Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Kiszorítás

Életbe lépett a főváros szmogriadóra vonatkozó rendelete

  2008. december 28. - Autójogász Címkék: szmog rendelet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Irány az aszfalt?
2009-04-26 09:05:13

  Milyen quadot lehet közútra kivinni, és a szabályoknak megfelelően közlekedni vele?  Vélemények az azonos

Kiszorítás
2008-12-28 00:43:57

  Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már

Nem jönnek…
2008-10-26 00:01:00

  Kimutatták, hogy a 20 éven aluli vezetők okozzák a balesetek 10%-át és a 24 éven aluliak a 25%-át. A

Parkolási amnesztia
2008-08-24 09:14:00

  Lehet, hogy az Alkotmánybíróságon valóban elvérzik a jószándékú, tiszta helyzetet teremtő és a

 

Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszolképző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr81844599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

_FoxiMaxi_ 2008.12.29. 15:15:55

Na jó. most már nekem is elegem lett. Régen rengeteget kommenteltem itt, de mióta az új rencer' van csak olvasok, és még nem hozott ki cikk és hozzászólások annyira a sodromból, hogy regeljek. Ez most megtette.

A rendelethez nem tudok más hozzáfűzni, mint hogy egy nagy határ sz@r. Így ebben a formában kutyagumit sem ér.

Tegyük fel, hogy nekem van 2db sárga plakettes autóm és a határolt területen belül élek és használom az autót (autókat is). Mondjuk a Népstadionnál lakom és az Ajnácskő utcában dolgozom, és igen muszáj vagyok autóval dolgozni. Khm akkor most mi lesz?
De ha ez nem áll fenn viszont a zónán belül lakom és vidékre járok dolgozni. Na??

E85
A másik ami felbosszantott, a sárga plakettes autók közül csak, hogy egy példát hozzak a Ladák (de hozhatnék más példát is) minden átalakítás nélkül eljárnak vele. Csak a gyújtást kell hozzá állítani. De azért tiltsuk ki minden sárga plakettest válogatás nélkül igaz?

Brrr...

Krisi 2008.12.29. 15:21:56

@Gyulimali:
Látom sok városban megfordultál, de egy valami ne feledj: Itt most Butapestről van szó, ami bizony más dimenzió. Amit az angolok vagy az ausszik meg tudnak csinálni, azt mi nem. Más az anyagi forrás és más az emberek gondolkodása, minden más.

Azért nevettem ki a budapesti autópályás ötletedet, mert egyszerűen lehetetlen, hogy az elkövetkező 40évben megvalósulhatna. Egy olyan országban, ahol 50év alatt sem épül fel az M0, évtizedeket kell várni, míg egy metró alagutat kifúrnak, ésatöbbi ésatöbbi, ott erre esély sincs.

A belvároson át sose fognak autópályát építeni (hála a jó égnek). Vagy ha mégis, akkor maximum a Hungária körút sugarán kívül, de az meg már akkora lenne, hogy akkor inkább az M0.
Az alagút meg azért nem kivitelezhető, mert Magyarországról van szó. Egyrészt 30 év lenne, mire elkészül (és akkor még viszonylag gyors lenne), másrészt nem fognak mégegy alagutat fúrni a Duna alatt.

De ezen kívül még rengeteg érv szól a belvárosi autópálya ellen. Éretem én, hogy külföldön láttál erre példát, de nálunk máshogy mennek a dolgok, ráadásul két ugyanolyan város sincs.
+ Ami működik valahol, az máshol nem feltétlenül fog működni. Én pl. Gentben éltem fél évet (Belgium), ott mindenki biciklivel jár. De tudom, hogy ilyen Budapesten sose lesz, nincsenek is illúzióim.

És nem, nem tudom elképzelni, hogy a belvároson (I, V, VI, VII, VIII. ker) átmegy egy autópálya. Alagútról meg előbb írtam le a gondolataimat.

A nemzetközi kamionosok meg menjenek szépen vonattal (mint azt Rocko is megmondta). Ja, hogy a MÁV Cargo-t most számolják fel, bocsánat. Akkor meg menjenek az M0-son, de takarodjanak ki a városból! Csak az jöjjön be, amelyiknek itt van dolga. De hogy a kamionok menjenek át a városon?? Háhogy?
(mellesleg a kamionosokat nem úthossz alapján fizetik, legalábbis eddig akivel beszéltem kamionos, az azt mondta, hogy adnak neki X összeget, és mondják neki, hogy oldja meg)

PCHOST-ADMIN 2008.12.29. 15:32:46

@Agr3ssor:
A vicc, hogy énis havi 1200-1500km-t tolot a wareszkába munkábajárás címszó alatt....
6,7-7,2-es átlaggal eljár 90-110-el ezért nem éri meg számomra lecserélni "modernebbre", mert nem enne kevesebbet, talán a szenyezése se lenne kevesebb.

Ciri 2008.12.29. 15:36:56

"Agr3ssor 2008.12.29. 15:11:27
@Ciri: Szó szerinti idézet:
"ami pedig vagy páros (gy.k.: 0 v. 2 v. 4 v. 6 v. 8), vagy páratlan (gy.k.: 1 v. 3 v. 5 v. 7 v. 9). Harmadik lehetőség nincs!"

Nem figyeltél, ezt nem én írtam, csak idéztem.

Seca81 2008.12.29. 15:40:40

Ha valaki nem tudná, volt tervezet budapesti nyeregvasútról tizedannyi összegért mint bármelyik metró, viszont elvetették mert elcsúnyította volna a várost. Ok, egyetértek, persze, hogy ne legyen nyeregvasút, de könyörgöm: a metrót sem 470 milliárdért kellene felépíteni!!! Ha valakinek van pontosabb összegről tudomása, cáfoljon meg nyugodtan, nekem ez az utolsó megmaradt adat.
Budapest látképe amúgy is ocsmány, ahova a külföldiek mennek még úgy-ahogy elmegy, de ilyen látványosságból hihetetlen kevés van fővárosunkban.

Voltam Prágában 2 éve, nem tudtam bejárni a sétáló utcát, olyan nagy volt, autót viszont nem engedtek be! Bp-re is ráférne egy csinosítás, bár a páncélozott A8-as átfestése és a Kóka villa természetesen fontosabb...

Seca81 2008.12.29. 15:45:41

M0-ról csak röviden: nyáron 2x mentünk le a Balcsira, viszonylag kora délelőtt, hogy ne legyen dugó. Dugó lett mind2x :) Ritkán járok a nulláson, de mind2x dugó volt. Török kamion defekt, leállósáv nulla, másodszor feltúrtak vmit, elterelés nulla... Bravó "EMNULLA" !!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.29. 15:51:22

@Seca81: Hogy is mondta K.A.P. a Showder klubban? Építettek egy parkolót Butapest köré :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.29. 15:55:13

Unalmas ám, hogy mindig a kifogások jönnek. Aki az év 5 hónapjának pár napjára nem tudja megoldani a kocsi mentességet, az tényleg menjen a picsába. Ilyen nincs egyszerűen!!! (még mindig nem a sárga plakettesekről beszélek) Meg a BKV nem alternatíva, állandóan ezt mantrázni. Ha neked nem az, baszd meg kérlek, keress mást! Ilyen egy nyomorult, tehetetlen, síró, béna bagázst... Hát nem csoda, hogy ezek még mindig ott ülhetnek a helyükön. Ilyen választópolgárokkal, mint Ti! Pffff...

Seca81 2008.12.29. 16:26:07

@KuKori: Nem vagyok választópolgár :) Egyik párt sem érdekel, mert hazudik egytől-egyig mind!

Mint írtad, már vidéken tengeted napjaid, de gondolom Pestről költöztél le a nyugodtabb élet reményében... Ha nem így van javíts ki nyugodtan.

Nem a kifogásolók védelmében, hanem úgy általánosságban írnék a BKV-ról. Mióta bevezették az új rendszert (asszem nyár végén?) itt a környékünkön (Délpest) minden a feje tetejére állt. A busz, mellyel reggelente megyek a suliba 21 percenként jár!!! a régebbi 9 perc helyett, így 10-ből 6x nem férek fel rá a sok diák miatt, akik korábban felszálltak a kórháznál. Márpedig emiatt nem fogok fél órával korábban kelni, max kések és leszarom. Autóval nem járok be, nem lenne értelme mert a suli nincs messze. Nyáron néha mocizok :)
Dugó mondjunk itt nem nagyon van, hisz külvárosi rész, de azért megértheted a jelenlévők problémáit a BKV-val kapcsolatban, hisz a problémák napi rendszerességűek.
Én nem mondom, hogy emiatt azonnal kocsiba kell ülni, de az 100, hogy a BKV jól elbaszott valamit, újra kéne gondolni mit tettek (még jobban) tönkre...
És KuKori. Részemről ezek nem kifogások, hanem tapasztalatok, és mint láthatod másoknak is problémát és kellemetlenséget okoznak.
Nagyon sok kis idegesítő probléma van megoldásra várva, de mint tudjuk tettre kész városvezetőségünk még egy jó ideig nem áll a helyzet magaslatán.
Nekik könnyű, állnak a dugóban az A8-cal, nem szólják meg őket ha elkésnek, így bele sem tudnak gondolni milyen a kispolgár helyzete. Főleg, hogy a BKV-t is csak névről ismerik...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.29. 16:29:11

@Seca81: Ők a villamos sínen közlekednek, hát ezt sem tudtad? :D De az unalmas, hogy olyanok is ezt a dumát mantrázzák, akik életükben nem láttak pl. buszt belülről.

Seca81 2008.12.29. 16:29:57

A másik. Én majd a gyerekeimet ha tudom, biztos kocsival viszem a suliba (míg még kicsik), nem paszírozom fel a teletömött buszra, nehogy már minden reggel átéljék a hering effektust...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.29. 16:32:27

Ja, három évesen költöztem(ünk) el, így nem tiltakozhattam :D

Seca81 2008.12.29. 16:33:33

@KuKori: És ha utolérik a villamost, ledudálják és a villamos félreáll :)

"De az unalmas, hogy olyanok is ezt a dumát mantrázzák, akik életükben nem láttak pl. buszt belülről."

Ja, ez igaz.

Krisi 2008.12.29. 16:45:11

@KuKori:
Ez a folyamat azért van, mert a jót könnyű megszokni. Sokan kb. 30éves korukig buszoztak, aztán lett pénz, lett kocsi, és azóta autóznak mindenhová.
Hogy újra buszozni? Soha. Inkább vesz mégegy autót páratlan rendszámmal, de soha nem fog visszaülni a buszra. Az emberek nagy része meg tudná oldani az életét (főleg azon a pár napon) autó nélkül is, de nem fogják, mert "őket ne kényszerítse senki". Kifogás is mindig akad.
Párhuzam: képzeljük el, hogy évekig lakunk egy panelban 6-an 50négyzetméteren. Majd egyszer csak beköltözünk egy kertes házba ahol még medence is van. Majd valaki közli, hogy akkor vissza kéne költözni a panelba. Na ez a helyzet is hasonló.

(és nem, nem a szobafestőkre gondoltam vagy azokra, akik napi 100 kilométert autóznak mert cuccot kell cipelni, mielőtt valaki belémkötne!)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.29. 16:58:17

@Seca81: "A másik. Én majd a gyerekeimet ha tudom, biztos kocsival viszem a suliba"

Hehe, én még gyalog mentem 12 évig. :-) Persze ma már az iskolákat is sorra zárják be
:-(
"Voltam Prágában 2 éve, nem tudtam bejárni a sétáló utcát, olyan nagy volt,"

Én meg voltam Pozsonyban. Ott a történelmi városrészbe (óváros) bizony be sem szabad menni autóval. (de más szlovák/felvidéki városokban hasonlóan). Nálunk meg a Várat is parkolónak használják (és nem akarom elhinni, hogy az mind ott lakik..!)

Seca81 2008.12.29. 17:22:08

@vadász2: Nyilván, attól is függ hova fognak járni...
Ha ide az utcánk végére akkor gyalogoljanak (~1 km) de ha vmi messzebbi suli lesz, ahol esetleg még át is kell szállni a gyerkőcöknek, ott azért kísérem őket amikor csak tudom...

Pozsonyban még nem voltam, de ami itt van a várban az tényleg elég gáz. Pedig állítom, fekvésben messze a mi városunk a legszebb Európában...
Prágában is csak a Károly híd a szép, a többi kb olyan mint a Petőfi híd... Egyszerű és jellegtelen.

m.blog.hu/bu/buvosszakacs/image/Budapest%20s%C3%B3ska%20%20kicsi.jpg

Seca81 2008.12.29. 17:29:47

Ja igen! A Parlamentet megcsinálnám turistalátványosságnak, a politikusok húzzanak a faszba onnét vmi kicsi és ocsmány gyárépületbe amíg nem csinálnak semmit!
A gyárnak legyenek kéményei is...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.29. 17:31:10

"Ja igen! A Parlamentet megcsinálnám turistalátványosságnak,"

Jogos.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 17:34:06

azért azt sem feledjük el hoy sokan kivették a katalizátort és visszacsinálták a plakettet sárgára(régen lehetett)
majd örültek hogy milyen jól jártak.jól is ezidáig mert megspórólták a katalizátort meg a ződkártya is olcsóbb volt.
egy 1993 as toyota corolla 12 szelepes injektoros símán zöld plakettesLENNE!!!!!
ma néztem a kocsikat 100ból talán 5!!!(BP)volt SÁRGA!!!
olyan kocsik voltak zöldek PL: KOcka CORSA!!!Skoda FAvorit!!Merci 124E !!!
ugyhogy ha sárga plakettes 95 ös IMJEKTOROS kocsid van az már okosított katalízátoros!!!

zalkapone 2008.12.29. 18:01:57

"A gyárnak legyenek kéményei is..."

Erre egyszer már született valamiféle program...

Gyulimali 2008.12.29. 18:03:28

@Krisi:
Egy utolsó megjegyzés: szerintem az az 500 000 000 000 HUF, amit elköltnek, szerintem igen kétséges eredménnyel a 4-es metróra, az még a viaduktos, szántóföld alatti alagutas autópályából is legalább 150km-nyire elég lenne. Szóval, szerintem pénz igenis van ma, Magyarországon.
Főleg, hogy 2 éve nem képesek az illetékesek még csak felmutatni sem egyetlen egy olyan projektet sem, amivel le lehetne hívni az ország 1000 Mrd HUF-os EU-s közlekedésfejlesztési összegét.
Megnéztem a Google maps-on, a kós károly sétány és az M1/M7 kivezető szakaszának a kezdete között kb. 8 km távolság. tehát, kb 8 km-nyi alagutat kellene kifúrni ha a déldunántúli löszös talajba sikerült, akkor talán Bp-en is menne...
Nem tudom, mi a gond azzal, hogy az M3-as bemegy a föld alá a Mexikói út környékén, és kijön a Budaörsi út elején? És lenne benne egy földalatti elágazás a Duna Pesti partján, ahol kijönne az amúgyis kiszélaesítésre váró alsó rakpartokra?
"De ezen kívül még rengeteg érv szól a belvárosi autópálya ellen."
Mint pl?
Három dologban egyet értünk:
- a mai vezetői garnitúra erre alkalmatlan.
- a kamionoknak, meg úgy általában a teherforgalomnak tényleg a vasúton lenne a helye.
- Ez a mostani változat NEM FOG megoldani semmit. Ismerve a magyar leleményességet, szerintem egy fikarsznyit sem fog a helyzet javulni.
Persze, azt beláthatjuk, hogy ezek mind olyan beruházások, amelyek nem olcsóak, és főleg az a baj, hogy nincsenek készen 4 év alatt, és akkro a mi nevünkhöz tapad a földtúrás, meg a sok pénz elherdálása, de a PATÁSÖRDÖG adja át, és az ÖSSZES siker az Ő nevéhez fog kapcsolódni.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 18:42:37

@Gyulimali:
ha a 4 es metró ami kb 7 km és 500milliárd akkor egy autópálya ami 8 km és sokkal szélesebb mennyi lenne?
800milliárd?
ha meg lesz az m0 akkor minek átvezetni a kocsikat a város alatt,
arról nem beszélve hogy a szellőzők azok pont Bp levegőjét szennyezik.

totyatotya 2008.12.29. 18:50:58

nemtom volt-e mar, de londonban csokkentik a dugodijjal sujtott terulet meretet (nem valtotta be a remenyeket, es emiatt a helyiek is ellenzik mar), new york pedig ugy dontott hogy be sem vezetik a londoni tapasztalatok alapjan.

namost akkor a mi okosaink mi a faszt is akarnak ezzel? ado megint... ennyit tudtok bazmeg.

Krisi 2008.12.29. 19:04:42

@Gyulimali:
Gyurma koma kifejtette az egyik részét a dolognak. A másik: hány sávos lenne az az alagút? Ahhoz, hogy ne legyen torlódás, szerintem legalább 6x6 sáv kéne, amit kifúrni (ráadásul olyan mélyen, hogy a Duna alatt is átmenjen), na az szép munka lenne. És a szellőzés is egy másik dolog.

Jobban belegondolva meg értelme sem lenne sok, mert kéne akkor a belvároson belül is pár hely, ahol fel lehet jönni a föld alól (ha már azért van). És mit csinálna az a sok autó, ami feljön? Pontosan, beállna szépen egymás mögé és újra dugó lenne.

Aki meg átmegy, az inkább kerülje meg a várost, elvégre ezért van az M0.

Ráadásul ennyi pénzből már helyre lehetne pofozni az egész BKV-t, de olyan szintre, hogy még a vezérigazgatók is elgondolkodnának rajta, hogy azt használják az A6-os helyett.

Azt meg még az előzőhöz akartam tanácsolni, hogy ha ugyanannyi az utazási időd kerülve mint át a városon, akkor nem feltétlenül jössz ki olcsóbban, ha a rövidebb utat választod. Ez elsőre hülyén hangzik, de mérd le egyszer a fogyasztásod.
Az autó akkor fogyaszt a legtöbbet (hacsak nem hibrid) amikor a dugóban alapjáraton pöfékel fél percig, utána elindul, de mielőtt felváltanál kettesbe már újra lelassítasz és állsz egy helyben.
Viszont ha folyamatosan haladsz, akkor kedvezőbb a fogyasztás. És mivel végig jár a motor, ezért a távolság nem a legfontosabb tényező.
(én pl. (és még sokan mások) sokkal jobban szeretem, ha haladok, mint amikor araszolgatok)

gangsters 2008.12.29. 19:13:51

Leszarom az egészet. A motorom páratlan, az asszony kocsija páros és az én kocsim megint páratlan. Nem fogok a hányásos buszülésre ülni, inkább szorongok minden másnap az asszony kocsijában. Bár tudom, hogy ez a cél.

Agr3ssor 2008.12.29. 19:32:11

@Ciri: Igazad van, én néztem el... Ne hari!!

csiszlikek dáridója 2008.12.29. 20:00:18

Húzzon vissza a retkes falujába az összes vidéki aki az utóbbi néhány évben felköltözött Budapestre - már nem lesz annyi autó.
A dugódíj jó ötlet: hagy ne sajnáljam már a sok adócsaló vállakozót akik nap mint nap bejönnek a fővárosba, számlát nem adnak, a benzin meg minden szart elköltségelnek. Magyarán az én pénzemből és az én káromra autóznak. Miközben temészetesen fele annyi kötelezőt meg CASCO-t fizetnek - mert a Budapest táblán túl laknak.
Szerencsére a Gyurcsány-papa meg a Dempszli pontosan tudja, hogy bőven lehet még sarcolni népet.

Agr3ssor 2008.12.29. 20:18:49

@PCHOST-ADMIN: És a vicc az, hogy bár öreg autóm van, akkoris sajnálom munkábajárásra használni... Illetve elhasználni...

A legjobb fogyasztás: A lehető legkissebb gázzal a legmagasabb fokozatban, a legkissebb terhelés/ellenállás mellett a leggyorsabban haladni...

Sokan hiszik azt, hogy lassabban mész, kissebb fordulat/légellenállás... Kissebb fogyasztás... Csak azt felejtik el, hogy a 100km megtétele így lényegesen több időt vesz igénybe...

Én azt szoktam csinálni, hogy stabil országúti tempónál (városban lehetetlen) elkezdem finoman visszaengedni a gázt... És amikor már majdnem elkezdene lassulni, akkor ott megtartom... Pár mm felengedése után literekkel esik vissza a pillanatnyi fogyasztás... Csak ügyesen kell megtartani, hogy pont tartani tudja a tempót...

strfifi 2008.12.29. 20:41:53

Csak van itt valaki zöldkártyás, vagy aki tuti biztos benne: Ha van egy sárga plakettes '89-es fiatom, fire motorral, porlasztós kat. nélküli és a városban nekem ez munkaeszköz, pláne télen amikor a motort már leteszem, mit csináljak vele jövőre?
Tán gyújtsam föl? Vagy költözzek el a városból? :)

Parasite 2008.12.29. 20:45:05

ne használd a belvárosban. az autós társadalom végre élhető keretek közé lesz szorítva. zebránál megállni ha jön a gyalogos, nem száguldozni és nem szarni is autóval menni. dugódíj, belvárosi díj, hídpénz, kitiltás. hajrá, csak így tovább, én támogatom! már csak a rokikártyázást kéne beszüntetni és lényegesen nagyobb rend lenne.

strfifi 2008.12.29. 21:08:17

@Parasite: De ott kell használnom. Akkor mi van? Nincsen nekem minimum 2-3 méter alapterületű kézikocsim. BKV-ra meg ezzel szálljak föl, mi?! Én megteszem, de akkor pont a gyalogosok lesznek felháborodva akik imádják a "tiltsukkia várisbólazautókatbárhogy" mozgalmat.

cso zsi 2008.12.29. 21:15:51

@rackayouh:
A dugódíjat a pösti adócsaló, és a vidéki böcsületes is fizetné, ha a kijelölt övezeten belül haladna.
Azt meg minek is tituláljuk, amikor a huszonéves pösti nyikhajnak az autója a békéscsabai nagypapi nevén van?

@strfifi:
Az A, B, C, D, betűkkel kezdődő rendszámos autók nagy többsége sárga matricás, de egy-egy E, és F is akad.
Nemrég láttam egy J, vagy L rendszámos (kékszegélyes volt, az tuti.) romhalmazt zöld matricával.

Nálunk a cégben van két dízel autó, mert az állambácsi csak a dízelt engedi elszámolni. Koruknál fogva sárgák.
Vagy eladjuk a tavasszal vidékre (a kettő árából egy fél új sem lenne), vagy a Dunába lökjük, de jövő télre valami más megoldás kell, hiszen napi szinten érintjük a belső kerületeket. (nem szobafestő, de szerszámosládás) ;)

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 21:33:59

@cso zsi:
milyen autók?
mert egy opel combo pl 95 től zöldplakettes és egy ilyet kb 300 ezerért kapni jót(200ért szart)
ha ennél is rosszabb kocsikkal jártok akkor nem nagyon mehet a cég.Pl 96 os forman Skoda is zöld.
vagy meg sem nézted ?,mert volt mr itt olyan aki csodálkozott hogy a 15 éves romján zöld plakett volt.

csiszlikek dáridója 2008.12.29. 21:49:21

@strfifi:
1.Csúsztatás! A dugódíjat az fizetné aki behajt a fővárosba és nem az aki itt lakik. (az agglomerált, aki rajtam keresztülmegy és otthon - Telkiben meg Pliscsabán - élvezi a jó levegőt. Illetve a vidéki aki itt rontja az ájert miközben nem itt fizeti a súlyadót, kamu roki-igazolvánnyal foglaja a parkolóhelyeket és cserébe kevesebb biztosítást fizet.)
2.Mégiscsak jó megoldás a dugódíj: a pösti nyikhaj is fizetne végre valamit mert a kocsija a békéscsabai nagypapi nevén van. Vége lenne a hasonló trükközésnek.

csiszlikek dáridója 2008.12.29. 21:54:18

Ja, és lakásonként egy autó. A második féláron a harmadik meg felejtse el az ingyenes lakossági várakozási engedélyt. Nehogy má' 25 autót jelentsenek be egy helyre....

strfifi 2008.12.29. 21:54:18

Én a peremkerületben lakom(ide is van bejelentve) és a belvárosba járok dolgozni naponta.
Esetleg egy szabályozatlan katalizátor mennyiben tudja megakadályozni a dunába lökést, eetlek vidékre eladást?

cso zsi 2008.12.29. 21:55:39

@Krisi:
Sajnos a guglimaps még nem tud tervezni az északi M0-ással.
A gps szerint az óbudai nagyker, és a soroksári telephely között a különböző városi utakon 22-25 km a távolság.
Ugyanez az M0-on 67 km.
Drasztikus különbség, és napközben, amikor már az együléses autók leparkoltak, akkor a város is járható.

cso zsi 2008.12.29. 22:02:07

@Gyurma73:
Opel Combo, mint jó? Akkor olyanban még nem ültem, pedig volt alattam vadiúj, és évekig csak én használtam.

Bizony sárga a matricám, levetett kólásautó (mindkét cégtől).
A jelenleg vásárlásra kinézett járműből az ócska 600, a jobb 1 milla fölötti, és mind felette jár a 100000 km-nek, viszont mindkettő zöld. (aztán ha romlik a motor, akkor az is sárga lesz)

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 22:08:58

@cso zsi:
" Opel Combo, mint jó? Akkor olyanban még nem ültem, pedig volt alattam vadiúj, és évekig csak én használtam. "

nem értettél meg ,azt akartam mondani hogy egy 15 éves rom pl Combo,vagy Seat Terra lehet zöld plakettes,akkor nektek milyen lehet ha még ennél is rosszabbbak?

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 22:16:33

@cso zsi:
"Bizony sárga a matricám, levetett kólásautó (mindkét cégtől).
A jelenleg vásárlásra kinézett járműből az ócska 600, a jobb 1 milla fölötti, és mind felette jár a 100000 km-nek, viszont mindkettő zöld. (aztán ha romlik a motor, akkor az is sárga lesz) "
a levetett kólásautókra elvileg zöld kéne mert pl az ismerősömnek zöld van pedig az 96 os!!!!mert katalizátoros gyárilag!!!!!!Németeknél 93 óta kötelező!!!
Ha egyszer egy autó zöld plakkattes ként került foralomba már nem lehet visszaminősíteni mint régen// amikor spórolásból nem vettek rá katalizátort ha tönkre ment.//szóval ha nem felel meg a zöldnek ki kell javítani hogy megfeleljen nem kaphat sárgát!!!!Kérdezz meg egy másik zöldkártyást is!!!
A tiédnek akor még lehetett a katalizátor kiharélésével sárgát kapni.Ha így vetted akkor átvágtak ,ha te nálad ment tönkre a katalizátor akkor nem tudlak sajnálni,mert te is szarsz a mások egészségére pár ezer forintért.

cso zsi 2008.12.29. 22:30:52

@Gyurma73:
Hálistennek (???) nem én vagyok a cégtulaj.
Az "újabbikat" együtt vettük (másodkézből), már akkor is sárga matricás volt.
Hidd el, én örülnék a legjobban, ha a városi forgalomban környezetkímélő, ámde erős autóval járhatnék.
A "vállalkozásbarát" államháztartás mindent megtesz azért, hogy ez ne legyen könnyű eset.

Gyurma73 · http://www.karosszeria.net 2008.12.29. 22:34:18

@cso zsi:" Az "újabbikat" együtt vettük (másodkézből), már akkor is sárga matricás volt. "
akkor kiütötték belőle a katalizátort,néhány éve én is sok ilyet csináltam mert a tulaj nem akart új katalizátort venni és saját felellőségre csináltuk.ma már ilyet nem szabad!

matt 2008.12.29. 22:41:24

Üdv.

Az az ötletem, hogy minden bkv járművön legyen egy kalauz, vagy biztonsági őr, aki úgymond rendet tart a jelenlétével. Ha kell cselekszik, szúrópróba szerűen ellenőrizné a jegyeket meg ilyesmi, a lényeg hogy ott legyen, mindig. Egyenruhában, tekintélyt parancsolóan. Máris sok minden megoldódna pl.: bliccelők száma csökken, rend lesz a járművön stb. Talán így valódi alternatívává válhatna a tömegközlekedés. Mert sajnos elszemtelenedtünk. Ha nincs aki rendet tart magunktól nem fogunk.
Szándékosan fogalmazok így, mert én is bliccelek, pedig tudom hogy ártok vele. Dehát ha lehet ingyen is?

Lehet vitatkozni.

Önjáró Talajgyalu 2008.12.29. 23:12:32

Szerintem ez egy boszme faszsag. Nekem sarga kocsim van, es kitiltanak, pont abban az idoben, amikor szukseg lenne ra, mert nyaron eljarok biciklivel is, ha mar BKV-val nem lehet... Ugye...

Egyebkent telen heti 2-3 alkalommal hasznalom a kocsim, es nem azzal jarok dolgozni. (Nyaron kb. heti 1-2 alkalommmal.)

Azt el tudnam fogadni, ha valami autopalya-matrica szeru kornyezetszennyezesi dijat kene fizetnem, ha behajtok a belvarosba: a teljes tiltast nem. Majd ha a tisztelt politikusok megoldjak, hogy legyenek P+R parkolok, es ne az en utcamban parkoljon (kulsobb kerulet) a sok ingazo, ami az innen indulo kotottpalyas tomegkozlekedesre szall fel, lehetetlen kozlekedesi korulmenyeket (gyalog is!) okozva napkozben, akkor majd azt mondom, til-csak-be. Addig meg a varosvezetest til-csak-be.

(Es akkor meg az egyeb kozrohely szintu intezkedeseik nem is taglaltuk.)

Rocko- 2008.12.29. 23:17:40

Parasite 2008.12.29. 20:45:05
hol látod te az összefüggést abban, hogy akinek zöld matrica va na kocsiján, az be is fogja tartani a szabályokat?
és elmondanád, h mi értelme van a támogatásodnak, ha igazából francot se ér ez a rendszer?

rackayouh 2008.12.29. 21:49:21
"az agglomerált, aki rajtam keresztülmegy és otthon - Telkiben meg Pliscsabán - élvezi a jó levegőt. Illetve a vidéki aki itt rontja az ájert miközben nem itt fizeti a súlyadót"
ja, képzelem ahogy városhatárig tartogatják zacskóban, majd itt kiengedik. :DDD
"a pösti nyikhaj is fizetne végre valamit mert a kocsija a békéscsabai nagypapi nevén van."
jah, fizessél ezért IS, meg azért IS. miért hiszi azt mindenki, h ha valaki vesz egy autót, akkor az ő zsebe egy feneketlen pénztársa, amiből minden pénzt ki lehet venni?

rackayouh 2008.12.29. 21:54:18
"Ja, és lakásonként egy autó."
jah, meg személyenként fél fej. talán nem kéne megmondani, h kinek mit.

Don Blasius 2008.12.29. 23:36:25

@rackayouh:
Így is úgy tudom a belvárosban többet nem szabad. Pedig nálunk is kettő van (igaz, mi nem a belvárosban lakunk) és mindkettő fontos saját és saját munka céljára. És mindkettő páros rendszámú.:)

Kettő még simán elmenne egy háztartásban. Bár a belvárosban tényleg kevés a hely, de szerintem arról nem az ott lakók tehetnek, hogy a centrum és hasonló maffiacégek a bevételből elfelejtettek parkolóházakat építeni.

A totális sárga matricás korlátozással nem értek egyet. Nem lehetne talán csúcs-időszakra korlátozni illetve esetleg akinek a munkahelye igazolja, hogy kell, akkor annak meg amúgy is?

Önjáró Talajgyalu 2008.12.29. 23:37:03

Igazabol, igy atgondolva, a legduhitobb az, hogy pont az "oreg de ki van fizetve" kategoriaju autot lehetetlenitik el. Megtehettem volna enis, hogy veszek fel otven evre hitelt, havi ketezerert, onero nelkul, es veszek egy szuzukit de nem tettem. Nem eltem fel a jovomet, beertem a nagyapaink altal levetett technikaval, amire vigyazok, amit lelkiismeretesen gondozok, karbantartok, es mindenfele susmak nelkul vizsgaztatok, zoldkartyaztatok.

Es akkor a tisztelt torvenyhozoink kit szopatnak be? Persze, hogy engem. Es persze ne is legyek ideges, mert a LEVEGOMINOSEG, mondjak ok, a W12-es Tuareg nyergebol, meg az S8-as Audi hatso uleserol. Arghs!

Don Blasius 2008.12.30. 00:51:24

Egyébként vannak rejtélyes dolgok még:

Volt egy 2105-ös Ladánk anno, amibe rakattunk katalizátort. 2002-ben vezették be a zöldkártya plakettet, akkor ő kéket kapott, egy év múlva ezt megszüntették, onnantól kezdve sárgát. A katalizátor nyilvánvalóan nem szabályozott volt. Csak mert többen is írták, hogy bármilyen katalizátorra már zöldet adnak ki. Amúgy mindig a gyári előírásoknál lényegesen jobb értékeket produkált, szinte 0 CO volt.

Aztán: 2003-ban vettünk egy Corsát, Z10XE kódú motorral. A Z kezdőbetű is jelöli, de az akkori katalógusokban is az szerepelt, hogy euro4-es a kocsi. Ezt az akkori zöldkártya kiadásakor láttam is, hogy 6-os környezetvédelmi osztály Euro4 (5 éve ez volt a legmagasabb osztály). A mostani zöldkártyán is 6-os osztály van, de azóta már láttam olyan táblázatot, amiben ez csak Euro3-as. 2 éve vettem egy Merivát, az már 9-es osztály, de még mindig Euro4-es a leírás szerint. Változhat-e egy adott motortípus besorolása azután, hogy már forgalomba is helyezték? Ha nem, akkor létezik, hogy a Corsánk Euro4-es és a Meriva meg talán Euro5-ös?

takonypóc 2008.12.30. 02:12:32

Bele-beleolvasgattam a kommentekbe,és teljesen érthetőek a visszhangok,bennem is hasonló indulatokat vált ki ez az egész cécó.
Ami szerintem a legnagyobb baj,hogy itt (és még sok hasonló fórumon) mindenki kibeszéli magából a gondolatait,elmondja a véleményét,esetleg vitázik hosszabb-rövidebb ideig másokkal,aztán nyugovóra tér,ám a probléma továbbra is fennáll.Mégpedig az,hogy pont azoknak nem tudjuk elmondani gondunk bajunk akik ezt az egészet ránk hozzák...mert lesz*rják,hogy velünk mi van,ők megtehetik,hogy a 3éves gyerekük nevén lévő autók közül mindig abba üljenek,amelyikbe akarnak,másrészt ők természetesen védettséget élveznek minden mocsokkal szmben,amit ránk szórnak.Mert őket nem érdekli,hogy mi hogy jutunk be páros-páratlan napokon ha épp ellentétes rendszámú a kocsink...ő reggel felkel(mikor az átlagember már órák óta robotol) lesétál,kényelmesen beül a "céges ótóba"és befuvarozzák a valagát...Undorító,ami itthon folyik,és az is,hogy minden új idióta rendeletet az "unióhoz való alkalmazkodás"-sal magyaráznak.
Magyarisztánban egyetlen módja van az emberi kinyilatkoztatásnak(és most kövezzenek meg),a forradalom...emberi szép szóval már sajnos nem lehet hatni a kedves,drága politikus bácsikra..:S Undorító,ami itt megy...

Ciri 2008.12.30. 05:37:59

@takonypóc:
Bocs, de nem tévedtél rossz oldalra?

Rocko- 2008.12.30. 08:38:16

annyira nem: abban igaza van, h csak egymás közti beszéddel nem fog változni semmi.
valami petíciót kéne benyújtani, h ez így nem okés.

takonypóc 2008.12.30. 09:31:15

Nem,nem tévedtem.Félreértés ne essék,én sem felbújtani nem akarok senkit,sem politikai nézetekben vitatkozni bárkivel is,csupán a véleményemet írtam le,hogy szerintem radikális lépések nélkül sehova sem fogunk jutni.Mivel én is ugyanolyan autószerető vagyok,mint itt sokan mások,így engem is rettentően zavar,hogy lassan már minden örömforrástól megfosztanak,vagy csak akkor élvezhetem,ha az a kedves vezetésnek is jó.A jelenlegi autómat részben hobby miatt vásároltam,nem mai darab,viszont rengeteg élményem van már most vele..most viszont arra kényszeritenek,hogy csak alkalmanként használjam,vagy húzzak a rákba Pesten kívülre vele...nonsense.Azért megnézem majd,hogy a koppfeketefóliáskrómfelnis A8as ódikat,meg 7es bömbiket megállítja a rendőr,hogy "öreg,rossz a rendszám,mennyészépenhaza..":P

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2008.12.30. 09:53:54

Valami jogász, vagy KVF-es mondja már meg, félrebeszélés nélkül, hogyan oldható meg az, hogy a sárga matricából zöld legyen?

Mert sem elköltözni nem tudok az egyszobás Hungárián belüli lakásomból, sem zöld matricás autót nem tudok venni a 19 éves Mercim helyett, amibe másfél éve rengeteg pénzt toltam, hogy az állapotát a közepesen jóból a jóba toljam. Ha most eladnám, kb a vételárát buknám. Ezt egyszerűen nem engedhetem meg magamnak.
Bónusznak, a baba meg jön a nyáron.

Rocko- 2008.12.30. 10:40:55

katalizátort szerel(tet)sz fel, és kéred a zöld matricázt az újbóli mérések alapján.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2008.12.30. 10:47:25

@Rocko-:
Betolom 1 szervízbe, ott rárakják a katalizátort cca 40 pénzért, és meg is csinálják a zöldkártyát? No és egy év múlva mi lesz? Nyilván be kell ezt a forgalmiba jegyeztetni, hiszen a kipufogó átalakítása a gj. módosításának minősül.

pimpike_ 2008.12.30. 11:00:21

Érdekes ez a rendelet ...
Tegnap délután a csúcsforgalomban (ejts: DUGÓ) , megfigyeltem kb. 1000 autót és összesen kettőn volt SÁRGA matrica volt ,egy Lada és egy 1.6D Opel .
Útvonal : Váci - Bajcsy - Múzeum krt. - Kálvin - Üllői - Ady E.
Akkor most mennyivel fog csökkenni a szennyezés ?
Kivel is akarnak kibaszni ?

Rocko- 2008.12.30. 11:39:34

Zaba 2008.12.30. 10:47:25
ôôô, nem vagyok biztos benne, h zöld kártyán múlik, mert ugye ez ilyen jelentôs átalakítás, tehát jelenteni kell felfelé, h srácok, most már nem alapértelmezetten sárga a matrica, lesztek szívesek zöldet adni.
pontos mentet nem ismerem, nem csináltam ilyet, csak majdnem beleléptem ebbe a cipôbe. :)

Бабаяга 2008.12.30. 11:47:21

@pimpike_: Jól látod: a szegény embernek akarják életét megnyomorítani.
A norma azért gáz, mert az én birtok jogaimat sérti azáltal, hogy nincs lehetőségem megfelelni a normának mivel az én autóm annak idején sárga matricás besorolást kapott és bármit beleszerelhetek (akár vízüzeművé is tehetem) akkor is az adott típushoz sárga matrica jár és pont. A sárga/zöld matrica felosztás nem ilyen értelemben osztja meg az autókat, hogy mennyi a káros anyag kibocsátása. Mellesleg egy benzines sárga matricás autó por kibocsátása nulla, ellentétben a dizelekével, amik zöld matricával is bocsátanak ki port.
A világ boldogabbik felén ezért nem a sárga matricásokat tiltották ki szmog esetén, hanem a dizeleket. De mivel az urak dizellel járnak, ezért már megint a kisembert szivatják.

Krisi 2008.12.30. 13:32:40

Ez az egész hasonlít a kétütemű mizériához. Mert kitalálták, hogy a 2ütemű autó milyen rossz (tényleg rosszabb bizonyos dolgokban), ezért ellehetetlenítik a használatukat.

De abba már nem gondoltak bele, hogy a gyakorlatban ma ezeket már szinte csak a gyűjtők használják meg a fanatikusok. Az utakról (legalábbis a Nagyfaluban) már teljesen eltűntek a 2T Trabik meg Wartburgok, legalábbis én nagyon rég láttam már. Pár hete láttam egy Barkast, tökre megörültem, hogy "jé, ilyen autók is voltak" :)

Akinek régebben kényszerből volt ilyen gépe, az már rég eladta és vett az árából egy régi német vagy japán gépet, esetleg beszámította az újabb autóba.

Ráadásul amiatt a párszáz kétütemű betiltása miatt nem lesz sokkal jobb a levegő.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.30. 13:55:14

@Krisi: Én már évek óta piros betűs ünnepként élem meg egy kétütemű látványát. Vidéken!!! Biztosan sok szaladgál még... Ha lenne lehetőségem egy garázsra, vennék is egy Barrkácsot, nosztalgiából és pöppre rendbetenném. Tetszik a formája, egy szeletke szocreál :)

Seca81 2008.12.30. 14:27:02

@pimpike_: Ez csak most van így. Később, mikor szigorítják az egészet, felülbírálják a mostani matricákat. Hogy mi alapján azt ne kérdezd, nem hinném, hogy csak a zöldkártya számítana. Bár sztem még ők sem tudják...

Krisi 2008.12.30. 14:53:57

@KuKori: Szerintem a barkas minden idők egyik legszebb formájú kisbusza, még a hippi Transporternél is egyénibb :)

www.hasznaltauto.hu/2631199_barkas_b-1000_1985

Ezen például simán elgondolkodnék, ha olcsón akarnék autót venni. Bár tudom, ez nem autó :D
(bár van benne katalizátor, csak hogy a témánál maradjak :)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.30. 15:00:59

@Krisi:
"Ez az egész hasonlít a kétütemű mizériához. "

Pontosan. Aztán most meg milyen jó lett a levegő... Egy kétütemű helyett lett 2 dízel :-(

CApa (törölt) 2008.12.30. 17:20:40

Sok hülye majom, mind bevettétek a rizsát a gépkocsik légszennyezéséről?
Nehogy már a budapesti autósok legyenek az oka az országos bűznek, röhögnöm kell. Az egész politikai bagázst jól pi..án kellene már billenteni.

Talán ha vetnétek egy pillantást az országos légszennyezési állapotokra, megértenétek, miről is van szó:
www.idokep.hu/?oldal=legszenny

Persze, a dízelautók az oka, mi? Most, mikor a hétköznapokhoz képest zéró a forgalom, meg különben is, az egész országban? Marhák. Az is tetszeni fog, mikor pl. a salgótarjáni, miskolci stb. Wartburgos vígan furákázhat a 200%-os légszennyezés mellett, a pestinek meg le kell állítani a járgányát...

Rocko- 2008.12.30. 18:07:30

nem nézem gyakran ezt a térképet, de utoljára BKV sztrájk idején láttam elfogadható értéket.

Krisi 2008.12.30. 18:24:28

@Rocko-: Volt azért több is, de nem sűrűn. Ha pl. nagy szél van, akkor egész jó a levegő, mint pl. ekkor:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081118/deszeeeep

mchalls 2008.12.30. 19:04:47

Capa: azta, en most latom eloszor a terkepet es enyhen megdobbentem. Ha jol latom kabe tenyleg az a kerdes hogy a 210%-bol hogyan tudunk 130%-ot csinalni. Ennyit az otletrol, hogy tobb apro varos kene :-/ Egyebkent jo pelda arra, hogy egy intezkedes azonnal azt valtja ki, hogy ket taborra szakadunk es azon megy a vita, hogy A vagy B, es mennyire kevesen kerdezik meg, hogy egyaltalan mi a f@szrol van szo... (kalap emeles)

Seca81 2008.12.30. 20:06:33

Nem terjed ki a szervek hatásköre ennyi autóra. Ez iszonyú sok! Legfeljebb hamisítom a zöld matricát :) Manapság a nyomtatók mire nem képesek? :)

A zöld kártyás autókat nem fogják megállítani "zöldkártya eredetiség" indokával. Dugóban főleg nem...

Belvárosban állítottak már meg valakit? Engem soha, kizárólag külvárosban de ott nem is egyszer...

Seca81 2008.12.30. 20:09:32

Elhamarkodott voltam, holnap lefoglalják a gépem, megtalálják a Kalasnyikovokat, bomba terveket, ilyesmi... Nem baj, a börtönben is van net! :)

Seca81 2008.12.30. 20:15:06

A politikus bácsik is példát mutathatnának: lecserélik a W12-ket, 20 litert zabáló szarjaikat hibridekre. Minimálisan már előrehaladás. Tudtommal létezik luxus hibrid.
Pont a törvényhozóknak kellene először a saját portájukon rendet tenni...

stellaz1 2008.12.30. 21:38:00

Na lám, azok a sokak akik eddig azt mondták, hogy a bringásokat le kéne lőni meg a játszótéren a helyük, most hogy pofáznak...

Ha nincs kocsi, lankad a pöcsi :)

faszfejek

rATdrAgOn 2008.12.30. 22:14:11

Nemtom, en tamogatnam, de nem igy.
Sarga plakettes kocsim van, oreg ven szutyok. Evente max 5000-et fut most mar.
Motorjat most kezdem felujitani, de kopottan is jobb ertekeket tudott, mint a csaladban levo masik korszeru - zold plakettes, nem is oreg, ~4 eves - masik auto, becsles alapjan majd fel millio kilometer futas utan. Csak mar eszi az olajat es a vizet, ezert a general.
Ami zarlat, hogy ha rakatnek bele azonos kivitelu (mas motorkod alatt futo, de komputervezerelt, szabalyozott katalizatoros motort), akkor sem lehet sarganal jobb, illetve ott a regado, mubizonylat, meg a tokom tudja meg mi a vihar.
Na, ez a zarlat... megint forditva ulunk a lovon.
Raadasul megint ledaraltatjak velunk a multunkat ismet. Fogyasztoi tarsadalom _NEM MENO_. :/
(Pedig en szeretnek meg 20 ev mulva is BX-el jarni, ha meg lesz olaj).

Gyulabaa 2008.12.30. 22:22:56

Ezek után a családban "második" autó vásárlásánál az is szempont lesz, hogy ne passzoljon a másikéval. :S
Motorkerékpárra is érvényes lehet a rendelet? Gondolom igen, amilyen okosak. Hagyjuk is, hogy egy autóhoz képest mennyi káros anyagot pöfögnek ki. De ha mégis majdnem ugyanannyit, akkor sem állnak a dugóban alapjáraton.
Bár,ki motorozik szmogban..? (főleg ilyen hidegben)

zalkapone 2008.12.30. 22:50:25

@Seca81:

Hiszed vagy sem, engem az utóbbi 12 évben, amióta jogsim van és vezetek, összesen állítottak meg ötször!!! Igaz, akkor tejeltem is rendesen... :-)

zalkapone 2008.12.30. 22:52:47

Jó, igaz, az elmúlt nyolc évet már én is egyenruhában húztam le, ami azért segített átvészelni pár esetet (ezt halkan jegyzem meg, mert még belémkötnek)! :-)

stellaz1 2008.12.30. 23:00:50

Hát ha valaki azért vesz második autót, hogy évente pár napot autózhasson amikor egyébként éppen belefullad a város a szmogba.... vagyis ha vesz egy 200 ezres roncsot + biztosítás évi cirka 50 ezer + átírás kb. 50 ezer + súlyadó + javítási költségek, az annyi mint 200 ezres nettó bár esetén nagyjából 2 hónap színtiszta munka az első évben, és utána évente min 2-3 heti munkát jelent. Mindezt azért, hogy évente azt a pár napot is átautózhassuk, mikor a mérgező levegő miatt már nem lehet megmaradni a városban.

aki ezt megcselekszi, annak gratula

rATdrAgOn 2008.12.30. 23:00:55

@zalkapone: Nemtom, nekem 5 eve van jogsim, azota nem is tudom hanyszor, altalaban a vaci uton. Altalaban ejfel utan, nem sokkal, vagy ejfel elott nem sokkal. Soha nem volt ra okuk (nem voltam szabalytalan). Mikor epp a potkereket kerestek a hajon, vagy mas auton a lathatosagi mellenynel, vagy izzokeszletnel jartunk, netan kozvetlenul a szonda utan, es elhuztak mellettunk a sztritracsingos boyreszerek 100+-al es szova tettem, hogy talan nem ezzel kene foglalkozni, akkor annyi valaszt kaptam, hogy az nem az en dolgom.... igenis, bazdmeg az engem rohadtul erdekel, nem egy ilyen fasz miatt akarok masokat holtan latni (volt mar ra pelda).

Rocko- 2008.12.30. 23:15:47

Krisi 2008.12.30. 18:24:28
mondom, nem nézem gyakran. de a cm-en lévő, az egy keddi nap, délután. hh akkor tiszta volt?
és hh most este 10-kor meg szmogos? ennyire nagy a forgalom?
mondom, tiszta logikátlan ez a szabályzás.

Seca81 2008.12.30. 20:06:33
"Manapság a nyomtatók mire nem képesek? :)"
kávégőzés nem oké, még mindig, csak két dimenzióban, és szexuális segédeszköznek is fájdalmas lehet. :)

zalkapone 2008.12.30. 22:52:47
"Jó, igaz, az elmúlt nyolc évet már én is egyenruhában húztam le"
néha vedd le meg fürödjél. :)

zalkapone 2008.12.30. 23:35:05

@Rocko-:
Na, a kis humor Harold! :-)

zalkapone 2008.12.30. 23:36:41

@rATdrAgOn:
Ez ilyen. Pedig hányszor hívjuk őket mi is, hogy itt egy román kamionos, olyan részeg, hogy leesik a fülkéből, meg kéne szondázni, de b@sznak rá!

Rocko- 2008.12.30. 23:39:03

zalkapone 2008.12.30. 23:35:05
:-)

zalkapone 2008.12.30. 23:40:45

@rATdrAgOn:
Ilyenkor van az, hogy közlöm a raktárral, reggelig nem rakhatják meg a kocsit. Sajna ez a max, amit megtehetek, hogy a hülye szőröstalpú f@sz ne nyírjon ki komplett családokat, amíg elvergődik Ártándig!

zalkapone 2008.12.30. 23:42:14

Aztán meg tüntetnek, mert azok büdös geci magyar vámosok állandóan zaklatják őket...

zalkapone 2008.12.30. 23:43:17

B@sznám szét a fejét az összesnek egy jól megtermett 26-os kerékkulccsal...

Seca81 2008.12.31. 01:05:04

"kávégőzés nem oké, még mindig, csak két dimenzióban, és szexuális segédeszköznek is fájdalmas lehet. :)"

Ez tetszik! :)))

@zalkapone: Engem csak az első évemben kaptak el minimum 6x, ebből 3x tejeltem, 3x kimagyaráztam magam. A dologban az volt a csúnya, hogy többnyire az RX-et akarták megnézni, de ha már megállítottak fújattak velem egy kis szondát is :)
Na ott minden kiderült... :) (tudom szégyelljem magam-rég volt na!)

A múlt héten egy mellékutcában álltak a sötétben, 80-nal húzhattam el előttük, még menekültem is kicsit egy mellékutcába, viszont az Octavia jobb kondiban volt mint az én 22 éves Micrám, de rendesek voltak, a házunk előtt 100 m-re álltunk, azt mondtam sietek haza mert felforr a teavíz, hamar elengedtek :) (ráláttunk a házunkra)

Volt rendőr anno aki ilyet szólt: "Mi legyen öcsi, folytassuk a diskurálást vagy beszélgessünk másképp?" -persze ezt mind nyájas mosollyal a szája szélén... 5 rugómba fájt a rövidebb beszélgetés. De legalább no vérvizsgálat meg a szokásos protokoll...

Seca81 2008.12.31. 01:08:32

Persze ezt mind egy felüljáró tetején történt; azt mondja: "vigyázz öcsi, csak fogjunk kezet mintha spanolnánk" :)
Na ja, nagy spanom lett...

(határ úti felüljáró M5-re vezető út eleje-Nagykőrösi)

Seca81 2008.12.31. 01:15:33

javítás: "persze ez..."

lapa · http://www.lapanet.hu 2008.12.31. 03:02:52

valaha tudtam deriválni, integrálni meg mártixokkal osztani-szorozni. ettől függetlenül meg nem mondtam volna biztosra, hogy a 0 páros. esetleg elképzelhetőnek tartom, hogy egyszerűen az egyértelműség kedvéért lett így megfogalmazva az érintett szöveg. aki ebben kivetnivalót lát, szerintem élhetetlen.

pláne gyakorlatiasnak tűnik a 0 kiemelése, ha az eddigiekben tapasztalt és már említett funkcionális analfabétizmust (pl. páros vs sárga ügyek) kivetítjük az általános intelligenciára. végigolvastam a posztokat, de néha nagyon fájt.

az árut kis távolságra még svájcban is teherautókkal szállítják, a vonatozás meg a kombi szállítás sokszáz km felett gazdaságos csak. a magyarországi tranzit helyzetről nincs infóm. a vonat (indulás) időben is erősen kötött, nem mindenhol megoldás még nagyobb távon se.

ahogy tudom a tehermozdonyok leginkább dízel(-elektromosak), szerintem a ro-la-k se villannyal rángatják a 24 tonnásokat. persze wikipédián pont olyan kép van, de az valami labanc marketingfogás lehet... ettől függetlenül persze sokkal kímélőbb, mint a közút.

koppenhágában, londonban meg kínában nem az a közös, hogy jobban építenek utat, hanem hogy van pénzük. apró, de nem elhanyagolandó különbség.

valahol elhangzott még az elején, hogy az egész következményeként akár valamiféle dezurbanizáció is lehetséges. úristen, még a végén jó lesz.

indirekt módon megtudtam, hogy szépen lassan kell benyomnom az ősdízel gázpedálját gyorsításkor, hogy kevésbé kormoljak. igyekezni fogok így tenni.

ritkán járok pestre így az én álláspontom elhanyagolható, de valahol örülök, ha kikényszerítenek a lusta kocsikázásból. más nevében nem beszélhetek, megértem a logisztikával kapcsolatos aggodalmakat. a bkv-s kalauzrendszert teljes mértékben támogatom.

várom továbbá szeretettel az infókat az olyan megoldásokról, amivel a régi szívódízel merci környezetbarátabbá ésvagy zöld matricássá tehető.

még vagy 10 év és lesznek vállalható akksik, kitartás.

PCHOST-ADMIN 2008.12.31. 10:42:37

@Agr3ssor: 2T-nél más elvek működnek.
Munkafordulaton kell dolgoztatni, mert minél alacsonyabb a fordulat, annál nagyobb a résveszteség.

Nekem így a legjobb a fajlagos fogyasztásom:
2. 20-40
3. 40-70
4. 70-14x

Krisi 2008.12.31. 14:19:17

@Rocko-: Aznap akkora szél volt, hogy amikor jöttem le a hegyről, akkor majdnem visszafújt :)
Gondolom kiszellőztette a várost. Csoda, hogy másnap nem nyilatkozott a szeretett főpolgármesterünk, hogy ő rendelte el a szelet :D

lwcolors 2008.12.31. 14:38:56

Kicsit sok a komment, csak nagyjából olvastam el, viszont egy dolog miatt írnék kommentet:
aki azt hiszi, hogy a részecskeszűrővel szerelt dízelautó összességében tisztább, mint az ugyanolyan motor de szűrő nélkül, téved!
Kis műszaki leírás pongyolanyelven, hogy mindenki értse: a részecskeszűrő egy olyan eszköz, ami a motorból kikerülő szilárd anyagot pl. koromrészecskéket megszűri, nem engedi ki a szabadba. Igen ám, de előbb-utóbb ez megtelik, különösen akkor, ha az ilyen autót sokat használják városban. Mi történik ilyenkor? A motorvezérlés a normális gázolajmennyiség kb. 2szeresét adagolja, ami nem ég el, hanem a részecskeszűrőbe kerül, és 700-800 fokon kiégeti a szűrőt.
Ez annyira környezetkímélő folyamat, hogyha az új autót ilyenkor kellene zöldkártyára vinni, nyilvánosan semmisítenék meg minden papírját :) Ergo az történik, hogy egy részecskeszűrő nélküli dízel folyamatosan engedi ki a kormot a levegőbe, egy részecskeszűrős egy darabig visszatartja aztán egyben engedi ki, és mivel a folyamatot szabályozni nem lehet, lehet, hogy éppen a belváros közepén.

Agr3ssor 2008.12.31. 15:05:05

@PCHOST-ADMIN: De jó is egy 2 ütemű Vartyogó... Sportvezérműtengely feelingű alapjárat... Imádtam...

Rocko- 2008.12.31. 15:22:43

Krisi 2008.12.31. 14:19:17
na de azt mivel magyarázod, h alig vannak kocsik, csak BKV, mégis szmogriadó lesz? :)
"Csoda, hogy másnap nem nyilatkozott a szeretett főpolgármesterünk, hogy ő rendelte el a szelet :D"
jelentett már ő be tornádót.

lapa · http://www.lapanet.hu 2008.12.31. 17:07:48

@lwcolors: nem úgy van, hogy azok el nem égett részecskék, melyek a kiégetéskor elégnek és ezáltal kicsit megszelidítődnek?

Rocko- 2008.12.31. 17:42:54

kisherceggel utazva ultrazöld lesz a kocsim?

augustiener 2009.01.02. 01:37:02

Lehet, ha lenne kilenc metró és hat hév, akkor többen használnák azt. Valamint ha az m1-ről, az m7-re eljutni nem másfél óra lenne a nullán, akkor se lenne annyi por. Sőt ha kicsit gyakrabban takarítanák a várost, és nem lenne egy egybefüggő por- és szemétkupac egyben, akkor a szél is kevésbé tudná ezeket a levegőbe emelni. De még annyi sok lehetőség lenne ehelyett a marhaság helyett, csak egyszerűbb megint szopatni a népet.

hang_ 2009.01.02. 12:04:31

boldog új évet!

zoldbarat.hu/

én ebben látom a megoldást. kevesebb dugó, több parkolóhely, tisztább levegő, olcsóbb utazás...

CApa (törölt) 2009.01.04. 13:27:28

Ha valakinek még mindig nem lenne érthető: a magyarországi szennyezett levegő fő okozója NEM idehaza keresendő. A szennyeződés (sajnos) GLOBÁLIS, akár sokezer kilométert megtesz a légkörben, mire ideér. A budapesti forgalomkorlátozással csak egy pofont adunk a szarnak. A korlátozás akkor érne valamit, ha egész Magyarországra, valamint a környező néhány ezer kilométeres sugarú területre egyaránt vonatkozna.
A magas porkoncentráció NEM a helyi dízelmotorok terméke, hanem a FŰTÉS / IPARI / és ERŐMŰVI rendszerekből, valamint jelentős részt a Földet is megkerülő finom sivatagi (nem feltétlen a Szahara!) porból származik.
Aki szerint ez nem így van, az merüljön bele pár órára a METEOROLÓGIA nevű tudomány szakirányú anyagaiba, s megváltozik a véleménye.

Természetesen minden belsőégésű jármű okoz légszennyezést, de pl. sok-sok autóéval felér akár csak egyetlen jó kis kertvégi gaz- és hulladékégetés...

Vagyis a helyes mértéket és módszert kellene megtalálni a globális szennyezés csökkentésére. Az elszigetelt helyi szabályozások önmagukban semmit sem érnek. Csak annyit mint a mostani budapesti demagógia: felbosszantanak mindenkit, aki nem "fűevő".
Én abszolút támogatom azt, aki kétféle rendszámú autót akar tartani ellenszerül.

A mai légszennyezés adatok alapján (vasárnap délben) pl. az Alföldön tízezrével tombolnak a szemét (dízel)autósok ebben a pillanatban is, a Kisalföld meg le van zárva, egy autó sem közlekedhet...

(Épp most láttam a tévében: na, mi veszélyezteti legjobban az Északi-sark közeli szigeteken az állatokat? Nem fogjátok kitalálni... A légszennyezés! (A legközelebbi lakott hely 2000 km.)
Persze, lehet hogy a dízel-jegesmedvék fingása miatt van az egész...

tocibacsi 2009.01.12. 07:44:13

@CApa: ott a pont... és az autozz.blog.hu-ra is megírtam: azokat a kisnygdíjasokat tessék seggbekúrni, akik vétózzák és ellehetetlenítik a panelok felújítását, szigetelését, fűtéskorszerűsítését... (ott is megírtam: akadékoskodást nem kérek) Kúrják seggbe a távfűtőt, a január közepén a csövek mentén zöldellő mezők miatt... satöbbi... engem hagyjanak békén dolgozni...