Harc, botrány, viszály. Egy hibrid kell csak hozzá

  2009. július 07. - ommm Címkék: hibrid honda lol bende insight papp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Egy hibrid száz bajt csinál. Talán a szerkesztőség történelmének eddigi legkomolyabb, vérre menő vitáját indította el a Honda Insight. Lassan két hete már, hogy nálunk járt, de még ma is egy harmincperces vitát hallgatott végig az egész harmadik emelet. Bende kontra Papp, Papp vs. Bende,  mi már görcsölő gyomorral fetrengünk a padlón, ahogy újabb meg újabb érvekkel és ellenérvekkel bombázták egymást. Minden áldott nap. Elég egy foghegyről odavetett háromfél, máris kész a baj.

Emlékeznek a Muppet show két öregére? Waldorf és Stadler itt járnak köztünk. Döntsék el, melyik melyik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411232338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esde 2009.07.08. 11:31:30

én az első épkézláb megoldást most láttam itt egy mercis cikkben.

magyarul a váltó és motor közé megy egy villany cájg, ami egyben öninító, generátor, és rásegítő villanymotor, ha ez tovább fejlődik ennek már van értelme:)

Az energia tárolás meg úgy kell hogy a vízből vonja ki a zoxigént:)

Hidrogénmotor+ eny villany izé és kész ennyi:) A többi a nap dolga, akkor csináljanak hidrogént amikor és ahol süt, ennyi. :P Vagy lehet menni biciklizni:)

esde 2009.07.08. 11:32:30

és ez azért is jó mert annak van hangja meg robban meg fűt meg mittomén:) de közben vizet pukizik:)))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 11:39:57

@SsPL71: "Hatásfokát nem ismerem, elméleti megközelítés, nem számoltam semminek utána."

Pedig nem ártana, Móricka, mert perpetuum mobile nem létezik.

"Lehet le kéne védetnem"

6 évesen én is ezt gondoltam.

pkovacs70 2009.07.08. 11:40:23

@Shadowbull: Az akksit nem a normál autóknál megszokott módon a motorról ékszíjjal hajtott generátorról tölti, de ezt ugye már többször áttárgyaltuk.
Egy sorompónál, álló benzinmotorral, akár 10 percen keresztül is működik a klíma a visszanyert energiából úgy, hogy közben még a fényszórók is mennek.
Működik a dolog, csak ki kell próbálni.
Én megtettem, havi 4-5e km nyomok le egy hibriddel.
Esetleg valakinek gyakorlati tapasztalata is van, vagy csak nyomjuk bele a nagyvilágba a sztereotípiákat? :-)
No offense...

pkovacs70 2009.07.08. 11:42:36

@esde: Pontosan ugyanez az elv működik az Insightban és a Civic Hybridben is. Csak már évek óta... :-)

pkovacs70 2009.07.08. 11:43:45

@esde: Pontosan ugyanez az elv működik az Insightban és a Civic Hybridben is. Csak már évek óta... :-)

Érdekes 2009.07.08. 11:44:10

@SsPL71: kis szivárgás, nagy hatásfok mi? :D:D akkor már, csak nem itt tartánánk...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 11:50:09

@pkovacs70: "A klímát elektromosan az akkukról működteti, ami nem terheli a benzinmotort."

Az akksit mi tölti szerinted?

Shadowbull 2009.07.08. 11:50:51

@pkovacs70: "Az akksit nem a normál autóknál megszokott módon a motorról ékszíjjal hajtott generátorról tölti"

Jelen esetben az a kerdes, hogy mennyi a rekuperalt energia.

Hogy 10 percig megy a klima allo helyzetben, az nem mond semmit, mert nem tudod, ebbol mennyi a rekuperalt energia, es mennyit toltott a benzinmotor a generatoron keresztul az akksiba.

Raadasul ha nem a motorral direktben hajtod a klimat, hanem villannyal, akkor bejon a kepbe a generator, a vezetekek meg az akksi vesztesege is.

sb

The Good Boy 2009.07.08. 11:51:40

@Il mio nome è Nessuno: de ha még igy is, hogy plusz 1-200 kilót cipel és mégis 10-15%-al kevesebbet fogyaszt, engem nem igazán érdekelne a plusz súly. Érdekes módon amikor pick upokról, meg SUV-okról van szó, akkor a racionalitásnál soha nem volt baj, hogy fél tonnával többet cipel, mint mondjuk egy középkategóriás. De itt, ahol elvileg (és gyakorlatilag kisebb fogyasztású autóról van szó), itt megy a "de több száz kiló pluszt kell vinnie" duma)
Egyébként, ha már fentebb kiragadtam a jettát, mint nálam esetleges alternativát:
Jetta 1,6 Trendline Family:
saját tömeg: 1268
Megengedett össztömeg 1870
Civic hybrid:
saját tömeg: 1297
Megengedett össztömeg 1720
Prius2:
saját tömeg: 1300
Megengedett össztömeg 1725
Insight:
saját tömeg: 1276
Megengedett össztömeg 1650
Hol is van a többszáz kiló?
Max a terhelhetősége nem olyan jó, de tételezzük fel, hogy pl. én nem hordok vele cementet, 2 felnőtt és egy gyerek utazik vele, plusz pár havonta 1-2 heti utazáshoz való poggyásszal.
Hol itt a gond?
Várom a többszáz kilóra a magyarázatot...

dr.oid 2009.07.08. 11:56:58

Brutál akciófilm: The fight of the Tiny Buddhas:)) Azt hiszem van egy olyan vezetési stílus amit én dinamikusnak hívok. A vezető adaptálódik az autó és a saját képességeihez. 2,4 Accordnál, Alfánál, BMW-nél kihasználom a motor erejét, erőből előzök, rövidebb féktávokkal kalkulálok, de nem padlógázzal, streetfighter módra gyorsítgatok, utána meg füstölő gumikkal satuzok. Rájöttem, hogy ez durva pazarlás. Van egy ésszerű kompromisszum egy lágyabb de hatékonyabb vezetési stílus amit legjobban Jackie Stewart tudott prezentálni. Yaris, Insight nem versenyautó, lehet eszelősen tolni neki amíg kiugrik a háromhengeres blokk a motorháztetőn, csak éppen nincs értelme. Yarissal mentem 6,2-őt és 4,2-őt is computer szerint. A vezetést élveztes mert gyorsan bemehetek egy kanyarba és kezes marad, kormányzása direkt, fékei gyenguszok de kalkulálok vele, előzéshez kell hely de lendületből simán megoldható, 3/4 gázzal gyorsítok, időben és rendszeresen váltok, kihasználom a motorféket. Nem mondanám hogy szar, azért mert nem Ferrari, csak más: kis 1000-es háromhengeres, amivel meg kell találni a kellő hangot, Insight, Prius dettó. Azt írtátok eccer a Honda tervez egy kis sporthibridet is, az biztos jobban fog menni:)

The Good Boy 2009.07.08. 11:59:07

tényleg megy itt a duma, most már arról is, hogy mi tölti a klima energiájához az aksit.
Szerintem teljesen mindigy a lényeg az, hogy gyakorlatban kisebb fogyasztást lehet vele elérni, mint egy benzinessel, vagy egy dizellel (városban). Innentől kezdve részletkérdés, hogy mi termeli. Ugyanerre utaltam fentebb a súly"vitánál". Nem mindegy, hogy mennyivel nehezebb (szinte semmivel), ha egyszer kevesebbet eszik?
És igaza van pkovacs70.-ek, én már az első kommentemben megemlitem, hogy aki itt véleményt mond, annak a 90%-nak nincs semmilyen gyakorlati tapasztalata, de úgy beszél itt róla, mintha minimum napi szinten használná.

Shadowbull 2009.07.08. 12:27:02

@The Good Boy: Tudtommal a Priusban kabe 150 kilo az egesz hobelevanc tobbletsulya.

Lexusban nem tudom, a Hondanal valoszinuleg kevesebb, mert kisebb az akksi, es startergenerator van kulon villanymotor helyett.

Egyebkent meg az osszehasonlitas nem igazan allja meg a helyet, mert eppen nem tudod, milyen kompromisszumokba ment bele mondjuk a Toyota, hogy csak ilyen nehez legyen az auto, hibridcuccokkal egyutt.

sb

W84IQ 2009.07.08. 12:29:41

A 2007-es Priusom 5.8-at eszik légkondival. És jó. Ha mindenáron meg akarjátok tudni, akkor ürítsétek le a tankot, tegyetek bele 10 liter benzint, menjetek vele 50 KM-t, és ismét ürítsétek le a tankot. A kifolyó maradék benzin mennyisége alapján kiszámolható a fogyasztás. De minek?

pkovacs70 2009.07.08. 13:18:20

@Shadowbull:
Nincs külön generátor. A motor és a váltó közé épített elektromotor indítja a benzinmotort, működik áramfejlesztő generátorként, vagy adott esetben a benzinmotornak rásegítő erőforrásként.
A műszerfalon elhelyezkedő indikátorról pedig klasszul látszik, hogy mikor tölt, és mikor segít rá. Vagy ez, vagy az. Olyan nincs, hogy gyorsít is meg tölt is. A töltés a motorfék üzemben és a fékezéskor működik.

"Raadasul ha nem a motorral direktben hajtod a klimat, hanem villannyal, akkor bejon a kepbe a generator, a vezetekek meg az akksi vesztesege is."
Ha direktben a motorról hajtom, akkor pedig a súrlódási veszteség, ami lényegesen nagyobb, mint az általad említettek. Az elektromos vezetékek vesztesége pedig úgy elhanyagolható, ha belegondolunk, hogy tulajdonképpen hulladékenergiát használunk. E mellett a szíjas hajtás egy kényszerkapcsolat, vagyis pörög ha kell, ha nem.
Nem véletlen, hogy egyre inkább térnek át a gyártók az elektromos szervora és egyre gyakrabban fogunk majd találkozni az elektromos klímakompresszorokkal is. Adott körülmények között gazdaságosabban üzemeltethetők. Egy hibrid hajtáslánc a megfelelő akksikkal pedig pont ilyen "adott körülmény". :-)

Továbbra is azt tudom javasolni, hogy ha van lehetőséged rá, akkor róbáld ki! Hajlamosak vagyunk a megszokott sémáink mentén gondolkodva elutasítani az újdonságot, vagy a szokatlant.
Ez nem gáz, mondhatni általános.Én is így voltam vele, amíg nem próbáltam ki.

The Good Boy 2009.07.08. 13:19:01

@Shadowbull: amig az ütközésbiztonsága megfelel az igényeimnek, meg tartalmazza a számomra fontos biztonsági eszközöket (márpedig nekem nagyon fontos az én és a családom biztonsága), addig nem igazán érdekel, hogy honnan vesznek el plusz kilókat.
pl. Nem zavar, ha fél centis helyett két mm-es mondjuk a csomagtartóban az alsó, pótkereket rejtő boritás, ha az elbir egy hétvégi nagybevásárlást, meg két év után sem deformálódik el.
Nincs igényem motorboritásha, hiszen nem nézegetem a motorteret, nincs szükségem motortartó teleszkópra sem, hiszen egy-két havonta kibirom, hogy a motortartó pálcát bedugom a neki fenntartott helyre, ha az olaj-, viz- és ablakmosó szintet ellenőrzöm. Meg hasonló dolgok nem zavarnak. de ebben biztos velem van a baj:)

The Good Boy 2009.07.08. 13:21:14

@The Good Boy: motorHÁZTETŐT tartó pálcát

Stock 2009.07.08. 13:24:37

nekem Papp Tibi olyan, mintha konfliktus függő lenne és attól érezné magát többnek, hogy megygőz másokat az ellenkezőjéről, mint amit ők gondolnak, de nem azért mert ő ellenkezőleg gondolná, mint mások, hanem azért mert élvezi a vitát... és ha nyer attól többre tartja magát! :)

"nem megy" ez biztos igaz (bár rohadt reltív egy fogalom, mert mihez képest)...
ez nem megy mert keveset fogyasztásra és a sporoláson élvezkedőknek készült...
az integra meg megy de nem kimodottan fogyaszt keveset, mert ott meg a menés volt a szempont!!
Papp Tibi Avessise se megy egy Zondához képest... de vajon kevesebbet eszik e?!?!?!? valszínűleg igen.. viszont ahoz képest nem megy, tehát Tiborunk érvrendszere szerint rossz autó!!!!!! :))

GyLovag 2009.07.08. 13:34:28

Após 2000-es évjáratú Suzukija 5,5litert iszik takarékos vezetéssel (autópályán max 120-al, városban is 5-ikben ahol lehet, stb)
Keveset eszik, viszont nagyon kényelmetlen vezetni a 180centis magasságommal.
Ha lenne rá lóvém nekem kellene egy Insight, de mivel nincs így csak olvasok róla.
Fölösleges vitázni a fogyasztásokon, hosszútávon derül ki, hogy egy vezető alatt mennyit kajál egy autó és az nem csak 660km. A saját kocsiját hajlamos mindenki túlértékelni, hogy ne érezze magát nagyon rosszul a benzinkútnál.

kalandrover 2009.07.08. 13:41:30

Most, hogy Bende Úr fejét "élőben" is láthattam, már értem miért bukott akkorát a Subaruval.........ő mármint annak a hitelével.

Tipikus mindent akarok, de nem bírja a farka arc.

Grifter 2009.07.08. 13:46:21

Baromira mesterkélt. Jobb lett volna egy kandikamerás felvétel :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.08. 14:02:33

Hát én most jöttem ki németekhez a 9 éves, két literes rizskályhával. Átlagban a pályákon 140-150 közötti tempó, lehetőség szerint tempomat (ami sajnos szart se ért, mindig van kinn is egy hülye, aki kijön eléd), az üzemanyag 15% E85 / 85% 95-ös benya. Ez lett 9 liter összesen, gyakorlatilag ugye "hegynek felfelé". Hazafelé lesz kb. 7.5 liter, ugyanezzel a tempóval, tehát nem nagypapásan. Na most hibriddel ez hogyan jönne ki? Tapasztalati választ kérnék.

Cook kapitány 2009.07.08. 14:18:23

komolyan nekiálltatok kommentben is ezen vitázni?? A video is ROTFL, de ez aztán pláne RTFLMAO. :-DDD

Shadowbull 2009.07.08. 14:30:40

@pkovacs70: " Nincs külön generátor. A motor és a váltó közé épített elektromotor indítja a benzinmotort, működik áramfejlesztő generátorként, vagy adott esetben a benzinmotornak rásegítő erőforrásként."

Igen. Startergeneratornak hivjak.

"A műszerfalon elhelyezkedő indikátorról pedig klasszul látszik, hogy mikor tölt, és mikor segít rá. Vagy ez, vagy az. Olyan nincs, hogy gyorsít is meg tölt is. A töltés a motorfék üzemben és a fékezéskor működik."

Miert, nalad csak ez a ket uzemmod van, gyorsitas vagy motorfekuzem? Nyilvan amikor rasegit, akkor nem tolt, de tolt statikus motorfordulatnal is. A rekuperalt energia messze nem eleg, hogy az osszes elektromos fogyasztot mukodtesse. Plane ha villanyos a szervod meg a klimakompresszorod is.

" Ha direktben a motorról hajtom, akkor pedig a súrlódási veszteség, ami lényegesen nagyobb, mint az általad említettek."

Feneket. A mechanikus szijhajtas hatasfoka olyan 95% korul van. A generator hatasfoka olyan 80% jo esetben, aztan jon meg az akksi es a villanymotor hatasfoka, a vegeredmeny meg sem kozeliti a direkt szijhajtas hatasfokat.

" Az elektromos vezetékek vesztesége pedig úgy elhanyagolható, ha belegondolunk, hogy tulajdonképpen hulladékenergiát használunk."

Porbalj mar elvonatkoztatni attol, hogy te a klimat teljes egeszeben hulladekenergiabol uzemelteted. Meg a Priusnal sincs igy, nemhogy a Hondanal.

" E mellett a szíjas hajtás egy kényszerkapcsolat, vagyis pörög ha kell, ha nem."

Nem eppen. A klimakompresszorok szijtarcsaja lekapcsolhato a kompresszor tengelyerol.


"Továbbra is azt tudom javasolni, hogy ha van lehetőséged rá, akkor róbáld ki! Hajlamosak vagyunk a megszokott sémáink mentén gondolkodva elutasítani az újdonságot, vagy a szokatlant."

Nem kell ahhoz kiprobalnom, hogy tisztaban legyek azzal, hogy mi hogyan mukodik.

sb

INSIDER 2009.07.08. 14:37:08

@Shadowbull:

Muhaha :)))

Tudom, hogy fáj az igazság, de ez van. Dolgozd fel.

Azert nezd meg azokat a statisztikakat.

Megnézem, ha mutatsz olyat, ami ezt bizonyítja.

Most pedig egy kis felvilagositas az altalad idezgetett JD Power-rol.

Az ominozus statisztika ugy jon ossze, hogy osszeadjak a kifogasolt "dizajn" problemakat es a meghibasodasok szamat.

Igen? És ezt melyik mesekönyvben olvastad? De az is lehet, hogy én beszélek elég jól angolul. Fékpor és hasonlók???? Muhahaha!!!!

Nézzük már meg az összesített listán hány pontot kapott a Lexus és hányat a BMW.....

www.jdpower.com/Autos/ratings/Quality-Ratings-by-Brand

Bizony a tények makacs dolgok. Ennyit a TE következtetéseidről.

zeddez 2009.07.08. 14:56:25

@Érdekes: amikor kinyomod az 1.4-s turbóbenzines szemét, az akkor éppen nagyobb hatásfokú üzemmódban van, mint a szívó benzines vagy a hibrid hasonlóan üvegelve. Ezért is csinálnak jelenleg a gyártók sorban inkább kisebb de feltöltött motorú autókat. Főleg, hogy ekkor messze nagyobb teljesítményt produkál, amit ha visszaszámolsz fajlagos fogyasztásra, akkor jobb érték jön ki, mint egy szívó benzinessel
Nem a hibridek nitroglicerin szállítós "elvileg akár 4.5-t is bír fogyasztani, csak közben levillog a csuklós volánbusz tele utasokkal hegymenetben" üzemmódját kéne összehasonlítani a turbóbenzin csapatós-játszósával, mert egyik sem életszerű igazából. Ezt csak a hibridesek eröltetik igazolandó a létjogosultságát ennek a technikának, de ha jobban belegondolsz egy parasztvakítás az egész.
Pl márkán belül maradva eleve kb 40%-l többe kerül a hasonló belterű nem_hibridhez képest, lásd pl Jazz vs Insight, ha nézed annak a fogyasztását, hasonlóan nagytatterben közlekedve, akkor van max 1 liter diffi a hibrid javára, ami max 15% minusz. Wow, 40% plusz, 15% minuszért, megéri. De ugyanígy járva egyébként a turbóbenzin sem fogyaszt szignifikánsan többet (kb +1.5 liter), csak ki az aki ezt kibírja azzal :) (Nem mellesleg, ha turbóbenzines tempóját akarod tartani ezekkel, mármint amire az képes, akkor a szívóbenzin meg a hibrid eszik többet, mert ugyanahhoz a dinamikához nagyobb ccm-s szívómotor kellene, aminek kisebb a hatásfoka, hibridben meg ott a pluszsúly akkupakk)
Az újkori árkülönbségből ezzel a fogyasztástöbbelttel, kb 200-250.000km-t is elpötyörészik a júzer, amire kinullázza a hibrid újkori felárát, még akkor is, ha az újkori 1.5-2M HUF árdiffit nem teszi be sehova kamatozni, amivel ott annak az értéke csak nőne, és csak a kamatból már fedezné a nem_hibridje többletfogyasztásat, a garázsban álló hibridjében meg csak csökken a pénze értéke. Pár évvel később pedig a hibrid nem_hibrid már kb ugyanannyit fog érni, főleg 8-10 évesen, amire már az akkukról lejár a garó, viszont a lóvé meg megmaradt.
Aztán ott van az érem másik oldala a karbantartás.
Beállsz egy ilyen hibriddel a márkaszervízbe, máris előkerül a vastagabb ceruza, főleg ha vmi kell is hozzá, mert ahhoz azt kisebb db számban gyártják, meg ez új fejlesztés, meg hibrided van, fizesd meg (kb ugyanaz a téma, mint a mai turbódízeleknél, olcsóbb vele járni, csak valami lefekszik benne, akkor több 10.000km spórólását fizeted ki a megjavításra).
Szóval sehogy sem jó ez.
Amikor meg majd kijönnek a full elektromos autók, ugyanezt a mai hibrid technikát fogják neked újra "eladni" majd megint vastag felárral, mert hogy új, meg korszerű, meg zöld, miközben az egész technika már kész van és egyszer már megvetted ugyanezt, íme az újkori spanyolviasz.
A japánok csak azért nyomják ezt hibrid dolgot jelenleg, mert akár a full elektromost is adhatnák, hiszen az tulajdonnképpen ugyanez lesz több akkuval (belsőégésű motor súlya és tere helyén), csak előbb az ebbe tök feleslegesen beleölt $ Mrd-kat kifizettetik a madarakkal.

Lásd: en.wikipedia.org/wiki/GM_EV1

pkovacs70 2009.07.08. 15:00:04

"Igen. Startergeneratornak hivjak. "
Nem, nem annak hívják. Az amiről te beszélsz az az egyszerű start-stop elektronikával ellátott autók alkatrésze(tölt és indít). Itt a kiegészítő elektromos motor végzi mindhárom funkciót(töltés-indítás-rásegítés) egyben.

Szíjhajtás vs. elektromos hajtás: szerintem ezt az elméletedet oszd meg a nagy autógyártókkal ui. ezek szerint teljesen vakvágányon járnak. :-)

Shadowbull 2009.07.08. 15:16:56

@INSIDER: Papa, itt vannak nalam a JD Power aktualis riportjabol a relevans adatok, elemzessel egyutt.

Fogalmad sincsen mirol beszelsz.

Sajnos nem tudok neked kikopizni belole kepeket, mert valosziuleg ezt a fizeto ugyfelek kapjak meg.

De azert beirom, hogy mi a top5 dizajnproblema a BMW Group-nal (amiben a Mini is benne van)

-Front audio / enter. syst.: controls DTU/poor location
- Excessive Brake Dust
- HVAC controls: DTU/diff. to see / poor location
- Windshield wipers/washers: DTU/poor location
- Cupholders: difficult to use

Szerintem abbahagyhatod az arcoskodast.

sb

Shadowbull 2009.07.08. 15:23:00

@pkovacs70: "Nem, nem annak hívják. Az amiről te beszélsz az az egyszerű start-stop elektronikával ellátott autók alkatrésze(tölt és indít). Itt a kiegészítő elektromos motor végzi mindhárom funkciót(töltés-indítás-rásegítés) egyben."


Nem vagy tisztaban az alapfogalmakkal. Startergeneratornak neveznek minden olyan egyseget, ami nemcsak aramot tud termelni, hanem hajtani is tud. Hogy ez szimplan benne van a szijhajtasban, es csak rekuperalni tud, vagy a fotengely vegen csucsul es kepes boost-funkciora, az szimplan mechanikai elrendezes es meretezes kerdese.

"Szíjhajtás vs. elektromos hajtás: szerintem ezt az elméletedet oszd meg a nagy autógyártókkal ui. ezek szerint teljesen vakvágányon járnak."

Figyi, szerintem guglizd meg a hatasfokokat, oke? Aztan gyere vissza, megbeszeljuk.


sb

pkovacs70 2009.07.08. 15:40:34

@Shadowbull:
Tök felesleges mondvacsinált hatásfok statisztikák után kutatni, amikor az élet igazolja. A kormányszervók esetében már az olyan tömegautóknál, mint a Golf, Octavia, Turan, Punto, stb-stb. szériában áttértek az elektromechanikus szervókra. Az indok egyértelműen az alacsonyabb fogyasztás. A tények pedig makacs dolgok! :-)

A starter generátor:
Hát ha nagyon felületesen szemléljük a dolgot akár igazad is lehet. Mondjuk a kettő kb annyira hasonlít egymáshoz felépítésében és funkciójában... na szóval marhára nem.
De jó, legyen igazad. :-)

The Good Boy 2009.07.08. 15:42:26

@zeddez: van még a tarsolyodban tények nélküli okosság?
Civic 1,8 ES Aut 4 door: 5 749 000 Ft
Civic 1,3 Hybrid 4 door: 5 799 000 Ft
felszereltség szinte azonos, mindkettő automata,
Le: 125/115,
Nm: 152/167,
végsebesség: 197/185,
átlagfogyasztás: 6,7/4,6
de ez az általad emlitett árkülönbség a mercinél sincs meg az új S 400H-nál, ami olcsóbb az S350-nél, meg a lexusnál sem drágább a hybrid...
A jazzt pedig ne hasonlitsd az insighthez, mert nem ugyanaz, majd ha jövőre kijön a Jazz hybrid, akkor majd lehet az árát hasonlitani a benzines jazz-hez.

donphobos 2009.07.08. 15:45:43

Ez a kinyomott hasas görnyedt járás a gyűrött végű kívül hordott inggel hatalmas. Igazi jelenség... :-)

The Good Boy 2009.07.08. 15:50:02

@zeddez: Ja és mondj tényeket a magasabb szervizárakra is légyszives. Főleg olyan terméknél, ami made in japan és nagyátlagban eléggé ritkán romlanak el (főleg az eu mediterrán vidékein készült autókhoz képest)
Tavaly beszéltem egy toyotás emberkével, aki a priussal kapcsolatban elmondta, hogy eddig egy aksicseréről tud, egy bécsi taxiról, amiben nagyságrendekkel több km volt, mint a garanciában vállalt 160 000, de ettől függetlenül ingyen cserélték neki, prezentálva, hogy megbízható autót vásárolt. Gondolom a taxist nem kell győzködni, hogy legközelebb is priust vegyen, de itt megy az észosztás nulla azaz 0 gyakorlati tapasztalattal.
Gond max. a pl. az amcsiból behozott, rommá tört és sufnituningcég által lábra állitott gépekkel szokott lenni (itthon), amin pedig nem csodálkozok!
Persze a toyotás emberke dumája biztos csak marketingrizsa volt, valószinüleg csúsztatott ezerrel.

donphobos 2009.07.08. 16:01:26

Van V-nyakú alsópóló ing alá direkt, akkor nem látszik ki a nyaknál...

zeddez 2009.07.08. 16:34:33

@The Good Boy: a kocsimban made in japan a turbó meg a klímakompresszor, az enyémben még nem szart(ak) be, de sokakat ismerek akiknek legalább az egyik igen.
-----------------------------------
Nyilván valahogy el kell adniuk a szarukat, mert ebből él a cég. A világon eddig eladott több, mint 1M db Prius-bol csak 1db-ban feküdt le az akku, meg azon kívül semmi, ezt szerintem Te sem hiszed el... :P ez mese haboskávéval, meg sütivel hüjéknek.
Jelenleg ha megveszel egy hibridet, akkor volt értelme a cég PR osztályának munkájának. Ha megveszed a nem_hibridet -akár ugyanattól a cégtől-, máris bukott PR részleg, és ha azt a pénzt, amivel az a nen_hibrid kevesebbe kerül pl a bankba rakod, máris SOHA nem térül meg a hibrid kicsit kevesebbet fogyasztása az árához képest, mert összeségében már kisebb(!) km költséggel eljársz a nem_hibriddel. Ehhez csak gondolkodni kell(ene) a fejedben lévő agysejtekkel, meg nekiállni számolni.
Persze, hogy tolják az arcodba, hogy fú 4.5-t eszik vazze, veddmegveddmegveddmeg, mert ha azt írnák, hogy ha úgy jársz vele, mint a másikkal, akkor alig van diffi igazából de ezért a kicsiért fizess nekünk ennyivel többet, csak kiröhögéd őket és értelmét vesztené a kb 15 éves fejlesztésük, és SOHA nem jönne vissza nekik a befektetett pénz és az idő (és ugye az idő is csak pénz...).
Ennek a hibrid dolognak kb akkor lenne értelme, ha max 25%-l kerülne többe, és ez mellett fele annyit enne, mint a nem_hibrid. Azaz kerülne pl 4M helyett 5M-ba és enne 6 helyett 3-t. De nem így vannak az költség arányok. Na meg csak amíg ezek az egyébként is túllihegett árakkal dolgozó cégek csináljak, mint a Toyota meg a Honda, addig inkább megvesz az egyszeri júzer 5.8M-s Insight meg a hybrid Civic meg főleg 7M-s Prius helyett max 3M-ert egy G Astra Classic-t, vagy 3.5M-ért Bravo-t, nem japán ugyan egyik sem -mert csak az semmire sem garancia, max hüjéknek-, de 1: nem kisebb belül, 2: ugyanoda elvisz, 3: odalépsz még "megy" is, mert könnyebb és erősebb is, és 4: nagyságrendekkel könnyebb megvenni, 5: meg fenntartani is. Pl új autót vennél 2M kp-val és a többi hitel nagyon nem mindegy, hogy "csak" 1-1.5M hitelt kell törleszteni, vagy 4M-t, de főleg 5M-t, még akkor sem, ha a Pr szerint megfelelő csillagállás esetén és ha meg ha meg ha akár(!) -és itt fontos a felkiáltójel- 1-2 litert lehet spórolni... a ~3-4x hitelű nagyobb törlesztőjű autóval. Azért fizetsz ki havi 40-50-60k-val többet, hogy spórolj 100km-ként max 600HUF-t, ez megéri ám nagyon. Az, hogy többet eszik 1-2 literrel a nem_hibrid, meg nem "zöld" hidd el, sokan ballisztikus ívben pont leszarják pont ezekért. Eleve egy hibridet már előállítani nagyobb környezetterhelés, mint ezzekkel a nem_hibridekkel több 10.000km-t az 1-2 literrel nagyobb fogyasztásukkal eljárni, aztán utana mennyivel terheli kevésbé a a hibrid környezetet?
Alig... sokkal kevésbé, mint amivel többe kerül, lásd fogyasztásuk.

zeddez 2009.07.08. 17:00:45

@The Good Boy:
1: kinek kell automata?
2: az 1.8-s 140LE-vel kb tolatva lehagyja 1.3-s hybrid kotladékot, de meg a sokkal olcsóbb 1.6-s is. Az 1.3-s hybridhez nézd a 1.4-s árát.

pkovacs70 2009.07.08. 17:08:49

Komolyan nem értem. Páran itt mantrázzátok hozzászólásról-hozzászólásra ugyanazokat a scripteket, hogy drága, nem megy, stb.
Néha el is olvassátok, amik korábban elhangzottak, vagy csak azok akadnak meg a rostán, amik a saját kis érvrendszeretekbe passzolnak?

The Good Boy 2009.07.08. 17:16:58

@zeddez: nem tudom érted-e, de aki 3 milkáért akar autót venni, az nem fog 5-ért hybridet venni, mert az 1 literrel kevesebbet fogyaszt. Úgy meg főleg nem, hogy 2 milka kp.-t 1 m hitellel akar kiegésziteni, akkor nem fogja 3-al! Aki esetleg igy volt korábban, attól már jó esetben a bank viszavette az autóját nemfizetés miatt.
a másik: olvas és értelmez légyszives:
@The Good Boy:
Civic 1,8 ES Aut 4 door: 5 749 000 Ft
Civic 1,3 Hybrid 4 door: 5 799 000 Ft
Na azt az árkülönbözetet teheted bankba. Ha szerencséd van, pár év alatt kezelési költség cimén szépen elfogy az is:) Tudod, abszurdisztán...
Próbálj már olyan ember fejével gondolkodni, akinek konkrét elképzelése van. Mondjuk tetszik neki a civic. És van rá 6 milkája, meg még automatára is vágyik. Az nem fog 3,5-ért bravot, vagy asztmát venni, még a te két szép szemedért sem, hanem megnézi a benzinest is, meg a hybridet is.
Érdekes ez a magyar nép. Amikor a benzines meg a dizel közötti tényleges árkülönbözetről van szó (ami néhány gyártónál közeliti a milliót, de min a félmilkán túl van), nem osztja senki az észt, hogy a kevesebbet fogyasztó dizel nem térül meg soha, de itt, ahol konkrét számok vannak róla, hogy két autó szinte teljesen egyforma árban és felszereltségben van, megy a hülyézés, ha valaki a hybridet venné.
Lehet, hogy igazad van, és valakinek nem tudja hozni a 4,6-os átlagfogyit, de annak akkor a másik 6,7-ét sem fogja, meg a többi autó szabványos fogyasztásának a közelét sem. De aki már lehiggadt, és nem igényli a padlógáz, satufék üzemmódot, az tudja hozni a katalógusadat közeli értéket. (olvasd a fentebbi hsz.-imet).
Én meg úgy vagyok vele, hogy dizel nem kellene, mert én meg a dizel felárat nem értékelem, meg a 2000 bar nyomáson magyar gázolajjal küzdő motort (de ezt is irtam fentebb). Ráadásul a dizel által kibocsájtott koromrészecske sokkal károsabb, mint a benzinesek kibocsájtása.
Harmadik: megint olvass és értelmezz:
"...elmondta, hogy eddig egy aksicseréről TUD, egy bécsi taxiról..."
Érted, nem annyi volt, hanem annyiról tud. És mivel a prius nagyrésze a tengerentúl kelt el, gondolom gyakorlatilag az elkelt kisebb európai hányad europai meghibásodásáról vannak infói, nem a globálisan eladott 1 millióról.
Az pedig, hogy mennyi az előállitásukkor keletkező környezetterhelés, arról pedig ne nekem fájjon már a fejem, aki majd venni fogok egyet, nehogy már én érezzem magamat miatta szarul, föleg mondjuk egy "tökéletesen" müködő részecskeszűrő nélküli régebbi tédéi után haladva (már amikor látok valamit az elöttem haladóból).
Mivel a hybrid nem neked szól (a leirtakból úgy tünik), örülj neki, hogy a marketing maszlag nem hatott meg téged, és járj vigan olyan autóval, amivel akarsz. Hidd el, én szinte soha nem vásárolok reklám, meg pr duma hatására, nem is az fogott meg a hybridben, úgyhogy ha én azt veszek, akkor az az én nagy problémám fog lenni (szervizköltséggel, meg anélkül). Hidd el, nyugodtan és boldogan fogok aludni miatta:)

INSIDER 2009.07.08. 17:18:31

@Shadowbull: Hát ez tök furcsa, mivel én is fizető ügyfél volnék vagy mi.

De igazad van, abba is hagyom az arcoskodást, igaz nem én beszélek égbe kiállító ökörségeket, de nem akarom, hogy rosszabb napod legyen a kelleténél. Már csak azért is, mert az utóbbi hozzászólásokat áttekintve meg kell állapítanom, hogy már régen kapta annyira az ívet valaki, mint most te, a többiektől. Na tsók és nyugodt estét neked!

Zz_ 2009.07.08. 17:19:13

@The Good Boy: A benzines Honda adatai az 1.6-ra vonatkoznak, annak az ára pedig:5 049 000 Ft
www.honda.hu/modellek/civic/1.6_ES_4_ajtos

Shadowbull 2009.07.08. 17:24:26

@INSIDER: Vagy a fenet. Akkor nem a netrol linkelgetned be a nyilvanos, es abszolut semmitmondo adatokat.

Ha megvannak a reszletes adatok, akkor pontosan tudod, hogy igaz amit irtam, es szandekosan hazudozol, ha nincsennek meg, akkor meg szimplan csak jartatod a pofad.

Ennyit rolad, baratom.

sb

The Good Boy 2009.07.08. 17:33:41

@zeddez: "kinek kell automata?"
Akinek arra van igénye! Az hogy neked más az izlésed, meg az igényed, az a te dolgod. hidd el, hogy van, aki automatát szeret(ne)
"az 1.8-s 140LE-vel kb tolatva lehagyja 1.3-s hybrid kotladékot, de meg a sokkal olcsóbb 1.6-s is. Az 1.3-s hybridhez nézd a 1.4-s árát."
Basszus mint az oviban... egyébként itt van mégegyszer belinkelem az 1,8 aut és az 1,3 hybrid főbb adatait, mert visszaolvasni képtelen vagy:
Le: 125/115,
Nm: 152/167,
végsebesség: 197/185,
átlagfogyasztás: 6,7/4,6
Elöl gyengébbek kedvérét az 1,8-as...

Elöször volt, a sokat fogyaszt nem fogyaszt (használók által GYAKORLATI tapasztalattal cáfolva).
Utána jött a sokszáz kilós aksi miatti súlycipelés (katalógusadattal bizonyitva, hogy nincs nagyságrendileg nagyobb súly cipelve)
Utána jött a mennyi üzemanyag, meg energia megy el az aksi töltésre, meg a klimahasználatra és miért (ott sem sikerült gyakorlati adattal szolgálni, hogy ezáltal nagyobb lenne a fogyasztása, mint egy sima benzinesnek). Márpedig ha alapból kevesebbet eszik, akkor tökmindegy milyen veszteséggel termeli vissza az energiát, mert kevesebb a fizetendő benzinfogyasztása úgyis.
Utána jött a mennyivel drágább, meg soha nem térül meg...
Ott is be lett bizonyitva katalógusadattal, hogy nem drágább, most meg itt van a hasonlisd a kisebbhez, meg a minek az automata.
Én hülye meg vitázok ilyen komoly érvek ellen. Én kérek elnézést!
Inkább kitöröltem a következő bekezdést, mert olyan stilusúra sikerült, ami nem jellemző rám:(
@pkovacs70: Igazad van, fentebb irtam, hogy én vagyok hülye, hogy probálok tényleges érveket sorolni az "én úgy gondolom" stilus helyett...

The Good Boy 2009.07.08. 17:35:50

@Zz_: csakhogy abból nincs automata, azért az 1,8-as lett összehasonlitva!

Shadowbull 2009.07.08. 17:36:27

@pkovacs70: "Tök felesleges mondvacsinált hatásfok statisztikák után kutatni, amikor az élet igazolja."

Milyen "hatasfok-statisztika" konyorgom? A gepeszet nem statisztika, hanem tudomany, es meglehetosen egzakt. Neked viszont totalisan idegen az egesz, ami nem lenne baj, nem lehet mindenki tervezomernok, de legalabb neznel utana, es aztan osztanad az eszt.

"A kormányszervók esetében már az olyan tömegautóknál, mint a Golf, Octavia, Turan, Punto, stb-stb. szériában áttértek az elektromechanikus szervókra. Az indok egyértelműen az alacsonyabb fogyasztás. A tények pedig makacs dolgok! :-)"

A kormanyszervo normal kivitelben nem szabalyozott hidraulikus szivattyu, ami komoly teljesitmenyt vesz fel akkor is, ha nincs ra szukseg.

Viszont vannak szabalyozottak is, es ott mar nem feltetlenul elony a villamos kivitel.

A villamos hajtas egyetlen elonye a teljesen fuggetlen szabalyozhatosag. Hatasfokban a legtobb esetben rosszabb mint a mechanikus meghajtas.

sb

pkovacs70 2009.07.08. 17:40:35

Na, akkor beülök a qrva drága, sokat evő, gyenge, szar Civic Hybridbe és elslattyogok haza. :-)
Csak nehogy összefussak útközben agy lovaskocsival, mert jaj nekem! Na mindegy, benzinkúttól benzinkútig haladva, egyszer csak letudom azt a 60-70 km-t... :-)
A továbbiakban pedig mindenkinek jó elméleti fikázódást kívánok a soha nem vezetett, de tuttisz@r hibridekról.

Zz_ 2009.07.08. 17:44:08

@The Good Boy: Ez igaz! De a teljesítmények akkor sem stimmelnek :-)

pkovacs70 2009.07.08. 17:45:46

@Shadowbull:
Mondom, keresd meg az autógyártókat! Szerintem figyelmeztesd őket, hátha hálásak lesznek!
Ember, nézd már összefüggéseiben a dolgokat!
Olyanformában ahogy az autókba beépítik, az elektromoos szervó gazdaságosabb, mint a mechanikus.
Ez tény. Ezért terjed futótűzként a kül. autókban.
A többi csak süketelés.

Zz_ 2009.07.08. 17:46:22

Mellesleg ha már Totalcar, csinálhatnának egy "komolyabb" összehasonlítást, tartóstesztet hibrid/nemhibrid téren.

Zz_ 2009.07.08. 17:50:54

Másik blogon volt téma nemrég az élettartam tervezés. Vagyis hogy valamit meglehet úgy tervezni hogy az szinte biztosan tönkremenjen. Vagyis hogy valamire folyamatosan kelljen költeni, ne legyen tartós.
A hibrid autóknál számítanak arra hogy 10 évesen még használható autó legyen egy bizonyos "réteg" számára?

The Good Boy 2009.07.08. 18:00:28

@Zz_: jogos, pedig egy honda oldalról néztem. Az általad belinkelten látom, hogy elirtam (egyébként én is csodálkoztam, mert tudom, hogy az 1,8-as 140 Le, de azt hittem, hogy az automata vesz le annyit a teljesitményből:)

Accordion 2009.07.08. 18:04:06

@The Good Boy: Én úgy érzem, hogy inkább az az jön le a vitából, hogy NEKED tök jó tapatsztalataid vannak a hibriddel, ami egy kicsit kevesebbet eszik, mint az általad tulajdonolt korábbi kocsik, amik már akkor sem ettek túl sokat, amikor azokat hatjottad. Nyilvánvaló, hogy te egy ilyen ember vagy, ezzel semmi gond.
Tökéletes visszacsatolásként működik a sok „zöld” kijelző és visszajelzési eljárás a kocsidban, ettől még kevesebbet fogyaszt a mostanid. Meg ráadásul lehet, hogy kevesebbet is eszik simán. De ez nem jelenti azt, hogy mindenkinél így lenne. Merthiszen erősen használatfüggő (lábfüggő) a fogyasztás. És pont erről szól a skacok vitája a videón. Azaz, hogy mindenkinek át kell-e térni hibridre azonnal, hogy megvédje a Földanyát, vagy nem. Szerintem a válasz az, hogy aki eddig is nagypapi módon vezetett, az tegye meg, mert nem biztos, hogy túl sokat nyer vele (hosszútáv, szervízköltség, akksi-megsemmisítési energia), de legalább boldog lesz tőle. Aki meg alapból nem ilyen, az tuti tök fölöslegesen vesz ilyet.

Egyébként pedig:

The Good Boy 2009.07.08. 18:12:52

@Accordion: én is ezt irtam fentebb:

"és valakinek nem tudja hozni a 4,6-os átlagfogyit, de annak akkor a másik 6,7-ét sem fogja, meg a többi autó szabványos fogyasztásának a közelét sem. De aki már lehiggadt, és nem igényli a padlógáz, satufék üzemmódot, az tudja hozni a katalógusadat közeli értéket"

Igy van. a legjobb spórolást a jobb lábbal lehet végrehajtani

Ciri 2009.07.08. 18:27:22

@The Good Boy:

"Ez most egy akciós modell, az alap trendline 100-al több, kevesebb szereltséggel. de ezt et jobban tudod. Azaz akkor annyiban pontositok, hogy az ár nagyjából azonos, de még mindig ott a fogyasztás."

Ja, csak azt nem tudod, hogy mennyi a bekerülési áruk ezeknek az autóknak.

megint 2009.07.08. 18:32:55

jah, a jobb lábbal lehet végrehajtani, de akkor hol marad a vezetés élvezete, mert abban én semmi élvezetet nem látok ha állandóan a zöld teknőst kell néznem, hogy baxameg már megint 55-el megyek, és 4000-ig pörgettem a motort.

megint 2009.07.08. 19:06:20

INSIDER, te kis jakúza, hülyeséget beszélsz, de nem gond, egy igénytelen piacon jól szerepel a lexus, az igényesebb piacon pedig nem, ennyi a lényeg.

INSIDER 2009.07.08. 19:08:15

@pkovacs70: Hagyjad, nem érdemes győzködni. Ha valaki demagóg segg, az marad egész életére.

pkovacs70 2009.07.08. 19:18:34

@INSIDER: Én nem fogalmaznék ennyire erőteljesen, de valóban kiakasztó kezd lenni, amikor valaki a tényekkel homlokegyenest szemben kapálózik. :-)

Imbolygó Hollander 2009.07.08. 19:20:33

@pkovacs70: "kiakasztó kezd lenni, amikor valaki a tényekkel homlokegyenest szemben kapálózik."

Meg az is, amikor a kommentelők fele nem ért magyarul.

Shadowbull 2009.07.08. 22:56:24

@pkovacs70: "Mondom, keresd meg az autógyártókat! "

Most erre megis mijafaszt lehet mondani?

Ha azt mondom, hogy teljesen segg vagy a temahoz megsertodsz.

Ha megprobalom elmagyarazni, akkor nem erted.

Ha azt mondom, hogy egy ideje mellekagregatok meghajtasaert vagyok felelos tervezoi oldalon, es volt mar dolgom behatoan mindenfele cuccal, klimakompresszorral, (starter)generatorral, kormanyszervokkal, vizpumpakkal, az utobbi kettobol villanyos es mechanikus meghajtasuval egyarant, akkor meg azt fogod mondani, hogy verem a nyalam, pedig nem all szandekomban, csak kezdem lassan felvonni a szemoldokom az amokfutasod lattan.

Ha lehet, akkor ne akarj kioktatni, hogy ezek a dolgok hogy mukodnek, es az autogyarak mit miert csinalnak, oke?

De javasolom tovabbra is: nezzel mar utana azoknak a nyomorult hatasfokoknak.

Alapesetben a fotengelyrol hajtom egy poly-v szijjal a klimakompresszort, fotengelytol a kompresszor tengelyeig van 95%-os hatasfokom.

A te altalad favorizalt esetben a fotengellyel meghajtom a generatort, az aramot termel, azt attoltom az akksiba, majd ha szukseges, tovabbnyomom a villanymotorba, ami meghajtja a kompresszor tengelyet. Ott kezdodik a bibi, hogy a generatorod jo esetben 80%-os hatasfokkal mukodik, tehat ahhoz, hogy nagyobb hatasfokot erjel el mint a mechanikus hajtas, akkor legalabb az egyik soronkovetkezo hatasfoknak (vezetekek, akksi, villanymotor) nagyobbnak kene lenni, mint 100%, azaz termelnie kene az energiat. Az meg ugye a permetuum mobile.

Egy hibridben valoban van letjogosultsaga a dolognak, mert egy kicsit tudom hajtani hulladekenergiaval, de az messze nem eleg.
A legfobb elonye az, hogy ha all a motor (start-stop) akkor is mehet a kompresszor, es ezt az energiat majd visszatolti a motor kesobb az akksiba, egy kedvezobb uzemallapotban, amikor jobb hatasfokkal uzemel a belsoegesu motor mint alapjaraton.

A masodik elonye meg az, hogyha a hulye juzer aktivalja az ECO-modot, akkor siman kikapcsolok mindent, motort, kompresszort, oszt hagy fojjon meg a sajat leveben.

Most meselhetnek arrol is, hogy miert hasznalnak villanyos vizpumpat, mi az a keves elony a sok hatrany mellett, de kar beled a karakter.

sb

Shadowbull 2009.07.08. 23:12:30

@pkovacs70: "valóban kiakasztó kezd lenni, amikor valaki a tényekkel homlokegyenest szemben kapálózik"

Akkor pontosan tudod, mit erzek, amikor a kommentjeidet olvasom.

sb

Shadowbull 2009.07.08. 23:16:30

@INSIDER: Jelenleg ott tartunk, hogy fingod nincs a JDPower statisztikairol, sem arrol hogy milyen szempontokat osztalyoznak, sem arrol, hogy a kulonfele ertekelesi szempontok szerint milyen eredmenyek szulettek.

sb

Shadowbull 2009.07.08. 23:18:11

@Zz_: "Vagyis hogy valamit meglehet úgy tervezni hogy az szinte biztosan tönkremenjen. Vagyis hogy valamire folyamatosan kelljen költeni, ne legyen tartós."

Hehe :) Latom megerteted a cikket :))

sb

pkovacs70 2009.07.08. 23:48:56

@Shadowbull:

Nem kell ahhoz tervezőmérnöknek lenni, hogy az ember józan paraszti ésszel és tapasztalati úton is belásson dolgokat. Amúgy az egyik szakmám autóvillamossági műszerész, így adott esetben van közöm a témához. De simán belátható az előbb említett egyszerű logikával is, hogy sántít a mondókád.
De azért látszik végre a sok techno halandzsa, hatásfok hablaty mögött, hogy csak igazat adtál nekem.
Nem baj, ha ez így neked fájdalommentesebb volt, vagy kevésbé sérült így az egód, hát legyen.
Köszi, akkor azt hiszem megegyeztünk.

Mindentől függetlenül azért továbbra is javaslom, hogy ülj be egy hibridbe és autókázz vele. Hidd el meg fogsz lepődni. No meg még a véleményed is hiteles lesz a végén, ami ugyenem egy hátrány. ;-)

zeddez 2009.07.09. 07:54:15

@The Good Boy: akkor a spóroláshoz nincs is szükség a hibridekre, ez mellett feleslegesen drágább.

"Próbálj már olyan ember fejével gondolkodni, akinek konkrét elképzelése van."

OK, tehát ez nálad valahogy így ment: Honda legyen, Civic legyen, 8gen legyen, autómata legyen, hibrid legyen, ez az extralistája legyen, és max 6M legyen... uhm, hát ebböl éppen csak az alvázszám meg rendszám hiányzik ahogy nézem.

Józan paraszti ésszel pedig -mármint ha valaki nem a saját pénztárcája ellensége-, vesz 3-3.5M-ért egy hasonló méretű másik alsó közép vasat, aminek max nem egy H betű lesz a kazánfedelén, hanem valami más, meg 1 max 2 literrel többet eszik, de minusz 2 talán 2.5M-ért cserébe ez igazán kibírható.


Egyébként nálad a 95+20 az mióta 125?
Meg eleve ezt nem lehet csak úgy simán összeadni, mert nem egy fordulaton jelentkeznek, ez is csak egy katalógusadat vakítás
Meg az 1.8-s mióta nem 140LE?
És miért kell a 1.8-t is feltétlenül autómataval venni, ha annál válszthatom az olcsóbb manuálist is? Mert a hibridnél nuku választás? És?
Az akkupakk meg a villanymotor nem jeletkezik többletsúlyként? Talán levegőböl vannak?

"Amikor a benzines meg a dizel közötti tényleges árkülönbözetről van szó (ami néhány gyártónál közeliti a milliót, de min a félmilkán túl van), nem osztja senki az észt, hogy a kevesebbet fogyasztó dizel nem térül meg soha..."

Kb ugyanez a téma pepitában az is, én máshol már leírtam arra is.

E85, de főleg a gázüzem, ha zöld akarsz lenni. Utóbbi nem is drágabb sokkal, és fele bele az üzemanyag. Na ez mellett az elektromos hibrid milliókkal többért meg már főleg mehet is a levesbe.

Shadowbull 2009.07.09. 07:57:00

@pkovacs70: " a sok techno halandzsa, hatásfok hablaty "

Te autovillamossagi muszeresz? A dumad alapjan inkabb valami tarisznyas bolcsesz, aki szerint az aram a konnektorbol jon, minek eromu.

"csak igazat adtál nekem"

Ugy tunik? Akkor az erto olvasassal is gondjaid vannak.


"A klímát elektromosan az akkukról működteti, ami nem terheli a benzinmotort."

"Ha direktben a motorról hajtom, akkor pedig a súrlódási veszteség, ami lényegesen nagyobb, mint az általad említettek. "

"E mellett a szíjas hajtás egy kényszerkapcsolat, vagyis pörög ha kell, ha nem."

"Nem véletlen, hogy egyre inkább térnek át a gyártók az elektromos szervora és egyre gyakrabban fogunk majd találkozni az elektromos klímakompresszorokkal is. Adott körülmények között gazdaságosabban üzemeltethetők."

No ezek voltak a tevedeseid (enyhen szolva) amikre reagaltam. Egyebkent jo lenne, ha nem csak a gyari marketingkatalogust tudnad visszamondani, akkor talan erdemben vegig tudnad gondolni, hogy az autod miert fogyaszt annyit amennyit, melyik funkcionak es komponensnek milyen szerepe van a fogyasztas csokkenteseben.
De amig ott tartasz, hogy a klimad nem terheli a benzinmotort, mert akkurol megy, addig nem tudunk erdemben vitatkozni.

Bar a hulyesegekre akkor is fel fogom hivni a figyelmet, akar tetszik neked akar nem.

Ezt a "probald ki, oszt megtudod" dumat meg ha lehet hanyagold. En ertem, hogy ha az ember draga penzen vett egy autot, akkor benne van az igeny, hogy a valasztasat racionalisan is meg tudja magyarazni, es a lelki egyensulyat boritja meg, ha olyan szempontok merulnek fel amik nem illenek bele a racionalis elmeletebe.
Eppen ezert erzed azt, hogyha valaki firtatni kezdi, hogy megis mi hogyan mukodik es miert, esetleg osszehasonlitja az autodat mas autokkal, akkor ezzel a te valasztasod alapjait akarja alaasni, pedig egyaltalan nem igy van.

Mindenki arra kolti a penzet amire akarja.

Nekem szemely szerint semmi bajom a hibridekkel, adott esetben valoban jo valasztas lehet, engem inkabb az erdekel, hogy mi hogyan mukodik benne, meg az, hogy ez az egesz mibe kerul a gyartonak.

sb

The Good Boy 2009.07.09. 08:38:28

@zeddez: Ezeket komolyan gondolod?

- "Józan paraszti ésszel pedig -mármint ha valaki nem a saját pénztárcája ellensége-, vesz 3-3.5M-ért egy hasonló méretű másik alsó közép vasat, aminek max nem egy H betű lesz a kazánfedelén, hanem valami más, meg 1 max 2 literrel többet eszik, de minusz 2 talán 2.5M-ért cserébe ez igazán kibírható."

Ha nekem józan paraszti ésszel nincs inyemre egy asztma, vagy fóka 3,5-ért, akkor ne te döntsd már el helyettem, hogy márpedig nekem az lenne az ideális!

- "És miért kell a 1.8-t is feltétlenül autómataval venni, ha annál válszthatom az olcsóbb manuálist is? Mert a hibridnél nuku választás? És?"

Fogd már fel légyszives, hogy nekem automatára van igényem ,mert én automata váltós autót AKAROK venni! Ismét irom: ne te döntsd már el helyettem, hogy márpedig nekem az lenne a megfelelőbb!(meg olcsóbb)

- " OK, tehát ez nálad valahogy így ment: Honda legyen, Civic legyen, 8gen legyen, autómata legyen, hibrid legyen, ez az extralistája legyen, és max 6M legyen..."

Ja és már kértelek, hogy legalább az én hozzászolásaimat olvasd el, ha már velem "vitázol", mert akkor nem kellene állandóan bekopiznom olyat amit már egyszer leirtam, mint ezt:

"...Nekem volt a kezem között Civic hybrid, Prius2 és az insight is..."
illetve ezt is: "... Nekem mindenképpen hybrid lesz a következő vasam, márcsak azért is, mert halkabb mint a dizel, nincs benne 2000 bar nyomáson dolgozó, magyar gázolajra érzékeny rendszer..." meg márcsak azért is, mert a következő autómnak kisfogyasztású, kompakt méretű, csendes automatát szeretnék, ami alapján NEKEM (nem neked, nem a szomszédnak, nem a havernak) a hybrid lett a favorit. Hogy abból H betűs, vagy T betűs, azt majd az idő és a gazdasági helyzet(em) még eldönti (az idén)!

- " Az akkupakk meg a villanymotor nem jeletkezik többletsúlyként?"

Ismét leirom. olvass vissza légyszives!
Már erre is irtam korábban:

Jetta 1,6 Trendline Family:
saját tömeg: 1268
Megengedett össztömeg 1870
Civic hybrid:
saját tömeg: 1297
Megengedett össztömeg 1720
Prius2:
saját tömeg: 1300
Megengedett össztömeg 1725
Insight:
saját tömeg: 1276
Megengedett össztömeg 1650

Hol is van az a jelentős többletsúly?

- " Egyébként nálad a 95+20 az mióta 125?"

Irtam én olyat, hogy 125? 115-öt irtam rá, hivatalos honda oldalról kimásolva. Na mégegyszer, harmadjára:
1,8 aut és az 1,3 hybrid főbb adatait, mert visszaolvasni képtelen vagy:
Le: 125/115,

- "Meg az 1.8-s mióta nem 140LE?"

Ezt is megválaszoltam már nemrég, csak olvasnod, meg értelmezned kéne:

"@Zz_: jogos, pedig egy honda oldalról néztem. Az általad belinkelten látom, hogy elirtam (egyébként én is csodálkoztam, mert tudom, hogy az 1,8-as 140 Le, de azt hittem, hogy az automata vesz le annyit a teljesitményből:)

Szóval, ha már unalmas a nyári szüneted, de lusta vagy olvasni, akkor irkálj még olyanokat, amiről már rég túljutottunk, de csak akkor foglak válaszra méltatni, ha valóban új dologról magyarázol. Addig pedig inkább olvasd vissza The Good Boy hozzászólásait, hátha köztük találod a neki szánt kérdéseidre a választ...

@Ciri:

- "Ja, csak azt nem tudod, hogy mennyi a bekerülési áruk ezeknek az autóknak."

Igazából nem is érdekel, csak az az összeg, amit a kasszánál ki kell csengetni. Amúgy sem világos, hogy ez plusz-minusz érték (azaz nekem jó lenne, ha tudnám, vagy nem lenne jó), illetve, hogy a jetta familyre vagy a trendline-ra, esetleg valamelyik hybrid esetére.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.07.09. 08:48:30

citroen xm v6, 20,7 az atlag, de vegig vigyorogva élvezem :]

pkovacs70 2009.07.09. 08:50:48

Az abszolút mellékvágány amin jársz abból fakad (amit már korábban is említettem), hogy nem látod a fától az erdőt.
Ráfogtál a technikai részletekre(hatásfok, stb.) mint kutya a csontra.
Mindeközben pedig a napnál is világosabb, hogy - míg önmagában az, hogy egy szíjas hajtás az elketromosnál hatásfokilag jobb, vélhetően igaz - ha egy hibrid (vagy adott esetben egy normál) autót, mint rendszert nézünk, mégis az elektromos a nyerő.
Nyerőbb, mert gazdaságosabba előállítható-üzemeltethető, praktikusabb, könnyebb, paraméterezhetőbb, stb.

Ugye a példaként felsoroltakra nem baj, ha ismételten nem reagálok? Az ok egyszerű: ezeket már egyszer kifejtettem, amire te szándékosan félrevitted a témát és elkezdted a saját kis "fátólazerdőt" szemléleteddel felremagyarázni.

Kezd felderengeni benne egy régi anekdota, miszerint egy Afrikából hzatért utazó amint egy zsiráfról készült képet mutogatott, egy meglehetősen korlátolt néző hangosan kijelentette, hogy "ilyen állat pedig nincs!".
Nos, ilyen állat márpedig van. Köszi szépen, jól működik, klasszul használható a mindennapokban. Nem fogyaszt sokat, haladni is lehet vele és relatíve nem is drága.

Ugye nem akarsz túl sokáig vergődni még ezen?

ui:
Marhára tetszik, amikor próbálasz mindenféle agyból kipattant hipotézist a személyes lejáratásom szolgálatába állítani.
A legutóbbi baklövésed ez a "drága pénzen vett egy autót és megmagyarázza" című sületlenség. Az autó céges! Na erre varjál gombot!
Köszöntem.

Shadowbull 2009.07.09. 09:37:34

@pkovacs70: Baratom, mar megint terelsz, de vadul.

A muszaki vilag mar csak ilyen, ott nem lehet mellebeszelni, meg magyarazgatni osszevissza, ott tenyek vannak, adatok, meresi eredmenyek, egzakt es jol meghatarozhato dolgok (keves kivetellel, ne menjunk most melyebben bele)

Ha leirsz egy pikirt hulyeseget az interneten, szamitsal ra, hogy lesz aki jelezni fogja, hogy marhasag.

az meg igen mokas feltetelezes, hogy te lennel az, aki rendszerben gondolkodik :) Rendszerben gondolkodni csak az tud, aki a reszleteket is ismeri. Anelkul csak minden alapot nelkulozo hadova lesz belole, amit valoban szoktak a "jozan paraszti esz" moge bujtatni, csakhogy ez nem politika, itt kilog a lolab.

"mégis az elektromos a nyerő.
Nyerőbb, mert gazdaságosabba előállítható-üzemeltethető, praktikusabb, könnyebb, paraméterezhetőbb, stb"

Csak folytatod :) Van amikor az elektromos a nyero, van amikor a mechanikus, attol fuggoen, mi a cel, amit el akarunk erni.

Egyebkent az elektromos:

- jelentosen dragabb
- sokkal nehezebb
- bonyolultabb
- nehezebben elhelyezheto, fizikailag sokkal nagyobb.
- jelentosen megterheli az elektromos rendszert

Ahogy mar irtam, az oriasi elonye az, hogy ugy vezerelem, ahogy nekem tetszik.

" Nem fogyaszt sokat, haladni is lehet vele és relatíve nem is drága."

Ha kikeresned azt, hogy valahol irtam volna, hogy ez nem igy van.

" Az autó céges! "

Honda Insigth ceges autonak? Mondj fel :)

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 09:57:32

@pkovacs70: "Nem kell ahhoz tervezőmérnöknek lenni, hogy az ember józan paraszti ésszel és tapasztalati úton is belásson dolgokat."

Az elôbb még arról pampogtál, hogy keresse meg a gyártókat. Most, hogy kiderült, kihez van szerencséd, józan paraszti észrôl kezdesz hadoválni. Konkrét érv, mûszaki tudás nulla. Öreg, olyan segghülye vagy a témához, hogy az valami hihetetlen.

pkovacs70 2009.07.09. 10:10:00

Lököd a sületlenséget 1000-el:
- nem drágább
- nem nehezebb
- nem bonyolúltabb
- nem nehezebben elhelyezhető
- az elektromos rendszert megterheli(nem jelentősen), viszont a motort kevésbé.

Összességében a megtakarítása a hidraulikus rendszerekéhez képest - típustól függően - 50% feletti is lehet.
Megint leragadsz a száraz (fától az erdőt?) tényeknél ami maguknak a szerkezeteknek az összehasonlításában kimerül.
Olyan "apró" dolgokra már egyszerűen képtelen vagy koncentrálni, ami a lényege az egésznek: az elektromos szervo csak akkor segít rá, amikor maga a kormányzás történik. Egyenes menetben, vagy a kormány fix helyzetében nincs rásegítés, így nem gyak. is fogyaszt.


Komolyan gondolod, hogy leírsz állításokat, majd azokat nekem egyenként cáfolnom kellene?
Fordítsuik meg: ha leírsz valamit, bizonyítsd!
Ne nekem csinálj már plusz melót.

De tudod mit? Hagyd a fenébe!
Egyszerűen olyan szinten hiteltelenül nyomod, hogy nem tudok olyan helyzetet elképzelni, amikor ilyen áltudományos, korlátolt maszlagot bevesz az agyam(gyomrom).
Még, hogy tervezés, szakértelem!? Blahh..
Szerintem ne vergődj tovább mert egyre beljebb mész a sűrűbe. :-)

ui: Honda Civic Hybrid, ha figyeltél volna...
De ezen már nem is csodálkozom! :-)

pkovacs70 2009.07.09. 10:13:22

@Il mio nome è Nessuno:
Annyira nincs logika abban, amit írtál, hogy egyszerűbb lett volna csak simán leírnod: "Segghülye!" - mindenféle komment nélkül.
A végeredmény ugyanaz.
Köszönjük az építő jellegű észérvekkel alátámasztott, értékes hozzászólást!
Egyes, leülhet!

puspunk (törölt) · http://rozsdaboglya.blogspot.com 2009.07.09. 10:30:55

@Önjáró Talajgyalu:
ketto 90+ kilos idiota, akik pl. keptelenek felhuzni az ablakot :) valamint a plusz 40 liter, az max plusz 25 liter lehet, mert a skoda 120as tankja csak 35os.. amugy ugye most ugy tunik lesz meg ilyen verseny augusztus 20-23-as hetvegen orfun, a nemzetkozi skoda talalkozon, le lehet hozni a tc szerkesztosegnek a tesztautokat, ott pontosan le lennenek merve :D

Imbolygó Hollander 2009.07.09. 11:23:42

@pkovacs70: Érted a magyar nyelvet?

"Ahogy mar irtam, az oriasi elonye az, hogy ugy vezerelem, ahogy nekem tetszik."

"z elektromos szervo csak akkor segít rá, amikor maga a kormányzás történik."

Kell magyarázni?

pkovacs70 2009.07.09. 11:27:39

Akkor ennek a kommentednek az a lényege, hogy tulajdonképpen érted miről beszélek, csak az összefüggéseket nem látod?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 11:43:14

@Shadowbull: "A muszaki vilag mar csak ilyen, ott nem lehet mellebeszelni, meg magyarazgatni osszevissza, ott tenyek vannak, adatok, meresi eredmenyek, egzakt es jol meghatarozhato dolgok"

Na neked se lehet magyarázni, nem tudod, mi az a józan paraszti ész :)

dr.oid 2009.07.09. 12:12:50

A hibrid egy átmeneti, öszvérmegoldás aminek van létjogosultsága. Majdnem egyidős a belsőégésű meghajtással. A technikai fejlődés tette lehetővé az autóméretre zsugorítást. Tengeralattjáró meghajtás, bányadömper, Nohab mind megbízhatóan és gazdaságosabban működtethető rendszerek voltak már évtizedekkel ezelőtt is. A fejlettebb atomtengeralattjárók meghajtásának miniatürizálását és autóipari alkalmazását csak súlyos atomlobbisták és háborodottak támogatnák, ugyanúgy senki sem szeretne plútónium üzemeanyagú radioizotóp generátorral szerelt elektromos autót a segge alá. Az elektromos meghajtás akkumulátorokkal egy jó és járható alternatíva és az akkumulátortechnológia sem fog egy helyben toporogni.

pkovacs70 2009.07.09. 12:32:15

@Il mio nome è Nessuno:
Tipikus.
Ülök egy asztalnál és nem látok ki a számok mögül. Brilliáns, elméletben kikezdhetetlen tények, amik a valóságban kártyavárként omlanak össze.
Mert a kreálója nem képes értelmezni a valóságot és azokat a körülményeket, amelyekben az elméletnek működnie KELLENE.

Shadowbull 2009.07.09. 12:50:17

@pkovacs70: Ehh :)) Vegul is a kovetkezetesseg szep dolog :)

"Lököd a sületlenséget 1000-el:
- nem drágább
- nem nehezebb
- nem bonyolúltabb
- nem nehezebben elhelyezhető
- az elektromos rendszert megterheli(nem jelentősen), viszont a motort kevésbé."

Ugye tudod, hogy ezzel azt allitod: egy hotegyszeru szijtarcsanal amit vagy froccsontenek muanyagbol, vagy fembol keszitik tetszoleges eljarassal (esetleg beleraknak egy hotegyszeru kupplungot is, hogy le lehessen kapcsolni, mint pl. a klimakompresszornal) egy villanymotor+kabelezes+elektronika

-olcsobb
-konnyebb
-egyszerubb
-kisebb

hehe :)

Ugye te meg nem lattal villanymotort a hajszaritodon kivul? :)

Arrol nem is beszelve, hogy a klimakompresszorhoz azert kell minimum egy 1KW-os motor, de inkabb nagyobb. Szervohoz 2kW, vizpumpahoz fel KW. Ez mondjuk osszesen 4KW. Ha minden egyszerre mukodik (es miert ne mukodne), egy 12Vos halozatot feltetelezve eleg komoly aramfelvetel van, siman meghasal egy egyszerubb rendszer. Es akkor meg nem is hallgattad a radiot :)

Nem veletlenul van 500V-os halozat (is) a Priusban, es nem veletlenul hajtjak arrol a kompresszort direktben.

"Összességében a megtakarítása a hidraulikus rendszerekéhez képest - típustól függően - 50% feletti is lehet."

Meg lehet 50%-kal tobb energiafelhasznalas is. Attol fuggoen, mit mivel hasonlitunk :)

"Honda Civic Hybrid, ha figyeltél volna..."

Reszvetem :)

sb

pkovacs70 2009.07.09. 13:29:55

@Shadowbull:
Ügyesen csapongsz az elektromechanikus szervo és a klímakompresszor között, attól függően, hogy mit akarsz kihozni a dologból.
Kelj fel korábban.
Egyre inkább úgy látom, hogy vagy írtó nagy sarlatán vagy a szakmádban, vagy egyszerűen kamuztál. Esetleg jellembeli gondok vannak, és némi csűrés-csavarás árán akarod a saját javadra fordítani a dolgokat.

1. Elektromos szervókormány
Van ugye egyszem elektromos motorunk egy megfelelő áttétellel a kormányműre kötve jeladóval és elektronikával.
2. Hidraulikus szervo.
Szíjhajtás(szíj+tárcsa), szervó pumpa, hidraulika olaj, kiegyenlítő tartály, nagynyomású csövek, esetleg hűtés.
/Ugye a hidraulikát bölcsen kihagytad, amikor próbáltál palira venni. Sebaj! :-) /

Melyik az egyszerűbb?
Köszönöm.

Vízpumpáról agy büdös szót nem szóltam.
A klímakompresszor szóba került, de itt ugye egy (jelen esetben Civic) hibrid rendszerről volt szó, ahol ezeket a feladatokat a hátsó ülés háttámlájában elhelyezett akkuk látják el, amik a felesleges mozgási energia visszatáplálásából nyerik az eltárolt energiát. (persze, hogy erről is volt szó). És nem, nem 12V-ról működik, hanem 158 V-ról.

De kérdezz nyugodtan, miközben fullerőlködve vitatkozol egy általad nyilvánvalóan még csak nagy vonalakban sem ismert(ezek után már teljesen biztos vagyok benne) rendszerről!
Vagy ne is kérdezz, vedd a fáradtságot és pötyögd be a keresőbe!

zeddez 2009.07.09. 14:15:23

@The Good Boy: neked az a bajod, hogy önigazolásként tolod a hüjeséget, megmagyarázandó utóbb a hibrid megvételét.
Előbb néztem egy lépcsős seggű Megane-t 4.2M nem is az alapfelszereltséggel, ennyit kell kicsengetni a kasszánál, de ebből még alkudni is lehet, ami H-nál ismeretlen fogalom, vagy max kapsz bele egy garnitúra szőnyeget és köszönjük, hogy nálunk tapsoltál ki 5.8M-t. Vagy ott a Linea, ami most 4.1M 1.4TJET motorral, és 3x nagyobb fun vezetni, szintén nem alap, mert az "csak" 3.6M lenne, és kettő közül egyik sincs 1200kg se, vagy van még ilyen is: Bravo 1.4TJET Sport 150LE és 4.5M, de gagyibb 120LE-s az ~4M. És pl ez még ki is néz valahogy, megy is és jóval olcsóbb is. Vagy ha már hibridség a lényeg és szóba jött a gázüzem is, a Skoda árulja... de tudom, most jön majd a jajmár a Hondához hasonlítani egy pfff Skodát című rész. Mégis ott a környezettudatos megoldás a témára, nem Earthdreams PR szlogenes cégnél, kisebb a többletköltséggel többet spórolsz 100km-ként, ha valóban ez lenne a lényeg, mert hogy a környezettudatosság, meg ECO így, meg zöld úgy, mert azzal jobban az vagy, vagy lennél.

Az, hogy neked csak és kizárólag csak az elektromos hibrid és egyben autómata és..., és..., és H kazánfedéljelű jöhet(ett) szóba, mert pont az kell és csakis az semmi más, teljesen értelmetlenné teszi a álláspontodat, mert tökmind1 tényleg jó-e igazából vagy nem, alternatívák eleve kizárva. Ez kb az, mint az egypártrendszerben a választások meg mostanában a tender kiírás egy cégre specializálva.
Csak ne magadból indulj ki, mert mások nem márkafanatikumból vesznek autót, csak a H, csak a H, hanem mert pl az éppen ár/érték viszonylatban a legjobb ajánlat a piacon, meg az gazdaságos, meg ez mellett annak tetszik jobban a kül és beltere, mert pl a 8.gen-nek eleve a műszerfalához már kell egy erős gyomor, az elejéről már nem is beszélve.

Én meg speicel többre tartom a nevesebb autósmagazinok véleményét, mint egy önigazolással küzdő a PR-t tövig benyalt vásárlóét, aki csak magyarázza a bizonyítványát. Az Insight-t is kb a háta közepére nem kívánta egyik se, annyira tesze-toszáskodva kell menni a zöld virágokért, hogy jó drágáért ECO legyél, és spóroljál, lomha és nem megy, 1300kg és "csak" 100LE -tudom, 115 elvileg, összeadva, ami nem a valóság-, ez ma ehhez a tömeghez már gyenge.
Mitől lenne jobb a hibrid Civic ugyanannyiért ugyanattól? Mert más a kaszni külalakja?

Shadowbull 2009.07.09. 14:51:34

@pkovacs70: :)

Alapbol klimakompresszorrol beszeltunk, aztan meg te ugy altalaban a mellekaggregatok elektromos meghajtasanak elonyerol a mechanikussal szemben.

Innen jonnek a teljesitmenyek, a hatasfokok, meg az aramfelvetelek. Vagy az elektomos kormanyszervonak nincsen aramfelvetele? :)

Es meg te beszelsz csures-csavarasrol :))

"A klímakompresszor szóba került, ... , a felesleges mozgási energia visszatáplálásából nyeri(k) az eltárolt energiát.

Igen, ez a tevhited, hogy a rekuperalt energia neked mindig fedezi a klima mukodteteset :)

"nem 12V-ról működik, hanem 158 V-ról."

Valoban, csakhogy te minden autoba azt vizionaltad, hogy az elektromos klima, kormanyszervo, meg minden egyeb teret fog nyerni, mert az jobb. Namost viszonylag keves nem hibrid autoban van 158V-os halozat :)

De azert folytasd csak, szorakoztato vagy :)

sb

Imbolygó Hollander 2009.07.09. 14:53:08

@pkovacs70: Szerinted egy ékszíj, egy szivattyú néhány szelep, cső, némi olaj tényleg bonyolultabb, mint egy sebességfüggő, változó rásegítéses, számítógép vezérelt rendszer? Végül is, ránézésre: jah..

pkovacs70 2009.07.09. 15:21:34

@Shadowbull:

"Igen, ez a tevhited, hogy a rekuperalt energia neked mindig fedezi a klima mukodteteset :) "
Hát barátom én ezt egy szóval sem mondtam. Ezek intelligens rendszerek, amik visszakapcsolják, vagy eleve le sem állítják a benzinmotort, amint ahelyzet úgy hozza.

És nem, nem vízionáltam minden autóba. Az elektromos kormányszervó már most az autók egy igen jelentps részében jelen van. Ez az arány csak nőni fog, pont az általam említett előnyok miatt.
Az elektromos meghajtású klímakompresszornak létjogosultsága a hibridekben van, ahol megfelelő kapacitású akku áll rendelkezésre a működtetéshez a benzinmotor álló helyzetében is.
Ezt írtam nem mást.

Ha lehetne egy kérésem, foglald már össze két-három mondatban a mondandód lényegét! Csak azért kérem, mert kiindulva a hibridekben alkalmazott és láthatóan a mindennapi életben is jól működő megoldásoktól eljutottál a szíjhajtás vs. elektromos hajtásig. Most perpill erről vitatkozunk(én hülye belementem), holott távolról sem ez a lényeg.
Megteszed a kedvemért?

@Imbolygó Hollander:
Csak, hogy képben legyünk miről is van szó:
www.brose.net/shared/img/presse/elektrische-lenkung_web.jpg :-)

The Good Boy 2009.07.09. 16:03:21

@zeddez: próbáld már elfogadni, ha valaki nem vágyik fiat lieára meg bravora, de még csak megánra sem. Nem tetszik, nem akarok olyat venni, akkor sem, ha te szerzel nekem egy milkáért 0 km-est. Nem tetszik, Nem akarok olyat. Vágod?
Neked nem tetszenek a hibridek, én elfogadom, egy mondattal sem probáltalak meggyözni, hogy márpedig azt kell venni.
Te pedig már nem egy hozzászolásodban probáltál "józan paraszti ésszel" asztmát, meg fókát, megánt, fiatot, meg most már gázos skodát vetetni.
Ember különbözőek vagyunk! Én azért nem veszek valamit meg, mert olcsó, de nem tetszik, nem lelem benne örömömet. Neked erős gyomor kell az ufo müszerfalhoz, akkor ne nézd, nem kell beleülni. De nem akarlak meggyözni, hogy vegyél olyat, mert az én józan paraszti eszem azt tartja jónak (az pedig már más kérdés, hogy számomra sokkal jobb a szélvédő tövében lévő digit km óra, mint a hagyományos helyen lévő mutatós, mert benne van a látómeztőben állandóan, nem kell levenni az útról a szememet. de ez csak az én véleményem, aki vezetett már pár tizezer km.-t ilyen autóval). Sehol, soha nem irtam neked, hogy vegyél hibrid hondát, mert az istenkirály. Ne vegyél, illetve olyan autót vegyél, ami neked tetszik, csak ne akarj már rámbeszélni olyat, amire nem vágyok, és ne fájon már neked lassan három napja, hogy más igényeim vannak mint neked. Ha pedig nem vágyok az általad jónak itélt autóra, attól még nem "tolom a hüJeséget".
Az értelmezéssel meg még mindig gondjaid vannak úgy látom:
Hányszor kell még leirnom, meg bekopiznom, hogy nem csak a H jelű hibrid érdekel, mert a T jelű (sőt ha lenne kompakt méretű L jelű hibrid, akkor az is) is tetszik.
Az pdig,hogy esetleg a hondánál nem lehet alkudni, az ne a te gondod legyen, aki 3 milkás autókról álmodozol, hanem annak, aki mondjuk 6-ot rak le az asztalra (de mivel elég sokan lerakják, ezért gondolom nem zavarja őket ez a tény - június végén itthon a 8. legnagyobb darabszámba eladott tipus volt a honda, úgyhogy jópár embert nem zavar ez a tény). Persze nem citroen, ahol mindig adnak (kamu) félmillió, egymillió kedvezményt, vagy a buzuki, ahol csak úgy tudnak berángatni embert a szalonba (0% thm utáni időkben főleg), hogy sok-sok nullával végződő mindenféle kedvezményt adnak, csak vigyék (nem akarok suzukist, citroenest ezzel megbántani, nem az volt a célom).

De a legjobb ez:

"Vagy ha már hibridség a lényeg és szóba jött a gázüzem is, a Skoda árulja... de tudom, most jön majd a jajmár a Hondához hasonlítani egy pfff Skodát című rész."

Kinél jött szóba a gázos autó? Irtam én valahol róla? Nem!
És kösz, hogy a számba adsz olyan skoda fikázást, ami soha nem hangzott el részemről, és nem is hangozna el soha, attól függetlenül, hogy pl. skodát sem vennék, mert nem tetszik.
Örülök, hogy próbálsz az én agyammal gondolkodni, csak az sajnos soha nem fog sikerülni.

Imbolygó Hollander 2009.07.09. 17:49:32

@pkovacs70: Tisztában vagyok vele, hogy miről van szó.

Imbolygó Hollander 2009.07.09. 18:07:50

Semmi baj a hibridekkel. Valahol el kell kezdeni, és mint tudjuk: minden kezdet nehéz.

pkovacs70 2009.07.09. 18:44:56

@Imbolygó Hollander:
Értem.
Akkor gondolom nem kell belinkelnem képet egy hidraulikus szervo felépítéséről is, hogy belásd, az elektromos az egyszerűbb szerkezet.
A misztikus számítógép vezérlés pedig egy kis túlzással +10 sor az amúgy is meglévő kp-i számítógép programozásában.

Imbolygó Hollander 2009.07.09. 19:08:11

@pkovacs70: Misztikumról szó sem volt, azért a "kis túlzásért" viszont kár. Darabra lehet, hogy kevesebb egység, de attól még nem egyszerűbb. Viszont tuti gyorsabban cserélhető egyben:)

pkovacs70 2009.07.09. 20:20:18

@Imbolygó Hollander:
Maga a konstrukció nyilván modernebb, korszerűbb, "szilíciumszagúbb" dolog. Viszont a XXI. században ez egy hótegyszerű cuccnak számít, ami a futószalagon potyog le, könnyű előállítani, cserélni, valamint karbantartásmentes.

Shadowbull 2009.07.09. 22:12:46

@pkovacs70: ""Igen, ez a tevhited, hogy a rekuperalt energia neked mindig fedezi a klima mukodteteset :) "
Hát barátom én ezt egy szóval sem mondtam. "

Tenyleg? Fentebb meg ugy tunt, ehhez nagyon ragaszkodsz, nehanyszor pedig megjegyeztem, hogy nem ugy van az.

"Az elektromos kormányszervó már most az autók egy igen jelentps részében jelen van. Ez az arány csak nőni fog, pont az általam említett előnyok miatt."

Az elektromos kormanyszervot eppen csak erintettuk, a fo tema a klimakompresszor, es annak a meghajtasa volt, ezzel kapcsolatban kezdtem el a hatasfokokat boncolni, mivel kijelentetted, minden esetben jobb az elektromos meghajas. Meghozza azert, mert igy az akksirol megy, es nem a motort terheli....
Egyebkent meg az elektromos kormanyszervo sem mindig feltetlenul bevallalhato. Kis autokban, keves elektromos fogyaszto mellet nem okoz gondot, nagy autoban, sok elektromos kutyunel bizony nem olyan egyszeru biztositani a rendszer stabilitasat. Nem egyertelmu dontes, hogy legyen vagy ne legyen.

"Az elektromos meghajtású klímakompresszornak létjogosultsága a hibridekben van, ahol megfelelő kapacitású akku áll rendelkezésre a működtetéshez a benzinmotor álló helyzetében is."

Ez igy korrekt.

"Ha lehetne egy kérésem, foglald már össze két-három mondatban a mondandód lényegét!"

A lenyeg szerintem kovetheto. Lehet hogy neked ez kukacoskodasnak tunik, de nekem zavarja a szemem, ha ilyet olvasok, hogy:

"A klímát elektromosan az akkukról működteti, ami nem terheli a benzinmotort."

".Ha direktben a motorról hajtom, akkor pedig a súrlódási veszteség, ami lényegesen nagyobb, mint az általad említettek. Az elektromos vezetékek vesztesége pedig úgy elhanyagolható, ha belegondolunk, hogy tulajdonképpen hulladékenergiát használunk."

Ennyi.

sb

censor013 2009.07.09. 22:47:31

Szerény véleményem szerint a jelenlegi hibrid autók még nincsenek abban a helyzetben, hogy igazán versenyképesek legyenek.Ami ezzel a technikával kapcsolatban szerintem a legröhejesebb, az az, amikor megmagyarázzák, hogy mennyivel "zöldebb" a hibrid.Aha.Talán még arról sem hallottak, hogy jobban tesszük, ha tovább használunk egy már meglévő öreg autót, mert ha újat veszünk, annak az előállításával iszonyú környezetszennyezés történik, ami több, mint amit a régi tragacs kibocsát, hátralévő életében.
Aztán itt van ugye az akksik esete. Mi lesz vele, ha elromlik? Megesszük? Eltüzeljük? Nem hinném. Szennyezni fognak. Nem kicsit. Szép zöld lesz minden. Persze nem egy darab, mint a vén kocsimnál.Neeeem.Egy kisebb kupac.
Ha meg a fogyasztásnál tartunk. Az a különbség, amit egy hibrid hoz, röhejesen kicsi. Elenyésző. Persze sokan tévesen értelmezik a megtakarítás fogalmát, mert először vesznek egy bazi drága autót, ami az ígéretek szerint majd elmegy 4-5 literrel, aztán várják a csodát. Az meg nem jön, mert lassú is nem is annyit eszik, véleményem szerint ráadásul a Toyota Prius az egyik legocsmányabb forma autóból, soha nem kéne.
Ha már a fogyasztásnál tartunk, nézzük már meg az Audi sikerszéria találmányát. Ha egy Audi 100 2,5 TDI-vel egy tankkal el lehetett menni Moszkvából Berlinbe, a 90-es években, akkor hibridék mit akarnak? Már pedig több fogyasztási rekord is született 3 liter körül, nem laborban, hanem közúton. A pali aki megcsinálta, mesélte, hogy nem csigatempóban ment, de odafigyeléssel. Szerintem ez sokat elmond a technika alkalmazásának képességéről.
Ami még fura, hogy a diesel a hibrideknél mostohagyerek, vagy mi?
Porhintés az egész hibridezés, néhányan meg is kajálták. Persze ezt szar beismerni, jobb mindenféle, a gyártók által nyomott hangzatos szöveggel kimagyarázni (környezetvédelem, környezettudatosság..stb.).
Szerintem, és hangsúlyozom: szerintem.
Ja, és a legjobbat a "Lexus a Full Hybrid" szövegen röhögtem. Ez mit akar jelenteni? A csibe lehet full hibrid, de egy autónál ez miből áll? Csak hibridhajtás van benne? Magyarázza már meg valaki, aki érti ezt a gagyit.

Shadowbull 2009.07.09. 23:34:16

"a "Lexus a Full Hybrid" szövegen röhögtem. Ez mit akar jelenteni?"

Azt jelenti, hogy kizarolag elektromos hajtassal is kepes haladni. (Prius, Lexus)

A mild hibrid az nem kepes, de a villanymotor rasegit a gyorsitasnal. (Honda Insight, Mercedes S-Klasse hibrid)

Es van a micro-hibrid, ott csak a fekezesi energia egy reszet nyerik vissza, megvan Start-Stop funkcio is, de a (starter)generator nem kepes rasegiteni a motor hajtasara. Ilyen pl. a BMW Efficient Dynamics csomagja.

Az utobbit nem szoktak a hibridek koze sorolni.

sb

pkovacs70 2009.07.09. 23:58:07

@Shadowbull:
"mivel kijelentetted, minden esetben jobb az elektromos meghajas."

Most erre mit mondjak? Ha nem akarok köntörfalazni, akkor csak egyszerűen annyit, hogy HAZUDSZ!

"Az elektromos meghajtású klímakompresszornak létjogosultsága a hibridekben van, ahol megfelelő kapacitású akku áll rendelkezésre a működtetéshez a benzinmotor álló helyzetében is."

Ez igy korrekt. "

Az a vicc, hogy soha nem is állítottam mást. ;-)

"Egyebkent meg az elektromos kormanyszervo sem mindig feltetlenul bevallalhato. Kis autokban, keves elektromos fogyaszto mellet nem okoz gondot, nagy autoban, sok elektromos kutyunel bizony nem olyan egyszeru biztositani a rendszer stabilitasat. Nem egyertelmu dontes, hogy legyen vagy ne legyen."

Ez sem igaz, mivel pl. a BMW szinte összes modelljében elektromos szervo dolgozik, méghozzá atom stabilan.

Shadowbull 2009.07.10. 00:25:24

@pkovacs70: Ott van fentebb, ahol ecsetelgeted, hogy egyre tobb modellben fog megjelenni az elektromos kompresszor, meg hogy a hatasfoka jobb mint a mechanikus hajtasa.

De kezdunk elbeszelni egymas mellett, elfogadom, hogy ugy ertetted, ahogy most irtad, es en nem fogtam rendesen az adast.

"Ez sem igaz, mivel pl. a BMW szinte összes modelljében elektromos szervo dolgozik, méghozzá atom stabilan. "

Hat nem egeszen :) Pl. az uj 4.4-es biturbo jelenleg szeriaban levo beepiteseinel (X5, X6, 7er) olajos szervopumpa van.

sb

pkovacs70 2009.07.10. 07:08:17

@Shadowbull:
Nem ecsetelgettem elektromos kompresszort. Elektromos szervot mondtam, ami rohamléptekkel terjed.
Nem elfogadni kell, hogy úgy értettem, hanem visszaolvasni és megérteni, amit leírtam.
Köszi!

Ugye ott volt a mondatban a "szinte" szó(BMW...)

Imbolygó Hollander 2009.07.10. 08:24:04

@censor013: "Porhintés az egész hibridezés, néhányan meg is kajálták."

Nem az, hanem egy technológia kezdeti szárnypróbálgatása. Sokan azt értik félre, hogy a hibrid autó a megtakarításról szól, pedig nem. A hibrid az alternatív hajtásról szól.

Igazán hatékonyan tesztelni valamit, pedig a való életben lehet, nem laborban.

OptimusPrime 2009.07.13. 21:46:26

@censor013: Akkor a Te szerény véleményed egy órási nagy marhaság.

"Talán még arról sem hallottak, hogy jobban tesszük, ha tovább használunk egy már meglévő öreg autót..."

Te meg nem hallottál arról, hogy még annál is sokkal jobb ha nem veszel semmit? Hülyeségeket hasonlítasz össze és csodálkozol hogy hülyeség jön ki.
Sokat elmond, hogy erre nem jöttél rá magadtól, pedig annyira triviális: a hibridek zöldebbsége úgy értendő, ha egy másik vele nagyából értelmesen összevethető nem hibriddel mérik össze.

"Aztán itt van ugye az akksik esete. Mi lesz vele, ha elromlik?"

Az lesz vele, mint amikor a belsőégésű romlik el. Vagy megjavítják, vagy kicserélik. Soha nem jöttél volna rá magadtól mi?

"Persze sokan tévesen értelmezik a megtakarítás fogalmát..."

Ez könnyen meglehet, Te viszont nem is tudod, hogy mi az.

"Ha egy Audi 100 2,5 TDI-vel egy tankkal el lehetett menni Moszkvából Berlinbe, a 90-es években, akkor hibridék mit akarnak?"

Tényleg? És milyen környezetszennyezés árán? Az Audidat lassan ki fogják a legtöbb helyről tiltani, de ilyen apróságok ne is érdekeljenek csak továbbra is csodálkozz a hülyeségeiden.

"Ami még fura, hogy a diesel a hibrideknél mostohagyerek, vagy mi?"

Semmi fura sincs benne teljesen logikus, de mivel nem értesz hozzá, számodra ez is csak egy a megoldhatatlan rejtélyek közül.

"Ja, és a legjobbat a "Lexus a Full Hybrid" szövegen röhögtem."

Most komolyan számodra az érv, hogy tök hülye vagy valamihez és semmit sem értesz azon a területen? Értelmes ember ilyennel nem dicsekszik, de akkor ezek szerint itt ez nem áll fenn. :)

OptimusPrime 2009.07.13. 21:51:27

@Imbolygó Hollander: "hanem egy technológia kezdeti szárnypróbálgatása"

A szárnypróbálgatásnak már vagy jó 6 éve vége. 2002 óta a Toyota minden hibridjén nyereséget termel, szó sincs már semmilyen szárnypróbálgatásról.

"Sokan azt értik félre, hogy a hibrid autó a megtakarításról szól, pedig nem. A hibrid az alternatív hajtásról szól."

A hibrid mindkettőről szól. A magasabb hatásfok miatt lehet vele megtakarítani. Persze nem minden hibriddel könnyű megtakarítani, pl. a Merci féle alibi hibriddel valószínűleg elég nehéz, a Toyota HSD-jével viszont nem megtakarítani nagyon nehéz.
süti beállítások módosítása