Két Lotust vezettem egy napon

  2008. október 10. - Gyulavitéz Címkék: lotus hungaroring kupa europa gyorsasági gyulavitéz exige

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Soha a büdös életben nem vezettem még Lotust. Egyszer beültem egy Elise-be, de csak egy szalonban. Csodálkoztam, milyen szűk, álmodoztam egy sort, aztán kiszálltam. Tegnap viszont csoda történt. Ki kellett mennem a Hungaroringre, ahol a magyar gyorsasági mezőnye edzett éppen. Ahogy sétáltam a boxok mellett, egyszer csak megláttam a kis narancssárga szörnyeteget.

Burkus Egonnal, a GFS Motorsport vezetőjével jóban vagyok, mégis majdnem leesett az állam, amikor a kezembe nyomta a kulcsot. – Vidd csak el, fotózd le, én most nem érek rá – mondta sietősen, és már el is tűnt valami versenyautó belsejében. Én meg ott álltam kezemben egy igazi, hús-vér Lotus Exige S kulcsával.


A brutális hátsó szárnyra ebben az autóban tényleg szükség van

Az a baj, hogy képtelen vagyok visszaélni a bizalommal, szeretettel meg effélékkel. Rajzolhattam volna fánkokat az aszfaltra, pöröghettem, foroghattam volna, mehettem volna keresztül-kasul a Hungaroring hatalmas belső parkolójának betonplaccán, de képtelen voltam rá. Óvatosan elgurultam a célomhoz, körbefotóztam a járgányt – egyébként már a fotózása is komoly élvezet – aztán csendben visszavittem.


Igazi, puritán sportkocsi

Tulajdonképpen nem tudtam meg többet az autóról, mint anno a szalonban: borzalmasan körülményes a ki és beszállás. Később elképedve láttam a saját két szememmel, hogy egy kábé két méter magas ember is képes bepréselni magát a volán mögé, sőt önerőből ki is tud kászálódni, igaz, a jelenet valami cirkuszi mutatványra hasonlított leginkább.


A motor hűtője elöl van, ez az intercooler

Később érkezett egy Europa is. A szerelők rám néztek, és – mivel egyedül én nem voltam olajos – megkértek, hogy pattanjak bele a világos bőrülésbe, és guruljak le vele a trélerről. Legurultam, aztán beparkoltam vele. Ez volt életem második Lotus-hoz fűződő autós élménye. Fa váltógombja volt a legszebb váltógomb, amit életemben láttam.


Az Europa belül szebb, mint az Exige, kívül nem

Ezzel azonban nincs vége a történetnek. Egon mondta, ha van kedvem, visz néhány kört a pályán az Exige-dzsel. Volt. Hogyan is utasíthatnék vissza egy 220 lóerős kompresszoros motort és egy 4,3 másodperces gyorsulást. De az Exige S jobb volt, mint amire számítottam. Iszonyatosan megy – üresen mindössze 935 kiló –, brutálisak a fékei, nagyon gyors a kanyarban és még a jobb egyből is lehetett érezni, milyen precízen irányíthatja a sofőr a fenekét a gázpedállal.

Nem tudom, ültem-e valaha olyan utcai autóban, ami az Exige-nél jobban emlékeztetett a versenyautókra, de nem hiszem. Kiderült, a kocsi azért van a Hungaroringen, hogy népszerűsítse a jövőre induló Exige Kupát, ahol a gyárilag becsövezett, versenyfutóművel ellátott Exige Cup versenyautók – darabja 10M + Áfa – küzdenek majd egymással, melyek a becslések szerint valamivel több, mint kettő perc alatt érnek majd körbe az aszfaltcsíkon.

A két Lotust, amit én is vezettem – hehe – egész hétvégén meg lehet nézni a Hungaroringen, de érdemes kimenni mindenkinek, aki kedveli a gyorsasági autósportot. A küzdelem még sok kategóriában nyílt, az első hely sorsa az utolsó futamokon fog eldőlni. Aztán csak tavasszal láthatjuk újra a Seatokat, Porschékat, BMW-ket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93706316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hottentotta 2008.10.10. 11:33:08

Gyönyörű...

Respect!

ommm 2008.10.10. 11:38:36

Nagyon jó, hogy igyekeznek hűek maradni a Chapman filozófiához. Relatíve olcsón, könnyű, precíz élményautót adni mindenkinek.
Nem véletlenül járnak sokan futóműhangolást tanulni Hethelbe.
Zseniális kis gépezet.
Irigység :(

2008.10.10. 11:51:28

Én is sárgulok rendesen:)
A Lotus az egyik utolsó reménységem arra, hogy maradnak vérbeli, olcsónak mondható, csak és kizárólag az élményről szóló gépek a mai agyonhízlaltak között. Maradjon így, ámen.

Lowtyo 2008.10.10. 11:58:29

Még szerencse, hogy nem reggeliztél...

Nap 2008.10.10. 11:59:30

Az Espirit ota nem nagyon csinalt szep autot a Lotus. Vannak szep reszletek, azonban nem all ossze egy egessze.
De ezeket az autokat ugysem a szepsegukert veszik.

loláb 2008.10.10. 12:08:08

Exige kupa magyarországon? Állat! Lehet tudni valamit arról, hogy mibe fáj egy évad végigversenyzése?

vadparaszt 2008.10.10. 12:08:53

Atyaúristen, a csávó leállt vele a trélerről, elájulo...

karexxrookie 2008.10.10. 12:15:33

o legalabb legurulhatott rolla amig mi csak csorgatyuk a nyalunk a kepek lattan :DDDD

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.10.10. 12:18:23

Mikor a főoldalon megláttam az autó fél seggét, azt hittem, hogy a Melcus csinált valami nagyot. Hát igen káeurópai tudatalatti.

yenoee 2008.10.10. 12:24:52

Eltűnődtem, mit megtennék érte, hogy egy ilyen Exige-t rendeltetésszerűen használjak, bizonyos, de rugalmasan meghatározott időszakban.
Meglepődtem, hogy lehetek ennyire gonosz és aljas :)

sascha 2008.10.10. 12:39:32

A képek alapján lehet, hogy bele se férnék. De ha lehetőségem lenne istenemre megpróbálnám. Ha meg beleszorulnék, az se baj! :D Ilyenben el lehet ücsörögni egy darabig... :D Főleg ha van benya is benne!

karlmann 2008.10.10. 12:43:47

Azt hiszem, akit ilyenkor nem fal fel a sárga irigység az ne látogasson ide. Szeretnék én is ilyet tapasztalni, hogy csak úgy behívnak egy boxba a Hungaroringen, "gyere próbáld már ki az Exige-t"!

Kelemenn 2008.10.10. 13:33:21

10 milla ohhh! akkor szinte egy SUV árából végig lehetne nyomni egy szezont vele!
najó, akkor 2 SUV árából, de akkor is inkább a Lotus kupát választanám...

Auto-InterCont 2008.10.10. 14:01:13

Hát... én nem bírtam volna uralkodni magamon! Szerintem egy fanatikus ugyanúgy mentesul ezesetben a felelosségre vonás alól, mint akit beszámíthatatlanság miatt felmentenek a buntetés alól.
Én szépen megvártam volna, míg a motor hofok engedi, hogy melegítsem a gumikat, aztán a kis aranyos tobbet haladt volna kilinccsel elore, mint eddig.
Ha meg aztán fejbe lonek miatta, hát Istenem, ez van, de szerintem, az ereimben csorgó endorfin miatt vigyorgós, nyitott koporsós temetést celbráltak volna értem.
Az elején azt gondoltam, hogy csak viccel a szerzo azzal, hogy alapjáraton visszavitte. Vártam, hogy aztán leírja, hogy mennyire keményen tette oda a vasat /karbont/ minden alkalommal. Így egy kissé vérszegény a cikk, persze az sem lehetett semmi, mikor egy profi vitte korul rendes tempóban a ringen.

Stanci 2008.10.10. 14:18:22

...no itt kezdődik az impotencia... :(

Jeg666 2008.10.10. 15:33:15

Királyság a Lotus az biztos!

Pár hónapja vezettem egy Ferrari F360-ast a Donington-i pályán ("csak" 3 kört :)) és mivel a barátnőm is szerette volna elvezni a kirándulást picit hát befizettem egy "High Speed Passanger Ride"-ra ami annyit tesz hogy egy "Stig"-nek kinéző figura körbeviszi mint utast 3x a pályán egy Lotus Elise-el olyan sebességgel ami a csövön kifér, mondanom sem kell hogy előzgette a többi Ferrarit Porsche-t meg együléses gépet! :) Igaz hogy én is nyomtam neki a Ferrarival előtte és megelőztem mindenki mást a pályán 3 kör alatt, de nyilván össze sem volt hasonlítható az én és a profi sofőr kanyarsebessége... :D Szóval azért még én is irigykedtem rá na ;)

Ha bárki is kételkedik nézze meg a Top Gear című műsor ayon részét amikor Jeremy Clarkson teszteli a Lotus Elise-t :) Ja és Jeremy sem egy kisebb termetű ember...

Jeg666 2008.10.10. 15:38:28

Csak annyit korrigálnék az előző hozzászólásomban(visszaolvasva kicsit zavarosnak tűnik), hogy először én vezettem a Ferrari-t 3 kört és csak azután picit később vitték körbe a barátnőm a Lotussal, szóval nem egyszerre mentünk a pályán.

hyperBOI 2008.10.10. 16:38:24

Fantasztikus ez a kis Lotus. Egyszerűen nem lehet nem szeretni....

The Good Boy 2008.10.10. 17:02:18

Nekem volt a kezeim között Lotus( egy hosszú hétvége erejéig), igaz nem exige, hanem elise (és abból a 192 Le-s), de nekem akkor változott meg a fogalmam az utcai sportautókkal kapcsolatban. Jó a Ferrari és a Porsche is, de ha igazi élményt akar az ember, full vezetési élvezetet, akkor ettől jobb autót úgysem talál, max az exige-et:)
Nincs túlszervózott kormány, meg fék, hanem brutál kemény fékezés, izmos kuplungolás, meg ladás (na ez szentségtörés volt:) kormányerő...

Gyulavitéz 2008.10.10. 17:51:11

loláb!


azt mondtak, evi 5-6 milliobol kijon az osszes edzes+versenyhetvege. meg persze meg kell venni a kocsit.

loláb 2008.10.10. 19:31:24

Megvenni? Nem úgy van a márkakupáknál, hogy egy éves díj (amelyben nyilván benne van az autó használati díja is) leszurkolása után a mienk a versenyjog egy évre?

Burkus Egon 2008.10.10. 22:21:46

akit érdekelnek konkrét részletek a kupával kapcsolatban, azoknak igyekszem válaszolni mindenre akár személyesen a hétvégén a Hungaroringen a LOTUS mellett (GFS Racing Team 19-20-21-es box), akár neten (gfs@gfs.hu). Természetesen azokat is szeretettel várjuk, akik a versenyeket nézik meg (ingyenes a belépés), és közben élőben is megnézegetik a LOTUSOKAT :-)

[] (törölt) 2008.10.10. 23:40:06

"Megvenni?"

Ne szomorkodj. Majd ha lement a szezon, felteszed a használtautó.hu-ra, mint egy nyugdíjas svéd állatorvos hétvégi autóját. Végulis nem lesz benne sok kilométer :)

morcosboci 2008.10.11. 16:03:41

Legközelebb, ha megkérdezik buzie vagy akkor bólogass...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.11. 18:03:24

ez a Golf Limited is 210 lóerő és 960 kiló, csak 4-kerék hajtásos, nem úgy mint a Lotus

www.vw-racing.org/

érdemes megnézni az 55. számú autót

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.11. 19:01:34

Komoly kis verdák, elférhetne a garázsban :-)

Észre vettétek, hogy az Europa-ban ugyanolyan bajuszkapcsolók vannak, mint az Opel Corsa C-ben? Mondjuk szerintem az égadta világon senkit sem érdekel ez, akinek ilyenje van... :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.11. 23:15:27

A régi Europának meg Ford Anglia lökhárítói voltak. Na bumm. Óccsó :-)

nick: 2008.10.13. 01:33:10

nekem nem tetszik az Exige
(kicsit Ford Puma-s, és az nálam női autó)

...legalább jól megy?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.13. 10:51:54

Elnézést, de nekem hiányzik egy kis (x) betű a sarokból. Persze ez a Lotusok értékéből nem von le semmit.
süti beállítások módosítása