Taxizzunk, vagy vegyünk autót?

Vajon mindenkinek drágább taxival járni, mint autót fenntartani?

  2009. június 17. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Ön sokat autózik? Drága kocsija van? Elképzelhetőnek tartja, hogy jobban jönne ki anyagilag, ha eladná, és taxival járna?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr791190123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2009.06.17. 13:32:05

... aki a popszakmához ért az menjen énekelni.

"- 3 évre a műszaki vizsgák, szerviz, zöldkártya, gumicserék (tegyük fel hogy kaptunk az autóhoz 4 felnire szerelt téli gumit) stb legyen szolidan mondjuk 120.000 Ft"

...abszolút márka | típus | motor függő a szervízigény.

Olyat lehet vele spórolni hogy ihajj.

És itt megdől az elmélet.

Canga81 2009.06.17. 13:32:41

Nem azért hogy kötekedjek de mit csodálkozol azon hogy 3 millát se adnak érte, amikor Te magad mondtad hogy elöl hátul törött volt....???? Amúgy imádom ezt a kocsit, és ahhoz képest nagyon jól tartja még mindig az árát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.17. 13:34:09

Egyébként nagyon egyszerű lenne spórolnod.
Vezel egy unalmas, megbízható autót (10 évesben si van ilyen) amit csak használsz. És visszaveszel a sportosságból.
Nem fogy olyan gyorsan a gumi, fék, stb. Kevesebb a kötelező.
Óccón kijön.

Azonkívül a taxizással ott a bibi, hogy amint kimozdulnál Pestről, mivel teszed? Pl. elmennél egy hétvégén a Balatonra. Mávval?
Vagy nagymamához, aki egy megyeszékhely melletti zsáktelepülésen lakik. Volán? Meg is halnál, mire kivárnád hogy odaérj.

Humphrey 2009.06.17. 13:38:52

@Mk412: igazad van, az autó nagyon lényeges presztízseszköz,
de a kulturált közlekedés nem az. Nyilván nem azért veszek (én legalábbis) autót , hogy vetítsek vele. De azt igenis elvárom magamtól, hogy a cuccaim rendben legyenek. A cipőm is tiszta és nem félretaposott, pedig abban is ugyanugy lehet gyalogolni. Zavartam már el taxist, aki retkes autóval jött (1x, nem jellemző)

Riasom 2009.06.17. 13:40:09

@Bambano: itt minálunk, Pesttől 60 km-re idén télen asszem februárban volt legalább két hét, amikor minden reggel stabilan -15 körül volt, és napközben sem ment 0 fok fölé. Nekem eszembe sem jutna spórolni a téligumival, mert télen nap mint nap tapasztalom a szükségességét, idén elég sokat mentem havas utakon. Persze ha csak városban, sózott utakon jár valaki, ez nem szempont, sőt így tényleg jó megoldás lehet pár napra a taxi.

loláb 2009.06.17. 13:40:57

@Mk412: Ezen én is gondolkoztam már.

Van egy autóm, amiben március vége óta nem ültem, mert mindenhova motorral megyek.

Télen persze autózom, de erre tényleg elég lenne egy 3-400 körüli járgány, ha az üzembiztos a téli hónapokban. (Mert az nekem nem fér bele, hogy napokat esetleg heteket várjak alkatrészre, szervízre.)

Október elején megveszem, március végén 100-zal olcsóbban eladom, (csak hogy azonnal elvigyék).

Elbukom az átiratást, és a vételi-eladási ár közti különbözetet, nagyon maximum 200 ezret.

Viszont megnyerem a nyárra jutó biztosítást, adót (ez kb 50ezer), és nem egy 3 milliós autó értékcsökken a garázsomban.

Tehát 150 ezer forintért használok egy autót 4-6 hónapig.

Ha nem lenne annyira tróger a magyar használtpiac, hogy enyiért lehetne olyan autót kapni, ami üzembiztosan kiszolgálja a fél évet, akkor simán megérné.

Moh76 2009.06.17. 13:44:20

Ez az írás beteges, én összeszámoltam a költségeket: egy '93-as ford fiestám van, mindenhová azzal járok, a családot is azzal fuvarozom. Pesten lakunk és dolgozunk. Havi 25e ft a benzin költségem a szervíz az évente 50e ft (ebbe már minden benne van. Az autót 2005-ben vettük 450e ft ért + átírás.
Tehát éves költség: 25*12+50=350e ft mindennel együtt.
Taxizás: minimum napi 50km: 240*50=12e ft/nap. 22 munkanappal számolva:264e ft/hó és ebbe még a bevásárlás, kirándulás, anyós, egyéb kiruccanás nincs is benne. Ha éves szintre vetítem az 3.168.000.e ft szemben a 264e ft-os jelenelegi éves fenntartási költségemmel.
Tanulság: aki milliomos és kurva lusta és nagyon nem tudja mire költeni a pénzét az taxizzon!

Moh76 2009.06.17. 13:45:48

bocsi a lusta helyett kényelmeset írnék

Ottopappa 2009.06.17. 13:46:32

@Ubul1: Ezt most nekem írtad úgy végig, vagy a csávónak? Mer ha nekem, akkó szarjá sünt, ha neki, akkor igazad van.

Ottopappa 2009.06.17. 13:49:49

@Bambano: Azért ezek a számok akkor is hajmeresztőek, ezt nem hiteted el velem...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 13:53:51

@Riasom:
Én a nyári gumival spórolok.
Vettem a vaterán 4 alufelnit szinte új téligumikkal. Azzal járok azóta. És azelőtt is téligumival jártam.
A faszom csereberéljen.

Pityuuu 2009.06.17. 13:57:04

hmm szeretnék én annyit keresni mint Gyulavitéz. Azért azt az 1.173 misit ha elosztjuk 12 hónapra akkor kiderül, hogy neki csak a kocsijára van pénze havi 97750 Ft-ot rákölteni. Ennyit egy átlag ember keres talán havonta aminek csak a töredékét költi a kocsijára. Valami nagyon nem jó ebben a számításban, vagy az újságírók kurva gazdagok.

Draco3D 2009.06.17. 13:57:50

Értelmetlen,ez egy Integra Type R?Erről ennyit,de még így is jobban megéri,úgy hogy a posztoló még sarkít is.Aki meg azt mondja ITR nem sportautó...a korához képest az,meg kell nézni régi teszteket,hova sorolják,biztos a családi autók közé...Megfizethetőbb sportautó,nem M3 meg hasonlók.

Bambano 2009.06.17. 14:08:52

@Ottopappa: válasszuk kétfelé a dolgot:
- az egyik kérdés, hogy valóban ennyi-e a költsége vagy csak kamuzik: szerintem el lehet költeni egy itr-re ennyit, mondom, nekem a veki 75 ft/km-re jön ki.
- sok-e ez a tényleges költség: sok. nekem is/szerintem is.

@Riasom: én rendszeresen autózok Pest-Debrecen-más hajdú-bihar megyei települések-Miskolc viszonylatban és nekem már két éve nem hiányozna a téli gumi. Van téligumim, nem spóroltam rajta egy fillért se, de nekem nem volt rá szükségem.

ekin_su_ocha 2009.06.17. 14:09:57

@loláb: "Ha nem lenne annyira tróger a magyar használtpiac, hogy enyiért lehetne olyan autót kapni, ami üzembiztosan kiszolgálja a fél évet, akkor simán megérné." ja, megérné, de ha nem lenne ennyire tróger a használt autó piac, akkor sokan tennék azt amit itt leirsz...ami azt jelentené, hogy egy autó évente minimum 2 gazdát fogyasztana el...mivel itthon vagyunk, feltételezem, hogy a lyúzer erre a 3 hónapra sz.rna a kocsira...mivel egyrészt úgyis eladja, másrészt nem szerelemből hanem szükségből vette, harmadrészt meg télen hideg van, ki az a hülye aki kimegy mínuszban autótpucolni? másrészt sok autótulajnak megvan az a jó szokása, hogy addig hajtja az autót, amíg lehet( ezt a 3 hónapot alatta úgyis kibírja )...szóval ez az egész az autópiacos jóautós 3hónapos autóvétel elég hamar bedőlne...sajnos.persze kivétel mindig van, de hülyéből több...egyébként nem rossz elgondolás

karlmann 2009.06.17. 14:12:16

@Bambano:

Ennek csak egy oka van. Kb 2004-2005-ig errefelé ismeretlen volt a forgalom. Az átlag userek persze, hogy meghalnak. Aki meg tudja mit kéne csinálni, megőrül. Mert ahol lehetne menni 60-al ( nem sok ilyen hely van) ott is 40-el mennek. Amikor jogsim lett 15 évvel ezelőtt, a főutcán 70-el lehetett haladni, mert nem volt lámpa és forgalom se. Most van mind a kettő, megfűszerezve egy csomó fakezűvel.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.17. 14:15:04

@kolbászoszsömle: Bizonyos emberek szeretete öl, butít, és nyomorba dönt.

g.apollinaire 2009.06.17. 14:27:57

Kedves Gyulavitéz!

Egy fontos költségtényezőt nem vettél számításba, amit a közgazdaságtan haszonáldozati költségnek nevez. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ha pl. 4 millióért vennél autót, és azt 4 évig szeretnéd használni, de meggondolod magad és mégsem veszel autót és a vételárat helyette befekteted (egyszerűség kedvéért legyen évi 10% a hozam), akkor a 4 év után kamatos kamattal számolva 5.856.400 Ft lenne a számládon.
Magyarul 4 év alatt így elestél 1.856.400 Ft jövedelemtől, ami az autózás költségeit jelentősen emeli.

cb600f 2009.06.17. 14:29:59

Ha kétszer lezúztad, az hogy lenne makulátlan? Garázsban tartott, vidéki nő tulajdonostól??
Bazze.

msmester 2009.06.17. 14:36:23

Oké -- Gyulavitéz évente durván 5000 km-ert taxizhatna a kocsija fenntartási költségéből. De érdekelne az is, hogy ha _reális mértékben_ mégis igénybevenné a BKV-t, akkor mennyivel lenne jobb a mérleg.

Nem beszélve arról, hogy ennyi utaskilométer mellett már magánszemélyekkel is örömmel szerződnek taxisok - még a nagyobb cégek is. Szóval lehet, hogy az a 300 Ft nem is 300 Ft és a viteldíj is kevesebbre jön ki.

cmyk 2009.06.17. 14:39:07

@loláb: Létezik ilyen autó dögivel. Suzuki swift. Nagyon megkímélt példányokat lehet találni, mert van bőven. Vagy legyen egy F Astra, szintén van bőven és találsz első tulajtól keveset futottat. Csak benzin kell bele. Nyárra meg felesleges eladni. Ha az éves biztosítása 40e, akkor a fél évre, amíg áll, ez neked 20e-be kerül. Más költsége nincs, a teljesítményadót az fizeti egész évre, akinek jan.1-én a nevén van a gép.
Nem értem, hogy mit sírtak itt többen is, hogy milyen sokba van, hogy fél évet áll az autó. Egyáltalán nem kerül sokba.

Füvész 2009.06.17. 14:42:35

Ezt már én is számolgattam, mert nem értem, hogy városban lakó emberek, akik egy fix munkahelyen dolgoznak a közelben, miért tartanak saját autót.

Nekem mindig az jön ki, hogy ha nagyvárosban laknék (de nem) és a közelben lenne a munkahelyem (de nincs), akkor nem kellene autó, hanem inkább taxiznék, ha valahová nem visz el a villamos, metró stb.)

Gyulavitéz kihagyott még egy opciót: bérautó.
Nyaralásra, kirándulásra lehet autót bérelni. Előnye, hogy épp akkorát, amekkora kell. Nekem hiába van saját autóm, amikor egy külföldi vendégcsaláddal elmentünk országot járni, akkor így is kisbuszt kellett kölcsönöznöm. Tehát a nyaralásokra, külföldi utakra olyan autót tudsz bérbevenni, amilyen éppen kell.

Nekem csak azért kell saját gépkocsi, mert vidéken lakom, a munkahelyem irodája tőlem 80 km-re van (busszal és vonattal egy út többszöri átszállással 3...4 óra lenne), de főleg az egész országban, néha külföldön végzem a munkám. Évi 50...100 ezer km vezetés (plusz még a vasúttal és repülővel megtett utak: Ferihegy és Schwechat között lakom, a falumból ide azért húzós lenne a taxi...). Na, ehhez már tényleg kell a saját autó!

[De egy Budapest belvárosi fazon, akinek a munkahelye a városban van, az minek tart autót?!? Ha a horgásztanyája Ráckevén van, még oda is kimehet havonta egyszer-kétszer taxival, és akkor nem kell a héven cipelnie a horgászcuccot... Meg nyugodtan piálhat horgászás közben, amit egyébként is megtesz, aztán vagy józanul vezet, vagy nem...]

cbc 2009.06.17. 14:46:50

A modell jó ötlet, de nem az igazi. Tekintsünk el attól, ha valaki így fogyasztja a fékbetétet az magára vessen, de:

20 nap/hónap munkával töltve, munkahelyünk 10km-re van a városon belül.

Egy út: 300+10*168 (a legolcsóbb taxival számolva) = 1980 Ft + borravaló tehát 2200. Délután ugyanez, vagyis a bejárás naponta 4400 Ft. Havonta 88.000 Ft, évente 1.056.000 Ft. És akkor még nem mentünk sehova sem, pl. vidékre, Tescoba, akárhova.

Abszolút nem éri meg taxizni napi szinten.

cbc 2009.06.17. 14:50:42

"De egy Budapest belvárosi fazon, akinek a munkahelye a városban van, az minek tart autót?!?"

Megmondjam? Mert Budapest nem falu méretű, vannak olyan pontok, amik között 25-30 km távolság is van.

Ráckeve taxival (tekintsünk most el a vidéki magasabb tarifától), 300 Ft + 55 km * 168 Ft = 9540 Ft, ez oda-vissza egy alkalommal borravalóval közel 20.000. A munkahelyre taxizásról lásd fenti számításomat. (Ha meg egy "rendes" taxiárat számolok, akkor a 168 helyére 240-et kell tenni, így még több).

Riasom 2009.06.17. 14:51:38

@Bambano: hát ja, de én (főleg, hogy sokat járok hegyesebb vidékeken) úgy vagyok vele, hogy ha csak egyetlen alkalom van novembertől áprilisig, amikor nagyon kell, akkor már megéri.

Utánaszámoltam én is (a költségeket eddig is írtam), a Kadettemre 30 Ft körüli km-enkénti összköltség jön ki (közel 70e km, kb. 2 milka beledöntött pénz mindent, vételárat is beleszámolva 3 év alatt). Pedig így kimondva ez az összeg nekem nagyon soknak tűnik egy ilyen öreg autóra, még úgy is, hogy kétszer kissé törve is lett ezalatt, motorcsere is volt, elég sokat szívtam vele ezen kívül is, és olajra, gumira stb.-re költséghatékonyan, de mindig nagyon oda van figyelve. Ha tehát hülye se lettem volna pár dologban (motorcsere megoldása hülyegyerekre bízva stb.), illetve nem lett volna pechem jópárszor, akkor ez most simán 25 ft alatt lehetne! A lényeg persze az éves futás, mehettem volna ugyanezzel a kocsival, ugyanennyi kiadással csak 20e km-et is, és akkor máris 100ft/km jönne ki.

cbc 2009.06.17. 14:51:43

...a tömegközlekedésen elvesztett időről, és annak szolgáltatási színvonaláról pedig inkább ne beszéljük.

Parkőr (törölt) 2009.06.17. 14:53:25

ja meg a 4millából vehettél volna tavaly ilyenkor dollárt 120ért 240-nél meg eladhattad volna:) és akkor a taxi faszább rögtön:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 15:08:52

@g.apollinaire:

Miért van az, hogy a "közgazdaságtan" szótól azonnal feláll a szőr a hátamon. Pedig középiskolában tanultam is.

Elméletileg igaz, amit leírtál. Az autó árát befektetheti jó hozamú betétekbe, de ha helyette inkább autót vesz, akkor elbukta ezen betétek kamatát is.

Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra a pénznek az értéke akkor jelenik meg, amikor azt elköltöm.
Számomra teljesen mindegy, hogy 4 millió, vagy 5.856.400.- Ft van a számlámon, amit nem költhetek el.

Tovább lehet vezetni, hogy ha az 5.856.400.- Ft-ot nem veszed ki 4 év után, és nem veszel belőle ugyanúgy autót, mint 4 évvel korábban tetted volna, hanem hagyod újabb 4 évig kamatozni (és akkor már 8 éve nincs kocsid), akkor a végére.... és ha akkor újabb 4 évig, de .... mert akkor a hozam....

Lássuk be, hogy ennek semmi értelme. Ezzel még csak kalkulálni sincs értelme.

Nem ismerlek, biztos jó fej vagy, nekem viszont van pár közgazdász ismerősöm, akik A4-es papírokon csodát tesznek, de egy olajat nem tudnak kicserélni, vagy nem vesznek észre egy defektet sem.
A mindennapi gyakorlat nem része az életüknek. Az autózás viszont (nálam) mindennapi gyakorlat.

Bambano 2009.06.17. 15:16:57

@karlmann: szerintem is fontosabb lett volna a 354-es utat befejezni, mint a Kósa Lajos teret meg a Latinovics erőművet, de ez az én privát véleményem...

@Mk412: mert sok a magát közgazdásznak gondoló, jolly joker ember, aki mindenhez ért, a stílusa meg olyan, amilyen, közben egy tetves függvényt se tudnak rendesen ábrázolni :) Nálam mindig kihúzzák a gyufát:)

w a s d 2009.06.17. 15:21:59

@Mk412: De ha soha nem vesz az ember autót, hanem kamatoztatja a pénzét, amikor meghal, milyen nagy összeget hagy hátra!XD

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 15:26:03

@F/:
De kinek hagyja hátra?
Mert amíg a pénze kamatozott, nem volt miből családot felnevelni, stb....

Ez a közgazdaságtani izé egy teljesen elméleti dolog, a valós élethelyzetek nem definiálhatók ennek segítségével.

Lord_M_ 2009.06.17. 15:26:17

ez az ügy persze nem fog lefutni soha, hiszen mindig van érv pro - kontra.
Egy tuti fentebb számolt valaki vételárat. Tessék azt is belekalkulálni. Hohó.. hogy nem sajátpénzből van ? akkor tessék hozzáadni a hiteltörlesztést havonta... Csak a hiteltörlesztésből eltaxizgatok egy hónapban kényelmesen...
és akkor nem vettem egy csepp üzemanyagot, nem kellett szervízbe járnom... nem törték, nem lopták el, nem történt semmi. Ha nem megyek sehova... nem kerül semmibe... míg ha az autó csak áll a garázsban akkor is pénzbekerül...

mondjuk az én hibám is biztosan, de nekem jó tud lenni a BKV is, meg van bringám is... ha meg rohanni kell... jöhet a taxi... én számoltam... nekem ez az olcsóbb...
de ez nem vitaalap... másnak másképp jön ez ki... más éri meg.

Ez is egy evidencia... :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.06.17. 15:32:58

megint egy mókás post...

szerintem a moziban is hiszitzni kéne, hogy 200 forintra jön ki a jegy önköltsége/fő, hogy merik 1500ért adni... vagy egy szórakozóhelyen, ahol a redbullért elkérnek 700-1000t, miért nem a tescós 269el számolnak és még sorolhatnám...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 15:33:36

Az nekem már lejött a hozzászólásokból, meg egyébként is, hogy minden ember másra, másképp használja az autóját.
Ennek megfelelően a követelmények és a költségek is változnak.

Egy belvárosi ember, aki leparkolni sem tud, és 2 villamosmegállónyira dolgozik, vidékre sosem megy (nehogy sáros legyen a lába), annak nem kell autó. 2havonta egyszer mikor nem otthon rúg be, majd hív taxit.

Akik naponta használják, a legváratlanabb, időpontokban, a legkiszámíthatatlanabb útvonalakra, azok nem taxiznak. És a többi.

A gépkocsi sokaknak az egyetlen mozgási lehetőség, sokaknak kenyérkereséshez elengedhetetlen, egyben egy vagyontárgy, a taxi pedig egy szolgáltatás, nem több.

Szeretném, ha a cikk írója ide leírná, hogy mit gondolt, amikor ezt a cikket megírta! Mire akart kilyukadni vele...

Riasom 2009.06.17. 15:34:19

@Mk412: de, szerintem jó közelítéssel modellezhetőek a valós élethelyzetek is közgázilag, csak nem ezen a favágó szinten, ahogy itt felhozták páran ezzel a bankbetét dologgal, ami nyilvánvalóan nem alterntíva ilyen esetekben az úgynevezett Életben.

loláb 2009.06.17. 15:40:58

@ekin_su_ocha:
"...szóval ez az egész az autópiacos jóautós 3hónapos autóvétel elég hamar bedőlne..."

Igazad lehet. Az én okoskodásom alapja is pont ez: venni egy autót, ami kibírja a telet, műszakija van, azaz 0 forintot kell rákölteni, aztán megszabadulni tőle tavasszal. Szegény autóval ezt eljátszák kétszer-háromszor, és addig volt jó karban.

@Zstibi: Sajnos azért swiftből is, de főleg F astrából is kell keresgélni, ameddig az ember épkézláb darabot talál. Rengeteg a lehajtott melósautó, annál azért igényesebb vagyok.
Ha egy hét alatt, max 4-5 autó megnézése után lehetne találni jót (amit egy hét alatt el is lehetne adni), akkor működne. Én (ugyan mostanában nem nézelődtem a piacon), de a legutóbb tavaly nyáron egy haveromnak kerestem autót 1,2-1,5 millió között, az bő két hónapig tartott.

Nyárra azért kéne eladni, mert ha évekig akarod használni, akkor kell rá költeni, bármennyire is jó karban van. Ha viszont csak a téli 8-10ezer km-re akarod, akkor egy olaj+szűrőcserével megúszod, már ha tényleg sikerült jót venni.

Nem arról van szó, hogy autó kell olcsón, mert arra nyilván van sok megoldás, hanem hogy nekem autó nyáron nem kell. Egyáltalán.
Most van egy G astrám, garázsban, cascoval, teljesítményadóval (amit a súlyadóval szemben tudtommal félévente vetnek ki, arra, akinek a nevén volt a gép a félév elején), kfb-vel, és egyéb járulékos költséggel, amit tavasszal-nyáron gyakorlatilag nem használok.

Tavaly asszem 2000 km ment bele április-október között, idén eddig áprili óta 0.

kafferbivalybalamber 2009.06.17. 15:45:39

@Bambano: "szerintem el lehet költeni egy itr-re ennyit"

Szóval tényleg nyolcezrenként generálozni kell a motorját? Hát nem az a kimondottan tartós darab.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 15:45:58

@Riasom:
Az még ok, ha egy valós élethelyzetet próbálnak meg közgazdaságilag modellezni....
De ha a valós élethelyzetemet kell közgazdasági modellekhez igazítanom.....:(

a távoli rokon 2009.06.17. 15:48:17

ha én annyit keresnék mint tekintetes vitéz Gyula úr, nem taxival járnék, hanem kihúznám az országot a szarból, mint afféle modern Széchenyi

Riasom 2009.06.17. 15:51:53

@loláb: én úgy tudom, hogy még mindig évente vetik ki, de (nálunk legalábbis) lehet két részletben fizetni. Ez lehet, hogy önkormányzat-függő, mert a csekket egy sajtpapírra nyomtatott helyi határozattal küldik ki, nem központilag.

loláb 2009.06.17. 15:59:50

@Riasom: Én úgy tudom, ez megváltozott, mivel a súlyadóhoz képest a teljesítményadó néhol 3-4x több (de pl egy nagytelejsítményű sportmotornál 15x-öse), és emiatt változtatták meg, hogy ha január másodikán eladod, akkor ne szívd meg annyira. Év elején kivetik az egész éveset, ha az első félév alatt eladod, akkor a másodikat nem kell befizetni, de azt majd kivetik az új tulajnak, te meg kapsz egy értesítést, hogy törölték a fizetési kötelezettséget.

Amióta az a rendszer van, nem adtam el járművet, de mindkettőt év közben vettem, és csak a második féléveset vetették ki rám.

De igazából nem tudom biztosan, csak a tapasztalat, meg az erről olvasott újságcikkek alapján erre emlékszem.

Humphrey 2009.06.17. 16:05:35

@Mk412: a közgazdaságtani izéről: az emberek nagy része kurva sokat és gyakran erőn felül költ autóra-autózásra és még csak nem is tudja.
ha sok pénzt költünk el, nem árt ha ezeket a közgazdaságtani izéket előtte átgondoljuk nem?

és ha több marad esetleg akkor több mindenre lehet költeni :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 16:14:50

@Humphrey:
Teljesen egyetértek.
Az erőn felül költésről oldalakat írtam már ide.

Annyi talán, hogy egy ember egyéni vásárlása a saját szempontjából nem KÖZgazdaság. Sok ember vásárlása kívülről nézve már az.

yooccoo 2009.06.17. 16:20:49

@Mk412:
én is a fékbetétes résznél hagytam abba, mert orbitális baromságról van szó
de hát valamiről ugye írni kell, ha azt mondja a főnök

cmyk 2009.06.17. 16:21:44

@kafferbivalybalamber: Nem azt írta, hogy 8 ezrenként kell motorgenerál. Hanem, hogy a használtan vett, korábbi bojrészer által szarráhajtott autóján kellett motorgenerált is csinálni. Az értő olvasás fontos dolog.

zeger 2009.06.17. 16:26:24

Néhány dolgot nehezen tudnék elképzelni:
- Mondjuk, amint a családdal beülünk egy taxiba és elmegyünk vidékre a rokonainkat meglátogatni egy hétvégén. Hogy is alakulna a költség? Mondjuk szombaton le Miskolcra vasárnap meg vissza. És közel sem biztos, hogy beférnék a kocsiba a sofőr mellé!
- Családi nyaralás vagy egy több napos kirándulás......
- Aki 20-30 milliós kocsit vesz, talán nem ül le számolgatni ezt, mert azon kívül, hogy eljusson A-ból B-be, még más szempontokat is figyelembe kéne venni.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.06.17. 16:27:27

Én kicsit máshogy közelíteném meg a dolgot. Hasonlítsuk össze, mi éri meg jobban. Venni egy új autót (legyen az egy mondjuk egy olcsóbb Astra) és azt fenntartani és etetni, fizetni az összes adót és biztosítást, vagy ugyanennyi pénzből városban taxizni és az időnkénti városon kívüli utakra autót bérelni. Én annó csináltam egy ilyen számítást, és meglepően érdekes eredmény jött, jobban megéri a taxizás, aminek ráadásul vannak érdekes előnyei is, mint pl. az, hogy lehet inni, nem kell parkolóhelyet keresni és fizetni, el lehet út közben bóbiskolni is. Hátrány az, hogy általában 4 fő tud csak utazni és azért mégis csak oda kell hívni, várni kell rá néha és persze az, hogy egyes taxi és taxisofőrök csak nehezen elviselhetők. Szóval két oldala van az érmének.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.06.17. 16:30:44

U.i.: Fontos hozzátennem, hogy pozsonyi körülményekhez mértem a dolgot. taxik alapdíja 1-1,33€, kilométeres fuvardíj kb. 0,5€, ami kicsit olcsóbb a Budapesthez képest.

Füvész 2009.06.17. 16:36:40

@cbc: Egy időben sokat taxiztam (utaztam benne). Ezért kötöttem megállapodást bizonyos taxitársasággal, ill. konkrét taxisofőrökkel, hogy nekem és vendégeimnek kedvezményes tarifát alkalmazzanak a munkahely–lakóhely és munkahely–reptér viszonylatokra, havi egyszeri, utólagos elszámolással. Mivel ugyanaz a néhány taxisofőr jött mindig, nekik elég volt havonta egyszer kiadósabb jattot adni.
Gondolom, ha most megkeresel azzal egy taxitársaságot, hogy évi 500 ezret (vagy egy millát) költenél taxira a rendes tarifával, és ez így sok, akkor biztosan mondanának valami bíztatót. (Szállodáknál 50% feletti engedményeket értem el, taxinál ennyit nem, de a taxizásban nincs is anny tartalék: magam is taxiztam, mármint vezettem 3 évig Budapesten, az csak mese, hogy ebből gyorsan meg lehet gazdagodni, legalábbis ha tisztességesen csinálod.)
Egyébként nem kell naponta taxizni: ha szép az idő és nincsen sok csomagod, akkor jó egy kis séta egyéb (nem taxi) tömegközlekedéssel kombinálva. (Én a Nagykörúton vagy a Margit-hídon lazán végigsétálok, ha sietek vagy jön a hóvihar, akkor meg ott a villamos...)

Ha összeadod az üzemanyagot, a parkolási díjakat (és büntetéseket, mert 5 perccel később értél vissza az autódhoz), a karbantartást és a biztosítást is, akkor meglepően magas érték jön ki a saját autó fenntartására.

Carfan 2009.06.17. 16:50:42

Én támogatom, hogy gyulavitéz adja el az ITR-t, járjon taxival, vagy ami még jobb, ki se mozduljon a négy fal közül, az lesz a legolcsóbb. Minél távolabb kerül az autóktól, nekünk annál jobb. Legalább nem kell az égbekiáltó marhaságait olvasni:D

Sosevót 2009.06.17. 17:26:59

Nekem 6900 taxis km jött ki. És sztem az én matekom a tuti.

ready_real 2009.06.17. 17:34:37

@Mk412: Gondolom neked az albérlet is hasonlóan elherdált pénz.
Nekem a bkv bérletet a cég adja, a vonat meg ha havonta kétszer szülőkhöz lemegyünk... Épp belefér. Volt kocsim, két évig , de eladtam, az árát tuti ráköltöttem, igaz használtan , 250 ezerért vettem.

Bambano 2009.06.17. 17:34:41

@e1: mostanában már rendesebb taxitársaságtól simán lehet kérni 6-7 személyes kocsit.

@loláb: ahha... ez a törölték a fizetési kötelezettséget című műsor időnként nagyon kacifántos tud lenni... nekem 10 év alatt sem sikerült ezt megoldani...

Sosevót 2009.06.17. 17:35:14

Ha a mai autómat az általam kalkulált áron el tudnám adni, akkor a biztosítások, cascok, büntetések, adók díját NEM számolva évi 10500 taxiban eltöltött kilométerem lenne 5 évig. Ha nyáron motorral járok, akkor 10 évig. Kell az autó? Nem csak a pénz, hanem az utazási szokások IS döntenek.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.06.17. 17:50:16

asszonygya a cikkben hogy makulatlan az autoja....muhahahha.... pedig 2-er volt torve amiota nalla van!

na ja es hogy is kepzelte volna valaki hogy olcsobb a taxizas, hat akkor a taxis mibol el.

g.apollinaire 2009.06.17. 17:53:06

@Mk412: tévedsz, apám autójavítással foglalkozik, mióta az eszemet tudom. amúgy nem vagyok igazán jó fej.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 17:58:35

@ready_real:
Lakás saját.

Viszont jól látod, elherdált pénznek tartom a bérlést. Jelenleg üzlethelyiséget bérlek, és számolgattam, hogy mekkora összeg ez.
Sokkal megtérülőbbnek látom, ha veszek fel hitelt, és építek egy saját üzlethelyiséget. A havi törlesztő nem lesz akkora, mint most a bérleti díj, azzal az éles különbséggel, hogy X idő után a sajátom lesz, illetve ha már nem kell, akkor kiadom.

Jól látod, tényleg úgy gondolom, csak nem jól közelíted.

Hitelt felvenni meg ilyenre érdemes, ami termel és nem olyanra, ami amortizálódik (a lakás nem ide értendő)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 18:02:50

@g.apollinaire:

Ezért is próbáltam árnyaltan és feltételesen fogalmazni, nem követve az itteni gyakorlatot, amikor is egy ismeretlen embert egyetlen mondata miatt a végletekig lehülyéznek.

Béke!

g.apollinaire 2009.06.17. 18:10:16

@Mk412: Igen, csak gondolj bele. Az egész cikk de facto a "hülyeségről" szól. Taxi, vagy autó? Nem én írtam, hanem Gyulavitéz. Költségeket vet össze, hogyan járna jobban? Egy valós költségelemet kifelejtett, én csak erre hívtam fel a figyelmet. Mert ha a taxi mellett dönt, akkor megmarad a 4 millája ugyebár (az autó vételára), kérem szépen. És ha nem a párnaciha alá dugja, akkor értelmes ember lévén befekteti, kérném szépen. A befektetés pedig kamatozik, (kivéve az USA állampapírt A.D. 2009).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.17. 18:12:13

mondjuk nem értem minek nyári gumi ha nyáron robesszal megy.

loláb 2009.06.17. 18:21:04

@Bambano: Igazából törlik-e, vagy sem, tulajdonképpen mindegy. Egy 10-15 éves "téli autó" adója kb 6-7000 forint lenne gyakorlatilag mindegy, míg az astráé 18000 ft. Ennek a se egy nagy összeg, de sok kicsiből tevődne össze, hogy megérné a téli autó-nyári motor felállás.

Persze mostmár mindegy, megvettem az autót, annyira hülye meg nem vagyok, hogy 2 évesen, kevesebb, mint 20 000 km-rel benne eladjam, főleg a jelenlegi nyomott áron.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.17. 18:33:19

"Ja, és a nyári-téli átálláskor a négy kerék fel-le is pénzbe kerül."

Muhaha, a nagy autóbuzi, az utak ördöge nem tudja kezelni a kerékkulcsot meg az emelôt? Vicc.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.17. 18:38:22

Ez nagyonkemééény:DD Hátmég hogy senkinek nem tűnik fel..

""Az autók összetörnek, ez sajnos axióma, ahogy az is, hogy elromlanak. ""

"Négy éve már, hogy robogózom, és egyszerűen imádom. Szeretem, hogy pontosan oda tudok érni mindenhová, ..... ""

A következő nyári "törés axióma" az a temetésed lesz?
Bakker.

loláb 2009.06.17. 18:55:13

@Hrzrasn: Én a wartburgon egyszer megcseréltem az első-hátsó tengelyen lévő kerekeket.

3 napig nem tudtam fogni a kezemmel, azóta inkább kifizetem a kerék le-felt. Kell a fenének, hogy a pneumatikus kulccsal rátépett csavarokkal birkózzak.

tónik 2009.06.17. 19:08:05

@Carfan: Jó ötlet a négy fal közé zárás, csak valami hasznos elfoglaltságra is szükség lenne, nehogy még ennél is kényszeredettebb írásokra vetemedjen....

Sir Zet 2009.06.17. 19:10:20

Bazmeg, a sok hőbörgő gondolkozhatna egy kicsit! Pont arra jutott Gyulavitéz, hogy ilyen irreális mértékű költségekkel számolva is jobban megéri autót tartani, mint taxizni! Akkor meg a mi a tökömnek kell itt óbégatni, hogy ezt is meg azt is sokkal olcsóbban is lehet kapni?! Ez még inkább Gyula okfejtését támasztja alá!

tónik 2009.06.17. 19:58:15

@drummerman: Ez igaz. Meg az is, hogy nem az a hülye, aki leírja (mert Ő ebből él), hanem aki végigolvassa. Ezzel persze magamat is minősítem !:)

Szabi01 2009.06.17. 20:04:13

Szerintem érdemesebb venni egy taxit!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.17. 20:35:54

@Hrzrasn: lol :D Az tuti, hogy nem szívesen adnék kölcsibe autót Gyulavitéznek, és azt is meggondolnám hogy vennék-e tőle...

@loláb: Rá kell lépni a kulcsra, ha gyönge vagy...
Erre még a feleségem is rájött, pedig bölcsész. :o

redecsiZ 2009.06.17. 20:38:38

@kafferbivalybalamber: Nem,de én azt nem is olvastam,h minden évben generálozza...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.17. 20:49:57

@redecsiZ: Ha nem generálozza minden évben, akkor mire költ műszaki problémára évi 220k HUF-ot? :o

Hrzrasn (törölt) 2009.06.17. 21:38:19

@loláb: Fogsz egy rendes erôkarral rendelkezô nyomatékkulcsot, és nem lesz ilyen gondod. Nehogy már egy "autóbuzi" azon rinyáljon, hogy pénzbe kerül a kerékcsere, mert ô egy nyamvadt kereket nem bír levenni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.17. 22:06:38

@Hrzrasn:
Pontosan!

Rengeteg pénzt takarítok meg, hogy csipcsup dolgokat nem mással csináltatok pénzért, hanem felveszem a kis overallomat és leballagok a garázsba.

Egy férfi legyen már férfi. Nem attól az, hogy pöcse van, hanem hogy le tud cserélni egy kereket, olajat, bever egy szöget, tovább nem is megyek...

loláb 2009.06.17. 22:41:01

@kolbászoszsömle: Nem az erővel volt baj, hanem a kezemen lévő bőrrel, ami a 20 rágyógyult csavar lelazítása, és felszorítása után nem maradt a tenyeremen.

@Hrzrasn: Ja, ha lenne nyomatékkulcsom. Nem vagyok egy barkácsoló alkat, úgyhogy még egy nyamvadt 1,5'-os vascsövet sem találtam, amit erőkarként használhattam volna.

Le tudom cserélni a kereket, mint ahogy defektnél meg is csinálom, de ha nem muszáj, akkor nem kínzom magam vele. Viszont mivel nincs külön felnigarnitúrám a téli és nyárigumira, ezért tiszta szerencse, hogy nem is kell a 4 kereket nekem cserélni.

Kiwicake 2009.06.17. 22:55:27

Az egész számítás ezer sebből vérzik, millió x faktor van benne, ami vagy úgy van, vagy nem, szóval teljesen légből kapott az egész. Én huszonkét éve vezetek és az első egy-két évet kivéve soha nem volt töréskárom, a fékjeim és -tárcsáim se kopnak el, mert nem vezetek vadállat módjára, pedig 140 lovas kocsim van, 320 Nm-es nyomatékkal. Viszont világéletemben volt cascóm, ami növeli a költségeket, még ha ésszel is választok autót és biztosítót, hogy ne 20k legyen havonta, csak 11-12 ezer. Szóval ez minden, csak nem megalapozott kalkuláció, ergo semmilyen következtetést nem lehet levonni belőle. Ettől függetlenül azt készséggel elhiszem, hogy egy normális autó normális használat mellett olcsóbb, mint ugyanannyi km-en a taxi.

Tomi76 2009.06.17. 23:11:43

A közgazdás zsenik számoltak az inflációval? Vagy én olvastam felületesen? Az évi 10 százalék kamatból jó ha marad 4 százalék vagy nem?! Egyébként milyen igaz a visa reklám hogy nem mindent lehet pénzben kifejezni pl esőben várni a buszt vonatot stb.... Ennyi a mai világban kell az autó. Aki meg itt osztja az észt hogy kölcsönkéri az autót ha épp kell neki egyébként meg teker vonatozik taxizik akkor azt mondom kocc ha én fenn tudok tartani 1 akármilyen autót akkor ő is erőltesse meg magát. Ja és nincs rosszabb az ilyen lógós kollégáknál akik esküsznek a tömegközlekedésre aztán meló után mindig arra kér(nek) vigyem ki az állomásra, mert 3 km-re van és nem akar sétálni na meg időben kiérjen. Sorolhatnám még reggelig. Szerintem lúzerség autó nélkül a mai világban. És nem kell a több milliós elég egy egyszerű jó állapotú használt is. Pl. Bocs, hogy csak így kijött belőllem.

Tomi76 2009.06.17. 23:18:16

A taxi után néha beülni 1 bérelt autóba megint hülyeség, mert kell kaució szerintem, akkor ha a rutin hiánya ugye amit a taxizás miatt előtérbe kerülhet könnyen ráfizetéssel zárhatja a bérlést. Ha bevásárolni kell akkor is taxit hívunk vagy visszük az x kilós szatyrokat buszon. Áh nem értem én az egészet akik a taxira és a társaira voksolnak. Lehet csak én vagyok lusta és elkényeztetett.

sandrew 2009.06.17. 23:58:08

@Tomi76: Szerintem meg az ilyen típusú általánosítás a lúzerség. Nem mindenki csóró balek, aki nem jár autóval, csak lehet, hogy teljesen mások a körülményei. Mint ahogy magamról sem hiszem, hogy gyakori autózóként felelőtlen környezetpusztító vagyok. Bocs, ez belőlem is csak kijött.

xxlpityu 2009.06.17. 23:59:12

Bácsi??????
Én igazán nem akarok a zsebedben kotorászni( ÁÁÁÁÁ...miért is tenném,hisz magyar vagyok...:DDD)
DE!!!!!
évi kb.:1.2 milliót költessz a kocsidra??????-----azaz havi 100 rugót????

és sír a szád?????
integra ide vagy oda( azért nem oda,mert nem BMW---az tol és nem húz)
megkérdezném az "átlag" magyart, aki kb 10-15 ezer km.-t csavar a gépbe évente, hogy mennyi az annyi????
és itt nem a BUZUKOSOKRA és főleg nem a
"enyém 200-nál eszik 3.9-et"-idiótákra gondolok
2.0 benzines kocsim van, pont 99-es és 13-15 ezret hajtok bele egy évben----de nincs havi 100 rongyomban a kocsim ember!!!!!
fel is gyújtanám.....
amúgy autós szakújságírónak kellett volna mennem, már tudom.....ha más nem, hát akkor a lóvé miatt
mit mondott Robert Deniro?????
keresik a főnököt????
-itt a főnök---a f@szára mutat közben
-főnök, mit mondjak ezeknem a majmoknak???
-mond nekik, hogy VEGYENEK EGY HONDÁT!!!!
(még egy kis pánik, lexus szalonban ő az eladó, kiakat a két f@sztarisznyára, mert ÓDI helyett, lexust akarnak venni)
Ajánlom mindenkinek, már csak ezért is

Dr Zoidberg 2009.06.18. 00:23:49

Vitézem! Érdekes az elmélkedésed, nekem még pl. eszembe sem jutott effélén gondolkodni. Viszont ha már: A -tudtommal jelenleg legolcsóbb budapesti- Minimobil taxi esetében törzsutas kártya birtokában 130 Ft/km az útdíj, és ha jól emlékszem csak 200 a kiszállási díj. Én speciel megdöbbentem, mikor ezzel szembesültem, hiszen egész addig úgy tudtam, a Budapest taxi a legolcsóbb, ami egyébként szintén jóval a a te irányszámaid alatt dolgozik. Naszóval én a minap kaptam az egyik ilyen taxistól vagy 8db ilyen törzsutaskártyát, hogy "osztogassam a barátaimnak." Osztogatom, de van még pár, szívesen küldök neked egyet, ha gondolod. Höhö. Mindenesetre ezekkel a számokkal is érdemes volna elvégezned a számítást szerintem, hiszen miértisne a legolcsóbb, de amúgy tökugyanolyan szolgáltatást nyújtó taxitársasággal mennél, ha mennél? Legalábbis én mindig az aktuálisan legolcsóbbat választom, ha maga a szolgáltatás minősége nincsen alatta a többinek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.18. 00:31:07

@Dr Zoidberg:
Összehasonlítani a legolcsóbb taxit a legdrágább autófenntartási formával?

Kopiás Attila Steve 2009.06.18. 01:02:02

Szerintem maga a felvetés, mint költség-összehasonlítás érdekes. Én a bicaj-bkv-taxi-máv kombóra esküszöm. Bicajjal megyek ha gyorsan a belvárosban akarok közlekedni, bkv külvárosban vagy társasággal, taxi ha messzire sietek és máv (esetleg + taxi) vidéken. Jogsim nincs, egyszerűen még soha nem találtam épeszű érvet arra, hogy miért legyen.
Persze, ez életsílus, munkakör kérdése is, vidéki értékesítőnek nyilván alap az autó, de azt meg adja a cég. Tán ha sokat utazol hobbi, család miatt, akkor.
Az agglomerációból városba való napi bejárás nem igazán releváns, elvégre ott csak arról van szó, hogy szerinted oké, hogy X városban adózol, annak az előnyeit élvezed, de B város levegőjét, közlekedését, életszínvonalát teszed tönkre. Azaz ekkor jóval nagyobb a valódi költség annál, mintsem amit kifizetsz, csak kicsusszansz alóla, mással fizetteted meg a saját zöldövezeti életstílusodat.

es2300 2009.06.18. 07:17:28

minimobil 168-ert azzal majdnem kijon a 8000 km

bar ezt gondolom mar leirtatok ezeren

lüke 2009.06.18. 07:54:07

szegény ember grágán él..
mióta világ a világ

loláb 2009.06.18. 08:18:41

@Mk412: 4T, csak nem tudok számolni.

Egyébként még annyit hozzáfűzök (a saját védelmemben), hogy az alapvető karbantartási műveleteket (izzócsere, gyertyacsere, láncfeszesség állítás, olajcsere, stb...) eddig minden autómon, motoromon magam végeztem, de komolyabb bütykölésnek, pl karbitisztítás, szelephézag állítás nem állok neki, mert sem megfelelő szerszámaim, sem szakértelmem, sem tapasztalatom nincs hozzá.
Jobb a békesség, mindenki legyen tisztába a korlátaival.

Persze jó lenne bütykölgetni, de ezt viszont nem azzal a járművel fogom elkezdeni, amivel holnap reggel dolgozni kell mennem. (Meg a jelenlegiek még garanciálisak is, ugyhogy ezért sem piszkálok beléjük.)

BTO11 2009.06.18. 08:27:07

ha az emberek nagyrésze taxizna akkor igen hama hama, mégjobban bedölne a gazdaság,autoipar,-és más is-és még nagyobb lenne a szemétkupac a lehajtott taxiktól.

ja és a birtoklási élmény az smafu.??
szerelési élmény smafu??

Norbergh 2009.06.18. 11:15:28

Az autóról megtudjuk, hogy kétszer volt törve és átesett egy motorgenerálon.
Ha el kéne adni, csak 3 milliót adnának érte, pedig MAKULÁTLAN.
Garázsban tartva, női tulajtól? :)

Tomi76 2009.06.18. 12:24:36

@sandrew:
Jogos ha félre értetted a csóróságot, nem úgy gondoltam. Csak ha valaki 2 kézzel veri a mellét mennyivel jobb a vonat a busz és utánna agyon vágja a szavát azzal hogy vigyem ki az állomásra ekkora mert így jön a vonat vagy reggel vegyem fel pontban ekkor vagy akkor, mert fúj a szél hideg van tűz a nap stb stb. na ez gáz és tényleg én vagyok a lúzer mert segítek neki de magamban meg szét szakadok a röhögéstől. Abba meg már bele sem megyek, hogy nem költök cigire vagy más káros szenvedélyre hanem inkább eltankolom. De ez már más vita téma nem ide való.

LAPoska 2009.06.18. 13:01:50

Szegeny Integra... :-( Hogy vacaknak nevezted.. :-( Ha nem kell, dobd hozzam.. ;-) Itt jo kezekben lenne... :-)

sztrovacsek 2009.06.18. 18:56:04

@Mk412:
A 311-es és a 312-es is húszcsavaros!

sztrovacsek 2009.06.18. 18:57:23

@sztrovacsek:
Mármint a wartburg

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.18. 21:06:38

@sztrovacsek:
Csak a 311.
A 312 alváza megegyezik a 353-mal.

Krisi 2009.06.19. 00:19:01

Mindet nem olvastam el, de a kommentek nagy részével egyetértek: ez a cikknek nevezett valami egy irtózatos nagy csúsztatás, a valósághoz nincs sok köze. Nem ismétlek meg mindent, amit már leírtak előttem sokan, de röviden annyit, hogy nem mindenki cserél fékbetét évente, nincs mindenkinek sportautója.

Amúgy a taxi is pont olyan, mint a bicikli: valakinek működik, valakinek nem. Én pl. csóró főiskolás vagyok, hétközben télen nyáron biciklivel járok be, hétvégén és nyáron meg a megspórolt pénzemen motorozok :)
Nekem működik, hülye lennék naponta szopni a faszt a dugókban egy bádogdobozban, de sokaknak ez nem megoldás, belátom.

Annyiban van igaza Vitéznek, hogy a Butapesti autósok nagy része 10km-nél kevesebbet megy a munkahelyére, egyedül, és nem visz egy táskán kívül semmit magával de mindezt a belvárosban, ezzel generálva dugót, ők simán buszozhatnának vagy biciklizhetnének helyette, mindenkinek jobb lenne.

Meg kéne írni egy normális cikket, ahol egy átlagos autót nézünk (nem sportautót) átlagos sofőrrel (nem boyracer), és úgy érdekes lenne.

Ja, azt meg senki nem számolta bele az autós költségekbe, hogy pl. parkolóhely keresésnél megyünk még 3 kört a tömb körül, ami plusz benzin, vagy amibe tényleg nem sokan gondolnak bele: bemegyünk a benzinkúton fizetni a kasszához, akkor már veszünk egy újságot is, mert valami csöcsös nő van a címlapon, meg veszünk egy csokit is, hogy kibírjuk hazáig, ezek a kis költségek mint az autózás miatt vannak. Sokan meg még a csöves koldusnak is odadobnak egy százast naponta a Hungárián, sorolhatnám ezeket a kis apróságokat holnap estig :)

Matteo79 2009.06.19. 09:28:12

Már csak azt nem értem, amikor már leírtam a frankót minek megy tovább a szájtépés :)
SZubjektív tényezők vannak ez tény és nem vagy csak nehezen lehet pénzben mérni.
A többi számolható tényezőt pedig elvileg minden autós tudja illetve nem árt egy kis gazdálkodó szemlélet, ami hiányzik a magyar átlagból.
Továbbra is az érdeklődőknek rendelkezésre áll a kalkulátorom.
süti beállítások módosítása