Nagy motor, nagy sár, nagy móka

  2009. június 23. - ommm Címkék: niva vecsés trial unimog kraz gaz truck uaz praga patrol

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


- Hadd szóljon! - biztatta egy emberként a jelenlévő tömeg a kék Praga V3S-sofőrjét, amikor a gigászi markolóval kiásott gödörhöz ért. Igaz, hogy kicsit más irányból, mint azt a pálya tervezői elképzelték. Nem hosszában, a vályúba leereszkedve (bár az egyik fal 90 fokos volt itt is), hanem oldalról, az 5-6 méter mély, függőleges meredély felől. Ez lemegy, azta... tényleg lemegy oda? De hát az egész gödör mintegy két és fél méter széles, hogyan gondolja ezt? Ez állat, tényleg. Kicsit megértettem, miért maradt meg a mai napig Winklerben és Karottában is a régi, sóskúti trial. (Na és persze Lajos, a Tatra-sofőr emléke.)

Azon vettem észre magam, hogy elborult aggyal, némán figyelem ezt a – számomra lehetetlen – dolgot. A sorhatos (félig-meddig Tatra) dízel alapjáraton ketyeg, leszakad a part egy része, belecsúszik, orral a földbe, a két hátsó tengely az ég felé ágaskodik, most, most, gázt, gázt! Üvölt a gép, remeg az egész alváz, szinte szétcsattan a kabin mögötti kipufogódob. Ahogy a tömény, koromfekete dízelfüstöt kiokádja magából, hirtelen halk sikolyokra leszünk figyelmesek, semmi gond, csak a Levegő Munkacsoport kiküldött megfigyelői szúrták tökön magukat az erdőszélen, de a hat kerék kullancsként kapaszkodik, tépi-szaggatja maga alatt a felázott, agyagos földet, míg végül vonalba rángatja a spirálisan megcsavarodott alvázat magával a veremmel. Aztán még egyszer felbőg a motor és a több tonnányi vas szinte felugrik a gödörből, oda, ahol egy pillanattal előbb még emberek álltak gyerekekkel. Ordítok én is, hiszen ez oda..sz, óriási. Együtt tapsolok a gödör mellett álló mintegy száz emberrel. De hogy mitől ment le a függöny ilyen rövid idő alatt?


(A rövid videóért köszönet Tomnemtomnak)

Truck Trial volt Vecsésen. Mindennel, ami ezzel jár: felismerhetetlenségig átépített, sokhengeres valamik, borzasztó terepgumis GAZ-ok, Patrolok, UAZ-nak látszó tárgyak, egy fura hangú Niva, Suzuki Samurai, LJ80, IFA, egyszóval járművek, melyeknek legalább négy kereke van (az sem baj, ha több), de mindenképpen hajtott legyen az összes.

A szemerkélő eső néha-néha átcsapott komolyabb zuhéba, de a sár teljes mértékben szerves részét képezte a napnak, enélkül mit sem ér az egész. A földhányások és gödrök közepette valahol verseny is folyt, de szinte lehetetlen volt követni a történéseket. A résztvevők sikereiken felbuzdulva egyre komolyabb és nehezebb feladatokkal próbálkoztak, a türkizkék Praga Rávágyi Jánossal és az ezüst Steyr 680 M3 Albert Attilával a kormány mögött nagyon komolyan nyomták, az ide-oda hömpölygő tömeg sokszor elhallgatott, hogy aztán üdvrivalgásban törjön ki. A mindkét tengelyét kormányozni képes IFA már csak hab volt a tortán, a méteres sárteknőn úgy gurult át, mintha csak egy mázsa terményért pöfögne le a szomszéd TSZ-be aztán fordult egyet-kettőt helyben és visszatért mocsarába.

Na de a kisebbeket sem kell félteni, ismét bizonyítást nyert, hogy a Samurai egy remek terepjáró, a Patrol hathengeres turbódízele pedig nagyon finoman jár, a mattfekete Unimog is tette a dolgát, bár a nagy dzsindzsában nem mártózott meg. Kivétel nélkül mindenkit felsorolni lehetetlen, legyen elég annyi, hogy aki ott neki mert menni a gépet és embert maximálisan kifacsaró terepnek, az előtt le a kalappal. Nézzék meg a galériát, itt a leereszkedést, az egyedi földtépő-sárdagasztók a maguk módján csodálatosak. Szórakoztatnak, és ez a fontos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr111201478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ratnet 2009.06.23. 01:37:51

Na, ha valami látványos és gyomorrengető, akkor ez tényleg az.:-)

locost · http://lowcostoffroad.blogspot.com/ 2009.06.23. 02:11:05

Kár hogy úgy látszik TATRA nem nagyon van nálunk, pedig igazán unicum:
lowcostoffroad.blogspot.com/2009/06/tatra-813.html
De így is jól nyomták azért.
Fekete unimog sározta magát idén babodon:
picasaweb.google.com/e.tamas.ach/Somogybabod0809#5344142692854051746
Amcsizászlós v8 jeep meg egy állat. A szó legjobb értelmében:D
picasaweb.google.com/e.tamas.ach/Somogybabod0809#5344141732210409394

bigpond 2009.06.23. 02:21:39

hu ez nagyon jo lehetett...
foleg ha a "levego munkacsoport kiküldött megfigyelői is tökön szúrták magukat az erdőszélen"

majke 2009.06.23. 07:14:10

neeeee. miért csak beszámolót írtok róla, miért nem írtok egy ajánlót ezekről az eseményekről? :( muszáj látnom egy ilyet élőben

light 2009.06.23. 07:26:32

Nem kevered a dzsindzsát a dzsuvával? :)

Kopasz Szuzukis 2009.06.23. 07:38:28

@majke: 1xű: mert, ha beharangozzák, akkor a levegőmunkacsoport nem csak magát, hanem a nézőket is.

Gomulka Béla 2009.06.23. 07:42:31

Akkor énekelju"k el (a Krszanahorka dallamára) hogyasszondja: tekered' a Prága vázaaaaa!
Vajon mire tervezték ezeket?

belakis 2009.06.23. 07:43:03

Elvileg, ha a honlap nem hazudik:
# 6. Lauf zur Trucktrial Europameisterschaft 2009 in Soskut / Ungarn (H) am 05.09. - 06.09.2009


www.europatrucktrial.org/

Várom már nagyon, 2002-2003 felé NAGYON JÓ VOLT!

békaapu 2009.06.23. 07:47:18

Én csak fát hurcolok haza a fölázott erdőből itt a zalai dombvidék szélén....volt néhány (százhúsznál több) csörlőzésem is a Csepellel, de eddíg csak egyszer csúszott le oldalra róla a fa (minden rakodóm imádkozott, hogy fel ne boruljon az egész)... Terepezni jó...

békaapu 2009.06.23. 07:51:05

@Gomulka Béla: ...hááát...arra, hogy a dícsőséges csehszlovák haderőt akárhová elvigye...
Még erdészeti közelítőautónak is nagyon jók voltak ezek...

Alhazred 2009.06.23. 08:39:44

ilyet nagyon szeretnék egyszer látni.

okta 2009.06.23. 09:27:25

Nagggyon jó volt!

Kicsit szkeptikusan mentem ki szombaton (szerdán elmentem megnézni a "pályát" és csak egy üres telket találtam 2 gödörrel), de mondom közel van, a gyerek meg lásson valamit. Egy ezrest megér.
Először nem értettem, hogy ez miért verseny, de jó volt ez a fajta "alulszervezettség". Persze gratula a versenyzőknek. ;o)
Egy jó kis dzsembori volt, unatkozni nem lehetett. A teherautó alvázra szerelt repülő meg látványban még a bigfootot is verte...
Gratulálok a szervezőknek, meg még inkább a résztvevőknek, mert jó kis buli lett belőle!

lazlo85 2009.06.23. 09:29:12

türkizkék Praga nah az állatt!!

yeti 2009.06.23. 09:55:26

Sár,Tatra,ős-Robur,jó kis buli lehetett

s60d5 (törölt) 2009.06.23. 11:13:23

Tudja valaki,milyen rendszam van az Unimogon?

bexxter 2009.06.23. 12:00:50

Átjött a "feeling" rendesen... :))
MIkor lesz a következő?? :)

s60d5 (törölt) 2009.06.23. 12:43:07

@bexxter: Koszonom az infot:) Soha nem lattam meg ilyen rendszamot...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.23. 14:35:02

Nabaze, nekem meg kiment a fejemből. Szombat este hazajöttem a Börzsönyből, és vasárnap rá is értem volna, csak elfelejtettem, hogy mondtad, hogy lesz ilyen. Pedig ha eszembe jut, kimegyek, összesarazni a Ződ Szörnyet ekkicsit.

Na, maj' legközelebb.

Higany 2009.06.23. 14:48:16

Ez a Praga instant get kategória!

tomnemtom 2009.06.23. 15:22:28

@Tie: pedig amennyit emlegettünk, simán meg kellett volna fulladnond a csuklástól.

@okta: ezaz, köszönöm! az "alulszervezettség" okán volt istentelen jó buli.

Carfan 2009.06.23. 16:50:05

Nagyon jó blog:) Élmény volt olvasni és a galéria is profi. Pirost pont Vályi kollégának.

Kifordított kacagány 2009.06.23. 17:16:48

@Tie: na nem mintha nem sikerült volna összesároznod szombaton:)

@tomnemtom: én is csodálkoztam, hogy nem látom a fotókon.

xxlpityu 2009.06.23. 17:48:52

Nem tudom leírta-e már valaki, DE!!!
a Praga nem 4???!!!!, hanem hat, azaz 6 hengeres léghűtéses szívódiesel, a tatra rokonság helyénvaló, mert a korai v12-es tatra blokkot elfelezték és ez lett a Praga hajtóműve.
nem kötekedésből, hanem pontosításból írtam, amúgy jó a cikk, apósom 2 működő Pragaja is tudja ezt, bár az egyik darus, a másik műhelykocsis felépítményű. A további két kocsija már nem működik(időhiány miatt), valamint érdekesség még a cikkben szereplő Pragan, hogy rövidített az alváza, turbó van rajta és szervós(érthető asszem, hogy ez miért kell).

xxlpityu 2009.06.23. 17:55:40

még néhány érdekesség
-sajnos ezt az autót csak az utóbbi években ismerték meg többen, köszönhetően néhány "elvakult" trialosnak
-az autó terepszögei magáért beszélnek, elől felmászik szinte bármire(mint a hummer H1), a rövidített alvázzal pedig nem akad fel szinte semmin, gyárilag is közel áll a tökéleteshez a súlyelosztásának is köszönhetően
-fillérekért lehet ilyenhez hozzájutni(már ha akad eladó)
kicsit "csöpögős" lett, dehát szeretem a pragat, jó vezetni, könnyű szerelni stb. stb.

ommm 2009.06.23. 18:14:25

Ki írta át gazemberek?
Naná, hogy sorhat, a T111-esből eredeztetett 6R motorral.

Harmatos Libaf.s 2009.06.23. 18:30:21

az szép ez igen nem semmi a gyerek :)

HDJ 100 ast meg én is elfogadnám bár azt sajnálom h a LC + a csepelek nem mentek sarat túrni arra meg aztán télleg rohatt kiváncsi vok h a mai katonai teherautók 20 év múlve egy ijen terep versenyen mire lesznek képesek

Kifordított kacagány 2009.06.23. 19:34:41

akár 4 akár 6 kurva jó kis gép

pickapu 2009.06.23. 20:33:34

Varacskos disznó az a Praga!
Mászik át mindenen, el sem lehet előle rejtőzni... Ámerikaiak nem küldtek még kémeket?
Ez a csúcstechnika kérem, nem a kompjúter!

Azt az X5-öt mé' nem vágták be fürödni egyet? ;)

zalkapone 2009.06.23. 21:20:34

Nagy királyság volt! Viszont ami nem jön át a képeken, ugye a hangok... Na, az odab...! Még jó, hogy rábeszéltem magunkat!

zalkapone 2009.06.23. 22:11:26

@ommm:

Jajj, nem azért mondtam! Csak örömködtem itt magamban. És jók lettek a képek! :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.23. 22:52:53

@tomnemtom: Édesdeden aludtam délután kettőig.
Mondjuk az is kell hozzá, hogy csütörtök-péntek között nem aludtam, péntek-szombat között meg úgy 5 órát hálózsákban, a haver sufnijában, miután vadul bepálinkáztunk, meg ketten sütöttünk három tárcsán szimultán. :)

@Kifordított kacagány:
Hát, azért találtunk egy kis agyagos vicces részt a Börzsönyben. :)
Ez pl. szép volt:
keptar.terep.hu/tieegyeb/Borzsonyfelho?full=1

Aztán ilyen lett estére, mire hazaértem:
keptar.terep.hu/tieegyeb/Borzsonyeredmeny?full=1

Annyira nem lett ordenáré, elfért volna még némi sár a tetején mondjuk. :)


Ma meg elkezdtük a Trebivel kivenni a Szivornyából a motrot, most még csak kétpofára szopunk vele, de lesz ez még így se. :)

ommm 2009.06.24. 01:18:09

@zalkapone: Tudom, tudom. De akkor is, remek tipp volt.


Tie: Na ti sem unatkoztatok...

Kifordított kacagány 2009.06.24. 09:13:18

@zalkapone: hát igen, te szóltál. mi meg nem értünk oda. az utóbbi hetekben annyifelé kellett mennünk, hogy teljesen kimerült a családi kassza, így még egy tankolás már nem fért bele. pedig szülinapomra szívesen megleptem volna magam egy ilyen programmal.
mostanában nagyon nem sikerül összehangolni ezeket a programokat. múltkor a festés, most meg ez. jó lesz már valamit változtatni ezen:)

@Tie: igen, erre gondoltam, már valahol láttam ezeket a képeket. ugye ha valaki többfelé hirdeti az igét, arról mindenhol mindent tudnak;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.24. 16:09:10

@Kifordított kacagány: Nebassz. :-DDDDDDDD
ROTFLMAO. :-DDDD
GIGALOL!!!! :-DDDD

Mondjuk ez olyan, hogy van az Amraam, akit először onnan ösmertem, aztán egyszercsak elkezdett írkálni a szégyentáblára is CondriXM néven. :-D


Tolok majd képeket is a vényócról, csak tegnap megszopattam magamat. Bőszen magammal vittem szerelni a fényképezőgépet, csak a CF kártyát hagytam belőle itt az asztalon. Úgyhogy csak telefonnal csináltam egy-két autóbuzéria fotót tűtékről, oszt sanyi. :)

Kifordított kacagány 2009.06.24. 17:10:50

@Tie: nem tudom kikről beszélsz, de sebaj, mindenkit én sem ismerhetek:)

remélem a fagydugókat nem hagytad az asztalon, ha már azért mentél motort kiszedni;)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.24. 22:59:16

@Kifordított kacagány: Nem, a fagydugókat még aznap bedobtam a kesztyűtartóba, amikor megvettem. Ahogy tettem a hátsó főtengely-szimmeringgel is.

Az alkatrészboltos meg le is baszott, hogy minek jövök én ide egy szimmeringért, amikor még ki sincs szedve a motor, mert úgyis ismer, és tudja, hogy darabokra szét fogom szedni az egészet, akkor meg úgyis fogok menni szelepfedéltömítésért, hengerfejtömítésért, kartertömítésért meg olajszivattyú- és vízpumpatömítésért, meg a leömlőhöz is fogok kérni új tömítést, meg a leömlő aljához is, meg fog kelleni akkor már első főtengely-szimmering, és a váltóhoz is a szimmering a nyelestengelyhez.
És a szörnyű az, hogy tényleg ismer, és szét fogom szedni, és akkor már új tömítéssel fogom összerakni.
Sőt, ha már a hengerfejet leveszem, akkor el is viszem gépműhelybe, hogy ha nincs baja, akkor is síkolják meg szépen, nem összeg. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.24. 23:01:38

@Tie: Meg most jutott eszembe, hogy ha már kinn a motor, akkor visszarakom rá az önindítót, és mérünk rajta egy kompressziót is, mer mér ne. :)

Kifordított kacagány 2009.06.25. 08:10:43

mondjuk ha már úgyis kiveszed, akkor tényleg hülyeség lenne úgy visszatenni, hogy nem néztél át rajta mindent és nincs tip-top állapotban. annál bosszantóbb nincs, mikor két hét múlva kezdheted újra az egészet valami piszlicsáré dolog miatt. a tatár se hajt, ráérsz vele tökölni, van mellette másik.
az alkatrészvásárlás meg már csak olyan, hogy az ember megveszi amire úgy gondolja szüksége lesz. na ennek a fele a szekrényben landol és néhány újabb körrel más alkatrészek kerülnek beszerzésre. ez teljesen természetes folyamat:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.25. 08:36:48

@Kifordított kacagány: Na jó. Főtengelycsapágyakat, meg dugattyúgyűrűt csak akkó veszek, ha télleg kell. :)

(de nem hinném, hogy köllene, a szívósor szerint 1990-es a V8 benne, nem tom mennyi km. lehet benne, de nem túl sok, szerintem 200ezer környékén lehet)

Kifordított kacagány 2009.06.25. 09:44:30

annyira nem is biztos, hogy szét kell szedni. nem úgy mint az enyémet:(
süti beállítások módosítása