szép a külcsín...

zeddez 2009.07.27. 14:14:54

@LipicaiCukorgyáros @2009.07.25. 23:56:10 :
ez csak azért lehet, mert mielött hozzás került mindet felujították 2x annyiért, mint ezt az Y-t, ugyhogy a tulaj nyilván nem akart megegyszer ennyit rátapsolni ezért fokozottan kerülgette a kátyúkat. Na meg ugye az sem mindegy, hogy 200k km az inkább pl Budapest -ami egy ilyen kis autónak inkább a környezete-, vagy autópályán szaladt bele az órába. Megnezném pl a Subaru-ban mennyiért cserélsz futómúvet 100-150k km Budapestezés után. Autópályan/országuton messze nincs annyi úthiba km-ként, mint egy városban, sokkal többször fordulsz kisebb ívben és sokkal többször fékezel is adott futás km alatt városban.

traxx 2009.07.27. 14:56:02

@A6 2.7 TDI - a lomha tehén:
Ha beleláthatnál az A6-osod gyártásába, szerintem gyalog járnál... Nekem volt szerencsém beleolvasni pár Audis dokumentácíóba... Maradjunk annyiban, eléggé lent van a léc... Persze megfelel, csak jobb ha az ember nem tud róla.
Az egész japán/német/olasz ellentéthez egy gondolat:
Láttam az olasz melósokat bemenni munkába(luxus sportkocsikat gyártanak) reggel 9-kor dobozossörrel a kezükben. Nem eldugva, meg ilyenek, simán ott volt a kezébe, mint neked az uzsonnásdobozod. De ennek ellenére sem kellene japán, vagy német. Céges kocsinak, vagy igáslónak lehet, de elsődlegesnek nem. Ha csak A-ból B-be akarsz eljutni, olyat veszel, ha élvezni is akarod az utat, akkor nem. Hallottam én is rémtörténeteket, de engem pl soha nem hagyott még ott sehol olasz kocsi. Szerencsés vagyok? :) Ha elő fog fordulni, majd módosítok a véleményemen...

Shadowbull 2009.07.27. 15:08:30

@traxx: "Nekem volt szerencsém beleolvasni pár Audis dokumentácíóba... Maradjunk annyiban, eléggé lent van a léc.."

nekem meg volt szerencsem nem csak olvasni, de irni is.

maradjunk annyiban, hogy elegge magasan van a lec.

sb

kultúrpesszimista 2009.07.27. 15:11:08

@Mauzli:

Varjon gombot erre a sok baromságra az, akinek két anyja van. Tehát nem én. Részemről lezárva, dilettáns, a pályaszélről bornírtságokat bekiabáló, az ízlés minimumával sem rendelkező emberekkel semmi értelme diskurálnom. Csók.

Akarki lehetek 2009.07.27. 18:16:02

@kultúrpesszimista: ez elég hülyeség volt. A Wagon R+ sosem volt praktikus, sem az Ignis... A Multipla meg amikor kijött, a legpraktikusabb autó volt, német teszten is nyert! Pedig volt német ellenfél. Az hogy csúnya, az nagyon is igaz viszont. De ez szubjektív, senki nem itélheti meg, másnak mi a szép. Sok embrenek azért tetszett, mert formabontó. Mint pl egy Audi, ami azért, mert dögunalom. Ezt nem mi döntjük el, kinek mi tetszik...

kultúrpesszimista 2009.07.27. 19:04:09

@Akarki lehetek:

Nem gondolnám hülyeségnek. A Suzukik praktikusak, ha másért nem, mert viszonylag olcsón (persze ez is relatív) nyújtanak olyan minőséget, amely az átlagos felhasználók többségének megfelelő. Lehet ütni-vágni őket, igénytelenek és szerkezetileg tartósak, ehhez képest tűrhetően mennek és a csomagterük sem idézi a Skoda 120L emlékét. Mindazonáltal a magam részéről csak akkor vennék Suzukit (és Kiát, Hyndait, Chevrolet-et stb.), ha fegyvert szegeznének a halántékomhoz. Az Audi dögunalmasságában abszolút egyetértünk. Ahogy nem izgalmasabb számora a legtöbb Mercedes, BMW sem.

Mauzli 2009.07.27. 20:46:47

@kultúrpesszimista:
Jaj, te nagyon okos, kiművelt, minden téren a maximumot nyújtó ember, hogy miért nincs ilyennel tele ez az ország, biztos mindenkinek szép autója lenne, megbízható, gazdaságos, és húúúúúú detökjó...
Aztán az ízlésről meg ne ítélkezz, ha nem ismered a másik belső lelkivilágát, mert ezek szerint nem én állok a kispályán, hanem te, mivel te kezdted az egész dolgot felfújni...Úgyhogy állítsd le magad kérlek...

Mauzli 2009.07.27. 20:49:37

@kultúrpesszimista:

Nézz meg egy német tartóssági tesztet, mielőtt a Suzukik tartósságáról és ütni-vágni lehetőségéről beszélsz...Igencsak le vannak maradva, kivéve a Lianát, ami meg Jappó...

Mauzli 2009.07.27. 20:52:45

@kultúrpesszimista:
Ugye, a régi suzukikról beszélsz? Az újak sehol nincsenek a német megbízhatósági statisztikákban...
Apropó, Skoda 120, meg 105 (mindegyik volt nekem, úgy 4-5 éven át), többet kibírnak jóval, mint egy mai autó...

Akarki lehetek 2009.07.27. 21:05:46

@kultúrpesszimista: végülis ez is egy nézőpont. Így nem is rossz amit írtál. Én máshonnan néztem. A régi Multipla akkor etalon lett a kihasználhatóság terén. Nem kötöttek kompromisszumot a szépség javára. Nagy üvegek, jó kiláthatóság, egész jól el lehetett benne férni, de rettentő fura volt kívülről. Ezt vette alapnak japán, német, francia a fejlesztéseiben. Az ötleteket mind áttanulmányozták, szerencsére azért több kompromisszumot engedve a dizájnnak.

Mauzli 2009.07.27. 21:14:52

@Akarki lehetek:
Igen, igazad van. Egy 4 méteres autóba úgy elférni 6 embernek, ahogy ezt 10 éve már kitalálták a Multipla-val, ezt másolta le sok másik márka. Lehet, hogy egy ronda autó kívülről, de például mikor bekapcsolod este a tompítottat, a fényszórót és a ködfényt, na az király egy látvány:-) Mint egy mini kamion:-) És ez minden tekintetben igaz. Pakolhatóságra, motorok tartósságára, stb.
Egyébként, ha már itt tartunk, ami egy elfuserált autó a Fiat-nál, az az Idea...

a márk 2009.07.27. 22:04:37

apámnak volt vagy féltucat olasz autója mindíg szerette a család, mert jó autók voltak. az utolsó 3 Alfa 164 twinspark (duplagyújtás és változó szelpvez.1988)
a mostaniban 200e+km van és most kölltött rá tán százat. patent a verda('97) és nagyon szeret menni.

anyukámnak 10 évig volt 1 fapad AX Citroenje mikor eladuk 150e km-el csak a gumikat kellett cserélni. szóval a francia kisautók se rosszak. most 1 ilyen Lancia Y-ja (1.2es f.i.r.e.) van 12 éves 40e km-el vettük. most 100e van benne és azon kívűl, hogy körbe van törve az egész gyakorlatilag tökéletes. még a hátsó ablaktörlő is. mindenkinek tetszik aki belelül. valamint nem utolsósorban nagyon szeret menni. én is sokat jártam vele és olykor engedtem a kisértésnek. bizony sok presztízsautós nagyot néz mi volt ez a fura olasz izé ami porig alázta elindulásnál. 850 kiló tömény öröm és cukiság Made in Italy. igen ez női kocsi. ugyanis futóműve nem sok van, de az hasznavehető. szóval én imádom a tipust, nem mellesleg ezen tanultam meg vezetni. külön öröm volt, hogy nem szervós és alig-alig jön szembe.

nekem, pedig 1 zsigulim van a világ egyik legjobb autója. legalábis az én anyagi helyzetemet figyelembe véve.

U.i.:a bakátcsh meg settenkedik,
kovács meg para és
szemüveg nélkül bandzsítok.

kultúrpesszimista 2009.07.27. 22:09:23

@Mauzli:

Én ugyan leállok. Nem bántanálak meg a világért se, elintézed magad épp eléggé a kínos hozzászólásaiddal.

"miért nincs ilyennel tele ez az ország, biztos mindenkinek szép autója lenne, megbízható, gazdaságos, és húúúúúú detökjó..."

Bizony, jó is lenne. Nem lenne ennyi sok érdektelen, fantáziátlan, városképromboló négykerekű az utcákon, javulna a városkép úgy általában is. És sok megbízható, gazdaságos és szép autót lehetne sorolni, amelyek töredékébe kerülnek egy új vagy használt Multiplának, Suzukinak. Volvok, Lanciák, Hondák stb... De te csak maradj a szupi miniteherautódnál, hehe.

A6 2.7 TDI - a lomha tehén 2009.07.28. 01:06:32

@traxx: bocs, ha ez a nem túl remek nick megzavart. egyáltalán nem vagyok Audi fan.

régebben volt egy és nem szerettem, a folyamatos meghibásodások és a gyökér szervizesek egy életre megutáltatták velem.

amúgy volt szerencsém látni Győrt, Ingolstadtot és Neckarsulmot is, a beszállítói elvárásokat pedig napról napra élvezhettem egy időben. egyik sem erősíti a négykarika szeretetemet :-(

dextercapo 2009.07.28. 01:47:16

@Mauzli: azert az hogy nemet a teszt , sokat levon az ertekebol - hirhedtek a gagyi propaganda szagu irasaikrol - van ahol konkretan lattam hazudni oket .
en vettem suzuki wagonert ceges autonak es semmilyen meghibasodasa nem volt az elmult 80.000km alatt . a kornyezetemben elok ugyanilyen hibastatisztikarol tudnak beszamolni . nem elmeny , de nem eszik sokat es tartos . nem izgat hogy a futomuve nem otlengokaros - olcson , sokaig bent marad az auto alatt . pakolni , menni a-bol b-be tokeletes - es az olajcsereje is olcsobb mint a nemeteknek ami eddig felenk megfordultak - de ugy nyolc eve sikerult tobbszor egymas utan garancialis hibaval bukni - igy nemet tobbe nem teszi be a labat a portara - francia-olasszal is volt garis gond , de egyreszt a bosch elektronika okozta , masreszt gariban visszavasaroltak , bocsanatot kertek es utana oriasi kedvezmennyel adtak a kovetkezo peldanyt - a szerviz nem akar allandoan atvagni :)

Mauzli 2009.07.28. 08:00:48

@dextercapo:
Hát, melyik szentnek nem maga felé nyúlik a keze egy bizonyos százalékig?:-)
Azért a németek sem ajnározzák mostanában már a saját termékeiket, mikor a dél-koreai remekműveket előrébb sorolják, meg a jappókat, még mindig...
A Suzuki wagoner meg szimplán régi motorra épült dobozocska. Így motorikusan nem is szabad, hogy baja legyen, meg fogyasztásban is bajonk volt a régi Suzi annak idején... Igaz, másban nem nagyon...:-)

Mauzli 2009.07.28. 08:57:38

@kultúrpesszimista:

Ja, mindenkiek egyforma autója lenne, az ám a tökéletes világkép...Mindenki egyfomra belő lelkivilággal, egyforma szépérzékkel rendelkezne...Ez a Te világod...Én megmaradok a különc autóknál, mert bizony ezek színesítik azt a szürke képet, amit Te felépítesz itt nekünk.

balco 2009.07.28. 11:13:10

Nekem is ilyen van.
Egyetlenegy baja van: a fenti "beszélgetést" minden egyes rokonnal, baráttal, kollegával végig kell játszani.
Pedig nincs mindig kedvem autóról beszélgetni. Ha e helyett veszek valami elfogadott autót (Golf, Astra, Polo, Swift stb) akkor soha senki bele nem köt.
Aztán beleül és csodálkozik, hogy nem kopogós műanyag, hanem alcantara a műszerfal, meg hogy nem is olyan drága fenntartani, és meglepően kényelmes még hátul is, tele van extrázva stb... A végén kiül a mosoly az arcára neki is.

De mindenki azt vesz amit akar, én nekem erre van szükségem, valakinek másra!

Gabryel 2009.07.28. 13:58:55

Létezik olyan magyar fórum, ami témától függetlenül nem eltérő kifinomultsággal megfogalmazott anyázásokba torkollik?

marta47 2010.01.18. 13:43:09

Van egy 2002 es Puntom.Eddig a müszaki vizsgára, midkétszer az utcáról mentem be.Igaz a második alkalommal alsómosást csináltam, hogy ne legyen otvaros.Az autó ment 82e. km-t.Na ennyit az olasz autókrol.

Caldera75 2011.01.22. 09:51:58

Olasz autóról annyit, hogy van egy 23 éves Fiat Uno-m, amiben a termosztát tönkrement. A gyári volt még benne! 3 csavarral van rögzítve a motorra. Meglazítottam, és utána 2 újjal szépen letekertem a 13-as anyákat.

salis 2011.01.22. 14:30:28

Sziasztok!
Nekem van egy Focus 1 sedanom. És tetszik és imádom és 10 éves és semmi baja. És most lehet szidni. Szerintem mindenki dönthesse már el magának, hogy mi tetszik.
Öszinte tiszteletem.