Beállt Budapest közúti forgalma

A Totalcar dolgozói is szoptak a dugóban

  2009. június 29. - Winkler Róbert Címkék: budapest szopás dugó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Budapest, 2009. június 29., hétfő (MTI) - Beállt a közúti forgalom Budapesten hétfő délután; az összes főbb közlekedési útvonalon dugók alakultak ki - tájékoztatta a Fővinform az MTI-t. A belváros főbb útvonalain, a Váci, az Andrássy, a Kerepesi és a Rákóczi úton, valamint kiskörút és a nagykörúton, valamint a Hungária körúton is áll a forgalom, és nagyon lassú a haladás az autópályákról bevezető útszakaszokon is - mondta Zdroba Gyula ügyeletes.

"Az egész város egy nagy dugó" - közölte, hozzátéve: a Duna áradása miatti rakpartlezárások, valamint az V. kerületi Kecskeméti utca lezárása miatt alakultak ki a torlódások, bár a hétfői napon egyébként is a szokásosnál nagyobb szokott lenni a forgalom.
Arról Zdroba Gyula nem tudott információval szolgálni, hogy mikorra mérséklődhet a dugó a fővárosban. Mint mondta: már nincs olyan, hogy délelőtti és délutáni csúcsforgalom, szinte állandó lett a dugó.
Erős János, a BKV fődiszpécsere arról tájékoztatott, hogy a 8-as, a 15-ös, a 83-as trolipótló, valamint a 86-os buszok a dugó miatt mintegy negyedórát késnek.

Kollégánk Nyegleo reggel másfél óra alatt járta meg Kispestről a XI. Kerületi Dorottya udvarig (Peugeot Hungária), pedig ismeri a pályát és mindenféle egérutakkal is próbálkozott.

Tóth Zoltán ugyancsak reggel Budafokról indult újpesti szerkesztőségünkbe. A Budafokin már látszott, hogy beállt a Petőfi-híd, átmenekült a Lágymányosi-hídra, onnan próbálkozott a Hungária körúttal, de az is végig állt. Ezért elindult kifelé a Kerepesi út-Fogarasi út-Vezér út-Szentmihályi út kerülőn, úgy jött át az újpesti városközponthoz. Közben látta az M3-as bevezetőt és a 3-as bevezetőt: ameddig a szem ellátott, befelé minden állt. (Egyébként a pesti alsó rakparton szokott jönni, de az ugye most nincs.)

Hírszerkesztőnk, Assur ugyancsak Budafokról jött. Nem számolt a lezárt rakparttal, ezért a Petőfi-hídon átkelt Pestre a Nagycsarnokig, akkor jött rá, hogy hibázott, és fél órás kerülővel vergődött vissza a BAH-csomópontig. Attól kezdve már valahogy lehetett közlekedni.

Vályi „Omm” Pista Pozsonyból szerencsésebb volt. Érd környékén ugyan állítólag felborult egy utánfutó, és ez blokkolta a bevezető forgalmat egészen Martonvásár térségéig, de ő egyenesen a szerkesztőségbe jött Érd helyett (ott lakik jelenleg) és a szokásos, 45 perces klasszikus reggeli dugón kívül nem tapasztalt mást. Akik tehát a baleseten kívül voltak, azok megszívták, Pista ellenben vígan és lazán beért a hétindító értekezletre.

Papp Tibi Persterzsébetről jött, és régi tapasztalatai alapján nem ment be a városba, nem volt kedve Zuglóban se pöcsölni, ezért azt csinálta, hogy M0, Auchan, káposztásmegyeri leágazáson be, és ott aztán már ember nem volt, mert mindenki az M5-ösön állt. És egy pillanatra megint átsuhant a fején, hogy vajon ki volt az a fasz, aki az M0 forgalmát ráterelte az M5-ösre, mert az is végig állt befelé.

Bende Tibor ügyvezető Pátyról nem tapasztalt semmi különöset, a Budakeszi úton a tűzoltóságnál csatornát újítanak fel, ezért eggyel korábban kellett balra kanyarodnia a Pannónia Filmstúdió után.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr181215573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.29. 21:02:39

@Stock: Számold hozzá az agyérgörcsöt, amit a dugóban kapsz!

Krisi 2009.06.29. 21:04:40

@Stock: viszont ha 100 kilométerre számoljuk, akkor ott kijönnek közben olyan értékek is, hogy a tömött Hungárián fél óra alatt tesz meg 450 métert, és ez alatt becsusszan pár deci benzin, ami 100km-re számolva Porsche Cayenne-t megszégyenítő adat lenne :)
Arról nem is beszélve, hogy a nulláson haladva nem kopik a fék, a kuplung, váltó, plusz Tibi sem szívja a friss PM10-es levegőt, ami mászterkárdos szófordulattal élve priceless :)

Stock 2009.06.29. 21:12:41

@vadász2: persze, ha menni kell, akkor menni kell! vagyis ha időre mész, akkor nullás, ha több, ha kevesebb üzemanyag... ez vitán felül áll!
most csak az üzemanyag fogysztás szemszögéből vizsgálom...

gnme 2009.06.29. 21:17:14

kevesebb aknatető, kevesebb futómű és kormánymű probléma ..

kevesebb fékezgetés, kisebb számla az autóellátóban ..

forgó, mozgó mechanizmusok kisebb hőterhelése, kisebb számla az autóellátóban

kevesebb verekedés látás, kevesebb elnyelt ideg ..

Stock 2009.06.29. 21:19:52

@Krisi: nah jah! :)
ez az egész rákfenéje, hogy em tudunk konkrét adatokkal számolni, mert nem tudjuk meghatározni a dugó mértékét.. és az ott fellépő többletfogysztást..
én azért mondtam 10-et városba mert az én kocsimmal nem nagyon volt még több bármekkora dugóban....

bár ha jobban belegondolok nem is ismerek olyan kocsit, aminek dugóban duplája lenne a fogysztása a normálishoz képest (szólj ha tudsz ilyen kocsit) :)
de játszunk el a gondolattal, hogy a duplája... az előző példánál maradva ha dugóban 14-et kajál autóúton meg 7-et... a városi etap akkor is csak 7 liter szemben a pályás 8,4-gyel...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.29. 21:25:51

@thetriggerhappy:

Ha erre jársz majd, és itt ér baleset (bár, inkább ne kerüljön rá sor), vagy itt kezd el vajúdni a feleséged stb. lesz egy plusz hely, ahová bevihetnek téged vagy őt fővárosiként is.

Ezzel párhuzamosan persze, én is használhatom a Margit hidat, ha arra járok.

De nem járok, hála a Magasságosnak.

Ha neked az kóser, hogy egy új híd és/vagy 10 kórház árát egy csotrogány szarra bassza el a közgyűlésetek, lelked rajta. Persze, a mezőgazdaságba is pumpálnak elég sok olyan pénzt, amiből nem biztos, hogy táp lesz majd az asztalon.

Ismétlem, a szembetűnő aránytalanságra szerettem volna felhívni a tisztelt fórumozók figyelmét.

Ez a 100 vagy 200 ezer fő vs 2millió meg elég avas duma már, le kéne pattanni róla.

Stock 2009.06.29. 21:26:17

@gnme: jogos!!
másik oldala: több kilóméter, hamarabb lejáró garancia..
több km nagyobb értékvesztés ha el akarod adni, mert ki az akit vásárláskor érdekel dupla annyi kilóméterrel, hogy de ez csak autóúton volt használva?! :-))

Rav Antal 2009.06.29. 21:28:19

@scheerti: Előkapom az esernyőt és voilá!

Exike 2009.06.29. 21:30:25

Nemrég jöttem meg Berlinből, ott rengetegen bicikliznek. Láttam kerékpáron öltönyös-nyakkendőst (a nyakkendője csak úgy lobogott utána), és amin már én is megrökönyödtem: bicikliző apáca (igen, a fekete földig érő apácauniformisban). Szóval ez csak ilyen magyar hozzáállás, hogy kifogásokat keresünk. : /

lcka 2009.06.29. 21:32:36

nem is tudom...

nekem reggel, a corvin mozi- kálvin tér - váci út- Buda nem tűnt vészesnek

a Kálvin tér is inkább azért, mert a közlekedéskultúra teljes hiánya miatt akadozik mindíg

amugymeg próbáltam bkv val is:

kurv@ drága, tetű lassú, és annyira tele van, hogy néha fel sem bírtam szállni

nincs ebben semmi sznobság, reggel pont nincs kedvem a zombie feelinghez mindenhol, inkább elslisszolok autoval ahol csak tudok :-D

Rav Antal 2009.06.29. 21:35:06

@Stock: Bazmeg indítsd be a kocsit az udvaron, pöfögtesd el a tank üzemanyagot álló helyben, majd számold ki, hogy végtelen volt a fogyasztás. Na ehhez képest az M0 egy benzintermelő.

gnme 2009.06.29. 21:35:50

@Stock: ááá bazzeg .. ezek a kitalált kilométerek az autóknál :D

..minden B5 B6 kombi megáll 141.000km-nél. :)

A mi városunkban csak pár ember űzi a mesterséget de azokról mindenki tudja, hogy szakemberek akik pénzért adják el a tudást. (autófiatalítás..)

értékvesztés .. ezek a fogalmak "értékét vesztett" szólamok ... mint amikor a szőke buzi volt a környezetvédelmi főmufti ... még paksot is le kellett volna bontani ..

.. aztán az a szemüveges, műsorokban gólylábon toporgó őrült, akinek az elmeorvosa a görcskinga és most alapítványt vezet meg az én pénzemből vett audit, azt mondta KELL mellé még mittomén hány blokk

Na most akkor melyik? (...)

garancia? ..pont olyannak mondod aki garanciális csalásból tartotta fenn tyúkszaros városa egyik szarházi autókereskedőjét? ... mert azért kaptam a fizut .. vagy nemkaptam. lehetett választani

Seca81 2009.06.29. 21:37:06

Pest lakossága jó ideje nincs 2 millió fölött, jelenleg masszívan 1.7 milla alatt vagyunk...

@Exike: Ezt én is tapasztaltam kint létem során. Baromi sok a biciklis, engem még a rendőr is leszólt 1x, mert a menetirány szerinti bal bicikliúton közlekedtem...
Bulizni is csomóan biciklivel mennek, nem szégyellik, miért is kéne?
A hollandokról nem is beszélve...

GGG77 2009.06.29. 21:39:00

Du 3 körül az Erzsébet híd és a Kossuth Lajos utca be volt állva, de az Astoria után egészen a Jászberényi út Maglódi sarkáig semmi gond.
Aztán onnan át a Rákosi útra gond nélkül.
Majd haza, a Móriczra végig a Kerepesin, Rákóczin, Erzsébet hídon, stb gond nélkül.
Sztem sima, átlagos hétfő volt.

Ja, és kedves biciklisták!
Sokan nem akarunk büdösen, kiizzadva járkálni nap közben, illetve fizikailag nem vagyunk képesek 5 kilométernél többre. Sokunknak nincs módja ruhát váltani és zuhanyozni a munkahelyen. Az autó pedig gyorsabb és sokszor olcsóbb, mint a BKV.
Úgyhogy a baszogatásunkat abba lehet hagyni, és helyette inkább megtanulni és alkalmazni a KRESZ-t, legalább a fontosabb szabályokat (jobb kéz, lámpahasználat jelentősége, stop tábla, stb...)

Rocko- 2009.06.29. 21:41:39

akartam írni egy hosszú komment, aztán rájöttem h bennem nincs annyi erő, mint csikben h széllel szemben hugyáljak.

szóval röviden:
bkvfigyelo.blog.hu/
mavfigyelo.blog.hu/
autozz.blog.hu/tags/motor
kerekparosbalesetek.freeblog.hu/

ez a véleményem az autón kívüli alternatívákról.

bbocs2 2009.06.29. 21:42:37

AZ AUTÓ A VÁROS GYILKOSA.
A mai nap is sikerült élhetetlenné tenni a sok fenekét autóülésen cipelőnek a várost.

Gratulálunk nekik!

Ugye még egyik sem gondolt bele, hogy a gyerekeik és az unokáik eléjük fognak állni, és megkérdezni: ugye nagypapa az nem igaz, hogy te is egyike voltál azoknak, akik egészségkárosodást és élhetetlen nagyvárost csináltál, ugye nem??

Dehogyis kisunokám, hogy képzeled, nem voltam én akkor szellemi marharépa!!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.29. 21:44:02

@Seca81: "Pest lakossága jó ideje nincs 2 millió fölött, jelenleg masszívan 1.7 milla alatt vagyunk..."

Név szerint? :)

De a "vidéki" lakossága se 200 ezer fő.

Amúgy a kistérség, ami közös és EU-s pénzből most kórházat kíván felhúzni, mindössze 50 ezer főnyi lakosságot tömörít. 4 évre mi 8 milliárdot szoktunk kapni a közösből.

De, ha szavazni kéne, én simán benne lennék, hogy egy ideig ne adjanak inkább ennyit se, hanem csinálják meg végre azt a nyomi körgyűrűt.

Exike 2009.06.29. 21:49:36

Kerékpározáshoz: az én munkahelyemen sincs tisztálkodási lehetőség, a wc-ben szoktam végigtörölni magam nedves kendővel, és használok parfümöt. Nem mondom, hogy ez kultúrált megoldás, de egy elfogadható minimum, és bárhol megvalósítható.

thetriggerhappy 2009.06.29. 21:50:40

@Seca81: ebben az 1.7ben a sok budaorsi, erdi, tarnoki lakos ugye nincs benne? Mert a hidakat ok is hasznaljak.....

babobabo 2009.06.29. 21:57:23

Tudom, hogy nem leszek népszerű, de szerintem igenis lehet alternativa a bringa. Én pl. ma az Erzsébet - Óbuda távot teljesítettem, kb. 50 perc irányonként. Nem vagyok atléta alkat, különösebben sportos sem, meg marha lusta is, de mérlegelve még mindig jobb volt, mint másfél óra a kocsiban rohadva.

Az biztos, hogy nagyon nehéz volt átülni a légkondis autóból a vasparipára, és nem is ment gyorsan, de szerintem megéri. Igazából nagyon sok kifogást sikerült találnom ellene, de aztán meggyőztem magam...


Ja, és az általános kifogások ellen:

- heti 1* be kell mennem kocsival, akkor beviszek némi ruhát (öltöny, ingek, stb) hogy át tudjak öltözni + törölköző, izzadásgátló, tusfürdő elfér az iróasztal körül

- vízálló ruha nem annyira drága és tényleg jó
- még mosdónál is viszonylag értelmesen lehet mosakodni (szerencsére a mostani helyen van zuhany, de toltam már mosdóval is...)
- a napi kaja, munkához szükséges apróságok (notebook, iratok, könyvek, ilyesmi, elismerem, aggregátor nem) elfér a bringán
- grátisz: 9-10 óra ülőmunka előtt és után nagyon jól esik a mozgás

Krisi 2009.06.29. 21:58:27

@Rocko-:

langlovagok.hu/

Negatív példa mindenre van. Biciklin is érhet baleset, elbaszhatnak amikor motorozok, lehányhat egy részeg a villamoson és betelepedhet mellém a vonaton egy C-kategóriás család. Mindennek meg van az esélye.

Az autómat meg ellophatják, belémjöhet egy balfasz, megverhet egy kopasz kigyúrt állat, mert ránéztem (autózzblog sztorik erre is vannak), satöbbi. Ezekre is van esély.

Ja, és autóval megtehetek 2 kilométert egy óra alatt. Ez viszont közel biztos.

Rav Antal 2009.06.29. 22:05:27

@Rocko-: Az autóról való véleményed remélem a www.tudobeteg.hu linkre kattintva érhető el...

Krisi 2009.06.29. 22:09:41

@GGG77: Őszintén sajnállak, ha fizikai állóképességed nem teszi lehetővé, hogy 6 kilométert letekerj lapos terepen. De tényleg.

dennisthemenace 2009.06.29. 22:09:42

@sipike78: Es akkor mi les? London korul ketszer haromsavos gyuru van,megis dugo dugo hatan.Pedig hetkoznap egy auto 8 fontert hajthat be a belvarosba.

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2009.06.29. 22:13:30

@Stock: az eső az csak víz. lehet védekezni ellene, ráadásul több napon nem esik, mint amennyin igen ;]

én személy szerint a benzináremelésnek is örülök - még több bringás, még több lég, még több formás női popó.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.29. 22:18:24

@Seca81: "Pest lakossága jó ideje nincs 2 millió fölött, jelenleg masszívan 1.7 milla alatt vagyunk..."

Szombat éjjel. De hétköznap napközben 2 millió felett! :-D

@Krisi: "Biciklin is érhet baleset," Nem ismered azt a reklámot, hogy balesetek mindig csak másvalakivel történhetnek? ;-)

Stock 2009.06.29. 22:21:09

@Phil Kraft: a tüdőgyulladás meg csak egy betegség... :))

akkor remélem mindennek áremelésnek örülsz, mert ha az drágul, akkor minden... sőt remélem annak is örülsz ha valaki amiatt veszíti el a melóját... :(

a bringa meg nem mindenkinek alternatíva!!
én autósként respektálom, hogy van akinek ez alternatíva, illetve bejön...
azt viszont nem tudom felfogni, hogy a bringások miért nem tudják elfogadni, hogy nemmmindenkinek az?!

a formás seggekben egyet értünk, de az meg nem csak tekeréstől lehet... ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.29. 22:21:36

@dennisthemenace: London területe is és népessége is háromszor akkora, mint Budapesté. Így, ha háromsávos a gyűrűje, még mindig egálban van velünk. :)

Káposztakukac 2009.06.29. 22:27:38

@dennisthemenace: pedig london busz- és metróhálózatát mennyire dicsérik...meg az ugye a kulturált nyugat-európa. lehet, hogy nem a budapestiekkel van a gond?

Krisi 2009.06.29. 22:27:47

@vadász2: azt a másvalakit eléggé sajnálom, szegényt naponta többször elütik :D

dennisthemenace 2009.06.29. 22:28:02

@sipike78: Tobb mint haromszor,mert mar 7 millio felett van.De pl. mult szombaon 0.30-kor evickeltem at rajta,akkora dugo volt,mint Pesten hetfo reggel..Onmagaban az M0 nem fog megoldani semmit.

dennisthemenace 2009.06.29. 22:32:20

@Káposztakukac: Hat,en speciel pont a rohadt buszokkal vagyok tele.Ha ramegyek a tetu savjukra,120 font a buntetes.De a busz barmikor feltarthat barkit,csak mert egy idiota felszall es vegigkerdezi az osszes viszonylatot a sofortol..

Füvész 2009.06.29. 22:34:28

A Megyeri híd tök jó volt...
Reggel 7-kor Pestre, du. 4-kor Budára.

Tényleg, a városban van villanyos, meg metró, meg ilyesmi is, nemde? Minek oda az autó?

Javaslatom:
Szte–Kkmét: Megyeri híd, M0, M5;
Hatvan–Győr: M3 (reggel 6 előtt), Megyeri híd, P.csaba, Tinnye, Zsámbék, M1;
Komárom–Békés: M1, M0 (reggel 6 előtt), M6, Dújv, Kkmét, értelemszerűen;
stb.

Budapest felejtős. El kell költözni onnan.
(Csak az Opera, a Zeneakadémia, a jazz klubok és a könyvesboltok miatt nem kell ott lakni: bemész vonattal, metróval stb. Egyébként pedig büdös, és ingerültek az emberek is.)

Egyébként éjszaka (éjféltől reggel 4-ig) egész jó: Ferihegy/reptér–Dorog/Egom 55 perc, lakott területen betartva a szabályokat is... (kívül 110+).

zippofcy6 2009.06.29. 23:10:53

Demszky megmondta: ha nem lesz dugó majd csinálnak mesterségesen.

És mivel ugye demokrácia van, ezért a pestiek is dugókat akarnak, mert ha nem azt akarnának már rég leváltották volna.

Amúgy nekem "okosba" megsúgta egy haverom hogy miért dugósítják el Butapestet: a kormánynak elege lett belőle hogy a vidékhez képest kétszeres az átlagfizetés Pesten. De az adók nagy része meg ugyanakkora. Ezért dugósítanak, hogy a pestieknek kétszer annyi benzint kelljen venniük, így jövedéki adót meg ÁFÁt is 2x annyit fizetnek.
Ráadásul a fák is kipusztulnak, így több fizetős parkolóhelyet tudnak kialakítani.

Ez van, akinek nem tetszik el lehet menni szlovákiába, vagy vidékre költözni, ahol a "kisebbség" kilopja a szemüket is.
Az államunk ezzel is támogatja őket, mert hamarosan segílykére meg faszpénzre se telik majd.
Mer az IMF hitel kamatai elvisznek majd mindent.

Ti meg birkák, reménykedjetek csak egy szebb jövőben ...

4x4 2009.06.29. 23:32:08

a sok fasszopo pesti, mintha MO. csak belőletek állna...

remélem soha nem kényszerülök arra h fel kelljen költöznöm, inkább elvagyok vidéken kevesebb pénzből, de nyugisan.

4x4 2009.06.29. 23:41:44

igen, és én is nagyon sajnálom azokat akik nem tudnak napi 10-15km-t gond nélkül letekerni.

nem a kifogásokat kell keresni, be a törcsi, váltó ruha az irodába és meg lehet mindent oldani csak akarni kell, és nem várni h más oldja meg a problémáinkat. aztán rájön az ember mennyivel jobb elmenni egy jót kajálni, mint a benzinpénzt, v a törlesztőt fizetni, és közben sírni h nincs pénz semmire....

zippofcy6 2009.06.29. 23:59:32

Nem kell menni dolgozni, úgyis csak az EUs átlagfizetés tizedét kapod, vagyis csak az államnak termeled a hasznot, onnan viszont a politikusok, az orkok, meg a nemzetközi tőke zsebébe vándorol.

Hagyj fel a rabszolgaléttel! Költözz a családdal vidékre! Ültess fákat, és minden évben akassz fel egyre egy-egy politikust. :)

Előre egy élhetőbb Magyarországért!

SquareWire 2009.06.30. 00:02:06

OFF: az Aston Martinos hírre reagálnék, pontosabban az egyik legfontosabb kimaradt információ darabkára: csak az vásárolhat ilyen kis kocsit (valami 20.000 font körül lesz) ,aki eleve Aston tulajdonos! Így azért másképp hangzik a dolog...pont azért, hogy legyen a tulajoknak a városba egy kicsi, de elegáns kocsijuk, és mellé egy telivér sportverda.

ON

Henry82 2009.06.30. 00:43:52

Londonban többek között azért akkora a dugó, mert több taxi van meg kétszintes busz, mint egész Budapesten jármű!
Főleg a belsőbb részeken (ahol a dugó van).
Ezek viszont London városképéhez tartoznak, nem lehet kitiltani őket!

Az én munkahelyem 18km-e van a lakásomtól, többen írták, hogy milyen gáz ha ennyit valaki nem tud letekerni, a baj itt csak az, hogy ennem az útnak az utolsó harmada olyan emelkedő amin a kocsi is csak hármasban megy fel erős lendülettel...
Na akkor most itt mi legyen?

Rav Antal 2009.06.30. 01:21:21

@Henry82: Alacsony áttéttel kell tekerni, mielőtt máshol lesz az áttéttel.

The Good Boy 2009.06.30. 01:23:46

@dennisthemenace: " Onmagaban az M0 nem fog megoldani semmit."

Dehogy nem! Nem kell havonta betennem a lábam a nagy budipestre, amikor M1/M7-ről M3-ra, vagy forditva közlekedek. Mert jelenleg még nem alternativa a déli elkerüléssel a 40 km helyett a 80-at lenyomni, főleg úgy, hogy ott is benne van a dugó lehetősége.
Sokszor el sem bírom képzelni, hogy mi okoz dugót pesten és mikor (a múltkor az őrs vezértől a kerepesi-fogarasi kereszteződéséig 2 óra volt az út, hétköznap délelött 10-12 között, úgy, hogy se terelés, se baleset, se útépités, vagy csak elakadó autó nem volt sehol). Teljesen kiszámithatatlan

@thetriggerhappy: " tudom, hogy sok vidéki még mindig frusztrált ha bp kerül szóba"

Engem pl. nem frusztrál, éltem ott fiatal koromba jó pár évet, elég volt. Frusztrál a sok beképzelt, "én vagyok a nagy és okos pesti" mentalitású. Csak a hozzád hasonló hozzáállásuak azok, akik a hosszú hétvégéken (meg a balhésnak tünő nemzeti ünnepeken) nagy gázzal jöttök el szeretett városotokból vidékre, aztán meg sirtok a falusi szoba kiadóban, hogy egész éjjel nem tudtatok aludni, mert ugatott a szomszéd kutyája...
És egyébként a vidékit nagyrészt jobban érdekli, mi történik az ország másik szegletében, mint az, hogy éppen pesten mi történt majdnem, vagy mi fog történni majd egyszer, talán.

kutyamacskafarka (törölt) 2009.06.30. 01:50:53

Én felülök a motorra (igaz tíz éves pesti rutinnal) és 20 perc alatt Törökbálintról elmegyek a Pólushoz. Sokan leugatnak, hogy veszélyes, és hogy bunkók az autósok, de ez ebben a formában nem igaz. Veszélyesnek veszélyes, de ez csak annyit tesz, hogy mindenki helyett nekem kell figyelni - ezt már anno a kocsiban is megszoktam. Az autósok pedig kibebaszott normálisak, mindenki lehúzódik, annyira kevés a kivétel, hogy nem is érdemel említést. Ezúton KÖSZÖNÖM MINDEN AUTÓSNAK, hogy előzékeny és kedves, ugyanakkor értetlenül állok, hogy egymással miért nem ilyenek. Én korábban rengeteget bringáztam, azzal jártam mindenhova, mégsem értek egyet a lázadó kreténekkel. Én minden liter benzinnel 100 forintot adok az útépítésekre, ez se elég, és akkor még rájuk költsék? Értem én, hogy bringázni király, de Budapest úthálózatát nem erre találták ki. Kell egy százas robogó az megold mindent, akinek meg szállítania kell... Nos, az szopás!

kutyamacskafarka (törölt) 2009.06.30. 01:53:12

@4x4: Sok faszszopó pesti??? Te hülye vagy? Hogy mondhatsz ilyet? Minek uszítasz, nincs elég bajunk?

dennisthemenace 2009.06.30. 06:13:49

@The Good Boy: A varoson belul ugyanakkora dugok lesznek,ha egyszer korbe er az M0,mint elotte.Plusz,allandoan be fog dugulni az M0 is.Egyszeruen tul nagy a forgalom es mindig csak nagyobb lesz.
Itt mar a legegyszerubb soforugynoksegnel is felvetel vizsgakerdes,hogy milyen idoszakban menj a londoni elkerulon,illetve mikor keruld el azt az egesz kornyeket es merre.Ott is ugy lesz,csak kesobb..

Ymmi 2009.06.30. 07:57:17

Akár Pest akár vidék mindkettőnek van előnye,hátránya.Vidéken nincs dugó de út sincs.PL: Mezőberény Csaba közt borzalom ahányszor megteszi az ember ezt az utat annyiszor lehetne beállítani a futóművet,kormányt.Gyoma Dévaványa közt egy szakaszon pedig max 30-40 a tempó az út állaga miatt és nincs senki az úton,szóval ne piszkáljuk egymást van aki piszkál minket.

vnweb 2009.06.30. 07:59:56

És a Csikós kollégával mivan? remélem vidáman szerel és fejben írja a hozzátartozó poszt. :)

Krisi 2009.06.30. 08:06:56

Hehe, a pestiek lenézik a vidékieket, ezen jót nevettem .)
Akárhányszor előjön ez a téma, kivétel nélkül mindig úgy kezdődik, hogy "köcsög pestiek". Most is így kezdődött. Olyat én még nem láttam, hogy valaki azzal indítana, hogy "de faszok a vidékiek".
Ismerőseim között is csak attól hallom ezt a bunkópestizést, aki vidéki, olyat még nem láttam, hogy bárki elkezdené fordítva.
Szóval ez a komplexus pont, hogy fordítva van, de mindegy.

Amúgy leszarom ezt a témát, itt élek a nagyfaluban, de van rengeteg vidéki komám, szüleim is vidéken nőttek fel, szóval valójában nem tartom magam egyiknek sem.

Az viszont rosszul esik, amikor elkezdik csak úgy fikázni Butapest. Szerintem szép város, és szeretem, csak hát autóból nem látszik belőle semmi, csak a többi ideges sofőr meg a szmog. Motoron vagy biciklin ülve már rögtön más, de az is elég, ha csak simán gyalogolunk egyet a belvárosban. Emberek tízezrei fizetnek vagyonokat, hogy láthassák ezt a várost, idejönnek és ámulnak, viszont aki itt lakik az utálja. Magyarország, én így szeretlek :)

gin74tonic 2009.06.30. 08:09:13

a dugo mongyonle :DDD

kiskoromban azt nem ertettem hogy aki a dugo elejen van az miert nem megy :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.30. 08:48:42

A felmérések szerint 4% az átmenő forgalom. Ez tényleg nem sok.

Akkor viszont magatok alól kéne kiganajolni...

deak.atti 2009.06.30. 08:54:40

Üdv!

Hétfői dugóhoz: Kacsóh Pongrác út, Árpád híd felé Domus áruház előtt középső sáv felbontva, vélhetően csőtörés miatt. Budapest Arénáig állt a sor, utána meg üres volt az Árpád híd ... Egyetlen droid sem dolgozott, ott volt a marha nagy gödör, ember meg egy szál se. Így nem lesz egyhamar betemetve. Visszafelé meg a Hungária volt felbontva az Egressy úti kereszteződés után, szintén marha nagy gödör, ember nélkül. Mindkét esetben állt a 3-sávos főút, mint a szög, tele autóval. Mozaik utcába vittem céges teherautót vizsgáztatni, mindkétszer nagyon élveztem az araszolgatást egy pár embernek fél napos munka miatt.

Dugó megoldás: aki teheti, robogózzon, motorozzon. Én egy héten egyszer ülök autóba, mikor én hozom el a lányomat a bölcsiből. A többi napon motorozok. Ameddig csak az idő engedi. Jó, el is áztam már idén néhányszor, zömmel az utóbbi két hétben. De az tényleg nonszensz, hogy a reggeli forgalomban az autók 80%-ában egy ember ül. Nem hiszem, hogy ennyi "jómunkásember" van. Akinek tényleg cuccolni kell, vagy 2 gyereket visz oviba-bölcsibe, az oké. Ott látok gyerekülést, meg furgonból kilógó létrát, tehát val'szeg muszáj neki az autóban ülnie. De a többiek? Állnak a dugóban, pöfög 1600-2000, meg még több köbcenti, megy a klíma, fogy a kőolaj, aztán meg csodálkozunk, hogy Budapest bedugul. Tavasztól-őszig részemről eggyel kevesebb autó áll a dugóban. Mielőtt meg lennék támadva, hogy egy köcsög vesedonor vagyok: egy 125-ös Suzukit használok, 11 LE-t tud, és fogyaszt 3 litert (se...) 100-ra. El kéne ezen gondolkodni, kartársak! Napi 40 km-t megyek vele oda-vissza, Szigetszentmiklós-Egressy út között, ez 3 literes fogyasztással 1.2 L benzin, vagyis nem egész 400 HUF. Mennyi most egy (!!!) buszjegy? 300? Én 400-ból járom meg oda-vissza az egészet naponta. Biztosítás 3000/év, teljesítményadó 1600/év. Csikós kollega írt a napokban egy 125-ös, rendszámos robogó-tesztet, ahol megemlítette, amit én személy szerint már pár éve tudok, hogy az EU-ban több helyen (pl. Olasz- és Franciaország)125 kcm-ig B-s jogsival szabad motorozni. A dugókra ezt látom megoldásnak, hogy ezt a 125 kcm/10 KW kategóriát engedélyezze dicső kormányzatunk az autósoknak használni. Nem mindig a korlátozást, meg a szívatást kéne átvenni az EU-tól, hanem egyszer végre az engedményt is. Állítólag idén tárgyalják meg a nagy házban ezt a lehetőséget, legalábbis a cikk szerint. Nem ártana, ha ezt engednék. Ha már robogózni lehet B-vel, akkor ezt miért is nem? A robogó is megy 70-80 között (réges-régen túlhaladott már az a 40 km/h!), meg a kis Suzukim se tud 100-nál többet, annyi a hivatalos végsebessége. Városban biztonsággal 60-70 közt lehet vele utazni, annnyit enged meg a 11 LE. Igaz, így akkor az A1 kategória okafogyottá válik, tehát nem lehet tanfolyamra pénzt beszedni, meg nem lehet az NKH-nak vizsgadíjakat fizetni, meg egy pár hátrány még származna belőle. De talán ezek az elbökött dugók megszűnnének, vagy legalább mérséklődnének. Szerintem.

DA

uki 2009.06.30. 09:43:30

Nem kellene elvetni a sulykot egyik oldalnak sem!
Nem ülhet (reális indokokról van most szó) mindenki motorra meg bringára, de Jópáran megtehetnék. persze tudom én, hogy nehéz kiszállni a légkondis autóból, de néha igenis alternatíva. (persze az 3,5kw-os aggregátort a létrát meg a diszperzitet ne azon vigyék, nem is mondta senki)
de sztem az autóban ülő emberek 10% simán átülhetne bkv-ra (azokról beszélek akik a normálsabb kötöttpályás szakszok mentén laknak), 10% felülhetne robogóra motorra (tessék megnézni Párizst vagy Rómát, hogy mennyi moci van), 10% mg nyugodtan bringázhatna (főleg a rövidebb szakaszokról van szó, ahol esetleg van rendes bringaút is. 7-8 km-t az emberek 50% simán le tud tekerni).
Máris 30%-kal kevesebb autó lenne az utakon.
Persze az is igaz, amit itt feljebb említettek hogy megtehetnék azt (legalább ilyenkor amikor tudják hogy dugó lesz -lezárt alsó rakpart-) hogy az útfelbontást éjszaka csinálják és nappal nagy acéllemezzel letakarják. (vannak országok ahol így csinálják). pl a Róbert Károly krt-on a Lehet után ma sem volt egy munkás sem, cserébe az Erzsébet Királyné-ig állt a sor, utána meg jól lehetett haladni.

u.i: nem konkrétan ide vág, de akik pont a szmog meg a dugó miatt költöztek ki az agglomerációba, azok sokkal szerényebben szóljon be azért mert a belvárosiak szeretnék ha nem fulladnának meg a bűzben (nem a belvárosban lakok és nem is vagyok tősgyökeres pesti)

uki 2009.06.30. 10:07:03

a posztról meg annyi a véleményem hogy még belsőségbe is karcsú volt. hol van ez egy Csikós szerelős poszthoz képest. (bár klikkelés gyűjtésnek biztosan jó).

kb. olyan mintha a tegnap prius cikkben ennyi lenne:

Exterior Dimensions:
Overall height/width/length 58.7/68.7/175.6
Gasoline Engine: Aluminum double overhead cam (DOHC) 16-valve VVT-i 4-cylinder
Electric Motor
Permanent magnet AC synchronous motor

És a végén a vélemények.
Omm: "áááá..nics ennek leleke, hol van ez egy QV Alfához...áááááá"
gyulavitéz: "jó,jó, japán, de nem pörög 9ezer fölé és egyébként sincs meg a 100LE/l"
PappTibi: "persze, aztán majd a sok hétvégi sofőr ezzel fog fogyásztási rekodrot elérni (vibrátort mindegyiknek)"
Csikós: "egyrészt csillag sincs az elején, másrészt mit szerelnék én ezen éjszakánként?"

Szóval csak azt akarom mondani, hogy ha már cikket írtok erről, akkor legyen valami haszna is. esetleg egy javaslat, hogy szerintetek mit kellene máshogy csinálni a városvezetésnek, vagy tanács a dugóban ülőknek. (nyugodtan lehetne népszerűsíteni a motorozást), eldicsekedni hogy a TC-ben mennyire megy a távmunka (ami egy nagyon-nagyon jó dolog, de sajnos nálunk még nem terjedt el, holott a technika régóta adott) stb. mert így lóg a levegőben. Ennél az sem informatívabb, ha annyit írtál volna hogy ma reggel láttam egy piros suzukit.

Stock 2009.06.30. 10:34:22

@4x4: még én sem hallottam soha, hogy egy pesti ember elkezdett volna csak úgy magától paraszt vidékizni... ellenben fordítva... :))
(ha nem áll föl ne a pestiekre haragudj, majd segít az orvos, vagy nem...... mert ilyen mérékű komplexus csak valami hasonlóból táplálkozhat..)

Stock 2009.06.30. 10:41:33

@uki:
"u.i: nem konkrétan ide vág, de akik pont a szmog meg a dugó miatt költöztek ki az agglomerációba, azok sokkal szerényebben szóljon be azért mert a belvárosiak szeretnék ha nem fulladnának meg a bűzben (nem a belvárosban lakok és nem is vagyok tősgyökeres pesti)"

megértem, amit mondassz! de azért aki a belvárosban lakik is kardoskodhatna halkabban, mert amikor oda költözött tudta, hogy mit vállal... az én emlékeim szerint az utóbbi 20 évben se volt sokkal jobb a helyzet, mint napjainkban....
és a belvárosinak is el kell viselnie ezt azt cserébe azért, hogy minden a szájában legyen... az agglomerációsnak meg fordítva (minden messze, cserébe nyugalom)..

mindenki dönthet..

thetriggerhappy 2009.06.30. 10:50:22

@Krisi:

ott a pont.
én imádom pestet, és mint világlátott ember, pontosan tisztában vagyok azzal, hogy minden nagyvárosnak hasonlóak a gondjai.
new yorkban nem lehet autót tartani (egy ismerős queensben lakik, akkor vált meg a kocsijától, amikor már nem volt elég napi 1 óra a parkolóhely keresésre, hanem 2 kellett), londonban vagyonokat kell fizetni a belvárosban, hollandia, németország bicikli centrikus, pedig kicsit többet esik arrafelé az idő és még hozhatnám a példákat. valaki említett bécset, de nagyon jóindulatúan hallgatott a parkolási díjakról és arról, hogy ott mi jár egy szabálytalan parkolásért. ez miért nem másolandó?

minden ideérkező külföldi barátom el van ámulva a bp-i tömegközlekedéstől (legutóbb egy német cimborám mondta, hogy bp sokkal tisztább és rendezettebb mint bmelyik német város. és nem volt berúgva és nem a keleti részekről jött....)

bp egy nagyváros, színházakkal, éttermekkel, éjszakai élettel, irodákkal, stb, így nagy a forgalom is, a város nagyrészét pedig nem a kocsikra tervezték. ez van. valamit valamiért.
nekem is vannak vidéki rokonaim, irigylem őket a kihalt utak miatt, de a magam részéről soha nem tudnék egy este 8-kor már kihalt kisvárosban létezni.
ettől még nem nézem le azt, akinek az tetszik. cserében viszont elvárom a butapestezés és a bunkó pestizés befejezését.

thetriggerhappy 2009.06.30. 10:57:02

@Stock:

ez is absz igaz. absz tökély nincs, vagy megfizethetetlen. a belvárosnak is megvannak az előnyei (pld anyám, aki soha nem vezetett, kifejezetten élvezi) és az agglomerációnak is.

uki 2009.06.30. 11:07:04

@Stock:
ja...abban is van igazság amit mondasz, persze.
de ha beleolvastál a műdugós posztokba, ott főleg az agglomerációból bejövő emberek fröcsögtek. ezért írtam amit írtam. (mondjuk ugat itt mindenki és azt hiszi csak neki van igaza - pl én is :-) )

egyébként a jövő úgyis az autók kiszorítása lesz (ahogy mindenhol nyugaton már megtörtént vagy történik) és az igazi dugó még el sem kezdődött. majd szeptemberben amikor beindul az iskolaszezon és le lesz már zárva a Margit-híd. nah akkor lesz itt dzsembori!

egyébként az is egy érdekes pszichológiai tanulmány lehetne, hogy a poszt-kommunista országokban az emberek mennyire nehezen mondanak le az autójuktól. ebbe biztosan az is szerepet játszik, hogy kevesebb 20 éve (ha szigorú akarok lenni akkor inkább 10-15) vehetünk meg bármilyen autót. régen voltak a keleti csodák sokéves várólistával, nyugatit meg a balcsin láttunk ha jöttek a németek :-)
na de ez egy másik téma lenne....

Agr3ssor 2009.06.30. 11:49:37

Én annyit fűnék a témához, hogy aki nap mint nap dugóban szopik, az alapjában véve sikeres ember nem lehet... :)

burnsie 2009.06.30. 11:55:15

@Agr3ssor: tennap két f430-al a seggemben szoptam a dugóban.
persze lehet ők sem sikeresek, csak úgy van nekik:-))
ja, és nem használták a buszsávot, ami miatt respect nekik...!

SsPL71 (törölt) 2009.06.30. 12:04:10

Én agglomerációból járok be dolgozni.
Csak a P+R parkolóig megyek ahonnan a vonatom indul, onnantól tömegközlekedés.

Támogatnám a 125ccm-es "nagyrobogók" B kat. jogosítvánnyal való használatát.
Egy ilyen robogóval szívesen bejárnék az agglomerációból, a melegebb időszakokban, télen nem.

Biciklivel azért nem járok, még a vonathoz sem, mert nem tudom hol letenni, ellopják...stb.
Munkahelyemre meg nem cipelném, a pesti dugóban meg nem szívnám bicikliháton a szmogot, valamint nem kívánok busz vagy bármilyen más géperejű alá feküdni. Inkább a kötött pályás tömegközlekedés.

Gyereket hurcolni, bevásárolni viszont csak kocsival járok.

A tömegközlekedés viszont aránytalanul drága a szolgáltatás ellenértékével.

Azt én sem értem, hogy-hogy lehet ennyi autó Budapest útjain, senki nem dolgozik?
Nem csoda, hogy ott tartunk ahol....

mokkaczuka 2009.06.30. 12:15:48

@4x4: Kisebbrendűségi komplexusban szenvedő rühös paraszt, vegyél vissza a formádból. Egyelőre még Budapest állítja elő a GDP 60 %-át, magyarán a vidék el van tartva, és részben emiatt is szív, mert ha az itt megtermelt lóvé itt is marad, ma jóval több a hidunk meg a felüljárónk.

uki 2009.06.30. 12:24:57

@SsPL71: ha normális vonattal jössz be és még hely is van, akár dolgozni is lehet (ha van notid és nem 8kilós :-) ) ismerek olyat aki így csinálja, pedig megtehetné hogy....

Érdekes 2009.06.30. 12:31:14

@mokkaczuka: "magyarán a vidék el van tartva" Magyarázd már el miből van eltartva te "észkombályn"...Talán a sok pesti, gabonát termeszt a 2 nm2-es fürdőjébe?Vagy mi a fa**zal tartja el a sok pesti a vidéket?Nem vagy te egy kicsit hülye?Másrészt effektive pesten semmi sincs, pestől pár km-erre vannak ipar vidékek..De az nem konkrétan Budapest..Konkrétan Budapest nélkül működne a vidék simán, ellenben megnézném, hogy a pesti kutyaszaratós parasztok, vidék nélkül mit ennének stb...(kutyaszart tudom, de azzal nem lehet túl sokáig elvegetálni :D :D :D )

uki 2009.06.30. 12:34:58

egyébként ha már M0-t hozták itt fel többen, azt se felejtsük hogy nem csak a levegősök akadályozzák itt az észak-budai szakaszt, hanem az ottani önkörmányzatok is (budakalász, üröm). attól félve hogy a forgamol majd élhetetlenné teszi a városukat. (megjegyzem van benne ráció) és ezért alagutban szeretnék (nah erre meg pénz meg technika nem lesz sztem, az m6-nál is befürödtek vele).
ez egy olyan 22-es csapdája :-)

uki 2009.06.30. 12:37:22

uki 2009.06.30. 12:24:57
@SsPL71: ha normális vonattal jössz be és még hely is van, akár dolgozni is lehet (ha van notid és nem 8kilós :-) ) ismerek olyat aki így csinálja, pedig megtehetné hogy....

már ezzel arra célzok, hogy még ilyen előnye is lehet

fishermansfriend 2009.06.30. 12:41:35

@mokkaczuka: a vidékiek meg a tehén, disznó, csirke, búza, meg az ivóvíz 99%-át állítja elő. Magyarán az összes Pesti el van tartva:))

Habár Pesten születtem meg éltem több, mint 20 évet, de utálom, hogy minden szar Budapesten van. Hiába 2 milliós nagyváros, azért vidéken mégis négyszer annyian élnek, és a határon túl és élnek még jópár millióan. Na róluk aztán végképp alig esik szó. Előkerülnek egy-egy nemzeti ünnepen, Pünkösdkor, meg ha épp magyarverés van, ezenkívül meg le vannak nagyívben sz.rva.

Nem csoda, ha sok embernek szúrja a szemét egy 20 milliárdos hídfelújítás, egy 4-es metró, és a többi messziről is bűzlő ügylet.

Részemről béke. Csak ennyit akartam.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.30. 12:52:56

@Érdekes: Pesten most se a magyar termékeket eszik, hanem a spanyol búzát, meg a cseh tejet. Magyar búzát/tejet Bp-n akkor lát az ember, ha a gazdák idejönnek égetni/borítani.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.30. 12:55:11

@fishermansfriend: Meg a völgyhíd, meg a dombalagút stb. Amit pedig kifejezetten a vidékieknek/ az ő kérésükre építettek!

SsPL71 (törölt) 2009.06.30. 13:02:36

@uki: Dolgozzon a vonaton akinek 6 anyja van :)
Azt nekem nem fizeti senki, meg laptopot se.

Érdekes 2009.06.30. 13:04:09

@fishermansfriend: Hát, maffiózóba/csalókba a pestiek termelik a 90%-át az országnak, ez igaz hahahah :D

Érdekes 2009.06.30. 13:05:38

@vadász2: Persze, vágom...behozott xarok..végülis pesten éltem, meg fogok is még, szép város lenne, ha gondoznák, és nem lennének parasztok itt az emberek..dehát, most ez van :)

uki 2009.06.30. 13:09:30

@SsPL71: nem azt mondtam hogy Te csak esetleg ezt is megteheted. de tudod mit, akkor mondok egy durvát. tudsz olvasni :-D

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.06.30. 13:11:22

@fishermansfriend: "a vidékiek meg a tehén, disznó, csirke, búza, meg az ivóvíz 99%-át állítja elő."
Meg a parlagfű és a kullancs 75%-át! :-D

SsPL71 (törölt) 2009.06.30. 13:13:19

@uki: Inkább nézem a dudákat, közben zenét hallgatok vagy elszunyókálok.
Olvasni nem tudok :D

SsPL71 (törölt) 2009.06.30. 13:16:07

@vadász2: Jelentem a parlagfű palántákat, ismét máglyára ítéltem a 7 végén. :)

A kullancsok viszont lehet, hogy befészkeltek a komposztálóba. :S
(mondjuk még ezidáig nem találtam 1et sem)

uki 2009.06.30. 13:51:25

@SsPL71: a dudák is jó tipp! ;-) sőt, Te nyertél, francba az olvasással :-)

Tahhooo 2009.06.30. 13:57:22

Dugó? Milyen dugó? Volt dugó?

Azok az önelégült, megalomán emberek, akik tudván, hogy a "szép" fővárodba, autóval se közlekedni, se parkolni nem lehet, a kedves autóstársak vezetési, és közlekedési morálja a béka segge alatt másfél mérföldel, verjék csak a nyálikat, és kapjanak szívrohamot az araszoló autósorban. Megérdemlik a sorsukat.

Én maradok a büdös bkv-nál, mert legalább kiszámíthatóan odaérek mindenhova, és csak magamnak köszönhetem ha nem. Az USAban lakalmazott gyémántsáv megoldás ittsem lenne rosz, csak ahoz olyan tökös rendőrökre, és politikusokra is szükség volna, akik nem csak baszogatni tudnak, hanem van vér a pucájukban.
És végezetül, aki nem tud út-idő diagrammot, regulátoros, illetve vontatási jelleggörbét olvasni (bocs, már ha tudod mi az) az ne ossza az észt mi merre gazdaságosabb.
Asszem senkinem maradt ki...:P

Stock 2009.06.30. 13:57:34

@Érdekes: én nem osztom azt az álláspontot miszerint a vidék el lenne tarva!! mert ez egy dúúrva leegyszrűsítés!
viszont baromi szűklátókörű, hogy csak az élelmiszerekre hegyezed ki az eltartás fogalmát.... ez már nem az önellátó gazdálkodás kora!
pest termeli a GDP 60%-át.. abből nyilvánvaló hogy nem leheteltartani az ország többi részét, ami a maradék 40-et állítja elő, matematikai képtelenség!
viszont be kell látni, hogy azokban a régiókban, ahol nincs munka... ott bizony a másjhol befizetett adókból valósulnak meg aberuházások, kerülnek kifizetésre a segélyek.... az pedig nyilvánvaló, hogy a legnagyobb adóbefizető régió Budapest!! ha tetszik, ha nem.... azon tehát nem érdemes vitatkozni, hogy miért pesten történnek a nagyobb állami beruházások!

konklúzió: Pest nem tartja el a vidéket, a vidék meg mégkevésbé pestet!!

Rav Antal 2009.06.30. 14:30:23

Mi lett itt, te jó Isten...?

Ez annyira, de annyira durva!

Most, hogy lezárták a budapesti rakpartokat bekövetkezett az amitől mindenki -teljesen jogosan- félt, remegett, rettegett és pánikban volt. Sorra lehetetlenednek el az emberi körülmények Budapesten. Belvárosi lakosok százai halnak éhen az ételszállítás teljes megszűnése miatt, pókhálókkal beszőtt, kitört és bedobált ablaküvegek köszönnek csak vissza minden jó hírű belvárosi éttermen. A butikok kirabolva, az asszonyok megerőszakolva, a gyerekek elrabolva, a férfiak meg lesoványodva kukáznak az egy hetes maradékok után. Terhes nők százai képtelenek megszülni biztonságos körülmények között gyermekeiket, a túlzsúfolt utcákon sorra halnak éhen, vagy a gyógyszerellátás hiányától teljesen legyengülve válnak múltidővé a nyugdíjasok. A gyermekek képtelenek iskolába járni és iskolázatlanság hiányában látványosan butulnak el a dugóban állva, lesznek egyre hülyébbek és hülyébbek, óráról, órára... A Rakpart teljes lezárásával elérte a város vezetése, hogy Budapest-Belvárosát a Szomália-Etiópia-Mongólia élhetőségi tengely legelviselhetetlenebb helyére sorolták.
A Budapest lakosainak nagy részét kitevő áruszállítók, üvegesek, és minimum 50 kilogrammos táskával közlekedő Buda hegyi lakosok képtelenek megközelíteni a megszerelni valókat, ezért 1 hét alatt gyakorlatilag több 10.000 ember családja sodródott a teljes elszegényesedés felé... A Vörös-kereszt, félhold, 4-5-6 ágú csillag segélyszervezetek sem tudnak a rakpartok lezárása miatt eljutni a legkritikusabb gócpontokhoz...
A legkínosabb azonban az a nem várt tény, hogy a nemrég bezárt és kiürített ideggondozók és elmegyógyintézetek lakói -akikből tejesen hiányzik az városi együttélés minimális érzéke is- kihasználva ezt a gyakorlatilag Budapest végét jelentő teljes káoszt, nem átallottak a rakparton sétálni, ott leülni és minden maradék ember idegrendszerét teljes joggal felborzolva semmit, de semmit sem csinálni a beszélgetésen és sétáláson, esetlegesen a közösségi játékok játszásán kívül. Az elmebetegek teljes elmebetegizációja onnan látszik, hogy volt amelyikük egész lábfejét lógatta mosolyogva a Dunába (itt a szerző rosszul lett...)


criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090630/mi-lett-itt-te-jo-isten

acsa77 2009.06.30. 14:41:46

@gin74tonic: az ilyen kisgyerek-kérdések a lényegre tapintanak. Legtöbbször TÉNYLEG VAN a dugó elején és másutt is valaki (vagy többen), akik drámaian súlyosbítják a dugót. Erről látványos tudományos cikkeket is lehet találni.

Autópályán saját szemmel is végig lehet követni néha, hogy hiába akar mindenki 130-cal menni, és lenne is kétszeres követési távolság hozzá, mégis dugó alakul ki pusztán figyelmetlenség és apró sebességkülönbségek miatt. Ha pedig még lassabbak és tolakodók is hozzájönnek, akkor jöhet a 100-as átlag, sok pumpálással. Ilyenkor kapitulálok, és 100-ra lassítok, legalább 5 alá megy a fogyasztás és tudok nyugisan beszélgetni.

Városban jóval összetettebb, de a beragadást, elalvást, tolakodást itt is mindenki ismeri. És az egészben az a durva, hogy a megszűnő sávban előreszaladóknak, majd látszólag tolakodóknak van igaza, mert a cippzárelv lenne az üdvözítőbb.

Egyébként szerintem fejlődünk, mert kevésbé látok beragadást, be-nem-engedést, elalvást az utakon, mint pár éve. És bár darwin-díjas, szemtelen fráterek a motorosok, biciklisek és gyalogosok jelentős része, mégis csökkentik a dugót, és ha lehet, segítem őket, mert a szarvashúst és a fácánt preferálom. A vonatot is elendegem :)
Sőt az is nagyon jó, hogy néha kölcsönkérik a rokon/barát kocsiját a bicajosok, mert ne tartsanak havi négy alkalom miatt saját kocsit...

záporjózsi 2009.06.30. 14:54:21

@uki: Ezek a lakossági hőbörgések egyszerűen kezelhetők lettek volna 25 éve, sajnos most kifinomultabb eszközökkel kell elhallgattatni. Mert általában nem azok csinálják a (mű)balhét, akik érintettek, hanem akik hasznot akarnak húzni belőle... Az M0-ra szükség van, meg kell építeni. A keleti szektorban is fut a házak közelében, mégis megépült, jó, stb. A régi M0 fejlesztése már nagyon kellene...

A tegnapi dugóról: szerencsére mindig sokan vannak, akik nem ismerik a menekülőutakat, tegnap remekül lehetett használni azokat. Csak az autóm nem tud úszni...

Stock 2009.06.30. 14:56:36

@Bagolyfi:
"És végezetül, aki nem tud út-idő diagrammot, regulátoros, illetve vontatási jelleggörbét olvasni (bocs, már ha tudod mi az) az ne ossza az észt mi merre gazdaságosabb."

kérlek oszd meg velünk tudatlanokkal, hatalamas tudásod, had világosodjunk meg.. :-DD

arcragyúrás helyett kifejthetted volna, hogy mire gondolsz konkrétan!

uki 2009.06.30. 15:19:29

@záporjózsi: persze, hogy meg kell építeni, ez nem kérdés! sőt, már réges-régen készen kellene lennie. (mondjuk akkor olyan nyomorúságos lenne mint a déli része, ami minden balesetnél beáll, de legalább lenne valami)
számomra egy ingatlan ami mellett most elmegy az m0 új szakasza, nem hogy le-, hanem pont hogy felértékelődött.

Agr3ssor 2009.06.30. 15:45:11

@burnsie: Szerinted a pénz a siker szimbóluma??? Szerintem közel sem... Jó, értem... Mások vagyunk!!!

burnsie 2009.06.30. 15:57:26

@Agr3ssor: akár az is lehet, nem kell a közhely duma...

Érdekes 2009.06.30. 16:08:23

@Stock: Szűklátókörű :D Nem..csak levan egyszerűsítve, de mégis jogos..Mert azért, ki nem xarja le a mondva csinált gdp-t , ha pl. tönkre baxták a mezőgadaságot, amit elég jól ki lehetne itt használni...Attól, h iparvidékek vannak, és termelnek...az nem azt jelenti, hogy eltartja a vidéket, rohadtul...csak többet termel a közösbe..iparágon.SZóval, elég hamis kényszerképzet ez a eltarja vidéket..realítása sokkal több van a vidék eltartja pestet-nek.Még, ha ez papíron nem is 100%osan így van, gyakorlatban igen.Ipart is fejleszthetnék meg a mezőgazdaságot...De jobb lenyulni az EU-s pénzeket, meg elsikkasztani metróépítői tanácsadás apropóján több XXX milliót stb..

Na mind1, ezen fölösleges vitázni.A lényeg, ha megépül a körgyűrű, ugyanúgy lesznek dugók...és ha nem lesz 400 huf a benzin, akkor mégtöbben ülnek kocsiba...Azt már meg sem merem említeni, ha talán fejlesztenék a tömegközlekedést, akkor sokkal többet érnének..... (+ több p+r parkoló)

Stock 2009.06.30. 16:31:17

@Érdekes: kit érdekel a mezőgazdaság, de komolyan?!
ki mennyit termel a lényeg ez, hogy mit, milyen ágazatban az tökmindegy!!
ha csak a mezőgazdaság számítana, akkor most nem interneteznénk, ennyi...

SickBoy 2009.06.30. 17:58:10

Szerintem nem elég nagy a dugó. Próbálkozni kéne valami kísérleti dugó-szerűvel... olyan forgalomlassítás-félével. Hm? @-/

mokkaczuka 2009.06.30. 19:08:12

@Érdekes: Bolond vagy, csak nem pöröx. Osztrák tej, spanyol paradicsom, német sör - ezekről hallottál? A kenyeret magunk sütjük, de még a sütőliszt is osztrák, te szerencsétlen... Pampognak a gazdák, hogy miért 50 forint a tej felvásárlási ára, ennyi erővel bárki pampoghat, aki nem azt kapja, amit remél... százmilliárdokat nyomtak a szemétre a vidék érdekében az elmúlt húsz évben, mezőgazdaságba, MÁV-ba, Volánba, cigánysegélyezésbe... most már nem kapun belüli, hanem országos, ember. Pestnek kb. akkora szüksége van a vidékre, mint Hongkongnak volt Kommunista Kínára.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.06.30. 21:01:37

ismeritek azt a reppnótát az animal cannibalstól, h budapest nyáron sokkal szabadabb? :D most adják a zenecsatornákon. én csak röhögök vidéken, bocsi :D

Krisi 2009.07.01. 00:23:03

@Agr3ssor: Ez szerintem is igaz, hogy nem attól lesz valaki sikeres, hogy mennyi pénze van. Meg különben is: elmegyek a dugóban a 23 éves MZ-mmel a 47 milliós X6-os BMW mellett, aki már fél órája vár a bedugult Hungárián. Most akkor ő a sikeres, mert közben hallgatja Bose hifit? Na nemá... :)

Az emberek 90%-a azt hiszi, hogy ha lenne pénze, akkor minden baja megoldódna. A faszt. Lenne ötször annyi gond. Engem is néztek már hülyének, amikor mondtam, hogy soha életemben nem akarok hipergazdag lenni, inkább csináljam azt, amit szeretek. Persze nyilván nem akarok minimálbéren tengődni egy 23 négyzetméteres odúban, nem erről van szó, de mondom, nem célom hogy milliárdos legyek.

A Butapest kontra vidék téma meg látom kicsit kiéleződött, szerintem is az a nagy büdös helyzet, hogy BP függ a vidéktől, vidék meg függ a Nagyfalutól. Lehet ezt mindkét oldalra kiélezni, de nincs sok értelme. A csajágaröcsögeinek jól esik, hogy ő adja a bunkó pöstieknek a ivóvizet, a szemét budaiaknak meg jól esik, hogy ők adják a c-kategóriásoknak a segélyt azáltal, hogy adóznak. Ennyi :)

Krisi 2009.07.01. 00:28:24

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Naés az megvan, hogy "napfény járja át a szívem újra..."

:D

www.youtube.com/watch?v=ErKhlyPyVrs

_FoxiMaxi_ 2009.07.01. 00:38:12

Tömegközlekedés, bringa, gyalog szer? Ez egy tisztelt szerk kollégának sem jutott eszébe, mikor látta a gépjárművek hadát. Autó leparkol és mondjuk metroZ, villamosoZ satöbbiZ?
hm?

megint 2009.07.01. 01:06:17

Mokkaczuka, cigánysegélyezésben azért igen szép mértékben Bp is kiveszi a részét, neked a 100 milliárdok feleslegesek amit a vidéknek adnak, nekem meg a 100 milliárdok amit a metróra adnak, ami kb 2060-ban fog elkészülni.

joe5 2009.07.01. 09:33:22

@Érdekes: Hát ehhez már nekem is van gondolatom ..
korábban írtad, hogy a vidék tartja el Pestet, mert itt termelik a többséget.. most meg azt, hogy tönkretették a mezőgazdaságot.. akkor most hogy is van???
Nekem ne mondja senki, hogy a többmilliárd EU-s és állami mezőgazdasági támogatós pénzből búza, tej és tojás lesz.... És amúgy meg nem csak Pesten eszik a külföldi import élelmiszert.. mindenhol ott a lidl, aldi, tesco... sokkal olcsóbb, mint a magyar, és túlnyomó többségében a minősége sem rosszabb
a vidéki autópályák miért nem épülnek ebben a kiba**tt otszágban? horvátország 1 év alatt 30-at vert ránk csak ebben...
az egész ország ott működik rosszul, ahol van...

És a tömegközlekedés fejlesztéséhez is: ami metróépítés címszóval itt megy.. napokban a hír, hogy a tervezetthez képest 6hónapos csúszással átért a fúrópajzs pestre... de azért ünepeljünk..
tudomásom szerint más, demokratikus országban fogják, mindenféle zöld meg ilyen-olyan kifogás ellenére is megépítik, és perelnek, majd a per végén 10en x év múlva fizetnek bírságot, de az alatt a 10 év alatt már használja a jónép a metrót/utat egyebet...
itt azonban mindennek le kell zárulnia, minden zsebnek meg kell telnie, hogy valamihez hozzákezdjenek...


ááá, úgy nem jó ez, mint ahogy a lóf*sz nem furulya...

ROY9791 (törölt) 2009.07.02. 01:08:46

P.Roland nevű átlagos budapesti munkásember, cégautójával pedig vasárnap szopott iszonyatosat a rakpartlezárás miatt az Erzsébet-híd közelében.

Emberek, hagyjátok már otthon a tetves benzinzabálóitokat, és közlekedjetek BKV-val! A legjobban azokat szivatjátok meg, akiknek munkaeszköze az autó.

Töketlen, hájas seggű nép ez a fővárosi!

Perillustris 2009.07.18. 22:41:00

@GGG77: "Úgyhogy a baszogatásunkat abba lehet hagyni, és helyette inkább megtanulni és alkalmazni a KRESZ-t, legalább a fontosabb szabályokat (jobb kéz, lámpahasználat jelentősége, stop tábla, stb...)"

ROTFL
süti beállítások módosítása