3,7 liter? Öt és fél millió? Anyád!

Honda Insight

  2009. július 07. - Bende Tibor Címkék: vélemény honda insight

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

A Totalcar szerkesztősége két táborra szakadt. Voltam én, és voltak a többiek. Papp Tibi kimondta a fatvát.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr801231148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.07.07. 10:26:27

@sipike78: Hasonló gondolkodásmóddal:Egymillió Ft-ból lehet venni egy telket lakókocsival, és kerékpárral olcsón közlekedni.
Megéri több millióért hitelre autót venni, -ami összetörthet, és ellophatják- csak azért, hogy a bank számára a dupla összeget fizessük vissza? :-D

roga21 2009.07.07. 10:39:40

Ha figyelembe veszem, hogy az akkut néha cserélni kell, és az sem olcsó, sem környezetbarát, az Octavia 1,9pdtdi jobban megéri.
Ezektől a hibrid fogyasztásadatoktól az dízel Skoda sincs messze.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 10:40:09

@Szsrobert: Nézz már utána, hány kilót nyom egy 2500W-os villanymotor. Köszi! :)

"Egymillió Ft-ból lehet venni egy telket lakókocsival, és kerékpárral olcsón közlekedni."

Ja. Vizet meg áramot meg majd kézrátétellel állítok elő egy csodakristályból.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 10:50:22

Ja, és nagyobb motorhoz nagyobb akksi kell, hacsak nem saroktól sarokig akarsz döcögni egy feltöltéssel. Nagyobb akksi pedig még nagyobb súly cipelésével jár... Ördögi kör.
----------------------

Ez ígéretesnek tűnik, kár, hogy nem merték odaírni a költségeket:

www.szakalmetal.eu/640_loeros_elektromos_MINI.html

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 10:51:31

"Nagyobb akksi pedig még nagyobb súly cipelésével jár..." Illetve hosszabb feltöltési idővel.

Eh, százhuszadszor lenyúzott rókabűr.

Szsrobert 2009.07.07. 10:56:49

Nagyobb motorhoz nagyobb fogyasztás, nagyobb üzemanyagtank kell.
Az 5 lieteres Mergának (20 liter/100km) is nagyobb a tankja, mint a Vw Lupónak a 3 literes fogyasztásával.

Vagy gyorsan kell tölteni, vagy akkut kell cserélni pl, egy kerekeken gördülő kerettel.

Az esetek 95 %-ában 30km-es körzetben használom az autót. Cuzccokat viszek, amit kerékpárral nem tudok. ezt elektromossal is lehetne.
Ott tolják el, hogy magas az ára, és terhelhetőség, csomagtér nullához közelít.

Azt valószínűnek tartom, hogy egy Szeged-Hamburg utat oda-vissza nem tszünk meg 1 akkuval, 1 feltöltéssel. Kivéve, ha napelemes, áramvonalas járművel közlekedünk. :-D

Szsrobert 2009.07.07. 11:01:18

@sipike78:

Baxxi, ezek megvalósították az ötletem.

"Egyetlen töltéssel 350 Km a hatótávolsága, de használattól, igénybevételtől függően akár 1500 Km is megtehető. Attól sem kell tartani, hogy végleg lemerülnének az akkumulátorok, és az út szélén kellene trélerre várni, mert egy roppant kis belsőégésű (250 ccm, 2 henger, 4 ütem) motor ilyen helyzetekre tervezve képes feltölteni menet közben is az akkumulátorokat, amiket a motor, a váltómű és az üzemanyagtartály helyére sikerült elhelyezni.
"

Mit össze háborogtak az emberek, mikor anno felvetettem a 250-es áramfejlesztőt. "Hát az kicsi, meg szar, meg drága, meg..."
Meg nem maradsz vele az út szélén, ha kifogytak az elektronok. :-)

DonVincenzo 2009.07.07. 11:02:50

Azok a minták az autón valóban virágra hasonlítanak de csak 90 fokkal balra fordított ECO feliratok.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 11:04:33

Elég összehasonlítani egy elektromos és egy benzines fűnyírót...
Már többször kitárgyaltuk itt is, hogy nem hülyeség az elektromos hajtás, viszont irgalmatlanul drága egy olyan szerkó, amit már érdemben hadrenbe lehet állítani. Értsd: megközelíti a jól megszokott koszosretkesbüdös kőolajszármazékokkal hajtott motorokat és cserébe nem vetekszik a mérete egy villanymozdonyéval.

Én itthon össze akartam kendácsolni egy elektromos gokartot. Hamar letettem róla, miután osztottam-szoroztam... :/ Egy kis csoffadt fűnyírómotort még mindig jobban megéri beletenni, mint a bizsergéset.

donphobos 2009.07.07. 11:05:16

Tempomattal visszalassul emelkedőn? Mesterséges intelligencia?

Ha nem ECO módban megy, akkor sem tartja a tempót?

A hibrid úgy lenne értelmes ha stabil fosszilis motor mellé tennék az elektromos motort, ami egyedül elintézné a hajtást. És elektromos klímakompresszor, így tisztán elektromos módban is lenne hűtés.

De a sok akksi miatt még így is beláthatatlan a hosszútávú szennyezés, le kellene szakadni a félmegoldásokról. Legyen üzemanyagcella inkább.

Szsrobert 2009.07.07. 11:10:12

@sipike78:

A 2500W-os motor 14kg. Sok?
gasboards.com/products-page?category=9#

Áram napelemből, áramfejlesztőből, víz víztisztítóból, közkifolyóból.
A 200W-os TV-a add el, világíts ledes fényforrásokkal. 12V 0,05A. ;-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 11:13:44

"Baxxi, ezek megvalósították az ötletem."

Legközelebb ne hagyd az íróasztalon. :)

Szsrobert 2009.07.07. 11:14:09

@sipike78: Naná, hogy jobban megéri. Egy használt MZ-blokkot fillérekért vehetsz a gokartba, míg használt elektromos motor nincs, az újnál pedig fizetheted az áfát.

Donphobos: az üzemanyagcella is drága.
Legyen napelem, és megspóroljuk az akkuamortizációt. akkor a dobozos áruszállítók előnyösek, sok napelem helyezhető el rajtuk.

Szsrobert 2009.07.07. 11:16:58

@sipike78: Nehogy megépítsék előttem a napelemes hibrid Ladát a kardánra épített villanymotorral. Gyorsan írok a szabadalmi hivatalnak.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.07.07. 11:17:31

Jól gondolom, hogy állandó pályahasználatra nem érdemes hibrid kocsit venni?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 11:17:39

Egy E-bike tömege kb. 40 kg. Tehát a motor és az akksik közel (vagy több mint)a felét teszik (tennék) ki az össztömegnek. Ezen azért még kéne faragni...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 11:20:36

(egy 50 köbös robogó tömege kétszer annyi, viszont a teljesítménye is)

isti77 2009.07.07. 11:21:58

Komolyan ez a jövő? Nem lehetne megállítani az időt? Bár már most is késő...
A fogyasztással csak annyi a gond, hogy akinek van 6 millája ERRE (én még a komenizmusban tanultam számolni, lehet, hogy ezért inkább 6 millió nálam az 5899000, mint 5 és fél), annak nem számít, hogy 5 vagy 10 litert fogyaszt-e az autója.
Aki meg erre vesz fel hitelt, azt inkább hagyjuk...

Ja, és lendületből autózással nagyon sok autóval lehet remek fogyasztást prdukálni. SZERINTEM.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 11:22:34

A Lada nem jó. Nehéz és a légellenállása ma már a vicc kategóriából is kiesik. Nem véletlenül geoval, minivel és hozzájuk hasonló kis konzervdobozokkal kísérletezgetnek az amcsik, britek, kínaiak stb.

Szsrobert 2009.07.07. 11:29:10

@alibiman: Jól gondolod. Autópályára felesleges a hibrid, de csak ha egyenletes sebességgel autózol, nem fékezel, nem gyorsítasz feleslegesen.

Szsrobert 2009.07.07. 11:31:14

@sipike78: Erős ÉS jó hatásfokú ÉS könnyű motort nem tudsz építeni.
Drága mágnesek szükségesek hozzá. A tekercsekben levő réz, és az akkuban lévő ólom tömegét nem tudod csökkenteni.
A lítiumos akku kerékpárhoz is 100000Ft a gasboardsnál. Máshol drágább.

Szsrobert 2009.07.07. 11:33:18

@sipike78: 70 felett úgyis megugrik a teljesítményigény.
Én már annak is örülnék, ha 30-cal tudnék menni elektromos hajtással.
A Mini sem annyira könnyű autó.
Láttam a neten indiai riksákat napelemmel a tetejükön.
Ha süt a nap, nem teker a bácsi, csak suhan hangtalanul.

Bende Tibor 2009.07.07. 11:45:17

@donphobos: Igen, Econ módban visszalassul egy kicsit, normál módban nem.

SirJohn 2009.07.07. 11:46:28

Le a kalappal a Honda előtt, talán ők vannak a legközelebb a Toyota - Lexus hibrid technológiához. 10 évre.

Az igazi hibridhajtásról egy film:

www.youtube.com/watch?v=FJw1wTmLGgY, vagy
miért hibridet? lexuspest.hu/site/

Jó böngészést

Bende Tibor 2009.07.07. 11:47:26

@alibiman: Nem, ott fogyasztott volna a legjobban, ha végig lehetett volna tempomattal menni, de ezt Magyarországon sajnos nem lehet. A sok gyorsítás-lassítás felvitte az átlagot a pályán.

SirJohn 2009.07.07. 11:48:20

@Dr.: Tévedés! A Lexus hibrid rendszere 300 LE, amelyből 130 LE az elektromos rendszer önálló teljesítménye. Műszaki részletek bővebben:

lexuspest.hu/site/

SirJohn 2009.07.07. 11:53:42

@Leegor: Ez tévedés - további előnyei

- nincs korom és Nitrogén oxid kibocsátása, mind a kettő rákkeltő, toxikus anyag

- 2-5 kilométert tud megtenni 0 üzemanyag fogyasztással és káros anyag kibocsátás nélkül

- lényegesen értékállóbb mint egy átlagos flotta dízel autó

- karbantartási költsége alacsonyabb

- tulajdonosáról pozitív képet mutat

- egy TOYOTA PRIUS 70 élő lombos fa munkáját szabadítja fel Co2 kibocsátásának alacsony szintje miatt
- az előtte haladó autó kipufogó gázát beszívva tisztítja a város szennyezett levegőjét ( ez komoly)

Most ennyi jut eszembe...

SirJohn 2009.07.07. 11:54:48

@isti77: Mégis minden autógyár azon izmozik hogy legyen hibrid autója.....miért is? lehet hogy tényleg ez a jövő?

hiheto 2009.07.07. 11:56:42

@SirJohn: Akkor azt is említsd meg, hogy mekkora környezetterheléssel jár például egy Priust előállítáni. A másik meg, hogy miután használhatatlan az autó, valamit kezdeni kell az akkukkal...

series_one (törölt) 2009.07.07. 11:58:06

na, itt egy marketingescsávó.
rákérdezhetek, hol dolgozol?
:))))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 12:05:35

Sir John, asszem, ezzel a felsorolással kinyitottad a karámot. :)

SsPL71 (törölt) 2009.07.07. 12:17:49

Nem kell elektromos autóba akkumulátor.
A hatótávolságot csak a hosszabbító kábel hosszúsága határozza meg. ;)

bggy 2009.07.07. 12:18:32

Egy kerdesem van.
A hibrid utan (ami jelent valami uzag. megtakaritast), miert lenne a kovetkezo lepes a tisztan elektromos?
A fosszilis energiahordozok energiait atalakitani elektromossa, az egy plusz vesztesegforras, es a rendszer egeszet tekintve rosszabb a hatasfoka, mint a tisztan foszilis megoldasnak.
Vagy rosszul gondolom?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.07. 12:26:18

@bggy: rosszul

még csillióféleképpen lehet elektromosságot előállítani

benzint viszont sehogy máshogy (illetve szénből lehet olajat, de az szintén a szarnak adott pofon kategória)

bggy 2009.07.07. 12:29:49

@sipike78: Ez igaz. Csak a koolaj eredetu energiaforrasra gondoltam...

megint 2009.07.07. 12:30:51

SirJohn, hogy miért hibridet? Erre belinkelsz egy lexusos oldalt, hát szerinted majd ők fogják a hátrányait leírni? Vagy egy újjabb szervízes a szalonból? Ahogy P.Tibi írta eco nélkül sem egy gyors autó, akkor eco módban milyen lehet? Hátulja nagyon ronda, milyen autóbuzi az akinek, ha az "elveit" nézzük olyan autó kell amit gyakorlatilag észre sem vesz, ennyi erővel egy előző szürke swift is jó a célra 400000ft-ért, és hát lássuk be Európában ezt a 5.6-os fogyasztást nagyon sok diesel tudja, úgy , hogy mellette még megy is 3,7-es fogyasztás meg nyilván úgy lett, hogy ez volt a cél.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.07.07. 12:38:53

@Bende Tibor: Jó lenne, ha valaki ezt elmagyarázná nekem, ti. nem hiszem, hogy ez így lenne, ahogy te állítod, de ettől még tévedhetek.

Honnan nyeri az energiát a villanymotor? Az akksiból. Mi tölti az aksit, ha autópályán EGYENLETES sebességel mész? A benzinmotor. Annak mi értelme, hogy a beniznből villanyt csinálunk, majd azzal hajtjuk az autót? Ha meg időnként fékezel a pályán, az biztosan nem termel annyi energiát, hogy a villanymotor hatékonyan besegítsen, ráadásul vissza kell gyorsítani az eredeti sebességre.

Rocko- 2009.07.07. 12:40:45

"Leállításkor pedig megmutatja, mennyire voltunk gazdaságosak, és ha nagyon, kupával jutalmaz. Ezeket az információkat a kormányon lévő I gombbal érhetjük el. Ha sokat nézegeti, még neki talál menni az Ön előtt haladónak, szóval óvatosan."
a sok spórolásból lehet majd fizetni a szervízszámlát. :)
"Szépen rászoktat bennünket a bilire, leszoktat az orrpiszkálásról, megtanít köszönni, kérni, és nem böfögni kaja után."
aahahahha
szavazás tetszik. :D

Rocko- 2009.07.07. 12:44:21

galériában szóvicc fájt, viszont nekem a kék jobban tetszik, csakazértis taposnám ezért. :)
amúgy vicces h a kék a rossz, mivel mostanság a környezetttudatos autókat hirdetik kék színnel BlueEfficient BlueMotion, stb.

Ratnet 2009.07.07. 12:49:18

Ehh. Ronda szegény, unalmas 'műanyagdizájn', a műszerfala is kaotikus és még 'autóhangja' sincs. Inkább lakásfelújítok az árából.:-)

donphobos 2009.07.07. 12:54:18

@alibiman:

A stabil üzemű belső égésű motor állandóan a legikább hatékony tartományban tud üzemelni. Sokkal kisebb is elég belőle és nagyon ki lehet hegyezni a legjobb paraméterekre.

A hagyományos autóban a hagyományos motor a legnagyobb rémálom szabályozási szempontból. Szinte alig működik optimális tartományban, a sebváltóval lehet valamilyen mértékben bűvészkedni (áttételek), de a vezethetőség erősen bekorlátozza a lehetőségeket.

Egy fél literes belsőégésű motor optimális tartományban üzemelve alig fogyasztana, de a generátort tudnál üzemeltetni, ami viszont az elektromos motort hajtaná. Sokkal egyszerűbb az egész, nincsen komplikált osztómű, nincsen sebváltó, nincsen cipelendő extra tömeg.

A vezetés élménye már úgyis elveszik a hibriddel, akkor miért ne legyen jó hibrid. Ameddig el nem jön az üzemanyagcella ideje.

Rocko- 2009.07.07. 12:58:31

@series_one: a sok tolatás.

@donphobos: engem jobban zavarna, h ha ECON módban meghalnék. gazdaságos voltam, csak kraftot nem engedett elôzésre.

@SirJohn: "karbantartási költsége alacsonyabb"
ebben benen van az akku cseréje is?

series_one 2009.07.07. 11:58:06
sztem véletlenül se Lexus-nál.

@sipike78: annyira nem, az atomerômûvön kívül javarészt fosszilis anyagokból készül áram, megújoló erôforrrás elég ritka, az áramot még a helyére el kell juttatni, az is veszteség, és az elektromotorok hatásfoka se túl rózsás (nem szembeállítva belsô égésû motorokkal).

gnme 2009.07.07. 13:00:40

..miezmán megine' b+ ... fatva, hát miaz?

Nem lehet itt magyarul cikket írni? (..balog tibi káromkodása ide már durva lenne..) inkább: ***

"...A fetva vagy fatva arab szó. Az iszlám vallásban vallásjogi döntést jelent olyan esetben, mikor egy konkrét hitelméleti vagy vallásgyakorlati kérdésre nincs válasz sem a Koránban, sem a hadíszokban, sem a muszlim tudósok közmegegyezésében, az idzsmában.

A fatvát egy arra képzett személy, a mufti hozza. Manapság fatvatanácsok is működnek..."

Mufti meg ilyenek... ki ott a főmufti? :)

donphobos 2009.07.07. 13:05:45

@Rocko-:

Kell hogy legyen valami vészüzemmód. A normál autók is lekapcsolják a légkondit (kuplung leold) WOT- szituációban (wide-open throttle), amikor kinyomod a gázpedált előzésnél. A kis zöld lámpácska ég tovább, de a plusz kraftot megkapod. Egy dugattyús kompresszor ami általában a Ford, Volvo és Jaguar (Land-Rover) modellekben van maximálisan 7 kW-ot vehet fel üzemszerű állapotban. 7-dugattyús 160 ccm-es. Ha ezen múlna az előzés az nagy baj lenne. Ezért leold.

Csodálkoznék ha kick-down üzemmódban nem engedne gyorsítani. Olyan nem lehet, akkor előzésnél sorra döglenének meg a tulajdonosok, mert nagy izgalmukban nem találnak az ECO off gombot. Ezt egyetlen autógyár sem engedheti meg magának.

Ezért van az, hogy telitalpas gáznál egyetlen autó sem törődik az emisszióval, akkor vész van, be kell fejezni az előzést.

Szsrobert 2009.07.07. 13:12:24

@donphobos:
Hááááááát...

Azért ne gondoljuk, hogy egy 500 köbös belsőégésű motor iszonyatbrutál hatásfokkal fogja forgatónyomatékká alakítani a benzin energiáját egy hagyományos modern injektoroshoz képest.
Másrészről a 130km/h-s sebességhez szükséges teljesítményt a motorból tartósan kivéve vagy alacsony lesz az élettartama, vagy drága anyagokat, jó anyagminőséget igényel. Ami t nyersz rajta, kifizeted a szervízben.
Ezenfelül benzin-generátor-motor lánc összhatásfoka mennyi?
Kellene egy ötödik kerék, amelyet csak a működés idejére engednél le. Üresben guruláskor nem fékezné a járművet, nem ölné feleslegesen a mozgási energiát.

Üzemanyagot megtakarítani csak arra berendezkedett vezetési stílussal lehet, az pedig minden járműnél működik.

Shadowbull 2009.07.07. 13:24:14

@series_one: Hogy beletrafaltal a kozepibe :)))

www.citroenwendom.hu/citroen.php?l=sakura-cegcsoport

"A Sakura csoport melyhez a Lexus, a Toyota és a Citroёn márka tartozik, hivatalos márkakereskedőként immár 120 fő munkatárssal dolgozik öt budapesti telephelyen.

Várjuk Önöket!
Sir John vezérigazgató

wáháhá, MEGALOL :))))

sb

loláb 2009.07.07. 13:26:00

Szimpatikus jószág, és szerintem az ára sem vészes. Ha tényleg öt körül fogyaszt városban, akkor megéri.

Kifordított kacagány 2009.07.07. 14:29:54

www.stop.hu/articles/article.php?id=509735

ennyit a környezetbarát elektromos energiáról. nem más ez az egész mint homokszórás a szemekbe.

Rocko- 2009.07.07. 14:52:48

@donphobos: nem tudom itt hogy van, de se a 88 lóerô nem bíztató, se az, h ennek lehet esélye.
aztán lehet nincs is ilyen, de nem próbálnám ki élôben.

donphobos 2009.07.07. 15:14:41

@Szsrobert:

Az 500 ccm egy példa volt. Gondolj el egy modern és takarékos belsőégésű motort, ami egyedül arra szolgál hogy az optimális üzemi fordulatszámán (legyen mondjuk 3000/min) forogjon és leadjon egy generátor forgatásához elegendő nyomatékot.

Ez a motor lehet injektoros, lehet komoly utófeldolgozó egységgel támogatott is, nem egy fűnyírómotorról van szó.

A rendszer összhatásfoka lehet jó. A motorhoz közvetlenül kapcsolódhat a generátor, hiszen a generátor feladata az hogy töltse a puffert. Aztán vagy direktben vagy a pufferből is kitöltve tud működni az elektromos meghajtás, ami szintén nélkülözheti a tengelykapcsolót.

Nem olyan rossz ám ez. "üresben guruláskor" az elektromos motor tud üresen forogni, de fékezéskor át tud váltani generátor üzembe és vissza tud táplálni az akksiba. Nem kell feltétlenül azonnal fékezni, tud ez gurulni is üresben úgymond. A villamos is tud gurulni két megálló között, próbáld ki mondjuk az 56-os villamost Hűvösvölgyből a Moszkva tér irányába. A Zuhatag sornál gurul az szépen, még fékeznie is kell mert túlságosan felgyorsulna.

Hiába jó a vezetési stílusod, ha a technikád limitálva van a belsőégésű motor üzemi tartománya (fordulatszám 600-6000/min között mondjuk) és a váltó áttételei miatt. Ha te 100 km/h-val kell haladjál akkor lehet hogy éppen nem jó fordulatszámon üzemel a motor. Ha nem tudsz gyorsítani és lassítani sem akkor így jártál.
Városban dugózva minden pirosnál leállítod a motort? Valószínűleg nem. Stabil motor esetén jó energiasűrűségű akksival (még nincs ilyen, de lehet később) tudsz araszolni tisztán elektromos üzemben.

Gondold át.

Ha már hibrid, akkor legyen benne valami jó stabil motor szerintem.

Üdv!

Leegor 2009.07.07. 15:27:01

@SirJohn:

Vetérigazgatói szinten védjük a semmiresejó hibridhajtást? Komoly...

"nincs korom és Nitrogén oxid kibocsátása, mind a kettő rákkeltő, toxikus anyag"

DPF szűrő, és akkor a nyílt autópályán fingja el magát, a városban ahol ez probléma nem köpköd kormot.

"- 2-5 kilométert tud megtenni 0 üzemanyag fogyasztással és káros anyag kibocsátás nélkül"

A Honda hibrid rendszere egy métert nem megy szennyezés nélkül.

"lényegesen értékállóbb mint egy átlagos flotta dízel autó"

Az lehet, de ha milliókkal drágább többlettudás nélkül, baszhatod...

"karbantartási költsége alacsonyabb"
Muhahaha... Ha kipusztul belőle valami, az mennyibe kerül? És majd 6-8 évesen ki fogja megjavítani és főleg mennyiért?

"tulajdonosáról pozitív képet mutat"

Ezt a sötétzöld agymosást meg inkább hagyjuk..

Higany 2009.07.07. 16:14:17

8,87 liter?!?! Egy 1,3-as, hibrid Hondával? Papptibi monnyonle! Minimum egy idegbeteg állat lehet, már bocsánat :)
Nekem a B20B torkán nem sikerült még 10,7-nél többet lenyomnom 100km-en.

svw 2009.07.07. 17:09:04

Porhintés és üveggyöngy.
Marketingesek parasztvakítása....

Napi 80km-t megyek ebből 4 város..., a többi országút.... az 1,3 JTD motor is tud ennyit..., ill bármelyik modern kis diesel...
Sajnos szerintem ez egy kiforratlan gányolt technika, az autókban a meghajtás nem fejlődött lényegesen. Üzemanyag, befecskendez, dugattyú és megy. De akinek kell , az csak vegye megy, ill aki kísérletező kedvű, DE MENNYI IS BELE AZ AKSI ? ÉS AZ NEM KÖRNYEZETSZENNYEZŐ ?

Lowtyo 2009.07.07. 17:18:52

@SirJohn: "tulajdonosáról pozitív képet mutat"
itt estem először le a székről a röhögéstől
"egy TOYOTA PRIUS 70 élő lombos fa munkáját szabadítja fel Co2 kibocsátásának alacsony szintje miatt"
itt másodszor
"az előtte haladó autó kipufogó gázát beszívva tisztítja a város szennyezett levegőjét ( ez komoly)"
itt össze is vizeltem magam

TóthCár 2009.07.07. 17:32:53

Nem értem..Egy direkt környezetkímélőnek és szupertakarékosnak tervezett hi-tech japán autónál,hogy a fenébe téved ennyit és ráadásul felfelé a fogyasztásmérő??Nem hiszem hogy ezt senki nem vette észre a Honda háza táján..

TóthCár 2009.07.07. 17:46:04

A kb 11éves konstrukció Vw lupo3L fogyasztásmérője is csal ugyanígy,de a mértéke max 1-2deci/100km.El lehet járni vele városban 4literrel,klimával,országúton 3alatt,igaz csak 4személyes automataváltós kiskocsi.De egy passat pdtdi is elketyeg 5-6literrel,ha nem tolják ki a szemit,az meg elég méretes kocsi.Ez a hibrid csak egy divathullám,egy trendinek látszó dolog aminek nem sok köze van a valódi környezetvédelemhez.

SirJohn 2009.07.07. 18:05:11

@sipike78: Nem baj az, a nyitott karám jó, a zárt karám rossz.....:)

SirJohn 2009.07.07. 18:09:02

@hiheto: Jó a kérdés. A Prius előállítása során kevesebb Co2 terhelés keletkezik mint egy hagyományos autó gyártása során. A TOYOTA üzem amelyben készül pedig az ugynevezett zero emission - nulla kibocsájtás kategória, semmilyen szemét, szennyeződés nem kerül ki az üzemből, minden szemetet helyben újra hasznosítanak.

SirJohn 2009.07.07. 18:13:55

@series_one: Igen, Sakura csoport. Forgalmazunk hibrid TOYOTA és Lexus autókat, de 1997 óta amikor a BME Közlekedésmérnöki Kar diplomáját kézhez kaptam tudom, hogy a hibrid technológia a jövő egyetlen működő és fejleszthető technológiája. A Sakura-nál 1999 óta dolgozom. Nos ennyi a CV része a dolognak.
Akkor még legfeljebb mint az őrült elmék hagymázas álma c. fejezetben voltak koncepció szinten ezek a rendszerek. Ma több mint 1,0 millió ilyen autó közlekedik...

SirJohn 2009.07.07. 18:17:46

@megint: A kérdésedre feljebb a válasz. Öröm látni milyen indulatokat vált ki a téma....A forma és a funkció együtt kell járjon megítélésem szerint. A prius különben annyit jelent: előélet - ez az autó egy sorozatban gyártott tanulmány autó volt. A lexus hibrideken nincs kompromisszum a hibrid hajtás miatt a forma tervezésben. ( nem linkelek be képeket mert szétszednek a többiek :))

SirJohn 2009.07.07. 18:19:35

@Rocko-: Az akkumulátorokra és a teljes hibrid rendszerre 7 év garanciát ad a gyártó. Jelenleg Mo-on 10 éves a legidősebb forgalomban lévő Prius - nem kellett meghibásodás miatt akkumulátort cserélni.

SirJohn 2009.07.07. 18:23:09

@Shadowbull: De persze lehet hogy ha szövőnő lennék elhinnéd amit írok? Szívesen látlak, próbáld ki a Priust pl, menet közben minden kérdésedre válaszolok. Ismerjétek meg, aztán ítélj..

SirJohn 2009.07.07. 18:26:15

@Leegor: Cv részleteket korábban...agymosás vagy nem - igaz. Téged is szívesen látlak egy tesztvezetésre, minden egyes állítást bizonyítok, eddig 4 főiskolai vagy egyetemi diploma munkánál működtünk közre a diploma munkák mérési eredményei rendelkezésre állnak....

SirJohn 2009.07.07. 18:28:20

@Lowtyo: Örülök ha sikerült kellemes perceket szereznem. A Jeep speciel nekem is tetszik.

Shadowbull 2009.07.07. 18:56:08

@SirJohn: "A lexus hibrideken nincs kompromisszum a hibrid hajtás miatt a forma tervezésben."

Lattuk, ismet sikerult a jol bevalt uton tovabbhaladni, azaz amit lehet ellopni a Mercedestol meg a BMW-tol dizajnfronton.

sb

Shadowbull 2009.07.07. 18:59:15

@SirJohn: "Akkor még legfeljebb mint az őrült elmék hagymázas álma c. fejezetben voltak koncepció szinten ezek a rendszerek."

Csak hogy tudd, ki csinalta az elso hibridet:

www.hybrid-autos.info/Audi-Duo-1997.html

"Ma több mint 1,0 millió ilyen autó közlekedik... "

Valoban. Kozben a Toyota eladott majd 10 millio autot evente. Osszesen kabe 80 milliot. (saccra, tokmindegy mennyi, a nagysagrend a lenyeg)

Ebbol volt 1 millio hibrid.

Feltetted mar magadnak a kerdest, vajon miert ilyenek ezek az aranyok?

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 19:06:47

@SirJohn: "A Prius előállítása során kevesebb Co2 terhelés keletkezik mint egy hagyományos autó gyártása során. A TOYOTA üzem amelyben készül pedig az ugynevezett zero emission - nulla kibocsájtás kategória, semmilyen szemét, szennyeződés nem kerül ki az üzemből, minden szemetet helyben újra hasznosítanak."

Köszönjük a marketingbullshitet. A CO2 a kutyát nem érdekli, az akkumulátorlelôállításról, nehézfémekrôl és elektrolitokról mesélj inkább. Hogy a Toyota gyár udvarán virágok nônek és madarak csicseregnek, készséggel elhiszem, az akku beszállítójának háza táján már sajnos nem ilyen rózsás a helyzet. Mesélhetnél az akkumulátorok reciklálásáról is, bár a Toyota prospektus szerint gondolom azt is tündérek végzik egy virágos réten.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 19:09:17

@SirJohn: "Jelenleg Mo-on 10 éves a legidősebb forgalomban lévő Prius - nem kellett meghibásodás miatt akkumulátort cserélni."

És nem magyarországon, nem meghibásodás miatt hány akksicsere van 10 év alatt? El ne meséld, hogy egy se, mert elsírom magam.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 19:20:58

@SirJohn: "- az előtte haladó autó kipufogó gázát beszívva tisztítja a város szennyezett levegőjét ( ez komoly)"

Feltalálták a Toyotánál az aktívszenes mikrofiltert? :)

Azt elfelejtetted megemlíteni, hogy a Toyota-gyár évente hány lélegeztetôgépet készít ingyen a heimpálnak :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 19:29:35

@milyen_Péter?: "E90 már kifutó modell"

Szólni akartam, hogy csak 2012ben jön az F30, mikor leesett, hogy valami skandináv sufnicég csinált ilyen néven mobilt :)

Ciri 2009.07.07. 19:49:59

@SirJohn:
Khm.

"Alapgarancia: 3 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik

Hybrid gépjárművek garanciája:

Prius NHW11 (2000)- 5 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik
Prius NHW20 (2003)- 3 év vagy 100.000 km, amelyik előbb bekövetkezik, kivéve a hybrid-rendszer komponenseire, melyekre 8 év vagy 160.000 km-ig vállal garanciát a Toyota"

Remélem érzékeled a flottavásárlók és a 160.000 km közötti ellentétet.

Rocko- 2009.07.07. 20:40:53

@SirJohn: és soha nem is kell majd. senkinek se. mert az akku már csak olyan.

Rocko- 2009.07.07. 20:46:31

@Shadowbull: ha szabad belepofázni:
en.wikipedia.org/wiki/Audi_hybrid_vehicles
a szivar 100-ból volt az első Duo.
rocko4.googlepages.com/1246219346_1098_FT543_42913-audi_100.jpg
rocko4.googlepages.com/1246224967_1098_FT543_audi_duo_quatt.jpg
ha jól emlékszem, akkor ilyen 1997-ben nem hogy MÉG, hanem MÁR nem gyártottak. :)

misitcom 2009.07.07. 21:07:30

"Ez a csomagtér kicsi."
Akkor javaslom neked a platós ZIL-t!

SirJohn 2009.07.07. 21:24:33

@Shadowbull: Lattuk, ismet sikerult a jol bevalt uton tovabbhaladni, azaz amit lehet ellopni a Mercedestol meg a BMW-tol dizajnfronton. - Szerintem a Prius nem hasonlít egyikhez se, de a GS450h és az rx400h sem... ;).
Az Audi tanulmánya annyit igazol hogy a koncepció szinten már régen foglalkoznak a kérdéssel.
Az arányokról annyit - kb ugyan ez az arány pl az összes audi és az összes más típusú autó között. Tehát a Te logikád szerint az Audi pont annyira jó mint a hibrid. Ez különben szerintem sem így van.

SirJohn 2009.07.07. 21:33:04

@Il mio nome è Nessuno: az első kommentre nem tudok válaszolni.

És nem magyarországon, nem meghibásodás miatt hány akksicsere van 10 év alatt? El ne meséld, hogy egy se, mert elsírom magam.

Ezt nem tudom, de olyan sok nem lehet. De egy tény a Prius folyamatosan nyeri a különbözö ügyfél elégedettségi teszteket. pl: www.greencarsite.co.uk/GREENNEWS/Toyota-Prius-Review-JD-Awards.htm
Ha egyszer más autómárka is gyártani fog hibrid autókat remélem ők is 5-6-7 év garanciát fognak rá adni. ( kérdés: melyik európai márka ad bármilyen főegységre 3 évnél hosszabb garanciát, jelenlegi ismereteim szerint egy sem.)

SirJohn 2009.07.07. 21:39:57

@Il mio nome è Nessuno:

Két dologra szeretnék még válaszolni

A Heim Pál Gyermekkórháznak pont annyi lélegeztetőgépet készít mint bármelyik másik autógyár :)Ne moralizáljunk :)

A leírtakat egy méréssel alátámaszott diploma munka alapján közöltem, elsőre én sem hittem el, de logikus...ez annyit jelent, hogy az autó katalizátor rendszerének hatásfoka sokkal jobb mint általában..

SirJohn 2009.07.07. 21:43:59

@Ciri: DE jó is lenne ha minden autógyár ugyan ezt a garanciát adná mondjuk a V6-os motorokra, vagy a 7 fokozatú automata váltóra. Annak a csere költsége kb annyi mint az akkumulátoroké...ha reálisan nézed a kérdést akkor lehet ez jó?

Shadowbull 2009.07.07. 21:49:08

@Rocko-: Szabad hat. Csak azt akartam erzekeltetni, hogy nem a Prius volt az elso szeriaban gyartott hibrid.

sb

Shadowbull 2009.07.07. 22:13:26

@SirJohn: "azaz amit lehet ellopni a Mercedestol meg a BMW-tol dizajnfronton."

Sajnos ez egy tagadhatatlan teny.

A tobbi gyar nem tetszeleg a zold autogyarto szerepeben.
Remelem erzed a kulonbseget.

Amugy a BMWnel majd minden modellbe rendelheted az ED-csomagot. Kis dolgok, de jol adgondolt, mukodo dolgok, szeles korben elerheto modon.

De kezdi ugyanigy a Mercedes, vagy az Audi is.

En valahogy tobbre tartom az altalanos ervenyu elkotelezettseget annal, minthogy kirakjunk a kirakatba nehany csillivilli hightech modellt parasztvakitasnak (amit amugy veszteseggel arulunk) aztan a tobbi autonkra meg szarunk.

sb

Shadowbull 2009.07.07. 22:17:01

@SirJohn: "az autó katalizátor rendszerének hatásfoka sokkal jobb mint általában.. "

Aham. Mertetek mas tipust is? Mennyit, mit?


Nyilvan korrekt osszehasonlitas eredmenye a fenti kijelentes.

sb

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2009.07.07. 23:08:30

Biztos nagyon jó az Insight, de mi hasonló méretű Jazz-t vettünk 1339ccm 100LE motorral 3460eFt-ért és dinamikusan vezetve eszik 5.4-et vegyesben (város+autópálya) és nem kell aggódnom, hogy az idővel tönkremenő akkumulátorok cseréje mennyibe fog kerülni és mit kezdek majd a rosszakkal. Ezeket a költségeket is figyelembe véve 2.5-3mFt-tal jobban lehet kijönni egy Jazz-el, amit a kicsivel alacsonyabb fogyasztáson sosem lehet visszahozni. Szerintem.

Rocko- 2009.07.08. 00:02:25

@Shadowbull: én meg csak azt, h volt előzménye az A4 duonak is. de nem tudom perpill most bizonyítani, h szériában volt a szivar. de ehhez most késő van. :)

series_one (törölt) 2009.07.08. 00:28:23

@Rocko-:

ehh, akkor vegyük a müncheni olimpiát, abból is az utolsó napot, amikor is a maratoni futást rendezték.
aztán ment ott egy autó a mezőny előtt.
:)))

series_one (törölt) 2009.07.08. 00:29:38

@Rocko-:

nem, ez tényleg ilyen.
sok előnye ezen kívül nincs, de ez az egy igennagy erőssége.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 01:37:50

@SirJohn: "Ezt nem tudom, de olyan sok nem lehet."

Bocs, de leszarom egy értékesítô feltételezéseit. Konkrét számokat szeretnék látni az élettartamra vonatkozólag. Ja és persze az akksicsere költségei is érdekelnének. Maszatolás helyett.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 01:48:38

@SirJohn: "A Heim Pál Gyermekkórháznak pont annyi lélegeztetőgépet készít mint bármelyik másik autógyár :)Ne moralizáljunk :)"

Nem moralizálunk, de a többi autógyár nem nézi hülyének az ügyfeleit nullaemissziós faszságokkal. Azt még egy óvodás is tudja, hogy az akksikat nem a tündérek gyártják virágos réten, hanem egy meglehetôsen környezetterhelô eljárásról van szó, és a háztartási hulladékba sem szabad dobni az elhasználtat. Az általad linkelt weboldal is látványosan kussol a témáról. Ellenben virágminta, az van szarásig. (Egyébként nem tudom, elolvastad-e a saját marketinganyagodat, de a fejlécben ez áll: Aim: zero emissions. Sztem csapj fel egy angolszótárat az "aim" szónál.)

"A leírtakat egy méréssel alátámaszott diploma munka alapján közöltem, elsőre én sem hittem el, de logikus...ez annyit jelent, hogy az autó katalizátor rendszerének hatásfoka sokkal jobb mint általában.."

Lássuk, milyen méréseket folytattatok milyen típusok katalizátorain, és milyen eredményekre jutottatok. Linkeld be.

Ciri 2009.07.08. 05:08:09

@Il mio nome è Nessuno:
Jaj ne legyél már ilyen követelőző genya. :)

@SirJohn:
"DE jó is lenne ha minden autógyár ugyan ezt a garanciát adná mondjuk a V6-os motorokra, vagy a 7 fokozatú automata váltóra. Annak a csere költsége kb annyi mint az akkumulátoroké...ha reálisan nézed a kérdést akkor lehet ez jó?"

Ezt neked így mondták? :)
Ha a Toyota kevesebbet vállalna, vagy ugyan annyit, mint a többi egységre, akkor nem, hogy az a soványka egymillió darab nem kelt volna el, hanem a fele sem.

Rocko- 2009.07.08. 07:52:17

@Il mio nome è Nessuno: de hát ez a környezettidatosság, nem? szép és jó dolog az elektromos autó. ja, és utána? hát az már nem érdekel.
mint a nagymama, aki azt mondta, h márpedig aitt akkoris rend lesz! majd besöpört a szart a szőnyeg alá.

w a s d 2009.07.08. 10:16:48

Én még mindig annak az amerikai tanulmánynak hiszek, ami megállapította, hogy egy egyszerű, de tartós Hummer teljes "életét" nézve kevesebb szennyezést követ el, mint egy Prius.

Draco3D 2009.07.08. 13:48:44

Még mindig nem jó,FCX clarity jönne már,persze ott meg hidrogén előállítás a drága.Aksi:atomerőmű=hálózat=autó aksi=motor
Hidrogéncella:Víz,hálózatból nyert elektromossággal,vagy napelemekkel termelni áramot,azzal bontani=hidrogéncella(aksi helyett)=visszaalakul vízzé,áramot termel motorba.Valahogy így működik talán,lehet hülyeséget beszélek.

political ideology 2009.07.08. 16:11:44

Inkább megvárom a Honda Fcx Clarity-t.

political ideology 2009.07.08. 16:13:18

Top Gear ben volt is egy jó kis teszt.

Szsrobert 2009.07.08. 20:08:56

Mennyi pénzért lehet üzemanyagcellához jutni?
Többe kerül a leves, mint a hús.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 10:54:52

@Ciri: Ô dobálózott itt ilyen fantasztikus találmányokkal, mint a levegôtisztító autó. Én csak látni szeretném :)

Apropó, én meg feltaláltam a vízüzemû autót, de nem mutathatom meg :)

zeddez 2009.07.10. 12:21:24

Én majd arra leszek kiváncsi, amikor sorban kidöglik a hibridekbol az akku 10-12 éves korukban, akkor majd az akkori tulajok közül ki fogja megvenni bele az újat, az autó akkori értékének elég jelentős részéért. Mert erről valahogy még egy konkrétumot se lehetett olvasni, hogy tényálláskor majd az mennyibe kerül, csak arról, hogy mennyi rá a gar. Holott ez egyátalán nem egy figyelmen kívül hagyható szempont. Na ekkor volt visszavedleni kb 90-95%-k sima nem hibriddé, a maradék meg megy a zúzdába

Atex001 2009.07.19. 16:39:30

@zeddez: Szerinted, ha most egy M3as bmwből kidöglik a hengerfej ki veszi meg bele az újat? Max 9 éves korukban a régi hibridek dög olcsók lesznek ... addigra lehet lesz full elektromos, s akkor majd gondolkodhatsz, hogy a 10 éves elektromosokba ki veszi meg az aksit
süti beállítások módosítása