Megvan az olaj

  2008. október 21. - Winkler Róbert Címkék: motor yamaha vmax

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Akár hiszi az olvasó, akár nem, számos reklámszerződést utasítottam már el, mert a reklámozandó termék szargyanús volt. Tehát pusztán mert az ilyesmi talált pénz, még nem cuppanok rá, hiszen mindenféle bóvlik hirdetésével az ember elég hamar lelakja a saját imidzsét.

Amikor a Statoil ügynöksége megkeresett, hogy lennék-e a Statoil magyar arca, kis gondolkodási időt kértem, mert a büdös életben nem hallottam a Statoilról, úgyhogy utánaolvastam. Skandinávia legnagyobb cége, 1972 óta mókolják a fúrótornyaikat az Északi-tengerbe, mely olajon a Brent olajipari szabvány is alapul. A skandináv termékek nagy általánosságban nem arról híresek, hogy gagyik, úgyhogy fellélegeztem: oké.

Az nyilvánvaló volt, hogy prémium olaj, és hogy a világon mindenhez van olajuk, a dömpertől a tankhajón át a szupersport motorokig. Tehát jó, de ki tudja, mennyire? Milyen pompás volna például, ha kurva jó lenne a Statoil olaj, ábrándoztam holdas éjszakákon. Mert egy olaj nagyrészt hit kérdése: igen nehéz megmondani, jobb-e az egyik, mint a másik. Egzakt összehasonlító teszt kéne azonos motorú azonos autókkal, azokos körülmények között, satöbbi, satöbbi. Mert különben ha az ember nem valami gyanúsan olcsó olajat vesz, és tényleg kicseréli az olajat 5-10 ezer kilométerenként (szűrőstül, természetesen), nagy baj nem történhet.

Van viszont, ahol hamar egzakt tesztelést lehet végezni, és ez nem más, mint a saját Vmaxom. A Vmaxban ugyanis a motorolaj keni a kuplungot, motor, kuplung és váltó egy körön van (A Harley például háromféle olajat használ.) Motor és kuplung olajszempontból ellenérdekelt felek, az egyiknek az a jó, ha csúszik, a másiknak időnként meg kell tapadnia, ezért az ilyen olajokba (kuplung)csúszásgátló adalékot is raknak.

VMax Zsolt régóta csak a Castrolban hisz. A VMax valahogy azzal pont jó volt. Néha próbáltam mást is, egyszer pl. egy Quaker State-rajongó meggyőzött, hogy a Quaker State mennyire jó, és kipróbáltam az akkor már Midland néven futó olajukat. VMax Zsolt persze jó előre óbégatott, hogy haha, „Swiss premium oil”, egyenesen az alpesi olajkutakból. Aztán nem is lett jó a Midland, csúszott vele a kuplung. Próbáltam Mobil1-et, azzal se volt jó a váltó, úgyhogy egy idő után nem törődtem vele: legyen Castrol.

Most viszont kipróbáltuk a Statoil RacingWay 10W40-et, és megváltozott az életem, mint a lengyel statisztának, akinek a prosztatagyógyszertől lelohadt a húgycsövén a fánknyi daganat. Hogy a Vmax jobban menne, természetesen képtelenség, az is egy távolabbi projekt, hogy megnézzük, melyik olaj mekkora nyomást tud különböző üzemi hőfokokon. Hanem egyvalamin nagyon hamar látszik a jó olaj, és az a váltó. A VMax órája 53 ezer kilométert mutat, nagyjából annyi is lehet benne. Ez egy motornál már nem kevés, bár a VMaxnál nem is sok. A váltója olyan volt, amilyen, semmi különös. Mióta – és most jön a riasztó reklámszöveg – Statoil van a VMaxban, drasztikusan javult a váltó életminősége.

Négy éven át megszoktam például, hogy miután üresbe raktam, az ellenőrző lámpára pillantok, üresben van-e. Minden motornál ezt csinálom. A VMax most olyan, amilyen jó sose volt, talán még újkorában sem, bár én csak 18 ezer kilométeres kora óta ismerem.

Döbbenetes. Kettesben csak rálehelek a pedálra, és már kint is van, mármint üresben, egyesben csak megsimítom és már gyullad is a zöld lámpa. Az üres, általában ez az, amivel kisebb-nagyobb gond még új motorok váltóinál is gyakran fordul elő. Az új olajjal olyan 7-800 kilométert tettem meg, és egyszerűen nem tudom megszokni, hogy felesleges ránézni az N-lámpára: ha úgy érzem, üresben van, és kész. Mindig ránézek ellenőrzésképpen, és mindig ég a zöld. Ilyet még tényleg nem tapasztaltam. Ha valaki még próbálta, írja már meg, mit tapasztalt, én egyelőre csak azt mondhatom, VMaxokba rakott Statoil Racing Way-ért vállalom a felelősséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr31711805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.21. 17:53:45

Vespa PK 50 XL be mit tegyek ?:D:D:D:D extrém terhelésnek van ám kitéve;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.21. 17:56:43

"és persze rengeteg pénz kapok ezért a szövegért"

fajturista 2008.10.21. 18:04:17

Ez nem túl hiteles, főleg ezzel az esetlen, magyarázkodós felvezető szöveggel az elején.

Psziho 2008.10.21. 18:19:02

De gáz vagy Winkler!:(((

Ez most nálam kiverte a biztosítékot!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.21. 18:24:37

"hiszen mindenféle bóvlik hirdetésével az ember elég hamar lelakja a saját imidzsét"

Ez jó.
Az imidzsépítést egy jó borbélynál kéne kezdeni.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.10.21. 19:05:25

Ültess fel rá egy másik V-Max -est! Ha Ő is azt mondja hogy jobb lett a váltó akkor van remény.
Nem gáz ez a szöveg, csupán az emberi gyarlóság okán az ember mindig kicsit elfogult (lsd fogyasztási adatok) saját maga által használt vagy épp reklámozott dolog iránt.

Nem mellékesen a Statoil-osok szája most körbeér a fejükön :)

Burkus király 2008.10.21. 19:17:16

az arcodat azért mégsem adtad hozzá, sehol egy kép rólad

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.21. 19:21:35

dehogynem
a magyar honlapon ott virít a fotó + keresztben a felirat, hogy "W.R. ajánlásával"

series_one (törölt) 2008.10.21. 19:27:21

és egy ilyen fizetett lózungból kell blogbejegyzést tenni?
énkérekelnézést.

ChPh 2008.10.21. 19:27:42

gyáááááááááááááááá

ChPh 2008.10.21. 19:28:55

ez arra jó, hogy életben nem veszek statoilt és maradok a castrolnál, mint eddig is :D

ildottore 2008.10.21. 19:32:27

ezek után semmi mást nem mondhatok, mint hogy éljen a castrol!

csla 2008.10.21. 19:40:03

A kommenteket olvasva, egyre gyanúsabb, hogy ezt a Castrol szponzorálta. :D

PistonHead 2008.10.21. 19:46:33

Biztosan kurvajó a Statoil, de én a Castrol Anyaszentegyház tagja vagyok 10 éve :)

Fasírt 2008.10.21. 19:49:59

en lehet kiprobalom a motoromban ezt az olajat. persze nehany szerelo megkerdezese utan. ha nem azonnali lebeszeles a reakciojuk (es persze nem irgalmatlanul draga), akkor legyen. felaldozom magam a motorolaj tesztelok oltaran. majd megirom hogy mit tapasztaltam. csak hol osszam meg veletek a tapasztalataimat???

szeles utat!!!

Krisi 2008.10.21. 19:50:38

Arol 2T óta nincsenek rendes motorolajok, csak bóvli fos szarok :)

Az viszont kérdéses, hogy a Repsol direkt vagy véletlenül lett-e kifelejtve...

Fasírt 2008.10.21. 19:51:44

ja, apropo! varnam Kulcsar Szabolcs reakcioit a hozzaszolasokhoz.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.21. 19:52:55

Árban egész jó. A neten többfelé rendelhető.

szálka 2008.10.21. 19:53:53

szerintem nem kéne ennyire szkeptikusan hozzáállni. miért ne lehetne jó a statoil vagy miért ne lehetne érezhetni a különbséget? egy cimborám castrol helyett igol olajat rakott a motorjába és állítja jobb lett az egész. az én kocsim is halkabb az aral olajtól mint eddig bármelyik prémium (pl.: castrol, bp, mobil1) olajtól. és aki motorozik tudja h az üres sokszor nincs meg elsőre meg játszunk a kuplunggal és ha egy olajcserétől ez helyre jött az egy igazi apró öröm az életben. kérdés a köv. csere előtt is ilyen szépen jár-e a váltó. én nagyon kiváncsi vagyok rá remélem lesz róla legalább egy rövid poszt

29 Palms 2008.10.21. 19:54:30

Sőt, ha 1 hétig Statoilban áztatnád a Bödönt, 4 litert fogyasztana a Tehén! Télen, városban! 200 km-en!

Ghost7 2008.10.21. 19:59:49

Nem ide tartozik, de csak hogy lássátok, a segwayt még a majmok is tudják vezetni... :)
uk.youtube.com/watch?v=5pFv8CAniYQ

vadparaszt 2008.10.21. 20:01:10

Két év múlva pedig, a Castrol reklámarcaként ezeket fogod írni: "2008 őszén nagyon hűvös, párás idő volt, úgyhogy valószínűleg ez magyarázhatja a finomabb váltásokat." Így hat a tudatra a pénz: tudat alatt.

lally 2008.10.21. 20:08:05

Áááá..én még a rotakapába is Castrolt használok, az autóba meg pláne..Castrol reklámarc felkérést vállalok!

PistonHead 2008.10.21. 20:11:02

...aztán amikor a bödön megkovászosodott a Statoilban, belerakunk egy hosszú hatodikat, és kiadja a háromszázat!

29 Palms 2008.10.21. 20:23:21

...ellenszélben, hajtűkanyarban, emelkedőn felfelé!

joselin 2008.10.21. 20:27:58

Tényleg gáz a cikk. Én régota fogalkozom kenőanyagokkal, bármelyikötöknek szivesen adok tanácsot. Az olajdoki is egy szintetikus, és valvoline buzi. Azért általában jó tanácsokat ad, de idönként baromságokat ir a szintetikus szerelme miatt. Pl. szerinte a szintetikus olajnak nagyobb a nyírószilárdsága, ami humbug, egészen más előnyei vannak.

joselin 2008.10.21. 20:30:31

Amugy a statoil kiváló olajokat gyárt,csakúgy mint még 20-30 cég.

IQLight 2008.10.21. 20:34:41

Én kipróbálnám, ha 5W-40-et lehetne kapni belőle 6.500-ért vagy alatt (4 liter). Ennél többet nem szánok olajra mostanság, mivel kéthavonta olajcsere és ennyiért kapom a Softec-et.

pontorson 2008.10.21. 20:38:12

A cikk tényleg gázos, bár nekem a Midland-től csöndesebb lett a kocsim, főleg pályán vettem észre.

Garp 2008.10.21. 20:43:29

Nálam régebben Pennzoil, utóbbi 2 évben Castrol. Van még más is, aki használt Pennzoilt? Tapasztalat? Nekem bejött, csak drágult, meg bezárt az egyetlen hely, ahol lehetett kapni a közelünkben.

joselin 2008.10.21. 20:47:10

IQLight
nem rossz olaj a softec. csak két megjegyzés: 1. nem energiatakarékos, ahogy hirdetik, úgyanis acea 3-as besorolású, ami normál olaj
2.a szintetikus technológiájú azt jelenti, hogy részszintetíkus.
Ezektől még jó olaj az általad mondott áron, csak etikátlan a reklámja.

ommm 2008.10.21. 20:53:21

Garp 2008.10.21. 20:43:29

Egyszer próbáltam. Ugyanolyan gondmentes volt, mint a Castrol.
Felüti fejét a sztereotípia, ettől függetlenül lehet jó ez a Statoil. Amíg nem próbáltam, nem temetném.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.21. 20:54:45

tényleg úgy tűnik Castrol szponzorálja ezt a cikket:-)))

eko 2008.10.21. 20:55:44

Nekem a következő olaj van előírva a váltóhoz:
"Marken-Hypoidgetriebeoel SAE 90 API GL 5"
Castrolban, Essoban, Shellben, Mobilban ilyet nem találtam, csak GL 4-et.
Itt meg van:
www.statoil-motorolaj.hu/termek/83/Syntol_75W_90
Nem szeretném de lehet, hogy kipróbálom..
Már megérte nekik a Winkler.

IQLight 2008.10.21. 20:58:50

joselin 2008.10.21. 20:47:10

szarok a reklámra :))))) eszi, nem eszi, nem kap mást. 8.000 km-enként úgyis csere.

de ha lemegy az ára a statoilnak ennyire, akkor bepróbálom, esküszöm! :D

BTO11 2008.10.21. 21:07:40

1.4 autó GM 10W-40 oil éves futás 10ekm csere,4 ropi környékén veszem a 4-5 l kiszerelést
drágább minek,nem csúcsteljesitmény közelében autózom.D:))

akos696 · www.focusauto.hu 2008.10.21. 21:09:21

Én Pl.sohasem használtam Castrolt. Motoromban Liqui Moly Racing 4T 5W-40 van, szerintem teljesen jó, főleg, hogy akcióban 1500 Ft volt literje.Az üresbe való kivétel finomságát meg a kuplungkar állításával szabályzom. Ha túl kicsi a kuplungkar út, nem emel ki rendesen, néha nehéz üresbe rakni--> növelem a kar útját, és vajpuha lesz (olajos, nem bowdenes kuplung). Autómban pedig Q8-at használok, 5000 alatt kijön a 4 Liter részintetikus és szépen, finoman megy vele a BMW erőforrás. Használtam már Mobil 1 0W-50-est e30-ban, na az tök felesleges volt bele. Aztán használtam Valvoline-t , az sem rossz. Szerintem is ha valami ismert gyártó termékeit használod, és rendszeresen cseréled az olajat (nem 30e-ként) akkor abból baj nem lehet. Sokan beleöntögetik a kocsijukba a sok 0w-60 racingturboultrachampion olajakat, ami annyira felesleges, sőt sok régebbi konstrukciójú, vagy sokat futott motornak még rossz is.

PistonHead 2008.10.21. 21:09:32

Nyolcezer kilométerenként? Minek?

Garp 2008.10.21. 21:11:16

Erre igencsak ismert márka a Statoil, rengeteg kútjuk is van. Gyorsan körbekérdeztem, 24 kollégából 18 maga tankol. Ebből 3-nak mindegy hol, 2 csak Topaz kútnál, 1 csak Maxolnál, 3 csak Texaconál (ebben én is benne vagyok, így lesz 19), 3 csak Statoilnál, 3 "a legközelebbinél/mindegy" és 3 csak Statoilnál tankol, 1 nem tudja ( :S ). Akik "csak itt/ott" választ adtak a "miért" kérdésre nagyjából ugyanazt hozták fel: mert az ott kapott üzemanyagtól jobban megy az autójuk/kevesebbet fogyaszt. Szóval ez szerintem teljesen szubjektív, kinek mi miért jön be. Tudom, ez üzemanyag, nem olaj, de ugyanez a helyzet mindkettőnél. Egyszer bejött, bevált dolgokon nem változtatunk, gyártunk hozzá ideológiát.

Statoilnál egyszer tankoltam még a Feliciát bioetanolos benzinnel (ismerősöm szerint a "pálinkásbenzin"). Nem volt belevaló, de porzott a tank, nem volt más lehetőség, és nem verte haza a gépet.

Szóval még jók is lehetnek a Statoil termékek. Ettől még az írás nagyon is reklámszagú, ide nem nem ezért járok. Szóval nemteccik, na.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.21. 21:11:32

az Poel insignia-s cikk is elég reklámszagú volt.
ez magyarország itt pár tizesért bárkit meg lehet venni vgy tévedek?

IQLight 2008.10.21. 21:16:33

PistonHead 2008.10.21. 21:09:32

csak

Stock 2008.10.21. 21:40:52

nekem az egészből az jön át, mint érdemi információ, hogy vmax Zsolt MTV dobálós pólót hord... :)

hensen 2008.10.21. 21:46:07

Reklámszagú? És akkor mi van? Ebből él. Ebből élünk. Olajdoki a Valvoline-ból. Korábban a Totalból....Csináljunk úgy mint a tévében hogy kitakarják a feliratokat az ember pólójáról, sapkájáról, az egész média már lassan egy nagy folt a Győzike fejével....
Ennyi faszságot ami itt össze lett kommentezve, és szinte az összes olajmárka fel lett sorolva...

Ha már Statoil. Kocsimba próbáltam. A 0w-30 ast nem eszi úgy mint ugyanezt Aralból. Vagyis nem rossz. A Castrol ugyanezt tudja.
Castrolt már lehet minden sarkon venni normális áron, lehet kisérletezni mással is, aki biztosra megy Castrolt vesz. Annak fel van építve a marketingje, és jó is...

Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.21. 21:49:07

Szerintem nem Statoil, hanem VMax Zsolt reklámszerződése van Winklernek. Zsolt már minde második cikkben szerepel, a mostani nyomtatott TC-ben is van vele egy nagy cikk (persze álcázva, valami kertjében rohadó amcsi kocsiról szóló cikknek).

ZON 2008.10.21. 21:55:22

A váltóval tényleg csodát tett.Hajtókarcsapágyat meg amúgy is akartam cserélni...:)

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2008.10.21. 21:56:04

Két dolog... építő szándékkal:

1. Ha ez a cikk azelőtt születik meg, hogy aláírod a megállapodást a Statoil-al, csont nélkül átmegy. Még az olvasók is megoszthatták volna veled, érdemes e a nevedet adni hozzé, vagy sem. Sajnos nem ez történt.

2. Ha legközelebb "product placementet" csináltok az oldalon, ügyeljetek rá, hogy ne egy politikailag elkötelezett, szélsőségesnek is mondható véleményvezér kezébe adjátok az adott terméket. Nem azért, mert esetleg a rossz (vagy éppen jó) oldalon áll a nagymagyarországos trikójával, hanem mert nem veszi ki jól magát. Nem tesz jót a terméknek.

Pedig biztosan nagyon jó szerelő, de lesznek sokan, akik mégis "elrakják" magukban valahova a Statoilt a nagy magyarországgal egyetemben.
Márpedig nem ezért kapsz tőlük pénzt.

Misi

Garp 2008.10.21. 21:57:42

hensen: az autós érdeklődésű emberek nehezen kerülik ki egy blogon mint ez a márkaneveket. A lényeg, hogy - legalább is én - _itt_ nem azt várom, hogy valaki tukmálja rám az amúgy lehet h jó terméket. Még ha bevallottan reklámarca is, amiért előre szabadkozik.
Kedvelem Robi írásait, csak következőre ne használt autókat ajánljon egy bizonyos végtől. Még ha ez a TC melléklete is, és tudom, semmi nem él meg reklámozók nélkül.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.21. 22:13:52

Gyurma73 2008.10.21. 21:11:32

Azért reklámszagú, az insignia cikk, mert a gép tényleg ennyire jó - nyugodtan olvass utána máshol, még a mondeót istenítő angolok is betérdelnek tőle.

Viszont ez a statoil placement elég érdekes kérdés. Egyrészt, ha már szponzorálnak (és ez nyilván ingyen olajat is takar) és nem szar a termék, miért ne használnád. A belsőség pedig explicite arról szól, hogy elmondgya a TC szerk, ami vele történt: például azt, hogy olajat cserélt, és jobb lett tőle a motorja.

Ám mindezt úgy, hogy a statoil arca vagy..... maradjunk annyiban, hogy nem elegáns, és ráadásul, ahogy látod is, erősen kontraproduktív.

Egyébként a hondámhoz kaptam bontatlan kanna Castrol olajat is az előző tulajtól, hogy már megvette, de akkor kicserélni én fogom. Ment vele, tönkre nem tette, oké. Aztán szerelő haver tanácsára jelentősen olcsóbb Valvolinet tettem bele, mire városban konkrét egy egész literrel kevesebbet evett az autó. És tönkre attól sem ment. Jó név a Castrol, de az én autómban nem vált be..... és avlavoline sem éppen szar név

Szóval azt hiszem joseline-nek van igaza: van vagy 20-30 jó olaj a piacon!

Stock 2008.10.21. 22:17:32

nekem csak a képeket nézve állt össze..:
miszerint semmi értelme az egésznek csak egy hihetetlenül undorító gerilla marketing fogás... ugyanis a fotók még a betöltésről készültek (alaposan mutatva a dobozt, hogy jót vegyél le kisgyerek a polcról)..... a betöltésről meg minek csinálna fotót hacsak nem tudta előre hogy ezt a cikket megírja.... elvégre a gyakorlati előnyök csak a használat során derültek ki!!!!!!
ejnye, ejnye Robi, ez még annál is rondább, mint amikor egy autós blogon egy kutya fog algátlanítót vagy mit reklámoztál.....!

IQLight 2008.10.21. 22:29:59

Stock 2008.10.21. 22:17:32
"a betöltésről meg minek csinálna fotót hacsak nem tudta előre hogy ezt a cikket megírja...."

Saját tapasztalat: Robi mindenhol mindent fényképez. Sztem a feléből sem lesz cikk, vagy cikk lesz a kép nélkül, de nyomja a gombot örökké, a legváratlanabb helyzetekben. :D

HARholio 2008.10.21. 23:09:26

Ez most akkor azt jelenti, hogy az AutoCity is jobb, mint bármelyik másik használtautó kereskedés?
Robi, vennél ott autót?
Vagy azért azt még mindig csak magánszemélytől?

adamFZR 2008.10.21. 23:09:48

én motorom 17.000-et forog.. ott kiváncsi lennék egyszer végigpróbáln iaz olajakat.

JaniV 2008.10.21. 23:24:20

Hali Mindenkinek!

Azért tegyetek különbséget, a négyütemű motorkerékpár olajak és a négyütemű autók olajai között.
És vegyétek észre, nem csak viszkozítása (5W40) van az olajaknak, hanem teljesítményszintje is, amit előírnak a gyártók, mint minimális követelményt.
A gépkönyvek egyértelműen írják.

Természetesen, ahol 8000 km-enként kell olajat cserélni, az nem egy korszerű motor, és oda nem is kell a megfelelő teljesítményszinttel foglalkozni, szinte bármelyik kapható olaj teljesíti.

Az is természetes, mikor konkrét kiírásra kerestek olajat, úgymint viszkozítás és teljesítményszint, a mai korszerű motorokhoz pár olajmárka választéka marad, ott 5-7000 Ft/kg. Itt feltétlen igaz, az ár tükrözi a minőséget. Nagyon nagy hibákat lehet elkövetni, amivel nagy kárt lehet okozni a motornak. (Semmiképpen nem a tescosolaj, amiről beszélek.)

Csontos Szigfrid 2008.10.21. 23:40:24

Nem tudom, miért írígyek az emberek, és miért támadnak le embereket, nevezetesen a főszerkesztőt. Ha neki bevált ez az olaj, miért ne reklámozná. A lóvé meg természetesen egy autós internetes újságnak létszükséglet. Lehet, hogy ez az olajmárka be fog válni. Azért nem azt mondom, hogy a prémiumkategóriába fog kerülni. Mindenkinek lelke rajta, mit tesz a kocsijába.

The Good Boy 2008.10.22. 00:02:47

Üdv emberek!

Kérdésem lenne:
Asszony smartjába, a mester olajcserekor Fuchs olajat tett, hogy az milyen szuper (német) prémium olaj. Mivel autóbuzériám ellenére sem hallottam sokat erről a márkáról, tudna valaki (olajtudós, vagy csak egyszerű felhasználó)pro-kontra véleményt mondani rá?

PistonHead 2008.10.22. 00:16:23

Nesze:
www.fuchs-oil.de/ueber_uns.html

A Metabonddal szemben ez valós német cég.

wan2bee 2008.10.22. 00:41:31

Robi, vezekles keppen nezd meg szepen az Adam Almai cimu filmet es rohogj velem..

bezil 2008.10.22. 00:50:43

az elején b___tad el hogy,megpróbáltak reklámarcnak, stb....
de attól még hitelesnek tűnik a bejegyzés.
csak valahogy mégsem...

Bq 2008.10.22. 00:56:11

"JaniV 2008.10.21. 23:24:20
Természetesen, ahol 8000 km-enként kell olajat cserélni, az nem egy korszerű motor, és oda nem is kell a megfelelő teljesítményszinttel foglalkozni, szinte bármelyik kapható olaj teljesíti."

Ez így ebben a formában maximum autómotoroknál igaz... a motoromban 6000Km a gyárilag előírt csereperiódus, és a legtöbb motornál hasonló értékeket adnak meg.

adamFZR 2008.10.22. 01:02:57

szerelőm az ezres gixerben 2000enként dobja ki az olajat, a japók meg 3000enkénti ajánlást mondanak..

vadparaszt 2008.10.22. 02:10:56

A Balkán-háború is Nagy-Szerbiázással meg nagy hazafisággal kezdődött, azt mi lett belőle. Vmax Zsoltnak is ajánlanám inkább a MOL világszínvonalú kenőanyagait. Vagy ha az kell, a benzinjük is nagyon jól ég.

vadparaszt 2008.10.22. 02:21:58

Ha a posztból nem derülne ki, hogy melyik olajról van szó, úgy jó lenne. Megvan végre az olaj, jól van, mehetünk tovább. De tudnunk kellett, hogy a STATOIL-ról van szó? Jó nagy betűvel írtam. A reklám miatt.

berchtesgaden (törölt) 2008.10.22. 03:57:42

Az olaj az csak olyan, mint a Lánchíd... Egyszer fenn, egyszer lent.

IQLight 2008.10.22. 07:06:51

JaniV 2008.10.21. 23:24:20

"Természetesen, ahol 8000 km-enként kell olajat cserélni,"

Nem kell! Lehet. 15.000-ként kell, de én 8.000-nél cserélek. Ennyi a sztori.

"a mai korszerű motorokhoz pár olajmárka választéka marad, ott 5-7000 Ft/kg"

Ennek fussunk neki együtt. Mondj egyet, ami ennyibe kerül! :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.22. 07:41:11

Stipistop Misi! Az általam eddig olvasott legkulturáltabb, legprecízebben megfogalmazott hozzászólást követted el.

Remélem, holnap az összes krumplifejű így fog szónokolni, aztán mindenki megy haza a családjához.

2008.10.22. 08:29:49

Fuchs-oil?

HORST FUCHS! :D

ghostdog75 2008.10.22. 08:46:12

"a lengyel statisztának"

vááháháháá...azt hittem én vagyok az egyedüli az országban,aki tudja,hogy lengyel az ürge!
respect!

hottentotta 2008.10.22. 08:55:57

"mint a lengyel statisztának, akinek a prosztatagyógyszertől lelohadt a húgycsövén a fánknyi daganat."

Most Winkler ettől érzi menőnek magát?

Édes Istenem, esküszöm, hogy régen nagyon kedveltem Winklert, állandóan ott lógtam a TV-n, imádtam, ahogy Karottával szétalázták az autókat, a nívós, mégis építő jellegű kritikákat, a használtautós teszteket, sőt, továbbmegyek, imádtam Winkler stílusát, rámenősségét, úgy az egész énjét.

De mióta ő CELEB lett, bokszmeccset közvetít, reklámarc, és bohóc, sajnos minden hitelét elvesztette előttem. Igazán kár érte. És sajnos nem csak az én véleményem változott így az évek folyamán. Hja, ami a blogbejegyzést illeti. Nálam az verte ki a biztosítékot, amikor szegény Morzsa kutya összeszarta a tehént, és abból született egy folytatásos(!!!) bejegyzés.

Bocs, Robi!

Ha Csikós is elkurvul, akkor azt hiszem, önkezemmel vetek véget életemnek :D

JaniV 2008.10.22. 09:20:04

Bq 00:56:11 Természetesen tudom, tisztában vagyok vele. Igen, igazad van.
Az én motoromba is 6000 km-es olajcsere periódus van megadva, szigorúan betartom.

Akinek céloztam, vette, ő keverte ide a kocsi motorolajcserét, 8000 km-el.

JaniV 2008.10.22. 09:30:09

IQLight 07:06:51 Az én kocsimba Selénia olaj való, ebből is a nagyobb teljesítményszintű, 20 ekm csereperiódussal. Ebből talán kikövetkezteted, milyen kocsim van. Ezért is tudom, mennyibe kerül a négy kg motorolaj. (nem futok neki mégegyszer, veled meg semmiképp)

A gépkönyvek egyébként egyértelműen írják, a kocsidban milyen km futásteljesítmény után szükséges olajat cserélni. Sűrűbben felesleges pocsékolás és pénzkidobás. Annak örülök, vetted az adást. Nem kellett volna a kocsid olajcsere intervallumát itt és most szóbahozni. Motorkerékpárról volt/van szó.

Ronie 2008.10.22. 09:30:28

Na tessék! Ilyen ez az ország. A másik csuklóból történő fikázása nálunk már születéstől rendelkezésre álló képesség!
Persze, hogy reklám, agysebészek! Hiszen WR a Statoil reklámarca! Milyen éleslátásúak egyesek! Érthetetlen, hogy még itt tartunk...
Dől mindenkiből az agresszivitás. A TC-t csak az "Itt mindenki szar és fos, csak én vagyok a király!" hozzászólók látogatják?!?!
Minden motor más és más olajat kíván, ezt pedig ki kell próbálni, ha van türelem. A mai minőségi olajokkal egy átlagos felhasználó nem fog bevásárolni. Az emberek hány százaléka hallja (valósan), hogy más a moci hangja? Ebben az országban van egy-két (három, négy, ...) indokolatlan márkaimádat. Ide tartozik a német autó és a Castrol is. Léteznek ám más jó termékek is, bármilyen hihetetlennek hangzik is!:) A Castrol a hosszú ideje (ki)tartó reklámhadjáratnak köszönheti, hogy ismertebb az átlagosnál! Nem az átlagosnál jobb minősége miatt! Akkor a castrolosok miért is fikáznak?
Mindenesetre én kedvet kaptam, és következő olajcserénél kipróbálom a Statoilt.

SsPL71 (törölt) 2008.10.22. 09:40:01

"Az én kocsimba Selénia olaj való, ebből is a nagyobb teljesítményszintű, 20 ekm csereperiódussal. Ebből talán kikövetkezteted, milyen kocsim van."

Alfa, vagy Fiat, esetleg Lancia? :)
Ferrarit kizárnám :)

spaza 2008.10.22. 09:42:45

Érdekesek vagyunk! Érdekesek mert amint valaki, akit nyomon is tudunk követni elindul egy úton, ami bármiféle előrelépést jelent, az már szúrja a szemünket. Ha neagyisten ezért még pénzt is kap, na akkor az már elkurvulás netovábbja! Akkor is, ha az illető - mint jelen esetben - a foglalkozási területével rokon területen kurvul.

Ja és, hogy VMax Zsolt. Általában az emberek az őket érő ingereket dolgozzák fel. A zenészek arról írnak dalokat, a festők azokat a tájakat festik meg ahol jártak, a kőműves a hétvégi disznótorról mesél, ilyenek vagyunk. Majd egy idő után az elektromos szarokról fog írni, mert azokkal lesz tele minden, akkor az lesz a bajunk!

Ez van, reklám vagy nem, most ezt csinálta és leírta! Nem írta oda, hogy 6599 forintba kerül, a Jajjdejólcsúszik olaj pedig pofátlanul 6999 forint. Szerintem még mindig az ízlélesesebb oldalán ragadta meg a dolgokat...

jano84 2008.10.22. 10:21:45

És VMax Zsolt trikóján (ha jól látom) Árpád-sávos Nagymagyarország van?

hottentotta 2008.10.22. 10:34:40

"Érdekesek vagyunk! Érdekesek mert amint valaki, akit nyomon is tudunk követni elindul egy úton, ami bármiféle előrelépést jelent, az már szúrja a szemünket. Ha neagyisten ezért még pénzt is kap, na akkor az már elkurvulás netovábbja! Akkor is, ha az illető - mint jelen esetben - a foglalkozási területével rokon területen kurvul."

Akkor Te sajnos félreértetted az egyébként szépen megkonstruált mondandómat...

hensen 2008.10.22. 10:46:55

3000 -enként ajánlják a japik a olajcserét? Akkor miért van a VTR -em szervizfüzetében 12 ezer?

gunyi 2008.10.22. 11:18:06

nekem léghűtéses egyhengeres 600as endurom van(XR). A 20W50 olaj neki a
legjobb.

Én nyáron +40 fokban tökig érő
gazban is nemritkán közlekedem.
Ilyenkor is veszi az egyest, nem kell percekig tökölészni, ugyhogy nekem jo ez az olaj, s nagykeráron hozzájutok jó
pénzért.
Ja, és csak Castrolt használok, bevált
már több soron.
Autoba meg Texaco, ez ugyszint.

gunyi 2008.10.22. 11:19:21

veszi az ürest, bocsi

Pal85 2008.10.22. 11:57:32

1. Semmi rosszat nem látok az írással kapcsolatban, ma már mindenhol van reklám, ez van.
2. Nem gondolom, hogy a nagy "márkás" olajok jobbak mint a kevésbé ismertek. Az eddigi tapasztalataim is eztmutatják, pár én csak egy szimpla felhasználó vagyok.
3. Annyira jó, hogy ma Magyarországon nagy a szólásszabadság, a liberalizmus, és a szabadelvűség, mindent szabad, mindenkinek. Érdekes módon, Nagymagyarország pólót, matricát a kocsira azt nem szabad, holnap megemlékezésre menni az "krumplifejúség". Ugye elvtársak? Hát ez lenne a nagy szabadásg? Vagy mindent lehet, de csak nektek? Halkan jegyzem meg, ez a diszkrimináció, az előítélet és a sztereotípia.

dr.oid 2008.10.22. 12:01:50

a segwayen száguldó csimpánzon betegre röhögtem magam... Látszik, hogy van esze a végén egész jól használta a járgányt. Alan Shepard első Mercury űrhajós előtt Ham (Hollowman Air Force Medical Center) a csimpánz végzett űrugrást. Gond nélkül megcsinálta a rá szabott feladatokat annak ellenére, hogy irányítási hiba miatt megváltozott az űrhajó röppályája és a ráható plussz G-terhelés miatt majd a szeme ugrott ki szegénynek. A japánok rendkívül pihentagyúak ezt már eddig is sejtettem. Winkler régebben tényleg jobb volt. Sebaj...

bpe 2008.10.22. 12:15:18

vicces azért, hányan bírtok statoil-vonatkozású postot kiizzadni - hát, nem sokan. :)

egy reklámarc, amúgy, ha csak annyira motivált, mint w.r., sztem tök elég, többnyire qrvára nem ez a helyzet, csak a lé motivál, winklert legalább a racingway 10w40. :)

másrészt ne legyünk már ennyire fánkok! kb. 50 éve világos, a média és a reklám hogyan jár kéz a kézben. w.r. szerepvállalásától függően/függetlenül bárki eldöntheti, elhiszi-e ezt, hiteles-e neki, vagy kamunak gondolja.. mint MINDEN más reklámnál. itt annyival tisztább a helyzet, h w.r-en "számonkérhető" mindez, elszámoltatható :) a későbbiekben, h most miért mégis a castrol a király, és vagy elszámol, de az is lehet, nem lesz miért.

nem hiszem, h mindenki, aki reklámozza a cuccát, azért teszi, mert az illető cucc "rossz bor". és azért "ken meg" médiajunkee-kat, h még nagyobbat hazudhasson. ezeket a termékeket ugyanis NEM marketingesek fejlesztik, hanem mérnökök/vegyészek, akik a konkurenciánál objektíve jobbat igyexenek, vagy nem, de tuti, h nem csak nem..

az már izgalmasabb kérdés, h a statoil superhighway xyz is jó lesz-e attól, h w.r. a vmaxot mivel keni, nyilván nem, de nyilván tehető distinkció, mert itt le van írva, h w.r. miért lett reklámarc.

a legtisztább persze az lenne, ha w.r. pusztán a szent ügyért (vmax :) ) lelkesedne a racingwayért, és már ezért megengedné a statoilnak, h hivatkozzon rá - az lenne az elegáns. ;)

nem is lenne mit fikázni rajta. :P

tom1034 2008.10.22. 17:19:24

esetleg az fel sem merülhet,hogy a saját véleményét írta meg?nem lehet,hogy neki tényleg bevált?azért nekem w.r. elég hitelesnek tűnik eddigi pályafutását tekintve!sőt a totalcar.hu szerkesztőség tagjairól is elmondhatom-és ez most nem seggnyalás!bár a legutóbbi totalcar magazin hemzseg a hibáktól pl:2teljes oldal az előző számból került bele!!tőlünk nyugatabbra ezért a zúzdában végezte volna!

IQLight 2008.10.22. 17:22:40

JaniV 2008.10.22. 09:30:09
"Motorkerékpárról volt/van szó."

Én meg tökre a'szittem, hogy a Statoil-ról és mellé az olajokról általában.

Stock 2008.10.22. 17:40:43

Winkler Robi egyzser már jól megmondta a tutit: vegyen mindenki Forestert, mert az a legjobb általánosan használható autó...... aztán amikor a saját zsebére ment volna a játék magának már jól nem vette meg!
ennyit az imidzsről, meg a hitelességről.... :)

gof 2008.10.22. 22:27:20

Stock -> hát most kurvára igazad van

WR ennyi volt, ez a post HITELTELEN, ETIKÁTLAN ÉS NYÁLKÁS. Ilyesmit, így, itt lehozni nem lenne szabad.
Pláne miután jópár "bödönt" módszeresen lefikázott; aztán jön vmi, amiért előre megtömték a zsebét (nem pedig 2500-ba fájt a Homasitában...), és lám-lám hihhhhetetlen módon, hirtelen még a kezdődő ráncosodást is eltűntette a szeme alól.
Muhahahahaha, jót nevettem. A kár csak az, hogy most nem azon amit írtál, hanem konkrétan rajtad.

akos696 · www.focusauto.hu 2008.10.22. 23:12:14

JaniV

Az, hogy mi van az autód szervízfüzetében is általában pusztán marketing. Amelyik autót ritkábban kell karbantartásra vinni, az eladhatóbb. Az meg, hogy nem megy el 4-500e km-t meg már senkit nem érdekel. De kérdezz meg bármilyen értő szerelőt, melyik motornak jó a 30e km-es csereperiódus? Főleg azok közül, amit csak városban használnak? A 20 is nagyon sok, én 10e-ként cserélem, és a szerelőm szerint, aki ért is hozzá, a csak városban használt gépeken, akár korábban is lehetne, de azt már nem sokan csinálják (kivéve IQLight, ha jól olvastam). Ha új autód van, akkor mind 1, mert addig úgysem marad meg, ha már legalább 10 éves, és szeretnéd sokágig használni még akkor 10e-ként. Egyébként a Tescós is valami francia olaj, és ide a bökőt, hogy 10e-ként cserélve attól sem lenne semmi gondja a motornak. Csak az occsó, mert no marketing meg no name.

u.i.: Egyébként az én Honda VFR-embe is 12e a gyári csereperiódus, de azt nem várom meg. 6, max 8 e.

IQLight 2008.10.23. 09:38:24

akos696 2008.10.22. 23:12:14

Vicces, hogy én is Ákos vagyok :D

"Egyébként a Tescós is valami francia olaj, és ide a bökőt, hogy 10e-ként cserélve attól sem lenne semmi gondja a motornak."
Én azért vigyáznék ezekkel a reprocesszált vackokkal. Inkább legyen egy ezressel drágább...

JaniV 2008.10.23. 09:53:12

akos696: Mérnökök ezrei foglalkoznak a kenőanyagokkal, hogy megalkossanak egy konkrét motortípusra, átlagos igénybevételre, átlagos vezetési stílusra, négyévszakos éghajlatunkra, stb, valamilyen teljesítményszintű motorolajat. A nagyobb fajlagos teljesítményű motorokba, ill. versenykörülményekre, stb. általában magasabb teljesítményszintű olajak alkalmasak. Teszik ezt, a motorgyártókkal szorosan együttműködve. Egységes véleményük alapján az adott típusra kihoznak egy futásteljesítmény intervallumot (jobb nem lévén), amikor is nagy biztonsággal (50%), a kenőanyag még mindíg hozza a jellemzőit, biztosítva a megfelelő üzemet, az intervallum végén is. Természetesen ebbe belefér az átlagos használat, az erőltetett sztrádamenet, a városi dugóban való ácsorgás is, mint a csak hétvégenkénti sétakocsikázás (ezért írnak általában időkorlátot is), télen is, nyáron is.

Hogy ez 15, 20, 30 ekm? A gépkönyv az irányadó! (Konkrét motorolaj típusra.) Motorokra és autókra egyaránt. Semmiképpen nem marketing! Egyébként meg mindenki a lehetőségei, az ismeretei szerint úgyis azt csinál, amit jónak lát.
Nem érdekel, akármelyik szerelő mit mond, mit javasol, hiszek a s z a k e m b e r e k n e k , akik megalkották a motorokat és a működésükhöz szükséges kenőolajakat. A kívánatosnál sűrűbb olajcsere felesleges pocsékolás, ugyanúgy, mint az indokoltnál nagyobb teljesítményszintű olaj alkalmazása (és drágább).

Nem érdekel, hogy manapság melyik márka megy, vagy nem megy el félmillió km-t. Nem is szeretnék ilyennel közlekedni. Nekem általában 100 ekm-ig sincs szükségem a kocsimra, a motoromra meg kb harmada, amikor csereérett.

IQLight 2008.10.23. 10:40:02

JaniV 2008.10.23. 09:53:12

Az első bekezdést le kellene védetni! Olyan szépen írtál, hogy vmelyik cég marketingesei 1/1 beemelhetnék. :D

A motorolaj kiválasztása bizony hit kérdése. Ezen kár is vitatkozni, mindenki olyat vesz, amiben hisz. A másik oldala a dolognak, hogy a tények (kopás, élettartam) viszont nem hazudnak.

Ciri 2008.10.25. 05:57:06

IQLight

Bocs, de tényleg nagy állatságot csinálsz a 8000-es csereperiódusokkal.
Akkor cseréld és olyanra,amikor és amilyet a gyár mond.
A nagy szerelők (persze csak aki ilyet állít) 90%-a még életében nem volt modern autó közelében, a longlife olajokkal köszönő viszonyban sincs, valamint elméleti tanulmányait lassan húsz éve befejezte.
Jobban jársz, ha a gyárnak hiszel...

IQLight 2008.10.25. 23:04:11

Ciri 2008.10.25. 05:57:06

LOL

Devil1 2008.10.27. 08:35:08

A Cora nemrég úgy akarta eladni a Winny 15W-40-est hogy bevitt az áruházba egy Subaru rally autót és mellérakott egy utánfutót megpakolva az olajjal.. Hát, mit mondjak, nem volt hiteles.

Boyoka 2008.10.27. 15:45:44

Hmm érdekes. Ha egy olajtípus is ilyen indulatokat vált ki, már értem miért nem tudnak katolikusok a protestánsokkal egy jót sörözni.
Tényleg hit kérdése nagyrészt. Meg van teljesítmény szint, meg viszkozitás, meg egyéb gátló és segítő adalékok. Nekem p-l. a Castrol egy típusától megcsúszott a Yamahám kuplungja, pedig gépkönyv szerint az kell bele. Hát kipróbáltam egy másikat!
Szerintem nem nagy dolog a Robi írása, tapasztalatát írta le, bár ne tette volna a kommentek szerint.
By the way, a Nestle kakaója egy fos, a KABA kakaó, az igen! Nem okoz székrekedést!
süti beállítások módosítása