Barmok a zebrán

Balesetek a zebrán

  2009. június 24. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Megszívtuk a sebességmérő kamerákkal és a fekvő rendőrökkel is, de nem tanultunk belőle. Aztán majd sírunk, ha az üres utcában lévő zebra előtt is harmincra kell lassítani vagy meg kell állni.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr831204679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.24. 22:54:08

@ruskyy: De, bemószerolhatod ôket az internetszolgáltatójuknál. Az e-mail headerjében benne van, honnan jött.

If it sounds too good to be true, then it probably is.

Érdekes 2009.06.24. 22:57:58

@Moszi0725: Kultúrált és jól vezetőket kellene nevelni...Mert az is fontos, h ne bénán oldja meg a "krizis" helyzetet..SZóval, NAGYBAN lecsökkenne a jogsi kiadás.. + pszichológiai és intelligencia tesztet is vezetnék be.....

Érdekes 2009.06.24. 23:01:49

@Hrzrasn: Hosszában kéne? :D:D:D

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:03:56

Ugyan már, kis hazánkban Mr Orrbucimann alig egy éve volt tán, hogy szóvá tette, hogy az mégse helyes, hogy analfabéták nem szerezhetnek jogosítványt.

Ezek után micsodált micsodákat akarsz micsodálni? Ehh. Ez irreália, ráadásul gauss-görbe is játszik rendesen, kis szék(elés)es fővárosunkban és környékén statisztikailag is magas az ego-macso-mucsaiság aránya. Sajnálom azokat akik nem olyanok és mégis nap-mint-nap ott kell vergődniük a lecsóban.

Ati232 2009.06.24. 23:09:33

Akkor hullanának a gyalogosok mint a legyek, mihelyt bevezetnék a 30km/h-ás megközelítési szabályt. Ráadásul rengeteg koccanásos baleset is lenne. Gondolom nem kell részleteznem miért.

Én sokat megyek gyalogosként is és nem várom el az autósoktól, h a zebránál ácsorogva átengedjenek, pláne nem ha tempóban/zöldhullámban vannak. Majd ha elfogynak átmegyek, nem azon az 1 percen múlik.

Sőt 1x majdnem akkor ütöttek el, amikot 2 sávos egyirányúban egy előzékeny barom elengedett (rákényszerítve hogy lelépjek), de a belső sávban jövő nem vett észre és ha nem ugrok hátra, elüt.
Rengeteg ilyen balesetet okoznak az előzékeny idióták, pláne ha nagyobb járművel vannak és kitakarják az átengedett (és ezzel akaratlanul halálra szánt) gyalogost.

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:11:33

Ahogy pár éve csinált egy felmérést az ADAC, hogy a közlekedőket mi zavarja legjobban a közlekedésben meg úgy egyáltalán az utakon. Csórikáim várták, hogy majd ilyen válaszok lesznek, hogy "a táblák, gyalogosok, stb-stb". Ehhez képest a legzavaróbb dolog (nem Mo-on), toronymagasan: "a BMW-s sofőrök". Na, hát akkor itthon mit is várunk?

Egyébként meg, a legdurvább taplóság a non-stop telefonálás. És ezt főleg a jól szituált anyucik/csajszik művelik nagy profizmussal. Tulajdonképpen nem autózás közben telefonálnak, hanem telefonálás közben néha kicsit autóznak is. Hát meg is látszik a "társas közlekedésen" ez a dolog. Zebra? Forgalmi helyzet? Tábla? Egyszerűen észre se veszik ezeket. Nagyjából úgy közlekednek mint a régi kínai elemes kisautó, kocctól-koccig (max. majdnemtől-majdnemig). És akkor a nők vezetnek jól. Hát ha nem telefonálnak, akkor lehet.

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:14:56

@Ati232: Bocs, de ez hülyeség. Ha autót vezetek és látom, hogy egy autó megáll egy zebra előtt, akkor én is megállok mellette, mert előírja a kresz (tök mindegy, van-e gyalogos, vagy nincs) és persze várható, hogy van is gyalogos.

Érdekes 2009.06.24. 23:16:00

@Zed is dead: Ezt kitől hallottad, hogy a nők vezetnek jóL?Vagy valami másik párhuzamos univerzumból csúsztál ide?Ahol az anyukáknak f*zuk van az apukáknak vagin*juk? :D

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:19:40

@Érdekes: Mindenféle statisztikák kedvenc végkövetkeztetése ez. Én nem gondolom, mert sajnos nem tapasztalom. Persze beleértve ebbe, hogy autóvezetés közben nem porontyozni, telefonozni, utastársakkal gesztikulálva és odafordulva csevegni, sminket igazítani, tükörben önajnározni, stb-stb kellene, hanem odafigyelni az autóra, a forgalomra, a szabályokra és mindezekből kicsit előre is vetíteni (időben sávváltás, időben fékezés, meg a többi)

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:21:42

Egyébként a bömés/terepjárós kopaszok is csak azért kopaszok, mert a sík agyfelülettől kisimul a fejbőr is és lepereg róla a haj. :D

Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.24. 23:22:12

Elképzelek pár zebrát ahol, ha a gyalog nem áll meg, és nem vár, 10perc alatt bedugul a város...

Próbáljuk ki, pl városliget, délután.

Az óránként 100 sétáló, ha nem vár, hanem csak félpercenként lelép, mikor kedve tartja és olyan 8 másodpercre megállítja a sort(amiben többszáz majd ezer autó áll meg egyetlen gyalog miatt), a dugó egyik vége az M3-ason a másik valahol budán lenne másfél óra múlva.

Baros street márszintenemlétező főrendőrmaffiapiac ugyanez. Van 3 zebra, vigyázzkocsikicsikínai forgalom folyamatos volna, ha az autós megállna, ott állhatna 3óra hosszat akár.

A dugó egyik vége ..másik vége..
ennyi.

És ez még csak a belváros..

Balatonpart nyáron..pestkörnyéki települések iskolavége....stb,stb.

Lámpát mindenhova? Az drága. A kamera? Ojee..az a bírságon majd behozza az árát, sőt plusz pármilliárdot akár.

Erről van itt megin nagybaszó, másról semmiről.

Zebrán gyalogosgázolás (józan "normális közelekedő" autós által) gyanítom a létező legritkább baleseti fajta.

Merugye az ittas-tablettás sztrítrészeren, egykerekes lóerőhuszáron a kamera nem fog "segíteni", maximum ha majd már minden 10méteren lesz egy..

Nyilván itt is szépen egybe lehet maszatolni, ahogy a drog-ittas-dizsi elszállást a hétköznapi gyorsanmenéssel, a kóválygó hülyebarom elkenést 4 sávoson a zebrán nem megállással...stb

It's all about the money..
trimdimdiririmmdrimm.

Ati232 2009.06.24. 23:22:34

@Zed is dead:
Ja, ezt mondd el a temetésen is.

Azt nem veszed figyelembe, hogy egy nagyobb transporter vagy busz/teherautó simán kitakarja a táblát és a magyar zebrák kopottas festése nem mindig látható.
Ja és azt is, h 2 sávos egyirányú utcáról beszélek mint pl. az Attila út egy része.

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:27:14

Bocsáss meg, tényleg, sajnálom nagyon, de ezek szerint Te is Budapestről beszélsz. Az egy külön rezervátum, ahol mindenki egyedül közlekedik a zsúfolt városban is, mindenki szarik mindenkire és a többség még büszke is erre.

Én meg arról beszélek, hogy amikor autózok, hogyan teszem. Már sok éve van annak, hogy kaptam egy papírt, hogy gratula az 500000 balesetmentes Km-hez, meg is lepődtem, hogy bárki is törődik ezzel még manapság, hogy valaki a saját autójával hogyan közlekedik, nade mindegy, a lényeg, hogy 10%-kal több tolerancia adott esetben 100%-kal élhetőbb életet csinál, akkor nekem belefér az a tizes.

Érdekes 2009.06.24. 23:29:08

@Zed is dead: Na azért :) mert én sem így tapasztalom...persze akik sokat vezetnek fiatal pun*ik (már amelyik nem szőke) jobb egy fokkal mint a 40-50es anyukák akik 20 év kihagyás után újra beülnek, és végig mazsoláznak a váci úton 40nel

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:32:40

@Mioporfeszosz: Igen, igazad van, de én azt tapasztalom, hogy amikor megáll az autós sor és átmegy egy csoportban 20 ember, akkor a következő csapat okulva ebből nyugodtan vár pár percet és az autósok is nyugodtan átgördülnek előttük páran, mert mindenki tudja, hogy ez a dolog ismétlődni fog, mindenki halad majd.

Közlekedési kultúrához meg általános kultúra is kellene, hogy a nyugaton rutinszerűen alkalmazott cipzár-elv a besorolásnál, meg az "elsőbbség átengedése" szituk ne értetlenkedéshez, bénázáshoz és végül balesethez vezessenek.

mizrolist 2009.06.24. 23:37:18

@Tetű: "Ha egy gyalogost elütnek, abban majdnem biztos, hogy a gyalogos ludas!"

Ugye hallottad a februári pécsi esetet, amikor a lakótelepen babakocsit toló nagymamát a gyerekkel együtt megölte egy autós a zebrán a belső sávban? Ott vajon a bab volt a hibás vagy a nagymama?

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:38:37

Lehet hogy azt kéne tenni, hogy gyártani kellene egy matricát a kocsik _elejére_, amit messziről lehet látni és azt jelzi, hogy ez az autós _figyel_ (a gyalogosokra, a többi autósra és közlekedőre, szabályokra, stb) és _előzékeny_.

Aztán a matricát, meg a neki megfelelő közlekedési morált lehetne méltányolni, szóban, tettben, tököm tudja hogyan és lassan rájönnének a sztrítrészerek és a flasztergengszterek, hogy már nem menő az amit csinálnak. Ki tudja, talán macsómami a dög nagy X5-ösben is egyszer csak matricával, de telefon nélkül fog autózni.

xregi22 2009.06.24. 23:39:14

Egyszerű.

Betontéglákkal megtöltött babakocsit tolsz magad előtt a zebrán. Ha valaki nem mutat hajlandóságot a megállásra, hát elétolod (persze ügyelve arra, hogy te kellően hátrébb legyél)
Majd legközelebb megáll...

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:43:37

@xregi22: Ezt egyszer vidéki viszonylatban megcsináltam egy talicska fűvel, amikor a környék kispöcsei a felskiccelt szaraikkal versenyeztek az utcánkban (max30) és már negyedszer jeleztem nekik hogy lassabban.

Szegény talicskám jól behorpadt, öcsisajt rönókilójának leesett az eleje és mondtam neki, hogy várjon, a java még akkor jön majd, ha ideérnek a rendőrök is, helyszínelni, mert gondolom fel akar jelenteni, mert eléléptem.

Azóta nagy-nagy ívben kerülik a környéket is.

Érdekes 2009.06.24. 23:44:41

@xregi22: Önbíráskodásért börtön jár.

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:45:54

Betontéglát sétáltatni nem önbíráskodás, legfeljebb érdekes passzió.

Érdekes 2009.06.24. 23:47:13

@Zed is dead: Az meg még érdekesebb, ha féktávon belül nekicsapódik egy kocsinak, és te 1 méterre vagy mögötte...Fox Mulder gyanús az ügy

mizrolist 2009.06.24. 23:49:45

@mizrolist: ehh, bab=baba jelen esetben :-/

Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.24. 23:50:44

@Zed is dead: Igen, és ez a cikk most arról szól, hogy ilyen esetben mikor 10en ott ácsorognak te meg átmész 41-el, akkor már kapod is a csekket 200ezerről.
100e mert nem 30km/h pont és 100e mert nem álltál meg a gyalognak.

Ésezmilyenjólesz mert most nem udvarias senki és mekkora parasztok vagyunk.

Szerintem meg csak a helyzet kitermeli a szükségmegoldást, vigyázunk, gyalog is vigyáz, aztán így adja ki.

Van pár barom, kb minden 2000 emberre egy, aki eddig is a törvény felett állt,(vagy annak hitte magát) eztán is fog, neki nem tétel a 200e, pl 30milkás autóban sztem, meg akin nem lehet behajtani, stb.

Na ezekre nem hat majd semmi, de majd megoldják azért, hogy félév mulva miután beszednek 800milliót mondjuk, azonnal lehessen kotkodácsolni, hogy "javult a statisztika"..

Mi többszázzeren meg autózunk tovább ahogy eddig.

Néha hátulról szarrátörnek majd akik nem szokják még meg a statáriumot, az lesz párszáz ezer bukó, ha vétkezünk, az megint párszáz ezer bírság, és minden megy tovább mintha mi se történt volna.

Állambácsi meg elkönyvel újabb pármilliárd extra bevételt a feneketlen kútba, ahol azt szinte észre sem venni, hisz csak az utóbbi 1év IMF hitelfelvétele száz és ezermilliárdokról szólt..:((

A "nem menő" egy rohadt nyomorék duma, kb olyan, minthogy "mikor jönnek már rá a bűnözők, hogy bűnözni nem menő?", oszlatják fel a maffiát, engedik el a strichelni kényzserített prostikat, csukják be a komplett "éjszakai életet"? Eh..:)

xregi22 2009.06.24. 23:50:59

@Érdekes: Ebben mi az önbíráskodás?
Nem tolhatom át a téglákkal töltött babakocsim a zebrán (ahol elsőbbségem van)? És én vagyok a hibás ha elütnek?

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:51:01

Hát amikor valaki a max 30-as utcában feltünik 80-nal, én meg tolom át a talicskát, hiszen füvet nyirtam volt előtte ... de talicskavezetésben nem vagyok fittipaldi, egyébként meg öngyilkosjelölt se ... szóval talicska lepotty, jómagam 3 lépést hátra, ennyi idő alatt még 50-ről is röhögve megáll akárki.

Aki nem, az így járt. Nincs ebben semmi varázslat.

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:54:14

@Mioporfeszosz: Nekem az amit Ők csinálnak eddig se volt menő, de mivel ezek a népek a "menőségi index" szerint közlekednek, ha egyszer a plázacicus azt mondja neki, hogy "Jájj, nem megyek veled kocsikázni, mert nem menő ez", akkor majd eldönti, hogy a bal kezének menőzik, vagy a következő cicusnak és aszerint próbálja a dolgot megjátszani.

Érdekes 2009.06.24. 23:56:13

@xregi22: Rendeltetés szerűen használtad a babakocsit?Vagy felétek a kőművesek babakocsival betonoznak?Mert akkor, tényleg jogos amit mondasz...Ellenben, akkor nem ártana kirakni, egy táblát, téglás babakocsival, hogy aki csak átutazóban van arra, az résen legyen

Zed is not dead yet 2009.06.24. 23:58:21

Egyébként meg egy gyalogost babakocsival elütni, az kb akkora puklit csinál a kocsira, mint egy babakocsira való téglát kivasalni. Hogy a téglasétáltató nem akar a tégláival együtt halni, nos ezt nem tudom felróni neki.

min 2009.06.24. 23:59:52

Autós kollégáim írásait olvasva megint azt látom, hogy a saját szájuk ízére keverik a kását. Még véletlenűl sem valják be, hogy egyszerűen bunkó a többség a gyalogosokkal szemben. Trafit minden gyalogátkelőhöz

Zed is not dead yet 2009.06.25. 00:00:25

AMúgy is van pl. "sport babakocsi", akkor tuti kell legyen kombi-pickup is belőle, amibe a kölyök mellé befér még 6-8 Db H-jelű beton falazóidom is, meg 2 Db 150-es gőzölt beton áthidaló. Csak győzze az anyuka vádlival meg bicepsszel a fuvart :D

xregi22 2009.06.25. 00:00:47

@Érdekes: Van valami ilyesmi jogszabály, hogy ha nem gyereket szállítok egy babakocsiban, azt fel kell tüntetni? :) asszem lemaradtam valamiről....

Na mindegy, nekem aztán jó a Zed által említett talicska is, nem ragaszkodok a babakocsihoz... csak gondoltam, aki a babakocsi láttára sem lassít, még jobban megérdemli a számlát, amit az autója összetákolásáért kiállítanak (persze a büntetés mellé)

Érdekes 2009.06.25. 00:01:21

@Zed is dead: Ez egyértelmű önbíráskodás.Mert nem rendeltetés szerűen használod a babakocsit.Azt meg, h mennyivel ment, azt nem fogod tudni bizonyítani, az az egyik, ha meg hirtelen tolod elé, akkor féktávon belül van az ügy..szóval megint bukod a dolgot, a babakocsis kőmüvesek egylete pedig súlyos zöldhasúakat fognak kiperkálni miattad lol a másik meg, ha elétolod féktávon kívűl akkor meg mi értelme van?

Zed is not dead yet 2009.06.25. 00:03:00

@xregi22: Az olyan fazonok többnyire maguk tákolják a szekerüket. A számláról meg azt hiszik, hogy APEH-revizoron kívül soha senki nem látott még olyat.

xregi22 2009.06.25. 00:04:13

@Érdekes: Szó sincs direkt, féktávon belül történő elétolásnak (ami bunkóság és büntetendő természetesen) csak simán elkezdesz átsétálni... sajnos sokan ekkor sem állnának meg.

Érdekes 2009.06.25. 00:04:49

@xregi22: Ez nem konkrétan a tárgyakra vonatkozik te tök :D hanem eszközökre..csak babakocsit írtam na...Nem tudom, h van pontosan a "nem rendeltetés szerű használat" feltüntetve a könyvben.
De tőlem tolhatod a gyereket taligával is... :D

Zed is not dead yet 2009.06.25. 00:06:29

@Érdekes: Hát, azért ha pl. egy 20 kilós betonkolonc repül mondjuk 30 métert, akkor abból még a rendőr is egyből leskicceli az ütközéskori sebességet. Amúgy meg én nem járok babakocsival, de fontolgatom hogy veszek egy ótvar LadaNiva-t 100-ért és néha megyek vele egy kört, aztán esetleg véletlenül nekimegyek ennek-annak. És utána odaadom a KöBe-s betétlapot sajnálkozó pillantások kiséretében.

xregi22 2009.06.25. 00:07:20

@Érdekes: Azaz ha egy gyereket taligával áttolok a zebrán, és elütnek, akkor még engem büntetnek meg a taliga nem rendeltetésszerű használatáért? :)

Na ez nekem mára sok, inkább megyek aludni

Érdekes 2009.06.25. 00:11:02

@xregi22: Azt azért mondtam, h tuti megálnak, ha meglátják...De utána nézhetsz, a dolgok rendeltetész szerű használatának...Egyébként hány babakocsit ütnek el az autósok szánt szándékkal?Mert most ezen megy a vita..nem tudom, kérdezem. (egyébként ennél szvsz még rosszabb, ha egy részeg belezúz a buszváróba..és lepottyan 6-7 halott :S )

Érdekes 2009.06.25. 00:13:43

@Zed is dead: Csak nehogy, valami hasonló titulusó önbíráskodó félvér legyen, abba a nekikoncat ennek-annak-ba, mert akkor a cruse-olós nivádat gyorsan a szádban találod :D

xregi22 2009.06.25. 00:14:45

@Érdekes: nem elüti szánt szándékkal, csak nem hajlandó megállni, mert gondolja hogy erősebb, és arra számít hogy úgyse lépsz le elé... persze gyerekkel nem is, de az YTONG-nak kevésbé fáj

Érdekes 2009.06.25. 00:19:35

@xregi22: Értem én mit mondasz regi baz...nem azért mondtam, csak azért, h ezzel azért vigyázz mert önbíráskodás.Ha mindenki saját szájíze szerint megbüntetné a neki nem tetsző "rasszt" akkor elég káosz lenne...És rossz általánosítás azért, mert 100 autósból, biztos, h nem menne neki 99 a babakocsinak..vágesz

megint 2009.06.25. 00:19:50

Valami értelme volt ennek a sok rendőrségi dumának, egy ideje azt is átengedem, kiengedem akit nem lenne muszáj, vagy nem is akar átmenni épp előttem, sőt az övet is kapcsolom mindig, mondjuk avval, hogy minden bokorban trafiznak azt érték el, hogy vettem egy lézerdetektort, mert bizony nem fogok azért fizetni mert 38-al megyek az első három csíkos vasúti táblánál, ez simán lehúzás, én nem nagyon láttam embert aki 30-al megy már ott pl, amúgy meg nem csak az autósok vezetnek balkáni stílusban, hanem a gyalogosok is hasonló stílusban közlekednek, ahogy a motorosok és a kerékpárosok is, szal nincs különbség, de sztem nem trafipax, hanem lámpa lenne a megoldás, amit a gyalogos nyom meg ha át akar menni, tudom van már sok ilyen, csak lehetne több is, talán ez pécsen is segíthetett volna, mert ha jól emlékszem ott nem volt(?), és ha már Pécs a kozármislenyi felhajtónál egy körforgalom nem ártana, mert életveszélyes az a hely, 100-al jönnek az autók, közben meg keresztbe is próbálnak átmenni.

Alternatív 2009.06.25. 03:57:56

Nem olvastam végig minden kommentet.

Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy a barmok nem a zebrán vannak, hanem a közlekedés szervezéséért felelős intézményekben.

Pesten valami perverz, számomra megmagyarázhatatlan oknál fogva majdnem minden kereszteződésnél ún. telezöld van, de nem tesznek ki figyelmeztető táblát. Nálunk vidéken pl. összesen 1 db. telezöldes kereszteződés van, és ki is van táblázva rendesen.

Pesten viszont, ahol nincs kitáblázva a telezöld, a lámpától elinduló autós teljes joggal hiheti, hogy zöldet kapott, aztán azon veszi észre magát, hogy benn van a gyalogosok sűrűjében - mert a gyalogos is azt hiszi, hogy valódi zöldet kapott.

Civilizált országokban ilyesmi nem fordul elő.

Tehát a pesti autóst a barom közlekedésszervezés arra szocializálja, hogy a zebrán való áthaladás teljesen normális módja az, hogy a kocsival helyet túrunk magunknak a zebrán a gyalogosok és a babakocsik között.

Ezek után miről beszél a szerző?

Alternatív 2009.06.25. 04:01:31

Nem olvastam végig minden kommentet.

Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy a barmok nem a zebrán vannak, hanem a közlekedés szervezéséért felelős intézményekben.

Pesten valami perverz, számomra megmagyarázhatatlan oknál fogva majdnem minden kereszteződésnél ún. telezöld van, de nem tesznek ki figyelmeztető táblát. Nálunk vidéken pl. összesen 1 db. telezöldes kereszteződés van, és ki is van táblázva rendesen.

Pesten viszont, ahol nincs kitáblázva a telezöld, a lámpától elinduló autós teljes joggal hiheti, hogy zöldet kapott, aztán azon veszi észre magát, hogy benn van a gyalogosok sűrűjében - mert a gyalogos is azt hiszi, hogy valódi zöldet kapott.

Civilizált országokban ilyesmi nem fordul elő.

Tehát a pesti autóst a barom közlekedésszervezés arra szocializálja, hogy a zebrán való áthaladás teljesen normális módja az, hogy a kocsival helyet túrunk magunknak a zebrán a gyalogosok és a babakocsik között.

Ezek után miről beszél a szerző?

Alternatív 2009.06.25. 04:02:24

Nem olvastam végig minden kommentet.

Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy a barmok nem a zebrán vannak, hanem a közlekedés szervezéséért felelős intézményekben.

Pesten valami perverz, számomra megmagyarázhatatlan oknál fogva majdnem minden kereszteződésnél ún. telezöld van, de nem tesznek ki figyelmeztető táblát. Nálunk vidéken pl. összesen 1 db. telezöldes kereszteződés van, és ki is van táblázva rendesen.

Pesten viszont, ahol nincs kitáblázva a telezöld, a lámpától elinduló autós teljes joggal hiheti, hogy zöldet kapott, aztán azon veszi észre magát, hogy benn van a gyalogosok sűrűjében - mert a gyalogos is azt hiszi, hogy valódi zöldet kapott.

Civilizált országokban ilyesmi nem fordul elő.

Tehát a pesti autóst a barom közlekedésszervezés arra szocializálja, hogy a zebrán való áthaladás teljesen normális módja az, hogy a kocsival helyet túrunk magunknak a zebrán a gyalogosok és a babakocsik között.

Ezek után miről beszél a szerző?

Mörája Kéri (törölt) 2009.06.25. 05:19:21

A zebrákon kialakult helyzet a kemény diktatúraépítés egyik tünete, végrehajtója a rendőrség, megrendelői, támogatói pedig a "rendszerváltó" pártok.

A rendőrség évtizedek óta tudatosan és szándékosan nem védekezik a bűncselekmények és szabálysértések nagy többsége ellen. Szabadon hagyja garázdálkodni a bűnözőket, szabályszegőket azzal a céllal, hogy az általános elégedetlenségben a birka nép közfelkiáltással követelje magának a diktatúrát, az értelmetlen korlátozásokat, ön-szivatásokat.

A módszer bejött, már számos olyan szabály van érvényben, amit a nép, az istenadta nép kért magára, mert a rendőrség látványosan elhanyagolta a feladatát, és nem fogta meg a durva szabályszegőket, ennek ürügyén pedig a vétlen tömegekre lehetett rákényszeríteni (sőt velük jóváhagyatni) szabadságkorlátozó szabályokat. Egyik ilyen, hogy magáncégeket lehet alapítani az indokolatlanul megszigorított szabályok betartásának ellenőrzésére, és a büntetések kiszabására. (zárt lánc, manipulálhatatlan, emlékeztek?)

Megtippelem, hogy az egykori főrendőr, aki ma uzsoracéget vezet, hamarosan elegendő pénzzel rendelkezik majd ahhoz, hogy magán-traffipax céget alapítson, és ott kaszáljon az értelmetlen sebességkorlátozások biztosította terepen, ahol csak akar.

Ciri 2009.06.25. 05:48:41

@Überraschung:

"Onnan veszem, h a barátunknak ilyen Polója van. Nem hiszem, h kitalálta volna, nem olyan ember."

A barátod egy idióta, meg az is, aki elhiszi.
Legalább ne lennél rá büszke, hogy ennyire hülye vagy bazdmeg!

És még le is írja felháborodva. Beszarok.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.06.25. 08:22:20

@Mörája Kéri: "A zebrákon kialakult helyzet a kemény diktatúraépítés egyik tünete"
Ez egy iszonyat nagy baromság,a zebrákon kialakult helyzet az iszonyat sok(és rohamosan szaporodó) balkáni sofőr miatt alakult ki,akik 50-el vagy akár többel fékezés nélkül hajtanak át a zebrán miközben a szerencsétlen gyalogos már 10perce ott vár,hogy áttudjon menni,de szarnak rá!Másik dolog,a kőrforgalmakból irányjelzés nélkül kigyorsító,és zebrán a lábam és unokaöcsém lába előtt 10centivel elsuhanó sötét kék fabias forma,akinek beszóltam az ablakán,hogy zeeebraaaaa erre ő anyázni kezdett,erre mit mondjak balkáni barom!!??Ilyen a magyar ember manapság ha hülyeséget csinál nem ismeri el/be és mindenkit hibáztat,az atyaúristentől kezdve a kormányon át a szomszédig mindenkit!Ez a trendi,ha esik az eső,a kormány a hibás,ha késel a munkahelyedről akkor is,ha a zebrán elütöd a gyalogost,mert eléd merészkedett,ő,de inkább a kormány a hibás

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 08:23:06

@Zed is dead: "Ahogy pár éve csinált egy felmérést az ADAC, hogy a közlekedőket mi zavarja legjobban a közlekedésben meg úgy egyáltalán az utakon. Csórikáim várták, hogy majd ilyen válaszok lesznek, hogy "a táblák, gyalogosok, stb-stb". Ehhez képest a legzavaróbb dolog (nem Mo-on), toronymagasan: "a BMW-s sofőrök"."

Na erre nyuogodtan adj egy linket, különben azt mondom, hogy hülyeség.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 08:29:17

@Ciri: Ne szakércsé, jó? Ez egy ilyen különleges kivitel, ami kiégô izzókra nem indul :)

Egyébként ez annyira tipikus. Valszeg nála is az a 7 eurós biszbasz kapcsoló adta meg magát, a szervizes szájából meg 2 szóra emlékszik: féklámpakapcsoló, motormenedzsment.

A többit meg hozzáköltötte, hogy legyen mirôl szakérteni a kocsmában.

natuck 2009.06.25. 08:41:38

@Alternatív: A gyalogos mindig valódi zöldet kap, vagyis az áthaladását elvileg semmi nem veszélyezteti...
Az autós pedig csak akkor találkozik gyalogossal telezöldnél, ha kanyarodik. Akkor pedig duplán (kanyarodás+zebra) elsőbbséget kell adnia nekik.
Akinek jogosítványa van, annak illik ismernie a telezöld fogalmát, (hasonlóan az olyan egyéb finomságokhoz, mint a jobbkéz szabály, irányjelző használata, stb...), tehát ha telezöldet kap, illik fölismernie a helyzetet. A sok autós barom szocializálja egymást arra, hogy keresztül kell dúródni a gyalogosokon.
Az érdekes kérdés, hogy hányan tudják közülük, hogy szabálytalanodnak, és hány olyan van, aki nem tudja (hogyhogy nem bukott meg a vizsgán?). Vajon melyik a rosszabb?

ax14d 2009.06.25. 09:08:08

Az autósok és gyalogosok felelőssége mellett megemlítenem én is a forgalomtechnikusok felelősségét, de más aspektusból. Kaposváron mostanában építették át a 2x2 sávos utakat járdaszigetes zebrákkal. Na most olyan táblaerdőt sikerült rittyenteni a zebrák köré, ráadásul különböző magasságokba helyezett táblákkal, hogy esélytelen, hogy a gyalogos látszódjon, ill. ő lássa a forgalmat. Hirtelen el is kezdtek hullani a gyalogosok! Volt olyan hétvége, hogy legalább 5-öt elcsaptak és 3 vagy 4 meg is halt!

natuck 2009.06.25. 09:22:13

@ax14d:
Hú, ez durva...
Az autósok felelőssége ekkor is nyilvánvaló. Ha a gyalogátkelő hely bármi okból nem belátható (pl. másik jármű takarja), akkor a kötelező elsőbbségadásra felkészülés azt jelenti, hogy szinte megáll. Mint ahogy szűk utcákban vannak olyan elsőbbségadás kötelező táblák, amik a gyakorlatban szinte Stop táblaként működnek.
A gyalogosoktól (gyerekek, öregek, betegek) szerintem nem várható el, hogy fölmérjék, hogy a táblák miatt nem látják be elegendően jól az utat, úgyhogy ebben a helyzetben nekik nincs felelősségük.

Mörája Kéri (törölt) 2009.06.25. 09:41:12

@orbán cigány takarogggyyyyyy:

Én nem írok olyat, hogy a véleményed baromság. Egy vélemény, ami eltér az enyémtől. Nekem meggyőződésem, hogy bizonyos szabálysértéseket és bűnöket azért hagynak zavartalanul folytatni, hogy ezzel elégedetlenséget kelthessenek a lakosságban, és indokolatlanul durva intézkedéseket vezethessenek be később.

A rendőrségnek minden eszköze megvolt eddig is ahhoz, hogy gyökerestül irtsa ki a gyalogos átkelőhelyeken a szabálytalankodást. Feladata lett volna, húsz éve volt rá, nem tette. Vajon miért?

gnme 2009.06.25. 10:09:06

Én a sváboknál tanultam, hogy ha gyalogos áll a zebránál, akkor meg kell állni és átengedni.

Éna mai napig így teszek. Ha már nincs kultúrája a gyalogos alul-felüljárónak mert pénzbe kerül .. hadd menjenek.

Amúgy meg horog van a kocsin és maga a kocsi 50e ér :) fusson bele a türelmetlenkedő.

Bontószökevény 2009.06.25. 10:47:24

@Tetű:. A kresz nem szentírás
A BTK se az! :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 10:51:39

Két kérdés:

1. Mi van akkor, ha a zebra annyira hosszú, hogy még a gyalogos se ér át pirosig? A jobbra kanyarodó sávot egy az egyben meg lehet szüntetni? (lásd origos videó)

2. A gyalogos mögött át szabad e surranni a zebrán? Én 95-ben tanultam, akkor azt mondták, ez tilos, meg kell várni, míg elhagyja a gyalogátkelőt. Magyarázat: joga van visszalépni, visszafordulni, és, ha te már ott mocorogsz mögötte, baj lehet belőle.

Hm?

j311 2009.06.25. 11:24:31

Már Romániában is elsőbbséget adnak a gyalogosoknak.

MidlifeCrisis 2009.06.25. 11:50:41

1. A legnagyobb probléma itt sem feltétlenül a szabályozásban van. Véleményem szerint a (főleg pesti) vezetési kultúrát részben (!) az is kurvítja, hogy a közlekedésépítés olyan, amilyen. Nem tudom megérteni, hogy pl. egy városból sugárirányba kifelé vezetett, nagy átmenő forgalmat bonyolító 2x2 vagy 2x3 sávos úton, ahol valószínűleg azért van kint a 60-as, vagy 70-es tábla, hogy még a legelvetemültebbje is inkább csak 90-el menjen a 100 helyett (igaz ez sem sikerül minden idiótának), kinek jut eszébe, hogy pl. egy nehezen belátható kanyar után egy zebrát telepít. Ami mondjuk nem túl forgalmas, de ha netán átrohan egy gyalogos a szintén oda helyezett buszmegállóba (csak hogy fokozva legyen az agymenés), abból tuti, hogy ráfutásos baleset lesz. Igenis mérlegelni kellene, hogy hol érdemes egy 2x2 vagy 2x3 sávos út forgalmát szintbeli gyalogátkelőkkel, vagy egyéb keresztezésekkel lassítani. A balhés helyekre igenis felüljárókat kell telepíteni és megfelelő elválasztórendszerekkel megakadályozni, hogy bárki átbotorkálhasson a nem megfelelő helyeken.
2. Valamikor kistökös koromban volt alkalmam nagyim nagyon okos barátnőjének szózatát végighallgatni, ami a következő volt: "Bár nincs zebra, energikusan meg kell indulni, mert ha már az úton vagyunk, úgyis megállnak"... Mint vezető ehhez csak annyit fűznék: "Aham..."
A helyzet az, hogy a közlekedők egy részének(legyenek azok bármilyen résztvevők) gőze sincs arról, hogy miben vesz részt. Ugyanis senki nem magyarázza el nekik. Minden kisiskolásnak hosszabb távon igenis meg kellene tanulnia a legalapvetőbb szabályokat, csak úgy, mint ahogyan minden autóvezető tanoncot is el kellene küldeni vezetéstechnikai tréningekre...

MidlifeCrisis 2009.06.25. 12:00:22

@gnme: Sajnos tényleg általános, hogy az alul-felüljárók építését mindenki egyből kihúzza a tervlistákról. A hatóságoknak ez kifogása viszont nevetséges. Főleg, amikor egy M0-ra azért építünk egy a semmiből a semmibe vezető alumínium hidat, mert valamelyik kerékpáros meg mozgássérült érdekvédő egyesület elfingja magát... Ja, és persze az hogy egy vasúti állomáson legalább két luljáró van a peronok megközelítésére, szintén egyértelmű mindenkinek. Pedig egy közút legalább ugyanolyan veszélyes hely...

Ciri 2009.06.25. 12:14:29

@Hrzrasn:
"Ne szakércsé, jó? Ez egy ilyen különleges kivitel, ami kiégô izzókra nem indul :)"

Rendelhető extra. :))

(Gondolom meglátta a kis fura jelecskét, ami olyan motorszerű izét ábrázolt, na innentől képezeletben már le is fulladt :D )

vwxyz (törölt) 2009.06.25. 12:14:44

@MidlifeCrisis: Ha pedig épp van valahol, akkor azzal a címszóval akarják megszüntetni, hogy élhetőbb legyen a város. Lásd Kossuth Lajos utca, Astoria, Nyugati tér, stb.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 12:32:30

Az ADAC valóban rendszeresen feltesz ilyen keresztkérdéseket a sofőröknek, de a BMW-sekre nem találtam panaszt.

Többnyire a navigációs rendszer, a kerékpárosok és az autópályán belső sávozók anyukáját emlegetik sűrűbben a kelleténél.

(Was Autofahrer ärgert)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 13:18:28

@sipike78: Nem is fogsz. Egyetlen autóklub sem foglalkozik ilyen ökörségekkel, hogy mely autók volánjai mögött kik ülnek. Az ADAC Motorwelt nem a Blikk, baszod.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 13:24:51

Látom, a stílusod továbbra is szépirodalmi magasságokat karcol, bármiről legyen is szó. De nem baj, nem ezért szeretünk. :)

Az viszont megérne egy misét, hogy a balesetező autók márkájáról, típusáról miért nem tud sem a rendőrség, sem pedig a KSH adatot szolgáltatni. (Igaz, a Hivatal is a szervtől kapná az adatokat, ha lennének.)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 14:26:53

@Ciri: Az apósom öreganyja az Osram mucsajröcsögei üzemének hátsó udvarát söpri, ezért aztán biztos forrásból tudom, hogy az egész az izzógyártómaffia összeesküvése. Nem vettél tartalékizzót? Nem mész sehova bazmeg :)

Ciri 2009.06.25. 15:00:57

@Hrzrasn:

Tudom, ismerem.
Együtt dolgoztunk. :)

Ciri 2009.06.25. 15:13:05

@Hrzrasn:

"Arra sem mernék nagy összegben fogadni, hogy egy ilyen alsókategóriás autónál felügyeli-e egyáltalán bármelyik modul a világítást. Fôleg, mivel le van falazva a multifunkciós kijelzô helye:"

Azt nem néztem, hogy itt a Poloról beszéltél-e, de annál a féklampaizzó vagy a kapcsolójának meghibásodása esetén rögtön gyújta a lámpát. Mivel a Polonál ez a kapcsoló "hamar" elromlik, sokszor hívják a segélyszolgálatot kétségbeesetten, mert a motorproblémára gyanakodnak.

megint 2009.06.25. 15:15:47

Rájöttem csak Bill féle explorer-el lehet szavazni, mozillával nem.

Vehicular cyclist 2009.06.25. 17:43:00

Nagyon jó cikk, gratulálok. Több ilyet a TC-re. Szégyen, ami nálunk e téren van.

Krisi 2009.06.25. 19:32:09

@sipike78: "Zebránál látsz elsőbbségadás táblát vagy fényjelzést?!!!!!"

Ó, bazzeg. Na erről van szó. Azért, mert nincs ott egy baszottnagy piros világító pötty, neked még ugyanúgy meg kell állni - ha gyalogot látsz. Gondolom a piroson sem mész át, és a jobbkezet is megadod. Na, a gyalogátkelő ugyanez, ott is meg kell adni az elsőbbséget, és nem mérlegelni kell, hogy a gyalogos tud-e várni még egy ideig. Vedd úgy, hogy az a járda folytatása. Mert valójában az is.

Ez a legnagyobb probléma, hogy a gyalogosokat sokan nem veszitek egyenlő közlekedési félként, mikor ők is azok. Csak ugye itt jön az elmélet és a valóság közti rés. Ha a gyalogosok is két tonnások lennének, akkor nem lenne ilyen probléma, mert mindenki megállna.

A másik meg az, hogy szerintetek a gyalogost át illik engedni. A faszt. Át KELL engedni. Ahogy a pirosnál sem illik megállni, vagy a jobbkezet sem jófejségből adom meg.

"Ha szarik a fejedre, és úgy ítéled meg, hogy ez ebben az évezredben már nem akar átkelni, nyugodtan mehetsz tovább megállás nélkül. Szerintem."

Szerintem is, ebben egyet értünk :) Amúgy olyat én nagyon keveset láttam, hogy intett volna nekem a zebránál várakozó gyalog, hogy menjek csak. Majdnem mindig megköszönik, hogy átengedem őket. De már alapból ez is sokat elmond nem létező közlekedési kultúránkról, hogy valaki megköszöni, hogy megadták neki az elsőbbségét. Ennyi erővel én is megköszönhetném mindenkinek, hogy nem ment át a piroson :)

@Tetű: a környezetvédelmi maszlag után most energiatakarékossággal jössz? Mondom, hagyd otthon az autódat, és deriváld le, hogy hány Joule-t takarítottál meg! :) Bájdövéj itt jön szóba az anatómia: inkább a géped fogaskerekei kopjanak, mint nekem az izületeim...

@Glover: Mi a jó büdös véreres faszért kéne nekem sietnem, amikor átkelek a zebrán? Nyilván nem fogok cipőfűzőt kötni meg nyújtózkodni a zebra közepén, de hogy csak miattad sietni nem fogok, az kurvaélet. De ha sietek, akkor 2,345 másodperccel hamarabb állhatsz be a következő piroshoz! Éljen!

@subtotal: mióta seggnyalás elvárni, hogy megadják a nekem járó elsőbbséget? Mert akkor te is seggnyaló vagy, hogy elvárod, hogy a pirosnál megálljon a ZIL. Neked is elmondom, zebránl megállni nem jófejség, hanem kötelező.
Keresztkérdésed is végtelenül frappáns, jól összefoglalja, hogy az elmélet és a gyakorlat nem mindig ugyanaz. A BMW-Audi-Mercedes példám meg nem véletlenül nem Zaporozsec-Lancia-Oldsmobile volt, ezek jutottak épp eszembe, mert ezeket a típusokat látom nap mint nap. Ha valamely márkánál vagy szituációnál magadra ismertél, akkor az rólad árul el mindent. Tudod, akinek nem inge...

@Zed is dead: Butapest kurvajó hely, én szeretek itt élni. Csak nem autóval kell közlekedni, és akkor nincs gond :)
(a vezetés közben telefonáló nők 98%-át én is legszívesebben kirángatnám a kocsiból és örökre eltiltanám a vezetéstől, eddig csak ilyen párosítás lapított ki majdnem motoron/biciklin)

Azt meg sokan felhoztátok, hogy a kreszt nem kell szó szerint követni. Én sem követem mindig a kreszt (motoron meg biciklin elég nehéz lenne, még autóval is), de az elsőbbséget mindig megadom annak, akinek jár.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 19:45:55

Krisi! Értsd már meg: nem KELL átengedni a járdán várakozó gyalogost a hatályban lévő jogszabály szerint. Az ÁTHALADÓ gyalogost viszont igen. Az áthaladó pedig azt jelenti, hogy rálépett az úttestre.

De még azt is csak akkor, ha ez biztonságos megállással végrehajtható.

Amíg így szól a passzus, ami a GYLOGOS SZÁMÁRA IS kötelezően betartandó (!!!), addig nem értem, miért kell a saját vélt igazadhoz foggal-körömmel ragaszkodni.

Ma megkérdeztem pár kollégámat, mind ugyanígy értelmezte a KRESZ-t, és mind azt mondta, hogy hülye, aki lecsalja a zebrára a gyalogost. Véletlenszerűen választottam ki őket, és egyik sem friss jogsis. Ellenben mind szabolcsi.

:)

papa33 2009.06.25. 20:50:23

A másik topban is állandóan ez a zebralovaglás ment, lelép-nem lép le. De van 2* 1-3 sáv és az át nem engedés(lesz@rás) megszokása, persze mélázik általában.
Azonban a KRESZ egyértelmű, végeredménye: zebrán elütés esetén csakis az autós a hibás: úgy kell megközelíteni... meg tudjon állni...
Kár itt vitázni, ha a gyalogos kórház, az autós sitt ha ez zebrán történt. Mondd a bírónak hogy elédugrott...

Mondjuk jobb lenne észhez térni, mert sok zebra belátható messze és nem akarnék 30-cal..., emlékezhetünk a vasúti balesetre alföldön a sportedző vizze a versenyzőket 140 és a vonat jött, azóta a 30-40, kellett ez így?

Gondoljuk meg. Mondjuk most még nem vezették be, de azért említhette volna T rendőrség hogy a Kresz hogy fogalmaz jelenleg...

Krisi 2009.06.25. 20:51:47

@sipike78: Már hogy a viharba (baszki, tényleg vihar van épp) ne kéne. Persze, van aki épp vár a haverjára (aki mondjuk szabolcsi:) és ott beszélték meg a találkozót, akkor őt nem kell, de a zebra előtt várakozó emberek 99%-a azért van ott, mert át akar menni. Akinek meg van kresz ismerete, az tudja, hogy le is kell lépnie az úttestre, hogy valaki átengedje végre.

De amögé burkolózni, hogy "nem áll épp rajta az aszfalton" elég zugügyvédes kiskapu keresés. Te is tudod, hogy át akar menni. Addig meg nyilván nem fog áthaladni, amíg 60-nal mennek előtte az autók.

A biztonságos megállás szintén gyakorlati hiba, ha megyek motorral és a seggemben jön valami komplexusos teszem azt UAZ (még mielőtt újabb németautó-fanok sértődnének meg), akkor én sem fogok megállni.

Viszont ha nem jön mögötted szorosan senki, és a gyalog ott áll a zebránál átkelési szándékkal (tudom, nincs nála tábla, amire az van írva, hogy "át akarok menni", mindenbe bele lehet kötni), akkor meg kell állni. És ehhez továbbra is foggal körömmel ragaszkodni fogok :)

Amúgy mi az a lecsalás konkrétan? Hogy lassítok a zebránál, a gyalog lelép, én meg hirtelen gázt adok?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 21:25:56

Mondom: nem érdemes vitatkozni, a megállás a tuti. De egyáltalán nem előírás.

"De amögé burkolózni, hogy "nem áll épp rajta az aszfalton" elég zugügyvédes kiskapu keresés. Te is tudod, hogy át akar menni."

Holnap tolok neked egy vidit egy olyan helyről, ahol naponta eldzsalok. Buszmegálló-zebra kombó.

Ha megállok, és az ott állók közül senki nem megy át, mert csak a buszra vár, dobok egy címet, ahová várok egy rekesz sört. :)

Ellenkező esetben meg úgyis neked lesz igazad, érd be annyival. :)

A lecsalás az, hogy ott toporog, de nem mer lelépni, te lassítasz, jelzed, hogy mehet, és akkor a melletted lévő sávban elhúz 50-nel egy duplán szabolcsi, aki szépen kivasalja. (Persze főleg azért, mert nem fokozott óvatossággal közelítette meg az átkelőt, másrészt nincs röntgenszeme, harmadrészt esze, hogy kilogikázza, te miért is álltál meg.)

Nem én találtam ki, hanem az oktatók.

Krisi 2009.06.25. 22:26:43

@sipike78: Jó képességű emberke lehetett, aki megálmodta oda ezt a buszmegálló-zebra kombót, de azért valljuk be, nem ez a jellemző. (Még egy óvoda is kéne oda, úgylenne az igazi.)

A szabolcsiak meg már csak ilyenek :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.25. 22:31:03

@Krisi: Ha nem is óvoda, de szemben egy kórház azért helyet kapott. :)

Na, jó éjt. A lényeg, hogy ne essen baja senkinek. Se most, se a jövőben.

Murdock 2009.06.25. 23:41:34

Bár nem ez a gyakoribb, de azokat a tuskó gyalogosokat is agyon kellene rúgni akik a zebránál állnak le beszélgetni, cigizni, ...

Heimann Zoltán · www.heimann.hu 2009.06.26. 00:21:07

Szerintem is meg kéne állni zebránál, igyekszem is e szerint vezetni.
Nem felejtem el, amikor két bérelt mikrobusszal hoztam a német barátaimat Magyarországra. Sorpornba átérnve mondtam nekik, hogy itt nem úgy működnek a dolgok, mint Németo-ban, a zebrát felejtsék el. Beérve a városba mellékutcában a barátom persze megáll, hogy átengedjen egy bácsit... Szegény öreg el se hitte, kérdő tekintettel nézett ránk vissza: "hát ennek meg mi baja?".
Szerintem nem baj, ha a gyalogosok is kicsit tudatosabban élnek az elsőbbségükkel.

Ehhez még egy valami kellene: felfestett, jól látható zebrák. Mert a szürkére vagy teljesen lekopott festékcsíkot még a jószándékú autós se látja meg sokszor.

hellsing 2009.06.26. 11:59:37

A cikk olvasása közben két dolog jutott eszembe. Egyrészt való igaz, hogy mindenkinek úgy kellene felfognia a KRESZ-t, hogy "ezek" az autóvezetés feltételei, ha nem akarom betartani őket, ne vezessek autót, ott a tömgeközlekedés.
Másrészt viszont ne akarjuk mindent az autósok nyakába varrni. Mielőtt - vagy egy időben azzal, hogy - minden szabályon szigorítunk és óriási büntetéseket helyezünk kilátásba, tessék számon kérni és előírni, hogy a zebra "fenntartója" teyen meg mindent annak érdekében, higy az autós tisztán láthassa, hogy mi a helyzet a gyalogátkelő környékén. Egy pár ötlet:
- kötelező legyen jól látható állapotban tartani a gyalogátkelő-táblákat;
- kötelező legyen kivilágítani a zebrákat, meghatározot legkisebb fényerővel (pl. 2000 lumen);
- ne lehessenek nagy forgalmú, 2x2 sávos utakon lámpa nélküli gyalogátkelők;
- az USA-ban és az EU több országában találkoztam olyan zebrákkal, amik maguk a fekvőrendőrök, ezt itt is lehetne használni;
- ha már az autósokat korlátozzuk (pl. sebességben), korlátozzuk a gyalogosokat is, hogy kényszerítve legyenek a gyalogátkelők használatára (pl. M5 kivezető, ahol _bármikor_ elém léphet valaki az elválasztó bokorsorból);
- egy forgalmasabb úton a gyalogátkelő kialakítása előtt érdemes átgondolni, hogy a megállás mennyi fékporral, az elindulás mennyi plusz károsanyag-kibocsátással terheli a környezetet;
- a fokozottan veszélyeztetett helyekre (pl. iskolák, játszóterek) kötelező legyen forgalomlassítást telepíteni és biztosítás (táblás ember) öööööö... biztosítani :).

A fentieket tessenek szabványban előírni és ellenőrzését/betartatását kiróni a Nemzeti Közlekedési Hatóságra (volt Közlekedési Felügyelet).

Irreális azt mondani, hogy a balesetekről csak az autósok tehetnek, ugyanígy hülyeség elvárni, hogy egy forgalmasabb helyen (pl. a Gyömrői úton) 10-50 autó álljon meg, mert egy nyugdíjas át akar döcögni a lámpa nélküli gyalogátkelőn.

A fentiek összeszedésében két nézőpont vezérelt: egyrészt az évi 70ekm-t vezető autósé, másrészt a 3 éves házidémon apukájáé.

˘.˘ lilyn (törölt) 2009.06.27. 00:20:45

@Ati232:
Eléggé egyedi vélemény,hogy az a "barom" aki megáll a zebránál ás átengedi a gyalogost.

Angliában és Svédországban minden autós megáll a zebránál és békésen vár amig a gyalogos átmegy,az olaszok is megállnak,bárhol lép le a gyalogos.

Meg kéne talán kérdezni őket,hogy hogyan érték el ezt.

waffen55 2009.06.27. 21:33:58

2009-06-14 12:05
Zebrán gázolta halálra a háromgyermekes asszonyt

A helyszínen belehalt sérüléseibe az a fiatal nő, akit egy motorkerékpár gázolt el Mosonmagyaróváron, egy gyalogátkelőhelyen. A rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja a tragikus baleset körülményeit.


A tragikus baleset szombaton este történt, a város Szent István király útjának egyik zebrájánál. A 29 éves nő biciklijével kelt át az úttest túloldalára, mikor az arra tartó motoros elütötte.

A fiatalasszonyt biciklijével együtt métereken keresztül tolta maga előtt a motorkerékpár. A nő, aki három kisgyermeket hagyott maga után, a baleset során olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette.

A motoros, valamint utasa is megsérült, mikor az ütközés során lezuhantak járművükről. A motorbiciklit vezető 19 éves fiatalembert súlyos-, míg utasát könnyebb sérülésekkel szállították kórházba a mentők.

(HavariaPress)


Ez a hölgy osztálytársam volt....

2009.06.27. 21:48:04

Tegnap reggel Debrecen, Peterfia-Honved utca sarok: 18 autos ment el a zebran allo 4 gyalogos elott lassitas nelkul. Egyszeruen szarnak ra.
1-2 nappal elotte a Modem-nel utepites, kozlekedesi lampak nem uzemelnek. Nagyika megprobal atkelni a Mester utcai zebran, es majd egy percig ott toporog a felezovonalnal, mert nem engedik tovabb, meg dudalnak is ra a tahok. Biztos kurva fontos dolguk volt.
Nincs ez jol igy.

2009.06.27. 21:52:19

Ja, es ezek nem mind az eleve index nelkul es kopasz soforrel gyartott bmw-k meg mercik voltak, hanem suzukik, opelok, meg mas hetkoznapi auto.

Perillustris 2009.06.28. 00:27:44

Rossz a logikátok. Valóban a gyalogosok húzzák a rövidebbet, de pont emiatt kell jobban figyelniük a járművezetőknek. Ezzel persze a gyalogos ne éljen vissza.

Aki meg kiakad a tétova gyalogosok miatt, az idézze fel csak az elmúlt 1 év halálos zebrás baleseteit.

Perillustris 2009.06.28. 00:30:18

@waffen55: Kiderült már, hogy tolta-e a bicajt vagy át akart gurulni vele a zebrán?

Perillustris 2009.06.28. 00:32:43

@hellsing: "hülyeség elvárni, hogy egy forgalmasabb helyen (pl. a Gyömrői úton) 10-50 autó álljon meg, mert egy nyugdíjas át akar döcögni a lámpa nélküli gyalogátkelőn"

Ez különösen gyönyörű.

Perillustris 2009.06.28. 00:42:37

@gz: "A gyalogosnak meg nem probléma, ha 10-20-30 mp-t várni kell"

Minősíthetetlen.

Perillustris 2009.06.28. 00:50:38

@Tetű: "Ha egy gyalogost elütnek, abban majdnem biztos, hogy a gyalogos ludas!"

Már majdnem írtam valami szépet, amikor elolvastam a nick-ed. Így már értem.

Perillustris 2009.06.28. 01:02:35

@gnme: "Ha már nincs kultúrája a gyalogos alul-felüljárónak mert pénzbe kerül."

Ez nem pénz kérdés. Ha lenne, akkor is legfeljebb az autóknak kellene építeni.

záporjózsi 2009.06.29. 13:37:52

@Perillustris: ??? Most akarnak valami zebrát építeni a Váci utcába a Szabadsajtó úthoz. Ki ez az állat, aki egy olyan helyre tesz zebrát, ahol kis átalakítással gyakorlatilag eltüntethető a gyalogos magasságvesztése, mert a Váci utca szintje fölött megy a Szabadsajtó út. Ráadásul evidens helyen is van.
Sok helyen van idióta aluljáró, de a legtöbb felszínen elkerülhető. Akkor miről is van szó?!

záporjózsi 2009.06.29. 13:46:03

@hellsing: Egyszer életedben légy szíves vedd elő az általad KRESZ-két aposztrofált jogszabályt és nézz utána, hogy milyen személyi, területi, stb. hatálya van. Konkrétan a tömegközlekedésre is megfogalmaz szabályokat... Meg persze a gyalogosokra is...

Polaone 2009.07.08. 00:06:08

Nemrég Sopronban is volt egy baleset zebrán.Belátható út, a gyalogos bal oldalról a jobb oldalra szeretett volna átmenni.Az autó a jobb oldalával találta el, azaz a lassítás helyett a kikerülést választotta.Ez sajnos egy életbe került...de én számos példát tudok hogy nem mindig az autós a hibás.Múltkor egy idősebb férfi sétált a járdán és egyszer csak egy 90fokos fordulót vett egy zebra felé ami alig egy két méterre volt tőle és körülnézés nélkül rálépett mit sem törődve azzal hogy egy autó közel volt már hozzá és épp hogy meg tudott állni.Pedig nem ment gyorsan és figyelmetlen se volt az autós egyszerűen nem látta nem láthatta hogy a gyalogos átakar menni.Szóval mindenkinek józanul kéne cselekednie ha egy zebrához érkezik nem felelőtlenül "lesz ami lesz" alapon közlekedni.De hát nincs mit tenni ez a világ tele van a felelőtlen emberekkel, ha kiraknak 30as táblát lesz aki azt is megszegi,az autósok türelmetlenek de nem oktalanul, hiszen minden 50 méteren vagy zebrával vagy lámpával vagy más lassítókkal találkoznak.

Airtimi (törölt) 2009.07.10. 19:49:10

Alternatív 2009.06.25. 04:02:24

A telezöld nem pesti találmány,Barcelona is tele van vele,itt sem tartják be mindig a szabályokat,egy valamiben különbözik:alig van gyalogos gázolás.
nemcsak a lámpára figyelnek,hanem a másikra is.
süti beállítások módosítása