Minek ide mopedautó?

  2009. április 22. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Békén kellene hagyni a mopedautósokat, hátha maguktól belátják: autózni autóval kell, mopedezni meg mopeddel. Megmondjam miért? Mert a mopedet ki lehet kerülni, ezt meg nem.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr921079310

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: JOGIQ 2009.05.30. 16:33:48

MopedautókGondolom, hogy már mindenki találkozott ilyen járművel az utakon. Olyan mint egy autó, ketten lehet benne utazni, de hatósági jelzés nélkül vesznek részt a közúti forgalomban (nem a quadra gondolok). Ezeknek a járműveknek a jogi helyzete...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_wood_ 2009.04.22. 14:00:39

...s lám a cikkíró elértette a globális gazdasági-, túlnépesedési-, nyersanyag- energiaválság fő üzenetét:
továbbra is mindenki fogyasszon annyit, amennyit csak tud, közlekedjen kéttonnás hatnégyzetméretes guruló nappalival egyedül, tankoljon száz kilóméterenként egy ház felfűtésére elegendő energiát; így eléggé hamar elpusztul mindenki - problméma megoldva.

talán azon kellene elgondolkodni, hogy annak nincs semmi létjogosultsága, jövője, amit ma autónak hívunk...

Kukimustáros 2009.04.22. 14:07:38

Hát nem csak a pénz miatt harcolunk a mopedekért!Én személy szerint csak azért mert mivel autóbuzi vagyok és 14 éves csak ezzel tudnák járni!De sajnos ez halott 2011-ig az útán már nem mert addig kéne minden Eu-s szabályt bevezetni,ha nem tudjuk akkor jaj nekünk!De én nem várok addig asszem veszek egy 3kerekű ape-t azt jóvan!

@sq: 50CCM alatti robogók,segédmotor-okra nem kell!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 14:11:44

@JmOS:
Én épp a moped autó rendszámozás kibaszás jellege miatt (horror költségek a semmiért) inkább vettem egy Citroen AX 1,4D-t. Városban az is tudja a 4-4,5 litert (országúton a 3-3,5-et), a 17 éve és a 37 kW-ja miatt az adója bakfitty, csak a biztosítás lesz magasabb. Viszont 55k-ból átírattam, szemben a mopedautó 100-120 ezrével. És 290k-ért egész jót kaptam.

respiro (törölt) 2009.04.22. 14:14:31

@Lord_M_: "Ha csak ilyen kis uzsonnásdobozkák járnák a várost, kevesebb lenne a dugó is, és lehet hogy elviselhetőbb lenne a levegő minősége is."
Miért lenne?

@JmOS: "Nehogymár falura vagy kisforgalmú városba 155 csillagos törésteszt kelljen meg hattonnás tank!!!"
Vidéken máshogy törik az autó, mint Pesten?

anr96 2009.04.22. 14:16:37

@kispista: És te?
Nem gondolod, hogy komolyabb országokban (Anglia, Franciao., Olaszo. ...) csak úgy árúlják. Há' biztos jó alapon.

nazo2 2009.04.22. 14:24:41

Na hali, mkinek!
Először is, nem 300.000 ezer, hanem már 150.000 ft-ért is lehet venni. Használtauto.hu. axiam, ligie..
Amiket én láttam, minedgyiken rajta volt a 45-ös matrica. Igazából, meik robogó nem megy 70-80-al? Talán csak a Babetták. De egy régi Szimó is röhögve ment 70-et.Sztem egy városi kisautónak naon jó! Iskolába járni, még 15km-re a munkahelyemre is azzal járok! Nem ázik-fázik az ember, van benne fűtés.Visszatérve az árra: egy mopedet sem lehet venni ennyiért, ujonnan. Sőt, egy Simson-ért elkérnek használtan egy százast is. Nincs átiratás, nincs zöldkártya , nem kell műszakiztatni, smkp biztosítási díj! Ez nem elhanyagolható.

JmOS 2009.04.22. 14:26:40

@respiro: Igen. Másként törik. SEHOGYSEM!
Ha - mint ezt már sokan megírták - normálisan közlekednek vele. Biztos vagyok benne hogy Budapesten is vannak nyugodtabb helyek ahol nem kell attól rettegni hogy 110-el elsodornak. Mert egy koccanást azért az is kibír...

@Csokis:
Az hány kiló is??
Miért cipelünk magunkkal minimum 1-1,5t vasat kéremszépen???
A mopedautók tudtommal 400kg alatt vannak, egy takarékosabb dízellel elvileg 2l alatt is fogyaszthatnának, ha valaki gyártana ilyet.
De nem gyárt!
Mert nem a sznoboknak légkondi kell, meg kellemes tapintású beltér, meg 2000000 LE és még sorolhatnám...
Egyébként bocs, ettől tudok jobbat is, a Typ85 Audi 80-as 1.6d-vel országúton csinált nekem 4l-es fogyasztást...

SsPL71 (törölt) 2009.04.22. 14:29:11

@fuck_gasko: Ha, egy busz fordult volna ki akkor azt is meghágta volna a terepjárós?

Busz is gyök2-vel gyorsul.

Tipo16v 2009.04.22. 14:33:48

áááh 3 milláért már új autót kapsz, vagy egy jó használtat.
de h ha ebböl a szarbol veszel egy használtat 400ezeré még akkor is.
inkább vennék egy régi swiftet 250ezeré...
nem?
bár öregapónak jóaz a faluba....

Secnir 2009.04.22. 14:34:46

@yeti:
"ami azt hiszem Franciaországban készítettek(a mopedautó őshazájában)és kiderült belőle hogy a járműeladások kevesebb mint 0,5%-át teszik ki a mopedautók,szóval számuk még ott is elenyésző..."

ahammm
itthon ugyebár kb 1.5 millió autó van (decemberi adat a biztosítóváltáskor adták ki). ennek .5%-a: 7.500 moped. ha volna igényes verzió, akkor szerintem többre is volna igény. Ez már mérőszám az állam szemében:
(súlyadó + üzemanyagkiesés + zöldkártya + rendszám + elmaradt vizsgáztatás + regadó) *7500 = (15000+ kb 30000/év + 7200 + 5000+ 15000 )*7500 = 597.750.000 így hasra nagy vonalakban
más:
igenis van igény az ilyen pici autókra: Tata Nano pölö
VW Lupo 3L pölö

nazo2 2009.04.22. 14:36:13

@Kukimustáros: Semmi 50ccm! Teljesitménytől függ, és ez 4Kw. Amugy van oan mopedautó is, amiben 500 azaz ötszázccm-es diesel motor van, és szintén mopedauto.

Tipo16v 2009.04.22. 14:37:38

ja bár nemhiszem h azél járnak ezzel mert nem akarnak nagymotor jogsit.:D
75éves papa egy hayabusával?:D:D:D:D

Csokis2 2009.04.22. 14:38:59

@JmOS:
740 kg. Azért is fogyaszt ennyit. Igaz, nem is tud sokkal többet, mint egy Aixam, sőt... Se elektromos ablak, se elektromos tükör. :-) És majdnem hasonló mennyiségű műanyag van benne. Rakták ezt a motort a Pug106-ba is, ott már nem ilyen takarékos, mert abban több a vas.

megint 2009.04.22. 14:47:13

Colt erről van szó, hogy nem tudja tartani a tempót, Csokis, látod azoknak kéne mind utánanézni, nagyon nagy taplóságnak tartom amit művelnek a rokkantkártyával, és bezárni azt aki használja, plussz az orvost is aki kiállította. Valami politikus nyilatkozta is már régen, hogy itt valami nem stimmel, mégis parkolnak tovább, ez egy ilyen ország.

Csokis2 2009.04.22. 14:47:55

Ja, és aki a régi Swiftet emlegeti, annak (feltételezve az azonos karbantartási igényt) egy gyors összehasonlítás:
Kétévente vizsga, annak a fele kb. 10 000,-
Évente zöldkártya: kb. 7000,-
Súlyadó: kb. 8000,-
Biztosítás plusz költsége: kb. 30 000,-
Fogyasztás (évi 5000 km és +2,5 l esetén): 32 000,-
Ez évi 87 000,- Ft, azaz havi 7200,- Ft. Nem tűnik soknak, de egy nyugdíjas Józsi bácsinak, vagy egy gyerekes családnak elég ahhoz, hogy bevásárló kocsinak inkább ilyenjük legyen. És direkt csak évi 5000 km-rel számoltam, hogy ne legyen nagy a különbség, elvégre ez nem túrakocsi lesz.

Geri001 2009.04.22. 15:22:36

ott van a motor is ami mehet akár 130 al is legálisan nem legálisan meg többel és mégse rinyál senki hogy ne legyen mert veszélyes meg nincs kaszni!

a KRESZbe benn van hogy mi a segédmotor:
2 3 4 kerekű jármű!
max 350 Kg tömeg (nemtom ezek mennyik)
végsebb max 45km/h
4Kw telj.

ha ebbe belefér akkor zárt utasterű (nem kell buko!) segédmotor!
KÉSZ!
mi a probléma?????

ja hogy lassan megy??????
városba ötven a max ha gyorsabban mész akkor te vagy a hibás!

JmOS 2009.04.22. 15:27:15

@Csokis2: Hát ez dicséretes.
De olvasgattam a népitéletet és nem bízok meg benne túlzottan.
Akkor inkább már Lupo...
Abban "csak" a tiptronik döglik, az sem mindenkinek.

Vitalij 2009.04.22. 15:33:22

Legyen rajta rendszám, kelljen hozzá B-s jogsi, kelljen fizetni utána teljesítmény adót, kelljen hordani vizsgára 2 évente.
De ne kelljen zöldkártyáztatni (mert 50ccm miatt minek?), ne kelljen láthatósági mellényben és bukósisakban beleülni. Plusz pöcköljék feljebb, hogy hatvannal is tudjon menni.
És vigyék le az árát, mert 3 misiért valóban felesleges megvenni (az Ibizámat vettem 800ezerért, de soha nem fogok rá összesen 3millát költeni).
Plusz a biztosító, meg az állam az 50ccm-hez nézze a tarifákat.
ENNYI!
Mellesleg meg vicces, hogy egy 3mondatos gondolatot cikknek neveztek... Mi lenne, ha kifejtette volna Tibibá a véleményét az irományáról, vagy az Aixamok jelenlegi helyzetéről?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 15:36:03

@JmOS:
Ez az öreg szívó dízel, kb. a 100-as szöghöz hasonlatos bonyolultságban, úgyhogy ebben nem nagyon van, ami megdögöljön. És még a jó,öreg Lucas adagolója van, nem a szar -jó, tudom,német technika istencsászárság, csak azért szar, mert francia autóba teszik- Bosch Roto. De ez innen már hitelméleti kérdés, amin felesleges lenne vitázni. Nincs már Szent Inkvizíció, se máglya, se kerékbe törés, elkorcsosult a világ, akkor mi értelme az egésznek? :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 15:38:32

@Ibizásss:
Szerinted egy 10+ éves, 4 kW-os pöcsköszörű után a teljesítmény adó elérné a postabélyeg, meg a két kiküldött csekk árát? És láthatósági mellény, meg bukósisak most sem kell, csak becsatolt öv.

Geri001 2009.04.22. 15:44:38

amugy meg a rendszám jó lenne mert a környezetembe is van vagy 4 olyan akinek ellopták a smkpját és lenyomozhatatlan!

lopsz egy mocit irsz rá haverral egy adásvételit ha meg a rendőr izél hogy ez lopott akkkor aszondod hogy havetól vetted de ő meg egy öregbácsitól aki tápiolepenyén lakik vagy hol és már nemtod ki az meg hol is lakik és az adásvételije sincs már meg ugye.....

szóval nagy disznoság ez!

balesetet meg nemtom de smkpval nem igen láttam még balesetet de Bp franc tudja hogy van!
nem csak abbol ez az ország!

és a 40Km/h sebesség is télleg röhej mert ne felejcsük el hogy nem csak ott lehet vele menni és azért városon kivül (meg belül is) a 40 az életveszély!
ugyhogy mehessen már min 70el!!!!!!
a legtöbb már képes rá!

az igazán jó az lenne ha B-s jogsival lehetne 125ccm met vezetni!
nem tul gyenge de városba és városon kivülre éppen jó!
még egy autós is tud vele bánni!
meg max megy 120-al!
utazó 80-90....

Geri001 2009.04.22. 15:46:22

ne kelljen láthatósági mellényben és bukósisakban beleülni."

nem kell nézd meg a kreszt!

Vitalij 2009.04.22. 15:49:56

@Csokis: ez esetben az államnak megvan a magának való esze és rájuk a súllyadót alkalmazza, mintahogyan a teherautóknál is. Pl: évi 1-2ezer forintba nem halnának bele.
A biztosítók szerintem hülyék, hogy egy ekkora értékű gépjárműre ennyiért adnak biztosítást...
Bár nekem ezek az autók inkább a legújjabb automata váltós kispolszkira emlékeztetnek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 15:55:21

Na, padlót attól sem fognának, mert 350 kg egy ilyen, de ez lenne a "joggal való visszaélés" tipikus esete, az Alkotmánybíróság úgy meszelné el, hogy csak úgy zúgna. A teherautóknál ugyanis elvileg azért megy súlyra a dolog, mert az úthasználat mértéke azzal arányos.

Vitalij 2009.04.22. 16:03:23

Plusz látom páran kezdenek rávilágítani arra a tényre, hogy fingom nincs mi a rák vonatkozik az mopedsz@rokra. De nem véletlenül írtam a hozzászólásom végére, hogy örülnék, ha bővebben fejtené ki magát a totálkáros munkatárs, mert biztos nem fogok 100 postot végigolvasni, hogy talán vki leírja, mert úgy is azt kell látnom, hogy az egyik ezért sír a másik meg azért.
Egyébként meg nekem is volt 14 éves koromban robogóm, persze pont akkor lett megvéve, amikor kötelező lett a bukósisak, de persze az meg drága volt így sose lett, jogsim akkor még nem volt, mert az is drága volt, mégis közlekedtem vele. Meg is állított a rendőr egy párszor, de mivel megértő volt ezért továbbengedett. Aztán jött a hirtelen gazdagodás Magyarhonban, és sok ember vett a kis kölkének robogót, aminek az lett a mellékhatása, hogy páran kimúltak, így a rendőrbácsik többé nem voltak megértőek velem szemben. Így felkészítettem magamat, hogy nem robogózok többet, mivel megszereztem a B-s jogsimat, és rájöttem, hogy a 2000ccm es családi második amerikai autóval sokkal vidámabban lehet közlekedni, baromkodni, ja és a zenét is tudtam hangosan hallgatni. Stb stb...
Mellesleg tervezik, hogy az 50es kismocikra is kötelező lesz a rendszám...

peter256 2009.04.22. 16:04:44

Szerintem a rendes autókat kéne kitiltani a városból. Minek olyan autó a városba, amivel lehet akár 200-zal is menni, elfoglal 10 m2-t és egy ember ül benne. Sokkal logikusabb lenne, ha kisméretű és a megengedett sebességhez igazított teljesítményű autókat használnánk. A mostani két sáv helyett lehetne csinálni 3-at, az Árpád hídon meg 5 sávban autózhatnánk. Ezzel a levegőszennyezés is csökkenne. Tehát igenis van létjogosultsága!

Viszont igazat adok abban, hogy rendszám kell rájuk, csakúgy, mint a robogókra. És nem elsősorban azért, hogy csak jogsival lehessen vezetni, hanem azért, hogy műszaki vizsgára kelljen időnként vinni. Mert manapság sokan olyan robogókkal járnak, amin alig van fék, szorul vagy lóg a kormány, stb.

Secnir 2009.04.22. 16:29:00

szerintem meg a nem bordó autókat kéne kitiltani a városból, hogy ha havonta egyszer bemegyek, akkor ne legyen senki az utakon és akkor kényelmesen tudok bemenni és a lámpánál se kelljen sokat várni ezért legyenek sárga villogók ha már úgysevan forgalom a kitiltások miatt...

respiro (törölt) 2009.04.22. 16:33:33

@Secnir: "igenis van igény az ilyen pici autókra: Tata Nano pölö
VW Lupo 3L pölö"

A PoHu szerint a Lupo 3L-re pont nem volt kereslet. A Nanóról majd akkor, ha eladták belőle az elsőt.

Carfan 2009.04.22. 17:11:28

A papptibi megint nagyot alkotott... Ehhez a beszűkült, dögöljön meg a másik baromságod egyszerűen szánalmas. Inkább a normális szabályozást kellene megteremteni és esetleg ehhez adni pár jó ötletet, de a fikázáson kívül másra nem futja a szerencsétlennek.
Rendszám, B-jogsi de a fenntartási költségek alacsonyan tartása. Biztosan megoldható ezeken is egy kis tuninggal, hogy az 50-et kényelmesen tartani tudja. A szar kiöregedett buszok is percekig közködik fel magukat 40-re akkkor nem tudom mi a probléma.
Vidékre, idősebbeknek tökéletes. De csak jogsival! Azért bennem is megáll az ütő amikor látom, hogy olyan öregasszonyok vezetik akiknek lövése nincs a kreszről...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 17:24:28

@Ibizásss:
Összefoglalom: a smkp. nem csak 50 cm3-s lehet, hanem ha benzines, akkor 50 cm3, ha villany, vagy dízel, akkor mindegy, de a teljesítménye sosem haladhatja meg a 4 kW-ot, tervezési sebessége a 45 km/h-t. Ez szigorúan tervezési sebesség, tehát időszakosan képes lehet gyorsabban menni, de ahogy egy Simson, vagy egy autó sem a padlógázra van tervezve, úgy ez sem. A lényeg az, hogy ezek a pöcsköszörűk 400-500 cm3-s dízel motorral mennek, ami ugyan csak 4 kW, cserébe viszont elég nyomatékos. Mivel a mopedautó négykerekű smkp, tehát annak a szabályai érvényesek. Csakhogy a motorokra van egy olyan szabály is, hogy zárt felépítmény esetén (egyes BMW-k, Benellik, de Piaggiok is ilyenek) nem kell bukó. Ez a szabályozás egyértelmű része, most jön a szopatás.
2009. júlus 1-je után a négykerekű smkp-ok (50 cm3-s "játék" quadok és mopedautók) csak rendszámmal mehetnek ki az utcára. A három- és a kétkerekűeknek egyelőre megkegyelmeztek, ki tudja miért? (Időszerű lenne ott is a rendszámozás, mert k. nagy a kupleráj.) A rendszámozás menete a következő:
- elviszed a mopedautót a Szent Hatósághoz, akik megnézik, és súlyos tízezrekért lefolytatnak eg olyan vizsgálatot, amire semmi szükség nincs. Ezek ugyanis az EU-ban típus engedélyes járművek, tehát nem lehetne újra vizsgálni őket. Azt meg lehetne nézni, hogy nincsenek-e megbuherálva, de ezen az alapon minden kintről használtan behozott autón is meg kéne ezt csinálni. Kasszagép cseng, tulaj a faszra rábukik 1. rész
Utána a tulaj elmegy a VPOP-hoz, és befizeti a regadót. Ugyanis ezek smkp-ok, de csak és kizárólag a regadó törvény friss módosítása értelmében motorkerékpárnak számítanak, így az 505 cm-s dízel motorjuk hiába csak 4 kW, 180 ezerről indul a regadó. Mindezt úgy, hogy sokak már évek óta használják, amikor behozták nem volt rájuk regadó, de állam bácsi szerint nem az a nyilvántartásba vétel, hogy behoztad, kötelezőt kötöttél rá és jogszerűen használtad, hanem ez, amikor a kasszához járulsz, itt és most. Kasszagép cseng, tulaj a faszra rábukik 2. rész
Ezek -mint már többször hivatalosan is leszögeztük- smkp-ok, egy EU-s irányelv, ami a jogosítványok egységesítését írja elő moped jogsit és 16 éves kort (AM kategória) ír elő rájuk. Ez azonban Szent Hatóságunkat nem zavarja, mert ez az előírás csak 2013-tól kötelező, addig csak ajánlás. Ezért arra a nem egészen négy évre ők B jogsit írnak rá elő. Mielőtt valaki azt hinné, ez azért van, hogy a 80 éves, félig vak Józsi bácsi, ha már a mopedről leesne, inkább ne is vezessen, annak eloszlatom a tévedését. Könyörületből megengedik a lejárt B jogsi használatát is. Szóval nincs jogsid, mert nem volt rá 100 rongyod? Akkor robogózz, és halj meg gyorsan, úgysem lennél elég jó adófizető. Úgyhogy pógár elmehet a ... az autósiskolába. Kasszagép cseng, tulaj a faszra rábukik 3. rész
Na, ennyit mára a szolgáltató állam kialakulásáról, aludjatok jól, álmodjatok szépet, jó éjszakát gyerekek!

yeti 2009.04.22. 17:39:00

@Csokis: Látom tájékozott vagy a témában ezért felteszem azokat a kérdéseimet amik már régóta érlelődnek bennem:

"Ugyanis ezek smkp-ok, de csak és kizárólag a regadó törvény friss módosítása értelmében motorkerékpárnak számítanak"
A kérdésem az lenne,hogy csak a regadó mértékének megállapításánál számítanak motorkerékpárnak,vagy mint motorkerékpárt helyezik forgalomba,rendes forgalmi engedéllyel?
A másik kérdésem:Amennyiben csak az adómegállapításnál számít a mopedautó motorkerékpárnak,akkor nincs-e lehetőség a mopedautó motorkerékpárként történő levizsgáztatásának,mivel ilyen módon igaz kétévenkénti műszaki vizsgáztatással,de lehetőség nyílna teljesen legálisan utas szállítására,és a mágikus 40km/h-s sebességkorlátozás elkerülésére is.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 17:45:33

Csak a regadó mértékének meghatározásában. Egyébként smkp. rendszámot kap, és ha felmész vele az autópályára, úgy s.. be rúgnak, hogy leszáll a fejed. :-) (Személyes véleményem szerint ezért alkotmányellenes a regadó tv. ilyen módosítása. Úgy ró rád kötelezettségeket, hogy jogot nem ad hozzá.) Szabályosan nem lehet motorkerékpár, mert nem tudja, amit annak tudnia kell. (teljesítmény, sebesség, fék, stb.) Régen volt olyan, hogy úgy rendszámozták, de régen rendszámozta ezt az NKH nevű töketlenség mindennek, csak sarcolni lehessen. Amit te szeretnél, arra létezik a könnyű szgk. kategória, az L7e. Ezek már négy személyes autócskák, tömegük meghaladhatja a 350 kg-ot, sebességük elérheti a 100 km/h-t is. De ezek meg már autók, annak minden következményével. Szerintem túl sok értelmük nincs is.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.04.22. 17:47:19

Ja, és az utasszállítás legális, mert módosították a KRESZ-t. Eszerint zárt fülkéjű smkp-on/ban szállítható utas. (Ha már arra van tervezve. Ezért is hajtották el mindig a bíróságok a rendőröket, akik feljelentgették a sofőröket.)

yeti 2009.04.22. 18:05:39

@Csokis: Ezt a személyszállítást nem is tudtam kösz az infót.Ez a mikor mit minek vizsgáztattak(tatnak) meg kész röhej.Pl: régen rendszám kellett a "hosszúnyergű" 50-esekre is mert azzal már lehet utast szállítani....
Még egy kérdés.Ezeket a különböző járművekre fék ilyesmik tekintetében vonatkozó előírásokat nem tudod,hogy hol lehet elérni?

woodoopilot 2009.04.22. 18:09:41

@drmotto:
ad1: ha egyszer a sok uniós bürokrata úgy ítélte meg, hogy egy mopedautót egy 16 éves gyerek vezethet AM jogsival, akkor valószínűleg igazuk lehet. Az meg nem lehet vita tárgya, hogy egy uniós irányelvet egy tagállam felülbírál.

ad2. a fiam 14 éves kora óta jár mopedautóval iskolába, több mint 40e km-t vezetett eddig baleset mentesen. Szerintem semmilyen kockázatot nem jelent mások számára, és sokkal jobban aggódnék, ha egy robogóval közlekedne.

Vitalij 2009.04.22. 18:09:59

Segédmotorra is van vagy 60ezer a jogsi, szóval anno nem véletlenül nem csináltam meg...
Az EU-s irányelveket, meg nem igazán tartják be... Regadót egyrészről megértem, nézegettem én németben BMW-ket, amik hiába voltak fél milla alatt, de mire minden lezajlott volna, 1-1,5 millió lett volna. Igen ezzel nagyon gyorsan tönkre menne a magyar használtautópiac, ha nem lenne, de szerény véleményem szerint ez a bizonyos piac megkaphatná az első igazi nagy pofonját az államtól, mivel a szart adják drágán, a jót meg mégdrágábban. Itt gondolok a saját autómra is amit 400ezerért számítottak be egy újba, és 850 ezerért adták el nekem, persze megértem, hogy mindenkinek jól jött az a sok pénz, a banknak is az a 500ezer amit törlesztek ami HUF alapon lesz 780ezer. Tehát azért nyernek rajtam 280ezret 2 év alatt!! Ez persze felháborító, azzal együtt, hogy a szerződés megkötése után egy héttel, azaz az első törlesztő előtt hárommal kijött a levél, hogy alapkamatot emelünk, és még azt sem írták, hogy bocs. De kellett az autó, kell is nekem, meg örülök is neki, hogy nem egy húsz éves megbízhatatlan kocsiban kell ülnöm. PONT!

Az aixam egy jó ötlet, de ahogy autót sem úgy mopedet sem adnék egy 14 éves valószínüleg felelőtlen gyerek kezébe. De mivel ezzel a 45km/h-val alkalmatlan, sőt inkább úgy mondom balesetveszályes, a forgalomban, így csak akkor engedném forgalomba.
Vagy oldják meg egy B0 kategória létrehozásával, ami lehetne a B kategóriás jogsi előszobája, fél áron, legyen rá vmi semmi dolog amit fizetni kell.
Ha nagyon akarják, akkor úgy elfektetik a mopedautósokat mint anno a kilencvenes években tették az amerikai autókkal, amiket nem lehetett levizsgáztatni, mert piros villogó hátul stb...

woodoopilot 2009.04.22. 18:38:46

@Csokis:
Úgy látom ragályos az NKH hülyesége:)

Nincs olyan, hogy könnyű személygépkocsi!!!
Az L7e kategóriába tartozó járművek könnyű 4 kerekű motorkerékpárok. A vezetésükhöz B v. B1 jogsi kell, a hajtómotorjuk teljesítménye max 15 kW lehet, és az üres tömegük nem haladhatja meg a 400 kg-ot.

CsAbIkA 2009.04.22. 18:44:43

"és kikerülni sem lehet sávon belül, mint egy biciklit vagy mopedet"

Az ég óvjon minden robogóst és biciklist az ilyentől.

woodoopilot 2009.04.22. 18:47:08

@Ibizásss: biztosan igazad van, inkább száguldozzon a gyerek egy 50 cm3-is robogóval, ami simán megy 80-at, és semmilyen védelmet nem ad ütközés esetén...
Azért egy mopedautó mégiscsak biztonságosabb, mint egy bőrruha meg egy bukósisak.
A 14 éves felelőtlen gyerek meg biztosan nagyon megfontolt lesz 17 éves korában, amikor megkapja a B-s jogsit, és száguldozhat egy 100 Le-s kocsival...

odb 2009.04.22. 18:52:50

@woodoopilot: az jó ha a fiad ilyen ügyes, se sajnos ez nem jelenti azt, hogy ő lenne az átlag. Illetve javíts ki ha nem így van, de nyilván nem 40-nel gurul a mopeddal. Ha mégis, akkor nyilván nem Budapesten. Ott ugyanis egy kétszer egysávos forgalmas főúton ez képtelenség. Márpedig ha ez így van, akkor felesleges maga a kategória, vagy legalábbis az ilyesfajta bekorlátozása. Vagy emelni kellene a sebességhatárt, hogy legálisan lehessen vele értelmes tempóban közlekedni (és ezzel együtt rendszámot rakni rá), és/vagy új kategóriába sorolni más szabályozással.
Egyébként itt is azt mondom, hogy manapság városban az 50 köbcentis robogók is ugyanígy tágra nyitott kiskapuk, amiknek amúgy semmi értelme, mert a KRESZ-ben megengedett szabályokkal képtelenség használni őket.

Nagyon ideje lenne már annak az új KRESZ-nek. Nagyon-nagyon.

woodoopilot 2009.04.22. 19:00:38

@respiro: Egy Aixam CO2 kibocsájtása 72 gramm.
Szerinted mennyi egy átlagos személygépkocsi CO2 kibocsájtása?
A Renault egész oldalas hirdetésben reklámozta, hogy valamelyik típusa 120 gr értéket tud, akkor mennyi lehet a régebbi autóknak?

Shadowbull 2009.04.22. 19:04:38

@liksoft: "30-as kertvárosi övezetben, ahol a gondoskodó állam az ovit 5 kilométerre biztosítja, rossz időben gondolom dalolva vinnéd aprónéped óvodába."

SOHA nem tennem be a gyereket ilyen muanyag vacakba, es hajtanek ki vele az autok koze.

sb

Shadowbull 2009.04.22. 19:09:06

@JmOS: "Mert milyen autót tudtok venni nagyokosok ami 3l alatt fogyaszt."

Arulja mar el valaki, hogy milyen emisszios eloirasok vonatkoznak ezekre!

sb

korszellem 2009.04.22. 19:11:04

tudtam,hogy ez lesz...
vannak itt egy páran,-neveket nem írok-,akik mindig jobban tudják,hogy mi a jó a másiknak.ilyenbe beleülni=halál.hát akkor majd Ő hal meg,nem te.kit érdekel?kezeljük már felnőttként embertársainkat!az a tipikus komcsi duma ,amit nyomatnak "én tudom ,hogy mi a jó neked",már rég lejárt.meg aza a szemita is,hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is.én csak pesten vezetek,és kb 2 havonta találkozom eggyel,szal nem lehet mondani,hogy ellepték a várost.

woodoopilot 2009.04.22. 19:14:53

@odb: csak halkan jegyzem meg, a mi mopedautóink kb. 70-et mennek...
Lámpánál simán legyorsulom a bénább sofőröket, a CVT váltó miatt 30-ig egész jól gyorsulnak ezek a járgányok. Van "igazi" autóm is, de én nagyon szeretek ezekkel a játék autókkal közlekedni, minek füstöljek el 2x annyi üzemanyagot, azért az 5 percért, amivel hamarabb érek be a városba.

Shadowbull 2009.04.22. 19:19:00

@woodoopilot: "Egy Aixam CO2 kibocsájtása 72 gramm.
Szerinted mennyi egy átlagos személygépkocsi CO2 kibocsájtása?"

Bakker, a CO2 nem karos!

A CO, NOx, HC, meg a dizelkorom karos, de ha nem ervenyesek a mopedautokra az emisszios hatarok, (EU4, EU5) akkor jobban szennyezik a kornyezetet, es mergezik az embereket, mint egy V8-as SUV.

sb

Shadowbull 2009.04.22. 19:20:35

@woodoopilot: "és száguldozhat egy 100 Le-s kocsival..."

Szaguldozhat? 100 loval?

:)))

sb

woodoopilot 2009.04.22. 19:21:01

@Shadowbull: ugyan olyan előírások, mint az összes többi motorkerékpárra!

Shadowbull 2009.04.22. 19:22:43

@korszellem: "hát akkor majd Ő hal meg,nem te"

Az kulonosebben nem erdekel, felnott ember ugy hal meg ahogy akar.

Viszont a gyereket meg sajnalom. Igy aztan felhaborit, ha kisgyereket latok gyerekules nelkul, a ket elso ules kozott alva utazni, vagy csecsemot az anyuka oleben a hatso ulesen.

Az zavar.

sb

korszellem 2009.04.22. 19:25:54

@Shadowbull: egy 55 le-s II golf dízel is megy 140-et,akár lakott területen belül...szerintem az már száguldozás...

woodoopilot 2009.04.22. 19:30:42

@Shadowbull: egy 100 Le-s, 1 tonnás járművel elég sok embert meg lehet ölni...

szerintem egy kezdő vezetőnek nem az utánfutó húzását kellene megtiltani, hanem a jármű teljesítményét kellene korlátozni, mint az A korlátozott, A1, és A jogsi esetében. Bár a motorosok a korlátozás ellenére eléggé hullanak...

korszellem 2009.04.22. 19:32:32

@Shadowbull: szerinted motoron nem szállítanak gyereket?az mivel jobb?én Thaiföldön láttam olyat,hogy egy egész család ült egy nyamvadt motoron,mégse zavart senkit,rajtam kívül.az ő gyereke,az ő felelőssége...

Bobo a kamionos 2009.04.22. 19:47:01

Kedves Barátaim!

Papp úr annyira felkorbácsolta az indulatokat, hogy már-már viszkető kényszert érzek magam is a hozzászóláshoz!

Szerintem világos és egyértelmű szabályozás kéne, ami szerintem két dologban merülne ki:
1. Mivel moped-AUTÓ, ezért kelljen B. kat. jogsi, de legalább egészségügyi alkalmasság a vezetéséhez. Többször láttam már vidéken, hogy szellemileg igen lelassult idős emberek mennek ezekkel a konzervdobozokkal át "tökön-paszulyon". (A szellemileg fitt nyugdíjasokat természetesen nem akartam bántani, akinek nem inge, ne vegye magára!)
2. Legyen rajta rendszám.
Ha ez a kettő megvan, akkor felőllem kinyomhatják az arra gerjedők a szemét is annak a dongómotoros szarnak.

U.i.: Ha ilyen gondolkodsz, inkább vegyél egy swift-et. 3 millából még újra is futja, és abba nyugodtabban betehetsz gyereket-unokát, továbbá annak a fenntartása sem zabál ki a vagyonodból!

papa33 2009.04.22. 20:25:20

A mozgáskorlátozott és nem egyéb orvosi esetekben látom létjogosultságát ezen gépeknek. 100.-nak van mopedautója és igy-ugy veri magát.

Pedálok, áttételes kormány, kvázi autó, mért is akarjuk 14 évesen vezetni? 20 éve nem verte magát a fiatal és szülője a kisPolákot akarom 14 évesen... én is féltem a fiamat, 17 évesen Hummert neki.? Arról nem írtok, máshol van hogy 18, meg vontatás, meg busz, stb. Nem mindenütt autóznak 17 évesen.

Mért is kellene 125köbcentiig vezetni engedni B-vel?

És a SM mellett sem illik elsuhanni, vertikális szélessége van annak is.

BTO11 2009.04.22. 20:41:19

moped auto:folytás van benne hogy ne menjen többet 45-km/h nál.
folytás ki és má megy is többet.
csomitere vetekszik az öreg swift-ével.
nem ázol nem fázol.
smart helyett occsobb városi lóti-futi masina,bevásárló kocsi.


robogóval ha nem akarom hogy eltapossanak 55-l megyek.ezzel is bevásálok sisaktartós ülés + hátsó doboz +6-s pakk vizesüditős a lábtartóra vagy 10kg kutyatáp.

mopedótónak van csomitere amibe azé több fér mint a robigóba-ra.nem ázom nem fázom mert fütés is van bent bé ,több mint a régi kispolákba.

na most minek nincs jogosultsága???

sogoknál-labancékná akinek evették a jogsiját akámé,pl sok büntipont az iet is vezethet,nincs korlátolva a mozgás szabadsága.

Papp Tibi druszám a TE tehened is dögöljön.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.22. 20:46:24

@liksoft: A cikkben nem ezekrol van szo, de sebaj. A shopridereket a kutya nem bantja.

BTO11 2009.04.22. 20:52:09

egyébként ne a 3 millás ujárbol induljunk ki ,400eft ért már normális masinát kapni.
robogom is 80 papir volt sisakostol + dobozostol.Yamaha champ CX.

atlbilbaoo 2009.04.22. 21:09:57

"B" kategória - a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
A "B" kategóriás vezetői engedély még milyen jármű vezetésére jogosít?

A "B" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető még - az orvosi érvényesség lejártát követően is, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig - a mezőgazdasági vontató és könnyű pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a lassú jármű és pótkocsija, a kerti traktor és az állati erővel vont jármű.
Na most írjon olyan is aki már vezetett ilyen autót! A cikk írójáról nem mondok véleményt, mert a moderátor biztosan kivág!
De azért sok félre információ van itt a mopedautóval kapcsolatban.
Veszélyes? Mi nem veszélyes a mai közlekedésben? Meghalni gyalog is lehet.
Ez a jármű nem száguldásra, nem városok közötti közlekedésre lett kitalálva, de én mentem vele 80-at s és bírta.
Arra, hogy az apósom az 5 km-re lévő tanyáról bejöjjön bevásárolni, ideális. Triciklit is vehetett volna, de ennek teteje van, minden közlekedésbiztonsági szerelékkel el van látva. Én biztonságban éreztem magam, jobban mint amikor még robogóval jártam. arra kevésbé figyeltek a gépkocsizók! legyen rajt egyedi azonosító, kötelező biztosítás és max "A" kategóriával lehessen vezetni. Nem olyan nagy kérés egy ilyen praktikus kis jószágtól!!

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.22. 22:03:11

@ujpestipasi: cseszd meg! nem lelassítania kell a féknek egy járművet, hanem megállítania (akár vészhelyzetben is)! Az én teletankoltan 240 kg-os motoromon is elöl dupla, hátul szimpla tárcsafék van és nem vekkeróra, hanem tálca méretű! ha valóban ekkorka fékek vannak egy 350 kg-os tákolmányon, akkor azt ebben a formában nem lenne szabad a forgalomba engedni!

@all: mielőtt megkapom a pofámra én is az adagot. :) nem vagyok abszolút ellene a járműkategóriának. de ezek egyszerűen közveszélyesnek tűnnek. józan ember ilyenbe nem ül. nem azt kell nézni, hogy 45 km/h-ra tervezett töréstesztje van és stb. hanem azt, hogy jöhet vele szembe műszaki hibás jármű, stb. ha nekem a nyugdíjas apám ilyet venne, én verném miszlikbe a járgányt!

környezetvédelmi szempontok: ok. min ugyanaz a norma, mint a személyautóknál és nem vagyok ellene. az elektromos motor más tészta, de ahogy a robogó is nyomja ki magából a szemetet, úgy ez is, mivel az alatta lévő rendszer sok minden lehet, csak normális kipufogó nem. (ha katalizátoros, stb. akkor ez a rész visszavonva, de erősen kétlem.)

az eu-s témára pedig csak annyit: IRÁNYELV. szövegértelmezés emberek! az EU-ban kevés kötelező dolog van. a szabályozások nagy részét irányelvként határozzák meg, ami annyit jelent, hogy azt mutatja, mi felé lenne szerintük kívánatos haladni. de ez nem kötelező érvényű, csak iránymutatás! így amit pl. az osztrákoknál, olaszoknál lehet, azt nem feltétlenül kell megengedni a frankciáknál és nálunk.

amúgy a véleményem annyi, hogy megfelelően szigorú szabályozás mellett (ahogy sokan írták: bizonyos utakra tiltani a felhajtásukat, rendszám, kötelező periódikus vizsga, zöld kártya, biztosítás) tőlem mehet. csak a családomba ne kerüljön egy darab se! utálok temetésre járni, a családban meg különösen nem szeretném, ha egy ilyen miatt kellene...

Shadowbull 2009.04.22. 22:21:01

@woodoopilot: Szerintem a teljesitmenykorlatozas nem tul celravezeto dolog.

Mert egy teljeserteku autonak tudnia kell minimum a 130-as autopalyatempot.

Akkor viszont azt 30-as tablanal is tudja...

Nem tudom, mi a megoldas.

sb

gin74tonic 2009.04.22. 22:32:43

-csábító traktor paraméterei: Honda HF 2620H 1.482.327.- Ft, 13KW, 10km/h
namármost ez már kifut a kismotor/moped kategóriából a teljesítménye miatt, ezért B-s jogsi kell hozzá (tudod, új jogsi, traktor ikon). nincs benne olyan váltó, emlyet 'fel lehet piszkálni' mondjuk 45-ig. Nézz utána, mielőtt hülyeségeket beszélsz/írsz.


... hat.... iowaban egy honda funyiroval behajtottak egy barber shop ( mondjuk fodraszatnak ) ba es porra torte magat a hapsi, kb fel eve volt, az ujsagban a kepen jol latszik a honda funyiro. ugy latszik tervezett es gyartott hozza egy valtot, mert nem 10el ment, de nem is 30al.

amugy azt tudod hogy amerikaban funyiro versenyek vannak? marmint gyorsasagi versenyek? ( nem levagott fure, sebessegre )

Shadowbull 2009.04.22. 22:35:22

@woodoopilot: Utanakerestem, de nem talaltam sehol adatot ra, hogy milyen ertekekkel szallitjak.

De ha a motoroket kell betartania, akkor a most ervenyes szabaly az Euro3 (nem = az autos Euro3-mal!!!):

CO: 2000 mg/km
NOx:150
HC: 800/300 (150cm3-tol)

Namost letezik segedmotorra is eloiras, az ott aktualis Euro2:


CO: 1000 mg/km
HC+NOx: 1200mg/km


Namost nezzuk az Euro4-et, ami mostansag meg aktualis autoknal:

Benzines:

CO:1000
NOx:80
HC:100

Diesel:

CO:500
HC+NOx:300
NOx:250
PM:25

DE iden szeptember 1-tol mar Euro5 lesz:

Benzines:

CO:1000
NOx:60
HC:100

Diesel:

CO:500
HC+NOx:230
NOx:180
PM:5


A fenti adatokbol latszik, hogy egy ilyen mopedauto nemhogy kevesbe, de sokkal jobban szennyezi a kornyezetet, mint egy modern (nehany eves) auto.

Raadasul motorokra nincs PM, azaz finomreszecskere hatarertek, azaz egy ilyen dizeles taliga akar suru fustcsikot is huzhat maga utan.

Es a legvegere: mivel nem kotelezo a zoldkartya, a kedves tulajoknak az elso dolga lesz a katalizatort kiutni, oszt jovan.

Meg egyszer ne erveljetek a kornyezetkimelo tulajdonsaga mellett ha lehet, egy Hummer kevesbe szennyezi a kornyezetet.

sb

Shadowbull 2009.04.22. 22:38:13

@korszellem: Azert nem egeszen. Azt se hagyja a tarsadalom, hogy ugy veszelyeztesd a gyerekedet, ahogy neked tetszik, nem utheted, nem eheztetheted, nem molesztalhatod, es sorolhatnam.

Marpedig ez netto veszelyeztetes. Szerintem.

sb

Vitalij 2009.04.22. 22:38:57

@atlbilbaoo: Ha már mentél vele 80al akkor az már nem segédmotoros kategóriába esik, mivel max 45el mehettél volna.
Végül összefoglalva, külön kategória kellene neki, legyen átfedés, a B és az A kategóriával is lehessen vezetni. Menjen min. 70el! Mert ha marad a 45 akkor maradjon csak a városokban.
Az 50es robogó, ha szabályos (tehát tényleg 45 a vége) akkor olyan mint a bicikli, azzal a különbséggel, hogy nem kell tekerni. Aláírom, hogy vannak olyan 14 évesek akikre rá lehet bízni egy ilyet, de nem túl régi tapasztalataim szerint, ritka az ilyen. Sőt halkan jegyezném meg, hogy lehet, hogy ha te figyeled nem megy úgy, ahogy máskor. A másik hogy a versenyösztön bennem se 19 évesen friss jogsival ébredt fel. Hanem amikor megkaptam a 110lovas escortot, igen csináltam vele egy két baromságot, de nem törtem össze senkit! Hogy miért? Azt nem mondom, mert tudok vezetni, mert erre rögtön lehurrognának:D a 110ezer eddig levezetett km-mel sem dobálóznék, mert a balesethez elég egy figyelmetlen pillanat is, vagy akár más figyelmetlen pillanata. Szinte minden utasom leállatozott. De mindig tudtam hol a határ. Most hogy 50lovas kocsival járok annyira nem érzem biztonságba magamat, mert míg az ibizával max fékezni meg kerülni tudok, addig az escorttal tudtam gázt adni és eltünni gázos szitukban.
Plusz bőven elég ha a haverok cukkolnak...

egyébként meg kikaptunk 5:2re :((((

korszellem 2009.04.23. 00:33:07

@Shadowbull: te is szeretsz csúsztatni...
a molesztálást,meg az éheztetést ne vegyük már egy kalap alá azzal,hogy beültetem a gyerekem egy ilyen "fostalicskába"(gyerekülésben).mi van azzal,akinek,csak kispolszira telik?az se különb mint ez.vagy mi van a motorokkal???nem a kérdésre válaszolsz...

gin74tonic 2009.04.23. 03:25:51

gyakorlatilag a vita max 100db autorol szol.

ha magyarorszag az eu ba lepett be, akkor kovesse az eu-s torvenyeket.( ugy tudom erre kotelezve is van ) majd ha szaud arabiaval alkot uniot akkor lehet mindenkinek 4 felesege, vagy ha izraellel akkor szombaton mindenki pihen, de ugy tudom pillanatnyilag az eu resze magyarorszag.

Shadowbull 2009.04.23. 08:38:53

@korszellem: Nyilvan eros pelda volt, csak arra kivantam ravilagitani, hogy az szimplan nem igaz, hogy az o gyereke, azt csinal vele amit akar.

Igen, szerintem Kispolszkiban is veszelyeztetes gyereket szallitani, meg 20 eves lepukkant Uno-ban is, poenbol, mert szeretjuk a regi autokat.

Meg motoron is.

Gyerek motorra sem valo.

sb

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.23. 10:36:14

@gin74tonic: még mindig nem törvényről, hanem irányelvről beszélünk. nem kötelező követni, csak útmutatást ad!

kismillió ilyen van. ha valaki nem követi, akkor is különböző vonzata lehet: a semmitől, a figyelmeztetésen és bírságoláson át a masszív büntetésig.

nem a mopedautóra vonatkozó külön szabályozás miatt fognak megvágni egyetlen tagországot sem, azt elhiheted.

McK (törölt) 2009.04.23. 10:40:31

A cikkre csak lemondóan legyintek..
Örülök,hogy a 3 milliós új példánnyal jön a tisztelt cikkíró,de szerintem 3-nál több új nem került forgalomba Magyarországon..DE AZ IS LEHET,HOGY EGY SEM.
Viszont 400 ezerért sokat eladtak külföldről behozotból.
Annak is örülök,hogy mindenki csak Pestben ,meg az Üllői útban tud golndolkodni,csak halkan jelzem meg,hogy a lakosság 80%-a nem ott él..ühüm.
A fele soha nem is jár arra autóval..ühüm..
A legfontosabb pedíg,hogy ez nem is oda jó.
Ez annak a kisvárosi,falusi nyugdíjasnak jó,aki 52 ezer Ft nyugdíjból egy Swiftet sem tud fenntartani..mert nincs pénze biztosításra,súlyadóra,MŰSZAKI VIZSGÁKRA,stb..
Egy műszaki zöldkártya az ő nyugdíjának a fele..két évente..nem értheti az,aki nincs ebben a helyzetben,mi magunk szolidalitásban nem vagyunk nagyok..
Erre az éves költség max 5 ezer Ft ,ez a kötelező biztosítása.Slusz.
Azaz ennyi volt,hisz most megváltozott a szabályozás..
Boltba járni egy csípőprotézises kis Öregnek,no költséggel,3 literes fogyasztásával a legkézenfekvőbb megoldás,de természetesen mi ezt is üldözzük,mint mindent,aminek létjogosultsága van.
Napi 5 km.re,az asszonynak begurulni a munkahelyére nem jó egy ilyen költség nélküli szar?
Hát dehogynem..
Nem ázik be,szól benne a rádió,hazafelé belefér a karton ásványvíz,meg a kiló kenyér,virsli a Sparból,oszt kész.
Egész hónapban megeszik egy egész 1000-est..falánk dög,más költsége nincs.
Nem biztonságos?!
Miért bazmeg?
Egy robogó az?!
Ez egy Robogó ,emberek,csak nem ázik be..
Ezt kéne megérteni,ez nem autó!

Rendszámot tegyenek rá,egyetértek,főútra kihajtót büntessék meg..
De akit városban zavar,hogy 50-nel megy egy ilyen előtte városban,az nézzen magába...
VAN,akiknek tökéletes megoldás,ezt kéne megérteni,és senkit nem akartak rábeszélni,hogy ilyet vegyen,ha nincs rá szüksége.

GyLovag 2009.04.23. 10:53:56

Nem értem. Ennyiért már autót is lehet venni és nem értem minek akar valaki ilyet magának. Új Aixam 2,7-2,8 millió!? Ez egy kicsit röhejes. Lehet kisipari módszerrel készülnek, de azért ez így rengeteg.
Megnéznék egy töréstesztet ezekkel. Igaz nehéz lenne 64-el ütköztetni, de elég lenne a max sebességük is. Egy ütközés alkalmával, lehet a verda színét sem tudnák megállapítani. Lehet keveset fogyaszt, de legalább szennyez, mint 10 rendes autó.
Lehet szűklátókörű vagyok, de számomra ezek akkor alternatívák a rövidtávú közlekedésre, ha fele/harmada lenne az áruk, de hogy használtan is 1-1,5 millió!

Shadowbull 2009.04.23. 10:59:00

@McK: Valahol igazad van. A problema az, hogy olyan szabalyozast nem lehet hozni, hogy videki faluban kis utcakban, kertek alatt hasznalhato, nagyvarosban nagy forgalomban, foutakon meg nem.

Ha viszont hasznalhato, akkor valamilyen minimalis kovetelmenyeknek eleget kell tennie, es szerintem ilyen a kotelezo biztositas es a muszaki vizsga. Valamint az, hogy a hasznalojanak igenis legyen jogositvanya, az most jelen esetben SZVSZ mindegy, hogy A vagy B, de segedmotoros hajtasi engedely SZVSZ keves hozza.
Nem a tulajdonosanak testi epsege miatt, hanem a tobbi kozlekedo es uton levo testi epsege miatt.

sb

McK (törölt) 2009.04.23. 11:22:57

@Shadowbull:
Segédmotorkerékpárra kell vizsga?
Nem.
Azzal nem közlekednek?
De.
B kategóriához én is kötném,mert azért mégis tekerni kell a kormányát.
Nem is erről beszélek,hanem arról,hogy van létjogosultsága ,míg a cikkíró szerint nincs.
Nem az ára,hanem a fenntartási költsége miatt.
Mert van,akinek egy Swift fenntartása is sok EZEKHEZ képest.
Van ismerősöm,akinek a felesége ezzel jár dolgozni..viszont nincs A-s jogosítványa,és egy forgalomban lévő kis járművet most utólag megsarcolnak..pofátlanság.
Mintha Te vennél egy lakást a 3.-on és 5 év után azt mondanák,hogy a magaslati levegő után fizess még kétmilliót,hisz a tisztább levegő luxus.
Pofátlanság.
Magyarorszáááááág,Magyarorszááááááág,magyarorszááááááág,Magyarorszáááááááág...már hallom is a dalt..faszszopók.

Shadowbull 2009.04.23. 12:29:42

@McK: De ez nem segedmotorkerekpar, hanem egy 350 kilos, 4 kereku, zart gepjarmu, ami 45-tel kepes haladni.

sb

McK (törölt) 2009.04.23. 13:19:16

Az elv szempontjából,miszerint egy járműnek jó műszaki állapotban kell lennie,semmi jelentősége,hány kg,és van-e teteje.
Egy Babetta is 45-el képes haladni,vagy egy Suzuki Echo,vagy..stb..
Ez nem érv,mint ahogy az sem,hogy ez piros,az meg kék.

Shadowbull 2009.04.23. 14:53:56

@McK: mar hogy a fenebe ne lenne jelentosege.

Azert nagyon nem mindegy, hogy egy babetta ut el fekhiba miatt, vagy egy ilyen mopedauto.

sb

Bartech 2009.04.23. 15:03:41

Éjszaka,lakott területen kívül,télen.Ő 30al,én 90-100 között.Azt hittem autó,és halad.....És balra beindexelt....Csak az abs-nek köszönheti az életét az a köcsög!!!

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.23. 16:01:57

@woodoopilot: "Azért egy mopedautó mégiscsak biztonságosabb, mint egy bőrruha meg egy bukósisak."

azért erre ne vegyél mérget! Egy jó ruha, beprotectorozva, gerinc-protector, normális(!) bukó, csizma + egy használt moci simán kijön egy ilyen kisgép árából. és ez a cucc szerintem többet véd a mopedautó kasztnijánál. Plusz ha úgy kapnak el, akkor nem gyűr maga alá az autós, hanem repülsz és van esélyed arra, hogy úgy landolj, hogy megúszd. a mopedautó ott tart magában, max csúszol vele együtt és rádhajtogatják mint a sz@rt.

@all: még mindig nem vagyok ellene a járműkategóriának, de ebben a formában még mindig ön- és közveszélyesnek tartom a mopedautót. az, hogy nem lehet kikerülni, stb, stb. nem izgat. max kivárom, míg meg tudom előzni. de elképzelem, hogy 350kg + utasok + cucc a csomagtartóban + képzetlen sofőr megy 45 km/h-t és elcsap valakit..... na neeee....

még mindig: kötelező vizsga (ahol a fékek hatásfokát, stb. ugyanúgy ellenőrzik), rendszám, jogsi (gyakorlati vizsgával + eü-vel természetesen), környezetvédelmi felülvizsgálat és tőlem mehet. nem azért kedves véresszájúak, hogy ugyan őket is húzzák már le, ha már engem lehúznak, hanem azért, mert a közlekedésben részt vevő többi ember érdeke így kívánja! a visszamenőleges regadó, stb. témáját én sem tartom helyesnek, de a forgalombahelyezés költségeit viseljék már el a kedves tulajok. smkp-k esetében detto.

ja igen! akinek elvették a jogsiját (mint a leírt osztrák példák) az csessze meg az anyukáját és járjon tömegközlekedéssel vagy bringával, ha a szabályokat nem képes betartani!

amúgy meg hogy mit is lehet kapni pl. 450k-ért? hát lehet pl 95-ös kombi mondeot. ami nagyságrendekkel használhatóbb jármű. mozgáskorlátozottaknak is jobb a nagyobb ajtó miatt. szükség esetén átalakítható a részükre.

ja... hogy ezzel nem mehet a 14 éves kölyök suliba. elszomorító... azt a büdös állam mindenit. a gyerek nem vagizhat a jövő héttől a többiek előtt.... kemény az élet.

Seca81 2009.04.23. 17:26:43

Én ezt az autót max a fiamnak venném, ezen gyakorolhatná a vezetést. Kimennénk egy parkolóba és hajrá! Senkire sem veszélyes, és rá sem leselkedik veszély. Alapdolgokat megtanulná, és inkább ezzel koccolja le a parkolóban lévő fákat mint a Bentley GT-mmel :)
Ennél még a kispók is biztonságosabb...

Wei_Ling 2009.04.23. 21:14:25

@Bartech: Kár,hogy nem egy traktor ment ott 30-al abba nyugodtan belerohanhattál volna 90-el.. máris egyel kevesebb IQnegatív szívná el az értékes oxigént..
Nemtudom a KRESZ kitér-e olyan speciális esetekre,hogy "azt hittem" XD

McK (törölt) 2009.04.23. 21:15:56

@Shadowbull:
Van arra statisztika,hogy hány baleset következett már be mopedautó rosz műszaki állapota miatt?
Mert lefogadom,hogy egy sem..

Igazán örülök,hogy ez a legnagyobb gondod a forgalomban.
Ezekkel a többség fix útvonalon megy,és évi 2-3 ezer km-t..nem nagyon kopnak el,ha érted,mellesleg segédmotorkerékpárban sem jellemző,hogy a műszaki állapotuk miatt balesetekbe keverednek.
Pedíg azokra sem kell vizsga.
Nem biztos,hogy ez a tökéletes megoldás.
De az biztos,hogy van rá igény a cikk állításaival szemben..
Mégpedíg valós.

McK (törölt) 2009.04.23. 21:17:56

@Wei_Ling:
Pont ezt akartam írni..nem beszélve arról,hogy balra kanyarodni autóval is 30 körül szoktak..nem 100-al.

BTO11 2009.04.23. 21:59:13

2009.04.23. 15:03:41 Bartech!

neked ugye az ecserin vett jogsid és egyébb iskolai papirod van!!????

Te 1 állat vagy!


télen száguldozol?????

helyzet felismerésed óriási !meneküljön mindenki mikor Te kihajtasz az utra!

BTO11 2009.04.23. 22:07:53

na tegyük tisztába a dolgot.
segédmotorra manapság már kell gyakorlati vizsga is ,erre példa a T jelzésü mellényes robogosok.

ha még valaki oat nem látott volna.

hajdanában csak kressz vizsga kellett a rigára és társaikra, ami szinte felért 1 A kategoriás kresszvizsgával.


fentebbb protektoros ruhát és faxa bukósityakot emlegetőt megkérdezném látott -e mán ien szerelésben robogóst????
ugye nem! na ezt a baromságot megsporolhatta volna.

itt ha néhányan rá lennétek erre a moped micsodira szorulva akkor is igy köpködnétek a fene nagy epéteket???

gondolkodás az má uncsi???

citromhély (törölt) 2009.04.23. 23:56:46

P.T., ez egy sz@r cikk volt. Ha Európában működik a dolog, itt miért nem? MErt ez Magyarország. Az állampolgár tartja el az államot, de azért dögöljön meg. A TC járjon már utána, hogy pl. hány Piaggio Ape készült? Más kultúrákban (vagyis kultúrákban) ezek a járművek a működő gazdaság részei, nálunk az opálos fejűek miatt zsákutca. Pedig egyszerű lenne, csak le kellene másolni azt a példát amit már előttünk bejárattak. Hülye kormányzat, hülye hatóságok.

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24. 11:11:38

@BTO11: "fentebbb protektoros ruhát és faxa bukósityakot emlegetőt megkérdezném látott -e mán ien szerelésben robogóst????
ugye nem! na ezt a baromságot megsporolhatta volna."

Ezt a baromságot igazából Te spórolhattad volna meg. Láttam már. Sőt. Annak idején, amíg nem volt nagymotorom, én is így motoroztam robogón is.

gondolkodás uncsi neked is, a pof@z@s bezzeg nem...

Bartech 2009.04.24. 11:13:02

Remélem akik beszóltak majd találkoznak is ilyenekkel.Biztos csak én megyek városon kívül 90-100 körül.Ha meg nem tudsz így menni vegyél autót,vagy még jobb ha 1 ilyen szar mopedet veszel.És majd utolér valaki előbb utóbb.:-))))

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24. 11:35:56

@McK: statisztikai adatokra nem szerencsés hivatkozni ebben az esetben, mert a mopedautók kis darabszáma miatt az összes baleset számához viszonyítva nem fog mérhető darabszámot adni.

BTO11 2009.04.24. 11:39:03

@AntiDr. DD:

na akkor tükörbe néztél 1x,de nem sürün látol hasonlót.vidéken + főleg nem.

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24. 11:41:11

@citromhély: "Más kultúrákban (vagyis kultúrákban) ezek a járművek a működő gazdaság részei, nálunk az opálos fejűek miatt zsákutca. Pedig egyszerű lenne, csak le kellene másolni azt a példát amit már előttünk bejárattak. Hülye kormányzat, hülye hatóságok."

konkrét példát pls! melyik ország, milyen típusú gazdasági tényezőjének fontos és produktív része? tudom, hogy divat szidni a kormányzatot (én se szeretem, de ha már fikázzuk őket, akkor olyanért, amit valóban elkövettek.)

BTO11 2009.04.24. 11:43:22

@Bartech:
üdvözöld hátúrol a boronával menő trakecot!
és a robogóst azért ne lökd fel!ha balra kanyarodik előtted.


mert a labancoknál ez jó mint mopedautó!


érdekes emberek vagytok!

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.24. 11:51:32

@BTO11: ugyan ne mondd már meg nekem, hogy hol láttam! :) egyébként pedig nem azt írtam, hogy ez az általános jelenség, hanem azt, hogy egy mopedautó árából nagyon komoly felszerelést lehet venni, ami esetenként jobban is véd, mint a használt, alacsony árú mopedautók kasztnija! szövegértés ugyebár....

Bartech 2009.04.24. 13:10:54

nem kanyarodott az sehova,egyébként meg beléd is

BTO11 2009.04.25. 08:15:33

@AntiDr. DD:
látom hogy a témát nem érted mert idehozod a protektoros ruhát ami nem kis pénz.
aki mopedautot tart fent az azért tart fent iet mert olcso a fenntartás!!

ÉRTHETŐ?????

BTO11 2009.04.25. 08:20:04

@Bartech:
"Éjszaka,lakott területen kívül,télen.Ő 30al,én 90-100 között.Azt hittem autó,és halad.....És balra beindexelt....Csak az abs-nek köszönheti az életét az a köcsög!!!"

forgalmi helyzet felismerésed és a deffenziv vezetői magatartásod EGYES!

és ha nincs ABS akkor leterolod mert Qrvára jól felismerted a helyzetet.

más jármüvön is van kint felejtett irányjelző.és akkor mi van???

PomPomPinpong (törölt) 2009.04.25. 10:31:11

@BTO11: látom hülye vagy és nem érted (vagy nem akarod érteni), vagy a commentekben elhangzottakat nem tudod egységes egésszé összefűzni. arra ment a reagálásom, hogy azzal példálóztatok, hogy motoron sérülékenyebb az ember, mint a mopedautóban.

na mégegyszer és lassan írom, hogy te is megértsd: 3-400.000 ft-ért lehet simán venni olyan ruhát, ami minimum ugyanolyan jól véd (vagy jobban), mint ez a kis doboz. arról nem is beszélve, hogy ha ügyesen vásárolsz, akkor a motoros "légzsákmellény" is simán beleférne. a fenntartás meg teljesen más tészta, mert az a vásárlás utáni költség. a ruházat ugye nem kér utána pénzt.

"ÉRTHETŐ?????"

ha nem érted, hogy eddig a beszerzési költségekről és az azzal arányos biztonságról írtam, az már a te bajod.

BTO11 2009.04.25. 12:32:55

@AntiDr. DD:
szóval elmegyógyász vagy!
na most irtál érthetően!

a hülye + TE vagy!

de 1 elmegyógyász mikor állapitja + magárol hogy hülye???

Einstein 2009.04.29. 09:39:38

Számomra az a nem egészen normális, ha valakinek drágább vas áll az utcán a lakása előtt, mint amit a lakása ér, valamint ha helyet akar változtatni egy zsúfolt városban és másfél tonna vasanyagot cipel magával. Nem normális továbbá, hogy egy autó a belvárosban élettartamának 99,9%-át parkolóhelyen tölti. Ezért (is) tart itt a világ. Döntsünk még nyomorba egy-két prolit, hogy nagyobb merga álljon a ház előtt.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.04.30. 17:44:27

Shadowbull 2009.04.22. 09:26:03 "en meg eletemben nem lattam egyet se (vagy nem tunt fel), pedig par orszagban mar jartam azert" - akkor gondolom, mondjuk Rómához még nem volt szerencséd: www.startmagazin.hu/magazin/toprenek_orias_oriasnak_torpe/

Shadowbull 2009.04.22. 19:19:00
"de ha nem ervenyesek a mopedautokra az emisszios hatarok, (EU4, EU5) akkor jobban szennyezik a kornyezetet, es mergezik az embereket, mint egy V8-as SUV" - ezt nem olvastad véletlenül: totalcar.hu/magazin/kozelet/emissziokk/ ?
Csak mert mintha a norma sem lenne feltétlenül szentírás, mármint ha a valóságot nézzük. (Sőt, természetesen a szén-dioxid kifejezetten hasznos, ezért nem is értem, mi ez a szarakodás a kvótákkal, és miért is baj a fosszilis tüzelőanyagok használata?)

Nem akarok senkit meggyőzni, főleg nem egy olyat, aki szűkebb optikán látja a világot, mint egy kulcslyuk, de mi is a baj, ha pl. az olasz normák szerint működhetnének ezek Magyarországon? Tehát regisztrálva (rendszám), 16 éves korhatár felett, smkp. vezetőivel, szolid fizetnivalókkal.
Igen, itt a fővárosban, mert nálunk nincs 12 hónapos robogósidény, ellenben kevés a parkoló, sok a felesleges cégautó, persze pár arasszal négy méter felett, illetve nem baj, ha nem fér bele a kisebb adósávba, mert a car policy nem lehet kevésbé vonzó, mint a másik cégé.

respiro (törölt) 2009.05.11. 19:24:53

A mopedautóban hova lehet rakni az asszonyt, a két gyerekülést meg a játékokat? Mert ha a családi autó mellé lesz a mopedautó második járgánynak, az sokat elvesz a fent említett előnyeiből.
süti beállítások módosítása