Olaszt olcsón Kínából

Megvesszük kilóra

  2008. december 17. - papptibi Címkék: kína fiat alto multipla sirion zotye

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Az utóbbi időszak híreiben egyre gyakrabban tűnik fel egy Zotye nevű kínai autógyártó, amely eddig ilyen, és ehhez hasonló járgányokkal bombázta a kínai közízlést.

A nem túl szép emlékű ős-Terios kabrión kívül ugyanezt meg lehet venni náluk fémtetővel is, új, valamivel emészthetőbb orral. A Nomad hátsókerék-hajtásos, amennyiben aktuális a weblapjuk. Ja, és a kedvencem Kína egyik legolcsóbb autója, a Zotye Alto, amely a JiangNan autógyár megvásárlásával került hozzájuk. Akinek esetleg a Maruti 800 mond valamit, az most szörnyűlködjön velem együtt. Ha jól tudom, 23-24 ezer helyi fabatka az ára. Ami szép, az szép.

De most a Zotye belehúzott, és végre a jó ízlés hazájából vásárolgatnak. Komplett gyártósorokat. Így szerencsételn Lancia Lybra sem kerülhette el a sorsát, kínai autóként kell újjászületnie. Valami nagyon csúnyát követhetett el előző életében.

Saját fotóra még nem futotta, az eredeti olasz képre kellett ráműteni Photoshopban a Zotye-logót.

Mostantól azonban az elmúlt évek legbátrabb autója, a Multipla is Kínába költözik. Csikós a sarokban sírdogált egy kicsit, amikor megmutattam neki ezt itt:

Bár, az eredeti, (magunk közt: varacskos) Multiplának nincs párja, de gondolom, annak a szerszámait már beolvasztották. Érdekes, ezt mindenki imádta, aki egyszer beleült. És mekkora volt a felhördülés, amikor bemutatták a faceliftes verziót, amely volkswagenebb egy Volkswagennél. Hát, most a kínaiak azt hihetik, hogy vettek egy nagyon-nagyon európai autót. Pedig ha tudnák, hogy a csúnya régebbi Multipla a legszebb!

Most pedig fókuszáljunk a rendszám helyére rakott névtáblára!

Igen. Mutiplan. Mert így már jelent valamit...legalábbis nekik.

Mondjuk ezen a képen elkerülte a figyelmüket a Fiat-embléma a kormányon, ezt nem retusálták át Zotyévé, mint az első két képen. Mert azt ugye senki sem gondolja, hogy saját fotókat látunk: a Multiplát még olasz mesterek világították be, olasz stúdióban. Mondjuk ebből a bőrös változatból nem sok fogyhatott. Nekem kicsit hiányzik a színes kárpit a műszerfalról, de a kínaiaknak ez nem fog feltűnni, mert ők nem tudják, milyen is volt eredetileg a Multipla. Nem kizárt, hogy Mitsubishi-eredetű motorokat szerelnek bele.  Azon viszont nem csodálkoznék, ha hamarosan kétszer négy, azaz összesen nyolcülésessé is átalakítanák a zseniális belső terű kocsit. Hisz sok jó kis ember...

Kár érte. Úgy látszik, mi nem imádtuk eléggé.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9826642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2008.12.17. 17:16:13

A plugin hibrid nem csak magyarországon számíthat népszerűségre.

Egyébként kapni priushoz conversion kitet, de alapvető gondja a priusnak a puffer akksi relatív kevés kapacitása, amit a hibrid és nem plugin hibrid üzemhez terveztek és igazítottak, így az átalakítás része egy eléggé nagy méretű akkupakk a prius csomagtartójában. Az elérhető hatótáv akkus üzemben eléggé kevéske így is... 15-30 km között az átalakított priusoknál.

Ehhez képest a kínai PHEV 100km-t kínál egy töltéssel...

Auto-InterCont 2008.12.17. 17:24:32

Ronald 2008.12.17. 16:27:55

Szolészettel is foglalkozom és van egy Zetor UR 1-es traktorom. USA-ból hazajott a nagybátyám és mutattam neki a gazdaságot. Megállt a traktorom elott és azt modta japán. Nem nagyon értettem, de nem tulajdonítottam neki jelentoséget. Aztán látott valamit ismét, amire azt mondta, japán.
Ekkor már kijavítottam, hogy sem ez, sem az nem volt japán. Erre azt mondta, a japán szót arra használják az USA-ban, ami megbízható, jó konstrukció.

Néztem, mint hal a szatyorban.

big_mafa 2008.12.17. 17:25:55

Bocs, ennek a PHEV-nek nem olvastam jobban utána. OK.

Viszont az "adókerülést" nem csak a magyarok nem szeretnék.
Száz konnektort, ezeret, de félek a lobbi és a bevétel erősebb lesz. (Lásd még dohányipar)

scsaba1 2008.12.17. 17:41:36

"Szolészettel is foglalkozom és van egy Zetor UR 1..."

Egyébként a Japánok kistraktorban is a toppon vannak. Kubota, Yanmar, Iseki, Hinomoto, Mitsubishi, Shibaura...

Auto-InterCont 2008.12.17. 17:48:15

scsaba1 2008.12.17. 17:41:36

Tudom, de nekem azok túl kicsik.

Gomulka Béla 2008.12.17. 17:48:31

A kínai Multipla egy Multipla. Jó nekik.
A kínai Alto egy Alto. Lehet hogy nem is annyira jó nekik.
Foleg mert nem a kínaiak kicsik, hanem a japánok, filippínók, mindenféle indokínaiak.

Gomulka Béla 2008.12.17. 17:50:26

Ami pedig a traktort illeti: a Massey Fergusson X 35 és 135 az abszolút mérvadóak. Gyakorlatilag elpusztíthatatlan szerkezet (mindketto, a gyakorlatban ugyanaz).

Harmatos Libaf.s 2008.12.17. 17:57:28

No kezdi visza nyerni a TC a régi vonalát Ucsó mondatok non jók :D:D:DXD

hát csak sajnálom szegény Fiatot kinaiak megint őket járatják le remélem h a Fiat (megint) beperli őket de irgalmatlanul és a kinai autó gyártókat h nem tudnak onállóan teljesen egyedi nem koppintott autókat ki tervezni no comment -,- halyrá FIAT!!!!

karlov 2008.12.17. 18:19:07

A kínai is meg fog tanúlni autót építeni és az a fura,hogy lehet,hogy olyan röhögi körbe aki ma koreai autóban űl,pedig 10 éve azt is kiröhögtük.

hülegyerek 2008.12.17. 18:40:17

Niceke,adiacs,multiplan?
Merre tart a világ?
Az első kettőről tudjuk,hogy szétfoszlik,kiszakad,meg kényelmetlen,és a festése néha mérgező,de az utóbbi is ilyen lesz?
Vagy összeszedik magukat a sárga veszedelmek.
Nostredamus tudott valamit.
(már ha így írják a nevét)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.12.17. 18:41:51

Az a helyzet, hogy műszaki cikkekben semmivel nem jobbak a japánok, az kamu.
Viszont jobb a marketing, a hülyegyereknek meg nem számít, hogy a saját országa gazdaságának csak árt azzal, hogy nem hazait v. európait vesz.
Ugyanez majdnem ugyanígy igaz autókra.
Kínaira meg hatványozottan igaz.

Szóval kurva jó ez a liberális EU+USA, de hosszú távon életképtelen. Vagy rájönnek vagy pusztulunk.

Auto-InterCont 2008.12.17. 18:48:54

´´Niceke,adiacs,multiplan?
Merre tart a világ?´´

Nem kellene hamisítani a kínai márkaneveket!

Nem Multiplan, hanem Mutiplan!

:D

hülegyerek 2008.12.17. 18:50:59

Azoknak akik azt gondolják majd fejlődnek a minőségben:

A kínai ruhák,és kínai játékok,15 éve ugyan olyan gagyi sz@rok voltak mint ma.
Miből gondoljátok hogy az autók fejlesztésére jobban költenek majd?
Majd bemész egy jingjangjung kereskedésbe,és azzal várnak hogy szok kettomillijó,ed háom millijó.
És adnak hozzá Karácsonyfa izzósort ajándékba.
Olyat ami lambadát játszik,és agyonüti aput ha nem erősáramú villanyszerelő.
Meg a kereskedés előtt kiabálnak hogy:koci koci kociii.:D

hülegyerek 2008.12.17. 18:53:40

Auto-InterCont 2008.12.17. 18:48:54:

Bocsi benéztem.:)

Secnir 2008.12.17. 19:01:38

"Azon viszont nem csodálkoznék, ha hamarosan kétszer négy, azaz összesen nyolcülésessé is átalakítanák a zseniális belső terű kocsit."

ami taxiként legkevesebb 10 utassal fog császkálni.

hybrid autó
én csak azt nevezném hybridnek, ami egy tankolással (értsd benzin v. gázolaj) kétszer akkora utat tud minimum megtenni, mintha csak benzinüzemű volna.
magyarul: nem hybrid 10 l benzinnel 130km, ugyanaz hybridből 10 l benzinnel 260. különben az egész csak parasztvakítás, mind a lexusnál, mind a priusnál. van benne öko üzemmód! nagyon fasza! és mennyit eszik százon? óóó, csak 10 litert a kétliteres motor.
hűha! ez nem semmi! ha nem lenne hybrid, akkor 14 lenne? nem. a hybrid hajtáslánc nélkül könnyebb autó 10 l-t eszik. akkor meg minek bele? vagy csak én gondolkodom rosszul?

kínai autógyártás:
ne tévedjünk el, nevezzük ázsiai autógyártásnak. itt indiát is bele kell venni a pixisbe. öt éve a Tata a szokásos termékeken kívül (varrógép, busz, rakéta, eszterga stb) csak a Crew cab-ot tudta felmutatni személyautó terén meg az Indigo-t. Most? bevásárolta a jaguárt, asszem a bentleyt is, most gondolkozik a volvo-n a kínaiakkal együtt, meg a Saab-on is.
komlpex technológiák, fejlesztések, szakemberek pottyannak a zsákba, és ezzel kb 30 éves lemaradást tud behozni egy év alatt. utána egy év fejlesztés, és tarol a piacon új, olcsó modellekkel.
és nem ez lesz, hanem ez van.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.12.17. 19:04:26

Auto-InterCont 2008.12.17. 17:24:32

Nagybátyád pedig biztos látott már John-Deere -t. Európai traktorokról nem is beszélve.
Hype-olva vannak a japán cuccok, Amerikában még jobban.

karlov 2008.12.17. 19:13:29

A Bentley-t azért nem....
De tény,hogy ezen kár fanyalogni üzlet az egész világ.
A hibrid meg egy jó marketing fogás,mert ugye egy sc400 nem fogyaszt sokkal kevesebbet,mint egy normál benzines,mert anyival a dieselnek is kevesebb a fogyasztása.Akkor már az is zöld autó?!

hülegyerek 2008.12.17. 19:22:13

Bocsi de nekem ez jut eszembe a Kínai autógyártásról:

www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A

loláb 2008.12.17. 19:43:50

Szegény gülüszemü lancia lybra.

A multiplát én magam annyira nem sajnálom, rút egy jármű volt, bár a maga módján tagadhatatlanul eredeti és jópofa.

karlmann 2008.12.17. 19:57:49


Azért összehasonlítani egy hibridet egy nem hibriddel elég vicces... De komolyra fordítva, hosszú távon biztos, hogy a kínai és az indiai autógyártás meg fog erősödni.

Viszont biztos az is, hogy semmi szükségük nem lesz arra, hogy betörjenek az európai és amerikai piacra, mert a sajátjuk sokkal nagyobb. Nem kell rengeteg pénzt ölni a drága fejlesztésbe, mert az ottani piac ezt nem igényli. Nyilván elhozzák ide is a termékeiket, de őszintén ki gondolja komolyan, hogy nekünk akarnak megfelelni?


Azzal, hogy megvettek néhány prémiumgyártót elérték azt, hogy ingyen megkapnak olyan fejlesztéseket pl. a Volvotól, amik nálunk már rég a mindennapok részeivé váltak, ott viszont a csúcsot jelentik. Nekik ez a lényeg, otthon ezzel leverik a konkurenciát és egy olcsó tömegtermékeket előállító gyártónak ez a legfontosabb.

Azt meg senki se higgye el, hogy megismételhetik azt, mint a japánok, mert azóta kicsit megváltozott a világ.
A hidegháborúnak vége, Kína szabad piac lett, nincs elzárva és ez a legnagyobb, meg persze India és most már ott is van fizetőképes kereslet. Amikor a japánok elkezdtek nyomulni az öreg kontinensre és az államokba nem azért jöttek ide mert olyanjuk volt, hanem azért, mert itt volt nagy kereslet autók iránt. Nem kell jóstehetség ahhoz, hogy rájöjjünk arra, az ő célpontjuk inkább Afrika lesz és nem Európa.

Rocko- 2008.12.17. 20:09:16

Auto-InterCont 2008.12.17. 17:24:32
még jó hogy rád nem mondta: japan.
:D

Seca81 2008.12.17. 20:20:10

Nem értem itt egyeseket. Miből gondolják, hogy a kínaiaknak nincs agyuk saját fejlesztésekhez? Pénzük az van, se sztem ez nyilvánvaló. Még lopkodnak, naés? Azt hiszitek, hogy a neves autógyártók vagy műszaki cikkeket gyártók nem lopkodnak egymástól? Hát dehogynem!

Amúgy meg Kína nemrég indította el első saját fejlesztésű űrhajóját. Úgyhogy nem kéne lenézni őket csak mert itthon azt látja a kedves vásárló a józsefvárosi piacon vagy a maglódin, hogy mekkora alja népség...

A ruháik és cipőik tényleg szarok. Mondjuk nekem a "made in England" bőr Sketchers cipőm nem bírta egy évig, a Hollandiában vásárolt "made in China" Umbro-t viszont már az ötödik éve nyúzom... Igaz csak egy ellenpélda, de legalább cáfolat, hogy "mind szar!"

Seca81 2008.12.17. 20:21:26

javítás: "pénzük az van, sztem ez nyilvánvaló..."

agoni 2008.12.17. 20:22:49

A Rover 75-ből kendácsolt Roewe 750 (jajj ez a név) után engem már semmi nem lep meg.

udla 2008.12.17. 20:25:06

Üdv!

10 éve Lanciával járok. Ebből az utóbbi 4 évben Lybrával.
Most viszont pityergek egy kicsit.

zöldi 2008.12.17. 20:46:51

Én csak egyet nem értek: Ezeken az "újjáéledt" kocsikon mi a toszért hisztiztek? Mert tovább gyártják őket más néven? Fogadok, ha a VW logóval gyártanák, most itt nyírnátok egymást, hogy ki vesz előbb...Kész vagyok.

zalkapone 2008.12.17. 21:06:39

Az, hogy alja népség, az egy dolog. De hogy van eszük, az tuti! Nézzétek meg, egy vadidegen országban, nulla nyelvismerettel is jobban élnek, mint az "őslakók"! Ha kitalálták, hogy kell az utánzat ruha a felvágos, de csóró pöcsöknek, akkor ugyanez miért ne jönne be nekik kocsival? Mondjuk az Isten óvjon minket ezektől az autóktól, de hogy előbb-utóbb nálunk is lesz, az biztos!

Bontószökevény 2008.12.17. 21:12:33

Na azé a hatezres benzintemetőnek van stílusa! Meg volt is! Inkább egy Caddy mint egy ilyen kínai hipergagyi! :D

papptibi 2008.12.17. 21:15:16

Viktorio007:
hogy megdöbbentem, amikor megvettem a DVD-lejátszót, és a hátulján volt egy Made in Hungary felirat. Aszittem, Kínán kívül tilos ilyesmit gyártani.
Amúgy, tegyünk még hozzá valamit: Kína irtózatos környezetszennyezéssel, az emberi munkaerő maximális kizsigerelésével tart ott, ahol. Míg mi azon törjük a fejünket, hogyan csökkentsünk szén-dioxidot, addig nálunk az energiaszektor erősen szén-bázisú, ahogy az olimpia előtt is gond volt, hogy nem látni a szmogtól. Így könnyű olcsónak lenni.

Bontószökevény 2008.12.17. 21:18:04

Ilyen űrhajót lőttek fel az oroszok 40 éve! :) Űrhajózás helyett inkább a népet etetnék! Az igazi Kína nem Hong-Kong meg Sanghai, ahol csak úgy nőnek ki a földből a felhőkarcolók mint a gomba! Kína nagy része nyomorog! Szóval csoda egy népség piros könyvecskével!

zalkapone 2008.12.17. 21:19:53

Napi szinten kínai termékek közt élem mindennapjaim. Egy tucat (nem darab) pamutpóló kevesebb, mint 1 (azaz egy) dolláros áron jön be az országba. Lehet ezeknek kivetni antidömping-vámot, meg kiszabni mindenféle büntetést, amikor egy konténeren megkeresi másik három árát...

Secnir 2008.12.17. 21:28:59

"zöldi 2008.12.17. 20:46:51
[...] Fogadok, ha a VW logóval gyártanák, most itt nyírnátok egymást, hogy ki vesz előbb..."

khm.
ne felejtsd el, hogy kínában a VW és a merci évtizedek óta jelen van. a VW ott (és Braziliában) gyártja a VW Santana-t (ami szerintem az egyik legjobb alternatíva a Passat HELYETT akár idehaza is. nekem volt egy, a '82-es szériából, és a korabeli passathoz képest ég és föld.
azok kínában készülnek - kínai MINŐSÉGI alapanyagból (mert olyan is van), és német vezetés, német minőségbiztosítás mellett. AZ ugyan kínai, de annyira, mint amennyire a thalia török.
és olcsóbb, mint a passat. csak nem lehet behozni, mert kínából nem fognak nekem egy darabot behajózni.
mercik dettó.

és ne feledd el, hogy azok a kis kínaiak, akik ott dolgoznak, ott TANULNAK!
nem keveset, és később más gyáraknál fogják kamatoztatni a tudásukat. nem évtizedek, hanem hónapok, esetleg 1-2 év kérdése, és kihozzák azt a kínai autót, ami EURO 4-es motorral lesz felszerelve, ára 1m huf alatt lesz, és meg fog felelni az ADAC, EURONcap törészteszteken is.

apropó, hallottad, hogy európában összeszerelő üzemet akarnak létesíteni?

Benedx 2008.12.17. 21:31:58

Azért mielőtt nagyon belemelegednétek a fikázásba, meg kellene nézni, hogy a számítógépnek, amin éppen pötyögtök, hol készült az alaplapja, procija, stb, az Adidas cipőd, meg a Nokiád akksija. Nem a kínai a genya, aki kizsákmányol, hanem te, meg én, akik tudjuk ezt, mégis megvesszük a cuccost. Pont ezért tarthatják fent ezt a rendszert, mert mi támogatjuk. Szóval, ne legyünk már álszentek.

zalkapone 2008.12.17. 21:38:37

Alaplap, proci az Taiwan. Igaz, kína szerint az is kína.

Benedx 2008.12.17. 21:45:17

Akkor te szerencsés vagy :D az üdítő kivétel :)

Tornado86 2008.12.17. 21:48:34

Akkor mar inkább használt Geely Mongólián atkocsikaztatva :P Másfelõl pedig a cikk elolvasása nélkül is az a véleményem, hogy ezek a konstrukciók egy követ fújnak a benzines Logan-okkal, amik strapabírás terén állják ugyan a sarat, de pl. az 1.4es benzinest mar a SupeRNova-ban is használták. Ugyanakkor ott van a japán gyártók példája, szóval jó mérnökökkel lassan jó eredményeket érnek el. Addig viszont többek között ott van a viccelõdés lehetõsége, így szerkesztettem is korábban kb. 1 tucat geelys viccet.

zalkapone 2008.12.17. 21:50:41

Igyekszik az ember! :-)

nyelv-ész 2008.12.17. 21:58:00

Libra, Multipla... van eszük az olaszoknak, a két legrondább autójukat sózták rá a sárgákra.

Aki meg az első szériás gülüszemű csótány-Multiplát szépnek látja, az ne nézzen annyi horrorfilmet, mert megárt.

Benedx 2008.12.17. 21:59:27

Nekem HP laptop, Made in China :) kompletten :)

Benedx 2008.12.17. 22:01:13

Amúgy meg anyám Marutija '92-ben milyen gizda lett volna így, voáááá...

.atti 2008.12.17. 22:37:33

azért haladnak a kínaiak mert ők dolgoznak (pl. a józsefvárosi piacon hány magyart látsz dolgozni ? nekünk derogál ez a munka nekik nem ők cipelik a nehéz dobozokat ) , nem csak pofáznak okoskodnak mint mi . Mi csak egy fasszopó nép vagyunk akárhogy is fáj , a mi kis tügymörgéseinkkel döntésképtelenségünkkel együtt .
Semmire se tudunk megoldást semmiben nem tudunk haladni , egymást akadályozzuk , és egymásra irigykedünk (jé! neki mibő van pénze jelentsük fel ! hát ő dolgozik bazmeg - nem pofázik )
Mi országunk bukásra vagyunk ítélve , mert olyan a kultúránk sajnos és olyan az emberek mentalitása . Ha valakinek sikerül valamit elérni mondjuk vállalkozó, nem mer vásárolni mert rögtön üldözni kezdik neki miből van ?
Így hogy fejlődhet egy ország ?
Na a kínaiak nem így gondolkoznak . Náluk felnéznek a sikeres emberekre , akiknek sikerült valamit elérni , és megpróbálnak tenni valamit hogy nekik is sikerüljön . fáj kimondani de szorgalmasabb nép nálunk ezerszer mint mi . A seggjukukba se vagyunk , nem tudunk összefogni megbeszélni semmilyen szinten - csak pofázni - azt viszont mindenki .
Nagyon okos ötletnek tartom hogy kész kipróbált kidobott gyártósorokat vesznek meg és újrahasználják . Ez se jutott volna eszébe senkinek . Az új típusok se jobbak semmivel mint a régiek (nekem egy w140 bálna merci kéne újban hátha az is lesz)

.atti 2008.12.17. 22:47:39

JA MÉG ANNYIT . Nálunk elterjedt a szlogen . "Kínai gagyi" Ja persze ! Kínában minden van !!!!azt gyártja le olyan minőségben amit szeretnél és amire van pénzed !!!!
Az már más kérdés hogy itt az ocsó pici kinai gagyi holmira van igény , ezért többnyire azt hozzák be az országba .
Ahogy változik a hozzáállásunk pénztárcánk ,ők nagyon rugalmasan biztos rögtön alkalmazkodni fognak és jobb minőséget fognak behozni .

zalkapone 2008.12.17. 22:57:49

Volt egy cimbim, aki elment józsefvárosira cipőt venni. Mondja neki a bevándorló, hogy nincs 44-es, de ha vár fél órát, akkor lesz. Láss csodát, lett! Ennyi. Amire igény van.

Carisma001 2008.12.17. 22:58:17

Úristen!!

A MITSUBISHI EVO is lesz majd kínai???

Keresek egy üveg vörösbort, mert nem fogok aludni!!!:):)

Carisma001 2008.12.17. 23:02:27

Találtam:)

Cabernet Sauvignon-t. Ez még nem kínai:)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2008.12.17. 23:06:09

Szeretném leadni a rendelést a kínai Lybrára. Fullosan, 2.0, automata, napfénytető, szürke alcantra belsővel, meggypiros fényezéssel, kombi változatban. Sajnos amikor ezeket gyártották, még az iskolapadot koptattam, így nem tudtam beszerezni, a használtpiacon pedig nem létezik ilyen kombinációban.

Egy közepesen felszerelt új Swift (óóójajjmitmondtam) árát nekem megér, drágább úgysem lesz. Annyit bármikor. Akár még ma.

Csontos Szigfrid 2008.12.17. 23:30:11

Roland-nak igaza van!
Ma már szinte mindenki, aki elektronikai, mikroelektronikai terméket, kisgépet vesz, rögtön a japán termékekre gondol, ha jót akar venni. Csak ezután néz olcsóbb európai után. A Made In Japan egyet jelent a minőséggel, megbízhatósággal, tartóssággal ezen a téren. Esetleg most már inkább a márkanevet nézzük, mert ugye a japánok is kínában, stb. gyártatnak.
Autóknál hasonló a helyzet. Ha nem is annyira.
Kína most még sok gagyit gyárt, mert a nagy népesség kielégtésére ez a megfelelő, másképp nem is lehetne. De előb-utóbb minőségben is ott lesz. De mintha nem tudná mindenki, szinte az összes japán márka kínában gyártat. Ha tudnak a kínaiak jót is csinálni, csak idő kérdése, hogy mikorra tudják ezt az iparuk minden területén, minden gyárban bevezetni. Valahogy így gondolom.

pzs79 (törölt) 2008.12.17. 23:43:18

Mire kigondoltam mit írjak, Calyx leírta. Bár azért örültem, hogy a japán kamerámra az van írva, hogy made in japan. Igaz, az akksi china. Amúgy meg nem hoznák ide ezeket a kínai termékeket, ha nem venné(n)k meg. Az autókkal is ez lesz. Különben meg szerintem az amerikai kocsik is gagyik, csak ők száz éve csinálják. Nyócezres kétszáz lovas dögök, Caddy olyan belsővel, mint egy Szamara - hahaha. És még: megnéztem hülegyerek hivatkozását, szerintem az egy néhai toledo lehet. Vajon hány ember van, aki simán megvesz egy 0 km-es kocsit, ami húsz évvel ezelőtti szinten van, ha féláron adják? Sok! Akkor lesz itt nemulasss, ha Kínában csökken az autóhiány.

lanciabacci 2008.12.17. 23:47:25

Sziasztok, csak néhány apró kiegészítés/pontosítás:

akiknek nem világos: a kínai "Mutiplan" nem a szokásos koppintás, hanem licenc, vagyis egy az egyben az eredeti autó, csak más emblémával, tehát a töréstesztjük (is) egyezik, szvsz.
Maga a hír és a bemutatkozás egyébként még tavaszi: multipla.szakkor.hu/cult.htm

Az olasz Multiplát jelenleg is gyártják és ahol kapható, ott 2006 óta - szerintem is sajnos - fekete belsővel árulják és meg lehet venni bőrrel is, ami egyébként az Emotional felszereltség része, vagyis van belőle bőven.
A fészliftelt, új külső pedig pontosan olyan jól használható autót takar, mint amilyen az előd volt. Ráadásul így is több egyéniség van akár csak a hátsó lámpájában, mint bármelyik VW-nak... ld. Touran :)
Másrészt persze a hard-core rajongók azért pápamobillal járnak...

Az a Suzuki/Zotye Alto/Maruti 800 tényleg üt... :)

Érdekelne különben, hogy a Csikós vajon miért zokog a sarokban azon, hogy utángyártják a Multiplát? ... ha koppintásról lenne szó megérteném, de így nem világos. Na mindegy.

w a s d 2008.12.18. 00:50:09

Azt nem tudja valaki, hogy a Praktikákat ma hol gyártják, milyen tulajdonban van a cég, honnan származik a beltartalom?

w a s d 2008.12.18. 00:54:29

Attól meg nem félek, hogy annyira hűde olcsóak lesznek a kínai autók. Ahogy néztem, Passat méretű Geely vagy mi, 20.000 euró németeknél...

Carisma001 2008.12.18. 06:20:03

pzs79-nek igaza van!
Ahogy ismerem a magyar fogyasztói szokásokat, itt biztosan vásárolnának a kínai -gagyi vagy nem gagyi- autókat. Itt az Ill Ferro-nak is hogy felült mindenki!!!
Mellesleg a gagyizmus jó példája volt amikor a Daewoo-ból szinte egyik napról a másikra Chevrolet lett. A 13-as virslikerekes Kalos igazi gagyi autó, de mégis vették, mert olcsó volt. Meg adták Kispolszki kilincs beszámításra!
Tehát ha ideérnek a kínai autók -idő kérdése- a kevés pénzűek meg fogják venni, a tehetősebbek pedig ezután is a japán és német (stb) modelleket választják majd.

Szűcslaci 2008.12.18. 07:20:19

A kínaiak keményen leszarják, hogy vesz tőlük Európa autót, vagy sem. Van nekik elég piac otthon.
A kínai emberek sajnos már legalább olyan magasak, mint egy átlag európai - sőt, még magasabbak is. Aki nem ezt állítja, az a Cseh2-t nézi.
Ugyanez csinálták a Japánik is, csak az 60 éve volt és akkor a bimbódzó kommunizmusunkban megőrültünk egy japán zsebrádióért.
Jártam sokat kínai ( SOUEST FREECA) terepjáróval - ínában. Tökéletes autó, szarér-hugyér.

Kifordított kacagány 2008.12.18. 07:35:09

.atti 2008.12.17. 22:37:33
nagyon igazad van

lanciabacci 2008.12.17. 23:47:25
azért az világos, hogy a licenc még nem minden, mert nem mindegy, miből és hogyan építik azt a terméket. ők pedig az igényeknek megfelelően olcsónak fogják építeni. ez pedig nem csak a törésteszten, de egyéb dolgokban is meg fog látszani.
ami pedig a töréstesztet illeti, az egy lényegtelen szempont. rengetegen vannak akik nem törni veszik az autóikat és nekik teljesen mindegy, hogy azok hogyan törnek.

Carisma001 2008.12.18. 06:20:03
a sokpénzűek is fogják vásárolni. attól, hogy valakinek sok pénze van, még nem jelenti azt, hogy két kézzel szórja pl egy bevásárlókocsira.

Gomulka Béla 2008.12.18. 07:43:52

Az olaszok amúgy nem eloszor csinálnak ilyet. Talán már hallottak az urak a Zsiguli és Polszki Fiat típusokról.

Dr Zoidberg 2008.12.18. 08:51:41

Öhm...én mint Lancia Lybra tulajdonos (ráadásul ugyanabban a színben, mint a fotón) most elég furcsán érzem magam...

Cimbi 2008.12.18. 09:08:27

Hali!

vegigolvastam mindenkit.
Sztem is azt gyartanak amit csak akarnak, penz kerdese az egesz.
Pl van egy ismerosom aki felajanlotta, hogy tud hozatni(gyartatni) kinabol kuplungtarcsakat a bolti ar 1 tizedeert (!!), olyan logoval, koddal amivel csak akarjuk (!!). Es akkor nem fognak fejlodni?
Dehogynem!
A ford a mondeon azert valtoztatja az alkatreszek formajat, hogy ne legyen jo egyik mondeobol a masikba, es a minoseguk is azert olyan amilyen (lasd kettostomegu lendkerek) hogy ne csak az auto eladasaval nyerjenek hanem az alkatreszreszleg is gyarapodjon. Ide hozzatartozik, hogy a ford nem nagyon adja ki a jogot senkinek alkatreszgyartasra.
De ez nem csak a fordnal van igy.
Pl a BMW/Mercedes minek tesz ket pollenszurot egy autoba? Nem hinnem, hogy az ember tudejenek a literteljesitmenye erdekelne...
Szoval nem kell felhaborodni, meg kell gazdagodni valamin nekik is.
Azert jobb lenne nekunk eloszor.

Cimbi 2008.12.18. 09:09:53

azert ebbol nem lessz 300 komment

Cimbi 2008.12.18. 09:11:42

Egyebkent meg ha a Mutiplant le fogjak annyira egyszerusiteni, hogy ne legyen benne ami elromoljon meg lehet jobb lessz mint az eredeti

Ymmi 2008.12.18. 09:16:48

A kereslet kínálat már csak ilyen.Mindenki azt vesz amire pénze van.Az autó is csak használati cikk!!! Semmi több.A videón látotteredmények alapján úgysem engedik be az eu-ba.Ha meg jók lesznek tényleg nem lesznek olyan olcsók,vagy ezeket is a hajón állítják össze mint a ruhákat?Persze hogy nem(bár az eszük megvolna hozzá..)A Golf II. és III. úgy tört mint a pinty akkor az mennyivel jobb mégis mind a mai napig szent tehén mert golf mert német mert gizdázni kell ezzel a diszkó elött a suli elött.A magyarok már csak fikáznak mindenkit jó ideje de dolgzni kellene és nem hitelekből karácsonyozni és státusz autókbol fikázni azt aki dolgozik amit szintén hitelre vett mert az a lényeg hogy lássák hogy neki van.Végezetül boldog karácsonyt kivánok minden olvasónak, komment írónak, a TC szerkesztőségének, minden autósnak,gyalogosnak.és az ünnepekre ne azzal lepjük meg a családunkat hogy összetörtük magunkat és másokat.

ratrider02 2008.12.18. 09:23:13

Oyle megértelek. Rosszullét kerülgetett mikor szárnyra kaptak olyan kósza híresztelések, hogy a Classic II-es Opel Astra Zastava néven fog tovább futni déli szomszédunknál. Akkor még gyakorlatilag az enyém vadi új volt.....

Bontószökevény 2008.12.18. 09:36:49

Nem olcsó Smith&Wesson bicskám is kínai! Szét is hullott hogy a rosseb egye meg!

TRoli 2008.12.18. 10:27:40

Tisztelt hozzászólók! Tapasztalataim alapján azt a tanulságot vontam le, hogy a minőség az nem gyártási hely fügvénye. Sokkal inkább befolyásolja,: a felhasznált alapanyag, technológia, és a minőség ellenőrzés. Ezeket Kína mind megtudja vásárolni, vagy már régen meg is tette. A HVG egyik elemző cikkében azt jósolják, hogy a világ termék gyártását 2020-ra 100%-ban le fogják tudni fedni. De napjainkra vetítve: a high-tech ugyanúgy ott készül, mint a gagyi, csak más a mennyiség, a minőség, és emiatt az ár. Maximum nem raklámozzák hogy ez kínai minőség, mert hát mennyivel nemesebb mondjuk egy Britt brand. Ez van. A sznob fogyasztó a legjobb fogyasztó. Ez a globalizáció!

loláb 2008.12.18. 10:52:54

Ymmi 2008.12.18. 09:16:48

"...Az autó is csak használati cikk!!! Semmi több..."

Akkor Te asszem nem jó oldalra tévedtél...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.18. 10:55:31

"Gomulka Béla 2008.12.18. 07:43:52
Az olaszok amúgy nem eloszor csinálnak ilyet. Talán már hallottak az urak a Zsiguli és Polszki Fiat típusokról. "

De említsük meg még a Steyr-Puchot, Seatot, Zastavát...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.12.18. 11:00:41

"ratrider02 2008.12.18. 09:23:13
Oyle megértelek. Rosszullét kerülgetett mikor szárnyra kaptak olyan kósza híresztelések, hogy a Classic II-es Opel Astra Zastava néven fog tovább futni déli szomszédunknál. Akkor még gyakorlatilag az enyém vadi új volt..... "

És akkor a te autód is Zastavává vált volna? Vagy mi?

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.12.18. 11:07:31

HUMAN WORLD - MADE IN CHINA
please wait while loading.....72%

ratrider02 2008.12.18. 11:11:26

vadász2
Szerintem neked is szarul esne, hogy amit megvettél drága pénzen, és valamiféle minőséget tükrözött a márkaneve, azt egy-két évvel később meg tudod vásárolni jóárúsítva is, más márkanévvel, esetleg jóval rosszabb minőségben. A Te használati tárgyad piaci értékét szerintem rontja lefelé. Főleg ha ugyanazon a piacon megtalálható mindkettő.

gin74tonic 2008.12.18. 11:50:36

most mi van??? olcso munkaerovel olcsobb alapanyagbol licence termeket gyartani miota bun??? ilyen a kapitalizmus, nem kell megvenni ha nem tetszik.

tudos77 2008.12.18. 12:10:44

A kínai minőségről, meg hogy gyártanak ők szuperjót is a 90'-es évek közepén megesett első és utolsó kínai cipővásárlásom jut eszembe.
Kellett egy kényelmes, zselétalpas edzőcipő, azonban csóró középiskolásként csak az olcsót engedhettem meg magamnak. A család egyik cipőiparban dolgozó ismerőse mesélgette akkoriban, hogy micsoda minőséget kezdett el produkálni a kínai cipőgyártás, a nyugati gyártók már szinte csak ott dolgoztatnak, mert olcsón a legjobbat kapják, a hatalmas ipari fejlesztések és a precíz, minőségi, fillérért dolgozó munkaerő miatt. Ha okosan akar sportcipőt venni az ember, akkor csak a kínai American Sport-ot vegye, mivel az valójában Nike, csak majdnem féláron. Amikor a gyártosoron lemegy a Nike, a kínaiak még kinyomnak ugyanabból a cipőből néhány milliót, csak saját cimkével, na ez az American Sport. Ezt jó tudni gondoltam, ez kell nekem. Minőségi cipő, amit úgyis csak edzeni hordok, ezért nem számít a márka, csak olcsó legyen. Találtam is ilyen cipőt (nem a kínai piacon, hanem márkás cipőket áruló boltban az alsó polcon), ára sem filléres, a kialakítása meggyőző, egy az egyben a Nike egyik tavalyi modellje. Gondoltam az összkép egy vásárlást megér, sőt az eladó is azt mondja, még egyet sem hoztak vissza hibával.
Megveszem a cipőt, próbaút megyek edzésre benne a város másik végére, jó hosszú séta. A cipő egyre kényelmetlenebb. Odaérek, megnézem, a zselétalpba töltve valami szappanos vízhez hasonló anyag volt töltve, ami a szétnyíló illesztéseknél lassacskán mind kifolyt. Anyázok, de az edzést azért végigcsinálom zselétalp nélkül is. Indulok haza, kis kocogás után majdnem fejreállok, mivel a bal cipőm talpa teljesen levállt a ragasztásnál, csak az orránál fogja még valami (nem vicc, nem kitaláció, első használat, teljesen új cipő). Ott állok sötét este, otthonról egy órányi gyalogútra levállt talpú cipőben. Szükségmegoldásként a haverommal összerágtunk két csomag rágót, azzal próbáltuk megragasztani, kevés sikerrel. A hazaút vagy két óra csoszogás lett. Másnap a boltban pénzbehajtás, a boltos szó nélkül, a cipőt meg sem nézve (ennyit arról, hogy nem volt még dolguk hibás darabbal)visszaadta az árát, amit kevésselkiegészítve vettem egy KangaRoost (made in australia), igaz csak sima talppal, viszont ha előveszem a sufniból kerti munkára így 14 év után is kopottan, de hibátlanul egyben van. Azóta én tudatosan kerülöm mindenből a kínait, a legendák ellenére a legtöbb dologban odafigyeléssel nem is túl nehéz ezt megtenni.
Így történik meg az, hogy a haverom Sony tévéje (made in china, de micsoda kontrasztja és felbontása van!)egy hónaposan kering szervízről szervízre, az én Sony - made in japan - tévéjeim (8 éves meg egy 2 éves) hibátlanul működnek. Szerinte a Sony már nem márka, szerintem meg Kína kerülendő mindenből.

Az autókkal is valahogy így vagyok, minőségellenőrzés, illetve minőségtudatos munkakultúra nélkül olcsót lehet, jót nem előállítani. Akinek már volt folyamatosan elromló, mindíg márkaszervízben álló, amikor kellene sose működő autója, az tudja, hogy fél-egymillió forintot simán megér az üzembiztonság tudata két hasonló kategóriás, de más gyártmányú autó között.

JaniV 2008.12.18. 12:19:23

Én már nem csodálkozok semmin sem.
A legnagyobb márkának (hitt) dolgokról is kiderül, kínában gyártották (vagy indiában, végeredményt tekintve ugyanaz).
A legtöbb terméken rajta van: Made in P.R.C. Legyen az gép, berendezés, komplett termék, tv, rádió, számítógép, stb, bármi. Szándékosan nem írok márkát, mindenki nézzen körül, lepődjön meg. (És nem a gagyi kategóriára gondolok)

Az eredeti témához kapcsolódóan: Nagyon sok autógyárnak terveztek az olasz tervezők (Bertone, Zagato, stb, Walter da Silva pl Alfákat, ... most VW csoport) kocsikat európában, a japánoknak, stb., a kínaiaknak miért ne tehetnék?

Chino 2008.12.18. 13:43:55

Nem tudom, hogy írta e már valaki, de a Multipla(n) kormányán már a Zotye jele van, és nem Fiat.
Remélem nem kell több olasz autót látnom kínai jellel...
Még a Volkswagennek sem kívánom, pedig nem szeretem, mert semmi fantázia nincs az autóikban...

zöldi 2008.12.18. 13:54:12

Én azt nem értem, a japánok miért nem hajlandóak az olaszokkal formaterveztetni. Akkor asszem tényleg összeomlana a vliág autógyártása.

gin74tonic 2008.12.18. 14:17:11

az olimpiat azert eleg jol osszehoztak... kina vilagbirodalom, ha szar cipot csinalnak, ha nem. 4000eve birodalom, es ahogy elnezem meg 4000evig allni fog, lehet akkor mar USAra par torteneszen kivul nem emlekszik senki oroszorszag pedig moszkvabol es par muzsikbol all. Szar kocsit csinalnak? Mi magyarok milyet? A suzuki meg a gm csinal jokat, de MI?

JaniV 2008.12.18. 14:24:10

zöldi! Nézz utána, hány japán autómárka az olasz tervezők munkája!
Fordítva keresd: Italdesign, vagy Autoitalia, vagy Carrozzeria Castagna, vagy Bertone, vagy Pininfarina, vagy Zagato, hogy csak akik hirtelen eszembe jutnak. Meg fogsz lepődni!
Konkrétan, autómárkák és típusok felsorolását láthatod, évjárat szerint.

Bucko 2008.12.18. 14:24:11

"nyelv-ész 2008.12.17. 21:58:00
Libra, Multipla... van eszük az olaszoknak, a két legrondább autójukat sózták rá a sárgákra."

Fogadjunk, hogy neked is német, vagy japán autód van!
A lybra csúnya lenne? Ezzel nagyon vitatkoznék mivel nekem is lybrám van és 10000000 jobban megbámulják az utcán mint egy tucat passat-ot, vagy bömbit vagy óódit! Szóval okosan a szavakkal! Különben is olaszokkal dizájn ügyben leállni vitatkozni őrültség, mert csak idő kérdése hogy kiderüljön, nekik van igazuk!!!

Ciri 2008.12.18. 15:00:32

Bucko:
"óódit!"

Gondod van az Audi szó leírásával, vagy csak egyszerüen irígy és/vagy rosszindulatu vagy?

zöldi 2008.12.18. 15:04:28

JaniV:
Akkor viszont a japánoknak vannak túlságosan vad cenzoraik.

Bucko 2008.12.18. 15:13:18

Ciri 2008.12.18. 15:00:32
Bucko:
"óódit!"

Gondod van az Audi szó leírásával, vagy csak egyszerüen irígy és/vagy rosszindulatu vagy?

Csak annyira vagyok "rosszindulatú" amennyire mások! Engem különben sem érdekel ki milyen kocsival jár! Csak amíg én nem mondom, hogy pfúújjj undorító Audi addig más se tegye ezt! És szerintem a lancia Lybra nagyon is szép! Mindekinek más autó tetszik, és ez így van rendjén így lesz változatos a piac! Csak már unom, hogy az olasz autókat pocskondiázza mindenki és a német, japán az isten! Hol ott a német ipar sem a régi már! Elmondhatom magamról, hogy olasz autó párti vagyok, de tudok racionálisan is gondolkodni róluk! Van amelyik elcseszett széria, de úgy gondolom ez bármelyik autó gyárnál megesik! Ja és ha kicsit mindenki kinézne a szemellenző mögül, rájönne, hogy az olasz autók is kifejezetten jók! Nézzük pl a lancia lybra-t! Tudomáson szerint a legtöbb darabot német piacra adták el, és náluk nem is olyan nevetsége ára van a mai napig mint pl nálunk!! Ja és azt is itt a Total car-on olvastam, hogy (idézem) "A lancia lybra egyetlen elemébe több stílus szorult mint egy autógyár egész palettájába"! Szóval nem kell a műbalhé! GONDOLKODJUNK!!!

jenko80 2008.12.18. 15:44:42

valaki írta (asszem a jófiú), hogy ezekkel az olcsó vackokkal ki lehet elégíteni a brutális méretű és mégbrutálisabban bővülő igénytelen belső piacot, és az lesz a gáz (szó szerint), ha egyszerre beröffen a másfélmilliárd kisköbösített-jóárúsított multiplan...

Minőség meg olyan van, amilyet megfizetsz, tökmindegy, hogy kínai-e.

Cipősztori: vettem Dániába Ecco cipőt, mer az jó skandidizájn, drága-menő-sznob. Kényelmes is mint az állat. made in China... akkor lepődtem meg utoljára ilyenen

gin74tonic 2008.12.18. 16:09:25

kinaiul hogy van az hogy "kornyezetszennyezo vacak"? lehet tudatlanok vagyunk es leforditva made in china? :DDDD

Rocko- 2008.12.18. 16:37:46

Ciri 2008.12.18. 15:00:32
nem a védelmére, de elég sokan írják ódinak, olyanok is, akik fanok v akiknek van. :)

Psziho 2008.12.18. 16:55:33

Fiat embléma a kormányon?

Szerintem ez ugyanaz,mint ami a maszkon van!

zalkapone 2008.12.18. 19:15:47

Egyik barátom vett 3 éve egy új Astrát, mondván a német autó. Mi van a gépkönyvben? Assembled in Turkey. Három hetesen már a szervízben is volt vele, mert beázott a hátsó lámpa, és zárlatos lett. Három év alatt nyolcszor volt szervízben a kocsi műsoron kívül (tehát a kötelezőket leszámítva)! Most inkább vett egy új Lancert, Made in Japan. Igaz várt is rá 8 hónapot...

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.12.18. 19:31:00

Nyugi, fejlődnek a kínaiak. Két és fél hetet voltam Shenzenben, Kínában, olyan mintha Tokióban járnál. Sehol egy bringa mindenki autóval jár. Betörtek a távközlési iparba és le fognak nyomni minden nagy céget. Ja és új cuccokkal jönnek, nem koppintásokkal. Tíz év múlva megnézem melyik európai autógyár fogja állni a versenyt velük. Illetve állni fogja, ha csökkenti a béreket (már megkezdődött)és az államok az adókat. Ja ott nincs szociális segély, aki nem dolgozik az éhen hal. Kicsit fantáziátlanok, de majd bele jönnek.

vafeco 2008.12.18. 21:08:50

Lancia Lybra mint kínai zokni vagy zotye vagy mi? Sírógörcsöt kaptam.Ha már egyszer úgydöntött az olasz társadalom,hogy a Lybra meghalt ,akkor miért kell gusztustalan nevű szar anyagból zombiként újraéleszteni?Ez ennek a gyönyörű és páratlan eleganciájú autónak a tudatos és számomra felfoghatatlan meggyalázása.Hozzáteszem Ford Escortom van de közel 2 éve csorgatom a nyálam egy remek fullos példányért!Ami késik nem múlik biztos hogy Lancia lybra lesz a következő autóm.Valaki irta,hogy csúnya .. háát ízlések és pofonok véleményem szerint a világ talán egyik legszebb autója a Big Brother Thesis-el együtt.Viva Italia!

zalkapone 2008.12.18. 21:31:19

Egyet remélek, hogy a kínaiak nem tudnak Mustang gyártósort venni! Ha mégis, akkor elvonulok a sarokba egy üveg ...-val
(tetszőlegesen behelyettesíthető), és csendesen elkezdek atombombát tervezni...

zalkapone 2008.12.18. 21:32:26

Bár alkatrészeket már zsákszámra gyártanak hozzá. Lehet, hogy kezdhetek nekiállni?

Gomulka Béla 2008.12.18. 21:36:20

Talán még emlekeznek az urak a bordó, kamu svájcibicskára. Original Swiss army knife. Made in China.

zalkapone 2008.12.18. 21:54:00

Amikor leadták az első "homeshopping" reklámot, tudtam, hogy valami elkezdődik...

JaniV 2008.12.18. 22:14:53

zöldi: nekem a legnagyobb meglepetés: a Moszkvics 408 is Pininfarina munkája, a 60-as évekből!

románc cuvée 2008.12.19. 12:19:21

Ymmi
"A Golf II. és III. úgy tört mint a pinty akkor az mennyivel jobb mégis mind a mai napig szent tehén mert golf mert német mert gizdázni kell ezzel a diszkó elött a suli elött."..."A magyarok már csak fikáznak mindenkit jó ideje"...meg mindent;)

jenko80 2008.12.19. 14:29:54

ymmi: mert a golf II meg III hogy tört? Sztem jól a maga idejében

gin74tonic 2008.12.19. 20:44:16

zöldi: nekem a legnagyobb meglepetés: a Moszkvics 408 is Pininfarina munkája, a 60-as évekből! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

zalkapone 2008.12.19. 21:41:19

Ez volt a szakmunkás vizsgamunkája! :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.21. 09:14:41

www.hasznaltauto.hu/2534286_ferrari_f_1992
csak egy kérdés a Ferrarival kapcsolatban.
Jogosan használják-e nálunk a Ferrari emblémát azok akik a replikákra teszik rá.
Ennyi erővel a kinai piacos is mondhatja a gagyi Adidasra hogy csak replika.

jamiepapa 2008.12.21. 10:00:34

Én,mint Lancia tulajdonos nem hőbörögnék annyira.Az olasz autóknál bizony gyakori az anyagminőségi probléma,ezen nem igen lesz mit rontan,az összeszerelési minőség sem fog romlani,csak a hsziankianghuaucsingcsungming márkanév lesz emészthetetlen.Ettől még az is jobb lett volna,ha a FIAT ott gyárja az autóit.

vafeco 2008.12.22. 19:25:47

Gondoljatok bele: A németektől megvennénk egy kb.8-10 éves kifutott merci gyártósorát és ugy ahogy van változtatás nélkül Puli 220,meg Puli 240,meg Puli akármi néven elkezdenénk forgalmazni.Ki kapna előbb röhögő görcsöt? Mi vagy a németek? Vagy úgy egész európa?S lenne rá kereslet?Na ugyanezek az érzések kavarognak Bennem mikor meglátom a Lybrát zoknyi néven.Tényleg röhejes!Remélem nem hozzák be hozzánk!!
süti beállítások módosítása