A hülyeség öl, nem a sebesség

  2009. május 05. - Winkler Róbert Címkék: motoros baleset m7 autós

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Három órát álltunk az M7-esen. Rosszabb is lehetett volna - sütött a nap, szinte már piknikhangulat volt, a vadkerítésen belül voltak akkora bokrok, amiket ki lehetett nevezni vécének, egyszóval senki sem panaszkodott és idegeskedett. Időnként jött egy rendőrautó a leállósávban és tájékoztatták az embereket, hogy még egy óra biztosan lesz, aztán hogy még egy óra, aztán megint hogy még egy óra, meg hogy motoros baleset.

Akkor végül is jól tippeltem, amikor a mentőhelikoptert látva azt mondtam, motoros lesz az, mert ha autópályán motoros baleset van, mindig felszáll a mentőhelikopter: sztrádán a motoros baleset csak súlyos lehet.

És hát természetesen biztos valami kamikaze volt a motoros, hát igen, ez sajnos benne volt a pakliban. Három óra elteltével egy fehér Vito csorgott végig elakadásjelzővel a leállósávon, mint utóbb kiderült, az hozta a koporsót. Lassan megindult a forgalom. Gurultunk vagy két kilométert, ennyi várakozás után az ember valóságos Armageddont várna, hiszen két tűzoltóautó is volt, ők meg roncsokból szoktak embereket kivagdosni, de roncs egyáltalán nem volt. Egy alig horpadt sötét Volvo kombi, meg igen, ott a motor, épp a trélerre tolják fel: egy boxer túraenduró BMW.

Na, akkor ez a sztori nem áll össze, a BMW boxere gyenge, mint a harmat, kamikaze-tevékenységre alkalmatlan, nem is olyan emberek szoktak vele motorozni, hanem nyugis túrázók, akik inkább mennek sokat, mint gyorsan. Akkor hát mi történhetett? Hát ez.

Mentek a barmok egymás seggében, az egyik fékezett, a hátsónak meg későn jutott eszébe, hogy követési távolság is létezik a világon, viszont a koccanást meg kell úszni, és jobbra rántotta a kormányt. Anélkül, hogy fogalma lett volna, van-e valaki a külső sávban. Az igazán rossz döntést persze nem akkor hozta, amikor elrántotta a kormányt és megölte a szabályosan közlekedő motorost. Akkor hibázott az autós, amikor rámászott az előtte haladóra, de gondolom, szerinte meg az a hibás, hiszen az anyjának fékezget.

Mivel nem sokkal, csak mondjuk 1-2 kilométerrel mentünk a baleset mögött, és eléggé tele volt a sztráda, nem lehet nagyon eltéveszteni, mennyi lehetett a tempójuk: olyan 120 körül. Csak ugye a belső sávban ilyenkor erősen felgyűlnek a hülyék, akik azt hiszik, ha levillogják, vagy seggbe mászással leterrorizálják az előttük menőt, a következő 400 autón már csak átverekszik magukat, és hazáig spórolnak két percet. Lehet persze, hogy túlbecsülöm a belső sávos vonatozókat, mert semmi ilyesmin nem gondolkoznak, csak idegesek, hogy nem mehetnek gyorsabban.

Tehát hülyék, de senki sem születik okosnak, és a gondoskodó állam az adófizetők pénzéből finanszíroz olyan dolgokat, melyekkel az emberek kedvezőbb irányba mozdulhatnak el a hülyeség-tengelyen. Ilyen például a közoktatás. Meg a felvilágosító kampányok. Meg az adminisztratív intézkedések. Na most, ha lenne 15 napom, és ki bírnám várni, míg a Miniszterelnöki Hivatal sajtóosztálya pokoli kínok között megszüli a közérdekű adatot, megtudhatnám, mennyit költött például a Kondorosi kormánybiztos vezette titkárság azokra az óriásplakátokra, melyek büszkén hirdették, hogy az objektív felelősség bevezetése, meg a vad trafipaxolás miatt csökkent a halálos balesetek száma.

A rendőrség trafipaxol, pedig sokkal összetettebb lenne a dolga. Rengeteg olyan szituáció van egy autópályán, amikor biztonságos egy 150 km/órás utazósebesség. Kis forgalom, jó látási viszonyok, kábé ennyi. Aztán persze felőlem büntetgessenek a 141 és feles tempóért, nem bánom, az viszont gondatlanságból elkövetett emberölés, hogy ha már van sebességmérős kamerájuk, nem a veszélyesen közlekedő autósokat veszik fel és szedegetik ki a forgalomból. Igen, az egymás seggében reflektorozókat, a telefonálgatókat, meg a többi felelőtlen alkalmatlant. Mert a jelenlegi speed kills-filozófia egy ordas nagy hazugság, mert a sebesség már csak olyan, mint a gyógyszer: nem mindegy, ki mikor hogyan mennyit.

Most meghalt egy motoros, aki nem ment gyorsan, gyilkosa egy autós, aki nem ment gyorsan. Ideje lehasadni az agyatlan sebességméregetésről, és rendbe rakni a rendőri vezetést, hogy a testület működésre alkalmas legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571104121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2009.05.05. 23:43:17

@McK:

Csak azért, hogy legyen fogalmad: Optimális esetben 17 méteres repüléshez elég 45 fokos szögben startolni kb. 46,5 km/óra kezdősebességgel. :)

akira2 2009.05.05. 23:47:45

@sambuci:

"...az a soför, amelyik nincs tisztában minden pillanatban a körülötte elhelyezkedő többi jármű pontos helyzetével, az alkalmatlan a forgalomban való részvételre."

Ez itt a közlekedés alfája és omegája! Ha ezzel tisztában vagy, nem érhet meglepetés, akár mennyivel mész is, és haladhatsz is a jobb szélső sávban gyorsabban a belsőben előzést imitálónál....

Mélységesen egyetértek azzal, amit írsz...

tomtom99 2009.05.05. 23:51:59

Faszomba az összes tapló motorossal (tisztelet a kivételnek!) akik városban gyorsulnak, egykerekeznek, a tökömtudja milyen tuning kipufogójukkal meg ellehetetlenítik a panelprolik pihenését, életét.

ekutya 2009.05.05. 23:55:49

@akira2: egyet fogsz érteni egészen addig a pillanatig amíg elmúlasztasz valamit. és akkor hallják majd az utasaid: "hát ez meg hogy került ide!" felkiáltásodat - miközben te gyorsan félrerántod a kormányt.

ekutya 2009.05.05. 23:56:57

@tomtom99: ne diszkrimináljunk. faszomba a taplókkal, oszt kész

akira2 2009.05.06. 00:04:43

@ekutya:

Azt kívánod, hogy elmulasszak valamit? vagy milyen célból írtad azt, amit írtál?

Mert nyilván, hibázni bárki hibázhat, csak nem mindegy, hogy ezt sorsszerűen fogod föl, vagy a hiba lehetőségeit is igyekszel a minimumra csökkenteni... Pl. néha elmész egy vezetéstechnikai tréningre, ahol különböző váratlan helyzeteket szimulálva, az arra adott reakcióidat tesztelheted, finomíthatod... Hidd el, én járok, és nem csak a kórházban magamhoz térve jutna eszembe, hogy mit is kellett volna csinálnom durrdefekt esetén...

Lúzer Júzer · http://luzer.blog.hu/ 2009.05.06. 00:10:14

ha ilyen eseteket el akarunk kerulni az utakon, akkor ugy kene oktatni, mint a finneknel.

www.youtube.com/watch?v=fy8LJx71_9o
Az angol meg a finn bacsi elmeseli, hogyan megy ez arrafele.

egyebkent jovoheten kezdem megszerezni az "A" korlatlant, ilyenkor fasza ilyet olvasni... :/

ekutya 2009.05.06. 00:10:19

@akira2: "Ha ezzel tisztában vagy, nem érhet meglepetés, akár mennyivel mész is, és haladhatsz is a jobb szélső sávban gyorsabban"

én erre írtam. azért ne bízd el magad. te is hibázhatsz. inkább tartsd be mindig a kreszt és mellette élezd a reflexeidet a váratlanra.

sirnemes 2009.05.06. 00:10:39

Az egesz kultura kerdese. Egyetertek hogy a villogas es masok seggebe hajtas kozelebb all a balkanhoz mint nyugat europahoz. mindenkinek sajat valasztasa hogy hova akar tartozni. viszont ha hibat kovet el akkor viselje a kovetkezmenyeket. Sajnalom hogy a jogrendszerunk meg mindig nem kovetkezetes.

egyszeruen borton jar az ilyennek.

egyebkent nem is tul messze helikoteres kamerazassal szurik ki a hasonlo eseteket, vaskos buntetesek mellett. Sajnos nyugat europa is igy tanult, tartok tole nekunk is igy kell.

Oszinte reszvetem az aldozat hozzatartozoinak.

ekutya 2009.05.06. 00:12:13

@Lúzer Júzer: hééé! ezt én szoktam :D
na mindegy, a lényeg hogy itt legyen :P

Tetű 2009.05.06. 00:13:05

@blaB: 42-es "gyorshajtás"?! ezzel valszeg tenyertél. meg a pofátlansági versenyt akik lefotóztak! amíg hibás törvényekkel így visszaélnek, adig sok jóra nem számíthatunk. :(
eleve miért kell(ene) lassítani a vasúti átjárón (ennyire)? vagy azért, mert annyira ócska a burkolat az átjáróban, vagy azért, hogy meg tudj állni, ha mégis jönne a vonat, amit vagy belátsz 80-nal ugyanúgy, vagy 25-tel se látod be, mert mögüled jön és fák takarják, ez esetben minél lassabban hajtassz rá, annál több időt töltessz benne, és így annál veszélyesebb!!!!
a megpróbálod a veszélyt csökkenteni, még megis bűntetnek. ha már abnormális szabályaink vannak, akkor a hatóság legalább ne éljen vele vissza!
ugyanakkor a biztonság ott kezdődik, hogy tompítottfényszoró nélkül (bekapcsolt biztonsági övhöz hasonlóan) nem indulhatna el autó. de amíg lámpa nélkül közlekednek autók, addig a gyorshajtásról teljesen felesleges egyetlen szót is írni...

waffen55 2009.05.06. 00:16:48

@Tetű: Ja és tegyük hozzá a ködlfényszórót illetve az irányjelző elmulasztását is!

akira2 2009.05.06. 00:19:57

@ekutya:

Amit írtam, az nem számomra okozhat meglepetést, hanem mások számára. Épp ezért kizárólag akkor megyek gyorsabban a megengedettnél, ha egyébként az út és látási viszonyok ezt lehetővé teszik, és szabad az út. Más autókat mindig óvatosan közelítek meg, nem szeretném, ha épp ő lepődne meg, hogy "hát ez meg hogy került ide!", és állna bele a fékbe vagy rántaná el a kormányt ilyedtében...

Egyébként Te mit csinálsz olyankor, amikor a külső sávban haladsz az általad elképzelt sebességgel, előtted senki, a balra melletted lévő sávban föltorlódik a forgalom, és lelassul?

A válasz: mész tovább úgy, ahogy eddig is, hiszen előtted nincs senki, nincs okod a fékezésre

B válasz: lelassítasz, holott előtted tiszta a pálya, nehogy véletlenül jobbról előzésen kapjanak?

A vagy B?

waffen55 2009.05.06. 00:20:18

Apropó irányjelző! Én akkor is használom ha
a saját iparterületemen (ami forgalomtól elzárt tehát teljesen felesleges) kanyarodok. Miért is ? Pl. azért, hogy olyan természetes beidegződés legyen mint a levegő vétel, mert akkor minimálisra csökkentem a használatának elmulasztásából fakadó balesetveszélyt!

Tetű 2009.05.06. 00:20:49

Mottó: "Jobbról előzni csak szabálytalanul közlekedő járművet lehet!"

McK (törölt) 2009.05.06. 00:22:30

@akira2:
Igazad van teljesen.
Annyit tennék hozzá,hogy ma már nem megyek el kívülről,még akkor sem,ha megüt a guta,mert volt már,hogy mégiscsak kitalálta a papa,hogy kisurranna..3km "semmi sem előzése" után a belsőből,és halálra ilyedt,mert tükröt nem néz.
Kivárom..előbb utóbb mindenki rájön,hogy valami gondja lehet ott belül,ha kívülről megy a többség..

ekutya 2009.05.06. 00:24:23

@akira2: szituációfüggő. részletesebben írd le, mert van amikor A, van amikor B-t választanám.

MaCS_70 2009.05.06. 00:27:16

Halihó!

Néhány adalék:

A közlekedési ügyszakban ítélkező bírók jelentős része nem kap speciális közlekedési irányultságú képzést, szakjogász nagyon kevés akad köztük. Én tárgyaltam olyan közlekedési ügyet, ahol a bírónak bevallottan jogosítványa sem volt és nem ismerte a jobbkézszabályt!
A szakjogászképzésen az egyik bíró (önszorgalomból járt) a reakcióidő tanításánál meg is jegyezte, hogy vélhetően elég sok embert ítélnek el, mert rosszul tudják a helyes értékeket és a hatásmechanizmust.

A szakértők motorokkal régen jellemzően, mostanában már ritkábban, de még mindig előfordul, hogy rosszul kalkulálnak. Volt olyan ügyem, ahol a szakértőt nem lehetett meggyőzni arról, hogy az oldalán csúszó motor kevésbé lassul, mint a keréken fékező! (A szoftverében nem volt a menüben lapjával csúszó motor.)

Ha a gyorsjajtásnak szerepe van egy helyzetben és ez a másik fél reakcióját, döntését befolyásolja, azt kell vizsgálni, hogy a gyorhajtó megtévesztően nagy sebességgel közlekedett-e.

Nagyon sok a helyszínelési hiba -- kényelmességből, hozzá nem értésből fakadóan.

Ma Magyarországon egyértelműen a gyorshajtás a legjellemzőbb oka a halálos baleseteknek.

A rendőrség ellenőrzési szokásai botrányosak, a balesetmegelőzési hatékonyságuk kritikán aluli. Szerintük is -- sokat beszélgetek erről rendőrökkel.

Üdv: MaCS

Tetű 2009.05.06. 00:28:26

@waffen55: irányjelző természetesen! és amit még elmulasztanak sokan: előbb index, és AZUTÁN a fék! előbb jelezzük, hogy mit akarunk, és nem csak úgy minden előzmény nélkül lassítunk, vagy elindulunk!
a ködfényszoró az más. annak használata zavaró is lehet, pláne ha nincs köd, akkor kifejezetten zavaró. sőt ködfényszorónak nem is kell léteznie az autókon (extraként kérhetsz), ami kötelező az a ködzárófény hátul. de az is csak nagyobb köd esetén javasolt, mert különben fakítod a mögötted jövőt.

sikisiki (törölt) 2009.05.06. 00:29:28

@Dörmögő_Dömötör: Az úton haladó motoros vízszintesen kezd el repülni, ha megáll alatta a motor. 1m magasról épp 1 mp alatt ér földet. annyit repül, amennyit 1mp alatt megtenne a motorral együtt. 17m/sec= 17x3,6 km/h, 61 km/h. De kár ezen rágódni. Sehogy sem jár jól.

Tetű 2009.05.06. 00:33:12

@akira2: jobbról előzésen nem is tudnak kapni! mert olyan -egy jogász barátom szerint- jogilag nem is létezik. hiszen te csak szabályosan (jobbra tartva) közlekedtél a jobb oldali sávban, ahhoz neked semmi közöd, hogy a belső sávban nálad valaki lassabban épp tartja fel a forgalmat.

sikisiki (törölt) 2009.05.06. 00:35:43

@Körömcsiga: Ez sajnos nem teljesen igaz, mert akkor is közig. eljárás keretében büntetik a tulajdonost, ha te beismered a gyorshajtást. Ad abszurdum megvágják a tulajt, és elveszik a te jogsid, meg fizetsz is. Mivel ez két bünti egy esetre, ezért fogja az alkotmánybíróság kivágni rövidesen...
A létrehozó elvvel egyetértek, a jogszabály viszont szar lett, mint nálunk szokás...

sikisiki (törölt) 2009.05.06. 00:38:11

@Tetű: egy jogásztól meglepő következtetés, ugyanis konkrétan írva vagyon a Kreszben, csak végig kéne olvasni...

Tetű 2009.05.06. 00:59:20

@sikisiki: és mi van oda írva? hogy jobbról előzni tilos? nem is előzök jobbról, csak haladok a jobb oldali sávban. hogy eközben valaki nálam lassabban halad a belsőben, ahhoz nekem mi közöm? a jobbról előzés egy fából vaskarika.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2009.05.06. 01:00:42

@sikisiki:

Ugyan már! Minek írsz butaságokat? Az esés első másodpercében kb. 5 métert zuhan a test földi körülmények között. Ha vízszintesen kezd repülni a test, a kezdősebességétől függetlenül 1 méter magasból 0,45 másodperc alatt ér földet.
A gépkocsiba csapódó motorkerékpár vezetője nem anyagi pont, a gépkocsi - motor - motoros rendszer bonyolult kölcsönhatásban van egymással, s az ütközést nem lehet valamiféle jól meghatározott kezdőfeltételű hajításként modellezni.
McK azt kérdezte, hogy 17 méteres repüléshez mekkora sebesség szükséges. A kérdésére teljesen korrekt választ kapott, amit később kiegészítettem egy példával, hogy optimális esetben ehhez mekkora és milyen irányú sebesség szükséges.

Rágódni neked kell, alkalmasint az elemi fizikán.

Palee318 2009.05.06. 01:09:00

@McK: Teljessen egyetértek. Igazad van. Nekem is volt egy balesetem, amikoris egy 146os alfa kiütötte a hátsó futóművemet a helyéről, az én autóm 90fokkal fordult el és azért csak ennyivel, mert egy négyes útkereszteződés (kb + jel alakú) szemközti padkája fogta meg a kocsim (és törte ki a túloldali hátsó kerekemet is). Rendőrhívás stb. és mondta a rendőr hogy abban a kereszteződésben kb 2-3 havonta van ilyesmi baleset, és nem érdemes pereskedni, mert én vagyok a hibás, aki nem láttam, hogy az alfa 120körül közelített a védett úton (ahol neki 50el szabadna mennie). Én is meggyőződtem hogy jön-e valaki, én sem láttam hogy jön valaki, a valaki mégis odaért egy szempillantás alatt mert 120al jött az 50 helyett, és egyszerüen olyan messze volt még hogy takarásban volt, de ha 50el jön, akkor vagy látom és nem megyek ki elé, vagy nemlátom, és még bőven átmegyek előtte, mielőtt ő nekemjött volna. Mégis én voltam a vétkes. Valaki nagyon jól leírta itt előttem: EZ MAGYARORSZÁG :S

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2009.05.06. 01:12:30

@Tetű:

Az vagyon odaírva, hogy előzni általában balról szabad és utána felsorolja azokat az eseteket, amikor kizárólag jobbról szabad előzni. :)

Tetű 2009.05.06. 01:17:27

akkor még egy példa "okos" szabályokra: ha a melletedlévő sávból hirtelen a te a sávodba váltana az illető, te ezért hirtelen fékezel, hogy nehogy belédjöjjön oldalról, és emiatt nem a kocsid oldalát kapja el hanem, te mész bele hátulról az eléd bevágóba, akkor te vagy a hibás. DE ha fék helyett gázt adsz, akkor az oldaladat kapja el, és ekkor már ő a hibás!

Tetű 2009.05.06. 01:18:55

@Dörmögő_Dömötör: hát ez az! erre mondom, hogy fából vaskarika.

balma 2009.05.06. 01:37:43

Követési távolság be nem tartása. Reflexből elrántott kormány. Nyilván nem szándékosan okozott halálos baleset, amiből tanultunk mi is és az okozója is.
DE MI VAN AZOKKAL A BARMOKKAL, AKIK nem bírják kivárni a dugót vagy a leállósávon eljutni a következő lehajtóig, hanem TOLATNI KEZDENEK AZ AUTÓPÁLYÁN, EZZEL NEM KIS BALESETVESZELYT OKOZVA AZ ÉPP FELHAJTÓKNAK, akik miért is számítanának arra, hogy valaki a beláthatatlan felhajtó végén tolat velük szemben?! Mi majdnem ott maradtunk egy ilyen okos miatt. (Rajta kívül még vagy 20-at láttunk tolatni, mielőtt a következő lehajtóig eljutottunk!) Valaki megkérdezné a rendőr ismerősétől, hogy mit lehet csinálni az ilyenekkel? Fel lehet jelenteni, ha balesetet 'még' nem okozott, csak 'igen jó úton halad felé'?? Ezek nem reflexből okoz(hatná)nak balesetet, épp elég idejük van a dugóban átgondolni, hogy tulajdonképpen mit is fognak csinálni...

augustiener 2009.05.06. 02:39:50

Pontosan így gondolom én is, ahogy a cikkben le lett írva. Amit a rendőrség most végez, csak csak és kizárólag pénzbehajtás. Semmit nem ellenőriznek. Csak a sebességet mérik, mert az kényelmes, és gyorsan sok pénz folyik be. Többek között ezért sincs becsülete a rendőrségnek Magyarországon.

A motorost sajnálom. Ezért nem motoroztam soha. Csak meghalni lehet vele, mindegy ki a hibás.

akira2 2009.05.06. 07:32:54

@waffen55:
"Apropó irányjelző! Én akkor is használom ha
a saját iparterületemen (ami forgalomtól elzárt tehát teljesen felesleges) kanyarodok. Miért is ? Pl. azért, hogy olyan természetes beidegződés legyen mint a levegő vétel, mert akkor minimálisra csökkentem a használatának elmulasztásából fakadó balesetveszélyt!"

Mélyen egyetértek, magam is így járok el. Piros pont! :)

akira2 2009.05.06. 07:38:46

@ekutya:

Igazad van szituációfüggő. Ha úgy látom, hogy nem fog megijedni (j-vel, korábban elrontottam...), a mellettem lévő, akkor A válasz. De ha bármi jelét adja, hogy meglepődne, ha valaki gyorsabb lenne nála (bizonytalankodik, bénázik), akkor igen óvatosan érek mellé (B válasz) és szemkontaktust igyekszem teremteni vele. Ha nem megy, gyorsan lelépek, nehogy épp mellettem haladva keverje össze a féket a gázzal, vagy a jobb kezést a ballal... :) És ezt a manővert a tőle lehető legtávolabb húzódva végzem el, bármire felkészülve...

akira2 2009.05.06. 07:40:00

@Tetű:

"@akira2: jobbról előzésen nem is tudnak kapni! mert olyan -egy jogász barátom szerint- jogilag nem is létezik. hiszen te csak szabályosan (jobbra tartva) közlekedtél a jobb oldali sávban, ahhoz neked semmi közöd, hogy a belső sávban nálad valaki lassabban épp tartja fel a forgalmat."

Erről írok magam is, piros pont! :)

akira2 2009.05.06. 07:58:51

@Tetű:

"Mottó: "Jobbról előzni csak szabálytalanul közlekedő járművet lehet!""

Ez autópályán tökéletesen igaz, azzal a kiegészítéssel, hogy az nem is előzés, hanem, mint írtad, a jobb oldali, haladásra való sáv szabályos használata, miközben a bal oldali sávot valaki szabálytalanul, indokolatlanul lassan, és nem előzésre, hanem folyamatos haladásra használja.

Autópályán előzni kizárólag az erre kialakított belső sávban lehetséges, az előzés általánois szabályainak figyelembe vételével. Ha az autósok többsége így járna el, és nem folyamatosan a belső sávban haladna akármennyivel is, kevesebb dugó és kevesebb éles szituáció, baleset lenne lenne. Európaszerte több százezer km autópályás tapasztalatom szerint ez így igaz, no persze, ha valaki 200 felett halad, az a legtöbb autóst megijeszti, mert az ritka, így nem számít rá. De önmagában attól, hogy 160-nal haladnak autópályán, nem lesz baleset. Baleset akkor lesz, ha közben műszaki hiba történik, vagy valaki (nem biztos, hogy csak a gyorshajtó) még hülye vagy figyelmetlen is.

A 110-zel haladóknak csak annyit tudok mondani, hogy a saját érdekükben is számítsanak rá, hogy lesznek páran, akik 130-cal vagy 160-nal haladnak, akár tetszik nekik, akár nem, így nekik maguknak is biztonságosabb, ha beletörődnek, és nem próbálják meg őket 110-re kényszeríteni. Inkább mielőbb el kell engedni, nem olyan nehéz az.

Nem is emlékszem, mikor volt olyan utoljára, hogy valakit feltartottam volna és ezért villognia kellett volna. Ha előzés közben látom, hogy valaki még gyorsabban jön mögöttem, és talán hamarabb utolér, mint ahogy be tudom fejezni az előzést, jobbra indexeléssel jelzem neki, hogy észleletem és igyekszem visszatérni a külső sávba.

Ubul1 2009.05.06. 08:18:46

fakutya egy hülye seggfej vagy. Kb ennyit erről.
Elég szar dolog mikor valakit úgy nyírnak ki h még nem is felelőtlenkedett. Az meg nyilvánvaló hogy azért baszogatják ezzel is a népet hogy: lámpa fényes nappal meg évenként frissített eü doboz, jaj a nagy kedvencem a kukásmellény(azóta se raktam a kocsiba h megvettem) és menj főúton 30-cal merthogy az van kitáblázva, mert egyszerűen ez egy ilyen szarputtony hely ahol ez a mentalitás hpogy a legegyszerűbb módon basszák seggbe a jónépet. Hát kérem gyorhajtást bizonyítani a legegyszerűbb, ott a fotó rajta a szám, helyszín látszik, nincs apelláta, perkálj(csodálom h még nem emelték fel a gyorhajtás minimumot 100e-re, komolyan ez volna a legegyszerűbb, csak talán azt már a gennyesfejűek is megéreznék a felsővezetésben) És a lóvé meg millió helyre kell befoltozni a világméretű 20 évnyi baromság miatt elúszott milliárdokat. Valamiből összeomlás felett kell tartani ezt a szarkupacot. Most gondoljatok bele micsoda 10 éves persorozat lenne abból ha félreérthető szituáció miatt basznának valakit meg 20 rongyra amit komolyan sérelmez majd a paraszt, és elkezdi kombinálni a nemúgyvolt sztorit és 20szor fellebbez. Na ez az ami nem lesz itt és ez amiért bokor mögül baszogatják a marhákat az úton a 30-as tábla után. Meg azért mert ez a koszos nép még korán se érett meg a tisztességes viselkedés normáihoz, meg meg kellene először együtt közlekedni a másik érdekeinek is engedve.
Szvsz ez balkán, nincs ezen mit magyarázni...

Silcon 2009.05.06. 08:20:38

"Ideje lehasadni az agyatlan sebességméregetésről"

Csakhogy olyanok a szabályok, hogy ezért lehet nagy lóvét kaszálni. Követési távolság be nem tartásáért nem X*100eFt a bünti.
A sündörgőket nem a biztonság növelésére küldik ki, hanem az államkassza feltöltésére. Ezt bármelyik lelkiismeretes gyalogsün elismeri.

Devil2 2009.05.06. 08:25:37

Winkli, egyetértek!

Ubul1 2009.05.06. 08:25:48

@akira2:
Faszikám és a többi belsőben 160-nal megyek baromnak, nem mindenkinek van 200le maszek kocsija és igenis a csórók is ki fognak menni a belsőbe 110-zel és és addig maradnak míg kényelmesen be nem fejezték az előzést, aztán a kurva nagy villogtatás eredményeképp nehogy általánossá váljon a büntetősdi hogy 100-zal repesztenek itt egyesek kamion mellé beállva miközben 50 barom megy a seggükre tapadva.(ezek is csak addig csinálják míg egy cigó banda ki nem ugrik az ajudiból és el nem töri mind a 4 végtagjukat)
Mert ugye a 110-et nem büntetik a belső sávban, (hogy is akarnák büntetni, gyorshajtásra nem kényszeríthetnek 1 méterig se senkit) mert akkor 30% forgalom alapból kiesne a forgalomból mert NEM TUD többel menni.

Ubul1 2009.05.06. 08:26:49

@Silcon:
1-el előtted épp ezt magyaráztam

akira2 2009.05.06. 08:34:10

@Ubul1:

Úgy látom, kijött belőled a kultúra...

Pedig csupán annyit javasoltam a 110-zel belső sávban haladóknak, hogy mielőbb fejezzék be az előzést, mert akkor "senki sem fog a seggére tapadni". levillogni azokat szokták, akik szándékosan nem húzódnak vissza a külsőbe, hanem teljesen szabálytalanul haladnak a belsőben folyamatosan. Ha valaki percekig nem néz a tükörbe, hiába indexelek, villogok, akkor még rá is dudálok, mert a fülét biztosabn nem tudja becsukni... :)

Egyébként az autóm 105 LE-s...

Ubul1 2009.05.06. 09:36:15

@akira2:
marha ügyes vagy de senki nem kérdezte a véleményed a másik kommentjének alaki formájáról. Annyi LE-s a kocsid amennyi, az meg más dolog h annyival mész amennyivel biztonságosnak ítéled meg.
Csórikám meg valszeg azért marad bent mert még 4 tetű van a külsőben 80-nal akit fél percen belül meg kéne előzni és inkább nem is mer visszamenni jobbra, nehogy ne tudjon megint kijönni a belsőbe mert a sok kőgazdag segg terrorizálja a 250-re kalibrált vasával. hanem bent marad aztán végigtekeri azt a 2-3 percet míg sikerül zsinórba megelőznie a konvojt a szélsőben, mint ahogy én is ahelyett hogy állandóan padlózom a kocsit hogy felizzadja magát 100-ról 130-ra aztán beleállok a fékbe hogy elengedjem a mr sietős segget aztán megint görcsölök h mikor tudom kidugni a képem belülre, megint padlózom a vén szart hogy felkapaszkodjon, közben elbaszok egy valag benzint.
Kivárod janikám míg kimegy a csóró jobbra, vagy építtetsz a bipsikkel 3 sávos pályát km-enként 10 millióból hogy a belsőben lehessen minimum sebességgel száguldozni 200-zal. vagy veszel maszek repülőt aztán szarsz a közútra.

A megoldás pedig igenis az lenne hogy meg van határozva a sávonként kötelező követési, ahova be lehet férni előzéskor, megvan hogy milyen közel haladókat lehet egyszerre előzni kihúzódás nélkül, és aki villogtat mint a karácsonyfaizzó meg tol azt kibasszák a forgalomból mint macskát szarni. Mert az egy dolog hogy valahol alapból paraszt a jónép a megalkuvó közlekedésre, és nem képes a másikkal egy úton létezni
(hánnemlehet mindenki echte német aki forgalomba születik és 5 generáció óta autóznak mi meg jó ha 2)
de ha nem megy rábeszéléssel és szép szóval--akkor mint az óvodában--majd menni fog módszeres állami terrorral, kőkemény szigorral, aztán aki nem néz egyirányba a többivel azt rúgják seggbe hogy a sor végén ér földet.
Elképesztő látni hogy ez a közlekedési morál, meg egységes leszaromkodás mennyire hasonlít az utolsó balkáni szláv országokéra.

belashx 2009.05.06. 09:39:18

@Dörmögő_Dömötör: Ugye nem gondolod, hogy ilyen ütközésnél 45 fokos szögben repül az ember? Gondolom ez csak példa volt.

belashx 2009.05.06. 09:53:48

@Ubul1: Az a helyzet, hogy akirával ugyanarról beszéltek, csak te úgy tűnik nem hiszed el, hogy van egy csomó tirpák, aki feleslegesen marad a belső sávban(ilyenkor van az, hogy üres a külső). Vágod?

akira2 2009.05.06. 10:04:45

@belashx:

Csak, ha ekkora különbség van a stílusban, akkor bizonyára még nehezebb fölfedezni a tartalmi hasonlóságokat... :)

Fitz 2009.05.06. 10:15:11

Szerintem meg kell mérni is.
Meg ki kéne venni a barmokat is.

Sőt, ezeknek a közös halmaza meglehetősen nagy!

akira2 2009.05.06. 10:26:45

@Ubul1:

"Csórikám meg valszeg azért marad bent mert még 4 tetű van a külsőben 80-nal akit fél percen belül meg kéne előzni és inkább nem is mer visszamenni jobbra, nehogy ne tudjon megint kijönni a belsőbe mert a sok kőgazdag segg terrorizálja a 250-re kalibrált vasával. hanem bent marad aztán végigtekeri azt a 2-3 percet míg sikerül zsinórba megelőznie a konvojt a szélsőben, mint ahogy én is ahelyett hogy állandóan padlózom a kocsit hogy felizzadja magát 100-ról 130-ra aztán beleállok a fékbe hogy elengedjem a mr sietős segget aztán megint görcsölök h mikor tudom kidugni a képem belülre, megint padlózom a vén szart hogy felkapaszkodjon, közben elbaszok egy valag benzint. "

Igen, pont ezekkel van a gondom:

1. A "csórikám", akinek a vasa 7 perc alatt gyorsul föl 100-ról 130-ra, az még nyilván valami átkosban gyártott autó, ami ugye legalább 20 éves. Na, ezek az autók nem alkalmasak az autópályás közlekedésre.

2. Egy előzés soha nem tarthat 2-3 percig, pláne nem 110-zel, mert az balesetveszélyes. Előzni ugyanis csak akkor szabad, ha mást ezzel nem akadályozol. Autóúton nyilván a szembejövőket, autópályán pedig a mögötted gyorsabban haladókat. Ha valaki utolér, minden esetben ki kell menned a külső sávba, még akkor is ha két 90-nel haladó kamion közé kell is bemmened. Vagy az autóúton is azt magyarázod a szembejövőnek, hogy te csak lassabban tudod megelőzni a sort? Nyilván nem! Az előzést csakis abban az esetben szabad megkezdened, ha 100%-ig biztos vagy abban, hogy azt be is tudod fejezni, mielőtt bárki mást akár szemből (autóúton), akár hátulról (autópályán) feltartanál.

3. Ha erre alkalmatlan az autód, vagy sajnálod a gyorsításra a többletfogyasztást, akkor vagy járjár kerékpárral, vonatal, busszal, taxival, vagy meg sem próbálj előzni!

Egyébként pedig hangosan mosolygok :) azokon az olcsójánosokon, akiknek visszatérő érvük a gyorshajtók ellen azok "kőgazdagsága", vagy a "250-re karibrált vasuk"....

Nem lehet, hogy csupán az irigység beszél az olcsójánosokból, és csak irigységből tartják föl a gyorsabban haladókat, mert nincs olyan autójuk, meg sajnálják a plusz benzint a gyorsítgatásokra?

MaCS_70 2009.05.06. 10:41:20

@Palee318:

Halihó!

Ez a megtévesztő sebesség iskolapéldája, amit a bíróságok 99%-ban el is ismernek. Bíróság előtt nagy valószínűséggel Te lettél volna a tisztán vétlen fél.

Üdv: MaCS

McK (törölt) 2009.05.06. 10:50:15

@akira2:
Szerettem volna írni Ubul1-nek de mindent leírtál helyettem.

Nem is egyről beszéltek.
Egyértelműen azt írtad,amikor úgy halad tartósan a belsőben valaki,hogy közben a külső üres,de váltig bizonygatja,hogy ő meg akkor is előzni fog az erőgépével.
Előzzön.
De Ha befejezte,húzás vissza.
Ha pedíg,amint írta az előzéskor 130-al megy,semmi gond,mi biztosan nem fogjuk levillogni.

"Elképesztő látni hogy ez a közlekedési morál, meg egységes leszaromkodás mennyire hasonlít az utolsó balkáni szláv országokéra."

Ez pontosan az,ami Ubul1-re jellemző.
Németben olyan nincs,hogy valakit utolérsz,és nem áll fére.
Viszont ott is levillogják a Magyar Ignisest a belsőből,mint a szél.

Az kérlek a Balkán jellemzője,hogy bár lassú vagyok,csakazértsem állok fére,dögöljön meg a szomszéd tehene is..

MaCS_70 2009.05.06. 10:52:46

@akira2:

"2. Egy előzés soha nem tarthat 2-3 percig, pláne nem 110-zel, mert az balesetveszélyes. Előzni ugyanis csak akkor szabad, ha mást ezzel nem akadályozol. Autóúton nyilván a szembejövőket, autópályán pedig a mögötted gyorsabban haladókat. Ha valaki utolér, minden esetben ki kell menned a külső sávba, még akkor is ha két 90-nel haladó kamion közé kell is bemmened. Vagy az autóúton is azt magyarázod a szembejövőnek, hogy te csak lassabban tudod megelőzni a sort? Nyilván nem! Az előzést csakis abban az esetben szabad megkezdened, ha 100%-ig biztos vagy abban, hogy azt be is tudod fejezni, mielőtt bárki mást akár szemből (autóúton), akár hátulról (autópályán) feltartanál."

Nem igaz. A KRESZ 34. § (1) a. kizárólag a szembejövő forgalom zavarását tiltja, azaz ha SZABÁLYOSAN megkezdtem az előzést a sztrádán, de hosszú sor előzök és közben utolérnek, nem vagyok köteles visszasorolni vagy gyorsítani.
Az más kérdés, hogy esetleg mi illik, de ha már legalább 100-zal előzök, nem várható el, hogy gyorsítsak vagy lehúzódjak.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2009.05.06. 10:57:44

@sikisiki:

"egy jogásztól meglepő következtetés, ugyanis konkrétan írva vagyon a Kreszben, csak végig kéne olvasni...
"

Akkor jogászként megerősítem a Számodra meglepő következtetést:
Ha a sztrádán a külső sávban megyek, elhaladhatok a középső vagy akár a belső sávban nálam lassabb (mellesleg szabálytalan) jármű mellett. (KRESZ 1. sz. függelék III. c. pont)

Üdv: MaCS

Érdekes 2009.05.06. 11:05:24

@McK: "Ez pontosan az,ami Ubul1-re jellemző."

Pont ezt akartam én is írni :D:D:D:D:D Ubul itt hadazokik, meg szarozik fikázik balkánozik, azt nem veszi
észre, hogy pont ő is ugyanolyan mint azok :D Pont ugyanolyan balkáni maki :D

akira2 2009.05.06. 11:15:06

@MaCS_70:

Egyetértünk, kivéve abban, hogy a KRESZ csupán a szembeforgalom zavarását tiltja előzés közben.

Ez persze lehet, hogy így van a kresz-ben, de mikor is íródott az? Lehet, akkor még nem is voltak alkalmasak az autók biztonságos 130-cal menni... Képesek voltak rá, mint ahogy ma is egyre több autó képes 200 felett menni, de az még ma sem biztonságos a legtöbb autó számára.

Szóval én egyetértek azokkal, akik szerint az autópályás haladás 130-as maximumát feszegetik, egyrész azért, mert a mai autók jelentős többsége több szempontból is sokkal biztonságosabb azoknál az autóknál, amelyeket akkor gyártottak, amikor először megjelent a kresz-ben a 130.
(Ha mindenképpen választanom kellene, inkább borulnék föl 160-nal a mai autómmal, mint 90-nel az első Trabantommal....)

És azokkal is egyetértek, akik sérelmezik, ha valaki 100-zal előzi a 99-nel haladó sort. Pláne, ha 98-cal próbálkozik.... :)

Az előzés szabályaiban nincs benne, hogy kb. mennyivel kell gyorsabban haladni az előzéshez a megelőzendő járműveknél?

Egyébként pedig alig találkozom olyan forgalmi helyzettel, amikor ne lenne több autó a belső sávban, mint a külsőben, így legtöbbször van helye lehúzódni az atóknak előzés után. De érdekes módon, ha egyszerre három autó előz egy negyediket a belső sávban, akkor igen ritkán fordul elő, hogy ez a három autó még ne akarja megelőzni egymást is 110-zel a következő 5-7 perc alatt... :) Aztán persze ugyanúgy egymás seggébe fognak menni a külsőbe 110-zel, de ha már egyszer kimentek előzni, akkor aztán a következő negyed órát mindenképen előzéssel kívánják eltölteni a belső sávban... :)

És csodálkoznak, meg vannak sértődve, ha valaki jelez nekik, hogy ezt azért mégsem illene...

Perillustris 2009.05.06. 11:17:09

"Ideje lehasadni az agyatlan sebességméregetésről."

Én úgy fogalmaznék, hogy a sebességmérés mellett még rengeteg módon szűrhetnék a pofátlanokat, a veszélyeztetőket, az alkalmatlanokat.

Persze amikor napi 50 kilométerre korlátozzák a rendőautók futásteljesítményét, nem nagyon lehetnek illúzióink.

Pedig a forgalomban résztvevő civil autós és ruhás rendőrök viszonylag hamar csodát tudnának tenni, ha következetesek lennének.

MaCS_70 2009.05.06. 11:26:02

Halihó!

Szerintem meg éppen az Ubul által leírt helyzetet kéne tolerálni.
Kivágni nyilván nem szabad senki elé. Ha viszont valaki tartósan ott előz és utolérem, igenis legyen annyi türelmem, hogy befejezhesse az előzést és ne kényszerüljön annál kedvezőtlenebb manőverre, mint amit nekem jelent a +30 másodperc lassabb haladás.
Arra pedig senkinek semmilyen erkölcsi alapja nincs, hogy a megengedett legnagyobb sebességnél magasabbat várjon el bárkitől még ha ez százkilométeres előzés közben is fordul elő.
A lassabb, amint teheti, engedje el a gyorsabbat -- a gyorsabb viszont várja ki a sorát és csak akkor várja el az elengedést, ha a lassabb azt könnyedén megteheti.

Üdv: MaCS

Seca81 2009.05.06. 11:34:34

Kicsit átmegyek a másik oldalra, az indokoltan gyorsan hajtók felé. Mert van ilyen is. Ritka, de létezik, ezért a belsőben 200-zal repesztő népséget nem kell rögtön beskatulyázni, mint ahogyan ezt sok más esetben tesszük többnyire indokolatlanul. Mert ugye a többség ilyen...
A saját példámat írnám le, de tudnék közeli ismerőst is írni aki hasonló helyzetben volt mint én.
December elején utaztam Angliába repülővel, a gép Sármellékről indult. (fővárosi vagyok) Jóval előbb elindultam itthonról mint kellene, belekalkuláltam egy esetleges dugót a nulláson, nem pályán akartam menni hanem szép kényelmesen a főúton lecsurogni. Dugó az lett természetesen, viszont a hó is ömleni kezdett, de csak Etyeknél. Bravó. Mindenki toporog, pár perc alatt az utat már látni sem lehetett. Nem volt más választásom, fel az M7-re, matrica és irány a belső sáv. 190-200-zal kellett folyamatosan nyomnom, akkora lemaradásban voltam. A pálya viszont csont száraz volt, hó sem esett hál 'Istennek. Odaértem. Ha 130-cal "döcögök" simán lekésem a gépet. Értem én, hogy többség ok nélkül nyomja és villogja le az épp szabályosan előző mukit, ezzel én sem értek egyet. De ne ítéljük el ezt a réteget, autómárka alapján szintén ne, mert bárki kerülhet ilyen helyzetbe. Azzal egyetértek, hogy nem ez a többség...

MaCS_70 2009.05.06. 11:34:39

@akira2:

Halihó!

A KRESZ 1975-ös jogszabály, amit folyamatosan (eddig >20x) frissítenek (ezért olyan kusza). A jelenlegi állpota 2008. december 20. óta hatályos, úgyhogy volt lehetőség a modern járművek figyelembe vételére.

Üdv: MaCS

Érdekes 2009.05.06. 11:35:01

@MaCS_70: Ez nem vonja ki a lassabban haladót a visszapillantó NEM HASZNÁLATA alól..Mert ugye, ha használja, akkor kevés esetben érik így utól...

akira2 2009.05.06. 11:41:09

@MaCS_70:

Egyetértek abban, hogy azt kár levillogni, aki szemmel látható módon nem tud éppen lehúzódni. Soha nem is villogok rá, csak akkor, ha egyébként simán lehúzódhatna, de csak azért nem teszi, mert ő még meg akarja előzni azt a száz méterekkel előtte haladót is, aki ráadásul nem is megy lassabban, mint ő maga. Na, ez már nem előzi a sort, csupán folyamatosan halad abban a sávban, ahol azt nem lehet.

Ilyenkor van az, hogy én viszont nem haladok folyamatosan a belső sávban, ha üres a külső, lehúzódom. És ha a 130-cal gyorsabban haladok, mint a vakegér a belsőben, akkor egyszer csak lemarad - ő meg nyilván anyázik, hogy jobbról előztem, pedig nem, csak ő haladt túl lassan "előzés közben"... :)

Na ezért nem szerencsés 110-zel előzni...

MaCS_70 2009.05.06. 11:41:46

@Seca81:

Halihó!

Közlekedési szempontból (majdnem) tökéletesen mindegy, hogy miért szabálytalan valaki. Nagyon szűk körben ismeri el a jog az olyan szükséghelyzetet, ami mentesít a felelősség alól.
Az, hogy valaki lekési a repülőgépet, szerintem nem nyújt erkölcsi alapot arra, hogy agresszív legyen a forgalomban -- jó oka, mentésge mindenkinek van.

Én általában ellenzem a gyorshajtást, de elfogadom, hogy vannak helyzetek, amikor valakinek éppen van rá oka -- egy bizonyos mértékig, bár érdemi időnyerést csak nagyon durván veszélyes többletsebességgel lehet elérni.
Viszont szinte bármilyen ok mellett (kivéve mondjuk életveszély elhárítása) sincs joga senkinek a szabályosan közlekedőket zaklatni.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2009.05.06. 11:44:20

@akira2:

Persze, az elöl haladónak is nyilván együtt kell működnie és amint teheti, le kell húzódnia. Sajnos sokan nem teszik -- ez az együttműködési szellem nagyban hiányzik a magyar közlekedésből és a magyar társadalomból.

Üdv: MaCS

akira2 2009.05.06. 11:46:29

@Érdekes:

Egyetértek, lehet, hogy a kresz nem írja elő implicit, hogy autópályán nem lehet föltartani előzés közben a gyorsabban jövőt, de számos más szabályt megsért az, aki mégis megteszi. Pl. nem használja a visszapillantót, vagy ha használja, akkor nem jól méri föl, hogy a belső sávba sorolásával nem kényszerít fékezésre másokat, avagy nem megy gyorsabban annyival az előzés közben, hogy azt egyáltalán előzésnek lehessen nevezni.

És tudtommal ezeket viszont előírja a kresz... De a józan ész biztosan, így ha a kresz-ből kimaradt, az a gond...

MaCS_70 2009.05.06. 11:48:06

@Érdekes:

Halihó!

Utolérhetik. Ha kellően nagy a sebességkülönbség és hosszú az előzendő sor, simán a nyakára másznak anélkül, hogy az előzés megkezdésekor ezt előre kéne látnia.
A gyorsan haladónak ellenben előre kéne látnia az alőtte lassabban haladót (ha az tényleg nem kivág eléje) és nem a nyakára mászva utolérnie.

Üdv: MaCS

dr.oid 2009.05.06. 11:49:12

Sajnálom a digó faszit. Értelmetlenül halt meg. A motorosokat nagy tempónál semmi nem védi. M7-esen húzott el mellettem speedes faszkalap 200 körül farmerban, nejlon pufidzsekiben amit a menetszél felfújt Michelinemberré varázsolva a csávót és kimentek a középső sávba Alsóőrs felé tartó Harleys rockerek amikor a tükörből meglátták a négy "angyalszemet". Suzuki 750GSXR+rövidgatya+sportcipő=1 hét múlva a makett csípőig begipszelve, két mankóval közlekedett, motor sehol gondolom leamortizálta. A mecseki motoroshorrort fél órával kerültem el, Komló felé kellett kerülni. Szar érzés baleset mellett elmenni. Épeszű ember adaptálódik autóhoz, forgalomhoz. Másképpen vezetek 200 lóerős Accordot és másképpen 69 lovas Yarist. pl. követési távolságomba belekalkulálom a fékrendszer teljesítményét is, mindhárom tükröt használom, ha kell villantok párat a féklámpával erősebb fékezés előtt, szembe jövő necces előzésénél fékezek, ha engem előznek neccesen elveszem a gázt. KORLÁTOZOTT BIZALOM elve és KÖRÜLTEKINTÉS 2kulcsszó.

Seca81 2009.05.06. 11:53:16

@MaCS_70: Igen, akkor valóban megszegtem a szabályokat. Nem is voltam büszke magamra hidd el. Én akkor úgy ítéltem meg, hogy indokolt volt a gyorshajtás. Valószínű tévedtem, nem is tagadom. De, hogy többször nem mentem ilyen gyorsan pályán, egy '86-os kocsival végképp nem, az is biztos. A 60-70 km/h sebességkülönbség meghozta gyümölcsét. Nyertem vele időt nem is keveset, hisz ez gyors szakasz sem 5 percig tartott...

Seca81 2009.05.06. 11:54:23

Javítás: "hisz ez a gyors szakasz sem..."

akira2 2009.05.06. 12:02:57

@MaCS_70:

Egyetértek, főleg azzal, hogy a gyorshajtással nincs joga senkinek a szabályosan közlekedőket zaklatni. De itt főként arról vitázunk, hogy a "zaklatás" azokat érinti leginkább, akik maguk sem tartják be az autópályán haladás alapvetőbb szabályait. Mert tévedés, hogy az autópályán csupán a gyorshajtás az egyetlen szabálytalanság, és az is tévedés, hogy a gyorshajtás a balesetek fő okozója. A balesetek oka 99%-ban a figyelmetlenség, a maradék pedig műszaki hiba, pl. durrdefekt. (Ezért van nekem defektmentes gumim, amely durrdefekt esetén nem száll el teljesen, kis figyelemmel és gyakorlással megőrizhető az autó iránytartása még akár 160-nál is...)

A post-beli motoros sem a gyorshajtás áldozata, hanem a figyelmetlenségé, ill. a követési távolság be nem tartásából adódó váratlan(?) helyzetre adott hibás reakcióé...

akira2 2009.05.06. 12:27:16

@akira2:

Higyjétek el, a balesetek nem abból fakadnak, hogy valaki - egyébként minden egyéb szempontból kürültekintően és szabályosan, óvatosan, de - 160-nal halad, hanem abból, hogy figyelmetlen.

Az én figyelmem is jóval erősebb 150-nél, mint amikor 100-zal cammogok a pályán, ezért számomra biztonságosabb a forgalom átlagsebességénél valamivel (nem sokkal) gyorsabban haladva előzgetni, mint monoton menni a külsőben 100-zal...

De én nem is fehérvártól a velencei lehajtóig használom a pályát, hanem sok száz km-t megyek egyhuzamban...

Van, hogy csak 10 km-re kell fölhajtanom, de nem is megyek ilyenkor 120-nál gyorsabban, mert nem vagyok ennél nagyobb sebességre ráhangolódva... A nagyobb sebességhez ugyanis hozzá kell szokni, rá kell hangolódni, érezni kell...

Indulok is... :)

AntiC4 2009.05.06. 12:41:35

@Páncélautó nem!:
Sajnos a motoros nem olasz volt, hanem magyar. Ismertem a srácot. Egy nagyon jó arc volt. Szakmájából adódóan nem volt egy fegyelmezetlen pali. Évente kb. 60e km-t vezetett. Motorral is rutinosnak számított. Pénteken lesz a temetése Bp-en.
Nyugodjon békében. Egy idióta vasárnapi sofőr miatt élt 47 évet.

Érdekes 2009.05.06. 12:44:49

@akira2: Szerintem akkor is ez a lényeg :) A visszapillantó és a rossz ítélőképesség.Nyílván a tapasztalat hiányból fakadóan...

Ubul1 2009.05.06. 13:00:14

@akira2:
Figyelj te debil faszfej nehogy már itt kezd nekem keverni a szezont a fazonnal, és elmagyarázd hogy az autóút (emez is 2x2 sávos, te összekevereed a főúttal nagyfalusi haverom) és az autópálya az egy és ugyanaz, ahol szembe jönnek ott te is megülsz a szaros seggeden mert belegyalul egyszer csak valamelyik 25 T-ás az aszfaltba, és mellesleg én se akarok egy ilyen hozzád hasonló balfasszal szembejönni mert nem tudsz időben visszamenni.(komolyan elhatároztam h IFA vagy Kamaz lesz a következő vas)
Az ilyen hozzád hasonló görények miatt életveszély a 85-ös út a környéken meg még pár gondolom másutt ebben a szarfészek országban.
kénytelen vagy belenyugodni, hogy Mindenkinek JOGA van 110-zel előzni a belsőben huzamos ideig is a pályán és ha biztonságos akkor baromi gyorsan a főúton is. Te meg baszkikám kénytelen leszel kivárni amíg a másik befejezi az előzést, aztán méltóztat visszamenni a külsőbe mert kikerülte az öszzes nálánál is lassabbat. Ha meg elkezdesz fényképészeset játszani és villogtatsz a szaroddal, max eltekeri a tükröt a normálisabbja aztán te meg megbaszhatod ahol vagy.
Nem mellesleg, ha üres a külső akkor mi a fasznak nem előzöl ott?
Az meg mindenkinek a maszek ügye h mennyit szán kocsira és mekkora motort rakat bele, meg mennyi üzemanyagból akar kijönni az út végére. Akinek meg baromi mindegy h mi mennyi az elhúzhat ebből az országból a picsába és idegbajoskodhat a labancoknál meg a fritzeknél, max ott tarkón bassza a közeg, hogy kiköpi a taknyát, mert ott tesznek is valamit a hatóságok nem csak a zsidót zsebét tömik.

Seca81 2009.05.06. 13:41:51

@akira2: "Nagyon szűk körben ismeri el a jog az olyan szükséghelyzetet, ami mentesít a felelősség alól."

Lásd rendőrség amikor neki tetszik, köztársasági őrezred autói, pályán, városban bárhol, bármennyivel, képviselők, diplomataautók... Ők mind mentességet élveznek. Miért is?
Ja biztos mindenhova sietnek, az autójuk pályán automatikusan 150 fölé van programozva. Hogyne...

Érdekes 2009.05.06. 13:42:13

Na elég legyen a boxból, GYEREK, itt van, hogy MI HÜLYESÉG, ÉS MI NEM KÉREM!klikk :: www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM

5perc 2009.05.06. 14:19:45

Na kedves Róbert, elégedett vagy?
Én elhiszem rólad, hogy te tudsz vezetni, de adod a lovat a sok hülye alá, aki csak hiszi ezt magáról. És itt felsorolhatnám a fele hozzászólót. Ezeknek sebesség korlátozás kell, meg büntetés. "én akkor is villogok, mert az hasznos, hogy ne jöjjön ki elém 110-zel a marha és szoktam 180-nal is menni". Igazad van, nem a sebesség öl, de a sebesség különbség igen, 180 és 110 között ez meg sokkat nagyobb, mint 130 és 110 (esetleg 90) között. És persze, ha van technikai lehetőség rá, akkor a követési távolságot is ellenőrizzék a sebességhatár betartása mellett!

r3kka 2009.05.06. 14:34:13

Sziasztok!

Engedtessék meg nekem, hogy egy rövidke történetet elmeséljek.

Egy évvel ezelőtt sikerült szinte napra pontosan megcsinálni a KRESZ vizsgát. Utána az oktatóm mondta, hogy "ugye egyből jössz is vezetni?!!!". A válaszom a "természetesen, igen" volt. No, ahogy elkezdődött az autós ismerkedés, egyre sűrűbben kaptam magam rajta, hogy a T betűs autókkal egyáltalán nem toleránsak a közlekedés egyéb résztvevői.

És ebbe aztán minden beletartozik, a ledudálás, a leszorítás, a füttyszóval kommentálás stb. Mondjuk, nem mintha én sem követtem volna el hibákat. Csak nálam az oktató minden hibát szigorúan megtorolt a maga módján. Kaptam már kormányt az orromra, mert elnéztem egy fában üldögélő, álldogáló STOP táblát, vagy esetlegesen egy-egy hátrafordulás kimaradásért tockost. Az indexelésnél egyetlen hozzáfűzni való volt: Ha "lemarad", akkor letöri a kezem. A forgalom ritmusához való alkalmazkodás, és a helyzetfelismerés elsőszámú ellenségem volt. Aztán egy kb. negyed órás beszélgetés után, megváltozott.
A koncentrációm nagyobbik része most már arra megy el, hogy figyelem a többi sükebókát, ki mikor merre. A sükebóka jelzőért ezúton bocsánatot kérek azoktól, akik ezt magukra merészelték venni. Ugyanis, én abból indultam ki, hogy ha én tanuló vagyok, akkor eleve gyorsabban kapok pánikrohamot egy-egy neccesebb szituációnál, tehát sükebóka vagyok. (Pl: hirtelen bevágnak elém a külső sávban haladva; lemarad az index, és ne adj isten azért puttyog, villog, dudál a mögöttem levő, mert őt ezzel vészfékezésre késztettem... stb.) Viszont a szembejövő is lehet ilyen, lehetséges, hogy éppen ő is csak nemrég szerezte meg a jogsit, és most még "bénázik". (Ismételten elnézést kérek, akik nem ilyenek!) Csakhogy azokkal mi lesz, akik már évek óta jogosítvány-birtokosok, és mégsem tudnak vezetni. (Itt egy gyors utalás egy másik cikkre: Vasárnapi rettegés címmel ugyanazen az oldalon olvasható.) Őtőlünk ki fog engem, vagy Önöket/Titeket megvédeni?

A KRESZ-ben is le van írva és az oktatáson is többször elhangzott: "A közlekedésben résztvevő társainkat megtévesztő magatartásunkkal veszélyeztetni és zavarni egyaránt TILOS!" Hogy ez a társ alkalmasint egy villamos, vagy egy motoros, számomra teljesen lényegtelen. Ha tudom, hogy elsőbbsége van, akkor hagyom, menjen, csinálja amit csinál. Az előzésről is szép liturgia volt. Az autóvezetés-oktató tankönyvekben szépen, hosszan le van írva mit és hogyan kell ilyenkor.

A magam részéről nem szívesen előzök, csak ha nagyon muszáj, és tényleg minden tényező biztosított. A követési távolság betartásáról is meséltek sokat, sőt az egyik kollegina, miközben járt motoros oktatásra, az autójával sikeresen részt vett egy ráfutásos balesetben. Megrándult a nyaka, de örült, hogy élt. Egyébként ide kívánkozik, hogy az M7-esen több tábla is figyelmeztet a követési távolság betartására! És tessék, megint volt egy sükebóka, aki még ezt sem látta meg. Tehát a táblák ilyen jellegű hibáztatása, hát hogy is mondjam, felesleges. Hiszen, aki részt vett az oktatáson, és valóban megtanulta (alkalmazni is) a hallottakat, az nem hinném, hogy fittyet hányna rá. De mégis. Csak azt nem értem miért? Az ilyenek hogyan tudják megúszni a KRESZ, a rutin és a forgalmi vizsgákat? Lehetséges, hogy nálam ez csak azért ment nehezebben, mert nőből vagyok? Vagy mert még bennem az van, hogy figyeljünk arra, amit a tanár mond? Nem tudom.

Szívfacsaró volt olvasni azt a rövidke hírt, hogy egy motoros ismét kampó. Sajnálom, és egyre inkább azon vagyok, hogy a fejekben kellene előbb rendet tenni, mintsem újbóli szigorításokkal élni. A traffipax helyes, legyen! A folytonos ellenőrzés, szintén legyen! Büntetés, naná! Csak ne azokat büntessék, akik jól csinálnak valamit. Előbb el kellene mélázni azon is pár percecskét, hogy kell-e a magyarnak ennyi tábla? Kell-e feleslegesen terhelni a vezetőket olyasmikkel, hogy Útépítés 30km-es táblával, de nem dolgozik senki az útmentén, körforgalom előtt 70-es tábla (Kaposvár előtt/után Kaposmérőnél) vagy az előbb 60km/h aztán 50km/h aztán 40km/h egy 20m-es szakaszon, majd 60km/h ismét... Sorolhatnám még.
Vagy úgy egyáltalán... Miért működik külföldön jól? Mit csinálnak ők ott kint máshogy? Toleránsabbak? A fene tudja. Okosabbak? Kizárt, bár hangyányi lehetősége azért mégis van. Megfontoltabbak? Ööö,azt hogy kell? :) Gyorsabbak? Nekünk is vannak gyors autóink... Sünjeik vannak? :) Vannak há'. Akkor meg mijafene a gond? Visszaértem az észhez! Akinek káosz van a fejében, az nem is jut elő(bb)re!

Üdv:
Egy icipici mazsola a magyar közutakon közlekedvén, egy medvén.

Carvi 2009.05.06. 15:21:57

@nullával való osztás:

A hivatkozott paragrafusnak van néhány további bekezdése is, pl. rögtön a második, melynek a végén van a lényeg:

"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; >>> ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

akira2 2009.05.06. 18:33:44

@Carvi:

Ott a pont, ezért jártatom itt a számat... :)

"...a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza;"

Ez nyilván vonatkozik az autópályára is, ezért kéretik a 110-es hosszú előzéseket mellőzni, ha közben föltartja a gyorsabban haladókat, és ki se jönni előzni, ha nem tudja anélkül befejezni azt, hogy föl ne tartson másokat.

Az autópályán ez az elsőszámú feszültségforrás, mert a 110-el előző a nem gyorshajtó, de gyorsabban és szabályosan hajtó 130-ast is szabálytalul tartja föl, ill. az, ha valaki teljesen indokolatlanul és szabálytalanul folyamatos haladásra használja a belső sávot, nem előzésre. Pont.

Aztán, ha a jobbra tartási kötelezettségüknek eleget tettek a T. autóvezetők, lehet óbégatni, hogy ki és miért megy gyorsabban, mint amennyivel ők mennek! Engem egyébként egyáltalán nem zavar, ha valaki megelőz, sőt, készséggel elengedem, még akkor is, ha kormányoznam, meg kicsit fékeznem is kell miatta... A kormány és a fék ugyanis arra való, hogy ha szükséges, azt használni lehessen.

Nem is értem, másokat miért zavar, ha megelőzik... :)

akira2 2009.05.06. 18:36:31

@Seca81:

Seca, amit idéztél, úgy tűnik, mintha tőlem idézted volna. Pedig én nem emlékszem, hogy ilyet írtam volna, úgyhogy kérlek, ne tüntesd föl úgy az idézetet, mintha tőlem származna...

Kösz, üdv,

akira

ekutya 2009.05.06. 19:16:10

@akira2:

"Ez nyilván vonatkozik az autópályára is, ezért kéretik a 110-es hosszú előzéseket mellőzni, ha közben föltartja a gyorsabban haladókat, és ki se jönni előzni, ha nem tudja anélkül befejezni azt, hogy föl ne tartson másokat."

Ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső sávban folyamatosan is haladhat. Mihelyt a forgalom ritkul és a párhuzamos közlekedést létrehozó járművek vissza tudnak sorolni a külső sávba, újra helyreáll a jobbratartási kötelezettség és az előzés szabálya. Ha a párhuzamos közlekedés nem jön létre ténylegesen, a jobbról előzés tilalma itt is érvényes (városban lehet jobbról is). Tehát a belső sávon előtted haladót a jobb szélső sávba átváltással megelőzni nem szabad.

Seca81 2009.05.06. 20:15:56

@akira2: Vettem, nem te írtad valóban, rossz névre kattintottam, utólag is elnézést!

ktp 2009.05.06. 20:45:12

411 komment után a lényeg:1 ember meghalt és egy másik ölte meg.Akarva vagy akaratlan,butaságból vagy figyelmetlenégből,de megtörtént.
Akár autós,akár motoros vagy benne van.úgy KELL vezetned,hogy TUDOD: lehet belőle "játék" mások életével.
Van aki érti,van aki nem.

akira2 2009.05.06. 21:14:37

@ekutya:

Szerintem nem mondunk ellent egymásnak...

A belső sávban haladót nem is előzöm meg, csupán ő éfzi úgy, hogy megelőzték. Én csupán a külsőben, szabályosan haladok, ő pedig a belsőben, szabálytalanul. Pont. :)

akira2 2009.05.06. 21:16:50

@Seca81:

Semmi gond, néha megesik velem is, hogy rossz gombra kattintok... :)

Kár, hogy utólag nem lehet szerkeszteni a saját hozzászólásokat.... Nem bonyolult, pár perc alatt ki lehet tenni egy szerkesztés gombot a saját kommentekhez....

ekutya 2009.05.06. 21:37:45

@akira2:

"A belső sávban haladót nem is előzöm meg, csupán ő éfzi úgy, hogy megelőzték."

átfogalmazva, a kresz szerint nem mehetsz el többsávos úton jobbról a melletted haladó mellett. így már ellentmondunk egymásnak. illetve te mondasz ellent a kresznek. rendezzétek le egymás között. :P

megint 2009.05.06. 23:56:17

A kresz szerint az első táblától 30-al kell menni a vasúti átjáróhoz, és kit látsz annyival menni? Senkit, engem sem, és az a barom, aki kiküldi ilyen helyekre mérni a rendőrt.

Henry82 2009.05.07. 00:08:21

Folyton arrol olvasok, hogy ilyen szarul mukodik ez, meg olyan szar a rendorseg, bezzeg myugat-europaban mashogy van ez...
Angliaban elek 11 honapja, itt legalabb annyi faszfej van az utakon, annyi vezetni keptelen nyomorek, a motorosok szaguldoznak 1000-el, mint ha a Highway Code csak valami barati jotanacsok gyujtemenye lenne, mindenki rohan, le van szarva a masik, az autopalyakon minden nap balesetek, es amiota itt vagyok, 2 halalos kimenetelu motoros balesetnek lattam a vegeredmenyet csak ebben a kisvarosban!

Felejtsetek el ezt a "tipikus magyar problema" baromsagot, es fogadjatok el, hogy ahol autoznak, motoroznak, forgalom van, ott mindig lesznek hulyek, felelotlenek, baleset okozok, lenyomorodtak, halottak, es sok-sok motorost fognak osszegereblyezni az utrol!

Nem Magyarorszag vagy Balkan, amig ember vezeti a jarmuveket, ez igy lesz mindig!

Lesterx 2009.05.07. 07:01:12

Néha,mikor a "kopaszerős"-t látok a saját szabályai szerint közlekedni (dugóban a kanyarodósávban ezerrel és visszasorolás,pályán a leállósávban ezerrel,mert a torlódott autók 100-as sebessége smafu),mindig odavizionálok egy hirtelen felvillanó rendőrautót ami a "kemény" után ered és igaszságot szolgáltat.Vagy elképzelem,hogy én vagyok a rendőr és jól utánamegyek és a hálás autósközösség szeme láttára ellenőrzöm az izzókészletet és büntetek hosszú perceken keresztül.Sosincs ilyen.

tomwar 2009.05.07. 07:53:01

@Sanzistift: Koszonom a bejegyzesedet. En hasonlo modon, de Pecsett nottem fel. Azt hiszem nincs mit hozzatennem, sajnos...

Mouth Hero 2009.05.07. 10:41:52

@Lesterx: Én szemét vagyok: elalvó kamionost kívánok neki. Az ölébe.

antika13 2009.05.07. 12:37:04

Elsején délelőtt mentünk le az M7-en.
Már akkor látszott, hogy túl sok hülye van az utakon. Még aznap este lejárt a matricánk, igy a feleségem legnagyobb tiltakozása ellenére vasárnap az északi parton jöttünk vissza. Egy-két lassú csiga kivételével egész tűrhető volt az út. Kellemes környezetben autóztunk Keszthely-B.füred-Veszprém-Sz.fehérvár-Bicske útvonalon.

antika13 2009.05.07. 12:53:01

Jut eszembe,
Lényegesen jobb lett a fogyasztás.
Jó az M7-es, de juniustól augusztusig vasárnap este nem ajánlott. Kezdetben mindenki este 6-kor akart indulni, majd 8-kor, tavaly már 10-kor. Több 10ezer autót már nem bír el a pálya, a baleset bekövetkezése ilyenkor fokozottan jelentkezik. Én hacsak lehet, kerülöm.

McK (törölt) 2009.05.07. 14:00:03

@Ubul1:
"Nem mellesleg, ha üres a külső akkor mi a fasznak nem előzöl ott?"

Gratulálok,ülj le,egyes..
Hülyegyerek..fingod nincs az egészről,mindössze az látszik,hogy valami 40 LE-s szarral jársz.

Kérlek azért nem,mert a Te szabálytalanságodra nem szeretnék szabálytalansággal megoldást keresni.

McK (törölt) 2009.05.07. 14:16:26

@Ubul1: Te magad vagy a cikk címe..
A hülyeség öl,nem a sebesség.

cso zsi 2009.05.07. 21:06:32

@McK: "Ez pontosan az,ami Ubul1-re jellemző.
Németben olyan nincs,hogy valakit utolérsz,és nem áll fére.
Viszont ott is levillogják a Magyar Ignisest a belsőből,mint a szél."

Nos, a háromsávos pálya belsőjéből már villogtak rám "alacsonyan szálló repülőből", de a kétsávos szakaszon többször akadtam össze B-s "belső sávra szóló" jogsissal, mint itthon.
110-120 környékén ballagó német rendszámos, még csak nem is "tatter", hanem 40-50 közötti, valószínűleg az adott környék lakosa lehetett az A3 mentén.
Igaz nem Ignissel, hanem valami 2500-3000-es géppel járok arra, mikor, mi van épp.

cso zsi 2009.05.07. 21:34:21

@akira2: "Ez nyilván vonatkozik az autópályára is, ezért kéretik a 110-es hosszú előzéseket mellőzni, ha közben föltartja a gyorsabban haladókat, és ki se jönni előzni, ha nem tudja anélkül befejezni azt, hogy föl ne tartson másokat.

Az autópályán ez az elsőszámú feszültségforrás, mert a 110-el előző a nem gyorshajtó, de gyorsabban és szabályosan hajtó 130-ast is szabálytalul tartja föl, ill. az, ha valaki teljesen indokolatlanul és szabálytalanul folyamatos haladásra használja a belső sávot, nem előzésre. Pont.

Aztán, ha a jobbra tartási kötelezettségüknek eleget tettek a T. autóvezetők, lehet óbégatni..."

Egyrészt, a közlekedési táblán jelzett sebességértékek nem kötelezőek, hanem maximáltak.
Így joga van az autósnak 110-zel megelőzni a (talán) 80-nal haladó kamionsort, ahová épeszű ember nem sorol ki.
A 130-cal haladónak is jogos az igénye, hogy szeretne haladni, de ugye nem kívánja az épp lassabban haladó halálát?
A prémiummárkás, notórius gyorshajtók, akik törvény felett állnak, nem keverendők ide.
A 180 és fölötti sebességre kirótt bírság is röhejes, aki megteheti, azt nem tartja vissza az összeghatár sem.
Mint a hétvégén az M3-on, a baleset miatti dugóban megnyílt az álló autók mellett a luxusautó-sáv. Bár volt két kommersz ócskavas is a sorban, ez utóbbiaknak az autó értéke nem érte el a 150000-es bírságtétel értékét, ami most a leállósávos autókázásért jár.

imittto 2009.05.08. 11:06:35

@dns22: "Itt is a szélsőben hajtok, ha van rá lehetőség, és gyakran, az "üres" pályán találkozom a középső sávban 100-110-el haladó autósokkal, közben meg végig üres a szélső"

Erre lenne az a megoldás hogy nem szélső, hanem belső sávot nyitni felfestéskor...így a szélsőben szüttyögő maruti a szélsőben maradna, nem a középsőben találná magát.

Atlasz 2009.05.10. 02:19:43

@Ubul1: Igenis lehet gyorsabb hajtasra kotelezni. Pl. tilthato az indokolatlanul lassu kozlekedes. A 70-80le motor nem luxuscikk a mai autokban, azzal lazan elozhetsz a sztrada belso savjaban meg negy emberrel is 130-al jo utviszonyoknal, nem 98-cal egy 91-gyel kozlekedo kamiont. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor nem valo neked a sztradan a belso sav. Mas eset, ha technikailag nem lehetseges vagy nem biztonsagos gyorsabban menni.

Nores 2009.05.11. 03:38:08

igaz nem álltam 3 órát, de nekem is 2 órámba került ez a lezárás.
egy kb. 15 km-es sor végére álltam be. gondolom, mögöttem sem volt (sokkal) rövidebb sor a végére...

pyromaster 2009.05.17. 19:59:31

Én személy szerint örülük, hogy elpatkolt még egy idióta, igy legalább nincs esélye másokat kinyírni. Az idióta autóst, meg nagyon nagyon remélem, hogy legalább 10 évre kivonják a forgalomból, és osk sok szép utcakőnek valót fog nekünk törni valami bányában. Ez utóbbi természetesen szentimentális kirohanás. Mindenki tudja, hogy nem fog semmit kapni. Úgyértem, ha van pénze, mindenki megfekszik előtte. Ez van, ha sok örökállat, öli egymást. Nagyon helyes.

KillahHornet 2009.05.19. 02:09:22

@pyromaster: Hogy te mekkora egy proszto fasz vagy! "Én személy szerint örülük, hogy elpatkolt még egy idióta" Miért idióta?Mert szabályosan közlekedet?Miért idióta?Mert egy seggfej autós megölte?Mert ezt nem lehet másképp kifejezni!Te és a többi gyökér-ki ha én nem-autós társad egyáltalán nem figyel a motorosokra,mert szerintetek mindegyik "idióta".Akkor miért van az,hogy többségben az autós a hibás?Szánalom!!
süti beállítások módosítása