Élményért pénzt? Pénzért élményt?

  2009. január 05. - ommm Címkék: bmw m eladás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A gazdasági válság ellenére jó évet zárt a BMW M GmbH, hiszen 2008 novemberéig bezárólag 22 340 autót adott el, ami az egy évvel korábbi eredményhez képest (14 092) több, mint 58 százalékos NÖVEKEDÉS.
Az új E90 M3-nak köszönhető a siker javarésze, hiszen viszik, mint a cukrot, mintegy kétszer olyan jól, mint elődjét, az E46-ot.
„A tény, hogy kereskedőink az utóbbi kilenc hónapban átlagosan jóval több autót adnak el a tavalyi évhez képest, még ezekben a világgazdaság számára drámai időkben is kitűnően példázzák a BMW M modellek iránt érzett növekvő elragadtatottságot és autóink attraktivitását.”- nyilatkozta Ludwig Willisch az M GmbH elnöke.

És, - teszem hozzá, - minden bizonnyal igaza is van. Menjen jól az M divíziónak, menjen jól a BMW-nek, hiszen oly sok kitűnő, szinte ikonikus modellel melengették már az autóbuzi szívet, hogy nem lehet haragudni rájuk (amíg nem lesz dízel M3).
De! (És itt a bogaram.)
Vajon a varázslatosan növekvő számok mit jelentenek?
Hogy nőtt a vezetés örömét keresők tábora?
Kikben adrenalin túltengést okoznak a pengeéles kormányreakciók, mosolyt minden egyes leheletfinom gázpedálsimítás?
Kiknek kevés volt a soros hathengeres érces hangja?
Nem hiszem.

Az új M3 fáj nekem. Kit érdekel? – kérdezhetnék, és igazuk van, ez csak egy apró szikra volt, a gyújtózsinór másik végén szomorúan robban a tény, a tény, hogy a profit érdekében –sajnos- egyre inkább „puhulnak”, válnak úgymond „user friendly”-vé az olyan rétegmodellek, melyek pár éve még csak tényleg hozzáértő kezet és főleg fejet kívántak meg. A Type-R, az M3, a WRX, csak egy pár példa. Honnan jöttek és hová jutottak?
Nem veszett ki egy kicsit az élményautókból maga az élmény?
Persze saját kategóriájukon belül a mai napig az élvezetes, príma autók közé tartoznak, de hol az a (nem is pici) nyersesség, a kompromisszum, amit vállalni kellett anno, a szerethetőség? Azért fogy ennyi M3, mert sikerült bénabiztos, villantós verdává degradálni?

„This is business Sonny, nothing personal.” - mondta Solozzo.
Tudom, hogy akadnak páran, akik megértenek.
A többieknek ez csak kis kesergő egy értetlentől.
Sebaj, megnézem ismét a 2005-ös Goodwood Revival  DVD-t, azt a részt, ahol a 76 éves Stirling Moss keresztberakja a Lotus Cortinát a Lavant-kanyarban. Csak úgy. Esküszöm, csillog a szeme közben…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr19859421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PistonHead 2009.01.06. 11:03:13

@baymotor: "Ugyanis a BMW az X6-al bemutatta,hogy gyártó is képes trendeket kialakítani.Mikor kigördült,senki nem gondolta,hogy mennyit fognak eladni belőle,még a cég sem."

El vagy te tévedve. Voltak elôzmények, 2 generációnyi sikeres X5 és egy X3. Már bôven a megjelenés elôtt tudni lehetett, hogy ez nagyot fog szólni - nagyon alapos piackutatás elôzi meg egy-egy modell bevezetését, senki nem invesztál több száz millió eurót bemondásra. Te kevered az autógyártást a pókerrel.

"Sőt,az újságírók zöme is hüledezett."

Hogy az újságírók éppen milyen hülyeségeket és spekulációkat hordanak össze, az a gyártót hidegen hagyja.

PistonHead 2009.01.06. 11:06:11

@Krisi: "Akkor a Te hozzállásoddal: Jelen esetben mindenki kussoljon, és csak az szóljon hozzá a témához, aki több évig vezetett E30-as M3-ast és szintén évekig vezetett már újat is. Mert ugye egy tesztvezetés alatt nem lehet eléggé kiismerni az autót.
Ha Te beletartozol ebbe a kategóriába, akkor hajrá, mond meg a tutit, ha nem, akkor meg hallgass."

Mindkettôt vezettem, különben nem cáfolnám az ostobaságaitokat. De neked még a tesztvezetés sem volt meg, nemhogy a rendszeres használat.

Vortep 13 2009.01.06. 11:33:35

@PistonHead:
Jézusom...
Ne hasonlítsd már az X5-öt meg az X3-at az X6-hoz légyszives!Semmi közük egymáshoz.Az X6 teljesen új kategóriát nyitott,legalább 3 kategóriát gyúr össze,ami előtte még nem volt.Milyen piackutatásról hadoválsz?!Egy teljesen új kategória bevezetése szerinted nem lutri???!!
A BMW-n kívül miért nem merte ezt meglépni eddig egyik autógyár sem??Nekik nincsenek elemzőik?Meg piackutatóik??!!Nagyon sok autó vérzik el és bukik meg.Még olyanok is,amik megszokott kategóriában indulnak,ember!!
Még a BMW a reklámjában is hirdeti,hogy milyen bátor lépés volt tőlle bevezetni ezt az autót.
Próbálj meg alaposabb lenni,mielőtt valamire reagálsz és gondolkodj!

gab74 2009.01.06. 11:41:00

Élményautót az ember nem vesz, hanem épít. Szerintem.

PistonHead 2009.01.06. 11:42:50

@baymotor: "Ne hasonlítsd már az X5-öt meg az X3-at az X6-hoz légyszives!Semmi közük egymáshoz."

Nincs hát. Csak annyi, hogy az X6 egy csapotthátú SUV, aminek voltak elôzményei a termékpalettán.

"Milyen piackutatásról hadoválsz?!"

Veled ellentétben én nem hadoválok. Nincs termékfejlesztés megelôzô piackutatás nélkül. Ilyet csak a dilettánsok állítanak.

"Egy teljesen új kategória bevezetése szerinted nem lutri???!!"

Nem. Ha te lutri-alapon akarsz irányítani egy céget, a büdös életben nem lesz belôled cégvezetô.

"A BMW-n kívül miért nem merte ezt meglépni eddig egyik autógyár sem??"

Talán mert jelenleg mindenki jegelte a fejlesztéseit a gazdasági helyzet miatt, csak a legfontosabb modellekre koncentrálnak. További probéma, hogy múlóban a SUV-divat. De hogy kinek milyen kész/félkész megoldása van a fiókban, arról neked fogalmad sincs.

"Nagyon sok autó vérzik el és bukik meg.Még olyanok is,amik megszokott kategóriában indulnak,ember!!"

Milyen tömegmodelljei buktak meg a BMWnek? Mesélj.

"Még a BMW a reklámjában is hirdeti,hogy milyen bátor lépés volt tőlle bevezetni ezt az autót."

Hülye lenne, ha nem fényezné magát. De a világ nem így mûkodik.

PistonHead 2009.01.06. 11:44:51

@gab74: "Élményautót az ember nem vesz, hanem épít. Szerintem."

Van benne valami. Akkor viszont felesleges az utcai használatra tervezett szériaautók miatt jajongani.

mianicked? 2009.01.06. 11:48:27

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
V8 , hátsókerék-hajtás, ~400HP, ~4 liter, ~4.5 (0-60mph)
A BMW M3 nem luxus-sportkocsi, csak az akar lenni.
Vicces, de árulnak 100-150k dollárért Spyker C8-akat...

Krisi 2009.01.06. 11:57:21

@PistonHead: Örülök, hogy mindkettőt vezethetted, dejó neked :) Viszont ha már mindkettőt vezettem volna tartósabb ideig, így 21 évesen az sem az én érdemem volna, hanem egy gazdag családtagé :D

De azt így is ki merem jelenteni, hogy újat soha a büdös életbe nem vennék. Ahhoz nem kell tesztvezetés, hogy ezt belássam.

andrush. 2009.01.06. 11:59:16

@ommm:De egy E46 CSL-féle gesztust azért ÉN elvártam volna ettől a gyártótól.

legjobb tudomásom szerint 2009-ben érkezik az E92 CSL..

pont emiatt teljesen okafogyott ez a post, egy létező piaci igényt kielégít a gyártó, szerintem még teljesen egészséges kompromisszumokkal.. és akinek ez kevés, azoknak ott (lesz) a CSL..

Shadowbull 2009.01.06. 12:08:48

"A BMW M3 nem luxus-sportkocsi, csak az akar lenni."

Nem akar az lenni. Az M3 az M3 akar lenni, semmi mas.

sb

qualitaet 2009.01.06. 12:11:44

Rocko

"a többire meg nem reagálnék, majd ha kilépsz a bűvös "én apukám erősebb" bűvös körből, akkor. "

Sajnos ebből a "bűvkörből" a büdös életben nem tudok kilépni,hisz ez a múlt.:)

Mint ahogy a múlt (és egyelőre a jelen is),hogy világ életedben(tőled tudom) BKV-ztál.
Nos, Tudálékos Gyalogosként több száz hozzászólást abszolválni,mindig és mindenhez, kétségkívül egyedülálló teljesítmény.
Ezért arra kérlek, Te viszont az istenért nehogy kilépj a Te
"bűvkörödből". Igazi unikum vagy,kár lenne elvszíteni.Még egy ilyen tuti,hogy nincs...:))))9DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gugu_m 2009.01.06. 12:14:48

Néha annyira kiváncsi lennék, hogy hányan ültek itt valaha igazi nem szedett vedett e30 M3-ban, vagy akár csak e36/e46ban. Nekem egy Hartge H23 E30 (1060 kg, 174 Le) van építés alatt, apámnak egy e36 M3-a van, E46 M3 Cabriot vezettem,E90 M-hez még nem volt szerencsém. Viszont anno volt szerencsém vezetni egy igazi Cecotto E30 M3-at. A maga idejében az 1200 kg- körüli tömegével az se számított könnyűnek, és ugyanúgy tele lehetett extrázni. Sorolnék párat: 8 hangszórós + erősítős SoundSystem,ABS,Szervo,Tempomat, elektromos üvegtető,Nagy BordComputer,elektromos ablak,elektromos füthető tükör, és még airbag is ha jól tudom (de az lehet csak a nem M-ekben volt). És bár ma már ezektől az extráktól valszin senki nem dobja hanyatt magát, de gondoljunk csak bele mi volt a standard ehhez képest 86-ban megjelenésekor, a rendszerváltás elött... így nézve akkor az E30 M3 sem puritán versenygép volt.

De az én véleményem szerint az újak is csodálatosak, és ugyanúgy lehengerlőek, mint a régiek a maguk korában.
Csak a sok hülye körében szokás ezt a "bezzeg a régi..." szöveget folyton hangoztatni. Mivel volt szerencsén E30-tól E46 M3-ig mindent vezetni, elmondom mit érezni, ugyanúgy adrenalin és sportos, csak az újak nem rázzák szét a belem, s könnyedén vezethetőek ugyanúgy. És akinek meg a veszély kell, az nyomja ki a DSC/DTC rendszert. Sokakkal ellentétben a BMW akkor hagyja hogy felcsavard magad a fára.

Ennyi.

Shadowbull 2009.01.06. 12:15:33

@BMW E30: "Az új M-es BMW-ket egy óvodás is el tudja vezetni."

Höhö. Kapcsolj ki minden elektromos kutyut, nyomjal egy padlogazt, aztan csodalkozzal :)

"Ezek az autómataváltós, ESP-s, ABS-s játékautók tudnak nagyon gyorsak lenni, de nagyon kevés élményt és élvezetet nyújtanak."

Nyihihi :)

sb

PistonHead 2009.01.06. 12:18:08

@Krisi: "De azt így is ki merem jelenteni, hogy újat soha a büdös életbe nem vennék. Ahhoz nem kell tesztvezetés, hogy ezt belássam."

Ha még a büdös életben nem vezetted, minek mondasz róla véleményt?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.06. 12:21:23

a_királyfi_lova 2009.01.06. 11:48:27

Ha egy M3 nem csapja legalább alulról a luxus szintet, akkor nem tudom mi... Lelked rajta. Az meg remélem nem kérdéses, hogy sportkocsi.

Valóban tudja a Spyker C8 azokat az adatokat, amiket fent írtál, azonban alaphangon is 200-250.000 euróért. 100-150 ezer dollárért? Persze, USA-ból, használtan az M3 sem 100.000 euró... Új-autó árakról beszélünk, vagy nem?

(Egyébként te sem gondolhatod komolyan, hogy egy 10-20-as éves szériában készülő ritkaság egy kategóriában fut az M3-mal. Gondolkodj ezen kicsit.)

vortex 2009.01.06. 12:24:57

@PistonHead: ezzel egyetértek, mivel dolgoztam kint Münchenben a BMW-nél.

A BMW trendet szab, nem trendet követ.

hard 2009.01.06. 12:42:46

lágyulnak ja, honne.
Csak mondjuk másodpercekkel jobb köridőt mennek.

SsPL71 (törölt) 2009.01.06. 12:49:51

"Azt meg csak nagyon halkan és csendben jegyzem meg,hogy az első autóm '86 végén egy E30 323i volt(előtte Apámé) és dacára annak,hogy egy kiváló minőségű,akkoriban igencsak dinamikus, élvezetes, a másik oldalon egy rendkívül alattomos ,csúszós,nedves úton kifejezetten veszélyes verda volt.
És nem csak nekem, anno ifjú takonynak, hanem az akkoriban már 40 éves vezetői tapasztalattal bíró Faternek is, aki leglább háromszor majdnem eldobta mint a forró krumplit..."

Akkor barátom annak a gépnek nagyon nagy baja lehetett a hátsó futómű bölcsőjével, valamint a szilenttekkel.

Egy e30 akkor dobálja a hátulját vízátfolyásokon, latyakon, ha ilyen jellegű futómű problémái vannak.

Ellenkező esetben mint a sínautó, hiába nehéz az eleje, vagy könnyű a hátulja.

PistonHead 2009.01.06. 12:53:23

@SsPL71: "Egy e30 akkor dobálja a hátulját vízátfolyásokon, latyakon, ha ilyen jellegű futómű problémái vannak."

Nem. Hanem mert a mai autókhoz képest egy kalap szar a futómûve, az egész autó egy dodzsem.

1regisztrált 2009.01.06. 12:54:03

Nekem van 1 ilyenem (e92M3).
Tapasztalatból tudom, hogy azért kell "buta" üzemmód mert sport+ -ban annyira éles a karakterisztikája ill. az érzékenysége, hogy képtelenség és közröhely vele araszolni pl. dugóban akár csak percekig is. Nyílván egy tízperces tesztlehetőség, video a youtobe-on, láttam 1-t a Mariott előtt, nem tárnak fel ilyen részeteket. Ehhez úgy látszik 1 átlag autós újságíró is kevés.

Vortep 13 2009.01.06. 13:00:24

@PistonHead:
Milyen tömegmodellje bukott meg a BMW-nek?
Íme...Olvass utánna,ha kételkedsz benne,de ez a Compakt bizony súlyos bukás lett.Maradok tisztelettel
www.vezess.hu/magazin/mar_hazankban_is/788/

Vortep 13 2009.01.06. 13:02:01

@vortex:
Egyetértek,veled Vortex!
Erről beszélek én is.A BMW trendet szab,nem csak követ.És biziny ez nem egyszerű feladat,sok kockázat van benne.----------->BMW POWER!!

SsPL71 (törölt) 2009.01.06. 13:05:18

@PistonHead: Ne haragudj, de a mai átlagautó viszonylatban is jobb futóműve volt/van az e30-nak mint sok mainak.

Szervó nélkül is jobb volt a kormánya mint anno egy skodának, pontos precíz, megfelelő visszajelzéssel.

Tonyz 2009.01.06. 13:18:33

A cikk írójának teljesen igaza van. A régi autók sokkal több élményt nyújtanak. A modern kocsik túlságosan egyformák, felhasználóbarátak, hogy valami gyépés újgazdag majomparádé - akinek dunsztja sincs a vezetésről - is el tudja vezetni. a profit mindenek felett. Régen egy ilyen autóból jó ha 1500-2000 db-ot lehetett megvenni, oszt akinek nem jutott az vagy így járt, vagy megvette dupla annnyiért. De csak a "műértők" vették mert tudták, hogy ezeket tudni kell vezetni, manapság meg... nem csoda, hogy világválság van. Mi csináltuk magunknak..

SsPL71 (törölt) 2009.01.06. 13:48:34

@PistonHead: S aki csak esp + abs-el felvértezett autót tud vezetni annak valóban lehet, hogy dodzsem fíling az e30-as futóműve.

w a s d 2009.01.06. 13:57:19

@SsPL71: Pedig a Škodának szerintem nem rossz a kormányzása. Mondjuk nem elég direkt, pontosnak nem tudom, mennyire számít pontosnak, de nagyon jól érezni, hogy éppen mi történik.

Krisi 2009.01.06. 13:58:27

@PistonHead: A vélemény már csak ilyen, akár a segglyuk: mindenkinek van egy (és nem mindenki kíváncsi a másikéra)

Ciri 2009.01.06. 14:06:39

@Rocko-:

Ciri 2009.01.05. 21:51:28
"Azért, hogy ne halj meg vele az első keresztbordán.
Te kevered az adrenalint a "tutira meghalok" érzéssel."
az autó vezet engem vagy én fordítva?

250-nél ez neked kérdés ?

Gugu_m 2009.01.06. 14:51:18

Azért ezzel a "...Hanem mert a mai autókhoz képest egy kalap szar a futómûve, az egész autó egy dodzsem." véleménnyel nem mennék ki az utcára még fényes nappal se, mert agyonvernek. :D Fogadásom van rá hogy életedben nem ültél még M-es futóműves , Vagy Hartge futóműves e30-ban ha ez a véleményed.

Érdekes, hogy a sok drifternek még 300-400 Le-höz is teljesen elég a futómű alapterve az e30-nak (persze gátló, rugó, stabi és szilentcsere csere után)pedig ők nem igazán nagymamásan vezetnek... De utcára még a mai autók 80 %-át bőven verő futóműve van egy sima 320-325i-nek M-es futóművel.
Én sajnállak hogy ezt még nem volt módod kipróbálni...

Seca81 2009.01.06. 15:05:48

Mi az az MDrive?
Ha már M-es csakis az E36 és abból is cabrio... Na az az istenkirály...

Fischer 2009.01.06. 15:09:56

Hehe, látom, az érzelmek csatája zajlik!...

a régi autógenerációk folytatásának puhulása tetten érhető, nem fikció

lehet ebből hiúsági és érzelmi kérdést csinálni, de a tény ettől nem változik

nem volna itt semmi probléma, ha a "rövidpöcshöz" készített, potméterek vezérelte, fröccsöntött műanyag hatást keltő "sportautók" mellett lennének alternatívák a választékban a "hosszúpöcsű", nyersességre vágyóknak is

mindenki élhetne boldogan, legfeljebb arra kellene odafigyelni, hogy a két érdeklődési kör ne akarjam mindenáron meggyőzni egymást, de a kipróbálási és választási lehetőség, valamint a kategóriák közti átjárhatóság adott lenne

ha már "sportautó", akkor én is a mezítelen nyersességre szavazok, akkor érzem, hogy én élek, nem a gépek tartanak életben és ez manapság egyre inkább felértékelődik néhány ember szemében

...szerencsére!...

Seca81 2009.01.06. 15:17:18

Ááá, ha nekem ilyen lenne, kb a garázsban állna éjjel nappal annyira félteném. Még nyúzni sem merném pedig nyilván erre lett tervezve...
Egy régebbit bármikor simán elővennék nyúzásra, lámpánál állatkodásra stb...
Én egy új autót óvok ahogy tudok, törölgetem, sűrűbben takarítom, ilyenek. Viszont ha egyszer megkarcolódik... Onnantól elvész szüzességének varázsa. Számomra legalábbis.

w a s d 2009.01.06. 15:27:21

@Seca81:
Lehet, hogy "elvész szüzességének varázsa", de utána nyugodtabban kezeli az ember mocskos ribancként.:D

Amúgy ha lenne rá pénzem, egy új m3- at kevésbé féltenék, mint mondjuk egy hibátlan, gyári állapotú, de sosem lakatolt, sosem fújt e30- at, mert e90 és társai könnyebben pótolhatóak egy másik, ugyanolyan gyári állapotúval, ha már az embernek van annyi pénze, hogy megengedhessen egy ilyen kocsit magának.

Rocko- 2009.01.06. 15:27:34

qualitaet 2009.01.06. 12:11:44
"Sajnos ebből a "bűvkörből" a büdös életben nem tudok kilépni, hisz ez a múlt.:)"
áá, értem. és ami nincs benne, az nem is létezik. okos gyerek vagy te.
"Mint ahogy a múlt (és egyelőre a jelen is),hogy világ életedben(tőled tudom) BKV-ztál."
rosszul tudod.

Ciri 2009.01.06. 14:06:39
nekem nem. és neked? :)

foolproof 2009.01.06. 17:31:31

M3-as? Tul eros + hatul hajt.Nincs mit tenni, rajottem, gyava vagyok. Ehh, marad a turbos Forester...

Negrogo 2009.01.06. 17:40:58

eh. na latom megint elharapodzott itt a dolog megint. linkelek elmeny bmwet megint.

www.youtube.com/watch?v=3IZHFyCjr_s

karlmann 2009.01.06. 17:51:10

@F/ aki...:

"Amúgy ha lenne rá pénzem, egy új m3- at kevésbé féltenék, mint mondjuk egy hibátlan, gyári állapotú, de sosem lakatolt, sosem fújt e30- at" Tökéletesen egyetértek, de van egy apró bökkenő. Szerintem ilyen e30 már sajnos nincs. Ha mégis van, akkor a tulajt fegyverrel sem tudod rábírni az eladásra.

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.06. 19:17:07

@PistonHead: Ha nem tudod, akkor üjjé' vissza a pléjsztésönöd elé, oszt nyomogasd annak a pedáljait!

GGG77 2009.01.06. 19:38:04

@Krisi:
Csatlakoznék.
Amúgy, PH úgy látszik a nagy arcod már többeket is zavar nem csak engem.
A gyúróterem és a Dokk Beach között ingázó, launch control nélkül lefulladó BMW userrel rád céloztam, és miután nem esett le neked, úgy érzem találtam is... :)

Shadowbull 2009.01.06. 19:40:21

Na, mingyart nekiallok vegigbongeszni a sok okossagot, amit osszehordtak a szakerto urak :)

sb

Shadowbull 2009.01.06. 19:44:29

"a versenysportba sem véletlenül törnek be a traktormotorok. Nem azért, mert olcsóbb a gázolaj..."

Azert tornek be a versenysportba a dizelek, mert a gyarak marketinglehetoseget latnak benne + a szabalyok nagyon kedveznek nekik.

sb

Seca81 2009.01.06. 20:07:14

Szóval mi is az az MDrive???

@F/ aki...: Amúgy ja, nekem is ez volt a következő gondolatom... :)

Shadowbull 2009.01.06. 20:11:03

"Nekem az nem teccik az új M akárhányas BMW-kben, hogy nagyrészük automata váltós (fúj)"

Ööö. Porbaltad mar az SMG-t? Iszonyatosan jo valto, az az amerikai, aki kezivel rendeli az M5-ot, egy marha.

" meg hogy mindegyik rettenetesen erős. (ez hülyén hangzik ,de tényleg ez van. Mi a ráknak kell ennyi lóerő?) "

Loerobol sosem eleg. Alaptetel.

"Élményautóhoz szerintem nem kell feltétlen 3-400 lóerő, mert nekem nem az a fasza, hogy egyenesben lepadlózom a gépet."

Mar hogy a fenebe ne kene. Szerinted az az elmenyauto, amit kanyarban is buntetlenul le lehet padlozni?

sb

Ciri 2009.01.06. 20:12:56

@GGG77:
"Amúgy, PH úgy látszik a nagy arcod már többeket is zavar nem csak engem."

1.Engem például egyáltalán nem zavar, pedig nincs is BMW-m, sőt régebben nekem is volt már vele vitám.
2.Azért az valószínű (ez a hozzászólásaitokból is kiderült), hogy egy "picivel" többet tud a márkáról, mint te/ti valaha is fogtok.
3.Elfogult? Ha az is, miért fáj az neked?
4.Netán arrogáns a stílusa? Nekem is az, neked is az, gyakorlatilag mindannyian szólunk néha akár trágya módon is.

Bocs, de a személyeskedést hagyjuk meg a maunika sónak.

Béke!

foolproof 2009.01.06. 20:20:09

Bika bacsi, nyugtass meg, ugye Mr. Dugattyufej nem Herr Edelweiss reinkarnacioja? Mert akkor jajj nekunk, a reakciosok, mint amilyen en is szeretek lenni, bekapjak a a feher Bratwurstot!;-)

Speedman 2009.01.06. 20:20:23

Olvasva a kommenteket, azért mókás, hogy a BMW tulajdonosoknak akarják elmondani egyesek(nem BMW-vel közlekedők), hogy milyen is a vezetési élmény egy jó BMW-ben...

ommm:
Irhatnál egy japán tuning csodák vs. német nagyvasak összehasonlítást is. Apám, ott micsoda csörték lennének!

Seca81 2009.01.06. 20:23:34

@Speedman: inkább ne... 1 nap alatt 600 gyönyörű komment, áttekinthetetlenné válna. Nameg lenne cenzúrázás bőven...


MDRIVE??? Valaki???

Speedman 2009.01.06. 20:31:49

Seca:
Ááá dehogynem! Csinálnék forralt bort, mellé chipset, aztán jöhetnek a kommentek meg a "szakemberek". Lehet még én is beszállnék. :)))

Seca81 2009.01.06. 20:40:48

@Speedman: Tényleg, nekünk még van 1.5 lityi a spájzban... Én nem bírnám idegekkel az 100!

"Szakemberek": 4x... MDrive?

Seca81 2009.01.06. 21:00:19

Ha jól értelmezem pl a Servotronic egy sebességfüggő kormányszervó melyet az MDrive konfigurációs rendszerrel szabályozni is lehet.
(sport és normal)
Ilyen volt az RX-emben is, csak nem lehetett szabályozni, parkolásnál tényleg egyujjas volt.
Tehát az MDrive-val úgymond személyre szabhatom az autóm menetdinamikáját, irányíthatóságát. Nem rossz cucc, főleg ha tényleg csak 1-2 gombnyomás...

Seca81 2009.01.06. 21:03:06

Kivágtam a lényeget:

"Az új BMW M3 Cabrio esetében az iDrive kezelési rendszer opcióként egy további MDrive síkkal is bővíthető. Az MDrive révén a motor és a "Servotronic" jellegmezői, a DSC üzemmódja, illetve opcióként az EDC beállításai is megváltoztathatók. A vezető itt számos menetdinamikai paramétert egyénileg konfigurálhat, s a jármű beállításait egyéni ízlése szerint alakíthatja."

Nekem már túl sok a rövidítés... :)

qualitaet 2009.01.06. 21:10:54

SsPL71

Akkor barátom annak a gépnek nagyon nagy baja lehetett a hátsó futómű bölcsőjével, valamint a szilenttekkel.

Ja.A vadonat újonnan vett autónak...:)))))

"Egy e30 akkor dobálja a hátulját vízátfolyásokon, latyakon, ha ilyen jellegű futómű problémái vannak."

Hát persze... Kérlek fizikai zseniként magyarázd már el,(meg ha esetleg ráérsz az említett körülmények közt próbálj ki egyszer egy ilyen autót), hogy a gyenge trakciót síma de nagyon csúszós úton hogy a fenében kompenzálja bármilyen jó futómű.


"Ellenkező esetben mint a sínautó, hiába nehéz az eleje, vagy könnyű a hátulja."

Valóban. Amíg száraz az út. Vagy amíg nem nyomsz egy kövéret akár kicsit is csúszós úton.
(Lehet, hogy a már anno is harmatgyenge 320i-re, vagy a kissebbekre nem annyira volt érvényes.)

Bölcs elméleted alpján ugye se jó súlyelosztás, se jó gumi nem kell.

A driftes bohóckodáshoz biztos nem.


"

qualitaet 2009.01.06. 21:18:12

Fent az idézőjel lemaradt, a "kisebb" meg egy s.

Shadowbull 2009.01.06. 21:27:53

@Seca81:

Az MDrive az egy programozhato nyomogomb az M-es BMW-k kormanyan.

www.bmw.de/de/de/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/allfacts/ergonomics/m_drive_manager.html

Be lehet programozni, hogy egy gombnyomassal milyen beallitasok lepjenek ervenybe a motorvezerlesnel (azaz mennyire "harapjon", mennyire elenken kovesse a gazpedal mozgatasat, Sport+ modban olyan, mint egy ideges versenylo), a rugozas beallitasat, a kiporgesgatlot (ON, M Dynamic Mode, OFF). Igy egy gombnyomassal a viszonylag kenyelmes turaautobol orjongo vadallat valik.

sb

Shadowbull 2009.01.06. 21:29:45

"Szerinted ez nem olyan, mintha kicsit elfordulnának azoktól, akik azzá tették, emelték, ami manapság? "

Az M GmbH nem fordult el senkitol. Az M-es BMW-k sohasem a huzsoneves hulyegyerekek jatszoautoi voltak, az elso peldanyok is meglehetosen borsos aruak voltak.

sb

Seca81 2009.01.06. 21:31:53

@Shadowbull: És én ezt egy kijelzőn látom, hogy épp mit állítgatok?

Shadowbull 2009.01.06. 21:32:38

"És hogy lenyomnak egy lámpától lápáig gyorsulásban? Hol érdekel az engem? Egyenesen a hülyegyerek is tud menni "

Hmm. Az M3 lenyom kanyarban is.

www.youtube.com/watch?v=b3IQNp1tE0I

sb

Seca81 2009.01.06. 21:34:27

@Shadowbull: még valami: Az M-Dynamic Mode kapcsolása a kipörgésgátlónál mit eredményez? Nem csak ki meg be kapcsolom???

Shadowbull 2009.01.06. 21:36:17

@Seca81: A beallitasok az idrive-val tortennek, ha aktivalod, akkor kigyullad egy kis sarga korbe zart M a kozponti panelen. Ha az M Dynamic Mode beallitas ervenyes a DSC-nel, akkor az is megjelenik, meg ha OFF-ra kerul az is.

En mindig M Dynamic Mode-ban hasznalom, nagyon eltalalt beallitas. Meg aztan nem szivesen esek-kelek kozuton :)

sb

Seca81 2009.01.06. 21:38:19

Lengéscsillapító keménység állítás az enyémben is volt (Auto Adjusting Suspension), állítólag a 929 egyes példányaiban még plusz volt 1 köztes is; összesen 3 állítási lehetőség.

Shadowbull 2009.01.06. 21:40:47

@Seca81: Az M Dynamic Mode egy olyan programja a DSC-nek, amikor enged a szamitogep nemi allatkodast, kis kerekkiporgest, nemi konnyu driftet, de azert vigyaz, elveszi a gazt ha jobban kimegy a fara, es nem hagyja elfustolni a kerekeket. Nagyon dinamikusan es latvanyosan lehet vele autozni, de ilyenkor nemi ellenkormanyzas es korrekcio bizony szukseges lehet, igy mar siman le lehet esni az utrol, ha bena az ember.

OFF-ban meg valoban kikapcs, csak te vagy, a torsen difizar, meg a 420 paci. Kezdoknek nem ajanlott.
Haladoknak sem :)

sb

Seca81 2009.01.06. 21:42:00

És engedi, hogy össze-vissza állítgass? Pl: Beállítod full lightosra a futóművet de a pedál érzékenységét maxra teszed...

Shadowbull 2009.01.06. 21:43:31

"Omm például egy 135i-t. Szerintem az az új E30 M3. "

Nagyon jo motor a 35i, de a fasorban sincs az S65-hoz kepest.

sb

Seca81 2009.01.06. 21:44:50

Tehát a computer dönti el az M Dynamic Mode-ban, hogy épp mekkora baromságra készülök... Egyszer bekapcs ha "kritikust" észlel, másszor kikapcs ha "biztosnak" érzi a kocsit. Gondolom én.

Shadowbull 2009.01.06. 21:48:02

@Seca81: Ugy allitod be ahogy tetszik, mindegyik opcio egymastol fuggetlenul beallithato.

A valto mellett amugy is van 2, ha allithato a futomu, akkor 3 kapcsolo, ott direktben is kapcsolgathatsz, de a motor Sport+ modja csak az MDrive-ra programozva aktivalhato.

En a kulon kapcsolokat soha nem is hasznalom, indulaskor ellenorzom az MDrive-ot, minden megy a legdurvabbra, ill. a DSC M Dynamic Mode-ra, aztan hajra.

Nehany kollega szereti OFF-ra tenni a DSC-t, ahhoz en meg nem vezetek eleg jol es/vagy nem vagyok eleg bator :)

sb

Speedman 2009.01.06. 22:02:09

shadowbull:
Akkor (ha jól olvasok a sorok közt) ezek szerint az új m3-st a balfékektől az igen bátor skáláig mindenki megtalálhatja a maga számításit akarom mondani beállításait.
Ehhez mit szól ommm? Kiváncsi vagyok.

Seca81 2009.01.06. 22:02:39

@Shadowbull: Városban nem kacérkodnék a legbrutálabb beállításokkal... :)
Ja és thx az infokat!

Mindenkinek jó éjt!

Shadowbull 2009.01.06. 22:03:44

@Seca81: Hogy mire keszulsz azt termeszetesen nem tudja, azt tudja, hogy milyen baromsagot csinaltal :)

Egy kicsit megengedobb, nem olyan hisztis, mint a legtobb ESP/DSC, enged egy picit a faran, had oruljon a paraszt :) aztan ha meg mindig megy, eler egy hatarerteket es akkor beavatkozik, elveszi a gazt, es stabilizalja az autot.

Namost ezt egy leirva kicsit nehez elkepzelni, a gyakorlatban viszont szenzaciosan mukodik.

www.youtube.com/watch?v=-5V876ZGAmg

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:21:08

@Speedman: Pontosan. Minden M-es BMW ilyen. Talan az M3 a legkemenyebb mindkozul akkor, ha minden beallitas alaperteken van. De barmelyik verengzo vadallatta valik, ha elengedik a porazrol. Es beul a kormany moge egy idiota, aki le meri padlozni :)

Viccesek azok, akik nyekeregnek, hogy igy nincs elmeny, meg ugy. Ha egy M-es BMW-vel csapatsz, de nem videki modra, lampatol 90-ig kettesben, hanem igazan, a hataron autozva, akkor minden pillanata egy adrenalinloket, a hangorkan, ahogy uvolt a motor, ahogy nyirja a hatalmas teljesitmeny az eroatvitelt, ahogy daralja a gumikat, rohogve, pedig nem kicsik vannak rajta, ahogy el az egesz auto, minden egyes porcikajat erzed, tudod hogy merre indul es miert, de tudod azt is, hogy barmikor megolhet, konnyeden. Ahogy ugat a leszabalyozason, ahogy elrobban 8000 fole, ahogy az SMG 60ms alatt bebassza a fokozatokat, hogy a fejed leszakad, vagy amikor kanyar elott valtogatsz vissza, es adja a gazfroccsoket. (Haladobb juzerek ezt ugye megcsinaljak az M3 kezivaltojaval is, en sajna nem tudom. Meg.)

Ha ez nem vezetesi elmeny akkor nemtom mi az.

Aztan ha megunod, akkor lelassulsz emberi tempora, bemegy a varosba, csorogsz a dugoval, kenyelmesen, nem rangat, nem ugral, nezed a tevet ha eppen olyanod van, hallgatod a hifit, a kulvilag ki van zarva, es le is van szarva, egyebkent.

Az M erossege szerintem ez. Hogy ilyen eltero karaktereket ilyen jol ossze tud epiteni egy autoba. Pont ez a lenyeg, amit itt sokan kritizalnak.

Nyugodtan elhiheti mindenki, az M is tudna fapados kamikazekat csinalni, csak az nem kene a kutyanak se. Az E46 M3 CSL rendelheto volt klima nelkul is, megis rengetegbe belerendeltek. Ez azert sok mindent elarul.

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:29:41

"Emlékszem 20 éves koromban mennyire kellett figyelni amikor tesóm hátsókerekes 150 pacis alfáját gyilkoltam, nem volt elektronika..., de fülig ért a szám. :-) Most beülök a kocsiba ha esik ha fúj nyomhatom neki nem történik semmi!!:-) Ez kicsit elkeserít!!"

Keresd meg az ESP/DSC kapcsolojat, tartsd nehany masodpercig lenyomva, aztan nyomj egy padlot, kapaszkodj, massz ki a betort szelvedon es hivd a mentoket.

:)

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:32:20

"Ezek az autók nem puhultak el az évek alatt pl.: Nissan GTR"

Valoban. Annyira kemeny lett, hogy a rajtautomatikat ki kellett szedni belole, mert az ugyfelek rovid uton hókon vagtak vele a zsir autoikat.

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:39:32

"De egy E46 CSL-féle gesztust azért ÉN elvártam volna ettől a gyártótól."

Sajnos azok az idok elmultak, amikor gesztusokat lehetett tenni. Vagy profitot termelsz, vagy becsukhatod a boltot.

Amugy meg nem olyan sok ember van, aki egy M3 CSL-t hajlando megvenni.

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:41:10

"Ekkoriban az M3-as 200Ps-sel bírt,és 1237kg volt a leergewicht.
Szerintem a Cecotto-féle limitált verzió amire te gondolsz mit 238ps."

Asszem az erosebbikben nem volt katalizator. Mintha ilyent meselt volna nekem valaki, de nem nagyon figyeltem :)

sb

Speedman 2009.01.06. 22:55:12

sb:
Kezdem érteni miért viszik mint a cukrot. Nem vagyok egy BMW rajongó, de ez az M3-as felkeltette az érdeklődésem.

Shadowbull 2009.01.06. 23:02:41

Az M3 egy szenzaciosan jo auto. En jobban szeretem, mint az M5/M6-ot, pedig azok is jok. Azok egy arnyalatnyival civilizaltabbak, ez vadabb. A V8-nak meg amugy is jobb hangja van mint a V10-nek.

Ha teheted, probald ki. Persze az a legjobb, ha csapatsz is vele, jo kanyargos uton, mert egyenesben tenyleg tudja tolni neki mindenki.

sb

BMW E30 2009.01.06. 23:10:39

"Sspl71: S aki csak esp + abs-el felvértezett autót tud vezetni annak valóban lehet, hogy dodzsem fíling az e30-as futóműve."

Nagyon egyetértek!

El szeretném mondani ezen kívül:

1. Én nem szeretnék vitatkozni a BMW AG értékesítésért felelős embereivel, ők biztosan tudják milyen autót kell gyártani amit el is tudnak adni.

2. személyes véleményem hogy kár elpazarolni az M márkanevet ilyen félsportautókra. Szerintem ismétlem szerintem erre megfelelő megoldás lenne egy a három szám után feltüntetett "si" jelzés ahogy az annak idején is volt a BMW-nél.

3. PistonHead: elismerésem a szakmai ismereteidért, de kérlek ne gondold hogy rajtad kívül más nem rendelkezhet ilyen jellegű ismeretekkel és tapasztalatokkal. Egy dolog tény E90-es M3-at még nem vezettem de egy E46 M cabrió igaz csak 1,5 évig de a tulajdonomban volt. Aztán "szőrén" elcseréltem egy 1978-as teljesen gyári állapotban lévő 102.000 km-rel rendelkező 635CSI-re. Szerintem a csajok sokkal jobban buknak rá...(legalábbis felénk) és még soha nem kellet színházba menetkor a motorvezérlésen állítanom...
Szal nem minden régi autó szar. sőt...

4. jelenleg birtokolok még egy E30 cabriót 325i változatban és bizony sok helyzetben főleg száraz időben (de mikor használna az ember cabriót) az E46 M cabriót megszégyenítő az útfekvése...

asszem ennyi....

Krisi 2009.01.06. 23:16:13

@Shadowbull:
Mint leírtam, nekem kell a kuplung. Miért olyan nehéz ezt felfogni? Ne akarjatok már meggyőzni, hogy nekem automata kell :) Leszarom, hogy a számítógép hány mikroszekundum alatt vált vissza automatikus gázfröccsel.

"Szerinted az az elmenyauto, amit kanyarban is buntetlenul le lehet padlozni?"

Szerintem már leírtam, hogy nekem mi az élményautó. Nem akarok senkit sem meggyőzni, hogy neki mi legyen az élményautó, csupán megosztottam a kedves olvasóközönséggel a véleményemet.

Lóerőkből meg lehet, hogy neked sosem elég, még szerencse, hogy nem vagyunk egyformák. Nekem 2-300 lónál nem nagyon kell több, már azzal is jól el lehet szórakozni. Inkább használjam ki azt 100%-ig, mint hogy legyen alattam 400, amit ki sem tudok használni.

De ez már megint olyan téma, amiről kár vitatkozni, mert ízlés dolga. Ennyi erővel arról is szólhatna a vita, hogy feketében vagy metálkékben néz ki jobban :)

"Hmm. Az M3 lenyom kanyarban is. "

És? Az engem hol érdekel? Mint írtam, nekem nem azért kell az autó, hogy jól megmutassam a többieknek. Utcai versengéseknek azért sincs értelmük, mert mindig lesz nálad gyorsabb autó.

BMW E30 2009.01.06. 23:23:24

Jah ami kimaradt!

Már nem tudom ki, de valaki itt említette az E30 M3-at. És való igaz 4 hengeres motorja volt benne. Hogy miért sztem senki nem tudja, hiszen ekkor már 2-féle 6 hengeres motor is létezett az E30-ban...
Sőt meg merem kockáztatni hogy a 325i veri az M3-at természetesen csak E30-ban...

Hmm érdekes...

w a s d 2009.01.06. 23:23:44

Nem az a baj a BMW- vel, hogy puhány, hanem az ára. Illetve nem is az, mert legyen annyi, biztos megéri, de a hasonló szintű gyártókon kívül mindenki lemondott a hátsókerék- meghajtásról, főleg a hétköznap is használható autóknál. Számomra ez teszi vonzóvá a BMW- ket, hogy ebben kb. egyedülálló (Mercedesekben még egy rendes kézifék sincs pl.:D). De ugyanakkor az elérhetetlenségük meg taszít.:S

29 Palms 2009.01.06. 23:25:03

MDrive, meg Dynamic Mode, katalizátormentes Cecotto, meg sárga világító betű...már rosszabbul érzem magam mint Karácsonykor 12 korsó sör meg egy üveg becherovka után másnap reggel. Majd mindjárt megyek úgyis el mert randevúm van, de mostmár majd elgondolkodom ezen, hogy sportos kedvem van éppen vagy csak úgy krúzolnék az éccakában mint a nagymenők. Aztán mondjuk majd vagy bekapcsolom az ülésfűtést, vagy nem. :)

w a s d 2009.01.06. 23:26:11

@BMW E30:
Szerintem homologizációs okai lehettek.

Shadowbull 2009.01.06. 23:27:43

"személyes véleményem hogy kár elpazarolni az M márkanevet ilyen félsportautókra."

Az M GmbH egyetlen valodi sportkocsija az M1 volt. Az osszes tobbi pedig az aktualis szeriatipusok "feljavitott" valtozata.

sb

BMW E30 2009.01.06. 23:35:47

Shadowbull:Az M GmbH egyetlen valodi sportkocsija az M1 volt. Az osszes tobbi pedig az aktualis szeriatipusok "feljavitott" valtozata.

Én nem nevezném az M GmbH következő termékeit feljavított változatnak: 3.0 CSL, M635CSI, M3(E30 sárvédő szélesítésekkel jóval szélesebb futóművel 2x-es motorteljesítménnyel)

w a s d 2009.01.06. 23:43:47

@F/ aki...:
(Folytatva saját gondolatmenetemet...)
De pl. a VW modelljeit is drágállom. Az Opel meg nem tudom, mennyire tekinthető német, mennyire amerikai gyártónak.
Úgyhogy kb. nem marad egy márka sem, amiért rajonghatnék.:D

Gugu_m 2009.01.07. 00:45:10

@Shadowbull: Erről van szó. Ez legalább ugyanolyan élmény, hogy a mai BMW-k kb. az űrhajózás szintjén vannak. Amikor a klienseinknek ezt mondom mindig csak néznek, mikor elmagyarázom, hogy akár csak az IHKA (Klima computer) milyen összetetten dolgozik, és hogy üvegszálon programozom az autót, akkor rájönnek hogy igazam van.(BMW-kkel foglalkozom egy privát szervízben) Csodálatos gépek, és véletlenül sem puhányak.

És érdekes hogy a Lambo és Ferrarit meg sem emliti senki, pedig a Fifth Gearesek még csináltak is egy ilyen poént, hogy Vicky mamáját Murcielago-val autóztatták, és a végére egész jó köröket ment a versenypályán. Ugyanezt egy Countach-al nem igazán csinálta volna meg, kb. el sem indul :D

És hogy drága volna ? Mindenkinek ajánlom figyelmébe a neten fellelhető (torrent) Discovery Ch. Birth of a Sports Car a 6os BMW tervezését, gyártását bemutató sorozatot. Ha megnézed ők mennyit dolgoznak azért, hogy ezek ilyen különlegesek legyenek, és mindenki utánaolvasna, hogy milyen komplex Lan hálózat van 20, nem ritkán 32 külön Computerrel, akik mind az én kényelmemért dolgoznak, és csak azon jár a fejük hogy nekem hogy lehetne jobb, nos akkor én azt mondom, nagyonis olcsóak ezek az autók, csak mi keresünk keveset.

PistonHead tudásáról nemtom mindenki mit van úgy oda, amit itt olvastam tőle, az kb. wikipediából, és az a5.hu-ról összeszedhető "bulvár tudás". Persze lehet hogy többet is tud, csak nekem "ez így nem jött át..."

ommm 2009.01.07. 01:51:07

Sb: Az igaz, gesztusok már nincsenek. Nekem -személy szerint- ez a filozófia kicsit görbe már. A "ha nem is nagyon, de gondoltunk rátok, marhák" hidd el, erősen dobna a márka megítélésén a "mezei" user szemében és a nagyszavú (értsd. olyan piacokon, ahol fogyott is belőle) újságírók is örömódákat zengenének, csakúgy, mint a CSL esetében. Márpe3dig az reklámnak sem utolsó. És biztos vagyok benne, hogy nem kéne füllenteniük, mert jó lenne, nagyon jó.
Sebaj, ha jól tudom, idén negyven éves a Capri, remélhetőleg alakítunk valami jót :)

Seca81 2009.01.07. 06:44:24

PistonHead = Edelweiss??? Gyanús...

Kelemena 2009.01.07. 07:28:21

@PistonHead:
"Egyébként meg szerintem mindenki puhapöcs köcsög, akiek önindítós autója van. Az igazi tökös gyerekek kurblival indítják az 1912es évjáratú autójukat. Újmódi szarok, pfujj! :)" - akkor forma1-ben is meg jol le vannak maradva ;)

Gomulka Béla 2009.01.07. 07:45:27

Seca, van benne valami! És most már azt is tudom, hogy hogy néz ki. Gyuruk a homlokán, hajtókarcsapágy a fulei helyén, és egy jó nagy száj, lefelé.
Lehet hogy nem is Edelweiss az. Nem esne jól ilyennek látnom, szegényt. 'szameg, ez még párszor beúszik majd elém a nap folyamán. Rosszeb!

SsPL71 (törölt) 2009.01.07. 08:20:30

@mennyi?husz!: Ezek a BMW-k egyenesen nem is tudnak menni?

Negrogo 2009.01.07. 09:13:55

@SsPL71: tudna csak a driver nem akarja!:) a kozonsegnek autozik.

szerinted en kozlekedtem egyenes a kanyarokban miota leesett a ho 2 hapja? csak kilincsel elore.

SsPL71 (törölt) 2009.01.07. 09:36:39

@mennyi?husz!: Azt várom már én is, hogy itt is essen, talán beindult most valami.
Meglátjuk mi lesz belőle.

w a s d 2009.01.07. 09:37:55

@Gugu_m:

Persze, az OK, hogy a tudásukhoz képest nem drágák. De ha lenne mondjuk 7,5 millióm kocsira, amiből mondjuk lehetne venni egy alap e90- et, bármennyire is tetszene az az autó, valószínű inkább vennék egy hétköznapibb autó alapváltozatát 1,5- 2 millióval olcsóbban, és örülnék, hogy mekkora összeget megspóroltam.:D

SsPL71 (törölt) 2009.01.07. 09:50:54

Én, inkább vennék egy Mustangot, nyersebb is, meg olcsóbb is, erős is meg hátul is hajt...mi kell még?

redriot77 2009.01.07. 12:16:11

Eh, a BMW E30 M3 is a puhapöcsűek játékautója. A Sportkocsi:

www.canim.net/araba/images/Morgan_44-anniv_17_1024.jpg

Sine 1936. :)

redriot77 2009.01.07. 12:17:14

Ja, az előzőleg belinkelt autó gyártási éve 2006.

Shadowbull 2009.01.07. 16:01:13

@BMW E30: "Én nem nevezném az M GmbH következő termékeit feljavított változatnak: 3.0 CSL, M635CSI, M3(E30 sárvédő szélesítésekkel jóval szélesebb futóművel 2x-es motorteljesítménnyel)"

Ha jol tudom egyik sem volt onallo tipus, hanem mindegyik egy szeriagyartmanyra epult, tobb-kevesebb valtoztatassal.

sb

Shadowbull 2009.01.07. 16:02:28

@ommm: Sajnos a vilag megvaltozott.

De azt elhiheted, ha pusztan az M GmbH-n mulna, lennenek gesztusok, sot....

sb

w a s d 2009.01.10. 12:04:07

Aki teheti, nézze meg Jeremy Clarkson Thriller című DVD- jét.
süti beállítások módosítása