Romlik a japánok megbízhatósága

ADAC Meghibásodási statisztika 2008

  2009. április 22. - TóthZé Címkék: vélemény adac

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Egyre kevésbé megbízhatók a japán autók, a németeknél viszont erős a kettősség. A kategória legjobbjai többnyire germánok prémium márkái, viszont népautóikkal a sor végén kullognak. A franciákkal még mindig sok a baj, de kellemes meglepetés, hogy milyen ritkán romlanak el a kis Fiatok.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr561079516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maydayray 2009.04.22. 11:34:56

Amit én hiányolok (amellett, hogy ha az én opelem bedöglene, hozzám se az adac jönne ki, pedig Németországban élek...), az az, hogy nem nézik, hogy melyik kocsi látott rendszeresen szervízt, és melyiket csak megvették és használták. Dízelnél ez főleg üt a szűrők miatt.

maydayray 2009.04.22. 11:36:19

@Gustav: Churchill ilyet sose mondott, a szájába adták, tessék utánaolvasni. :-)

INSIDER 2009.04.22. 11:50:55

@mennyi?husz!: A népítélet éppen annyira mérvadó, mint általában a TC. Semennyire! Azt se felejtsük el, hogy általában azok írnak a népítéletbe akik rendszeresen olvassák a TC-t. De a fizetett PR-szerzők is elmondják véleményüket, ahogy te is említetted. Ezek általában a kereskedések "felbérelt" dolgozói, akiknek kiadja a főnökség ukászba, hogy írni kell egy pozitív véleményt a Népítéletbe. Ezek sajnos meg is jelennek. Amíg Rácz Tomi felügyelte a Népítélet rovatot, ez nem volt annyira jellemző, mivel a feltűnően pozitív véleményeket kibaszta a kukába. Arról pedig, hogy a kommentelők egy része szerint a blog szerzője mivel és hogyan indít, csak annyit hogy ebben nincs semmi meglepő; az Autómagazin főszerkesztőjeként éveken át szarozta a franciákat és istenítette a németeket... De ebben sincs semmi meglepő, hiszen ezért kapta a fizetését.

Dassler 2009.04.22. 12:21:12

Én ezzel úgy vagyok, hogy a saját statisztikámnak hiszek :-) a többi iránymutató. Ezek (népítélet-től az ADAC-ig) elég képlkeny dolgok, meghát 1000 féle szempont szerint lehet besorolni autókat. Van, akinek egy helyzetjelző kiégése is megbízhatatlan sz@rrá tesz egy autót, másnak meg a féltengely elhagyása után is az az isten, amiben ül.
még mindig vallom, hogy mindenki úgy vegyen autót, hogy 1. tetszen neki kívül/belül 2. használati szokásainak megfelően vegye.(Egy egyterű családitól ne várjon sportautó teljesítményt; a coupéba nem fér bele a franciaágy meg hasonló "negatívumok") 3. az autó törődést igényel, ezzel számolni kell.
Én már a 6. autómat koptatom, volt benne minden Honda, Toyota, Peugeot, Merci, Bömös per pill. Honda...mindegyiknek meg voltak a maga nyűgjei, előnyei-hátrányai de elviselhetetlen egyik sem volt, max a szervízszolgáltatás.

gyz 2009.04.22. 12:21:15

@Alf: igen, ez elég nagy baromság. Én japán kocsik után szinte rettegve ültem át a Picassómba (a mérete miatt cseréltem), pedig a Pic-tulajok mind dicsérték a kocsit, a 2003-tól gyártottakra meg még egy szerelőtől sem hallottam rosszat.

de mindegy, lényeg, hogy a TC továbbra is hajtogatja a hülyeségét, én meg elégedetten közlekedem. :-)

megint 2009.04.22. 12:23:37

INSIDER, sok baromságot ír a tc, kedvenceim a "meg akart ölni", "kompenzáló barmok", "túl hangos, gyilkos motorosok", "szőke nő, biztos szopott az autóért" című proli írások, de német autó istenítéssel biztos, hogy nem lehet őket vádolni.

zajcev 2009.04.22. 12:29:00

sajnos sosem derülnek ki igazán mely autók rosszabbak mint a másik, egy tippem van, minél régebb óta gyártják az adott tipust annál kiforrottabb lesz, nah olyat kell venni!
az is érdekes h régebbi évek statisztikáját miért nem illesztik bele a 2008-asba? mert most nézve minden autó szarul kezd és a végére sokkal jobb lesz, és mindenki örül... de az az érzésem ez inkább ciklikus mintsem lineáris folyamat a gyártóknál, mivel új kocsit építenek 6 évente...és kezdődik újra az egész:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.22. 12:41:24

Minden statisztikában vannak kilógó értékek amiket le szokás vágni. Nyilván a Népítélet is megbízható statisztika lenne ha átnyomnák egy statisztikai gatyábarázáson.


Az ADAC stat. meg tuti kozmetikázott.

sukram 2009.04.22. 12:44:21

@TóthZé:

Ez gyors volt!!
Nagyon köszönöm.

:)

nickita 2009.04.22. 12:53:40

hehe, az opel és a ford hátul szerepel a rangsorban, de az összes ADAC-os segélyautó a képeken ford és opel :))))

Ivanhoe 2009.04.22. 12:55:40

Rokonomnak C4 Picassoja van, újonnan vette, de már az első évben 2-szer rohadt le az elektronikája, szerencsére mindkét esetben garanciálisan javították. Ennyit a franciákról. Ellenben a 98-as Opel Astrámmal még 1-szer sem volt gond, pedig nyúzom rendesen. Bár én ezzel úgy vagyok, hogy hiszem ha látom. Az ADAC statisztika ugyan nyújt egy támpontot megbízhatóság terén, de nem hiszem, hogy mérvadó lehetne.

sukram 2009.04.22. 12:56:53

Na ezért kellettek a pontos adatok.
Fordokkal járunk a cégnél.
Most ültem át Octaviából, egy Mondeóba.
Kezdődhet a rettegés. :(

gyz 2009.04.22. 12:57:05

@nickita: azért hurcolnak az ADAC-osok magukkal annyi szerszámot, mert gyakran robbannak le :-))

gyz 2009.04.22. 13:00:20

@Ivanhoe: na ez az a végtelenül hülye sztereotípia, amiről már többen ejtettek itt szót.
Apósom Vectrája olyan megbízhatatlan kocsi volt, amilyet még életemben nem láttam. Előtte is volt neki kettő (mindegyikkel rengeteget ment), azok rendben voltak. Akkor most "ennyit a németekről" vagy sem?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 13:01:29

@GYUSZI BACSI: "a népítéletből 100-at el kell ovasni, hogy 3-at el tudjál hinni belőle"

Igy van, a nepitelet sajnos egy hulladek, jelentos reszben fikcio - szemben az ADAC statisztikajaval, ami *konkret* meghibasodasokon alapul. Aki olyan hulyesegeket hord ossze, hogy ez hit kerdese, annak rendszerint lofasz sincs a kezeben, amivel cafolni tudna.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 13:08:33

@Dassler: Csak az a bibi, hogy a te statisztikadnak a budos eletben nem lesz akkora alapja, mert ha 100 evig elsz, sem lesz annyi autod, mint amennyihez az ADAC evente kiszall.

sukram 2009.04.22. 13:10:39

A népítélet alapján tényleg nehéz.
Volt már sok autóm:
Amit fikáztak az nálam jó volt, amit dicsértek, az állandóan szarakodott.
Az ADAC sem tudom mennyire objektív.
Mi van azzal, amiért nem Ők mentek ki.
Az viszont igaz, hogy itt számokal igazolják.
Egy autó állapota nagyban függ a felhasználótol is.
Azt sincs beleszámítva, ha a szervizben előre jelzik, hogy valami gyanús. Kicserélteted és már nem is tudsz lerohadni, már nem is vagy bent a statisztikában

sukram 2009.04.22. 13:11:12

A népítélet alapján tényleg nehéz.
Volt már sok autóm:
Amit fikáztak az nálam jó volt, amit dicsértek, az állandóan szarakodott.
Az ADAC sem tudom mennyire objektív.
Mi van azzal, amiért nem Ők mentek ki.
Az viszont igaz, hogy itt számokal igazolják.
Egy autó állapota nagyban függ a felhasználótol is.
Azt sincs beleszámítva, ha a szervizben előre jelzik, hogy valami gyanús. Kicserélteted és már nem is tudsz lerohadni, már nem is vagy bent a statisztikában

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 13:58:25

@gyz: 3 Vectra sajnos nem statisztikai alap. Ezert kell az ADAC.

gyz 2009.04.22. 14:02:56

@Hrzrasn: láttad, mire válaszoltam?

Nyilván tudom, hogy nem statisztikai alap, ezért tartom baromságnak, amikor valaki a "rokona kocsija" alapján meszel el márkát, vagy gyártó országot.

én azt mondom, sok mindenre nem jó az ADAC, de még mindig jóval körültekintőbb és megalapozottabb, mint sok más teszt. Mindent nem mér, de amit igen, azt általában tisztességesen.
A népítélet meg hasznos lenne, ha nem félkegyelműek írnák tele.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 14:03:33

@Riasom: Ebben az a vicc, hogy ez nem vicc. 100bol tenyleg 1 tartalmaz hasznalhato infokat.

SsPL71 (törölt) 2009.04.22. 14:04:43

@gyz:
Kérdés, hogy új volt-e vagy használt.
Ha használt volt, ismert volt az előélete?
Minden típusban lehet találni olyat ami nagyon beteg.

Dassler 2009.04.22. 14:13:02

@Hrzrasn: Valóban, Nem is osztok senkinek tanácsot. Max ha megkérdeznek az én általam használlt egyedről mondok véleményt. 1-2 sztereotípiám azért van, mert a cégnél 50-60 db-ot használunk egy azonos típusból, abból meg már talán valami következtetést le lehet vonni. Ilyen alapon pl Fordot Focust ill. Mondeot nem vennék a mostaniakból, mint ahogy Honda Civicet sem. Ettől függetlenül nem ásom el a fordot, mert a következő generáció ettől még lehet jó, meg egy Mustanggal is elökörködnék. mint ahogy tapasztalatból a msotani Hondámmal elégedett vagyok eddig, de attól még a jelenlegi Civic nem az igazi.

Dassler 2009.04.22. 14:17:35

@Hrzrasn: De pl ott van az én előző céges Golfom (V-ös) elmentem vele 212e km-t minden különösebb gond nélkül - igaz 90%-ban autópálya és Németo. -, de ettől függetlenül nem vennék magánemerként 5,5-ért ilyent, semmivel nem volt jobb számomra, mint az 1 millával olcsóbb konkurensei, ráadásul kiba drága volt a szervizelése.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 14:51:50

@SsPL71: Itt pont nem szamit az eloelet, mert errefele nem divat a sufniban valo kendacsolas bontott/javitott alkatreszekkel. Harmat talalhatsz, miert mindenki tolunk hoz maganak hasznaltautot.

Merida001 2009.04.22. 15:26:23

Ez a cikk megint csak az összeugrasztásról szól!!! Eddig a TC szerint a japók és a koreaiak csinálták a tökéletes autókat a németek pedig egyre rosszabbat... Most pedig jön ez a cikk és minden borul, ugyan már komolytalan az egész!!
Nem a kamu népitéletből kell kiindulni, hanem a valós életből: németek prémium kategóriában verhetetlenek(Merci, BMW, Audi), a "népautóik" esetén a PDTDI volt a gyenge láncszem csupán amit C.rail-re cseréltek. De futóműre, fékrendszerre, külső-belső design-ra, anyagválasztásra megint csak makulátlanok. Opel, Ford is jobb akármelyik "nagymúltú" koreai autótól! Francia márkák talán szépek, de a belső anyag választás és minőség gagyik a németekhez képest jelen pill. is. Dieseleik jók.Elektronikájuk gyenge pont(olasz és francia autóknál is) Az olaszok szépek kivülről, de a belső design hiába szép ha minőségi anyagokról nem beszélhetünk, zörögnek is.. Mozgó alkaltrészek pedig gyorsan kopnak, akár a Grande Punto kormányművét is emlithetjük, futómű stb.Alfák jobbak, de eléggé szervizigényes. A használt árát is legrosszabbul tartja nem véletlenül igy az olasz. Japánok motorra jók, legyen az diesel,v. benzines, de formaviláguk még mindig jellegtelen, személytelen és csak funkcionális. Sportosabb példányaik esetén teszik csak oda magukat a japók.
Nyilván való, hogy a fent irtakat most átolvasva provokativ irásnak fogják tekinteni az olvasók, de ettől még lehet másnak más véleménye, ez attól még tény marad!!:))))

zsoci 2009.04.22. 16:13:54

Tényleg senkit se zavar hogy milyen hamis is ez a statisztika?

Mi köze az autó megbízhatóságához a nyestnek, a kifigyott benzinnek, meg a lemerült aksinak ???

Ezek mind a tulaj hanyagságai. Ez a statisztika egyet jelent: A megbízhatóbb általában 40 és 60 év közötti tulajdonosok nagyobb valószínüséggel vesznek unalmas német vagy még unalmasab japán autót.

andzsin 2009.04.22. 16:19:47

persze, hogy romlanak, lsd. európai összeszerelés és gyártófúziók. meg lehet nézni hol tartott a Nissan 10 évvel ezelőtt és hol tart most. meg lehet nézni, hogy korábban 10 elsőből 8 japán volt, most már jó ha 2-3 befér. és mivel csak az változott, hogy voltak fúziók és európai összeszerelés van, a következtetés logikus.

az ADAC ugyan nem teljesen megbízható, de ha megnézitek a TÜV statisztikát, akkor kb. ugyanezeket fogjátok találni.

nincs mese ez van. a Ford végrehajtott egy fordulatot ők azért is jöttek fel, mert változtattak a minőségellenőrzésen. és akárki akármit mond a japán munksánál sohasem lesz precízebb. aki ült 10 évvel ezelőtt gyártott japó autóba, meg egy maiban is, ma már sokkal több a hiba. itt zörög, ott nyikorog, ez lecsúszik, az elromlik-gáz. 10 éves eredeti japán-japán autóm 150ekm-el adtam el, és a szokásos cseréken kívül semmi baja nem volt. pedig az érdi utakon kapott szerencsétlen:(((

TóthZé 2009.04.22. 16:22:06

@zsoci: had idézzek a cikkből:

"Ami a hibák megítélését illeti, az ADAC igyekszik korrekten eljárni: a gumigondok például nem kerülnek be a megbízhatósági statisztikákba, mivel a gumidefekt és felnisérülés leggyakoribb oka a vezető figyelmetlensége. Hasonló elbírálás alá esik, ha valaki félretankol: tavaly 4222 esetben riasztották az ADAC munkatársait ilyen fura esethez. Különösen dízeleknél lehet végzetes az ilyesmi: a gázolaj helyett figyelmetlenségből betöltött benzin pillanatok alatt milliós nagyságrendű kárt tehet egy modern turbódízel motorban.

Kisebb kárt okoz, viszont sokkal gyakrabb fordul elő (tavaly például 14 732-szer), hogy az éjszaka szabad ég alatt parkoló kocsiban egy nyest megrágja a vezetékeket, amivel rögtön mozgásképtelenné is teszi azt."

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.22. 16:34:14

Én a svéd autókat szeretem, de ha japán és német között kéne választani, akkor németet választanák.
Akkor is azt tenném, ha megbízhatatlanabbak lennének, nálam nem a megbízhatóság a legfontosabb szempont.

Gábor33 2009.04.22. 16:35:45

Azért az elég érdekes, hogy az AYGO mennyivel jobb helyen végzett mint a C1 amikor tök ugyan az a 2 autó.... Lehet, hogy még is van elfogultság?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.22. 16:53:34

én maradok a német autóknál, a Golf az Golf

Gábor33 2009.04.22. 17:05:06

@GYUSZI BACSI:
A kollégám III.-as Golfja 1 éves és 1 hónapos volt amikor leszakadt a jobb oldali ablakemelő és eltűnt az üveg a tokban. Az autón 1 év garancia volt... A szerviz 2 hétre adott időpontot addig letakarva állt a kertben. Azt mondták típushiba. Körkérdés után kiderült, hogy seatban és sokdában is leszakadt már. Pár hét múlva kiment az egyik gyújtás trafó. Javítás után 1 héttel a másik. A szervízben mondták, hogy ez is típushiba. A kérdésre, hogy akkor miért nem cserélik egyszerre a 4-et a vállukat rángatták. Természetesen egyik javítást sem csinálták meg garanciába. Végül hosszas levelezés a PH.-val meghozta az eredményét és az anyagköltséget kifizették..

Szóval EZ A GOLF!

Carfan 2009.04.22. 17:30:43

A nagy arc megvan megint:) Az ADAC biztos hülye bezzeg a népítélet alapján...
Az egész népítélet egy vicc, csak bele kell olvasni. Pl emberünk megvesz egy 1.2-est és lehúzza mert nem megy... Elromlik a CD már nulla a megbízhatóság... stb stb Órákig lehetne hozni a példákat. Arról nem beszélve, hogy nagy része kamu. Vagy csak életében 10 percet ült az adott autóban emberünk...

INSIDER 2009.04.22. 17:52:57

@Draco3D: Muhaha! Mindezt úgy, hogy a buzi Audis még be is mozdult. Nice! Köszi!

INSIDER 2009.04.22. 17:56:16

@megint: Én ezt egy pillanatig nem állítottam a kommentemben!

Merida001 2009.04.22. 19:42:59

gábor33 Mit kamuzol?? Nekem meg a Toyotámnak szakadt le az alja, mert tipushiba... ugyan már!:))))
Golf az egy megbízható verda akármelyik generációját is vesszük alapul. Hány I-es II-es rohangál még az utakon?? Hány ilyen koru japó v. francia v. olasz??? Minimális a létszámuk, mert már szétrohadtak és bezúzták azokat... nem véletlenül!
Kár ostobaságokat állítanod!!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.04.22. 19:55:37

A FIAT PANDA 3. helyezéséről nem beszélünk!
Pedig már egy évvel ezelőtt a JP Morgan megelégedettségi listán az 1. helyen végzett! Most is megelőzi a 4. BMW-s MINI-t.

A francia Xsara Picasso pedig majdnem minden évben az 1.

Ennyit a francia / olasz kocsik előítéletéről ...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 20:28:10

"Persze megvan az oka is, amiért manapság már nem bírják úgy a kiképzést ezek az áramforrások. Egy modern autóba sok, nagy áramfelvételű elektromos fogyasztót építenek."

Mindenhol az autohoz van meretezve az akksi (egyes aramzabalo retrofitek akksicserere koteleznek), sokan agm-et raknak bele alapbol, hogy birja a strapat.

"Aztán ott vannak a raktárakban, kikötőkben és egyéb változatos helyeken hosszú hónapokig tárolt, átadásra váró új autók. Mire ezek tulajdonoshoz kerülnek, addig az aksijuk egyszer már minimum teljesen kinullázódott."

Erre a gyarban rajtad kivul nyilvan senki nem gondolt, nyilvan ezert nem ismernek a vezerloegysegek transportmodeot, es ezert nincs eltavolithato akkukapcsolo :)))

Alf (törölt) 2009.04.22. 20:32:31

nekem van egy 20 éves japán és egy 40 éves francia autóm.

a japán 5 x hagyott ott, vontatni kellett, a francia 1x sem. a japán egy rakás szerencsétlenség, csúnya, hangos, kényelmetlen és nem megy. a francia a legszebb, legkényelmesebb autó amiben eddig ültem. persze nem azonos kategória a kettő.

Nem nemzetiség alapján kell megítélni egy autót, mint ahogy embert sem. Max típus szerint.

Seca81 2009.04.22. 20:48:26

@Merida001: Szted azért furikázik több 1-es meg 2-es Golf itthon mint hasonló japán, mert azok szarok és szétrohadnak??? Téves megállapítás. Japán fő piaca sosem Európa volt, főleg nem 20 éve... Európában nincs értelme összehasonlítani a japán autók létszámát az európai autók létszámával. Ahogy az USA-ban sem. Ott egyértelműen több a japán autó. Az meg, hogy szétrohad, részben tárolás kérdése is. Drága hölgy oszttársam 89-es Golfja össze-vissza rohad, ciki lesz a műszaki, a mi 23 éves Nissanunk meg Mazdánk semennyire sem rohadt, sorry: utóbbinál a küszöbön lehetett látni 1-2 kezdeményt. Mind2 kint állt. Szóval nem teljesen értek egyet veled.

Seca81 2009.04.22. 20:51:47

@Merida001: Szted azért furikázik több 1-es meg 2-es Golf itthon mint hasonló japán, mert azok szarok és szétrohadnak??? Téves megállapítás. Japán fő piaca sosem Európa volt, főleg nem 20 éve... Európában nincs értelme összehasonlítani a japán autók létszámát az európai autók létszámával. Ahogy az USA-ban sem. Ott egyértelműen több a japán autó. Az meg, hogy szétrohad, részben tárolás kérdése is. Drága hölgy oszttársam 89-es Golfja össze-vissza rohad, ciki lesz a műszaki, a mi 23 éves Nissanunk meg Mazdánk semennyire sem rohadt, sorry: utóbbinál a küszöbön lehetett látni 1-2 kezdeményt. Mind2 kint állt. Szóval nem teljesen értek egyet veled.

Seca81 2009.04.22. 21:02:06

Tudok ellenpéldát is, unokatesómék Wartburgja sem rohad. Itt-ott 1-2 helyen látszik vmi csúnyaság, de semmi komoly.

CoIie 2009.04.22. 21:05:01

Nem igazán hiszek az olyan statisztikának, ahol az autó, azaz pl. a Civic fő meghibásodási okai közt említik, hogy a nyest elrágta a kábeleket! Németország erdei, mezei tele vannak nyestekkel, persze, hogy ők (is)szeretik a japán technikát! ;)
/Gondolom a japán szigetek közeli vizes utakon, pedig a piranhák rágják el az Audi kábeleit /vajon hány Audi lehet ott?/. De ezt ott nem írja bele a JAF a statisztikába!/

CoIie 2009.04.22. 21:07:19

Nem igazán hiszek az olyan statisztikának, ahol az autó, azaz pl. a Civic fő meghibásodási okai közt említik, hogy a nyest elrágta a kábeleket! Németország erdei, mezei tele vannak nyestekkel, persze, hogy ők (is)szeretik a japán technikát! ;)
/Gondolom a japán szigetek közeli vizes utakon, pedig a piranhák rágják el az Audi kábeleit /vajon hány Audi lehet ott?/. De ezt ott nem írja bele a JAF a statisztikába!/

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 22:39:44

@Seca81: "Szted azért furikázik több 1-es meg 2-es Golf itthon mint hasonló japán, mert azok szarok és szétrohadnak???"

A japán autók amennyire tartósak fiatalon, olyan rohamtempóban esnek szét öregen.

Moodshooter (törölt) 2009.04.22. 22:40:53

Népítélethez: Szerintem ha a népítéletben kérnének motor, vagy alvázszámot a véleménnyilvánításhoz oly módon, hogy az egy adatbázisból le tudná ellenőrizni, hogy ennél a tipusnál mondjuk legalább az első 6 karakter stimmel szerintem kb. most tartanánk a 19000. véleménynél.
Pl. az azért elég érdekes, hogy valaki megvesz egy autót, és utána kiderül, hogy nem tetszik neki, vagy kényelmetlen, vagy csúnya anyagokból van a belseje, vagy nem megy jól stb. stb. Akkor hogy vásárolta meg????? Látatlanba? e-mailen keresztül??? Egy próbakört sem ment vele? Ilyen nincs emberek, vagy megérdemli.
ADAChoz: A lemerült akkumulátort, vagy a nyestrágta kábeleket én sem tartom az autó hibájának kivéve, ha pl. a generátor nem töltött, vagy a feszültség szabályozó adta be a kulcsot. Teljesen megbízható statisztika tényleg nincs, de azért valamire mégiscsak jók, ha másra nem hát arra, hogy megrémítsék az embereket.
Én leginkább talán Dasslerrel értek egyet a felszólalók közül. Véleményem szerint is bármit meg lehet venni és szeretni, csak alkalmazkodni kell hozzá.
Törődjön mindenki többet a kocsijával! Szoktam néha látni olyan trehány gazdákat, hogy én szégyellem magam, hogy hogy lehet bánni így a kocsival (még ha tróger verda is) ha másért nem már csak azért is, mert több millió forint volt akár céges akár nem.
Mindenkinek a legjobbakat!

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 22:41:58

@CoIie: "Nem igazán hiszek az olyan statisztikának, ahol az autó, azaz pl. a Civic fő meghibásodási okai közt említik, hogy a nyest elrágta a kábeleket!"

Tán páncélozni kéne a gyújtáskábeleket, neked meg egy kicsit az autógyártásról tanulni.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 22:45:02

@Moodshooter: A lemerült akksi szintén a gyártó sara, mert vagy alul lett méretezve, vagy szar az adott autó energiamenedzsmentje, és nem lövi le a felesleges fogyasztókat a töltésszint védelme érdekében. AGM akksi berakásának lehetôsége is adott minden gyártó számára, és akkor tán hidegben is lehet indítani.

Merida001 2009.04.22. 22:52:24

Seca 81! Elárulom neked, hogy máshol sem rohangálnak ilyen korú japók, nemcsak nálunk. Ja és még olasz és francia verdák sem...szóval a Golf az csupán ezért marad(t) életben mert anyagból van(hasonló korú Opelek is akadnak de lényegesen kevesebb, hogy német példával is éljek...). Az hogy nektek 2u.olyan korú japó verdátok van rozsda nélkül erre csak annyit mondok, hogy átfestések és kasztnimunkák számát is mellékeld hozzá, ami nem szégyen csak tény!Eredeti festésű Golfból pedig rengeteg van még ha rendesen körülnézel. A fennmaradó bogarakat és a gyártási évüket már meg sem említeném. Hasonló korú Citroen kacsa meg hasonlók alig lelhetőek fel... Ezt összegezve miről beszélünk???:)))

Moodshooter (törölt) 2009.04.22. 23:01:12

@Hrzrasn: Én olyanról életemben nem hallottam, hogy egy aksit minduntalan töltögetni kéne, akármilyen autóról is volna szó, de ha pl. égve hagyod az izzót és 8 órás munkaidő után azt tapasztalod, hogy nem indul a kocsi, akkor az nem a gyártó sara (leggyakoribb szerintem). Egyébként a gyártó azt is előírja, hogy hány évenként kell akkumulátort cserélni, mert mint minden más ezek is elöregszenek. Az én kocsimban lévő akkun pl van egy indikátor, ami zöld, ha oké és fekete, ha már nem oké. Én ezt szoktam nézegetni, mert már olyan 6-7 éves lehet az akksi. Volt olyan, hogy feket volt, mert egy hetet állt bekapcsolt riasztóval. De beindult semmi különös nem történt. Mentem vele egy 30 km-t és már zöld volt, mert feltöltött menet közben, de tisztában vagyok vele, hogy örülhetek, hogy eddig működött, tehát figyelnem kell rá már mostanában. Míg új volt nyilván nem nézegettem.

Rigómező 2009.04.22. 23:02:39

Ezek a statisztikák így semmit sem érnek.
A sorrendnél szorzókat kellene alkalmazni mint PL az autó kora, megtett Km, az autó vezetójének tapasztalata meg még más egy meghibásodást befolyásolható tény.
Így csupán egy szimpla ósszadásnak látszó korrupt marketing az egész.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 23:07:06

@Rigómező: "A sorrendnél szorzókat kellene alkalmazni mint PL az autó kora, megtett Km, az autó vezetójének tapasztalata meg még más egy meghibásodást befolyásolható tény."

Ja, meg a csillagok állása is benne kéne legyen.

Moodshooter (törölt) 2009.04.22. 23:07:40

@Merida001: Nem kötekednék, de ha valamikor Horvátországba jársz nézegesd a Reanult 4-eseket sok van belőlük, és jól vannak köszönik szépen. 1967-ben gyártották őket. Nem vitatkozásképp, mert biztos a Golf is nagyon jól bírja, meg a japán kocsik is, de a horvát klíma nagyon jót tesz az R4-nek.
Te nem bicajozol? Csak a nevedből gondolnám...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 23:12:30

@Moodshooter: "Én olyanról életemben nem hallottam, hogy egy aksit minduntalan töltögetni kéne, akármilyen autóról is volna szó, de ha pl. égve hagyod az izzót és 8 órás munkaidő után azt tapasztalod, hogy nem indul a kocsi, akkor az nem a gyártó sara (leggyakoribb szerintem)."

Pedig de. Ezért van az, hogy lehúzott kulcsnál egy valamirevaló autó ajtónyitásnál már lövi is le a fényszórókat - hacsak nem a kulcs lehúzása után TE kapcsolod be a világítást, mert akkor nyilván a söfôr döntésérôl van szó. (Nem kell ehhez luxusautó, a Punto 188 már tudta.)

"Egyébként a gyártó azt is előírja, hogy hány évenként kell akkumulátort cserélni, mert mint minden más ezek is elöregszenek."

Ha leszarod a csereperiódust, az ellen a gyártó nyilván tehetetlen.

"Én ezt szoktam nézegetni, mert már olyan 6-7 éves lehet az akksi."

Azt sürgôsen vágd ki. Ha teheted, AGMet vegyél helyette.

Moodshooter (törölt) 2009.04.22. 23:23:16

@Hrzrasn: Ma is tanultam valamit. Az én kocsim csak annyit csinál, hogy csipog, ha égve hagyom a villanyt épp ezért ez ennél a kocsinál nem fordult még elő az előzőnél igen. :)
Te ilyen AGM aksit használsz? Észrevettél valami hatalmas pozitívumot vele kapcsolatban?

Merida001 2009.04.22. 23:39:15

Moodshooter!! Az R4-et a Bogárhoz hasonlítsd életkorban (Citroen kacsa detto, ha már a franciákat emelted ki). A Golfhoz pedig mondjuk az R5-öt és akkor minden világossá válik igaz??:))) Ugye, hogy alig van az ilyen korú Renaultból a készleten??
Nyílván a bogár esetében a Mexikói gyártósort felejtsük el, mert azok " fiatalok" de a többi az elég öreg ahhoz, hogy bizonyított már világszinten!:)
Egyébként szoktam bringázni persze, jó túráknak nincs párja!:))

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 23:45:08

@Moodshooter: Általában azoknál a modelleknél folyamodnak a csipogós megoldáshoz (BMWkben is régen ilyen volt), ahol nincs vezérlôegység, ami átvehetné ezt a feladatot.

Nekem gyárilag 90Ah-s AGM van az autóban, mindig indult télen (bár még nem öreg az autó), az elôzô, mezei akksis autómra viszont kétszer is kihívtam a szervizmobilt emiatt, pedig még nem volt 5 éves.

A technológiáról itt olvashatsz:
en.wikipedia.org/wiki/VRLA

AGMet többen is gyártanak, pl ôk:
www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/running_bull/index8.php

Nemcsak a strapát bírja jobban, de pl karambolnál, vagy ha leejted, és megreped, nem folyik ki belôle sav, mert az elektrolit meg van kötve az üvegszálas párnákban. Viszont nem olcsó - kérdés, meddig akarod megtartani az autót, és meddig terjednek a lehetôségeid.

Bambano 2009.04.23. 00:39:44

meg kell kérdezni a taxisokat, tőlük lehet hiteles infót kapni.

lacza87 (törölt) 2009.04.23. 06:10:23

@Bambano:
De okos vagy. Taxisoktól, hogyan kapsz infot pl városi minikről,kis autókról, SUVokról, CC-kről??? Kb. a középkategória amit egyedül ismernek, meg 1-2 egyterű.

bigpond 2009.04.23. 08:13:20

HRZRASN
"A lemerült akksi szintén a gyártó sara, mert vagy alul lett méretezve, vagy szar az adott autó energiamenedzsmentje"

akkor a te korabbi autod egy szar volt? nem cseszegetes , de gondolom nem franciabol ultel at ebbe az ujba
:-)
:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.23. 08:55:05

@bigpond: "akkor a te korabbi autod egy szar volt?"

Nem mondtam, hogy szar volt, de ez akkor is egyértelmûen a gyártó sara.

"nem cseszegetes , de gondolom nem franciabol ultel at ebbe az ujba"

Az E46ot szintén újan vettem, de akárhonnan is nézem, az egy 15 éves konstrukció. Egy mai autónak már nem nézném el ugyanezt.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.23. 08:57:25

@Bambano: "meg kell kérdezni a taxisokat, tőlük lehet hiteles infót kapni."

A taxisok mióta autószerelôk?
(Amúgy a taxis a büdös életben nem fog annyi típust látni egész életében, mint az ADAC egyetlen év alatt.)

w a s d 2009.04.23. 10:02:54

@Moodshooter:
Jugoszláviában még 1990 körül is gyártottak Renault 4- eseket.

ColtCzT 2009.04.23. 10:27:29

És a japán megbízhatóságnál az utóbbi időben már csak a Totalcar színvonala romlik jobban......kár ezért az oldalért :(

Gábor33 2009.04.23. 10:45:19

@Merida001:
Kezd nagyon unalmas lenni, hogy állandóan azzal jöttök, hogy az egyes meg a kettes golf még mindig autó. (nekem is volt..) Könyörgöm! Azokat 25-30 éve gyártották! Mi közük azoknak (a nevükön kívül) a 3-4 Golfhoz? Feltételezem, hogy akik itt írnak nem 30 éves autókkal rohangálnak, így az autókról leírt véleményük is a mostani autógyártás színvonalát tükrözi. Ezzel az erővel a Fordosok is verhetnék a mellüket a T modell miatt...
Ébresztő! Az ADAC tesztben sem I-II Golfok szerepelnek! Persze értem én, hogy másra nem igen tudnak felvágni a vw fanok az utóbbi 10 évben.....

egy atlag 2009.04.23. 10:47:41

A népítélet értékeléseinek 50% valóban használhatatlan. Ezt a mintát aki statisztikai módszerekkel akarja értékelni (bár megoldható), az már a hitvilág szintjére tévedt....az adac statisztikát azzal kéne indítani, hogy a vizsgált eladott autótípus mintában összesen hány meghibásodás történt, és abból mennyi futott be hozzájuk...egyébként azt vizsgálni, 1000 autóból 12 vagy 21 döglött be különböző okokból.....

Moodshooter (törölt) 2009.04.23. 11:09:15

@F/: Valóban így volt. Ezt nem is gondoltam volna.
Habár szerintem azok a gépek sajnos nem Európában vannak, mert 1990-ben már volt R19, R25, Clio. Amellett akkor kicsit hülyén nézhetett ki.
Pedig világsztár masina.

Moodshooter (törölt) 2009.04.23. 11:26:39

Ja igen még annyit szerettem volna a cikkhez hozzátenni, hogy míg az ADAC statisztikáiban ténylegesen ellenőrzött materializálódott hibajelenségek vannak, addig a népítéletbe teljesen fiktív jelenségek is lehetnek. (Vannak.) Letört a tükröm mikor nekihajtottam a fának. Na ne!
Egyébként lehet kellene nekik írni egy levelet, hogy a mi népítéletünkben nem ez van, mert a Ronda Jazz igenis sokkal jobb autó. :) Dájne mutter. :)

tnt 2009.04.23. 11:48:16

Hogyne romlana amikor már semmelyik sem Japánban készül, hanem a törököknél, spanyoloknál, angoloknál.
Kb olyan mint a diós tészta a napköziben....dejósan...

Moodshooter (törölt) 2009.04.23. 11:54:58

"Hogyne romlana amikor már semelyik sem Japánban készül, hanem a törököknél, spanyoloknál, angoloknál."

Köszönjük Emese.

Egyébként nem teljesen mind1, hogy miért? Amúgy a Mazda és már a Mitsubishi is Japánba gyárt csak, de ennek ellenére nekem 88. Azt kapod és kész.
Mondogathatod a szalonba ez miért nem Japán??? Csak mert azért. Lesz kb. a válasz. Kell? Elviszi uram?? I/N Ennyi.

Draco3D 2009.04.23. 13:17:52

Az a Jazz a világ szinte minden táján a kategória egyik vagy talán legjobbja,megbízhatóságból is,mégis a németeknél nem ott van,akkor most mindenki hazudik?Garantálom Japánba kimennénk "rengeteg" 25-30 éves autó lenne,jó állapotban,nem elrohadva.

Draco3D 2009.04.23. 13:20:11

Könnyen megtehetjük,ha valaki befizet nekem egy 2 hetes körutazásra Japánba,megígérem hogy a hegyekben fenn a fürdők és a csajok(lehetőleg a 2őt egyben kivitelezve) mellett a kocsikkal is fogok törődni,és megpróbálok pár képet lőni :D

Seca81 2009.04.23. 14:34:13

@Hrzrasn: Nekem nem ez a tapasztalatom az öreg japánokkal. Egyik sem akar szétesni és remélem egy ideig nem is fog.

@Merida001: A Nissant első tulajtól vettük, szinte gyári állapotban volt, a gyári matricázás is tökéletesen rajta van, nem volt sosem újrafényezve.
A Mazdánál passz.

Ottopappa 2009.04.23. 15:01:12

@Merida001: Nana... A bogarak motorja kitűnő volt és tartós, te a kasztni úgy rohadt, mint állat...

ÁLLAMCSŐD!!! 2009.04.23. 17:37:24

@Gábor33:

"...másra nem igen tudnak felvágni a vw fanok az utóbbi 10 évben....."

szerintem fel lehet vágni több mindenre is, többek között a szóban forgó ADAC eredményre. de fel lehet pl. a 2007-esre is. segítek neked egy kicsit, itt van:

www.adac.de/images/Pannenstatistik%202007_tcm8-214903.pdf

elég jók azok a helyezések

lacza87 (törölt) 2009.04.23. 22:22:30

Az a kérédésem h a "királykategóriából" (S Merci, BMW 7, Audi A8) nem adnak el a németeknél 10 000 darabot? Vagy azokahoz nem hívják ki az Adacot csak az assistance-ot?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.23. 22:58:19

@Seca81: Akkor te nyilván egy másik bolygó japán jármûveit használtad. Ültem már párszor 10-15 éves Lexus-okban, többet nem szeretnék, ha nem muszáj.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.23. 23:14:41

@lacza87: S-osztálynak is csak 1-2 éve volt, amikor meg tudta ütni a tízezret (szûken), A8ról vagy E65rôl nincs tudomásom, hogy lett volna olyan év, hogy tízezernél többet eladjanak belôle (Németországban). E65bôl asszem valami 8000 volt az éves (belföldi) maximum.

bigpond 2009.04.24. 05:28:16

HRZRASN
"A japán autók amennyire tartósak fiatalon, olyan rohamtempóban esnek szét öregen."

beleultel 2 lexusba es mar igazoltad is ezt a sztereotipiat?

ha vezetted volna (es szervizelted volna) oket 200.000km en keresztul az mas lenne.

mar volt tobb japanom de egyikkkel sem volt sok bajom. persze az en elvarasaim sokkal alacsonyabbak mint a tied. eleg ha uzembiztos es nem kerul sokba fenntartani.

VrapThor 2009.04.24. 05:59:40

@bigpond:

semmiképp sem szeretnék veled, kötekedni, de ha

"eleg ha uzembiztos es nem kerul sokba fenntartani."

akkor neked egy trabant is tökéletesen megfelelne!

tényleg nem kötekedésből, de azért ettől szerintem az embernek lehetne sokkal több elvárása egy autótól.

bigpond 2009.04.24. 09:23:13

VrapThor
vezettem sokaig trabantot is (azon tanultam tobbek kozott) de nem erre gondoltam, hanem arra hogy ha nincs teleextrazva egy jargany attol meg nekem megfelel.
"az embernek lehetne sokkal több elvárása egy autótól"

igen, de most a 10-15 eves japanokrol volt szo. ilyen korban jobb ha uzembiztos es olcson fenntarthato.

nosferatu 2009.04.24. 09:29:21

a NÉMET autóklub azt üzeni ,hogy a japánok egyre kevésbé megbízhatók.Nem lehet ,hogy a piaci érdekek befolyásolják a statisztikát???vagy túl magyarosan gondolkodom?
A japán autóklub nem csinál felmérést????

lacza87 (törölt) 2009.04.24. 10:01:07

@nosferatu: Örülök h elolvastad a cikket. 30 éve folyamatosan kiadják ezt a statisztikát. Azokban az időkben is amikor a japánok minden kategóriát magasan nyertek megbízhatóság szempontjából, amiben egyáltalán érdekeltek. Most fordult a kocka.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.24. 10:02:10

@nosferatu: "a NÉMET autóklub azt üzeni ,hogy a japánok egyre kevésbé megbízhatók.Nem lehet ,hogy a piaci érdekek befolyásolják a statisztikát?"

Amikor a japánok vezették az ADAC listáit (évekig!), akkor nem volt kamu a lista?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.24. 10:04:35

@bigpond: Nem 2 Lexus volt, hanem 5-6. Azért említettem példának, mert elvileg az a "csúcs", amit tudnak. Ennél "alsópolcosabb" öreg japánokban is ültem már, csörgött-zörgött azokon is minden, lógott a belük. Itt az alkalom, hogy prezentálj egy patent állapotú tizenéves japánt, tényleg kíváncsi lennék rá.

bigpond 2009.04.24. 10:20:53

@nosferatu:
kicsit benne vannak a piaci erdekek is biztosan.
volt egy idoszak amikor a japanok jo autokat gyartottak ugyanakkor az europai gyartok profitot. aztan biztos rajottek a japok is, hogy tobbet er a penz es kicsit alabbadtak a minosegbol a tuleles erdekeben.
nemreg lattam egy musort a tv-ben es a guru szerint az europai autok szepek dizajnosak, de ha a megbizhatosag kell (kozepkategorias auto) vegyenek japant,koreait.
((itt az europai autok aranya kb 5%, japan kb 65%))

bigpond 2009.04.24. 10:26:14

@Hrzrasn:
szoval vezetted oket 200.000km keresztul vagy sem?

bigpond 2009.04.24. 10:29:59

ultem mar en nemet autokban,csörgött-zörgött azokon is minden, lógott a belük.

hat igy nem jutunk elobbre. foleg , hogy altalanositani sem szabadna.
szerintem.

Seca81 2009.04.24. 11:43:09

@Hrzrasn: "Ennél "alsópolcosabb" öreg japánokban is ültem már, csörgött-zörgött azokon is minden, lógott a belük."

Akkor te elég rossz kocsikat fogtál ki én pedig egész jókat... Mivel azok alapján írtál egy átfogó véleményt az öreg japán autókról ez csupán általánosítás semmi több.
Komfortban teljesen rendben vannak, hosszú utak után is (nem 2-300 km hanem jóval több) frissen szálltam ki belőle, amit viszont hátránynak lehet felhozni a 2-es Golf-al szemben az a rugózás, utóbbié sokkal jobban viselte az úthibákat mint a japánunk. Ez is tapasztalat, azért írom le.
Hogy lógna a bele, meg csörög-zörög :) attól még jó messze vagyunk hál 'Istennek.
Egy autó külső-belső állapota nagyban függ a felhasználótól. (értem ez alatt, hogy egy munkásautó Golfot nem tudsz összehasonlítani egy gondos család által használt japánnal, főleg ha utóbbi garázsban állt). Ez persze fordítva is igaz. Én sem tennék buta kijelentéseket 2 kedves oszttársam Golfjai után, melyek szét vannak ütve, úgy külsőleg mint belsőleg. Nekik épp ez jutott, másoknak meg más. Ettől még lesz roncs az összeg öreg Golf...

Seca81 2009.04.24. 11:45:07

Javtás: "Ettől még NEM lesz roncs az összes öreg Golf..."

Seca81 2009.04.24. 11:46:29

Javítás: "javítás" :) Basszus nagyon sietek :)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.24. 21:15:37

@bigpond: Nem hogy 200.000, de 20km-en keresztül sem kell vezetni valamit ahhoz, hogy észrevedd, mennyire ramaty állapotban van.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.24. 21:17:18

@Seca81: "Akkor te elég rossz kocsikat fogtál ki én pedig egész jókat..."

Tekintve, hogy hány öreg japán vs. öreg európai szaladgál az utakon, és japán veteránt látni, ezt erôsen kétlem.

Seca81 2009.04.25. 10:23:41

Jaja, egyértelműen több az eu-s veterán de ez itt Európa...
süti beállítások módosítása