Hat maradt, elég lesz?

Az autómárkák eltűnéséről

  2009. május 20. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Szerintem tíznél kevesebb autómárka már a négykerekű armageddon, eljövetele tragikusan szegényes választékot jelentene. De talán ezt még akkor is megússzuk, ha tovább durvul a recesszió. Talán.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr361132896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 (törölt) 2009.05.20. 10:11:51

A Pontiac-ot nagyon sajnálom, gyerekkorom, kedvenc típusaiból ők gyártották a Firebird-öt, GrandPrix-t, GTO.

Valamint a 80-as évek végén 90-es elején volt a LeMans ami tulajdon képen egy csep Kadett volt :)

SsPL71 (törölt) 2009.05.20. 10:13:16

Jajj, a Fiero-t kihagytam.

Kifordított kacagány 2009.05.20. 10:28:22

erre szokták azt mondani, hogy "eszi, nem eszi, nem kap mást".

a pontiacot én is sajnálom. nagyon.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 10:39:45

Tetszettek volna vásárolni az adott márkákból, most nem lenne min picsogni.

Manyizga (törölt) 2009.05.20. 10:44:31

A cikkben említett Nicholas Sárközy nem miniszterelnök, hanem köztársasági. Nem mindegy, hogy fókabél, vagy főkábel.
Remélem a többi felsorolt adat is ilyen pontos... :)

TóthZé 2009.05.20. 10:53:30

@Manyizga: Valóban, elnézést, köszönöm, hogy szóltál, javítottam.

tomnemtom 2009.05.20. 10:54:17

@Edelweiss:
valami probléma van, hogy irreleváns kommentet produkálsz?

Rocko- 2009.05.20. 10:59:05

Pontiacot sajnálom én is. remélem tényleg sikerül megôrizni a változatosságot, bárhogyan is legyen.

zajcev 2009.05.20. 11:06:54

azt kivánom hogy legyenek megbizhatóak a gépkocsik. ha eddig nem jött össze, talán majd a válság után sikerül nekik, már aki marad.
semmi sem véletlen, nyugi lesz igy is munkád, legfeljebb nem a Saab adja a tesztautót hanem a Tata...

spinat 2009.05.20. 11:07:17

Hát most sincs sokkal több nagy autógyár. Mert pl mi a lényegi különbség a VW, a skoda meg a seat között? az ár.
Aztán ha lesz 6 nagy autógyártó, akkor ök is gyárthatnak fejenként 6 különbözö márkanév alatt, ha akarnak. Szerintem meg az lenne jó, ha egy márkán belül a típusok nem lennének teljesen egyformák a mérettöl eltekintve (VW, renault, Volvo, stb)

KAWAszaki 2009.05.20. 11:21:15

Lesz még "feltámadás", de remélem nem úgy, ahogy Hofi mondaná : "Fel! Támadunk!".

Krisi 2009.05.20. 11:54:54

Hát a Hummert én se nagyon sajnálom, eggyel kevesebb suttyóautó lesz a piacon.

Seca81 2009.05.20. 12:00:52

Én is sajnálom a Pontiac-ot, csak úgy eltűnne KITT? Ezen nőttem fel, gyerekkoromban még meg is akartuk építeni KITT-et, mókás volt h csak a tervrajzokig jutottunk és "építőanyag hiányában" feladni kényszerültünk e-csodás elképzelést... :)

hirtelendi 2009.05.20. 12:12:43

Most sincs túl sok autógyártó konszern, sőt a válság miatt egyel több lett. (A mazda megszabadult a Ford-tól). Van a Porsche, BMW, Mercedes, PSA, Renault, Fiat, Hyundai-Kia, GM, Ford, Chrysler, Tata, Honda, Mazda, Toyota meg a kínaiak. Kb. ezek a volumengyártók. Hogy ezekből hogyan lenne 6 konszern azt nem tudom, de 6 márkánál mindenképpen nagyságrenddel több marad, és ráadásul a GM féle teljesen uniformizált platformpolitikai is tökéletes bukás lett, és sokkal inkább a Porsche-VW féle azonos műszaki alapokkal, de különböző igények szerint kialakított üzletpolitikáé a jövő, ez pedig a nagyobb márkadiverzifikáció felé mutat.

A cikk alapvetése meg, hogy jobb egy tucat döglődő, mint 6 egészséges gyártó egy marhaság. Az utóbbi 20 évben az autóipari beszállítóláncok a döglődő (túl kapacitásos) OEM-emkbe rokkantak bele, az innovatív, és amiatt inszolvens gyártók szépen csődbe fognak menni, mert az illikvid döglődőket, az autóipari válság első számú felelőseit az amerikai autógyártó konszerneket az adófizetők pénzén lélegeztető gépre kapcsolják. Ez nem verseny, hanem intenzív osztály. A toyota és a honda azért kényszerül segytséget kérni, mert a nála jóval gynegébb versenytársai piacellenes seygtséget kaptak. Ez lenne a szabad verseny? Az adófizetők pénzéért talán.

Az emberek nem akarnak egyforma autókat, és ezért a gyártók akik ilyeneket kínálnak nekik tönkre fognak menni (lásd GM), az eszesebbje meg úgyis továbbra is széles kínálatot fog nyújtani.

Geri001 2009.05.20. 12:25:00

"Lehet, hogy bennem van a hiba, de jobban örülnék több tucatnyi vergődő, állandóan segélyért kuncsorgó autómárkának, mint hat egészségesnek."

én meg nem mert nekem tökmindegy mert ugyse tuok sok fajta közül válogatni a pénz miatt....
és szerintem ezzel sokan vannak igy!

amit meg nemtok megvenni azt meg leszarom mert minek tegyem ki poszterként a falra meg csorgassam a nyálam utána ha ugyse lesz????

szóval felőlem akár a ferrari is megpusztulhat!

ja és az állás és a fizu miatt sem örülnék vergődő szar márkáknak mert addig ott a létbizonytalanság........

janper 2009.05.20. 13:02:38

Motorgyartobol sincs sokkal tobb, megis jol elvagyunk veluk.

loláb 2009.05.20. 13:22:21

"Lehet, hogy bennem van a hiba, de jobban örülnék több tucatnyi vergődő, állandóan segélyért kuncsorgó autómárkának, mint hat egészségesnek."

Ameddig a német, a francia, meg az amerikai kormánynál kuncsorognak, addig nekem meg tökmindegy.

Sunburst 2009.05.20. 13:36:36

Most ugye rossz idők járnak, ezért van ez
az egész kalamajka, hogy majd mindegyik gyártó megszorít, embereket küld el, leépít stb. ,,Bizalommal kell tekinteni a jövőbe elvtársak", attól mert most néhány márkanevet nem fognak használni ( pl. Pontiac) attól még a márkanév tulajdonjoga megmarad,főleg ha az egész GM teljesen be nem dől, de amíg az U.S.A kormánya pumpálja bele a pénzt, addig a totális vég azért elkerülhető. (bár egy esetleges Fiat-GM fúziótól azért én semmi jót nem várnék). Na szóval, hogy kikeveredtem ebből a mondatból, azt akartam kifejezni, hogy ha esetleg jönnek
a jobb idők, a sublótból még elő lehet húzni a feledés homályába merülő márkanevet.
A cikkben feltett nagy volumenű kérdésre meg a szerény vélemény által megformált válaszom: a vevőknek egyáltalán nem jó ha szűkül a kínálat.

Ubul1 2009.05.20. 14:05:18

Érdekes a cikk, de belegondolva tul. képpen már most is csak kb 6-7 márka típusai szaladgálnak az úton. A VW konszern stabilabb mint Hitler hatalma 1940-ben, és a többi német megacég is stabil, nekem ez már önmagában elég Európába.
De a piaci szegmenset hihetetlen érzékkel kiaknázó japán gyártók is életben maradnak, így a Suzuki és a Honda is. És mindkettőnek van egy roppant nagy előnye, hogy nem csak autót gyártanak hanem olcsó és strapabíró motorokat is amit a csóróbb ázsiai területeken visznek mint a cukrot, és ezen van ám a nagy profit!
Aztán ha attól fosnak itt egyesek h olyan unalmassá válik a felhozatal, elárulom h már egy jó ideje máris az. Jó ár/érték megbízható autókból alig van kínálat és egyre inkább rájönnek az itteni lecsúszott polgártársak h igenis jó egy megkímélt 10-15 éves tömegmodell arra az évi max 5000km-re, mert nem terheli meg a költségvetést. Nos miből tudnak válogatni: Suzuki, Opel, VW kisebb modelljei, meg esetleg Renault.

Ha becsődöl a java akkor meg az lesz, hogy utcára kerül egy valag szakember aki csak ehhez ért, viszont ehhez jól és jó ötleteik vannak. Na akkor mivel az igényszint lassan megint emelkedik és azt ki kell majd elégíteni, a maradék 6 majd szépen felveszi a munkanélküli szakikat akik addig más logó alatt álmodták össze az elvont szaraikat és ezután egy azonos márkán belül fognak tömegdarabok, meg elvont semmire se jó de mutatós kocsik készülni! És megint ott vagyunk ahol voltunk.
Ez a milyen márkájú kocsid van dolog értelmetlenné fog válni mert az hogy van egy márka tul képpen csak egyfajta gazdasági tröszt lesz, mely biztosítja a pénzt az új modellek bevezetéséhez. De az autót mindig is a mérnökgárda készítette akik összebarmolják a prototípust aztán megpróbálnak valami használhatót piacra dobni belőle. De abból egy ideje általában független h milyen márka csak szarok kerülnek a fogyasztóhoz. Majd most kénytelen lesz mindenki nagyon odafigyelni h olcsó legyen és jó, ezzel megoldódik a számunkra legkényesebb probléma tehát ez a válság ebből a szempontból jó! Abból nem h visszaveti a GDP-t meg a áruforgalmat egy ideje és ezzel plusz adót meg fizuelvonást meg munkanélküliséget akaszt a nyakunkba.

Ja és annak igaza volt, h mit érdekeljen ez engem, mivel 10 évesnél fiatalabbat aligha tudok venni és abból is a legegyszerűbb jut csak, akkor számomra pont olyan sivár az autózás mint a KGST idején a felhozatal. Nos kb én is így vagyok, tehát akkor mit izgasson addig, amíg a maradék 1 olcsó tömegautót gyártó be nem csődöl?!

gyules 2009.05.20. 14:11:12

Persze... Hosszu evekig rekordprofit, aztan 1-2 gyenge ev utan azonnal allami segely...? Erdekes. Bankoknal ugyanez. Nem igazan ertem. Nagy sunnyogast sejtek inkabb a hatterben.

Ubul1 2009.05.20. 14:13:19

Apropó, a jenki szarok csodálom h eddig megmaradtak, azok mintha kőkorszaki leletek lennének, ugyanazt a sorsot érdemlik mint a rég eltűnt jenki és angol motorok: a japcsik bedarálják őket a fenomenális tecnokrata és olcsó gépeikkel. Ezek szerint nem olyan nacionalista jenkiföldön se mindenki, mert igenis a koreait meg a japánt veszi a hazai helyett, aki meg ebbe tönkremegy!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 14:28:22

@tomnemtom: Te tényleg annyira agyilag zokni vagy, hogy nem esik le a kereslet hiánya meg a márka megszûnése közötti összefüggés?

Lehet picsogni, hogy ne szûnjön meg a Dodge, de pofázásból meg Viper poszterekbôl nem fognak megélni, csakis autóeladásból. Tán nem ártott volna venni párat.

loláb 2009.05.20. 14:41:52

@Hrzrasn: Tán nem ártott volna olyan autókat előállítani, (olyan áron), amire fizetőképes kereslet is van.

Kifordított kacagány 2009.05.20. 15:12:41

@Hrzrasn: vásároltam

@hirtelendi: fenét. már minden gyártó egyforma autókat árul és azokat veszik a népek. ami meg nem egyforma, vagy egy kicsit más akar lenni, az gazdaságtalan, mert nem lesz rá akkora kereslet. a gazdasági szükségszerűség viszont mindig középszerűséget szül. a gm sem abba rokkant bele, hogy a népek nem vették a pontiacot, hanem abba, hogy a középszerű autóit nem vették megfelelő számban, mint ahogy más gyártó középszerű gazdaságos szarjait sem veszik éppen. így pedig nem jut pénz az izgalmasabb, ámde gazdaságtalanabb darabokra, ezért menniük kell. a jövő pedig a középszerűség és az egyforma autók, mert bizony azokat veszik meg a népek.

@loláb: hol voltál eddig? nincs fizetőképes kereslet. semmire. túltermelés van és eladósodás. többet fogyasztottunk, mint amennyit megtermeltünk és ez az autókra is igaz. gyártanak olyant járművet is, amire van fizetőképes kereslet, csak sokan nem akarnak rollerrel járni. ez a probléma.

loláb 2009.05.20. 15:19:30

@Kifordított kacagány: Naja, speciel az amerikai gyártók nem október óta vannak nyakig szarban. Az csak a szartengerbe dobott kő.

Azhát 2009.05.20. 15:42:43

"A feltámasztott cégérek között az Audi ... míg a kihaltak között olyan csodás egzotikumok, mint ... a Horch"

Speciel a Horch tudtommal éppen az Audi elődje (jogelődje?), a Horch név van lefordítva latinra...

Kifordított kacagány 2009.05.20. 16:27:16

@loláb: az amerikai gyártók évek óta hurcolták magukkal a problémáikat. olyan problémákat, amik egyáltalán nem technológiai problémák, hanem gazdaságiak. természetes, hogy ha borul a bili, akkor náluk igazán borul, de ennek sem az az oka, hogy nem olyan autót gyártottak amilyent kerestek az emberek.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.05.20. 16:41:30

lesz ami lesz, tudjatok "port segebe, mast helyebe". ez a "csomo" marka ami eltunik ugyis csak egy rakas ikermodelbol all (pl. pontiac firebird = chevy camaro 40 eve van ez igy, mostanaban sokkal rosszab). szoval remelem hogy az epuracio utan jellennek meg majd kisebb onallo markak is, ugy ahogy regen volt. Most mar nagyon unom ezt a VW=Seat=Skoda meset, meg a Quattro hajtasu Lambot meg a..... meg a.....

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.05.20. 16:50:18

jo persze, ennek a platform-buzerianak vannak elonyei is, mint peldaul tobb gyar, tobb munkahely... de azert autobuzi szempontbol ez nincs rendjen.

INSIDER 2009.05.20. 17:49:06

Ez az egyetlen mondat - "Lehet, hogy bennem van a hiba, de jobban örülnék több tucatnyi vergődő, állandóan segélyért kuncsorgó autómárkának, mint hat egészségesnek." - tökéletesen jellemzi a szerző hozzáértését. Kibaszottul benned van a hiba, az tuti. A segélyeket a mi adóforintjainkból adják kedves Zoltán. Lehet, hogy neked nem fáj, mert nem adózol, de nekem igen, így személyes véleményem annyi volna, hogy pusztuljon az összes fos, szar, húgy, hulladék és maradjanak az erős, kreatív ötletektől hemzsegő és jó modelleket gyártani tudó márkák. Ja, hogy a Pontiac+ a Hummer sem az, gondban van a Saab is és a GM is? A szar terméket kínáló márka - normális helyeken - általában rövid időn belül elhullik, a jó pedig megmarad és annyiért adja a portékáját, amennyiért akarja. Hát kérem, ilyen a piacgazdaság! Lehet sopánkodni, "hogy de miért" és "olyan szomorú" és "annyira szörnyű", de tessék már megnézni a Saab jelenlegi kínálatát, vagy az előző Astrát, Omegát, stb, stb.
Itt bizony a problémák gyökere, öt-tíz évre nyúlik vissza és ez várható a francia márkáknál is, hacsak nem térnek kurva gyorsan észhez. Lehet kiváló minőségű (nem az) és tetszetős (talán az) az Insignia is, az európai életben maradáshoz édes-kevés, mivel olyan volument nem fognak eladni belőle, ami hosszútávon segíthetne az Opelen. Nem véletlen, hogy a távol jövőben bemutatkozó új Astráról képek százai találhatók a neten. Valahogy fenn kell tartani az érdeklődést a márka iránt az alsóbb rétegekben is. Peace!

INSIDER 2009.05.20. 17:53:16

Egyébként pedig arról, hogy a GM mekkora szarban van, egy rövid hír:

A Hyundai tagadja, hogy a GM megkereste volna a márkát

A Hyundai Motor Co. május 14. csütörtökön hivatalosan is cáfolta azt a sajtóhírt, mely szerint a General Motors Corp. megkereste volna a koreai gyártót, hogy az amerikai vállalat egyik márkájának megvásárlásáról tárgyaljanak.
A Herald Business egy meg nem nevezett, magas rangú Hyundai-alkalmazottra hivatkozva arról számolt be, hogy a GM egy márkája eladásával kapcsolatban ajánlatot tett a Hyundainak. A lap egy másik, ugyancsak anonim autóipari forrása szerint a GM más távol-keleti autógyártókat is megkeresett ez ügyben.
„Nem kaptunk ajánlatot a GM-től, és jelenleg nem fontolgatjuk egyetlen GM-márka átvételét sem” – nyilatkozta a Hyundai illetékese.
A Detroitban székelő GM-nek, amely eddig 15,4 milliárd USD szövetségi kölcsönben részesült, június 1-ig végre kell hajtania a vállalati átszervezést, vagy csődeljárást kérnie maga ellen.
A GM korábban már bejelentette, hogy az átalakulás keretében túladna a Saturn, Hummer és Saab márkákon. A Pontiac márka pedig valószínűleg megszűnik.
A Hyundai neve a múltban már felmerült a Chrysler, a Volvo és a Jaguar eladása kapcsán, mint potenciális vevő, ám a vállalat következetesen cáfolta a híreszteléseket.

madbalee 2009.05.20. 18:22:52

@SsPL71: A Fieronak milyen ocsmány műszerfala volt:( az nem fog hiányozni. De a Firebird, Trans Am igen, mégha kevés is jutott belőlük Európába.

Hz 2009.05.20. 18:28:54

Most itt min is megy a gittrágás?

Az van/lesz amit a piac megenged, és ennyi.
Most jönnek a bezárások/leépítések/átcsoportosítások, pár év múlva meg majd feltámadnak a márkák.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 19:25:24

@classicmotoring: "jo persze, ennek a platform-buzerianak vannak elonyei is, mint peldaul tobb gyar, tobb munkahely..."

Mitôl lenne több gyár? Pont hogy kevesebbféle alkatrészt kell gyártani.

"de azert autobuzi szempontbol ez nincs rendjen."

Ha ez alatt azt érted, hogy a platformoknak köszönhetôen megbízhatóbbak az autók, és kevesebbet kell szerelni, akkor igazad van.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 19:34:22

@Azhát: Nem jogelôd, mert az öreget kitúrták a cégébôl (ezért találta ki az Audi nevet), viszont ma a Horch márkajogait a VAG birtokolja.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.20. 19:35:15

@Ubul1: Veled értek egyet.

Röhögtem ezen a "változatosság" kifejezésen.

Mintha most olyan változatosak lennének az autók.
Különbségeket csak az egyes évjáratok között tudok felfedezni, az egyívású járművek azonos kategórián belül tökegyformák.
Ráadásul már ma is sok különféle autónak közös technikai alapja van

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 19:38:27

@classicmotoring: "Most mar nagyon unom ezt a VW=Seat=Skoda meset, meg a Quattro hajtasu Lambot meg a....."

Miért, hány quattro-hajtásos Lambót vettél életedben? Vagy mi a problémád?

Tudod a dolog úgy mûködik, hogy aki nem fizetô ügyfél, annak baromira nem osztanak lapot.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 19:41:11

@Kifordított kacagány: Na mesélj, hány Dodge-ot vettél szalonból? Hányat hordtál márkaszervizbe?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.20. 19:45:08

@loláb: "Tán nem ártott volna olyan autókat előállítani, (olyan áron), amire fizetőképes kereslet is van."

Ez természetesen igaz, viszont akkor felesleges picsogni, hogy eladhatatlan fosokat termelô cégek mennek a levesbe.

Ha valakinek tetszik egy termék, tartsa el a gyártót, tegye oda a pénzét ahol a szája van. Kibicek óbégatásából nem lehet megélni.

loláb 2009.05.20. 19:57:05

@Kifordított kacagány: Azt ne felejtsd el, hogy Bush valami 7000USD-s adókedvezményt adott a hazai gyártású SUV-ok vásárlása után. Ki tudja, mennyi autót adtak volna el enélkül.

(Paradox módon talán éppen a válság hozhatná meg a "benzinzabáló" amerikai terepjárók új virágkorát. 60USD-s olajár mellett újra megnőhet irántuk az igény, -már amelyik túléli a válságot.)

Seca81 2009.05.20. 20:13:15

Milyen következményei lennének ha fullra megszűnne a GM? Nem segít nekik az állam, magukra maradnak, nem vásárolja meg senki, tényleg becsődölnek. Szervizek? Szalonokban maradt kocsik? Gyárak?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.20. 20:21:37

amúgy ma sincs so autógyár és sok az összefonodás köztük is.

Seca81 2009.05.20. 20:29:51

Az amcsiknak kicsit hamarabb észbe kellet volna kapniuk, mikor a japán középkategóriás családi autók teret nyertek a zabagép terepjárók ill. sokkal drágább saját gyártású böhöm gépeikkel szemben. Sajnálni nem fogom egyik megszűnő gyárat sem, ugye mindig az erősebb kutya baszik...
KITT-et sajnálom egyedül :)

Kifordított kacagány 2009.05.20. 20:55:37

@Hrzrasn: nem ez volt a kérdés, legközelebb pontosabban fejezd ki magad. ne legyél már béna.
(mielőtt mondani kezded újra a frankót, elárulom, hogy azért a rengeteg eszemmel rájöttem mire akarsz célozni, de mivel téged olyan könnyű cinkelni, kár lett volna veszni hagyni a lehetőséget)

@loláb: támogatás nélkül is vásároltak az emberek, ott még könnyebb volt hitelhez jutni mint itt nálunk.
a benzinzabáló terepjárók virágkora meg már évtizedek óta tart arrafelé. most inkább majd az lesz, hogy kezdik hozzászoktatni az európai módihoz is az ottani embereket. nem mindenki lesz rá vevő, de valószínűleg egyre többen. a probléma csak az, hogy ez sem fog változtatni a gazdasági problémáikon, ugyanis függetlenül attól, hogy mit keresnek az emberek és mit szeretnének vásárolni, ha nincs fizetőképes kereslet, akkor nem tudnak eladni semmit.
ugye arról már ne is beszéljünk, hogy ott ahol eddig olcsón vásárolták a nagy batár szarokat, milyen nehéz lesz meggyőzni az embereket arról, hogy ezután drágán vegyék a kicsi vackokat.

@Seca81: mi lenne velük? más kézbe kerülnének. az ilyen válságosdinak az a lényege, hogy egyesek a mások kárán, a zavarosban halászva jól járjanak. aminek az árát persze mindig te fizeted meg, aki nem tudsz ellene tenni semmit.

Kifordított kacagány 2009.05.20. 21:01:45

@Seca81: azért ez nem egészen így működik. az usa-ban, nem úgy mint nálunk, tényleg a piac diktál. lehet, hogy a japán gépek teret nyertek, mert van piacuk, de ha nem kellene a népnek a sok böhöm, akkor bizony nem is lehetne eladni őket. azt azért ne akard már elmesélni, hogy ha a gm képes európában versenyképes modelleket forgalmazni, amik megállják a helyüket a japán középkategóriásokkal szemben, akkor az usa-ban ez a technológia elérhetetlen a számára. ez azért így elég nagy hülyeségnek tűnik.

HAWOCK 2009.05.20. 21:38:57

@INSIDER:

„Hát kérem, ilyen a piacgazdaság!”

Persze kivéve a bankok esetét, ha egy bank elbukik valamit és szarba kerül akkor azt azonnal menteni próbálják, szó nélkül.

loláb 2009.05.20. 22:59:10

@Kifordított kacagány: Ott is megnézték, mire adják ki a pénzt az emberek. És ugyanazt a tartalmat japán, vagy dél-koreai köntösben töredékáron megkapták, megkapják. Óriási versenyhátrányban voltak, vannak, ez tény. Valóban nem műszaki, hanem kizárólag gazdasági szempontból, de ez tökmindegy. Az egész folyamat vége számmít: a 70-es évek végétől folyamatosan piacot vesztettek otthon.
Csak a Jósten tudja mi lett volna a dotáció nélkül az autóiparukkal.

g.apollinaire 2009.05.20. 23:49:55

Kedves Zoltán,

Kíváncsi lennék az elképzelésére, hogy a csőd szélén vergődő, állami pénzért kuncsorgó gyártók miből fejlesztenének új, korszerűbb típusokat, illetve hogyan állnák a sarat a piaci versenyben? Netán az adófizetők zsebéből kikuncsorgott adóforintokból? Meddig? A magam részéről nem biztos, hogy szívesen áldoznék erre a nemes célra. Vagy, ha Ön igen, akkor, kérem, magyarázza el, miért éppen az életképtelen autógyártókat támogassuk közpénzből? Miért nem mondjuk a kalap-, vagy szivargyártókat, esetleg a cipészeket?

LyukasBogrács 2009.05.21. 00:16:55

Tetszettek volna jó minőségű, jóárasított autókat gyártani... És nem a kocsikat, meg a gyártókapacitást az egekbe pumpálni.

De ezeknek aztán beszélhet az ember évekig, süketek, mint az ágyú.
Most mi vagyunk süketek.

megint 2009.05.21. 00:24:52

Ezekkel az igénytelen belsőkkel amiket gyártottak, nem is csodálkozom , hogy az EU-ban senkinek nem kellettek. Miért nem mondták pl chip foosnak , hogy rajzoljon nekik pár vázlatot.

redriot77 2009.05.21. 07:07:28

Szerintem annyira azért nem tragikus a helyzet. Imádom a régi amerikai autókat, de lássuk be, a Pontiacért nem kár. Miért nem csináltak legalább egy érdekes autót az elmúlt 15 évben? A Fiero óta semmit nem produkáltak.

Az Oldsmobile-ért sem kár, mint ahogyan a Plymouthért sem: OK, ott volt a Prowler nevű parasztvakítás, de azért c'mon már emberek: ha meglenne rá a pénz, ki venne ilyet? Az nem ér, hogy itt védjük a Plymouth-t a fórumon, közbe' meg BMW M3-asról ábrándozunk. :))))

A Chrysler is megérdemli a szopócsövet: miért tetszettek erőltetni azt a böszme cab-forward dolgot, végig a kilencvenes években?

Saab: ez sem olyan már, mint 20 éve. Opelek IKEA-ruhában, kicsit megbízhatatlanabb minőségben.

A sikertelen cégek megszűnnek, a jól menő márkák viszont szélesítik a modellpalettát. Az Audi nemsokára kihozza az A1-est, lefelé terjeszkedik, a PSA is egymás után hozza ki a mini-egyterűeket, kompakt SUV-kat. Aztán ott van a Kia, akik tíz éve még bizonytalan minőségű Mazda-klónokat kókányoltak, most pedig egy teljesen korrekt modellpalettát kínálnak.

Vagy ott a Hyundai: a Toyota már 10 éve nem gyártja a Suprát, pár éve Celica sincs már, de a Hyundai nemrég dobta piacra a 300 lóerős, hátulhajtós Genesis Coupét. Nincs még minden elveszve. :)

fogash 2009.05.21. 07:47:11

Kedvenc hírem: Az OTP Bank 2009 I. negyedévi ADÓZÓTT nyeresége 42mrd Ft(42.000.000.000,- forint)!!! MIRŐL BESZÉLÜNK?!

quattro Lambo? A Diablo SV is összkerekes volt, pedig akkor még független volt a márka, nem Audi rokon. Csak mióta Audi mérnökök tervezik, azóta nem esik szét menet közben. És aki látott akár csak egyet is menet közben, annak eszébe se jut az A3TDi-vel egy kalap alá venni.

Ahogy a Ferrari is azóta gyárt használható autókat, mióta a Fiat esernyője feszül fölé.

Platformilag meg vannak sz@r platformok (GolfIV-Bora-Octavia1-TT-Leon-Toledo), amiről - kicsit - különbözőképpen kinéző, de ugyanúgy menő, ugyanolyan (sz@r) vezetési élményt adó autók sikerednek, meg vannak jó platformok (Fiat Tipo-Tempra-AR145-146-155-GTV-Spyder-Lancia Delta-Dedra, vagy a Fiat Croma-AR164-Lancia Thema-Saab9000), amiből egész más élményt adó, egész máshogy kinéző autókat sikerült kreálni a költségek ésszerű szinten tartása mellett.

A minőségük ugyan hagy kívánni valót maga után, de ez NEM a platformozásnak köszönhető. Szóval sztem egy jó platformnak van létjogosultsága, de az se árt, ha nem csak a marketing dipartment mondja meg, mi külöbözzön egy Bentley meg egy Phaeton között. Mellesleg a Bentley Continental (BY611) meg a Phaeton (VW611) is egy platform, egy csomó közös alkatrésszel. :)

morcosboci 2009.05.21. 07:54:10

A cég ahol dolgozom áttér az Opel Combo és Ford Transit Connect vásárlásáról a VW Caddy-re mert garancia nélkül 4.500EUR-ért kapjuk az 1,9-es TDI Caddy-t.
Ilyen magas a VW garanciaköltsége vagy ennyire szarban van a gyártó???

Humphrey 2009.05.21. 10:45:33

"Lehet, hogy bennem van a hiba, de jobban örülnék több tucatnyi vergődő, állandóan segélyért kuncsorgó autómárkának, mint hat egészségesnek."

Igen ez a mondat sokaknál -jogosan- kiütöte a biztosítéskot.
a vergődő, kuncsorgó autómárkák szépen menjenek csak tönkre, nem kár értük: szart gyártottak, nem kellett senkinek. Aki meg befektetőként értéket lát bennük (mint pl az évekig veszteséges Lambo) tegye bele a saját pénzét (VW), de ne az államét (=adófizetőkét). Mégis mi a fenéért kellene az államnak felesleges autók gyártását támogatni?
Neked, kedves TóthZé például mennyi GM részvényed van? Simán vehetsz, el sem kell mozdulnod a számítógép mellől... na ugye.
Ha valaki szeret egy autót vegyen belőle. Ott van pl a Morgan: teljsen irracionális a létezése, de mégis van évente 600 ember akinek pont ez kell.
Mégis kit kéne sajnálni? a Saabot? atyaég nem lesz black panel... vagy a Saturn-t? Azok a Saabok (és a most eltűnő márkák közül a legtöbb) amik értékesek már készen vannak több mint 20éve, lehet venni és youngtimerezni.
A piac meg majd kitermeli azokat a gyártokat ami kitölti a réseket. És ha az jó a termék, akkor megmaradnak, még ha kicsik is.

redriot77 2009.05.21. 10:58:08

"Azok a Saabok (és a most eltűnő márkák közül a legtöbb) amik értékesek már készen vannak több mint 20éve, lehet venni és youngtimerezni."

+1

kangep 2009.05.21. 11:37:07

A válság kirobbanása óta mondom, hogy minden médiamunkást be kéne zárni egy bunkerba ötven méter mélyre, amíg elmúlik a hiszti.

Merthogy a válság csak hiszti. És pont az ilyen dilettáns, érzelgős picsogások segítenek erősíteni és elmélyíteni. A fasznak kell telekürtölni a világot, hogy szar van. Jobb lesz attól?

.com 2009.05.21. 11:55:57

TóthZé
Mar megbocsass elore is, de ez most nagyon hujjje cikk...
Maradjon sok marka, mert az olyan jopofa es a befizetett adobol lelegeztetogep??
Ha lenne a cikked vegen egy emoticon azt mond viccel a gyerek
Mindamellett a mai nagy valtozatossag...
SAAB? egy alruhas B Mondeo
Volvo? felextrazott Focus
nezzunk beljebb
van harom turbogyarto
ot eroatvitel
negy motorblokk ontvenygyarto
ket fek
harom kuplung, hajtaslancelem
negy electromechanikus
ket eletromos
ot audio
harom enterior
harom egyebb sajtolt (futomu stb) alkatresz gyarto
es ot gumigyarto

Ezek a fo beszallitok szallitanak minden fele fajta autohoz

Valtozatossag?????

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.21. 13:02:00

Az eszetlen pénzpumpálással én sem értek egyet, viszont azért pár dolgot nem árt figyelembe venni.

Még mindig könnyebb x milliárd dollárból életben tartani a GM-et és a hasonlókat, mint mondjuk azt az alaphangon 200.000 embert segélyezni, akik ezen gyártók halálával simán utcára kerülnek. És innen átköthetünk a "piacot" vesztő beszállítókhoz is, náluk ugyanilyen elbocsátáshullám jelentkezne. (Mellesleg az állam ezen munkásemberek kiesésével hatalmas adóbevételektől is elesne.) Szerintem sokkal borzasztóbb lenne azt nézni, ahogy több 10 és 100ezer ember munka nélkül, teljes kilátástalanságban él...

Az más kérdés, hogy amit odaát csinálnak, elképesztő nagy dilettantizmusra vall. Nem akarom megmondani a tutit, de amit pl. Németország és Nagy Britannia csinál/csinált a bankjaival (ad pénzt, de cserébe részesedést kért, magyarul visszaállamosít) sokkalta nagyobb hozzáértésre utal, mellesleg egy ilyen művelet átgondolásához szerintem 5 diploma sem kell. Ordító a kontraszt az ablakon kibaszott, és a gondolkodás után adott pénz között véleményem szerint.

Az pedig megint egy más kérdés, hogy mint márkákat, egyiket sem sajnálom, mert európai mércével szar autókat gyártottak/gyártanak. Jót kell csinálni, és akkor nincs gond akkor sem, ha szembe fúj a szél (lásd: BMW, Mercedes, VW/Audi, Porsche, Toyota).

Hrzrasn (törölt) 2009.05.21. 14:27:08

@.com: "Ezek a fo beszallitok szallitanak minden fele fajta autohoz

Valtozatossag?"

Egy és ugyanaz a cég százféle terméket tud elôállítani tízféle minôségben. Ennyire hülye azért ne legyél.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.21. 14:36:24

@Humphrey: "Ott van pl a Morgan: teljsen irracionális a létezése, de mégis van évente 600 ember akinek pont ez kell."

A Morgan jó példa, ha valakinek tetszik valami, tartsa el. Picsogásból nem élne meg a Morgan sem.

"Azok a Saabok (és a most eltűnő márkák közül a legtöbb) amik értékesek már készen vannak több mint 20éve, lehet venni és youngtimerezni."

Egyetértek, a Saab egyetlen értékelhetô (nemzetközi piacokon is sikeres) modellje a 900 volt, autótörténeti szempontból is klasszikus formával:
http://graphikdesigns.free.fr/saab-900-aero.html

Kelet-európában ma nem egy ország szop amiatt, hogy ötven évig állami lélegeztetôgépen tartottak eladhatatlan szarokat termelô gyárakat. De van, aki semmibôl sem tanul.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.21. 14:48:27

@morcosboci: Gondolom nem 2 darabot vettetek, nettó árról van szó, a 75 lovas TDI meg a fapad fapadja. Ezen felül garantáltan valami fleet editiont kaptok, amibôl a fél szériafelszereltség hiányzik (a reimport is ugyanezen okból olcsó). Azt is megkérdezném, hogy vételárról van-e szó, vagy a 3 éves lízingdíjról.

Egy szám önmagában nem mond semmit. A VW meg jelenleg nem gyôz termelni, csomó modellre fél éves várakozási idô van.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.21. 14:55:38

@Kifordított kacagány: "nem ez volt a kérdés"

De, pontosan ez volt a kérdés, hogy te a Dodge-nak fizettél-e valaha is egy büdös vasat, vagy csak a szád jár.

belashx 2009.05.21. 18:30:42

@g.apollinaire: Kedves ismeretlen! Miért nem a cipész, kalapkészítő, szivargyártó oldalakon veti fel ezt a kérdést? Én sem adnék szívesen, de aki autóbuzi, az mosolyog egyet az ön felvetésén. Már hallom, hogy fent nevezett szakmák épp kövezésemre készülnek, úgyhogy Balra el! :)

morcosboci 2009.05.21. 19:41:29

@Hrzrasn: el ablak,központizár,2 légzsák,ABS és egy tolóajtó,a legszebb fehér színben ami csak van a VW házatáján és cégünk 3 országban évi 3.000 kisteherautót vesz, ezek Caddy,Transporter és Mercedes Sprinterek lesznek mostantól. Én javítom őket, úgyhogy már előre felkészülök a gyatra kóreai VW alkatrészekre és a rendre ropira törő homlokfalakra,hogy az olajhűtőről (ami VW-nél inkább olaj-víz keverő) ne is beszéljek. Az ár nettó, de mivel únión belül de külföldről vesszük ezért nem kell kifizetni az ÁFÁt tehát a nettó az bruttó. Nem lízing, megvesszük. Hidd el tudom, hogy mi a különbség.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.21. 19:54:04

@morcosboci: Többezer darab nem az a kifejezett kis tétel, meg a Fahrzeugauftraggal sem kell bajlódni, garantáltan valami fleet editiont kaptok. Koreai alkatrészen egy párezer eurós haszongépjármûnél nem csodálkozom. Egy Passat CC-nél már meglepne.

morcosboci 2009.05.22. 07:39:04

@Hrzrasn: Pedig ezeken a legnagyobb a VW jel, ami miatt sok ember ezt veszi. Én például a mai napig nem értem, hogy az emberek mit esznek rajta, semmivel nem jobb autó ma mint bármelyik olasz vagy francia, sőt egy spanyol tervező kellett hozzá, hogy valahogy kinézzenek végre.
Fahrzeugauftraggal-ezt nem értem, nekem kóreai...

John Beehive 2009.05.22. 09:46:32

olvasván itt a sok nyöszörgést arról, hogy mesterségesen kéne életben tartani egy csomó felesleges márkát, nekem valahogy Darwin és az evolúció ugrik be... hátha az a 2 márka, ami a tengerentúlon megússza a válságot, elkezd normális autókat gyártani... értem én, hogy KÚL egy vényóc buggyogása, miközben 10szer annyit eszik, mint egy normális japán/koreai/európai autó, de ez már nem az a világ.

Sunburst 2009.05.22. 10:47:38

Egy mai hír, az interneten olvastam:

Az Obama-kormányzat arra készül, hogy a jövő héten csődeljárást indít a General Motors autógyártó vállalat ellen - jelentette pénteken internetes oldalán a The Washington Post című napilap.

Az újság forrásai szerint a csődeljárás révén az autógyártó számára lehetővé válik a 30 milliárd dolláros pótlólagos állami hitel lehívása.

A járműipari konszern vesztesége csaknem kétszeresére nőtt, eladásainak értéke viszont felére csökkent az egy évvel korábbihoz képest az idei év első negyedévben. A veszteség 6 milliárd dollár lett, az árbevétel 22,4 milliárd dollár. Az autógyártás vesztesége 5,2 milliárd, ebből az Egyesült Államokban képződött 3,2 milliárdnyi.
hirdetés

A GM készpénzkiadásai a beszámolási időszakban több mint 10 milliárd dollárral nőttek, miközben az amerikai kormányzattól - kölcsöntámogatás formájában - 15,4 milliárd dollárnyit kapott. Csőd esetén az állami kölcsöntámogatás mértéke 45,4 milliárd dollárra emelkedne.

A kormányzat és a GM korábbi megállapodása értelmében az óriási - 2004 óta halmozottan 88 milliárd dolláros - veszteséget és adósságot cipelő cégnek június 1-ig kell elkészítenie átalakítási tervét, ha ezt nem fogadják el, akkor csődvédelmet kell majd kérnie. A cég április végén jelentette be, hogy elbocsát 21 ezer alkalmazottat, megszünteti a Pontiac márkát és törzsrészvényeket ajánl hitelezőinek az adósság elengedéséért cserébe. Bejelentette azt is, hogy 6000 márkakereskedéséből 1100-at bezár.

Az Obama-kormányzat már korábban jelezte, hogy átvenné az átalakított vállalat legalább ötven százalékát, és valószínűleg fenntartaná a jogot a GM igazgatóinak a kinevezésére.

Nem kommentálnám.

Érdekes 2009.05.22. 12:39:05

@Sunburst: Hát, ha nem szeretnéd, h elinduljon egy 100 hszes indulat halmaz, akkor inkább ne

Kopi3.14 2009.05.22. 16:30:16

Hmm. Mik az emberek igényei? Az álagotfigyelembe véve: vigyen el A-ból b-be, miközben van klíma, elektromos ablak, és kész. A motorhangot a nagy tömeg leszarja, az utastéren kívül a beltartalmat úgyszintén, max a benzin vagy dízel kérdés kérdés még, más nem. Ennyi. Ja, és minél olcsóbban akar autót venni, mert nicns nyolcmillája egy Picantoért. Vagyis az autógyárnak le kell faragnia a költségekből, ami leginkább úgy megy, ha valamit minél nagyobb darabszámban állít elő. Ezért konszernesedik, ezért lesz midnen a lemezek alatt ugyanaz, ezért lesz az összes VW-ben ugyanaz a Valeo bajuszkapcsoló, stb. Ez egy ilyen világ.

Pénzügyi dolgok: autógyár nem tud kis hasznot termelni, ahogy kis veszteséget sem.Mindenből csak nagyot. A bankok megmentése pl. az usában eléggé drámai okból zajlik. Menteni kell a nyugdíjalapokat, és a tb alapokat is. Autógyárak mentése haosnlóan prózai okból történik: pl a három nővér egyikének csődje és megszűnése esetén Detroitot bezárhatnánk, és kitehetnénk a várost munkáért táblát. A környéken ugyanz lenne a helyzet. S egy cég csődje vinné a másik két nővért a beszállítókon keresztül, világszerte. A mostani pénzek arra jók, hogy kibekkelje midnenki a mnehéz időket, legyen idő berendezkedni egy új világra, s minimalizálják az állami csapásokat. Ez időigényes folyamat, majd kiderül mikorra lesz belőle vmi.

t.o.d. 2009.05.22. 20:52:30

Sajnálom a Pontiacot, mert életem első szuperautója a német RTL-en látható koromfekete Firebird a pacsirtahangú némettel a volánjánál elég meghatározó volt autóbuziság tekintetében.
Sajnálom a Rovert a Dempsey és Makepeace című sorozatban rendőrkocsik (240 talán?) miatt.
Sajnálom a Saabot, mert a GM-éra előtt ők gyártották a világ legszebb autóit.
És sajnálom az Opelt, mert Opel márpedig kell... :-)
Az utolsó kettőnek még szorítok.

gin74tonic 2009.05.22. 20:59:54

a pontiacot a fene se banja, de a saturnert kar, kb 3eve kezdtek gyartani a c vectrat ( kicsit mas az eleje hatulja ) kb masfel eve az antarat ami nagyon nagyon jo kocsi, egyszoval en sajnalaom a saturnt.

gin74tonic 2009.05.22. 21:01:24

pontiac egy ritka rossz es igenytelen szo szerint hanyag minosegu kocsi, az lehet hogy regen jo kocsikat csinaltak de az elmult kb 5 ev alatt csak selejtet.

hulljon a fergese

gin74tonic 2009.05.22. 21:04:03

hummert meg annyian nem vettek hogy szamottevo legyen, en kb egy honapja nem is lattam hummert, talan a 3as kiadast, de annal meg a lincoln navigator is nagyobb ( szemre )

gin74tonic 2009.05.22. 21:14:09

loláb 2009.05.20. 19:57:05
@Kifordított kacagány: Azt ne felejtsd el, hogy Bush valami 7000USD-s adókedvezményt adott a hazai gyártású SUV-ok vásárlása után. Ki tudja, mennyi autót adtak volna el enélkül.

(Paradox módon talán éppen a válság hozhatná meg a "benzinzabáló" amerikai terepjárók új virágkorát. 60USD-s olajár mellett újra megnőhet irántuk az igény, -már amelyik túléli a válságot.)

ez valami ordas marhasag. soha nem volt ilyen. egyebirant a regular benzin ma $2.29be kerul, tavaly nyaron meg $4.19be, 2000 nyaran meg ugy emlekszem $1.19 volt, ( californiai arak, itt a legmagasabb a 49 szarazfoldi tagallam kozul, ha erdekel leirom: legolcsobb mindig puerto ricoban, legdragabb mindig alaskaban )

morcosboci 2009.05.22. 21:49:50

@gin74tonic: azt nem írtad, hogy egy gallon ennyi

gin74tonic 2009.05.23. 00:07:31

ofkorz :)

egy jenki cimbim azt mondta igazsagos hogy sokkal olcsobb az olaj itt mert a tavolsagok sokkal nagyobbak igy 1:1

igazi hulye logika:)

gin74tonic 2009.05.23. 01:47:11

@Humphrey:A piac meg majd kitermeli azokat a gyártokat ami kitölti a réseket. És ha az jó a termék, akkor megmaradnak, még ha kicsik is.


ennel frappansabban nem is lehetne leirni a lenyeget
süti beállítások módosítása