Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Trogstadban nem divat a kispálya

  2008. november 04. - ommm Címkék: bmw tuning vagy muveszet norvegia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így még nem láttál Forma-1 futamot
2014-09-15 15:20:28

Harminc percben az Olasz Nagydíj, csak onboard-kamerákból. Élménynek sem utolsó, a hőkamerás felvételek pedig

Kell a hírnév a boldogsághoz?
2014-09-07 17:29:26

Ez nem egy világbajnokság, nincsenek benne milliók, sztárgázsik és csillogás. Nem közvetítik az összes

Lefűznéd a világ egyik legszebbjét?
2014-09-04 11:56:22

Ezt azért el kell ismerni. Az autók, a csaj, a hely és a képvilág is rendben van. Transzfogarasi út , lefűzve.

Ez került 40 millióba
2014-09-01 17:34:33

A minap egy reklámfilm-forgatáson jártam, ahol az egyik kellék egy 2009-es, első tulajos, makulátlan

 

Series_one barátom (aka Hosszúpuska) küldte át az alábbi linket "vazze-mekkora-turbót-raktak-rá" tárggyal.

És tényleg. De nem csak ennyi. Harald Fairhair (Harald Hårfagre-Széphajú Harald) népe kemény fajta hírében áll (legutóbb a Wehrmacht győződhetett meg róla), a zord klíma és a mozgalmas történelem, gondolom megedzette őket. Ennél fogva nem csoda, hogy vonzódnak a némiképp... hmm...  mondjuk úgy, nem egészen épelméjű és teljesen biztonságos dolgokhoz. 
A Vidar Strand Motor csapata minden bizonnyal egész másképp vélekedik a nemrég komment szinten felhozott "jellemhiba a BMW" -elméletről. Ami egy hülyeség, persze, talán ezeket a srácokat nem kéne egy kalap alá venni a "nagyhang-nagyfelni-nagyzene" propelleresekkel.
Mert Norvégiában azért tudnak valamit.
Itt van például ez az E34, pontosabban E34 M5 3,8.

Ami mindaddig csak egy szénné berhelt "wannabe-racer" M-badge-es, bodykites 520i-nek tűnik, amíg közelebbről meg nem nézzük.

Hoppá. Csekély 1129 lóerő és ami még borzasztóbb: 1130 Newtonméter.

Én akár azt is el tudom képzelni, hogy ez a valami "barely legal" és fegyverviselési engedély nélkül közlekedik Norvégia útjain, nyomában egy gumikkal rogyásig pakolt kisbusszal.

És a "kisöcsi". Az E36 M3. Ami már egyértelműen versenyautó.

A finoman a formatervbe komponált kipufogók a "kicsire nem adunk" elv kézzel fogható bizonyítékai. Az 1422 lóerős 1610 Newtonmétert leadó sorhat szintén.

Kell-e mondani, vagy a laikus is látja, hogy ez bizony gyönyörű munka? Nevezzük művészetnek?
Trøgstadban némiképp átértelmezték az erőt, én meg emelem kalapom. Kőkemény ez, mint a gránit, melynek hátán országot alapított Harald. Azt hiszem, ez tetszene neki is.

És adódik a kérdés: meddig tart a tuning és hol kezdődik az építés? Finom a határ vagy markáns és a pénz szabja meg, vagy a mérnöki tudás? Esetleg mindkettő? Önök szerint?

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45745443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.11.04. 10:09:25

csak halkan jegyzem meg, ha mar lathatoan gyorsulasra epitett autorol irsz, egy adat nem artott volna vmelyik futamrol..

ommm 2008.11.04. 10:10:39

Bocsbocs, nem akartam adatokkal szétszabdalni a poszt.
A linkre kattintva úgyis minden megtudható, sőt, van egy rakat videó is.

adam 28i 2008.11.04. 10:13:37

www.bmwpower.hu/forum/viewtopic.php?t=254&postdays=0&postorder=desc&start=40

Ott fenn északon a rissz-rossz omladozó gazdaságban is szép munka, de idehaza is találni egy-két megszállottat. Egyszer megnézhetnéd őket is!

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.04. 10:16:02

a magyar drifterek közt is van olyan bömös, amire kamionturbót tettek...

XJS · http://www.ae86.hu 2008.11.04. 10:19:19

OK, persze. Csak furi volt latni a semmitmondo loeroadatot 1/4 ET nelkul.
A kerdesre visszaterve, a penz szabja meg szvsz. Ha van budget, lesz power. A mernoki tudas meg a szolgaltatonal legyen legalabb, ha a tulajnal nincs. Hatar szerintem nincs, ha belenyulsz egyszer, bele fogsz tobbszor is...

mennyi?husz! 2008.11.04. 10:20:11

na most igy a kepek alapjan elsore: aaazzttaaa quuuurvaaaaa....ahh. na es akkor el is kezdem olvasni:D

ommm 2008.11.04. 10:22:57

2799 2008.11.04. 10:13:37

Ismerek egy párat én is. És persze, ha gondolják, szívesen megismerek új őrülteket is :)
Kösz

Acmee 2008.11.04. 10:43:50

Pontos sorrend: Kitalálnak vmit a mérnökök, ami:

1.Baromi jó!
2.Legalább ennyire drága is.

És a budget része eldönti lesz-e belőle vmi!

Forma-1 tökéletes példa! Van lé szarásig, van lóerő (is) (be)szarásig!

A_Vajda 2008.11.04. 10:49:26

www.vsmotor.no/img/vsmotor/pic-vsmotor-02.jpg

ez a kép miért érdekes? mert összesen 2000+ lóerő van rajta. háttérben az ominózus dahlback golf, ami asszem valójában rs2 audi és 900+ lóerő körül tud.... :D

Rocko- 2008.11.04. 11:40:03

jézusom.állatok.
ebbe már nem kell erôs.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 12:02:31

Ennek mi értelme van egyébként?
1200 lóerőnek hátsókeréken egy ilyen bódéban?
Tudom, be vagyok szürkülve és nem szárnyalok eléggé..

ommm 2008.11.04. 12:02:48

Nem vagyok egy félős fajta, de azt hiszem, ezt nem merném lepadlózni.

ommm 2008.11.04. 12:04:34

Ó, AP, mi értelme a háborúnak, zacskós levesnek és a szúnyogoknak?
Nem kell itt értelmet keresni. Az őrületet és a tudást tisztelni, azt igen :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.11.04. 12:08:33

Lepadlózhatod! Ekkora tehetetlenségű turbókkal két másodperc, mire elkezd tölteni.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 12:13:26

A racionális dolgokat szeretem.
Illetve hogy pontosítsak, letettem már arról, hogy olyan dolgokra vágyakozzak, amit úgyse tudok megszerezni. Akármilyen Ferrari, Monica Bellucci, stb.
Csak magát sanyargatja vele az ember.

Shadowbull 2008.11.04. 12:17:36

2 masodperc? Also fordulatszamtartomanyokban ez gyakorlatilag halott.

Volt egyszer egy Top Gear video, ahol egy EVO valamit teszteltek, 2 literes 400 lovasat. Rugalmassagban egy fiat Stilo odaverte.

sb

Rocko- 2008.11.04. 12:19:52

AnyádnakPalánkot 2008.11.04. 12:02:31
az, ami a hegyeszett Zsigának.
csak mernek nagyot álmodni. ÉS megvalósítani.

ommm 2008.11.04. 12:25:25

Shadowbull 2008.11.04. 12:17:36

Emlékszem erre. ötödikben 40-ről indulva "lealázta" egy 1,6-os Stilo kombi :))
Aztán csúnyán odavert a Murciélagonak a pályán.
FQ400-as volt a pontos típusjelzése azt hiszem.
Ja, és vasárnap kezdődött az új szezon, hoppá!

CefReX 2008.11.04. 12:35:20

hmmmm
miért van az hogy mindig ezt az 1 bmw-t emlegetik mindenhol.......van egy ami elérte az 1000Le-t és rögtön hanyatt kell esni?
és ha jól tudom az a 9.48-as idő annyira nem is jó, hisz nem egy könnyű járgány, ha jól tudom van nekünk magyaroknak olyan audi, ami 10 alatti időt megy 1/4-en, sőt Sanyinak egy civic is.
És ha már a japánoknál tartunk, tokio utcáiról tudnék hozni, több 1000Le feletti skyline-t, suprát, az ausztrál dragversenyeken lévő régi rx wankelekről nem is beszélve, sőt a v8-ról sem.
ha már drag, meg drift, meg 1000Le, akkor sem a BMW-t kellene elővenni.
sorry az offért, csak leírtam a véleményem

w a s d 2008.11.04. 12:50:02

@ AnyádnakPalánkot 2008.11.04. 12:13:26
Van Ferrari (igaz, öreg), ami nem drágább, mint egy új Passat...
És azért a Passatot eléggé sokan meg tudják venni (én nem, de azért csak eljutok egyszer odáig).
Persze a fenntartási költsége megint más téma.

Sabc 2008.11.04. 12:56:00

ommm 2008.11.04. 10:22:57

Kik ázok? :)))

w a s d 2008.11.04. 12:59:31

@ CefReX 2008.11.04. 12:35:20
Végig kellett volna legalább a képeket nézni... Ugyanis csak a cikkben 2 1000 LE feletti BMW szerepel.

És azért van Európában még több durva Audi is, pl.:
www.youtube.com/watch?v=rtDoSwVHTD0

CefReX 2008.11.04. 13:05:33

végig néztem, és ismerem mindkét gépet.
Az első mondható urcainak, a második egy verseny gép, épített vázra tett BMW forma!

És igen, pontosan erről beszélek, sok AUDI is van, ami inkább drag...........

w a s d 2008.11.04. 13:05:36

Bocs, az előbb az a rész az Audiról elkerülte a figyelmem, gondolom ez az, amiről linkeltem a videót.

Amúgy pont ez volt a lényeg szerintem, hogy 1000 LE- s Supra- val meg Skyline- nal tele a net. De ugyanúgy meg lehet azt csinálni európai alapanyagból is.

w a s d 2008.11.04. 13:07:09

Már Vogelsinger is ilyen vázzal tolja, nem? (És erősen közelíti a 9 másodperces időket, ami azért nem rossz egy 2 literes FWD géppel.)

CefReX 2008.11.04. 13:08:05

Igen, pont erre az audira gondoltam, ez nem is EU, ez magyar....tökölön....

hát, most nem akarok vitatkozni, mert rögtön le japánfanatikustók meg bmwellenes stb...
de csak van valami abban, hogy miből építik meg ezeket a kemény gépeket, miért pont abból van sok amiből sok van.......

Shadowbull 2008.11.04. 13:08:18

Itt mar csak az a kerdes, 2 vagy 3 400 meteres futamot bir ki a motor. Ha egyaltalan.

sb

Shadowbull 2008.11.04. 13:11:01

"mert rögtön le japánfanatikustók meg bmwellenes stb..."

Hat ha az vagy....

:)

sb

CefReX 2008.11.04. 13:13:40

:-)
Én az autókat szeretem inkább, a jó autókat, ami kicsit más, mint a hétköznapi szürke szamár........

w a s d 2008.11.04. 13:18:46

A japán azért épít abból, mert lehet, hogy egy szimpla e90- es 316- os BMW drágább, mint amennyiért megépíti az ő "kis" japán autóját, márcsak a védővámok miatt is.

w a s d 2008.11.04. 13:24:16

Legalábbis ezekhez képest szimpla, nekem űrrakéta.:D

CefReX 2008.11.04. 13:26:35

Hát persze, látom kened a témát.......

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 13:40:04

www.bmwpower.hu/forum/viewtopic.php?t=254&postdays=0&postorder=desc&start=200

ezt olvasgassátok, kurva érdekes!
itt látszik, mennyi meló van egy ilyen kocsival

CefReX 2008.11.04. 13:43:48

igen, én is hasonló cipőben járok, szintén turbósítottam egy kocsit, ami szívó volt.
Valóban érdekes!

w a s d 2008.11.04. 13:48:32

Impreza STI japán árai:
www.subaru.jp/impreza/wrxsti/lineup/index.html

BMW- k japán árai:
www.bmw.jp/jp/ja/general/international_sales/intl_sales_pricelist.html

Mo.- on a 325i 1 millió ft- tal olcsóbb, mint az STI. Ott 3- mal drágább.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.11.04. 14:10:58

Akartam írni, hogy Svensk kraft, de ez norvég. Akkor Norsk.

Volvo blokkokból is ki szoktak hozni a gyárihoz képes többszörös teljesítményeket, régiekből is. Elég veszélyes.

CefReX 2008.11.04. 14:17:31

úgy éreztem, hogy erre kifogsz térni.
és tök nem erről van szó most.
Valahogy még is európában se nagyon preferálják a szóban forgó típus agyon tungolását, gondoltam talán mert egy kényelmes luxus hintó, nem sport autó?
de persze bármiből bármit, matízból is tescós tuningot, az a fajta hozzá állás, hogy sport autóból sportot, luxusból luxust elég maradi felfogás úgy látom.......

baird 2008.11.04. 14:26:04

Válasz:
Markáns a határ, nem a pénz, inkább mérnöki tudás határozza meg.
Ez pl. építés Vályi úr:

www.youtube.com/watch?v=XtP6zHhPmyA

Rocko- 2008.11.04. 14:29:19

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.04. 12:59:31
ja, pl. ez: www.youtube.com/watch?v=2yi32P6XWHw

aztán mindjárt jön miluman kolléga, ô majd megmutatja a fekete s4-est me ga sárga A4-est, lesz itt nemulass! :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.04. 14:47:33

Ehh, csak az az ízléstelen Wehrmacht hasonlat ne lenne. Olyan szinten gyözödtek meg a norvégok keménységéröl, hogy azok Quisling bácsival az élen saját fasiszta bábállamot rendeztek be 42-töl 45-ig, mivel a "rendes" szocdem kormány londonban tartózkodott.

Elnézést az offért, az autó azér´ odabax.

Stacki12 2008.11.04. 15:00:26

Sosem értettem miért jó barkácsolni az autókon. Ráadásul ez a BMW nem is szép...

A szakértő szemeknek biztos sokat mond, de egy hétköznapi ember rá sem néz. Max annyit mond a tulajra, hogy ez is a garázsban él :))

ommm 2008.11.04. 15:01:54

malenykij polgar 2008.11.04. 14:47:33

De nem is lengették már a megszállás kezdetekor a fehér zászlót. Nem beszélve arról, hogy a kereskedelmi flottájuk nyomát bottal üthették a németek.
Szal kétesélyes.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 15:48:02

Stacki nyilván azt se érted, hogy vezetni mitől jó őket. :)

w a s d 2008.11.04. 18:59:42

@ CefReX 2008.11.04. 14:17:31
Ha így nézzük, a Skyline ugyanaz, mint a BMW 3 kupé: egy 4ajtós szedán kupé változata.:D

w a s d 2008.11.04. 19:09:17

De a legjobb indok, hogy az teljesen természetes, ha egy sportautó kinézetű valami gyors. Az már meglepőbb, ha mondjuk egy Golf kombi gyors.

Ja, és azért egy ilyen BMW nem egy kategória a kamubeömlős, lángnyelves- matricás, kék helyzetjelzőjű Matizzal. Sőt, a kettő között párhuzamot vonni se hiszem, hogy lehetne.

Amúgy mi volt az a turbósított szívó? CRX? Nehogy már az sportautóbb legyen...

w a s d 2008.11.04. 19:25:38

Na jó, lehet valaki ezt találja élvezetesebbnek, direktebbnek.
Más meg az e30- at nem cserélné le semmiféle Hondára.

Redline (törölt) 2008.11.04. 21:04:11

Felétek a bábkormány és a hajón való menekülés nyilván a tökösség szimbólumai, amik rettegéssel töltik el az ellenséges seregeket :-)

Azt egyébként elmagyarázná nekem valaki, hogy jön ide a második világháború, és hogy mi köze ezeknek a kókányolt izéknek a BMWhez? Nem áll össze a kép.

ommm 2008.11.04. 21:18:12

Redline 2008.11.04. 21:04:11

Ki hogy látja.
Az, hogy két hónapig harcoltak míg végül lenyomták őket.
És az, hogy a világ negyedik legnagyobb kereskedelmi hajóflottáját nem passzolták kézre, azért akár merészségnek is nevezhető.
A Quisling-féle bábkormánynak tényleg nem sok köze volt a nép lelkiismeretéhez.
Ne menjünk bele, ha nem muszáj.
Kösz.

Ha én így tudnék "kókányolni" hejj...

Gomulka Béla 2008.11.04. 23:28:02

Hej, Nagyabonyban csak két turbó látszik

series_one (törölt) 2008.11.04. 23:44:20

na akkor hogy legyen elképzelés, mit is építenek ezek a marhák:


www.youtube.com/watch?v=QhAlJU4DC7c

8.83

az m3:
www.youtube.com/watch?v=9hcbFe2n3VI&feature=related

7,63

veszélyesek ezek a hosszú skandináv éjszakák.
november 11ről március9re virradó éjjel keményen beisznak és alkoholos befolyásoltság alatt hasonló dolgokat követnek el. mert miért ne.
nem csak bmwből, azt meg kell adni, de nekem pl erre áll rá a szemem. ha mittomén zsukot találnak a kert végében, akkor zsukot faragnak.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 23:58:51

Azt a Zsukot hol lehet megtekinteni? :P

Rocko- 2008.11.05. 00:18:06

"november 11ről március9re virradó éjjel"
:DDDDDDDDDDDDDDdddd
és tényleg.

CefReX 2008.11.05. 09:43:23

Hogy jön ide az enyém?
nem is akartam párhuzamot vonni.
ez nem egy 3 kupé, ez egy 520i.
és nehogy már sportosabb legyen mint egy coupe.......

igen, végre valami ami normális érv, és nem támadás, a köcsög szarházi japánfan ellen, hogy meglepőbb egy nem sport kinézetű egyed ha keményet lép, ezt elfogadom, megértem.
csak ne legyél köcsög eccsém!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.05. 12:22:08

Higgadjatok már le.
Olyan nevetséges, ahogy egy ilyen csodás alkotás topikjában is megy a japán-német-benzin-dízel anyázás.
Inkább gondolkozzatok azon, hogy mit lehetne még henkölni a vason. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.05. 12:51:59

Hátsó ablakra maffiarács à la zsiguli. Statikus feltöltödést levezetö gumicsík színes müanyag dekorral. Narancsszínü casco matrica szigorúan "csao" kivitelben és ÁFOR-os Surda-sityak.

Rózsafüzér, vazze, rózsafüzér!

w a s d 2008.11.05. 13:53:09

@ CefReX 2008.11.05. 09:43:23
Úgy jön ide, hogyha egy nem- sportautót nem illik így erősíteni, akkor ne is turbósítsunk nem- sportautót (kivéve, ha kizárólag a nagyobb hatásfok miatt kerül föl a turbó:D).:D

Próbálok nem kekeckedő sz@rházi lenni, de hát ez már csak így megy, ha az ember elfogult az autók megítélésében, és amit ő szeret, más afölé próbálja emelni az eltérő gyártmányokat.:D


@AP:
Volt németről szó? Mert én spec. próbáltam európai ként jellemezni a BMW- t, Audit, mert nem tartom úgy, hogy csak a német az autó, hanem úgy vagyok vele, ha lehet, akkor európai legyen.:D

ommm 2008.11.05. 18:59:51

AnyádnakPalánkot 2008.11.05. 16:52:36

Fuh, hát azért 900-ból már válogathat az ember különbet is.
Hajaj

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.05. 20:25:59

Most a 130 le-n van a hangsúly :)
Az árát nem is néztem :)
Szakvélemény?

Rocko- 2008.11.05. 21:25:52

oda írta, h kb. :)
a mi suzukink is kb. 300 lóerő. de lehet rosszul becsülöm. :)

Rocko- 2008.11.06. 07:20:14

swift, 2002, de hát annyi igaz az ottani 300-ból, mint a másik 130-ból. (szándékosan) erős becsélek, ennyi. :D

Stacki12 2008.11.06. 15:30:19

Anyádnak Palánkot:
Vezetni király dolog. De sosem hittem a barkácsolt dolgokban.

commenthu 2009.04.08. 12:09:26

Cefrex: www.youtube.com/watch?v=BOI2TD6GVsA&feature=related

tessék ott egy Audi, na ezt sme sok 1000LE JApán alázná le. BMW -t meg kár fikázni , mert a Világ leggyorsabb sedanja is egy 5 ös BMW. Ennyit a kisköbcentis rizsrakétákról,meg a fapados, műanyag cockpitről , gyermek méretű ülésekről.