Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Miért nem a ... lett az év autója?

  2008. november 17. - zoldblog

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb? Abban legalább van egy jópofa ötlet, az a külön is - egyben is nyíló ötödik ajtó.

Ha én lennék a világ autós újságírói, a második generációs Prius óta nem osztottam volna díjat. Az az autó ugyanis valami olyan dolog volt, ami, bár közel nem adott választ az autózással összefüggő problémákra (fogy az olaj, sok a széndioxid), legalább elkezdte a mondatot.


Toyota Prius II

Tudják, mikor volt Év Autója a Prius II? A 2005-ös modellévben, négy éve. Azóta nyert egy semmilyen, de tágas kisautó, egy sportos egyterű, egy retróautócska, most meg ez a középkategóriás szedán. Mind csak konvencionális hajtásláncokkal rendelhető, igazán újat egyikük sem hozott a világba.


Chevrolet Volt

A GM, ha átvészeli ezt a válságos időszakot, és tényleg megcsinálja, majd széles körben terjeszteni kezdi a Prius mondatát folytató Voltot, bizton számíthat a semmit nem számító szavazatomra. Ahogy a Tesla is bezsebelheti voksomat a hétköznapi életben teljesen használhatatlan, de a világot előbbre vivő Roadsterrel, ha sikerül számomra bebizonyítania, hogy autója nem csak kisfilmekben gyorsul csendesen, nem csak katalógusokban létezik. (Látott már valaki hús-vér Tesla Roadstert? Na ugye.)


Tesla Roadster

Szavaznék a levegővel ketyegő Tatára is szívesen. Meg akár a 7-es BMW-re is - ha végre nem csak Kiválasztott Nagy Emberek kapnának mutatóba hidrogénes Heteseket, hanem a polcra is feltennék végre a kőolajcsapdából való menekülés ígéretét susogó  méregdrága, de legalább nem mérgező vízgőzpöfögő kocsikat. És hol a Honda FCX? Amerikában, tudom.


MDI Aircar

Szóval nekem az Insignia, egy bizonyára kényelmes, csendes, de igazából tökéletesen semmilyen tárgy Év Autójának bizony Nem Kéne. Önnek kéne? Vagy másik mostani jelölt kéne? Vagy esetleg Ön is úgy érzi, hogy a Prius után Év Autója ne legyen többé benzint, gázolajat égető tömegmodell?

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26773983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

w a s d 2008.11.19. 13:33:29

Az Opelek meg VW- k beltere meg többnyire úgy jó szerintem, ahogy van. Pont az bennük a szép (ahogy sok japán meg akár koreai autóban is), hogy autó- szerű, nem pedig olyan, mintha egy hatalmas, színes műanyag gyerekjáték lenne az egész (ha meg "vadabbat" akarnék, abból is van szép, pl. több olasz vagy francia autóban, akár színes betétekkel is, csak minden színnek jó helyen kell lenni).

vwman 2008.11.19. 13:40:24

erről jut eszembe ha valaki a vw-jébe valami extrább belteret szeretne,ezért van az individual csomag lehet naransárga bőr belseje az autójának vagy fehér vagy amilyet szeretne,ez a golftól elérhető.
Másik dolog ma ültem egy ismerős H astrájába iszonyat undorító ülései vannak,ronda és még oldaltartása sincs
a 3as golfokba jobb ülések voltak.
Ennyit ér az astra vigye a paraszt 120hónapra azt higgye el hogy milyen über autója van

benkoo 2008.11.19. 13:53:58

Citroen! amit itt felsoroltok sok minden
már a citroenben rég benne van. pl kanyarfényszoró, klima, allítható futómű(DS 1960-as évek.),meg szerintem olyat mint füthető ablak ne vegyünk már exrtának:D

benkoo 2008.11.19. 13:54:03

Citroen! amit itt felsoroltok sok minden
már a citroenben rég benne van. pl kanyarfényszoró, klima, allítható futómű(DS 1960-as évek.),meg szerintem olyat mint füthető ablak ne vegyünk már exrtának:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.19. 14:31:22

Bambano 2008.11.18. 10:01:42

Mikor én nyomok egy kövéret még 250-nél és kúszik fel a mutató 300-ig, akkor a Vectra OPC-t már úgy kell elimádkozni 260ig is. Csak a miheztartás végett... :-)

Speedman 2008.11.19. 14:39:17

karexxrokie:
"Kukori en hallotam mar a Calibra turborol de olyan szeria motorokra gondoltam mint a VW uj 1.4 es turboja.."

Akkor mi, ha nem széria motor a calibra turboja?!
És az Astrának is van 1.6-os turboja (180le).

vwman:
Ezzel az ecotesztel mit akartál mondani? Hogy a Chevrolet Nubira Wagon is van olyan jó, mint a Golf? Ehhez a témához , hogy jön ide ez a teszt? Nevetséges.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.19. 15:15:54

Bambano 2008.11.18. 10:48:26

A hasonlítást te kezdted, úgyhogy nem értem miért mutogatsz másra. (Amúgy hidd el, csomagtartó méretén kívül semmiben sem nyer a Vectra OPC, akárhogy torzítunk akármit).


Más!

Nem tudom, mire jó, hogy napok óta ócsárolja itt a többség a VW-t. Az csak dob rajta egyet, hogy ezer éves golfok meg borák homályos emlékeit alapul véve teszik mindezt. És akkor jönnek sokan, hogy "jajj de kit érdekel a műszerfal anyaga", meg hogy "így drágák a fosvágenek, úgy drágák a fosvágenek".

Kérem tisztelettel! Már 4 milliós új autóba sem ülök be úgy, hogy a belső anyagok minőségben a szarral egyenlőek. Attól, hogy néhány embert nem érdekel más, csakhogy eljusson A-ból B-be, több millió (fizetőképes!, nem mindegy) embert az érdekel, hogy hogyan jut el B-be. Bárhol legyenek is azok az anyagok, igenis számít a minőségük.
Drága a VW? Minden annyiba kerül, amennyit a vásárlóközönség hajlandó érte fizetni. Megfizetik évente több millióan a VW "felárát"? Igen, mert nekik VW kell! Nem Honda, nem Opel (ez az Insignia gyönyörű és minőséginek tűnik, tetszik), nem Dodge, nem Toyota. Ennyi ember nem hülye.

Váltsátok már meg a világot... Biztosra nem tudom, csak sejtésem van róla, hogy az esztelen fröcsögések mekkora része fakad irigységből.

A VW-k jó autók szerintem, és ez az Insignia is nagyon jó kilátásokkal rendelkezik.

Aki meg nem Audit vesz, az meg rohadjon meg ott ahol van :-) Ennyi :-)

Szép napot!

Agr3ssor 2008.11.19. 15:39:38

"F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.19. 13:33:29
Az Opelek meg VW- k beltere meg többnyire úgy jó szerintem, ahogy van. Pont az bennük a szép (ahogy sok japán meg akár koreai autóban is), hogy autó- szerű, nem pedig olyan, mintha egy hatalmas, színes műanyag gyerekjáték lenne az egész (ha meg "vadabbat" akarnék, abból is van szép, pl. több olasz vagy francia autóban, akár színes betétekkel is, csak minden színnek jó helyen kell lenni)."

Tudod mi a röhej... Egy full extrás fabetétes Ghia Ford Escort után beleültem az alap 1.4, kopogós műanyagos, kézzel tekerős ablakos, szürke belsejű Escortba... És rájöttem, hogy az nekem jobban tetszik. Kinek mi?!?

Gomulka Béla 2008.11.19. 18:27:55

Meglesz az ötszáz, akárki meglássa! Amint azon lehet témázgatni hogy mivel nekem Mazdám van minden Hondás kötsög, kinyílnak a zsilipek.

karexxrookie 2008.11.19. 18:33:47

Gomulka Béla 2008.11.19. 18:27:55
Meglesz az ötszáz, akárki meglássa! Amint azon lehet témázgatni hogy mivel nekem Mazdám van minden Hondás kötsög, kinyílnak a zsilipek.

Hat meg a szajkarates iskolak :D:D:D:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.19. 18:42:56

Figyeljetek, megteszem az első lépést a 600++ kommentért, közösségi és hirdetési érdekből:

Minden német autó egy rakás fos!!!


:D

Gomulka Béla 2008.11.19. 18:46:31

De most komolyan! Hogy van ez? A úr (vagy más nemen lévõ) Opelt vett, és most B úr meg akarja gyõzni hogy adja el és vegyen Volkswagent? A úr Opelt vett és meg akarja gyõzni B urat, akit csak álnéven ismer és valószínûleg soha nem fognak találkozni, hogy õ nyert és B úr vesztett? A úr istentõl vezérelt küldetésének érzi hogy Opelekkel töltse meg a magyar országutakat?

(SZAVAZOK)

Gomulka Béla 2008.11.19. 18:48:49

Kukori, csatlakozom. A BMW-sek hamarabb kopaszodnak!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.19. 18:52:48

Gomulka Béla 2008.11.19. 18:48:49
"...A BMW-sek hamarabb kopaszodnak"

Muhahahahaaaaa :D:D:D

loláb 2008.11.19. 18:55:53

VrapThor 2008.11.19. 09:32:58
"...elnézést, hogy a vitátokba beleszólok, de marhára nem világos, hogy mi azzal a probléma, ha valaki vw értékesítő, és vw-ekről kialakult vitába beleszól..."

Csak annyi, hogy szerintem amikor arról megy-e a vita, hogy egy autó megéri-e vagy sem, illetve, hogy jó-e vagy sem, akkor baromira nem a forgalmazó véleményére lényeges.
Ami azt illeti, még annak a véleménye is objektívebb, aki kétszer olvasott róla a népitéletben.

Nem kívánok újra belefolyni a vitába, de a Ciri által beírt összes vw-re vonatkozó kommentet átértékelem magamban annak a tükrében, hogy egy vw értékesítő irta.

Krisi 2008.11.19. 19:23:05

FIGYELEM! SZUBJEKTÍV VÉLEMÉNY KÖVETKEZIK MELY SÉRTHETI EGYES MÁRKÁK RAJONGÓINAK GYENGE LELKIVILÁGÁT!

:)

Agr3ssor:
"Tudod mi a röhej... Egy full extrás fabetétes Ghia Ford Escort után beleültem az alap 1.4, kopogós műanyagos, kézzel tekerős ablakos, szürke belsejű Escortba... És rájöttem, hogy az nekem jobban tetszik. Kinek mi?!?"

Ez már bennem is felmerült egyszer, mert akárhány autóban ültem, ami a legjobban a szívemhez nőtt, az a komám '85-ös kis ferdehátú Corollája. Nem tudom, hogy miért, de nekem az a kedvencem (talán mert sok jó emlék köt a géphez). Slusszpoén, hogy ennyi év után is tökéletes a váltó és a pedálok is kiválóak.
Közhellyel élve: van lelke.
6-os Golfnak nincs. Új Astrának nincs.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.19. 19:33:56

Az akkori Corollákat sokan szívükbe zárták :P

VrapThor 2008.11.19. 19:38:58

"Csak annyi, hogy szerintem amikor arról megy-e a vita, hogy egy autó megéri-e vagy sem, illetve, hogy jó-e vagy sem, akkor baromira nem a forgalmazó véleményére lényeges."

mégis értékesebbnek érzem a hozzászólásait a sok, alaptalanul fikázótól.

"Ami azt illeti, még annak a véleménye is objektívebb, aki kétszer olvasott róla a népitéletben."

hát ezt hogyismondjam... vannak fenntartásaim a népítéletekkel kapcsolatban. ha elkezded olvasgatni, rövid időn belül több "kamugyanúsra" bukkanhatsz. nem akarok én ezzel semmi rosszra célozni, csupán így vettem észre.

"a Ciri által beírt összes vw-re vonatkozó kommentet átértékelem magamban annak a tükrében, hogy egy vw értékesítő irta."

ne mondd, hogy te sem tudtad eddig, miújság van :)

VrapThor 2008.11.19. 19:46:47

"Közhellyel élve: van lelke.
6-os Golfnak nincs. Új Astrának nincs."

érdekes dolog ez az idős / régi, régebbi autókkal.
anno a kis B Corsámnak is lelke volt, az tuti. még meg is sirattam, mikor eladtam (mikor senki nem látott) :)
a szívem még manapság is összeszorul és erősen hiányzik az a kisautó, mikor a fényképeket nézegetem róla...

de egyébként van a Golfnak is. csak meg kell találni, nehezebben mutatja meg :)

loláb 2008.11.19. 19:55:51

Nem, nem tudtam, nem tünt fel. Nem volt sokkal elvakultabb, mint mások.

Tudod, nekem sem a kommentjei tartalmával van bajom. De egy termék értékelésekor a forgalmazó véleményére egyáltalán nem vagyok kiváncsi. Mindenki más véleményére nyitott vagyok. De ez én vagyok. Nem kötelező mindnekinek így viszonyulni a kérdéshez, ezért nem is mondom (mondhatom) hogy ne irjon egy ilyen blogba véleményt. Csak akkor irja mellé, hogy mi a helyzet. Mert szerintem ez így korrekt.(A motoros fórumon ahova járok is volt egy ilyen eset, a pirelli forgalmazója írogatott be folyamatosn Continentalt fikázó cikkeket. Nem volt túl népszerű.)

A népítéletekkel kapcsolatban egyetértek, sok a kamugyanus. Az olyanok a kedvenceim, ahol "...haveromé volt a kocsi, de sokat mentem vele én is..." Na persze, képzelem.
Nem is nagyon olvasgatom mostanában, csak a "kult" bejegyzéseket, mint a Digo Limo, vagy ha eszembe jut vmi érdeksebb autó (isuzu piazza, mitsubishi starion stb...), amire vágyom, de sose veszem meg.

29 Palms 2008.11.19. 20:00:19

Loláb, ellenben ismerheti azokat a típusokat, amiket mi nem, vagy csak kevésbé. Azt hogy jó-e, vagy megéri-e, eldöntheted magad is.

loláb 2008.11.19. 20:03:14

És mennyire hiteles amit ír? Amikor mondjuk a megbízhatóságot magasztalja, vagy amikor a 3 hengeres polo motor erejéről beszél?

Te el tudod dönteni, mikor szól belőle az értékesítő, és mikor a magánember?

Én nem. De nem is akarom.

Gomulka Béla 2008.11.19. 20:59:48

Most olvastam a Népítéletben: HTP = Hiába Taposod, Paraszt!

eko 2008.11.19. 21:27:54

Nem kívánok újra belefolyni a vitába, de a Ciri által beírt összes vw-re vonatkozó kommentet átértékelem magamban annak a tükrében, hogy egy vw értékesítő irta."

Cirinek kissé sajátságos a stilusa, de ezzel nincs egyedül..
Az, meg, hogy elfogult-e?
Igen hála Istennek az!
Sosem értettem az olyan értékesitöket, akik egy ideig mazdát árult, és most BMW-t.. Ennyire nem lehet senki sem köpönyegforgató!
Miért baj, ha valaki elfogult?
Én is a saját autómhoz viszonyitom a másikat.
Azt nézem, hogy abban inkább tetszik-e valami, és megvallom jó érzés, ha a másikat valamiben rosszabbnak látom..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.19. 21:35:46

KuKori 2008.11.19. 18:42:56

Nem így kell flame-et csinálni, kicsivel több pontosságot kérek.

A BMW-sek beképzelt pöcsök.
Az Audisok zseléshajú metroszexuális yuppiek.
A Mercisek köcsög maffiózók.
A Volvosok félig buzik, félig halottak.
A Saabosok már halottak.
A Hondásoknak kicsi a pöcse és mindenféle ültetéssel meg szárnyakkal kompenzálnak.
A Hyundai/Kia/stb. nem autó, csak gyenge utánérzése a szarabb japánoknak.

Folytassam?

Lesz 600?

29 Palms 2008.11.19. 21:46:55

Na ezt mondom...már megint leköcsögöztek. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.19. 21:51:30

Engem is, ne aggódj. Meg le is zseléseztek.

29 Palms 2008.11.19. 21:55:12

Légy optimista, legalább nem vagy kopasz. :)

eko 2008.11.19. 21:58:05

Én meg pöcs lettem, bár nem tudom, hogy motorra is vonatkozik?
Az autóm nincs a listán.
:-)

Szerintem lesz 600.
Mennyi a rekord? 800 volt?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.19. 22:06:11

Ja, a franciák meg az olaszok csak ezután jönnek. Ha kimerülne a flame ereje 500 táján.
600 fölött bedobjuk a többi japánt. Aztán meg a Skoda/Seat-szerü VW-korcsokat. :D

29 Palms 2008.11.19. 22:19:00

"Én meg pöcs lettem, bár nem tudom, hogy motorra is vonatkozik?"

Persze! Sőt, ha leültetted és szárnyat is raktál rá, akkor még rosszabb a helyzet. :)

VrapThor 2008.11.19. 22:20:03

és a Suzukisok? róluk megfelezkeztetek?

:)

foolproof 2008.11.19. 22:24:19

A szuzukisok megerdemlik a sorsukat. Most ki-ki dontse el, ez flame-e vagy sem:)

eko 2008.11.19. 22:29:39

"Persze! Sőt, ha leültetted és szárnyat is raktál rá, akkor még rosszabb a helyzet. :) "

:-D

Hüü most jövök rá: Minden olyan motoron alap a szárny:
calipsomotorsport.com/images/Honda%20Logo.jpg

Ezek után, ha meglátok egy ilyen motorost, nem fogja tudni, hogy min mosolygok...
:-)

VrapThor 2008.11.19. 22:32:33


"Persze! Sőt, ha leültetted és szárnyat is raktál rá, akkor még rosszabb a helyzet. :) "

+ angel eyes előre, lexus style lámpák hátr, természetesen a homashitától. motoron még úgysem láttam.

(remélem, nem minősültem reklámnak és nem fognak kitakarni)

eko 2008.11.19. 22:42:15

"lexus style lámpák hátra"

Az a laposelemes zseblámpa dizájn a búra alatt ugye?
Olyan volt a nagyapámnak a biciklin, de még a béta verzió, mert nem búra alatt volt, de már a mikulás zacskó adta a piros szint neki..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.19. 22:54:10

>A szuzukisok megerdemlik a sorsukat. Most ki-ki dontse el, ez flame-e vagy sem:)

Ez nem flame, hanem egy nagyszerü aforizma.

megint 2008.11.19. 23:43:54

Egyébként 2005-ben létezett 3.2 TFSI, nem csak 3.2 fsi volt???? Csak mert láttam a népítéletben

Gomulka Béla 2008.11.20. 00:35:35

A fóliázott ablak mögött felnõtt (?) boy racer-ek jobban látnak szürkületben. Mint a kutyák. (konvergencia)

Ciri 2008.11.20. 05:56:59

Lóláb:
Csak sajnálni tudlak :)
Hiteles,nem hiteles állítások?
Érdekes kérdés,főleg egy blogon,névtelenül.Mindenképpen érdemes lenne utána nézni kedves barrrátom.
Elfogultság? Simán! És?
Maradjunk annyiban,hogy betegesen autóbuzi vagyok,sőt az idegeim is kivannak picit..:D
Ja, és soha a büdös életben nem volt saját VW-m.


"Nem kívánok újra belefolyni a vitába, de a Ciri által beírt összes vw-re
vonatkozó kommentet átértékelem magamban annak a tükrében, hogy egy vw értékesítő irta."

Húú, hogy ezt fel tudom-e dolgozni lelkileg.. :)
Ez rajtad kívül két éve senkit sem zavar :)
Felfedezted az intimbetétet:)

"De egy termék értékelésekor a forgalmazó véleményére egyáltalán nem vagyok kiváncsi."

Ácsi! Itt nem értékelés van,hanem fika, illetve én nem vagyok a "forgalmazó",és még csak annak fogadott prókátora sem. Ráadásul számadatokkal kapcsolatban ment a fika.Ha nem haragszol,jobban ismerem a VW és a konkurencia árait(és lehet,hogy több típussal konkuráltam,ismerkedtem,vezettem közel kilenc szakmában töltött év alatt),mint te. Semmi olyat nem állítottam,aminek a valóságtartalmáról ne tudnál meggyőződni.Akkor hol a gond?

"és nem olvasom minden óriásplakáton és újságoldalon, hogy abból ám lejön x- százezer FT, oda nem megyek be égetni magam, hogy utána az eladók azon röhögjenek egymás közt, hogy "na a csóró eljött autót nézni, oszt' nem fussa rá neki"

Hát igen! Ezzel a zseniális módszerrel már sokan anyagi csődbe vágták magukat.:)
Egy picit fordítva gondolkodsz.
Azt kell eldöntened,hogy engedményt vagy kocsit akarsz vásárolni.Nem az adásvételit fogod nézegetni évekig,hanem a kocsit és a havi törlesztőt...
Ha márkákat csak azért zársz ki,mert nincs hirdetve több százeres engedménnyel,akkor eleve nem fogsz róluk megtudni semmit, nem próbálod ki,nem kérsz hitelajánlatot,stb.A vevők hihetetlenül árérzékenyek,ezért hidd el,hogy mindenhol kapsz "többszázezres" kedvezményt.És azt is hidd el,most messze nem csak a VW-re gondoltam.Először azt nézd meg,amelyikre vágysz (a józan ész határain belül).Ha kipróbáltad,megvannak a számok is,akkor el tudod dönteni,hogy fussa (:D) vagy nem.Ez még nem kerül semmibe.

Gomulka Béla 2008.11.20. 08:16:50

Egyet kell értsek. Annak a valószínûsége hogy valaki álnéven VW-t marketingel egy alapvetõen könnyed kekeckedésre berendezkedett blogon, csekély. Az hogy Ciri lelkes VW ügyben, még ha a fizetését tõlük is (nagyjából) kapja, az szerintem elfogadható. Nem?
Egyébként, ez az egész VW/Opel/Francia/Japán ügy: az átlagember által megvásárolt átlagos auto nagyobb, gyorsabb, dizájnosabb stb. a szükségesnél. Az árakba a felsorolt enyhe túlzások rendesen beépülnek, tehát majd’ minden autó egy kicsit tékozlás. Akkor meg hadd válassza már ki Kovács úr, hogy mire vesztegeti a pénzét!

SsPL71 (törölt) 2008.11.20. 10:08:53

"Ciri lelkes VW ügyben, még ha a fizetését tõlük is (nagyjából) kapja, az szerintem elfogadható. Nem?"

Nem :)

Ez nem lelkes magatartás, hanem alpári stílusban való kioktatása azoknak, akiknek (mivel nem kenyerük) nyilvánvalóan kevesebb az információjuk a témáról.

De, úgy látom, hogy Ciri barátunknak az a szórakozása, hobbija, aberrációja, hogy megnyilvánul, egy számomra nem szimpatikus és sértő, lekezelő stílusban, emellett pökhendi módon ül az információkon és kioktató módon csepegtet nagy kegyesen valami infót a pórnépnek, miközben veregeti a saját vállát, hogy milyen fasza gyerek is ő.

Az ilyen emberektől iszonyodom, lehet tőlem az atyaúristen is.
Dogmatikus agymosott barom, nem pedig lelkes és kitartó.

Krisi 2008.11.20. 10:40:22

malenkij polgar:

ha igazán sok kommentet akarsz, akkor dobd be az örök klasszikus motoros vs. autós, és persze biciklis vs. autós témát, ez garantált +100 hozzászólás!

És még mindig ott vannak az "összes motoros buzi mer a Nyugatinál pörgetik tizenhatezren a gixert" illetve "de köcsög az összes taxis" kezdetű eszmefuttatás.

Ha még mindig nem lenne elég, akkor elő lehet venni az olasz autók fikázását (utalva a megbízhatatlanságra).

És ha már csak pár komment kell a bűvös ezerhez, akkor mindig ott az adu ász: politika :D

loláb 2008.11.20. 11:17:39

Ciri lelkesedését mi táplálja? Volt vw-je? Nem.

Én valahogy úgy gondolom, hogy még akkor is lelkesedne, ha a vw egy adag fos lenne. Persze lehet, hogy nem így van, és akkor Ő a világon az első értékesítő, aki elsősorban a vevő érdekeit nézi.

Számomra akkor lenne hiteles, ha nem csak pozitív hozzászólásai lennének. Mert bizonyára vanak a vw-nek is problémás típusai, vagy pontjai. És ezzel Ő nyilván ugyananynira tisztában van, mint az aktuális akciók részleteivel.

A stílussal kapcsolatban had ne mínősítsem, megtették már páran. Az ember névtelenül könnyebben engedi el magát, még akkor is, ha egyébként egy jólnevelt, szolid figura lenne.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.20. 11:50:55

Cirinek csak pozitív hozzászólásai vannak?
Végülis igen, évente egyszer jól elküld a picsába, és akkor arra az évre már az neki elég.

loláb 2008.11.20. 12:09:53

Ap, nem Rád (vagy a többi egyet nem értőre), hanem a vw-re értettem.
De szerintem értetted.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.20. 15:41:34

loláb 2008.11.20. 11:17:39

Persze, hogy vannak. Pédétédéí dolgok nyilvánvalóan ismertek többek előtt, meg a 4-es golf váltója is (kínai gyártás, ugye), de alapvetően nincs baj velük, csak túlértékeltek, szvsz. Azért nem árt beleülni egy passat-ba és utána egy audi A6-ba, hogy valaki rájöjjön, a VW nem a prémium kategória, még 10 millióért sem. Beleülsz és ÉRZED a különbséget, nem kell több. A menettulajdonságok pedig csak a hab a tortán, a végső megerősítés.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.20. 15:44:27

De mit nem adnék egy 1-es golf platósért, áhh. Kéne!

w a s d 2008.11.20. 16:33:31

@ Ciri 2008.11.20. 05:56:59
Megpróbálom elmagyarázni, hátha érthetőbben sikerül.
Namost, ha pl. egy Golfra kiírják, hogy 4 millió az alapára, a Cee'd- et meg a tv- ben 3- ért hirdetik akcijóssan, egyébként meg 3,5 (tehát ha nem lenne akciós, a képzeletbeli határba akkor is beleférne), és nekem lenne max 3,5 millióm, akkor nem mennék el a VW- szalonba, hogy hátha adnak félmillió FT kedvezményt, amiről nem is sejthetem, hogy van, létezik, mert sehol nem hallhatok- olvashatok róla, és hadd ne feltételezzem, hogy a kiírt ár új- autó esetében mindig lejjebb megy, főleg nem egy olyan márka esetében, akik valamelyest a felsőbbrendűségüket próbálják az emberekkel elhitetni. (Ha a boltban a tévére az van írva, hogy 200.000, nem megyek oda ott sem az eladóhoz, hogy nem- e vihetném el 150.000- ért.)


Vagyis a lényeg:

ha ijesztően magas mások áraihoz képest, amit megad egy márka kereskedője, és nem kürtöli világgá, hogy "ez igazából ennyit ér, de mi azért elengedünk belőle sokat",
vagy nem írnak rá eleve elfogadható árakat (ami esetleg ilyen állítólagos VW- stílusban, sehol nem hirdetett módon lejjebb is megy, ha már az autó megrendelésénél tartunk, de a VW- tól eltérően kedvezmény nélkül is annyi, hogy annyit hajlandó lennék kifizetni)- és ez a legszimpatikusabb megoldás, mert így a legkisebb a lehetőség a "trükközésre" az eladó részéről(pl. hogy kisebb, olvashatatlan betűmérettel odaírja, hogy a futamidő lejártával az én és családom minden tagjának 1-1 veséjére igényt tarthatnak a kedvezményét cserébe) - ,
akkor nézném meg az adott autót a szalonban.

Speedman 2008.11.20. 17:56:08

A legszomorubb az egészben, hogy egy tömegautót ajnároznak egyesek. Egy "autóbuzinak" nem hinném, hogy ez az álmai netovábbja. Főleg nem 1.2-es motorral. Ha nekem kellene vezetni egy ilyet, gázadás közben biztos, hogy sírnék...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.20. 22:51:47

Azt is pofátlanságnak tartom, hogy 2008-ban egy EOS-ban kb. 7 millióért nincs Xenon alapból, de hogy létezik még vetítőlencsés, de halogén Passat is. Na ez a szarszemét lehúzás, hogy ennyi nem jár ezért a pénzért.

Krisi 2008.11.21. 00:17:26

KuKori:
Ezt a szarrágást én sem értem, de mindenhol ott van. Még régebben nyálat csorgattam egy Vovo S60-R-re (najó, belegondolva még ma is), és asszem ott volt, hogy külön kellett fizetni azért, hogy legyen világítás a kesztyűtartóban. Egy 16 milliós kocsinál.
Ez a kemény, nem a Rolling Stones :)
De ez kb. minden márkánál megvan.
a VW-nek meg vannak jó autói, de azokat már 20 éve nem gyártják :D

The Good Boy 2008.11.21. 00:36:51

szarrágás:
1. új mondeoban alapban nem hüthető a kesztyűtartó 15k HUF...
2. Poloban (még a négy körlámpásnál)pénzt kértek az egyszem műszerfali pohártartóért (ha jól emlékszem kilencezer HUF-ot)
3. Skodák extralistán 2000 HUF-os tétel volt a dohányzócsomag, ami a szivargyújtót tartalmazta
4. VW 37k HUF összeget kér(t) a fedélzeti számitógépért, amit multifunkciós kijelzőként árul az Golf V és testvéreinél
Soroljam még?

Ciri 2008.11.21. 05:14:07

"KuKori • csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.11.20. 22:51:47
Azt is pofátlanságnak tartom, hogy 2008-ban egy EOS-ban kb. 7 millióért nincs Xenon alapból, de hogy létezik még vetítőlencsés, de halogén Passat is. Na ez a szarszemét lehúzás, hogy ennyi nem jár ezért a pénzért."

Erre Krisi szavait idézném:
"De ez kb. minden márkánál megvan.",illetve a japánoknak is megvan a perverziójuk az extracsomagokkal :D
az Eosnál széria az ESP,illetve maradjunk annyiban,hogy szerintem a CC kategória legmerevebb és messze a legjobban kidolgozott autója(Focus,Megane,Astra TT,Peugeot)
Nem széria alapból a Xenon? Ezt az ügyfelek fel fogják dolgozni,hidd el :D
Ha más nem,oda adja ajándékba a kereskedés :D

The Good Boy:
"Poloban (még a négy körlámpásnál)pénzt kértek az egyszem műszerfali pohártartóért (ha jól emlékszem kilencezer HUF-ot)"
Így van ez most is az alapmodellek esetében,sőt a jobboldali ülésmagasság állításért is felárat kérnek, viszont az akciós és igazán volumenben eladott példányoknál széria ez is. De meghagyta a gyár ezen extra rendelhetőségét az olcsóbb modellek esetében is,hogy legyen választási lehetőség. Nem erőltet rád egy komplett felszereltség/motor csomagot egy szaros,ötforintos,mint a távolkeleti márkák :D
Illetve azt is jó tudni,hogy a 2001-ben megjelent körlámpásnál már széria volt (például)az oldallégzsák és a négyirányú kormányállítás is.

"VW 37k HUF összeget kér(t) a fedélzeti számitógépért, amit multifunkciós kijelzőként árul az Golf V és testvéreinél"
Hasonló a helyzet. Gyakorlatilag 2005 óta nem adnak el ezen extra nélkül Golfot,mert az akciós modellben széria. No meg 2003-ban jelent meg a típus,front-oldal-első-hátsó függönylégzsák rendszerrel,és széria kipörgásgátlóval,amire még 2008-ban is csak pislogni tud néhány márka. Valamint azt is érdemes lenne leírnod,hogy ezek a szemetek kemény negyvenezer forintot kérnek a kétzónás,digitális klímáért,amit bármely felszereltség/motor variánsnál megkapsz,ami egyes márkáknál például adott motorral(!)nem is rendelhető.

Kár kiemelni ez ügyben egy márkát (ezért tartom ezt vitát rossz indulatunak),mert a kreténség a felszereltséggel kapcsolatban minden gyártóra igaz.

Ciri 2008.11.21. 05:43:05

F/aki átírta a nevét....
"(Ha a boltban a tévére az van írva, hogy 200.000, nem megyek oda ott sem az eladóhoz, hogy nem- e vihetném el 150.000- ért.)"

Te is tudod,hogy ez buta példa volt..

Meg mertem volna esküdni,hogy a Ceed lesz a példa.Abban a csapatban ahol ő játszik(Focus,Auris,Corolla,Civic,Golf,Jetta,Mazda3,stb.)egyelőre eladások tekintetében nincs partiban senkivel sem (hogy miért,az érdekes kérdés lenne,megérne még 500 kommentet :D),ezért gombért árulják,hogy azt a keserves kis darabszámot produkálják.Ez a brigád szerintem leggyakrabban kb. 3,8-4,4M (mindnek van ilyen is,olyan is)ársávban mozog,felszereltségtől függően.A választási lehetőség pedig a tied, hirdetett "többszázezres" akció nélkül is.
Arról nem is beszélve,hogy a 3millás akciós Ceed sem annyi lesz,mire megveszed.

VrapThor 2008.11.21. 07:08:45

"a VW-nek meg vannak jó autói, de azokat már 20 éve nem gyártják :D "

nyilván ezért piacvezetőek a típusai. az a sokmillió ember, nem tudja, mit vesz, mind be lett csapva... még szerencse, hogy te ennyire képben vagy és majd megmondod nekik

"...Na ez a szarszemét lehúzás, hogy ennyi nem jár ezért a pénzért. "

érdekes módon, akárhogy fikázzátok a vw árképzési politikáját, mégis mindig bebizonyosodik, mennyire nincs igazatok... miért kellene 20%-kal olcsóbban adnia és dupla annyi extrával megtömnie, ha így is viszik? mindennek kialakul az ára a piacon. ezt már annyian leírták előttem, én nemtom, mé' kell ezen még mindig rúgózni.

wartburg 2008.11.21. 09:05:07

Sziasztok!
Ha én itt magyarországon végre gyártanék saját fejlesztésű autót akkor a kutya se foglalkozna a vw vagy opel márkákkal!!!!
wartburg@c2.hu

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.21. 09:08:03

The Good Boy 2008.11.21. 00:36:51
szarrágás:
4. VW 37k HUF összeget kér(t) a fedélzeti számitógépért, amit multifunkciós kijelzőként árul az Golf V és testvéreinél


Ugyanez megy az A6-osban, ne aggódj. Csak ott drágább.
5-ös BMW-ben a pohártartó.
Mercedes GLK-ban a fütött ablakmosó spricni. (20 éve széria volt a 124-esben)
Van néhány ilyen mókás tétel.

Krisi 2008.11.21. 10:09:14

Vrap Thor:

Nyugodtan megsértődhetsz, de ezzel a mondatommal nem utaltam semmire. Írhattam volna Opelt is vagy BMW-t is. Csak megjegyeztem, hogy a (számomra) igazán jó autókat már 20 éve nem gyártják.
Kedvenc VW-im: Golf 1-2 és Scirocco. Esetleg még a 3-as Golf VR6.
De Opelből is (mint már írtam korábban) a Manta, Ascona B, Commodore, Admiral és Diplomat (ezek egy átlag halandónak ismeretlen típusok amúgy :)

Ezzel nem akartam fikázni senkit vagy megmondani az igazságot, én a régi autókat szeretem, ennyi. Kevés új autó van, ami tényleg kéne.

VrapThor 2008.11.21. 10:10:32

nem sértődtem meg :)

The Good Boy 2008.11.21. 10:39:44

Ciri 2008.11.21. 05:14:07

Ne túráztasd magad, nekem nincs nagy bajom a vw-vel, csak hirtelen ezeket irtam le, de ha látnál, akkor észrevetted volna, hogy az első példa (ami ráadásul friss modell) az ford volt.
Azért irtam a végére, hogy soroljam még, mert lehetne a japántól elkezdve bmw-merciig napestig folytatni a sort.
Amúgy pedig köszönöm,hogy megerősitetted bennem azt a tényt,hogy igenis szarrágó a vw, mert annak ellenére pénzt kér alapból a polo pohártartóért, meg a fed. comp.-ért, hogy gyakorlatilag mindenki kér bele ilyet. Pont azért kellene azt a 9 és 37 ezret beleépiteni az árba (és nem csak az akciós modellekébe).
Egyébként nekem ugyanilyen szarrágás volt az pl. az elöző corollánál, hogy hátsó oldallégzsák pl. a kisebb motorokhoz nem volt rendelhető (ezt nem tudom mivel indokolná a gyár-hogy az 1,4 motor gazdája nem igényli a biztonságot, vagy az a motor kompresszorként nem tud annyi lufit felfújni:::)))?
Egyébként tényleg nagy dolog a vw csoporttól, hogy széria pl az asr, csak sok értelmét nem látom ennek az extrának igy általánosságban (föleg egy 1,2 fábia htp-ben).
Mielött fikáznál, hogy vw ellenes vagyok: sokáig volt benne egy vágy vw-re a dsg miatt (ha már a forma nem is jön be), de ez mindig csak "álom" marad,mert szerencsére már kijött a volvo/ford a powershift-el, a mitsunak, bmw-nek is van már "dsg"-je és 1-2 éven belül szinte mindenkinek lesz, úgyhogy amikor legközelebb cserélek autót, akkor már lesz választék ebből a számomra legfontosabbnak tartott extrából (szerencsére aktiv/passziv biztonsági eszközökből a nagyok gyakorlatilag egy szinten vannak).

Ciri 2008.11.21. 11:27:23

The Good Boy

Egyáltalán nem túráztattam magam,még csak nem is sértődtem meg,hiszen beszélgetünk,vitázunk.
Csak próbáltam arra utalni,hogy vannak olyan extrák,amik fontosabbak egy pohártartónál vagy akár egy fedélzeti számitógépnél.

"mert annak ellenére pénzt kér alapból a polo pohártartóért, meg a fed. comp.-ért, hogy gyakorlatilag mindenki kér bele ilyet. Pont azért kellene azt a 9 és 37 ezret beleépiteni az árba"

Nem csak,hogy kérik,benne is van minden olyan modellben, amiből az eladások döntő többsége adódik.

"Mielött fikáznál, hogy vw ellenes vagyok"
Miért fikáználak?? Te sem fikáztál,amiért merészelek a VW mellett érvelni.Amíg nem megy át fröcsögésbe,addig szerintem sem te,sem én nem foguk bunkózni.(Erre fentébb már azért volt példa egyeseknél és csodálkozik a bunkó válaszokon)

The Good Boy 2008.11.21. 11:53:40

akkor szent maradt a béke...
az jó:)

Egyébként a pohártartó számomra szent dolog -meg a hütött/fütött kesztyűtartó (mivel sokat utazok hosszú távon, ráadásul gyerekkel is közben), ezért jó, hogy az ufoban pl. van 8 pohártartó (4 az ajtókban, 2-2 pedig a vátó és a könyöklő között, illetve a hátsó könyöklőben). Mert én is szarrágó vagyok és nem veszek 300+ ft-ért a kúton fél literes pillepalackot, amikor ennyiért indulás elött a boltban kettőt adnak.
Az más dolog, hogy egy 5 személyes vasban minek ennyi (föleg, hogy 5 személynél már csak 6 van, mert akkor a hátsó könyöklő már inaktiv).
Ehhez képest az új jazz-ben csak elöl van 8:)

Ciri 2008.11.21. 12:44:43

A mai naptól Szent Pohártartóra keresztelem ezt az extrát :D

w a s d 2008.11.21. 13:27:29

@ Ciri 2008.11.21. 05:43:05

"Te is tudod,hogy ez buta példa volt.."

Ugyan miért? Nekem mindkettő ugyanúgy egy üzlet, ahol új dolgot kapok, aminek az árát tulajdonképpen nincs indokom, miért kellene lejjebb vinnie csak az én számomra a kereskedőnek.

"Meg mertem volna esküdni,hogy a Ceed lesz a példa."

Persze, hogy azt írtam, amikor a kedvezmények nélküli ára vagy félmillióval kevesebb, mint egy Golfé. (Igazából ha lehet, inkább keresnék valami olyan megoldást, ami európai gyártmány, és európai gyártótól jön legalább.)

"Arról nem is beszélve,hogy a 3millás akciós Ceed sem annyi lesz,mire megveszed."

Ezért írtam, hogy az a legjobb eset, ha mindenféle akció nélkül is elfogadható számomra az ár, ami pl. egy képzeletbeli 3,5 milliós plafon esetén a pl. Cee'd (vagy hogy írja a gyár) esetében teljesül.

loláb 2008.11.21. 13:48:26

Ezzel a "belealkuszunk ezt-azt" dologgal kapcsolatban nekem is van pár gondolatom.

Szerintem az lenne a jó, ha egy autónak EGY ára lenne. Mert ha valaki vesz egy autót x millióért, és utána megtudja, hogy a jóskapista x-1ért kapta meg (vagy kapot bele hűthető-fűthető f@szpumpát is, alapáron), csak azért, mert ügyesebben alkudott, akkor -szerintem- teljesen jogosan érzi átb@szva magát.
És nem biztos, hogy ahhoz a kereskedőhöz visszamegy mégegyszer.

Ciri 2008.11.21. 15:51:28

"Szerintem az lenne a jó, ha egy autónak EGY ára lenne."

Egyetértek,de még sem.
Ebben az álomvilágban,nekem sokkal könnyebb dolgom volna,illetve még sem,mert nem igazán tudnám az ügyfelet az adott szalonba csalni, valamint az ügyfélnek nem lenne sikerélménye :D

Egyébként amit szerintem egyes márkák elcsesznek,az az adott típus árának a lekurvitása.Például ott az Astra,Corsa Opeléknál.Az aktuális generáció megjelenésekor közel az egyik legdrágább a kategóriájában.Eltelik egy-két év,és gyakorlatilag milliós nagyságrendekkel leviszik az árát (és itt még nem is beszéltem a Classiccá válásról).Na most képzeld el jóskapistát,aki vett két éve mondjuk 4,2M-ért egy Astrát, amit most a szomszédja 3,2M-ért megvehet (az árak arányosak,de nem feltétlenül valósak).
Igazából jóskapistát nem csak megbántották,hanem alaposan meg is szopatták,mert az autója használtpiaci értékét ez kőkeményen lenyomja.
Én ezt tartom igazi átb.szásnak.Az alku az úgy kell,ahogy van.A kereskedőnek és a vevőnek is.
Szerintem.

loláb 2008.11.21. 17:29:27

"...egy-két év,és gyakorlatilag milliós nagyságrendekkel leviszik az árát..."

Ugyanakkora disznóság lenne, ha NEM vinnék le az árakat. Miért?
Egy autó fejlesztési költségét az elsődlegesen tervezett modellévek alatt értékesíteni tervezett autókra terhelik rá. Amikor az modell túlhalad ezen az időszakon, és mégis gyártásban tartják, akkor a fejlesztési költségeket már nem kell az autó árának fedezni(hiszen megtérült). Tehát ha nem csökkentenék le az árat, akkor az autógyártók extra profitot (amely megegyezik az egy autóra jutó fejlesztési költségekkel) zsebelnének be. Annak érdekében, hogy vonzóbbá tegyék az autót, lemondanak erről az extraprofitról. Így olyanok is astra classicot vesznek, akik az új astráról álmodni sem mernek. Nem az új astra elől viszik el a vevőket, hanem mondjuk a suzuki ignis elől (kb egy árkategória jelenleg).

"...mert az autója használtpiaci értékét ez kőkeményen lenyomja..."

Ez viszont vitán felül így van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.21. 18:47:36

VrapThor 2008.11.21. 07:08:45

Kicsit elbeszéltél mellettem. Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy sok, vagy kevés 7 misi egy EOS-ért, mert valóban igen szép autó, hanem azt, hogy ennyiért miért nem lehet alapból belevágni azt a szánalmas xenont, Passat dettó. Például. Elég sokat látok szembejönni a halogén fénycsóvával, és az kissé parasztos a bőrbelső mellett... Építsék bele az árba, de alap legyen legalább, könyörgök. Ez nem hűtött-fűtött masszázsülés, azt meg is érteném, hogy feláras, még abban a kategóriában is. Ha már a magyar "lepresztizsezi" a kocsit, érted... :)
Ez olyan, mint mondjuk egy pohártartó, ami nevetséges, hogy pénzbe kerül (és itt a listaárról és (alap)felszereltségről beszélünk, nem a cigánykodásról a kereskedőnél) még a legalapabb polo-nál is. Persze, nem csak a VW esetében van ilyen mértékű fillérbaszás, aláírom, csak azt szánalmasnak találom, hogy ilyenek vannak egy felszereltségi listán, mint: "teljes értékű 14"-es dísztárcsa, meg hátsó ablak fűtés, pótféklámpa, stb." Inkább legyen két pohártartó, mint ezek a nevetséges extrák, amik már talán egy kockaladában is megvoltak :) Az EOS is csak egy példát szemléltető eszköz volt, nem elvakult VW ellenesség. Nekem a VW meghalt a 3-as golf után, de ez szubjektív. A fent vázolt dolgok viszont objektívek.

Ciri 2008.11.22. 05:50:30

Lóláb:
"Ugyanakkora disznóság lenne, ha NEM vinnék le az árakat."
Erről azt a vevőt próbáld meggyőzni,aki mondjuk 3,8-ért vett G Astrát 2000-ben, a szomszédja meg 2001-ben :D
A márkára megsértődött ügyfélnél nincs rosszabb,hidd el.

Nem jól látod :D
A gyár fejlesztési költségének gyakorlatilag zéró köze van a (például)magyarországi importőri árpolitikához.Sok típust tíz évig is árulni kellene,hogy megtérüljenek bizonyos költségek...
Ezt általában az szabja meg,hogy az adott ország fizetőképes vásárlóereje mennyit hajlandó rászánni az adott márka/típus megvásárlására.
Az,hogy egy típust 1-2 év után hogyan "rázzon" fel a forgalmazó (ha szükség van rá),annak ez az egyik alternatívája, de ezzel a fent említett dolgokat generálja.Mellesleg erre a legjobb példa nem is az Opel,hanem a Suzuki. (pl.most az SX4)

A Honda,Toyota,VW,stb viszont az új modell megjelenésétől a kifutásig gyakorlatilag egy áron tartja a kocsit.Igazából árral nem is kommunikál az ügyfél felé,csak mondjuk beletesz 1-2száz ezernyi extrát változatlan áron.Meg is nézheted ezeknek az autóknak a használtpiaci árait.Még kifutáskor (amikor már csak konkrét raktári darabszámok vannak a készleten)sem viszik le a padló alá az árakat,ezért a leváltott modell ára sem esik be drasztikusan még évek múltán sem.

KuKori
Neked xenon fóbiád van? :D
Mellesleg a bőrös Pas 99,9%-ábaan Xenon...."ilyenek vannak egy felszereltségi listán, mint: "teljes értékű 14"-es dísztárcsa, meg hátsó ablak fűtés, pótféklámpa, stb."

Ha nincs rajta a listán,hogy mekkora a kereke egy autónak,akkor ezt honnan fogod tudni,ha infót keresek pl. a neten autóvásárláskor?
Hidd el nekem,hogy bőven van olyan ügyfél,aki megkérdezné: nincs rajta dísztárcsa?
A gyárak nem csak azért írnak az alpfelszereltségi listába ilyen tételeket,mert mondjuk "büszkék" rá,hanem egész egyszerűen alapinfóként szolgál.Ne haragudj,de ezt a "ferdénlátást" akkora autóbuziról,mint te, nem hittem.
Mit vársz a gyártóktól? Írják rá,hogy az alapfelszereltség, az a "2008-ban elvártak szerint" ??

Ciri 2008.11.22. 05:56:48

Bocsi a kevert sorokért,vacakol a gépem.

Krisi 2008.11.22. 09:40:06

F aki ....

"(Igazából ha lehet, inkább keresnék valami olyan megoldást, ami európai gyártmány, és európai gyártótól jön legalább.)"

Már bocs, de nézd meg hogy a Cee'd-et ki tervezte és hogy hol gyártják. A többi szerintem mellékes :)

w a s d 2008.11.22. 09:58:46

@ Krisi
Igen, de a nyereséget valószínű a kicsi koreai gyártulajdonos hazaviszi a Távol- Keletre (persze, valamennyit kapnak a gyár dolgozói, meg adók, meg ilyenek), és ott épít belőle házat, ottani házépítőket gazdagítva, míg Jürgen Németországban építtet házat németországi vállalkozóval, aki a pénz jórészét Európában költi el, nem kerül ki innen (és remélem, hogy más Eu- s országok gazdagodása valamennyire nekünk is jó lehet, amikor az Eu újraosztja a befizetett pénzeket).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 11:03:34


Ciri 2008.11.22. 05:50:30

Fóbia? :D Betenne :) Csak nekem az az alapvető passzív biztonság része. (főleg, hogy nekem is van, azóta félelmetes, hogy halogénnel jártam sokáig)

Nehéz elhinni, hogy autóvásárláskor valaki a 14"-es dísztárcsa meglétét feszegeti, de elhiszem, hogy találkoztál már ilyennel, mert a Skodánál rövid pályafutásom alatt én is belebotlottam egy-két tökéletesen fogalmatlan ostoba egyedbe. De annak a hátsó ablak fűtés is masszázsülés volt :D

Amikor egyik jóbarátom vett egy EOS-t idén, világos bőr belsővel és nem volt benne xenon, én akkor akadtam ki ezen. Jó, ő a tatabányai VW márkakereskedés kis harcias főnöknőjétől vette, de épp ezért volt még furcsább.

Ciri 2008.11.22. 11:12:14

Én a Passat-bőr-xenon kombóra gondoltam,csak kicsit kuszára sikeredett az irományom :D

Lehet,hogy importőri készleten lévő kocsit vett,amikben szinte egyben sincs benne a xenon.Ha a barátodat igazán csikolta volna a xenon kérdése,gondolom rendelt volna egy egyedi autót,amiben ez is benne van.De amint azt láthatod,őt sem érdekli különösebben ez az extra, bár személy szerint nekem sem kellene nélküle autó.(a mostaniban is van gyárilag,és egyértelmü a különbség)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 11:15:00

Őt a kedvezményes ár érdekelte inkább, nem titok. Azóta van benne jó kis kínai xenon, a semminél többet számít azért ;)

loláb 2008.11.22. 17:21:32

"...gyár fejlesztési költségének gyakorlatilag zéró köze van a (például)magyarországi importőri árpolitikához...

Ez igaz, nem is az importőr szemszögéből írtam, hanem a gyáréból.
Az importőr beszerzési árát viszont meghatározza. Ha nem lenne benne, akkor a minden autón veszteséget realizálna a gyár, ugyanis a fejlesztési költségek, és az új gépsorok amortizációja költség, amit meghatározott idő alatt KELL elszámolni (számvitel).

"...Sok típust tíz évig is árulni kellene,hogy megtérüljenek bizonyos költségek..."

Mostanában elég sok (főleg amerikai) gyár jelenti be, hogy bizonyos típusait 2-3 évvel tovább gyártásban tartja, és csak késöbb jön az utód. (a C5-re konkrétan emlékszem, csak azt nemtudom, hogy ez mikor volt. De volt többi márka is) Ennek a legfőbb oka, hogy ezek az autók a tervezettnél kissebb mértékben fogynak, tehát nem jön vissza rajtuk a fejlesztés teljes költsége. A többi, változó költség (alapanyag, munkaköltség, stb...) megtérül, talán egy olyan típus van, ahol az ár már a változó költségekre se nyújt fedezetet: ez a Bugatti Veyron.

Az astrával kapcsolatban pont ez történik. Nyílván nem ugyanazon az áron szerzi be az importőr az autót, amikor bemutatkozik, és nem akkor amikor classiccá válik, mert a két típus fogyasztói ára közt van cirka 1,5 millió különbség. Ennyi haszna gondolom nincs az importőrnek egy 4 milliós autón. tehát csak úgy tud ekkora árcsökkentést végrehajtani, ha alacsonyabb áron szerzi be az autót. Mivel a alapanyagok ára, a munkaköltség zömmel nem csökken, csak úgy lehet olcsóbb egy autó, ha bizonyos tétek kikerülnek az autó önköltségéből. Ez csak egy dolog lehet, a beruházások, fejlesztések amortizációja. Remélem érthető volt.

Dixie.Flatline 2008.11.22. 18:13:39

1. Az alapfelszereltség országonként változó , jellemzően kicsiny hazánkba egy kvázi fapados autó az alap.
2. Volt Opelem, volt VW-m, volt Audim is, nem az alapkategóriából, nem is egy. VW kicsit túlárazott. A belseje mindnek egy dögunalom, amit egyéni anyagokkal is csak a nem olyan unalmas kategóriai besorolásba lehet tenni.
Audi A8 valóban egy kényelmes anyahajó és volt benne kraft is rendesen.
3. Jelenleg egy 650i BMW-t hajtok amit azthiszem csak egy következő generációs hatos bömbire fogok lecserélni.Egyetlen negatívuma az iDrive, de ezzel senkinek sem írtam/mondtam újdonságot. Nem egy családi autó, de feleség +2 gyerek+én bőven kényelmesen elférünk benne.Ha kell megy mint az állat, ha gurulni kell gurul.
Ahogy az elvárható egy autótól.
4. Az autó, legyen szó bármilyen márkáról, csak egy használati tárgy. Eljutni A-ból B-be. Nem értem minek anyázni egymást azzal a címszóval, hogy xy márka jobb, mint xyz. Most írjam le, hogy a VW Tuareg egy zsák fekáliával volt egyenértékű az X5-ömhöz képest? Így volt, nem vitás, de a két autó hiába is próbál egy kategóriában szerepelni, elég ránézni az eladási statisztikákra. Másrészt a VW konszern nem gyárt rossz autókat, de nekik is voltak elhibázott konstrukcióik mint minden más gyártónak. Csak nem ugyanaz a kategória, még akkor sem ha a VW próbálja ezt elhitetni az emberekkel.

Tudom, nem vagyok sikeres ember, de ha luxust akarok autóban, azt nem a VW-től fogom megvenni. Inkább kifizetek pármillióval többet az igazi kényelemért.
Q7, X5 nyomába sem ér egy Tuareg...

Aki meg úgy gondolja nem releváns a véleményem, hajtson egyet egyet közel azonos felszereltséggel 1 évig. Tuareget fél évig bírtam. Nem tovább. Phateon 4 hónapig, A8 2 évig, Q7 még megvan, X5 még szintén.VW sehol nincs a prémiummárkáktól.

Ciri 2008.11.22. 18:57:44

"VW sehol nincs a prémiummárkáktól."

Ha jól emlékszem,ezt a közel 500 komment alatt senki nem is állította.

Volt itt szó (fika és fröcsögés) túlárazásról,szar minőségről,gyenge motorokról,presztízsértékről,stb, de prémiumságról nem.
Viszont abban egyetértek,hogy pl. az Audit és a VW-t nagy bátorság egy lapon említeni,lásd az olyan zseniális véleményeket,miszerint az A3 egy átmatricázott Golf :D

Lóláb:
Egyetértek,de nem egy jelenségről beszélünk.Leragadtál (ez az én hibám) a classic-nál. Ez a történet megfigyelhető közel egy éve már a H-nál is.
Először drága-aztán olcsó-megsértődött és átb.szott ügyfél(legalább is úgy érzi)-olcsó használtérték-gyenge beszámítási ár.Ha felvett rá egy 6-10 éves hitelt, még viszonylag nagy önerő mellet is,gyakorlatilag olyan a szitu (sarkítva),mint ha a tőketartozásához még hozzáadtak volna x százezer forintot egy-két múlva.És ugye az emberek nagy része szeretné 2-4 évente lecserélni még a hiteles kocsiját is.A classic már csak hab a tortán.
Az árak zuhanása persze rövid távon jót tesz az eladásoknak,mert veszik,mint a cukrot.De elég sok Opelt számolnak be kereskedések érezhetően sértődött ügyfelektől.

loláb 2008.11.22. 19:58:59

"...De elég sok Opelt számolnak be kereskedések érezhetően sértődött ügyfelektől...."

Ezt Te tudod, Te érzed.

"..felvett rá egy 6-10 éves hitelt... szeretné 2-4 évente lecserélni..."

Elhiszem, hogy sok ilyen ember van. Akik csukott szemmel-füllel járnak, mert évek óta arról van szó, hogy az ilyen hitelek esetén az autó (mindegy melyik márka, típus) piaci ára a futamidő egyetlen pillanatában sem fedezi a hitel tőketartozását (0-10%körüli önrésznél).

Haragszanak?
Ha valaki marhaságot csinál, az csak magára haragudhat.

A H astra nem tudom mennyivel lett olcsóbb, a listaár nem tűnik alacsonyabbnak. A használtipacon pedig (szvsz) az astra még mindíg értéktartóbb, mint mondjuk bármelyik dél-korei, olasz, vagy francia autó, igaz, hogy nem annyira, mint a vw, vagy a toyota.

De mégha "lekurvítják" is az árat, a citroen nem ugyanezt csinálja a 600ezer-1 milliós árelőnyökkel? Meg a többi francia? El kell adni, az évek óta folyamatosan szűkülő piacon. Én nem vagyok érdekelt az autóiparban, de ha a vw továbbra is ezt a "konzervatív" árpolitikát folytatja, akkor nem sok babért jósolok nekik, nektek.

Viszont nem vagyok sem az Opel, sem a GM fizetett vagy fizetetlen prókátora (copyrigt by Te). Egy dolgot szeretnék: a pénzemért jó autót venni. És a G Astra szerintem az. Lehet hogy a V. Golf ugyanannyira jó (esetleg hajszálnyival jobb is, ehhez ki kéne próbálni), de van jobb helye annak a másfél millió forintnak, ha nem muszáj, akkor nem adom ki.

Gomulka Béla 2008.11.22. 20:00:55

Dixie Flat, nem akarom ismételni magam. Az A-ból B-be kategória valahol a Skoda Fabia környékén véget ér, és onnantól minden: extra. Az extra pénzbe kerül, és ha Kovács úr tékozolni akar, hadd tékozoljon már úgy, ahogy kedve tartja. Egy folyton elromló Renault/Opel/VW/Zaporozsec olyan úri extravagancia, hogy ahhoz képest Cseörgheõ Csuli egy nyugdíjas magyartanár.

loláb 2008.11.22. 20:07:15

"...olcsó használtérték-gyenge beszámítási ár..."

Ez is jobban függ a kereskedőtől, mint a használtpiactól, vagy bármi mástól.
Egy barátom le akarta cserélni a kb 4 éves, 56 ezer km-t futott Ford Fusionját (1,6L, klíma). Amit 3,6 millióért vett, de 3 túl volt vele 3 komolyabb, és számtalan törésen is. A beszámítási árak kereskedőről kereskedőr menve mások és mások voltak, a legalcsonyabb 1,4 millió (Citroennél), a legmagasabb pedig 2 millió 150 ezer volt (seatnál). Ez, ha jól számolom 53%-os differencia. Pedig a beszámítási ár elvileg követi az EUROTAX árat. Vagy mégsem?

loláb 2008.11.22. 20:15:15

F.szom a mobilinternetbe, de kusza lett...Azért remélem érthető mit akarok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 23:32:22

Elvileg követi. Aztán meg a szalon főnökének és a használtautós kollégának az éhsége (értsd: elvárt haszon és/vagy jutalék miatt) határozza meg az Etax beállításait. Nálunk a Skodában az új gumi is 3. osztályú volt alapból (4 van) és a helyi keresettség is -5 -10%-ra volt állítva alapból. Aztán jött a gennyes viselkedés:

"hát, egy kárpittisztítást le kell vonnom (nem lett megcsinálva persze), az 20000 Ft"
"hát, karcos a lökös, ezt le kell fényeztetni (lófaszt, le lett mosva és talán (!) kicsit kijavítgatva ecsetelőssel), ez 30 ezer elemenként"

Meg persze ha kijött egy ilyen összeg, hogy: 1.269 MFt, akkor az 1.2 millió és punktum. Na meg az, hogy a kereskedő VÉTELI, te meg ELADÁSI etax értéken számolsz, de a kettő közt 7-25% a különbség, típustól és futástól függően... Hát így megy, gerinctelenül. Én kerestem extra pénzt beszámításoknál, mert volt egy nepper telefonszámom. Ha hozzám jött újautót vásárolni készülő ügyfél, beszámítandó kocsival, ugye elvileg át kellett küldeni a használtautóshoz. Miután lebiggyesztett szájjal visszajött, felhívtam a neppert és ő kapásból 50-100 ezer forinttal többet ajánlott (az adatlapot fénymásolva elküldtem neki, körbemérés eredményével és a saját meglátásommal, etc.), így:

a. a vevő örült, mert jobb árat kapott, mint amit a szalonban adtunk neki.

b. lett belőle üzlet egyáltalán, mert sokszor az ismeretségem előtt inkább nem vett kocsit.

c. a nepper is örült, mert egy megvizsgált (szart nem vettünk be) és jó kocsit kapott (értsd: kurrens, jó állapotú), nem kellett telefonálgatnia és utaznia mindenhová.

d. a főnök nem örült, de úgysem tudta és amúgyis szarul fizetett nekünk... Úgyhogy faszt a szájába még most is! :)

w a s d 2008.11.23. 00:56:44

@ Gomulka Béla 2008.11.22. 20:00:55
"Egy folyton elromló Renault/Opel/VW/Zaporozsec olyan úri extravagancia, hogy ahhoz képest Cseörgheõ Csuli egy nyugdíjas magyartanár."
Még egy folyton elromló, 20 év körüli autót is olcsóbb fenntartani, mint mondjuk 0% kezdővel 10 évre venni egy alap Splasht, még ha a Suzu 2-3 literrel kevesebbet eszik is, 10-15ezer forittal havonta, ami a folyton elromló öreg autót valamelyest kényszerből tartónak, és a életfotytiglani hitelre vett Suzuki tulajának is számít.

w a s d 2008.11.23. 00:59:23

Mármint 10-15ezerrel kevesebbe kerül a régi, vérző torkú autót fönntartani havonta.

Ciri 2008.11.23. 06:56:19

Lóláb:
Hüü, a használtautó beszámítás! Ingoványos talaj…Ez kb.1000+ kommentet megérne :D

„hogy az ilyen hitelek esetén az autó (mindegy melyik márka, típus) piaci ára a futamidő egyetlen pillanatában sem fedezi a hitel tőketartozását (0-10%körüli önrésznél).”
Nem figyeltél, én éppen nem a kis önerejű hitelekre gondoltam, hanem a viszonylag magasabbakra, amelyeknél ha nem esik be az autó ára, viszonylag egyszerűen megoldható a későbbi csere.

„És a G Astra szerintem az. Lehet, hogy a V. Golf ugyanannyira jó (esetleg hajszálnyival jobb is”
Még csak nem is egy kategóriában értékeli maga az Opel sem. Ők sem hülyék, hogy házon belül a H-nak csináljanak konkurenciát, minden tekintetben bőven alulmarad akár a Golftól, akár az Astrától. Mondjuk úgy, hogy eljárt felette az idő, bár ettől még nem rossz kocsi a maga nemében. Nem egy ügyfelem volt, akivel Polora tárgyaltam (illetve Yarist is nézett), majd később kiderült, hogy G-t vett. Meg is tudom érteni.

„Ez is jobban függ a kereskedőtől, mint a használtpiactól,”
A beszámítási árakat kizárólag a használtpiac határozza meg. Kizárólag !
Az már egy másik kérdés, hogy a vevő mit akar hallani. A Tax-ot személy szerint csak nagy értékű autóknál használom(-juk),ott is csak mankóként.

Kukori amit írt, kicsit korábban maximálisan igaz volt, viszont ma már a kereskedések jó részének nincs saját használtautó telepe (ahogy nekünk sincs), ezért külsősökkel dolgozik.
Magyarul, a kereskedés hivatalosan is beszámítja az autót, de rögtön ki is fizeti a nepper és viszi a francba az udvarról. A nepper még csak nem is találkozik az ügyféllel, hanem az értékesítő vizsgálja meg a kocsit,majd tolmácsolja felé.(Ezzel elkerüljük a kereskedő „sajátságos” stílusának találkozását az ügyféllel :D) Ez többek között azért is jó
, mert nem áll a kocsikban pénz,hitel,alkalmazott,javítás, stb.
Viszont ma már elmúlt az a világ, amikor a kereskedés a földig lehúzza a használtkocsit és annak árát, egyszerűen azért mert ott NEM fog újat venni az ügyfél.
Azok, akik új autó vásárlásakor ELSŐDLEGES szempontnak tekintik a használtautójuk beszámítási árát (sajnos még vannak sokan ilyenek), és szinte mindegy milyen típust vesznek újként, azok gyakorlatilag nem új autót akarnak venni, hanem a használtat eladni. Lásd az ismerősöd, akinek a kocsiját bőven a piaci eladási ár felett(!) „számolták” be. Ő a használtja valós értékét bőven kifizette az újautó árrésén/hitelén.
Ma már nem húzhatják le a használtat (ahogy KuKori is írta, ez korábban nagyon ment), mert elküld az ügyfél a ku.rva anyánkba. Ha valaki például egy konkrét típust szemel ki magának, az addig járja a márkán belül a szalonokat, ameddig a lehető legmagasabb beszámítási, és legolcsóbb újautó árat ki nem harcolja.(ez a legokosabb megoldás, főleg anyagilag) Ezért mindenki igyekszik a lehetőségeihez képest a lehető legmagasabb áron beszámítani, amit persze kizárólag a használtpiac és a típus eladhatósága diktál. Ezeket a számokat persze lehet finomítani az árréssel/hitellel, de akkor sem a beszámítási árra van kihegyezve a tárgyalás.

„Én nem vagyok érdekelt az autóiparban, de ha a vw továbbra is ezt a "konzervatív" árpolitikát folytatja, akkor nem sok babért jósolok nekik, nektek.”
Éppen azt ecseteltem fentebb, hogy nem ez a rossz politika. Illetve mondjuk a Golfnál nem létezik 2légzsákos,tekerős ablakos,stb alapváltozat. Ha felöltöztetsz egy másik típust is, egy szemmel nem lesz olcsóbb.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2008.11.23. 09:22:45

"csiky944 2008.11.17. 20:15:22
fujj
mindig sajnáltam az opel fanokat
őket mindenki hülyének nézi :D "

Köszönjük szépen! :)
Nyugodtan kinyalhatod!

Nos... akik lehúzzák az Insigniát azok nyilván nem Opel hívők. Talán Mazda, Citroen... vagy kitugya. Most persze savanyú a szőlő mert egy Opel nyert. Ha a számukra kedves márka nyerte volna a címet akkor vélhetőleg más véleményen lennének,és fel sem merüne, hogy veszegetés van a dologba, meg az sem, hogy csak marketing az egész.

Hát persze, hogy marketing az egész. Miért nem? Attól még az újságírók szavazhattak korrekt módon!
Vagy ez elképzelhetetlen?
Nna látjátok drágáim, itt is kiütközik mennyire "magyarok" vagyunk! Alapból az jut eszünkbe, hogy mások lopnak, csalnak, hazudnak...

Csak finoman jegyzem meg. az utóbbi 4 - 5 évben több alkalommal is az Opel bizonyult a legmegbízhatóbb Európai márkának, megelőzva az összes német típust. aki nem hiszi járjon utánna.

Ezzel együtt nekem pl. nagyon bejön az új Mondeo, a Passat, nameg a Mazda 6 is.
Soh nem jutna eszembe fikázni csak azért met én Opeles vagyok!
Még akkor sem ha ezért egyesek, mint csikí944 hülyének éz! :)


...amúgy nem vettem a szivemre....

loláb 2008.11.23. 10:07:18


"...Még csak nem is egy kategóriában értékeli maga az Opel sem. Ők sem hülyék, hogy házon belül a H-nak csináljanak konkurenciát..."

Nem is konkurencia, ezt én is írtam korábban. Most a G astra mondjuk az Ignisnek, meg az alap polonak, yarisnak a kokurense. Ugyanazért a pénzért nagyobb, erősebb, kulturáltabb, mint ezek. (Méretben, árban kokurense a golfnak is. Az igaz, hogy nem olyan korszerű, meg nem olyan felszerelt, de -legalábbis magamból kiindulva- az átlag autóvásárlónak 3-5 extra fontos, ezekben pedig benne vannak. Lehet, hogy mellette a golfban van pár okosság, de azok önmagukban nem döntik el a vásárlást, az árkülönbözet pedig igen. Az pedig pl., hogy milyen futómű van hátul, az utolsó utáni szempont)


"Ha felöltöztetsz egy másik típust is, egy szemmel nem lesz olcsóbb"

Lehet. Csakhogy bizonyos (alapban nyújtott) extrákra nincs szükségem. Ha azokat nem kérem a másik autóba, akkor viszont olcsóbb lehet.

Használtautó beszámítás:
Nekem az a tapasztalatom, hogy attól függ a beszámítási ár, mennyire akar eladni a kereskedő. Ha sokért számít be, akkor nem enged annyit az árból, és vice versa.(lásd skoda az öregautó beszámítással: lehet, hogy 500-at adtak a polski karosszériáért, de kb. 400-zal emelték meg a modell árát, de mostanában van valami cég ami 1 millióért számítja be a roncsautókat-talán suzuki?) Ha nagyon, akkor belemegy egy kis bukóba a beszámított autón.

Piaci ár feletti beszámítás? Lehet. Az biztos, hogy sokat nem fogott rajta a kereskedő. Viszont eladott egy 4 milliós leont cserébe, és a kettőn együtt már azért van haszon. (Úgy tudom 2,4-ért tették ki a fusion, és el is vitték hamar.)

Hitel: Szvsz a fogyasztási hitel nem jó dolog, nem is éltem vele soha. Fontos dolgokra igénybe lehet venni (pl házépítés, cégalapítás), de csak azért, hogy 2-4 évente új autónk legyen, az butaság. Aki egyik hitelből a másikba megy át, és hajlandó 40-60 ezer forintokat fizetni havonta, hogy cserébe sose legyen az övé az autó (hisz lecseréli még a futamidő vége előtt, kezdődik előről az egész), az egy marha.

Jó-vagy rossz árpolitika?
Ezt a piac eldönti. Ha teljesülnek a vw eladási tervei (vagy csak a többi céggel arányosan csökken), akkor valóban jó az árpolitika.

loláb 2008.11.23. 10:08:54

"Lehet. Csakhogy bizonyos (alapban nyújtott) extrákra nincs szükségem. Ha azokat nem kérem a másik autóba, akkor viszont olcsóbb lehet."

Mármint az oplebe nem kérem, és akkor az olcsóbb, nem a másik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.23. 11:45:53

Akkor neked a japán kocsik a megszokott 2-3 csomagjukkal nem ideálisak :) Ha köll, ha nem kapod a cuccost, vagy semmit se kapsz. Ez a baj velük, de valahol érthető (volt), hiszen nem kis távot kell utaztatni és az idő. Az idő meg pénz :)

The Good Boy 2008.11.23. 11:52:55

Használt beszámitás:
Egyik esetben annyi történt, hogy a kereskedő hölgy kért tölem egy árat, hogy mennyiért érné meg nekem beszámitatni a régi vasat. Utána csak annyit csinált,hogy körbejárta az autót és azt mondta de szép a szine, meg mlyen szép üléshuzat van benne. Beszámitotta annyiért, a nepper használtautós pedig 2 hónap múlva ugyanannyiért adta el. Ezek szerint én jó árat kértem:)
Másik esetben mondta a használt vasra egy árat (1,8m) kereskedő mondta, hogy 1,55m a piaci ára annál többet nem tud adni. Másnap felhivott,hogy a használtautó.hu-n az én autómnak megfelelő km-rel, felszereltséggel, évvel 1,45-1,5 között megy, de ha beugrok hozzá, akkor beszélhetünk róla, hátha megegyezünk. A végén 1,75m lett a beszámitási ár hifi nélkül(három hónap múlva 1,55-ért adták el végül egy külsős nepper segitségével), ráadásul a 3,6m-os akciós árú új vasat 3m-ért hoztam el..
Na ez jó bolt volt annó.
Tehát ki lehet fogni jó boltot, csak okosan és tisztelettel kell hozzáállni a dologhoz, mert szerintem, ha a kereskedő azt érzi,hogy lenézik (belölem élsz, vazze), akkor nem lehet kellően jó kondiciókat elérni.
Egyébként szerintem kb. jövőre fog eljönni a vevők számára a lehető legjobb világ, amikor puskával sem tudnak majd vevőt találni a pangó autóbizniszben. Reálisan szerintem 120-130ezer autót fognak tudni csak eladni jövőre, úgyhogy lesz harc, meg engedmény, hogy vevőt fogjanak a kocsikhoz.

loláb 2008.11.23. 14:13:29

Kukori,

Nem is, nem véletlenül volt eddig csak európai autóm.

Két éve nézegettem a Kia Rio-t (1,5 dizel, naná), de ott is az volt a baj, hogy hiába keült az benzines alap 1,9misibe, ha akartál bele klímát, akkor 3,3 milliós csomagot kellett volna venni, dízelbe pedig 3,6 milliósat. Pedig de jó az a Kia dízelmotor...

VrapThor 2008.11.23. 15:59:43

"Csak finoman jegyzem meg. az utóbbi 4 - 5 évben több alkalommal is az Opel bizonyult a legmegbízhatóbb Európai márkának, megelőzva az összes német típust. aki nem hiszi járjon utánna.
"
www.adac.de/images/Pannenstatistik%202007_tcm8-214903.pdf

és akkor most fuss neki mégegyszer

Gomulka Béla 2008.11.23. 17:29:09

F, aki annyi minden voltál, hát akkor a részletre vett suzukis is csörgõcsuli. Csak én vagyok kispolgár itt a készpénzért vett és el nem nagyon romló tizenhat éves bádoggal. Meg Qualitat az övével, valami béemvé vagy mi. Szürke kisegerek, mézgagézák.
Egyébként meg a bankosnak is élni kell valamibõl. Minap eszébe jutott valakinek hogy nem kell elhiggye: a bankhitel mögött igazi pénz van, érték meg termelés. És mi lett belõle? Jobban jártunk volna ha hülyék maradunk. Akkor vennénk Insomniát rakásra, és megírnánk a Népítéletben hogy állat a gép és klímával se eszik négy gombócnál többet. Korábban kellett volna szólnom.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2008.11.25. 20:13:53


"www.adac.de/images/Pannenstatistik%202007_tcm8-214903.pdf

és akkor most fuss neki mégegyszer "

Kár, hogy ez német nyelvű... így sajnos nem értem. Azt én nem állítottam, hogy 2007 -ben is! :)
Viszont!

2006 -ban:

-Autobild közvéleménykutatás
-Visszahívások, javítások alapján
-TÜV riport
-AutoBild hosszútávú tesztek alapján

images.grofbandita.multiply.com/image/19/photos/15/1200x1200/26/photo-26.jpg?et=GPfKU5wykbGeh4wgY52BjQ&nmid=25070252

Ez pedig a MOTE online magazinján található, amúgy az Opel is megküldte nekem anno valamelyik hírlevelében.

www.opel-magazin.hu/opel-ujdonsagok/az-opel-ismet-a-legjobb-nemet-marka-2.html


Egy angol összehasonlítás is kihozta az Opelt másodiknak (az európai márkák között), de sajnos azt a cikket vagy hivatkozást nem tudtam megtalálni. Azt hiszem az 2005 -ös felmérés volt. Abban a Toyota nyert, és persze a japánok aláztak... A Ford végzett az Opel előtt.
Ha ráakadok belinkelem...


Lehet, hogy nem ADAC, bár sokan azt sem tartják (ismerik el) igazán objektív felmérésnek.
Azt azért szeretném leszögezni, hogy nekem aztán mindegy lenne, ha az utolsó lenne a megbízhatósági listákon, igazából csak azért szóltam hozzá a témához, mert sokan ok nélkül húzzák le az Opelt.


Más:

Ma esti híradóban mondták, hogy megszűnik a 10 éves, 0% önerős hitel.
Végre!
Szerintem az egy agyrém volt.

VrapThor 2008.11.28. 23:19:48

"Azt azért szeretném leszögezni, hogy nekem aztán mindegy lenne, ha az utolsó lenne a megbízhatósági listákon, igazából csak azért szóltam hozzá a témához, mert sokan ok nélkül húzzák le az Opelt.
"

én is így voltam anno. de mostmár a vw-vw-l vagyok így.

"
Ma esti híradóban mondták, hogy megszűnik a 10 éves, 0% önerős hitel.
Végre!
Szerintem az egy agyrém volt.
"

egyetértünk

VrapThor 2008.11.28. 23:20:56

"Azt azért szeretném leszögezni, hogy nekem aztán mindegy lenne, ha az utolsó lenne a megbízhatósági listákon, igazából csak azért szóltam hozzá a témához, mert sokan ok nélkül húzzák le az Opelt."

én is így voltam anno. de mostmár a vw-l vagyok így.

"Ma esti híradóban mondták, hogy megszűnik a 10 éves, 0% önerős hitel.
Végre!
Szerintem az egy agyrém volt."

egyetértünk