Fillérekért veterán Merci-kabrió?

  2009. június 18. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes aukcio mercedes benz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Vagy a világ üzlete, vagy pedig egy óriási bukás lehetősége rajzolódik ki egy internetes aukción, amely pár napon belül véget ér. Minden reggel kapom a levelet kedvenc netes aukciós portálomtól, a vatera.hu-tól, benne a nekem érdekes témakörökben előző nap, frissen feldobott tételekkel. Gondolhatják, a veteránautó be van kattintva ott, naná.

Egy Mercedes-Benz R107-es jött elő egyik reggel. A Bobby Ewing-Merci, igaz, nem pirosban, hanem valami antracit-metálban. De akkor is, ez az aukció egy, azaz 1 forintról indult, és nincs minimálár. Ez azt jelenti, hogy ha a kocsiért beajánlott legnagyobb összeg 20 forint lenne, akkor annyiért a jogszabályok értelmében az eladónak meg kell válnia autójától.

Egy a bibi, az autó Kanadában van. A képek alapján megszólal. A szöveg szerint még nem volt hozzányúlva. Egy ilyen mostanában olyan 2,5-6 millió forint között ér itthon, tipikusan három körül, magyar papírral. Az áthajózás kb. 2000 kanadai dollár, amint az eladó írja. Csak a saját fejemmel gondolkozom tovább: a németországi bevámolás pár százezer lenne, nem érdemes itthon vámoltatni, mert úgy sokkal drágább. A kocsi onnantól vámmentes EU-cuccként jön Magyarországra, szállítás, veteránvizsga, rendszám, ilyenek, másik negyed mila.

1,2-3 millió között valahol simán megéri megvenni.

Sajnos a vaterán a vevő nem léphet közvetlenül kapcsolatba az eladóval, így védik ki, hogy mindenki megkerülje a rendszert, és az egész vatera összedőljön, akár a kártyavár. Mert a magyar megkerülné, százból száz esetben, erre mérget lehet venni.

Viszont emiatt lehetetlen tiszta szívvel ilyen nagy értékű termékeket venni ott. Mert nem kérhetek további, frissen készült képeket (hátha tíz évvel ezelőttiek, amiket látok, és ma már tiszta rozsda az autó, meg horpadt), nem hívhatom fel, nem mehetek oda megnézni személyesen. Ami, kanadai importról lévén szó, mondjuk eleve lehetetlen lenne. De ha legalább azt mondhatnám, hogy Jack, küldjél kérlek egy képet, mondjuk a váltógombról és a jobb emelőbakról, az azért megkönnyítené a döntést.

Így csak a meglevő, kicsi képek alapján lehet zsákbamacskázni, végbélben tartott zabszemmel ücsörögni az LCD előtt a kocsi megérkezéséig. A fene tudja.

Most, a poszt írásakor 551 ezer forinton áll a licit, de a licittörténetből úgy látszik, az eddig összesen három darab vaterás visszajelzéssel bíró kojoko valami nagyobb rejtett összeget tett rá, mert a többiek nem tudják utolérni. Ennyit a hülyének is megér a kocsi, a dupláját is. Némi mázlival a négyszeresét is, hiszen nem holmi hathengeres, kettőnyolcas pöcsköszörű ez, hanem nagy, négyfeles V8-as, ráadásul klímás.

Mindenesetre izgalmas az ügy, nem tudom igazán, kinek kéne drukkolnom, de inkább eljátszom a szőke nőt a focimeccsen, és mindenkinek szurkolok. Nézzük, mi lesz a vége július elsején, hajnali hat órakor.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr501191324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Salvia Divinorum (törölt) 2009.06.18. 13:11:08

Áhh, inkább egy hibátlan I-es Golf kabriót, vagy egy MX5-t vennék, azt lenne pénzem tankolni is.
Ez kb annyit fogyasztana egy gázfröccsel, mint egy csuklós Credo 10 km alatt :D

G.Szabolcs 2009.06.18. 13:12:25

Ha olyan Top lenne az auto mint mondja akkor hazahozatná. Akkor a minimál árat kirakhatna 1.5 milliora... Inkabb a mobile.de -ről hozok be egyet es azt legalabb latom is hallom is.

www.silver-garage.hu/

Suttora 2009.06.18. 13:13:38

@tarhely.fiberhost.hu: Azért abba biztos vagyok, hogy nem fog nagyon áron alul elkelni...

Lord heckman 2009.06.18. 13:35:20

Zsolt: szabályt szegni nem szép dolog. De megoldani ingyen, LEGÁLISAN, ha van rá lehetőség, az szerintem nem. Ne keverjük már a dolgokat. (amúgy mindenki magából indul ki :P)

Az első képen a mellette levő verda nekem egy legújabb corollának tűnik, szal annyira nem lehet régi a kép :)

mercisokk 2009.06.18. 13:38:54

Szép a Merci,dehát a felni...az bizony nem 73as.

yomsisi 2009.06.18. 13:41:32

@Lord heckman:
A legújabb Corolla helyett az valami amerikás szutyok, de nem régi az biztos. :-)

Flat-6 2009.06.18. 13:58:39

@yomsisi: Corolla lesz az, előző generációs:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/2005-07_Toyota_Corolla_S.jpg

Szerintem egyébként az R107 SL az egyetlen olyan Merci, aminek jól áll az amcsi-körlámpás pacek. Persze az európai kivitel ebből is szebb.

Ratnet 2009.06.18. 14:03:02

Ez a Merci szerintem kerek-perec: ronda. A 123-as sokkal szebb, csak azt már megszokta a szemünk mint az Ikarus buszt.:-)

Ubul1 2009.06.18. 14:03:05

@Gelu:
Abban igazad van h tényleg nemigen van fent az említett galériában a kocsi, csak egy hasonló motorral szerelt CLS. Most abba a vitába nem menjünk bele h kinek melyik jön be, nekem pl egyik se, egy autó min. 4 vagy 5 ajtós, ezek meg nemtommik, de Mercedes a limuzin kategóriája, itt nem illik GT-ről vagy roadsterekről diskurálni. Szóval nekem inkább 114, 116, 126 esetleg 140.

Most belekalkulálhatjuk, hogy licitre időt adott bőven és az utolsó napon vagy órákban szokott elszabadulni a lavina, én egyszer GPS-re licitáltam, dobtam egy röhejes összeget amit még nem sajnáltam érte, napokig megmaradt, majd a végén kb a 3X-os áron ment el. Szóval itt is megeshet. Valami szart szimatolok a palacsintában, csak még nem értünk el addig a részig h kibukjon.

Ubul1 2009.06.18. 14:05:11

@Ratnet:
Na jó a 123-as az egyetlen amiből jöhetne 2 ajtós is, de jó színben és vajszínű bőrbelsővel az is inkább limuzinban az igazi. Kombiban meg pórias.(Bocs Csik, de familien-wagen)

stower 2009.06.18. 14:36:37

Ha licit van az aukción, akkor már nem lehet a fotókat kicserélni. Így maradnak a képfeltöltő oldalak és a levelezésben az eladó megadhatja a fotókra mutató linket (elérhetőséget nem tartalmazhat természetesen).
Amúgy ismerős az autó és az aukció, talán tavaly volt már fent. Azt sajnos nem tudom mi lett a vége és miért került megint elő...

Solimo 2009.06.18. 14:40:16

Az azért jelzés értékű, hogy nem tudja az eladó a vázszámot meg a motorszámot.
Mi lehet az oka, hogy titkolja?

eszemmm 2009.06.18. 14:50:16

@guni: csináld olcsóbban, zsenikém.

stower 2009.06.18. 15:07:17

@Flat-6: Szerintem a w108 még jobban is néz ki USA lámpákkal. De az az egyetlen:)

Putyur 2009.06.18. 15:50:49

Csak a pontosítás kedvéért:

1. A licitált aukción nem lehet a képeket kicsérélni, újat feltölteni, stb. A szövegbe sem lehet belejavítani. De külső képhivatkozást meg lehet adni, amennyiben az nem tartalmazza az eladó elérhetőségét. (Pl. kepfeltoltes.hu)
2. A Vatera nem húz le százalékot egyes kategóriáknál (ingatlan, jármű), hanem fix összegű feltöltési díj van. (Most lusta vagyok megnézni mennyi, de úgy 400 Ft körül. Mint egy apróhirdetés a nyomtatott EXPRESSZ-ben.) Tehát nincs mit kikerülni, mert a díj már az aukció indításakor felszámításra kerül. (Persze ettől függetlenül itt is tilos közvetlen elérhetőség megadása.)
3. A vevő és az eladó a licit zárása után is elállhat az adásvételtől - ennek csak egy (max.) "semleges" értékelés lesz a következménye a vevő lapján - az eladó akár pozitívot is kaphat (az "ügylet nem jött létre" kitétel mellett).

Az autó ettől függetlenül instant-get. De szerintem fel fogják verni az árát addig, amennyit ér. Csak a bolond ember licitál az aukció vége előtt két héttel. Az utolsó 10-15 mp-ben kell...

anarcho78 2009.06.18. 15:59:27

tudsz új képet kérni, be tudja rakni a többi kép mellé

Putyur 2009.06.18. 16:02:16

@anarcho78: Nem lehet csak 4 db. képet feltenni, és csak olyan aukciónál, amire még nem licitáltak.

Az utolsó másodpercekben történő licit meg itt nem játszik, mert 5 perces aukcióhosszabbítás van rajta. (Ezt csak most vettem észre.) :-(

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.18. 16:10:40

most én vagyok a láma, vagy kimaradt a honosításnál írt negyedmillió mellől a regadó?

Csikós Zsolt 2009.06.18. 16:11:59

@mercisokk:
Jól látod. Kanaldeckel, vagy hogy hívják.

Csikós Zsolt 2009.06.18. 16:13:17

@Ubul1:
De hát igazad van. Nekem mondjuk tetszik, de tudom, hogy kisebbségben vagyok. Pláne a piros színnel, ha érted :-)

Csikós Zsolt 2009.06.18. 16:14:42

@lacip:
De az a dupla lámpafajta volt rendelhető Európában is, aszimmetrikusan. Sőt, a 6.3 asszem csak azzal ment, bár lehet, h tévedek.

Csikós Zsolt 2009.06.18. 16:16:04

@lapa:
Nincs regadó veteránra. Mivel USA-autó (oké, kanadai), ezért vám lenne. Az meg Németországban olcsóbb, mindenki ott vámoltat, aztán EU-s autóként hozza be.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.18. 16:17:37

@Csikós Zsolt: nocsak-nocsak, ezt eddig nem tudtam. érdekes infó.

rita1980 2009.06.18. 16:24:07

Tavaly tavasszal voltunk kint párommal Angliában,egész pontosan Southsamphton-ban.
Egyik sétánk alkalmával felfedeztünk egy garage-ot(először azt hittük,műhely,de mint kiderült,használtautó-kereskedés is),ott állt egy ilyen kocsi,de nem kabrió,hanem a csukott változat.
Úgy rémlik,75-ös lehetett,jobbkormányos,és valami 1200 fontért árulták...
Szegénykém elég viharvert állapotban volt ugyan,látszott rajta az elmúlt 35 év,de a belseje szép volt,és a motor működött...:-)
Ott és akkor picit szerelembe estem,de győzött a józan ész-és a párom...
De azért picit megkönnyeztem,mikor ott hagytuk...:-)

rita1980 2009.06.18. 16:26:53

A helységnevet szerintem rosszul írtam le...:-(Az angol nem az erősségem-szóval abban a városban jártunk,ahonnan a Titanic kifutott:-)

series_one (törölt) 2009.06.18. 16:55:55

@Csikós Zsolt: volt ebből 6.3?
nem 5.6 volt a legnagyobb?

Hosszu 2009.06.18. 17:01:59

ipon.hu/forum/index.php?showuser=12335

Csik, itt emilezhetsz vele ha akrsz :)
Nem hagyhattam ki :)

Csikós Zsolt 2009.06.18. 17:06:07

@series_one:
A W108-ról volt szó, arra válaszoltam.

:-)

a kertész tömlővel 2009.06.18. 17:53:49

respect merci meg jockey, de azé ez elég randa.

fosdapass 2009.06.18. 18:08:43

Ez a vatera vevői oldalról egy álreménykeltő gép ma már. Mára elkoptak a trükkök, nincsen alkalmi vétel rajta. Úgyis beállítja a legnagyobb marha (vagy jópénzű, de kényelmes vevő) egy akkora automatikus licitre az ajánlatát, ami a reális piaci ár környékén van és hátradőlve várja az értesítőt, míg a többi madár izgulva reménykedik, hogy mingyá' meg lesz fogva a isten lába, csak egy kicsi kell. De az a kicsi itt hiányzik. Mindig.

Az utolsó (szemmel követhetetlen) 1 perc az érdekes, addig nincs mire gerjedni a monitor előtt.

rov220 2009.06.18. 18:40:49

Már 1 misinél járnak...

AtoszMester 2009.06.18. 18:43:48

1: Rengeteg dolgot adtam el eddig Vaterán jó áron, de ezen poszt elejének kicsit Vatera hírdetés szaga van. Mennyit kaptál érte Csíkos? Lényegtelen, vicc volt :) Szal nekem is gyakran látogatott, de NEM KEDVENC aukciós portálom. Mert hiába jó az oldal, és hiába én vagyok az Őket eltartó jutalékfizető eladó, ahhoz képest durva fennköltséggel kezelik le a jutalékfizető felhasználókat. Ha Én, mint szolgáltató így bánnék az ügyfeleimmel, már rég éhenhaltam volna. Szóval egy szar hiéna cég, csak ennyit akartam röviden a "nagy testvérről" :)

2. A Mercit áruló emberke egyértelműen nepper, ez az üzenetekből világosan kiderül. Nem az övé az autó amit elad, hanem tuti valami vidéki nyugdíjas orvosé. Viszont állítólag ha a licitek elég magasra szöknek, akkor fizeti az 5.000 Canadai dolláros hazaszállítási díjat. Ezzel csak egy a probléma, ha mégegyszer nekifutunk... Szóval az eladó egy nepper, az autó Kanadában van. Leírja, hogy eddig nem volt törve, leírja, hogy rozsdamentes, és fasza a motor benne... De vajon ez akkor is igaz lesz, miután kifizetted a szállítással együtt a kétmillát érte, és előtted áll a rozsdás, összetaknyolt autó? :)) Csodás gép, de Én így nem merném megvásárolni.

raptorsmile 2009.06.18. 19:01:39

Ha már SLC,akkor itt egy ajánlat, licit nélkül. Kár, hogy nem piros :)

Rocko- 2009.06.18. 20:12:56

@raptorsmile: "Friss veterán vizsgával(2009.07hó)"
azt hittem, h csak a DMC tud időutazni.

Myko 2009.06.18. 20:19:39

Szerintem elfogja érni majdnem az emlegetett piaci árat a vatera-n! Már 1millónál jár a licit :)

guni 2009.06.18. 20:20:31

@eszemmm: Csinálom is, úgy hívják hogy Aprónet. Ugyanúgy eladtam mindent mint a vaterán, talán még többért is. De mondhattam volna még az expresst meg egy csomó tematikus oldalt.

guni 2009.06.18. 20:24:01

@Putyur: Nagy tévedés. Feltöltési díj van és a sikeres eladás után százalék.

echolls 2009.06.18. 20:31:05

A Magnum P. I. című sorozatban Rick is ilyen kocsival körözött Oahu szigetén... Nem csak a Ewingok.

karlov 2009.06.18. 20:34:08

Uram:Hát én a nagyon tuti vételektől valahogy mindig inkább távol tartottam magam.Az utolsó autóm amin nem buktam egy Skoda puttonyos volt .....
Ja igen Érdeklődnék,hogy van e új szerzeményed mert ha jól emlékszem mostanában jár le a fogadásunk,hogy nem bírod ki új(mit új) régi autó mánia nélkül.

guni 2009.06.18. 20:51:23

Na megnéztem az aukciót, hát csak fogom a fejem. Hát mondjuk azt is megnézném hogy ki az aki így vesz autót, ennyi pénzért, de most komolyan aki ilyen szinten nincs tisztában a veteránozással hogy a behozatalt meg a vizsgadíjakat kérdezgeti az mit akar csinálni vele? Kiállítja a telepi parkolóba? Hogyan akar valaki fenntartani egy ilyen autót akinél az számít hogy 8000 a biztosítás?

karlov 2009.06.18. 21:02:09

Na ja Amolyan nepperesen "Akinek van pénze majomra legyen banánra is...."

Ubul1 2009.06.18. 21:07:57

@Csikós Zsolt:
Oda se neki, Csiki, én többszörös ellentmondásban vagyok önmagammal, piros 3 ajtós kocsit vettem amin ráadásul horog sincs. Mindennap megnézem különböző szögekből, hátha találok olyan beállítást ahonnan tetszik is, idáig nem sok olyat találtam. Ha nem melegedne mit a katlan meg nem szívná a nap aszondom még praktikus és szép is lenne de így nem szeressem. De legalább sibeda van rajt amit kezdek komálni, mert elszívja a beállt fűtéscsap által a 35 fokos kánikulában is beokádott meleget. Asszem én is belebaszok egy kerticsapot mint a Volvos sorstárs. Csórók, sufnibetyárok összetartás!

Ubul1 2009.06.18. 21:09:55

Jahh, legközelebb az tuti, h fehér 4 ajtós, horgos lesz. vagy ha nincs rajt akkor én tetetek rá! basszameg!

series_one (törölt) 2009.06.18. 21:53:38

1 220 000
na, ahogy elnézem, nem ez lesz az évszázad vétele.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.18. 22:20:11

Szerintem az egyáltalán nem jó jel, hogy még nem volt hozzányúlva. Erre mondja a rutinos germán, hogy Reparaturstau, vagyis hogy olyan szintü karbantartás és javítás torlódott fel, hogy belelilul a bankszámla.
Nehogy azt higyjük már, hogy ha egy 36 éves kabrióhoz nem nyúltak hozzá, akkor az kiváló!
Az amerikáner kivitel pedig ochmány.

series_one (törölt) 2009.06.18. 22:20:23

@dennisthemenace:

schiebedach.
tolótető parasztosan.
:)))

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.06.18. 22:28:34

Nem tudom mi akar lenni ez az írásszerűség, de szar.

rasputin 2009.06.18. 22:34:31

legjobb reklám volt az eladónak az tuti... eladom a super astrám ha ide is felkerülhet h micsoda értékes ritkaság :) (1ft minimálárral tuti nem merném kitenni :) )

Ubul1 2009.06.18. 22:57:01

@Csikós Zsolt:
Na ok, én megadom magam, most így a sápadt holdfénynél megnéztem félprofilból, belenyugodtam, hogy a kocsim szimplán németesen szexi.(magyarán csak a belső értékeit lehet megszeretni :D) És konkrétan neki szebb a 3 ajtós kaszni mint az 5. Arról meg szegény nem tehet, h a Vaterland óta én vok az első gondoskodó gazdája, és pár piti hülyeség már előjött. De ő csak törékeny kiscsaj a Mercikhez képest, abból változatlanul a 1,5 T-nál nehezebb 4 ajtós limók jönnek be, mert a Név kötez! Klassik Deutschers Über Alles!

zöldi 2009.06.18. 22:59:55

@Csikós Zsolt: W108, egyszer kesz egy olyanom...
Lenne egy kérdésem: ugye az nem igaz, hogy a Merci bármelyik régi modelljét legyártja jó pénzért, rendelésre? Egy idős kollégám mindenképp azt akarta elhitetni velem, hogy valakje vett egy w126 kasztnijú, de úgy S-Klasse technikájú gépet sokmillió forint felárért. Az időseket tiszteljük, nem vitatkoztam, de nagyon utópisztikusan hangzik.

commenthu 2009.06.18. 23:14:05

Nem hinném,hogy egy ilyen autót vaterán és ilyen módon kell árulni, reklámozni. Én rá sem néznék egy ilyen nevetséges és bizonytalan ajánlatra.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.18. 23:40:04

@zöldi:
Dehogynem. Zaporozsec motorral is legyártják a 140-est. Meg 123 200D-t is, BMW M1 felirattal.

El ne hidd már, elmúltál már 12, nem?

guni 2009.06.18. 23:44:00

Ja meg különben is mi értelme lenne egy w126-nak új mechanikával? Fordítdva még érteném, mert legalább tartós lenne. :)

series_one (törölt) 2009.06.19. 00:09:23

@malenykij polgar:

...de csak azért tették rá a bmwm1 feliratot, hogy valami jó is legyen benne.
:))))

Csikós Zsolt 2009.06.19. 00:39:40

@zöldi:
Dehogy, bele is rokkanna a Mercedes. De vannak cégek, amelyek már meglevő régi autó felújításával és teljes szerkezeti modernizálásával foglalkoznak. Mercedesből a W111 kupékról tudtam ilyet, a 126 értéktelen és nem eléggé klasszikus ahhoz, hogy belefogjanak. Meg a MkII-es Jaguar a leginkább így átalakítgatott.

EgymasikTom 2009.06.19. 02:30:34

Az a szutyok mellette egy 2007-ig gyartott Toyota Corolla. 1.8-as volt az egyetlen motor bennuk es tobbnyire automatak. Az egyetlen jo dolog bennuk az a fogyasztasuk.

A Merdzso pedig itt van (itt volt korabban): 711 West 14th street
North Vancouver, British Columbia, canada
Tel.: 1-604/903-0303

De mar csak kivancsisagbol is felhivom oket holnap. North Vancouver koztudottan nem a cheap side-on van, ott meg egy hasznalt biciklit sem lehet olcson kapni.
Valoszinu, hogy ugyan ezt az autot lattam korabban is az AutoTrader.ca-n is.
Minden esetre erdekes.
Ilyen allapotu oreg Mergak azert itt sem olcsok.

Putyur 2009.06.19. 07:05:28

@guni: Szerintem Vatera-szabályzat ügyben ne kezd el velem vitázni. Kb. Közép-európa 50 legtapasztaltabb Vatera-felhasználója között vagyok - ezt mindenféle szerénytelenség nélkül mondom.

Tehát:
www.vatera.hu/info/dijtablazat
"...Az Autó-motor és Ingatlan, építkezés, otthon kategóriák egyes alkategóriáiban* indított aukciók után nem kerül kiszámlázásra jutalék, az aukciók indításakor számítunk fel egyedi feltöltési díjat. ..." (Amely egyébiránt 500 Ft.)

;-)

series_one (törölt) 2009.06.19. 10:08:32

1 560 000
a posztban szereplő árnak lassan a háromszorosánál tartunk.

t.o.d. 2009.06.19. 12:44:53

Herr Csikós ismét az Ábrándok Óceánját készül hajótörést szenvedni...

Valamiért a Vaterán árult dolgokhoz nincs bizodalmam. Vagy kap érte jó árat, vagy nem adja oda egyszerűen. Mit lehet csinálni? Pert indítani? Ilyen képek alapján? Na ne.
Egy cimbim egyszer tök jó áron ütött egy pofás bringát a nemes Vaterán, srác pedig megérdezte tőle, hogy "csak nem gondolod, h ennyiért odaadom?! Ha nem teccik, írj rossz értékelést, majd csinálok másik felhasználót." Köcsög bagázs.

mv3 2009.06.19. 13:11:31

Off
Gondolom nem forgolódsz álmatlanul az SL miatt, azért lazításképpen ajánlom ezt a kis video gyöngyszemet Japánból:

comment.blog.hu/2009/06/18/segitsunk_a_magyar_teveknek_hianypotlo_szivatos_musor_japabol

On

Mansory 2009.06.19. 13:12:02

Egy a lehetséges megoldások közül:
www.costella.hu/index2.html

guni 2009.06.19. 15:59:34

@Putyur: Ok, jogos, ugyanakkor kíváncsi lennék ez vajon az összes hírdetés hány százaléka lehet. Felteszem egyszámjegyű...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.06.19. 18:58:47

"hathengeres, kettőnyolcas pöcsköszörű"? Abban a motorban több élet van, mint abban az álmatag, lusta négyfelesben! És sokkal jobban szól, mint az álmodozók által agyonistenített V8-asok...

blaiser 2009.06.19. 19:16:47

Hali, Kanadaban hol? Montreal-ban illetve annak 100km-es korzeteben, ha erekes helyen van szivesen lovok rola kepet.

blaiser 2009.06.19. 19:24:20

Ja, mar latom Vancouver, BC. Meg amugy is, jozansag elvtarsak.

series_one (törölt) 2009.06.19. 21:16:41

@Mr. Cool:
híííííí, ezt most így tőled.
:)))))

Solimo 2009.06.19. 23:37:36

Tisztelt Csikós Zsolt Úr!
Egy napja írta a posztját, és majd egy millával nőtt a gép ára.
Felvetődik a kérdés, hogy esetleg be van építve, %-ra. (Nem rossz biznisz, de felvet egy-két etikai kérdést, meg az arcképen csendesen csorgó nyálfolyamot reggelente a tükrön.) Olvasgatva írásait, megismerve két és négykerekűit, azt remélem, nem erről van szó.
Felötlött Önben, hogy csúnyán belepökhet valakinek a levesébe?
Pusztán újságírói sztorihajhászás miatt sikerült rendesen felvernie az árat 24 óra alatt. Lehet, hogy az ár Ön nélkül is jelentősen emelkedik...
Nehéz kérdés, hogy belepiszkáljunk valamibe, vagy sem.
Aki esetleg licitálna a jószágra, nem örül annak a pár ezerrel több látogatónak a site-on.
Amennyiben Ön mégis beépített %-os, jól tette a dolgát (bár az a fránya tükör...).
Hja, az írástudók felelőssége...
Tisztelettel üdvözli: Solimo

Csikós Zsolt 2009.06.20. 00:43:31

@Solimo:

Persze, sőt, én árulom az autót. Igazából egy kanadai beépített FBI-ügynök vagyok, adatokért cserébe régi Mercedeseket kapok :-)

Gőzöm sincs, ki az a faszi, de 250 ezer forintnál még érdekes volt a dolog. Nyilván ha részem lenne az ügyben, akkor nem írtam volna oda, hogy 1,2-3 millió között, sztem az eladó ennél (legalábbis az aljánál) többet akarhat.

Gondoljon bele: tegyük fel, hogy kapok érte pénzt. Ezt kábé egyszer tudom eljátszani. Közben a tizenöt éve építgetett jó híremet teszem kockára, mert - ha jól tudom - és az életben egyetlenegyszer kértem segítséget importőrtől, egy Fiat Punto vásárlása ügyében 1994-ben, amikor az összes Punto elfogyott az országban, és a nővérem vett volna egyet. Az össz kedvezmény annyi volt, hogy a kifogyott készletű országban felkutatták nekem az egyetlen, még eladó 1,1-es Puntót, különben listaáron ment az is.

Elég sok importőri alkalmazott olvassa a Totalcart, itt kérek mindenkit, hogy ha tud bármi egyébről (a Skoda-könyv, és a Lancia-típustörténet nem ér, de most már tényleg kifogytam), akkor akár ide, akár az általam moderálhatatlan Autós újságírók ámokfutásai topikba írja meg kérem.

Képzeli, hogy nyavalyás, mondjuk 100 ezer forintért kockára teszek bármit? Hogy belesz...ok a saját fészkembe? Ennyire pitinek tűnik az egész, amit csinálok? Azt hiszem, a feltételezés rám nézve rendkívül szomorú, valamit nyilván nagyon elrontottam, ha egyáltalán felmerül ilyen.

Sajnálom, remélem a korruptságomról születnek majd tucatjával levelek a nevezett fórumon, remélem, igaza lesz. És igaza van, a dezodort is lopom a dm-ben, sosem veszem, naná.

Solimo 2009.06.20. 01:52:26

@Csikós Zsolt:
Tiszetelt Csikós Zsolt Úr!
Igazán sajnálom, hogy ilyen indulatokat váltottam ki Önből.
Nem volt célom. Nem gondolom Önről, hogy korrupt. Ha FBI ügynök, remekül fedett (bár Kanadában?).

De irományom érdemi részére nem reagált:
"Felötlött Önben, hogy csúnyán belepökhet valakinek a levesébe?
Pusztán újságírói sztorihajhászás miatt sikerült rendesen felvernie az árat 24 óra alatt. Lehet, hogy az ár Ön nélkül is jelentősen emelkedik...
Nehéz kérdés, hogy belepiszkáljunk valamibe, vagy sem.
Aki esetleg licitálna a jószágra, nem örül annak a pár ezerrel több látogatónak a site-on."

Tisztelettel üdvözli: Solimo

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.20. 10:19:19

ott van a lehetoseg tovabbi kepeket kerni...
katt a kérdezzen az eladotol-ra és kérj képeket :)

series_one (törölt) 2009.06.20. 15:51:16

@Solimo:

nem biztos, hogy pont ezt a fát kellett volna lehugyozni.

Solimo 2009.06.20. 21:35:35

@series_one: Fa vagy nem, pisike, vagy nem, no comment.

skinnyslut 2009.06.21. 04:26:07

"Egy Mercedes-Benz R107-es jött elő egyik reggel. A Bobby Ewing-Merci, igaz, nem pirosban, hanem valami antracit-metálban."

Ez nem antracit metal hanem vilagoskek.(greyblue metallic)
No problem ha a Mercedeseket meg a szineiket nem tesznek ismerni de azt mar az iskolaban elemi iskolaban tanultuk,hogy az antracit az nem kek.

dennisthemenace 2009.06.21. 11:40:17

@skinnyslut: Azt is tanultatok,hogy hova kell vesszot tenni egy mondatban??

Solimo 2009.06.21. 20:13:47

Nem azon van a hangsúly, hogy hová teszem a vesszőt, de még azon sem, hogy lehugyozni való fának vélik a post íróját, vagy írását - őszinte sajnálatomra - hanem, hogy az érdemi kérdésre nem válaszol.
,(,Egyébként, kik, azok, akik, tanulták, a, vesszőhasználatot,?,),

Putyur 2009.06.21. 20:41:35

@Csikós Zsolt: Csikós Úr, Téged csúnyán megtaláltak. Oldalba vagy pipilve. :-)
Viszont nekem egyből az ugrott be, hogy a T. reklamálónak "köptél a levesébe"; azaz esetleg Ő akarta jó nyomott áron megvenni a Mercikét. S ez most nem jött be. (Amúgy kötve hiszem, hogy a cikk ebbe nagymértékben belesegített volna. A Vaterán mindig vannak olyanok, akik vadásznak a "lepattanókra".)

Solimo 2009.06.21. 23:07:25

@Putyur:
1. No pipi. Ez valaki másnak a hasonlata, semmi közöm hozzá.
2. Tényleg érdekel a Merga, meg minden bizonnyal még pár száz embert.
3. Háromhetes aukciónál nincs vadászat. Mi a baj a lepattanókkal?
4. Csikós úrnak köszönhetően a célközönségből pár ezerrel többen látogatják az oldalt. Ha ez a dolga, rendben van. De - ahogy Ő is említette - egy autós szakújságírónak ez nem dolga.
5. >
Ez meg elsősorban Közép-Európának erre a szegletére igaz: nem bírjuk elviselni más esetleges sikerét, előnyét. Talmácsinak, Szávainak... hajrá, a többi dögöljön meg.
Mercike szegény, hátrányos helyzetű kanadai álompolgárrá válik, akit óvni kell, nehogy nyomott áron vegye meg valami piszok alak.

series_one (törölt) 2009.06.21. 23:32:57

@Solimo:

de most komolyan, szerinted egy ilyen poszt miatt maradsz le esetleg egy autóról?
aki innen keveredett oda, hogy deolcsó, ötkilóér' esel, az mondjuk legkésőbb hétszáznál kiszáll, ha egyáltalán összegyűjt annyi bátorságot, hogy egyetlen licitet is rádobjon.
aki komolyan nézegeti, az meg úgyis megvárja az utolsó napot aztán akkor száll be a licitbe egy olyan magában elhatározott összeggel, amit ha átlép a licit, nem megy tovább.
ha a lecit meg nem ér el az összegig és még mindig az emberünk van elöl, hát ő nyer.
ha meg mindenáron ilyet akar venni valaki, vannak arra alkalmasabb helyek is, hogy megtegye, látatlanban ugyan kicsit meredek, de attól még lehet jó vételt csinálni. meg nagyon rosszat is.
ez a poszt semmiben nem befolyásolja a licit lezajlását a végeredményre nézve.
viszont neked arra alkalmas volt, hogy beleköss valakibe teljesen fölöslegesen. nem érdemelte volna.

Solimo 2009.06.22. 01:13:55

@series_one:
Nem merném állítani, hogy a magyar net egyik legolvasottabb autós oldalának írása, nincsen befolyással a szóban forgó aukció végeredményére. Különösen akkor nem, ha az írás annak a tollából jelenik meg, aki él-hal az öreg járgányokért, elsősorban a Mercikért.
Azonban a vita teoretikus, mert nem állnak rendelkezésemre azok az eszközök, amelyekkel ellenőrizhetném az állítást, vagy ellenkezőjét.
Az újságíró közszereplő, ennek minden örömével és nyűgével.
A post egy remek műfaj, mert nem csak azonnali visszajelzést nyer írója, de lehetőség nyílik a párbeszédre is olvasójával.
A véleményemet írtam le, amelynek egyik részére Csikós úr igen hevesen reagált, a másikra egyáltalán nem.

Ha erősen megrántom a telefonzsinóromat, és Csikós úrnak a lábára esik a monitorja - akkor aláírom, belekötöttem.

Putyur 2009.06.22. 07:55:51

@Solimo: Valóban nem Te írtad a pipilést, de megtetszett a hasonlat (merthogy szerintem tökéletesen ül), s így újrahasznosítottam; beleírtam egy olyan posztba, amit mellesleg nem is Neked, hanem Zsoltnak címeztem.

A lepattanókkal semmi baj, magam is nagyon gyakran vadászom ilyenekre (csak nem ebben a kategóriában, használt autók nem érdekelnek). Vadászok meg itt is vannak, de a profik csak az utolsó percekben licitálnak (még akkor is, ha 5 perces aukcióhosszabbítás van a tételen).

Csíkós Úrnak nagy valószínűséggel nem feladata, hogy az árat felnyomja. Csupán olvasott/látott valamit, amire felhívta a barátai figyelmét. A blogbejegyzésben abszolút nem tengett túl a szakmaiság - akár úgy is fel lehet fogni, hogy mint "magánember" tette ezt a bejegyzést. Kár volt emiatt belekötni, abszolút nem érdemelte meg. Ha sűrűbben olvasgatnád az írásait, nem vetemedtél volna erre.

(A Kelet-Európát, a szegletet, Talmácsit és a "dögöljönmeg"-et nem tudom értelmezni. Mit akartál ezzel mondani valójában...?)

Putyur 2009.06.22. 08:01:35

Egyébként érdemes megnézni a terméklapot ( www.vatera.hu/mercedes_benz_450_sl_148847409.html ), Szonja007 kolléga/kollegina "beárult", közhírré tette a totalcar.hu-s cikket (ami mondjuk belsoseg.hu-s, de mindegy), az eladó reagált is rá.

Mansory 2009.06.24. 08:16:22

Mi a túró?
Behalt a poszt?
Senki nem ír már? :)

Érdekes fejlemények az oldalon.

www.vatera.hu/mercedes_benz_450_sl_148847409.html

dansun 2009.06.24. 10:17:00

"Felötlött Önben, hogy csúnyán belepökhet valakinek a levesébe?"

Tudtommal a vatera-szerű oldalak elsődlegesen az eladó érdekeit szolgálják, hogy minnél több ember megismerhesse a portékáját, nem pedig a "sunyi", bennfentes vevőket! Mondom ezt úgy, hogy én is szoktam potyázni, hiszen jó az utolsó ötpercben leütni és elhozni valamit más orra elől.

De ahhoz tessék már hozzászokni, hogy az interneten az informávió mindenkié. (még az iráni kormánynak sem megy) Szóval a Csikós azért nem válaszolt (nem is fog), mert alapból értelmetlen a kérdés, itt csak az eladónak, rgsx-nek van levese.

Solimo 2009.06.24. 23:29:49

@dansun:
Elso bekezdeseben ket egymast uto gondolatsort fogalmaz meg.

Abszolut partolom az informacio szabad aramlasat.

Csikos ur nem azert hallagat, mert ertelmetlen a kerdes, hanem , mert ha a ket kereskedelmi mediumnak nincs megallapodása egymassal, akkor, mint ujsagiro ehhez legfeljebb annyit tud hozzatenni: bocs, mellenyultam.

Ha rgsx-nek van levese, Csikos ur hozzajarult ehhez a leveshez.

Solimo 2009.06.25. 00:20:45

@Putyur:
Csikos urnak tenyleg nem feladata az ar felnyomasa. Szandeka sem volt. Pont azert volt furcsa, mert olvasom az irasait. Akaratlanul is reklamot csinalt egy aukcionak.

A gondolat nem a sajatom, de valosnak velem. A nemzeti ikonjaink moge felsorakozunk: nincs orszagunkban, aki ne kivanna sikert Talmacsinak, Szavaynak, Kovacsnak, Janicsnak, Erdeinek ... , hogy csak a sportot nezzuk. A sikereiket a sajatunknak erezzuk.
De ez nem mukodik kicsiben.
"Viszont nekem egybol az ugrott be, hogy a T. reklamalonak "koptel a levesebe"; azaz esetleg O akarta jo nyomott aron megvenni a Merciket. S ez most nem jott be."
Itt van a kutya elasva. Ha a gyalogembernek lehet egy cseppnyi elonye, azt mar nem szeretjuk. Miert? Mert esetleg szeretne megvenni azt a ketes eredetu Mergat? Mert van penze ra? (Ezert ebben az orszagban mar eleg sok embert utalnak. Lehet utalni a bmw-st, a mercist ...) Mert nem orul a konkurencianak?
Tessek mondani, miert nem orul, hogy van aki meg tudaja vasarolni ezt a gepet? Miert nem orul, hogy gazdagodhat ebben az orszagban az ipari muemlekek szama?
...
Erre a problemara probaltam reflektalni, de nem eleg pontosan.

Putyur 2009.06.26. 10:42:51

@Solimo:
Ezzel az erővel soha, sehol, semmiről nem lehet haveri körben sem beszélgetni, mert mindennel reklámot csinálsz valakinek. Ha elmeséled a barátaidnak, hogy milyen jót söröztetek (sörreklám), milyen jó volt a hétvége (reklám a falusi turizmusnak), milyen jó volt a film (mozi/filmreklám); stb... Sőt, még meg sem jelenhetsz sehol, mert a rajtad lévő ruhadarabok, óra, telefon, szemüveg, stb. mind-mind reklám az adott márkának. A járművedről nem is beszélve.
Beszélgetünk egy autóról, egy árverésről - emögé reklámot belelátni... hááát... :-/

A gyalogembernek felőlem annyi előnye lehet, amennyit akar. Bárki megveheti azt a Mercedest, nekem max. ingyen kellene (nem szeretem a sportkocsikat, talán egy Maybach-Mercedes, vagy egy RR...), esetleg olcsón, üzletnek. Itt a felháborodás azon volt, hogy "...hogy felkalapálták a kocsi árát, pedig olcsón is meg lehetett volna venni, dehát a fránya reklám..." Ezen siránkozni nem menő. Újra mondom: "ez nem jött be". Nincs benne káröröm egy csepp se - ténymegállapítás.
Az autó meg így is, úgy is idejön az országba (remélhetőleg), tehát akkor mindenféleképpen gazdagodtunk egy ipari műemlékkel. ;-)

Solimo 2009.06.27. 12:06:54

@Putyur:
Össze tetszik keverni az újságírást egy baráti beszélgetéssel.
"...hogy felkalapálták a kocsi árát, pedig olcsón is meg lehetett volna venni, dehát a fránya reklám..."
A fenti idézet nem tudom kitől származik.
Hogy mi a menő, már néhány évtizede nem izgat.
De bizony bejött, mert a megszólított nem reagál.

Putyur 2009.06.27. 16:17:10

@Solimo:
Szerintem ez egy blog, nem újság. Ehhez képest az itt leírtak is inkább baráti beszélgetének minősülnek, nem újságírásnak. Én legalábbis így fogom fel a blog fogalmát.

Csikós úr meg valószínűleg már rég elfelejtette az egészet, van jobb dolga is. Csak mi ketten vitatkozunk már itt azon, hogy honnan rágjuk a csirkecombot. :-/

Solimo 2009.06.27. 21:52:37

@Putyur:
Ha egy írás az Index címlapján jelenik meg a Totalcarban, az nem blog.
Csirkecombbal mélységesen egyetértek.
A legjobbakat kedves Putyur!

Mansory 2009.07.01. 07:38:18

2460000
Nagyon megérte.

hottentotta 2009.07.02. 11:04:59

Akkor miért nem vetted meg Te? :-)
süti beállítások módosítása