Koreai nepperűzők

  2009. május 18. - Gulyás G Címkék: korea nepper

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

Azt mondják, németül nem lehet igazán jól káromkodni. Tény, hogy a magyar nyelv lenyűgözően változatos kifejezéstárával nem vehetik fel a versenyt, van azonban néhány nagyon praktikus szavuk, melyek egészen összetett dolgokat sűrítenek néhány karakterbe. (Persze igaz ez visszafelé is: mondja azt például bármilyen nyelven egyetlen szóval, hogy „olajszőkítő”.)

 

Ilyen szó például a Foliendrauflasser, azaz az az ember, aki rajtahagyja a fóliát. Mindenen. A mobiltelefonon, a GPS képernyőjén, elvetemültebbek a mikrohullámú sütőn és a karosszéken is. Egy életmód ez, egy szemlélet, egy hozzáállás a dologokhoz, ami a használati tárgyak, eszközök szinte minden áron való megóvását és konzerválását tűzi ki célul. Megvan a katódsugárcsöves monitorra borított terítő? Vagy az öreg bácsi, aki a tízéves, negyvenezret futott Suzukiját vasárnap délután letakarja a ponyvagarázzsal, majd hétfő délelőtt leszedegeti a ráhullott faleveleket, nehogy foltot hagyjanak a ponyván?

Ez a poszt azonban nem a germánokról, hanem a koreaiakról szól, akik között csak úgy nyűzsögnek a Foliendrauflasserek. Aki járt már autógyárban, vagy van valami kötődése egy autószalonoz, jól ismeri az ajtók élére cuppantott szivacsdarabkát: a roppant praktikus eszköz egyrészt a kinyíló ajtó élét, másrészt a mellette álló kocsit védi a sérülésektől egészen addig, amíg a boldog tulajdonos birtokba nem veszi a karcmentes autót.

Koreában azután is. Az utakon futó járművek jelentős részén ugyanis eleve rajtahagyják a kék szivacsot. Ennek a helyiek szerint az értékmegőrzés mellett még egy fontos szerepe van: a szomszédok és ismerősök számára egyértelművé teszi: új autóm van, lehet irigykedni!

Ugyanez a funkciója az ablakra ragasztott, a gyári azonosítást segítő vonalkód rajtahagyásának is. Ne gondolják, hogy ez csak a drága, zsír új autókkal van így: kék szivacsot öregebb autón éppúgy találni, mint a munkásokat szállító kisteherautón.

Apropó kisteher: a plató oldalfalának élét mindenképp védeni kell: ide a várható igénybevételnek megfelelően gumiprofil, vagy alumínium csík kerül. Nehogy már rakodás közben összekarcolódjon a szép fényezés.

Az üléshuzatvédő huzat alap, és sokan a gyári váltógombra is védőzacskót vagy kesztyűt húznak, nehogy már idővel meglátsszanak rajta a kopásnyomok. A szélvédőre cuppantott hatalmas GPS sarka alatt mindenképp van valami alátét, nehogy összekarcolja a műszerfalat. És mindenhol rajtahagyják a fóliát. Kedvencem a napellenzőre húzott gyári védelem, amit eleve úgy alakítanak ki, hogy a sminktükröt ki lehessen azért nyitni akkor is, ha rajta marad a zacskó. Kollégám nyolcéves autójában még ott figyel a két eredeti darab, és eszében sincs levenni őket.

Arra gondoltam: jó ezeknek a koreaiaknak. Elmennek egy használtautó-kereskedésbe, és valóban megkímélt, újszerű autók között válogathatnak. Nem pedig visszatekert órájú, fényesre glancolt, pedálgumi- és váltógombcserés, széthajtott romok között „nyugdíjas, vidéki orvos hölgy tulajdonostól”.

És Ön, kedves Olvasó, hogyan óvja autóját?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611126529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:16:10

@Merida001: Szerintem meg egy tárgyat túlzottan ajnározni, meg igénytelenül szétbaszni egyformán hülyeség.

Nem önsanyargató, celofánozós-szivacsozós módon, de ésszel használni és karbantartani, majd jó áron eladni - olyan bonyolult lenne ez?

Henry82 2009.05.18. 22:17:03

@Kisjankó: Lehet:)
Úgy látszik ez a fajta hozzáállás sok szülő mámora, kár, hogy a németeknek erre nincs valami szavuk:)

Hrzrasn: 100%-ig egyetértek, nekem is ezekben a színekben tetszenek a legjobban, azért írtam ezt, mert valamelyik autós magazinban olvastam egy cikket, amiben erről volt szó, tanácsokat adtak, milyen színú autót kell venni, milyen kárpittal, milyen felszereltséggel, hogy minnél drágábban lehessen majd eladni...

PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2009.05.18. 22:22:05

Volt főnököm is fólia fetisiszta volt, mondjuk nálunk ez szakmai ártalom. A 3-6éves gyerekek csokit kaptak ha sikerült úgy beszállni a kocsiba, hogy sem a küszöböt sem az ülés hátulját nem rúgták szét. Újonan vett 3-as Golfot a végletekig levédtük..:-))
Eladásnál nem kapott a piaci árnál többet érte, viszont az első vásárló elvitte. Talán ennyi előnye lehet.
Én is gyári állapotú autót vettem, pedig már 12 éves volt.. -azért nem rossz az.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:23:18

@Henry82: "valamelyik autós magazinban olvastam egy cikket, amiben erről volt szó, tanácsokat adtak, milyen színú autót kell venni, milyen kárpittal, milyen felszereltséggel, hogy minnél drágábban lehessen majd eladni..."

Pedig igazuk van. Próbálj meg például egy bordó BMWt eladni. Vagy egy zöldet.

Doubledeceker 2009.05.18. 22:35:00

@Hrzrasn:

Hát nem én tehetek róla, hogy Tesco parkolóban, állandóan meghúzzák, meg az utcán is már nem egyszer neki mentek a parkolóban.

De mivel eleve, ilyan kissé ütött kopott jószágot vettem, ami azért elég rendes nagy és valaha szép autó volt.

Nem értem a balfaszokat, de amióta ez van, nem idegeskedenm, néha konstatálok 1-2 újabb sérülést, amelyet nem én okoztam, aztán ennyi. nem kapok szívbajt, ha lenn áll az utcán, sőt néha be sem zárom, elfelejtem.

Aúgy szeretem ezt a kocsit, de kurvára kár túllihegni. Csak egy kocsi, se több se kevesebb.

Eryk 2009.05.18. 22:41:59

@Hrzrasn: A putricigányozást kikérem magamnak. Pláne úgy, hogy "nem őriztünk egütt libát sohasem". Viszont fent tartom a véleményemet, hogy cipőt letörőlni beszállás előtt és kaját kiborítani az autóban igenis lehet. Utóbbi csak véletlen esetekben persze. Sohasem szóltam rá egyik gyerekemre se ezért. Ez egy "gép" semmi más. Majd ki lessz takarítva. Az meg hogy mennyi lesz a használt értéke, az csakis az eladón múlik.(ki a kutyát érdekli)

Leadfoot 2009.05.18. 22:44:15

@makmarci: Erről nekem a Magyarországon inkább "tuning"elemként elterjedt kőfelverődés elleni bőrbugyi jut eszembe.

Shadowbull 2009.05.18. 22:47:47

@Winston Smith: Nincs. Sot, a konnyu szerelhetoseg egy fontos szempont a tervezesnel.


@Ottopappa: Az van, hogy az auto olyan bonyolult muszaki berendezes, amit ezerfelekeppen lehet hasznalni, es mind az ezerfelekeppen mukodnie is kell, hogy egyszeruen lehetetlen maximalis elettartamra tervezni.

sb

Henry82 2009.05.18. 22:48:23

@Hrzrasn:
Akkor ezek nem maguknak választanak autót, hanem a köv tulajdonosnak, nem igaz?
A statisztikákból felmérik mire lesz szükségük és megrendelik nekik, csak előbb használják egy pár évet és elbukják az autó értékének a felét...

Leadfoot 2009.05.18. 22:53:41

@Eryk: Koszos, kecsapfoltos ruhában is jársz? Mert hát azt is minek kímélni, úgyis koszos lesz, és elvégre az a párezer forintos gatya meg ing van ez emberért, és nem fordítva.

Leadfoot 2009.05.18. 22:55:37

@zippofcy6: Most őszintén hogy a faszba' jön ide ez a sok hülyeség? Ember, neked kifinomult érzéked van ahhoz, hogy kiakassz...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:02:46

@Henry82: "Akkor ezek nem maguknak választanak autót, hanem a köv tulajdonosnak, nem igaz?"

Nem feltétlenül tér el az ízlésük a nagy átlag (felvevôpiac) ízlésétôl. Sokkal kevesebb ember szeretne pl bordó autót, mint hinnéd. Te pl vennél olyat?

"A statisztikákból felmérik mire lesz szükségük és megrendelik nekik,"

Így van, vannak bizonyos felszereltségek amik nélkül kurvára nem lehet autót eladni. Ma már pl klíma és elektromos ablakemelô nélkül lassan már egy használt 5-6 éves Puntót sem adsz el. Xenon nélküli BMWvel is meg lehet izzadni. A sor tetszés szerint folytatható.

"csak előbb használják egy pár évet és elbukják az autó értékének a felét..."

Én is eladom az autóimat 5 éves korukban, mert jön az új, ami jobban tetszik, modernebb, erôsebb, többet tud, jobb vezetni. Öregebbet nem akarok, mert azokon már el lehet kezdeni a nagyobb javításokat (már ha tisztességesen karban akarja tartani az ember), én meg utálok szervizbe járni, és a tervezhetetlen költségeket is baromira utálom.

Mi ezzel a gond? Ha én nem adnám el 5 évesen, honnan venne használt autót, akinek az kell?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:04:24

@Leadfoot: Ne egyél, úgyis éhes leszel :)

Henry82 2009.05.18. 23:12:39

@Hrzrasn: Mindegy én mit vennék, nem vagyok nekik piac, de ezek szerint ők akkor sem vennének ha a bordó tetszene nekik a legjobban, mert az nehéz eladni, ezért mondom, hogy a köv tulajnak választanak autót!

"Ma már pl klíma és elektromos ablakemelô nélkül lassan már egy használt 5-6 éves Puntót sem adsz el"

Én prémiumkategóriás autókat említettem, miért beszélünk klímáról meg elektromos ablakemelőről? :)

És végül nem az a gond, hogy eladják, persze hogy eladják, hiszen megtehetik, hogy újabbat, jobbat vesznek, a lényeg az volt, hogy egy valag pénzt kiadnak egy autóért, vállalják a hatalmas értékvesztést és még csak nem is a saját ízlésük szerint állítják össze!
(abban az esetben persze amikor az ízlésük nem feltétlenül egyezik az eladhatósággal)

Eryk 2009.05.18. 23:16:35

@Leadfoot: Ne haragudj, nem érted miről beszéltem. Máshogy gondolkozunk. Tiszteletben tartom a Te és Hrzasn véleményét is. Nem akarom továbbmagyarázni a dolgot. Nem járok kecsapos cuccban. Sőt! Próbáltam arra rávilágítani, hogy sokkal, de sokkal nagyobb problémák vannak ezeknél. Ezek a dolgok kicsinyes piti ügyek annál, mint amilyenek körülvesznek bennünket mindennap. Sajnos én már megtapasztaltam. Kemény dolog.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:20:14

@Henry82: "Én prémiumkategóriás autókat említettem, miért beszélünk klímáról meg elektromos ablakemelőről? :)"

A xenont is írtam.

"És végül nem az a gond, hogy eladják, persze hogy eladják, hiszen megtehetik, hogy újabbat, jobbat vesznek, a lényeg az volt, hogy egy valag pénzt kiadnak egy autóért, vállalják a hatalmas értékvesztést és még csak nem is a saját ízlésük szerint állítják össze!"

Dehogynem. Csak 1-2 dolgot érdemes pluszban belerakni (már ha nem venné meg az ember amúgy is), hogy könnyen eladható legyen. 90%ban az ember amúgy is azt rendeli, ami után mások is ácsingóznak. A piac nem hülye, mindenki tudja, mi a jó. Az ilyen tanácsok nem írják elô, mit vegyél, viszont megóvnak attól, hogy eladhatatlan autót állíts össze.

Henry82 2009.05.18. 23:23:54

@Eryk: Nomeg nem szerencsés autót ruhákkal összehasonlítani, a ruhádat mindenki látja, az alapján meg is ítélnek, az autód viszont sokkal privátabb dolog, ha neked úgy tetszik, rajtad kívül az életbe be nem ül senki más!

Henry82 2009.05.18. 23:27:54

@Hrzrasn:
Xenont utólag belerakatni nem nagy mágia...

Talan a GPS az egyetlen amire azt gondolom, hogy ha nem kene, akkor is illik belerakatni, mert azon a szinten nagyon ciki szelvedore cuppantottat hasznalni...
De talan azt is lehet utolag is...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:29:21

@Henry82: "az autód viszont sokkal privátabb dolog, ha neked úgy tetszik, rajtad kívül az életbe be nem ül senki más!"

A seggedet se látja senki más, de azért ôszintén remélem, hogy kitörlöd ;)

Henry82 2009.05.18. 23:31:25

@Hrzrasn: :)))))
Tehát a személyes higéniád része az autód is...
Rendben, kiegyezek...:)

j311 2009.05.18. 23:35:47

@Henry82: Xenon-t utólag berakni úgy, hogy ne vakítsa el a többi autóst, sőt még egy forgalmi vizsgán is átmenjen lehetetlen.
Kivéve, ha van az autónak gyári xenonos változata és a gyári xenon kerül beépítésre a normál lámpák helyére.

Ma is egy ilyen kínai utángyártott xenonos vadparaszt vakított, le is lassítottam, előzzön, inkább menjen előttem, az kevésbé fáj a retinámnak. Ráadásul valami idióta zöld árnyalata volt, hogy még 2 perc múlva se láttam rendesen tőle.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:40:25

@Henry82: "Xenont utólag belerakatni nem nagy mágia..."

Viszont nem 2 fillér, mert lámpatesteket kell cserélni, rengeteget kábelezni (elsô/hátsó tengelyszenzort az automatikus magasságállításhoz), mosótartályt cserélni, plusz vízpumpát berakni, szoknyát átalakítani, becsövezni, fúvókákat berakni, vezérlôegységet cserélni, kódolni. SOKKAL többe kerül, mint gyárilag megrendelni.

De írhattam volna ülésfûtést is, ahol ki kell kapni és szét kell bontani az üléseket (plusz kábelezni), gyárilag meg csak 300 euró.

Vagy mondhatnám a fénycsomagot, ahol ha megspóroltad a 100-150 eurót gyárilag, utólag mind a négy (!) doorboardot cserélheted, kompletten. Gondolom sejted, mibe kerül pl a bôrösbôl 4 darab (plusz kábelezés!).

"Talan a GPS az egyetlen amire azt gondolom, hogy ha nem kene, akkor is illik belerakatni, mert azon a szinten nagyon ciki szelvedore cuppantottat hasznalni...
De talan azt is lehet utolag is..."

Utólag azoknál lehet a gyárit berakni, ahol a kábelkorbács eleve nagyobb áramfelvételre lett tervezve (5-ös, 7-es BMW). A "kicsiknél" az a gáz, hogy más kábelkorbácsot kapnak a navisok, nem tudod utólag berakni (1-2 kivétellel, ilyen pl a régi Z4). Félmegoldás viszont van, cradle-t szoktak árulni Garmin cuccokhoz, ahol a táp + TMC antenna a mûszerfal mögött van, drót egy szál se lengedezik az utastérben:
http://www.gpslodge.com/pictures/bmw_portable_navigation.jpg

Henry82 2009.05.18. 23:42:52

@j311: rendben, köszönöm az infót, de hozzátenném, hogy engem a gyári xenonosok is nagyon szoktak vakítani, főleg az SUV-k, amiknek a fejmagasságomban van a fényszórójuk!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:47:00

@Henry82: Nem mondom, hogy mindig patyolat, de az pl ki van zárva, hogy bárki is zabáljon vagy dohányozzon az autómban.

Henry82 2009.05.18. 23:49:17

@Hrzrasn: érthető, de Te is folyton azt kérdezed, miért fáj nekem, ha mások nem úgy gondolják, akkor vissza a feladónak, Neked miért fáj, ha valaki megreggelizik a saját autójában, aztán elszív rá egy jó reggeli cigit? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:54:56

@Henry82: "a gyári xenonosok is nagyon szoktak vakítani, főleg az SUV-k"

Ez nem igaz, nem kapnának típusengedélyt.

"amiknek a fejmagasságomban van a fényszórójuk!"

De nem szembe, vízszintes tengelyen világít, hanem döntött szögben lefelé, az úttestre. A bal fényszórónak meg még külön rövidebb a fénynyalábja tompítottnál, minden autónál. Az automatikus magasságállítás pont azért alapkövetelmény, hogy ne vakítson akkor sem, ha meg van pakolva. Mosó szintén azért kötelezô, hogy ne szórja a fényt, ha retkes a búra. Anélkül forgalmit se kap.

Hogy otthon ki mit kendácsol bele az autójába, az már más kérdés. Vannak olyan surmók, akik csak a lámpatestet cserélik hogy villoghassanak, a (kötelezô) segédberendezéseken meg fillérbaszóskodnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:58:20

@Henry82: Nem fáj, tôlem bele is szarhat. Csak nem szeretnék olyan ember autójába ülni (illetve nem fogom megvenni), ami bûzlik a kajától/bagótól, mint ahogy olyan emberrel sem szeretnék kezet fogni, aki nem mos kezet a klotyón.

cart 2009.05.19. 00:00:04

Én jól jártam emiatt az 1ből rányomok 1 üléshuzatot cucc miatt. Az autom mikor megvettem 14éves volt, németországból beohzott, de én már magyar embertől vettem, aki váltig állitotta h ö mikor behozta azota rajta van a huzat , meg a kormányvédő, és lám leszedtem még az árazás márkában volt rajta. Szebb állapotba volt az auto belülröl mint az ismerösöm 3éves astrája. Az más tészta h az üléskeret meg már eltört:D belül nem birta annyira. A telefonokról meg anyit h, az enyem 24 forint volt akciosan elöfizetessel:D ugy hogy ki a fa**om vigyáz rá. leesett már töröm zuzom , de müködik kifogastalanul.

Henry82 2009.05.19. 00:04:02

@Hrzrasn: Én Angliában élek, itt évenként mennek a kocsik egy un MOT tesztre, ahol valószínűleg meg kéne bukniuk, de valahogy mégsem...
És bár bebizonyítani természetesen nem tudom, sokszor van, hogy SUV-k elvakítanak, pedig nem F1-es kocsit hajtok és alulról nézem a fényszórókat:)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:08:08

@j311: Van néhány, nem gyári, de típusengedélyes kivétel, de iszonyatosan ritkák és drágák:

http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/XuMuK/hella_xenon.jpg

http://www.orange-tuning.de/shop/images/hella/1AL008875-851.jpg

Ja, és nem kínaiak ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:12:56

@Henry82: "itt évenként mennek a kocsik egy un MOT tesztre, ahol valószínűleg meg kéne bukniuk, de valahogy mégsem..."

De mivel te nem vagy ott a MOT teszten, nem tudod, hogy megbuknak-e pont azok, amik téged vakítottak. Ha meg átmegy, azt jelenti, hogy sikerrel abszolválta a kalibrációs mintát, amivel minden fényszórót tesztelnek.

Wadindián 2009.05.19. 00:35:39

@Hrzrasn:
Tudom hogy sokkal jobban látni a xenonnal.
Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe.
Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró.
Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet. Ehhez az sem kell, hogy az ő lámpája szar legyen, csak a szeme mondjuk érzékenyebb...

The Good Boy 2009.05.19. 00:43:19

én normálsi módon védem az értékeimet (autóimat). Telefonon max 1 hétig marad rajta a fólia, de pl. a mostani telefonom kb. 5 éve van meg, éjjel nappal használom (céges kártyával), már a második új cégtelefon porosodik az irodai szekrényembe, mert hiába mondom, hogy nem kell másik, 2-3 évente adnak egyet, amit dobozában, használatlanul adok vissza. A jelenlegi ennyire a szivemhez nőtt:)
Az autónál annyira figyelek, hogy megkapja a megfelelő karbantartást, tuskó és hasonló hiperszupermarket parkolójában mindig a bejárattól messzebbi üres parkolórészen parkolok le, két sáv közé (lehet fejbelőni érte::)), hogy ne legyen hullámos 3-4 éves korára az oldala (mégis van már vagy 3 ajtónyitásos benyomódás a 3 éves vason, meg mindkét első sárvédőn 1-1 hosszirányú karc- hogy hol és mikor került rá?), kézzel mosom az autót, hogy ne sérüljön a fényezés. Persze naponta nem mosok motortere, meg alvázat (mint az egyik kollégám, aki minden hétvégén kivül-belül kitakaritja a saját és a céges autóját is /ami a poén, hogy az 5 éves sajátjában nincs 40000 km... szerencsétlen autó a sok mosástól fog elrohadni/).
Mondjuk most megy a vasam a 3 éves szervizre, eddig márkaszervizbe járt, de mivel most már lejár a garancia, ezért ismerősnek az elismert sokállásos szervizében lesz a vizit megoldva, és amikor mondtam neki, hogy a márkaszerviz egy évesen nem cserélt pollenszűrőt és levegőszűrőt pedig még egyáltalán soha, mert azt mondták, hogy ez még egy évig kibirja (nem is fizettem érte, és még a levegőszürőt tavaly meg is mutatták, hogy nem vészes, nyugodtan ki fog birni még egy évet), a döbbenettől szólni sem tudott... Most akkor én is trehány gazda vagyok, vagy valami hiba volt eddig a mátrixban, hogy a márkaszerviz nem akart keresni rajtam (olajat lecserélték,mert üvegfalon néztem)?????
Ismerek olyan embert, aki olyan állapotban tartja az aktuális autóit, hogy eső után két nappal is csak úgy lehet beleülni, ha hoz magával az egyszerű utas egy ujságot, amire ráteszi bent a lábát (persze csak akkor veszi elő, ha aigner szilárd legalább egy hétig felhőmentes időt jósol).

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:49:27

@Wadindián: "Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe."

Ez nem igaz. Akkor sem vakított, amikor nem volt.

"Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró."

Ezt nem én döntöm el, hanem a típusengedélyeket kiadó szervek. Ha bármilyen szinten balesetveszélyes vagy vakító lenne, a büdös életben nem kapna forgalmit. Hogy mást ne mondjak, az USAban már szarrá perelték volna a gyártókat.

"Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet."

Rossz hírem van: a hagyományos halogénízzók közül is rengeteg eltérô színhômérsékletû és árnyalatú van. Ennyi erôvel a ki se menj a közútra, mert hátha szembejön egy Philips BlueVision vagy egy Osram Cool Blue, és megvakulsz.

Henry82 2009.05.19. 00:49:51

@Wadindián: Ráadásul nekem egy 10 éves civicem van, aminek nagyon szar a féynszórója, amikor télen sötétben jártam haza a melóból városon kívűl, legtöbbször azt sem láttam mi vakít el, csak hogy valami nagyobb jármű lehetett:)
Eőször vadul villogtam nekik, de aztán rájöttem, hogy ezek xenonok, nem reflektoroznak:)
Fujjj de utálom ezeket, betiltatnám mind, még mielőtt egy árokban végzem...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.19. 00:50:57

ez a kék szivacs a Lexuson ultragáz szerintem

mit csinálnak a kefés mosóban? előtte leveszi aztán visszaragasztja?

Henry82 2009.05.19. 00:57:43

@GYUSZI BACSI: lehet arra külön szivacsápoló spray van:))

The Good Boy 2009.05.19. 01:03:23

az első új autómat pesten vettem meg (osztrák határ mellett lakom) és decemberben (fél)országos havazás közepette hoztam haza. Másnap mikor leolvadt róla a hó, ledöbbentem, hogy a kék autóm fehér lett a rárakódott só miatt. Mivel kint röpködtek a minuszok, ezért mosóba vittem (mint minden korábbi, de használt autómat), meg még a tél folyamán jópárszor. Tavasszal már úgy nézett ki a kocsi (utólag valljuk be nem éppen acélos, csúcs tartós fényezése volt), mint egy 15 éves autó, gyönyörű körkörös karcmintákkal. Akkor eldöntöttem, hogy ujonnan vett autóim nem látnak gépi mosót. Aztán amikor 2-3 évesen mennek a háztól, akkor mindig mondom, hogy ezért kár volt kézzel súrolni őket...:)

Garp 2009.05.19. 01:05:37

Az autó, mint tárgyhoz való ragaszkodásról jutott eszembe:
Így jöttek nálam sorba
kispók, Jetta II GTi, Š105, Š120, Š Felicia kombi, Š Octavia 1.9tdi és most vele párhuzamosan egy Punto 1.2.
A pókot imádtam, első volt. A Jettát ki nem álhattam. 550ezerbe' volt, 25ért adtam végül túl rajta. A 105 kényszer megoldás volt, de az első hóban végleg beléestem. A 120-as csak a folytatás volt, amikor belémjöttek kiadaktam a gtk-n. Még megvan a garázsban, szebb napokra vár. A Felicia nőtt ki a biztosítós lóvéból. A első "nyugati" megbízható kocsim. És ha hiszitek, ha nem, ezt az egyenautót, amiből otthon kismillió van komolyan megkönnyeztem amikor becseréltem az Octaviára (amit a mai napig nem tudok megszeretni). Nemes egyszerűséggel annyi helyre vitt el 2 év alatt, annyi élmény kötődött hozzá, hogy a "vasalóból" családtag lett. A Octavia nagy, keveset eszik, jól is megyeget, de amikor leraktam ideiglenesen és rácsuktam a garázsajtót még csak vissza se néztem rá. Tőlem lehetne Renault, Opel, vagy bármi más jel az orrán. Na ő nekem egy vasaló. Szóval csak annyit, hogy szerintem az autóhoz való hozzáállást nagyban az élmények határozzák meg. Én nem tudok ugyanúgy 2 autóra nézni. Pl a Bogár cummogásától a mai napig feláll a karomon a szőr (0-13 évig voltam egynek utasa), de a szomszéd Impreza-Skyline kettőse (bár szépnek szépek) irgalmatlanul hidegen tud hagyni. Sportvasalók.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 01:41:58

Na, megjelent a xenon, mint téma. Kérem, olyan mint a vaku! Lehet hogy ez valakinek jó, ellenben másokat zavar(hat).
Mondjuk a kék LED is hasonlóan irritáló szerintem.

Henry82 2009.05.19. 01:46:53

@Zsoli: csak ha egy vakuval elvakitanak, max utana pislogok egy kettot, de ha egy xenonnal vakitanak el, es rossz helyen vagyok rossz idoben, akar ott is maradhatok, ezert ne intezzuk el annyival, hogy "Lehet hogy ez valakinek jó, ellenben másokat zavar(hat)"

de tudom ez nem ide valo, reszemrol befejeztem a xenonozast...

Henry82 2009.05.19. 01:53:40

de hogy le legyen annyira off, megkérek minden kedves xenon felhasználót, hogy ezúttal legyen vérbeli Foliendrauflasser és a xenon fényszórókon hagyja rajta a teljes gyári csomagolást! :)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 04:23:42

@Henry82: Én egyetértek veled. Talán az „akár ott is maradhatok” kicsit túlzás, de tény, hogy a xenonozás megnehezíti a szembejövő dolgát, különösen ha egyébként is rosszak a látási viszonyok (pl. nedves aszfalt éjszaka).

Vagy tegyenek rá polárszűrőt, én meg felveszek egy szintén polárszűrős szemüveget (nyilván nem derékszögű a két polársík, mert akkor semmit nem lehet látni), és akkor ki van szűrve a dolog,

qualitaet 2009.05.19. 04:30:48

Én három-négynaponta mosatok,vagy mosok idehaza, kéthavonta wax,( szintén sk.) Tisztaságmániás elmebetegként kétnaponta porszívózok megesik, hogy naponta is!.

( A belsejéhez nem nyúlhtanak a mosóban semmilyen körülmények közt sem. Fasznak hiányzik, hogy a börtönviselt mosósgyerekek belehuppanjanak az ülésembe az ablaktisztítás közben 6-8, óra melóval a hátuk mögött szúrós izzadságszggal ill. enyhe hajléktalan-bouquet-t árasztó gatyájukban.PFUJJJ!)

Rühellem a a legkisebb porszemet is a műszerfalon, a zsíros ablakokról nem is ugatva.
Tíz perc az egész művelet,hisz a rendszeresség miatt sosem koszolódik be a beltér, a kesztyűtartót leszámítva szinte semmit nem tartok a kocsiban.
Ahogy beállok fogom is a porszívót, utánna jöhet a nedves Vileda műszerfalra, ülésre. Ablaktisztítás, majd egy-két fújás a szőnyegekre a direkt a kocsihoz tartott klasszikus parfümmel. A gyakori törölgetéstől egyik szellőzőrostélyban vagy sarokban sincs egy porszem se.
Azon kívül, hogy jó másnap kristálytiszta ablakú, kulturált autóba ülni, sosem kell nagytakarítással szarozni.

Dohányozni meg magától érthetődően tilos, a kocsiban zabálni meg a proli wirtschaft netovábbja.

Ciri 2009.05.19. 05:35:21

@qualitaet:

Basszus, szóról szóra ilyen hülye vagyok én is.Nem is szóról szóra, betűre pontosan.De komolyan! :)

Fokozom:
-havonta beviszem a céghez, felemeltetem, a mosós kollégák leszedik a felniket, és belülről alaposan kimossák.
-a beltérben semmi feleslegeset nem tárolok, csakis eldugott helyen (kesztyűtartó), még a telefon is a könyöklőben landol, egyébként is ki van hangosítva.
-két hete volt mind a négy betét cserélve, a kollégával fél óráig a nyergeket pucoltattam.
-péntek este mostam, és tegnap este is..
-a porszívózás a párom kedvence, szintén hetente minimum egyszer/kétszer mindkét autót.

Mit kapok én ezért mindjárt...

Shadowbull 2009.05.19. 07:20:28

@Hrzrasn: Hehe :) Fogadjunk nincs gyereked :)

Mi amikor hazafele megyunk, mr repternel elokerulnek a perecek :)

Igaz ragados cuccokat autoban nem eszunk, a morzsakat meg ki lehet pucolni. Nagyjabol :)

sb

Shadowbull 2009.05.19. 07:34:36

Es akkor ti idegbajt kaptok, ha lesz az auton egy egy horpadas vagy egy karc?

sb

zöldi 2009.05.19. 08:06:17

Hogyan óvom az autómat: Motorral járok, minden rendszeres TMK-t megcsinálunk...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:24:25

@qualitaet: Beltérre Vileda helyett inkább ezt használj:
http://www.armorall.com/products/view_product.php?product_id=1&main_group=1&category_index=wipes

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:27:16

@Shadowbull: Ne éheztesd szegény lányt, álljatok meg ebédelni :)

Salzburgi határátkelô Ausztria felé menô oldalán van egy Servus Europa nevû hotel, az étterme a földszinten van a Mekivel szemben. Hauspfandlt javasolnám, utána aznap már nem kér enni :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:29:41

@Henry82: "ha egy xenonnal vakitanak el, es rossz helyen vagyok rossz idoben, akar ott is maradhatok"

Hülyeségeket beszélsz be magadnak.
Arról nem beszélve, hogy százszor több van olyan halogénes barmokról, akik rajtahagyják a refit, vagy nincs beállítva a lámpájuk - na az TÉNYLEG vakít.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:36:48

@Zsoli: "Vagy tegyenek rá polárszűrőt, én meg felveszek egy szintén polárszűrős szemüveget"

És mi legyen a franciák sárga fényszóróival, vagy a színezett Osram/Philips halogénekkel? Mindenre tegyenek polárszûrôt, aminek nem enyhén sárgás halogénszíne van, és nem felel meg a színhômérséklete neked? Menjél már a sóhivatalba ezekkel a hülyeségekkel.

Vegyél egy xenonos autót, és megszûnnek a komplexusaid. (A kék LED meg a többi karácsonyfadísz viszont tilos.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:42:42

@The Good Boy: Ma már egyik, valamirevaló mosóban sem használnak hasított mûanyagkefét, hanem habosított polietiléncsíkokat vagy textilt.

http://www.christ-ag.com/Produkte/Waschmaterialien/SENSOFIL-/index,cat131.html

http://www.christ-ag.com/Produkte/Waschmaterialien/SENSOTEX-/index,cat130.html

Shadowbull 2009.05.19. 08:49:09

@Hrzrasn: Ebed utan szoktunk indulni, de az autoban perecezesnek van egy bizonyos romantikaja :) Egyebkent is megmakkannank, ha minden fanal megallnank, sose ernenk haza :) Pont eleg az az 5 ora.

Ja es nem is Salzburg fele jarunk, hanem Deggendorf fele. Gyorsabb.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:09:28

@Shadowbull: A tudjukmelyik cégnél kapható nagyon patent kis Fondschutzdecke a kutyásoknak, vegyél a gyereknek egy ilyet :)

http://img113.imageshack.us/img113/240/imagedocn3.jpg

The Good Boy 2009.05.19. 09:34:33

@Hrzrasn: sajnos rossz helyen lakok, mert a környéken nincs olyan mosó ahol ilyen lenne (egyről tudtam, egyszer bementem oda, megnézni a keféket, hát majdnem elsirtam magam, hogy milyen állapotban vannak), egy időben direkt vadásztam rá...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:40:04

@The Good Boy: Valamelyik határmenti osztrák ÖMV kútnál garantáltan van Sensofil-mosó.

loláb 2009.05.19. 09:50:34

@Hrzrasn: Én annó bordó Bmwt vettem, mert az tetszett a legjobban. De volt egy ismerősömnek egy barna 325-öse, na az is állat volt, beige bőrrel.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:53:01

@loláb: És mennyi ideig tartott, mire eladtad? :)

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 09:55:24

Basszus, most veszem észre, a másfél éves mobilon rajta van a képernyő fólia.

Kocsit meg úgy óvom, hogy félévente mosom csak le, így nem kopik el idő előtt a fényezés.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 10:08:09

@loláb: Gondolom nem 2-3 éves, nagy értékû autó volt. Ott ugyanis NAGYON megnézik, mit kapnak a pénzükért.

loláb 2009.05.19. 10:11:06

Hát nem. Egy akkor 9 éves e36-os volt, kb annyiba került, mint egy zsír új swift. Használtnak drága, újnak nem új. Én azt hittem, hogy hónapokig fogom árulni, engem lepett meg a legjobban, hogy gyakorlatilag az első komoly érdeklődő elvitte.

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 10:20:45

@qualitaet: Szakmai ártalom, gondolom előtte kocsimosóban dolgoztál, ha ennyire tisztában vagy a részletekkel, bouquet illetően. :)

Lord heckman 2009.05.19. 10:25:45

Na azt mondja valaki egy szóval más nyelven, hogy "elüldögélgethettem" :)

Lord heckman 2009.05.19. 10:31:53

az uccsó kép LS lökszus? Az mondjuk kemény a kék szivaccsal :) Amúgy amikor valaki pl mobiltelón fenthagyja a fóliát, előbb utóbb feljön a széle, ami azért is rosz, mert összegyűjti a port, mert bár a ragasztó már gyenge, hogy magát tartsa, de annyi ereje még van, hogy a port összeszedje... és ami a legundorítóbb: csíkot hagy, ha utána mégis leszednéd.... én mindig leszedem a fóliákat... főleg azonban azért, mert idegesítenek.

Gyerekkoromban volt egy haver, aki minden ajándékozós ünnepre egy zsák matchboxot kapott... volt neki többszáz... de soha egyiket sem vette ki... ott álltak a dobozban, csak nézegettük öket... én meg a falra másztam kínomban :S

mentobacsi 2009.05.19. 10:33:14

@kobalt: így csinálom én is! tele a zacsim a papásokkal, én felnin járok, nem érdekel a gumi állapota. leszedtem a kormányt, nekem ne védjen semmit, csőfogóval tekerem a csonkot.
mosástól sem fosok, ledrótkeféztem a vétel napján. belül megluggattam a padlót 12es fúróval, morzsa simán kiesik, ami bennmarad, azt betolják a rendszeresített gyöngytyúkok. xenon? francot, lézer!!!
prolik...

mentobacsi 2009.05.19. 10:35:59

ja, mobilon meg muszáj rajtahagynom a fóliát, mert beázna, mikor naponta mosatom...

Dani7 (törölt) 2009.05.19. 10:57:48

Nem olvastam végig a kommenteket, lehet hogy már volt ,de a Foliendrauflasser leforditható magyarra. Annyit jelent fóliakinthagyó.

Nálunk mondjuk parasztságnak vennék, ha egy autón rajta maradna ez a szivacs és úgy járna vele valaki. Mondjuk a 90-es években a fiatalság körében divott az a divat, hogy a márkás új farmeren vagy pólón az utcai viseléskor is rajta lógott a gyári papir márkajelzés meg a mosási javaslat. Ez is valami hasonló.

Wadindián 2009.05.19. 11:43:19

@Hrzrasn:

Örülök annak, hogy téged nem zavar.

A típusengedély valóban szavatolja a minőséget, de ettől még lehet zavaró. Ez nem azt jelenti, hogy veszélyes, csak mondjuk kellemetlen(ebb mint egy sima H4).

Nem halok bele, ha valaki xenonnal jön szembe, de ne akard megmagyarázni, hogy mást ez nem zavarhat.

Nekem az utólag, házilag beszerelt szarokkal (amik nem kapnának típusengedélyt) van bajom, meg azzal, hogy nem büntetik őket az út szélén.

@Kisjankó:

Jó sztori!:-)

Henry82 2009.05.19. 12:04:49

Nekem akkor sem magyarázza meg senki, hogy ez nem lehet veszélyes!
2 évvel ezelőtt télen Ráckevére mentünk éjszakai fürdőzni Pestről, öten ültünk az autóban, havas, jeges volt az út, lassan mentünk, már kiértünk a városból rég, 20 perce nem jött senki szembe, a szemem hozzászokott a sötéthez, egyszer csak egy élesebb kanyarban jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom, fékezni nem mertem, mert nagyon csúszott az út, abban a civicemben viszont ABS nem volt, döbbent csend lett az autóban és reméltük, hogy a megfelelő íven kanyarodok tovább!
Mire a kanyar egyensedett ki, szerencsére már láttam annyit, hogy hogy a sávelválasztó alapján be tudtam lőni kb hol kéne mennem, de nem sokon múlott!
Bárki bármit mond, valós veszélyhelyzet volt és fenttartom a véleményemet, rossz helyen rossz időben, rossz körülmények között igenis veszélyes lehet, nem csak zavar mert nekem nincs!
És ne feledjük, azért mert valami még nem történt meg, nem jelenti azt, hogy soha nem is fog!

eko 2009.05.19. 15:14:59

@Henry82: Az biztos, hogy teszkós, vagy homasitás kszenon volt, nem gyári!

lack 2009.05.19. 15:18:54

En lila autot akarok..de nem lehet kapni :P

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 15:21:16

@Hrzrasn: „Mindenre tegyenek polárszûrôt, aminek nem enyhén sárgás halogénszíne van, és nem felel meg a színhőmérséklete neked?”

Na várjál, itt valami nem stimmel.
Egy rózsaszín Ferrari színhőmérséklete sem felel meg nekem, de az legalább nem vakít.
Azért a nemtetszés és a fizikailag zavarás között van különbség.

„Vegyél egy xenonos autót, és megszűnnek a komplexusaid.”
Nem tudom mire gondolsz, de ha arra hogy azért nem tetszik, mert nekem nincs és irigy vagyok akkor tévedsz, ha pénzem lenne sem vennék ilyet, magammal csak nem ba×ok már ki.

Egyébként szerinted miért van rendben, hogy ilyen magas színhőmérsékletű fényszórókkal jönnek szembe?

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 15:30:12

@Henry82: Ez is azért történhetett meg, mert nem hagyták rajta a fóliát a xenon-on és túl nagy fényerővel világított, vagy éppen hogy rajta hagyták és nem kívánatos módon szétszórta a fényt.

Long Johnny 2009.05.19. 16:01:56

Mult heten voltam egy tüzepes ismerösömnel. Mar indultam volna haza amikor mondta, hogy varjak egy kicsit. Aztmontda, hogy figyeljem az öreget a feher swift sedannal. Az öreg kivett a hatso ülesröl egy lapatot es elkezdte a zuzott követ lapatolni a csomagtartoba. Azthittem nem latok jol, majdnem lefeküdtem a röhögestöl. A harmadik vagy negyedik kanyarja volt, az egesz tüzep csak röhögött. Az elsö kanyar utan felajanlottak az öregnek, hogy kiviszik hazhoz is, megköszönte es közölte, hogy majd megoldja :-)

Az autot nalunk a gyerek mossa kizarolag sk, kb hetente, neha sürübben. A belsöt is kb hetente takaritja es porszivozza. Jutalmul mehet egy kört :-)

qualitaet 2009.05.19. 16:02:24

@Ciri:

És milyen faszán el lehet meditálni a kerti waxolgatás közepette.
Ezekben a hetekben -hatalmas ricsaj közepette basznak a feketerigók a gesztenyefáinkon- különösen hangulatos elfoglaltság. :))))D

qualitaet 2009.05.19. 16:15:45

@Long Johnny:

"Az autot nalunk a gyerek mossa kizarolag sk, kb hetente, neha sürübben. A belsöt is kb hetente takaritja es porszivozza. Jutalmul mehet egy kört :-)
"

Baszki, mintha Apámat hallottam volna 25 éve! Én is így kezdtem... 12 éves koromban kiállhattam a garázsból a kertbe mosás ürügyén.
15 éves koromtól meg elmehettem a következő sarokig und curükk. Balatonon még messzebb... Csoda, hogy mindig tiszta volt?:)

qualitaet 2009.05.19. 16:19:14

@SsPL71:

Nem,csak oda járok kéregetni.Rendesek mert cudar idő esetén ott is alhatok :)

qualitaet 2009.05.19. 16:29:52

@Shadowbull:

Gyerek az más tészta. Az unokahúgaim amíg kicsik voltak természetesen rágcsálhtattak az autóban.
14 éves kor fölött viszont nincs legelés. Felnőtt ember uralkodjon magán.
A horpadást leszarom, mert használat során elkerülhetetlen. Én nem féltem a kocsimat semmitől. A tisztaság engem boldogít magmáért van nem az autóért.
Enyhe sérülésekkel lehet együtt élni. A kosszal nem.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:04:33

@Zsoli: "Nem tudom mire gondolsz, de ha arra hogy azért nem tetszik, mert nekem nincs és irigy vagyok akkor tévedsz, ha pénzem lenne sem vennék ilyet, magammal csak nem ba×ok már ki."

Hát, akkor te sajnos nem veszel ilyet. Elvégre nem kötelezô.

"Egyébként szerinted miért van rendben, hogy ilyen magas színhőmérsékletű fényszórókkal jönnek szembe?"

Már miért ne lenne rendben? Mert *neked* nem tetszik? Nekem meg a sárga fényszórók nem tetszenek, baromira nem vagyok hozzászokva. Mégsem beszélek be magamnak olyan hülyeségeket, hogy vakít.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:05:43

@qualitaet: Mol és ÖMV kutakon szokott lenni. Nem olcsó, viszont jó. A textiltisztító kendôjük is fasza.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:09:13

@Henry82: "jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom"

Na és utánamentél, megnézted, milyen rendszer volt beépítve? Mert ha nem, nincs mirôl beszélni.

Gyengébbek kedvéért még egyszer: a gyári xenon NEM vakít, különben a gyártókat már a halál faszába perelték volna. Halvány fogalmatok nincs, hány teszten megy át egy-egy komponens, mire nemhogy az utcára, de egyáltalán gyártásba kerül.

dennisthemenace 2009.05.19. 19:46:54

@Henry82: Azert,mert az Ebay-rol vezik a 100-as izzot,amit mar az eladok ugy hirdetnek,hogy "off road use only".
A muszakin meg tenyleg azt nezik,ami fontos,szarsagokkal nem foglalkoznak,mint a magyarok.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 20:12:55

@dennisthemenace: Azaz, az meg a másik, a kínai 100W-os izzók. De azok meg is kapják a méltó büntetésüket, szétolvasztják a foncsorozást, lehet lámpatestet cserélni.

censor013 2009.05.19. 22:35:53

Keresztanyám ilyen. Távirányító szigorúan zacsival betekerve-olyan típus, ahol a TXT-hez le kell csúsztatni egy részt, szóval sosem tudta a TXT-et használni-, majd egy szép napon a sukár tévé pofára zúgott, mert lebillent a csipketerítőről. Ugyanitt újszerű távirányító eladó.
Volt olyan idióta kollégám, aki az új kocsin tecsósra cserélte a dísztárcsát, mert ha majd eladja, akkor mind meglegyen, szép állapotban. Bazzeg, nem a következő tulajnak veszek kocsit...

Long Johnny 2009.05.19. 22:49:16

@qualitaet: kb 10 eves koraban mondta: apa, koszos az auto! Koszos? Igen, az! Akkor mosdd le! Kapta a slaugot es a vödröt :-) Nem ert fel mindenhova, azokat a reszeket en mostam. Jutalmul beallhatott a garazsba, majd kesöbb a telepen mehetett par karikat. Sajnos közutra nem lehetett kiengedni mert a regi idöd ota valtozott sokminden. Azota sokkal technikasabb lett, söt josgsit is szerzett :-) En igy apol(tat)om automat :-)

gin74tonic 2009.05.19. 23:47:04

hasznalati targy kopik. ez van.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.20. 02:58:11

@Hrzrasn: egyszer lett véve egy kínai kompakt-fénycső, csak úgy a poén kedvéért. De 2 percnél többet nem volt használva, mert ezzel egyszerűen nem lehet együtt élni, olyan hullaszínű. Ismétlem, nem az volt az alapvető probléma, hogy nem tetszett, hanem az hogy k¤rvául zavaró volt.

Meg tudom különbtetni a rendes és a kókány xenont, de mivel inkább utóbbival találkozom, ezért kollektívan utálom a xenont. A gyári fényszórók valóban sokkal tűrhetőbbek.

„Nekem meg a sárga fényszórók nem tetszenek, baromira nem vagyok hozzászokva. Mégsem beszélek be magamnak olyan hülyeségeket, hogy vakít.”
Arra én sem mondom. Az emberi szem sokkal jobban tolerálja az alacsonyabb színhőmérsékletet, kiváltképpen ha fényforrásról van szó.

dennisthemenace 2009.05.20. 19:36:51

@Hrzrasn: Ezeket a soteteket nem erdekli..Ket veglet van;az egyik sotetben,kodben,esoben vilagitas nelkul,a masik ejjel-nappal kod-es szurofenyszoroval vezet.

Ciri 2009.05.21. 05:54:36

@qualitaet:
"És milyen faszán el lehet meditálni a kerti waxolgatás közepette.
Ezekben a hetekben -hatalmas ricsaj közepette basznak a feketerigók a gesztenyefáinkon- különösen hangulatos elfoglaltság. :))))D"

Basszus, nagyon egy rugón jár az agyunk. :)
Kibaszottul meg tud nyugtatni.
Ez az egyetlen elfoglaltság, amit anyóséknál szívesen csinálok :)
Már Apósomat is rászokattam az alapos autóápolásra, de komolyan.:))

Ciri 2009.05.21. 06:01:20

@censor013:
"Volt olyan idióta kollégám, aki az új kocsin tecsósra cserélte a dísztárcsát, mert ha majd eladja, akkor mind meglegyen, szép állapotban. Bazzeg, nem a következő tulajnak veszek kocsit..."

Nekem meg van olyan ügyfelem, aki megrendelte a gyári R-line külső/belső optikás Golfot (talán ha kettő van az országban), egy vagon pénzt kifizetett érte, majd átvétel után leszedte a gyári 18-as kerekeket,felrakott helyette 16-os replikát, valamint lecserélte az első és hátsó lököstoldatokat (többek között ettől R-line)és felrakta helyette a fekete műanyagot.

Ezt persze elmondása szerint is azért tette, hogy eladáskor majd úgyis visszarakja....

Flu 2009.05.22. 01:18:17


Látom mindenki szereti szidni a xenont. Ha nem projektoros lámpába teszik , vakítani fog, mert nem irányított a fénye. Érdekes, nekem nem villognak szembe a xenon miatt, nem is vakít. Van elég autós ismerős, jönnek szembe, mennek előttem, nem fordulnak be az árokba miatta. Borotvaéles a fény széle. Nem szór. Műszakin csont nélkül megy át. Beállítás és lámpatest kérdése. Az a baj, hogy itthon az átlag autós azon éli ki tuning hajlamait, hogy 80 vagy 100w-os izzókat tesz az autóba a másik fele meg "tekerd följebb, hogy lássak, lesz*rom a többi autóst" hozzáállásal állítja be direkt rosszul a lámpákat. Majd ha mentél már szembe "tuning" ladával" 100W-os off-road izzókkal, utána mondd, hogy vakít a xenon.

@Henry82:kanyarban jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom, fékezni nem mertem, mert nagyon csúszott az út, abban a civicemben viszont ABS nem volt, döbbent csend lett az autóban és reméltük, hogy a megfelelő íven kanyarodok tovább!

Azért az éjjel látszik, hogy jönnek szembe, ha tudod, hogy szar a lámpád, csúszik az út, nincs ABS, akkor talán lassíts és nem lesz halálfélelem.

@Henry82: SUV-k elvakítanak, pedig nem F1-es kocsit hajtok és alulról nézem a fényszórókat:)

Azért a civic-ek se a magasságukról híresek. Ezt teljes mértékben átérzem én is a Tigra-ban. Magasabb autó, jól beállított lámpával is zavaró, de azért látni mellette. A gyári lámpái ennek is katasztrofálisak voltak. Semmit se lehetett látni. Mikor beletolattak ment bele az Angel Eyes. Azzal már láttam az utat, de mivel nem magyar utakra tervezték az átlag (2000-5000Ft-os) H1-esek 1-2 hónaptól nem húzták tovább. A xenon benne van 1 éve, és semmi bajom vele, nem gyári, mert tényleg nincs rá 200-300 ezrem. Amúgy meg Civic-be is vannak normális lámpák, ha éppen látni akarsz. Ha tudod, hogy a gyárija szar, ne a szembe jövőket szidd, hanem cseréld ki. Tudod, ha az autópályán mindenki szembe megy veled, nem biztos, hogy mindenki más a hülye.

viktor134 2009.05.22. 15:31:41

tárgy használva van oszt cső.
tisztitása időnként, ugysi el kell vinni a gépet néha átnézetni, és ha már ott van, akkor mehet rá a slag is. :)

Harkov 2009.05.22. 19:15:27

Na látom előjött a xenon téma itt is.Sajna mindenki szarozza(tisztelet a kivételnek) de szerintem a kevés számú értelmes módosítás egyike.Csakhogy itt Magyarországon ahol műszakin gond nélkül átmegy egy 6 voltos Trabi gyertyaszintű világítással de utólagos xenonnal te vagy az első számú közellenség

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.23. 19:39:53

néha meg kell állni valami kukamellett, ha már nem fér be rendesen az autóba az ember, és kiszedni a cuccokat.
Kiönteni a hamutartót, meg a váltónak a szüttyűjét, a gumiszőnyegek szélét felhajtva óvatosan kiemelni az összegyűlt sarat, meg csikket, és beleverni a kukába.

Néha legőzborotválni, és kiirtani a beköltözött csótányokat.

Ha meg eladom, kitakarítom rendesen, és eladom, mint nemdohányzó kocsit, hölgytulajdonostól. :o

isti75 2009.05.24. 14:27:40

@Henry82:
A GPS egy nehéz téma... Én kérnék bele gyárit akár utólag is, de az én autómba való navi ismeretei megállnak az osztrák határnál... Így aztán van két alternatíva: vagy van egy szinesképernyős rádiód /naviplus/ 150ezerért, vagy szélvédőrecuppantóssal navigálsz a belvárosban 30ezerért...

dennisthemenace 2009.05.25. 08:13:52

@isti75: Mi a baj a szelvedore cuppantossal?

Neurotoxin 2012.04.08. 01:17:52

@isti75: A felcuppantós jobb. Te frissíted fel a gyári szoftvert és térképet. Ha lejárt a licensz, jelképes összegért megújítod. Gyári? Komolyabbak súrolják a fél millát, csak a szakszervízben tudod felfrissíteni, külföldre nem tud értelmesen határról áttervezni, sokkal hiányosabb, mint egy felcuppantható. Kivéve persze néhány NNG által gyártott szoftverrel rendelkezőt.
süti beállítások módosítása